Politika

Šta prvo - otvaranje tajnih dosijea II

Jelena Milić RSS / 03.05.2012. u 06:06

U prilogu su  izvodi iz govora ostalih uvodničara  na nedavno održanom okruglom stolu CEAS "O preporukama Evropskog parlamenta iz Rezolucije O napretku Srbije u procesu njenih evropskih integracija- Podrška usvajanju zakona o otvaranju tajnih dosijea». EP je u spomenutoj Rezoluciji pozvao vlasti u Srbiji da nastave sa naporima da eliminišu nasleđe komunističkih tajnih službi, kao korak u procesu demokratizacije Srbije i podsetio na značaj dalje reforme sektora bezbednosti, jačanje parlamentarnog nadzora i kontrole nad službama bezbednosti, kao i na značaj otvaranja nacionalnih arhiva. Podršku organizatoru i učesnicima skupa pružio je u svom pozdravnom pismu izvestilac EP za Srbiju Jelko Kacin.

 

Vuk Drašković: Otvranje dosijea, otvaranje knjige smrti, zločina, je prvorzredno političko, moralno, bezbednosno, regionalno i evropsko pitanje. Ja sam još 2004. imao najtvđe obećanje tadašnjeg premijera da će zakon ući u proceduru samo ga valja napisati. Kad je napisan i predat usledila je odmazda službi bezbednosti. U jednom danu SPO ostao je bez 10 od 13 poslanika. 2008. ja sam imao najtvrđa obećanja od glavnog koalicionog partnera, Demokratske stranke, da će taj zakon među prvima ući u proceduru. Posle tri godine dobili smo pismo bez potpisnika u kome se sugeriše da budemo razumni, odgovorni, da ne unosimo zlu krv. Čini mi se da su te poruke jasne. Kad smo 2010. mi tražili da zakon uđe u proceduru, da zakon bude hitno usvojen, niko sem LDP nas nije podržao. Ko sem Preokreta traži da se otvore dosijei? Niko. Zašto? Zločin je ovde tajna. Zločinci su još ovde zaštićeni...Na poligonima policije u Beogradu, u jezerima Srbije nađeni su leševi civilia, dece, više od 1 000 njih otkopano. To su žrtve strašnih zločina počinjenih na Kosovu. Je li se neko ovde oglasio, je li ovde neko krenuo u tu BIA i rekao: dajte, vi imate podatke koji su to zločinci ovo napravili. Ne. Zašto ne? Zato što se to uglavnom i ne smatra zločinom. Veoma bi bilo važno kada bi se ustanovila i uloga Rusije i njenih organa u zabrani i pritiscima na vlast da se nipošto ne smeju otvoriti tajni dosijei.


Ivan Andrić: Još dok samo predlagali zakon o lustraciji bio je očit pokušaj službi da se popusti na lustraciji i time dobije na vremenu dok se zakon o dosijeima ne donese, što je bio pokušaj tajnih službi da zadrže uticaj. Nama je 2003. godine u vojsci rečeno da u vojsci nema nikakvih dosijea. Kasnije je to promenjeno da ih ima, ali nije baš u redu da se ta materija otvara. Usvajanjem ovih zakona pokazuje se politička volja da se raskine sa jednim sistemom odnosa koji u društvu postoji. U meri našeg uticaja u budućem parlamentu taj će se zakon naći na dnevnom redu ili neće. Ukoliko mi budemo imali 5% neće biti realno da se taj zakon nađe na dnevnom redu. Otvoreni smo za sve sugestije, ali smatramo da se u otvaranju dosijea mora ići u što širi zahvat sa što manje odredbi koje bi omogućile da se ovaj proces kompromituje. Podržavamo i osnivanje nezavisne komisije, svaki predlog koji će je učiniti nezavisnijom od stranaka i vlasti mi prihvatamo.
Branka Prpa: Kao istoričar moram da kažem da smo mi ne samo skoro jedina zemlja u Evropi koja nema zakon o tajnim dosijeima, nego ni zakon o arhivima i arhivskoj građi. Drugim rečima, mi nemamo način kako da zaštitimo dokumenta te prirode. Pitanje otvaranja personalnih dosijea su posebno delikatna, upravo zbog detalja i pikanterija iz života pojedinaca. Slavko Ćuruvja ubijen je za vreme ratnog, vanrednog stanja. Na vlasti su tada bile i civilne i vojne vlasti. Kako je moguće da tadašnji KOS ne zna za ubistvo? Kako je moguće da vojne tajne službe nisu uključene u celu tu priču? Mi ne možemo da vršimo kozmetičko terminološku promenu, pa umesto RSDB sada zovemo BIA, a sadržaj je isti. Dakle, ne pročešljavamo i ne menjamo metod rada ključnih insuticija koje su temelj totalitrnog sistema. To nije pitanje političkih želja. To je imperatvino pitanje za srpsku državu i budućnost.


Sonja Biserko: Ovoj temi treba pažljivo javno govoriti, službe bezbednosti su deo bezbednosne strukture svake države, pitanje je samo koliko su one kriminalizovane ili u službi ove ili one ideologije. Treba biti svestan da nisu svi ljudi u tim službama kriminalci, da se ne bi diskvalifikovalo ono što je bezbednosni stub svake države. Ipak činjenica je da su službe bile instrument opstrukcije pluralizacije ovog društva devedesetih ali i osamdesetih, ali je i činjenica da je tzv. demokratska opozicija osamdesetih bila u saglasnosti sa tim službama. Te službe ne deluju samostalno, deluju iz nekih centara, pre svega ideoloških, velikosprpskih, treba dakle povezati stanje tokom pola veka. Neće biti saglasnosti za otvaranje dosijea sve dok deluje taj neformalni centar. Demontiranje tih službi je i demontiranje velikosrpskog projekta, jer su one bile apsolutno u funkciji, od Knina, Slavonije, Bosne, Kosova, Srebrenice,... Škorpioni koji su bili samo mali deo toga su zapravo pesnica jedne takve službe. Politička elita koja je sada na sceni, čak i nema svest da je i sama instrument određenih takvih politika, i da je to vidljivo svakodnevno.


Milan Antonijević: Podsetio bih na nekoliko rečenica koje je Rade Bulatović rekao da našem skupu 2005.godine da je selektivno otvaranje dosijea nešto što bi sprečilo političke posledice. Tu leži velika opasnost. Time bi smo obesmislili lustraciju. Ukoliko dobijemo papire koji imaju mnogo crnog, nećemo imati nikakvog efekta.


Dejan Milenković: Kao što se vidi, nema dovoljno političkih stranaka koje bi zastupale interese donošenja zakona o otvaranju dosijea. Treba da postoji konsenzus organizacija civilnog društva koji će stalno gurati ovu temu. Vrlo je važno pitanje - šta ćemo sa našim građanima koji su živeli u inostranstvu, koji su tamo prisluškivani, ta služba se doskora zvala Služba za istraživanje i dokumentaciju u okviru MSP. Gde je to nestalo, da li tu postoje neka dosijea?


Aleksandar Resanović: Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predstavlja pravni osnov za otvaranje i pristup dosijeima. Taj zakon obavezuje službe bezbednosti da obaveste građanina da o njemu imaju dosije, da mu omoguće uvid, da mu omoguće da dobije kopiju i da mu omoguće brisanje podataka iz dosijea, što ponekad praktično znači i uništavanje tog dosijea. Međutim, zašto se i taj zakon ne primenjuje? One naredne odredbe, posle odredbi o pravima koja građanin ima, sadrže značajna ograničenja da se ova prava realno ne mogu ostvarivati. Ona se sastoje u tome da građanin ne može da ostvari svoja prava ako bi to onemogućilo rad službi bezbednosti, ugrozilo javnu i nacionalnu bezbednost, privredni i finansijski interes zemlje, ako bi to ugrozilo privatnost ili važan interes nekog lica, njegov fizički, ali ne i psihički integritet, kao i njegovo zdravlje. Ograničenja su široko postavljena, pa se prava iz Zakona u praksi ne mogu ostvarivati. Zbog toga, i zbog raščišćavanja sa totalitarnim i autoritarnim režimom, neophodno je doneti poseban zakon o otvaranju tajnih dosijea, koji bi uredio sva pitanja o otvaranju, čime bi učinio jasan otklon od režima koji je tada postojao. Takav zakon bi imao prednost primene u odnosu na druge zakone, jer bi bio specijalan, odnosio bi se samo na otvaranje dosijea. Politička volja je neophodna ne samo da se zakon donese, nego još više i da se primenjuje, a za to je neophodno angažovati stručne ljude i uložiti velika sredstva. U suprotnom to će biti izigravanje zakona, uvreda za sve, posebno žrtve i njihove porodice. Rešenja u zakonu bi trebalo da budu kvalitetna, pravedna i ostvariva. Zakon bi trebalo da se odnosi na sve civilne i vojne službe bezbednosti i njihove prethodnike. Zakon bi trebalo da se odnosi i na dosijee koji su već predati Arhivu Srbije i Vojnom arhivu. Pored ostalog, potrebno je i značajno unaprediti proceduralne odredbe u odnosu na sadašnji predlog.


Lazar Stojanović: Imao sam iskustva da ogromni arhivi postoje i u zatvorima. Zaslugom Instituta za savremenu istoriju meni su dali moj dosije iz zatvora. I to jeste dokument o represiji. Veliki broj dosijea i podataka se nalazi i u ličnim arhivama, gde bi zakon mogao da predvidi i neku vrstu amnestije za one koji bi sada dali te podatke, nešto poput svedoka saradnika. Osim tajnih dosijea, koji ne mogu u potpunosti da rasvetle funkcionisanje tajnih službi, imate i zahtev za otvaranje dnevnika naredbi, izveštaje, sve druga operativna dokumenta, to ne ulazi u lična dosijea, a taj deo dokumenata je bitan za rasvetljavanje istorije. Ne postoji takođe ni jedan razlog da kadrovski kartoni ne budu izneti u javnost, i to je stvar koja bi nam takođe mnogo pomogla kada se radi o sadašnjem načelniku generalštaba, pa ako nam nedostaje lični dosije, mi ćemo videti ko je gde i sa kim šta radio. Mora se naći način koji stanovište koje miri princip o zaštiti trećih lica sa jedne i princip o potpuno otvorenim dosijeima sa druge strane.


Vesna Rakić Vodinelić: Smatram da je ideja otvaranja dosijea jedna politički i pravno legitimna ideja. Nećete retko čuti da je za otvaranje dosijea kasno, a to kasno se računa od uspostavljanja formalne parlamentarne demokratije, kao i na to u kakvom se stanju dosijea nalaze. Nije tako. Država koja je ovde mnogo hvaljena, Češka, je otvorila dosijea 97 godine, tek osam godina pošto je do promene došlo, uprkos tome što je imala disidente i u tajnoj policiji. Nije to bio lak posao za njih, oni su tada procenili da je između polovine i trećine personalnih dosija bilo uništeno. To je ono drugo kasno. Ako se u Češkoj to procena, u Srbiji bi moglo da se tvrdi da je zbog tedisperzije dokumenta na razna mesta I drugog uništeno između petine i četvrtine dokumenata. Otvranje dosijea je jedna i od pravnih mera suočvanja sa prošlošću. Društvo koje nije u stanu da se suoči sa svojom zlom prošlošću, ne može da se suoči sa svojom budućnošću. Nema budućnosti ako se ne suočimo sa prošlošću. I to ne individualno nego kao društvo. Sledeći argument u prilog značaju otvaranja dosijea, koji je iskustveno proveren i u Češkoj i u Nemačkoj, je to što su slučajevi koji su rezultirali dugotrajnim kaznama, smrću, prisilnim radom, bili izučavani i studirani na fakultetima. Sada ti četrdesetogosišnjaci koji su to studirali naučili te slučajeve upravljaju tim državama, i imaju užasan strah da im se to nikada ne ponovi. Otvaranje dosijea ima dakle i preventivno dejstvo, ima dejstvo i za budućnost. Bez otvarnja dosijea nema ni rehabilitacije. Otvaranje dosijea kao elementa borbene demokratije, to je jedino sredstvo radi daljeg sprečavanja manipulisanja njima. Ne možete reformisati službe bezbednosti, dok ne otvorite dosijea.

 

 



Komentari (250)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 06:23 03.05.2012

1



Edit:

Posto sam se ustolicio na zasluzenom prvom mestu, da i napisem stogod.
Mis Milic, vidim vas online... Na vasem kontinentu je cik zore, drzavni praznik. Moram vam priznati da ste vredni.
Na mom kontinentu je prosla ponoc. jos malo pa idem da spavam. Medjutim, kod Pajica je vece, mozda se javi i da neizmeran doprinos recju i slikom novoj epizodi predizbornog feljtona/

gorstak92 gorstak92 07:02 03.05.2012

The most funny blog ever

Dear Ms. Milic,

Thank you for helping me to make decision for which party I will not vote on coming elections.
I will avoide, for sure, LDP, SNS and URS.
LDP - because of so stuppid campaign you promote. I am enjoying on it but it is not a reason for electing.
SNS - because of so rotten campaign you promote. There is a chance that you are working for SNS against LDP. Maybe, you are working for DS. Let me think. No. Serbia will become a member of NATO if some other option replace present ruling party.

URS - as I understood it is forbidden to tell anything against URS on B92 and there is a reason for avoiding this political party (is this a political party?).

Sorry for my rusty english.

A picture is worth a thousand words.
A video clip is worth cca 48 pictures per secund:

expolicajac expolicajac 07:09 03.05.2012

Re: 1

čestitam
Kasnije ću da editujem komentar. Prvo jutarnja kafica, gimnastika, pa tek onda blogovanje na besmislenim, a ipak divnim, blefovima.

Zbog izuzetno razvijenog instikta za zaštitu lične i imovinske sigurnosti građana (čitaj blogera), odmah se javljam posle gorštaka da mu sačuvam bulju od Peđice. Vaša bezbednost je za mene obaveza.
gorstak92 gorstak92 07:48 03.05.2012

Re: 1

expolicajac
čestitam
Kasnije ću da editujem komentar. Prvo jutarnja kafica, gimnastika, pa tek onda blogovanje na besmislenim, a ipak divnim, blefovima.

Zbog izuzetno razvijenog instikta za zaštitu lične i imovinske sigurnosti građana (čitaj blogera), odmah se javljam posle gorštaka da mu sačuvam bulju od Peđice. Vaša bezbednost je za mene obaveza.

Hvala ex
Kako planiram da okačim komentare na engleskom da i Milićkini sponzori skapiraju dobru zajebanciju trebaće mi više prostora na vidljivim pozicijama.
Pozdravljam Krkarovu inicijativu kačenja slika golih devojaka.

Edit:

Preokret (turn around)
gorstak92 gorstak92 07:53 03.05.2012

Blogovatelje majstore

Iskreno ti zavidim na dvostruko prvom mestu, ali to nije razlog da ti ne čestitam uz umetničke fotografije.








Predrag Azdejković Predrag Azdejković 08:14 03.05.2012

Re: 1

Posto sam se ustolicio na zasluzenom prvom mestu, da i napisem stogod.


Baš mi je drago zbog tebe, ali bih ja voleo malo da promenim... daj još nekome šansu da bude lokomotiva!
krkar krkar 08:23 03.05.2012

Re: 1

Pozdravljam Krkarovu inicijativu kačenja slika golih devojaka.


Nisu to gole devojke nego kulturne radnice u službenim uniformama




alselone alselone 08:25 03.05.2012

Re: 1

krkar

Nisu to gole devojke nego kulturne radnice u službenim uniformama


Ako je ono sluzbena uniforma u LDP-u kajem se do neba, povlacim sve sto sam rekao. Milojko, Dragec, dolazim!
dragoljub92 dragoljub92 08:27 03.05.2012

Re: 1

alselone
krkar

Nisu to gole devojke nego kulturne radnice u službenim uniformama


Ako je ono sluzbena uniforma u LDP-u kajem se do neba, povlacim sve sto sam rekao. Milojko, Dragec, dolazim!

ne gurajse nego lepo stani u red i pitaj ko je zadnji...
alselone alselone 08:29 03.05.2012

Re: 1

ne gurajse nego lepo stani u red i pitaj ko je zadnji...


zadnji je najbolja lokacija, al' sta ako zatvore vozic?
highshalfbooze highshalfbooze 10:00 03.05.2012

Re: 1

blogovatelj


Edit:

Posto sam se ustolicio na zasluzenom prvom mestu, da i napisem stogod.
Mis Milic, vidim vas online... Na vasem kontinentu je cik zore, drzavni praznik. Moram vam priznati da ste vredni.
Na mom kontinentu je prosla ponoc. jos malo pa idem da spavam. Medjutim, kod Pajica je vece, mozda se javi i da neizmeran doprinos recju i slikom novoj epizodi predizbornog feljtona/



Déjà vu
ecce-florian ecce-florian 10:19 03.05.2012

Re: 1

daj još nekome šansu da bude lokomotiva!


Kako planiram da okačim komentare na engleskom da i Milićkini sponzori skapiraju dobru zajebanciju trebaće miviše prostora na vidljivim pozicijama.
Pozdravljam Krkarovu inicijativu kačenja slika golih devojaka.


stop discrimination now



bubamarac bubamarac 11:41 03.05.2012

Re: 1

Gorstak, opet te Blogovatelj zeznuo. Sutra u 04 h da si ustao!

Jebote, bice neobicno bez ove serije blogova. Ovo ko nekad onaj Miletic.
gorstak92 gorstak92 11:45 03.05.2012

Re: 1

Jebote, bice neobicno bez ove serije blogova. Ovo ko nekad onaj Miletic.

Uslišiće nama molbe Krkar.
Veliki je on, a i zabole ga.
Ode na put, a ostavi salu za fizičko otključanu.
S vremena na vreme ubaci po neki ozbiljan tekst dok slobodnim stilom nabija čitanost.
blogovatelj blogovatelj 12:46 03.05.2012

Re: 1

Baš mi je drago zbog tebe, ali bih ja voleo malo da promenim... daj još nekome šansu da bude lokomotiva!


to se ne daje, dragi moj Peki.
To mora da se zasluzi.
blogovatelj blogovatelj 12:48 03.05.2012

Re: 1

Déjà vu


Kad sam video naslov isto to sam i ja rekao.
Posto je naslov isti, tekst isti, red je da i prvi komentar bude isti.
laziiprevare laziiprevare 13:55 03.05.2012

Re: 1

"Mi smo 10 godina stariji, siromašniji, propaliji. To je cena naše gluposti i naše neodgovornosti."



"Taj razgovor, za koji sam rekao da je vođen između predstavnika engleske Službe u mojoj kancelariji, na tom sastanku su bili prisutni pored mene i Nenad Milić i Čeda Jovanović, tako da na tom sastanku – razgovoru koji se vodio nedelju dana posle “Limesa”, a deset dana pre Zoranovog ubistva… ceo grad već uveliko pričao da ta grupa sprema da ubije Zorana Đinđića"(Vladimir Popović)

"Ceo grad je pričao,svi su znali ,da je čovek bio živa meta"(Zoran Stijović)

"Nama je bilo potpuno jasno da se radi o pokušaju ubistva, odnosno o atentatu"(Milan Obradović)

"Kao građanin ne može da shvati kako je i zašto omogućeno da kriminalna banda neometano juri po Srbiji Đinđića da ga ubije"(Nata Mesarović)
maksa83 maksa83 14:26 03.05.2012

Re: 1

Baš mi je drago zbog tebe, ali bih ja voleo malo da promenim... daj još nekome šansu da bude lokomotiva!

Sram te bilo bre, to su sve ozbiljni ljudi u godinama...

Bili Piton Bili Piton 14:51 03.05.2012

Re: 1

gorstak92


Preokret (turn over)


ekšli, turn around. turn over bi bio prevrt ili preobrt.

missim, znam da picajzlišem ali ono....it's beyond my control.

a ionako vidim da ste raspalili po sisama uglavnom, tako da je skroz nebitno, ignore me.
gorstak92 gorstak92 14:55 03.05.2012

Re: 1

Bili Piton
gorstak92


Preokret (turn over)


ekšli, turn around. turn over bi bio prevrt ili preobrt.

missim, znam da picajzlišem ali ono....it's beyond my control.

Fala.
Nije picajzlisanje. I meni je malo škripalo u ušima taj turnover, a mrzelo me da zbog toga vrtim rečnik.

Siguran sam da u onom gore obraćanju Tarzan to Ms. Milic ima mnogo težih gramatičkih prestupa, ali mislim da se razume.
draft.dodger draft.dodger 15:12 03.05.2012

Re: 1

gorstak92
Bili Piton
gorstak92


Preokret (turn over)


ekšli, turn around. turn over bi bio prevrt ili preobrt.

missim, znam da picajzlišem ali ono....it's beyond my control.

Fala.
Nije picajzlisanje. I meni je malo škripalo u ušima taj turnover, a mrzelo me da zbog toga vrtim rečnik.

Siguran sam da u onom gore obraćanju Tarzan to Ms. Milic ima mnogo težih gramatičkih prestupa, ali mislim da se razume.

Pošto je pokret smejurija, naziv bi mu trebalo prevesti u skladu sa pravilima prevođenja iz rubrike Život.

BEFORE + TURN (SPIN)
gorstak92 gorstak92 15:25 03.05.2012

Preokret jašta

Balada o cenzusu
ecce-florian ecce-florian 15:49 03.05.2012

Re: Preokret jašta

Misim da je gorštak podsvesno bio pod uticajem veo bitnog i nadasve istorijskog Spirinog bloga

na kome se pojavljivala poređenja sa cepanjem rukava i okretanjem rukavica.

Predlažem da ovom prilikom evociramo uspomene u povodu jubileja - četvorogodišnjice od objavljivanja
nsarski nsarski 16:04 03.05.2012

Re: 1

zadnji je najbolja lokacija, al' sta ako zatvore vozic?

Eh, pusta matematika!
Zadnji nije najbolji polozaj. Najbolje je drugom od napred. On hebe, on je heban, a moze onog ispred sebe da uhvati za qrac. Totalna privilegija i cista matematicka indukcija!
blogovatelj blogovatelj 16:13 03.05.2012

Re: Preokret jašta

Balada o cenzusu


Mislim da ova vise odgovara

Jump down, spin around...


mlekac mlekac 19:56 03.05.2012

Samo da primetim

Uskoro ce predizborna cutnja - mole se blogodrugari vicni tome da nekako arhiviraju ove predizborne kulinarke blogove da ne bi isti zavrsili ko PRASA, t.j. bez pola komentara...



krkar krkar 06:43 03.05.2012

Sise


Mislim da je uvodnim referatom Ms Milić otvorila jednu od najvažnijih tema današnjice:

Sise

Velike ili male? (koliko velike ili koliko male)
Silikoni - DA ili NE?

Kad smo već kod silikona, valjalo bi razmotriti i treba li socijalno da plaća silikone. Dve (od 3) kćeri moga druga ugradile su silikone o trošku socijalnog negde u 16-17 godina 'jer su ih male grudi dovodile u psihološki opasno stanje'. Naravno, radi se o dekadentnoj zapadnoj zemlji gde je tako nešto moguće.

A ako se usvoje silikoni o trošku socijalnog, možda bi Tadić mogao da bude savetnik.

Mis'm ako ostane bez sadašnjeg posla.

Sa kravama je u poslednje vreme baš naučio
gedza.73 gedza.73 06:59 03.05.2012

Re: Sise

krkar
Sise
Velike ili male? (koliko velike ili koliko male)

Ovo je već tema koja obećava.
Mis'im, mnogo je lepše polemisati o grudima nego o klanju i prežderavanju.
Još ako se sybil javi.

gđo. Milić, moram da priznam da ste ubistvenim tempom postavljanja blogova zavidno podigli nivo znanja u raznim oblastima popšut kulinarstva, muzike, prava...

Nemojte da nas izneverite i da posle izbora prestanete sa 'unošenjem' dobre atmosfere u našu skromnu blogozajednicu.
expolicajac expolicajac 07:06 03.05.2012

Re: Sise

Velike ili male? (koliko velike ili koliko male)

Mene mama nije dojila kad sam se rodio. Rodila me carskim rezom i bio težek porođaj. Odrasto sam na laktavitu i laktacitu, valjda se to tako zvalo u to vreme. Priča mi otac kad sam prešo na "osiječko" mleko bila radost u kući. Tako da zbog trauma iz najranijeg detinjstva volim samo velike i sa velikim dekolteom.
Da sprečim freehand da se iživljava nad mojom mladošću saopštavam javno da zbog konzumiranja velike količine kravljeg mleka tokom bebi faze postao sam ovoliki VO. Za one koji me vole BIK
alselone alselone 07:13 03.05.2012

Re: Sise

(koliko velike ili koliko male)

validni validni 07:28 03.05.2012

Re: Sise

krkar

Sise


To je univerzalna tema, može da pomogne i u izborima, što jes' jes'... Potošilo se sve ostalo jedino su one (mislim sise) preostale. Ali, treba pažljivo birati promoterke, nije mi ostalo zapaženim da je LDP to sposoban da obezbedi iz članstva & simpatizerstva (iz baze), tako da treba posegnuti za nezavisnim izvorima.

Evo, ja ću da volontiram, da se žrtvujem i pripomognem (na izbore ipak neću - mnogo bi bilo). Valjalo bi ubaciti tu i Peđu, on je po tom pitanju nepristrasan.
krkar krkar 07:32 03.05.2012

Re: Sise

Ali, treba pažljivo birati promoterke, nije mi ostalo zapaženim da je LDP to sposoban da obezbedi iz članstva & simpatizerstva (iz baze), tako da treba posegnuti za nezavisnim izvorima.




Ova je bogme iz Ledepeja
krkar krkar 07:39 03.05.2012

Re: Sise


A evo i direktna veza sisa i kulture iz Zaječara.

BTW ko je tamo na vlasti, mnogo su mi ravne ove kulturnjakinje?

validni validni 07:42 03.05.2012

Re: Sise

krkar

Ova je bogme iz Ledepeja

Da, ali sise su tu ipak u drugom planu. Ovo je teška artiljerija, to će Čeda da koristi od večeras u ponoć do izbora. Doduše, neće smeti da govori, zbog predizborne ćutnje... gre'ota zaista, čini se da bi imala šta da kaže. A možda u nedelju krene od kuće do kuće po neopredeljene glasače. Ako mi osvane na pragu, možda i promenim odluku glede izbora.
niccolo niccolo 08:34 03.05.2012

Re: Sise

Sise

Čoveče, ala smo omatorili, trebalo nam je 7 blogova da dođemo do teme sisa...prve dve godine do njih bismo došli na trećem
alselone alselone 08:38 03.05.2012

Re: Sise

Čoveče, ala smo omatorili, trebalo nam je 7 blogova da dođemo do teme sisa...prve dve godine do njih bismo došli na trećem


Em to, em su guze vecito nepravedno zapostavljene.
Viva la guze! (bez akcenata)
niccolo niccolo 08:48 03.05.2012

Re: Sise

em su guze vecito nepravedno zapostavljene.

Da znaš da sam i ja to primetio
krkar krkar 08:57 03.05.2012

Re: Sise

em su guze vecito nepravedno zapostavljene.


Vrlo nepravedno! A radi se o sasvim korisnom organu


predatortz predatortz 08:57 03.05.2012

Re: Sise

Silikoni - DA ili NE?


Da. I da ih pokriva obavezno osiguranje. Gde god manjka da se doda...
alselone alselone 09:04 03.05.2012

Re: Sise

milisav68 milisav68 09:11 03.05.2012

Re: Sise

niccolo niccolo 09:14 03.05.2012

Re: Sise

Mudro zbori Milisav...
ecce-florian ecce-florian 10:22 03.05.2012

Re: Sise

A ako se usvoje silikoni o trošku socijalnog, možda bi Tadić mogao da bude savetnik.


Jes, pa da se posle nosimo sa ovakvim posledicama.




JJ Beba JJ Beba 16:07 03.05.2012

Re: Sise

Vrlo nepravedno! A radi se o sasvim korisnom organu

hm, šteta što što je rodna vice versa diskusija nemoguća

G r o f G r o f 06:45 03.05.2012

smučilo mi se više.... II

ne bih da se ponavljam ali...
ebali te (uh) tajni dosjei, i kosovo i dražo i salonska politika i ko zna šta još ali nemam sad vremena da nabrajam.
ekonomija i red u državi su pitanja svih pitanja sve ostalo je šminkanje osudjenika pre vešanja.
...ako je to prvo, bolje da vam se ne dozvoli da počinjete.
dragoljub92 dragoljub92 07:02 03.05.2012

alo

gorštak,budi se,opet se upalio hilandar a ti spavaš.

opet kečiga za doručak,pa dokle više bre?!
gorstak92 gorstak92 07:07 03.05.2012

Re: alo

dragoljub92
gorštak,budi se,opet se upalio hilandar a ti spavaš.

opet kečiga za doručak,pa dokle više bre?!

Blogovatelj razvaljuje, a Ms Milic piše blogove kao da ide na pecanje pa ajd pre no što krene da okači jedan.
alselone alselone 07:10 03.05.2012

Re: alo


Blogovatelj razvaljuje, a Ms Milic piše blogove kao da ide na pecanje pa ajd pre no što krene da okači jedan.


Mene bebac probudio u pola 6, i cekaj, i cekaj i nista. Taman se obrijao - paf! - blogovatelj uleteo.
dragoljub92 dragoljub92 07:36 03.05.2012

Re: alo

gorstak92
dragoljub92
gorštak,budi se,opet se upalio hilandar a ti spavaš.

opet kečiga za doručak,pa dokle više bre?!

Blogovatelj razvaljuje, a Ms Milic piše blogove kao da ide na pecanje pa ajd pre no što krene da okači jedan.

a ja se izležavam od 6,mrzi me da otvorim oči i upalim komp,kad ono blogovatelj i Mrs Milić ruku pod ruku sa Kečigom.
freehand freehand 07:38 03.05.2012

Re: alo

alselone

Blogovatelj razvaljuje, a Ms Milic piše blogove kao da ide na pecanje pa ajd pre no što krene da okači jedan.


Mene bebac probudio u pola 6, i cekaj, i cekaj i nista. Taman se obrijao - paf! - blogovatelj uleteo.

Blogovatelj hakovao Milićku?!

dragoljub92 dragoljub92 07:41 03.05.2012

Re: alo

freehand
alselone

Blogovatelj razvaljuje, a Ms Milic piše blogove kao da ide na pecanje pa ajd pre no što krene da okači jedan.


Mene bebac probudio u pola 6, i cekaj, i cekaj i nista. Taman se obrijao - paf! - blogovatelj uleteo.

Blogovatelj hakovao Milićku?!


vrbujuje je za Piratsku Partiju
alselone alselone 07:43 03.05.2012

Re: alo

Blogovatelj hakovao Milićku?!


Blogovatelj bolje hakuje nego sto bezi od losova po Ontariju.
dragoljub92 dragoljub92 08:20 03.05.2012

Re: alo

opet se upalio hilandar a ti spavaš.

moram ovde da se ps-ujem,tako je valjda gramatičeski pravijlno
elm kad je tamo krajem sedamdesetih-početkom osamdesetih postala realna opasnost da hilandar ,zbog smanjenog broja srpskih monaha manje od 10 ,oko 5 ih je ostalo,grčka je ,opet po zakonu, mogla da preuzme hilandar pod svoje i da dovede svoje monahe da se brinu o hilendaru,ima neki zakon koji to predviđa.elem nitko od ovih što se sad klanjaju i krste od poda do neba nije se oglasio o tom problemu,nisu ni znali da postoji tamo neki hilandar.a pošto je mene lično uznemirila ,tad,činjenica da možemo da ostanemo bez hilandara stim uvezi imam sva moralna prava da ismejavam ove tobož vernike koji su za hilandar čuli tek posle 91.(pogodi tačku,a nisam pismet samo kad je komuziam u pitanju
psps
ćudo jedno kako tradicionalisti uspevaju da ogade tradiciju svakom normalnom ćoveku
mariopan mariopan 09:44 03.05.2012

Re: alo

Blogovatelj hakovao Milićku?!

Ma nije još, pratimo situaciju.
alselone alselone 09:46 03.05.2012

Re: alo

Blogi, a da se ti zrtvujes za svoje drugare blogere?
blogovatelj blogovatelj 12:57 03.05.2012

Re: alo

Blogovatelj bolje hakuje nego sto bezi od losova po Ontariju.


E, ovde su nekada postojale i zvecarke, pa ih istrebili. Nisu kao one pacificke, nemaju dva metra, ali zvece. Nije mi jasno kako zmija moze da prezivi sest meseci zime.
Kad smo kod zvecarki i ostlog severnoamerickog zverinja, jel neko video Pajica?
blogovatelj blogovatelj 12:58 03.05.2012

Re: alo

Blogi, a da se ti zrtvujes za svoje drugare blogere?


To ne bi bila zrtva, vec neopisivo zadovoljstvo. Bila bi mi cast da se upoznam sa mis M.
zilikaka zilikaka 07:23 03.05.2012

Dakle

Ovaj tempo nije lako pratiti.

Eto, ni ne stignemo da obradimo temu bloga, ma ni do pola...stiže sledeća.

Ja taman tamo objašnjavala značajne kulturološke razlike sa sve strane Tise, kad sad, da prostite, sise.

Pošto se ne smatram dovoljno upućenom u temu, kolegama prepuštam ovu partiju.
...mene zovite samo ako zastanete kog reči kečiga
alselone alselone 07:24 03.05.2012

Re: Dakle

kečiga


Ocemo kaladont?

Gastronomija.
zilikaka zilikaka 07:36 03.05.2012

Re: Dakle

Ocemo kaladont?


Gastronomija.

kečiga

-garnirung
(ubila sam te ko zeca. iz prve)

alselone alselone 07:37 03.05.2012

Re: Dakle

(ubila sam te ko zeca. iz prve )




krkar krkar 07:37 03.05.2012

Re: Dakle

zilikaka
Ocemo kaladont?


Gastronomija.

kečiga

-garnirung
(ubila sam te ko zeca. iz prve)



Može kultura?


alselone alselone 07:39 03.05.2012

Re: Dakle

Može kultura?


krkar krkar 07:40 03.05.2012

Re: Dakle


Istina, ravne k'o daska su pogodnije da budu pladanj
alselone alselone 07:46 03.05.2012

Re: Dakle

Istina, ravne k'o daska su pogodnije da budu pladanj


Mozes staviti i na curvy cice al' samo ne bude masno, da ne sklizne (prsuta umesto slaninice).
kakapo kakapo 07:47 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

mene zovite samo ako zastanete kog reči...

...koju nećemo izgovoriti! Ali tu su njene gigantske rođake, koje su nepravedno zapostavljene u diskusiji proteklih dana: morune! Moramo ipak zaokružiti temu.
zilikaka zilikaka 10:48 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

Khm, khhm..
Ovaaaj, izvinjavam se što ometam koncentraciju i skrećem pažnju sa ovako važne današnje teme, ali osećam obavezu da dodatno pojasnim. Dakle, pored kečige, vrlo je ukusan i manić. E, al nije to onaj manić što ste vi mislili, nego ovaj naš vojvođanski.
Zovemo ga dakle još i amerikanac, manjov, ili čak cverglan
Ako ništa drugo, čuli ste za reč cverglan, u pesmi o petlu. Al niste znali kako sve može da izgleda taj cverglan
alselone alselone 10:49 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

manić


Je l' manic isto sto i terpan?
freehand freehand 11:05 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

alselone
manić


Je l' manic isto sto i terpan?




Nije.
zilikaka zilikaka 11:06 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

Je l' manic isto sto i terpan?

Mora da jeste. Posebno jer pojma nemam šta je terpan
alselone alselone 11:07 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

freehand

Nije.


Jbt!!! Toliko puta sam bio na Dunavu i pecao i faking manica nisam video. Mozda ne ide dalje uzvodno od BG?!
freehand freehand 11:08 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

zilikaka
Je l' manic isto sto i terpan?

Mora da jeste. Posebno jer pojma nemam šta je terpan

Bože, ženo... Tebi ni očigledni dokazi nisu dovoljni?
Manić je desni, terpan je levi!
alselone alselone 11:12 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

Manić je desni, terpan je levi!




Ne videh malopre sliku ta dva kapitalca.
ecce-florian ecce-florian 12:00 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

Manić je desni, terpan je levi!

neeeema više ni terpana ni manića

Zabranjeno

Probaj s čikovima

Paz kad nema slika na netu čika. To je ono što najviše liči na čokoladnu bananicu.
zilikaka zilikaka 12:19 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

Manić je desni, terpan je levi!

Ne možem da otvorim sliku. Tek popodne
Probaj s čikovima

Paz kad nema slika na netu čika. To je ono što najviše liči na čokoladnu bananicu.

To je ono što prođe kroz patku?
Atomski mrav Atomski mrav 12:21 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema


Jbt!!! Toliko puta sam bio na Dunavu i pecao i faking manica nisam video. Mozda ne ide dalje uzvodno od BG?!


Ide, ide...
blogovatelj blogovatelj 13:02 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

To je ono što prođe kroz patku


Ne prolazi ono kroz patku, nego patka kroz ono.
mariopan mariopan 13:06 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

Ne možem da otvorim sliku. Tek popodne

Popij nešto pre toga, da te ne strefi srčko, slika je urnebesna.
zilikaka zilikaka 13:08 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

Kolega, prvo o čemu treba da razmislite je relativnost kretanja
ecce-florian ecce-florian 15:06 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

To je ono što prođe kroz patku?

Pa sad, nije baš da ti je neka asocijacija
Ćuo sam za ovu iz Peruakoja ulazi kroz patku, kada su me upozorili da nešto slićno ima i na Sri Lanki.


Čikov je obično neznatno veći (10-15 cm) a našo sam i sliku


ps
jeste ima priča da kad ga pojedu guska (a i patka što bi reko Đura) uspe da izađe živ i nepovređen
gorstak92 gorstak92 15:21 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

EF
ps
jeste ima priča da kad ga pojedu guska (a i patka što bi reko Đura) uspe da izađe živ i nepovređen


Da li se vi namerno nameštate na penal sa tim patkama i guskama?

Lekcija sa gerijatrije: uvek patka ide u gusku, a nikad guska u patku.
Ovu mudrost je već neko citirao na blogu. Sa zadovoljstvom bi naveo ko, ali ne mogu da se setim.
freehand freehand 15:26 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

Lekcija sa gerijatrije: uvek patka ide u gusku, a nikad guska u patku.
Ovu mudrost je već neko citirao na blogu. Sa zadovoljstvom bi naveo ko, ali ne mogu da se setim.

To su reči pokojnog doktora Joce Milanovića, hirurga, legende pančevačkog zdravstva po kome i bolnica u Pančevu nosi ime.
Pouka je, inače, upućena učenici medicinske škole, koja je zbunivši se, na času rekla da će bolesniku u slučaju potrebe za malom nuždom doneti - patku.
gorstak92 gorstak92 15:31 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

freehand
Lekcija sa gerijatrije: uvek patka ide u gusku, a nikad guska u patku.
Ovu mudrost je već neko citirao na blogu. Sa zadovoljstvom bi naveo ko, ali ne mogu da se setim.

To su reči pokojnog doktora Joce Milanovića, hirurga, legende pančevačkog zdravstva po kome i bolnica u Pančevu nosi ime.
Pouka je, inače, upućena učenici medicinske škole, koja je zbunivši se, na času rekla da će bolesniku u slučaju potrebe za malom nuždom doneti - patku.

Ti li si maMgupe to kačio?
Pa što ne napenali ove guske i patke nego čekaš mene?
freehand freehand 15:41 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

gorstak92
freehand
Lekcija sa gerijatrije: uvek patka ide u gusku, a nikad guska u patku.
Ovu mudrost je već neko citirao na blogu. Sa zadovoljstvom bi naveo ko, ali ne mogu da se setim.

To su reči pokojnog doktora Joce Milanovića, hirurga, legende pančevačkog zdravstva po kome i bolnica u Pančevu nosi ime.
Pouka je, inače, upućena učenici medicinske škole, koja je zbunivši se, na času rekla da će bolesniku u slučaju potrebe za malom nuždom doneti - patku.

Ti li si maMgupe to kačio?
Pa što ne napenali ove guske i patke nego čekaš mene?

Glista crna, barska, bela, lauferka, rovac, štampajzer, durdobuk... Feršten?
Dur-du-bok!
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 20:36 03.05.2012

Re: da se zaokruži tema

freehand
gorstak92
freehand
Lekcija sa gerijatrije: uvek patka ide u gusku, a nikad guska u patku.
Ovu mudrost je već neko citirao na blogu. Sa zadovoljstvom bi naveo ko, ali ne mogu da se setim.

To su reči pokojnog doktora Joce Milanovića, hirurga, legende pančevačkog zdravstva po kome i bolnica u Pančevu nosi ime.
Pouka je, inače, upućena učenici medicinske škole, koja je zbunivši se, na času rekla da će bolesniku u slučaju potrebe za malom nuždom doneti - patku.

Ti li si maMgupe to kačio?
Pa što ne napenali ove guske i patke nego čekaš mene?

Glista crna, barska, bela, lauferka, rovac, štampajzer, durdobuk... Feršten?
Dur-du-bok!

Preko puta Panceva kazemo durdubak!
alselone alselone 07:23 03.05.2012

Lambrosova kamila?

dragoljub92 dragoljub92 07:38 03.05.2012

Re: Lambrosova kamila?

alselone

ovo je olelo celu godinu,sreća što tamo ne pada kiša pa nema da ga žiga na promenu vremena
angie01 angie01 07:48 03.05.2012

a, bre vise,

valjda prvo dorucak!

alselone alselone 07:52 03.05.2012

Re: a, bre vise,

angie01
valjda prvo dorucak!



Fala domacice, ima l' stogod jos? Ja gladan i dalje.
angie01 angie01 07:59 03.05.2012

Re: a, bre vise,

alselone

angie01valjda prvo dorucak!Fala domacice, ima l' stogod jos? Ja gladan i dalje.


evo tebi popravni-

angie01 angie01 08:03 03.05.2012

Re: a, bre vise,

...a sta sada pravim, ako ti konvenira, a ti izvoli,

...palenta od kukuruznog i malo psenicnog griza-vise meka,sa malo mleka(kada smo vec kod sisa-nemogudaverujemdasjutraodmahkrenetesnjima-pa onda od gore malo naribanog sira, koji se stopi, jer je palenta vruca i to posuto cvarcima, koji su malo dopeceni u rerni!
alselone alselone 08:20 03.05.2012

Re: a, bre vise,

...palenta od kukuruznog i malo psenicnog griza-vise meka,sa malo mleka(kada smo vec kod sisa-nemogudaverujemdasjutraodmahkrenetesnjima-pa onda od gore malo naribanog sira, koji se stopi, jer je palenta vruca i to posuto cvarcima, koji su malo dopeceni u rerni!


Zvuci super, al' ja ne volem kukuruzno brasno. Al' zato ona slika gore mm-ljac!
expolicajac expolicajac 08:54 03.05.2012

Re: a, bre vise,

nemogudaverujemdasjutraodmahkrenetesnjima

Ništa lepše za buđenje. Kažu psiholozi da gledanje u ženske "nemogudaverujemdasjutraodmahkrenetesnjima" 10 minuta dnevno produžava muškarčev život za 1/3.
milisav68 milisav68 09:09 03.05.2012

Re: a, bre vise,

angie01

evo tebi popravni-

E to je već bolje, mada, nema ništa bez bureka za doručak.
alselone alselone 09:13 03.05.2012

Re: a, bre vise,

E to je već bolje, mada, nema ništa bez bureka za doručak.


Kad smo vec kod bureka... Je l' jeo neko burek u Turskoj? Pricali mi da je sranje, al' i dalje mislim da me tovare. Nemoguce!
ecce-florian ecce-florian 09:47 03.05.2012

Re: a, bre vise,

kada smo vec kod sisa-nemogudaverujemdasjutraodmahkrenetesnjima


Ajd kad si već pokrenula a u nadi da će neko od gore pomenutih eminentnih stručnjaka uključujući i bivšeg ministra spoljnih poslova moći da mi pomogne, mene interesuje sledeće:

Ako se desetak dana pre izbora, prema Blicu dogodi da

Mađarski premijer Viktor Orban koji se nalazi u poseti Savezu vojvođanskih Mađara, na poziv lidera SMV i predsedničkog kandidata Ištvana Pastora, posetio je danas više mesta u Vojvodini i pozvao pripadnike mađarske manjine da na izborima 6. maja glasaju za SVM.

*konzulat Mađarske u Subotici 27.04.2012.


Da li je to mešanje u unutrašnje stvari, budući da je Ištvan Pastor je kandidat za predsednika države, a i eksplicitno je naveo da će njegovi glasači (100.000 pripadnika mađarske manjine)u drugom krugu glasati za DS i Borisa Tadića.
ovde

Ovde i pitanje za gospođu Milić: da li je činjenica da nije bilo reakcija na mešanje u unutrašnje stvari Srbije uslovljeno stavom gospodina Pastora o evroatlantskim integracijama


"Tabu teme se moraju otvoriti. Nema zemlje u srednjoj i u istočnoj Evropi koja, sem što je postala članica EU, nije postala i članica NATO-a, jer nema regionalne sigurnosti bez članstva u tom paktu", rekao je Pastor i ocenio da je srpska spoljna politika veoma često kontradiktorna u definisanju svojih prioriteta.




Ako jeste, da li je razlog što premijer Cvetković iz DS nije bio domaćin premijeru Orbanu, odnosno da Vuk Jeremić iz DS-a, ministar spoljnih poslova nije uputio demarš mađarskoj vladi , te preduzeo druge mere u skladu sa medjunarodnim pravom, baš taj, da je premijer Orban podržao predsedničkog kandidata Tadića obećanjem 100.000 glasova madjarske manjine sa pravom glasa na izborima u Srbiji koje će mu Pastor ustupiti "pod određenim uslovima".

Kako i na osnovu čega gospodin Orban i gospodin Pastor pretpostavljaju da će svi Mađari u Srbiji sa pravom glasa glasati za gospodina Pastora?

Ili je ovo samo kontinuitet delovanja naše diplomatije koja nije reagovala ni na događaj iz novembra prošle godine

.....

„Mogu da potvrdim da sam bio suočen sa činjenicom da se tokom te večeri u Budimpešti, u mađarskom parlamentu, praktično isključivo upotrebljavala reč 'Delvidek', kaže Mitrović i dodao da nije bilo prilike da protestuje.


Skupu su prisustvovali :lider SVM Ištvan Pastor, potpredsednik skupštine vojvodine Branimir Mitrovića i ambasadora Srbije u Budimpešti Dejana Šahovića

link

Zašto gospodin Orban , premijer Mađarske, nije isto to učinio posetivši Francusku ( bliže barem po članstvu u EU i NATO) te pozvao pripadnike mađarske manjine u Francuskoj da glasaju za Sarkozija?

Možda zbog procene od 24.04.2012.

“I do not want to say anything nice about him, because that would be dreadful for him. The image of Hungary in France is very bad.”

Hungarian Prime Minister Viktor Orbán, when asked in Brussels about the re-election prospects of French President Nicolas Sarkozy, who is of Hungarian descent.




link

Ako gospođa Milić ne stigne ili ne želi da odgovori na ova pitanja u okviru ove blog kampanje LDP-a, molio bih npr Jelicu Greganović koja se pojavila da nam malo pomogne , ukoliko poseduje neke dodatne informacije.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:53 03.05.2012

Re: a, bre vise,

milisav68
angie01

evo tebi popravni-

E to je već bolje, mada, nema ništa bez bureka za doručak.


a meni doktor zabranio masnu 'ranu narednih mesec dana . ono kad za prvi maj cepaš non-stop roštilj i gulaš i tako u krug ... a gledam taj burek k'o sunce dok preživam ove musli .
alselone alselone 09:57 03.05.2012

Re: a, bre vise,

mešanje u unutrašnje stvari Srbije


Ovo ne postoji kao pojam.
predatortz predatortz 09:58 03.05.2012

Re: a, bre vise,

a meni doktor zabranio masnu 'ranu narednih mesec dana . ono kad za prvi maj cepaš non-stop roštilj i gulaš i tako u krug ... a gledam taj burek k'o sunce dok preživam ove musli .


Ne menjaj 'ranu, zameni doktora
expolicajac expolicajac 10:00 03.05.2012

Re: a, bre vise,

Ajd kad si već pokrenula a u nadi da će neko od gore pomenutih eminentnih stručnjaka uključujući i bivšeg ministra spoljnih poslova moći da mi pomogne, mene interesuje sledeće:

Ako se desetak dana pre izbora, prema Blicu dogodi da

Mađarski premijer Viktor Orban koji se nalazi u poseti Savezu vojvođanskih Mađara, na poziv lidera SMV i predsedničkog kandidata Ištvana Pastora, posetio je danas više mesta u Vojvodini i pozvao pripadnike mađarske manjine da na izborima 6. maja glasaju za SVM.

*konzulat Mađarske u Subotici 27.04.2012.


Da li je to mešanje u unutrašnje stvari, budući da je Ištvan Pastor je kandidat za predsednika države, a i eksplicitno je naveo da će njegovi glasači (100.000 pripadnika mađarske manjine)u drugom krugu glasati za DS i Borisa Tadića.
ovde

Ovde i pitanje za gospođu Milić: da li je činjenica da nije bilo reakcija na mešanje u unutrašnje stvari Srbije uslovljeno stavom gospodina Pastora o evroatlantskim integracijama


"Tabu teme se moraju otvoriti. Nema zemlje u srednjoj i u istočnoj Evropi koja, sem što je postala članica EU, nije postala i članica NATO-a, jer nema regionalne sigurnosti bez članstva u tom paktu", rekao je Pastor i ocenio da je srpska spoljna politika veoma često kontradiktorna u definisanju svojih prioriteta.




Ako jeste, da li je razlog što premijer Cvetković iz DS nije bio domaćin premijeru Orbanu, odnosno da Vuk Jeremić iz DS-a, ministar spoljnih poslova nije uputio demarš mađarskoj vladi , te preduzeo druge mere u skladu sa medjunarodnim pravom, baš taj, da je premijer Orban podržao predsedničkog kandidata Tadića obećanjem 100.000 glasova madjarske manjine sa pravom glasa na izborima u Srbiji koje će mu Pastor ustupiti "pod određenim uslovima".

Kako i na osnovu čega gospodin Orban i gospodin Pastor pretpostavljaju da će svi Mađari u Srbiji sa pravom glasa glasati za gospodina Pastora?

Ili je ovo samo kontinuitet delovanja naše diplomatije koja nije reagovala ni na događaj iz novembra prošle godine

.....

„Mogu da potvrdim da sam bio suočen sa činjenicom da se tokom te večeri u Budimpešti, u mađarskom parlamentu, praktično isključivo upotrebljavala reč 'Delvidek', kaže Mitrović i dodao da nije bilo prilike da protestuje.


Skupu su prisustvovali :lider SVM Ištvan Pastor, potpredsednik skupštine vojvodine Branimir Mitrovića i ambasadora Srbije u Budimpešti Dejana Šahovića

link

Zašto gospodin Orban , premijer Mađarske, nije isto to učinio posetivši Francusku ( bliže barem po članstvu u EU i NATO) te pozvao pripadnike mađarske manjine u Francuskoj da glasaju za Sarkozija?

Možda zbog procene od 24.04.2012.

“I do not want to say anything nice about him, because that would be dreadful for him. The image of Hungary in France is very bad.”

Hungarian Prime Minister Viktor Orbán, when asked in Brussels about the re-election prospects of French President Nicolas Sarkozy, who is of Hungarian descent.



link

Ako gospođa Milić ne stigne ili ne želi da odgovori na ova pitanja u okviru ove blog kampanje LDP-a, molio bih npr Jelicu Greganović koja se pojavila da nam malo pomogne , ukoliko poseduje neke dodatne informacije.

Od kad sam na blogu ovakav trol nisam video. Kandidujem ga za najtrol svih vremena

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana