ludilo mozga

Dule Nedeljković RSS / 03.07.2007. u 10:10

Zove me malopre majka i bez uvoda me upita: "Da li si platio ocev grob"? Cekaj, bre, kevo, mislim se u sebi, ja bih te zamolio da budes takticna prema meni, ipak sam ja blago pomeren ovih dana. "Mama, o cemu ti pricas"?

Da Vam ne transkriptujem razgovor, poenta je u tome da se grobna mesta u Beogradu placaju najvise na pet godina, ako ne platis, zveknu nekog preko tvog pokojnika pa se ti ceskaj po glavi. Kada sam, narogusen, usao u kancelariju upravnika groblja, neka zena sto je sedela unutra se brzinom svetlosti uhvatila za kvaku. Nadasve takticno, tolerantno, bez ijedne psovke, odrzao sam govor cinovniku preko puta kancelarijskog stola. Na kraju sam mu rekao da cu ga ja licno iskopati ako mu se slucajno desi da preproda caletov grob.

Izasao sam mokar od muke iz zgrade groblja i na pamet mi je pao ortak koji je 89' godine zapalio u Ameriku i od tada se nije vracao. Njegov otac je umro dve nedelje posle mog i nije mi bilo tesko da se prosetam okolo-naokolo da potrazim grob cika Slobodana. Nisam ga nasao. Poslednji put sam plakao kada mi je Bo rekla da je trudna ali ove suze nisu te. Ovo su neke druge suze.

Cvrsto sam odlucio da kada umrem moj pepeo bace gde-god samo da preko mene ne zakopaju nekog nepoznatog. Nekog dosadnog.

Uskratili su me za zadovoljstvo da napisem nekrolog sam sebi.

U selu Nadalj pored Novog Sada, na seoskom groblju na spomeniku coveku koji je umro pedesetih godina pise:

 Kad ja umrem i ostane telo
sasijte mi becarsko odelo.
Mesto krsta sljivu posadite,
a pod sljivu kazan doterajte.
Pa nek' curi ta rakija pusta
sve niz lolu i lolina usta.

a mene ce razvejati vetar, da me ne bi iskopao neki ludak, ako Bo zaboravi da mi uplati smestaj.

Bedak.



Komentari (57)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

snezana7plus snezana7plus 10:32 03.07.2007

...

A sta je sa onima koji nemaju potomke ?
Kakva sklonost ka masovnim grobnicama, stravicno !
Boris_Treci Boris_Treci 10:37 03.07.2007

O pokojniku sve najlepse.

Cinjenica je da ako se nabroji koliko ljudi je do sada na planeti zivelo, za sve ne bi ni bilo mesta da se uredno pokopaju po religijskim pravilima. Naravno, to besomucno preprodavanje je katastrofa...hvala za pricu Dule, prica iz zivota mnogih...al mogao si da okacis post negde oko 17-18...sada cu ceo dan da se bedacim... :)

Licno, i ja se razmisljam o pepelu...ne verujem u zagrobni zivot, raj/pakao/cistiliste...nek moj pepeo luta planetom i dalje...da mogu konacno da kazem da sam zaista slobodan!
teodora teodora 10:44 03.07.2007

Re: O pokojniku sve najlepse.

Boris_Treci
nek moj pepeo luta planetom i dalje...da mogu konacno da kazem da sam zaista slobodan!


o, bože, poetika od rane zore... :)

nego, kakvo je to prekopavanje... prvi put čujem. imam par generacija predaka na novom groblju, i koliko znam to niko ne plaća, a moji su još tamo... tj spomenik im je tamo, ne znam za njih. a bre, sad sam se i ja izbedačila.
Lionsgate Lionsgate 11:05 03.07.2007

Re: O pokojniku sve najlepse.

prvi put čujem. imam par generacija predaka na novom groblju, i koliko znam to niko ne plaća, a moji su još tamo.


Mozda imate kupljenu porodichnu grobnicu...
DEDA DEDA 11:26 03.07.2007

Re: O pokojniku sve najlepse.

teodora

Boris_Trecinek moj pepeo luta planetom i dalje...da mogu konacno da kazem da sam zaista slobodan!o, bože, poetika od rane zore... :)nego, kakvo je to prekopavanje... prvi put čujem. imam par generacija predaka na novom groblju, i koliko znam to niko ne plaća, a moji su još tamo... tj spomenik im je tamo, ne znam za njih. a bre, sad sam se i ja izbedačila.


Placa se komunalna taksa za "odrzavanje grobnog mesta " na period od 1-5g, ranije je bilo i na 10g.
Ko ne plati "taksu" ima fore jos 3 meseca preko isteka roka za placanje ,po isteku produzenog roka , uprava groblja uklanja spomenike i pokojnike i prodaje ta grobna mesta. E sada je posebna prica za koliko se prodaju (bilo je price pre vise godina za N.G. u BGD. 10.000DM.)sada ne znam .

Greshka Greshka 11:33 03.07.2007

Re: O pokojniku sve najlepse.

E sada je posebna prica za koliko se prodaju (bilo je price pre vise godina za N.G. u BGD. 10.000DM.)sada ne znam


Imate ponudu u oglasima, pa se da proveriti..
pozarevac
mozda ima drugacije cene, al kome odgovara...
Lionsgate Lionsgate 12:06 03.07.2007

Re: O pokojniku sve najlepse.

Imate ponudu u oglasima, pa se da proveriti..


Greshko, opet ste pogreshili... prica se o cenama na NG u BGD.
Greshka Greshka 12:12 03.07.2007

Re: O pokojniku sve najlepse.

U BGD nema slobodnog mesta ,
alternativa je Pozarevac
Lionsgate Lionsgate 12:16 03.07.2007

Re: O pokojniku sve najlepse.

U BGD nema slobodnog mesta ,
alternativa je Pozarevac

Ima, ima... Orlovacha i Leshce imaju nevidjene kapacitete, da nas sve u kompletu ukopaju...

Ili ako ovo nije bila aluzija na svercere duvanom...
Boris_Treci Boris_Treci 13:30 03.07.2007

Re: O pokojniku sve najlepse.

teodora
Boris_Treci
nek moj pepeo luta planetom i dalje...da mogu konacno da kazem da sam zaista slobodan!


o, bože, poetika od rane zore... :)

nego, kakvo je to prekopavanje... prvi put čujem. imam par generacija predaka na novom groblju, i koliko znam to niko ne plaća, a moji su još tamo... tj spomenik im je tamo, ne znam za njih. a bre, sad sam se i ja izbedačila.


"Ja nisam pesnik slomljenog srca, mirisnih polja i cvetnoga maja..."
Smrt je motiv za bedacenje/filozofiranje/poetiku/patetiku/strah/srecu - izabrati po volji.
Dragana Sepe Dragana Sepe 10:41 03.07.2007

neizbezno...

Stvarno je, blago receno - nezgodno to sa nasim grobljima. Pocetkom aprila ove godine, mom muzu je umrla mama, koja je vec imala grobno mesto na Topciderskom groblju. Ona je kremirana i njena urna je stavljena pored urne njenog pok.muza i to izgleda sasvim kulturno, pristojno...Tada sam po prvi put pocela da razmisljam na tu temu, malo se raspitala, nazalost, svima nama to u nekom trenutku zatreba i dosta toga saznala. Kao i inace sve ostalo kod nas, i to je sve zamrseno,komplikovano, moras da dolazis, zivkas i naravno debelo platis.
Zemlja Srbija!
sun_to_rock sun_to_rock 10:55 03.07.2007

Re: neizbezno...

Inace, ja sam kao klinka tripovala da me kremiraju i bace u Jadransko more (zbog istoimene pesme)..

Kad mi je umro deka, i moji digli spomenik (ujak bio zaduzen za pregovaranja), pored dekinog imena, sa desne strane, stavio i bakino i dodao godinu 1933-
E, TO JE BEDAK, zena svaki put, kad ode na groblje, vidi i svoje ime.
Dragana Sepe Dragana Sepe 11:55 03.07.2007

Re: neizbezno...

Joooj.... to stvarno jeste bedak!!!
bravar bravar 10:56 03.07.2007

bez naslova

Mozda uskoro izmisle pilule za lilule... ma ne, za besmrtnost...
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 11:01 03.07.2007

...

off topic

u blizini groba mi porodičnog ima jedan u kome su sahranjeni glumci
e, sad, oni su valjda u nekakvoj zaslužnoj aleji gradjana, te to što nemaju potomstvo ne znači i da će ih prekopati
nekima je to jako zasmetalo, naročito zbog toga što je sa njima sahranjen i njihov pas,
te, kad su im "molbe" ostale neuslišene
sa nadgrobne ploče skinuše sliku mrskog im pseta, razvališe ogradu, polomiše klupicu...

ima mesta na novom groblju, al' oni bi baš tu...priraslo im za srce.
Lionsgate Lionsgate 11:07 03.07.2007

Kao

klinci smo cesto hvatali prechicu preko Gardosha kroz zemunsko groblje (ono na kom su snimljeni Maratonci)... nedavno sam bio na njemu opet i mnogi od spomenika koji su mi ostali u secanju iz tog doba su jos na istom mestu.
Kazezoze Kazezoze 11:40 03.07.2007

Re: Kao

a meni chitava pricha podseca upravo na maratonce, dodushe manje komichna, ali...
Lionsgate Lionsgate 11:50 03.07.2007

Re: Kao

a meni chitava pricha podseca upravo na maratonce, dodushe manje komichna, ali...


Koja pricha care?
Kazezoze Kazezoze 12:23 03.07.2007

Re: Kao

pa duletova.. zakopavanje, otkopavanje, nadokopavanje.. shverc, biznis...
Lionsgate Lionsgate 12:31 03.07.2007

Re: Kao

zakopavanje, otkopavanje, nadokopavanje.. shverc, biznis...


Pa to i jeste radnja iz Maratonaca... a slucajno sam geografski vezan za zemunsko groblje
teta jela teta jela 12:03 03.07.2007

da li da zeznem potomke...

... pa da zahtevam da prospu moj pepeo po reci Gang ili tako nekom mestu?
sun_to_rock sun_to_rock 12:17 03.07.2007

Re: da li da zeznem potomke...

Kad smo vec kod teme. Danas je god smrti Jimu (Morrison)
Greshka Greshka 12:23 03.07.2007

Re: da li da zeznem potomke...

ko za njega placa grobno mesto?
polozite cvece
Lionsgate Lionsgate 12:30 03.07.2007

Re: da li da zeznem potomke...

ko za njega placa grobno mesto?


Grad Pariz?
bravar bravar 13:05 03.07.2007

Re: da li da zeznem potomke...

U, al' bi ih zeznula. Da idu u Indiju, u Akru, da vide hramove ljubavi...
Jes, kazu da malo zaudara u njima, al' nema veze:)))
teta jela teta jela 13:24 03.07.2007

Re: da li da zeznem potomke...

... i košta )

Ma kakvi hramovi ljubavi, to bi bio tužan momenat oproštaja od baka jele... ;o)
Brooklyn Brooklyn 12:42 03.07.2007

zato je u new orleansu

najbolje. svaka grobnica ima 2 fijoke. novi pokojnik dolazi u gornju, na resetci, sanduci se ne koriste. posle godinu dana, otvoris gornju fijoku, pokojnik je sada vec uglavnom u donjoj. malo prodrmas jos resetku, i evo, mesta za sledeceg. to je zbog klime i polozaja NO. em je toplo, em poplavljuje, pa da ne bi baba doplutala niz ulicu prvu sledecu poplavu. doduse na onim cool grobljima sto ih oblizae turisti (moi), mesto (lot) kosta 80K (za te pare mozes dobiti celu kucu u tamo) + mnogo veci iznos za crkvu. side note: na groblju sent lois 3, bas ima mnogo mrtvih hrvata. to nisam bila znala o NO.
Lionsgate Lionsgate 12:50 03.07.2007

Re: zato je u new orleansu

Bila tamo posle katerine?
Brooklyn Brooklyn 12:56 03.07.2007

Re: zato je u new orleansu

da. level of devastation je bio staggering i godinu dana posle. ali ga obozavam. moj omiljeni grad u us :)
Lionsgate Lionsgate 13:01 03.07.2007

Re: zato je u new orleansu

moj omiljeni grad u us :)


Prevrtljivice... a NYC?
Brooklyn Brooklyn 13:07 03.07.2007

Re: zato je u new orleansu

eh, overrated :)
Solomon Solomon 14:58 03.07.2007

Re: zato je u new orleansu

I ja Volim New Orleans... Mnogo.
NYC ipak vise... Ali razumem Brook totalno.... Jos ako volis da citas Ann Rice i patis of Voodoo, Vapmire prica i Creol kuhinje... Cool.
Brooklyn Brooklyn 15:02 03.07.2007

Re: zato je u new orleansu

pa zamisli jos da zivis u nekoj od onih mansions na charles av :)
Solomon Solomon 15:13 03.07.2007

Re: zato je u new orleansu

Cool... ali bih Radje u nekoj na Madison Ave.... Ili ako ti je blize Park Slope, Brooklyn Heights, Carrol Gardens...

Si ikad gledala iz French Quarter kako brod prolazi Missisipijem ? A brod ti je ustvari iznad glave, jer se zapravo nalazis 10ft ispod nivoa reke... Muljavo, mocvarno... Nije ni cudo sto se u toj ilovaci vampiri ukucili... Ali opet... Volim N.O.
Vlasta Vlasta 13:01 03.07.2007

SEćate li se

priče o milenijmskoj bubi pred 2000? Svi su strepeli od pucanja sistema, velike informatičke kataklizme, koja se ipak nije dogodila. Osim na grobljima. A to su oni slučajevi ljudi koji kada, recimo, sahrane supružnika, odmah obezbede mesto i sebi, stave svoju sliku, uklešu godinu svoga rođenja i ostave prazno za godinu smrti, ili čak uklešu i prve dve godine smrti:

1945 - 19..

E, onda je došla 2000-ta a sa njom i milenijumska buba.
Lionsgate Lionsgate 13:04 03.07.2007

Re: SEćate li se

E, onda je došla 2000-ta a sa njom i milenijumska buba.


Jeftino i brzo ispravljam milenijumsku bubu na vashem nadgrobnom spomeniku... (Halo oglasi iz 1999) :)
sabi sabi 14:36 03.07.2007

Dilemas

Moja rahmetli staramajka se jako razbolela, pala u postelju, i tako, posto smo bile najbolje drugarice, meni ostavljala amanete. Izmedju ostalog, nikako nije mogla da se odluci gde da je ukopaju-pored dede ili pored njenih roditelja. I sve tako, seca se bracne proslosti, pa mi onda kaze: Ipak cu kod ovih mojih, jednom smo se tako posvadjali, pa mi je rekao to i to,...Pa onda razmisli, i seti se kako je dobar covek bio pa hoce kod njega,...I tako ukrug, dok moja tetka, njena cerka ne presece: Majko, samo ti umri i nista ne brini, mi cemo sve posle srediti,...:)
milosrdni andjeo milosrdni andjeo 17:45 03.07.2007

Само

Само је смрт сигуран посао.

(посебно ако живиш у Србији)




Brooklyn Brooklyn 18:23 03.07.2007

Re: Само

zato sto ne zavisi od ekonomskih ciklusa (mozda je cak i anti-ciklican).
bmc bmc 19:10 03.07.2007

Neka stari mrtvi ustupe mesto novim

Pa ovo je isto kao u prici Milana Kundere "Neka stari mrtvi ustupe mesto novim mrtvima" ( Smesne ljubavi) . Tada sam se smejala. Sada ne.
Biljana Maksic Biljana Maksic 20:35 03.07.2007

Re: Neka stari mrtvi ustupe mesto novim

Eto, Sid nema vise problema sa placanjem grobnih mesta. Ona se placaju i to je tako. I placa se akciza na cigarete kojen trenutno pusim i vino koje trenutno pijem. Tako drzave funkcionisu. E sad, da li sam ja u dusi anarhista, verovatno jesam. Boli drzavu za to.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:00 03.07.2007

a punk

E, Dule,

A gde je sanranjen PUNK?
Jel mu placas grobno mesto?

Hipik



*:)


Dule Nedeljković Dule Nedeljković 08:24 04.07.2007

Re: a punk

jel me ti zezas, pa Punk's not dead:)
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:56 04.07.2007

Re: a punk

ma dead je.
Nisi cuo?
a pazi ovo,
http://www.youtube.com/watch?v=6xhYk9PEmXA

*Zezam se, naravno
bauer bauer 21:33 04.07.2007

Re: a punk

ima uzrecica ovde preko bare (kod nas, koje je Dule naprzio pre neki dan) - mrtav kao disko.
Kazezoze Kazezoze 22:11 03.07.2007

o umiranju...

ja bi voleo da umrem tiho, u snu kao i moj deda, a ne u strahu i panici kao oni njegovi putnici u autobusu koje je vozio...:):):)
Biljana Maksic Biljana Maksic 22:19 03.07.2007

Re: o umiranju...

I ubuduce placaj ocev grob na vreme. Bez obzira na versko, nacionalno, politicko ili bilo koje opredeljenje
Biljana Maksic Biljana Maksic 22:24 03.07.2007

Re: o umiranju...

Kad malo bolje razmislim uopste nemam zelju da umrem...
Biljana Maksic Biljana Maksic 22:25 03.07.2007

Re: o umiranju...

... sto ne znaci da necu i bas me briga da li ce moje dete placati moje grobno mesto ...
sun_to_rock sun_to_rock 00:15 04.07.2007

Re: o umiranju...

ja bi voleo da umrem tiho, u snu kao i moj deda, a ne u strahu i panici kao oni njegovi putnici u autobusu koje je vozio...:):):)


Ovo je vristanje :))))
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 08:26 04.07.2007

Re: o umiranju...

Bježi djed od Smrti i ode u vrtić. Sjedne ručati s djecom. Nađe ga Smrt i pita:
- Šta radiš?
- Lučam!, odgovori djed.
Smrt će na to:
- Lučaj, lučaj, pa ćemo pa-pa.

ovaj je vrh:))
Dule Nedeljković Dule Nedeljković 16:28 04.07.2007

Re: o umiranju...

ni ja
Radojicic Radojicic 22:32 03.07.2007

...



zato fino na selo, u sumicu, uzivancija

Dule Nedeljković Dule Nedeljković 08:23 04.07.2007

Re: ...

:))) laganica
Badenac Badenac 05:48 05.07.2007

Dobra tema

Dobra tema,Dule.
Novo groblje je vec dugo pravi Teksas.Nekada se grobno mesto placalo na 10 godina,pa su smakli na 5.A sta dobijete za te pare? Nista.Samo pravo da vasi najmiliji leze mirno u narednom periodu.Da ih neko ne proore.
Jer nova "elita" je bacila oko na N.G jer sahraniti se tu je stvar prestiza... Grobno mesto kosta oko 2000 evra.A pohlepni iz uprave grade li grade.Ako ste videli,preorali su staro decije groblje preko puta Aleje velikana.Sada su tu mermerni spomenici koji cekaju "musterije" "nove klase".
Naravno to sto ste platili grob na vreme nece spreciti da vam obore spomenik ili ga zatrpaju zemlju,ako je sahrana u susedstvu.A to znaci najmanje 100 evra da popravite stetu. I to rade isti oni kojima placate!Neverovatno . O bezbednosti da i ne govorim,jer se doticna uprava stalno "dici" time da nema nikakvu obavezu u sprecavanju kradja i ostalih vandalizama.
Malo skretanje.Posto su se u Srbiji pojavili tzv. "rusofili",zamolio bih ih da uzmu lopate i grabulje i da srede Rusko groblje.Ono sto je tamo stvarno je sramota.Zarasli grobovi,neprohodne staze,prljavsina.A ovo je mesto je istinski svedok kako beogradske i srpske,tako i ruske istorije.Zalosno i tuzno.
Sto se tice spaljivanja...Za mene je uvek bilo cudno to sto je najbolja kapela na N.Groblju upravo ona gde se vrsi kremacija.To bi trebalo da zbrine nasu vajnu Crkvu,ali ova organizacije se vec dugo vremena bavi nekim sasvim drugacijim poslovima.
Dobru ste temu izabrali.Dobru i bolnu.
Branislav J. Ciric
dralle dralle 15:05 07.07.2007

ludilo mozga

Grobno mesto se plaća godišnje ili najviše pet godina.Grobno mesto plaća naslednik ili uživaoc ostavinske raprave i ne može se prodati ili pokloniti.
Za sve ostalo je kriv Pera što ranije nije otišo u policiju.
mariopan mariopan 05:50 25.07.2007

Re: ludilo mozga

Da ,kazu ne moze se prodati ni pokloniti ali trgovina tim parcelama cveta,kao sto rece jedan ucesnik rasprave postije IN groblja gde je MODERNO sahraniti nekoga,kao da nije svejedno pokojniku gde lezi,nego ce njegovo grobno mesto da posluzi zivima da se nadgornjavaju ko na kom groblju ima svoje.

I ja sam u istoj nedoumici oko grobnog mesta moje majke jer je sahranjena na Topciderskom groblju jos pre 45 i tamo su preneti posmrtni ostaci moje bake ,sa Kosova, dakle dva mesta na groblju koje je pre 45 godina bilo VAN Beograda a sada se otimaju za mesto i zaradjuju nevidjen novac na tim fazonima ko je platio a ko nije.

Nekad se placalo na 10 godina pa si miran,posle je pocelo na 5 godina a sada ce valjda nedeljno ili dnevno da nam naplacuju samo da se sto vise mesta moze preprodati. Nevolje nastaju kada neko ko ne zivi vise u BG treba da vodi racuna i dolazi samo da bi to platio,pa mnogo ljudi je poslednjih godina otislo iz zemlje i to je iskorisceno za "oslobadjanje" novih mesta to jest za nepravednu i nemoralnu zaradu preduzeca koje se stara o tome. Ako je potrebno jos mesta zasto ne kupe njive oko Beograda pa da svi imaju taj komad zemlje? Tuzno i otuzno.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana