Nostalgija| Planeta| Putovanja

Zasto je more magicno?..

jednarecfonmoi RSS / 17.09.2023. u 00:16
znate francusku pesmu "la mer"?
 
postojalo je mesto na  moru, dugo, pre nego sto sam i cula da postoji. sakriveno nepristupacnim strmim putem i malo da manje ne  moze biti. 

soba je bila blizu talasa, i  mogao si svako vece i jutro da osecas njihovu snagu.

ljudi koji izaberu ovakav mir postanu slicni mestanima za to vreme dok su tu. postar se pojavljuje oonekad i po sopstvenom priznanju gubi pisma ali i racune. covek koji cisti djubre koga u stvari ima iznenadjujuce malo biva ravnopravan clan ove neobicne skupine i ucestvuje u prolazu u razgovorima. postaji nekoliko lokalnih pasa koji su dosli tu ko zna kad i ko zna kako. u pocetku budu nepoverljivi orema pridoslicama ali posle nekoliko upornih pozdravljanja, trce u susret i cekaju ostatke vecere.

ovaj mir biva na trenutke prekinut stranim jezicima, bukom i brodicima. ali za koji sat opet se sve vraca na staro. 

svaki dan u sumrak odlazi  kruzer drugaciji nego jucerasnji daleko talasima.
ne znam dal je pracen.
ljudi odande veruju moru, plivaju daleko i bez zaustavljanja. 

Tagovi



Komentari (516)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 10:20 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж


Što kaže jedan moj prijatelj iz Niš - nisi ti mene dobro razumeeeeeo.


Kako Nišlije psuju posao?

Jebem te posle!
zaharaga zaharaga 10:26 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Neues aus der Nachbarschaft


Vreme, Nedeljnik, Danas su na latinici a jesu tabloidi.



FTFY
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:27 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gedza.73
Va ricordato come Mazzini fosse in contatto diretto con il gruppo dei liberali serbi, e come in Vojvodina e in Serbia gli ideali mazziniani avessero trovato fertile terreno all’interno della società segreta Gioventù Serba Unita.



Ujedinjenu omladinu su zabranjivali i Austrougari i Knezevina Srbija. Prvima smetao panslovenski duh i nacionalna ideja a za druge bili previse liberalni. Oni se zalazu za zenska prava a u Knezevini preko 90% nepismeno. Nego, ajde sto je tako bilo tada nego i danas vazi: 'Ne diraj to!' i 'To kod nas ne moze da bude!'
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 10:41 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

zaharaga
Neues aus der Nachbarschaft


Vreme, Nedeljnik, Danas su na latinici a jesu tabloidi.



FTFY


Hej radikalCu, nemoj da menjas originalni komentar i lazno se predstavljas.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:44 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

principessa_etrusca

(Наравно, ништа немам против Штрауса и бечких валцера.)
.
Dunavske valove, jedan od najlepših valcera, komponovao je Srbin Josif Ivanović, kapelnik vojnog orkestra u Temišvaru. Taj valcer često pripisuju Štrausu, pa zato ovo i pišem.





principessa_etrusca principessa_etrusca 13:27 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Vojislav Stojković
principessa_etrusca

(Наравно, ништа немам против Штрауса и бечких валцера.)
.
Dunavske valove, jedan od najlepših valcera, komponovao je Srbin Josif Ivanović, kapelnik vojnog orkestra u Temišvaru. Taj valcer često pripisuju Štrausu, pa zato ovo i pišem.

Видим да си избрисао Андре Риуа (чији се оркестар зове Јохан Штраус, по родоначелнику бечке музичке династије). Зашто? Свако треба да слуша оно што воли.

Иначе, да појасним, немам ништа ни против Риуа и његовог пословног успеха. Он је уочио недостатак понуде за одређену демографију и зграбио прилику за развије посао. Немам ништа ни против демографије која иде на његове концерте.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:35 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

zilikaka
Da bi je doinstalirao i koristio to traži dodatne korake, obaška što u 99% slučajeva ne postoji oslikana na tastaturi.

Ja je jednostavno i nemam na telefonu. Garant postoji neka opcija da se učita al to teaži i vremena i truda.
Inače, i ja se naravno ćirilicom potpisujem al to više niko ne zna. U jednom periodu sam morala da radim bukvalno po 50-100 puta u cugu i naravno iskvarila potpis do neprepoznatljivosti. Više mu dođe ko EKG.
Kad hoću nešto lepo da napišem, obavezno ćirilicom al beleške su latinicom, brža je.
Na tastaturi na poslu vazda šaltam i gunđam jer nema goreg nego kad žuriš a u pogrešnom si pismu, pa još kreneš ćirilicom mejl adresu.


Moja gospoja, koja radi u ozbiljnoj firmi, koristi one specijalne sveske u koje se piše sve u vezi sa poslom, i mora da potpiše svaku stranicu (to je neobično važno za patentne prijave, a pogotovu kad dođe do nekog nedajbože suđenja zbog kršenja patentnog prava). Pa joj se tako potpis sveo na dve kose crte pod naročitim uglom. Što ume da bude problem kad potpišemo neki dokuement zajedno, tipa ček koji treba da se deponuje u banci, uvek ga ona službenica zagleda, očima ne veruje da je to originalni potpis a ne da sam ja isprobavao hemijsku pred stavljanje mog kićanog potpisa.
gedza.73 gedza.73 15:00 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

promoter
Što kaže jedan moj prijatelj iz Niš - nisi ti mene dobro razumeeeeeo.

Samo mi dobro leglo da pojasnim.
Imao si tada 'prave' Srbe kojima je bio preči ruski interes od srpskog jezika pa su sve one koji su se zalagali za narodni srpski proglašavali za neprijatelje srpstva.
Onda su isti takvi tvrdili kako će železnica od Srpkinja stvoriti nerotkinje a voz uništiti pravoslavlje. Da svako ko kaže drugačije je izdajnik.
Četres pete dolaze Srbi koji zarad tuđih interesa stvarno uništavaju pravoslavlje (nije više voz) a po kojima svi oni koji su se protivili i stavljali srpske demokratske, nacionalne, privredne i kulturne interese ispred te strane ideologije kolaboracionisti.
Devedesete ponovo ista ekipa jaše pa na srpski narod izvodi tenkove a kvazi Srbi kažu kako se moralo ginuti jer je Rusiji trebalo vremena da ojača.

Sad na kraju dolaze današnji raspomamljeni ludisti koji su na istom mentalnom nivou onih iz 19. koje su ubedili da je voz zlo.
Rogozin poručio Srbiji: Ako se odreknete svojih ideja i istorije prestaćete da budete Srbi

Ponovo na isti kamen. Valjda su provalili kako ovde ima dovoljno dijabola koji se pecaju na ovakve budalaštine.

Jel' Vukova reforma bila protiv Srbije?
jel' železnica bila protiv Srbije?
jel antikomunizam bio protiv Srbije?
jel' su protesti devedesetih bili protiv Srbije?
Ko nas je svaki put ubeđivao kako je svaka stavka na našu štetu, odnosno izdaja iako ga istorija svaki put demantovala?

Šta bi bilo da smo poslušali? Danas bi govorili ruski, slavili rođendane i sa'rane dvoje, troje Velikih Vođa, imali jedan blindirani voz dok bi mi oko njega trčali u poluraspadnutim opancima.

A svet kome se danima, nedeljama, mesecima prognozira raspad ode napred.

gvozden1 gvozden1 15:11 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

jel' železnica bila protiv Srbije

Jeste.
Nekoliko državnih budžeta je skrcano u izgradnju pruge, koja Srbiji nije trebala, nije imala šta da transportuje vozom.
Ali je trebala Austriji, i Srbija se obavezala da je napravi o svom trošku.

jel' su protesti devedesetih bili protiv Srbije?

Neki jesu.


angie01 angie01 15:48 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Jeste.
Nekoliko državnih budžeta je skrcano u izgradnju pruge, koja Srbiji nije trebala, nije imala šta da transportuje vozom.
Ali je trebala Austriji, i Srbija se obavezala da je napravi o svom trošku.


jao, opet jadni mi,..a zar nije ta ista Austrugarska pre tog dogovora pomogla Srbiji da dobije neke teritorije, pa je izgradnja pruge bio obaveza druge strane, a koju je do nekog momenta preuzelo francusko udrzuenje...koja tacno pruga moze da ne treba nekoj zemlji, jer nema sta da prevozi?


Neki jesu.


na koje mislis?
shmoo shmoo 15:53 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

promoter

blogoudarnici i blogoudarnikinje



Како то да ти кажем а да не будем груб...

Ко их јебе.

muslimani i hrvati


И за њих исто то важи.

Ко их јебе.

Немамо ми Срби данас времена, а ни потребе, да се бавимо тим ликовима.

Треба васпитавати неке нове генерације које нам стижу, томе се посветити.





gvozden1 gvozden1 16:00 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

a zar nije ta ista Austrugarska pre tog dogovora pomogla Srbiji da dobije neke teritorije,

A što lupaš, majke ti?
Ćuti jbt kad ne znaš o čemu pričaš.
Rada nekako da abolira svoje Švabe pa lupa ko Maksim.

Pomogla da dobije tako što je okupirala pa anektirala teritorije koje su po prirodi stvari morale da pripadnu Srbiji jer su naseljene Srbima.
Pocepala srpsku naciju preko sredine, i to je pomoć.

Mislim jebiga, najbolje ti je da ćutiš, zaista.

zilikaka zilikaka 16:01 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Pa joj se tako potpis sveo na dve kose crte pod naročitim uglom

Koje naravno, kad bi ih ozbiljan grafolog uzeo u rad, predstavljaju prezime Pajić. Ćirilicom.
angie01 angie01 16:17 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

A što lupaš, majke ti?
Ćuti jbt kad ne znaš o čemu pričaš.
Rada nekako da abolira svoje Švabe pa lupa ko Maksim.


na Berlinskom kongresu, Austrougarska je pomogla da se Srbiji dodeli niski, Toplicki, Pirotski i Vranjski okrug-tako pise i u nasoj istoriji....koju ti ocigledno ne znas.

koje su po prirodi stvari morale da pripadnu Srbiji jer su naseljene Srbima.


po ovoj teoriji, sve teritorijie gde su neki narodi vecinski, bi trebalo da pripadnu njima, automatski-ili sta?

drugi par rukava je cinjenica, da si mali, istrosen od porobljivaca, a da o takvim stvarima odlucuju velike sile, ili ne razumes ni taj deo.

ne kapiram ni razmisljanje da je nesto pocepano, sto je do tada bilo pod tudjom sapom onoliko dugo, a na sta su aspiracije imale razne velike sile, pre svega Rusija, koja je preko svog satelita Bugarske hrtela da preuzme teritorije u cijem je oslobadjanju ucestvovala,

gedza.73 gedza.73 17:29 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж


gvozden1
Jeste.
Nekoliko državnih budžeta je skrcano u izgradnju pruge, koja Srbiji nije trebala, nije imala šta da transportuje vozom.

Po tebi su Srbi onu suvu šljivu za Ameriku trebali da nose u džakovima na leđima?
Ili po par kaca pekmeza i suve šljive na drvena kola pa za Beograd klaj, klaj umesto prugom?
Na pruzi Beograd-Niš je u Međulužju bila pekmezara. Iz pekmezara u Kniću i Dragobraći se roba prevozila do železničke u Kragujevcu.
Probleme leti oko rečnog transporta svinja od Smedereva je rešio železnički ogranak Kragujevac-Lapovo uštedom vremena i smanjenjem troškova.
Ali je trebala Austriji, i Srbija se obavezala da je napravi o svom trošku

al' nije trebalo Rusiji pa se morao ubediti srpski seljak kako mu železnica ni na koji način neće pomoći, olakšati život, modernizovati transport nego treba da mu bude milo oko srca zbog ruskih interesa iako neće moći da zaradi na pekmezu, suvoj šljivi ili svinjama. Pa aj kako će železnica uništiti Srbe i Srbiju jer dolazi sa zapada a danas će to isto da uradi Harp.
Mimo mirnodopskih u ratnim uslovima srpska vojska železnicom. A mogla je i peške, verovatno bi po tebi brže stigla.

Što se tiče budžeta nisu morali da kradu.
jel' su protesti devedesetih bili protiv Srbije?

Neki jesu.

U pravu si. Zaboravio sam ove rusofanatike.



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:04 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

principessa_etrusca

Видим да си избрисао Андре Риуа (чији се оркестар зове Јохан Штраус, по родоначелнику бечке музичке династије). Зашто? Свако треба да слуша оно што воли.


Orkestar Johan Štraus izvod valcer Dunavski valovi Srbina Josifa Ivanovića, a pri tom mnogi misle da ga je komponovao Štraus. Otud izbor.

Andrea što se tiče, treba ga ceniti zato što je dela klasične muzike približio širokoj publici.
gvozden1 gvozden1 18:05 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Austrougarska je pomogla da se Srbiji dodeli niski, Toplicki, Pirotski i Vranjski okrug-tako pise i u nasoj istoriji....

Sve osim Nevesinja, gde je buknuo srpski ustanak, i sve osim pravca kome je Srbija od Karađorđa težila, i ka kome je Karađorđe sam vodio vojsku.


Da je bilo kako ti tumačiš, pa bila bi sreća u Srbiji, ne bi se tugovalo, a tugovalo se jer je srpstvo bilo definitivno "raskomadano" kako reče JJZmaj.
A pisao je odmah po Berlinskom kongresu.


ne kapiram ni razmisljanje da je nesto pocepano,

Ništa ti ne kapiraš, vidi se, niti kapiraš niti poznaješ istoriju, samo bi Švabe da braniš i njima neke zasluge da pripišeš, a većih dušmana od Švaba Srbi nisu imali.

Pocepano je ono što je bilo okupirano od strane propadajuće, turske, imperije, i deo toga je sebi prisvojila tada jaka švapska imperija.

Gurala je Srbe na jug, među mase nedovoljno nacionalno definisane, a ono nesporno srpsko je uzela sebi.

I sad na to dolazi priča o četničkoj akciji, o pokušajima da se u toj masi probudi srpska svest, to se sve dešava posle, početkom dvadesetog veka, kad je već postalo jasno da se na zapad Srbija ne može širiti.

Ali sve su to za tebe španska sela.

da si mali, istrosen od porobljivaca,

Istrošen kad?
U dva kratka rata, a pre njih decenijama je bio mir.
Od čega istrošen?

Ćuti, molim te ko boga!




gvozden1 gvozden1 18:11 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж


Po tebi su Srbi onu suvu šljivu za Ameriku trebali da nose u džakovima na leđima?

Ajd pročitaj nešto.


Šljiva u Ameriku nije išla prugom, nego je išla pre nego što je pruga izgrađena.
al' nije trebalo Rusiji

Nije.
Da jeste ona bi od Srbije tražila, ucenila bi je, da izgradi prugu.

Ali ucenila ju je Austrija.
gedza.73 gedza.73 18:35 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
Šljiva u Ameriku nije išla prugom, nego je išla pre nego što je pruga izgrađena.
Ajd pročitaj nešto.

Prva pruga u tadašnjoj Srbiji, na relaciji Beograd - Niš, puštena je u saobraćaj 1884. godine. Železnička stanica u Beogradu završena je 1884-85. godine. Postojeća evropska infrastruktura, uključujući i Srbiju, omogućila je da Orijent ekspres, prvi i najznačajniji evropski voz, 1885. godine počne da saobraća na relaciji Pariz - Beč - Beograd - Niš.

Prvi izvozni posao Srbije za SAD ostvaren je 1897. godine, kad je izvezeno 37.500 tona suvih šljiva. To je donelo 30 miliona dolara deviznog prihoda, što je te godine spaslo posrnuli budžet.

gvozden1
Ali ucenila ju je Austrija.

Ucenili nas dušmani i za Koridor 10. A lepo smo mogli traktorskim prikolicama po makadamu... Umesto što smo se bacili u trošak.
p.s.
Mijatović je pokušavao da u Srbiju prenese ustanove i načine rada koje je video u Britaniji i na Zapadu, među njima su Narodna banka, uvođenje železnice i niz reformi.

Realno nije ni mogao da prepiše mongolsko uređenje kako bi unapredio Srbiju.

монголы установили новую политическую и экономическую систему, введя использование бумажных денег и создав централизованное правительство.



gvozden1 gvozden1 18:40 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Prvi izvozni posao Srbije za SAD ostvaren je 1897. godine, kad je izvezeno 37.500 tona suvih šljiva. To je donelo 30 miliona dolara deviznog prihoda, što je te godine spaslo posrnuli budžet.

pre trgovinskog sporazuma sa SAD, i to: 1881. godine 13.350 tona za 5,8 miliona dolara;


Čitaj jebiga, čitaj.
angie01 angie01 18:46 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Da je bilo kako ti tumačiš


pa ne tumacim ja, tako je bilo, ti guslas nesto, a fakti su drugaciji,...to kad bi bilo da je bilo i trebalo je, a ne zvisi od tebe, nego se neki veliki krljaju za prevlast i dele teritorije.
samo bi Švabe da braniš i njima neke zasluge da pripišeš,


a gde ih branim, kazem kako je bilo, kako objasnjava istorija taj period,...da je bilo po dogovoru po San-Stefanskom miru, mnogo bi gore nahebali.
Pocepano je ono što je bilo okupirano od strane propadajuće, turske, imperije, i deo toga je sebi prisvojila tada jaka švapska imperija.


pa je l kapiras sta bulaznis, ti si pokoren 500 godina, nema vracanja na staro, niko ti ne garantuje da je nesto tvoje, nego oslobodioci i velike sile odlucuju kako ce da podele teritorije, Austrougarska je bila najslabija monrahija u Evropi i nije imala ni kolonije i tezila je tome da pripoji teritorije kojima je geografski bila blizu, ne zelici da ih uzme Rusija,..je l znas sta je panslavizam?...ustavri, koliko si lud, mozda bi ti se tako nesto i dopalo.

...ostalo nemam zelju da objasnjavam, pazi cetnici su se trudili da probude srpsku svest:)

...i nerazumevanje sta znaci da si porobljen, osvojen.
gedza.73 gedza.73 18:52 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Čitaj jebiga, čitaj.

Probaj da јebiga razumeš jebiga ono što čitaš jebiga. To ti je konstantno slaba tačka.

Dakle lepo piše prvi izvozni posao suvim šljivama sa SAD je bio 1897. a i pre toga je Srbija izvozila suvu šljivu, pekmez i voće u neke druge države po prethodno potpisanim sporazumima poput Velike Britanije sa kojom da skoro nismo imali deficit. Metal i tekstil (dok Leskovac nije preuzeo primat) za šljive i pekmez.

Sav taj izvoz je železnica podigla na viši nivo. A niti su Srpkinje postale nerotkinje niti su se Srbi odrekli pravoslavlja kako je tvrdio tadašnji Sputnik.




gvozden1 gvozden1 18:55 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

to kad bi bilo da je bilo i trebalo je, a ne zvisi od tebe

E ja mislio da zavisi od mene.
da je bilo po dogovoru po San-Stefanskom miru, mnogo bi gore nahebali.

Najebli bi tako što bismo se širili na zapad.

a gde ih branim


Ovde

Austrougarska je pomogla
ovde

na Berlinskom kongresu



Koji se krasni uopšte petljaš u stvari koje ne poznaješ uopšte?
gvozden1 gvozden1 18:57 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Dakle lepo piše prvi izvozni posao

Lepo ali pogrešno.
Jel ti neko rekao da je 1881 bila pre 1897?
gedza.73 gedza.73 19:01 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Jel ti neko rekao da je 1881

Onda ti je lako da postaviš link ili izvor gde se navodi kako je izvoz šljiva u Ameriku bio 1881. Priznaću grešku i uvažiću taj podatak. Al' nemoj da izmišljaš i vrdaš.
gvozden1 gvozden1 19:04 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Onda ti je lako da postaviš link

Jeste


LINK
milisav68 milisav68 19:06 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

angie01
ti si pokoren 500 godina,

Sto puta ponovljena laž tera ljude da pišu svakojake gluposti.

gedza.73 gedza.73 19:09 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
Jeste
LINK


el smo se dogovorili da ne vrdaš?
Prvi izvozni posao Srbije za SAD ostvaren je 1897. godine,

Kneževina Srbije u svet je izvozila suvu šljivu i ranije, pre trgovinskog sporazuma sa SAD

Dakle u svet, k'o što rekoh u Britaniju ili Austriju ili u Ugarsku ali u SAD prvi put mnogo godina nakon železnice.


gvozden1 gvozden1 19:25 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Dakle u svet, k'o što rekoh u Britaniju ili Austriju ili u Ugarsku ali u SAD prvi put mnogo godina nakon železnice

Bez pruge je mogla u London, ali u Ameriku je morala vozom.
gedza.73 gedza.73 19:34 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Bez pruge je mogla u London, ali u Ameriku je morala vozom.

Moglo je i konjima ali je vozom jeftinije, brže, lakše... objašnjavam odraslom čoveku prednosti železnice.
zamisli da te neko ubedi kako je internet na štetu Rusije i kako bi bilo bolje da koristimo Morzeov telegraf?
jel' bi se osećao kao idiot kad bi takvu priču progutao? E sad se vrati na prugu u Srbiji. Posle deceniju korišćenja i svih dobitaka za srpskog seljaka dođe Gvozden i kaže
- Tebi pruga nanosi boli a i vređa emocije naše ruske braće. Nemoj više da je koristiš.

Čak i taj Srbin s kraja 19. i početka 20. veka bi te gledao kao da ti nisu sve koze na broju.
angie01 angie01 19:41 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

E ja mislio da zavisi od mene.


pa to sto ti mislis, je uglavnom-smesno.
angie01 angie01 19:45 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Sto puta ponovljena laž tera ljude da pišu svakojake gluposti.


koja laz, od 15 do 20 veka su neki delovi Srbije bili pod Turcima.

nemoj samo ti da se petljas, lebati,...to sto to nije tacan broj 500, nego se tako kaze, ne menja na stvari, ali ni malo.
gvozden1 gvozden1 19:49 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Tebi pruga nanosi boli

Ne nanosi bol, ali ucena je ucena, i situacija je situacija.
Finansijska, privredna, svaka druga.

Jednom sam ti to već objašnjavao.
Ti nisi u situaciji da kupiš kuću na Menhetnu, ali te komšija uceni da se zadužiš preko mere i kupiš je, jer je njemu potrebna, hoće da je koristi,ali ti da je kupiš.
Lepo je imati kuću na Menhetnu, lepo je izgraditi železnicu.

Da li bi tog komšiju smatrao za prijatelja?
gvozden1 gvozden1 19:50 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

angie01
E ja mislio da zavisi od mene.


pa to sto ti meslis, je uglavnom-smesno.

A ti što pišeš je uvek glupo.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:51 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

bene_geserit
Jel i tebi lokalni popa nešto kopao po crkvenim knjigama pa ti pričao bajkice ili si video svojim očima te knjige i video šta piše unutra?


Moj daleki rođak iz Amerike svoje pozne godine i dosta para je potrošio na svoje porodično stablo.

Lično nisam ništa proveravao, ali porodično stablo, koje mi je poklonio, sam sačuvao.
angie01 angie01 19:55 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

A ti što pišeš je uvek glupo.


ma hajde,...stalno ti ispravljam halucinacije, crtam ti osnovne stvari, jer pokazujes nevidjeno nerazumevanje i neznanje...to kada samo izmisljas je jos super, prema onome kada tumacis, ti bre ne kapiras osnovne stvari, procese, uzrocno/posledicne dogadjaje,..samo guslas, ne znam kako si skolu zavrsio.
gvozden1 gvozden1 20:01 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж


ma hajde,...stalno ti ispravljam halucinacije, crtam ti osnovne stvari, jer pokazujes nevidjeno nerazumevanje i neznanje...to kada samo izmisljas je jos super, prema onome kada tumacis, ti bre ne kapiras osnovne stvari, procese, uzrocno/posledicne dogadjaje,..samo guslas, ne znam kako si skolu

Glupača, ostaje glupača.
angie01 angie01 20:07 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Glupača, ostaje glupača.


jujuju, radi ti ego, kao da si klinac od 12 godina,...ne znam zasto si komentar napiso u zeMskom rodu, kada ta rec opisuje tebe.
gvozden1 gvozden1 20:08 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

radi ti ego

Radi mi razum.
milisav68 milisav68 20:12 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

angie01
Sto puta ponovljena laž tera ljude da pišu svakojake gluposti.


koja laz, od 15 do 20 veka su neki delovi Srbije bili pod Turcima.

nemoj samo ti da se petljas, lebati,...to sto to nije tacan broj 500, nego se tako kaze, ne menja na stvari, ali ni malo.

Ne kaki, eno ti mapa pa se svađaj sa njom.
angie01 angie01 21:03 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Ne kaki, eno ti mapa pa se svađaj sa njom.


prvo, lepo se ponasaj,..a tvoja mapa, ako umes da je citas kaze upravo to sto sam rekla,...to sto se ne zaokuruzuje u potpunosti broj koji se ionako figurativno koristi- jer je se radi o period od 15 do 20 veka, ne menja na stvari.

Radi mi razum.




koji razum, ne znam ni da li znas sta ta rec oznacava, ako se ti pozivas na nju, pricajuci o sebi.
gvozden1 gvozden1 21:09 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

koji razum, ne znam ni da li znas sta ta rec oznacava, ako se ti pozivas na nju, pricajuci o sebi.

I šta bi, sad ćeš o meni umesto o istoriji?

Ne zna ćurka ništa, ispucala par frazica, i sad će o opštem, sad bi da se prepucava.

milisav68 milisav68 21:16 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

angie01
prvo, lepo se ponasaj,..

E, nemoj samo ti da se petljaš u to, ko sme da kaki, a ko ne sme.
a tvoja mapa, ako umes da je citas kaze upravo to sto sam rekla,

Nisi ti ništa rekla jer nemaš pojma.
to sto se ne zaokuruzuje u potpunosti broj koji se ionako figurativno koristi-

U istoriji ne postoji reč figurativno, ali džabe da ti to pričam.
jer je se radi o period od 15 do 20 veka, ne menja na stvari.

Ma da, šta ima tu da se cepidlači, jedan vek gore dole, a ti kukaš na 12-13 godina Miloševićeve vladavine.
dragosevacsutra dragosevacsutra 21:51 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

usamljen kao na Twitteru gde te ignorisu i "siptari" i srbi, a bogami i rusi,


Jedan, ocigledno neprijatelj, mi poslao link da vidim sta drug Miki radi u slobodno vreme...


ignorisu i siptari, i srbi, i rusi. drugim recima svi - sem vas dvojice.




dragosevacsutra dragosevacsutra 21:54 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

hebote, sad ste razvili pricu u nekom nepostojecem pravcu, kao Kolin je radoznao za tudje privatne stvari- sto nije, a jos je i voajer za saobracajne nesrece i voli da gleda gadne stvari- sto isto nije,...sta, video je mikija na tvidzi, znaci javnoj drustvenoj mrezi,...ili mu neko poslao i video sta pacenik radi tamo- jaka stvar, pa isto sto i ovde.


ne uopste, samo je u jedno dvadeset poslednjih odgovora meni pomenuo tviter


milisav68 milisav68 22:07 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

dragosevacsutra
ne uopste, samo je u jedno dvadeset poslednjih odgovora meni pomenuo tviter

Ne preteruj, al u jedno deset jeste.
angie01 angie01 22:08 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

I šta bi, sad ćeš o meni umesto o istoriji?


zar nisi ti prvi poceo, ja ti samo vracam, da se prepucavam necu, jer necu da se supstam na tvoje prostacenje.


E, nemoj samo ti da se petljaš u to, ko sme da kaki, a ko ne sme.


milisave, lepo sam ti rekla da se ne petljas u stvari o kojima pricas tako, da je jasno da nemas pojma, pa onda nastavljas ovakvim ulicarskim budalastinama- ono potpuno je besmisleno da zapocinjes, jer se uvek zavrsava isto, skrenes s puta i udaris u banderu.
angie01 angie01 22:15 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

ne uopste, samo je u jedno dvadeset poslednjih odgovora meni pomenuo tviter


pa eto, bar te neko pomenuo, primetio,...a toliko se trudis.
gvozden1 gvozden1 22:16 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

da se prepucavam necu

Gusko, vrati se pa pogledaj.
Sve je zapisano.
angie01 angie01 22:25 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Sve je zapisano.


pa jeste, vidi se kako pucas i prostacis i tako predstavljas sebe...sve te etikete su tvoja slika, ne moja.

toliko
gvozden1 gvozden1 22:28 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

angie01
Sve je zapisano.


pa jeste, vidi se kako pucas i prostacis i tako predstavljas sebe...sve te etikete su tvoja slika, ne moja.

toliko

Sad ćeš konačno da ućutiš?
angie01 angie01 22:38 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Sad ćeš konačno da ućutiš?


necu da ucutim, samo necu da se spustam na tvoj nivo prostakluka...koji valjda i sluzi ucutkivanju, kao kod svakog polusveta. Tako jedino i umes....prvo se nalupetas, a onda se branis primitivnom agresijom.
gvozden1 gvozden1 22:44 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

angie01
Sad ćeš konačno da ućutiš?


necu da ucutim

Teško bilo pogoditi u pm.
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:50 19.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

pa eto, bar te neko pomenuo, primetio,...a toliko se trudis.


eh tek deset puta sto rece milisav. kad bude 20. uspeo sam u zivotu


Colin_bgd Colin_bgd 08:02 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

dragosevacsutra
usamljen kao na Twitteru gde te ignorisu i "siptari" i srbi, a bogami i rusi,


Jedan, ocigledno neprijatelj, mi poslao link da vidim sta drug Miki radi u slobodno vreme...


ignorisu i siptari, i srbi, i rusi. drugim recima svi - sem vas dvojice.





To je samo moj nespretan pokusaj da ti subliminalno kazem da mogu cak i da ti ponudim 20% popusta, iako od toga sto se tebi u glavi zapatilo u sustini nema leka...
gedza.73 gedza.73 10:14 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
Jednom sam ti to već objašnjavao.
Ti nisi u situaciji da kupiš kuću na Menhetnu, ali te komšija uceni da se zadužiš preko mere i kupiš je, jer je njemu potrebna, hoće da je koristi,ali ti da je kupiš.
Lepo je imati kuću na Menhetnu, lepo je izgraditi železnicu.

Imaš imanja sa obe strane reke. Da bi stigao preko moraš da ideš deset kilometara na jednu stranu do broda-gaza a onda ponovo deset na drugu kako bi stigao do livade.

kad si bacio đubre, poorao, posejao travu i svaki put kad kosiš, skupljaš i tovariš. A žuri ti se jer kiša samo što nije.

Onda te neko uceni da napraviš most (i taj neko će ga koristiti) kojim bi sve to brže obavljao, uz manje troškove a ujedno i kad teraš stoku prema njemu na vašar lakše da stigneš.

Dok se dvoumiš rođak te ubeđuje (ima svoje razloge) kako će sav vinograd da ti se osuši pošto ćeš 'pregrađivanjem' reke mostom uvrediti rečne bogove.

a) Poslušaš rođaka i narednih pedeset godina ti i tvoji potomci svaki put džipčite okolo gubeći novac i vreme ali u veri kako ste uradili pravu stvar iako je nekoliko komšija napravilo čuprije i prešišali vas po kapitalu.
b) zalegneš i olakšaš život sebi i potomcima

i ovaj što te ubeđuje da izgradiš i ovaj koji tvrdi kako ćeš se izgradnjom sjebati imaju svoje razloge. A tebi šta je bolje?

Prošlo više od veka nakon izgradnje. Da li je bilo bolje da smo poslušali Ruse i nismo izgradili prugu? Da li bi prosečan Srbin više ili manje zaradio postojanjem odnosno nepostojanjem železnice?


lokomotivu vozi “antisrpski i antipravoslavni đavo”, da su železničke šine kao neka vrsta crne antisrpske zmije koja treba da “dođe iz Evrope i da uništi Srbiju”, da njenom izgradnjom ulazimo u “kolonijalno ropstvo”…
železnica desetkovati našu zemlju jer je “poznato da tamo gde pruga prođe žene manje rađaju”
Pašićevi radikali

baš k'o danas. 'zapadne vrednosti uništavaju Srbiju, antisrpski, antipravoslavni satanisti, kolonijalno ropstvo...'
Isti onakvi koje su ubedili u satanističku ulogu srpske železnice tada veruju u skoro istu priču danas. I isto tako će za šest, osam decenija izgledati glupo i smešno.




newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:33 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
Tebi pruga nanosi boli

Ne nanosi bol, ali ucena je ucena, i situacija je situacija.
Finansijska, privredna, svaka druga.

Jednom sam ti to već objašnjavao.
Ti nisi u situaciji da kupiš kuću na Menhetnu, ali te komšija uceni da se zadužiš preko mere i kupiš je, jer je njemu potrebna, hoće da je koristi,ali ti da je kupiš.
Lepo je imati kuću na Menhetnu, lepo je izgraditi železnicu.

Da li bi tog komšiju smatrao za prijatelja?


gvožđo jebote ti da osnuješ Savez Protivu Lektrike, nema druge.. dokle će nas više taj progres tlačiti
gvozden1 gvozden1 12:36 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvožđo jebote ti da osnuješ Savez Protivu Lektrike, nema druge.. dokle će nas više taj progres tlačiti

Da si plitka i površna i do sad je bilo jasno, ali ovo sad je školski primer.

Železnica je progres, ko je protiv toga, protiv progresa je.

Bez obzira na okolnosti, na trenutak, na stanje, ima da si za železnicu pa makar propao.


Znaš li ti išta o tome o čemu bi da pričaš?
Biće, ništa, al si rada da imaš stav.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:01 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
gvožđo jebote ti da osnuješ Savez Protivu Lektrike, nema druge.. dokle će nas više taj progres tlačiti

Da si plitka i površna i do sad je bilo jasno, ali ovo sad je školski primer.

Železnica je progres, ko je protiv toga, protiv progresa je.

Bez obzira na okolnosti, na trenutak, na stanje, ima da si za železnicu pa makar propao.


Znaš li ti išta o tome o čemu bi da pričaš?
Biće, ništa, al si rada da imaš stav.


ma da je samo željeznica pa ni po muke nego nam i lektriku podvališe..
dokle?!?
gvozden1 gvozden1 13:36 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж


ma da je samo željeznica pa ni po muke nego nam i lektriku podvališe..
dokle?!?

Ajd ozbiljno, znaš li ti uopšte o čemu se ovde priča?

O tome da se kralj Milan obavezao da Srbija o svom trošku izgradi prugu do Niša.
Pa onda bankrot Generalne Unije, pa Srbija na ivici bankrota, a pruga nije bila neophodna njoj nego Austriji.

Kakva bre lektrika kakvi bakrači,

Šta znaš o tome?
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:38 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1

ma da je samo željeznica pa ni po muke nego nam i lektriku podvališe..
dokle?!?

Ajd ozbiljno, znaš li ti uopšte o čemu se ovde priča?

O tome da se kralj Milan obavezao da Srbija o svom trošku izgradi prugu do Niša.
Pa onda bankrot Generalne Unije, pa Srbija na ivici bankrota, a pruga nije bila neophodna njih nego Austriji.

Kakva bre lektrika kakvi bakrači,

Šta znaš o tome?


ne znam što se ljutiš, ja isto kažem da se ukine lektrika..
i željeznica!
gvozden1 gvozden1 13:43 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

ne znam što se ljutiš, ja isto kažem da se ukine lektrika..
i željeznica!

Ljuti me tvoja glupa potreba da se u sve petljaš, da o svemu imaš stav, pa i o onome o čemu ništa ne znaš, očigledno.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:56 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
ne znam što se ljutiš, ja isto kažem da se ukine lektrika..
i željeznica!

Ljuti me tvoja glupa potreba da se u sve petljaš, da o svemu imaš stav, pa i o onome o čemu ništa ne znaš, očigledno.


pa ja reko da podržim, stvar je jasna, kome još treba lektrika al sad vidim i ja da si ti temeljnije izučio problematiku i da kažem tu.. kako bješe.. istorijsku građu.. a ja se tu nešto uzela petljati s tim.. kako bješe.. zdravim razumom.. pa ispade nisam na nivou zadatka..
jasno..
nego kako bilo lektrika da se gasi a ostalo možemo i poslije da vidimo..
i željeznica..
i ona..
gvozden1 gvozden1 13:59 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

pa ispade nisam na nivou zadatka..

Ispade.
A jasno je bilo i unapred.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:01 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
pa ispade nisam na nivou zadatka..

Ispade.
A jasno je bilo i unapred.


ja se izvinjavam
dole lektrika! (i željeznica)
gvozden1 gvozden1 14:09 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

ja se izvinjavam

I treba.

Al je moglo i iskreno.
promoter promoter 14:10 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
ne znam što se ljutiš, ja isto kažem da se ukine lektrika..
i željeznica!

Ljuti me tvoja glupa potreba da se u sve petljaš, da o svemu imaš stav, pa i o onome o čemu ništa ne znaš, očigledno.

Ko ne zna?
Tadejus?
Das ist niht moeglihkajt!
Šta je to što Tadejus ne zna?
Što bi rekla Tes.
Usput, a gde nam je Tes?!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:12 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

promoter
gvozden1
ne znam što se ljutiš, ja isto kažem da se ukine lektrika..
i željeznica!

Ljuti me tvoja glupa potreba da se u sve petljaš, da o svemu imaš stav, pa i o onome o čemu ništa ne znaš, očigledno.

Ko ne zna?
Tadejus?
Das ist niht moeglihkajt!
Šta je to što Tadejus ne zna?
Što bi rekla Tes.
Usput, a gde nam je Tes?!


unmoeglich.. ne nicht moglich a pogotovo ne nicht moglichkajt..
brate nisi ni na sprskom pismen otkud ideja da bi mogao biti na kakvom stranom jeziku..
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:12 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
ja se izvinjavam

I treba.

Al je moglo i iskreno.


a čuj, bar si prepoznao sarkazam, i to je nešto
gvozden1 gvozden1 14:15 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

a čuj, bar si prepoznao sarkazam, i to je nešto

A pre toga i glupost.
promoter promoter 14:16 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

newimprovedtadejus
promoter
gvozden1
ne znam što se ljutiš, ja isto kažem da se ukine lektrika..
i željeznica!

Ljuti me tvoja glupa potreba da se u sve petljaš, da o svemu imaš stav, pa i o onome o čemu ništa ne znaš, očigledno.

Ko ne zna?
Tadejus?
Das ist niht moeglihkajt!
Šta je to što Tadejus ne zna?
Što bi rekla Tes.
Usput, a gde nam je Tes?!


unmoeglich.. ne nicht moglich a pogotovo ne nicht moglichkajt..
brate nisi ni na sprskom pismen otkud ideja da bi mogao biti na kakvom stranom jeziku..

Lupaš ko Maksim po diviziji.
Nemaš ti pojma ... ah, das ist nicht möglichkeit!
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:36 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
a čuj, bar si prepoznao sarkazam, i to je nešto

A pre toga i glupost.


ako si.. ne daj da te činjenice zbunjuju.. kakva crna lektrika, kakva željeznica..
gvozden1 gvozden1 14:43 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

ne daj da te činjenice zbunjuju

Koje ti poznaješ, videlo se:)

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:53 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
ne daj da te činjenice zbunjuju

Koje ti poznaješ, videlo se:)


friendly advice..
što bi rekli drugovi englezi..
kad ti je ponuđena opcija da se iz diskusije u kojoj ispadaš glup izvučeš kroz šalu.. prihvati ponudu..
i ako boga znaš ne blamiraj se dalje glupostima tipa Srbiju natjerali da gradi željeznicu pa je bankrotirala, zamalo bankrotirala i samo što nije bankrotirala..
to gdje si to čito, tamo nemoj više da ideš..

gvozden1 gvozden1 15:01 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Srbiju natjerali da gradi željeznicu pa je bankrotirala, zamalo bankrotirala i samo što nije bankrotirala

Nisu je naterali nego je ucenili, Milana zapravo, a on se našao u situaciji da mora da prihvati.

to gdje si to čito, tamo nemoj više da ideš


Uh bre, pa onda ne treba da čitam ništa, jer to piše na svakom mestu.


Najbolje tako kako ti radiš, ne čitaš ništa, ali imaš mišljenje:)

Ajd odustani, ipak.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:08 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
Srbiju natjerali da gradi željeznicu pa je bankrotirala, zamalo bankrotirala i samo što nije bankrotirala

Nisu je naterali nego je ucenili, Milana zapravo, a on se našao u situaciji da mora da prihvati.

to gdje si to čito, tamo nemoj više da ideš


Uh bre, pa onda ne treba da čitam ništa, jer to piše na svakom mestu.


Najbolje tako kako ti radiš, ne čitaš ništa, ali imaš mišljenje:)

Ajd odustani, ipak.


ako tako piše na svakom mjestu na kom ti čitaš možda je stvarno bolje da ne čitaš ništa..
tačnije, jeste bolje.. tačno tako kako i sam primjećuješ, ne mora se po svaku cijenu o svemu imati mišljenje.. pogotovo ne ako nisi stanju da razlučiš šta jeste istina, šta bi moglo biti istina, a šta baš nikako ne bi moglo biti istina..

gvozden1 gvozden1 15:17 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

ne mora se po svaku cijenu o svemu imati mišljenje.. pogotovo ne ako nisi stanju da razlučiš šta jeste istina, šta bi moglo biti istina, a šta baš nikako ne bi moglo biti istina..

Ali ti ga ipak imaš.

Ne znaš ništa o tome, ali imaš mišljenje:)

Naslućuješ da je bio progres, pa nek košta šta košta:)

Zamisli da se danas Srbija za jedan put, a put je progres, jelte, zaduži u visini nekoliko državnih budžeta.
milisav68 milisav68 15:24 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
Zamisli da se danas Srbija za jedan put, a put je progres, jelte, zaduži u visini nekoliko državnih budžeta.

Srbija se zadužuje da bi napravila autoput prema Prištini, a koji joj uopšte ne ne treba.

Znam da nije to taj red veličina, ali je odličan primer.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 15:30 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
ne mora se po svaku cijenu o svemu imati mišljenje.. pogotovo ne ako nisi stanju da razlučiš šta jeste istina, šta bi moglo biti istina, a šta baš nikako ne bi moglo biti istina..

Ali ti ga ipak imaš.

Ne znaš ništa o tome, ali imaš mišljenje:)

Naslućuješ da je bio progres, pa nek košta šta košta:)

Zamisli da se danas Srbija za jedan put, a put je progres, jelte, zaduži u visini nekoliko državnih budžeta.


jao uvijek isti nonsens..
ne možeš da porediš budžet iz devetnestog vijeka i danas zaboga miloga.. mora li se objašnjavati zašto..
a da je to jedina stvar na kojoj se ti sapleteš pa bismo lako..
tebi je brate osnovni osjećaj ta smisao i besmisao utrnuo.. pa ti se tako čini da ima smisla osporavati da je željeznica jebiga ipak, da, stvar progresa..
i dan danas a pogotovo tad bila..
al kako je bilo budala da govore protiv lektrike tada tako ih bogme evo i danas..
milina
gedza.73 gedza.73 15:33 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
Pa onda bankrot Generalne Unije, pa Srbija na ivici bankrota, a pruga nije bila neophodna njoj nego Austriji

Ništa Tajna konvencija odnosno da nas bankrot Generalne unije upravo zbog te konvencije nije koštao? Ili kako je Srbija postala kraljevina?
pruga nije bila neophodna njoj nego Austriji.

Ni nama nisu baš u trenutku kad su se desili bili neophodni prvi i drugi srpsko-turski rat nego Rusiji što nas je daleko više koštalo u životima i novcu
gvozden1 gvozden1 15:42 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

pa ti se tako čini da ima smisla osporavati da je željeznica jebiga ipak, da, stvar progresa

Jedna pruga, ne zeleznica:)

Nije Srbija izgradila železnicu tim parama, nego samo jednu prugu od Beograda do Niša.

A pare su bile basnoslovne, taj kredit ni dana vredeo desetine milijardi evra.
Otprilike ceo današnji budžet.

Za jednu prugu, koja je trebala Austriji.
gvozden1 gvozden1 15:56 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж


Ništa Tajna konvencija odnosno da nas bankrot Generalne unije upravo zbog te konvencije nije koštao? Ili kako je Srbija postala kraljevina?

Tajna konvencija je bila tajna, da je Srbija imala od nje koristi bila bi javna.
Čedomilj Mijatović, potpisnik, je bio nešto poput tebe, rusofob.
Ućarila je Srbija njome, tom konvencijom, ali to u njoj nije bilo predviđeno.
Niko nije mogao predvideti bankrot.
Ni nama nisu baš u trenutku kad su se desili bili neophodni prvi i drugi srpsko-turski rat nego Rusiji


Prvi je Milan na svoju ruku započeo, drugi je na nagovor Rusije, ali tek posle pada Plevne, kad je bilo jasno ko je pobednik.
gedza.73 gedza.73 16:07 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
Tajna konvencija je bila tajna, da je Srbija imala od nje koristi bila bi javna

Znači to što je po toj Tajnoj konvenciji Austrija stala u našu odbranu i izdejstvovala da ne platimo ratnu odšetu Bugarima (ko zna koliko srpskih budžeta) na čemu je insistirala Rusija nije korist?
Ili to što smo postali kraljevina je šteta a korist što smo zbog Rusije postali komunisti?
Prvi je Milan na svoju ruku započeo, drugi je na nagovor Rusije, ali tek posle pada Plevne, kad je bilo jasno ko je pobednik.

Pazi kad sam znao da si u duši Žikica Jovanović Španac.
I u započinjanju prvog su učestvovali 'neformalni' krugovi iz Rusije kao i ruski mabasador u Turskoj koji je 'značajno' namigivao rečima da ukoliko ne učinimo nešto možda ćemo izgubiti naklonost ruskog cara. Protiv drugog je bila cela srpska vojna komanda. K'o što rekoh. Ogromni gubici zbog ruskih interesa u životima, novcu, pljačkanju i paljevinama. Daleko više nego pruga.


gvozden1 gvozden1 16:17 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Znači to što je po toj Tajnoj konvenciji Austrija stala u našu odbranu

Tako što je Srbiju potčinila sebi, odredila joj s kim i kakve ugovore može da pravi, da pre potpisa odnese primerak u Beč na parafiranje, da sve što ima prodaje samo njoj.
Da se odrekne Sandžaka i Bosne.

A u sporu između Srbije i Bugarske, biće na srpskoj strani.

I u započinjanju prvog su učestvovali 'neformalni' krugovi iz Rusije kao i ruski mabasador u Turskoj koji je 'značajno' namigivao rečima da ukoliko ne učinimo nešto možda ćemo izgubiti naklonost ruskog cara.

A formalna Rusija, šta je ona pričala?

U to vreme, u Hercegovini kreću Srbi na ustanak, u Srbiji vri, u Kragujevcu se dešava "crveno barjače" Milan, da bi smirio situaciju mora da zagazi u rat.
Odluka je samo njegova, nema Rusija s njim ništa.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 16:30 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
pa ti se tako čini da ima smisla osporavati da je željeznica jebiga ipak, da, stvar progresa

Jedna pruga, ne zeleznica:)

Nije Srbija izgradila železnicu tim parama, nego samo jednu prugu od Beograda do Niša.

A pare su bile basnoslovne, taj kredit ni dana vredeo desetine milijardi evra.
Otprilike ceo današnji budžet.

Za jednu prugu, koja je trebala Austriji.


jao brate znaš li stati..
ne može nešto što je u devetnaestom vijeku bilo cijeli budžet i danas da bude cijeli budžet..
da ne ulazim u budalaste ispravke kako pruga nije željeznica..
aman..
predstave najblaže nemaš o čemu pišeš a n izdrav razum te ne navodi da se bar zapitaš ima li to ikakvog smisla
gvozden1 gvozden1 16:57 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

ne može nešto što je u devetnaestom vijeku bilo cijeli budžet i danas da bude cijeli budžet..

U devetnaestom veku je to bilo nekoliko budžeta.
da ne ulazim u budalaste ispravke kako pruga nije željeznica..

Kad se kaže železnica misli se na mrežu pruga, ne na jednu jedinu.

predstave najblaže nemaš o čemu pišeš

Pa pobij nešto konkretno.


E moja "sveznajuća"
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:23 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
ne može nešto što je u devetnaestom vijeku bilo cijeli budžet i danas da bude cijeli budžet..

U devetnaestom veku je to bilo nekoliko budžeta.
da ne ulazim u budalaste ispravke kako pruga nije željeznica..

Kad se kaže železnica misli se na mrežu pruga, ne na jednu jedinu.

predstave najblaže nemaš o čemu pišeš

Pa pobij nešto konkretno.


E moja "sveznajuća"


pa šta ćeš konkretnije od toga da te ti vajni izvori koje čitaš filuju nonsensom zvanim budžet.. u devetnaestom vijeku..
kad je jedva i bilo kakve administracije a kamoli kakvih bolnica, škola pa na kraju i policije i vojske onakve kakva je danas..
da bar ikakvog pojma imaš o tome na šta se danas troši budžet i koliki je to bi ti odmah bilo crveno svjetlo da bi momentalno prestao da čitaš..
pa onda ideja da kao ali to je samo jedna pruga..
a opet devetanesti je vijek..
dal si očekivao valjda elektrificiranu mrežu sa 100 pruga, šta li?
pa bankrot.. koji bankrot.. čiji bankrot?
pa na kraju da se bar udostojiš sebi objasniti kako je ta željeznica tačno napravila štetu kad voliš da vjeruješ da je to zlatno doba bilo, smo treba da se bartimo na ta podešavanja..
bukvalno da bar ikakve veze s mozgom ima to što pričaš, da ima jedan smislen podatak pa da kaže čovjek, al nijedan..
brate koliko ti predstave nemaš o tome o čemu bi vazda da treskaš rukom od sto i vrištiš i vrjeđaš okolo..


gvozden1 gvozden1 17:33 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

kad je jedva i bilo kakve administracije a kamoli kakvih bolnica, škola pa na kraju i policije i vojske

Nije bilo ni policije ni vojske, ni sudova mi ministara, svi radili volonterski:)
Škole su komunisti oformili, do njih ih nije bilo.

Glupiraš se bez veze, bolje ti je da prestaneš jer ja nemam nameru.

newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:48 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
kad je jedva i bilo kakve administracije a kamoli kakvih bolnica, škola pa na kraju i policije i vojske onakve kakva je danas..

Nije bilo ni policije ni vojske, ni sudova mi ministara, svi radili volonterski:)
Škole su komunisti oformili, do njih ih nije bilo.

Glupiraš se bez veze, bolje ti je da prestaneš jer ja nemam nameru.



gvožđo koči aman ako je dotle došlo da treba i silovatelje djece da potežeš ne bi li kako ispalo da si u pravu..
mogao si prosto da se nasmiješ haha ja te svakako ne bi proganjala al to insistiranje na glupostima..
čemu, ne znam

gvozden1 gvozden1 17:52 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvožđo koči aman ako je dotle došlo da treba i silovatelje djece da potežeš ne bi li kako ispalo da si u pravu..

Ma ja jesam u pravu, a tebe molim
Sestro slatka, što ne ućutiš


Jer ja neću zato što sam u pravu.
gedza.73 gedza.73 19:47 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
A formalna Rusija, šta je ona pričala?

Ona se dogovorila sa Austrijom o podeli Balkana, odnosno šta je čije. Bosnu je dobila Austrija a Rusija Srbe da ginu za njene interese. Zvanično i nezvanično.
Odluka je samo njegova, nema Rusija s njim ništa.

Ponavljam. Ruski ambasador Ignjatijev je 'nezvanično' naše zvaničnike upozorio da ukoliko 'ne preduzmu nešto' protiv Turaka izgubiće naklonost cara.
Slavjanofilski pokret nakon I srpsko-turskog rata prekida sve veze sa Srbijom (smatrajući Srbe za krivce što nisu više izginuli i više svojim telima usporili tursku vojsku) i predsednik tog udruženja iz Moskve pismom obaveštava Srbe da se sa njima obustavlja sva saradnja a da energiju preusmeravaju na Bugare.

Taj isti predsednik (preko koga ide finansiranje Černjajeva i dobrovoljaca a sa kojim je u stalnoj vezi) kaže
Interesi Rusije su iznad svega jer ono što je od koristi za Rusiju korisno je i za Bugarina i za Srbina

U sukobu Rusije i Turske važnija mu je Bugarska. Sad saberi dva i dva, vidi šta je i koga zvanična Rusija podržala kada je Bugarima poklonila deo Srbije, šta je odgovoreno Srbiji po pitanju juga srbije pa se zapitaj koliko si im puta bio moneta za potkusurivanje i da li je danas drugačije

Taj slavjanofilski 'moskovljanski' pokret je nešto poput arijevsko-ruske-pravoslavno-carističke ideje o Rusiji koja je pozvana da spase svet. Svaka slučajnost sa današnjim događajima namerna
Milan, da bi smirio situaciju mora da zagazi u rat.

M'da. Ovo je ona ruska politkomesarska priča kako su Srbu na Đunisu bili pičke i kukavice.

Čak su nas ruski dobrovoljci opisivali kao 'pleme sa kojim oni nemaju ništa zajedničko, različitih pogleda, verovanja, morala, različitog vaspitanja i razvoja'

gvozden1 gvozden1 20:00 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Ona se dogovorila sa Austrijom o podeli Balkana, odnosno šta je čije. Bosnu je dobila Austrija a Rusija Srbe da ginu za njene interese. Zvanično i nezvanično

Kad se dogovorila?
S kim o čemu?
Dogovorili se, ali Rusija napravila veliku Bugarsku, a Berlin to srušio.
Lupaš Gedžo za medalju.

U sukobu Rusije i Turske važnija mu je Bugarska

Jok, biće mu važnija dalja od bliže države.
Najvažniji im je svoj interes, a u njega je lakše uklopiti bugarski nego srpski.


M'da. Ovo je ona ruska politkomesarska priča kako su Srbu na Đunisu bili pičke i kukavice.


Ej, ajd oladi malo sa tim politkomesarskim, ako tebe oni bole, ako imaš nečistu savest, vidi sam kako da je se otarasiš.

ruski dobrovoljci

Eto ti ga sad!
Otkud oni u Srbiji?
gedza.73 gedza.73 20:29 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Eto ti ga sad!
Otkud oni u Srbiji?

Pitaj 'nezvaničnu' Rusiju.
Lupaš Gedžo za medalju.

Lupam, lupam.
gvozden1 gvozden1 21:02 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Pitaj 'nezvaničnu' Rusiju

Jesi li čitao Anu Karenjinu?
Znaš li išta o Rajevskom?
Pukovniku, ruskom?
Znaš li ko ga je uputio u Srbiju?

I znaš li da je ruskih jedinica bilo na srpskim ratištima oduvek, a da nikad nisu ratovali protiv Srba?

Al dobro, ti si rusofob, sam se time dičiš, i veruješ u glupost da su Rusi uvek bili naši neprijatelji.
gedza.73 gedza.73 21:50 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

I znaš li da je ruskih jedinica bilo na srpskim ratištima oduvek, a da nikad nisu ratovali protiv Srba?

Znam.
9. oktobar 1944. .
Krajova
U Krajovu su stigli ljudi odozgo za rad po Ozni. Potrebno je odmah obavijestiti štabove radi znanja. U Glavni štab Vojvodine dolazi kapetan Terskij. U GŠ Srbije major Gordijanko, pored Odinceva, koji je tamo. U GŠ Makedonije kapetan Injkov. U Crnu Goru, tj. u Štab Drugog korpusa, major Barodkin. U GŠ Hrvatske major Zakurdajev. U GŠ Slovenije major Žavronkov i major Sorokoumov. Oni će odmah biti otpravljeni avionima u dotične Štabove

Drezdenski kongres ... usvojen nepomirljiv stav Kominterne o socijaldemokratiji kao "blizancu fašizma", a članstvu KPJ zabranjeno je da ulazi u reformističke sindikate i deluje unutar buržoaskih opozicionih partija.

Jedini izlaz iz ove krize za radničku klasu i seljaštvo jeste oružana borba, građanski rat protiv vladavine hegemonističke srbijanske buržoazije.
Poziv KPJ na oružani otpor diktaturi iz januara 1929

Jugoslovenska komunistička grupa, poznata i kao Jugoslavenska sekcija pri Ruskoj komunističkoj partiji (kasnije Komunistička partija (boljševika), Srba, Hrvala i Slovenaca) je bila zaverenička organizacija jugoslovenskih učesnika ruske revolucije, formirana u Moskvi, 1918. godine.



gvozden1 gvozden1 21:55 20.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Znam.

Pa onda o komunistima?
Ja o Rajevskom ti o komunistima.
Budibogsnama
gedza.73 gedza.73 07:15 21.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

gvozden1
znaš li da je ruskih jedinica bilo na srpskim ratištima oduvek, a da nikad nisu ratovali protiv Srba?

gvozden1
Ja o Rajevskom ti o komunistima.
Budibogsnama



Imaš delovanje Rusije protiv Srbije od 1918. Da se ne natežemo oko interesa carske Rusije i njenog delovanje na Balkanu.
Tokom drugog svetskog rata preko njihovih eksponenata na terenu koji su u toku okupacije pokrenuli građanski rat i rusku revoluciju.
Od 1945. 'aktivni' ruski komunizam, od 1990. 'pasivni', nakon 2000. posledice.

Sto godina uticaja ruskih vrednosti na Srbiju. Zašto 'Srbi' i dalje insistiraju da sa toga puta ne skrenemo, da stojimo postojano kano klisurine nije mi jasno.




gvozden1 gvozden1 08:22 21.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Imaš delovanje Rusije protiv Srbije od 1918. Da se ne natežemo oko interesa carske Rusije i njenog delovanje na Balkanu.

Niti je Rusija tad postojala, niti Srbija.

Gedžo, postao si Filip.
gedza.73 gedza.73 11:31 21.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

Niti je Rusija tad postojala, niti Srbija.

a di su nestale sunce ti tvoje?
Gedžo, postao si Filip.

Moguće. Al' ti si svojom konstatacijom rek'o kako je Rusija nastala tek u 18. veku a da smo mi 'nastali' tek kad je Crna Gora dobila nezavisnost zahvaljujući između ostalog Putinovoj Rusiji.
gvozden1 gvozden1 11:37 21.09.2023

Re: Кел бламаж сир ла плаж

a di su nestale sunce ti tvoje?

Jedna u Jugoslaviji, druga u SSSRu.
Nisi čuo za to?
Al' ti si svojom konstatacijom rek'o kako je Rusija nastala tek u 18. veku a da smo mi 'nastali' tek kad je Crna Gora dobila nezavisnost zahvaljujući između ostalog Putinovoj Rusiji.

Kojom konstatacijom, daj citiraj mi je, molim te.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana