Albanijo, zemljo moja mila

Predrag Azdejković RSS / 29.07.2009. u 23:39

albanijo-zemljo-moja-mila.8271.jpgAlbanija legalizuje gej brakove

Albanski premijer Sali Beriša najavio je na sastanku kabineta da će njegova vlada doneti zakon koji legazicuje gej brakove. „To je važan zakon protiv diskriminacije", rekao je Beriša, koji često ističe porodične vrednosti.

Premijer je izjavio da je zakon poslat skupštini i da narodni poslanici treba da ga tretiraju ozbiljno jer obezbeđuje zakonsku osnovu protiv diskriminacije, dovodeći zemlju u ravan sa okvirima koje je odobrila Evropska unija, kojoj Albanija želi da se priključi.

Iako je sekularna, Albanija je jedna od tri evropske zemlje u kojoj je muslimansko stanovništvo većinsko (Bosna i Hercegovina i Kosovo su takođe većinski muslimanske zemlje) i nije jasno kako će javnost primiti odluku vlade.

Iako je Albanija dekriminalizovala homoseksualnost 1995. godine, gej muškarci i lezbejke su i danas veoma stigmatizovani i kriju svoju seksualnost iz straha po sopstvenu bezbednost. 

U Srbiji su gej brakovi zabranjeni Ustavom, a vanbračne zajednice su definisane samo kao unije muškarca i žene. Zahtev Beogradskog za ljudska prava da se oceni ustavnost Porodičnog zakona, koji definiše vanbračne zajednice samo kao unije muškarca i žene još uvek nije rešen, iako je podnet u avgustu 2005. godine.

Mene je danas OPET sramota što živim u Srbiji, ali se čovek vremenom navikne. Albanija je u Srbiji često sinonim za zaostalost i nerazvijenost, često je na raznim listama na poslednjem mestu, ali kako mi se čini poslednje mesto se uveliko smeši našoj dragoj Srbiji.

Pa kad ne možemo da budemo najbolji, makar da budemo najgori od sve dece.

 

Albania to Legalise Gay Marriage

Albanian Prime Minister Sali Berisha announced in a cabinet meeting on Wednesday that the government would push for a law that recognises homosexual marriages.

"This is an important law against discrimination," said Berisha, who often stresses the importance of family values.

The prime minister said that the law had already been put to parliament and that MPs should treat it seriously because it provides a legal basis against discrimination, bringing the country into line with a framework already approved by the EU, which Albania aspires to join.

Although deeply secular, Albania is one of only two countries in Europe with a Muslim majority - the other is Bosnia - and it is unclear how the government's decision will be accepted by the public.

While the Albanian parliament decriminalised homosexual relationships in 1995, more than a decade later, gays and lesbians are still heavily stigmatised, and a majority live clandestine lives, fearing that if their sexual orientation is discovered their safety will be endangered.

http://www.balkaninsight.com/en/main/news/21397/

 

Predrag M. Azdejković

www.azdejkovic.com

 

 

Atačmenti



Komentari (132)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 17:47 30.07.2009

Re: smesno

A ima i lepša varijanta - žene su jednostavno lepe, pa je lepo videti jednu, dve, tri, pet...a muškarci su uglavnom ružni


pa sad jbga-tebi tako, nekima onako,..dok gledash-voajerishesh, pa svako ono shto ga grebe,..a kad radish- to je tvoja privatna stvar i shto bi tu bilo ko trebalo da ima mishljenje o tome!
mikimedic mikimedic 22:31 30.07.2009

Re: smesno

Meni su super ovi sto mrze gejeve, polomli bi im glave, ali zato uzivaju da gledaju dve ribe u krevetu. To onda nije homoseksualnost to je onda "vidi dve kruve sta rade, ala bi im uleteo"


a kakvi su ti oni sto su skroz indiferentni prema gejevima, znas oni sto o gejevima razmisljaju u fazonu 'nit smrde nit mirisu' ali uzivaju da gledaju dve ribe u krevetu?
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 12:29 30.07.2009

Anti-gej grafiti u Beogradu



Grupa nevladinih organizacija poslala je otvoreno pismo državnim funkcionerima u kojem se traži njihova reakcija na brojne grafite koji izriču najteže pretnje i poziva na nasilje i ubistva nad osobama drugačije seksualne orijentacije.

Beograd je ovih dana preplavljen grafitima na kojima piše „Smrt pederima“, „Stop pederima“, „Stop gej paradi“, a koje potpisuju nacionalističke i navijačke grupe. Kako stoji u otvoreno pismu ovim grafitima je počinjeno više krivičnih dela kao što su povreda ravnopravnosti, rasna i druga diskriminacija, udruživanje radi vršenja diskriminacije, govor mržnje, uznemiravanje i ponižavajuće postupanje, težak oblik diskriminacije, diskriminacija na osnovu seksualne orijentacije.

Pismo koje potpisuju Jukom, Beogradski centar za ljudska prava, Fond za humanitarno pravo, Inicijativa mladih za ljudska prava, Žene u crnom, Gej strejt alijansa i Helsinški odbor za ljudska prava poslato je predsedniku Srbije, premijeru, ministru unutršnjih poslova, ministru za ljudska i manjinska prava, zaštitniku građana i gradonačelniku Beograda i u njemu se traži da se hitno ispitaju sve okolnosti ovog slučaja i da se počinioci pronađu i kazne.

Gej lezbejski info centar (GLIC) zatražio je od JKP „Gradska čistoća“ da se ovi grafiti što pre uklone, kao i osudu Fudbalskog saveza Srbije, FK Crvena Zvezda i FK Partizan akcija fudbalskih navijačkih grupa koje promovišu mržnju i pozivaju na ubijanje dela srpske populacije.
medjutim92 medjutim92 12:45 30.07.2009

Re: Anti-gej grafiti u Beogradu

Predrag Azdejković
Gej lezbejski info centar (GLIC) zatražio je od JKP „Gradska čistoća“ da se ovi grafiti što pre uklone, kao i osudu Fudbalskog saveza Srbije, FK Crvena Zvezda i FK Partizan akcija fudbalskih navijačkih grupa koje promovišu mržnju i pozivaju na ubijanje dela srpske populacije.


Sramota. A sta je sa delom nesrpske populacije?
Goran Vučković Goran Vučković 12:53 30.07.2009

Re: Anti-gej grafiti u Beogradu

Sramota. A sta je sa delom nesrpske populacije?

Njima će se obratiti hrvaćanski, makedonijanski, crnogorački i bosnijanski NVO-ovi.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 13:00 30.07.2009

Re: Anti-gej grafiti u Beogradu

A sta je sa delom nesrpske populacije?


Među njima nema pederova
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 13:38 30.07.2009

Re: Anti-gej grafiti u Beogradu

Među njima nema pederova

ma pederi ima, pari nema - citiram cacka iz makedonije (K15)
filantrop filantrop 18:41 30.07.2009

Re: Anti-gej grafiti u Beogradu

Anti-gej grafiti u Beogradu


Sudeci po komentarima na tu vest,
ljudima vise smeta gaj parada
nego to sto se u grafitima propagira necija smrt.
Neobican izbor prioriteta gradjana.
angie01 angie01 18:45 30.07.2009

Re: Anti-gej grafiti u Beogradu

Neobican izbor prioriteta gradjana.


Koji uporno pokazuju vec dugi niz godina, iako sami kusaju shtetu od istih!
filantrop filantrop 18:47 30.07.2009

Re: Anti-gej grafiti u Beogradu

angie01
Neobican izbor prioriteta gradjana.Koji uporno pokazuju vec dugi niz godina, iako sami kusaju shtetu od istih!


U pravu si.

mikimedic mikimedic 22:35 30.07.2009

Re: Anti-gej grafiti u Beogradu

Sramota. A sta je sa delom nesrpske populacije?


pa valjda su samo srbi pederi?

ili nisu?

Sofroniye Sofroniye 19:19 30.07.2009

Slazem se

da Srbija treba ako vec nije pod hitno da da sva zakonska prava za vanbracne gej zajednice kao i da dozvoli gradjanski gej brak. Ali takodje mislim da opstine same treba da odluce da li ce maticari koji (ako se ne varam) su placeni iz gradskih budzeta imati pravo da na osnovu religioznih ubedjenja odbiju da sklope takav brak.

Svestan sam da ovo ulazi u pitanje profesionalne obaveze i prava na religioznost ali nisam siguran da bih jednostavno voleo da neki maticar bude prinudjen da obavi vencanje istospolnih partnera. Ukratko receno mislim da treba ukloniti zakonsku prepreku ali treba ostaviti i pravo maticarima da odbiju da obave taj proces (iako kao sto rekoh su oni javni sluzbenici). Ukoliko njihove plate dolaze iz gradskog budzeta mislim da onda gradski vecnici (ili kako se to vec zove) treba o tome da imaju raspravu ili jednostavno treba postaviti pitanje gradjanima tog grada na koji nacin zele da njihovi sluzbenici se postave prema tome. Jednostavno receno ko ih placa taj neka odluci sta su njihove obaveze ili ne. Na kraju krajeva posto cesto imaju neki izbori moze i referendum da se raspise na nivou Srbije pa neka odluci demokratska vecina :)
Goran Vučković Goran Vučković 19:44 30.07.2009

Re: Slazem se

Ukratko receno mislim da treba ukloniti zakonsku prepreku ali treba ostaviti i pravo maticarima da odbiju da obave taj proces (iako kao sto rekoh su oni javni sluzbenici).

Da li je ovo neka već postojeća šema? Koje kategorije kandidata sada matičar sme da odbije da venča, a da po zakonu imaju pravo da se venčaju? Sme li da odbije jevreje? Muslimane? Kamiondžije? Crvenokose? Invalide? Dizelaše? Neobrijane? Uflekane? Zbunjene?
angie01 angie01 19:45 30.07.2009

Re: Slazem se

Zbunjene?


zbunjene!
filantrop filantrop 19:49 30.07.2009

Re: Slazem se

zbunjene!


Moze.
U teokratiji.
angie01 angie01 20:09 30.07.2009

Re: Slazem se

filantrop
zbunjene!Moze.U teokratiji.


shto, onaj ko je zbunjen na sopstvenom venchanju-treba spasiti eventualne greshke, ako nije bash najsigurniji u shta se upushta i da li to bash zeli,..manja je shteta, da malko sacheka-dok se ne razzbuni!
filantrop filantrop 20:17 30.07.2009

Re: Slazem se

manja je shteta


Istina.
NArocito dok ne dodju deca ni kriva ni duzna.
Ali mi se uopste ne dopada ideja da neko moze da odbije placenu poslovnu obavezu pozivaajuci se na religioznost.
Sta
treba doktor u urgentnom da kaze tesko krvarecem pacijentu:
ne mogu da ti dam transfuziju, pusticu te da iskrvaris na smrt jer sam Jehovin svedok i moja religija ne priznaje transfuziju.
Ajde molim te
angie01 angie01 20:23 30.07.2009

Re: Slazem se

Ali mi se uopste ne dopada ideja da neko moze da odbije placenu poslovnu obavezu pozivaajuci se na religioznost.


pa ja sam i potvrdila samo primer, koji nikakve veze sa religijom, nacijom, manjinama,...nema.

nego je sam po sebi negativan za stupanje u zajednicu.
filantrop filantrop 20:55 30.07.2009

Re: Slazem se

angie01
Ali mi se uopste ne dopada ideja da neko moze da odbije placenu poslovnu obavezu pozivaajuci se na religioznost.pa ja sam i potvrdila samo primer, koji nikakve veze sa religijom, nacijom, manjinama,...nema.nego je sam po sebi negativan za stupanje u zajednicu.


Delimo misljenje, OK je.
Ja sam malo iskljuciv po pitanju religioznosti, smatram da je to apsolutno privatna stvar, nikako ne mogu da skontam da se uopste poteze pitanje uticaja religioznosti na obavljanje posla. Posebno me irirtira kad se od homoseksualaca trazi da :
nema problema, neka budu to sto jesu, ali neka TO rade u svoja cetiri zida.
Kao da oni traze da TO rade na sred ulice, bas kao i hetero.
A zasto onda i religiozni svoju religioznost ne rade u svoja cetiri zida? Nego je guraju svuda? I na sofersajbnu autobusa? Sta bi bilo da gej vozac busa okaci sliku svoh polugolog decka na soferku?
Meni su na poslu malo anojirali religiozni, kad su culi da sam ateista, pa su mi citirali delove Biblije.
Na karju je intervenisao HR i zastitio me.
mariopan mariopan 22:26 30.07.2009

Re: Slazem se

Naravno da treba da imaju pravo na zivot sa svojim izabranim partnerom i sva prava koja proizilaze iz statusa bracnog druga.

Cesto godinama zive zajedno sa jednom osobom, dele dobro i zlo, nekada vise zlo jer ih se familije odricu, komsiluk zazire od njih, krecu se u malom drustvu istih, diskriminisani su po mnogo cemu...i onda se neko ko nije nista u njihovom zivotu doprineo okoristi tom cinjenicom da brak nije postojao pa njihovu imovinu nasledjuju bas ti rodjaci koji su im okretali ledja celog zivota.
Zasto bracni drug ne bi nasledio povoljniju penziju ako to moze bracni drug heteroseksualnih parova? Zasto pred zakonom nisu jednaki svi a svako neka odluci da li ce njegov zivotni drug biti osoba drugog ili istog pola? Diskriminacija mora da prestane i to mora da podje od vrha drzave, da udje u zakone, da se ti zakoni sprovode a narod ce polako nauciti. Nadam se.
Sofroniye Sofroniye 22:37 30.07.2009

Re: Slazem se

Goran Vučković
Ukratko receno mislim da treba ukloniti zakonsku prepreku ali treba ostaviti i pravo maticarima da odbiju da obave taj proces (iako kao sto rekoh su oni javni sluzbenici).

Da li je ovo neka već postojeća šema? Koje kategorije kandidata sada matičar sme da odbije da venča, a da po zakonu imaju pravo da se venčaju? Sme li da odbije jevreje? Muslimane? Kamiondžije? Crvenokose? Invalide? Dizelaše? Neobrijane? Uflekane? Zbunjene?


Vulgarizujes primer. Mnoge religije i mnoge denominacije definisu brak kao zajednicu muskarca i zene. Dakle ako je neko recimo musliman a maticar njega njegova religioznost sprecava da obavi takvo vencanje. Da li to znaci da mu treba uskratiti pravo da se bavi tim pozivom? Mislim da je to pitanje koje svaka drzava i/ili manja zajednica, provincija ili sta god treba da resi referendumom ili nekom slicnom metodom. Svete knjige se ne bave pitanjima kamiondzija, crvenokosih, invalida, dizelasa, brade, (ne)cistih itd. Ali itekako definisu neke stvari. Da li to znaci da cemo eksplicitno reci da oni koji su religiozni ne mogu biti maticari ?

Pitanje transfuzije moze da bude pitanje zivota i smrti recimo i moze da se diskutuje kao i za bilo sta drugo ko i pod kojim uslovima moze da (ne) odbije. Dakle to je pitanje ZIVOTA i drzava cak cesto ima pravo da intervenise i spase neciji zivot cak i ako on zeli da umre. Ovde je pitanje mnogo banalnije i nije pitanje zivota i smrti. Jednostavno ja ne bih voleo da zivim u zemlji u kojoj neko moze da bude prisiljen DA OBAVI VENCANJE isto kao sto ne volim da zivim u zemlji u kojoj je TO PRAVO USKRACENO. I to je moj licni stav kao i prema mnogim drugim pitanjima.

Ako ulazimo u diskusiju placene obaveze to samo po sebi nije dovoljno. Postavlja se pitanje ko placa i ko donosi odluku. Svestenici mnogih denominacija su placeni od strane crkve znaci crkve imaju pravo (kako i treba da bude) da ODBIJU da priznaju gej brakove posto su to njihova sredstva. Javni sluzbenici su placeni iz budzeta te stanovnistvo koje placa taj porez ima pravo da odluci da li ce svoje javne sluzbenike da PRISILJAVA da nesto rade protiv svojih religioznih ubedjenja. Za mene je to pitanje religiozne slobode za druge moze da ne bude za to postoje izbori, referendumi, gradski izbori i ostali metodi grupnog odlucivanja.
Goran Vučković Goran Vučković 22:51 30.07.2009

Svete tajne i obligacioni odnosi

Dakle ako je neko recimo musliman a maticar njega njegova religioznost sprecava da obavi takvo vencanje

A da li može recimo musliman ili hrišćanin ili jevrejin da bude advokat? Ili knjigovođa? Da uradi završni račun ili poreski obračun za mušteriju?

Ako je neko vernik, trebalo bi valjda da razlikuje administrativno-pravnu proceduru od svete tajne braka.

Pa dok se ne rukopoloži za sveštenika - nego samo obavlja administrativnu radnju koja je posredovanje u stupanju u obligacioni odnos - ne vidim da ga bilo kakva vera sprečava da radi posao koji je po zakonu obavezan da radi.
muvabezglave muvabezglave 04:29 31.07.2009

Re: Slazem se

Ovde se izgleda svi sa svima SLAŽU , bravo samo tako nastavite ,

uzgred rečeno Peca je baš sladak dečak i ja bih ga rado poje...o ,

ali malo sutra

Peco lepo su te naučili mama i tata
radojicic92 radojicic92 21:42 30.07.2009

...

ali kako mi se čini poslednje mesto se uveliko smeši našoj dragoj Srbij

pa bice i u Srbiji, polako
prvo Crnogorci





shumska shumska 22:10 30.07.2009

Re: ...

gabarit "nakita"
filantrop filantrop 22:20 30.07.2009

Re: ...

shumska
gabarit "nakita"


Secam se kad je devedesetih bio ubijen jedan politicar, bisnismen , sta li, slagacu oko prezimena, Nikacevic, ili nesto slicno
Policijski izvestaj je objavio da ubijeni na sebi imao 3 kg zlata!!
Ja mislio
sta zna policija koliko je tri kila.
Sad vidim da sam mozda ogresio dusu...
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 02:19 31.07.2009

Anti-gej protesti ispred srpske ambasade u

Kako saznaje GayEcho Web Portal, u sredu 29. jula ispred ambasade Republike Srbije u ulici Mosfiljmovskaja 42 u Moskvi, održan je mali protest protiv održavanja gej parade u Beogradu.

Šestoro demonstranata okupilo se ispred zgrade kako bi iskazali svoje protivljenje. Demonstranti su nosili zastave Rusije i Republike Srbije, kao i nekoliko postera.

Na posterima je pisalo: "Rusija i Srbija protiv parade devijanata", "Pravoslavna braća, a ne topla braća", "Gej parada nije u skladu sa pravoslavljem", "Beograd nije Sodoma".

Protest je prošao bez incidenata.
Unfuckable Unfuckable 05:35 31.07.2009

Re: Anti-gej protesti ispred srpske ambasade u

Protest je prošao bez incidenata.

pošto je Žigonki okasnio jeroplan
medjutim92 medjutim92 07:55 31.07.2009

Re: Anti-gej protesti ispred srpske ambasade u

Predrag Azdejković
"Beograd nije Sodoma".


Pa i nije. Beograd je

bobo92 bobo92 01:31 03.08.2009

Ulepsa mi dan





olivera2804 olivera2804 08:30 05.08.2009

Brak ubija ljubav!

Ja sam vec 5 godina u braku koji je poceo iz ciste ljubavi i sveo se na cisto (ne)razumevanje...nije bitno da li ste homo ili hetero seksualac, brakove treba zakonom zabraniti!
Sve treba da se svede na neku formu u kojoj se jasno definisu prava i obaveze oko dece i nista vise.
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 18:32 05.08.2009

Re: Brak ubija ljubav!

Sve treba da se svede na neku formu u kojoj se jasno definisu prava i obaveze oko dece i nista vise.
*novo


Slažem se!!!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana