Agencija za volontiranje: Bog i batina za dobrovoljni rad

Vesna Knežević Ćosić RSS / 13.03.2009. u 18:24

ili kako su i volonteri Crvenog krsta proglašeni ilegalcima u nacrtu Zakona o volontiranju...

Volontiranje, ili kako se kod nas pre govorilo - dobrovoljni rad - jedan je od kamena temeljaca civilnog društva, pa regulisanje ovakvog delovanja i posebnim zakonom ima puno smisla. Ono što nema smisla, vidi se čitanjem Nacrta zakona o volontiranju.

Radna verzija ima 35 članova, a čak sedam se odnosi na osnivanje i funkcionisanje buduće vladine Agencije o volontiranju. Stiče se utisak da je Vladi ključno da formira još jedno birokratsko gnezdo finansirano iz budžeta, u kome će za pare poreskih obveznika četa vladinih služnenika da nađe novo uhlebljenje i za platu upisuje u registar organizatore volontiranja.

Sto je najgore, cela stvar je „prenormirana", pa se upis u registar ne radi po automatizmu, već „na osnovu zahteva", uz koji pravno lice mora da dostavi i dokaze da ispunjava uslove za organizovanje volontiranja. Dalje piše da „agencija izdaje rešenje", odnosno „uverenje", ali nigde nema ni zuc u kom roku i po kojim kriterijumima, doduše pominje se „zakon kojim se uređuje upravni postupak". Isto tako, žalbe na rešenje mogu da se šalju „ministru nadležnom za rad".

Bojim se da ovako, bez definisanog roka, vladina Agencija za volontiranje, koja se u članu 28. definiše i kao „samostalna u radu", ne postane bog i batina koji birokratskim zavrzlamama guši rad nevladinog sektora. Mislim, ako na primer Jazas reši da iduće nedelje pošalje volontere na teren sa zadatkom da istraže položaj uličnih seksualnih radnica, da li će projekat biti ugrožen ako Agencija ne može da izda rešenje u roku od sedam dana, jer roka nema. I šta ako udari poplava pa se skupe volonteri da prave nasip od vreća i pomažu, da li su oni ilegalci jer nisu prošli Agencijsko sito?

Drugo, šta ako volonteri uključeni u projekat, ne žele da njihovi podaci budu u nekoj bazi podataka? Da li to znači da će oni raditi ilegalno?

Ono što mene zanima je i ko će voditi računa o bazi podataka, ko će imati pristup, s obzirom na zakon o zaštiti privatnosti? Jer, dobrovooljni rad često je privatna stvar pojedinca, a ovaj Nacrt predviđa da „evidencija sadrži lične podatke o volontiranju, vrsti ugovora o volontiranju, opis volonterskih usluga i aktivnosti, trajanje volontiranja, podatke o osposobljavanju volontera i druge podatke od značaja za volontiranje".

Mislim, šta se koga tiče ako sam ja u slobodno vreme po vlastitoj volji učestvovala u radionicama kao volonterka u „Školigrici", ili „Bitef polifoniji"? Ja cu to da stavim u svoj CV, ili neću, ali možda ne želim da neka vladina agencija drži šapu nad informacijama o mom slobodnom vremenu?

U kaznenim odredbama pominju se kazne od 10.000 do 100.000 dinara za svašta nešto, ali i ako organizator volontiranja „ ne dostavi podatke Agenciji". Iako nismo baš zemlja u kojoj sve pršti od volonterskog rada, nije baš ni da ga nema. Koliko će službenika Agencija da ima da bi sve mogla da iskontroliše?

Dalje, nije mi jasno zašto je iz volontiranja izbačeno „vreme provedeno na stručnom osposobljavanju i usavršavanju, ili praktičnom radu"? Ova odredba postoji u drugim zemljama, pa zašto je onda proterana iz ovog Nacrta?

Najšokantnije mi je što u Članu 1. tačka 6 piše da se volontiranjem ne smtra ni obavljanje poslova Crvenog krsta Srbije!?! Da li to znači da je ovim nacrtom rad jedne Florens Najtingel ili Arčibalda Rajta viđen kao nezakonit? I šta sa 60.000 povremenih volontera i 10.000 stalnih koliko ih je Crveni krst Srbije imao u protekloj godini? Jesu li oni radnici na crno, ilegalci, viđeni za kaznu kod sudije za prekršaje?

U ovom Nacrtu piše i da volonteri nisu i ne mogu biti oni koji obavljaju „usluge ili aktivnosti koje su uobičajene u porodičnim, prijateljskim ili susedskim odnosima". Nisam pravnik i ne znam koji to zakon i propis propisuje i objašnjava šta su „prijateljski", a šta „susedski odnosi". Ako moja ćerka tri puta nedeljno pomaže nepokretnoj ženi koja živi sama dve ulice dalje, da li je to ilegalno, ili spada u susedske odnose?

Ono što je najcrnje jeste upadljivo odstustvo pominjanja nevladinog sektora u Nacrtu zakona o volontiranju, te stičem utisak da mu je osnovna namera da ga stisne, kontroliše, a bogami i baci u ilegalu.

Ovaj tekst je objavljen u današnjoj Borbi kao redakcijski komentar na strani 22



Komentari (21)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

rumtitituki rumtitituki 18:38 13.03.2009

OK je preneti neki tekst

Ali ovo sto se desava poslenjih dana je bezobzirno reklamiranje Borbe (ne samo na Vasem blogu).
marco_de.manccini marco_de.manccini 18:44 13.03.2009

Re: OK je preneti neki tekst

Нема везе, ја не читам Борбу и не бих видео овај текст да није објављен и овде. Ако B92 и Борба немају ништа против што ја бесплатно добијам приступ, не видим где је проблем.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 18:46 13.03.2009

Re: OK je preneti neki tekst

Ali ovo sto se desava poslenjih dana je bezobzirno reklamiranje Borbe (ne samo na Vasem blogu).


rumtitituki , vi ste srecan covek, samo vam smeta reklamiranje Borbe. cenim da cete preziveti. da ste manje zlonamerni, onda biste recenicu koju sam dodala na kraju teksta tretirali ispravno, kao izvor, a ne kao reklamu.

bona fidae bona fidae 19:04 13.03.2009

Re: OK je preneti neki tekst

Ali ovo sto se desava poslenjih dana je bezobzirno reklamiranje Borbe (ne samo na Vasem blogu).


Potpuno se slažem, na ovom blogu je sve manje tekstova koji nisu objavljeni u Borbi. Borba bi komotno mogla da ukine svoj portal i da se lepo odavde, naravno na tuđ račun, prenosi.

Нема везе, ја не читам Борбу и не бих видео овај текст да није објављен и овде.


Ni ja je ne čitam, ali to nije razlog da me njome ovde zatrpavaju.

Ако B92 и Борба немају ништа против што ја бесплатно добијам приступ, не видим где је проблем.


Borba sigurno nema ništa protiv da se za džabe reklamira na tuđem sajtu. Što se b92 tiče, možda čekaju da ekipa iz Borbe pokaže da ipak zna za granicu pristojnosti.

samo vam smeta reklamiranje Borbe


Evo, smeta i meni.

cenim da cete preziveti.


Preživeću i ja, ali bi i vi preživeli da ne objavljujete svoje članke iz Borbe ovde. Kao i svi ostali, kojima je ovo postao poligon za besplatno reklamiranje Borbe.

recenicu koju sam dodala na kraju teksta tretirali ispravno, kao izvor, a ne kao reklamu.


Izvor? Tih Borbinih izvora je toliko u poslednje vreme da je to već postala poplava. Reklama.

Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 19:12 13.03.2009

hmm

pa, ja ne volim da iritiram ljude, ako vam je balvan u oku recenica da je tekst objavljen u Borbi, mogu da je obrisem, pa da se koncetrisemo na tekst. hmm, ja sam autorka teksta, pa s te strane nije problem.
bona fidae bona fidae 01:10 14.03.2009

Re: hmm

Ovaj tekst je objavljen u današnjoj Borbi kao redakcijski komentar na strani 22

Mislite ovo, sa sve stranom na kojoj je objavljen? Možda bi bilo dobro da dodate i u kojem fontu, da ne bude zabune. Upravo zato što ste autorka teksta je napadno što se dovodite u situaciju da navodite izvor. Dovoljno je bilo da promenite par rečenica, sem ako vam nije cilj, kao i ostalim Borbinim delatnicima ovde, da generišete svoju novinu što se više i jeftinije može. Ovde jeste zvanično par novinara Borbe, ali je još dosta simpatizera, promotera i ostalih ciljno partijski okupljenih, koji nas napadno učestalo upoznaju sa tim šta Borba objavljuje. Verujem da oni koje zanima šta Borba piše mogu da odu na Borbin portal i tamo to pročitaju, ne moraju to da dobijaju na b92 u obliku kukavičjih jaja.
deselby deselby 01:35 14.03.2009

Re: OK je preneti neki tekst

bona fidae


samo vam smeta reklamiranje Borbe


Evo, smeta i meni.


Nije nego !?

Ako ti smeta, ne moraš da čitaš.


Preživeću i ja, ali bi i vi preživeli da ne objavljujete svoje članke iz Borbe ovde. Kao i svi ostali, kojima je ovo postao poligon za besplatno reklamiranje Borbe.
recenicu koju sam dodala na kraju teksta tretirali ispravno, kao izvor, a ne kao reklamu.


Izvor? Tih Borbinih izvora je toliko u poslednje vreme da je to već postala poplava. Reklama.



Pa šta i da je reklama, nije ovo tvoj blog.
bona fidae bona fidae 02:12 14.03.2009

Re: OK je preneti neki tekst

Nije nego !?

Vrlo zreo odgovor, pretpostavljam negde 2-3. razdred OŠ...

Pa šta i da je reklama, nije ovo tvoj blog.

Nije važno što nije moj, nego što nije Borbin, ovo je blog b92. Dakle, bilo bi (bar)pristojnije da Borba:
1. plati reklamu b92 pa da se reklamira shodno dubini džepa
2. napravi svoj blog, pa da tamo njeni novinari kače u formi svojih blogova svoje već objavljene članke...to što će ih čitati bitno manje ljudi nego ovde...to je već druga stvar i njihov problem.

Ako ti smeta, ne moraš da čitaš.

Ni ne čitam, da hoću da čitam Borbu čitao bih je i bez poturanja kroz blogove.
Ali mogu da napišem šta o tome mislim.


deselby deselby 02:44 14.03.2009

Re: OK je preneti neki tekst

bona fidae

Nije važno što nije moj, nego što nije Borbin, ovo je blog b92. Dakle, bilo bi (bar)pristojnije da Borba:
1. plati reklamu b92 pa da se reklamira shodno dubini džepa
2. napravi svoj blog, pa da tamo njeni novinari kače u formi svojih blogova svoje već objavljene članke...to što će ih čitati bitno manje ljudi nego ovde...to je već druga stvar i njihov problem.

Ne razuem koji je tvoj problem. Smeta ti reklama za Borbu?
Možeš da napraviš svoj blog pa da tamo određiješ pravila šta može a šta ne može da se piše. Ovde drugi o tome odlučuju.

Ali mogu da napišem šta o tome mislim.

Mogu i ja. Eto baš volim da čitam na blogu b92 članke koji su već objavljeni u Borbi.

P.S.

bona fidae i ja zajedno radimo na promociji Borbe a ceo ovaj trol zapravo služi samo da bi Borbi podigli rejting.

deselby deselby 03:27 14.03.2009

Re: OK je preneti neki tekst

http://www.borba.rs/content/view/3563/94/

pitam se da li će ovo da preživi moderaciju.
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 06:57 14.03.2009

Re: OK je preneti neki tekst

važno što nije moj, nego što nije Borbin, ovo je blog b92. Dakle, bilo bi (bar)pristojnije da Borba:
1. plati reklamu b92 pa da se reklamira shodno dubini džepa
2. napravi svoj blog, pa da tamo njeni novinari kače u formi svojih blogova svoje već objavljene članke...to što će ih čitati bitno manje ljudi nego ovde...to je već druga stvar i njihov problem.

bona fidae, a sto lepo, umesto umotavanja, ne kazes sta te muci? mislim, nece biti da sad, bas, iskreno, brines oko toga da je Borba nepristojna, da treba da plati reklamu B92, i napravi svoj blog i odstrani se? Znas sta, idi bre citaj Pravdu, meni je to ok, samo budi iskren, prosto, bolje cemo se razumeti.

Ni ne čitam, da hoću da čitam Borbu čitao bih je i bez poturanja kroz blogove.
Ali mogu da napišem šta o tome mislim.


Da, mozes, naravno, da napises sta mislis. Ali, ako je meni okej da na mom blogu pises sta mislis o tome sto ja navodim da sam tekst napisala za Borbu, zar ne mislis da zloupotrebljavas moju toleranciju kad kazes na primer "poturanje kroz blogove". no, dobro, moguce da je to tvoj nacin komunikacije.

a sad ljubazno zamoljavam da se koncentrises na temu, a ako nemas sta da kazes, napustis blog. dakle, ne ucutkujem te, iako bi ti rado mene ucutkao, na mom blogu, samo kazem da bi mi bilo drago da se koncetrises na temu nacrta Zakona o volontiranju.

I da ti olaksam muke, dacu ti info. Ne pisu novinari tekstove za Borbu pa ih, kako ti maliciozno trucas "poturaju" na blogove. Bas obrnuto. Borba je svoje strane otvorila i za pametne ljude, koji imaju petlju da kazu sta misle, koji imaju licni integritet i koji imaju sta da kazu, to nije za novinu trzisno i reklamerski profitabilno, da ne zalazim sad na sta je ovaj nas tuzni ambijent dresiran i sta se trazi i kupuje, ali jeste VAZNO iz nekih drugih, razloga, jedan od njih je da pametne i hrabre stvari dobiju svoj prostor i u drugom mediju, koji nije blog.

I sad kad i ja trolujem, aj da kazem, moguce da ne znas. Svetski je trend, ili ako hoces, buducnost je medija da se pretapaju i verovatno ce u buducnosti biti sve vise blogera koji pisu i za "papir" i koji po zanimanju nisu novinari, ali jesu napravili pomak u razmisljanju, akciji nekoj, ili prosto misle drugacije.

Da, ja jesam novinarka Borbe. I svakog dana, inkluziv vikend, napisem tekst za Borbu. Ali sam na svom blogu okacila samo dva, jer odgovaraju duhu bloga i jer po meni, mogu biti interesantni za diskusiju, kao ovaj na primer.

I jeste, tacno je, da je jedan broj blogera napisao i tekst za Borbu. I da su to posle ljudi postavili na svoje blogove. Oni su ulozili trud, energiju, ideje i stavove, a ti, bona fidae, bas nista, sem malo pljuce i trola. Zato ponavljam, pokusaj da se skoncentrises na temu, a ako ti nije interesantna, odstrani se.


vracarac92 vracarac92 08:48 14.03.2009

Re: OK je preneti neki tekst

Znas sta, idi bre citaj Pravdu,

Ruzno i nisko.
bona fidae bona fidae 09:31 14.03.2009

Re: OK je preneti neki tekst

Ne razuem koji je tvoj problem. Smeta ti reklama za Borbu?

Smeta mi, ako ne razueš iz prve, može se ponoviti i više puta. Kao što bi mi smetalo i da, umesto blogova, ovo mesto bude zatrpano i drugim novinama.

Možeš da napraviš svoj blog pa da tamo određiješ pravila šta može a šta ne može da se piše. Ovde drugi o tome odlučuju.

Da, odlučuje b92. A ja imam pravo da iznesem mišljenje. Iznošenje mišljenja nema veze sa određivanjem pravila. Razueš? Ili i ovo treba ponoviti?

ceo ovaj trol zapravo služi samo da bi Borbi podigli rejting.

Nije loše, ima već čak 14 komentara, a da nije trola imao bi bar duplo manje. Jako.

bona fidae, a sto lepo, umesto umotavanja, ne kazes sta te muci

3. put:
Kao što bi mi smetalo i da, umesto blogova, ovo mesto bude zatrpano i drugim novinama.


Znas sta, idi bre citaj Pravdu

Zašto li me ovo ne iznenađuje? Tolerancija? Način komunikacije? Dosta liči na jednu od ovdašnjih grupacija, od milja zvanu "jurišnici", negde baš u vreme kada više nije prolazilo njihovo bahato jednoumlje, počeli su da se pregrupisavaju pod okriljem Borbe. Zapravo obrnuto. I da zatrpavaju svojim ili člancima svojih soistomišljenika, objavljenim u Borbi. Iz tih razloga ne čitam ni Borbu ni Pravdu.

Borba je svoje strane otvorila i za pametne ljude, koji imaju petlju da kazu sta misle, koji imaju licni integritet i koji imaju sta da kazu, to nije za novinu trzisno i reklamerski profitabilno, da ne zalazim sad na sta je ovaj nas tuzni ambijent dresiran i sta se trazi i kupuje, ali jeste VAZNO iz nekih drugih, razloga, jedan od njih je da pametne i hrabre stvari dobiju svoj prostor i u drugom mediju, koji nije blog.


Pozdravite Borbinog gazdu Žiku Minovića, on je vazda važio za čoveka gore navedenih kvaliteta. O profesionalnosti da ne govorimo. Ukratko - Profesionalac.

buducnost je medija da se pretapaju

Pretapanja vrsta medija, ne firmi, jedne na račun druge. A, ako se mediji zaista "preklapaju" zbog čega onda vi morate da naglasite da je ovo redakcijski komentar Borbe. Autor teksta navodi sebe kao izvor? Čemu? Sem ako više nije vlasnik svog teksta, jer ga je prodao drugom. Zato je to redakcijski komentar. E, taj drugi bi mogao da se pobuni što se tekst koji je kupio objavljuje u drugoj firmi. Ali se ne buni. Očito mu odgovara. Sve dok ispod stoji izvor - Borba.
A autorka teksta se ipak ne usuđuje da obriše spornu rečenicu-reklamu, jer bi onda ipak imala problem u Borbi. Jer autorka nije vlasnica ovog teksta, prodala ga je Borbi. Zato mora i da napiše izvor. Toliko o "preklapanju medija".

I jeste, tacno je, da je jedan broj blogera napisao i tekst za Borbu. I da su to posle ljudi postavili na svoje blogove. Oni su ulozili trud, energiju, ideje i stavove,

To rade svi blogeri ovde, ali ne dupliraju tekstove i ne koriste priliku da ih dva puta objave. Jednom za honorar u Borbi, drugi put za više publike i reklamu.



zajecz zajecz 17:09 14.03.2009

Re: OK je preneti neki tekst

vracarac92
Znas sta, idi bre citaj Pravdu,Ruzno i nisko.

Je, mnogo toga stoji.
Preporuka: Ubuduce kada budete prenosili neki test iz vasih novina nemojte navoditi izvor. Ovako se raspravlja o marketingu umesto o temi.

Moram dodati da je dobro sto ovde navracaju i citaoci Pravde. Super za ideoloske promene svesti. Jedan korak su vec napravili dolaskom na ovaj blog.

Na kraju jedan privatni pozdrav za Oliveru.
gocana7 gocana7 14:55 16.03.2009

Re: hmm

Vesna Knežević Ćosić
pa, ja ne volim da iritiram ljude, ako vam je balvan u oku recenica da je tekst objavljen u Borbi, mogu da je obrisem, pa da se koncetrisemo na tekst. hmm, ja sam autorka teksta, pa s te strane nije problem.

S obzirom da je tekst promasio cilj radi vaseg reklamiranja Borbice ubuduce dobro razmislite pre nego sto spomenete vase novinice. I ne samo da je reklama postigla cilj nego mi se cini da nam nece pasti na pamet da ikada kupimo te novine.

Platite kao i ostali pa se reklamirajte. Nekome ni to ne vredi.
dragoljub92 dragoljub92 21:42 13.03.2009

prvo

kolko to ima borbinih novinara ovde,ja cenim da ih ima možda dvoje,možda i grešim.pošto blogerica piše već poduže na ovom blogu a kolko sam ukapioo tek odnedavno za borbu uopće ne vidim razlog da ne objavljuje na blogu i to što piše u borbi.
drugo baš me interesuje koji su to pametni ljudi kod nas koji pišu ovako glupe zakone.mora da su mlogo pametni ,ne moš to svako da radi.
adam weisphaut adam weisphaut 22:31 13.03.2009

Pa i dosada se,

a ovaj Nacrt predviđa da „evidencija sadrži lične podatke o volontiranju, vrsti ugovora o volontiranju, opis volonterskih usluga i aktivnosti, trajanje volontiranja, podatke o osposobljavanju volontera i druge podatke od značaja za volontiranje".

pretpostavljam, vodila evidencija o određenom broju NVO samo je to bilo u nadležnosti jedne druge agencije s povećom tradicijom...
yanjing yanjing 09:16 14.03.2009

Uzas

Stiče se utisak da je Vladi ključno da formira još jedno birokratsko gnezdo finansirano iz budžeta, u kome će za pare poreskih obveznika četa vladinih služnenika da nađe novo uhlebljenje i za platu upisuje u registar organizatore volontiranja.


Srz problema, dok god budu izmisljali tekve agencije i propisivali hrpe papira i dokumenata za najbanalnije aktivnosti nama nece biti bolje.

Ja sam pokusala posle faksa da udjem u neka preduzeca, nudila sam se kao volonter, cisto da bih stekla iskustvo, ali su mi ljudi mahom spustali slusalicu ili se cudom cudili sto zelim par meseci da radim za dz. Kad ovo usvoje reakcije ce verovatno biti jos gore.
odin2004 odin2004 09:18 14.03.2009

paraziti

Zasto je uopste potrebna agencija koja ce voditi racuna o dobrovoljnom radu?

Predpostavka da ja to radim na dobrovoljnoj osnovi (ne pod prisilom cime bi se inace bavila policija), nisam placen (zasta bi inace bila nadlezna finansijska inspekcija i nas Mladja) i predstavlja samo moju dobru volju da pomognem nekom ili u krajnjem drzavi.

Sto bi pored svega toga jos i iz poreza koji placam morao da hranim jos jednu vladinu parazitsku agenciju koja ce da mi zagorcava i ovako mizeran zivot.

Podrska i preporuka Vesni za ovu a i druge socijalno svesne teme. Persone kojima se blog ili sadrzaj ovog bloga ne svidjaju, samo na guglu ukucajte temu koja vas interesuje i nacicete na hiljade blogova koji ce zadovoljite vase licne i profesionalne ukuse.
miloradkakmar miloradkakmar 10:58 14.03.2009

Креирање слободне воље


Аналитичан чланак. Слажем се са уоченим пропустима ,дилемама ,недоумицама.. недостацима Нацрта закона о волонтирању. Он је такав јер је урађен на основу датих стандарда и методологија ЕУ , односно преписан , а можда је у појединим сегментима погрешно преведен. Закон који креира нашу слободну вољу и располагање слободним временом. Држава се плаши да волонтери нешто не наплате, а да не плате порез. Да ли ће и у надлежној Агенцији радити волонтери? По мени , требали би.
zajecz zajecz 22:49 14.03.2009

Re: Креирање слободне воље

miloradkakmar
Аналитичан чланак. Слажем се са уоченим пропустима ,дилемама ,недоумицама.. недостацима Нацрта закона о волонтирању. Он је такав јер је урађен на основу датих стандарда и методологија ЕУ , односно преписан , а можда је у појединим сегментима погрешно преведен. Закон који креира нашу слободну вољу и располагање слободним временом. Држава се плаши да волонтери нешто не наплате, а да не плате порез. Да ли ће и у надлежној Агенцији радити волонтери? По мени , требали би.


Nacrt zakona je suprotan i standardima Evropske konvencije, jer ne stvara pozitivnu klimu za odrziv razvoj nevladinog sektora, dapace on ga suzava, preti da nestane. Mnoge drzave EU nemaju zakon o volontiranju, ne smatram potrebnim da ga imamo i mi, narocito ovako kako je prezentovan.

Na raspravi u Beogradu 11.3. Nacrt zakona jedino su pohvalili predstavnici Crvenog krsta, a njih se ovaj zakon i ne dotice, ne obavezuje ih ni na sta, izuzeti su. No, nemaju sluha za druge organizacije, njima ce biti dobro!

Jedna od ucesnica izjavila je da je Putin bio posteniji, ukinuo veliki broj NVO, dok se u Srbiji to (mozda) pokusava uciniti kroz celofan. Hm, plasi li se ova vlast nevladinog sektora? Pored Agencija problem je sto su organizacije duzne za volontere obezbediti sredstva, platiti socijalno osiguranje. Najveci broj nevladinih organizacija nema prihode, sredstva, svi su volonteri - pa onda, kako ce imati novac da uplate socijalno? Znaci, morace prestati sa radom. Prevedeno: hiljade volonterskih nevladinih organizacija bi se samoukinulo.

Jos da dodam, nije to ni za one NVO koje imaju novca jednostavno platiti socijalno osiguranje. Potreban je dodatan rad knjigovodje da izracuna doprinos, ide u socijalno, banku, svakog meseca, i za svakog volontera ugovor, znaci opteretice i administraciju. Pretpostavljam da ce za prijavu agenciji morati da plate i takse (za sve podneske, prijave naplacuju se takse i NVOima). Nece ni oni primati volontere, sta im treba da mozda imaju veci trosak od doprinosa volontera... Tako, ako prodje zakon, volonterstvo odnosno nevladin sektor u Srbiji bice ugasen.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana