Zdravlje| Životni stil

Spirina formula za zdravo telo i zdrav duh

Spiridon RSS / 15.01.2020. u 15:22

Ovo je moja moćna formula za koju retko ko moze da kaze da je preskupa, da uzima mnogo vremena, da je tehnicki zahtevna, a efekat je FANTASTICAN i zagarantovan na svim nivoima (unapredjuje kardiovaskularni sistem, povecava elasticnost citavog tela, smanjuje anksioznost i depresiju ...). Ceo zivot sam trazio nacin kako da uskladim ozbiljno bavljenje sportom sa dnevnim obavezama i evo sta se iznedrilo iz svega toga:Ā 

Trcanje 40 minuta 3 puta nedeljno. Ovde je samo bitno imati adekvatne patike za trcanje. Potom ide lagano razgibavanje 20-tak minutaĀ i na kraju tusiranje hladnom vodom.

Ako vam ovo izgleda suvise jednostavno grdno se varate. Ovde je sve razmotreno do detalja o kojima mozemo da diskutujemo kroz komentare (ukoliko naravno nekoga zanima).Ā 

Cilj ovog bloga je da pokusate da odradite ovaj metod u trajanju od 30 dana i da mi se javite sa vasim utiscima.

Ovo je spartanski i radikalni metod da uradite nesto zaista vredno za sebe, a da ne potrosite gomilu love, odredite sami svoj tempo, da ne zavisite od drugih (... nije vam dosao partner za tenis) i td. Ciljna grupa su mi oni koji se lome da pocnu da rade nesto za sebe konstantno nalazeci razloge koji ih sputavaju.Ā Ā 

Sto se klope tice, tu vas ne bih peglao kao i za ostale poroke ... cigarete, alkohol.Ā 

Ovaj metod je posebno namenjem srednjovecnim zenama i muskarcima koji ce osetiti najveci benefit.Ā 

Ljubi vas Spi.

Ā 

Ā 

Ā 



Komentari (744)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nsarski nsarski 16:07 15.01.2020

Trčanje

Da li se kao trčanje računa i ono statično na treadmill-u?

Ja vežbam u fitness centru 3+ puta nedeljno, prosečno 1 sat, nikad manje. Tu je uključeno i razgibavanje.
Jedino nisam uveo u praksu tuŔiranje hladnom vodom (leti bi joŔ mogao, ali zimi...). Mora baŔ hladnom?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:28 15.01.2020

Re: Trčanje

nsarski

Jedino nisam uveo u praksu tuŔiranje hladnom vodom (leti bi joŔ mogao, ali zimi...). Mora baŔ hladnom?


Mora, it is either Sparta, or tis' a joke.
Spiridon Spiridon 18:26 15.01.2020

Re: Trčanje

nsarski
Da li se kao trčanje računa i ono statično na treadmill-u?

Ja vežbam u fitness centru 3+ puta nedeljno, prosečno 1 sat, nikad manje. Tu je uključeno i razgibavanje.
Jedino nisam uveo u praksu tuŔiranje hladnom vodom (leti bi joŔ mogao, ali zimi...). Mora baŔ hladnom?


Ti si vec na konju. Kreni sa hladnim tusem progresivno (mlaka prvo) i zadaj sebi cilj do leta npr.
zilikaka zilikaka 19:38 15.01.2020

Re: Trčanje

Jedino nisam uveo u praksu tuŔiranje hladnom vodom (leti bi joŔ mogao, ali zimi...). Mora baŔ hladnom?

Ček, ček, ti li beÅ”e onaj Å”to ne zna Å”ta je suÅ”enje kose zimi, kad smo samo Alse i ja ostali na sramotnoj strani kenjkavaca?
...ili se to vremenom neŔto promenilo?
nikvet pn nikvet pn 19:42 15.01.2020

Re: Trčanje



ČAŠA CRNOG VINA IMA ISTI EFEKAT KAO SAT VEŽBANJA U TERETANI: Ključ je u sastojku koji jača SRCE I MIŠIĆE!
ZDRAVLJE
14.01.2020. 16:40h
Najnovije istraživanje Univerziteta Alberte u Kanadi kaže da efekat jedne čaŔe crnog vina može da se poredi sa satom vežbanja u teretani.

Stvar je u tome Å”to resveratol koga ima u crnom vinu (ima antiinflamatorno, kardioprotektivno i antikancerogeno dejstvo, a takođe snižava i nivo Å”ećera u krvi) može da oživi organizam kao sat vremena fizičkih aktivnosti.


FOTO: PROFIMEDIA
Po rečima rukovodioca istraživanja Džejsona Dajka, ovo će omogućiti da održite tonus miÅ”ića, čak iako ne posećujete teretanu. Resveratol povećava broj otkucaja srca i samim tim jača srce i čini skeletne miÅ”iće jačim i izdržljivijim.

"Naravno, svi mi smo viÅ”e nego jednom čuli za zdravu naviku da je dobro popiti jednu čaÅ”u crnog vina uz ručak, ali većina nikad nije ni razmiÅ”ljala Å”ta to zapravo znači", kaže se u ovom istraživanju.
nsarski nsarski 20:05 15.01.2020

Re: Trčanje

zilikaka
Jedino nisam uveo u praksu tuŔiranje hladnom vodom (leti bi joŔ mogao, ali zimi...). Mora baŔ hladnom?

Ček, ček, ti li beÅ”e onaj Å”to ne zna Å”ta je suÅ”enje kose zimi, kad smo samo Alse i ja ostali na sramotnoj strani kenjkavaca?
...ili se to vremenom neŔto promenilo?


I dalje je tako. Jutros sam se tuŔirao posle treninga, ali kosu nisam suŔio. Samo obrisao peŔkirom.
Als i suŔenje kose?!
alselone alselone 20:06 15.01.2020

Re: Trčanje

Als i suŔenje kose?!


SuŔenje skalpa. To je moj moto.

Ali, iako možda izgleda neverovatno, ali imao sam i ja nekada kosu i suŔio sam je fenom posle pranja ili bazena.
zilikaka zilikaka 20:26 15.01.2020

Re: Trčanje

Najnovije istraživanje Univerziteta Alberte u Kanadi kaže da efekat jedne čaŔe crnog vina može da se poredi sa satom vežbanja u teretani.

E, pa to znači da se u određenim prilikama vežbalo ko za Olimpijadu.
Milan Novković Milan Novković 10:20 16.01.2020

Re: Trčanje

nikvet pn


ČAŠA CRNOG VINA IMA ISTI EFEKAT KAO SAT VEŽBANJA U TERETANI: Ključ je u sastojku koji jača SRCE I MIŠIĆE!
ZDRAVLJE
14.01.2020. 16:40h
Najnovije istraživanje Univerziteta Alberte u Kanadi kaže da efekat jedne čaŔe crnog vina može da se poredi sa satom vežbanja u teretani.

Stvar je u tome Å”to resveratol koga ima u crnom vinu (ima antiinflamatorno, kardioprotektivno i antikancerogeno dejstvo, a takođe snižava i nivo Å”ećera u krvi) može da oživi organizam kao sat vremena fizičkih aktivnosti.


FOTO: PROFIMEDIA
Po rečima rukovodioca istraživanja Džejsona Dajka, ovo će omogućiti da održite tonus miÅ”ića, čak iako ne posećujete teretanu. Resveratol povećava broj otkucaja srca i samim tim jača srce i čini skeletne miÅ”iće jačim i izdržljivijim.

"Naravno, svi mi smo viÅ”e nego jednom čuli za zdravu naviku da je dobro popiti jednu čaÅ”u crnog vina uz ručak, ali većina nikad nije ni razmiÅ”ljala Å”ta to zapravo znači", kaže se u ovom istraživanju.

NabudžiŔe ga malo, the članak

Resveratol nije "baŔ" (tj ni približno) potentan.

On jeste zdrav, al niže živuljke (e.g. biljke) ga "izmisliŔe" da bi se borile protiv gljivičnih infekcija, uglavom.

Naduvane priče o tim silnim boljitcima dolaze od, npr, eksperimenata na veselim glodarima, i slično, gde ih kljukaju koncentracijama koje, prevedene na vino, podrazumevaju viŔe od nekoliko stotina čaŔa dnevno, pa ti umri muŔki, ako si faca.

Elem, njega ima u raznim hranama, ne samo vinu, i kad posmatrasju ljude koji žive u sredinama gde ga u ishrani ima u značajnio naglaŔenoj količini ne vide se neki statistički boljitci.

On je zdrav i kod ljudi, ali nije čudesan, dok vežbanje (najverovatnije ne baŔ ovo Spirino) jeste wander-drug, čudesni "lek".

Ima ga u raznim hranama oko nas, iako, istina, u crnom vinu mu je koncentracija baŔ velika. Pa ti i alhohol proŔiri pomalo kapilare, al alkohol, ako pričamo u health "fanaticima" uopŔte nije naivan kao otrov (ovo je teorija, ja za čas popijem flaŔu vina, given the chance).
Milan Novković Milan Novković 11:28 16.01.2020

Re: Trčanje

alselone
Als i suŔenje kose?!


SuŔenje skalpa. To je moj moto.

Ali, iako možda izgleda neverovatno, ali imao sam i ja nekada kosu i suŔio sam je fenom posle pranja ili bazena.

Pics or it didn't happen

Prehlada je, isto, virusna infekcija, i dobijeÅ” je kad ti opadne imuni.

Hladan vetar po skalpu sada, bez kape, je ko mokra kosa onomad.
Ribozom Ribozom 17:24 16.01.2020

Re: Trčanje

ČAŠA CRNOG VINA IMA ISTI EFEKAT KAO SAT VEŽBANJA U TERETANI: Ključ je u sastojku koji jača SRCE I MIŠIĆE!


Najbolje je ondaK da se ove dve metode izkombinuju, pa da trcimo ko fibi.
g.radicevic g.radicevic 16:09 15.01.2020

1.

crni Spiro
opet si bančio do kasno


umesto rasola
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:29 15.01.2020

Re: 1.

g.radicevic
crni Spiro
opet si bančio do kasno


umesto rasola

E! Kako stoje stvari s ovim ŠŸŃ€Š»Š¾Š¼ Ђемом, jesu oni to počeli ponovo nastupati?
niccolo niccolo 18:06 15.01.2020

Re: 1.

Imaju tour ove godine. Dolaze, inter alia, u Prag i BudimpeŔtu.
g.radicevic g.radicevic 18:08 15.01.2020

Re: 1.

E! Kako stoje stvari s ovim ŠŸŃ€Š»Š¾Š¼ Ђемом, jesu oni to počeli ponovo nastupati?


da ima neka turnejica u najavi
ČeÅ”ka i Poljska početkom jula, najbliže

EDIT: i FruŔante opet u RHCP
maksa83 maksa83 19:19 15.01.2020

Re: 1.

Imaju tour ove godine. Dolaze, inter alia, u Prag i BudimpeŔtu.

Gde si video Prag? Ovde nema.
niccolo niccolo 20:52 15.01.2020

Re: 1.

Sad kad sam ponovo pogledao nemam pojma gde sam video, toliko puta su bili u Pragu da sam verovatno prebacio da opet sviraju tamo
Spiridon Spiridon 10:22 16.01.2020

Re: 1.

crni Spiro
opet si bančio do kasno


kamo srece


клај клај

Ovo je spartanski i radikalni metod

трчим................. има пеГес' Šø 5 леета
све ногу у Гупе а ...тежећи Š·Š“Ń€Š°Š²Ń™Ńƒ,
оптрч'о сам Š—ŠµŠ¼Ń™Ńƒ (ŃŃ€Š°Ń‡ŃƒŠ½Š°Ń…) 5 ŠæŃƒŃ‚Š°
захвалан сам томе има места ŃŠ»Š°Š²Ń™Ńƒ,

засаГ
Spiridon Spiridon 18:27 15.01.2020

Re: клај клај

Черевићан
Ovo je spartanski i radikalni metod

трчим................. има пеГес' Šø 5 леета
све ногу у Гупе а ...тежећи Š·Š“Ń€Š°Š²Ń™Ńƒ,
оптрч'о сам Š—ŠµŠ¼Ń™Ńƒ (ŃŃ€Š°Ń‡ŃƒŠ½Š°Ń…) 5 ŠæŃƒŃ‚Š°
захвалан сам томе има места ŃŠ»Š°Š²Ń™Ńƒ,

засаГ


Bravo Če!
angie01 angie01 16:47 15.01.2020

oporavi se malo,

Spiridon Spiridon 18:28 15.01.2020

Re: oporavi se malo,

angie01


Sto da ne. Niceg se ne odričem.
gavros gavros 17:05 15.01.2020

Ja

hodam svaki dan dva puta po trideset minuta. Nisam potrčao decenijama.
Spiridon Spiridon 18:30 15.01.2020

Re: Ja

gavros
hodam svaki dan dva puta po trideset minuta. Nisam potrčao decenijama.


Samo malo ubrzaj ritam i pogledaj ovo.

https://youtu.be/jK8yhXXi23M
docsumann docsumann 08:20 16.01.2020

Re: Ja

a tegovi, niŔta?

je l' ok da se trči s tegovima
Spiridon Spiridon 10:24 16.01.2020

Re: Ja

a tegovi, niŔta?

je l' ok da se trči s tegovima


sve eksta je ok. Intervalni treninzi, teretana i td. ali ovo moje je pojednostavljeno do bola (ako izuzmemo ladnu vodu =) a efektivno do jaja =)

pogledaj ovo leba ti =)


docsumann docsumann 10:57 16.01.2020

Re: Ja

znam lika, odavno.

on čak ima i neke tehnike disanja za potspjeŔivanje prirodnog lučenja DMT-a u mozgu
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:14 15.01.2020

sredovječno ti...

...u gaćama
Spiridon Spiridon 10:37 16.01.2020

Re: sredovječno ti...

sredovječno ti...
...u gaćama



uh bre, gde ti gadjas
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 11:35 16.01.2020

Re: sredovječno ti...

Spiridon
sredovječno ti...
...u gaćama



uh bre, gde ti gadjas


prvi si počeo
octopus octopus 17:34 15.01.2020

trčanje

Formula je savrŔena i radi. Meni je trčanje bitan deo života, istrčao sam vazda polumaratona i koji maraton, sada sam malo smanjio doživljaj ( omatorilo se ), ali mi prija jako i dalje.

Četrdeset minuta je otprilike za nekog mojih godina dovoljno za recimo 7 kilometara Ŕto je jedna od popularnijih distanci uopŔte. Ne teŔka ali dovoljna za lep relaks.


Može se uključiti i bicikl, za relativno kratko vreme se pređu pristojne udaljenosti, pritom se zvera okolo posmatra priroda.

Naravno ako se vozi putem, postoji rizik al uz oprez nema problema.

Kada imam vremena uključim turu Loznica Valjevo i nazad, to je oko 150 km u oba pravca ne preterano zahtevno Ŕto se tiče terena.

Spira napisao kratko, jasno, zahvaljujem
Spiridon Spiridon 10:28 16.01.2020

Re: trčanje

Četrdeset minuta je otprilike za nekog mojih godina dovoljno za recimo 7 kilometara Ŕto je jedna od popularnijih distanci uopŔte. Ne teŔka ali dovoljna za lep relaks.


to je ono sto je prakticno u mojoj metodi. Ja za 40 minuta istrcim oko 8 km, neko istrci 10 ali bitno je da to traje 40 min.

kada se osecas dobro i kada si u treningu to slobodno ubrzaj ili uspori ako nisi u formi. Bitno je ispostovati 40 min.

isto vazi i za hladan tus ... polako, krenes sa 5 sekundi, posle 10 i td.

Covek se na sve privikne, a moj utisak je da se treba privikavati bas na ono sto ti najvise smeta (naravno ako govorimo o korisnim stvarima).
mariopan mariopan 18:18 15.01.2020

....


Ih, ja mislila smućkaÅ” neÅ”to, popijeÅ” i podmladiÅ” se.
Spiridon Spiridon 10:28 16.01.2020

Re: ....

Ih, ja mislila smućkaÅ” neÅ”to, popijeÅ” i podmladiÅ” se



ima i to, ali kratko deluje i desava se samo u tvojoj glavi =))
mariopan mariopan 12:41 16.01.2020

Re: ....

Spiridon
Ih, ja mislila smućkaÅ” neÅ”to, popijeÅ” i podmladiÅ” se



ima i to, ali kratko deluje i desava se samo u tvojoj glavi =))

Moze i to, ne marim.

Jedino Ŕto sam ozbiljno vežbala bile su vežbe (istezanja) za kičmu. I pomoglo je itekako, tako da svima koji imaju problema preporučujem da bez odlaganja krenu sa vežbama.

Inače mrzim da vežbam. Za mene je fizički rad, u okviru mojih mogućnosti, ono okolokućno bavljenje nečim korisnim kako kaže zili - terapija.

Pitala me jedna rođaka u BG, vrlo lepa i vitka žena koja stalno visi po teretanama i fitnes centrima, kako sam ja vitka a ne trudim se baÅ” neÅ”to....paaaaa....kažem ja njoj da sutra kad ustanemo ona krene zamnom pa neka ponavlja moje pokrete, ne mora niÅ”ta da radi, nego kad ja čučnem neka i ona čučne, kad ja trkom po stepenicama neka i ona zamnom trči, ako maÅ”em rukama (perem prozore) neka i ona samo maÅ”e....
PogađaÅ” - veliko spremanje kuće.

Kad se to zavrÅ”i ide se u dvoriÅ”te, baÅ”ta, kosilica, ograbuljaj, spakuj otpad, iznesi da odnesu đubretari....u nabavku biciklom, kuvaj ručak, peglaj....ihaj koliko aktivnosti koje se nekako ne računaju kao vežba?

Sad imamo one satove koji nam kažu koliku smo kilometražu dnevno preÅ”li i koliko smo kalorija spalili....lepo....samo ja Å”ijem moju decu u toj kilometraži, joÅ” uvek, a samo se bavim ovim banalnim okolokućnim aktivnostima opisanim gore.

Samo vežbajte, to je odlično za zdravlje, i bićete zdraviji u starosti, to je vaÅ”e ulaganje u zdraviju budućnost a starost će doći brže nego Å”to mislite.
Verujem da nema univerzalog recepta za vezbanje, trebalo bi da svako neka nađe svoj način da bude aktivan jer ubija nas sedeći i ležeći način života mnogo viÅ”e nego hrana koju jedemo.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:52 16.01.2020

Re: ....

Verujem da nema univerzalog recepta za vezbanje, trebalo bi da svako neka nađe svoj način da bude aktivan jer ubija nas sedeći i ležeći način života mnogo viÅ”e nego hrana koju jedemo.


Tako je, samo da napomenem da od metabolizma mnnogo zavisi koliko ce ko kilograma smanjiti i stesati i odrzavati figuru (prosecna tezina vs visina) sa vise ili manje napora.

Gledala sam pre nesto vremena i 2 testa lagana o tome koliko ste u dobroj kondiciji spram svojih godina i sta je jednostavno vezbati da u dobroj kondiciji i ostanete.

Test za kondiciju je prekrstis ruke preko grudi i ustajes i sedas sa ravne stolice sto brze mozes u roku od 10 sekundi. Onda ti kazu za svoje godine moras ustati/sesti toliko i toliko puta.

Drugi test je da zakoracis na stepenik i vratis se na onaj ispod pa tako 2 minuta i izmeris puls pa od starosne kategorije moras imati puls toliko i toliko.

Za odrzavanje kondicije najzescim tempom 2 minuta bicikl sprava i 3x nedeljno sasvim dovoljno. Uz naravno svakodnevne aktivnosti koje svi imamo.
mariopan mariopan 13:20 16.01.2020

Re: ....

apacherosepeacock
Verujem da nema univerzalog recepta za vezbanje, trebalo bi da svako neka nađe svoj način da bude aktivan jer ubija nas sedeći i ležeći način života mnogo viÅ”e nego hrana koju jedemo.


Tako je, samo da napomenem da od metabolizma mnnogo zavisi koliko ce ko kilograma smanjiti i stesati i odrzavati figuru (prosecna tezina vs visina) sa vise ili manje napora.

Gledala sam pre nesto vremena i 2 testa lagana o tome koliko ste u dobroj kondiciji spram svojih godina i sta je jednostavno vezbati da u dobroj kondiciji i ostanete.

Test za kondiciju je prekrstis ruke preko grudi i ustajes i sedas sa ravne stolice sto brze mozes u roku od 10 sekundi. Onda ti kazu za svoje godine moras ustati/sesti toliko i toliko puta.

Drugi test je da zakoracis na stepenik i vratis se na onaj ispod pa tako 2 minuta i izmeris puls pa od starosne kategorije moras imati puls toliko i toliko.

Za odrzavanje kondicije najzescim tempom 2 minuta bicikl sprava i 3x nedeljno sasvim dovoljno. Uz naravno svakodnevne aktivnosti koje svi imamo.

Letos sam operisala slepo crevo i ležim u Urgentnom centru u BG, dolazi neki mlad doktor i donosi neÅ”to Å”to liči na vagu ali ima i ručke za koje se uhvatiÅ” i mirno stojiÅ” dok ti sokoćalo ne skenira celo telo, unose se vrednosti (visina, godine...) i ono ti izbaci koeficijent. Merili svima, sestrama, doktorima, pacijentima (koji su hteli).....moj koeficijent je bio 21.
Obzirom na moje godine bio je jednoglasno - aplauz.

Hoće reći Å”ta god sam radila do sada sam dobro radila? Radila je tu i genetika ali ja jesam tip koji ne ume da se svrti na jednom mestu, stalno neÅ”to radim.

A kondiciju merim sama tako Å”to znam da sam usporila, recimo ne hodam viÅ”e brzo, ali radila sam do letos puno radno vreme, na crno dakako, i mogla sam, sad mi deca ne daju ni da pomislim pa sama sebi tražim aktivnosti koje me neće premoriti ali koje će me primorati da ustanem iz kreveta, fotelje, svih udobnih mesta u kući i naterati me da se krećem.
Milan Novković Milan Novković 13:26 16.01.2020

Re: ....

apacherosepeacock
...

Drugi test je da zakoracis na stepenik i vratis se na onaj ispod pa tako 2 minuta i izmeris puls pa od starosne kategorije moras imati puls toliko i toliko

...

Samo merenje pulsa ima i potencijal da te zavara, iako je koristan indikator, poÅ”to baseline pritisak, kapacitet pluća, telesna težina ... itd imaju uticaja.

Npr, ti i sa viŔkom kilograma možeŔ da budeŔ u dobroj ili loŔoj kondiciji, ali ti zbog viŔka, možda, dijafragma nije u baŔ najkorisnijoj situaciji.

Kad si kod kondicije, evo i dodatnih mera, i jednog od razloga zaÅ”to je fizičko vežbanje toliko zdravo, poÅ”to neko može da se pita Å”taće mu vežbanje ako je idealne težine i sve ostalo je na mestu.

Kada si u boljoj kondiciji, zamisli prostu stvar, orgnaizam ima naglaŔen kapacitet i redundansu u svakodnevnim situacijama, kad je u pitanju distribucija kiseonika po organizumu - srce u kondiciji, viŔe crvenih krvnih zrnaca, itd.

U kondiciji ti možeŔ da se popenŔ na 15. sprat peŔke bez napora, npr
Zamisli da to nije na prvi pogled toliko bitno poŔto to retko radiŔ, ali imaŔ onda "rezervu" kad radiŔ prostije stvari. Znači:

Svaki put kad ti se stegne srce i leva komora ispumpa krv gornji pritisak skoči pa ti skoči i verovatnoća neke micro plastične deformacije negde u arterijama. Pa tako:

- Å to čeŔće srce otkucava veća verovatnoća za sve veća kumulaticna oÅ”tećenja krvnih sudova.

- Što viŔe ti skoči pritisak u tom otkucaju - ditto.

- Što ti duže pritisak ostaje poviŔen i posle fizičke aktivnosti ikumulativa ime viŔe vreme da se "uredno" i dalje akumulira.

Čak ti je bolja ta mera ne puls, nego brzina kojom se posle vežbe vrati na normalu. TeÅ”ko je imati formulu za sve, čak za sličan uzrast, telo, zdravstveno stanje itd.

Ali možeÅ” lako da snimiÅ” svoje vrednosti, poÅ”to, otprilike. relativno dobro osećaÅ” u kakvom si stanju kad počneÅ” da se meriÅ”.

Daću ti svoj primer, i ja čak mogu i bez merenja da kažem i gde su mi puls (to je lako svima) i pritisak:

- U loŔoj kondiciji mi pritisak od 130 skače i na 170 ako odem na drugi sprat.

- U dobroj kondiciji mi pritisak sa 125 skoči na 145, i vrati se u normalu duplo brže.

- U odličnoj (nisam odavno probo, tj bio tako u mogućnosti, al sećam se) mi spada ispod 120 kad niÅ”ta ne radim, a mogu da trčim, ne presporo, 3Km bez prestanka, sve sa dramatičnim viÅ”kom kilograma- znači dijafragmom bačenom na kolena.

Slično je i sa pulsom, 55/80/120 u kondiociji mi postaju 65+/110/160 u nekondiciji, a i nije mi neki trud da bih nabio 160.

Isto, major rizik je to Å”to je nama normalno da se naprežemo do gornjeg krvnog pritiska od 220. Samo, Å”to smo stariji, zbog već ostarelih krvnih sudova, pa zapuÅ”tenih, mi, iskreno, ne želimo da zalazimo u te regione kako smo prebrodili mid-life, zato Å”to su rizici da nam prsne neki krvni sud dramatično povećani u starijem dobu.

Ali i to Å”to radiÅ” je cool, ali ćeÅ” kvalitet merenja značano popraviti ako meriÅ” i przinu opadanja pulsa posle vežbe.
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:50 16.01.2020

Re: ....

Samo merenje pulsa ima i potencijal da te zavara, iako je koristan indikator, poÅ”to baseline pritisak, kapacitet pluća, telesna težina ... itd imaju uticaja.


Ma naravno, to je kucni test da ti da naznaku dal kaskas sa kondicijom onako generalno u zavisnosti od godina starosti..

Za sve ostalo je potrebno ozbiljnije testiranje.
alselone alselone 19:30 15.01.2020

Ovo je proŔlo vreme

Noviji programi vežbanja ne preporučuju trčanje u većoj meri nego dužu Å”etnju + sprintove + krato dizanje teÅ”kih stvari + igra (gomila "nepravilnih" pokreta). Å to bi zajedno bila simulacija evolutivno nadužeg perioda u kom smo proveli vreme kao vrsta i vrste koje su iza nas.

U to ime: Mark Sisson, 66 godina, karnivorska ishrana, ovako izgleda.


Njegov sajt: Mark's Daily Apple i njegova knjiga Primal blueprint

I jedna mala poentica za kraj - mi evolutivno nismo predodređeni da jedemo biljke i to se vidi na primeru kvarenja zuba. Zubi se kvare od Å”ećera, žitarica i voća a ne od mesa.

Kada se zubi pokvare, od te jedinke nema viŔe niŔta. Eat whole grains, my ass.

maksa83 maksa83 19:47 15.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

U to ime: Mark Sisson, 66 godina, karnivorska ishrana, ovako izgleda.

Hajp. Ne nasedajte.

Samo jednom se živi.

Mark Siminsky, 24 godine.



alselone alselone 19:49 15.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme


Hajp. Ne nasedajte.


Naprotiv. Revolucija posle nametnute piramide ishrane od strane ministarstva poljoprivrede. Trenutno važća ishrana nije napravljena kao najzdravija nego najjeftinija za jednu državu koja treba da hrani mase.
maksa83 maksa83 19:55 15.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Naprotiv. Revolucija posle nametnute piramide ishrane od strane ministarstva poljoprivrede. Trenutno važća ishrana nije napravljena kao najzdravija nego najjeftinija za jednu državu koja treba da hrani mase.

Ma zajebavam se. Ja iskreno verujem u jevanđelje Dr. Džejsona Funga - nismo pravljeni da non stop jedemo, pogotovo ne ovu industrijsku 'ranu.
alselone alselone 19:56 15.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Ma zajebavam se. Ja iskreno verujem u jevanđelje Dr. Džejsona Funga - nismo pravljeni da non stop jedemo, pogotovo ne ovu industrijsku 'ranu.


Pa to, slažem se.

Pogotovo kada pogledaŔ cenu koŔtanja pravljenja hrane. Žitarice su najjeftinije, meso skuplje, mast najskuplja. I onda je neko rekao i da je tim redom najzdravije da se jede. A nikada najjeftinije ne može biti i najzdravije.

Mi smo sada preko paraznika dok smo bili kod kuće bavili se apsolutnim postom umesto prežderavanjem. Za sada mooja žena drži rekord sa 36 sati, ja kaskam sa 27.
zilikaka zilikaka 20:56 15.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Mi smo sada preko paraznika dok smo bili kod kuće bavili se apsolutnim postom umesto prežderavanjem. Za sada mooja žena drži rekord sa 36 sati, ja kaskam sa 27.


Črni Å”inko, pa ti čeÅ” načiÅ”to propaÅ”ti!

A Å”to se 'rane tiče, kod većine nema mnogo nauke osim onog "jedi samo kad si gladan, zato Å”to si gladan, i kolko si gladan"
E, ali kad je jedenje postalo jedno od preokupacija. Nekad je to mogo samo mali broj ljudi, a podizanjem opŔteg standarda postaje masovno.

A koliko smo mi zapravo dobro prirodno skockani govori mnogo toga.
Recimo, ja sam se tokom mladosti često vraćala iz radnje praznog cegera, a poÅ”la u nameri da se snabdem hranom. To bivalo svaki put kad sam sita. Jednostavnom, ne jede mi se i stomak Å”alje signal glavi da mi ne treba hrana, pa nemam želju ni da je kupim.
E, ali, posle malo uticaj drugih, malo potroÅ”ački mentalitet, pa odgovornost za ostale žderače u porodici...sad se po pravilu iz nabavke vraćam sa pola kubika razne klope.Da se nađe. Ko da smo iz gladi utekli.
A posle ide ono, jedi, ima toga onoliko, nije fazon da se baci..i tako ubismo jedan od važnijih mehanizama.

A Å”to se vežbanja tiče, svaka čast domaćinu, nego opet neÅ”to držim da sebi treba organizovati život da se dovoljno krećeÅ” sa nekim smislom, pa te to drži u kondiciji, (recimo, penjanje stepenicama, lakÅ”i okolokućni rad) a juriti neÅ”to preko toga je troÅ”enje resursa bez posebnog opravdanja.
A i srčku baŔ ne treba preterano rabiti bez potrebe, naročito u nekim godinama.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 20:58 15.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

alselone
Ma zajebavam se. Ja iskreno verujem u jevanđelje Dr. Džejsona Funga - nismo pravljeni da non stop jedemo, pogotovo ne ovu industrijsku 'ranu.


Pa to, slažem se.

Pogotovo kada pogledaŔ cenu koŔtanja pravljenja hrane. Žitarice su najjeftinije, meso skuplje, mast najskuplja. I onda je neko rekao i da je tim redom najzdravije da se jede. A nikada najjeftinije ne može biti i najzdravije.

Mi smo sada preko paraznika dok smo bili kod kuće bavili se apsolutnim postom umesto prežderavanjem. Za sada mooja žena drži rekord sa 36 sati, ja kaskam sa 27.


vegan vs keto je partizani vs četnici tema za pravog muŔkarca..
alselone alselone 21:03 15.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

A Å”to se 'rane tiče, kod većine nema mnogo nauke osim onog "jedi samo kad si gladan, zato Å”to si gladan, i kolko si gladan"


Osim kada ti zvanična priča ne kaže "jedi ceo dan puno malih obroka" a to je, ispostavlja se, veoma pogreŔna opcija. Ispade ta "seljačka" logika koju pominjeŔ najzdravija.

Sa druge strane, mi nismo navikli da imamo izobilje oko sebe pa će te sopstveni mozak slagati da je gladan ako ima priliku.

Kao i Å”ećeŔžr. On nam je toliko ukusan zato Å”to nam je jako važan i praktičan a redak kao zlato. I danas organizam ne može da ga se zasiti i joÅ” ga taloži u vidu Å”ećerne vode Å”irom organizma. Sam te organizam slaže da ti treba.
zilikaka zilikaka 21:20 15.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Osim kada ti zvanična priča ne kaže "jedi ceo dan puno malih obroka" a to je, ispostavlja se, veoma pogreŔna opcija. Ispade ta "seljačka" logika koju pominjeŔ najzdravija.


Jeste, čini se, al moja kuma, kojoj je poso da natera ljude da oslabe, tvrdi drugačije.
Naime, kod nje dolaze oni Ŕto moraju da oslabe zbog operacije ili zbog zdravlja uopŔte. PoŔalje te doktor kod nje kao i kod bilo kojeg drugog specijalite.
E, pa ona i dalje zastupa tu Ŕkolu da treba jest svaka 3 sata, po malo (zapravo propisanu količinu) i da treba jesti jaaako, ali jako polako.
Tvrdi da ni jedan njen pacijent tim rezonom nije bio gladan duže od nekoliko dana, a ko je poŔtovao, smrŔao je kolko treba.
DoduŔe, takav način zahteva da se stalno baviŔ sopstvenim jedenjem, Ŕto ne može da traje večito, i mislim da se posle njeni mnogi joŔ kako vrate na početne pozicije, nego ona nema tih podataka dovoljno.
alselone alselone 21:29 15.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Jeste, čini se, al moja kuma, kojoj je poso da natera ljude da oslabe, tvrdi drugačije.


Možda za mrŔavljenje ali za celokupno zdravlje sigurno nije dobro.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:44 15.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Ispade ta "seljačka" logika koju pominjeŔ najzdravija.


Nisi valjda sumnjao?
Jedi kad si gladan, trči kad moraÅ”, ako te neko juri, ako ti nekoga juriÅ”, ako hoće auto da te pregazi, da ne pokisneÅ”.... logično.
A Ŕto je logično to je i normalno, jelte.
alselone alselone 21:58 15.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Nisi valjda sumnjao?
Jedi kad si gladan, trči kad moraÅ”, ako te neko juri, ako ti nekoga juriÅ”, ako hoće auto da te pregazi, da ne pokisneÅ”.... logično.
A Ŕto je logično to je i normalno, jelte.


Seljačka logika zna vrlo lako da prevari iako je mnogo zdravija od "gradske" logike. Pogotovo oko ishrane.
docsumann docsumann 08:04 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

U to ime: Mark Sisson, 66 godina, karnivorska ishrana, ovako izgleda.


ne bih se zakleo da se ovaj tu i tamo ne utegne testosteronom ili hormonom rasta.
docsumann docsumann 08:07 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

da malo i potvrdim alsove stavove

one meal is enough...







mada, meni lično je to nadgovornjavanje koja je ishrana zdravija, besmisleno.
bitnije mi je koja je humanija.
alselone alselone 08:35 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

bitnije mi je koja je humanija.


Meni je ovo besmisleno, iskreno da ti kažem.

Ako u auto sipam najbolje ulje i gorivo, ako keru i mački dajem da jedu ono Å”to im treba, pa neću sebi davati neÅ”to nezdravo samo radi imaginarne humanosti.
mirelarado mirelarado 08:44 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

A Å”to se vežbanja tiče, svaka čast domaćinu, nego opet neÅ”to držim da sebi treba organizovati život da se dovoljno krećeÅ” sa nekim smislom, pa te to drži u kondiciji, (recimo, penjanje stepenicama, lakÅ”i okolokućni rad) a juriti neÅ”to preko toga je troÅ”enje resursa bez posebnog opravdanja.
A i srčku baŔ ne treba preterano rabiti bez potrebe, naročito u nekim godinama.


Ovo je, po meni, najbolji recept.
docsumann docsumann 09:18 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

alselone
bitnije mi je koja je humanija.


Meni je ovo besmisleno, iskreno da ti kažem.

Ako u auto sipam najbolje ulje i gorivo, ako keru i mački dajem da jedu ono Å”to im treba, pa neću sebi davati neÅ”to nezdravo samo radi imaginarne humanosti.


premisa je tu potpuno pogreŔna.

veganska ishrana daleko od toga da je nezdrava.
baŔ kao Ŕto ti pronalaziŔ ove svjetle primjere karnivorstva, na netu imaŔ desetine, da ne kažem stotina, istraživanja koje prednost daju veganskoj ishrani.

mogu i da navodim vrhunske svjetske i olimpijske Ŕampionhe koji su bili vegani/vegetarijanci, Edvin Mozes, Bode Miler, Serena Vilijams, Kem Njutn...
mislim ta rasprava je viÅ”e puta viđena na blogu i obično poprimi čet/part tok. ne bih je ponovo načinjao.

ono Ŕto je faktički nesporno je da je veganska ishrana etičnija i ekoloŔkija.
cassiopeia cassiopeia 09:20 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

alselone
Jeste, čini se, al moja kuma, kojoj je poso da natera ljude da oslabe, tvrdi drugačije.


Možda za mrŔavljenje ali za celokupno zdravlje sigurno nije dobro.


Mislim da je bitno da nađeÅ” svoj recept za zdravo telo i duh i da unosiÅ” kvalitetnu hranu, skuvano domaće bez industrijskih prerađevina i bez Å”ećera u bilo kom obliku, ako si osetljiv na Å”ećere pa bili oni i u obliku meda. Ja sam ulaskom u menopauzu (disbalans estrogena i progesterona), unoÅ”enjem viÅ”e hrane i manjkom kretanja u vrlo kratkom roku natukla 14 kg. Probala razne stvari i konačno doÅ”la do efikasne metode mrÅ”avljenja bez gladovanja. A i to nije upalilo dok nisam poradila na stresu, hormon kortizol kad je povećan, kod nekih ljudi (ta sam) ne dozvoljava mrÅ”avljenje.

Za sad jedem svako jutro domaći kefir uz razne semenke, pijem dosta biljnih čajeva tokom dana, i imam jedan obrok dnevno. Razno povrće skuvam, miksam u gustu čorbu i dodam dosta masnoće /maslinovo ulje/. Podloga su mi jake supe. Jedem nekad kuvano jaje, a meso ću uvesti za koji dan. Nameravam da ostanem na dva obroka. Stvarno mislim da ako unosiÅ” nutritivno bogatu hranu, da nema potrebe za viÅ”e obroka niti za bilo kakvom užinom.

cassiopeia cassiopeia 09:26 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

docsumann
ono Ŕto je faktički nesporno je da je veganska ishrana etičnija i ekoloŔkija.


Iskustva ljudi oko mene, vezano za vegansku ishranu, su da je neophodno unoŔenje saplemenata (posebno vitamina B12) kojih nema u biljnim namirnicama. Prirodni izvori vitamina B12 su meso, džigerica, riba, sir, mleko, jaja i Ŕkoljke. Moja dobra drugarica je dugogodiŔnjom ishranom bez ovih namirnica dovela sebe do neuroloŔkih tegoba i zavrŔila je na neurologiji. Kad kažem dugogodiŔnjom mislim na 15-ak godina, a možda i duže.
alselone alselone 09:28 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

premisa je tu potpuno pogreŔna.


Ja mislim da je zaprato tačna. :)

ono Ŕto je faktički nesporno je da je veganska ishrana etičnija i ekoloŔkija.

EkoloŔkija možda jeste, ali etičnija nije, ne može se tako lako ubaciti etika u ishanu. To je patka koja nam je prodata zbog cene hrane i jednostavnosti proizvodnje.

Ne moramo dalje.
docsumann docsumann 10:00 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

EkoloŔkija možda jeste, ali etičnija nije, ne može se tako lako ubaciti etika u ishanu. To je patka koja nam je prodata zbog cene hrane i jednostavnosti proizvodnje.


naprotiv, to je ideja do koje ljudi dolaze introspektivno.
a potporu za svoje lične doživljaje danas imaju u naučnim istraživanjima koje nedvosmisleno pokazuju da sisari, u manjoj mjeri i ptice, djele sa nama čitav spektar emocija, od bola, tuge, straha, majčine brige za potomstvo, depresije, radosti igre, pa i empatije.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:06 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

mirelarado
A Å”to se vežbanja tiče, svaka čast domaćinu, nego opet neÅ”to držim da sebi treba organizovati život da se dovoljno krećeÅ” sa nekim smislom, pa te to drži u kondiciji, (recimo, penjanje stepenicama, lakÅ”i okolokućni rad) a juriti neÅ”to preko toga je troÅ”enje resursa bez posebnog opravdanja.
A i srčku baŔ ne treba preterano rabiti bez potrebe, naročito u nekim godinama.


Ovo je, po meni, najbolji recept.


ja sam joÅ” uvijek ubjeđena da je to idealan recept ako poslednjih par decenija hoćeÅ” da provedeÅ” manje viÅ”e Å”unjajući se po kući i čekajući da ti neko dođe pomogne oko svega Å”to viÅ”e ne možeÅ” sama da uradiÅ”..
vremenom prirodno miÅ”ić atrofira a kosti slabe ako se ne koriste intenzivno..
a živimo sve duže..
onda se postavlja pitanje koliko atrofije i slabljenja kostiju možeŔ da podneseŔ bez rada prije nego Ŕto se prirodno jednostavno stuŔiŔ u horizontalu..
te tako ja cjenim da moraŔ biti značajno jača od svoje mame i bake u istim godinama da ne bi u tim kasnim decenijama pala..
a opet, primjećujem da mi postaje problem gipko ustajanje sa poda ako se prethodno nisam zagrijala..
te tako..
vjerovatno nije dobro pretjerivati sa vježbanjem..
ali sigurno nije dobro ni raditi kao bake Ŕto su nam radile..
proŔla bakina vremena
cassiopeia cassiopeia 10:15 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

vremenom prirodno miÅ”ić atrofira a kosti slabe ako se ne koriste intenzivno..
a živimo sve duže..
onda se postavlja pitanje koliko atrofije i slabljenja kostiju možeŔ da podneseŔ bez rada prije nego Ŕto se prirodno jednostavno stuŔiŔ u horizontalu..
te tako ja cjenim da moraŔ biti značajno jača od svoje mame i bake u istim godinama da ne bi u tim kasnim decenijama pala..


I ja sam miÅ”ljenja da se mora biti fizički aktivan i to ozbiljno aktivan. Negde sam pročitala da je osteoporozu kod žena, do koje dolazi zbog pada estrogena, moguće sprečiti samo fizičkom aktivnoŔću koja uključuje vežbe snage, dizanje tegova. Uz kvalitetnu ishranu i optimalan nivo vitamina D.

Ne znam da li znate, ali u Srbiji ni jedna državna klinika ne radi merenje nivoa vitamina D, samo možeŔ u privatnoj da uradiŔ. Ja imam osteopeniju kuka, to je zapravo početak osteoporoze i kad sam tražila da mi urade merenje vit D da vidim kakva je situacija pre uzimanja suplementa, ladno kažu mi to ne radimo. MožeŔ samo privatno.

Evo za Ŕta je sve važan vitamin D. Koliko je samo propuŔtenih Ŕansi da se preduprede komplikacije i poboljŔa kvalitet života, samo zato Ŕto se neke stvari u Srbiji ne rade.

9 ZNAKOVA NEDOSTATKA VITAMINA D

Vitamin D (sunčev vitamin) pomaže jačanju kostiju i miÅ”ića i njegov nedostatak može da dovede do nevolja sa zdravljem. Nedostatak vitamina D je povezan sa srčanim bolestima, bolestima debelog creva, prostate, i joÅ” mnogo toga. Pogledajte neke od glavnih simptoma deficita vitamina D, koje ste možda prevideli.

1. Bol u miÅ”ićima i kostima

Konstantan bol ovog tipa je jedan od primarnih znakova nedostatka vitamina D. VaŔe telo prestaje sa izgradnjom koŔtane mase oko 30 godine, a nedostatak vitamina D može ubrzati ili pogorŔati simptome osteoporoze.

2. Često se osećate tužno

Da li ste tužni sve vreme bez ikakvog posebnog razloga? Depresija i promene raspoloženja su često povezani sa nedostatkom vitamina D u vaÅ”em telu. Serotonin, hormon koji je odgovoran za raspoloženje je stimulisan u zavisnosti od količine vitamina D. Mnoge studije su pokazale kako povećana izloženost suncu može učiniti ljude srećnijim.

3.Hronično oboljenje desni

Dovoljno vitamina D je važno i za vaŔe oralno zdravlje. Paradentoza je hronično stanje gde bakterije uzrokuju da desni otiču i kvare se. Neke studije ukazuju na direktnu ulogu sunčeve svetlosti u smanjenju rizika od paradentoze.

4.Visok krvni pritisak

Hipertenzija, takođe poznata kao visok krvni pritisak, je joÅ” jedan znak da vaÅ”em telu manjka vitamina D. Istraživanja pokazuju da postoji veza između vitamina D i hipertenzije

5.Umor i pospanost

Ako se osećate umorno bez razloga, onda bi to moglo biti zatoÅ”to je vaÅ”e telo manje izloženo sunčevoj svetlosti i drugim izvorima vitamina D. Istraživanje povezuje nedostatak vitamina D sa sindromom hroničnog umora. Nizak nivo vitamina D u telu učiniće da osećate letargiju. Ovaj simptom je posebno izražen kod starijih ljudi.

6.Promene raspoloženja

Kao Å”to je ranije pomenuto, receptori za vitamin D su pronađeni u mnogim delovima mozga koji utiče na vaÅ”e raspoloženje i emocije. Studije pokazuju da je nedostatak vitamina D usko povezan sa mentalnim bolestima kao Å”to su stres, anksioznost i depresija.

7.Prekomerna težina

Istraživanja pokazuju da je nedostatak vitamina D povezan sa razvojem gojaznosti i povećava rizik od komplikacija povezanih sa gojaznoÅ”ću. Vitamin D pomaže gojaznim pacijenatima da izgube na težini. Ako ste brzo stekli suviÅ”ne kilograme, čak i ako redovno vežbate i uzdržavate se od prejedanja, nedostatak vitamin D bi mogao biti jedan od osnovnih uzroka.

8.Digestivni problemi

Nedostatak vitamina D može uticati na digestivne probleme. Sunčev vitamin pomaže da vaŔ digestivni sistem apsorbuje masti pravilno. Nedostatak vitamina D može dovesti do brojnih crevnih problema poput netolerancije na gluten, inflamatorne bolesti creva, i Kronove bolesti.

9.Alergije

Istraživanja pokazuju da nedostatak vitamina D takođe ima ulogu u razvoju mnogih alergijskih reakcija. Vitamin D igra važnu ulogu u održavanju mnogih alergija na odstojanju reguliÅ”ući imuni sistem. Neke od alergija vezanih za ovakve situacije uključuju astmu, alergije na hranu, ekcem, alergijski rinitis i anafilaksiju.
docsumann docsumann 10:16 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

cassiopeia
docsumann
ono Ŕto je faktički nesporno je da je veganska ishrana etičnija i ekoloŔkija.


Iskustva ljudi oko mene, vezano za vegansku ishranu, su da je neophodno unoŔenje saplemenata (posebno vitamina B12) kojih nema u biljnim namirnicama. Prirodni izvori vitamina B12 su meso, džigerica, riba, sir, mleko, jaja i Ŕkoljke. Moja dobra drugarica je dugogodiŔnjom ishranom bez ovih namirnica dovela sebe do neuroloŔkih tegoba i zavrŔila je na neurologiji. Kad kažem dugogodiŔnjom mislim na 15-ak godina, a možda i duže.


nisam vegan, pa ovo znam posredno.
da bi pokrila sav spektar nutritivnih potreba, veganska ishrana mora biti raznovrsna.
ako se pravilno sprovodi nema potrebe za suplementima.

ovo su neka osnovna pravila

For a healthy vegan diet:

eat at least 5 portions of a variety of fruit and vegetables every day
base meals on potatoes, bread, rice, pasta or other starchy carbohydrates (choose wholegrain where possible)
have some dairy alternatives, such as soya drinks and yoghurts (choose lower fat and lower sugar options)
eat some beans, pulses and other proteins
choose unsaturated oils and spreads, and eat in small amounts
drink plenty of fluids (the government recommends 6 to 8 cups or glasses a day)
maksa83 maksa83 10:17 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

docs
bitnije mi je koja je humanija.

Ali ti možeŔ da jedeŔ meso, i to humano bez ubijanja, poŔto je Amfilohije joŔ onomad pre nekoliko godina rekao:

"Ko ne bio veran jednojezičnoj, jednokrvnoj Rusiji, dabogda živo meso od njega otpadalo, bio proklet tri puta i 3000 puta od mene"

Dakle trebalo je samo neko da se sagne i pokupi to i eventualno usoli.

Ali taj voz je proŔao poŔto sad u novoj verziji nema niŔta o mesu, samo ono 3 i 3000:

cassiopeia cassiopeia 10:24 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

da bi pokrila sav spektar nutritivnih potreba, veganska ishrana mora biti raznovrsna.
ako se pravilno sprovodi nema potrebe za suplementima.


Ispada da treba unositi bar vitamin B12. Veruj, kaže drugarica da je nepojmljivo mnogo ljudi sa MS-om i drugim ozbiljnim neuroloŔkim tegobama baŔ zbog nedostatka tog vitamina. Ne postoji način da ga uneseŔ bilo čime osim onim Ŕto sam navela gore.

Šta je poenta mog komentara? Nismo svi isti i ne postoji ishrana one fits all, a neki tipovi ishrane su prečica do bolesti, kad tad.

Svedočimo i epidemiji autoimunih bolesti, haŔimoto tireoiditis, alergije, astma...
Spiridon Spiridon 10:29 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Hajp. Ne nasedajte.

Samo jednom se živi.

Mark Siminsky, 24 godine.


ovaj izgleda ko da ima minimum 35
Spiridon Spiridon 10:52 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

A Å”to se vežbanja tiče, svaka čast domaćinu, nego opet neÅ”to držim da sebi treba organizovati život da se dovoljno krećeÅ” sa nekim smislom, pa te to drži u kondiciji, (recimo, penjanje stepenicama, lakÅ”i okolokućni rad) a juriti neÅ”to preko toga je troÅ”enje resursa bez posebnog opravdanja.
A i srčku baŔ ne treba preterano rabiti bez potrebe, naročito u nekim godinama


nema frke. Ti sama biras intenzitet trcanja. To moze biti i malo ubrzano hodanje. Moze se krenuti i sa 30 min. Hladni tusevi mogu trajati 15 sekundi, a moze i 5 min.

Ova metoda daje samo nekakav okvir, a svako ga moze ispuniti onako kako zeli.

Za one koji su u punoj snazi evo primera (3 puta nedeljno):

za 40 minuta istrcace 9-10 km
Super razgibavanje (noga iza ledja i slicne fore).
Hladan tus 10 minuta

Osoba koja tek pocinje (3 puta nedeljno):

za 40 minuta trcanje 4 km (moze i manje ako je ovo mnogo)
lagano razgibavanje
tusiranje hladnom vodom 10 sekundi



i td



Milan Novković Milan Novković 11:13 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

cassiopeia
da bi pokrila sav spektar nutritivnih potreba, veganska ishrana mora biti raznovrsna.
ako se pravilno sprovodi nema potrebe za suplementima.


Ispada da treba unositi bar vitamin B12. Veruj, kaže drugarica da je nepojmljivo mnogo ljudi sa MS-om i drugim ozbiljnim neuroloŔkim tegobama baŔ zbog nedostatka tog vitamina. Ne postoji način da ga uneseŔ bilo čime osim onim Ŕto sam navela gore.

Šta je poenta mog komentara? Nismo svi isti i ne postoji ishrana one fits all, a neki tipovi ishrane su prečica do bolesti, kad tad.

Svedočimo i epidemiji autoimunih bolesti, haŔimoto tireoiditis, alergije, astma...

Interesantna je B12 priča - on je kritičan za sintezu mielina, otud neuroloÅ”ki problemi, iako je co-factor i u DNK sintezi, al koga briga koliko ćemo biti zdravi u 87. godini, ako gledamo Netflix bez razumevanje - ja to radim i sad, a B12 pičim pa rsturam, borim se sa Alseom za zlato

Sitetički B12 se uglavnom pravi bakterijskom fermentacijom pa filtracijom (jeftinije, iako može i da se vadi iz ribe i mesa, al vegani Å”to drže do sebe će opet reći njet).

Filtracija ovaj R compaund u ilustgraciji zamenjuje sa, recimo, cijanidom, otrovno, pa su neki promenili metod i umesto R uleće drugi compound, al neuro-toksičan, ... dok se potroÅ”ači ne dosete.

Postoji B12 i u nekim biljkama, npr morska trava i slično, al onda je paženje na ishranu odjednom neŔto kompleksnije.

Info trivija: samo sam preleteo Wikipediju i izgleda da se ne spominje problem oko ovog R compounda, na US gov sajtu je izbrisan i iz Ŕeme - 50% Ŕanse da je farmakoloŔka ruka iza obe "sitnice".

katapultican katapultican 11:14 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

newimprovedtadejus
mirelarado
A Å”to se vežbanja tiče, svaka čast domaćinu, nego opet neÅ”to držim da sebi treba organizovati život da se dovoljno krećeÅ” sa nekim smislom, pa te to drži u kondiciji, (recimo, penjanje stepenicama, lakÅ”i okolokućni rad) a juriti neÅ”to preko toga je troÅ”enje resursa bez posebnog opravdanja.
A i srčku baŔ ne treba preterano rabiti bez potrebe, naročito u nekim godinama.


Ovo je, po meni, najbolji recept.


ja sam joÅ” uvijek ubjeđena da je to idealan recept ako poslednjih par decenija hoćeÅ” da provedeÅ” manje viÅ”e Å”unjajući se po kući i čekajući da ti neko dođe pomogne oko svega Å”to viÅ”e ne možeÅ” sama da uradiÅ”..
vremenom prirodno miÅ”ić atrofira a kosti slabe ako se ne koriste intenzivno..
a živimo sve duže..
onda se postavlja pitanje koliko atrofije i slabljenja kostiju možeŔ da podneseŔ bez rada prije nego Ŕto se prirodno jednostavno stuŔiŔ u horizontalu..
te tako ja cjenim da moraŔ biti značajno jača od svoje mame i bake u istim godinama da ne bi u tim kasnim decenijama pala..
a opet, primjećujem da mi postaje problem gipko ustajanje sa poda ako se prethodno nisam zagrijala..
te tako..
vjerovatno nije dobro pretjerivati sa vježbanjem..
ali sigurno nije dobro ni raditi kao bake Ŕto su nam radile..
proŔla bakina vremena

Da!
Ima koječega u ovome Ŕto kažeŔ.
Milan Novković Milan Novković 11:17 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme


alselone
...
U to ime: Mark Sisson, 66 godina, karnivorska ishrana, ovako izgleda.
...

Ne izgledam ni ja mnogo bolje, a skoro 5 godina sam mlađi

(ovo je fazon, za one koji me nisu upoznali uživo
Milan Novković Milan Novković 12:10 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

cassiopeia
...
Istraživanja pokazuju da nedostatak vitamina D takođe ima ulogu u razvoju mnogih alergijskih reakcija. Vitamin D igra važnu ulogu u održavanju mnogih alergija na odstojanju reguliÅ”ući imuni sistem. Neke od alergija vezanih za ovakve situacije uključuju astmu, alergije na hranu, ekcem, alergijski rinitis i anafilaksiju.

Od mnogo hiljada pročitanih stranica (nije straŔno, razvučeno na 4-5 decenija) ako bih morao da se odlučim za 2 čudesna "leka", kako su ih svi ti autori pojasnili, to bi bili:

- Umerena fizička aktivnost (ne ova Spirina)

- "Vitamin" D. On formalno nije vitamin, formalno je skoro pa steroid.

Kažu da rad skoro do 1000 gena zavisi od njega na skoro pa kritičan način - ili se aktiviraju, ili ne, spavaju. Dosta je kompleksan mehanizam i proći će joÅ” dosta vremena dok ga potpuno razumeju - npr dok se aktivira jedan gen Vit D pomaže oko signalizacije oko aktiviranja nekog udaljenog gena. Ova "udaljenost" čini analizu kompleksnijom.

On je kritičan za ispravan rad imunog sistema, gde pored viÅ”e uloga ima, popularno, i "moderatorsku", pa odatle dolazi i jedna od osnovne dve opasnosti od prekomernog unoÅ”enja - kalcifikacija tkiva (bubrezi, srčani zalisci, krvni sudovi) je osnovna opasnost, a sistematski oboren imuni sistem pospeÅ”uje rast L-form bakterija (bez ćelijske membrane, koje nastave da žive unutar naÅ”ih ćelija.

Jedna pametna i baÅ” obrazovbana amerikanka, mrzi me me sad da guglujem, ima dosta moćne argumente kako je preteran vitamin D hype jako opasan.

Nedostatak je, verovano, joŔ opasniji, i zbog "inteligentne" samo-regulacije najopuŔteniji pristup "problemu" je prosto provesti potrebno vreme napolju, i na suncu.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:39 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Vitamin D (sunčev vitamin)


Da, pre nekih desetak godina analizom krvi doktor mi kaze da imam manjak D vitamina i stavi me na duplu dozu kapsula sledeca 3 meseca.

Pitam ja moze li se normalnom ishranom nadoknaditi kojim slucajem - kaze on moze ako jedes 5kg lososa dnevno..

Mi stranJci dosli sa juznijih tacaka u Olandiju cesto imamo periode sa manjkom ovog vitamina jer ko sto svi znate ovde ima 300 oblacnih dana godisnje i ono malo ostatka tu i tamo suncanih. Starosedeoci su odavno adaptirani da skupljaju D vitamin u ovakvim klimatskim uslovima, mi sto smo krace ovde - nismo.
dragosevacsutra dragosevacsutra 12:56 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

mogu i da navodim vrhunske svjetske i olimpijske Ŕampionhe koji su bili vegani/vegetarijanci, .... Serena Vilijams,...


vidi se...

mariopan mariopan 13:04 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Nedostatak je, verovano, joŔ opasniji, i zbog "inteligentne" samo-regulacije najopuŔteniji pristup "problemu" je prosto provesti potrebno vreme napolju, i na suncu.

BaŔ to sam htela da pitam, da li je dovoljno Ŕto se celog leta radi neŔto napolju i recimo, redovno ide na more, plaže, i sunča se do neke mere, koliko ko voli?
Pratim vaŔu prepisku i ne znam kom carstvu se privoleti?

Moja ćerka je na preporuku lekara pila vitamin D neko vreme. Mogu da joj kažem da svaki vikend ode na neku plažu, toga bar ima ovde (Atina) i reÅ”en problem?
angie01 angie01 13:14 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Pitam ja moze li se normalnom ishranom nadoknaditi kojim slucajem - kaze on moze ako jedes 5kg lososa dnevno.


znam da u Kenjadi ljudi kupuju one bio lampe za podsticanje pravljenje vitamina D- navodno je potrebno 5 minuta dnevno da se bude pod uticajem iste na nekoj propisanoj daljini, kako bi se zamenio boravak na suncu od jedno 45 minuta, sto je navodno potrebna doza da bi se vitamin D produkovao.

moja drugarica je recimo u depresivnim stanjima isla na kvarcovanje i tvrdi da joj je to popravljalo stanje.

inace imam primerak rezima ishrane i ponasanja-propisanih od doktora- za postizanje idealne tezine i stanja organizma, koji sam dobila od prijatelja, koji su na moje oci od ekstremno zapustenih- kilaza, shape, kondicija, holesteroli trice/kucine, za kratko vreme obrnuli u stanje vrlo blizu onom iz srednje skole,...tesko da mogu da to sve otkucam u komentar, pa cu jednom prilikom postaviti kao blog....znaci, provereno radi.
docsumann docsumann 13:26 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Svedočimo i epidemiji autoimunih bolesti, haŔimoto tireoiditis, alergije, astma...


mislim da to najmanje veze ima sa veganizmom, isuviŔe ih je malo u ukupnoj populaciji.

Milan Novković Milan Novković 13:33 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

mariopan
Nedostatak je, verovano, joŔ opasniji, i zbog "inteligentne" samo-regulacije najopuŔteniji pristup "problemu" je prosto provesti potrebno vreme napolju, i na suncu.

BaŔ to sam htela da pitam, da li je dovoljno Ŕto se celog leta radi neŔto napolju i recimo, redovno ide na more, plaže, i sunča se do neke mere, koliko ko voli?
Pratim vaŔu prepisku i ne znam kom carstvu se privoleti?

Moja ćerka je na preporuku lekara pila vitamin D neko vreme. Mogu da joj kažem da svaki vikend ode na neku plažu, toga bar ima ovde (Atina) i reÅ”en problem?

MuŔkarcu na plaži je dovoljno oko 15tak minuta dnevno. Ženama - isto toliko, ako bi mene neko pitao za savet

To sad, odoka, može da se prepeva u situacije gde nismo toliko goliŔavi - bitna je povrŔina kože.

Efikasnost produkcije vitamina D preko sunčanja opada sa godinama - danase se nagađa da je to i jedan od bitnih razloga, iako ne jedini, opadanja efikasnosti imunog sistema kod ljudi u drugoj polovini 60tih, pa nadalje.
alselone alselone 13:57 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

mislim da to najmanje veze ima sa veganizmom, isuviŔe ih je malo u ukupnoj populaciji.


Ima sa unosom ugljenih hidrata, Ŕto je i osnova veganizma.
mariopan mariopan 14:00 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Milan Novković
mariopan
Nedostatak je, verovano, joŔ opasniji, i zbog "inteligentne" samo-regulacije najopuŔteniji pristup "problemu" je prosto provesti potrebno vreme napolju, i na suncu.

BaŔ to sam htela da pitam, da li je dovoljno Ŕto se celog leta radi neŔto napolju i recimo, redovno ide na more, plaže, i sunča se do neke mere, koliko ko voli?
Pratim vaŔu prepisku i ne znam kom carstvu se privoleti?

Moja ćerka je na preporuku lekara pila vitamin D neko vreme. Mogu da joj kažem da svaki vikend ode na neku plažu, toga bar ima ovde (Atina) i reÅ”en problem?

MuŔkarcu na plaži je dovoljno oko 15tak minuta dnevno. Ženama - isto toliko, ako bi mene neko pitao za savet

To sad, odoka, može da se prepeva u situacije gde nismo toliko goliŔavi - bitna je povrŔina kože.

Efikasnost produkcije vitamina D preko sunčanja opada sa godinama - danase se nagađa da je to i jedan od bitnih razloga, iako ne jedini, opadanja efikasnosti imunog sistema kod ljudi u drugoj polovini 60tih, pa nadalje.

Super, hvala, i ja verujem da od prirode dobijamo sve Ŕto nam treba, samo treba uzeti u pravoj meri.
docsumann docsumann 14:01 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

alselone
mislim da to najmanje veze ima sa veganizmom, isuviŔe ih je malo u ukupnoj populaciji.


Ima sa unosom ugljenih hidrata, Ŕto je i osnova veganizma.


vrsta i kvalitet ugljenih hidrata u ishrani su posebna tema.
alselone alselone 15:30 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

vrsta i kvalitet ugljenih hidrata u ishrani su posebna tema.


Ugljeni hidrati su ugljeni hidrati, u procesiranoj hrani može biti samo Ŕtetnih dodataka ali se sama priroda ugljenog hidrata ne promeni.

I naravno je tačno da je procesirana hrana i dodaci koji se u tom procesu meću veoma Å”tetna po zdravlje, ali je isto tako tačno da ljudi osetljivi na UH nemaju promenu na bolje ni kada jedu najorganskije moguće povrće, baka_u_kariranoj_kecelji_zaliva_paradajiz_suzama_devica.

Mi nismo navikli evolutivno na toliko UH, dadoh i primer sa zubima neki dan. Jedi karnivorski i ne peri zube, potrajaće ti do starosti, jedi veganski puno voća i povrća i nedajbože puno žitarica i ne peri zube, ima da ti ispadnu za dve godine.

apacherosepeacock apacherosepeacock 15:44 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

kupuju one bio lampe za podsticanje pravljenje vitamina D- nav


Znam za to, rade i ovde i uopste severnjaci jer im je depresija ko dobar dan..

Ja provodim dosta slobodnog vremena u basti pa nahvatam svaki zracak sunca ovde ali generalno to mi je nedovoljno.

Ostatak nadoknadjujem po inostranstvima, sto suncanija i toplija destinacija to bolje. (ionako volim leto i samo leto)
Spiridon Spiridon 15:51 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

(ionako volim leto i samo leto)


samo se vi lozite na leto sa ovim globalnim zagrevanjem, plakacete za snegom jednog dana


apacherosepeacock apacherosepeacock 15:55 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Spiridon
(ionako volim leto i samo leto)


samo se vi lozite na leto sa ovim globalnim zagrevanjem, plakacete za snegom jednog dana


Ja sigurno necu.
Necu ni ako poplavi ovu Nisku Zemlju, ima se (i) rezervnih
docsumann docsumann 16:18 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

da pređemo s pojedinačnih primjera na malo reprezentativnije uzorke



EDIT:

gorespomenuto istraživanje koje je trajalo preko 20 godina

angie01 angie01 16:56 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Ja sigurno necu.

volim leto i samo leto


padni mi na grudi.
alselone alselone 17:15 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

da pređemo s pojedinačnih primjera na malo reprezentativnije uzorke


Očekujem puno bias-a ovde.
Ono Å”to će biti zanimljivo posmatrati u jednom momentu to je uticaj karnivorske ishrane na zdravlje, ako se iko ikada bude objektivno bavio time. Pa onda komparativne analize. Mada mi je sumnja dublja od nade.

U svakom slučaju, jedna od najgorih zdravstvenih stvari koje čovek sebi može da uradi je da samo izbaci meso zbog jogističke filozofije (ne mislim pežorativno) i tu rupu nadoknadi testom i sličnim Ŕpecijama i nastavi se hraniti kao do tada.
maksa83 maksa83 17:30 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Ono Å”to će biti zanimljivo posmatrati u jednom momentu to je uticaj karnivorske ishrane na zdravlje, ako se iko ikada bude objektivno bavio time

Ovo postoji već dugo: The China Study.

Ukratko uzeli su Kineze kao najveću genetski homogenu (nemoj mene da pitaÅ” koliko tolika raja može biti genetski homogena) populaciju i merili gde koliko čega ima i korelirali to sa ishranom (meso/ne meso). Zaključak im je da je tamo gde se manje jede meso manje bolesnih.
alselone alselone 17:36 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Ovo postoji već dugo: The China Study.


Tu studiju su već viÅ”e puta diskreditovali na viÅ”e načina, em u studiji tvrde neÅ”to Å”to nema u samom istraživanju, em su prilično navlačili statistiku.

Evo jedno prilično dugo čerečenje te studije nekog ko je imao pristup raw podacima.

LINK
alselone alselone 17:39 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

U to ime knjiga koja nosi baŔ lep naslov koji sabira sve ono Ŕto sam rekao gore:

Death by Food Pyramid: How Shoddy Science, Sketchy Politics and Shady Special Interests Have Ruined Our Health
apacherosepeacock apacherosepeacock 17:57 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Tu studiju su već viÅ”e puta diskreditovali na viÅ”e na


AlaJ si ti alse zdravo tvrdoglav covek..
Kao da ti neko (ovde) brani da se hranis kako smatras i hoces.

Vi sto pisete alternative istom da se izvinete kolegi sto ga zivcirate.

docsumann docsumann 18:02 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

U svakom slučaju, jedna od najgorih zdravstvenih stvari koje čovek sebi može da uradi je da samo izbaci meso zbog jogističke filozofije (ne mislim pežorativno) i tu rupu nadoknadi testom i sličnim Ŕpecijama i nastavi se hraniti kao do tada.


naravno, i veganska ishrana može biti izrazito nezdrava.
pomfrit, Å”ećeri, previÅ”e skroba...

no, suŔtina je da se bez mesa može hraniti veoma zdravo.
a o ekoloŔkom uticaju i etičkoj implikaciji, suviŔno je pričati.
alselone alselone 18:02 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

AlaJ si ti alse zdravo tvrdoglav covek..


Ostali komentari nisu tvrdoglavi a moji disonantni jesu?

I mene niko ovde nije iživcirao, prosto sam odgovorio na komentar činjenicama koje znam.

Jedini problem koji ja vidim je Ŕto pokuŔavaŔ da mi imputiraŔ ponaŔanje, kao da sam se iznervirao, pa da mi neko neŔto brani i slično.

Nemoj biti dosadna, iskuliraj ako ti se ne sviđa.
docsumann docsumann 18:04 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

apacherosepeacock
Tu studiju su već viÅ”e puta diskreditovali na viÅ”e na


AlaJ si ti alse zdravo tvrdoglav covek..
Kao da ti neko (ovde) brani da se hranis kako smatras i hoces.

Vi sto pisete alternative istom da se izvinete kolegi sto ga zivcirate.



samo da se uvede u zapisnik da je on prvi počeo da skida majicu i pokazuje trbuŔnjake
alselone alselone 18:05 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

a o ekoloŔkom uticaju i etičkoj implikaciji, suviŔno je pričati.


EkoloŔki uticaj to je glavno, otud sve ovo. Etička implikacija u ishrani nema puno smisla. Ishana prosto podrazumeva da neŔto pojedeŔ.

Eno onu "maksinu" studiju pohvalio i Klinton.
Ja bih dijagonalno iŔao od svega Ŕto on hvali.
alselone alselone 18:07 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

samo da se uvede u zapisnik da je on prvi počeo da skida majicu i pokazuje trbuŔnjake


Ne, ne, da uđe u zapisnik da si ti prvi sise pokazao pre par meseci.
Ja sam samo ćelu pokazao, koja je takva zbog viÅ”ka testosterona. Možda da sam se biljem hranio sada bih mahao kosijanom u ritmu metala. Hteo sam da kažem taj izraz "mahanja glavom s kosom" al mi stao mozak.
maksa83 maksa83 18:13 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Eno onu "maksinu" studiju pohvalio i Klinton.

Ta studija je moja aluqrtzu. Koliko ja spalim mrtvih životinja na ćumuru i stučem raznih sireva to bataljon vegana ne može da popravi.

Edit: tokom sledeće dve nedelje počinju da Å”alju one Ooni Karu peći za picu Å”to sam bekovao na kikstarteru. Pribojavam se trenutka kad mi to stigne.
docsumann docsumann 18:13 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

Etička implikacija u ishrani nema puno smisla. Ishana prosto podrazumeva da neŔto pojedeŔ.




kako nema!?
pa mi odlučujemo o životima i patnji miliona bića. ne možemo se praviti nesvijesni te činjenice.
a ta patnja i bijeda nisu neophodne za naŔ život.

ekoloŔki uticaj je vrlo lako uvidjeti kroz cijenu koŔtanja.

mislim da sam negdje naiŔao na podatak da je za kilo mesa potrebno 10T vode, a za kilogram žitarica 10 L
maksa83 maksa83 18:18 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

mislim da sam negdje naiŔao na podatak da je za kilo mesa potrebno 10T vode, a za kilogram žitarica 10 L

Mene sad zanima da li ćemo kad svi postanemo vegani proizvoditi približno istu količinu metana koji sad proizvode krave (koje su vegani). Ako da - zaÅ”to smo drugovi krečili?
alselone alselone 18:22 16.01.2020

Re: Ovo je proŔlo vreme

ekoloŔki uticaj je vrlo lako uvidjeti kroz cijenu koŔtanja.

mislim da sam negdje naiŔao na podatak da je za kilo mesa potrebno 10T vode, a za kilogram žitarica 10 L


Ovo je i moja poenta. I ne samo to. Da napraviÅ” stotine tona žitarica* treba ti jedna malo veća njiva i jedan traktor i to na godinu a to kasnije može da jede jedan grad dok ti za toliko mesa treba svakodnevna aktivnost većeg broja ljudi. Prosto, države nisu spremne i ne žele da se bave zdravom ishranom ljudi. Zato se toliko i forsiraju žitarice u svim formama od sirupa, braÅ”na, marganina, ulja, mleka, "sira", "mesa" itd.

Kada kažem žitarica mislim na grains a ne cereals. Kako se prevodi grains na srpski?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana