I posle kažu Ms Milić pristrasna i neobjektivna

Jelena Milić RSS / 02.02.2009. u 13:50

Nova državna sekretarka Hilari Klinton najavila je da će SAD ubuduće koristiti „pametnu moć". Šta to znači?

Jasno je da postoji nova atmosfera u Vašingtonu, atmosfera u kojoj želimo da čujemo naše prijatelje, da radimo s njima na zajedničkim problemima, da radimo kroz multilateralne institucije više nego što smo to činili u prošlosti. Za nas će ključno biti da mislimo i radimo regionalno, tako tako da ni politika prema Srbiji ili prema Kosovu nije kompletna sve dok ne postoji politika prema celom Balkanu. Da zajedno radimo da ograničimo tenzije u regionu jer je to u zajedničkom interesu. Nadam se da će pametna moć raditi u tom pravcu, ali dajte nam malo vremena.

Kameron Manter, američki ambasador u Srbiji u najnovijem intervjuu Politici

Smejem se celo jutro. Pa sta su i kako  do sad radili!

Šalu nastranu, psi laju karavani prolaze, preživesmo još jednu posetu komete i prateću meteorsku kišu na blogu, al svet ide dalje. Dobrim koracima napred, pa da ne ostane neprimećeno ovde kod nas na blogu, gde se sve nekako svelo samo na praćenje stanja ljudskih prava par "naših" i-ili  naših  ljudi i organizacija. Bez obzira koliko ugroženost nekih od njih bila utemeljena.  Plus je u ovoj  epizodi blogobajke  Vučko  razvalio Crvnekapu. Šampolioni napred, koderi i dekoderi takođe,  a mi ostali  da vidimo širu sliku budućnosti globalne zaštite ljudskih prava. Prošle nedelje je pred  ICC počeo prvi proces, što je u Srbiji generalno, a  koliko vidim i po sajtovima vodećih NGO koje se bave ljudskim pravima pa i kod nas na blogu, prošlo potpuno nezapaženo.  

A evo šta, kao nova USA ambasadorka u UN, polako u odnosu SAD prema ICC menja Suzan Rajs. Smart power na delu. O njoj sam, inače, ovde više puta tokom izborne kampanje a i pre pričala i pisala.

"Nova veleposlanica SAD-a pri Ujedinjenim narodima Susan Rice naznačila je mogući zaokret u američkoj politici prema stalnom Međunarodnom kaznenom sudu (ICC) u Haagu, ocijenivši u svom prvom govoru u Vijeću sigurnosti UN-a da sud postaje "važnim i vjerodostojnim" instrumentom u međunarodnom pravu.

"Međunarodni kazneni sud, koji je ovoga tjedna počeo svoje prvo suđenje, izgleda da će postati važan i vjerodostojan instrument kod nastojanja da se utvrdi odgovornost visokih dužnosnika odgovornih za zvjerstva u Kongu, Ugandi i Darfuru (Sudan)", kazala je Rice na zatvorenoj sjednici Vijeća sigurnosti UN-a u petak, prema transkriptu koji je objavila Misija SAD-a pri UN-u.
 

"Ad hoc tribunali za ratne zločine u bivšoj Jugoslaviji i Ruandi, te hibridni sudovi u Sierra Leoneu i Kambodži, aktivno procesuiraju zločine s kojima je prekršeno međunarodno humanitarno pravo", dodala je Rice.
 

Administracija predsjednika George W. Busha protivila se američkoj ratifikaciji sporazuma o osnivanju ICC-a, ističući da dokument ne pruža odgovarajuću zaštitu od politički motiviranih sudskih progona.
 

Osim odbijanja da postanu stranka suda, Sjedinjene Države su u razdoblju 2002. do 2004. godine potpisivale bilateralne ugovore s državama, s kojima su osiguravale imunitet od izručenja svojih državljana ICC-u. Hrvatska je među zemljama koje nisu potpisale takav ugovor s SAD-om.
 

Ocjene Rice na sjednici Vijeća sigurnosti UN-a posvećenoj međunarodnom humanitarnom pravu, dobile su priznanja ostalih diplomata u Vijeću, uključujući i veleposlanika Hrvatske Nevena Juricu.
 

Ocjene veleposlanice Rice u cjelini o pitanjima koja uključuju potporu UN-u i odluka o zatvaranju zatočeničkog centra Guantanamo, naznačuju "novi multilateralizam utemeljen na istim zajedničkim vrijednostima s ostatkom svijeta", izjavio je za agenciju Bloomberg veleposlanik Jurica.
 

"SAD je postojan u svojoj predanosti zaštiti ljudskih prava i okončanju kršenja međunarodnog humanitarnog prava, povezano s UN-om i kroz druge napore diljem svijeta", kazala je Rice.
 

"Ona je nevjerojatna. Ono što je rekla o ljudskim pravima i međunarodnom pravu kao da sam ja sam napisao", rekao je za Bloomberg francuski veleposlanik pri UN-u Jean-Maurice Ripert o nastupu Susan Rice.
 

Veleposlanik Jurica u raspravi je podržao zamisao francuskog izaslanstva da se pokrene proces razmatranja načina i sredstava kako bi se dugoročno osiguralo poštivanje međunarodnog humanitarnog prava.
 

Također je naglasio ranu potporu Hrvatske međunarodnom kaznenom pravosuđu i vitalni značaj koji Hrvatska pridaje individualiziranju kaznene odgovornosti.
 

Osnivanjem 'ad hoc' sudova za bivšu Jugoslaviju i Ruandu, Vijeće sigurnosti UN-a otvorilo je novo poglavlje međunarodnog prava, što je vodilo do uspostave ICC-a i hibridnih sudova, kazao je Jurica.

"Sve to se dokazalo kao vrijedan 'alat' u borbi protiv nekažnjivosti kao korozivne sile, koja potkopava izglede za pomirbu i izgradnju trajnog mira", naglasio je hrvatski veleposlanik u Vijeću sigurnosti UN-a.
 

Veleposlanik Jorge Urbina, iz Kostarike, ocijenio je kako i samo spominjanje ICC-a od veleposlanice SAD-a "povećava očekivanja" prema američkoj ratifikaciji sporazuma s kojime je taj međunarodni sud ustanovljen."



Komentari (80)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Doctor Wu Doctor Wu 14:32 02.02.2009

Uuuuuuuu, da

Plus je u ovoj epizodi blogobajke Vučko razvalio Crvnekapu.

k'o dete zvečku i na kulturnjaka,
Jelena Milić Jelena Milić 14:38 02.02.2009

Re: Uuuuuuuu, da

e znala sam da ces-cete za ovo prvo da se uvatite,

pazi ipak je iCC veca vest i tema za raspravu na postu! inace postajes-te isti
Doctor Wu Doctor Wu 14:42 02.02.2009

Re: Uuuuuuuu, da

e znala sam da ces-cete za ovo prvo da se uvatite

Pa normalno kad je epizoda (jos jednom) pokazala koliki se amateri i, u osnovi, nezrele osobe bave politikom u Srbiji.
Jelena Milić Jelena Milić 14:49 02.02.2009

Re: Uuuuuuuu, da

pa ti pravi alternativu.
i komentari i izbor tema za osvrt govore zasto je stanje u srbiji takvo kakvo jeste.

vrlo sam ti iskreno i pomno nesto na tu temu odgovorila na nekom od mojih prethodnih postova mislim, ili kod nekog drugog, na tvoju konstataciju "dokle vise ovako", mislim da sad ne citiram iz glave
Jelena Milić Jelena Milić 15:22 02.02.2009

evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

i ovakav u njoj visoki duznosnik .....da sam ovo videla pre mantera, postovala bih, ono manterovo je nespretno receno, al ovooooooo

Berluskonijev gastronomski rasizamObjavljeno: Pon, 02. 02. 2009. 15:09 KEBAB NEĆE PROĆI

Galopirajuća ekonomska kriza nije po svemu sudeću samo udarila na državne budžete i ekonomije već i na mentalno zdravlje nacionalnih lidera. Kako drugačije opisati stanje svesti u kojem se nalazi italijanski premijer Silvio Berluskoni koji je krenuo u žestoku kampanju protiv inostranih gastronomskih ukusa, a na prvom udaru se našao orijentalno jelo kebab e-Novine

Naime, kako prenosi portal 24ur.com stranke desnice naklonjene Berluskoniju krenule su u kapanju bojkotovanja i zabrane intenacionalnih restorana kako bi se profit usmerio ka domaćim proizvođačima. Po prvim informacijama u Milanu su vlasti već prestale da izdaju radne dozvole za prodavnice i restorane sa stranim jelima, a postojeći restorani sa neitalijanskom hranom, kojih ima 668, moraće da upotrebljavaju domaće sastojke za jela koja pripremaju.

Ludilo neslućenih razmera rapidno je počelo da se širi i po italijanskim ministarstvima te tako ministar za poljoprivredu Luka Zaja kaže da bi postojeći etnički restorani koji pripremaju kebab, suši ili kinesku hranu, morali da prestanu da uvoze sastojke "ko zna odakle" i počnu da upotrebljavaju italijanske. On je po svom priznanju gatronosmi patriotizam praktikovao i pre ekonomske krize rekavši da sam nikada nije probao ni kebab, a ni ananas ne jede.

Sva sreća da patriotsko kulinarsko ludilo nije izašlo van vladinih prostorija te se u sveopštoj mediskoj histeriji čuju i glasovi razuma. Poznati italijanski kuvar Vitorio Kastelani kaže da hrana koja bi sasvim bila domaća ne postoji.

"Sve je kombinacija sastojaka i ukusa brojnih kultura koje su se tokom vremena ustalile na nekom području. Većina italijanske kuhinje je uvezena. Sos od paradajza, koji Italijani tako vole da dodaju testeninama dolazi iz Perua, iz 18. veka. Čak i same špagete su stigle sa Markom Polom iz Kine", kaže Kastelani.

On dodaje da je zabrana neitalijanske kuhinje odraz neznanja i ksenofobije. Isto tako je i težak udarac za doseljenike, koji izdržavaju porodice upravo pripremanjem svoje domaće hrane, veoma popularne zbog niskih cena.

Berluskonijeva vlada takve kritike ne želi da prihvati i protivnicima odgovara da su optužbe o rasizmu sramotne jer ona naime samo želi da zaštiti gastronomsko nasleđe. Na takve odgovore javnost postavlja pitanje na koje do sada još nema odgovora; zbog čega onda nisu zabranjeni i Mekdonalds ili francuski i sicilijanski restorani u kojima se oseća uticaj arapske kuhinje.

Usled velike ekonomske krize sve je više sličnih povika i u drugim razvijenim zemljama. Tako je Alan Šugar, jedan od najpozantijih britanskih poslovnih ljudi apelovao na Britance da kupuju domaću robu. Španski ministar industrije pozvao je sunarodnike da letuju kod kuće dok u Americi kongresmeni traže od vlade da podstakne upotrebu domaćeg a ne uvoznog čelika.

Profesora na Harvardskom univerzitetu Džefrija Majrona ovaj narastajući ekonomski nacionalizam, ipak pomalo brine:

"To bi, na kraći rok, stvarno moglo da pomogne. Ako uspete tražnju da usmerite na domaću robu, povećaćete proizvodnju u svojoj zemlji. Međutim, ovakvi pozivi na ekonomski nacionalizam imaju i dva velika negativna aspekta. Prvi je da se podstiče manja efikasnost, jer, recimo, kupujete skuplji, domaći čelik umesto jeftinijeg, uvoznog, ili što insistirate na kupovini britanskih umesto južnoameričkih banana. Što je još gore, ako druge zemlje budu sledile vaš primer, nećete naći kupce za svoju robu. A to je katastrofičan scenario Velike krize iz 30-tih godina prošlog veka. Tada su najpre Sjedinjene Države, a zatim i ostale zemlje sveta, dramatično povećale carine, što je dovelo do prekida međunarodne trgovine sa poznatim katastrofalnim posledicama" - upozorio je profesor Majron.






palilula92 palilula92 16:14 02.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

Imaju i Italijani svoje radikale, jos samo da krenu da kunu.....
Doctor Wu Doctor Wu 16:37 02.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

Back to the future. Na žalost, po svemu izgleda da je to svet u kome ćemo živeti narednih 10-ak godina. Obama poziva na "Buy American", engleski unioni (pravo leglo fašizma u UK) organizuju štrajkove širom UK protiv angažovanja firmi (a boga mi i radnika) iz drugih zemalja EU, Grčka i Španija ozbiljno razmatraju povlačenje iz monetarne unije... Čini se da je globalizacija klinički mrtva, barem sledećih nekoliko godina.
Kazezoze Kazezoze 16:47 02.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

kladim se da ce, zbog svetske ekonomske krize, talijani prvi istupiti iz evropske unije.
a berluskoni je idiot, neshto poput sheshelja...
49 41 49 41 19:20 02.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

Kazezoze
kladim se da ce, zbog svetske ekonomske krize, talijani prvi istupiti iz evropske unije.
a berluskoni je idiot, neshto poput sheshelja...

Pa i mogu!
Kad se osnivala ECB - Evropska Centalna Banka i doso red da svi "otvore karte" odnosno povade sta imaju u svojim dzepovima (trezorima) ...
svima zabljestalo pred ocima od italijanskog zlata.
Svi drugi u Evropi, su mogli samo da sanjaju da ga imaju makar deo od toga.
Kazezoze Kazezoze 20:31 02.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

49 41
Kazezoze
kladim se da ce, zbog svetske ekonomske krize, talijani prvi istupiti iz evropske unije.
a berluskoni je idiot, neshto poput sheshelja...

Pa i mogu!
Kad se osnivala ECB - Evropska Centalna Banka i doso red da svi "otvore karte" odnosno povade sta imaju u svojim dzepovima (trezorima) ...
svima zabljestalo pred ocima od italijanskog zlata.
Svi drugi u Evropi, su mogli samo da sanjaju da ga imaju makar deo od toga.

ne nego zbog finansijskih derivata.
nedavno sam prochitao kako talijanske lokalne vlasti (opshtine, regije) lezhe na bombi od 35 milijardi eura "pasive".
naime lokalne vlasti su odluchile da tuzhe neke velike banke koje su upravljale bondovima i derivatima.
najvishe je na gubitku opshtina milan.
radi se o ugovorima zakljuchenim josh u dalekim 90-im godinama, a od tada je trzhishte derivatima naraslo do astronomskih visina.
u 90-tim su naime talijanske opshtine i regije naveliko posudjivale novac.
jedan deo novca su svake godine investirali u fondove, a zaradom su namjeravali otplacivati kompletne dugove.
mnoge su talijanske banke posudjivale novac talijanskim vlastima, a medju onim stranima valja spomenuti barclays, nomura i merrill lynch.
zbog svega toga je i berluskoni jaaako nervozan, te su moja predvidjanja da bi te iste regije i opshtine mogle uskoro (zbog ochajnog finansijskog stanja) videti krivca u evropskoj centralnoj banci i zatrazhiti od vlasti istupanje iz unije.
Jelena Milić Jelena Milić 20:40 02.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

buy american

ili

Sugar, jedan od najpozantijih britanskih poslovnih ljudi apelovao na Britance da kupuju domaću robu. Španski ministar industrije pozvao je sunarodnike da letuju kod kuće dok u Americi kongresmeni traže od vlade da podstakne upotrebu domaćeg a ne uvoznog čelika


sa jedne i

OVO

zabrane intenacionalnih restorana kako bi se profit usmerio ka domaćim proizvođačima. Po prvim informacijama u Milanu su vlasti već prestale da izdaju radne dozvole za prodavnice i restorane sa stranim jelima, a postojeći restorani sa neitalijanskom hranom, kojih ima 668, moraće da upotrebljavaju domaće sastojke za jela koja pripremaju.


sa druge strane se jako razlikuju

Jelena Milić Jelena Milić 20:56 02.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

Čini se da je globalizacija klinički mrtva, barem sledećih nekoliko godina.


olako ti ovo rece.

tako je i cirjakovic u ninu sahranjivao americku ekonomiju jedno par godina zaredom, tako da po njemu ova kriza sad ne bi ni imala sta da zavati :))

neka vrsta cisitilista za nerelane disparitete plata corporate secotru, vise opreza u spekulantskim stvarima i hipotekarnim kreditima, i kojesta jos, ali kraj ili koma globalizacije...aaa, jok.

iz prostog razloga je je globalizacija mnogo vise od globalne ekonomije.



Doctor Wu Doctor Wu 21:32 02.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

olako ti ovo rece.

tako je i cirjakovic u ninu sahranjivao americku ekonomiju jedno par godina zaredom, tako da po njemu ova kriza sad ne bi ni imala sta da zavati :))

neka vrsta cisitilista za nerelane disparitete plata corporate secotru, vise opreza u spekulantskim stvarima i hipotekarnim kreditima, i kojesta jos, ali kraj ili koma globalizacije...aaa, jok.

iz prostog razloga je je globalizacija mnogo vise od globalne ekonomije.

Eh da su samo plate i bonusi u pitanju... Ne znam ko ti je taj Ćirjaković ali činjenica je da je Obama nasledio 1.3 triliona tekuceg budzetskog deficita (10% GDP-a iz 2007 a sad verovatno i celih 11%) pa ti sad vidi. Ukupan budžetski deficit je oko 10 triliona ili oko 77% godišnjeg GDP-a i to bez ovog drugog TARP-a. Nije on pozivao da se kupuje americko bez veze. Kriza je više od svega pokazala koliko je svetsko ekonomsko salo (ono neproduktivno i neefikasno), a ono američko je ispalo poveliko.

Nemoj sada da otvaramo priču o finansijskoj krizi, nije ni vreme ni mesto, ali recimo da je opasnost od povratka protekcionizma na velika vrata ogromna. A ako do toga dođe, to će biti propast.
milosib92 milosib92 21:45 02.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

Nemoj sada da otvaramo priču o finansijskoj krizi, nije ni vreme ni mesto, ali recimo da je opasnost od povratka protekcionizma na velika vrata ogromna. A ako do toga dođe, to će biti propast.

Podržavam doktore. Nikako mi nije bilo jasno da neki antiglobalisti kao jedan od svojih argumenata navode izrabljivanje radnika u zemljama trećeg sveta, a globalizacija je verovatno najbrži način da se te nejednakosti ispeglaju. Pitanje je samo da li će to biti u radničkom siromaštvu ili..
Jelena Milić Jelena Milić 21:48 02.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

, ali recimo da je opasnost od povratka protekcionizma na velika vrata ogromna. A ako do toga dođe, to će biti propast


protekcionizam i ono sto berluskoni radi su dve razlicite stvari, samo da to razjasnimo.

drugo, ja ne mislim da je protekcionizam ikad i otisao sa scene

samo su nam mehanizmi reakcije na krizu to potvrdili
Doctor Wu Doctor Wu 22:05 02.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je


protekcionizam i ono sto berluskoni radi su dve razlicite stvari, samo da to razjasnimo.

Ne. Ono što Berluskoni radi je kafanski fašizam. Bukvalno.
drugo, ja ne mislim da je protekcionizam ikad i otisao sa scene

Naravno. Sve te mere kojima su članice EU i USA štitile svoja tržišta i svoje banke (Brown je, na primer, pre neki dan prekorevao engleske banke što su pozajmiljivale pare non-UK korporacijama, mada stalno poziva non-UK investitore da ulažu) su čisti 19.-vekovni protekcionizam ali su svi, makar deklarativno, bili za globalizaciju. A sada, na žalost, prestaju da to budu i deklarativno. Najžešći protivnik globalizma je lenja i neefikasna radnička klasa (koja se glupavo označava kao leve snage, a zapravo su nacisti), koje se zapravo boji promena i konkurencije na slobodnom tržištu.

Nacionalni političari, svi od reda populisti koje zanima samo vlast, ovakav scenario očekuju kao ozebao sunce i eto scenarija za propast. Grubo rečeno, ako je ranije odnos protekcionizam:slobodno tržište bio 8:2 ili 7:3 u USA (jer su oni svoje deficite pokrivali rolloverom dugova iz pomoć izdavanja novih obveznica), sad se bliži odnosu 10:0.
Jelena Milić Jelena Milić 22:09 02.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

Ne. Ono što Berluskoni radi je kafanski fašizam. Bukvalno.


kafanski? ima li kakav drugi, pivnicarski!

meni se cini da smo uspeli da se slozimo da protekcionizam i ovo sto sad berluskoni radi nisu uporedive stvari.
filvas filvas 00:23 03.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

Imaju ipak nešto zajedničko: nacionalizam.

Od toga pa do imperijalizma je samo mali korak, naročito s obzirom da energije i vode nema dovoljno.

Što bi rekla Medlin Olbrajt, šta će vam sila ako je ne koristite?
Jelena Milić Jelena Milić 07:24 03.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

ah, filvas, ima razlike ovo je sad smart power

smejem se ceo dan ( as opposed to what, stupid power)
filvas filvas 12:02 03.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

Pa moraju to nekako da krste, a weak power ne zvuči dovoljno dobro.

Inače, taj intervju ja ne bih ni objavio s obzrom da ambasadorovi odgovori izgledaju kao da ih je dao telefonski automat.

U Srbiji se ni jedan novinar ne bavi time što evropske i američke diplomate stalno ponavljaju jedne te iste prazne floskule kada govore za našu javnost. Stalno nas kao nešto hrabre, a u stvari to što govore znači da naši odnosi uopšte nemaju neku naročito lepu perspektivu.

Mislim da je suština u našim vojnim potencijalima. Naša vojska mora da u što bližoj budućnosti bude sposobna da zauzme Kosovo. Kada se to dogodi smart power će postati even smarter. I mi tada treba da budemo vrlo kooperativni i čekamo da nam ga sami daju. Jedan od načina je da Srbija bude priključeni deo Eulexa i KFORa. Mi, po Kumanovskom sporazumu i dalje imamo pravo na do 999 vojnika.

Čija je bila ideja o povećanju broja vojnika VS?
Jelena Milić Jelena Milić 14:05 03.02.2009

to filvas

posot mi ode debatana postu u drugu stranu, mozda i mojom krivicom, da je vratim na 'pravi put". sta vi mislite o ovome

Svet | 26.01.2009
Suđenje za uništeno detinjstvo

Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Tomas Lubanga pred sudom u HaguMeđunarodni krivični sud (ICC) u Hagu je prvi stalni međunarodni sud za ratne zločine, zločine protiv čovečnosti i genocid. Proces protiv vođe pobunjenika u Kongu Tomasa Lubange, prvi je koji se pred njim vodi.

Tomas Lubanga Dilo oduvek je sanjao o tome da uđe u istoriju. Ali verojatno nije mislio da će to učiniti kao prvi optuženik za ratne zločine na klupi Međunarodnog krivičnog suda u Hagu. Šest i po godina pošto je taj sud službeno počeo s radom, sada (26.01.) je pokrenut i prvi proces. To je istorijski dan i za glavnog tužioca Luisa Morena Okampa.



„Vidite, sud funkcioniše. Za mnoge ljude u Evropi možda Lubanga nije neka važna osoba, ali za ljude u Ituriju, koji su patili pod njim, on je i te kako važan“, kaže Okampo.



Kao vođa Unije kongoanskih patriota, pobunjeničke grupe pripadnika plemena Hema, Lubanga je optužen da je između jula 2002. i decembra 2003. godine regrutovao decu u vojsku i slao ih u krvave borbe s pripadnicima plemena Lendu.



Zamenica glavnog tužitelja Fatou Bensouda, koja vodi proces protiv Lubange, tvrdi da su deca sistematski zlostavljana. To je i prvi put u istoriji da se pred jednim sudom vodi postupak zbog tog zločina.



Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Vojnici Tomasa Lubange često su bila deca
Traži se brza presuda



Neke organizacije za ženska i ljudska prava kritikuju proces jer tvrde da bi Lubanga trebalo da odgovara i za druge zločine poput stvaranja seksualnih robova od žena. Konačno, navode oni, u građanskom ratu u Kongu ubijeno je više desetina hiljada ljudi, a stotine hiljada njih je proterano iz domova.



Ali, tužioci žele pre svega jedno - brzu presudu. Zato je, objašnjava Okampo, optužnica redukovana na onaj deo koji je dokaziv. A dokazi kojima optužba raspolaže su šokantni.



„Imamo, na primjer, video zapise na kojima se vidi kako Lubanga jednom detetu u kampu za obuku daje instrukcije. Osmoro nekadašnje dece-vojnika svedočiće o svojim iskustvima. Većina njih je oteta, neki su se prijavili i dobrovoljno. I jedno i drugo je zločin“, kaže glavni tužilac.



Optužba tvrdi da je Lubanga namerno i svesno birao decu mlađu od 15 godina jer je njima lakše manipulisati. 48-godišnji optuženik poriče svoju krivicu. On tvrdi da kao političar nije imao uticaja na delovanje paravojnih jedinica.



Proces je prošlog leta skoro propao pre nego što je i počeo jer odbrani nisu bili dostavljeni neki važni dokumenti. Ali, zahtev za obustavom procesa je na kraju ipak odbijen.



Ludger Kazmircak
filvas filvas 15:42 03.02.2009

Re: to filvas

Mislim naravno sve najbolje. Mislim da je ICC dobra stvar, pod uslovom da ni u čemu ne podseća na ICTY.

Ali pravi test će biti eventualna optužba protiv nekog izraelskog ili američkog političara ili vojskovodje. Tek tada ćemo moći da kažemo da ICC zaista zaslužuje svoje ime.

Za sada, ne vidim da je iko optužio Sakašvilija za noćni napad na gusto naseljeni grad i bombardovanje VBRovima. Izrael se otvoreno podsmeva optuzbama za upotrebu belog fosfora i prekomerne sile.

Mi bismo svakako morali da ponovo pokrenemo pitanje krivice za bombardovanje civila u vozu u Grdeličkoj klisuri, kolone izbeglica kod Djakovice, pijace u Nišu i upotrebu osiromašenog uranijuma i kastenih bombi. To su dosta čisti slučajevi koje ICTY nije želeo da razmatra zato što to i nije sud u pravom smislu reči. Pošto ratni zločini ne zastarevaju, ne vidim zašto ne bismo pokrenuli tužbu, tim pre što ove slučajeve nacionalne pravosudne ustanove NATO zemalja nisu procesuirale.
Zen Master Zen Master 21:36 03.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

Doctor Wu

Ukupan budžetski deficit je oko 10 triliona ili oko 77% godišnjeg GDP-a i to bez ovog drugog TARP-a.


Pa kao trenutno je 10,645,058,457,980.71 $, i raste otprilike 3.31 milijarde $ dnevno, ali da ne otvaramo tu temu za bezveze. U svakom slučaju ljudi se trude da izadju iz krize i to treba pozdraviti... mislim štamparija im radi u tri smene... ali što da ne uostalom dok ima ovaca biće i šišanja
Zen Master Zen Master 23:18 03.02.2009

Re: to filvas

filvas


Ali pravi test će biti eventualna optužba protiv nekog izraelskog ili američkog političara ili vojskovodje. Tek tada ćemo moći da kažemo da ICC zaista zaslužuje svoje ime.



Eh i to da vidim pa mogu mirno u grob da legnem...
Ali vidite za sve to ima dobar razlog pa nemojte tako gdine Filvas !? Oko onoga za Kosovo, mi smo bili mnoooooogooo nevaljali, a nevaljalu decu treba tući. I nemojmo sad da teramo mak na konac, oko tih klisura i te pijace u Nišu !? K-O-L-A-T-E-R-A-L-N-A Š-T-E-T-A !!! gdine Filvas moliću lepo. I pustite vi sad gdina Sakašvilija molim vas na miru, to je demokratsko izabrani predsednik i Gruzija iz tri dela ponovo će biti cela, čovek se bori protiv zle Rusije i groznog diktatora Vladimira Putina, pa hajdete molim vas pa gde će vam duša, pa da li vi znate ko je Putin i šta ta Rusija hoće, pa valjda ste za humanizam, za pravdu, za slobodu i gradjanska prava a ne za diktature. Veliki narod Izraela je mnogo propatio i vi morate imati razumevanje za te fosforne bombe, pa ti prljavi grozni Arapi to je sve go terorista i Bin Ladenov potajni pristalica, Izrael je samo rekao: Što je dosta dosta je, ovako više ne može !?!
filvas filvas 03:08 04.02.2009

Re: to filvas

antioksidant antioksidant 10:16 04.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

Jelena Milić
buy american ili
Sugar, jedan od najpozantijih britanskih poslovnih ljudi apelovao na Britance da kupuju domaću robu. Španski ministar industrije pozvao je sunarodnike da letuju kod kuće dok u Americi kongresmeni traže od vlade da podstakne upotrebu domaćeg a ne uvoznog čelikasa jedne i OVO
zabrane intenacionalnih restorana kako bi se profit usmerio ka domaćim proizvođačima. Po prvim informacijama u Milanu su vlasti već prestale da izdaju radne dozvole za prodavnice i restorane sa stranim jelima, a postojeći restorani sa neitalijanskom hranom, kojih ima 668, moraće da upotrebljavaju domaće sastojke za jela koja pripremaju.sa druge strane se jako razlikuju

jako?
ne preteruj. u pitanju su nijanse i komunikacije sa istim predrssudama u glasacima.

glupost
Jelena Milić Jelena Milić 10:30 04.02.2009

Re: evo u duhu kriticnosti...jebo i eu kad je

zabrana i preporuka su razlicite stvari

jako
djole63 djole63 15:26 02.02.2009

Ocigledno sam mnogo propustio :)

Vucko & Crvenkapa - ocigledno nisam redovan - dajte link ljudi :)

Nego ima nesto sto me zanima - komentar na izjavu ministra Ceshkog da raketni stit treba da bude, ali samo sa Rusima. Kakav zaokret, nesto u sta ne mogu da poverujem, imajuci u vidu ko je potpredsednik. A Rusi pre toga rekli - nema raketa u Kalinjingradu.
Pa ovolika ljubav nije bila ni od pijanog Jeljcina
Veljko B Uzicanin Veljko B Uzicanin 16:04 02.02.2009

Хилари Клинтон је секретарчина !

Jedino sto imam potrebu da komentarisem na ovom blogu je nelegalna upotreba reci "sekretarka". Ne samo zato sto ta rec ne postoji ni u jednom recniku srpskog jezika (neformalne recnike ne uzimam u obzir) i ne samo sto je ta rec estetski dozlaboga ruzna i ne samo sto je gramaticki nepravilna, vec zato sto se preko te reci osobama zenskog pola lazno sugerise opsta briga za njihovu ravnopravnost.
Gospodjo Milic, ja bih vas zamolio da vise ne koristite tu rec osim ako bi ste u zakonski propisanoj proceduri iz vaseg imena izbacili rec "Milic" koja je muskog roda. Tada bi ste dokazali da zaista stojite iza onoga sto ovde pisete i da ste spremni da podnesete odgovornost ravnopravnosti.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:45 02.02.2009

Re: Хилари Клинтон је секретарчина !

Veljko B Uzicanin
Jedino sto imam potrebu da komentarisem na ovom blogu je nelegalna upotreba reci "sekretarka". Ne samo zato sto ta rec ne postoji ni u jednom recniku srpskog jezika (neformalne recnike ne uzimam u obzir) i ne samo sto je ta rec estetski dozlaboga ruzna i ne samo sto je gramaticki nepravilna, vec zato sto se preko te reci osobama zenskog pola lazno sugerise opsta briga za njihovu ravnopravnost.
Gospodjo Milic, ja bih vas zamolio da vise ne koristite tu rec osim ako bi ste u zakonski propisanoj proceduri iz vaseg imena izbacili rec "Milic" koja je muskog roda. Tada bi ste dokazali da zaista stojite iza onoga sto ovde pisete i da ste spremni da podnesete odgovornost ravnopravnosti.


Veljko, osim pravopisnih gresaka, potpisujem svaku tvoju reč.
Asocijacija: sekretarka-zvečarka.
Reč su izmislili nepismeni novinari a onda su se "borci" dočepali teme.
Itd..
Ćista petica.
Jelena Milić Jelena Milić 14:06 03.02.2009

to veljko

sta mislite o ovome?

Svet | 26.01.2009
Suđenje za uništeno detinjstvo

Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Tomas Lubanga pred sudom u HaguMeđunarodni krivični sud (ICC) u Hagu je prvi stalni međunarodni sud za ratne zločine, zločine protiv čovečnosti i genocid. Proces protiv vođe pobunjenika u Kongu Tomasa Lubange, prvi je koji se pred njim vodi.

Tomas Lubanga Dilo oduvek je sanjao o tome da uđe u istoriju. Ali verojatno nije mislio da će to učiniti kao prvi optuženik za ratne zločine na klupi Međunarodnog krivičnog suda u Hagu. Šest i po godina pošto je taj sud službeno počeo s radom, sada (26.01.) je pokrenut i prvi proces. To je istorijski dan i za glavnog tužioca Luisa Morena Okampa.



„Vidite, sud funkcioniše. Za mnoge ljude u Evropi možda Lubanga nije neka važna osoba, ali za ljude u Ituriju, koji su patili pod njim, on je i te kako važan“, kaže Okampo.



Kao vođa Unije kongoanskih patriota, pobunjeničke grupe pripadnika plemena Hema, Lubanga je optužen da je između jula 2002. i decembra 2003. godine regrutovao decu u vojsku i slao ih u krvave borbe s pripadnicima plemena Lendu.



Zamenica glavnog tužitelja Fatou Bensouda, koja vodi proces protiv Lubange, tvrdi da su deca sistematski zlostavljana. To je i prvi put u istoriji da se pred jednim sudom vodi postupak zbog tog zločina.



Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Vojnici Tomasa Lubange često su bila deca
Traži se brza presuda



Neke organizacije za ženska i ljudska prava kritikuju proces jer tvrde da bi Lubanga trebalo da odgovara i za druge zločine poput stvaranja seksualnih robova od žena. Konačno, navode oni, u građanskom ratu u Kongu ubijeno je više desetina hiljada ljudi, a stotine hiljada njih je proterano iz domova.



Ali, tužioci žele pre svega jedno - brzu presudu. Zato je, objašnjava Okampo, optužnica redukovana na onaj deo koji je dokaziv. A dokazi kojima optužba raspolaže su šokantni.



„Imamo, na primjer, video zapise na kojima se vidi kako Lubanga jednom detetu u kampu za obuku daje instrukcije. Osmoro nekadašnje dece-vojnika svedočiće o svojim iskustvima. Većina njih je oteta, neki su se prijavili i dobrovoljno. I jedno i drugo je zločin“, kaže glavni tužilac.



Optužba tvrdi da je Lubanga namerno i svesno birao decu mlađu od 15 godina jer je njima lakše manipulisati. 48-godišnji optuženik poriče svoju krivicu. On tvrdi da kao političar nije imao uticaja na delovanje paravojnih jedinica.



Proces je prošlog leta skoro propao pre nego što je i počeo jer odbrani nisu bili dostavljeni neki važni dokumenti. Ali, zahtev za obustavom procesa je na kraju ipak odbijen.



Ludger Kazmircak
KafaJeGotova KafaJeGotova 20:07 02.02.2009

...

I posle kažu Ms Milić pristrasna i neobjektivna

e, kad krene ovo referisanje na dosadne desničare, pa se objektivnost i nepristrasnost 'zarađuje' tako što se ugodi njihovom kretenizmu i postom a la 'eto i oni su dosadni'... jako konstruktivno.
Jelena Milić Jelena Milić 20:52 02.02.2009

Re: ...

razlika u metodu. ne, ne samo u metodu, bojim se da je to vec razlika u sustini.

"dosadni desnicari" sam po sebi nisu politicki neprihvatljivi, nelegitimni, ili neko s kim ne bi trebalo ulaziti u raspravu. mislim da je gluvoca pojedinih tabora i/ili autizam ono sto takodje koci srbiju.

desni ekstremizam ne, ali desnca po difoltu je kod mene legitimna za rasprave. a svaka debata iz koje moze izaci nesto konastruktivno je dobra.

ako je za tako nesto potrebno pokazati malo strpljenja ili dobre volje, ja cu je pokazati.

makar i kroz formu humora ili samozezanja, to mi tek, zezanje na vlastiti racun, ne pada uopste tesko.

takodje, ne vidim sta je lose u kritici onoga sto nacelno sebi smatram blizim, ako za to dam argumente

jedna od osnovnih mojih kriitka ovde ne blogu je sto neki ne daju kritikovati uopste njihovu opciju! pa nista na svetu nije savrseno

KafaJeGotova KafaJeGotova 21:07 02.02.2009

Re: ...

"dosadni desnicari" sam po sebi nisu politicki neprihvatljivi, nelegitimni, ili neko s kim ne bi trebalo ulaziti u raspravu. mislim da je gluvoca pojedinih tabora i/ili autizam ono sto takodje koci srbiju.

ovo 'gluvoća... tabori... autizam...' je još jedan metod 'zarađivanja' nepristrasnosti i objektivnosti, je l'?
tebi, kao političarki, možda i treba da budu politički prihvatljivi i možeš do mile volje da raspravljaš. meni, kao običnom građaninu, ništa ne znači. poslednjih 20 godina izuzetnog sluhizma za desničare donelo je svašta nešto lepo. i dalje donosi. je l' imaš i jedan primer tvog ličnog iskustva sa pozitivnim ishodom i konstruktivnom raspravom sa dosadnim desničarima? i da bude suštinski.
jedna od osnovnih mojih kriitka ovde ne blogu je sto neki ne daju kritikovati uopste njihovu opciju! pa nista na svetu nije savrseno

i da se manemo patetike. ti agituješ za NATO, a kritikuješ naslje grčkih anarhista?!
Jelena Milić Jelena Milić 21:11 02.02.2009

Re: ...

da, ni ja nisam savrsena.

plus sam bila i na koncertu hulija iglesijasa, mislim da je VBP nacinio veliku stetu drugoj srbiji, etc, etc...
KafaJeGotova KafaJeGotova 21:24 02.02.2009

Re: ...

Jelena Milić
da, ni ja nisam savrsena.

plus sam bila i na koncertu hulija iglesijasa, mislim da je VBP nacinio veliku stetu drugoj srbiji, etc, etc...

velika si sluhistkinja za desničare, ali banalno završavaš raspravu na levici.
u, da - izvinjavam se, ja sam ekstremni levičar. jasno je...
Jelena Milić Jelena Milić 21:45 02.02.2009

Re: ...

pa ne volim tako jednostavne kategorizacije

neprimerene su 21 veku

ili izazivaju puno zabuna

da jesam za ulazak srbije u nato, ne mislim da je nato fasisticka organizacija
ali sam takodje i aktiivista nenasilnog pokreta otpora bila, i uvek nenasilne metode podrzavam

da, osudjujem vandalizam grckih anarhista

da, za toleranciju sam i nediskriminaciju, etnicka, gej, zenska prava, etc, etc.,...

ja sam globalista

nemam nista protiv skandinavskih modela

nisam pristalica fundamentalizma slobodnog trzista
postujem CSR

podrzavam uveliko program LDP

ali sam glasala i za tadica u drugom krugu

KafaJeGotova KafaJeGotova 22:17 02.02.2009

Re: ...

pa ne volim tako jednostavne kategorizacije

neprimerene su 21 veku

ili izazivaju puno zabuna

od jedne ortakinje, ćale je poginuo prvog dana bombardovanja. možda bi njoj mogla da objasniš tu primerenost 21 veka i NATO? ali da ti argument ne bude da je to bio 20. vek.
da jesam za ulazak srbije u nato...
uvek nenasilne metode podrzavam

kontradikcije su mi uvek bile zanimljive.
da, osudjujem vandalizam grckih anarhista

Nasilje, Slavoj Žižek
Grčki anarhisti starici platili zapaljeni kiosk
da, za toleranciju sam i nediskriminaciju, etnicka, gej, zenska prava, etc, etc.,...
ja sam globalista

globalizam se pokazao kao jako nediskriminatoran
podrzavam uveliko program LDP

ja više program sdu, ali i tu imam rezerve.
ali sam glasala i za tadica u drugom krugu

sama nosiš svoj križ. mada sam i ja jednom ugazio u govno.
Jelena Milić Jelena Milić 22:25 02.02.2009

Re: ...

uh al ti je argument.

pa moj cale bio na naslovnoj novisti, kad su roknuli dragisu misovic, on bio na aparatima za odrzavanje zivota tada, pa osvanuo na ulici na nosilima sa onim napravama .....

velika tema kolateralan steta, al ovi anrhisti mi nekako ne deluju ni da o tome razmisljaju

globalizam je manje diskriminatoran od zatvrenih rezima koji mu se opiru. verujem da mu se opiru upravo zato sto znaju da ce tako izgubiti 'privilegiju" da diskriminisu po seksulanim, verskim, rodnim, polnim, etnickim i drugim slobodama. stepen nediskriminacije u nosiocioma globlaizacije je vrlo visok.

nenasilne metode borbe i nato nisu u kontradikciji.
ko je pa u sirem smislu finansirao otpor, solidarnost i druge, nego nato zemlje.

ostaje velika dilema kako odgovriti/reagovati na masovno nasilje. sta tvoja skola kaze sta je trebalo uraditi u ruandi. odgovri posto se setis sve un inercije.

nego sad kad se ovako lepo ID da ti kazem, naslov se odnosio na one koji mi kace da sam neobjektivna prema SAD:)



KafaJeGotova KafaJeGotova 22:54 02.02.2009

Re: ...

velika tema kolateralan steta, al ovi anrhisti mi nekako ne deluju ni da o tome razmisljaju

za razliku od NATO-a koji su isplakali reku suza, ali te to ne sprečava da agituješ za njih. verovatno da gro anarhista/kinja ne razmišlja o tome, čak ima i ludačkih argumenata koji opravdavaju kolateralnu štetu... recenzija na žižekovu knjigu je vredno pažnje. bar moje.
globalizam je manje diskriminatoran od zatvrenih rezima koji mu se opiru. verujem da mu se opiru upravo zato sto znaju da ce tako izgubiti 'privilegiju" da diskriminisu po seksulanim, verskim, rodnim, polnim, etnickim i drugim slobodama. stepen nediskriminacije u nosiocioma globlaizacije je vrlo visok.

ovo je klasična kreacija lažnog izbora. verovatno si tako razmišljala kad si birala 'manje zlo'. tako je i obama obrlatio. a, cynthia mckinney iz zelene partije je mnogo bolji izbor bila.
nenasilne metode borbe i nato nisu u kontradikciji.
ko je pa u sirem smislu finansirao otpor, solidarnost i druge, nego nato zemlje.

ali, zašto su finansirali? zarad globalizma?
je l' finaska u nato-u? ogroman stepen nediskriminacije, nema siromašnih, ali rasistički odnos države prema neEU i neUSA zemljama... zar se nismo dogovorili da nećemo 'jednostavne kategorizacije u 21. veku'?
ostaje velika dilema kako odgovriti/reagovati na masovno nasilje. sta tvoja skola kaze sta je trebalo uraditi u ruandi. odgovri posto se setis sve un inercije.

e, sad si me ukebala... kao.
Genocidi u Africi nezanimljivi medijima, Gaza uvek hedlajn - Borba
šta tvoja škola kaže?
nego sad kad se ovako lepo ID da ti kazem, naslov se odnosio na one koji mi kace da sam neobjektivna prema SAD:)

znam, zato sam i napisao prvi komentar. odgovaraš na etikete dosadnih desničara.
ali, mi je interesantno kako gordanac nisi ništa 'objektivno i nepristrasno' javno preko bloga priupitala... :)
maksa83 maksa83 00:00 03.02.2009

iver & klada

plus sam bila i na koncertu hulija iglesijasa

Hej, ćao, tenks za ovaj kju.

Si čula da sin Enrike uskoro dolazi u Arenu?

(Ako je ovo bio test da li stvarno tražim Hulia da se ubacim - test je prošao)

Tu negde treba da dođu i Pussycat Dolls, pa sad ne znam...
Jelena Milić Jelena Milić 07:19 03.02.2009

Re: ...

ali, mi je interesantno kako gordanac nisi ništa 'objektivno i nepristrasno' javno preko bloga priupitala... :)


jesam. pokusala. oko globalizacije i tako toga. bio tu tad i sjajnu sudden twist.

digla ruke. zena na blogu sistemski fura druge teme. naucno-popularne. ko galaksija. OK. ja to ne pratim na blogu. citam zadnju treciunu the economist za to :)) ne trebaju mi nsarski i ona.


odgovaraš na etikete dosadnih desničara.


i ludo se zabavljam
Jelena Milić Jelena Milić 07:23 03.02.2009

Re: iver & klada

pussycat dolls sa sve luisom hamiltonom tako da ne vodim samo bandu razularenih tinejdzerki vec i tinejdzera na koncert!

jos me gordan paunovic muci, jos nije siguran da mi moze ista od karata nabaviti, ide moja svetska ekonomska kriza samo tako

na enrikea sister rekla da nece da ide ja cu da se "zrtvujem" i vodim decu
Jelena Milić Jelena Milić 14:04 03.02.2009

to kafa je ...

a sta ti mislis o ovome, sto je inace bila tema posta



Svet | 26.01.2009
Suđenje za uništeno detinjstvo

Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Tomas Lubanga pred sudom u HaguMeđunarodni krivični sud (ICC) u Hagu je prvi stalni međunarodni sud za ratne zločine, zločine protiv čovečnosti i genocid. Proces protiv vođe pobunjenika u Kongu Tomasa Lubange, prvi je koji se pred njim vodi.

Tomas Lubanga Dilo oduvek je sanjao o tome da uđe u istoriju. Ali verojatno nije mislio da će to učiniti kao prvi optuženik za ratne zločine na klupi Međunarodnog krivičnog suda u Hagu. Šest i po godina pošto je taj sud službeno počeo s radom, sada (26.01.) je pokrenut i prvi proces. To je istorijski dan i za glavnog tužioca Luisa Morena Okampa.



„Vidite, sud funkcioniše. Za mnoge ljude u Evropi možda Lubanga nije neka važna osoba, ali za ljude u Ituriju, koji su patili pod njim, on je i te kako važan“, kaže Okampo.



Kao vođa Unije kongoanskih patriota, pobunjeničke grupe pripadnika plemena Hema, Lubanga je optužen da je između jula 2002. i decembra 2003. godine regrutovao decu u vojsku i slao ih u krvave borbe s pripadnicima plemena Lendu.



Zamenica glavnog tužitelja Fatou Bensouda, koja vodi proces protiv Lubange, tvrdi da su deca sistematski zlostavljana. To je i prvi put u istoriji da se pred jednim sudom vodi postupak zbog tog zločina.



Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Vojnici Tomasa Lubange često su bila deca
Traži se brza presuda



Neke organizacije za ženska i ljudska prava kritikuju proces jer tvrde da bi Lubanga trebalo da odgovara i za druge zločine poput stvaranja seksualnih robova od žena. Konačno, navode oni, u građanskom ratu u Kongu ubijeno je više desetina hiljada ljudi, a stotine hiljada njih je proterano iz domova.



Ali, tužioci žele pre svega jedno - brzu presudu. Zato je, objašnjava Okampo, optužnica redukovana na onaj deo koji je dokaziv. A dokazi kojima optužba raspolaže su šokantni.



„Imamo, na primjer, video zapise na kojima se vidi kako Lubanga jednom detetu u kampu za obuku daje instrukcije. Osmoro nekadašnje dece-vojnika svedočiće o svojim iskustvima. Većina njih je oteta, neki su se prijavili i dobrovoljno. I jedno i drugo je zločin“, kaže glavni tužilac.



Optužba tvrdi da je Lubanga namerno i svesno birao decu mlađu od 15 godina jer je njima lakše manipulisati. 48-godišnji optuženik poriče svoju krivicu. On tvrdi da kao političar nije imao uticaja na delovanje paravojnih jedinica.



Proces je prošlog leta skoro propao pre nego što je i počeo jer odbrani nisu bili dostavljeni neki važni dokumenti. Ali, zahtev za obustavom procesa je na kraju ipak odbijen.



Ludger Kazmircak
KafaJeGotova KafaJeGotova 15:02 03.02.2009

Re: to kafa je ...

On tvrdi da kao političar nije imao uticaja na delovanje paravojnih jedinica.

ovo nam je poznato


a šta ti misliš o ovome?

Buš bi mogao na optuženičku klupu zbog Gvantanama
Autor: Tanjug | 22.01.2009. - 12:45

Bivši američki predsednik Džordž Buš mogao bi da bude optužen za torturu i zlostavljanja u Gvantanamu, izjavio je specijalni izvestilac Ujedinjenih nacija za ljudska prava Manfred Novak.

Novak je izjavio da su za zlostavljanja, torturu i brutalno postupanje sa zatvorenicima u zatvoru u Gvantanamu odgovorni čelni ljudi u administraciji bivšeg američkog predsednika i istakao da za to "postoje dokazi", preneo je "Radio Dojče vele".
On smatra da bi zbog toga trebalo da budu podignute optužnice protiv Džordža Buša, i nekadašnjeg ministra odbrane Donada Ramsfelda, koji je, kako je podsetio, odredio metode saslušanja.
"Dokazi postoje", izjavio je Novak u emisiji „Frontal 21" na nemačkoj televiziji ZDF.
„Imali smo uvid u dokumente koji pokazuju da je takve metode, prilikom saslušanja zatvorenika, direktno naredio Ramsfeld, naravno uz znanje vrha SAD."
Specijalni izvestilac UN je podsetio da je novi američki predsednik Barak Obama obećao da će pokrenuti istragu protiv Buša i Ramsfelda.
"Obama je rekao da neće biti okolišenja i naglasio da je tu reč o torturi", rekao je Novak.
On je još u februaru 2006. godine objavio izveštaj o Gvantanamu, u kome je optužio SAD za kršenje međunarodnih standarda o ljudskim pravima.
Francuske, nemačke i američke organizacije koje se bore za ljudska prava od tada traže da se protiv američkih zvaničnika, a pre svega Ramsfelda povede sudski postupak.

Eksperti međutim sumnjaju da bi tako visoko pozicionirani političari mogli da se nađu na optuženičkoj klupi. Verovatnije je da bi optužnice mogle da budu podignute samo protiv direktnih izvršilaca, a ne i protiv nalogodavaca, ukazao je nemački radio.
Novak priznaje da je pozivanje čelnika na odgovornost "političko pitanje" ali ističe da je "pravno gledano" to obaveza SAD.
„Vašington je potpisao Konvenciju UN protiv torture i zato nova administracija mora da učini sve što je u njenoj moći da odgovorne izvede na sud."

Zen Master Zen Master 21:40 03.02.2009

Re: ...

Jelena Milić
da, ni ja nisam savrsena.

plus sam bila i na koncertu hulija iglesijasa, mislim da je VBP nacinio veliku stetu drugoj srbiji, etc, etc...


Što da ne mislim ta tzv druga Srbija i Hulio Iglesijas idu u istoj srazmeri kao ona mrska prva Srbija i Miroslav Ilić, što će reći isto to samo na stranom jeziku i onako sa malo više glamura tj fancy varijanta
milosib92 milosib92 21:14 02.02.2009

Menja li se nešto?

Јасно је да постоји нова атмосфера у Вашингтону, атмосфера у којој желимо да чујемо наше пријатеље, да радимо с њима на заједничким проблемима, да радимо кроз мултилатералне институције више него што смо то чинили у прошлости. За нас ће кључно бити да мислимо и радимо регионално, тако тако да ни политика према Србији или према Косову није комплетна све док не постоји политика према целом Балкану.

Bilo bi dobro da se USA vrate oprobanom sistemu rešavanja regionalnih problema kroz regionalne mirovne konferencije. Jedna takva bi mogla da reši i pitanje Kosova i Republike Srpske, a i potpuno nedelotvorne BH federacije, pa samim tim i celovite BiH. Uostalom i ovi u Bosni su shvatili da ovako dalje više ne ide, pa rešili da menjaju stvari.

Nadam se da je nova USA administracija napokon uvidela da ne može napraviti trajan mir na Balkanu isključivo na štetu Srbije. Takav stav bi zaista bio veliko iznenađenje za sve, a za Amere u suštini lagano krpljenje postojeće rupe u tepihu. Da li je to ta nova pametna moć?
Jelena Milić Jelena Milić 14:03 03.02.2009

to milos

a sta mislite vi o ovome, sto je inace bila tema posta



Svet | 26.01.2009
Suđenje za uništeno detinjstvo

Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Tomas Lubanga pred sudom u HaguMeđunarodni krivični sud (ICC) u Hagu je prvi stalni međunarodni sud za ratne zločine, zločine protiv čovečnosti i genocid. Proces protiv vođe pobunjenika u Kongu Tomasa Lubange, prvi je koji se pred njim vodi.

Tomas Lubanga Dilo oduvek je sanjao o tome da uđe u istoriju. Ali verojatno nije mislio da će to učiniti kao prvi optuženik za ratne zločine na klupi Međunarodnog krivičnog suda u Hagu. Šest i po godina pošto je taj sud službeno počeo s radom, sada (26.01.) je pokrenut i prvi proces. To je istorijski dan i za glavnog tužioca Luisa Morena Okampa.



„Vidite, sud funkcioniše. Za mnoge ljude u Evropi možda Lubanga nije neka važna osoba, ali za ljude u Ituriju, koji su patili pod njim, on je i te kako važan“, kaže Okampo.



Kao vođa Unije kongoanskih patriota, pobunjeničke grupe pripadnika plemena Hema, Lubanga je optužen da je između jula 2002. i decembra 2003. godine regrutovao decu u vojsku i slao ih u krvave borbe s pripadnicima plemena Lendu.



Zamenica glavnog tužitelja Fatou Bensouda, koja vodi proces protiv Lubange, tvrdi da su deca sistematski zlostavljana. To je i prvi put u istoriji da se pred jednim sudom vodi postupak zbog tog zločina.



Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Vojnici Tomasa Lubange često su bila deca
Traži se brza presuda



Neke organizacije za ženska i ljudska prava kritikuju proces jer tvrde da bi Lubanga trebalo da odgovara i za druge zločine poput stvaranja seksualnih robova od žena. Konačno, navode oni, u građanskom ratu u Kongu ubijeno je više desetina hiljada ljudi, a stotine hiljada njih je proterano iz domova.



Ali, tužioci žele pre svega jedno - brzu presudu. Zato je, objašnjava Okampo, optužnica redukovana na onaj deo koji je dokaziv. A dokazi kojima optužba raspolaže su šokantni.



„Imamo, na primjer, video zapise na kojima se vidi kako Lubanga jednom detetu u kampu za obuku daje instrukcije. Osmoro nekadašnje dece-vojnika svedočiće o svojim iskustvima. Većina njih je oteta, neki su se prijavili i dobrovoljno. I jedno i drugo je zločin“, kaže glavni tužilac.



Optužba tvrdi da je Lubanga namerno i svesno birao decu mlađu od 15 godina jer je njima lakše manipulisati. 48-godišnji optuženik poriče svoju krivicu. On tvrdi da kao političar nije imao uticaja na delovanje paravojnih jedinica.



Proces je prošlog leta skoro propao pre nego što je i počeo jer odbrani nisu bili dostavljeni neki važni dokumenti. Ali, zahtev za obustavom procesa je na kraju ipak odbijen.



Ludger Kazmircak
Zen Master Zen Master 21:48 03.02.2009

Re: Menja li se nešto?

milosib92

Nadam se da je nova USA administracija napokon uvidela da ne može napraviti trajan mir na Balkanu isključivo na štetu Srbije. Takav stav bi zaista bio veliko iznenađenje za sve, a za Amere u suštini lagano krpljenje postojeće rupe u tepihu. Da li je to ta nova pametna moć?


Pa ne bih da te razočaram ali tzv pametna moć ima apsolutno iste ciljeva kao glupa W. moć samo su kao ugladjeniji, lepša im je priča i džepu imaju pregršt šargarepica da počaste svu dobru decu ovog sveta... mislim onu decu koja čvrsto veruju u humanizam, pravdu, slobodu i jednakost... ali strogo pod uslovom da su USA razredni starešina
milosib92 milosib92 22:48 03.02.2009

Re: Menja li se nešto?

Zen Master

milosib92Nadam se da je nova USA administracija napokon uvidela da ne može napraviti trajan mir na Balkanu isključivo na štetu Srbije. Takav stav bi zaista bio veliko iznenađenje za sve, a za Amere u suštini lagano krpljenje postojeće rupe u tepihu. Da li je to ta nova pametna moć?Pa ne bih da te razočaram ali tzv pametna moć ima apsolutno iste ciljeva kao glupa W. moć samo su kao ugladjeniji, lepša im je priča i džepu imaju pregršt šargarepica da počaste svu dobru decu ovog sveta... mislim onu decu koja čvrsto veruju u humanizam, pravdu, slobodu i jednakost... ali strogo pod uslovom da su USA razredni starešina

Lepo mi je da pomislim na jedno takvo trajnije rešenje iako znam da će to teško ići.
Zen Master Zen Master 22:59 03.02.2009

Re: Menja li se nešto?

milosib92

Lepo mi je da pomislim na jedno takvo trajnije rešenje iako znam da će to teško ići.


I meni veruj mi, i meni... ali teži slučaj koliko mi se čini... Izvlače vojsku iz Iraka sada kada su unakazili zemlju, preuzeli kontrolu nad izvorima nafte, kada besni gradjanski rat Šiiti vs Suniti, plus veseli Kurdi na severu na koje malo malo pa puste Turke da im objasne neke stvari, izvlače vojsku sada kada nemaju para da finansiraju više to ludilo na šest frontova, beže ko kurve da bi u Avganistanu malo bolje zaveli red sa 30000 vojnika... A tamo proizvodnja pajde nikad jača, otprilike nekih 90% svetskog tržišta, ali kao to rade zli pobunjenici, gde bi oni imali veze sa time... Mada i Vijetnam & Laos su bili jaki za pajdu tamo krajem šezdesetih ali to isto pobunjenici djubrad narkomansko dilerska, voli to drogu da proizvodi više nego leba da jede...
A što prodaja oružja ide ovih dana pa to je bruka jedna, vole ljudi da pucaju šta ćeš...
Što kažu nekom rat a nekome brat...
milosib92 milosib92 23:18 03.02.2009

Re: za g-đu Milić

Jelena Milić
a sta mislite vi o ovome, sto je inace bila tema posta Svet | 26.01.2009

Teško pitanje za mene jer nemam odgovore na neka pitanje koja se sama nameću.
1. Ko imenuje sudije i tužioce i po čijem pravnom sistemu se sudi.
2. Na osnovu čega se podiže optužnica i ko treba da obezbedi privođenje optuženih.
3. Da li se na osnovu optužnice može protiv neke zemlje povesti ratni pohod u cilju privođenja optuženog.

Sama ideja kao ideja o privođenju pravdi optuženih za tako teška krivična dela je dobra, ali nam dosadašnja iskustva sa međunarodnim krivičnim tribunalima nisu baš takva. Prvo imate zemlje koje su nedodirljive i sumnjam da će USA pristati na tako nešto sem ako NATO bude zadužen za privođenje. Drugo u zavisnosti od finansijera teško da će sud suditi pošteno, imamo primer puštanja na slobodu Orića i Haradinaja.

Da bi taj sud ozbiljno zaživeo onda se mora ograničiti suverenitet država i stvoriti bar svetski policajac, ako ne i svetska vlada (nju može da glumi SB UN, ali sudstvo će biti nezavisno od vlade). SEKA će pre biti izvor izolacionizma nego globalizma i jedini razlog zašto bi USA pristale na tako ograničavanje dela svog suvereniteta je da u suštini taj policajac bude NATO, da ne kažem one same. Možda su ljudi uvideli da ih svetska hegemonija tako manje košta, a i lepše zvuči za ostatak sveta jer ipak je u pitanju pravedna stvar.

Trenutno taj sud jedino može da radi po modelu krivičnog suda za ex SFRJ i ja sam protiv jer je on u suštini eksponent njegovih finansijera i ograničenje suvereniteta država po tu cenu nije dobro. Da ne pominjem što će milosrdne intervencije dobiti neku vrstu legaliteta, a sve preko leđa malih i nejakih. Sve u svemu ne možete formirati sud pre države sem ako ne sudite nekome ko je pobeđen u ratu.

milosib92 milosib92 23:58 03.02.2009

Re: Menja li se nešto?

Zen Master

Izvlače vojsku iz Iraka sada kada su unakazili zemlju, preuzeli kontrolu nad izvorima nafte, kada besni gradjanski rat Šiiti vs Suniti, plus veseli Kurdi na severu na koje malo malo pa puste Turke da im objasne neke stvari,

Iračani su mi rekli da je broj njihovih mrtvih sunarodnika trenutno blizak milionu, a da se broj mrtvih USA vojnika kreće oko 2500 uz nekih 8000 ranjenih. Kada se samo setim hitlerovskog objašnjenja pri agresiji na Irak i vidim posledice smrznem se. Sada bi neki još i da im daju legalitet da takve akcije nastave u budućnosti, a sve pod maskom borbe za pravdu nevinih žrtava. Put u pakao je zaista popločan dobrim namerama.

Zen Master Zen Master 00:22 04.02.2009

Re: Menja li se nešto?

milosib92

Iračani su mi rekli da je broj njihovih mrtvih sunarodnika trenutno blizak milionu, a da se broj mrtvih USA vojnika kreće oko 2500 uz nekih 8000 ranjenih. Kada se samo setim hitlerovskog objašnjenja pri agresiji na Irak i vidim posledice smrznem se. Sada bi neki još i da im daju legalitet da takve akcije nastave u budućnosti, a sve pod maskom borbe za pravdu nevinih žrtava. Put u pakao je zaista popločan dobrim namerama.



Pa dok su gospoda humanisti oduševljeni i raspamećeni holivudskim glamurom i veličinom inauguracije novog mesije Baraka Obame, postavljali tupave slike tipa kao Mišel i Barak na balu, pa Mišel i Barak u koloni, pa on ovde a ona onde, ja sam postavio par slike iz Faludže čisto da ih podsetim na nezapamćen zločin, za koji svi znaju ko je odgovoran a niko i ne postavlja pitanje sudjenja onima koji su naredili i izvršili ovo. Doduše možda će dobri mesija Barak da izvede odgovorne pred lice pravde !? Mislim hoće....ali zamalo
Evo taman da se i gdja Milić veliki humanista i borac za ljudska prava podseti... ah da to nije u njenom reonu stalno zaboravljam... Ona ipak prati bivše republike SSSR-a, Kosovo a bogami i kasarnu na Banjici.




Ovo na slikama su inače trojica čuvenih terorista demonske Al Kaide, odnosno skoro pa baš prvi saradnici samog Osame Bin Ladena !?
Što se kaže uhvatili su ih na spavanju...
milosib92 milosib92 00:48 04.02.2009

Re: Menja li se nešto?

Naša domaćica se iz petnih žila trudi da opravda ovakve masakre u ime nekakve humanosti. Pretpostavljam da bi Sadam Husein za ovo isto vreme sigurno pobio bar 2M Iračana i da je sve ovo u stvari za njihovo dobro.

Pozdravljam vas majstore uz preporuku. Mora se na spavanje, sutra(danas) je novi radni dan.
Jelena Milić Jelena Milić 09:09 04.02.2009

to milosib92

Naša domaćica se iz petnih žila trudi da opravda ovakve masakre u ime nekakve humanosti. Pretpostavljam da bi Sadam Husein za ovo isto vreme sigurno pobio bar 2M Iračana i da je sve ovo u stvari za njihovo dobro.


milose, imate sve moje tekstove na sajtu, a jedan sam od najproduktivnijih blogera.
molim vas da u roku od par dana date primere ove vase gnusne tvrdnje, ja mogu vas skupljeni materijal ( reference) objaviti i kao poseban post, ako ih nadjete.

ili cu vas trajno banovati sa mog bloga.
Jelena Milić Jelena Milić 09:14 04.02.2009

Re: za g-đu Milić

pokazali ste ovim posotm, ne samo elementarno neznanje, nego i nesto jos gore.
odsustvo volje da pogledate malo o cemu pisete, da neka pitanja koja ovde postavljate nadjete lako dostupne odgovore,e tc, etc...

sto s epolicajaca tice, ne zelim da pretpostavljam na kog amislite, ali raspitajte se malo, mada vama to ocito nije navika, pre nego sto pisete, ko jos od velikih nije ratifikovao rimski sporazum, mozda buidete iznenadjeni.
Jelena Milić Jelena Milić 09:27 04.02.2009

to zen

Evo taman da se i gdja Milić veliki humanista i borac za ljudska prava podseti... ah da to nije u njenom reonu stalno zaboravljam... Ona ipak prati bivše republike SSSR-a, Kosovo a bogami i kasarnu na Banjici.


izmedju ove povrsnosti u konstataciji, koja ipak dozvoljava da za ovo nisam nego da 'previdjam" i onoga sto je milos uradio ima razlike, zato vama necu traziti da dokumentujete svoje entacne navode.

sto se mene tice, mogu da lobiram za vas da dobijte blog, pa pisite o tome koliko hocete, jer jeste bitno. mogu i da vam ustupam prostor kad god imate nesto.

ne primecujem da sam ikad ovakve stvari sklanjala sa posotva niti da sam razgovor ozbiljan na ovakve teme izbegavala.
milosib92 milosib92 18:41 04.02.2009

Re: za g-đu Milić

Jelena Milić
pokazali ste ovim posotm, ne samo elementarno neznanje, nego i nesto jos gore. odsustvo volje da pogledate malo o cemu pisete, da neka pitanja koja ovde postavljate nadjete lako dostupne odgovore,e tc, etc...sto s epolicajaca tice, ne zelim da pretpostavljam na kog amislite, ali raspitajte se malo, mada vama to ocito nije navika, pre nego sto pisete, ko jos od velikih nije ratifikovao rimski sporazum, mozda buidete iznenadjeni.

G-đo Milić ja sam više puta rekao da sam po profesiji inženjer, pa čak i da ne znam odgovore na pitanja koja sam postavio to za mene ne bi bilo elementarno neznanje. Za vas koji bi da ste ekspert iz ... recimo međunarodnog prava možda i bi. Vi ste pitali za moje mišljenje i ja sam ga dao bez guglanja, a kamoli prevođenja pravničkih finesa tako velikog ugovora sa engleskog ili ruskog posle napornog radnog dana u 11 uveče. Pitanja su postavljena da ukažu na iskustva koja imamo sa međunarodnim krivičnim sudom u Hagu za zločine na prostoru ex YU.

Naravno da mi je poznato da sem evropskih zemalja nijedan od ozbiljnih igrača na svetskoj sceni nije u potpunosti prihvatio ugovor. Neki ga nisu ni potpisali, neki verifikovali, a neki nisu uskladili svoje zakonodavstvo. Moj odgovor se suštinski sveo na primedbe koje je recimo stavila Kina o ograničenju suvereniteta i pravnoj proceduri, a suštinski sam to sveo u rečenicu da ne možete praviti sud ako nemate državu. U tom smislu ide priča o privođenju odnosno sredstvima sile koja se daju upotrebiti. Siguran sam da se USA ne bi odrekle dela svog suvereniteta ako ne bi imale na umu veći dobitak, pa sa te strane mogu da iznesem sumnje koje sam naveo.

Žao mi je ako niste zadovoljni kvalitetom odgovora, ali za više pitajte nekog pravnika.
milosib92 milosib92 19:04 04.02.2009

Izvinjenje g-đo Milić, ali...

Jelena Milić
Naša domaćica se iz petnih žila trudi da opravda ovakve masakre u ime nekakve humanosti. Pretpostavljam da bi Sadam Husein za ovo isto vreme sigurno pobio bar 2M Iračana i da je sve ovo u stvari za njihovo dobro.milose, imate sve moje tekstove na sajtu, a jedan sam od najproduktivnijih blogera. molim vas da u roku od par dana date primere ove vase gnusne tvrdnje, ja mogu vas skupljeni materijal ( reference) objaviti i kao poseban post, ako ih nadjete. ili cu vas trajno banovati sa mog bloga.

Trudim se da pri pisanju budem precizan, ali sam ovom prilikom potpuno omanuo i dozvolio da budem ponešen prethodnom diskusijom. Moj tekst se može razumeti na način da vi opravdavate masakr kao takav ili da podržavate NATO napad na Irak koji za posledicu ima ovakve masakre. Oprostite mi ako možete jer imate puno pravo da budete uvređeni.

ali

Preciziraću ono što sam hteo da kažem. Vi g-đo Milić podržavate humanitarne vojne intervencije, a one za posledicu imaju ovakve masakre. Možda se u salonskom analiziranju u evroatlantskim zemljama može pričati o humanitarnim vojnim intervencijama hladnokrvno, ali u Srbiji ne može. Ispod onih slika iz Faludže isto tako može da piše da su to ugljenisana tela žrtava iz voza pogođenog u Srbiji od strane NATO pilota za vreme humanitarne vojne intervencije. Time ste vi uvredili sve žrtve NATO humanitarne intervencije, bilo direktne, bilo indirektne, kao npr. izbeglice iz Hadžića koje su u Bratuncu masovno umirale od kancera. O žrtvama municije punjene uranijumom sa KiM i sa juga Srbije će se tek pričati.

Izgovori kojima NATO pribegava dok kasapi narode širom globusa su tek priča za sebe. Neke su dostojne Gebelsa, a neke kao ovi humanitarni razlozi su cinizam bez presedana. Mislite o takvim stvarima kada ovde sprovodite NATO agitovanje. Nadam se da nije potrebno da vam navodim gde ste se izjasnili za politiku humanitarnih vojnih intervencija jer imam pametnija posla u svom životu nego da kopam po blog arhivi.

P.S. Ovaj odgovor sam napisao jer ne volim da iza sebe ostavljam neraščišćene stvari. Sada izvolite sa banovanjem, jer kao što rekoh imate svo pravo da se osećate uvređenom.

Jelena Milić Jelena Milić 08:05 06.02.2009

Re: Izvinjenje g-đo Milić, ali...

Preciziraću ono što sam hteo da kažem. Vi g-đo Milić podržavate humanitarne vojne intervencije, a


i za ovo ocekujem dokaz!

ja samo zastupam tezu d ase u svetu mor apricati o tome kako zlo i nasilje zaustavljati!

zagovaram da se razmilsja i debatuje i usavrsava koncept koji se zove odgovornost da se zasiti, sto je drugaciji i siri koncept od vojnih intervencija. i humanitarnih.

vase nerazumevanje pojam kolateralne stete i svih moralnih dilema i kokicine debata koje se u 'salonskom" evroatlantskom svetu vode oko toga vas nicim ne opravdava.

kao sto vas ne opravdava ni to kad pisete, sta ste pos truci etc, jer ako hocete debatu o enkoj temi, izvolite se pripremite, ili nemojte polaziti sa stanovist aapsolutnog poznavanja stvari koje vam je ovde bar na blogu vrlo cesto manir.

hvala na sugestiji, ja citma i konsultujem dosta ljudi koji se bave ne samo medjunarodnim vec medjunarodnim krivicnim pravo iako kao sto znate ni sama pravnik nisam.



Preciziraću ono što sam hteo da kažem. Vi g-đo Milić podržavate humanitarne vojne intervencije, a one za posledicu imaju ovakve masakre. Možda se u salonskom analiziranju u evroatlantskim zemljama može pričati o humanitarnim vojnim intervencijama hladnokrvno, ali u Srbiji ne može. Ispod onih slika iz Faludže isto tako može da piše da su to ugljenisana tela žrtava iz voza pogođenog u Srbiji od strane NATO pilota za vreme humanitarne vojne intervencije. Time ste vi uvredili sve žrtve NATO humanitarne intervencije, bilo direktne, bilo indirektne, kao npr. izbeglice iz Hadžića koje su u Bratuncu masovno umirale od kancera. O žrtvama municije punjene uranijumom sa KiM i sa juga Srbije će se tek pričati.


ako se za ovo ne izvinete zaista cu vas banovati., ovaka kolicina povrsnog pojednostavljenja je sramana ali sa vase strane.

jos nesto, mozda najbitinije -upravo ybog svog loseg/.tragicnog iskustva sbija MORA O TOME VISE I INTENZIVNIJE DA RAZMISLJA-da joj se tako nesto nikad ne ponovi, i da svoje iskustvo podeli sa sto vecim brojem aktera. da se iz toga daju bolja resenja za ubuduece. . ovo sto vi sugeriste je da se na /ili zbog bilo kog tragicnog iskustva covek /drava autuju, nabiju glavu u pesak i vise nika do tome nacelno ne razmiljaju!

milosib92 milosib92 11:24 07.02.2009

Re: Izvinjenje g-đo Milić, ali...

i za ovo ocekujem dokaz!

ja samo zastupam tezu d ase u svetu mor apricati o tome kako zlo i nasilje zaustavljati!

zagovaram da se razmilsja i debatuje i usavrsava koncept koji se zove odgovornost da se zasiti, sto je drugaciji i siri koncept od vojnih intervencija. i humanitarnih.

vase nerazumevanje pojam kolateralne stete i svih moralnih dilema i kokicine debata koje se u 'salonskom" evroatlantskom svetu vode oko toga vas nicim ne opravdava.

kao sto vas ne opravdava ni to kad pisete, sta ste pos truci etc, jer ako hocete debatu o enkoj temi, izvolite se pripremite, ili nemojte polaziti sa stanovist aapsolutnog poznavanja stvari koje vam je ovde bar na blogu vrlo cesto manir.

hvala na sugestiji, ja citma i konsultujem dosta ljudi koji se bave ne samo medjunarodnim vec medjunarodnim krivicnim pravo iako kao sto znate ni sama pravnik nisam.

Neću vam tražiti dokaz po arhivi, mada postoji, ali možemo da sprovedemo anketu na blogu tipa šta Jelena Milić kaže za humanitarne vojne intervencije. Ako vam je problem, mogu za ovu priliku da odstupim od principa da ne pišem svoje blogove i da ga postavim ja. Hajde da sada probam da vam odgovorim i na ostatak citiranog, a i na drugi deo vašeg posta.

Vi se postavljate kao da ste analitičar u recimo SSI u US army i analizirate humanitarne vojne intervencije sa te pozicije. Vi to niste i morate toga biti svesni. Svaka vaša analiza tog tipa se u Srbiji gleda kroz prizmu agresije koju smo prošli i toga što ste vi građanin ove države. Ne možete to posmatrati sa olimpijskim mirom i reći, hebiga pa kolateralna šteta je zanemarljiva u odnosu na ono što se dobija, a da ste u isto vreme savršeno dobro svesni lažnog izgovora i zloupotrebe "humanitarnosti" u napadu na Srbiju.

Upravo ta mogućnost zloupotrebe od strane moćnih, da se razumemo takav koncept rešavanja stvari bi zloupotrebili i Rusija, Kina i ko zna ko sve ne, je moj glavni razlog protiv. Tu se svakako uklapaju i moji emotivni razlozi, a koji se tiču Srbije. Ono pojednostavljenje je jednostavan logički niz, kojeg bojim se vi niste ni svesni. U krajnjoj liniji budite sigurni da ga veliki broj ljudi tako percipira.




oort oort 22:16 02.02.2009

joj

hajde ms milič vi znate to tamo sa amerikama: a šta treba da uradimo da nas SAD zaborave?
Jelena Milić Jelena Milić 22:18 02.02.2009

Re: joj

pitajte holandjane, luksemburzane, danace, svedjane...dobro moze i norvezane, japance, australce

ja bih volela da srbija upadne u tu grupu americkog 'zaborava"
oort oort 22:25 02.02.2009

Re: joj

ma ozbiljno pitam, ja se u tu ameriku ne razumem, osim što mi je smešno njihovo uporno svojatanje pojma slobode. vama svaki blog o americi (dobro ne svaki ali dobra većina), gledam vas kao nekog savetnika bloga za sad pa se nadam nekom digest wizdomu...
Jelena Milić Jelena Milić 22:32 02.02.2009

Re: joj

ja vam ozbiljno odgovorila.

a da ste se potrudili da procitate post i vidite sta se desava sa ICC mozda bi vam bilo lakse da uvidite da nekad to svojatanje ima i neke osnove....pogotovu kad se uporedi sa ostatkom sveta (i kad se otarosise busa :)
oort oort 22:41 02.02.2009

Re: joj

eh, kakav je to odgovor "ne pitaj mene"?
ne želim da znam šta se događa sa icc,
tu sam samo da vas pitam ono što sam pitao.
nemate odgovor, ok, laku noć.
Jelena Milić Jelena Milić 07:15 03.02.2009

Re: joj

ne oort, sami ste rekli, ne zelite da znate sta se desava sa ICC a tu lezi deo mog odgovora.

inace,
nigde nisam rekla ne pitajte mene, ako ste umorni i pospani ne debatujte, lose prolazite.

jos jedna stvar, mi smo ionako vec prilicno u zoni/sferi SAD zaborava, ovo je int ambasadora, a ne nekog visljeg zvanicnika SD, na nivou ambasadora jos i imaju neku politiku prema nama, vislje gore , pa lepo vam je i covek rekao....samo u regionalnom pristupu.

rusija, iran,a fganistan, bliski istok, to je jedino u sferi stalnog nezaborava, mi smo tako komicno nerelevantni....

i jos nesto, potrudite se da jos jednom razmislite ako ste u stanju kad se probudite, sta sam mislila pod time da je put ka SAd "zaboravu" po meni najbolji ako izabermo holandski, danski, etc put. ako ste u stanju.

Jelena Milić Jelena Milić 14:01 03.02.2009

to oort

ako ste se probudili, sta vi mislite o ovome, sto je inace bila tema posta

Svet | 26.01.2009
Suđenje za uništeno detinjstvo

Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Tomas Lubanga pred sudom u HaguMeđunarodni krivični sud (ICC) u Hagu je prvi stalni međunarodni sud za ratne zločine, zločine protiv čovečnosti i genocid. Proces protiv vođe pobunjenika u Kongu Tomasa Lubange, prvi je koji se pred njim vodi.

Tomas Lubanga Dilo oduvek je sanjao o tome da uđe u istoriju. Ali verojatno nije mislio da će to učiniti kao prvi optuženik za ratne zločine na klupi Međunarodnog krivičnog suda u Hagu. Šest i po godina pošto je taj sud službeno počeo s radom, sada (26.01.) je pokrenut i prvi proces. To je istorijski dan i za glavnog tužioca Luisa Morena Okampa.



„Vidite, sud funkcioniše. Za mnoge ljude u Evropi možda Lubanga nije neka važna osoba, ali za ljude u Ituriju, koji su patili pod njim, on je i te kako važan“, kaže Okampo.



Kao vođa Unije kongoanskih patriota, pobunjeničke grupe pripadnika plemena Hema, Lubanga je optužen da je između jula 2002. i decembra 2003. godine regrutovao decu u vojsku i slao ih u krvave borbe s pripadnicima plemena Lendu.



Zamenica glavnog tužitelja Fatou Bensouda, koja vodi proces protiv Lubange, tvrdi da su deca sistematski zlostavljana. To je i prvi put u istoriji da se pred jednim sudom vodi postupak zbog tog zločina.



Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Vojnici Tomasa Lubange često su bila deca
Traži se brza presuda



Neke organizacije za ženska i ljudska prava kritikuju proces jer tvrde da bi Lubanga trebalo da odgovara i za druge zločine poput stvaranja seksualnih robova od žena. Konačno, navode oni, u građanskom ratu u Kongu ubijeno je više desetina hiljada ljudi, a stotine hiljada njih je proterano iz domova.



Ali, tužioci žele pre svega jedno - brzu presudu. Zato je, objašnjava Okampo, optužnica redukovana na onaj deo koji je dokaziv. A dokazi kojima optužba raspolaže su šokantni.



„Imamo, na primjer, video zapise na kojima se vidi kako Lubanga jednom detetu u kampu za obuku daje instrukcije. Osmoro nekadašnje dece-vojnika svedočiće o svojim iskustvima. Većina njih je oteta, neki su se prijavili i dobrovoljno. I jedno i drugo je zločin“, kaže glavni tužilac.



Optužba tvrdi da je Lubanga namerno i svesno birao decu mlađu od 15 godina jer je njima lakše manipulisati. 48-godišnji optuženik poriče svoju krivicu. On tvrdi da kao političar nije imao uticaja na delovanje paravojnih jedinica.



Proces je prošlog leta skoro propao pre nego što je i počeo jer odbrani nisu bili dostavljeni neki važni dokumenti. Ali, zahtev za obustavom procesa je na kraju ipak odbijen.



Ludger Kazmircak
oort oort 17:15 03.02.2009

Dim i As Integer

pa... da sam Tomas Lubanga, imao bih stav, sigurno. šta ja znam, teško je razmišljati kao neko koga optužuju za ovakve užase (uz naravno stanovitu ogradu da i evropska civilizacija ima pristojnu tradiciju dece vojnika, samo što smo to "prevazišli".
ali vi jelena mnogo penite a ja zaista ne vidim zašto. ne razumem se u sudove, ne interesuju me sudovi, to je prosto pojava van mog programerskog sveta. treba da postoje, nek postoje, nek se sudi i presuđuje. ako je nešto međunarodni sud, nije mi jasno kako neka država-članica un sme da bude protiv takvog suda, ali dobro to sam ja, ni u politiku se ne razumem.
ja sam pitao šta sam pitao jer mi izgledate kao neko ko bi mogao da mi da odgovor, kako sam već napisao. vaš je lik na statui slobode, citirate hilari klinton i sad ambasadora, pišete o obami, komentarišete... pa reko da pitam šta me zanimalo. a vaš je odgovor kriptičan, kao kad biste me vi pitali "a kako da u visual basicu definišem promenljivu kao ceo broj", a ja vam kažem "ah, imate knjige na Internetu..."
pa onda kažem dobro, a vi ponovo i ponovo.
evo opet da kažem: ok, u redu je.
Jelena Milić Jelena Milić 09:24 04.02.2009

Re: Dim i As Integer

to da o ovako velikoj temi nemate stav je cudno. meni bar ( za nekog ko hvali sa razlogom Republiku, jos i pre)
i ja opet, i opet,

dala sam vam vrlo ozbiljan odgovor kako da za amere postanemo "nevidljivi" najbolji koji znam i zelim srbiji

sad, sto vi to niste ocekivali, ili mislite da to nije dobro i pametno, to je vec predmet debaste protiv koje nemam nista protiv

vanja.t vanja.t 01:13 03.02.2009

Globalizacija ili ...

globalizam je manje diskriminatoran od zatvrenih rezima koji mu se opiru. verujem da mu se opiru upravo zato sto znaju da ce tako izgubiti 'privilegiju" da diskriminisu po seksulanim, verskim, rodnim, polnim, etnickim i drugim slobodama. stepen nediskriminacije u nosiocioma globlaizacije je vrlo visok.

globalizam je na značaju dobio u trenutku kada su kapaciteti zapadne ekonomije postali toliko veliki da su prevazilazili mogućnosti sopstvenog tržišta i kada su za dalji rast i razvoj sopstvene ekonomije i standarda sopstvenog stanovštva bili potrebna nova tržišta.

ovaj period se poklapa sa krajem kapitalizma, kao do tada dominantnog oblika društvenog (ekonomskog) uređenja i pojave novog načina društvenog uređenja, koji nije moguće opisati kao neki novi -izam, kao do tada i različti autori iz različitih oblasit ga nazivaju postindustrijskim dobom, informatičkim dobom, novom ekonomijom... kako god.

kapitalizam je bio unutarnacionalan i zadovoljavao se religijom, kao objašnjenjem stvarnosti, ali kako je rasla ekonomska moć, traćila su se nova tržišta i novo viđenje sveta - globalizam, koji će ceo svet pretvoriti u jedno globalno tržište

suština je da je došlo do radikalne transformacije, onoga što smo nekad u školi zvali načinom proizvodnje, a mi bi danas rekli tehničko-tehnološke osnove ekonomije, (u osnovi kapitalizma je bila II industrijska revolucija, a danas je završena III, i u toku je IV naučnotehnološka revolucija) koja sa sobom povlači i uspostavljanje novih društvenih odnosa. Tadicionalne religije i ideologije su danas prevazđene i na delu je globalizam, koji za cilj ima promociju ravnopravnosti i političke korektnosti. Kao glavni ideal novog doba se promoviše ZAŠTITA MANJINA, a ne LJUDI.

I tu se vraćamo na početak, globalizam je novi oblik društvene svesti, iza kojeg stoji ekonomska snaga, kojoj treba tržište, koje može da prihvati nove proizvode, i staru tehnologiju, što za rezultat ima stalno povećanje ekonomske nejednakosti između naroda, kod kojih je skoncentrisan novac i tehnologija i onih koji samo predstavljaju nova tržišta. Globalizam, naravno, nudi objašnjenje da razlike potiču usled toga što su te sredine diskriminatorne i politički nekorektne. Za svaki slučaj, ako argumenti nisu ubedljivi, tu je i onaj glavni - NATO , koji svi razumemo.

E tu na kraju, nastupate, vi mis milić, da nam kažete kako verujete da su to ustvari ''zatvoreni režimi koji se opiru globalizmu kako bi zadržali privilegiju da diskriminišu po po seksulanim, verskim, rodnim, polnim, etnickim i drugim slobodama...'' pa kome je odmah prihvatljivo, ok, a kome nije vi se zalažete i za evroatlanske integracije

Jelena Milić Jelena Milić 07:21 03.02.2009

Re: Globalizacija ili ...

E tu na kraju, nastupate, vi mis milić, da nam kažete kako verujete da su to ustvari ''zatvoreni režimi koji se opiru globalizmu kako bi zadržali privilegiju da diskriminišu po po seksulanim, verskim, rodnim, polnim, etnickim i drugim slobodama...'' pa kome je odmah prihvatljivo, ok, a kome nije vi se zalažete i za evroatlanske integracije


ma koliko se vi trudili da me raskrinkate, ja da citiram zdravka colica u oovm citatu koji mi nabijate na nos

ne bih ja tu nista mjenjo
vanja.t vanja.t 10:44 03.02.2009

Re: Globalizacija ili ...

ma kakvo raskrinkavanje i nabijanje na nos,
o stvarima koji nas okružuju imamo različito mišljenje, i to je sve.

imate stavove, koji se u velikoj meri razlikuju od mojih, ali i mnogo više informacija i zato volim da pročitam o čemu pišete - puno informacija i interesantnih razmišljanja, ipak, idalje preslaba argumentacija u prilog nato-a i evro-atlanskih integracija koje u svakom tekstu provlačite

ako je obrazloženje ZČ, poštujem i to, ali nemojte onda da se čudite, što
I posle kažu Ms Milić pristrasna i neobjektivna

bez logične analize informacija i događaja o kojima pišete, i na argumentima zasnovanih stavova, vi se zapravo bavite agitovanjem i reklamiranjem, što, naravno, nije ništa loše
Jelena Milić Jelena Milić 11:07 03.02.2009

Re: Globalizacija ili ...

ipak, idalje preslaba argumentacija u prilog nato-a i evro-atlanskih integracija koje u svakom tekstu provlačite


gde je nadjoste u ovom postu leba vam, to je neko gore nabacio, standardno, a vi se uhvatli bas toga

interesantno, a to dosta govori i o vasoj prcepciji mog pisanja ovde,

pogledajte samo ovaj post, glavna tema mu je pocetak rada ICC i promena americkog stava prema ICC i ni jedan jedini komntar na to

pa vi sad vidite ko stalno nanosi ka nato i evroatlantskim integracijama ovde

bez logične analize informacija i događaja o kojima pišete, i na argumentima zasnovanih stavova, vi se zapravo bavite agitovanjem i reklamiranjem, što, naravno, nije ništa loše


a jel moze neki primer za ovo
Jelena Milić Jelena Milić 14:00 03.02.2009

to vanja t

a sta vi mislite o ovome, sto je inace bila tema posta

Svet | 26.01.2009
Suđenje za uništeno detinjstvo

Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Tomas Lubanga pred sudom u HaguMeđunarodni krivični sud (ICC) u Hagu je prvi stalni međunarodni sud za ratne zločine, zločine protiv čovečnosti i genocid. Proces protiv vođe pobunjenika u Kongu Tomasa Lubange, prvi je koji se pred njim vodi.

Tomas Lubanga Dilo oduvek je sanjao o tome da uđe u istoriju. Ali verojatno nije mislio da će to učiniti kao prvi optuženik za ratne zločine na klupi Međunarodnog krivičnog suda u Hagu. Šest i po godina pošto je taj sud službeno počeo s radom, sada (26.01.) je pokrenut i prvi proces. To je istorijski dan i za glavnog tužioca Luisa Morena Okampa.



„Vidite, sud funkcioniše. Za mnoge ljude u Evropi možda Lubanga nije neka važna osoba, ali za ljude u Ituriju, koji su patili pod njim, on je i te kako važan“, kaže Okampo.



Kao vođa Unije kongoanskih patriota, pobunjeničke grupe pripadnika plemena Hema, Lubanga je optužen da je između jula 2002. i decembra 2003. godine regrutovao decu u vojsku i slao ih u krvave borbe s pripadnicima plemena Lendu.



Zamenica glavnog tužitelja Fatou Bensouda, koja vodi proces protiv Lubange, tvrdi da su deca sistematski zlostavljana. To je i prvi put u istoriji da se pred jednim sudom vodi postupak zbog tog zločina.



Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Vojnici Tomasa Lubange često su bila deca
Traži se brza presuda



Neke organizacije za ženska i ljudska prava kritikuju proces jer tvrde da bi Lubanga trebalo da odgovara i za druge zločine poput stvaranja seksualnih robova od žena. Konačno, navode oni, u građanskom ratu u Kongu ubijeno je više desetina hiljada ljudi, a stotine hiljada njih je proterano iz domova.



Ali, tužioci žele pre svega jedno - brzu presudu. Zato je, objašnjava Okampo, optužnica redukovana na onaj deo koji je dokaziv. A dokazi kojima optužba raspolaže su šokantni.



„Imamo, na primjer, video zapise na kojima se vidi kako Lubanga jednom detetu u kampu za obuku daje instrukcije. Osmoro nekadašnje dece-vojnika svedočiće o svojim iskustvima. Većina njih je oteta, neki su se prijavili i dobrovoljno. I jedno i drugo je zločin“, kaže glavni tužilac.



Optužba tvrdi da je Lubanga namerno i svesno birao decu mlađu od 15 godina jer je njima lakše manipulisati. 48-godišnji optuženik poriče svoju krivicu. On tvrdi da kao političar nije imao uticaja na delovanje paravojnih jedinica.



Proces je prošlog leta skoro propao pre nego što je i počeo jer odbrani nisu bili dostavljeni neki važni dokumenti. Ali, zahtev za obustavom procesa je na kraju ipak odbijen.



Ludger Kazmircak
vanja.t vanja.t 14:52 03.02.2009

Re: to vanja t

u pravu ste, moj komentar se nije odnosio na aktuelni post, već na komentar, koji ste kasnije naveli kao odgovor nekom od čitalaca, izvinjavam se što sam blog udaljavao od teme; u krajnjoj liniji to je bio komentar vašeg komentara, a na koji mi niste ni odgovorili, ali ok da se ne vraćamo na to.

ja sam već naveo da su vaši tekstovi, meni interesantni i informativni, i da ih zato i pratim, i ovo je jedan u nizu takvih tekstova.

komentar? pa verovatno se slažemo da je međ.krivični sud selektivan; svi sudovi rade po zakonima koji za cilj imaju očuvanje sistema (ekonomskog, pravnog, moralnog) u okviru koga nastaju, i to je dobro jer to pruža sigurnost ljudima u velikoj meri, nikad u punom smislu, a često i nedovoljno.

Jelena Milić Jelena Milić 09:16 04.02.2009

Re: to vanja t

verovatno se slažemo da je međ.krivični sud selektivan; svi sudovi rade po zakonima


pa tek je poceo da radi, ovo mu je prvi slucaj!

inace, znate li ko jos kad vec o selektivnosti pricamo, nije ratifikovao statut!

tyson tyson 01:27 04.02.2009

I posle kažu Ms Milić ispira mozak


Jel' ja to propuštam nešto...? U čemu je trik sa postavljanjem sedam puta jednog te istog teksta?


Svet | 26.01.2009
Suđenje za uništeno detinjstvo

Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift:




Jelena Milić Jelena Milić 09:15 04.02.2009

Re: I posle kažu Ms Milić ispira mozak

u time sto posle 40 kometara niko nije na isti obratio paznju!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana