Gradjanske inicijative| In memoriam| Mediji| Reč i slika| Roditeljstvo

UBICE NA 4 TOČKA!

Filip Mladenović RSS / 23.07.2021. u 11:29

PRAVDA ZA SVE ŽRTVE
PRAVDA ZA SVE ŽRTVE
MESTO UBISTVA
MESTO UBISTVA
Neshvatljivo dugo i skandalozno sudjenje Aleksandru Mitroviću zbog ubistva učenice Andree Bojanić na pešačkom prelazu u Ustaničkoj ulici 18. jula 2013. i bekstva sa mesta nesreće kao da je otvorilo vrata seriji ubistava pešakinja i pešaka i potom uvredljivo blagim kaznama za ubice na 4 točka.

Najnovija tragedija, kada je istog datuma, 18. jula 2021, na pešačkom prelazu na Karaburmi, u ulici Marijane Gregoran Lazar Galić(38)  udario na pešačkom prelazu oca i dvoje dece, a potom pobegao sa mesta nesreće, ponovo je uznemirila našu javnost. Iako je mladje petogodišnje dete zadobilo teške povrede, a starije devetogodšnje dete preminulo u bolnici nakon četiri dana borbe za život, sudijka Prvog osnovnog suda u Beogradu Radmila Djerić je ignorisala zahtev nadležnog tužilaštva da se ubici odredi pritvor od 30 dana i pustila ga da se brani sa slobode.

Od sinoć na Karaburbi traju protesti gnevnih gradjanki i gradjana, koji ne mogu više da se mire sa tolikim bezvlašćem i selektivnom primenom pravde u Srbiji.

Takodje, ono što je zajednički imenitelj svim do sada održanim gradjanskim protestima jeste zahtev za izmenu Krivičkog zakonika u smislu pooštravanja zatvorskih kazni za bahatu i nasilničku vožnju sa smrtnim ishodom. Zato ovom prilikom podsećamo na Peticiju, koju su inicirali advokati i otac pokojne Andree Bojanić, sa sve većim brojem potpisa gradjanki i gradjana Srbije:

Andrein predlog - inicijativa za promenu odredbi Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i Krivičnog zakonika Republike Srbije.

Kao građanka/građanin Republike Srbije svojeručnim potpisom potvrđujem vlastitu saglasnost sa tekstom Andreinog predloga - inicijative za promenu ODREDBI ZAKONA O BEZBEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA i KRIVIČNOG ZAKONIKA REPUBLIKE SRBIJE, koju su sastavili beogradski advokati Danko Cvejić i Nenad Janković, novinar i književnik Filip Mladenović, priređivač knjige https://andreabojanic.wordpress.com/ i Andrein otac Savo Bojanić.

O B R A Z L O Ž E N J E:

Na žalost, statistike pokazuju da se po broju poginulih lica u saobraćajnim nesrećama, gledano prema broju stanovnika, Srbija uz Rumuniju i Bugarsku nalazi među najnebezbednijim državama u Evropi. Istovremeno, statistika pokazuje da je u našoj zemlji trend da se za krivična dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja izriču paradoksalno blage kazne, kojima se evidentno ne ostvaruje pozitivan efekat kaznene politike.
Čak više od 67% svih kazni, koje su izrečene za krivična dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja, otpada na uslovne osude, zatim slede novčane kazne, dok se u svega oko 10% slučajeva izriču zatvorske kazne. Dosuđene zatvorske kazne uglavnom su blage i često ispod propisanog minimuma.
Nakon što se desio tragičan događaj u Nišu 4. januara 2021, kada su smrtno stradali pešaci dvanaestogodišnji Andrej Prekljušaj i četrdesetosmogodišnji Dejan Ilić, otac troje dece, među građankama i građanima se osetilo veliko nespokojstvo i zabrinutost za svoju decu, kao i nezadovoljstvo povodom blage kaznene politike, kada su u pitanju krivična dela protiv bezbednosti javnog saobraćaja. To je nametnulo potrebu da se izvrši promena određenih članova Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i Krivičnog zakonika Republike Srbije.
U Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima predlažemo izmenu članova 43 i 44 na taj način što će opšte ograničenje u naseljenim mestima biti 30 km/h umesto dosadašnjih 50 km/h i opšte ograničenje na auto-putevima 100 km/h umesto dosadašnjih 130 km/h.
Koliki je značaj poštovanja ograničenja brzine u naseljenim mestima vidi se već iz same činjenice da se sa svakim kilometrom prekoračenja brzine drastično povećava put kočenja, pri čemu se višestruko smanjuje šansa pešaka da preživi nalet vozila. Najosetljiviji učesnici u saobraćaju jesu biciklisti, pešaci i posebno deca. Ovi učesnici u saobraćaju predstavljaju najvredniju zaštitnu kategoriju, jer su suočeni sa vrlo malom verovatnoćom da prežive nalet vozila koje je prekoračilo brzinu. Gradovi Oslo i Helsinki već su uveli smanjenje brzine na 30 km/h i u ta dva grada za godinu dana nijedan biciklista ili pešak nije smrtno stradao.
Ograničenjem brzine od 100 km/h na auto-putevima, povećala bi se bezbednost putnika i smanjio broj saobraćajnih nesreća pri velikim brzinama.
Mada nepopularne mere ograničenja od 30 km/h i 100 km/h pokazale su se u praksi kao vrlo efikasne, pa kada ih uvode zemlje sa znatno kvalitetnijim voznim parkom poput Norveške, Belgije, Holandije i Španije, tim pre bi morala i Srbija.

Takođe, predlažemo izmenu i člana 330 stav 1 ZOBS-a u smislu da će vozači biti kažnjavani za navedene prekršaje u tom članu i zatvorskom i novčanom kaznom, a ne kao do sada, ili zatvorskom ili novčanom kaznom.

U Krivičnom zakoniku Republike Srbije predlažemo sledeće izmene u smislu pooštravanja kazni:
- U članu 297, stav (2) umesto od 2 do 12 godina zatvorske kazne, ako je nastupila smrt jednog ili više lica, predlažemo strožiju kaznu zatvora od 5 do 15 godina, kao za ubistvo.
- Kazna za nasilničku vožnju sa smrtnim ishodom - 30 godina zatvora.
- Uvodi se kazna: trajna zabrana upravljanja motornim vozilom.

Uvereni smo da će HITNIM usvajanjem i doslednom primenom ovih izmena zakonskih odredbi biti spaseno mnogo ljudskih života u Srbiji, a naročito dece, i da žrtva Andree Bojanić i mnogih drugih neće biti uzaludna.
U Beogradu, 19. aprila 2021.

KONTAKT za sva pitanja: andreina.inicijativa@gmail.com
LINK za potpisivanje ANDREINE INICIJATIVE:
https://forms.gle/H89iYuokJCKbwjWh9

P.S. Iako je Apelacioni sud još 20. maja 2021. doneo konačnu presudu za okrivljenog Aleksandra Mitrovića, ta presuda još uvek nije saopštena javnosti!? Zakonski rok je 30 dana, dakle 20. jun 2021. Verovatno se čekalo leto, vreme godišnjih odmora, kako bi se uvredljivo niska kazna saopštila javnosti.

Atačmenti



Komentari (73)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

apacherosepeacock apacherosepeacock 12:05 23.07.2021

skandalozno

Najnovija tragedija, kada je istog datuma, 18. jula 2021, na pešačkom prelazu na Karaburmi, u ulici Marijane Gregoran Lazar Galić(38) udario na pešačkom prelazu oca i dvoje dece, a potom pobegao sa mesta nesreće, ponovo je uznemirila našu javnost. Iako je mladje petogodišnje dete zadobilo teške povrede, a starije devetogodšnje dete preminulo u bolnici nakon četiri dana borbe za život, sudijka Prvog osnovnog suda u Beogradu Radmila Djerić je ignorisala zahtev nadležnog tužilaštva da se ubici odredi pritvor od 30 dana i pustila ga da se brani sa slobode.

Prosto neshvatljivo.

Nema mesta u zatvorima, šta li?
Ubio je nekoga, u ovom slučaju dete, pobegao sa mesta gde je napravio udes, šta još treba da uradi neko da mu se odredi pritvor?

Ma..

Takodje, ono što je zajednički imenitelj svim do sada održanim gradjanskim protestima jeste zahtev za izmenu Krivičkog zakonika u smislu pooštravanja zatvorskih kazni



Trend u Evropi (EU) je smanjenje i limitiranje vremenskih kazni zatvora čak i za najteže zločine (tako Brisel zahteva) a ne pooštravanje. Nažalost.

Filip Mladenović Filip Mladenović 12:11 23.07.2021

Re: skandalozno

Godišnje u Srbiji u saobraćajnim nesrećama pogine oko 1 000 (hiljadu) osoba, dok oko 17 000 osoba zadobije teške i lake povrede.

Ima li evropskijeg, ubedljivijeg i argumentovanijeg dokaza u prilog PETICIJE za pooštravanje zatvorskih kazni!?
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:26 23.07.2021

Re: skandalozno

Filip Mladenović
Godišnje u Srbiji u saobraćajnim nesrećama pogine oko 1 000 (hiljadu) osoba, dok oko 17 000 osoba zadobije teške i lake povrede.

Ima li evropskijeg, ubedljivijeg i argumentovanijeg dokaza u prilog PETICIJE za pooštravanje zatvorskih kazni!?

Za mene nema dileme. Pitaj Brisel zašto osporava i meša se u pravosudne odluke država ponaosob i osporava tužilaštvo kad zatraže doživotne robije (ili maksimalne kazne koliko zakon propisuje) za teške zločine.

Ne pitaj mene - nisam ja nadležna, ja o tome, briselskim osporavanjima, imam najgore mišljenje.
haklberi_tom haklberi_tom 20:07 23.07.2021

Re: skandalozno

apacherosepeacock
Najnovija tragedija, kada je istog datuma, 18. jula 2021, na pešačkom prelazu na Karaburmi, u ulici Marijane Gregoran Lazar Galić(38) udario na pešačkom prelazu oca i dvoje dece, a potom pobegao sa mesta nesreće, ponovo je uznemirila našu javnost. Iako je mladje petogodišnje dete zadobilo teške povrede, a starije devetogodšnje dete preminulo u bolnici nakon četiri dana borbe za život, sudijka Prvog osnovnog suda u Beogradu Radmila Djerić je ignorisala zahtev nadležnog tužilaštva da se ubici odredi pritvor od 30 dana i pustila ga da se brani sa slobode.

Prosto neshvatljivo.

Nema mesta u zatvorima, šta li?
Ubio je nekoga, u ovom slučaju dete, pobegao sa mesta gde je napravio udes, šta još treba da uradi neko da mu se odredi pritvor?

Ma..

Takodje, ono što je zajednički imenitelj svim do sada održanim gradjanskim protestima jeste zahtev za izmenu Krivičkog zakonika u smislu pooštravanja zatvorskih kazni



Trend u Evropi (EU) je smanjenje i limitiranje vremenskih kazni zatvora čak i za najteže zločine (tako Brisel zahteva) a ne pooštravanje. Nažalost.


Užas!
haklberi_tom haklberi_tom 16:13 23.07.2021

Da!

Užas!
Kako je onomada pesnik Bora Đorđević pevao, a ja parafrazirao ... decu im ne smemo oprostiti!
Usput - pravda za slovo Đ (i malo đ).
Nije mi jasno zašto pojedini nepismenjakovići ne znaju za to slovo.
Usput 2 - ubi Filip sa ovim rodnopravnim jezikom, jer takvo silovanje (jezika) može samo da ogadi.
zilikaka zilikaka 18:06 23.07.2021

Da

Strašno je, naročito ovo poslednje, puštanje na slobodu čoveka koji je navodno poznat pid nadimkom Laza Pijanac, plus ponosni vlasnik više krivičnih i prijava protiv bezbednosti u saobraćaju.
Jedino ostaje da se nadamo da će mu komšije sa Karaburme učiniti prijatnim ostajanje na slobodi, baš onako kako zaslužuje.
Davie Davie 18:18 23.07.2021

Brdoviti Balkan

U Srbiji postoje zakoni za sve, cesto su oni u skladu sa zakonima u EU kao i Zakon o saobracaju, no postoji ogroman problem sto se zakoni u Srbiji selektivno i neracionalno primenjuju. Koliko puta sam u drustvu koje se okupi i nesto pijucka na primedbu da se pripazi zbog voznje pod alkoholom cuo ono "Ma i ako me zaustave dacu crvenu-dve pandurima"... jednostavno prosecnom Srbinu ne dolazi iz doopeta u glavu da time sto seda alkoholisan (naduvan ili drogiran) u automobil postaje opasnost za sve, pocevsi od njega samog pa do slucajnih prolaznika. I kad na to dodas selektivan policijski i sudski sistem kaznjavanja (svako ima nekog u policiji ili sudstvu a "sitniji" prekrsaji se sredjuju uz crvenu) imas takvu bahatost na ulicama.

Na sve to treba dodati i mentalitet ljudi koji su stalno u pravu, sve i svakoga znaju, ljudi koji u svemu vide neciju zaveru i pokusaj da im se nesto oduzme, kad na to dodate i obest zbog polozaja, novca, kupovine dugo sanjanih kola - dodjete do toga da je poprilicno opasno na ulicama i drumovima po Srbiji. Sto se, nazalost, iz dana u dan potvrdjuje.

Uzgred, zlocinca koji je zgazio decu i njihovog oca u novinama nazivaju "mladic od 38 godina", u 38 godina je neko ili zreo covek ili kao u ovom slucaju nedorasla i zaostala osoba.
Черевићан Черевићан 18:55 23.07.2021

да ли

smo uvereni da će HITNIM usvajanjem i doslednom primenom ovih izmena zakonskih odredbi

све несреће* горе од претходних
на пут овом* ..тешко ће се стати,
једино је што нам .........је чинити
да из куће .......нигде не мрдати
mariopan mariopan 09:15 24.07.2021

Re: ...

Mislim da će građani "na mišiće" dobiti bitku tamo gde institucije zakažu jer nema drugog načina? Tek protestom građana je vlast naterana da reaguje i to će izgleda biti jedini način, jer onaj logičan, da to urade institucije zato što im je to posao - ne radi?
Filip Mladenović Filip Mladenović 10:12 24.07.2021

Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

Gradjanke i gradjani ne odustaju, iako je ubica na 4 točka lišen slobode: nastavlja se blokada ulice Marijane Gregoran!

Poručuju da će nastaviti blokadu ulice i traže da krivac za smrt dečaka bude propisno kažnjen.

Takođe, traže i krivičnu odgovornost sudije za prethodni postupak, koji je doneo odluku da se osumnjičeni G.L. brani sa slobode, i navode da će na ulici ostati do hapšenja sudije.
haklberi_tom haklberi_tom 11:31 24.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

Filip Mladenović
Gradjanke i gradjani ne odustaju, iako je ubica na 4 točka lišen slobode: nastavlja se blokada ulice Marijane Gregoran!

Poručuju da će nastaviti blokadu ulice i traže da krivac za smrt dečaka bude propisno kažnjen.

Takođe, traže i krivičnu odgovornost sudije za prethodni postupak, koji je doneo odluku da se osumnjičeni G.L. brani sa slobode, i navode da će na ulici ostati do hapšenja sudije.

Uhhhh!
Sve je to teška muka.
Usput - pravda za slovo Đ (i malo đ)!
zilikaka zilikaka 15:25 24.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

Filip Mladenović
Gradjanke i gradjani ne odustaju, iako je ubica na 4 točka lišen slobode: nastavlja se blokada ulice Marijane Gregoran!

Poručuju da će nastaviti blokadu ulice i traže da krivac za smrt dečaka bude propisno kažnjen.

Takođe, traže i krivičnu odgovornost sudije za prethodni postupak, koji je doneo odluku da se osumnjičeni G.L. brani sa slobode, i navode da će na ulici ostati do hapšenja sudije.

Bravo Karaburmo!
maksa83 maksa83 20:10 24.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

Takođe, traže i krivičnu odgovornost sudije za prethodni postupak, koji je doneo odluku da se osumnjičeni G.L. brani sa slobode, i navode da će na ulici ostati do hapšenja sudije.

Moje simpatije su na njihovoj strani, ali sad već jedu govna.
gvozden1 gvozden1 20:41 24.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

Moje simpatije su na njihovoj strani, ali sad već jedu govna

Teo ja da to kažem, al reko proglasiće me za Vučićevca, tebi je lako, tebe neće.
predatortz predatortz 20:42 24.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

gvozden1
Moje simpatije su na njihovoj strani, ali sad već jedu govna

Teo ja da to kažem, al reko proglasiće me za Vučićevca, tebi je lako, tebe neće.


Pusti ti to...
Najgori su ti prikriveni, k'o Maksa...
gvozden1 gvozden1 20:46 24.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!


Pusti ti to...
Najgori su ti prikriveni, k'o Maksa.

Ne stvarno, traže da se hapsi sudija.
Zna se valjda ko, kako i zbog čega hapsi.

"Uhapsite Vlasija, uhapsite Vlasija"
A Sloba odgovara "Biće uhapšen"
mirelarado mirelarado 21:07 24.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

gvozden1

Pusti ti to...
Najgori su ti prikriveni, k'o Maksa.

Ne stvarno, traže da se hapsi sudija.
Zna se valjda ko, kako i zbog čega hapsi.

"Uhapsite Vlasija, uhapsite Vlasija"
A Sloba odgovara "Biće uhapšen"


Ne mogu a da ne zastrane u nekom revolucionarnom žaru i žalu za prekim sudom.
zilikaka zilikaka 21:21 24.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

maksa83
Takođe, traže i krivičnu odgovornost sudije za prethodni postupak, koji je doneo odluku da se osumnjičeni G.L. brani sa slobode, i navode da će na ulici ostati do hapšenja sudije.

Moje simpatije su na njihovoj strani, ali sad već jedu govna.

Jeste to nerealno al nije zgoreg da se pravi galama.
Ovi ne volu te skupove nezadovoljstva, ne što krave imaidž nego što iz njih može da bukne nešto ozbiljnije, a totalno van njihove kontrole.
Zato možda skrenu pažnju sudijama da ni oni ne j'u gomna preterano.

maksa83 maksa83 06:12 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

Jeste to nerealno al nije zgoreg da se pravi galama.
Ovi ne volu te skupove nezadovoljstva, ne što krave imaidž nego što iz njih može da bukne nešto ozbiljnije, a totalno van njihove kontrole.

Ma slažem se, ne volu nikakvo nezadovoljstvo i treba im drmati kavez na svakom ćošku i u svakoj prilici, ali ne možeš da kažeš "nećemo se skloniti sa ulice dok ne uhapse sudiju", pošto ako imaš više od 40 miligrama mozga ZNAŠ da neće uhapsiti sudiju (baška što osnov za to ne postoji), što znači da ćete ili a) provesti ostatak života tu na ulici ili b) se ipak razići. a) je herojski principijelan čin koji se neće desiti a b) ispali ste neprincipijelni i blentavi.

Inače, ja nemam puno lepih reči za beogradske vozače, stvarno ima baš teških bolida kao što je ovaj + gomila nekog sveta koji će drkati telefon u vožnji, loviti žuto, skraćivati sebi put jednosmernom u suprotnom smeru ("neće niko da naiđe" ) i si. i nema ih malo - kao ocu dvoje dece koja se kreću po ulici svi oni zajedno su bukvalno moja najveća noćna mora. Ako ovo čita neko ko vozi i drka telefon poručio bih mu ovim putem dve stvari: 1) nabavi jebeni bluetooth 2) jebem ti mater pizdo glupa.

Svakako podrška tim ljudima.
angie01 angie01 10:12 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!


Jeste to nerealno al nije zgoreg da se pravi galama.
Ovi ne volu te skupove nezadovoljstva, ne što krave imaidž nego što iz njih može da bukne nešto ozbiljnije, a totalno van njihove kontrole.
Zato možda skrenu pažnju sudijama da ni oni ne j'u gomna preterano.


podrzavam protestante,..hebiga, da li je moralo da strada dete da bi se ljudi pokrenuli,...koja je to kolicina nenormalnosti potrebna za otpor.

drugo, da mozda je naivna ta ideja sa sudijom, ali zar nije normalno da i on podleze nekim odgovornostima za odluke koje donosi "u ime naroda"- ne znam kako te stvari stoje u zakonu, da li su predvidjene neke kazne za neodgovorno sudjenje, no s obzirom na nase bolesno sudstvo, krajnje je vreme da gradjani koji ga placaju pokazu nezdovoljstvo takvim stanjem i traze sankcionisanje onih koji rade na njihovu stetu,...ne kapram podsmevanje takvoj odluci.

u nasem raspalom drustvu je apsolutno sve lazirano, pa i onaj navodno odlucan i strog zakon o saobracaju, koji je navodno zaziveo pre nekog vremena-a stanje na terenu je sve gore i bice jos strasnije ako se gradjani ne usprotive takvom razvoju situacije- nije tajna da ce vam se desavati sve ono sto dopustite,...narocito ako je sa druge strane ovakav Frankenstajn...on i racuna na opstu potuljenost koa vec dugo egzistira.

angie01 angie01 11:17 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!



Jedan podsetnik da je na današnji dan pre 8 meseci vozač GSP u Zemunu ubio dečaka Despota.

Despot je izlazio iz autobusa na stanici, vozač ga nije video (svedoci kažu da je telefonirao). Zatvorio je vrata i nastavio da vozi... i telefonira.

8 meseci kasnije niko nije odgovarao.
gvozden1 gvozden1 14:21 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

ali zar nije normalno da i on podleze nekim odgovornostima za odluke koje donosi "u ime naroda"- ne znam kako te stvari stoje u zakonu, da

Naravno da postoji, ali o tome odlučuje sud sam, drugačije, u pravnoj državi, ne može.
Moglo je pod Titom.

Tamo gde se na ulici smenjuju sudije, i ne samo smenjuju, nego se i hapšenje traži, pravne države nema.

Ustvari, samo kažeš da je "naše sudstvo bolesno" i onda si sve rešio, onda se sve može.
Tako se pravi pravna država.

predatortz predatortz 14:34 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

Tamo gde se na ulici smenjuju sudije, i ne samo smenjuju, nego se i hapšenje traži, pravne države nema.


Ovde imam izdvojeno mišljenje.
Kad sistem godinama ne funkcioniše, kad su sudijske "greške" toliko očigledne i česte da sve ukazuje na to da se radi o sistemskoj korupciji, onda je pritisak ulice i više nego dobrodošao.
st.jepan st.jepan 14:52 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

pritisak ulice

A pritisak bloga?
Niko bre da čestita Filipu!
Prekjuče je sa ovog visokog mesta zatražio da se konačno objavi odavno doneta presuda, i evo, već juče je stvarno i objavljena.
gvozden1 gvozden1 14:54 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

je pritisak ulice i više nego dobrodošao.

Da bi imao efekta mora biti smislen.
Tražiti hapšenje sudije jer nam se ne dopada odluka je besmisleno.

Tražiti razrešenje je moguće, postoji i legalan način, da su podneli zahtev za razrešenje, pa pritiskom tražili da se o zahtevu odlučuje, imalo bi smisla, kakvog takvog (ni tad ne baš nešto naročitog, jer odluka o pritvoru ili odbrani sa slobode i nije nešto krucijalno).

A ovo, ovo je klasična rulja, ne pritisak ulice.

Građani i njihov protest se moraju razlikovati od rulje.
predatortz predatortz 15:03 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

gvozden1
je pritisak ulice i više nego dobrodošao.

Da bi imao efekta mora biti smislen.
Tražiti hapšenje sudije jer nam se ne dopada odluka je besmisleno.

Tražiti razrešenje je moguće, postoji i legalan način, da su podneli zahtev za razrešenje, pa pritiskom tražili da se o zahtevu odlučuje, imalo bi smisla, kakvog takvog (ni tad ne baš nešto naročitog, jer odluka o pritvoru ili odbrani sa slobode i nije nešto krucijalno).

A ovo, ovo je klasična rulja, ne pritisak ulice.

Građani i njihov protest se moraju razlikovati od rulje.


Slažem se. No, ako ima indicija da je sudija uzeo novac, onda ni zahtev za hapšenjem nije nerazuman.
A ja ne mogu da zamislim ovako grubu "omašku", pre mi liči na korupciju.
st.jepan st.jepan 15:09 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

ako ima indicija da je sudija uzeo novac, onda ni zahtev za hapšenjem nije nerazuman.

U konkretnom, pojedinačnom slučaju, to je, naravno, skoro nemoguće dokazati, ali češljanjem imovine sudija - upoređivanje stečenog sa prijvljenim prihodima, lako se (i skroz regularno) može dokazati koruptivna praksa kroz duži period.
predatortz predatortz 15:11 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

st.jepan
ako ima indicija da je sudija uzeo novac, onda ni zahtev za hapšenjem nije nerazuman.

U konkretnom, pojedinačnom slučaju, to je, naravno, teško, skoro nemoguće dokazati, ali češljanjem imovine sudija - upoređivanje stečenog sa prijvljenim prihodima, lako se (i skroz regularno) može dokazati koruptivna praksa kroz duži period.


E vidiš, kad tim putem budemo krenuli, imaćemo državu.
Do tad, sistem, stranke, vlade, će se menjati samo na papiru a mi ćemo živeti u istim govnima.
gvozden1 gvozden1 15:19 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

Slažem se. No, ako ima indicija da je sudija uzeo novac, onda ni zahtev za hapšenjem nije nerazuman.
A ja ne mogu da zamislim ovako grubu "omašku", pre mi liči na korupciju.

Manji bi problem bio da su, i bez dokaza, to makar nagovestili kao razlog.
Ovako, ne dopada nam se odluka - hapsi ga, je stvarno idiotski.

To jednostavno nije moguće ostvariti, i ne daj bože da to postane moguće.

Skupi se nešto ljudi, traže da neko bude uhapšen i uhapse ga.

Užas.
st.jepan st.jepan 15:29 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

gvozden1
Slažem se. No, ako ima indicija da je sudija uzeo novac, onda ni zahtev za hapšenjem nije nerazuman.
A ja ne mogu da zamislim ovako grubu "omašku", pre mi liči na korupciju.

Manji bi problem bio da su, i bez dokaza, to makar nagovestili kao razlog.

Ma hajde, koropcija se ovde (dabome i u ovom slučaju) do te mere podrazumeva, da ju je, kao razlog protesta, smešno i pominjati.
Naravno da je to razlog, i svako zna da je to razlog.
Uostalom, otkud znaš da nije pominjan (izvikivan ili na nekom transparentu napisan)?
gvozden1 gvozden1 15:53 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

Uostalom, otkud znaš da nije pominjan (izvikivan ili na nekom transparentu napisan)?

Malo je problem pričati sa ove strane barikade, lakše je sa te druge :)

Nisam video takav transprent, nije stavljeno u neki od prvih planova, hapšenje jeste, jeste i onaj " ime, prezime ubica" (ne sećam se tačno koje, da ne guglam) ni to nije u redu, i to je poziv na linč, ili nešto samo malo blaže od toga.

To nije zahtev prema državi... itd.

Da naglasim, jasno je na kojoj je strani svako normalan, ali pričamo o građanskim protestima i tome šta jeste a šta nije prihvatljivo.
predatortz predatortz 16:02 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

Da naglasim, jasno je na kojoj je strani svako normalan, ali pričamo o građanskim protestima i tome šta jeste a šta nije prihvatljivo.


Ti podrazumevaš da su svi na protestima podjednako obrazovani ili informisani. A nisu!
Neki ne znaju stvarne nadležnosti, redosled radnji, ali osete nepravdu.

Uostalom, nije zgoreg ni da se čuju malo radikalniji zahtevi. Neka i o tome razmisle oni kojima su upućeni.
st.jepan st.jepan 16:46 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

Uostalom, nije zgoreg ni da se čuju malo radikalniji zahtevi. Neka i o tome razmisle oni kojima su upućeni.

Naravno.
Bolje previše nego premalo.
Vlastima je lako da to (pravno nemoguće) "hapšenje", preformulišu u jednako efikasno (a pravno moguće) razrešenje. Ili makar suspenziju.
A nakon razrešenja, koje je valjda analogno oduzimanju poslaničkog imuniteta, mogući su, i istraga, i eventualno hapšenje.
Samo što "tamo gde treba" ni na šta slično ni ne pomišljaju.
angie01 angie01 16:55 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

Ma hajde, koropcija se ovde (dabome i u ovom slučaju) do te mere podrazumeva, da ju je, kao razlog protesta, smešno i pominjati.


smesno je pominjati da je sudija pustio lika je da se brani sa slobode, iako je pobegao sa mesta nesrece, cime je mozda jos dodatno doprineo tragicnom ishodu, za koga se ispostavilo da mu nije prvi put da ugrozava druge u javnom saobracaju,...pri cemu ovakvi slucajevi vec godinama imaju isti sramotni tretman,...Beograd je postao opasan po zivot cim izadjes na ulicu, zbog nagimilanog broja bahatih divljaka koji bezglavo voze i ne postuju propise, a koji i sa najgorim prekrsajima prolaze skoro neosteceni, jer su verovatno necijii sudije nesavesno obavaljaju svoj posao, cime em sto vredjaju i neobestecuju zrtve, em sto doprinose da se takav haos na ulicama ustali i postane normalan.
gvozden1 gvozden1 17:22 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!


Ti podrazumevaš da su svi na protestima podjednako obrazovani ili informisani. A nisu!
Neki ne znaju stvarne nadležnosti, redosled radnji, ali osete nepravdu.

Uostalom, nije zgoreg ni da se čuju malo radikalniji zahtevi. Neka i o tome razmisle oni kojima su upućeni.

Zato se iza nekih protesta može stati, iza drugih ne.

Znači, protesta, forme, nije nevažno uopšte, bez obzira na povod.

Ne može se stati iza zahteva za hapšenje sudija zbog odluke, i ne može iza poziva na linč.
predatortz predatortz 17:34 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!


Ne može se stati iza zahteva za hapšenje sudija zbog odluke, i ne može iza poziva na linč.


Postoji znatan deo onih koji su zahtev artikulisali i traže da sudija bude sankcionisana.

Smatram da je to ok.

Ako bi terao mak na konac i odbijao podršku zbog zahteva koji su neumereni, neinteligentni, nesprovodivi, nikad ni jednom protestu ne bi dao podršku jer će de uvek naći neko ko izvikuje neku od tih stvari.

Ovde je stvar veoma jednostavna. Nečovek je pokosio oca sa dvoje dece na pešačkom prelazu i pobegao sa lica mesta. Jedno dete je podleglo, drugo zadobilo teške telesne povrede.
Sudija za prethodni postupak je tog nečoveka pustila da se brani sa slobode, ignorišući njegovo bekstvo, ranije prekršaje i svesna uznemirenja javnosti koje će uslediti.
Stepen bahatosti i nedostatka empatije prema žrtvama je čine, u najmanju ruku, jednakim nečovekom sa onim koji je izazvao udes. Ako ne i većim!

Zahtevi prema takvoj osobi mogu biti sprovodivi ili nesprovodivi, ali teško da ijedan može biti neopravdan.
Nadam se da će i krivično odgovarati, jer sam ubeđen da je to uradila radi novca.
milisav68 milisav68 21:46 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

predatortz

Ako bi terao mak na konac i odbijao podršku zbog zahteva koji su neumereni, neinteligentni, nesprovodivi, nikad ni jednom protestu ne bi dao podršku jer će de uvek naći neko ko izvikuje neku od tih stvari.

Ma nije problem što neko nešto izvikuje, već da postoje validni zahtevi predati državnim organima, i da to budu zvanični zahtevi protesta.

1.Zahtev za suspenziju sudije i provera imovinskog stanja zbog sumnje u korupciju.

2.Pooštravanje kazni za saobraćajne prekršaje sa smrtnim ishodom.

I onda niko ne može reč da kaže protiv takvih protesta.
mirelarado mirelarado 21:51 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

1.Zahtev za suspenziju sudije i provera imovinskog stanja zbog sumnje u korupciju.

2.Pooštravanje kazni za saobraćajne prekršaje sa smrtnim ishodom.


Tačno to!
kamilo_emericki kamilo_emericki 22:04 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

st.jepan

Naravno.
Bolje previše nego premalo.

"Budimo realni, tražimo nemoguće"
milisav68 milisav68 22:15 25.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

kamilo_emericki
st.jepan

Naravno.
Bolje previše nego premalo.

"Budimo realni, tražimo nemoguće"

Realnost nije briga na koju se obaziremo :)
st.jepan st.jepan 11:49 26.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

milisav68
kamilo_emericki
st.jepan
Naravno.
Bolje previše nego premalo.

"Budimo realni, tražimo nemoguće"

Realnost nije briga na koju se obaziremo :)

E, s tobom bih ja da trgujem.
Ti istakneš neku realnu cenu, a ja je obaram do smešnog.
Na kraju, nađemo se negde između realnog i smešnog.
kamilo_emericki kamilo_emericki 13:37 26.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

st.jepan
milisav68
kamilo_emericki
st.jepan
Naravno.
Bolje previše nego premalo.

"Budimo realni, tražimo nemoguće"

Realnost nije briga na koju se obaziremo :)

E, s tobom bih ja da trgujem.
Ti istakneš neku realnu cenu, a ja je obaram do smešnog.
Na kraju, nađemo se negde između realnog i smešnog.

Nije pijaca za svakoga. Politička ili robna, Svejedno.
milisav68 milisav68 14:36 26.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

st.jepan
milisav68

E, s tobom bih ja da trgujem.
Ti istakneš neku realnu cenu, a ja je obaram do smešnog.
Na kraju, nađemo se negde između realnog i smešnog.

Moja realna cena je ponuda koju ne možeš da odbiješ :)

U konkretnom slučaju, ovo je događaj koji pogađa sve, pa vlast mora hitno da reaguje, jer može da zapali veliku vatru.

Druga je stvar kad protestuju određeni esnafi ili grupacije, tu može da se cenka, odnosno da se šalje Velja nevolja na taksiste.
st.jepan st.jepan 14:59 26.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

milisav68
st.jepan
milisav68

E, s tobom bih ja da trgujem.
Ti istakneš neku realnu cenu, a ja je obaram do smešnog.
Na kraju, nađemo se negde između realnog i smešnog.

Moja realna cena je ponuda koju ne možeš da odbiješ :)
U konkretnom slučaju, ovo je događaj koji pogađa sve, pa vlast mora hitno da reaguje, jer može da zapali veliku vatru.
Druga je stvar kad protestuju određeni esnafi ili grupacije, tu može da se cenka, odnosno da se šalje Velja nevolja na taksiste.

Aaaa, pa znači da mislimo isto.
Tvoju opasku sam pogrešno skapirao kao ironiju, sorry.
milisav68 milisav68 15:23 26.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

st.jepan

Aaaa, pa znači da mislimo isto.
Tvoju opasku sam pogrešno skapirao kao ironiju, sorry.

Ma ja sam se samo šaljivo nadovezao na ono - budimo realni, tražimo nemoguće.

Inače, kod onih zahteva sam zaboravio i treću tačku, ispitati rad advokatskih kancelarija koje imaju najviše oslobađajućih presuda u slučajevima saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom.
haklberi_tom haklberi_tom 18:21 26.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

st.jepan
milisav68
st.jepan
milisav68

E, s tobom bih ja da trgujem.
Ti istakneš neku realnu cenu, a ja je obaram do smešnog.
Na kraju, nađemo se negde između realnog i smešnog.

Moja realna cena je ponuda koju ne možeš da odbiješ :)
U konkretnom slučaju, ovo je događaj koji pogađa sve, pa vlast mora hitno da reaguje, jer može da zapali veliku vatru.
Druga je stvar kad protestuju određeni esnafi ili grupacije, tu može da se cenka, odnosno da se šalje Velja nevolja na taksiste.

Aaaa, pa znači da mislimo isto.
Tvoju opasku sam pogrešno skapirao kao ironiju, sorry.

St.jepane, budi malo pažljiviji pri čitanju postova!
st.jepan st.jepan 18:32 26.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

...
maksa83 maksa83 21:05 26.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

Inače, kod onih zahteva sam zaboravio i treću tačku, ispitati rad advokatskih kancelarija koje imaju najviše oslobađajućih presuda u slučajevima saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom.

Postoji šema u Beogradu, tačno se zna kome da se daju pare koje će da stignu gde treba da za proizvoljnu saobraćajnu pizdariju prođeš kao da ti je samo ispao sladoled.
milisav68 milisav68 22:35 26.07.2021

Re: Nastavljaju se protesti na Karaburmi!

maksa83

Postoji šema u Beogradu, tačno se zna kome da se daju pare koje će da stignu gde treba da za proizvoljnu saobraćajnu pizdariju prođeš kao da ti je samo ispao sladoled.

Heh, samo u Beogradu.

Ima toga svuda, i to je ta aždaja sa sto glava kojoj ne možemo da doakamo.

Skloniš jednu, odmah izraste druga.

mirelarado mirelarado 11:33 24.07.2021

Bezočnosti nema kraja

mariopan mariopan 12:37 24.07.2021

Re: Bezočnosti nema kraja

mirelarado
Ne, s ovakvom farsom od sudstva nikada neće svanuti. Crni mrak.

Kakva sramota!

A i Zagorka Dolovac je opet "izabrana" da se pravi mrtva još 6 godina? I kaže da će se truditi da još bolje "radi svoj posao"?
mirelarado mirelarado 12:54 24.07.2021

Re: Bezočnosti nema kraja

mariopan
mirelarado
Ne, s ovakvom farsom od sudstva nikada neće svanuti. Crni mrak.

Kakva sramota!

A i Zagorka Dolovac je opet "izabrana" da se pravi mrtva još 6 godina? I kaže da će se truditi da još bolje "radi svoj posao"?


Baš se pokazala u "svom poslu"! Šta da se očekuje od kriminalizovanog, potkupljenog sudstva? Farsa od države.
mariopan mariopan 13:18 24.07.2021

Re: Bezočnosti nema kraja

mirelarado
mariopan
mirelarado
Ne, s ovakvom farsom od sudstva nikada neće svanuti. Crni mrak.

Kakva sramota!

A i Zagorka Dolovac je opet "izabrana" da se pravi mrtva još 6 godina? I kaže da će se truditi da još bolje "radi svoj posao"?


Baš se pokazala u "svom poslu"! Šta da se očekuje od kriminalizovanog, potkupljenog sudstva? Farsa od države.

Rugaju nam se, ponižavaju nas....ali doći će im glave baš to, narodu je tog bahatog bašibozuka preko glave. Svako malo neki narod na ulici brani od "države" nešto svoje.
nikvet pn nikvet pn 17:35 24.07.2021

Re: Bezočnosti nema kraja

Нама треба - судија Џуди! Једини риалити кога не пропуштам (добро, и др Пола). А нашим судијама бих увео обавезно гледање са сутрашњим реферисањем. На то ми кажу англос.право је други систем... Па ако, какав да је ближи је правди од вашег.

Ваљда ће се и за њих наћи нека Мица Судиница.
st.jepan st.jepan 15:03 24.07.2021

To sam si mogo i misliti

Filipe, izgleda da se tvoji blogovi čitaju.
Čak i "tamo gde treba".
Jer, juče si oko podneva napisao:
Iako je Apelacioni sud još 20. maja 2021. doneo konačnu presudu za okrivljenog Aleksandra Mitrovića, ta presuda još uvek nije saopštena javnosti!? Zakonski rok je 30 dana, dakle 20. jun 2021. Verovatno se čekalo leto, vreme godišnjih odmora, kako bi se uvredljivo niska kazna saopštila javnosti.

A već danas...
http://www.danas.rs/drustvo/apelacioni-sud-povecao-kaznu-sinu-zeljka-mitrovica-sa-11-meseci-na-godinu-dana/

S tim u (s)vezi pitanje:
Znaš li (ili neko drugi ovde zna) da li je ovo KONAČNA presuda, mislim, može li se (po važećim srpskim zakonima) Žmitrovićevom sinu ikada više suditi za isto delo?
Pokušao sam da to saznam na Guglu, ali nigde se ne pominje ni konačnost ove presude, nit išta slično tome.
Takođe, zanima me može li se (i pre mogućeg vanrednog kičenja bandera) regularno suditi tužiocima, sudijama, sudskim veštacima i sudskim babaserama (higijeničarkama/higijeničarima)?
mirelarado mirelarado 15:12 24.07.2021

Re: To sam si mogo i misliti

Znaš li (ili neko drugi ovde zna) da li je ovo KONAČNA presuda, mislim, može li se (po važećim srpskim zakonima) Žmitrovićevom sinu ikada više suditi za isto delo?


Mislim da je poslednja (domaća) instanca Vrhovni kasacioni sud.
mariopan mariopan 16:41 24.07.2021

Re: To sam si mogo i misliti

Takođe, zanima me može li se (i pre mogućeg vanrednog kičenja bandera) regularno suditi tužiocima, sudijama, sudskim veštacima i sudskim babaserama (higijeničarkama/higijeničarima)?

Ovo i mene zanima.
zilikaka zilikaka 17:20 24.07.2021

Re: To sam si mogo i misliti

Takođe, zanima me može li se (i pre mogućeg vanrednog kičenja bandera) regularno suditi tužiocima, sudijama, sudskim veštacima i sudskim babaserama (higijeničarkama/higijeničarima)?

Nisam pravnik al volim da se petljam.
Nikom id gore pomenutih nikad neće moći da se sudi, osim eventualno za uzinanje mita,što se baravno nikad neće dokazati.
To ti je u osnovi oravosudnog sistena, nezavisnost suda, al i idlučna prilika da potpuno zaštićen radiš šta hoćeš.
gvozden1 gvozden1 17:50 24.07.2021

Re: To sam si mogo i misliti


Nisam pravnik al volim da se petljam.
Nikom id gore pomenutih nikad neće moći da se sudi, osim eventualno za uzinanje mita,što se baravno nikad neće dokazati.
To ti je u osnovi oravosudnog sistena, nezavisnost suda, al i idlučna prilika da potpuno zaštićen radiš šta hoćeš

To, i da se ne nikome ne može dvaput suditi za isto delo.
To su osnovi.
Ako ovaj proces dođe do kraja, a kraj može da bude, teoretski, i Strazbur, onda je presuda zakovana do kraja sveta.
st.jepan st.jepan 15:02 25.07.2021

Re: To sam si mogo i misliti

zilikaka
Takođe, zanima me može li se (i pre mogućeg vanrednog kičenja bandera) regularno suditi tužiocima, sudijama, sudskim veštacima i sudskim babaserama (higijeničarkama/higijeničarima)?

Nikom id gore pomenutih nikad neće moći da se sudi, osim eventualno za uzinanje mita,što se baravno nikad neće dokazati.

OK, ne mora hapšenje, ali svakako postoji način da se očito korumpiranim (ili lepše rečeno nestručnim) sudijama očas dohaka.
Zar ste zaboravili Tadičevu masovnu "istragu sudija"?
Videli smo tada, za otkaz i razrešenje nije potrebno čak ni ovlašno, formalno obrazloženje.
mirelarado mirelarado 19:26 26.07.2021

Re: To sam si mogo i misliti

OK, ne mora hapšenje, ali svakako postoji način da se očito korumpiranim (ili lepše rečeno nestručnim) sudijama očas dohaka.


Za ovaj konkretan slučaj pritisak je urodio makar početnim plodom.

Naravno, mora se pratiti dalji razvoj.
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:36 26.07.2021

POD BUDNIM OKOM POBUNJENOG GRADJANSTVA!

Inicijativa "Pravda za Stefana!" pozdravila je pokretanje postupka pred Visokim savetom sudstva protiv sudije za prethodni postupak Prvog osnovnog suda u Beogradu Radmile Đerić, kojim će se preispitati postojanje odgovornosti navedene sudije u slučaju puštanja Lazara Galića da se brani sa slobode, osumnjičenog za gaženje i nanošenje teških telesnih povreda Mihailu B. i njegovim maloletnim sinovima, od kojih poslednjem sa smrtnim ishodom.

„Ovime za sada prestaju razlozi za blokade i proteste, ali pozivamo građane da još jednom dođu večeras u 19 časova na Karaburmu, na mesto strašnog udesa, kako bismo odali počast tragično ubijenom Stefanu. Napominjemo, međutim, da ćemo pratiti proces protiv sudije Đerić, kao i istražni i krivični proces protiv osumnjičenog Galića, te ponovo i oštrije reagovati po potrebi“, navodi se u saopštenju inicijative.
Davie Davie 21:43 26.07.2021

Re: POD BUDNIM OKOM POBUNJENOG GRADJANSTVA!

Inicijativa "Pravda za Stefana!" pozdravila je pokretanje postupka pred Visokim savetom sudstva protiv sudije za prethodni postupak Prvog osnovnog suda u Beogradu Radmile Đerić, kojim će se preispitati postojanje odgovornosti navedene sudije u slučaju puštanja Lazara Galića da se brani sa slobode, osumnjičenog za gaženje i nanošenje teških telesnih povreda Mihailu B. i njegovim maloletnim sinovima, od kojih poslednjem sa smrtnim ishodom.

I ako "inicijativa" ne bude zadovoljna disciplinskom merom protiv sudkinje onda ce na demostracijama da traze mere protiv sudija koji sede u Visokom savetu sudstva?

Uzgred, gde ce ti komunisticka dusa druze Filipe? Sudkinju Radmilu Djeric si nazvao "sudija", rodna ravnopravnost jarane, postoji li to kod tebe? Ne mozes komunistu isterati iz neoliberalne koze, sta ces...
predatortz predatortz 21:59 26.07.2021

Re: POD BUDNIM OKOM POBUNJENOG GRADJANSTVA!

I ako "inicijativa" ne bude zadovoljna disciplinskom merom protiv sudkinje onda ce na demostracijama da traze mere protiv sudija koji sede u Visokom savetu sudstva?


Kažu, jednom pandur - uvek pandur! No, mene bi više interesovao njen motiv da donese tako stupidnu odluku.
Nije neiskusna, naprotiv dugo je bila "krivičar".
Pustiti da se sa slobode brani lice sa istorijom divljanja u saobraćaju, koje je pokosilo oca i dvoje dece na pešačkom i pobeglo, to je odluka van zdravog razuma.
Čime je motivisana?
Nešto mi govori da tu ima više prostora za krivičnu nego za disciplinsku prijavu. Naravno, kad bi se neko potrudio.
Filip Mladenović Filip Mladenović 22:23 26.07.2021

Re: POD BUDNIM OKOM POBUNJENOG GRADJANSTVA!

Sada kruži glasina da je poznavala ubicu preko njegovog ujaka.
Ali ako je tako, zašto nije tražila svoje izuzeće, na to je zakon obavezuje.

U svakom slučaju, gradjanstvo je probudjeno, to govore i primer iz Niša i ovaj sa Karaburme.

Ostaje žal što se tako isto nije reagovalo i u slučaju ubistva Andree Bojanić na pešačkom prelazu.
Davie Davie 22:35 26.07.2021

Re: POD BUDNIM OKOM POBUNJENOG GRADJANSTVA!

Sad po gradu kolaju razne price, prvo su svi gurali ruku u plamen da je ona uzela kintu za to da ga odmah ne pritvori a kad se proculo da lika nema pas za sta da ujede krenula je prica da je za njega urgirao licno Vucic/Vesic/Sapic. A za tu pricu da mu je ujak dobar sa sudkinjom (za razliku od komuniste Filipa ja vodim racuna o rodnoj ravnopravnosti) iscitah ovde, mozda sutra i tu "istinu" cujem sutra u kancelariji. Jer, jedno je sigurno, u Srbistanu se sve zna, nista ne moze da se sakrije sto carsija (drustvene mreze) ne provali za pola chuke.
predatortz predatortz 22:40 26.07.2021

Re: POD BUDNIM OKOM POBUNJENOG GRADJANSTVA!

Sad po gradu kolaju razne price,


Voleo bih da nam neki blogokolega advokat, sudija ovde koliko znam nemamo, da neko objašnjenje njene odluke.
Zanima čime je obrazložila svoju odluku.

Meni je nepojmljivo da se bilo ko ko učini ovako nešto, taman da mu je dosije čist kao suza, pusti da se brani sa slobode.
Ako ništa drugo, ono zbog uznemiravanja javnosti.
maksa83 maksa83 07:03 27.07.2021

Re: POD BUDNIM OKOM POBUNJENOG GRADJANSTVA!

Nešto mi govori da tu ima više prostora za krivičnu nego za disciplinsku prijavu. Naravno, kad bi se neko potrudio.

Neki abrovi su da je ona već 10 godina prijatelj sa tim mentolom, ali ta informacija dolazi iz labilnih izvora.

Inače po zakonu sudija ne može da odgovara krivično za takve odluke, samo disciplinski.
predatortz predatortz 08:02 27.07.2021

Re: POD BUDNIM OKOM POBUNJENOG GRADJANSTVA!


Inače po zakonu sudija ne može da odgovara krivično za takve odluke, samo disciplinski.


Za odluke ne, to je jasno. Ukoliko se ne dokaže da su te odluke pogurane nekom cifricom, poklončićem... Onda može. I mora, ako želimo da imamo državu.
nikvet pn nikvet pn 08:19 27.07.2021

Re: POD BUDNIM OKOM POBUNJENOG GRADJANSTVA!

Epilog afere „zozovača“

Nije bilo mita

M. Pudar
21.11.2008. 19:28

Okružni sud u Zrenjaninu oslobodio je juče optužbi za davanje mita Anđelka Bitevića, poznatog iz afere „zozovača“, kao i sudiju Stojadina Jovanovića, optuženog za primanje mita. Veće Okružnog suda, kome je predsedavao Peter Kiš, navelo je u obrazloženju da je takva presuda doneta jer nema dokaza, odnosno da je deo dokaza za optužbu pribavljen nezakonito.

U aferi „zozovača“, početkom 1998. godine, 43 ljudi širom Srbije umrlo je zbog trovanja falsifikovanim pićem. Prvooptuženi u toj aferi Miroslav Živadinović iz Niša, vlasnik preduzeća „Zoza“, osuđen je na 12 godina zatvora.

Inače, proces pred Okružnim sudom u Zrenjaninu protiv Anđelka Bitevića trajao je tri godine. Biteviću je ranije Vrhovni sud Srbije potvrdio šestogodišnju kaznu zatvora za slučaj „zozovača“. Sudija Stojadin Jovanović sudio je Biteviću na prvom suđenju u toj aferi i oslobodio ga optužbi.

Protiv Bitevića i Jovanovića vođen je postupak zbog sumnje da je biznismen sudiji poklonio stan u Budvi, vredan 36.800 evra, kako bi ga oslobodio krivice za učešće u aferi trovanja. Advokati odbrane navodili su da su dvojica optuženih mimo suda razvijali dobre odnose i da je Bitević od Jovanovića, godinu dana od oslobađajuće presude, u dva navrata pozajmio novac.

– Zbog krize u koju je zapao Bitević nije bio u mogućnosti da Jovanoviću vrati drugu pozajmicu, pa je do regulisanja duga došlo davanjem stana, što nije zabranjeno – naveo je advokat odbrane Sava Anđelković.

U završnoj reči Bitević je kazao da je optužnicu „tempirao“ Dragan Lazić, tadašnji okružni tužilac u Zrenjaninu.

– Nelogično bi bilo da sam dao stan četiri godine nakon suđenja – rekao je Bitević.

Bitevića su, kao vlasnika zrenjaninskog preduzeća „Viktori“, pripadnici BIA uhapsili 16. marta 2004. zbog sumnje da je podmitio sudiju Jovanovića. Istog dana BIA je privela i Jovanovića. Na početku suđenja, 24. januara 2005. godine, sudija Peter Kiš odlučio je da se iz spisa izdvoje transkripti prisluškivanih razgovora Jovanovića i Bitevića. Odluka je doneta na predlog Jovanovićevog advokata Save Anđelkovića koji je tvrdio da su transkripti nastali „zloupotrebom službenog položaja pripadnika BIA koja je saglasnost za prisluškivanje dobila od istražnog sudije, umesto od Vrhovnog suda Srbije“.
angie01 angie01 01:23 27.07.2021

,

Replying to
@PavleGrbovic
Pre 8 meseci u Prvomajskoj ulici u Zemunu stradao je četvorogodišnji dečak Despot dok je sa bakom izlazio iz autobusa. Vozač je krenuo sa stanice pre nego što je Despot izašao i od posledica pada i udarca glavom o beton Despot je preminuo.
Pavle Grbovic
@PavleGrbovic
·
Jul 25
Vozač je na slobodi i ne pokazuje znake kajanja. Negira krivicu, živi svoj život normalno. Za to vreme Despotovim roditeljima nema života, svakodnevno pale sveće na mestu na kom im je stradalo dete ali njihova muku malo ko vidi.
Pavle Grbovic
@PavleGrbovic
·
Jul 25
Indikativna je činjenica da vozača zastupa advokatska kancelarija koja je zastupala i Aleksandra Mitrovića, inače kancelarija koja je poznata po brojnim sumnjivim slučajevima oslobađajućih presuda za saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom.
Pavle Grbovic
@PavleGrbovic
·
Jul 25
Nažalost, u Srbiji ništa ne funkcioniše bez pritiska i kad se ovakav slučaj ostavi daleko od očiju javnosti, pravda postaje teško dostižna. Tako je i u ovom slučaju i ljudi su očajni.
Pavle Grbovic
@PavleGrbovic
·
Jul 25
Iskustvo sa Karaburme nas uči da samo svesni i odlučni građani imaju moć da nateraju institucije da rade svoj posao i zato vas molim da podelite ovaj tvit i da pomognemo Despotovim roditeljima da dođu do pravde!
st.jepan st.jepan 14:42 27.07.2021

Filipe,

Nestalo je nekoliko komentara. Između ostalog i tvoj odgovor na moje pitanje može li se, posle presude Kasacionog suda, Mitroviću ikada više suditi za isto delo.
Ako se dobro sećam, odgovorio si da oštećeni više nemaju pravo žalbe, i da se žaliti može samo Tužilaštvo. Znači li to da će, ukoliko Tužilaštvo u nekom roku ne uloži žalbu, presuda Kasacionog konačno postati konačna - zakovana za svagda?
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:47 27.07.2021

Re: Filipe,

Ne znam kako su nestali ti komentari!?

Ako tužilaštvo u zakonskom roku ne podnese Zahtev za zaštitu zakonitosti Vrhovnom kasacionom sudu, onda će advokati i otac Andree Bojanić podneti tužbu Evropskom sudu za ljudska prava u Strazburu.

Gradjanke i gradjani Srbije često ne znaju koji je pravi pravni put do Strazbura niti kakve su njihove šanse da pred Evropskim sudom za ljudska prava (ESLjP) dobiju ono što im nije pošlo za rukom pred domaćim pravosuđem.

Od ukupno 1.631 predstavke, koliko je tokom 2017. godine otišlo u Strazbur, svega je 26 prihvaćeno. Ogroman broj je odbačen i to je u velikoj meri rezultat našeg nepoznavanja i neznanja!

Inače, državu Srbiju i njeno gradjanstvo rad Evropskog suda treba da interesuje iz više razloga.

Kao prvo, rad ovog suda finansiraju i poreski obveznici Srbije. Budžet Evropskog suda za 2016. godinu, na primer, iznosio je 71 milion evra, dok je budžet Saveta Evrope za istu godinu bio 326 miliona evra. Oba budžeta finansira 47 država članica Saveta Evrope, srazmerno broju stanovnika i nacionalnom BDP-u (bruto društvenom proizvodu), što je u slučaju Srbije te godine iznosilo 1.111.174 evra. Takođe, značajno je da, prema podacima iz 2016. godine, od 679 zaposlenih u Evropskom sudu, njih 14 su državljani Srbije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana