Apsa

Strongman RSS / 24.11.2007. u 07:59




Jedna od stvari koje su mi upale u oci jos prilikom mojih prvih dolazaka u Ameriku je bila disciplina u saobracaju. Iznenadjujuce veliki procenat ljudi potpuno postuje ogranicenje brzine, staju na znak stop, ne parkiraju pored hidrofora ili na mestu gde je parking predvidjen za ljude sa specijalnim potrebama. Pomislih kako su Amerikanci fini neki ljudi.

S druge strane ja sam u Srbiji prilicno nedisciplinovan u saobracaju. Ogranicenje brzine i pravila za parkiranje su za mene mahom bile virtualne kategorije. Umeo sam i cak da prodjem na crveno svetlo, "oprezno" naravno. Ne ponosim se svojim divljastvom u saobracaju samo konstatujem. Jedino sam postovao pesacke prelaze i bicikliste u saobracaju. Uvek sam zaustavljao kola pesacima na pesackom i nikad nisam presekao put biciklisti. Verovatno zato sto su slabiji ucesnici u saobracaju pa sam pokazivao solidarnost sa njima.

 

32701553783.jpg


Moja vozacka "kultura" i iskustvo na starom kontinentu mi nisu mnogo pomogli u voznji na novom kontinentu. Za 8 - 9 meseci sam uspeo da zaradim tri saobracajna tiketa (daleko ispod mog srpskog proseka) od po, u proseku, 200$. Naravno da me je bilo zao da placam odmah, a i imao sam rok od 6 meseci. Nema lazi, nema prevare. Posetis sajt za saobracaj, ukucas svoje ime i vidis kakav ti je status u saobracaju i sta si duzan drzavi, i do kada moras da platis. A oni te obavestavaju i postom.

Medjutim zbog promene adrese, ja ne saznam u opste za i jednu od kazni (mislim da sam preseko punu liniju) a nije mi palo na pamet da proveravam na internetu. Ljudi lepo poslali tikete i poziv za sud na moju staru adresu. Ja se ne odazovem pozivu za sudjenje - jer normalno nemam pojma o tome. I oni mi automatski suspenduju dozvolu dok ne platim kaznu i sudske troskove. A je i dalje nemam pojma o tome. Neobavesten kao predsednik jedne zemlje nebeskog naroda na Balkanu. Kasnije sam saznao da nije bas najpametnije da vozis sa suspendovanom dozvolom, cak i kada si neobavesten.

Elem vozim ja tako motor, moju prelepu Hondu VTX 1800 plave boje sa dosta hromiranih delova. Istini za volju bio je malo bucniji nego sto propisi dozvoljavaju. Ne lezi vraze zaustavi me policajac da me opomene. Ja za pakost zaboravim i pasos i vozacku. Pandur kaze, ok desavase, ali da proverim da nisi trazen ili slicno. On po imenu proveri na lap topu koji ima u kolima, vidi da mi je dozvola suspendovana. I kaze:

"Gospodine sidjite sa motora i stavite ruke iza ledja!"


Klik, lisice. I ladno me na licu mesta uhapsi. Neopisiv osecaj za zatvorenika pocetnika. Pretrese me, stavi me na zadnje sediste auta. Verovatno zbog osecaja bespomocnosti skoro sam dobio napad klaustofobije. Zamolim da mi otvore prozor. Nema problema, rece oficir i otvorenim prozorima me odveze u stanicu. Da spomenem da je pajkan bio OK i stavio mi duple lisice u duzini da me ne bi preterano bolela ramena od nezgodnog polozaja. Policijska stanica Majmi Bic, lepa, velika pa sva bela. Moderna. Mislim da se pojavljuje u video igri GTA. Video sam Jocu kad se igra.


U stanici ponovo pretres, oduzimanje licnih stvari, kaisa, pertli, pa smestaj u super oskudno uredjenu celiju. Niko mi ne prica kakva je moja dalja sudbina. Da li cu i kada moci da obavestim nekog od mojih da sam u zatvoru? Ne dolazim u sansu da pitam. Nezgodna je takva neizvesnost. Bas nezgodna. Setam po celiji 4x4 nervozno. Cuveni osecaj "sta mi je ovo trebalo?".

Prozivaju me, izlazim iz celije. Pokazu mi nacrtan pravougaonik na koji da stanem. Stavljaju mi plasticne lisice. One zubcaste trake sto kada ih stegnes nema skidanja dok se ne pojavi neko sa kljestima. Prozivaju jos dva tipa stavljaju im lisice i vode nas kroz neke hodnike. Dolazimo do kombija za prevoz zatvorenika. Neko mi rece da nas prebacuju u zatvor u Majamiju. Dva policajca mi pomazu, onako vezanom da udjem u kombi. Kapiram da je kombi podeljen po duzini i da je mnogo manji nego sto sam ocekivao. Ulaz je minijaturan kao u ulaz oklopni transporter. Ja se zaglavljujem, onako sa rukama na ledjima. Panduri se ne zbunjuju lako. Mic po mic ugurase me u minijaturnu zatvorenicku kabinu kombija. Tras! Zalupise se vrata od kombija. Mrak, zagusljivo. Postaje toplije. Postaje vruce. Znojim se. Opet napad klaustofobije. Ovog puta pravi napad. Osecam kako mi srce snazno lupa, vreo znoj na celu i leden znoj niz ledja. Zidovi kombija se neprestano priblizavaju kao presa u nameri da me zgnjece. Cujem sebe kako glasno disem. Nesto zuji. Hvata me panika. Iz tog stanja me prekida glas matorog tipa koji sedi do mene.

"Sada ce da nas voze do zatvora u Majamiju. To je 20 minuta odavde. Opusti se."

Vidim covek iskusan. Probam da se opustim. Ide nekako. Cak sam i uspeo da izvucem levu ruku iz lisica!? Sada sam opusteniji. I napokon je kombi krenuo.


I bas kao sto je rekao stariji kolega pritvorenik, eto nas posle 20 minuta negde. Stali smo. Na brzinu guram ruku u lisice. Otvaraju se vrata kombija i prvo mene vade. Interesantno je da kada sam izlazio kroz onaj isti majusni otvor izasao u delicu sekunde. Kao da se otvor rasirio ili ja skupio. Svasta se desava prilikom prevoza zatvorenika. Postrojavaju nas u dvoristu zatvora. Oko nas visoki zidovi pa onda bodljikava zica, cini mi se do neba. Aha, tako dakle izgleda zatvor. Disem fin topao vazduh noci u Majamiju. Panicni napad je daleko iza mene.

Ulazimo u zgradu zatvora. Sledi ponovo pretres, pa slikanje, "utisci" prstiju i dlanova. Dobijamo novo ruho. Narandzaste zatvorske kombinezone. Ja od uvek zeleo da imam jedan takav ali se nisam posebno obradovao. Jednog po jednog, onako narandzaste, nas odvode u nekakvu prolaznu celija sa dva reda klupica 8 x 5 m. Prepuna. Naravno smrad, prljavo, zidovi ispisani na spanskiom i engleskom. Prvih pola sata stojim i gadim se atmosfere. Pricam sa jedinom normalnom facom, jednim finim gospodinom. Kaze da je vlasnik lanca zlatara i da je malo popio kada ga je zaustavio pandur. Kaze da mozes da budes i Bus licno, ako te zaustavi policajac pijanog moras da provedes noc u zatvoru. Kaze da ne brinem, da ce da nam sude ujutru i da ce vecinu da puste!?

Sudjenje!? Zamislio sam se tvrdo!

Nas razgovor je zamro kada je zlatar nasao parcence slobodne klupe da sedne. Kada mi je dosadilo stajanje a i pocele noge da me bole potrazim mesto da spustim svoje umorno, zatvorenicko telo. Nemam gde da sednem, jer oko 4 nocu/ujutru neki od kolega zatvorenika leze na klupi i zauzimaju po 3 mesta. Potapsem jednog po ramenu, probudim ga i pokazem mu da mi napravi mesto. Ignorise me. Zatvorio oci i pravi se da spava.

"Amigo ajde da se mrdnes da sednem!"

On otvorio jedno oko, ovoga puta, i jos brze ga zatvorio. Uvatim ga za kragnu i pantalone i onako sanjivog bukvalno bacim sa klupe. Da bi realnije opisao situaciju moram da kazem da sam bio daleko najkrupniji u celiji i da je sledeci najkrupniji bio laksi od mene 50 kila. A ovaj nije bio od krupnijih. Elem legnem na njegovo mesto i pocinjem kao da dremam. Ne brinem za njega jer znam da je nenaoruzan i ako me napadne necu imati ama bas nikakav problem. Nego me muci nesto drugo. Kapiram da je temperatura oko 13 - 14 stepeni. Dakle ladno za majcu. Prehladno a nema nacina da se zastitis. To im valjda nekakva fora da drze zatvorenike mirnim. Mislim da sam uspeo onako promrzao i da dremnem. Najvise me mucila neizvesnost. Nemam pojma sta se dalje desava.

 

32701514015.jpg


U zoru sledi premestaj u celiju sa krevetima na sprat, oko 50 kreveta i 70 zatvorenika. Nema jastuka i pokrivaca, samo tanani dusek od materijala kao kamionska cirada.Vidim da se nije radilo na luksuzu. Nema prozora, neema dnevne svetlosti. Atmosfera "kao u zatvoru". Vrlo teskobno i ledeno.

I naravno odvratna ekipa. Hispanci i crnci. Situacija kao u filmovima, ali se nisam nesto osecao ugrozenim jer su to sve oni lajt robijasi. Laksi prekrsaji, izbegavanje placanja necega, tuca i slicno... Paznju mi privlaci nekoliko telefonskih govornica. Dakle istina je, imamo pravo na besplatan poziv. Mislio sam da je to holivudska fora. Ali nije. Na zalost legendarni besplatan poziv mi nije mnogo pomogao. Ukapirao sam da ja sve brojeve telefona imam pohranjene u mom mobilnom telefonu. Neznam ni jedan napamet. Zapravo znam samo svoj broj. Neverovatno! Ne mogu da se setim ni jedanog drugog broja. Bas bedak.

Vrteo sam se tu oko telefonskih govornica kao kuce oko kasapnice. Sve se nadam seticu se necijeg broja. Slaba vajda od toga. Setam se po celiji. Opa! Provalim jedan prazan krevet i odmah uguram se da dremam. Da cuvam energiju. U rekordnom roku se uspavljujem. Iz slatkog zatvorenickog sna me budi glas:

"Sinjor to je moj krevet."
"Pa ja ga necu odnesem. Da dremnem malo, pa je opet tvoj."
"Dobro, dobro..."

Nastavljam da dremam. Skoro da mi nije ladno. Navikavam se na zatvorske uslove.

Iz dremke me budi glas nekog ko urla. To je sobni "cata". Postrojava nas u red za rucak. Klopa solidno izgleda ali mi se ne jede. Dajem svoju porciju tipu u cijem krevetu sam odseo. Ipak sam ispao fer prema njemu.



Oko 2 popodne, nas 30 vode u sudnicu koja je samo zidom razdvojena od celije (po tome zakljucujem da je ovo lajt zatvor). Sedimo ledjima okrenuti sudiji koji se pojavljuje kao u "Zvezdanim stazama" na video bimu. Ne mogu da verujem da nam sudi "virtuelni" sudija. Ko zna gde on sedi. Gospodin sudija nas gleda preko kamera. Mozda nas i ne gleda uopste. Zapisnicarka procita predmet optuzbe, optuzeni stoji mirno ispred platna video bima. Sudija prokomentarise ukratko i vrlo cesto bez saslusavanja optuzenog donese presudu. U proseku sudjenje traje oko 2 minuta. Dok sam cekao svoj red vezbam najtuzniju mogucu pricu o samohranom ocu, veteranu vijetnamskog rata, davaocu krvi, skautu... Bas sam spremio svoju Hasku odbranu kad dodje red na mene. Stojim ispred platna kao da je pozorisna zavesa. Spremio sam srceparajuci monolog. Pravim dostojanstveno tuznu facu. I evo ga, pojavljuje se sudija na platnu. Znam za ulje na platnu ali za sudiju na platnu nikad nisam cuo. To njemu ne smeta. Sa izrazom dosade, sudija sumira moje prekrsaje:

"Voznja bez dokumenata, voznja sa suspendovanom dozvolom, bucan motor,... Case dismissed!"

Ne verujem svojim usima. Nisam imao prilike ni slova da izgovorim, a slucaj se obustavlja!? Juhuu! Zivela sloboda.

Odvode nas nekoliko do celije za pustanje. Cekamo nekih pola sata. Svi veseli. Atmosfera samo sto se ne pobratimimo. Vracaju mi stvari medju kojima dragoceni mobilni telefon. Dok cekam taksi zovem moju vernu ljubu Jovanu koja je verovatno isprepadana mojim odsustvom u nasoj bracnoj postelji. Dok je tesim kako je sve bilo uredu saznajem da je moj gazda, trideset jednogodisnji milijarder izdao nalog svom timu advokata da me oslobode kako znaju i umeju. Jadni sudija nikada nije imao takve "ajkule" od advokata u igri pa se predao bez borbe. Pojma nisam imao da me gazda bas toliko voli. Lepo je imati mocne prijatelje.

 

32702102737.jpg

 

Dolazak kuci, zagrljaj zene i dece je nesto prelepo. A i przenija sa slaninicom nije za pocenjivanje. Jos jednom: Zivela sloboda!


Uzgred, nedavno je Paris Hilton zbog ponovljenog prekrsaja voznje sa suspendovanom dozvolom provela 45 dana u zatvoru. I to ko? Cerka multimilijardera. Ja sam odlicno prosao.


U sustini veoma vredno, odvratno, zivotno iskustvo. Stavio sam sebe u ulogu novinara i na neki, mozda cudan, nacin uzivao u odvratnoj situaciji posmatrajuci je kao da se ne desava meni. Tako da mi je po malo bilo interesantno "unutra". Od tada postujem maksimalno sve zakone. Sistem me je vratio na pravi put.


Odmah sam preduzeo akcije da skinem suspenziju sa moje vozacke dozvole i platio oko 600$. Zatim sam odlucio da ne vozim sa srpskom dozvolom i da polazem za americku. O tome u drugoj prici



Komentari (160)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Spadalo Spadalo 08:58 24.11.2007

...

Radio sam slične poslove, s tom razlikom što sam bio okrenut klijentima ovdašnjim. Političarima mahom. Više ne radim, mator sam za to. Obezbeđivao sam Titovu najmlađu unuku Svetlanu. Imala je kuću na Dedinju (a gde bi?). Pored njene kuće živeo je tadašnji savezni premijer Kontić. Jedno jutro izlazim u redovni jutarnji džoging. Preko ograde ugledam premijera u trenerci. Ugleda i on mene i dovikne mi: "Dobro jutro, komšija!" Valjda je mislio da sam ja vlasnik kuće. Da je znao da sam samo fizikalac kao i ona dvojca iza njega ne bi me ni pogledao, haha!
Strongman Strongman 09:05 24.11.2007

Re: ...

Spadalo
Radio sam slične poslove, s tom razlikom što sam bio okrenut klijentima ovdašnjim. Političarima mahom. Više ne radim, mator sam za to. Obezbeđivao sam Titovu najmlađu unuku Svetlanu. Imala je kuću na Dedinju (a gde bi?). Pored njene kuće živeo je tadašnji savezni premijer Kontić. Jedno jutro izlazim u redovni jutarnji džoging. Preko ograde ugledam premijera u trenerci. Ugleda i on mene i dovikne mi: "Dobro jutro, komšija!" Valjda je mislio da sam ja vlasnik kuće. Da je znao da sam samo fizikalac kao i ona dvojca iza njega ne bi me ni pogledao, haha!


Moj dobar drug, Rus, Grisa moje velicine, uvek ima za badigarda nekog krzljavog. Ispostavilo se da uvek pucaju na manjeg. Njemu je to spasilo zivot.

Tuzno, ali kao badigard u prvom prstenu, trudis se da budes velika meta. Hebi ga - nazdravlje kolega.
Spadalo Spadalo 09:59 24.11.2007

Re: ...

Tuzno, ali kao badigard u prvom prstenu, trudis se da budes velika meta. Hebi ga - nazdravlje kolega.

Haha! Radio sam za Šešelja. Dočekujemo na aerodromu Le Pena. Izlazimo napolje. Moja pozicija napred desno. Čujem razgovor (preko prevodioca): "Zašto su vam ovi telohranitelji toliko debeli?". "Teže ih probija metak." Uz osmeh odgovara gazda.

*ebi ga! Takva nam sudbina, šta ćeš!
Strongman Strongman 10:08 24.11.2007

Re: ...

"Teže ih probija metak."


Ljudi neznaju kolko cesto se nama odvezuju pertle. Mozda bas kada se zapuca, ja se sagnem da vezem pertlu :))
Spadalo Spadalo 12:32 24.11.2007

Re: ...

Strongman
"Teže ih probija metak."


Ljudi neznaju kolko cesto se nama odvezuju pertle. Mozda bas kada se zapuca, ja se sagnem da vezem pertlu :))

Buahahaha! Odaješ tajne našeg zanata! Male tajne velikih majstora!
dunjica dunjica 12:41 24.11.2007

Re: ...

Spadalo,
Radio sam za Šešelja.

Onda bi te ova pikanterija mogla zanimati: Naime, moj poznanik J. je izbačen onomad iz sarajevske gimnazije, jer je branio svog nejakog kolegu Voju Šešelja. Nejakog Voju spopadali neki mangupi na putu od kuće u školu i nazad, pa J. odluči s društvom da priskoči u pomoć. Dogovore se tako oni da nejaki Voja ostane u školi poslije nastave dok ovi drugari ne učine put sigurnim.

Tu se desila neka velika bitka, razbijeni nosevi, a J. kao organizatora cijele akcije i izlupanih bubrega izbaciše iz gimnazije. Cijelo to vrijeme nejaki Voja ni da pisne, kao da se to sve njega ne tiče, da ne ugrozi svoje gimnazijsko postojanje.

Kaže danas J.: "Da sam znao šta će se od te pi... Voje izroditi, ne bih ga branio, još bih dodao." J. je cijelo vrijeme rata proveo u Sarajevu.


Domaćine, isprika zbog trolla!
Spadalo Spadalo 13:16 24.11.2007

Re: ...

Kaže danas J.: "Da sam znao šta će se od te pi... Voje izroditi, ne bih ga branio, još bih dodao." J. je cijelo vrijeme rata proveo u Sarajevu.

Draga Dunjice, ja sam profesionalac... pardon, bio sam, više ne radim. Radio sam taj posao za pare, mnogo para za naše prilike. Tim parama sam izdržavao ženu, dvoje dece i majku. Osim para zaradio sam i šećer na nervnoj bazi. Zato sada radim neke mirnije poslove. Naš domaćin zna već šta je profesionalizam, pa ako hoće objasniće ti. I ja se izvinjavam zbog trolla.
dunjica dunjica 13:48 24.11.2007

Re: ...

Spadalo, u mom komentaru nije bilo nikakvog vrednovanja ili prebacivanja. Nisam ni pomišljala da bi kod tebe, ili bilo koga drugog tko se bavi istim ili sličnim poslom, moglo izazvati obrambeni stav. Kada sam vidjela da si radio za VŠ, sjetila sam se ove anegdote vezane za VŠ koju mi je J. relativno nedavno ispričao. Radilo se o događaju iz njihovih gimnazijskih dana, i ništa više.

Ponekad nisam ni svjesna koliko interpretacija mogu izazvati i najbezazleniji komentari. Kada čak ni kvalifikacije
Onda bi te ova pikanterija mogla zanimati:
nisu dovoljne da pokažu kako nije riječ o podvali.

asterix asterix 14:27 24.11.2007

Re: ...

Da ga ne bije savest ne bi se ni uzbudjivao:) To je najbolja odbrana-Ja sam s' tim parama izdrzavao decu, zenu. mamu. babu....:))

Ko nema porodicu da izdrzava on ne moze sebi da priushti takav luksuz da radi nemoralne poslove koji se dobro placaju, a vi ostali mashite sabljama i popijte im krv dok hranite njihovim mesom svoju decu.

Da li si se pitao od chega i kako zive porodice Nesrba po Srbiji kojima ste uterivali strah i izbacivali sa poslova, nocu im zveckali oruzjem pred vratima i budili ih pretnjama?
Razumem, bilo je krvavo vreme. Dosta nam je svima toga, pa sad i da prichamo o tome.
Ono shto mene zabole je nachin na koji ti sebe opravdavash vishe nego ishta drugo, E za to bi se cerali moj druze, ako nizashta drugo:)
Spadalo Spadalo 14:47 24.11.2007

Re: ...


Ponekad nisam ni svjesna koliko interpretacija mogu izazvati i najbezazleniji komentari. Kada čak ni kvalifikacije

Onda bi te ova pikanterija mogla zanimati:


nisu dovoljne da pokažu kako nije riječ o podvali.


Izvini Dunjice! Pogrešno sam protumačio tvoj komentar.
dunjica dunjica 14:52 24.11.2007

Re: ...

Spadalo,
što bi rekao naš blogo-domaćin:
opusteno. Sve je OK..

Spadalo Spadalo 14:57 24.11.2007

Re: ...

Da li si se pitao od chega i kako zive porodice Nesrba po Srbiji kojima ste uterivali strah i izbacivali sa poslova, nocu im zveckali oruzjem pred vratima i budili ih pretnjama?


Svaka stranka ima tzv. pajser brigadu koja radi ove poslove. Ja nisam iz te priče.

Ono shto mene zabole je nachin na koji ti sebe opravdavash vishe nego ishta drugo,


Ne pada mi na pamet da se opravdavam, a i zašto bih? Ne razumem.
asterix asterix 15:27 24.11.2007

Re: ...

Ne pada mi na pamet da se opravdavam, a i zašto bih? Ne razumem.


Niko od vas nije trazio da se opravdavate na prvom mestu. Kasno je sad a i chemu opravdanje kada nemate svest o svojoj krivici.
Valjda ce vas neko moderno novo vreme vec nekako osuditi, simbolichno ali osuditi po kategorijama, po tome koji ste sloj sluga rezima bili. Dotle svi vi radujte se vashoj dravoj i buckastoj deci:)


Strongman Strongman 17:39 24.11.2007

Re: ...

Buahahaha! Odaješ tajne našeg zanata! Male tajne velikih majstora!



Pssst!
Strongman Strongman 17:43 24.11.2007

Re: ...

Naš domaćin zna već šta je profesionalizam, pa ako hoće objasniće ti.



Cuvao sam glumce, princeve, gangstere, sportiste, porno dive, kontroverzne biznismene...

Za mene su oni samo tarifa.
asterix asterix 18:42 24.11.2007

Re: ...

Cuvao sam glumce, princeve, gangstere, sportiste, porno dive, kontroverzne biznismene...

Za mene su oni samo tarifa.


Maeni je to Strong sve jasno ali ne mogu da progutam prichu da je neko mogao 90ih da chuva Shesheljoida a da ne bude njegov istomishljenik i sauchesnik.
Strongman Strongman 18:50 24.11.2007

Re: ...

asterix
Cuvao sam glumce, princeve, gangstere, sportiste, porno dive, kontroverzne biznismene...

Za mene su oni samo tarifa.


Maeni je to Strong sve jasno ali ne mogu da progutam prichu da je neko mogao 90ih da chuva Shesheljoida a da ne bude njegov istomishljenik i sauchesnik.



Ako dobro placa. debelo bi se razmislio. U svakom slucaju ne bih na prvu rekao NE. Pare su pare.

Badigard je zanimanje delimicno slicno advokatskom. Takav je klijent.


Skoro sam cuvao neku francusku gospoDZu na imanju njenog muza milionera u okolini Majamija. Razvode se a ona uzurpirala imanje. Covek popi#deo sto mora da spava u hotelu. Znam d ona nije u pravu ali placa moju cenu...
nsarski nsarski 19:31 24.11.2007

Re: ...

Valjda ce vas neko moderno novo vreme vec nekako osuditi, simbolichno ali osuditi po kategorijama, po tome koji ste sloj sluga rezima bili. Dotle svi vi radujte se vashoj dravoj i buckastoj deci:)

Pa, moze na to i ovako da se gleda: zamisli da covek nije bodigard nego, na primer, taksista. I sad dodje -- ajde Seselj - ulazi u taksi kaze: "Vozi me do Nisa, dobro cu ti platiti." Ti, kao ne bi vozio? Ili, ako ne bi, zasto bi osudjivao onoga ko ce da preveze.
Strongman Strongman 19:53 24.11.2007

Re: ...

Pa, moze na to i ovako da se gleda: zamisli da covek nije bodigard nego, na primer, taksista. I sad dodje -- ajde Seselj - ulazi u taksi kaze: "Vozi me do Nisa, dobro cu ti platiti." Ti, kao ne bi vozio? Ili, ako ne bi, zasto bi osudjivao onoga ko ce da preveze.



Hvala Sharski. Dobar primer. U da man!
asterix asterix 20:04 24.11.2007

Re: ...

Hvala Nsarski veoma pouchan primer. Onda dok ga vozish kazesh mu: Slushaj mojne da terash narod da se kolje medjusobno koji je tebi. Shto si poshashavio? I on ti kaze u pravu si, niko mi do sada nije to predlozio. Probacu. Stignete i on ti plati. Ostruzesh novchanice noktima od suve krvi svojeg komshije i strpash u dzep. Ukljuchish radio i odvezesh dva kruga oko meseca.

Kada sa isukanim nozevima udju u vashe sobe, onda cete znati shta je istina.
Henri Miler
Strongman Strongman 20:09 24.11.2007

Re: ...

asterix
Hvala Nsarski veoma pouchan primer. Onda dok ga vozish kazesh mu: Slushaj mojne da terash narod da se kolje medjusobno koji je tebi. Shto si poshashavio? I on ti kaze u pravu si, niko mi do sada nije to predlozio. Probacu. Stignete i on ti plati. Ostruzesh novchanice noktima od suve krvi svojeg komshije i strpash u dzep. Ukljuchish radio i odvezesh dva kruga oko meseca.

Kada sa isukanim nozevima udju u vashe sobe, onda cete znati shta je istina.
Henri Miler



Mogu da primetim, dragi druze Asterikse

d as i u svojim nastupima prilicno radikalan. Osudjujes gosn Spadala a meni vise mirise na "drste lopova". Naravno mozda se i varam, ali lici.


asterix asterix 20:23 24.11.2007

Re: ...

Strong u ovom mediju teshko je bilo shta dokazati, to zapravo i nije njegova namena. Njegova namena je po mom mishljenju kristalisanje stava, javnog stava, prihvatljivog moralnog stava, druzenje, informisanje izmedju redova ali najvaznije od svega je osudjivanje depozita represivne koljachke imperije i razilazenje sa svim vrednostima koje su oni nama ostavili u amanet.

Ne zelim nikoga lichno da uvredim i nemam nishta protiv bilo chijih ideja o sreci i prosparitetu ukoliko nisu na bilo koji nachin deo rezima koji me je ugrozavao u zelji da slobodno zivim.

Nsarski da li bi, da si ziveo u beogradu 1941, pevao "Lili Marlen" nacistima za lovu?
Strongman Strongman 20:33 24.11.2007

Re: ...

Nsarski da li bi, da si ziveo u beogradu 1941, pevao "Lili Marlen" nacistima za lovu?



U tom tvom, ne bas srecnom primeru, da li ti mislis da bi ti nacisti dali opciju "uzmi ili ostavi".

Odnosno ako neces - nikom nista?


Ajde nadji bolji primer a mi cekamo.



A da si na primer zubar i dodje Seselj kod tebe?
Wounded Knee Wounded Knee 20:45 24.11.2007

Re: ...

na primer, mercedes kupuju svi koji imaju dovoljno para...

prigovara li neko mercedesu sto svakojakim bitangama prodaje automobile ? niko, koliko ja znam...

prigovara li neko proizvodjacu hleba ili cokolade, na primer, sto taj hleb koji on pravi kupuju i ubice, mozda ?

dokle god covek ne krsi nikakav zakon dok radi svoj posao, u redu je.

meni su, na primer, advokati posebno ljigavi, jer im je vaznije da stite svog klijenta nego pravdu, no to je duga prica...
Strongman Strongman 20:48 24.11.2007

Re: ...

meni su, na primer, advokati posebno ljigavi, jer im je vaznije da stite svog klijenta nego pravdu, no to je duga prica...



Pa ne hrani ih hlebom pravda...
Brooklyn Brooklyn 20:50 24.11.2007

Re: ...

meni su, na primer, advokati posebno ljigavi, jer im je vaznije da stite svog klijenta nego pravdu, no to je duga prica...



ali opet, da ti zatreba advokat, angazovao bi onog koji ce da radi za tvoju korist. ili mozda ne?
Kazezoze Kazezoze 20:56 24.11.2007

Re: ...

meni su, na primer, advokati posebno ljigavi, jer im je vaznije da stite svog klijenta nego pravdu, no to je duga prica...

Pa ne hrani ih hlebom pravda...

)) Tachno! Hlebom ih hrane kriminalci, najcheshce!
Wounded Knee Wounded Knee 20:58 24.11.2007

Re: ...

Brooklyn
meni su, na primer, advokati posebno ljigavi, jer im je vaznije da stite svog klijenta nego pravdu, no to je duga prica...



ali opet, da ti zatreba advokat, angazovao bi onog koji ce da radi za tvoju korist. ili mozda ne?


pa ako bih bio u stanju da nekome ucinim nepravdu zbog svoje licne koristi, onda bih ti odgovorio pozitivno.

ovako, ne mogu da ti odgovorim.

do sada nisam nikada imao posla sa advokatima, hvala Bogu. nadam se da necu ni imati, a pogotovo ne da ucinim zlo pa da me advokat spasava iako sam kriv.
Wounded Knee Wounded Knee 21:00 24.11.2007

Re: ...

Strongman
meni su, na primer, advokati posebno ljigavi, jer im je vaznije da stite svog klijenta nego pravdu, no to je duga prica...



Pa ne hrani ih hlebom pravda...


Strongman, jasno je to, tu i jeste veliki problem, sto je dozvoljeno da novac utice na ljude ciji posao treba da bude zastita pravde, prava i zakona.
asterix asterix 21:01 24.11.2007

Re: ...

Strongman
Nsarski da li bi, da si ziveo u beogradu 1941, pevao "Lili Marlen" nacistima za lovu?



U tom tvom, ne bas srecnom primeru, da li ti mislis da bi ti nacisti dali opciju "uzmi ili ostavi".

Odnosno ako neces - nikom nista?


Ajde nadji bolji primer a mi cekamo.



A da si na primer zubar i dodje Seselj kod tebe?


Ne mislim da svi treba da su heroji, shta se mora mora se, razumem ja to. Ali ne bi posle rata doshao na blog i kao uzgred da pomenem kad sam ja pevao nacistima "lili Marlen" i te priche.
Mada je bi to bio josh manji problem jer sam morao. A kod nas se nije moralo, moglo je i da se ode i da se radi neshto drugo, a ako nije onda barem nije za hvaljenje to sigurno.

Pa ti mislish da je Sheshelj tek tako ishao kod bilo kog zubara? Sve shto je radio, radio je kod svojih istomishljenika i ljudi iz stranke. Nemoj Strong da si naivan tako, sve se u partiji deshava unutar partije, od auto limara do arhitekte. Ja sam imao opciju ili kod Slobe ili kod Mire po posao . Pa se ne hvalim da nisam prihvatio i da sam se zlopatio, da su me tukli i muchili zato shto sam ih prezirao iz dna dushe sa svim svojim armijama zabavljacha i ostalih.
I jesam patriota iako su me etiketirali drugachije i dokazacu da sam bio i veci od njih. I gradio sam svojim telom kordon policije na koji su neki od nasih studenata bacali kamenice 96te pa me je isti taj kordon umlatio kad im je stiglo naredjenje da mlate. Isti taj kojega sam golim telom zagradio. I shta sad? Ja treba da progutam prichu,moralo se? Nije se moralo. Bar ne preko kostiju dece. I nece nam biti lakshe ako uzmemo kredite i zaboravimo kako su nas gazili i otimali nam zivote. Nikad vishe necemo biti isti, a vi se pomirite sa tim. Ja imam pravo da necu.

Izvinjavam se ko nisam stavljao dovoljno smajlija evo ispravke:)))))
angie angie 21:13 24.11.2007

Re: ...

sharski- dok vozish taksi, neshto ne stavljash glavu u torbu zbog eventualnog smrada koji ti je ushao u kola, a kao obezbedjenje, ne znam da li bi mi bio samo tarifa neko ko je ubijao ili radio bilo kakve gadosti i ja mu sada chuvam svojim zivotom njegov bedni.
nsarski nsarski 21:24 24.11.2007

Re: ...

Izvin'te, malo sam bio odvojen od kompa.
Gledaj, to onda vazi i za pekara sto mu je prodao hleb, ili berberina sto ga je osisao, itd. To je jedno.
Drugo, ti izgleda mesas posao bodigarda i batinasa. Bodigard, samo ime kaze, sluzi za fizicku zastitu klijenta. Stiti klijenta u slucaju da je ugrozen ili napadnut, fizicki.
Druga je stva da se zaposlis kod nekoga kao batinas. Da te posalje i kaze: "Idi prebi one tamo preko puta, nerviraju me!". Ili: "Idi hebi majku onim studentima sto demonstriraju protiv mene u gradu!" To je totalno drugo zanimanje, i nema veze sa bodigardom. A, i kaznjivo je zakonom. Me noze pn, na primer, da te posalje kod nekoga i kaze: "Idi uzmi onome $1000, duguje mi." Takvi se zovu loan-sharks, i za takvo iznudjivanje novca se ide u zatvor.
Nadam se da sam jasan.

P.S. U idealnom svetu bi neka bitanga izumrla odmah, jer se ne bi nasao niko da joj pruzi bilo kakvu uslugu. Ali, takav idealan svet ne postoji ni u bajkama, da se razumemo.
Nema tog istorijskog zlotvora, od Vavilona pa na ovamo do Hitlera, a da se nije nasla neka plavusa da mu se okaci o ruku iz ciste ljubavi. Hebiga, takav je svet.
takamatsu takamatsu 21:28 24.11.2007

Ako ćemo čisto

Pa ti mislish da je Sheshelj tek tako ishao kod bilo kog zubara?


Po meni, svaki profesionalac treba da sam sa sobom (najbolje odmah na početku staža) da raščisti šta može, šta ne može, i do koje granice će se "dati" (da ne kažem "prodati", jer nije lepa reč). Tako će biti lakše i za njega i za "korisnike usluga"....
OSIM u određenim profesijama: znam da će sada Ana opet reći da sam romantičar, ali ja to sebi mogu da dozvolim: smatram da ima profesija gde jednostavno ne sme da postoji ličan stav, ako je čovek Pravi.
U nekim profesijama su neki, jasno definisani izuzeci dozvoljeni (tzv. prigovor savesti i slično u mom poslu), a ostalo je itekako kažnjivo, a u nekim profesijama ličan stav može i glavu da odnese.

Lično smatram da je Spadalo - radio svoj posao. Kako reče jedna moja mlada koleginica, jednom kad uđeš u Posao, onda - osmeh oko glave, stomak k'o kamila, i to ti je. Tako je u svakom poslu, pa ne vidim zašto bi bilo drugačije i sa Spadalom. Bez uvrede, Asterikse, ja shvatam da tvoj stomak moguće to ne bi izdržao. Možda ne bi izdržao ni moj posao, u pojedinim okolnostima. Možda ja ne bih tvoj, kad smo kod toga.....

Mislim, o bljuvotinama možemo ceo dan, da oprostiš, ali zaključak je isti: ako neko misli da može vrhunski profesionalno, a u skladu sa svojom savešću i intimnom merom, da čuva Šešelja, to je njegovo pravo, i on je onda tu - VRH. Od njega nema boljeg, jer nema dilemu, i neće ga dilemična situacija dovesti do metka u glavu.
Jer, kako rekoh, neke unutrašnje dileme, u nekim kritičnim momentima, itekako dovode do katastrofe....ma kako se to gledište tebi ne dopadalo.

Pozdrav i smajli :)


angie angie 21:29 24.11.2007

Re: ...

sluzi za fizicku zastitu klijenta.



sharski slataka, a shta sam ja drugo rekla nego TO?

pekar mu proda hleb, novinar novinu,....- a bodigard ga shtiti svojim telom i zivotom od fizichkog napada, pa me sad zanima koja tarifa moze da pokrije zivot jednog ubice i mufljuza?
angie angie 21:33 24.11.2007

Re: ...

ah, da- ...i strongman nije plav'shica,( ni po karakteru), tu se koliko sam shvatila drzi i mog pravila=bolje celav, nego blond!:)))
Strongman Strongman 21:40 24.11.2007

Re: ...


Gledaj, to onda vazi i za pekara sto mu je prodao hleb, ili berberina sto ga je osisao, itd. To je jedno.
Drugo, ti izgleda mesas posao bodigarda i batinasa. Bodigard, samo ime kaze, sluzi za fizicku zastitu klijenta. Stiti klijenta u slucaju da je ugrozen ili napadnut, fizicki.



S tim sto naravno, ako procenim da je klijent mnogo rizican (kavgadzija, prpvokator, politicki provokator,...) mozes da trazis povisicu ili da jednostavno das otkaz.


Ja se badigardom bavim jer je odlicno placen. Mogu za vece da uzmemi po 500 - 800$. A to je za mene ozbiljna cifra.
Strongman Strongman 21:44 24.11.2007

Re: ...

Pa ti mislish da je Sheshelj tek tako ishao kod bilo kog zubara? Sve shto je radio, radio je kod svojih istomishljenika i ljudi iz stranke. Nemoj Strong da si naivan tako, sve se u partiji deshava unutar partije, od auto limara do arhitekte.



Ovo je logicni nemoguce. Ajde razmisli ponovo.

To podrazumeva partijsta porodilista, obdanista p ana dalje...
I jesam patriota iako su me etiketirali drugachije i dokazacu da sam bio i veci od njih. I gradio sam svojim telom kordon policije na koji su neki od nasih studenata bacali kamenice 96te pa me je isti taj kordon umlatio kad im je stiglo naredjenje da mlate. Isti taj kojega sam golim telom zagradio. I shta sad? Ja treba da progutam prichu,moralo se? Nije se moralo. Bar ne preko kostiju dece. I nece nam biti lakshe ako uzmemo kredite i zaboravimo kako su nas gazili i otimali nam zivote. Nikad vishe necemo biti isti, a vi se pomirite sa tim. Ja imam pravo da necu.



To je izuzetna prica ali poprilicno nema veze sa apsom i sa poslom badigarda koji je ovde kao pod tema

))
nsarski nsarski 21:54 24.11.2007

Re: ...

Pa, mislim da pocinjemo da ulazimo u filozofske diskusije. Zamisli, na primer, da je u nekoj frci takva neka bitanga ranjena. Odnesu ga kod lekara, a ovaj kaze: "E, ja takve ne lecim!". Pa, gde bi tome kraj bio?
Hocu da kazem, to sto je neko idiot ne opravdava svaku drugu budalu da mu ugrozi zivot. Inace bi nastao totalni has i bezakonje - ovo je, mislim, civilizacijska tekovina.
Inace ajde onda da se podelimo u tabore istomisljenika protiv istomisljenika, pa pocnemo rat sviju protiv svih, pa sta bude na kraju. Ako kraja bude.
Strongman Strongman 21:58 24.11.2007

Re: ...

nsarski
Pa, mislim da pocinjemo da ulazimo u filozofske diskusije. Zamisli, na primer, da je u nekoj frci takva neka bitanga ranjena. Odnesu ga kod lekara, a ovaj kaze: "E, ja takve ne lecim!". Pa, gde bi tome kraj bio?
Hocu da kazem, to sto je neko idiot ne opravdava svaku drugu budalu da mu ugrozi zivot. Inace bi nastao totalni has i bezakonje - ovo je, mislim, civilizacijska tekovina.
Inace ajde onda da se podelimo u tabore istomisljenika protiv istomisljenika, pa pocnemo rat sviju protiv svih, pa sta bude na kraju. Ako kraja bude.



Mislim da su probali to da urade u staroj Grckoj i nije im islo. na kraju su se ujedinili.

mada moze ponovo da se proba ako neko nista nije naucio iz istorije.

Sharkski ti mu dodjes kao razredni staresina na mom blogu :))
nsarski nsarski 22:06 24.11.2007

Re: ...

Haahaaa, da istorija nam je, izgleda, slaba uciteljica:)

mada moze ponovo da se proba ako neko nista nije naucio iz istorije.


Ali, u tom slucaju bi najveci lovan imao para da plati najvecu silu, i opet bi on pobedio. A od toga smo poceli - da se takve stvari ne desavaju, nego da pobedi razum i pravda umesto sile. Sila je tu da spreci silu, na ne da se nametne.
asterix asterix 22:18 24.11.2007

Re: ...

Kao da nikada nisi ziveo u Srbiji Strong? Na partijskim sastancima je sve robna razmena, gadjaju se biznis karticama i ti meni izchukaj haubu a ja cu tebi da popravim vesh mashinu. Tako i glasaju jedni za druge i zaposhljavaju se. Smoshno jeste ali tako je. Ako je neko bio telohranitelj Sheshelju on je to radio, ne toliko za velike pare, koliko za razne druge opcije koje se otvaraju tu. Recimo: daj dozvolu za trafiku ili aparat za kokice, fale mi dva ispita na pravnom itd. Ja sam profesionalac u svom poslu i razumem shta vi prichate o profesionalizmu i to me navodi na dve pomisli? Ili sanjate da ste devedesetih godina ziveli okruzeni profesionalcima koji su slepo obavljali svoje zadatke ili niste imali svest da su Sheshelj i represivne trupe Slobinih esesovaca, bili zlochinci, treceg nema. Sad kao pominjete pekare i obdanishta i te priche, porodilishta. Ja ne pricham o pravu svakog choveka da kupi hleb ili o pravu deteta da ne ispashta zbog roditelja vec o organizovanom zlochinu i njihovim mafijashkim gorilama koji su rzali dim iz nosdrva i lupali nejake oko sebe zgrcuci tako novac. I ne slazem se da su Shesheljevi telohranitelji samo chuvali "klijenta" i nisu imali nishta drugo sa njim. Ako mi dopustite hteo bih da zadrzim svoje mishljenje ako nemate neki ozbiljniji podatak da ga oborite?

Nema bash ni puno veze sa tim shto ti meni kazesh da sam radikalan ali da je mozda "eno lopova" u igri pa kad ti odgovorim ko sam, onda kev, kev-nema veze sa temom. Evo smajlija ponovo yuhuu:)))

takamatsu takamatsu 22:37 24.11.2007

To Asterix

I ne slazem se da su Shesheljevi telohranitelji samo chuvali "klijenta" i nisu imali nishta drugo sa njim. Ako mi dopustite hteo bih da zadrzim svoje mishljenje ako nemate neki ozbiljniji podatak da ga oborite?


A jel' mi lepo reče Ana da sam romantičar :). Znaš kako, Asterikse, nisam nikad bila na nekom partijskom sastanku. Bila sam samo na nekom skupu preduzetnika ili čega već, DS, i tu sam se izbedačila najstrašnije, dokazavši im pod 1. da ne znaju o čemu razglabaju satima, i 2. da ja nisam za politiku :).
No, u svom idealizmu koji volim da negujem :), ako u svom poslu znam baš mnogo BAŠ profesionalaca, onda se nekako nadam i mislim da je to moguće i u drugim strukama. Lakše mi je da tako mislim, valjda.....

Smajli i tebi, naravno da ti jedna mala sredovečna gospođa velikodušno dozvoljava da zadržiš svoje mišljenje :). Vidi koliki si, brey :).
angie angie 22:38 24.11.2007

Re: ...

Pa, mislim da pocinjemo da ulazimo u filozofske diskusije



ako je ovo bilo meni, ne vidim shta je tu filozofija, a josh manje je odgovarajuci primer s lekarom.
nsarski nsarski 22:44 24.11.2007

Re: ...

Ne, angie, bila je opsta primedba na razgovore koje sam propustio.
Jer pocelo je da skrece na onu temu "dual use" kao kod bombardovanja, secas se. Nije voljni cilj, ali se moze koristiti u vojne svrhe. Onda je i bolnica takav cilj, jer moze da se koristi za lecenje vojnika.
Tako i ovde: ne podrzavas Shehelya, ali mu omogucavas da funkcuionise. Tu onda nema kraja, ako cemo tom logikom. Onda je i onaj ratar u funkciji lose politike jer pravi hleb koji ce da hrani lose politicare. I tako dalje. Vec se krecemo ka filozofiji, rekoh.
takamatsu takamatsu 22:49 24.11.2007

Pomoz' Bože....

Vec se krecemo ka filozofiji

...samo da nije ka istoriji, da se ne sramotim jako pred svetom.....:))). Filozofija još 'ajde-de...:).
Kazezoze Kazezoze 22:58 24.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

Vec se krecemo ka filozofiji

ja nevidim tu nikakvu filozofiju, onaj koji shtiti kriminalce je isto tako kriminalac... valjda tako stoji i u zakonu.
josh treba da se neshto kao vadimo na profesonijalnost, zaboravi.
josh ce ispasti da su placene ubice OK, poshto to shto rade, rade za dobru lovu, a ne iz nemoralnih pobuda.
Strongman Strongman 23:04 24.11.2007

Re: ...

Nsarski:

Izvin'te, malo sam bio odvojen od kompa.


Nekako svakog blogera zamisljam sa kablom koji je jednim krajem preko igle zaboden u venu blogera a sa druge strane utaknut u kompjuter. :))
nsarski nsarski 23:05 24.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

Vec smo o tome pricali gore Kaz. Onaj koji stiti kriminalce krsi zakon i sam je kriminalac. A sa kriminalcima treba da se obracuna policija.
Ako je neko los politicar, na primer, i na slobodi je (znaci nije kriminalac, makar formalno) onda ne vidim zasto nema prava na zastitu. Ne kazem da bih ja takav posao radio (ne bih, odmah da kazem, ca i kad bih umeo, ali to su vec hipoteticka pitanja), samo kazem da razumem sto ima ljudi koji to rade profesionalno.
Sta mislis, na primer, o ljudima koji stite Busa, na primer? Ili Majka Tajsona, ili Majkla Dzeksona, ili Madonu?
takamatsu takamatsu 23:14 24.11.2007

ma, rekoh negde

jednim krajem preko igle zaboden u venu


...da nisam trenutno bolesna, ne bih ovoliko bila tu; ali - generalno - moj ideal je potkožni čip, sa wireless pristupom....:). TO ja čekam :).
Kazezoze Kazezoze 23:27 24.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

Sta mislis, na primer, o ljudima koji stite Busa, na primer? Ili Majka Tajsona, ili Majkla Dzeksona, ili Madonu?

mislim da nema takvih profesionalaca, manje bi bilo i onih kojima je zashtita te vrste potrebna... svakako bi bili poshteniji u svojim poslovima kada bi morali sami da chuvaju svoje dupe.
angie angie 23:45 24.11.2007

Re: ...

izvinjavam se shto kasnim- otelo mi dete komp da igra igrice, evo sad sam ga smuvala na klopu da mi ga prepusti,

ma nema tu filozofije ni malo i ne razumem zashto ti- koji obichno razumno postavljash sve konstrukcije- chak i one koje ne kapiram sa matom:)))), sada koristish analogije koje su neuporedive, pa zna se shta znachi da shtitish nekog normalnog i nekog ko to nije, to je tvoj izbor i pristanak, nema to veze sa hlebom i lekarem a kamo li takstom, a pri tome sada govorimo o konkretnom sluchaju, o nashem kolegi blogeru koji je pokazao da je krajnje ok, pa me onda josh vishe iritira i chisto pitam, koja bi to bila lova, koja tako neshto moze da pokrije, prvo osecanje da si u sluzbi ubice i to svojim zivotom.
bauer bauer 00:03 25.11.2007

Re: ...

Pa, moze na to i ovako da se gleda: zamisli da covek nije bodigard nego, na primer, taksista. I sad dodje -- ajde Seselj - ulazi u taksi kaze: "Vozi me do Nisa, dobro cu ti platiti." Ti, kao ne bi vozio? Ili, ako ne bi, zasto bi osudjivao onoga ko ce da preveze.

shark, mislim da je u ovome gore osnov nesporazuma. taksista ne bira koga ce da vozi, obicno dolaze kod njega. on moze i da odbije musteriju ali i ne mora. sa druge strane, telohranitelj je izabrao da cuva osobu koju cuva, a mogao je i da kaze, hvala lepo, gadljiv sam malo. sve je stvar izbora, cak i u ona mutna vremena.

a lekari i zubari su sasvim druga kategorija :)
asterix asterix 00:43 25.11.2007

Re: ...

Ne verujem da bi ga i jedan Beogradski taksista vozio. Oni su veoma kolegijalni i iznad svega ne vole kad im neko preti pishtoljem kao celom kolektivu, kao shto je dotichni gospodin radio i pucao u vazduh na njihovom protestu. Ne secam se tachno detalja ali znam da ga mrze mnogo.
gordanac gordanac 01:24 25.11.2007

zanimljiv...

...razgovor, sve u svemu...
...nikada mi ne bi palo na pamet da se kroz posao telohranitelja može prelomiti spektar etičkih normi (opštih ili ličnih) i osnovnih ljudskih prava...
mislim da nema takvih profesionalaca, manje bi bilo i onih kojima je zashtita te vrste potrebna... svakako bi bili poshteniji u svojim poslovima kada bi morali sami da chuvaju svoje dupe.

...i očigledno postoje prilični stereotipi o ljudima koji moraju "živeti" sa telohraniteljima, kao i o načinima kojima telohranitelj "bira šefa"....
Ne morate učiniti ništa ni nemoralno, ni neetički, a pogotovo ne nezakonito - da bi se javila potreba da "vas neko čuva 24/7" - dovoljno je da po bilo kom osnovu postanete "javna ličnost". Osim što se gubi "ljudsko pravo na privatnost" po pravilu se postaje i "meta" raznih likova koji smatraju da ste im "vlasništvo" zato što ste poznati....Naravno, postoji mogućnost da se odreknete stečene "poznatosti", ali to vrlo retko daje efekta...jednom stečena - "poznatost" se teško gubi (pa, ma kako je stekli....)
Posao telohranitelja je - posao. Ono što ja znam - prilično naporan posao i cenjen kod relativno malog broja ljudi (nepravedno, mislim).
Ali, da profesionalac "bira šefa" - prilično neverovatno.
Da ga/je procenjuje na osnovu sopstvenih etičkih normi - potpuno neverovatno.
Nešto slično kao i sa advokatima - ne brane oni učinjeno delo, već čoveka. I tako i treba da bude. Inače odosmo u "zakon rulje", a to je sve samo nije zakon.
Da li se telohraniteljima "sviđaju" osobe koje oni čuvaju?
O tome se ne razmišlja, čini mi se, samo ga/je se čuva.
I među njima ima neverovatno finog sveta.
angie angie 02:28 25.11.2007

Re: zanimljiv...

Ali, da profesionalac "bira šefa" - prilično neverovatno.
Da ga/je procenjuje na osnovu sopstvenih etičkih normi - potpuno neverovatno


shta je tu neverovatno- ponudi se posao nekome i on ga prihvati ili odbije, kao i u drugim situacijama i profesijama.

da procenju na osnovu sopstvenih etichkih normi- pa i tih normi, normano, a na osnvu chega ce drugog, narochito shto u ovom poslu treba da rizikuje zivot za poslodavca.

ja npr- ne bih mogla da radim za kriminalca= na osnovu sopstvenih normi- potpuno verovatno i ne vidim shta je tu problem ili chudno.

I da se ne bi pogreshno razumeli, ja ovde nikog ne osudjujem niti prozivam, ja samo pitam, jer mi se domacin dopao kao chovek, pa me zanima.
asterix asterix 03:07 25.11.2007

Re: zanimljiv...

...i očigledno postoje prilični stereotipi o ljudima koji moraju "živeti" sa telohraniteljima, kao i o načinima kojima telohranitelj "bira šefa"....
Ne morate učiniti ništa ni nemoralno, ni neetički, a pogotovo ne nezakonito - da bi se javila potreba da "vas neko čuva 24/7" - dovoljno je da po bilo kom osnovu postanete "javna ličnost". Osim što se gubi "ljudsko pravo na privatnost" po pravilu se postaje i "meta" raznih likova koji smatraju da ste im "vlasništvo" zato što ste poznati....Naravno, postoji mogućnost da se odreknete stečene "poznatosti", ali to vrlo retko daje efekta...jednom stečena - "poznatost" se teško gubi (pa, ma kako je stekli....)
Posao telohranitelja je - posao. Ono što ja znam - prilično naporan posao i cenjen kod relativno malog broja ljudi (nepravedno, mislim).
Ali, da profesionalac "bira šefa" - prilično neverovatno.
Da ga/je procenjuje na osnovu sopstvenih etičkih normi - potpuno neverovatno.
Nešto slično kao i sa advokatima - ne brane oni učinjeno delo, već čoveka. I tako i treba da bude. Inače odosmo u "zakon rulje", a to je sve samo nije zakon.
Da li se telohraniteljima "sviđaju" osobe koje oni čuvaju?
O tome se ne razmišlja, čini mi se, samo ga/je se čuva.
I među njima ima neverovatno finog sveta.


Bice mnogo teze da nash narod shvati svoju krivicu sudeci po ovakvim komentarima koji nalaze primere od Mika Dzegera pa Madone i Advokatske prakse, preko svega a s kojim razlogom? Samo zato shto im je krivo shto nishta nisu uradili da spreche rat, da spreche svoje ucheshce u organizaciji shirenja rasne netrpeljivosti, krshenju osnovnih ljudskih prava i kriminalnim radnjama sakacenja drushtvenih vrednosti i svojine. Na zalost stidim se kad chitam kako ste drski i kako nemate ni malo obraza da prihvatite barem malo mogucnost da ste i sami krivi zato shto ste pristali da vas jashu za male pare i vuku vam ushi da samo njih chujete dok niste potpuno prestali da razumete bilo shta drugo. Okretali ste glavu do sada i nastavite i dalje tako i chuvajte u sebi tu tajnu, da ste ipak u dubini dushe svesni ali da to sebi nikada necete priznati.

I dosta vishe trolovanja, kad i onako nishta ne uchite:)) evo vam i smajlija i opet josh:))
Nego nazad u redove pred ambasadama pa im svirajte i pevajte, zonglirajte loptu, ili chime se vec bavite da im dokazete da ste to stvarno vi:))
Malo sam se potroshio ovde kod dobrog Sronga, ko u gymu moram malo kod Nuneta na oporavak:))) uzdravlje ponavljachi djaci
Strongman Strongman 03:11 25.11.2007

Re: ...


Ne verujem da bi ga i jedan Beogradski taksista vozio


Mislim da se salis. Mislim da se u poddiskusiji o telohraniteljima pojavilo previse dusebriznika koji terju neke eticke norme kojih se ni sami ne pridrzavaju.

Normalno da neces da prihvatis posao za nekog tipa Arkan ili Knele ali uzmimo za primer dosao neki arabski princ. Nudi se posao dok provede 4 dana u beogradu. Placa se 250 evra po smeni. Moze da se uradi 6 smena za 4 dana. Ima li neki badigard u Srbiji, koji nema drugu obavezu u to vreme, koji bi rekao ne. Sumnjam.

A da li je princev brat ubio celo pleme ili zrtvovao stotine svojih sunarodnika... To neznamo a nije iskljuceno.

Uzgred receno, znam da je ovo zgodno za buduce pljuvanje po meni, dok je Seselj bio aktivan na politickoj sceni nije postojao formalno pravni razlog da se ne prihvati posao. Sada blok u kome se ja najenergicnije distanciram od Seseljevog politickog delovanja i slicno. Nisam pristalica SRS niti simpatizer.

Sta sa sivom zonom ako neko cuva tzv "Belog maga". Za neke spasioc a za mene i Sharkskog, recimo, prevarant koji muze bespomocne ljude dajuci im laznu nadu za izlecenje a ljudi gube vreme i ne idu na prave terapije. Ovo je samo primer.

Izmedju belog i crnog je velika zona razlicitih nijansi sivog.

Na primer bas ti stize porez za nesto i ti si bez kinte i, bojim se, odbijas da cuvas nekog ko nije po volji taksistima. Naravno da ga cuvas ali za vece pare nego redovno.


Strongman Strongman 03:26 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

nsarski
Vec smo o tome pricali gore Kaz. Onaj koji stiti kriminalce krsi zakon i sam je kriminalac. A sa kriminalcima treba da se obracuna policija.
Ako je neko los politicar, na primer, i na slobodi je (znaci nije kriminalac, makar formalno) onda ne vidim zasto nema prava na zastitu. Ne kazem da bih ja takav posao radio (ne bih, odmah da kazem, ca i kad bih umeo, ali to su vec hipoteticka pitanja), samo kazem da razumem sto ima ljudi koji to rade profesionalno.
Sta mislis, na primer, o ljudima koji stite Busa, na primer? Ili Majka Tajsona, ili Majkla Dzeksona, ili Madonu?


BADIGARD

Badigard je vrsta privatnog obezbedjenja ili drzavnog sluzbenika koji obicno stiti nekog ko je poznat, bogat ili politicki bitan. Postoji nekoliko osnovnih pretnji:
-otmica
- pretnja
- povredjivanje
- ubistvo
- gubitak poverljivih informacija


Badigard mora da je fizicku fi (nekada su smene mnogo duge)t, obucen takticki (sta kako?), tehnicki (upotreba sredstava komunikacije, logistike), fizicki (bliska borba i rukovanje oruzijem)

Na osnovu analize potencionalnih pretnji na principala radi se plan obezbedjenja.

Bodigardi mahom imaju vojno policijsku proslost.

O ovome vredi napisati zaseban blog.






nsarski nsarski 03:46 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

mislim da nema takvih profesionalaca, manje bi bilo i onih kojima je zashtita te vrste potrebna... svakako bi bili poshteniji u svojim poslovima kada bi morali sami da chuvaju svoje dupe.

U idealnom svetu, to je verovatno tacno. Ali, onda i ti zli tipovi se ne bi pojavljivali u javnosti na taj nacin, vec bi se prikazivali publici kao Staljin na Crvenom Trgu - nista rukovanje, nista slikanje s decom. Izmedju tebe i naroda, red raketa, red artiljerije.
Najzad i Majka Tereza je imala bodigard, da je odbrani od fizicke slucajnosti, ne zato sto se nekom zamerila. Isto vazi i za Bitlse kad su bili slavni do izbezumljenja. Dzon Lenon nije imao bodigard.
Strongman Strongman 04:00 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

i Majka Tereza je imala bodigard


I Majkl Dzordan...
asterix asterix 04:35 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

Kod nas je sem u Slobinom sluchaju, obezbedjenje bilo chist shminkeraj. Sloba je jedini bio neupucljiv, poslednjih par godina barem. Poginulo je telohranitelja i obezbedjenja ko pacova, svaki bik od 100+kila je mogao da bude u tom poslu, jer je toliko ljudi imalo problem da nocu spava te su verovatno mnoge i nalazili po planinama. Po principu shto veci bizon bolji shtit.
Sto se organizacije tiche: stojim ja tu gledam levo desno i pricham u rukav od odela ko na filmu:))
Prangijanje uglavnom i onako bude "shpanska kragna" a tu ti garda moze malo pomoci semo ako su drvoseche iz OZZa sa dodatno pojachanim plehovima od legura T500 za kalashnjikov rafale sa metar ipo do dva koji prolaze kroz chetiri sloja pancira:))
Opcija dva ako ti kamion zguzva limuzinu pa te isti telohranitelji ugushe svojim salom, dok vas vade iz konzerve ko pashtetu. Opcija tri pojavi se neko ko im plati vishe od tebe (Djindjicev atentat) ali ako kojim sluchajem greshim dushu, onda komplet ta ekipa telohranitelja spadaju u gore pomenuti brdski uvoz potroshnog materijala bez vrednosti osim za potpalu:))
Inache pola njih je gledalo onaj film sa Vitni Hjuston pa se napalilo da je to zeshce kul posao u kojem si ti zeshce kul faca i sve se pice lepe na tebe a zaradjujesh i love kao filmska zvezda, da to je istina ali na nashem filmu mozda:)
Medjutim Strong to radi u Majamiju pa je kul i moze da bude interesantno, a ko zna mozda ga pozovu i za neki film. Chuo sam da je onaj Rok to radio pre filmske karijere. E tu je vec lova i to dobra. Mozda malo i neki stunt i eto kuce pored Caneta na Svetom Stefanu:))
nsarski nsarski 04:47 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

Medjutim Strong to radi u Majamiju pa je kul i moze da bude interesantno, a ko zna mozda ga pozovu i za neki film.

Ma Strong samo uvezhbava da ode u Kaliforniju na niklovanom konju kao Terminator 3:)) Da pocne istinsku karijeru u Holivudu.
Ima guvernator da se prepadne (a i ofucao nam se - politika ima otrovno dejstvo).
Strongman Strongman 04:50 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

Sto se organizacije tiche: stojim ja tu gledam levo desno i pricham u rukav od odela ko na filmu:))
Prangijanje uglavnom i onako bude "shpanska kragna" a tu ti garda moze malo pomoci semo ako su drvoseche iz OZZa sa dodatno pojachanim plehovima od legura T500 za kalashnjikov rafale sa metar ipo do dva koji prolaze kroz chetiri sloja pancira:))



T i bi verovatno najbolje svetske didzejeve opisao:

"Pa to je bar lako. Narezes 300 cd-a i pustas muziku. Pa imam ja dva klinca u ulazu koji to isti rade. Nikakva mudrost. A ako neko pusta muziku u Majamiju e onda je on mudo. Inace to moze svako da uradi koga ne zuljaju slusalice. Eto mene malo zuljaju..."

Nemam drugog komentara. Koloiko te pratim prevazisao si sam sebe.
bauer bauer 05:32 25.11.2007

Re: zanimljiv...

Ali, da profesionalac "bira šefa" - prilično neverovatno.
Da ga/je procenjuje na osnovu sopstvenih etičkih normi - potpuno neverovatno.

gordanac, telohranitelj u sluzbi drzave ne bi smeo da bira koga cuva, ali slobodni umetnici bi mozda i mogli. ja sam tih nekih godina izabrao da se bavim daleko manje unosnim poslovima od onih koji su mi nudjeni, zato sto sam imao eticke otklone. danas mi je drago da mojoj deci ne moram da objasnjavam odakle mi ono sto imam i kako zaradjujem za leba koji jedemo :) a mogao sam da budem poprilican tajkuncic, da sam imao stomak za te stvari :)

edit: toliko.
Spadalo Spadalo 06:59 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

onaj koji shtiti kriminalce je isto tako kriminalac...

Dakle, svi advokati su kriminalci, lupnu Kazezoze i ostade živ! A da je onaj koji štiti kriminalce, isto tako kriminalac, ne piše ni u jednom zakonu planete Zemlje. Ako gde god ti to nađeš, okači ovde link da i mi pročitamo.

josh ce ispasti da su placene ubice OK, poshto to shto rade, rade za dobru lovu, a ne iz nemoralnih pobuda.

Kazezoze moj dobri! Jel' ti to meni spočitavaš da sam plaćeni ubica?
Spadalo Spadalo 07:21 25.11.2007

Re: ...

prvo osecanje da si u sluzbi ubice i to svojim zivotom.

Dakle, angie, nikada nisam bio u službi ubice. Ali bio sam u službi političara koji su na sasvim suprotnoj strani od Šešelja. Da sam naveo taj podatak u početku, sada ne bih bio razapet na stubu srama, jel' da? Štitio sam i naše "zvezde". Nosio ih na leđima mrtve pijane ili drogirane, svejedno. Krio ih od paparaca. Prao ih usrane i upišane i stavljao ih u krevet da spavaju... Evo, je li ovo dovoljno da se iskupim za zločin koji sam učinio?
Spadalo Spadalo 08:19 25.11.2007

Re: zanimljiv...

Da li se telohraniteljima "sviđaju" osobe koje oni čuvaju?
O tome se ne razmišlja, čini mi se, samo ga/je se čuva.

Upravo tako! Dok nekoga čuvam, ne razmišljam o tome kakav je on čovek. Nemam vremena. Jer kada bih razmišljao o tome dok prolazimo kroz gomilu, verovatno ne bih primetio onoga sa crnim kačketom na glavi kako je iznenada zavukao ruku pod jaknu... Uostalom, za Šešelja sam radio samo tih par dana dok mu je u gostima bio Le Pen.
takamatsu takamatsu 08:24 25.11.2007

Ako je meni jasno...:)

Evo, je li ovo dovoljno da se iskupim za zločin koji sam učinio?


Spadalo,
već sam rekla: po meni, kako gđa Gordana reče, nema nikakve veze da li telohranitelj, advokat, pekar ili zubar "simpatiše" svog "štićenika", i što manje ima ličnog stava, to je bolji. Sad, da li neko ima stomak za neke stvari ili nema, to je već drugo.
Ako su moji pacijenti naoružani, pripiti i naoružani, koljači (jedan je vadio slike na kojima drži odsečenu glavu), ratni profiteri (sa svežnjevima šarenih stranih novčanica), ako dovedu dete od 4 godine koje se igra sa napunjenim rugerom, ako su ozbiljni kokainski dileri, prostitutke svakog ranga, "beli orlovi" u punoj opremi, ustaše (jedan je imao nožem urezano "U" koje su mu urezali "četnici", samo je pitanje "herca" i stomaka da li će da se radi, ili (i kako!) da se izvuče, jer tu nije lako ni izvući se, verujte. Dakle, moj lični stav, sa malim detetom i u najstrašnijim privrednim okolnostima je - isključen. Lepo - turn off i kraj. Bio i jeste. Ne moramo se ženiti, što reče jedna koleginica :). Danas, posle 20 godina rada, postoji samo jedna kategorija ljudi sa kojima se (intimno) teško nosim, ali to nisu gorenavedeni, i nije za ovu priču. I spolja se u mom odnosu prema njima ne vidi ama baš ništa.

Da me ne razumete pogrešno, ja ne smatram da su naše profesije slične :), mislim da je vaša daleko teža i zahtevnija, ali ja ne vidim neku suštinsku razliku, da me Bog ubije :). Dakle, naravno da mogu da izaberem da ne radim, ali u ono doba, verujte, baš i nije bilo, kao danas - finih učiteljica, penzionera profesora univerziteta i pilota, asistenata sa fakulteta, studenata i uopšte finog sveta. Kako jedan kolega onda reče: ili prolaziš, ili si poginuo, trećeg nema. Ja sam prošla, izdržavala sam i kuću, i muževljevu firmu, i moje i muževljeve roditelje, i verujte da se ne stidim nimalo, niti mislim da treba kome da se izvinjavam. Tako gledam i na vas: vi ste radili svoj posao. Zaključili ste da imate herca i stomaka za to, i radili ste posao do kraja.
Takođe, u to neko doba sam dosta viđala izbeglice prostitutke, i ponekad pomislila da bih i ja tako, da me Bog negde izmesti samu, udovicu iz rata i bez ičega, sa dvoje dece, da nemam neku određenu profesiju ili zanat. Jako je lako osuditi ma koga iz moralnih ili "moralnih" razloga, teško je proći to i - biti. Šta je etički i moralno, u "pomerenim" vremenima, može biti krajnje relativno....
Kako mi jedan stari profesor jednom reče: svako jutro treba da možeš da se pogledaš u ogledalo. Sa osmehom. Nije bitno ako su ti se svi drugi smučili, bitno je da se ti ne smučiš sama sebi.

Bilo, ne ponovilo se.....
takamatsu takamatsu 08:28 25.11.2007

to je

Jer kada bih razmišljao o tome dok prolazimo kroz gomilu, verovatno ne bih primetio onoga sa crnim kačketom na glavi kako je iznenada zavukao ruku pod jaknu

To je ono što sam negde gore rekla: ako ste načisto sami sa sobom, i isključite ličan stav, vi nemate dilemu, i onda ste vrh - jer vas dilemična situacija može dovesti do pogibije. Nema dileme, samo posao.
Kazezoze Kazezoze 08:50 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

Kazezoze moj dobri! Jel' ti to meni spočitavaš da sam plaćeni ubica?

ma ne, ti si sam sebe svrsto u grupu taksista koji ne biraju koga ce da puste u auto))
placeni ubica je dobro placen posao kao i svaki drugi, neverovatno popularan zadnjih 15-tak godina na nashim prostorima, kao i badygard, uostalom. To su kadrovi koje najbolje izvozimo u svet.Ovde u A-damu su u zadnjih desetak godina u skoro sva ubistva naruchenog karaktera upetljani ljudi iz ex juge. stekli smo nezavidnu reputaciju na tom polju.
spadalo ti si meni simpatichan, al' posao kojim si se bavio nije neshto shto ja bash cenim.
dodushe ja ne cenim ni posao advokata ili politichara, moralnih nakaza u ovom amoralnom drushtvu, ali njihovo je pravo da se bave poslom koji vole.

dosta mi je vishe ovih negativnih poslova, odoh kod nuneta da udahnem malo pozitive))
Spadalo Spadalo 08:53 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

Badigard mora da je fizicku fi (nekada su smene mnogo duge)t, obucen takticki (sta kako?), tehnicki (upotreba sredstava komunikacije, logistike), fizicki (bliska borba i rukovanje oruzijem)

I mora u svakom trenutku da drži pod kontrolom prostor oko sebe i klijenta. Ova dvojca gledaju u istom trenutku u istom pravcu. Onaj skroz u pozadini levo gleda u njih. Onaj skroz u pozadini desno gleda u njih. Niko ne drži pod kontrolom momka u prvom planu koji fotografiše i levu ruku drži u džepu. Naravno, možda ih je neki događaj naterao da iznenada pogledaju u istom pravcu, pogotovo što ovaj prednji telohranitelj čini karakterističan pokret ruke prema pazuhu. Mada na automobilu ne vidim odraz nekoga ko pokušava da priđe. Naravno, ovo je samo teorija. Na osnovu jedne fotografije ne može se donositi nikakav sud.

Bodigardi mahom imaju vojno policijsku proslost.

O ovome vredi napisati zaseban blog.

Pa, šta čekaš orle!
takamatsu takamatsu 09:05 25.11.2007

Možda :)

advokata ili politichara, moralnih nakaza u ovom amoralnom drushtvu, ali njihovo je pravo da se bave poslom koji vole.


Onda bi svi trebali da ospemo po gđi Gordani, po mom kumu advokatu (jeste, branio je ubice), po ko zna kome - jer vaša izjava implicira da "u ovom amoralnom društvu" prosto ne mogu da postoje, u određenim strukama, ljudi koji NISU "moralne nakaze"?!
Ne želim da verujem u to.....
Kazezoze Kazezoze 09:14 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

U idealnom svetu, to je verovatno tacno.

jebiga, ja sam nepopravljivi idealista i pacifista uz to
gordanac gordanac 10:17 25.11.2007

kazezoze...

jebiga, ja sam nepopravljivi idealista i pacifista uz to

...bio i John Lennon, isto
da je imao telohranitelja, verovatno bi - još uvek BIO idealista i pacifista, živ i zdrav...
...bio i Ghandi...velika duša nenasilja...ubio ga lik koji je duboko verovao da je "hindutva" prava stavr, a da Ghandi radi za "muslimansku stvar"...
...bio i Martin Luther King...
....
Dugačak je spisak.
Upravo zato sam napisala da nikad ne bih očekivala da se kroz opaske (stereotipe) o poslu telohranitelje "prelomi" toliko puno i o etičkim normama, o "moralnom zakonu u nama" i o osnovnim ljudskim pravima...pa i o nenasilju, ustvari.
Mea culpa.
Kazezoze Kazezoze 11:33 25.11.2007

Re: kazezoze...

bili su goco i lenon i gandi i martin luter i svi ubijeni od strane politichke mafije.
njima nebi nikakvi telohranitelji pomogli kao ni kenediju shto nisu uostalom.
borba protiv nasilja je jako opasna stvar na planeti u kojoj je nasilje dominirajuce.
politichkim tajfuninima pacifisti remete sve (ratne) planove i zato moraju biti uklonjeni.
asterix asterix 12:24 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

Strongman
Sto se organizacije tiche: stojim ja tu gledam levo desno i pricham u rukav od odela ko na filmu:))
Prangijanje uglavnom i onako bude "shpanska kragna" a tu ti garda moze malo pomoci semo ako su drvoseche iz OZZa sa dodatno pojachanim plehovima od legura T500 za kalashnjikov rafale sa metar ipo do dva koji prolaze kroz chetiri sloja pancira:))



T i bi verovatno najbolje svetske didzejeve opisao:

"Pa to je bar lako. Narezes 300 cd-a i pustas muziku. Pa imam ja dva klinca u ulazu koji to isti rade. Nikakva mudrost. A ako neko pusta muziku u Majamiju e onda je on mudo. Inace to moze svako da uradi koga ne zuljaju slusalice. Eto mene malo zuljaju..."

Nemam drugog komentara. Koliko te pratim prevazisao si sam sebe.


Sudeci po tome kako prichash, preziveo si dve "shpanske kragne" i bio shef obezbedjenja u par osujecenih kragni? :))

Ne znam puno o DJ-ingu, u svakom sluchaju vrla komparacija i hvala na apdejtu sa lokalne scene:)
PS- stalno forsirash "bodigard" iako pojmu onoga shto ti radish mnogo vishe odgovara epitet "baunser". Nemoj da mislish da te ne poshtujem ili chak mrzim:)))
nsarski nsarski 14:38 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

onaj koji shtiti kriminalce je isto tako kriminalac...


Dakle, svi advokati su kriminalci, lupnu Kazezoze i ostade živ!

Advokati su druga prica - oni stite zakonska prava svog klijenta. To je njegov posao, kakavgod da im je klijent. Isto to radi i lekar koji leci klijente, kriminalne ili ne.

A da je onaj koji štiti kriminalce, isto tako kriminalac, ne piše ni u jednom zakonu planete Zemlje. Ako gde god ti to nađeš, okači ovde link da i mi pročitamo.


Ja sam takodje nesto slicno gore rekao, i mislim da nisam pogresio. Mozda sam se pogresno izrazio, ali zato da pojasnim.
Recimo, nedavno su hapseni ljudi koji stite i cuvaju Mladica i/ili Karadzica. M. i K. su osumnjiceni kao kriminalci (prekrsioci zakona u sirem smislu). Na to sam mislio, te koji su stitili/skrivali K. i/ili M. Jer oni time vrse opstrukciju policijskog posla na zadatku da privedu iosumnjicene.

S druge strane, politicari, biznismeni (ili bizmismeni), i ko sve vec ne, za koje mozda mislimo da krse zakon, ali koji nisu pod istragom, trazeni, ili osudjeni, tehnicki nisu kriminalci i imaju prava na zastitu.
Nadam se da je ovo jasnije:)
Spadalo Spadalo 15:25 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

Nadam se da je ovo jasnije:)

Ne, ništa nije jasno. Mladić i Karadžić "tehnički" (hihi! Kakav izraz!) nisu ni mrava zgazili! Zar ne? Možda sam prespavao čitanje presude. U poslednje vreme volim mnogo da spavam. Ali da budem iskren, ne bih radio za Mladića i Karadžića jer bih u tom slučaju morao da dođem u sukob sa policijom, a to mi ne pada na pamet. Inače, poznajem lično momke iz Karadžićevog obezbeđenja (ondašnjeg obezbeđenja, dok je još bio legalni predsednik RS) i tvrdim da su to izuzetno pošteni momci i veliki profesionalci.

nsarski nsarski 16:26 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

Pa ne citas pazljivo - valjda od pospanosti:)
Ja sam rekao:
M. i K. su osumnjiceni
, i za njima postoji poternica da se privedu sudu. Policija ima zadatak da ih pronadje i privede. Skrivati njih je ometanje policije u vrsenju svog posla. To sam rekao.
DeMarti DeMarti 17:37 25.11.2007

Re: ...

Ali advokat braneci kljienta zapravo, svideo se nama nacin ili ne, brani pravdu.
ps. ni ja ne volim advokate
Mića Marković Mića Marković 18:15 25.11.2007

Re: ...

Nsarski da li bi, da si ziveo u beogradu 1941, pevao "Lili Marlen" nacistima za lovu?

Možda nije na odmet ukazati na neke istorijske činjenice, kada je ova pesma u pitanju.
Tekst je napisan 1923. godine. Autor je Hans Lajp/Leip/.
Muziku je komponovao Norbert Šulce/Schultze/ 1938.
Prva ju je snimila švedska pevačica Lala Anderson.
Posebna zanimljivost.
Nakon dolaska okupatora, Radio Beograd je emitovao program program koji
su oni kontrolisali.
Medju jedine tri ploče koje su bile na raspolaganju, jedna je bila sa pesmom Lili Marlen, koja je vrlo često
emitovana. Tako je Radio Beograd bio zapravo promoter te pesme i zahvaljujući toj činjenici,
pesma je stekla popularnost koju nikada ranije nije imala.
Desilo se vrlo brzo da je bila prihvaćena i od savezničkih vojnika, i to od Britanske 8.armije.
Pevala ju je Ani Šelton /Anne Shelton/.
Tekst je glasio:

There was a song that the Eighth Army used to hear,
In the lonely desert, lovely, sweet and clear.
Over the ether came the strain, the soft refrain, each night again,
With you, Lili Marlene, with you, Lili Marlene.

Snimili su je i F.SInatra, B.Crosby,Perry Como i mnogi drugi.
Mislm da pitanje koje je postavljeno o tome, da li bi je neko 1941. pevao Nemcima
za lovu dosta pojednostavljeno.
Ta pesma je u svesti našeg naroda ostala kao simbol gubljenja slobode i okupacije,
što je razumljivo, iako je na drugoj strani prihvaćena na drugi način.


asterix asterix 18:41 25.11.2007

Re: ...

Niste spomenuli nezaobilaznu Marlenu Ditrih.
Upravo sam je zato i iskoristio kao primer, secate se Tome Zdravkovica u filmu Balkan Express.

Spadalo Spadalo 18:53 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

nsarski
Pa ne citas pazljivo - valjda od pospanosti:)
Ja sam rekao:
M. i K. su osumnjiceni
, i za njima postoji poternica da se privedu sudu. Policija ima zadatak da ih pronadje i privede. Skrivati njih je ometanje policije u vrsenju svog posla. To sam rekao.

Tačno je, u pravu si. Nisam pažljivo čitao. Vidiš šta spavanje učini od čoveka.
Mića Marković Mića Marković 19:38 25.11.2007

Re: ...

Niste spomenuli nezaobilaznu Marlenu Ditrih.
Upravo sam je zato i iskoristio kao primer, secate se Tome Zdravkovica u filmu Balkan Express.

Marlen Ditrih je pesmu snimila tek 1945. godine, dakle pri ili po završetku rata.
Nisam je pomenuo, jer je ona kod većine slušalaca bila simbol za tu pesmu,
pa nisam smatrao da je to neophodno, pretpostavljajući da mnogi nisu znali za verzije izvodjača koje sam pomenuo.
Film Balkan Express na žalost nisam gledao, pa ne znam o čemu se radi.

dunjica dunjica 20:06 25.11.2007

Re: ...

Tako je Radio Beograd bio zapravo promoter te pesme i zahvaljujući toj činjenici,
pesma je stekla popularnost koju nikada ranije nije imala.

Mićo, to ovdje nije nepoznato, samo da pomenem.

Tekst je, zapravo, Hans Leip napisao još za vrijeme I svj. rata, prije svog odlaska na ruski front i pjesma je bila posvećena dvijema djevojkama Lili i Marleen, ali ih je pjesnička sloboda spojila u jednu osobu.

Nakon što je pjesma postala popularna i izvan granica dosega Wehrmachtovog radija u Beogradu, bila je u prvo vrijeme, ali jako kratko, zabranjena od samih nacista zbog "morbidnog i depresivnog teksta". Marlene Dietrich je pjesmu počela izvoditi već 1943. pred američkim vojnicima.

Lili Marlen
nsarski nsarski 20:12 25.11.2007

Re: ...

Nsarski da li bi, da si ziveo u beogradu 1941, pevao "Lili Marlen" nacistima za lovu?

Evo, Mica je to odlicno odgovorio. Najzad, i on je imao blog gde je pricao da je svirao za Causeskua, naseg prijatelja.
Za tvoju informaciju, uzgred, moj otac se kao mladic, neko vreme izdrzavao ze vreme okupacije u Beogradu tako sto je svirao klavir po barovima (bio je student medicine, inace). Posle su ga bacili na Sremski front, ali to je druga prica.
Strongman Strongman 20:16 25.11.2007

Re: ...

Za tvoju informaciju, uzgred, moj otac se kao mladic, neko vreme izdrzavao ze vreme okupacije u Beogradu tako sto je svirao klavir po barovima (bio je student medicine, inace). Posle su ga bacili na Sremski front, ali to je druga prica.



Zivot je to

Keep it real!
Strongman Strongman 20:18 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

Pa, šta čekaš orle!



Da se naspavam malo. Klinac mi ima temperaturu, zena mi ima temperaturu i kaslje. Drugi klinac je ok.


Ja sam sinoc cuvao neke klince iz Emirata sa izricitim stomacnim problemima (znas sta mislim) i temperaturom 39c.
Strongman Strongman 20:23 25.11.2007

Re: Pomoz' Bože....

Ne znam puno o DJ-ingu, u svakom sluchaju vrla komparacija i hvala na apdejtu sa lokalne scene:)
PS- stalno forsirash "bodigard" iako pojmu onoga shto ti radish mnogo vishe odgovara epitet "baunser". Nemoj da mislish da te ne poshtujem ili chak mrzim:)))



Naravno da znam da me ne mrzis. To mogu da osetim.

Ovo za bouncer si delimicno u pravu. Sg cu da objasnim.

Naravno da bi ja voleo da imam samo jednog klijenta, moze i Bil Gejts. Ali nema bato. Menjam stalno klijente. Tako me unajmi agencija. U medjuvremenu kada nema posla, dobro dodje "rezervni polozaj" - klub

Desavanja u klubu i za vreme badigardinaga su mi cesto veoma interesantna i vredna pisanja. Nemam potrebe da izmisljam, dovoljno interesantno zivim.
Strongman Strongman 20:24 25.11.2007

Re: zanimljiv...

Dok nekoga čuvam, ne razmišljam o tome kakav je on čovek. Nemam vremena. Jer kada bih razmišljao o tome dok prolazimo kroz gomilu, verovatno ne bih primetio onoga sa crnim kačketom na glavi kako je iznenada zavukao ruku pod jaknu...



Bravo kolega. Opisana samo jedna sekunda posla i milion misli. Fenomenalno...
gordanac gordanac 20:38 25.11.2007

----

Kanda se ovaj post o "apsu" ipak skroz razvio u razgovor o razmeni spektra etičkih normi (ličnih i opštih) pomešanih sa interpretacijama o tome šta su i čija su naša ljudska prava...i to ne samo kad je neko u "apsu" ili kad je telohranitelj....
Imam pitanje:
Razumevajući da ne može (recimo) ponekad da se odoli , pa se onda nekome kaže "ja to nikada ne bih uradio/la, ti si to uradio/la, prema tome - ti si...." i nakon toga odmah izvrši "etička, moralna osuda" nečijeg postupka, volela bih da mi bilo ko kaže - na osnovu čega se to radi? Da li je za to dovoljan "moralni zakon u meni"? Zar nije i polje tuđe slobode deo istog "moralnog zakona"?
Ukoliko se radi o postupku koji nije nezakonit ili jasno društveno neprihvatljiv (dakle NIJE krivično ili prekršajno delo ili nekakvo delo zakonima nesankcionisanog postupka, ali u društvu većinski i podrazumevajući označeno kao nepoželjno), na osnovu čega se izriče tako jasan osuđujući stav? S kakvim ciljem i s kakvom argumentacijom?
Ozbiljno pitam.
Čitam komentare (ne samo na ovom postu) i - ne razumem, zato pitam.
Mića Marković Mića Marković 20:46 25.11.2007

Re: ...

Tekst je, zapravo, Hans Leip napisao još za vrijeme I svj. rata, prije svog odlaska na ruski front i pjesma je bila posvećena dvijema djevojkama Lili i Marleen, ali ih je pjesnička sloboda spojila u jednu osobu.
Nakon što je pjesma postala popularna i izvan granica dosega Wehrmachtovog radija u Beogradu, bila je u prvo vrijeme, ali jako kratko, zabranjena od samih nacista zbog "morbidnog i depresivnog teksta". Marlene Dietrich je pjesmu počela izvoditi već 1943. pred američkim vojnicima.

Dunjice, hvala na dodatnim info o dve devojke. Taj podatak nisam znao.
Zanimljiivo je kako jedna ista pesma može imati različite reperkusije. To izmedju ostalog govori o tome, da
tkzv. popularna kultura može imati i ima izuzetno značajne efekte.
Evo još jedan primer.
Pesmu "Over there, ower there, when Yanks are comming", koja je pokretala američke vojnike za odlazak u I. svetski rat komponovao je Gerorge Cohan, inspririsan signalom vojničke trube, koji je značio pokret.
Za nju je odlikovan Medaljom časti.
Znao sam, da je već negde 43. Marlena pesmu izvodila pred amerilčim vojnicima, ali snimila
ju je tek 1945.

Re: Pomoz' Bože....

Ma Strong samo uvezhbava da ode u Kaliforniju na niklovanom konju kao Terminator 3:)) Da pocne istinsku karijeru u Holivudu.
Ima guvernator da se prepadne (a i ofucao nam se - politika ima otrovno dejstvo).

Sledeci posao za MZ - Guverner Kaliforije!
Navikli su na strani akcenat, physique na koji se mozete pouzdati, a to sto pise i zna u kompjutere je extra bonus.
Mića Marković Mića Marković 20:54 25.11.2007

Re: ...

Evo, Mica je to odlicno odgovorio. Najzad, i on je imao blog gde je pricao da je svirao za Causeskua, naseg prijatelja.

Nisam svirao za Čaušekua, nego u Rumuniji, u vreme dok je on bio na vlasti.
A direktan kontakt sa njim sam imao, kada sam mu po službenoj dužnosti, a ne svojm voljom,
u Sava centru poklonio tri izdanja Produkcije gramofonski ploča RTB.
Verujem da si to imao na umu nsarski.
nsarski nsarski 21:02 25.11.2007

Re: ...

Da, izvini, ne secam najbolje se detalja iz tvog bloga (a u manjoj sam guzvi pa nisam stigao da proverim).
Izvini jos jednom, i hvala na ispravci:)
Strongman Strongman 23:44 25.11.2007

Re: ...


Mića Marković
Evo, Mica je to odlicno odgovorio. Najzad, i on je imao blog gde je pricao da je svirao za Causeskua, naseg prijatelja.

Nisam svirao za Čaušekua, nego u Rumuniji, u vreme dok je on bio na vlasti.
A direktan kontakt sa njim sam imao, kada sam mu po službenoj dužnosti, a ne svojm voljom,
u Sava centru poklonio tri izdanja Produkcije gramofonski ploča RTB.
Verujem da si to imao na umu nsarski.



Btw secam se rumunskog bloga. Bio je izvanredan. Cista desetka.

Mico dobrodosao (sa zakasnjenjem) na moj blog i hvala na preciznim informacijama.

Uz tvoje dopustenje zvacemo te "1000 zasto, 1000 zato" )
Mića Marković Mića Marković 01:26 26.11.2007

Re: ...

Mico dobrodosao (sa zakasnjenjem) na moj blog i hvala na preciznim informacijama.

Uz tvoje dopustenje zvacemo te "1000 zasto, 1000 zato" )

Nema problema. Zovite me kako hocete.
Hvala na dobrodoslici.

Saosecam

I mene su juce za malo uhapsili.
Bilo neki sudar na autoputu, vukla sam se 15 miles per hour sat ipo, kasnim na posao, ceka me puna ambulanta. Nagazim poslusnog Nemca i ne primetim da sam obisla policijski auto. Vidim iza mene pocinje light show, rotaciona svetla, sirene... Stanem. Dolazi pandur i kaze: "Ms predjite u nasa kola". Predjem."Da li znate zasto sam Vas zaustavio?""Znam, vozila sam brzo.""Mislio sam da niste normalni kad obilazite policijski auto!""Zao mi je," kazem. "Znate, ja sam lekar, kasnim na posao...." "Da li ste svesni da su ovo naoruzana policijska kola?" Razmisljam kakve to ima veze, nije valjda mislio da puca na mene. Ali to je valjda neka paralela. ja sam lekar - ja imam mitraljez. Kazem:"If you say so officer." Pita me da li su kola moja i kaze: "Ovog puta Vam oprastamo, dok, ali vodite racuna".
To se zove zloupotreba sluzbenog polozaja!
Posle su me pratili sve do bolnice da provere da li sam govorila istinu...
Strongman Strongman 10:23 24.11.2007

Re: Saosecam

Ana WithAFamilyNameTooHardToPron
I mene su juce za malo uhapsili.
Bilo neki sudar na autoputu, vukla sam se 15 miles per hour sat ipo, kasnim na posao, ceka me puna ambulanta. Nagazim poslusnog Nemca i ne primetim da sam obisla policijski auto. Vidim iza mene pocinje light show, rotaciona svetla, sirene... Stanem. Dolazi pandur i kaze: "Ms predjite u nasa kola". Predjem."Da li znate zasto sam Vas zaustavio?""Znam, vozila sam brzo.""Mislio sam da niste normalni kad obilazite policijski auto!""Zao mi je," kazem. "Znate, ja sam lekar, kasnim na posao...." "Da li ste svesni da su ovo naoruzana policijska kola?" Razmisljam kakve to ima veze, nije valjda mislio da puca na mene. Ali to je valjda neka paralela. ja sam lekar - ja imam mitraljez. Kazem:"If you say so officer." Pita me da li su kola moja i kaze: "Ovog puta Vam oprastamo, dok, ali vodite racuna".
To se zove zloupotreba sluzbenog polozaja!
Posle su me pratili sve do bolnice da provere da li sam govorila istinu...



... i tako se Prle izvukao i ovaj put Nemcima.
nsarski nsarski 23:15 24.11.2007

Re: Saosecam

Hehe, moj mladji brat (hirurg, inace) je stalno na tu foru sredjivao policiju u Ohaju. "Zurim... hitno...operacija, idem iz hitne u urgentnu!". I uvek ga puste. U par navrata mu cak dali i pratnju, sa sve svetlima, motorkadom - kao ministru. On inace vozi neobuzdano.
Ana, mislim da je najbolje da predjes na nesto pitomije...batali Nemca:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana