Društvo| Ekonomija| Politika

Dinosaurusi stižu u Svilajnac

Drago Kovacevic RSS / 26.08.2010. u 14:55

Gost na mom blogu je milosss92

 

dino5milionaFLATsmall.jpg


Tako je naslovljena vest objavljena na portalu B92, koja dalje glasi:

“U Svilajncu je potpisan protokol o finansiranju i izgradnji Prirodnjačkog centra u tom gradu, vrednog pet miliona evra. Protokol su potpisali ministar nauke Božidar Đelić i predsednica opštine Svilajnac Gorica Dinčić-Tasić.”

Vest mozda i ne bi bila čudna da se radi o nekoj drugoj zemlji ili nekom drugom gradu koja ima visok standard življenja i finansijska sredstva za ovakve prilično dubiozne investicije u, može se samo pretpostaviti, turizam.
Ipak radi se o Srbiji koja je na samom začelju Evrope po prosečnim zaradama i o malom gradiću sa samo 9,395 stanovnika. Preciznosti radi treba spomenuti da će centar biti “pored regionalnog puta koji vodi ka Resavskoj pećini” i da ima potencijala da privuče određen broj turista. Koliki i sa kojim profitom da bi se opravdala investicija od pet miliona eura, nije objavljena studija za koju je neko čuo.

Nisam od onih lokal-patriota koji bi ovakvo zdanje najpre poželeli svom gradu pa zato potežu pitanje odakle takav centar u malom mestu, jer da je objavljena vest o gradnji muzeja dinosaurusa u Beogradu pitanja koja se nameću su identična: da li se to isplati zemlji koja grca u dugovima kao Grčka, i nema li prečih i važnijih potreba od “prve institucija ovakvog tipa na Balkanu”? (ako nemamo dovoljno hrane regionalnog liderstva barem imamo na pretek)
Takav finansijski potez bi dakle bio krajnje polemičan i za prestonicu koja pati od svojih velikih problema i nedostataka.

Ali šta je sa Svilajncem?

Nakon smene vlasti 2008-me Dobrivoja Budimirovića je zamenila Gorica Dinčić-Tasić iz G17+, grad je privukao neke strane kompanije, pa bi tako u Svilajncu uskoro trebalo da se otvore pogoni nemačke fabrike automobilskih delova “Reum“, japanskog “Panasonika“, holandskog “Tri stan fresh produce“ i “Grin onli“ iz Izraela. Određenih investicija dakle ima, ali je to daleko od idealnog.
Kako se radi o republičkim fondovima i investiciji ministarstva za nauku i tehnološki razvoj u jednu možda ne toliko razvijenu opštinu (iako proglašenu za jednu od 5 najperspektivnijih u Srbiji i ima daleko nerazvijenijih), to se može posmatrati iz ugla ravnomernog razvijanja Srbije. To je uostalom i krilatica koja je pratila ovaj projekat:

"Vlada Srbije je podržala ovaj projekat kako bismo nauku približili mladima, a istovremeno formirali novu ekonomsku bazu za opštinu Svilajnac", izjavio je Božidar Đelić, naglasivši da nauka i tehnologija ne treba da budu koncentrisane samo u Beogradu i velikim gradskim centrima.

Međutim, zar ta ista sredstva ministarstva nisu mogla biti upotrebljena za renoviranje i opremanje škola u Svilajncu nastavnim sredstvima, kompijuterima ili za stipendije, i zar to ne bi bilo veće “približavanje nauke mladima” od posmatranja nekoliko istih muzejskih eksponata jednom godišnje (ili svakog dana, sto je tek nonsens)? Sa 5 miliona eura se može kupiti oko 10.000 računara. Koliko učionica se može povezati na brzi internet i učiniti pristupačnim obilje daleko korisnijih informacija?

starimost.jpg
gužve na mostu koji je problem decenijama

Sto se tiče ekonomske baze, stranim firmama koje su najavile otvaranje pogona pa i svim građanima Svilajnca je od petomilionskog muzeja dinosaurusa daleko potrebniji novi most obećan u predizbornoj kampanji, koji bi rasteretio stari železnicki na kome se decenijama stvaraju gužve, ali za njega nema para. Kao ni za škole i stipendije, bolnice, obdaništa, puteve i drugu infrastrukturu…

Možda se baba česlja dok selo gori ne zato što je luda, već zato što je digla ruke od gašenja požara i kalkuliše da nju ne(će) zahvatiti?



Komentari (54)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:06 26.08.2010

Eto..

Eto, tako ti funkcioniše vlast u Srbiji..zapravo, tako funkcioniše partokratski način vladanja..
asparagus asparagus 15:15 26.08.2010

Eto..

5 miliona investicije, nesto ce se uzeti od Evrope, nesto od Vlade, na kraju ce u taj centar biti ulozeno milion-dva a ostatak u dzepove lokalnih funkcionera, kao i partija na drzavnom nivou. I tako u krug...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:18 26.08.2010

Re: Eto..

asparagus
5 miliona investicije, nesto ce se uzeti od Evrope, nesto od Vlade, na kraju ce u taj centar biti ulozeno milion-dva a ostatak u dzepove lokalnih funkcionera, kao i partija na drzavnom nivou. I tako u krug...

Baš me zanima hoće li Đelić, Dinkić i recimo Jelašić imati šta kazati oko Hipo banke..
Ceo Balkan se uzdrmao tom aferom a jedino "lideri u regionu" kuliraju...
abraham_linkoln abraham_linkoln 11:51 27.08.2010

Re: Eto..

Baš me zanima hoće li Đelić, Dinkić i recimo Jelašić imati šta kazati oko Hipo banke..
pridružujem se pitanju
miloradkakmar miloradkakmar 15:31 26.08.2010

Dobro je

da se ulaže, pa makar i u Prirodnjački centar, ima podosta opština u koje vladajuće stranke i ne razmišljaju da daju ni dinara , iako su i u njima ( u vertikalnim koalicijama ) na vlasti.
gedza.73 gedza.73 16:00 26.08.2010

Re: Dobro je

gužve na mostu koji je problem decenijama

??? Kad? U prepodnevnom ili popodnevnom špicu?
zar ta ista sredstva ministarstva nisu mogla biti upotrebljena za renoviranje i opremanje škola u Svilajncu nastavnim sredstvima, kompijuterima ili za stipendije, i zar to ne bi bilo veće “približavanje nauke mladima” od posmatranja nekoliko istih muzejskih eksponata jednom godišnje (ili svakog dana, sto je tek nonsens)

Intelektualac, a? Možda bi u taj muzej dolazila deca iz cele srbije, a ne samo mali svilajnčani. Svaki dan.
'Da se vi školovani šta pitate otišla bi ova zemlja davno u k..c' by manda
Slažem se sa asparagusom.
na kraju ce u taj centar biti ulozeno milion-dva a ostatak u dzepove lokalnih funkcionera, kao i partija na drzavnom nivou.

Ali je dobro ako i pored svega bude urađen dinosaurusoland.
gedza.73 gedza.73 16:45 26.08.2010

komentari

Drago, ili ubacuj sise ili zovi sybil (jedno sa drugim ne ide),
od dinosaurusa slaba vajda.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:31 26.08.2010

Re: komentari

gedza.73
Drago, ili ubacuj sise ili zovi sybil (jedno sa drugim ne ide),
od dinosaurusa slaba vajda.

Polako....iako, su sise zakon...
milosss92 milosss92 21:03 26.08.2010

Re: Dobro je

gedza.73
Intelektualac, a? Možda bi u taj muzej dolazila deca iz cele srbije, a ne samo mali svilajnčani. Svaki dan.

Ja sam mislo da ce se ici u obilazak rodnog mesta Vuka Karadzica, pravoslavnih manastira, pa necemo valjda za zapostavimo kulturnu bastinu staru nekoliko vekova?
Uostalom kakva je to ekskurzija sa jednim muzejom? To vec nije planirao ni Bozidar Djelic...

gedza.73
zar ta ista sredstva ministarstva nisu mogla biti upotrebljena za renoviranje i opremanje škola u Svilajncu nastavnim sredstvima, kompijuterima ili za stipendije, i zar to ne bi bilo veće “približavanje nauke mladima” od posmatranja nekoliko istih muzejskih eksponata jednom godišnje (ili svakog dana, sto je tek nonsens)

'Da se vi školovani šta pitate otišla bi ova zemlja davno u k..c' by manda
Slažem se sa asparagusom.

Ok.

gedza.73

Ali je dobro ako i pored svega bude urađen dinosaurusoland.

Mogli su i Waterworld sa delfinima i kitovima ubicama kao sto gradi Dragan Markovic Palma u Jagodini.
Ja licno ne pristajem na nista manje od:



taman da ministarstvo uposli svetski renomirane geneticare, a bili bi i lider u regionu.
gedza.73 gedza.73 22:17 26.08.2010

Re: Dobro je

milosss92
Ja sam mislo da ce se ici u obilazak rodnog mesta Vuka Karadzica, pravoslavnih manastira, pa necemo valjda za zapostavimo kulturnu bastinu staru nekoliko vekova?

Kad se mnogo misli oće da se zamanta u glavi.
milosss92
od posmatranja nekoliko istih muzejskih eksponata jednom godišnje (ili svakog dana, sto je tek nonsens

Dobiješ veći izbor za kom.1, da se ne ide svaki dan nonsensno na ista mesta. Uygred, jesi li ti, u toku svog školovanja, naleteo negde na Femu?
'Da se vi školovani šta pitate otišla bi ova zemlja davno u k..c' by manda

Fora, geg, šala, zez.

Ja mislim Miloše da bi trebalo da se zabrani bilo kakvo finansiranje npr. arheoloških iskopina. To sve staro, ničemu ne služi. Da se zatvori viminacijum, a dole kod zaječara felix romulijanu da rasture i da se kamen iskoristi za izgradnju tvog mosta.

Čoveče, na šta su sve ove naše budale stucale pare ovo još i može da bude dobra ideja.
....
Jesi li video da ti spala jedna vertikala sa zastave na avataru?
milosss92 milosss92 23:51 26.08.2010

Re: Dobro je

gedza.73
Čoveče, na šta su sve ove naše budale stucale pare ovo još i može da bude dobra ideja.

Jos je ovo i tacno.

gedza.73

Jesi li video da ti spala jedna vertikala sa zastave na avataru?

Bio nekada plusic, sad im je minus na zastavi.
jesen92 jesen92 12:20 27.08.2010

Re: Dobro je

Možda bi u taj muzej dolazila deca iz cele srbije, a ne samo mali svilajnčani. Svaki dan.
...meni jos uvek nije jasno da li se radi o muzeju ili naucnoj instituciji....prirodnjacki muzej ili prirodnjacki centar za istrazivanja?...Iskreno mislim da od ta posla nema nista osim sto ce neko da se ovajdi ali bi bilo dobro da ja nisam u pravu
borislavadespic borislavadespic 17:37 26.08.2010

EKOLOŠKI PRISTUP

Joj, meni se čini da se to zove decentralizacija, ali ne mora da znači.
Fakat je da ništa ne radimo kako treba - umesto da ulažemo u protivgradnu zaštitu i narodne kuhinje (da nam rodi žito da imamo za leba za narodne kujne), mi bismo ni manje ni više nego prirodnjački centar! Jeste, sa ovih postojećih ustanova nauke i kulture nam otpada fasada (čak i na objektima koji se ne restauriraju čitavu deceniju), ali - why not! Pa mora odnekud da otpada neki malter (virtuelni, imaginarni - ako centar bude stakleno-metalni) kad se ove autosamosravne sa zemljom!
Funkcionalno nepismeni, elektronski duduci, pre smo za bukvare, nego za računare!

Ako tako razmišljamo, onda treba da se ulaže u sredstva za higijenu. Da se očistimo i da očistimo, pa da vidimo kom opanci, kom obojci.
milosss92 milosss92 21:30 26.08.2010

Re: EKOLOŠKI PRISTUP

borislavadespic
Joj, meni se čini da se to zove decentralizacija, ali ne mora da znači.
Fakat je da ništa ne radimo kako treba - umesto da ulažemo u protivgradnu zaštitu i narodne kuhinje (da nam rodi žito da imamo za leba za narodne kujne), mi bismo ni manje ni više nego prirodnjački centar! Jeste, sa ovih postojećih ustanova nauke i kulture nam otpada fasada (čak i na objektima koji se ne restauriraju čitavu deceniju), ali - why not! Pa mora odnekud da otpada neki malter (virtuelni, imaginarni - ako centar bude stakleno-metalni) kad se ove autosamosravne sa zemljom!
Funkcionalno nepismeni, elektronski duduci, pre smo za bukvare, nego za računare!

Naravno, najpre bukvari bukvari pa racunari.Ako je jedan dinar 0.00949259376 eura, za investiciju od pet miliona eura i po ceni prosecnog udzebnika za prva cetiri razreda osnovne skole od 500 dinara, moglo se nabaviti 1,053,453 udzbenika (jedan milion pedeset i tri hiljade i cetiri stotine i pedeset i tri udzbenika)

borislavadespic borislavadespic 21:45 26.08.2010

Re: EKOLOŠKI PRISTUP

milosss92

Ako je jedan dinar 0.00949259376 eura, za investiciju od pet miliona eura i po ceni prosecnog udzebnika za prva cetiri razreda osnovne skole od 500 dinara, moglo se nabaviti 1,053,453 udzbenika (jedan milion pedeset i tri hiljade i pedeset i tri udzbenika)


Ondak - u napad! Ajmo, kampanja za učenje srpskog jezika kao srpskog, srpskog jezika kao stranog i srpskog jezika kao obaveznog! Predlažem da se u Srbiji zadrži 10 bukvara po stanovniku, a u naseljima s manjom gustinom naseljenosti po 14,82, a da ostalo izvezemo po štokavskim krajevima i tamo gde uspemo da se uvalimo. Sa posebnim popustom kao robu sa felerom možemo ih izvesti ćiriličnim narodima uz onaj listić sa ispravkama za distinktivne grafeme.

U međuvremenu ćemo se pripremati za DŽINOVE BRANIČEVA, pa da i mi malo putujemo po svetu sa kostima.
milosss92 milosss92 22:08 26.08.2010

Re: EKOLOŠKI PRISTUP

borislavadespic
Ondak - u napad! Ajmo, kampanja za učenje srpskog jezika kao srpskog, srpskog jezika kao stranog i srpskog jezika kao obaveznog! Predlažem da se u Srbiji zadrži 10 bukvara po stanovniku, a u naseljima s manjom gustinom naseljenosti po 14,82, a da ostalo izvezemo po štokavskim krajevima i tamo gde uspemo da se uvalimo. Sa posebnim popustom kao robu sa felerom možemo ih izvesti ćiriličnim narodima uz onaj listić sa ispravkama za distinktivne grafeme.

U međuvremenu ćemo se pripremati za DŽINOVE BRANIČEVA, pa da i mi malo putujemo po svetu sa kostima.

Napisao sam '1,053,453 udzbenika' a ne '1,053,453 bukvara', moze iz geografije, istorije, engleskog, francuskog, likovnog...
borislavadespic borislavadespic 22:53 26.08.2010

Re: EKOLOŠKI PRISTUP

milosss92

.Napisao sam '1,053,453 udzbenika' a ne '1,053,453 bukvara', moze iz geografije, istorije, engleskog, francuskog, likovnog...


Predlažem gražansko vaspitanje. To nam ide od ruke!
Covek u belom Covek u belom 17:56 26.08.2010

5 miliona evra

Sa 5 miliona eura se može kupiti oko 10.000 računara. Koliko učionica se može povezati na brzi internet i učiniti pristupačnim obilje daleko korisnijih informacija?

Jok, sa 5 miliona evra (na zvanicnom jeziku Republike Srbije se ovako pise) moze jedna trecina Milosa Krasica da predje u Juventus. Za ostatak treba jos 10 miliona.
Za 5 miliona se takodje moze kupiti jedna osrednja polovna jahta ili omanja vila na Zenevskom jezeru.
Takodje za 5 miliona evra milion nekih Brazilaca radi nedelju dana, ili 10 miliona nekih Kineza ili 3 malo jaca Vol Strit bankara.

A moze i drugacije, u procesu proizvodnje (tacnije dobijanja neophodnih osnovnih sirovina) za tih 10.000 racunara (koji bi kostali 5 miliona evra) umre jedan, obogalji se troje ljudi, i ispusti u eko-sistem ove nase planete zemlje tona najgorih otrova. Uz put Bil Gejts postane bogatiji za pola miliona, a Intel za milion evra. Takodje jos oko 100.000 siromasnih Kineza zaradi po evro...

S druge strane ako se 5 miliona evra iskoristi za muzej dinosaurusa, nista od ovoga se nece dogoditi. Al ce zato par stotina ljudi (ovog puta gradjana Srbije, a ne Kineza) koji budu radili na izgradnji doticnog centra zaraditi po par stotina evra...

Toliko o autorovoj demagogiji...
uros_vozdovac uros_vozdovac 19:07 26.08.2010

Re: 5 miliona evra

Uz put Bil Gejts postane bogatiji za pola miliona, a Intel za milion evra.


A mogli bi da osiromašimo Bila i uradimo http://www.sk.rs/2009/11/skak01.html

Ali slaba je to demagogija... Uostalom ova deca će nešto da nauče makar da nađu za koliko se radi u Brazilu ili Volstritu, ali šta je to naspram par stotina građana Srbije koji čekaju priliku da zarade nešto na dinosaurusima.

Toliko o autorovoj demagogiji...

Covek u belom Covek u belom 19:37 26.08.2010

Re: 5 miliona evra

uros_vozdovac
A mogli bi da osiromašimo Bila i uradimo http://www.sk.rs/2009/11/skak01.html

Pa jest, sto da se tamo neki Bil bogati kad moze nas Veselin lepo da zaradi super kintu (dovoljno mu samo 20%) u dilu sa Kuzmanovicem (njemu taman 10%).
Nek su i uzeli najjeftiniju varijantu za 250evra, 20%*250*2000=100k evra Veselinu, a 50k evra Kuzmanovicu.
Al da mi je samo znati koliku si ti kintu tu uzeo da ih promovises?
Il ti je dosta samo autorski honorar?

P.S. A nesto ne pominjes koliko Intel tu zaradi???

I u pravu si, nije tu demagogija u pitanju, tu je u pitanju korupcija za zatvor...


antioksidant antioksidant 19:48 26.08.2010

Re: 5 miliona evra

na zvanicnom jeziku Republike Srbije se ovako pise

на латиници?
evra

ти си слабо јео еурокрем кад си био дете?
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:29 26.08.2010

Re: 5 miliona evra

Covek u belom
uros_vozdovac

P.S. A nesto ne pominjes koliko Intel tu zaradi???


Pa vidi ovako, mislio sam na softver... Intel je hardver. Zato sam spomenuo Bila, a gospodu Intel, Vesu, Kuzmanovića i Bojana Milića ne. Eto toliko o promovisanju.
A ne radi baš i svaku za kintu, prevodio sam ovaj Edubuntu (koji je na hardveru koji ne promovišem, čak smatram da je loš) za džaba, 0 para, ništa... Iz uverenja da deci ostavljam mogućnost da nešto nauče. I to promovišem, uvek.
Ne dajte Bilu pre ima slobodnog i besplatnog softvera ne mora Bil da se goji na vašoj lenjosti da ne probate nešto novo.

A što čovek u belom nije ovo razumeo ništa me ne čudi.Recimo dati komjutere deci za dž i uzeti softver za dž. Za zatvor, nego šta.
milosss92 milosss92 21:45 26.08.2010

Re: 5 miliona evra

Covek u belom
S druge strane ako se 5 miliona evra iskoristi za muzej dinosaurusa, nista od ovoga se nece dogoditi. Al ce zato par stotina ljudi (ovog puta gradjana Srbije, a ne Kineza) koji budu radili na izgradnji doticnog centra zaraditi po par stotina evra...
Toliko o autorovoj demagogiji...

I kada se zavrsi izgradnja centra sta ce biti sa tim istim radnicima, cekace neku sledecu kampanju politicara i neki sledeci muzej? Sta ce biti sa njihovom decom kada zavrse skolu, da li ce i oni cekati red na zaposljenje ispred iste gradjevinske firme? ili red za doktorski pregled zato sto nema dovoljno medicinskih skenera, red za prelazak preko mosta, red za mleko, red za...

Korisnije je da isplate taj minorni novcani iznos direktno radnicima na ruke i da mnogo veci ostatak uloze u neki drugi projekat od koga bi imali koristi ne samo ucenici, prosvetni ili zdravstveni radnici, vec svi gradjani, pa i neki drugi (nasi) radnici.

Ako je nesto demagogija to je opravdavanje nekog multimilionskog projekta nadnicama nekoliko radnika.
borislavadespic borislavadespic 21:49 26.08.2010

REFERENDUM O ĆUPU

milosss92

Ako je nesto demagogija to je opravdavanje nekog multimilionskog projekta nadnicama nekoliko radnika.


Ali o trošku glasača! Elektronski referendum. Pošto je ovo samo a posteriori anketa kako je trebalo potrošiti pare.
Sve me to podseća na onog tipa sa ćupom mleka ispod drveta.
borislavadespic borislavadespic 22:12 26.08.2010

Re: 5 miliona evra

antioksidant

evra ти си слабо јео еурокрем кад си био дете?


Zar ne vidiš da je jeo eVrokrem !
gedza.73 gedza.73 22:26 26.08.2010

Re: 5 miliona evra

milosss92
Ako je nesto demagogija to...
Korisnije je da isplate taj minorni novcani iznos direktno radnicima na ruke

da mnogo veci ostatak uloze u neki drugi projekat od koga bi imali koristi ne samo ucenici, prosvetni ili zdravstveni radnici, vec svi gradjani, pa i neki drugi (nasi) radnici

Neki? Koji? Taman su počeli da nam se uvlače, i da nam zamazuju oči nekakvim ulaganjem van Beograda i odmah se nađe neko kome smeta što taraba nije bele umesto zelene boje.
kada se zavrsi izgradnja centra sta ce biti sa tim istim radnicima, cekace neku sledecu kampanju politicara i neki sledeci muzej? Sta ce biti sa njihovom decom kada zavrse skolu, da li ce i oni cekati red na zaposljenje ispred iste gradjevinske firme?

Ošo komunizam i samoupravljanje. Nema više. Nije država dužna da ti obezbedi posao. To bi trebalo da se zove liberalni kapitalizam, slobodno tršište.
lakše je da ne razmišljaš i da imaš tutora iznad sebe ali nije dobro za mozak. Malo zakržlja.
milosss92 milosss92 22:52 26.08.2010

Re: 5 miliona evra

gedza.73
Neki? Koji? Taman su počeli da nam se uvlače, i da nam zamazuju oči nekakvim ulaganjem van Beograda i odmah se nađe neko kome smeta što taraba nije bele umesto zelene boje.

Bolje da su ofarbali neki most nego tarabu.

gedza.73
Ošo komunizam i samoupravljanje. Nema više. Nije država dužna da ti obezbedi posao. To bi trebalo da se zove liberalni kapitalizam, slobodno tršište.
lakše je da ne razmišljaš i da imaš tutora iznad sebe ali nije dobro za mozak. Malo zakržlja.

Nisi nista razumeo, post je sasvim u duhu liberalnog kapitalizma a pitanje (u kontekstu ministarstva za nauku i tehnoloski razavitak i tvoje primedbe o nadnicama radnika) zar ne bi bilo pametnije uloziti u nauku i obrazovanje dece tih radnika umesto u jedan muzej, i kratkorocno nadnice. Nadnicara ima vec dovoljno, a poslova za nadnicare sve manje.

Nisi uspeo ni da primetis, da ako je nesto "komunizam" i "obezbedjivanje posla od strane drzave" to je ovo sto si ti prvi branio i opisivao, koliko u svom prethodnom postu.
gedza.73 gedza.73 23:19 26.08.2010

Re: 5 miliona evra

Nisi nista razumeo, post je sasvim u duhu liberalnog kapitalizma

I onda tvoje obrazloženje duha kapitalizma
Korisnije je da isplate taj minorni novcani iznos direktno radnicima

I kada se zavrsi izgradnja centra sta ce biti sa tim istim radnicima, cekace neku sledecu kampanju politicara i neki sledeci muzej

Sta ce biti sa njihovom decom kada zavrse skolu, da li ce i oni cekati red na zaposljenje ispred iste gradjevinske firme

Nisi uspeo ni da primetis, da ako je nesto "komunizam" i "obezbedjivanje posla od strane drzave" to je ovo sto si ti prvi branio i opisivao, koliko u svom prethodnom postu

Ne mogu da ti uhvatim liniju. al da probam.
Radnici i deca radnika (fale ti seljaci) ne mogu da očekuju od države da im otvori građevinsko preduzeće, pa ti završiš škjolu, postaviš dupe na jedno mesto, malo radiš, malo ne rqadiš, čekaš da ti država
isplate taj minorni novcani iznos
, i čekaš penziju. To se zove komunizam.
Država treba da oprema i održava škole, slažem se, kao što treba da se bavi i otvaranjem ovakvih ustanova, muzeja, nazovi kako god hoćeš.
Država ne može sama da izgradi nešto paangažuje neko preduzeće ( koje se opasno dobro ugradi) koje ima svoje radnike. Što se više gradi, ima više posla. Nije bitno ko je naručilac posla.
Lože mi ide objašnjavanje, spava mi se.

Pošto vidim da ti slabije idu praktične stvari
Sto se tiče ekonomske baze, stranim firmama koje su najavile otvaranje pogona pa i svim građanima Svilajnca je od petomilionskog muzeja dinosaurusa daleko potrebniji novi most obećan

Ne kažem da nije, iako to spada u infrastrikturu a ne nauku, a stranim firmama je bitan profit. One sigurno angažuju lokalne transportere, i bitna im je cena transporta a ne model kamiona, ili oblik mosta.
Znaš li gde je i kako izgrađena ikeina fabrika u češkoj?

milosss92 milosss92 23:44 26.08.2010

Re: 5 miliona evra

gedza.73
I onda tvoje obrazloženje duha kapitalizma
Ne mogu da ti uhvatim liniju. al da probam.

To i nije u duhu kapitalizma vec u duhu tvog uvodnog posta. Bolje ne umem da objasnim moj odgovor na njega, osim da ga ne treba shvatiti bukvalno. Vise sam hteo emulirati takav nacin razmisljanja.

gedza.73
Radnici i deca radnika (fale ti seljaci) ne mogu da očekuju od države da im otvori građevinsko preduzeće

tj. obezbedi posao? Pa zar nisi to branio.

gedza.73

Država treba da oprema i održava škole, slažem se, kao što treba da se bavi i otvaranjem ovakvih ustanova, muzeja, nazovi kako god hoćeš.
Država ne može sama da izgradi nešto paangažuje neko preduzeće ( koje se opasno dobro ugradi) koje ima svoje radnike. Što se više gradi, ima više posla. Nije bitno ko je naručilac posla.
Lože mi ide objašnjavanje, spava mi se.

Kako nije bitno ko je narucilac posla? Zar nismo do malopre pricali o kapitalizmu i da drzava ne treba da bude komunisticka?

Inace se slazemo oko svega, pa i muzeja. Ne znam da li si mozda to pogresno shvatio.
Nasa zemlja je jedna od najsiromasnijih u Evropi po broju muzeja i muzejskih postavki, ali je najsiromasnija i po mnogim drugim stvarima. Cemu onolike akcije za mamografe i gladne ako nemamo tih, mnogo precih problema? Zasto nasi mladi nakon zavrsenog skolovanja napustaju zemlju?

Zar nije jedan od prioriteta bas tog ministarstva da obezbedi uslove da ti ljudi ostanu u ovoj zemlji? (ne posao, vec ekonomske i tehnicke uslove)
Ili mu je prioritet bas taj da se obezbedi jos jedna lokacija za ekskurzije, kako je neko sugerisao svrhu ovog centra?

gedza.73
Sto se tiče ekonomske baze, stranim firmama koje su najavile otvaranje pogona pa i svim građanima Svilajnca je od petomilionskog muzeja dinosaurusa daleko potrebniji novi most obećan

Ne kažem da nije, iako to spada u infrastrikturu a ne nauku, a stranim firmama je bitan profit.

Ne kazem da to spada u nauku. Ministarstvo bi pametnije ulozilo ta sredstva u neki institut ili laboratoriju, a opstina u most i puteve.
Ima vremena za (nove) multimilionske muzeje u nekim srecnijim vremenima, i za neku drugu predizbornu kampanju.
Covek u belom Covek u belom 01:39 27.08.2010

Re: 5 miliona evra

antioksidant
na zvanicnom jeziku Republike Srbije se ovako pise

на латиници?
evra

ти си слабо јео еурокрем кад си био дете?

Latinica je pismo a ne jezik.
Eurokrem je italijanski brend.
Ti bas volis da ispadas glup u drustvu, a?
gedza.73 gedza.73 07:15 27.08.2010

Re: 5 miliona evra

za neku drugu predizbornu kampanju.

Aaa,mogu oni na glavu da se nasade, moj glas više ne ide nikome i nikada.


U svakom selu da otvore po jedan muzej, gedža se više prevariti ne da.
antioksidant antioksidant 07:23 27.08.2010

Re: 5 miliona evra

Latinica je pismo a ne jezik.

to pismo ima č, ž, š, đ pa je teško reći da je latinicom na srpskom napisana sledeća rečenica
na zvanicnom jeziku Republike Srbije se ovako pise

Eurokrem je italijanski brend.

koji može da se kupi i u beogradu ali ti to očito ne znaš
Ti bas volis da ispadas glup u drustvu, a?
da ne budeš sam lutko moja

Covek u belom Covek u belom 13:21 27.08.2010

Re: 5 miliona evra

antioksidant
Eurokrem je italijanski brend.

koji može da se kupi i u beogradu ali ti to očito ne znaš

U Beogradu moze da se kupi Eurocrem (sto bi verovatno znao da si makar bacio pogled na teglu) isto kao sto moze da se kupi i Coca-Cola punjena u Zemunu.
A sto se tice eurokrema verovatno i to nekud postoji kao sto postoje i abibas patike...

Ipak, moram da ti odam priznanje, nije lose biti u necemu uporan, pa makar to bilo i ispadanje glupim u drustvu .
antioksidant antioksidant 13:41 27.08.2010

Re: 5 miliona evra

Eurokrem je italijanski brend.


U Beogradu moze da se kupi Eurocrem

А чији је бренд Eurocrem ако је Eurokrem италијански?
И како се чита Eurocrem?
Ipak, moram da ti odam priznanje,

Признање за глупост од тебе?
То је велика част имајући у виду твоју репутацију.
cbronson cbronson 15:18 27.08.2010

Re: 5 miliona evra

И како се чита Eurocrem?

jurokrem
antioksidant antioksidant 15:19 27.08.2010

Re: 5 miliona evra

cbronson
И како се чита Eurocrem?

jurokrem

то је са пуним устима када се залепи за зубе
supracorona supracorona 17:05 27.08.2010

Re: 5 miliona evra

antioksidant

А чији је бренд Eurocrem ако је Eurokrem италијански?
И како се чита Eurocrem?

My Computer >>> Control panel >>> Speech ... tab: Text to speech ... Preview Voice
Stvarno se Eurocrem izgovara idiotski
angie01 angie01 17:40 27.08.2010

Re: 5 miliona evra

И како се чита Eurocrem?


moj sin chita-Evrokrem!

(kaze, je l' cemo danas palachinke s evrokremom?!)
borislavadespic borislavadespic 20:17 27.08.2010

Re: 5 miliona evra

cbronson
jurokrem


Dear cbronson, samo za Vas samo jedan smor za večeras:
jurokrIm, a?
cbronson cbronson 13:03 28.08.2010

Re: 5 miliona evra

borislavadespic

cbronsonjurokremDear cbronson, samo za Vas samo jedan smor za večeras:jurokrIm, a?
ne, bas jurokrem, ne jurokrim.
tako kako je napisano izgovara ga guglov prevodilac, to je u odstustvu nekih jezikovelicina sa bloga najveci autoritet na koji se mogu pozvati, osim dakako vas, draga borkes...
a mozda bi na srbijanskom, koji ne govorim, bio jurokrim...
reanimator reanimator 18:19 26.08.2010

...

Š'a je ovo..ni s od sexa???
Drago, molim te..navikao si nas..
supracorona supracorona 18:41 26.08.2010

Re: ...

reanimator
Š'a je ovo..ni s od sexa???
Drago, molim te..navikao si nas..


Mislim da je članak sam po sebi sav satkan od seksa - i to onog tvrđeg i jačeg.
Mi smo se natrtili, a vlast nas #$%&#$; onako baš dobro - muški, balkanoidno.
cbronson cbronson 19:07 26.08.2010

Re: ...

reanimator
Š'a je ovo..ni s od sexa??? Drago, molim te..navikao si nas..

cbronson cbronson 18:38 26.08.2010

doslednost

nemoj da dozvolis da ti se fanovi ovako pate...
neka milosu urednistvo dodeli autorsku, a ti znas sta ti je ciniti...
ako ne ostanes veran sebi ne znam kome ces...
Polako....iako, su sise zakon...

supracorona supracorona 18:53 26.08.2010

Normalno - tako i treba

... kad liče

angie01 angie01 21:50 26.08.2010

pa, shta sad moram i u Svilajnac,

taman se oshtrim da odem u Jagodinu da vidim muzej voshtanih figura, kad eto ti nove ponude!

lepo, lepo, nashe a svetski!
borislavadespic borislavadespic 21:54 26.08.2010

Re: pa, shta sad moram i u Svilajnac,

angie01
taman se oshtrim da odem u Jagodinu da vidim muzej voshtanih figura, quote]

Ako do tada ne profunkcioniše tramvaj (to je u planu kao treća traka autoputa - nadogradnja (biće viseći)), sačekaj da gostuju u Beogradu (u međuvremenu apeluj da dođu, šalji pisma zainteresovanosti). Joj, ovo je čista antidecentralizacijska nameštaljka, a ja nasela, pa i savete delim!
milosss92 milosss92 22:05 26.08.2010

Nego...

Da li je jos neko primetio da ovaj Djelic ima fetish na dinosauruse i mamute?

Ministra nauke i tehnoloskog razvoja, covek bi u zemlji kao sto je Srbija pre zamislio na nekom od naucnih instituta u fazi raspadanja, kako predaje donaciju najnovije naucne opreme, otvara neki remontovani akcelerator star 50 godina, laboratoriju za DNK analizu...
borislavadespic borislavadespic 22:10 26.08.2010

Re: Nego...

milosss92
Da li je jos neko primetio da ovaj Djelic ima fetish na dinosauruse i mamute?


To je zbog onih DŽINOVA (Patagonije). Neka mi ne zamere Putin, Medvedev, Sarkozi, Berluskoni i Djelić, ali mislim da je to zbog džinova.

Volela bih da je malo naklonjeniji tehnici, pa da pravimo izložbu PECOM-a 64.
borislavadespic borislavadespic 23:03 26.08.2010

STVARNO

Iznete teze i način na koji su prezentovane iziskuju potrebu za olakšivačkom funkcijom jezika. Hiperbolisanje i nadigravanje u hiperbolisanju, ironije, sarkazmi i sva ostala sredstva kojima se to postiže ozbiljni su indikatori ogorčenosti ili nezadovoljstva onog koji reaguje. Najslobodnije na svetu sam se upustila u igru mamutima, udžbenicima i džinovima jer verujem da to kazuje mnogo više od ordinarnog iznošenja stava o partijokratiji, decentralizaciji, neuspelim referendumima i svim za nas promašajima onih koji nam vode državu.
petarjjj petarjjj 12:02 27.08.2010

Lepo, lepo

Kad već imamo Zoolendove, Akvalendove i ko zna koje sve lendove, Dinosauruslend je osveženje, zamislite da mi putujemo u Patagoniju da se pohvalimo! To bi bio događaj.

Evropa daje za lendove i još razne projekte koji, ruku na srce, ne utiču na naše stomake, ali su nam zato oči pune raznih National Geographic - zanimljivosti, pa smo sada pod tim utiskom i sami počeli da investiramo u tom pravcu, valjda tako treba.

Lepo, ali bi bilo još lepše kada bi rešili problem "krpiti kraja s krajem" a dok se to ne reši, malo će biti entuzijasta za ovakve projekte.
milosss92 milosss92 17:17 27.08.2010

3D bioskop - dublja i ozbiljna nauka


(razvoj zemlje kroz izlozbu)
supracorona supracorona 10:13 28.08.2010

Re: 3D bioskop - dublja i ozbiljna nauka

milosss92

(razvoj zemlje kroz izlozbu)


Biće vulkan koji neće raditi?
Hoće li bušiti u dubinu dok ga ne naprave tako ugašenog ili će samo nasipati pesak do predviđene visine?
cbronson cbronson 18:38 28.08.2010

drago je on line

spremio novi tekst i merka trenutak za ubacivanje.
tipujem da tema nema veze sa sisama, direktne.
nesto kao tadic i nova rezolucija, kosovo je srbija(nsko)...
ili samo izvidja teren za blogokolegu blackunderpants-a...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana