Budućnost| Društvo

Krug dvojke protiv Beograda na vodi

Predrag Azdejković RSS / 30.03.2015. u 13:22

 beograd-na-disksvetu.18062.jpg

Jedan sam od retkih koji podržava projekat "Beograd na vodi" a da nisam SNS bot. Ja u tom projektu ne vidim Vučića, Malog, zle muslimane i Arape... ja vidim metal, staklo, modernu arhitekturu... i meni je sve to lepo. Ali ono što mi je lepše od toga jeste histerija koja je nastupila i mene to posebno zabavlja.

Izdvojio bih najzabavnije "argumente":

Arhitekta Branko Bojović: "Mi imamo inženjersku elitu ovde, koja je gradila po celom svetu, kad ova gospoda Arapi, nisu znali šta je lopata. Sve je to stavljeno van upotrebe, da bi neki maketar nama sada ovde objašnjavao kako treba da se gradi ovaj grad, u kome mi živimo...."

Arhitekta Gabrijel Raul Penja za NIN: "Shvatam da se „Beogradom na vodi" želi podstaći razvoj grada, ali on bi imao smisla u pustinji kojoj treba dati fizionomiju, a ne u gradu koji već ima istoriju. Ne možeš preslikavati identitete sa drugih lokacija. Ljudi sa strane mogu da razmišljaju o gradskom tkivu, ali lokalne arhitekte ga znaju."

Koje zaključke možemo da izvedemo iz ovih izjava? Osim rasizma arhitekte Branka Bojovića i ugruvanog ega, ja čitam ovo kao kampanju kako bi se lokalne arhitekte ugradile u projekat iz kog su, sram bilo Arape, izostavljeni. Sve bi to bilo OK, da se ne okrenemo i pogledamo na šta liči Beograd!

Arhitekta Raul Penja kaže da Beograd ima istoriju i identitet, pa se pitam da li misli na Kaluđericu, Karaburmu ili neki drugi biser arhitektonskog identiteta Beograda! Beograd je decenijama građen bez ikakvog plana i reda, a da se dragi stručnjaci nisu pobunili kao što su se pobunili oko "Beograda na vodi".

Takođe, u čitavu jednačinu treba ubaciti i podatak da "Beograd na vodi" podrazumeva 5700 stanova, 2200 hotelskih soba i 12700 kancelarija... Šta mislite šta će to uraditi za tržište stanova, naročito za preskupe stanove u centru grada... Da, naravno da će im pasti cena!

Mogu da razumem da se arhitekte bune jer se nisu ugradili i da vrše pritisak da se ugrade, mogu da razumem krugodrugaše da se bune jer će im cene stanova pasti i da će ih "Beograd na vodi" zatvoriti, ali ne razumem zašto bih se ja u to mešao i davao im podršku kada se meni projekat sviđa i želim da se on izgradi... Jedino što mi se u celom projektu ne sviđa jeste što nije planirana izgradnja najveće džamije u ovom delu Evrope, ali šta da se radi!!!

 

 

Atačmenti



Komentari (554)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

reanimator reanimator 13:27 30.03.2015

...

Zakoni Azdejkoviću, zakoni, a ne samo estetika.
PS
Blistam, prvi sam i kad sam u temi
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 13:31 30.03.2015

Re: ...

Pola Beograda je napravljaneno protivzakonito, pa ne vidim da se diže frka...
ivana23 ivana23 14:53 30.03.2015

Re: ...

Finalni čin njihovog angažovanja na raščišćavanju zakona odigraće se u sredu 1. aprila kada će Skupština Srbije odlučivati povodom lex specialisa, zakona o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima eksproprijacije i izdavanja građevinske dozvole za projekat Beograd na vodi. U tom kontekstu, tezu da su gradonačelnik i premijer ne samo deo, već i idejni tvorci ove prevare, potvrđuje i izjava da će premijer lično “braniti svim srcem, svom snagom i voljom” predloženi zakon. Ko će od bahatosti i samovolje braniti Beograd, ostaje da se vidi…



Nakon svega, suočeni sa realnošću, kada porodica ili prijatelji saznaju za prevaru, žrtve sve opisuju kao san. Kažu da su se osećali kao hipnotisani. Šokirani su sopstvenim odlukama, stide se i žele da se sve što pre zaboravi. Ali ako se zaboravi, moguće je i da će se ponoviti. Zato obustavljanje projekta Beograd na vodi nije dovoljno. Neophodno je da ispitamo odgovornost i krivicu svih članova organizovane kriminalne grupe, pa makar oni bili na najvišim funkcijama u državi. Ako su nam strani partneri u ovom poslu nedostupni, domaći promoteri nisu.



Nazovimo to pravim imenom
a_jovicic a_jovicic 16:59 30.03.2015

Re: ...

Predrag Azdejković
Pola Beograda je napravljaneno protivzakonito, pa ne vidim da se diže frka...

Jel' ovako? ...


Da im je bar projekat originalan ... nego ni to nisu bili u stanju da smisle sami (obratiti pažnju na dve stepenaste zgrade u dnu makete)
ivana23 ivana23 21:04 31.03.2015

Re: ...

Šta je mutno u Beogradu na vodi

Okolnosti u kojima će se graditi "Beograd na vodi" sumnjive su, a mnogo je i pitanja u vezi sa projektom na koja i dalje nema odgovora. Koncept koji se sprovodi već više od godinu i po dana za dr Kseniju Petovar predstavlja apsolutnu dominaciju političke moći i političkih faktora u odlučivanju u razvojnom pitanju koje se tiče budućnosti grada: "U poslednjih 30-40 godina u evropskim gradovima ne postoji projekat koji je donet isključivo na osnovu političke odluke, bez učešća javnosti, građana, profesionalnih organizacija, struke... Nažalost, odluke o ‘Beogradu na vodi’, koje se tiču uređenja ključnog dela grada, donose se na potpuno netransparentan način, i osim makete, i dalje ništa detaljno nije poznato."

NOVINAR MIRKO RUDIĆ UGOSTIO SOCIOLOŠKINJU DR KSENIJU PETOVAR I IZVRŠNOG DIREKTORA "MIKSERA" IVANA LALIĆA


ivana23 ivana23 21:39 31.03.2015

Re: ...

Belgrade’s Savamala district: Serbia’s new creative hub



....
Part-funded by €3bn from Dubai-based construction firm Eagle Hills, the project will stretch right along the Sava riverbank and include a vast shopping mall, hotels and luxury apartments. And, in that phallic style so typical of Middle Eastern developments, its centrepiece will be a shimmering 200-metre glass tower. It could take a decade to complete, if it ever is.

The project, which was unveiled last June, has drawn criticism from corruption watchdogs as well as architects, urbanists and residents who have been largely excluded from the investor-led planning process. “It’s like a spaceship landed on the riverbank,” says Dobrica Veselinović, a member of campaigning group the Ministry of Space collective, part of the wider initiative against the waterfront project, Ne da(vi)mo Beograd. “Professionals in the field have been totally ignored.”

.....



The Guardian
cgubg cgubg 13:30 30.03.2015

Cestitka

O, cestitamo, od ponedeljka stalno radno mesto u Geozavodu, a
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 13:31 30.03.2015

Re: Cestitka

A baš su tražili PR menadžera
cgubg cgubg 13:33 30.03.2015

O Bgd na vodi ne znamo nista

Na stranu uvredjeni arhitekte, ali u ovom Slavlju Beograda ima toliko problematicnih stvari, a prva je sto osim makete i kafanceta nista nismo videli. O projektu, cenama, uslovima, inforastrukturnim planovima... stvaaarno ne znamo nista. A tek lex specialis!
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 13:36 30.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

Istina, ali se to od branitelja svojih interesa i nepostojećeg identiteta Beograda ne čuje!
Dr M Dr M 13:41 30.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

cgubg
Na stranu uvredjeni arhitekte, ali u ovom Slavlju Beograda ima toliko problematicnih stvari, a prva je sto osim makete i kafanceta nista nismo videli. O projektu, cenama, uslovima, inforastrukturnim planovima... stvaaarno ne znamo nista. A tek lex specialis!


Taj Lex specialis je Lex imbecilialis.

Državni udar!
angie01 angie01 13:49 30.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

Predrag Azdejković
Istina, ali se to od branitelja svojih interesa i nepostojećeg identiteta Beograda ne čuje!


nesto si promasio temu,

drzava bi trebalo da resi problematiku nedozvoljene gradnje, a ne da u istoj ucestvuje,

takodje bi trebalo da brine o vizuelnom indentitetu grada-to je pravilo br jedan, sto podrazumeva investicije oko rekonstrukcije i gradnje koja se u postojeci kontekst uklapa, ne narusava je,

onda, postoji valjda neki prioritet u ulaganju, onoliko neprodatih novih stanova po centru, ne znam o kom potencijalnom interesu vlasnika pricas- ti danas mozes da kupis novi stan za hiljadu keka kvadrat a u centru, a ni tako se ne prodaje....mozda da daju i neki lokal kao bonus, od isto onoliko praznih po gradu...al sta bi sa njima radili, kad ljudi zatvaraju radnje, jer ne mogu da opstanu- veca im davanja od zarade.

ako su bas napravili podrobno istrazivanje, koje potvrdjuje benefit od ovakvog projekta, onda se isti gradi na adekvatnijoj lokaciji- npr, preko puta, pa su i ovce i vukovi na broju,....ili je pak nesto drugo u pitanju.


nadam se da si rezervis'o bar jedan stancic u kulama:)


Predrag Azdejković Predrag Azdejković 13:54 30.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

Naravno da sam rezervisao

Ali ja ovde pričam o ligitimitetu domaćih arhitekti da pričaju o uklapanju u postojeći kontekst, jer kontekst ne postoji...
angie01 angie01 14:09 30.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

Ali ja ovde pričam o ligitimitetu domaćih arhitekti da pričaju o uklapanju u postojeći kontekst, jer kontekst ne postoji..


to sto se godinama o istom nije brinulo, ne znaci da i ne postoji.

ja sam bila mala, kada je pricano o rekonstrukciji Karadjordjeve i spustanju na reke, sto je podrzumevalo umetnicke cetvrti, restorane, galerije, bla, bla,...sto je i logicno,...pa ni jedna gradska vlasti nije bila spremna da se angazuje- imali su druga posla.

nek srede vise te muzeje, da se ne sramotimo i gradske parkove, umesto sto ih unistavaju.

kako ja vidim stvari, u svakoj, izmeni gradnji, pocinje se od opste slike, one velike, utvrdi se sta je potrebno, pa se napravi plan prioritizacije, naci, kojim redosledom se gradi, a za svaku stvar- konkurs, pa da se izabere najbolje resenje.

ovo sa beogrdom na vodi je ispalo, kao da se neko igrao kod kuce i onda dosao i nalepio na obalu reke i onda krenuo da prica andersenovu bajku,...s tim sto ova nema nikakvu poruku.
mariopan mariopan 14:34 30.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

Predrag Azdejković
Naravno da sam rezervisao

Ali ja ovde pričam o ligitimitetu domaćih arhitekti da pričaju o uklapanju u postojeći kontekst, jer kontekst ne postoji...

Ти ћеш да га добијеш, нећеш ваљда да будеш првоборац за џабе?
Bili Piton Bili Piton 14:43 30.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

angie01


nesto si promasio temu,



And what else is new.
gavrilo1 gavrilo1 19:40 30.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

angie01
Predrag Azdejković
Istina, ali se to od branitelja svojih interesa i nepostojećeg identiteta Beograda ne čuje!


nesto si promasio temu,

drzava bi trebalo da resi problematiku nedozvoljene gradnje, a ne da u istoj ucestvuje,

takodje bi trebalo da brine o vizuelnom indentitetu grada-to je pravilo br jedan, sto podrazumeva investicije oko rekonstrukcije i gradnje koja se u postojeci kontekst uklapa, ne narusava je,

onda, postoji valjda neki prioritet u ulaganju, onoliko neprodatih novih stanova po centru, ne znam o kom potencijalnom interesu vlasnika pricas- ti danas mozes da kupis novi stan za hiljadu keka kvadrat a u centru, a ni tako se ne prodaje....mozda da daju i neki lokal kao bonus, od isto onoliko praznih po gradu...al sta bi sa njima radili, kad ljudi zatvaraju radnje, jer ne mogu da opstanu- veca im davanja od zarade.

ako su bas napravili podrobno istrazivanje, koje potvrdjuje benefit od ovakvog projekta, onda se isti gradi na adekvatnijoj lokaciji- npr, preko puta, pa su i ovce i vukovi na broju,....ili je pak nesto drugo u pitanju.


nadam se da si rezervis'o bar jedan stancic u kulama:)




Joj,
To sto se zida u centru i sto stoji neprodato je samo jos u Srbiju LUX
Nekome ko je ziveo napolju ili bi dosao ziveti u Bg i ima odredjen standard ne mozes podvaliti gipsane radove, spanske plocice, hrastov parket...a da ima pogled na terasu na kojoj stoji kaca kupusa i suse se gace.
Ili pogled na dvoriste u kome svi suse gace, ili...
Meni licno to ne smeta, al ja nisam ni bogat, pokusavam uci u um onoga ko ima novac.

Vidis Bg na vodi je potpuno novo "naselje" tamo toga nece biti i to bi mogao biti jedan od bezbroj motiva sto bi neko ko ima pare tamo kupio stan.
angie01 angie01 19:55 30.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

Joj,


e, da znas da sam pocela da ti se radujem, gavrilo,...uvek uneses tu nicim izazvanu dozu neobradjenih misli, onako, kako ti padnu, ti ih iskreno kazes i kako onda da ne razvucem osmeh.


To sto se zida u centru i sto stoji neprodato je samo jos u Srbiju LUX


ne znam na sta tacno mislis, al ima razno, pa tako i luksuznih i one manje luksuznih stanova, a o bgd na vodi smo govorili u smislu pogresne lokacije, izbora projekta, i prioriteta,...naravno, ako u startu podjemo od toga da je sve ozbiljno:)
gavrilo1 gavrilo1 20:06 30.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

angie01
Joj,


e, da znas da sam pocela da ti se radujem, gavrilo,...uvek uneses tu nicim izazvanu dozu neobradjenih misli, onako, kako ti padnu, ti ih iskreno kazes i kako onda da ne razvucem osmeh.


To sto se zida u centru i sto stoji neprodato je samo jos u Srbiju LUX


ne znam na sta tacno mislis, al ima razno, pa tako i luksuznih i one manje luksuznih stanova, a o bgd na vodi smo govorili u smislu pogresne lokacije, izbora projekta, i prioriteta,...naravno, ako u startu podjemo od toga da je sve ozbiljno:)


Jooooj
U svetu ljudi helikopterima slecu na prag doma a u krugu dvojke auto ne mozes parkirati.
Pokusaj iz neke druge perspektive sagledati to sto je nazidano po centru, iz ugla konzumenta koji ima pare, ogromne pare.
Po nekoliko automobila koji vrede zajedno ko taj stan sto je kupio.
freehand freehand 21:29 30.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

Predrag Azdejković
Naravno da sam rezervisao

Ali ja ovde pričam o ligitimitetu domaćih arhitekti da pričaju o uklapanju u postojeći kontekst, jer kontekst ne postoji...

E ako ti pričaš o legitimitetu arhitekti (mislio si arhitekata?) onda je to već druga stvar. Nije bitno da li su u pravu nego šta ti i Vučić kažete o njima.
A i ti majketi nisi SNS bot, ako ti ne verujem da pitam Vučića.
Ok.
reporter22 reporter22 22:13 30.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista


E ako ti pričaš o legitimitetu arhitekti (mislio si arhitekata?) onda je to već druga stvar. Nije bitno da li su u pravu nego šta ti i Vučić kažete o njima.






A i ti majketi nisi SNS bot, ako ti ne verujem da pitam Vučića.
Ok.



Sto volim ove sto se hvataju za pravopisne greske i masu svojom diplomom sa Oksforda, a sustinu ne zele ili ne mogu da shate

Svi ste ljubomorni sto Predrag ima 2 sendvica dnevno a ako se potrudi nekad i 3 i 2500 dinara dnevnicu. Pa sta da Vam kazem prijavite se, kuckajte, pa ko zna... mozda ste bas vi sledeci dobitnik. Jer ko igra taj i..... sta? naravno dobija sendvic... Pa sad nek crknu dusmani sto se sa SNS-om dobro jede...
freehand freehand 22:36 30.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

Sto volim ove sto se hvataju za pravopisne greske

A ko si ti da bi važno bilo šta ti voliš, naročito glede činjenice da ne znaš šta je pravopis a šta gramatika?
sevarlica sevarlica 13:01 31.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

takodje bi trebalo da brine o vizuelnom indentitetu grada-to je pravilo br jedan, sto podrazumeva investicije oko rekonstrukcije i gradnje koja se u postojeci kontekst uklapa, ne narusava je,


Izvini, koji "vizuelni identitet grada"? Ako je OVO vizuelni identitet Beograda onda je jadan i bedan. POslednji put kad se razmišljalo o kombinaciji estetike i funcionalnosti Beograda, još nije počeo drugi svetski rat.

Tako da u poslednjih 70 godina "vizualni identitet" Beograda izgleda ovako:
Red secesije, red udžerica, red soc-realizma, red divlje nadogradnje, red divlje gradnje. Pa uz sve to saobraćajna infrastruktura čiji je najbolji opis Gordijev čvor, ili vrzino kolo.

Po mom skromnom mišljenju arhitekte i građevinca, Beograd je grad koji nije rastao, već metastazirao.
sevarlica sevarlica 13:07 31.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

Jer ko igra taj i..... sta?


Dobija konstipaciju izazvanu fizičkim uticajima !?!?
reporter22 reporter22 21:45 31.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

freehand
Sto volim ove sto se hvataju za pravopisne greske

A ko si ti da bi važno bilo šta ti voliš, naročito glede činjenice da ne znaš šta je pravopis a šta gramatika?



Vazno da ti znas...

Ko zna mozda sam i Vucic
angie01 angie01 21:48 31.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

Ko zna mozda sam i Vucic



freehand freehand 21:52 31.03.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

Vazno da ti znas...

Meni je važno. Tupsonima obično nije, mada vole da o tome tupsonišu i drže predike drugima.
Ko zna mozda sam i Vucic

Možda si i Napoleon. A možda si i obojica.
reporter22 reporter22 20:48 01.04.2015

Re: O Bgd na vodi ne znamo nista

freehand
Vazno da ti znas...

Meni je važno. Tupsonima obično nije, mada vole da o tome tupsonišu i drže predike drugima.
Ko zna mozda sam i Vucic

Možda si i Napoleon. A možda si i obojica.



Laki je malo nervozan....

noboole noboole 13:37 30.03.2015

.

Pa i tvoji kontra-argumenti su osljarski. Navodis brojke za koje ne znas, ili ne navodis, da li imaju smisla. Tj. da li ce potraznja u tom momentu biti dovoljna da se taj projekat isplati?

I kakve veze ima kaludjerica sa centrom grada i to bas delom uz reku koji je odavno karakteristican za identitet beograda. U stvari, bolje da su napravili projekat "Beograd na Kaludjerici" :)
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 13:41 30.03.2015

Re: .



Karakterističan za identitet Beograda
noboole noboole 17:26 30.03.2015

Re: .

Predrag Azdejković


Karakterističan za identitet Beograda



Mislio sam na celinu, a ne na datu povrsinu. Moje pitanje je zasto je Bg-na-vodi izabran kao najoptimalnije resenje. Moja sumnja u taj projekat je delimicno povecana time da su ljudi koji mu daju politicku potporu isti oni koji su "preporodili" dunavski kej prefinjenim i gracioznim konstrukcijama cija ce urbana upecatljivost ostaviti vecan trag u istoriji arhitekture.

Nisam, doduse, strucnjak.
gavrilo1 gavrilo1 19:42 30.03.2015

Re: .

Predrag Azdejković


Karakterističan za identitet Beograda


To je umetnost!
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 13:40 30.03.2015

Zaha Hadid Beograd

Nego mene zanima šta se desilo na kraju sa ovim projektom:



http://www.b92.net/kultura/art_durbin.php?nav_category=1210&nav_id=665686
gavrilo1 gavrilo1 19:44 30.03.2015

Re: Zaha Hadid Beograd

Predrag Azdejković
Nego mene zanima šta se desilo na kraju sa ovim projektom:



http://www.b92.net/kultura/art_durbin.php?nav_category=1210&nav_id=665686


Nista, ali eto to nije bolo oci udruzenju arhitekata i blogeru Bobicu koji pise o narusavanju vizure grada
A meni recimo nije prihvatljivo da se pod tvrdjavom zida ista.
a_jovicic a_jovicic 00:17 31.03.2015

Re: Zaha Hadid Beograd

gavrilo1
Predrag Azdejković
Nego mene zanima šta se desilo na kraju sa ovim projektom:

http://www.b92.net/kultura/art_durbin.php?nav_category=1210&nav_id=665686


Nista, ali eto to nije bolo oci udruzenju arhitekata i blogeru Bobicu koji pise o narusavanju vizure grada
A meni recimo nije prihvatljivo da se pod tvrdjavom zida ista.

E Gavrilo, Gavrilo ... 'Oće to kad se blog čita samo tokom predizbornih kampanja ...

Ja opet o Kalemegdanu ... nikako da ga ostave na miru
Đorđe Bobić / 15.07.2014. u 14:35

Upotrebljena je institucija međunarodnog konkursa da bi se pod Kalemegdanom sa strane reke Save promovisao projekat koji sam po sebi jeste ostvarenje obeleženo globalnim pečatom za svaku pohvalu ali strano tom mestu jer se drsko i agresivno prsi ispred tvrđave zaklanjajući je i čineći od nje samo pozadinu za sebe samog. Oni što izabraše baš taj projekat, zanemarujući mesto i gradsku istoriju koju to mesto sobom nosi nisu daleko od načina mišljenja i pravila kulturnog modela koji je nekada obelisk iz doline Nila premestio u Pariz. Onda, na drugoj strani Kalemegdana, ka širokom plavom Dunavu,skoro je pokazan pučanstvu uz oduševljene reči pohvale po štampi ili već gde je sve moglo još jedan projekat, naručen od grčkih investitora sa najboljim namerama da unaprede Beograd i naprave dobar posao, potpisan od strane trenutne principese svetske arhitekture kome se ne može izreći bilo koja pokuda osim što kao i onaj predhodno pomenuti ne pripada tom mestu, u ozbiljnom je raskoraku sa Kalemegdanskim zidinama, preti da promeni značenje koje tvrđava sobom nosi a dužnosnici gradski, kao i u slučaju onoga sa reke Save nisu glasni te im se misli ne znaju i glas ne čuje, kao da su neobavešteni da u Kalemegdanskim zidimana obitava bit Beograda i da je zaštita upravo toga njihova najvažnija dužnost.
gavrilo1 gavrilo1 07:27 31.03.2015

Re: Zaha Hadid Beograd

a_jovicic
gavrilo1
Predrag Azdejković
Nego mene zanima šta se desilo na kraju sa ovim projektom:

http://www.b92.net/kultura/art_durbin.php?nav_category=1210&nav_id=665686


Nista, ali eto to nije bolo oci udruzenju arhitekata i blogeru Bobicu koji pise o narusavanju vizure grada
A meni recimo nije prihvatljivo da se pod tvrdjavom zida ista.

E Gavrilo, Gavrilo ... 'Oće to kad se blog čita samo tokom predizbornih kampanja ...

Ja opet o Kalemegdanu ... nikako da ga ostave na miru
Đorđe Bobić / 15.07.2014. u 14:35

Upotrebljena je institucija međunarodnog konkursa da bi se pod Kalemegdanom sa strane reke Save promovisao projekat koji sam po sebi jeste ostvarenje obeleženo globalnim pečatom za svaku pohvalu ali strano tom mestu jer se drsko i agresivno prsi ispred tvrđave zaklanjajući je i čineći od nje samo pozadinu za sebe samog. Oni što izabraše baš taj projekat, zanemarujući mesto i gradsku istoriju koju to mesto sobom nosi nisu daleko od načina mišljenja i pravila kulturnog modela koji je nekada obelisk iz doline Nila premestio u Pariz. Onda, na drugoj strani Kalemegdana, ka širokom plavom Dunavu,skoro je pokazan pučanstvu uz oduševljene reči pohvale po štampi ili već gde je sve moglo još jedan projekat, naručen od grčkih investitora sa najboljim namerama da unaprede Beograd i naprave dobar posao, potpisan od strane trenutne principese svetske arhitekture kome se ne može izreći bilo koja pokuda osim što kao i onaj predhodno pomenuti ne pripada tom mestu, u ozbiljnom je raskoraku sa Kalemegdanskim zidinama, preti da promeni značenje koje tvrđava sobom nosi a dužnosnici gradski, kao i u slučaju onoga sa reke Save nisu glasni te im se misli ne znaju i glas ne čuje, kao da su neobavešteni da u Kalemegdanskim zidimana obitava bit Beograda i da je zaštita upravo toga njihova najvažnija dužnost.


A vidi pisao je, nisam znao-video taj blog.
Izvinjavam mu se i pohvaljujem taj blog.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:19 31.03.2015

Re: Zaha Hadid Beograd

Zaha Hadid kao vila iz Uspavane lepotice. Još samo da Beograđani podupru projekat metlom.

looping looping 13:40 30.03.2015

1

U je, bote!
emsiemsi emsiemsi 20:24 30.03.2015

Re: 1

looping
U je, bote!

Буахахаха !
Браво !
milojep milojep 13:43 30.03.2015

Matrix

Koje zaključke možemo da izvedemo iz ovih izjava? Osim rasizma arhitekte Branka Bojovića i ugruvanog ega, ja čitam ovo kao...


Pročitaj ponovo
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 13:46 30.03.2015

Re: Matrix

I jopet sam došao do istog zaključka...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:44 30.03.2015

Re: Matrix

Бојовић је краљ... будала!

Иначе, читав један корпус примедби на овај пројекат происходи из тог што га црни Арапини изводе, спрам којих, још од доба Марка Краљевића, Срби гаје неиздрж осећај супериорности.

Можда би горе било само још да је ово потпуно женски пројекат, па би сва раскош српске традиционалне мизогиније избила на површину.

Штета!
А могла је да буде космичка комбинација -- да пројекат изводе Арапкиње!
JJ Beba JJ Beba 15:54 30.03.2015

Re: Matrix

Можда би горе било само још да је ово потпуно женски пројекат, па би сва раскош српске традиционалне мизогиније избила на површину.

eee ima čitav jedan gender pogled na arhitekturu, ajd da te ne upučujem na refernece, naći ćeš sam, i iz tog ugla ovo što Arapi treba da grade jeste falusna arhitektura
larisa_bg larisa_bg 15:59 30.03.2015

Re: Matrix

Predrag Brajovic
још од доба Марка Краљевића, Срби гаје неиздрж осећај супериорности.


pa ti si promašio blog totalno!


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:08 30.03.2015

Re: Matrix

JJ Beba
Можда би горе било само још да је ово потпуно женски пројекат, па би сва раскош српске традиционалне мизогиније избила на површину.

eee ima čitav jedan gender pogled na arhitekturu, ajd da te ne upučujem na refernece, naći ćeš sam, i iz tog ugla ovo što Arapi treba da grade jeste falusna arhitektura

Шта фали фалусима?
JJ Beba JJ Beba 16:17 30.03.2015

Re: Matrix

Predrag Brajovic
JJ Beba
Можда би горе било само још да је ово потпуно женски пројекат, па би сва раскош српске традиционалне мизогиније избила на површину.

eee ima čitav jedan gender pogled na arhitekturu, ajd da te ne upučujem na refernece, naći ćeš sam, i iz tog ugla ovo što Arapi treba da grade jeste falusna arhitektura

Шта фали фалусима?

dapače
ta oblast mi je omiljenja. moja ćerka je na masteru u utrehtu za potrebe nekog rada na gender studijama napravila sightseeing beograda na tu temu i nazvala ga Sex and the City mnogo zaninmljivo (beogrdađnka, baba višnjina ulica svašta nešto)
troll off
niccolo niccolo 17:11 30.03.2015

Re: Matrix

baba višnjina ulica

Baba Višnjina? Moraću da prođem još jednom tuda ovih dana, da osmotrim...
JJ Beba JJ Beba 17:23 30.03.2015

Re: Matrix

niccolo
baba višnjina ulica

Baba Višnjina? Moraću da prođem još jednom tuda ovih dana, da osmotrim...


ima cela filozofija u gender pogledu na urbanizam i arhitekturu gradova: od oblika zgrda, mesta gde se nalaze, naziva ulica itd
emsiemsi emsiemsi 20:26 30.03.2015

Re: Matrix

Predrag Brajovic

...
Штета!
А могла је да буде космичка комбинација -- да пројекат изводе Арапкиње!

Да !
То би било супер ! (да се са радошћу присетим тих чаробних погледа арапских жена кроз прорезе за очи запамћених из периода боравка у једној арапској земљи).
emsiemsi emsiemsi 20:29 30.03.2015

Re: Matrix

niccolo
baba višnjina ulica

Baba Višnjina? Moraću da prođem još jednom tuda ovih dana, da osmotrim...

Пази како ћеш да стигнеш до Мекензијеве из Бабине.
freehand freehand 23:17 30.03.2015

Re: Matrix

JJ Beba
Можда би горе било само још да је ово потпуно женски пројекат, па би сва раскош српске традиционалне мизогиније избила на површину.

eee ima čitav jedan gender pogled na arhitekturu, ajd da te ne upučujem na refernece, naći ćeš sam, i iz tog ugla ovo što Arapi treba da grade jeste falusna arhitektura

Verujem da je u toj specifičnoj arhitekturi i ključ Azdejkovićevog stava. Šta će njemu sendviči?!
JJ Beba JJ Beba 23:31 30.03.2015

Re: Matrix

freehand
JJ Beba
Можда би горе било само још да је ово потпуно женски пројекат, па би сва раскош српске традиционалне мизогиније избила на површину.

eee ima čitav jedan gender pogled na arhitekturu, ajd da te ne upučujem na refernece, naći ćeš sam, i iz tog ugla ovo što Arapi treba da grade jeste falusna arhitektura

Verujem da je u toj specifičnoj arhitekturi i ključ Azdejkovićevog stava. Šta će njemu sendviči?!

i ja sam na to pomislila
freehand freehand 23:53 30.03.2015

Re: Matrix

JJ Beba
freehand
JJ Beba
Можда би горе било само још да је ово потпуно женски пројекат, па би сва раскош српске традиционалне мизогиније избила на површину.

eee ima čitav jedan gender pogled na arhitekturu, ajd da te ne upučujem na refernece, naći ćeš sam, i iz tog ugla ovo što Arapi treba da grade jeste falusna arhitektura

Verujem da je u toj specifičnoj arhitekturi i ključ Azdejkovićevog stava. Šta će njemu sendviči?!

i ja sam na to pomislila

Znam.
G.Cross G.Cross 07:18 31.03.2015

Re: Matrix

larisa_bg
Predrag Brajovic
још од доба Марка Краљевића, Срби гаје неиздрж осећај супериорности.


pa ti si promašio blog totalno!




Usput, Turci nisu Arapi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:03 31.03.2015

Re: Matrix

G.Cross
larisa_bg
Predrag Brajovic
још од доба Марка Краљевића, Срби гаје неиздрж осећај супериорности.


pa ti si promašio blog totalno!




Usput, Turci nisu Arapi.

Нити Американци имају три ока.

Мислим, једнако је смислено исправљати ме да Американци имају три ока као и ово с Турцима, да су Арапи, јер ни једно ни друго нисам написао. Иначе, црни Арапин је формулаички израз из народних песама настао будући да су се као део турских војних јединица појављивали, заиста, и црни Арапи.
tsunade tsunade 09:14 31.03.2015

Re: Matrix

eee ima čitav jedan gender pogled na arhitekturu,


ima i u americi. tamo su mi pričali da nije lako ženi da dospe do kvalitetnih studija arhitekture, da na studijima preživi od testosterona a tek posle slede muke da se probije u tom poslu koji je i tamo rezervisan skoro ekskluzivno za muškarce.

katastrofa.

ima nečeg i u vaspitanju devojčica. kad devojčica uzme da se igra lego kockama svi kažemo: kako si lepu kuću napravila. kad dečak uzme da se igra tim kockama kažemo: tvoja kuća je super, ima dva ulaza, tri garaže, četiri terase... posledično dečaci tako lakše i brže nauče matematiku i postaje im bliska tehnika. poslovi koji su konektovani za ta znanja su najplaćeniji na svetu. (po stivu bidalfu australijskom psihologu)

ja imam ćerku koja se kao mala igrala lego kockama a ja pizdim na njihov program za devojčice. on je pravljen za kokoš. frizerski saloni, uredjenje bašte, roze sobice... debilizmi.
freehand freehand 09:34 31.03.2015

Re: Matrix

Мислим, једнако је смислено исправљати ме да Американци имају три ока као и ово с Турцима, да су Арапи, јер ни једно ни друго нисам написао. Иначе, црни Арапин је формулаички израз из народних песама настао будући да су се као део турских војних јединица појављивали, заиста, и црни Арапи.

Kaži mu ono o mošusnom jelenu koji nije mošusno goveče.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:40 31.03.2015

Re: Matrix

freehand
Мислим, једнако је смислено исправљати ме да Американци имају три ока као и ово с Турцима, да су Арапи, јер ни једно ни друго нисам написао. Иначе, црни Арапин је формулаички израз из народних песама настао будући да су се као део турских војних јединица појављивали, заиста, и црни Арапи.

Kaži mu ono o mošusnom jelenu koji nije mošusno goveče.

Шта је, досадно?
freehand freehand 09:48 31.03.2015

Re: Matrix

Predrag Brajovic
freehand
Мислим, једнако је смислено исправљати ме да Американци имају три ока као и ово с Турцима, да су Арапи, јер ни једно ни друго нисам написао. Иначе, црни Арапин је формулаички израз из народних песама настао будући да су се као део турских војних јединица појављивали, заиста, и црни Арапи.

Kaži mu ono o mošusnom jelenu koji nije mošusno goveče.

Шта је, досадно?

Jok, nego glupo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:01 31.03.2015

Re: Matrix

freehand
Predrag Brajovic
freehand
Мислим, једнако је смислено исправљати ме да Американци имају три ока као и ово с Турцима, да су Арапи, јер ни једно ни друго нисам написао. Иначе, црни Арапин је формулаички израз из народних песама настао будући да су се као део турских војних јединица појављивали, заиста, и црни Арапи.

Kaži mu ono o mošusnom jelenu koji nije mošusno goveče.

Шта је, досадно?

Jok, nego glupo.

Добро.
Није лако бити ти.
Мора човек да има разумевања.
Муке су то.
freehand freehand 10:05 31.03.2015

Re: Matrix

Добро.
Није лако бити ти.
Мора човек да има разумевања.
Муке су то.

Ovo je još gluplje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:26 31.03.2015

Re: Matrix

freehand
Добро.
Није лако бити ти.
Мора човек да има разумевања.
Муке су то.

Ovo je još gluplje.

Зар заиста мислиш да твоја псеће досадна издркавања могу бити интерсантна нормалним људима? Само гледаш с ким ћеш да се покољеш, као теријер. Тачно се виде и прате мене твог расположења -- има дана и кад си нормалан, али су све ређи.

Ово ти другарски кажем.
freehand freehand 13:55 31.03.2015

Re: Matrix

Ово ти другарски кажем.

Ja drugare biram, ovde mogu i sa budalama da pričam.
Зар заиста мислиш да твоја псеће досадна издркавања могу бити интерсантна нормалним људима? Само гледаш с ким ћеш да се покољеш, као теријер. Тачно се виде и прате мене твог расположења -- има дана и кад си нормалан, али су све ређи.

Što se normalnosti tiče ViđuMeneBrajoviću, teško da ti poseduješ kvalifikaciju po bilo kom osnovu za bilo kavku procenu po tom pitanju. Dočim ti na reč verujem da si za pseće dosadno izdrlkavanje potpuni stručnjak, štagod da je u pitanju.. Daleko veći no za srpski jezik, što i nije teško bez obzira na ViđuMene diplome i ostale dokaze ViđuTebe ekspertize.
A suština ovog malog ćaskanja je u tome da si čoveku prebacio upravo ono što si ti juče ili prekjuče učinio, a ja te na to podsetio.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:59 31.03.2015

Re: Matrix

freehand
Ово ти другарски кажем.

Ja drugare biram, ovde mogu i sa budalama da pričam.
Зар заиста мислиш да твоја псеће досадна издркавања могу бити интерсантна нормалним људима? Само гледаш с ким ћеш да се покољеш, као теријер. Тачно се виде и прате мене твог расположења -- има дана и кад си нормалан, али су све ређи.

Što se normalnosti tiče ViđuMeneBrajoviću, teško da ti poseduješ kvalifikaciju po bilo kom osnovu za bilo kavku procenu po tom pitanju. Dočim ti na reč verujem da si za pseće dosadno izdrlkavanje potpuni stručnjak, štagod da je u pitanju.. Daleko veći no za srpski jezik, što i nije teško bez obzira na ViđuMene diplome i ostale dokaze ViđuTebe ekspertize.
A suština ovog malog ćaskanja je u tome da si čoveku prebacio upravo ono što si ti juče ili prekjuče učinio, a ja te na to podsetio.

OK
reporter22 reporter22 21:58 31.03.2015

Re: Matrix

freehand
Ово ти другарски кажем.

Ja drugare biram, ovde mogu i sa budalama da pričam.
Зар заиста мислиш да твоја псеће досадна издркавања могу бити интерсантна нормалним људима? Само гледаш с ким ћеш да се покољеш, као теријер. Тачно се виде и прате мене твог расположења -- има дана и кад си нормалан, али су све ређи.

Što se normalnosti tiče ViđuMeneBrajoviću, teško da ti poseduješ kvalifikaciju po bilo kom osnovu za bilo kavku procenu po tom pitanju. Dočim ti na reč verujem da si za pseće dosadno izdrlkavanje potpuni stručnjak, štagod da je u pitanju.. Daleko veći no za srpski jezik, što i nije teško bez obzira na ViđuMene diplome i ostale dokaze ViđuTebe ekspertize.
A suština ovog malog ćaskanja je u tome da si čoveku prebacio upravo ono što si ti juče ili prekjuče učinio, a ja te na to podsetio.



Laki je malo nervozan jer mu se ljulja kavez...

Mislim da je krajnje nepristojno da u 21 veku ovo "VidjuMeneBrajovicu" i "VidjuMene diplome" indirektno atakuje na necije poreklo, korene i etnicku pripadnost.

Za nekog ko se ovde predstavlja za intelektualca sa Oksforda koji poznaje srpski jezik bolje nego Sipka i Klajn zajedno, ocigledno nisi bio na casu kada se pricalo o medjusobnom uvazavanju i postovanju ljudskosti. To da li je neko Crnogorac, Bugarin, Madjar, Hrvat, neodredjuje ga kao coveka.

Uvek se sazalim na sirote duse koje se lupaju u prsa i pricaju o svojoj cistokrvnosti i poreklu, jer koga briga danas i da si kraljica Engleske, ako si kao covek 0.
validni validni 09:38 01.04.2015

Re: Matrix


Uvek se sazalim na sirote duse koje se lupaju u prsa i pricaju o svojoj cistokrvnosti i poreklu, jer koga briga danas i da si kraljica Engleske, ako si kao covek 0.


ma koga je briga što si ti sažaljive prirode.. čoveče
qqriq qqriq 10:00 01.04.2015

Re: Matrix

neodredjuje


piše se odvojeno, dosadni.
Dr M Dr M 13:51 30.03.2015

1. april


Ovaj blog je preuranjen.

Dan za zajebanciju je tek za dva dana.
looping looping 13:55 30.03.2015

1

Arhitekta Branko Bojović: "Mi imamo inženjersku elitu ovde, koja je gradila po celom svetu, kad ova gospoda Arapi, nisu znali šta je lopata. Sve je to stavljeno van upotrebe, da bi neki maketar nama sada ovde objašnjavao kako treba da se gradi ovaj grad, u kome mi živimo....

milojep milojep 13:56 30.03.2015

Metro

od sve te zajebancije sa Beogradom na vodi (sve i da je ozbiljna priča) bitniji je metro! Početi graditi tako nešto u sred grada koji i sad nema dovoljnu saobraćajnu propusnu moć je sviranje onoj stvari ako se pre toga ne obezbede komunikacije.

p.s. pročitaj ponovo ona dva mišljenja
JJ Beba JJ Beba 17:05 30.03.2015

Re: Metro

od sve te zajebancije sa Beogradom na vodi (sve i da je ozbiljna priča) bitniji je metro!

JJ Beba JJ Beba 14:05 30.03.2015

naravno


pojma ti nemaš o savamali, jbga ipak nisi odavde/odatle

vrataite nam savamalu
angie01 angie01 14:12 30.03.2015

Re: naravno

JJ Beba


bas rek'o, sa'ce da ti dodje JJ:)
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 14:13 30.03.2015

Re: naravno

Vratite se u 19. vek
angie01 angie01 14:22 30.03.2015

Re: naravno

Vratite se u 19. vek


sto bi se vracali, treba cuvati ono sto je krozi istoriju iscrtalo identitet ovog grada, sto je njegov karakter, njegova energija.

sta bi bilo sa Pragom, po toj tvojoj logici, pa da je umesto sto je rekonstruisan i renoviran, srusen, dok je bio ofucan, pa izgradjen neki novi stakleni?

svi gradovi u svetu , svoje moderene nove delove, grade na nekim lokacijama pored.
expolicajac expolicajac 14:30 30.03.2015

Re: naravno

Predrag Azdejković
Vratite se u 19. vek

Najmanje ko bi trebao biti za taj projekat si upravo ti. A vraćanje u 19. vek je zagarantovano, i sa tim povratkom ti najviše gubiš. Al kako kažu "kad svima jasno onda kasno".
JJ Beba JJ Beba 14:32 30.03.2015

Re: naravno

angie01
JJ Beba


bas rek'o, sa'ce da ti dodje JJ:)

hahaha pa jbga moj zavičaj <3

nemož' da shvatiš kol'ko me nerviraju svi ovi što bi za malu kintu da kupe najlukrativnije zemljište u gradu, pa da sagrade soliterćine, garaže, tržne centre i ostale staklene šoping molove, da vlasnike zemlje i objekata uz reku proteraju u kontejnerska naselja i negde na obode grada. neka im otkupe zemlju i objekte po tržišnoj vrednosti, pa nek oni sami sebi kupuju stanove ili grade kuće gde hoće
ja bih male kafee, off pozorišta, muzeje, galerije, sprtske terene, dakle rekonstrukciju ambijentalne celne svanalskog amfiteatra, a ne rušenje i izgrdanja onoga
na istu foru o kojoj pišem, fondovima UNNESCA, rekonstruisan je Budim kao ambijentalna celina, a ovi šabani hoće lex specijalis, pa da mi se svi moji mrtvi, inače bivši žitelji Savamale, prevrću u grobu

Savmala rulz
JJ Beba JJ Beba 14:34 30.03.2015

Re: naravno

Predrag Azdejković
Vratite se u 19. vek

šta ti o tome znaš, mislim život u gradu, arhitekrura, urbanizam, istorija
drž se mode, madone ito

edtit
i da, ja jesam iz kruga dvojke i jesam protiv svog tog sranja od beograda na vodi
i da, sem što sam iz kruga dvojke, ja sam i savamlka. tu su svi moji, tu sam rođenja, odrsla, išla u školu i tu sada živim.
i nedam Svamalu da je uređuju šabani koji pojma nemaju šta je savamala i šta to znači da grad siđe na reku
angie01 angie01 14:37 30.03.2015

Re: naravno

ja bih male kafee, off pozorišta, muzeje, galerije, sprtske terene, dakle rekonstrukciju ambijentalne celne svanalskog amfiteatra, a ne rušenje i izgrdanja onoga
na istu foru o kojoj pišem, fondovima UNNESCA, rekonstruisan je Budim kao ambijentalna celina, a ovi šabani hoće lex specijalis, pa da mi se svi moji mrtvi, inače bivši žitelji Savamale, prevrću u grobu


upravo- to i ja kazem.



Savmala rulz



mariopan mariopan 14:45 30.03.2015

Re: naravno

JJ Beba

pojma ti nemaš o savamali, jbga ipak nisi odavde/odatle

vrataite nam savamalu

Бебо
И даље мислим да су најлепше зграде у Београду у Савамали. Јесу деценијама запуштене али су краљевски лепе.
Обновити, да имамо чиме да се поносимо.
Bili Piton Bili Piton 14:52 30.03.2015

Re: naravno

JJ Beba

šta ti o tome znaš, mislim život u gradu, arhitekrura, urbanizam, istorija
drž se mode, madone ito

edtit
i da, ja jesam iz kruga dvojke i jesam protiv svog tog sranja od beograda na vodi
i da, sem što sam iz kruga dvojke, ja sam i savamlka. tu su svi moji, tu sam riđenja, odrsla, išla u školu i tu sada živim.
i nedam Svamalu da je uređuju šabani koji pojma nemaju šta je savamala i šta to znači da grad siđe na reku



Samo da uramim, iako nisam iz kruga dvojke (Čarlija Čaplina pa onaj džep ispod gde je parkić).

Svoj Dubaji gradite negde drugde pa drkajte do mile volje.
angie01 angie01 15:11 30.03.2015

Re: naravno

iako nisam iz kruga dvojke (Čarlija Čaplina pa onaj džep ispod gde je parkić).


nisam ni ja, al me smara ova konstantna podmetacina, da neko mora da se zbog toga izvinjava nekome ko je dosao da u njihovom gradu zivi i bio primljen i prihvacen, a i vise od toga.

...sjasite vise!
JJ Beba JJ Beba 15:12 30.03.2015

Re: naravno

mariopan
JJ Beba

pojma ti nemaš o savamali, jbga ipak nisi odavde/odatle

vrataite nam savamalu

Бебо
И даље мислим да су најлепше зграде у Београду у Савамали. Јесу деценијама запуштене али су краљевски лепе.
Обновити, да имамо чиме да се поносимо.

jeste mariopan, to je najlepši deo grada, uz vodu; karađorđeva ulica je san snova i sve okolo. sve vrvi od istorije i istoričnosti. to je prvi smisleno, urbanistički rađen deo beograda, van Šanca, u koji je Štraus, na poziv Obrenovića, u Beograd doneo valcer. Pre bilo kakve trube, koja sada dominira savamalom kod štajge, dakle pre trube u beogrdau se, u savamali, prvo slušao Štraus. Prvi muzički koncert u našem gradu izveden je 1842. godine, 11 godina pre nego što je u prestonicu stigao prvi ćevapćić, a mnogo pre Madone, Stounsa i drugih r'n'roll mrga 1847.godine Johan Štraus II je bio prva svetska mega zvezda koja je ikada posetila naš grad. i to u svamali
naravno to nigde ne piše na zgradama (zato što po zakonu o zaštiti spomenika kulture štite samo zgarde a ne i ono što se događalo na nekom mestu, ako zgrda nije sačuvana) tako da se istoričnost ovog dela grada uopšte ne oseća. cela svamala je puna takvih toponima, a o arhitekturi da ne govorim. Zgarda Pošte 2, Hotel Bristol, ili nekada Grand hotel Zadruga, čiju izgrdnju je finsirala Beogrdaska zadruga, pa Hotel Petrograd, pa Abadziska čaršija (danas Kraljice natalije iliti nar fronta) ma mogla bih tako do okosutra :)
JJ Beba JJ Beba 15:18 30.03.2015

Re: naravno

Vratite se u 19. vek

kao savamalski lokal patriota, moram da te poučim da se Donja varoš ili Savska varoš postepeno formirala van okvira varoši u Šancu još od prve polovine 18 veka, znače zezno si se za vek. U naselju je postojala crkva Sv Jovana Preteče, na uglu današnjih ulica Nemanjine i Sarajevske a kasnije se postepeno Savamala širila uz ulicu Gavrila Principa, nekada Savamalsku, i Karađorđevu, ka Balkanskoj ulici I Zelenom vencu. To je početak
JJ Beba JJ Beba 15:25 30.03.2015

Re: naravno

Bili Piton
JJ Beba

šta ti o tome znaš, mislim život u gradu, arhitekrura, urbanizam, istorija
drž se mode, madone ito

edtit
i da, ja jesam iz kruga dvojke i jesam protiv svog tog sranja od beograda na vodi
i da, sem što sam iz kruga dvojke, ja sam i savamlka. tu su svi moji, tu sam riđenja, odrsla, išla u školu i tu sada živim.
i nedam Svamalu da je uređuju šabani koji pojma nemaju šta je savamala i šta to znači da grad siđe na reku



Samo da uramim, iako nisam iz kruga dvojke (Čarlija Čaplina pa onaj džep ispod gde je parkić).

Svoj Dubaji gradite negde drugde pa drkajte do mile volje.

pa napao je nas iz CO2 (ovo je simbol za krug dvojke i označava C- centar, O krug i 2 ) :)
svaka podrška je dobrodošla
JJ Beba JJ Beba 15:27 30.03.2015

Re: naravno

angie01
iako nisam iz kruga dvojke (Čarlija Čaplina pa onaj džep ispod gde je parkić).


nisam ni ja, al me smara ova konstantna podmetacina, da neko mora da se zbog toga izvinjava nekome ko je dosao da u njihovom gradu zivi i bio primljen i prihvacen, a i vise od toga.

...sjasite vise!

tako je ng

beograd je naš grad i ovo što se radi u Svamali tiče se svih nas bez obzira gde ko živi
mariopan mariopan 15:29 30.03.2015

Re: naravno

JJ Beba
mariopan
JJ Beba

pojma ti nemaš o savamali, jbga ipak nisi odavde/odatle

vrataite nam savamalu

Бебо
И даље мислим да су најлепше зграде у Београду у Савамали. Јесу деценијама запуштене али су краљевски лепе.
Обновити, да имамо чиме да се поносимо.

jeste mariopan, to je najlepši deo grada, uz vodu; karađorđeva ulica je san snova i sve okolo. sve vrvi od istorije i istoričnosti. to je prvi smisleno, urbanistički rađen deo beograda, van Šanca, u koji je Štraus, na poziv Obrenovića, u Beograd doneo valcer. Pre bilo kakve trube, koja sada dominira savamalom kod štajge, dakle pre trube u beogrdau se, u savamali, prvo slušao Štraus. Prvi muzički koncert u našem gradu izveden je 1842. godine, 11 godina pre nego što je u prestonicu stigao prvi ćevapćić, a mnogo pre Madone, Stounsa i drugih r'n'roll mrga 1847.godine Johan Štraus II je bio prva svetska mega zvezda koja je ikada posetila naš grad. i to u svamali
naravno to nigde ne piše na zgradama (zato što po zakonu o zaštiti spomenika kulture štite samo zgarde a ne i ono što se događalo na nekom mestu, ako zgrda nije sačuvana, tako da se istoričnost ovog dela grada uopšte ne oseća. cela svamala je puna takvih toponima, a o arhitekturi da ne govorim. Zgarda Pošte 2, Hotel Bristol, ili nekdada Grand hotel Zadruga, čiju izgrdnju je finsirala Beogrdaska zadruga, pa
Hotel Petrigrad, pa Abadziska čaršija (danas Kraljice natalije iliti nar fronta) ma mogla bih tako do okosutra :)

Често сам ту, брат ми живи прекопута хотела Бристол, кривим врат и гледам у висину да видим целе зграде, има правих бисера а све запуштено....срам их било...да ово има било која престоница у свету ту би све било поправљено и реновирано, да туристима застане дах када са реке улазе у Београд. И да на свакој згради пише о њеној историји.

Само да је памети...
Bili Piton Bili Piton 15:30 30.03.2015

Re: naravno

JJ Beba

pa napao je nas iz CO2


Da je bar neki suvisli napad nego tipične kompulsivno-kontraške splačine.

Provaljeno odavno.
angie01 angie01 15:38 30.03.2015

Re: naravno



beograd je naš grad i ovo što se radi u Svamali tiče se svih nas bez obzira gde ko živi


hebo vise,...kad odes bilo gde, ti budes prihvacen tek onda kada usvojis pravila koja tamo negde vladaju, a ovde, samo razgrnu i jos seru...a ti kad nesto kazes, jos te prozivaju da si odavde, ono, obelezeni nepozeljni primerak
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:06 30.03.2015

Re: naravno

mariopan
Само да је памети...

Чије?

niccolo niccolo 17:15 30.03.2015

Re: naravno

ja bih male kafee, off pozorišta, muzeje, galerije, sprtske terene, dakle rekonstrukciju ambijentalne celne svanalskog amfiteatra, a ne rušenje i izgrdanja onoga

noboole noboole 17:32 30.03.2015

Re: naravno

angie01
Vratite se u 19. vek


sto bi se vracali, treba cuvati ono sto je krozi istoriju iscrtalo identitet ovog grada, sto je njegov karakter, njegova energija.

sta bi bilo sa Pragom, po toj tvojoj logici, pa da je umesto sto je rekonstruisan i renoviran, srusen, dok je bio ofucan, pa izgradjen neki novi stakleni?

svi gradovi u svetu , svoje moderene nove delove, grade na nekim lokacijama pored.


Nije bas tako. U Londonu je do skora vazilo to pravilo, tako je nastao Canary Wharf, ali u poslednje vreme Arapi dizu faluse u visine u neposrednoj blizini Katedare Sv. Pavla. Ta katedrala je dominirala centrom, medjutim sada imas Shard, onu bolesnu zgradu koju , cini mi se, zovu Talkie Walkie, pa onda Krastavac ... od toga svega jedino mi se Shard dopada, ali je i on totalno vestacki nakalemljen.
noboole noboole 17:36 30.03.2015

Re: naravno

JJ Beba
... Pre bilo kakve trube, koja sada dominira savamalom kod štajge, dakle pre trube u beogrdau se, u savamali, prvo slušao Štraus. Prvi muzički koncert u našem gradu izveden je 1842. godine, 11 godina pre nego što je u prestonicu stigao prvi ćevapćić, ...


Kako znas kad je stigao cevap? :)
JJ Beba JJ Beba 17:39 30.03.2015

Re: naravno

noboole
Kako znas kad je stigao cevap? :)

ima sve u knjigama
noboole noboole 17:41 30.03.2015

Re: naravno

JJ Beba
noboole
Kako znas kad je stigao cevap? :)

ima sve u knjigama


Edukuj :)
Bili Piton Bili Piton 18:59 30.03.2015

Re: naravno

noboole
U Londonu je do skora vazilo to pravilo, tako je nastao Canary Wharf, ali u poslednje vreme Arapi dizu faluse u visine u neposrednoj blizini Katedare Sv. Pavla. Ta katedrala je dominirala centrom, medjutim sada imas Shard, onu bolesnu zgradu koju , cini mi se, zovu Talkie Walkie, pa onda Krastavac ... od toga svega jedino mi se Shard dopada, ali je i on totalno vestacki nakalemljen.


Šard ne izgleda baš ne znam koliko impresivno kad mu pridješ. A istina je da se London pretvara u monstruma koji ždere sopstvenu decu, to je potpuno tačno.
JJ Beba JJ Beba 19:15 30.03.2015

Re: naravno

noboole
JJ Beba
noboole
Kako znas kad je stigao cevap? :)

ima sve u knjigama


Edukuj :)

mrzi me da tražim po kući tu knjigu u kojoj Nušić piše o tome, al evo na netu sam našla ovo i izgleda da smo isti izvor koristili

U Beograd su to jelo i njegov naziv doneli stanovnici južne Srbije u 19. veku i s vremenom su ćevapčići postepeno postali svakodnevna ponuda prvih beogradskih kafana. Prema pisanju Branislava Nušića, ćevapi su u Beogradu prvi put služeni šezdesetih godina 19. veka u kafani Kod Tanaska Rajića. Nušić piše da se gazdi posao toliko isplatio da je izgradio crkvu u rodnom kraju. Po pravilu, ćevapi se u beogradskim kafanama ne jedu u lepinji, već se serviraju na tanjiru ili na poslužavniku s lukom na sredini stola i jedu se viljuškom i nožem.



ovde
gavrilo1 gavrilo1 19:58 30.03.2015

Re: naravno

JJ Beba
angie01
iako nisam iz kruga dvojke (Čarlija Čaplina pa onaj džep ispod gde je parkić).


nisam ni ja, al me smara ova konstantna podmetacina, da neko mora da se zbog toga izvinjava nekome ko je dosao da u njihovom gradu zivi i bio primljen i prihvacen, a i vise od toga.

...sjasite vise!

tako je ng

beograd je naš grad i ovo što se radi u Svamali tiče se svih nas bez obzira gde ko živi


Mislim da bi se dosta toga promenilo kada bi ljudi poceli razmisljati da Beograd nije ni moj ni tvoj vec da smo mi njegovi.Mi smo njegovi zitelji, mi ga cinimo, ljudi.Grad bez ljudi ne moze, postaje nista drugo do brdo cigala.
I nemoj zaboraviti da ima onih koji isto tako zive tu kao i ti i vide drugacije taj projekat
Vide neko nove ljude koji ce biti zitelji ovog grada.Cinice ga zivim potpuno ravnopravno kao i ti i ja.
hajkula1 hajkula1 20:05 30.03.2015

Re: naravno

angie01
JJ Beba


bas rek'o, sa'ce da ti dodje JJ:)



Pitala sam se što je nema.
Bonner Bonner 20:06 30.03.2015

Re: naravno

JJ Beba


...

Savmala rulz


Auu bre, sta si zapenila, takoreci pravi lokal patriJota.

Smesno, nista vise. I Vucic i Mali su rodjeni beogradjani, oni ce tako da ti odgovore. A oni hoce Beograd na vodi. Sta ces na to da im kazes? I hiljadama drugih koji su savamalci a hoce BGnaVodi?!

Umesto da kazes zasto ne treba da se unistava Savamala i ostale ambijenatalne, istorijske celine po gradu a ti nam ovde podastrla rodoslovno stablo sa sve prebrojanim krvnim zrncima. Samo sto nisi dala i DNA genetsku formulu.

Sa takvim Beogradjanima nije ni cudo kako taj nesrecni i unakazeni grad danas izgleda. Jednom recju nehumano i neljudski.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana