Politika

Rezultati kosovskih izbora..šta nam govore?

Drago Kovacevic RSS / 13.12.2010. u 11:50

Slobodan Petrović - lider NLP
Slobodan Petrović - lider NLP
Jučer su održani kosovski izbori. Nekoliko dana pre njihova održavanja objavio sam u "Novostima" tekst gde sam pogodio rezultate i pobednika.

http://www.novossti.com/2010/12/najvaznije-je-ucestvovati/

To i nije bilo tako teško jer sam na Kosovu u poslednjih mesec dana bio u tri navrata i mogao iz bliza da vidim atmosferu.

Rezultati još nisu službeno objavljeni, ali ovi što su dati preliminarno i neslužbeno stoje i siguran sam da tu neće biti značajnijih odstupanja.

Dakle, pobednik izbora je Hašim Tači i njegova stranka sa 31 procentom, drugi je Isa Mustafa i Demokratski savez Kosova sa 25, treći Albin Kurti i "Samoopredelenje" sa 16, četvrti Ramuš Haradinaj sa 12 i peti Bedžet Pacoli sa 6,5 posto. Žao mi je, i mislim da je šteta što u kosovski parlament nije ušao mladi Ilir Deda, koji je za malo ostao ispod cenzusa od 5 posto.

Srbi južno od Ibra, kojih na biračkim spiskovima ima nešto više od 50.000, izašli su u skoro istom procentu kao i Albanci. Njih, preko 20.000 izašlo je na birališta i biralo između 9 lista. Skoro dve trećine srpskih birača poklonilo je poverenje Nezavisnoj liberalnoj partiji, i može se očekivati da će Srbi pored 10 zagarantovanih osvojiti još pet dodatnih mandata. Ako se ima u vidu da manjinske zajednice u kosovskom parlamentu imaju još deset mandata (Bošnjaci, Turci, Romi, Aškalije i Egipćani) onda je lako izračinati da manjinski predstavnici čine više od jedne šestine kosovskoga parlamenta. Da su izašli Srbi sa severnog Kosova taj broj bi bio veći za još 5 - 6 poslanika, i manjine bi činile petinu parlamenta. No, šta je, tu je.

Izbori na Kosovu su pokazali neke opšte karakteristike koje ovde želim da naglasim..

a) broj upisanih birača nije realan ( više od 1.600.000 ). Birački spiskovi su "prepumpani" pa se može tumačiti da zainteresovanost biračkog tela nije velika, jer ispada da ih je na izbore izašlo manje od 50 posto, što nikako nije tačno. Po mojoj proceni, realno biračko telo na Kosovu ne prelazi više od 1.300.000 ljudi.

b) Srbi južno od Ibra su izašli na izbore u velikom broju iako je poruka vlade Srbije bila da ne izlaze, ili se mogla čitati kao vrlo dvosmislena.

c) Albansko biračko telo je u ogromnoj većini podržalo samostalan nastup Kosova i nije se priklonilo ideji "Samoopredljenja" Albina Kurtija jer je ta stranka dobila 16 posto albanskih glasova, a jedina je nudila opciju ujedinjenja svih Albanaca. Taj procenat nije mali, ali generalno jeste pokazatelj raspoloženja među kosovskim Albancima u pogledu državnog pitanja.

d) U postizbornoj kombinatorici, vladu Kosova neće biti moguće konstituisati bez srpskih poslanika i oni će biti tas na vagi.

e) Motivaciju Srba na Kosovu (bez severa) da izađu na izbore u skoro istom procentu kao Albanci treba gledati kroz činjenicu da  su prošle godine osvojili lokalnu vlast u nekoliko opština i da su te vlasti učine dobar pomak u popravljanju opštih uslova njihova života, ali i kao na nameru da učestvuju aktivno u dijalogu koji će uslediti između Beograda i Prištine.

f) Značajnu ulogu srpskog faktora u kosovskom parlamentu i vladi, Beograd može sada objektivno ojačati ili oslabiti. Ukoliko legalno izabrane srpske predstavnike Beograd prihvati i prizna, oni će postati veoma bitan faktor. Ako ih ne prihvati, njihov uticaj će slabiti i u kosovskim institucijama. Do sada ih nije prihvatao, pa se dogodilo to da je predsednika najznačajnije srpske stranke na Kosovu, Petrovića, dva puta primao Barak Obama, a ni jednom Tadić. Za dobro srpske zajednice na Kosovu, tu praksu treba menjati.

Eto...

Atačmenti



Komentari (39)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dolybell92 dolybell92 12:03 13.12.2010

Za dobro srpske zajednice na Kosovu

našu Vladu treba poslati po naočare,
ne bi li progledali i videli živu sliku,
a ne onu koja im je zamrznuta u glavama
pa od nje ne vide ništa drugo sem ono
što su nekad videli.
Možda im se pronađe prava dioptrija,
ukoliko je nema, onda je verovatno potrebna
nekakva hirurška intervencija... da ako i ona pomogne ???
vojislav948 vojislav948 12:06 13.12.2010

Резултати косовских избора .. шта нам гово


Говоре много, да нас је мало и да смо разједињени и нејединствени.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:11 13.12.2010

Re: Резултати косовских избора .. шта нам гово

vojislav948

Говоре много, да нас је мало и да смо разједињени и нејединствени.

Govore i o tome da je potrebno više političke pameti i hrabrosti..
vojislav948 vojislav948 13:26 13.12.2010

Re: Резултати косовских избора .. шта нам гово



Govore i o tome da je potrebno više političke pameti i hrabrosti..
[b][/b]

Тако је, али је то за нас тешко достижно..., осим ако се не појави нека мудра глава и начини историјски преокрет.
boris_aleksic boris_aleksic 12:18 13.12.2010

,,odrzani kosovski izbori,,

A zasto oni uopste organizuju izbore?Kakva je razlika izmedju Hashima,Ramusha,Albina i ostalih sa te liste?
yngwie92 yngwie92 12:25 13.12.2010

Re: ,,odrzani kosovski izbori,,

boris_aleksic
A zasto oni uopste organizuju izbore?Kakva je razlika izmedju Hashima,Ramusha,Albina i ostalih sa te liste?


ovakvo razmisljanje je dovelo do toga da Kosovo bude tamo gdje jeste.
automatic automatic 21:09 13.12.2010

Re: ,,odrzani kosovski izbori,,

yngwie92

boris_aleksicA zasto oni uopste organizuju izbore?Kakva je razlika izmedju Hashima,Ramusha,Albina i ostalih sa te liste?

ovakvo razmisljanje je dovelo do toga da Kosovo bude tamo gdje jeste.

... dobra fora, svakako da je do razmišljanja, to baš nema veze sa albanskim nacionalnim pokretima za otcepljenje delova susednih zemalja i pripajanja albaniji.

po vašoj logici ispada da su svi susedi albanije negativci koji šalju negativne vibracije na sirote, nevine albance koji, eto, iz čistog protesta gaje aspiracije prema delovima tih zemalja i žarko žele da ih pripoje svojoj matici albaniji. iz vašeg pisanja može se zaključiti da većina albanskih suseda ima rđavo mišljenje o albancima jer albanci po projektu velike albanije žele delove tih zemalja.

baš me čudi da niko o njima nema lepo mišljenje.
draft.dodger draft.dodger 12:19 13.12.2010

KURVALUK...

Ovdašnji beskrupulozno koriste tamošnje.
Tamošnji se pohotno podaju ovdašnjim.
NNN NNN 12:41 13.12.2010

Govore nam...

...da si se vratio svom starom hobiju:
Predviđanju budućnosti
sentinel26 sentinel26 13:27 13.12.2010

Navedeni procenti

nijesu prikaz nekih preliminarnih rezuzltata nego procjene od sinoć (ako se ne varam ) date po zatvaranju birališta ?

Mislim da si trebao dati i osvrti na četiri ozbiljna teroristička akta od kojih je jedan bio atentat i ubistvo aktivista Bošnjaka na Severu Kosova, a koje srpska vlast a ni predstavnici srpskih stranaka nijesu osudili iako se redovno javljaju prilikom svakog incidenta koji može da ima medjunacionalni prizvuk ili maju...

Izjava gospodje Rade Traković kako je Beograd "favorizirao" neku srpsku stranku na Kosovu zahtijeva posebnu obradu i objašnjenje...
Uskoro ćemo saznati koliko poslaničkih mjesta vrijedi golo jedinstvo one jedinstvene liste...

I treće, treba očekivati da će DSS biti dosljedna agresivnoj kampanji protiv izlaska na izbore koju je vodila na Kosovu i sama odustati od izlaska na izbore u Srbiji, kako bi dokazala svoje principe i moralnost.
Jer ako bi uradila suprotno ona bi javno priznala da je sve ono što je govorila na Kosovu o Tadiću bila laž, tj. "dozvoljena" predizborna propaganda (licenca i autotrstvo - Dejan Mihajlov )...

Kakvi godj rezultati bili, ovi izbori će pokazati da o Kosovu i na Kosovu treba da otpočne jedna potpuno nova priča, bolje i uskoro nego nikad, jer ovo "nikad" traje već 100 godina i nije donijelo ničega važnog dobrog...


master.dragi master.dragi 13:33 13.12.2010

unapred zahvalan

Izbori na Kosovu su pokazali neke opšte karakteristike koje ovde želim da naglasim..

a) broj upisanih birača nije realan ( više od 1.600.000 ). Birački spiskovi su "prepumpani" pa se može tumačiti da zainteresovanost biračkog tela nije velika, jer ispada da ih je na izbore izašlo manje od 50 posto, što nikako nije tačno. Po mojoj proceni, realno biračko telo na Kosovu ne prelazi više od 1.300.000 ljudi.

kako možete da kažete da su spiskovi prepumpani , nemojte molim vas, opšte je poznata činjenica da se albanci iz albanije nisu privremeno nezakonito naselili na teritoriji srbije kako bi stvorili privid brojnosti i ugroženosti kosovskih albanaca a sve u cilju baratanja cifrom od dva miliona kosovskih albanaca kojih nakon svih migracija ukupno na kosovu nema više od pola miliona.
nikada kosovo i albanija neće izaći sa stvarnim popisom stanovništva i njihovim stvarnim državljanstvima. takvi podaci otkrili bi decenijsku zaveru koju su albanci u dosluhu sa nekim međunarodnim zvaničnicima kovali i ostvarili na teritoriji države srbije.

molim poštovanog autora da nam ne vređa inteligenciju i ne pravi izbornu kombinatoriku sa fantomskim glasačima u fantomskoj zemlji.

hvala.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:42 13.12.2010

Re: unapred zahvalan

hvala.

Nema na čemu..
molim poštovanog autora da nam ne vređa inteligenciju i ne pravi izbornu kombinatoriku sa fantomskim glasačima u fantomskoj zemlji.

Hmm...ovo je tipičan primer političkog stava zvanog "glava u pesku"...
mariopan mariopan 10:19 14.12.2010

Re: unapred zahvalan

molim poštovanog autora da nam ne vređa inteligenciju i ne pravi izbornu kombinatoriku sa fantomskim glasačima u fantomskoj zemlji.

hvala.

Omaklo se Dragi da to napiše, taj broj Albanaca nije naduvan. Nemoj odmah tako.

Zamisli, toliko ima samo punoletnih, koji glasaju, zamisli sada tek koliko ima dece koja ne glasaju....pa tamo mora da ih ima bar 3 miliona? Ko će to znati ako ne Drago ? A prebrojavaju se i za izbore odokativno jer popisa nije bilo ne zna se otkada?
master.dragi master.dragi 12:52 14.12.2010

Re: unapred zahvalan


divljina, kakvi izbori, kakvi popisi, obična podmetačina za međunarodnu zajednicu kako bi se stekao privid demokratije i stabilnog sistema koji funkcioniše, kao paravan za narko kartele i kriminalno društvo koje predstavlja najcrnju tačku evrope.
mariopan mariopan 17:19 14.12.2010

Re: unapred zahvalan

master.dragi

divljina, kakvi izbori, kakvi popisi, obična podmetačina za međunarodnu zajednicu kako bi se stekao privid demokratije i stabilnog sistema koji funkcioniše, kao paravan za narko kartele i kriminalno društvo koje predstavlja najcrnju tačku evrope.

A na vlasti trgovci organima koje vlasti UNMIKa nikako ne mogu da nahvataju ni po komandnoj odgovornosti?
Čitam vest na B92 i pomislim kako je onaj poziv na povratak Srba bio iskren, nestalo im
49 41 49 41 13:37 13.12.2010

Jel'

ovo izvestaj sa nekog Plenuma CKSKJ, ali kog?

Potkrala se mala stamparska greska, treba da stoji izlaznost biraca 95,8%;
bilo je 3% neispravnih glasackoh listica.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:43 13.12.2010

Re: Jel'

49 41
ovo izvestaj sa nekog Plenuma CKSKJ, ali kog?

Potkrala se mala stamparska greska, treba da stoji izlaznost biraca 95,8%;
bilo je 3% neispravnih glasackoh listica.

Ne znam šta si hteo da kažeš..zaista...kakva štamparska greška..
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:54 13.12.2010

Evo..

Da ne bi ispalo kako ja nagađam, evo šta kažu u pobedničkoj stranci...
Priština -- Član rukovodstva DPK Vlora Čitaku izjavila je da će ta stranka buduću vladu Kosova formirati sa jednom manjom strankom i sa strankama nealbanskih zajednica.

Ova "manja stranka" je zapravo stranka Bedžeta Pacolija..
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:58 13.12.2010

A evo šta Mićun zbori..

Mićun bio gost u "kažiprstu" i kaže..

Govoreći o izborima na Kosovu, koji su se održali u nedelju, Mićunović je kazao da je izlaznost Srba bila svakako veća od očekivane, kao i da je, po njemu , trebalo da izađu da glasaju na tim izborima Srbi iz enklava.

"Neki su mislili da ne treba, ali moje mišljenje je da Srbi koji žive u enklavama treba da glasaju uz jedan dogovor, zajedničke liste i bolju predizbornu promociju", naveo je Mićunović.
Ribozom Ribozom 15:20 13.12.2010

Izbori

Drago, slazem se sa tvojom analizom.
Dodao bih samo da bi trebalo da juzno od Ibra ima malo vise nealbanaca na spiskovima. Pricam o 200.000 proteranih kojih ocigledno nema na spiskovima za glasanje pa samim tim nisu ni glasali.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:30 13.12.2010

Re: Izbori

Ribozom
Drago, slazem se sa tvojom analizom.
Dodao bih samo da bi trebalo da juzno od Ibra ima malo vise nealbanaca na spiskovima. Pricam o 200.000 proteranih kojih ocigledno nema na spiskovima za glasanje pa samim tim nisu ni glasali.

Nije možda 200.000, ali u svakom slučaju ima dosta takvih ljudi.
Naša vlast nije učinila ništa da se oni registruju i glasaju, pa je od strane izbeglica registrovan simboličan broj za glasanje..Mislim da ih je bilo manje od hiljadu..mnogi nisu ni znali za takvu mogućnost..
Inače, drago mi je da se slažeš..
elis elis 17:52 13.12.2010

osam šezdeset

Tokom preko mere mitologiziranih studentskih protesta '68-me, onih na kojima je došlo do prvog raskola između Danice i Vuka, jer je Vuk, što mu ona nikada nije oprostila, u trenutku slabosti poverovao Maršalu i njegovim obećanjima, beogradski su studenti, zajedno sa zagrebačkim kolegama rastrošno koristili parafrazu Markuseove krilatice, uzvikujući: "Budimo realni, tražimo nemoguće!"
Čini se da je Jeremićeva spoljna politika za svoje geslo uzela upravo tu krliaticu. No, plašim se da, nastavi li na njoj istrajavati, završiće na splitskoj, dakle duhovitijoj parafrazi Markuseovog gesla: "Budimo nemogući, tražimo realno!"
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:59 13.12.2010

Re: osam šezdeset

elis
Tokom preko mere mitologiziranih studentskih protesta '68-me, onih na kojima je došlo do prvog raskola između Danice i Vuka, jer je Vuk, što mu ona nikada nije oprostila, u trenutku slabosti poverovao Maršalu i njegovim obećanjima, beogradski su studenti, zajedno sa zagrebačkim kolegama rastrošno koristili parafrazu Markuseove krilatice, uzvikujući: "Budimo realni, tražimo nemoguće!"
Čini se da je Jeremićeva spoljna politika za svoje geslo uzela upravo tu krliaticu. No, plašim se da, nastavi li na njoj istrajavati, završiće na splitskoj, dakle duhovitijoj parafrazi Markuseovog gesla: "Budimo nemogući, tražimo realno!"

Nema Elis ovde ništa od Markuzeove filozofije. Ovde se radi o nedostatku politike.Srbija na žalost uopšte nema određen smer kretanja. Ovo govori o tumaranju.
I nije tu mnogo kriv Jeremić..On samo sluša svog razrednog starešinu koji kasnije sve budalaštine koje zajedno počine prevali na njega.
elis elis 23:09 13.12.2010

Re: osam šezdeset

Drago Kovacevic

Nema Elis ovde ništa od Markuzeove filozofije. Ovde se radi o nedostatku politike.Srbija na žalost uopšte nema određen smer kretanja. Ovo govori o tumaranju.
I nije tu mnogo kriv Jeremić..On samo sluša svog razrednog starešinu koji kasnije sve budalaštine koje zajedno počine prevali na njega.


Ma nisam ni pokušao tražiti tragove Markusea u sadašnjem trenutku, samo se igram premećući u glavi sliku Vuka u raznim situacijama, nešto kao ona stranica iz nekadašnjeg Politikinog zabavnika, Obucite Cicu Zamišljam ga, recimo, kako '68-me sluša Mileta Lojpura dok u svojoj pod konac nameštenoj studentskoj sobi dvoji da li da se stavi na čelo studentskog pokreta ili da napravi kakav podesan aranžman sa DB-om. Ili oboje u isti mah. Ne bih ja njega baš tako lako oslobađao odgovornosti, iz nekog razloga imam utisak da je razredni starešina shvatio da odlikaš iz seoske škole ne mora nužno biti uspešan đak u elitnoj gimnaziji u velegradu.
Inače, uvek sam smatrao da se treba čuvati ljudi sa onom vrstom osmeha. I ljudi koji svakim svojim pokretom pokazuju da nepokolebljivo veruju da su lepi, pametni i uvek u pravu. A Vuk je, čini se, upravo takav. Čini se da bi i njegov deminutiv bio uspešniji na poziciji ministra spoljnog.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:33 13.12.2010

Re: osam šezdeset

Zamišljam ga, recimo, kako '68-me sluša Mileta Lojpura dok u svojoj pod konac nameštenoj studentskoj sobi dvoji da li da se stavi na čelo studentskog pokreta ili da napravi kakav podesan aranžman sa DB-om.

Dobra ti je ova dilema....carska..ali odgovor je, ako mene pitaš - "oba"..dakle, i na čelo i sa DB...
Heraklit, čini mi se reče..."slično se sličnom raduje"...nije slučajno da su razrednik i njegov omiljeni đak zajedno na poslu "očuvanja ravnoteže rđavih interesa"..i ne samo oni..Srbija je sada u tom periodu iz koga se teško "izglaviti"..iako je jasan put kuda treba ići..No razrednik je čak možda ne sluteći gde vodi staza odabrao povoljnijju ulog, potpuno sukladnu njegovoj narcisoidnoj prirodi..On je "dobri policajac"...Vučić ( ne Aleksandar) nego Jeremić je dobio ulogu lošega policajca, ili kako bi rekli naši Ercegovci "jebene strane" kad zagusti...I gledamo to...Samo, ako nas neko jak sa zapada ne povuče iz političkog blata u kome smo zaglavljeni ( nije Hutovo blato..), ovo će trajati do sudnjega dana, kad je običan ljudski život u pitanju.
I sad dragi Elise, nije ovde samo u pitanju perspektiva srpskoga društva, jer danas ništa ne može biti izolovano, nego perspektiva čitavog nesrećnog balkana zaglavljenog u blato..(opet ne Hutovo)...
A što se tiče Markuzea..pa razumemo se ti i ja...
elis elis 23:44 13.12.2010

Re: osam šezdeset

Drago Kovacevic
...Vučić ( ne Aleksandar) nego Jeremić je dobio ulogu lošega policajca...


Ma kad mu čovek vidi one lukave okice, teško da ga može doživeti kao Harija Kalahana.
Sasvim je belodano koliko je nezahvalna pozicija vlasti u Srbiji danas, rastrzane između horizonta očekivanja onih bez kojih Srbija ne može opstati kao država i onih bez kojih vlast ne može opstati kao vlast. Ali, da budem iskren, zaista je Boki mogao naći manju budalu za ulogu Hermesa. Ovaj više dođe k'o kakav herpes na ustima kojima se Srbija obraća svetu.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:53 13.12.2010

Re: osam šezdeset

Ali, da budem iskren, zaista je Boki mogao naći manju budalu za ulogu Hermesa. Ovaj više dođe k'o kakav herpes na ustima kojima se Srbija obraća svetu.

Rekoh li Elis, da se slično, sličnome raduje...
elis elis 00:06 14.12.2010

Re: osam šezdeset

Drago Kovacevic

Rekoh li Elis, da se slično, sličnome raduje...


Znam, znam, ali ja sam u ovom pitanju pomalo pristrasan, sve se nešto nadam da bi jedan meni drag prijatelj mogao u nekoj od rokada doći na to mesto
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:17 14.12.2010

Re: osam šezdeset

elis
Drago Kovacevic

Rekoh li Elis, da se slično, sličnome raduje...


Znam, znam, ali ja sam u ovom pitanju pomalo pristrasan, sve se nešto nadam da bi jedan meni drag prijatelj mogao u nekoj od rokada doći na to mesto

Hahaha, neću pogađati...
Ali, evo biću drzak da prognoziram....sada ne...pa bio Lafajet...
Prosto profil tvojih prijatelja se u ovom momentu ne uklapaju u priču..pa sto puta bili bolji deo DS-a..
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:02 13.12.2010

korektnosti radi


Nesto se ovde ne slaze

Na jednom mestu pise:
Birački spiskovi su "prepumpani" pa se može tumačiti da zainteresovanost biračkog tela nije velika, jer ispada da ih je na izbore izašlo manje od 50 posto, što nikako nije tačno.


A na drugom:

Srbi južno od Ibra, kojih na biračkim spiskovima ima nešto više od 50.000, izašli su u skoro istom procentu kao i Albanci.


Ako je izlaznost Albanaca veca od 50% alise "ne vidi" zbog prepumpanih spiskova sto je logicno, onda je izlaznost Srba iz enklava manja od izlaznosti Albanaca, sto je takodje logicno.

Dalje, proglasavati neuspehom 16% osvojenih glasova (realno verovatno vise ali se ni to ne vidi usled prepumpanosti spiskova) za prvo ucesce strnake na izborima je ignorisanje cinjenica koje ne idu u prilog.


Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:07 13.12.2010

Re: korektnosti radi

Dalje, proglasavati neuspehom 16% osvojenih glasova (realno verovatno vise ali se ni to ne vidi usled prepumpanosti spiskova) za prvo ucesce strnake na izborima je ignorisanje cinjenica koje ne idu u prilog.

Hmm..ne znam kako čitaš, ali ja to nisam procenio kao neuspeh stranke koja je izašla na izbore, nego koncepta "Velike Albanije" za koju se ova stranka zalagala. Jedino ona...I danas čitam podatak da to nije ni 16, nego 12 posto...
Kod spiskova...da, prepumpani su...Verovatno ni svih 52.ooo Srba ne žive tamo gde su na spiskovima...Ali, nije prepumpano da ih je izašlo 22.000...
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:31 13.12.2010

Re: korektnosti radi

ali ja to nisam procenio kao neuspeh stranke koja je izašla na izbore

Ok ok, ja sam se pogresno izrazio mozda.
Ni mene ta konkretna stranka i njen uspeh ne zanima previse vec upravo ono sto je i napisano, pokazatelj raspolozenja.
Ako je 16%, a mozda i preko 20 %, vec prilikom prve kampanje prihvatilo tu ideju nije nelogicno ocekivati da taj procenat koji ionako nije zanemarljiv raste, i da se sa tom politickom cinjenicom vrlo ozbiljno mora racunati a tekst je ipak proglasava za cinjenicu koja govori da su izbori pokazali da ta ideja skoro i da ne postoji.
Taj procenat nije mali, ali generalno jeste pokazatelj raspoloženja među kosovskim Albancima u pogledu državnog pitanja.


Naravno da je vrlo legitimno postaviti i pitanje a zasto da se Kosovo i Albanija ne ujedine ako je to volja gradjana.

Oko procenta izaslih Srba i Albanaca je takodje dosta kompleksna situacija.
Moguce jeste da je i Srba koji dole zive manje od onoga sto stoji u birackim spiskovima ali ih je ipak realno vise od broja na spiskovima ako se racunaju i oni koji bi morali da imaju pravo glasa. Tu mislim na one koji su se iselili. (Ne volim tu rec -proterani- zvuci mi demagoski iako je mozda adekvatna)
Ako se tako posmatra onda je procenat izaslih Srba daleko iza procenta izaslih Albanaca sto je cinjenica koja se moze tumaciti ovako ili onako ali je cinjenica.
Imam utisak da ni tekst kao ni vlasti u Srbiji ne zeli da sagleda realno stanje vec ga malo frizira zeleci da ga predstavi povoljnijim po Srbe nego sto to jeste.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 22:46 13.12.2010

Re: korektnosti radi

Ako se tako posmatra onda je procenat izaslih Srba daleko iza procenta izaslih Albanaca sto je cinjenica koja se moze tumaciti ovako ili onako ali je cinjenica.
Imam utisak da ni tekst kao ni vlasti u Srbiji ne zeli da sagleda realno stanje vec ga malo frizira zeleci da ga predstavi povoljnijim po Srbe nego sto to jeste.

Vidi, realnost je mnogo maglovita i u jasnijim okolnostima nego što su kosovske..
Ali, hajde da ti kažem neke svoje utiske, koji predstavljaju realnost onako kako je ja vidim.Dakle ne plediram da to bude opšta prihvaćena realnost.Ja na Kosovo odlazim od 2001. godine. U vreme kad je bilo jako škakljivoi i progovoriti reč srpskog jezika ako nisi u "enklavi" i sa društvom kome veruješ.
Nekoliko godina kasnije, nije bilo tako škakljivo govoriti srpski ali je bio rizik ostaviti auto BG tabla na nekom parkingu, a da nije"sigurna" kuća.
Pre tri godine ništa od ovoga nije bio rizik, nego je bio rizik recimo ići na sever Kosova i pričati kako će Kosovo bit nezavisno. Pre godinu dana ( bio sam u većini srpskih enklava) i pričao kako je normalno da izađu na lokalne izbore i popravljaju svoj položaj jer je to bitan uslov opstanka, a ljudi su slušali mirno ali bez odobravanja. Pre godinu dana su slušali i govorili kako ih je strah jer mogu biti optuženi da su izdajnici i jer mogu izgubiti "socijalu". Ove godine su sasvim slobodno govorili da je to način da se opstane i nešto što je potpuno normalno. Veruj, da sam hodao bez ikakve zaštite i prethodne pripreme, ulazio u dvorišta, u kuće, pio kafu i rakiju koju su oni sami pekli..da smo raspravljali potpuno slobodno, često se ne slažući, i da iz svake od tih kuća u kojima sam bio nosim prijatan osećaj..
Ljudi dole su željni da im iz Srbije neko dođe..a zahvalni ako vide da ih ne foliraš..i to uvek naglase, bez obzira slagali se ili ne slagali sa onim o čemu im pričaš..oni jako dobro znaju šta je njima najvažnije...

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:41 13.12.2010

Re: korektnosti radi

Pre tri godine ništa od ovoga nije bio rizik...........................
...............................
............Ove godine su sasvim slobodno............................


Sto govori da je period uzavrelih strasti uglavnom prosao.
Ali to sto se sad sme govoriti srpski u Pristini ne znaci da je zavrsen i proces koji je doveo do ne samo osamostaljenja Kosova veci i do drasticnog smanjenja broja Srba na Kosovu. Ne cini mi se mogucim da je to jedno bez drugog moglo i da se desi. Nezavisno Kosovo bez ogromne brojcane prednosti Albanaca u odnosu na Srbe je malo verovatna opcija i otud i ovi prenapumpani spiskovi mozda.
Osim sto je politika koja je obezbedila taj uslov (minoran broj Srba) jos na sceni i pojedinci koji je vode su isti pa je tesko pobedu Tacija i uspeh Haradinaja oznaciti kao rezultate koji govore o demokratiji na Kosovu i rezultate koji Srbima ulivaju nadu.
Izlazak Srba na izbore jeste jedina mogucnost koja im je ostala na raspolaganju ali obzirom na njihov broj ta mogucnost im svakako nije garant da ce opstati.
Takvo gledanje koje kaze ukljucite se i tako uticite na svoj polozaj je zapravo gledanje koje kaze, prepusteni ste sami sebi pa gledajte sta cete.A oni sami se se ne mogu odupreti politici koja ih dozivljava kao smetnju.
Da li je broj Srba dovoljno redukovan da vise ne predstavlja smetnju albanskim politicarima ili jos nije zavisi od procene tih politicara i ako oni procene da je i ovaj broj Srba preveliki nacice se nacina da se dodatno redukuje.
U tom delu Srbija mora i treba da ucestvuje i da nadje moguc i delotvoran nacin kako da na to utice.
Ovo sto sada radi negirajuci realnost sigurno nije nacin, ali nije ni onaj koji se predlaze, a to je da Srbi izadju na izbore i time se problem smatra resenim.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 00:38 14.12.2010

Re: korektnosti radi

Ovo sto sada radi negirajuci realnost sigurno nije nacin, ali nije ni onaj koji se predlaze, a to je da Srbi izadju na izbore i time se problem smatra resenim.

A zašto misliš da se predlaže da Srbi izađu na izbore samo formalo pa da neko misli da je to način da se kaže "realno je problem rešen"..Jesi čuo nekog da zastupa tu tezu...
Ali to sto se sad sme govoriti srpski u Pristini ne znaci da je zavrsen i proces koji je doveo do ne samo osamostaljenja Kosova veci i do drasticnog smanjenja broja Srba na Kosovu. Ne cini mi se mogucim da je to jedno bez drugog moglo i da se desi. Nezavisno Kosovo bez ogromne brojcane prednosti Albanaca u odnosu na Srbe je malo verovatna opcija i otud i ovi prenapumpani spiskovi mozda.

Vidi, bez sumnje, Srbi na Kosovu su stradali...Ali, hajde dozvoli mi da se malo distanciram od sopstvenih emocija...pošto sam Srbin, a i pošto sam morao bežati od svoje kuće..
U ratovima oko raspada bivše SFRJ, relativno najveći broj ljudi na tzv "poraženoj" strani je ostao kod svoje kuće na Kosovu. Po mojim podacima preko polovine. Ovim ne želim umanjivati tragediju onih koji su pod prisilom otišli. Veliki je to broj ljudi i velika je to tragedija...
Tamo se stvaraju uslovi da oni koji hoće mogu svojoj kući..a da oni koji su ostali počnu život kao i drugi...
Za mene je veći problem što država Srbija, umesto socijale i ulaganje na razne patriote bez pokrića, dole ne pruža pomoć oko ekonomske održivosti srpske zajednice.. Recimo, da se od pola milijarde evra godišnje ne troši bar sedmina na pokretanje malog biznisa i zapošljavanje mladih ljudi...
Srbija će još dugo morati pomagati Srbe na Kosovu ako želi da oni tamo opstanu...ali strategija mora biti održiva..Srbi na Kosovu ne mogu opstati ako se izoluju od kompletnog albanskog okruženja...nema šanse..moraju imati kontakte i saradnju bar sa značajnim delovima tog društva...Bez integracije, to neće ići..I ja sam, pravo da ti kažem zabrinutiji za sever nego jug..jer ovima na jugu je sve jasno..ovima na severu Srbija niti malo ne pomaže da im išta bude jasno, nego podgrejava lažne nade..

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 23:41 13.12.2010

Ohrabrujuće..

Oliver Ivanović je dao jednu izjavu koja koliko god zvučala protivrečno, daje neku nadu da je vlast došla "do pameti"
Evo...
Ivanović ocenjuje da to znači da Vlada Srbije gubi komunikaciju sa kosovskim Srbima.

"Mi kao Ministarstvo i cela Vlada moramo imati komunikaciju sa svim opcijama Srba, bez obzira da li predstavljaju opozicione stranke ili stranke na vlasti, pa i one koje su se potpuno oglušile o stav Vlade Srbije", rekao je Ivanović gostujući u Vestima TV B92

Voleo bih da on ima uticaja, ali se bojim da ga nema...jer čovek kažer da treba prihvatiti izabrane srpske predstavnike kao legitimne...samo što to nije "nacrtao"...
No, čega će se dosetiti DS-ova ekipa, veliko je pitanje...
vludvig vludvig 20:02 14.12.2010

Tači i OVK iza trgovine organima

Baš me zanima hoće li mu ovo odmoći da oformi vlast ili ipak nikoga nije briga, pa ni Draga.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=12&dd=14&nav_id=479256
koksy koksy 21:00 14.12.2010

Re: Tači i OVK iza trgovine organima

Tači i OVK iza trgovine organima
Baš me zanima hoće li mu ovo odmoći da oformi vlast ili ipak nikoga nije briga, pa ni Draga.

Ako i bude kakvog glasa od Kovačevića ja očekujem nešto u smislu da kako vas nije sramota dok Hilandar gori.
mikimedic mikimedic 23:06 14.12.2010

Re: Tači i OVK iza trgovine organima

Baš me zanima hoće li mu ovo odmoći da oformi vlast ili ipak nikoga nije briga, pa ni Draga.


iako je zuta kuca naravno neuporedivo bitnija tema, evo jos jednog zanimljivog clanka na temu izbora.

ekonomist o kosovskim izborima

One diplomat acting as an election observer in Skenderaj yesterday said that the cheating was so blatant that no attempt had been made to cover it up. Another said that in one district with 940 registered voters, another 300 had apparently “voted”.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana