Životni stil

da li je kraduckati cool & in?

dali76 RSS / 11.08.2011. u 18:40

 

Povodom bloga "markice nedosanjani san":

 Svercovao sam se GSP beogradskim. Rijetko kad ,ali jesam. 

  Dva su  razloga sto je frekvencija mojih sverckomerc putovanja gradskim busom bila  relativno niska. Kupovao sam mjesecnu kartu preko moje izbeglicke legitimacije sto ruku na srce nisu bile ogromne pare. Naravno, kad covjek  nema novca ne postoje ni male pare ,  ali  meni se cinila mnogo skupljom mogucnost da me uhvate GSP kontrolori.   

UBeograd sam dosao,kao I mnogi iz provincije. Iako mnogi danas vole da govore kako su dosljaci svoja pravila donijeli upravo iz raznoraznih provincija  ,sto ne negiram, mislim da upravo moji beogradski vrsnjaci nisu imali previse problema sa svercovanjem. Cak sam stekao utisak da je svercovanje gradskim prevozom bio dokaz prihvatanja beogradskog duha .

Ako nisi imao "herca" da se svercujes gradskim prevozom ,ili sluha da ubacujes bre  ,maker uz ijekavicu, uvijek si bio u poziciji da budes proglasen provincijalcem koji ne prihvata pravila velikog grada.

Svercovanje gradskim prevozom nije  nikakva tabu tema ,il jos manje pokazatelj nekulture, pogotovo u takvim vremenima kao sto su bile devedesete. Citam evo i Svetislav Basara u svojoj  kolumni   "  "priznaje svoje sverc grehove  tih devedesetih.  Nista strasno.  

Ako se vodimo onom koliko para toliko muzike ,nekad  covjek pomisli da  je svojevremeno GSP svojim korisnicima  trebao  placati za  voznju  ,a ne obratno.

Ali kad se neko otvoreno hvali svojim GSP sverc komerc sposobnostima koje  ukljucuju laganje u stilu Melite iz romana mladena  Kuseca ,  Kkoristenje  tudjeg dokumenta kako bi kazne stizale nekom drugom, Sto je  uzgredbudireceno krivicno djelo

   , bezbrojnim kaznama koje se platiti nece , onda je to sedmi padez. Najgore je sto je  autorica  ovakvog hvalisanja  odavno po godinama presisala  Melitu iz pomenute knjige i sto je upravo   filozofija :"kako nekaznjeno  zajebati  drugog"  promovisana na VIP listi bloga b92.

Ako mediji imaju  i nekakvu edukativnu ulogu u razvijanju odgovornosti pojedinca , ja pitam kakva je poruka ovakvih tekstova?

Znam da ce se odmah naci oni koji ce reci : pa ovi "gore" jos vise kradu. Nece drzava propasti zbog neplacenih kazni  i svercovanja   "snalazljive" studentice .

Nista netacno. Ovi "gore" naravno kradu jos vise. Drzava  zaista nece bankrotirati radi neplacenih kazni .

Samo se onda nemamo sta zaliti ako ovi  gore kradu .  nemamo im prava spocitavati neodgovornost jer oni rade isto sto se gorepoemnutom filozofijom promovise.  Kradu  vise samo  zato sto su im mogucnosti za  neodgovornost vece od svercovanja gradskim prevozom. Onda njihova neodgovornost  nije greh    vec postaje nasa zavist sto nismo u njihovoj poziciji.

Za ovo nam nisu krivi ni AMErikanci, ni Hrvati,ni Albanci ni vanzemaljci vec mi sami sebi.



Komentari (184)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dali76 dali76 08:52 12.08.2011

Re: svercovanje

ulicno pojacanje ,sta reci sem potpis.
akcija, treba videti mozed li se pokrenuti krivicni postupak na osnovu javnog priznaja da je neka osobba koristila tudje dokumente .
nema nista bez akcije.
poz.
Jukie Jukie 06:30 12.08.2011

Obrnuta psihologija

Možda je ovo obrnuta psihologija (iliti glavologija, kako to naziva Baka Vedervaks). Prvo napišu nešto heinous, i onda mi to svi opljujemo i na taj način se stvara kolektivna svest da je npr. švercovanje u gspu ili spontano ispijanje 4 flaše vina u jednom noćnom provodu nešto ružno i društveno neprihvatljivo.

Ali ne lezi vraže, među blogerima je mnogo onih koji su u mladosti svojoj bili mangupi i koji smatraju da je OK da i generacija njihove dece budu mangupi "jer šta je nama falilo" tako da ova metoda baš i nije dala rezultate...
Hansel Hansel 09:16 12.08.2011

Re: Obrnuta psihologija

Aha, Martina - odgovorna društvena radnica, žrtvuje svoj imidž za opšte dobro! I, u potaji pati što je ostala neshvaćena i što je postigla kontraefekat!

Nadao sam se malo i ja tome, ali mislim da je sve takve nade brzo razvejala...
dali76 dali76 08:47 12.08.2011

pitanje niccolo,lat. please

Pitanje za blogokolegu niccolo !!
Da li je dovoljno da se lice pohvali (tj. javno objavi) da je zloupotrebilo tudje dokumente za pokretanje krivicnog postupka?

niccolo niccolo 09:23 12.08.2011

Re: pitanje niccolo,lat. please

Pa tehnički jeste, barem da se krene u pretkrivični da se utvrdi postoji li stvarno delo i osnovi sumnje...naravno teško da će neko time da se bavi u praksi.

Ja da sam novinar neke konkurentske kuće pokušao bih da nađem tu devojku da proverim da li je dobijala kazne pa bih napravio neki zao prilog u stilu novinarka b92 uradila to i to i kroz to blatio sam b92...
NNN NNN 11:30 12.08.2011

Re: pitanje niccolo,lat. please

tehnički jeste, barem da se krene u pretkrivični da se utvrdi postoji li stvarno delo i osnovi sumnje.
Mislim da bi joj trebao dobar advokat
uninamama uninamama 08:52 12.08.2011

Meni se onaj blog baš dopao

Baš je lepo napisan. Ono je bila opuštajuća priča o "lošoj" devojci i ja sam je tako prihvatila. To ne znači da ću početi da sešvercujem u busu. To prosto nije posao za mene. Dešavalo mi se nekoliko puta da zaboravim da je počeo novi mesec, tada prosto kupim kartu od vozača, ili izađem na sledećoj stanici i kupim kartu u kiosku, ili odem peške. A dešavalo se i da neću da tražim automat koji radi u busu, ili da vozač nema kartu da mi proda, to je protestno švercovanje.

Odšetah od teme... hoću da kažem da je ovo preterivanje i da devojka nije zaslužila da je razapnete na krst ovde.
dali76 dali76 09:09 12.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

pa nisam ja Pomtije Pilat,ja bi rado krst ostavio tamo gde mu je mesto, u crkvi.dakle ovdje se ne radi o djevojci,jos manje o razpinjanju na krstove, vec jednostavno o promovisanju ideja da je biti lazov sa 26 godina znaci biti sposoban dok su ostali koji placaju? sta? idioti?
uninamama uninamama 09:23 12.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

dali76
dakle ovdje se ne radi o djevojci,jos manje o razpinjanju na krstove, vec jednostavno o promovisanju ideja da je biti lazov sa 26 godina znaci biti sposoban dok su ostali koji placaju? sta? idioti?

Ne znam, ja se ne osećam idiotom. Niti sam se tako osećala dok sam čitala njen blog. To je blog, ne tekst u udžbeniku za građansko vaspitanje. Zašto ne možete tako da ga prihvatite?
st.jepan st.jepan 09:24 12.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

Ono je bila opuštajuća priča o "lošoj" devojci i ja sam je tako prihvatila.


Ne, ovo nije opuštajuća priča o lošoj devojci, ovo je vanredno uznemirujuća priča loše devojke..

Nema tu ni traga od ufuravanja u tok neke realno moguće ready made svesti, ništa otklon, upravni govor, gradjenje karaktera...
Ovo je, uninamajko, jedna baš onako flah ispovest - jedan na jedan.

devojka nije zaslužila...


Naravno da nije zaslužila, devojka tu ništa nije kriva, zaslužilo je uredništvo koje je, nadam se samo privremeno, zagubilo estetski, a naročito etički kompas.

Mada, moguće je da se radi o previdu (evo, čak je i maca22 u prvom čitanju previdela epizodu sa kradjom identiteta).

Edit: banujte, ja držim čas.
uninamama uninamama 09:31 12.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

Ne, ovo nije opuštajuća priča o lošoj devojci, ovo je vanredno uznemirujuća priča loše devojke..

Hoćete da kažete da je cela priča bila ispričana u trećem licu, da bi to bilo OK, a ovako nije?
st.jepan st.jepan 09:35 12.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

Hoćete da kažete da je cela priča bila ispričana u trećem licu, da bi to bilo OK, a ovako nije?

Naravno, ne!
Pa i sami svakako znate da je u literaturi itekako moguće (čak vrlo često) da pisac sam postane "treće lice", tj da udje u karakter junaka i govori u prvom licu.
dali76 dali76 09:50 12.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

Po vasem nicku rekao bih da ste roditelj tj. Majka, po profesiji sam ucitelj.
Da li bi ste imali sto protiv da ,danas sutra, vasu djecu ucim poenti teksta kog branite?
Dakle, koristiti tudja dokumenta je cool and in?? Dobicete pljesak za to. SAmo ako ste glupi postovacete svoje obaveze?
Da ne pricam o tome sta bi bilo sa gradskim prevozom da su takve price svima mjerilo I uput ponasanja?
Vama je to vidim sve zabavno, zao mi je meni je otuzno.
zoja444 zoja444 10:32 12.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

dali76
Po vasem nicku rekao bih da ste roditelj tj. Majka, po profesiji sam ucitelj.Da li bi ste imali sto protiv da ,danas sutra, vasu djecu ucim poenti teksta kog branite? Dakle, koristiti tudja dokumenta je cool and in?? Dobicete pljesak za to. SAmo ako ste glupi postovacete svoje obaveze?Da ne pricam o tome sta bi bilo sa gradskim prevozom da su takve price svima mjerilo I uput ponasanja?Vama je to vidim sve zabavno, zao mi je meni je otuzno.


ali, Dali, cemu uciteljska/nastavnicka/vaspitacka profesija? cemu mame i tate? ja bih sve to odmah ukinula. to su samo davezi. kakva pravila, kakvi bakraci? najvaznije je samo dobro se zezati. nebitno da li se time povredjuju prava drugih ljudi. i ko su ti drugi ljudi uopste? samo smetaju i ometaju. najvaznija sam samo ja, moje zelje i potrebe. mozete samo da me mrzite.

naravno da karikiram. uglavnom sam napisala sta sam imala na ovu temu na onom blogu.

najtuznije je sto se uopste ne uvidja svoja greska. niti ima sanse da ce se to desiti. cim neko ponasanje postane stil zivota, to je vec karakterna osobina i vrlo ce se tesko promeniti. narocito ako i ne postoji zelja za promenom.

samo bih da ponovim: ja u te ljude nemam poverenja i gledam da im ne dozvolim da budu u mom zivotu. ako su slagali, pokrali, varali tamo nekog drugog, a sto ne bi i mene? zasto bih ja bila izuzetak? uvek ce se naci neko opravdanje za sebe. nista to nije novo, uvek je takvih bilo i bice ih. nema u tome nikakve originalnosti. samo sto dalje od mene.
nikvet pn nikvet pn 10:40 12.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

Ne, ovo nije opuštajuća priča o lošoj devojci, ovo je vanredno uznemirujuća priča loše devojke..


Bio sam student iz provincije u Bg; hodao u njenim mokasinama ( ili ona u mojim ). Uvek je bio prekratak budžet za predug mesec ali uvek se prvo plati kirija gazdi, pa markica za prevoz, pa bonovi za ručak u menzi. Preostatak je sve do prvog.
Zadnjeg utorka u mesecu sednem na pref u sitnu kintu i izgubim sve. I još uremim markicu. Sreda jutro ružno do bola; petak popodne je daleko. I odlučim : nema snalaženje nego izdrži za nauk.
Pešaka do faksa i nazad, ručak u menzi bez doručka i večere. Mogao sam da se uzajmim, da se grebem kod drugara i devojke, da se švercujem, da kradem jutarnje jogurte ... Nisam. Izdržao sam. Autostopom stigao kući i bio jako ponosan na sebe. Neuporedivo bolji osećaj nego da sam se snašao.

Čast mi je sedeti u ovoj kafani koja zna tanku crvenu liniju ispod koje se ne može. I to jasno kaže.
antioksidant antioksidant 11:20 12.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

Čast mi je sedeti u ovoj kafani koja zna tanku crvenu liniju ispod koje se ne može

част ми је познавати вас
али
I to jasno kaže.

не волим кад се прича
тј осуде
st.jepan st.jepan 11:29 12.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

не волим кад се прича

Pa mora da se priča, ovde je kafana samo metafora..., ne vidimo se, ne možemo se sporazumevati očima.

Inače, i meni je čast.
fantomatsicna fantomatsicna 12:31 12.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

Odšetah od teme... hoću da kažem da je ovo preterivanje i da devojka nije zaslužila da je razapnete na krst ovde.

Jeste bas preterujete...tekst je bio simpatican..ako bas zelite ima toliko tema i ljudi oko vas na koje se moze pljuvati..
dragan7557 dragan7557 15:18 12.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

promovisanju ideja da je biti lazov sa 26 godina znaci biti sposoban

Ova mladež se baš drsko obezobrazila. Da ima makar 7o plus ko Mičun ili Krka (ne dodavati bez potrebe još jedno 'r'), pa ajd', već što bi rek'o freeeee, oždernjaće se durbabe il' još jeftinije prase, pa misle da su punoletni.

Ovi stariji bar imaju dugododišnju praksu a bogami zaradili su i penziju, pa primaju plate, pa i članovi su i nekog Upravnog Odbora gde se za laž takodje izuzetno dobro plaća, pa po desetak svetničkih mesta i....

Čak nisu imali prilike da uživo sretnu nekog zaslužnog salonskog disidenta koji u vreme "komunizma" imao na "Padinjaku" dve - tri nedelje VIP status zbog nedemokrackog verbalizma, il' da makar budu uživo sa legendarnim promoterima svakog sistema koji donosi pare, ugled i privilegije, već na prečac otaljaju kao student generacije neki fax, makar i fiziku, i već oćedu da budu promoteri odnosno lažovi sa svega 26 godina.

E pa neće moći.

cerski
uninamama uninamama 10:10 14.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

dali76

Da li bi ste imali sto protiv da ,danas sutra, vasu djecu ucim poenti teksta kog branite?

Poenta mog obraćanja i odbrane teksta je upravo u tome. To nije tekst za obradu u okviru školske lekcije, nego dobro napisan tekst na blogu. Ja se potpuno slažem da je neprimereno i pogrešno, da ne naglašavam ilegalno kopirati opisano ponašanje u tekstu.

Inače, pošto znam ponešto o nastavničkom pozivu, ja bih poentu učenicima na taj tekst stavila na činjenicu da je glavna junakinja, usled svog neodgovornog ponašanja, dovela sebe u situaciju da ne može da kupi markicu, jer ima važeće kazne za šverc. To što je uštedela novac za prevoz joj nimalo nije pomoglo da prevaziđe svoj loš materijalni status i tako dalje. Elem, po meni, tekst uopšte ne promoviše švercovanje i lažno predstavljanje, ali izgleda da su ga mnogi loše pročitali :(
zoja444 zoja444 12:36 14.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

Elem, po meni, tekst uopšte ne promoviše švercovanje i lažno predstavljanje, ali izgleda da su ga mnogi loše pročitali


6 godina, 30 kazni (sto znaci samo kada je uhvacena), pouka o zastarevanju, detaljni opisi ubedjivanja kontrolora... lose procitano... svako cita na svoj nacin.
maca22 maca22 12:42 14.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

Elem, po meni, tekst uopšte ne promoviše švercovanje i lažno predstavljanje, ali izgleda da su ga mnogi loše pročitali :(

Mozda zato sto je tekst lose napisan?
st.jepan st.jepan 13:45 14.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

Mozda zato sto je tekst lose napisan?

Ma hajde!
maca22 maca22 14:18 14.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

uninamama
Inače, pošto znam ponešto o nastavničkom pozivu, ja bih poentu učenicima na taj tekst stavila na činjenicu da je glavna junakinja, usled svog neodgovornog ponašanja, dovela sebe u situaciju ...

... ta poenta ne postoji u tekstu.
To je ono kako vi posmatrate njenu situaciju. A to NIGDE NE PISE.


Napisala sam ovde jos nesto ali sam se predomislila i obrisala. Izvinjavam se citaocima.
dali76 dali76 05:56 15.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

Aninamama
Da li vi stvarno vjerujete da obrazovanje pocinje u skolskim klupama I tamo se zavrsava?
Postoji li ucitelj, sofisticirana uciona, koji bi mogli odgovornost za minimum etike preuzeti na sebe bez minimum odgovornosti ostalih segmenata drustvau koje valjda spadaju I mediji,pa I blog?
Izvinite ja nisam niti majka Tereza, niti Pomtije Pilat,ako vjerujem da glavni junak bilo kakve stilski sarmantne price sebi dozvoli za pravo da koristi tudja dokumenta,da se igra sa osjecanjima drugih ljudi lazuci ih o svom stanju , pogotovo ako je doticni junak/junakinja odavno sazrela osoba, plus sto ne postoji trunka shvatanja koliko su takvi postupci pogresni.
Ako vam odista nije jasno “sta je pisac htio reci, zaboga procitajte komentare, reakcije na pitanja o samom cinu lazi,prevara, ili pak koriscena tudjih dokumenta?

maca22 maca22 12:37 15.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

dali76
bilo kakve stilski sarmantne price

koja to nije... :)
maca22 maca22 14:49 15.08.2011

Re: Meni se onaj blog baš dopao

GSP je odvratan. Od njih u Beogradu ljudi zavise, oni su javni servis mnogo vise nego sugavi RTS, prevoz je neophodan servis, pa ipak se ponasaju kao pruzaju luksuzne usluge nekim muserijama koji imaju izbora, i kojima se tek tako diglo da se voze. Oni pruzaju voznju Beogradjanima koji su uglavnom PRINUDJENI da ga koriste. Njihove finansije su neprozirne, kao i mnogo sto sta ovde, i zale se na one koji ne placaju akrte.

Ma nemoj...

Ranije je u svakom autobusu bila osoba, devojka najcesce, koja je prodavala karte. I svi su kupovali. Prosto je bilo nemoguce svercati se.

I zasto su to ukinuli?

Koji je smisao zaposljavanja ove armije predatra kontrolora? Sta ljudi o njima treba da misle i kako ih dozivljavaju kada kontrolisu i napadaju slabije, starce, devojke, a gromadama ne prilaze? Sta da misle o njima kad treniraju strogocu nad starijima, a lepe devojke pustaju? Nije ni cudo sto ih dozivljvaju kao lesinare i neprijatelje i nikakve promocije "Ijao, kontrolor ozenio svercerku" im nece pomoci. Jer ih niko ne voli (osim Snohvatice:))

Ljudi svakodnevno zavise od njih, neki izmenjaju po 4 prevoza, pa ipak oni smatraju da svako za svaku voznju treba da plati 50 dinara. Da li su normlani? Ko od vecina jadnika koji se guzvaju u prevozu moze to da prisuti svaki dan? To je nemoguce za vecinu gradjana, i zato vecini treba povlastica. Ali... povlastica je privilegija iz njihove perspektive.
Nezaposleni i studenti bi trebalo da su oslobodjeni placanje, ali nisu. Ok. Ali pazi dalje, NE mogu svi nezaposleni da dobiju povlasticu. Jer povlastica je iz njihove perspektive privilegija koju ti oni pruzaju pod nekim svojim uslovima, kao da gradjani imaju izbora. Kazne isto ne sitmulisu placanje karata. Verujem da bi vecina zbog neprijatnosti prve kazne odmah uzela povlasticu, ali to ne moze. Oni sitemom nabijanja kazni samo dovedu ljude u siituaciju da postanu trajni sverceri. I sta su time dobili?

Ne mislim da je neko iz unutrasnjosti "svojom neodgovornoscu napravio sebi situaciju da pravedno vise ne moze da uzme povlasticu". Sto je neko iz unutrasnjosti duzan da zna sve trikove iz novog grada? Nije.

S druge strane ne verujem blopospisateljici da je do nje tek tako dolutala informacija da postoji neka povlastica i da su svi zadovoljni njome. No bilo kako bilo, svoj protest protiv gsp-a se moze predstaviti na razne nacine, a da ni jedan nije: "hajde da zavrcemo na sve strane i cerimo se zbog toga", kako smo vecinom doziveli blog.
miloradkakmar miloradkakmar 09:19 12.08.2011

Krajem

'80-ih mene su hteli da izbace iz autobusa GSP BG zato što sam insistirao da kupim kartu. Svi me, pa i vozač/kondukter , gledali onako popreko sa čudjenjem Jbte seljačine.
Izdržao sam sve to i uspeo sam da kupim kartu.
NNN NNN 11:38 12.08.2011

Re: Krajem

uspeo sam da kupim kartu.
Jednu neću!
(ili pet ili nijednu)
predatortz predatortz 11:38 12.08.2011

Re: Krajem

NNN
uspeo sam da kupim kartu.
Jednu neću!
(ili pet ili nijednu)


E ne može pet!
blogovatelj blogovatelj 13:17 12.08.2011

Re: Krajem

Jednu neću!
(ili pet ili nijednu)


mali podsetnik.
A ima i Krkara - takvi kao on ne dave se tako lako...

dragan7557 dragan7557 15:52 12.08.2011

Re: Krajem

miloradkakmar 10:19 12.08.2011
Krajem
'80-ih mene su hteli da izbace iz autobusa GSP BG zato što sam insistirao da kupim kartu.


Prokleta diktatura il' kako bi neki blogeri ovdašnji rekli boljševizam, nije davala ljudima čak ni autobusku kartu da kupe.

Uzgred loše si ti prošao, mogli su da te strpaju na dugogodišnju robiju zbog poznatog verbalca, pa bi sada mogao da se dičiš disidentskom prošlošću i svojom istorijskom ulogom u borbi protiv diktature.

Kasnije su ljudi zbog obijanja trafika u diktaturi dolazili za Ministre, pa cenim da bi ti zbog verbalnog delikta i nepoštovanja službenog naređenja sada bio makar u Narodnoj Skupštini i uživao da ti Gardisti salutiraju u dolasku i odlasku, naravno samo kad ti se prohte da navrneš u NS.

cerski
predatortz predatortz 10:35 12.08.2011

Ljudi, leto je...

Blog je zamro. Devojka ga je samo 'ustalasala'. Razvila se žestoka diskusija, pucaju kontrablogovi... Nešto se dešava.

A smeo bih da se kladim da autorka nije onakva kakvom se pretstavlja.
antioksidant antioksidant 10:37 12.08.2011

Re: Ljudi, leto je...

A smeo bih da se kladim da autorka nije onakva kakvom se pretstavlja.

мислиш да није плавуша?
већ су ми рекли нешто слично али...
predatortz predatortz 10:40 12.08.2011

Re: Ljudi, leto je...

antioksidant
A smeo bih da se kladim da autorka nije onakva kakvom se pretstavlja.

мислиш да није плавуша?
већ су ми рекли нешто слично али...


Nije? Jbte, kuda ide ova planeta!?
st.jepan st.jepan 10:48 12.08.2011

Re: Ljudi, leto je...

A smeo bih da se kladim da autorka nije onakva kakvom se pretstavlja.

I ja sam pomislio..., 'oče fotka da slaže.
Evo, čak i ja na nekim fotkama izgledam bezmalo snošnjivo.
No, ako ipak ne laže, ako dakle stvarno izgleda kao na avataru, onda odgovorno tvrdim da joj je blog ekselantan.
predatortz predatortz 10:52 12.08.2011

Re: Ljudi, leto je...

No, ako ipak ne laže, ako dakle stvarno izgleda kao na avataru, onda odgovorno tvrdim da joj je blog ekselantan.


Eh, Stjepane, vraže... Plavuša od predatora napravi macu.
antioksidant antioksidant 11:21 12.08.2011

Re: Ljudi, leto je...

No, ako ipak ne laže, ako dakle stvarno izgleda kao na avataru, onda odgovorno tvrdim da joj je blog ekselantan.

види се шта је човек естета
buba_truba buba_truba 12:07 12.08.2011

Ništa ne razumem!

Jbte, uopšte ne shvatam oko čega se digla ovolika prašina. Nisam ni pročitala taj blog odmah, videla sam ga pre neki dan, nisam imala vremena (duuuugačak bre), ostavila ga za kasnije i tek sad ga pročitah pošto sam videla ovo dalijevo zabrinuto mantranje (njegove tekstove retko ostavljam za kasnije).

Ono što je evidentno, meni bar, je da Martina lepo piše, ide joj... čini mi se da se ne upinje, deluje mi spontano (meni se to dopada). I drugo, da je bila neprimereno iskrena (skoro glupavo, hm, ipak plavuša ) što je možda posledica prvog pojavljivanja i neiskustva na blogu. Martina, lagali su te kad su pričali da to "pije vodu", kako u životu tako i ovde na blogu. Ne zanosi se. Moram ovde da se ogradim kako i mene ne bi zajahali etiketama o (ne)moralu - mislim na iskrenost tako ogoljenu, skoro provocirajuću... eno, mnogi priznaju da su se i oni švercovali, krali knjige, koješta povremeno priznaju, ali ipak dele moralne lekcije... jer, ma nije to isto - ni nalik. Pa i dali kaže da se švercovao, retko doduše. Možda bi više ali, eto, ima dva razloga što nije bilo češće: kupovao je povlasticu preko izbegličke legitimacije, a drugo: "meni se cinila mnogo skupljom mogucnost da me uhvate GSP kontrolori."
Aha, znači procena šta je jeftinije - njemu a ne GSP-u, meni, ostatku Beograda... Interesantno!

Tako i ja razmišljam, evo priznaću vam. Da je ovo društvo iole normalno i moralno (mislim na državu i one koje ona treba da kontroliše), onda bih i ja bila moralna i ne bi mi padalo na pamet da se bavim marifetlucima. Pošto to ovde (ja živim u Srbiji) nije tako, gledam da vrdnem kad god sam sigurna da ću proći. I ja, kao i dali, procenjujem šta je (meni) isplativije. A verujem da svi tako rade, samo što o tome ne talasaju... avaj, Martina!

Mada, ja tamo videh da je Martina i sama dala packe na sopstveni račun:

Dobro, bila sam švercerka, glumica, folirantkinja, neznalica, a sada i vrhunski lažem. Šta učini moderan prestonički život od provincijalke! (Garantujem da me sada neki beogradski lokal-patriota psuje.)

Qrac je dobro, ali ajde. Nema veze što si ti provincijalka a život prestonički. Situacija stvara lopova, a situacija raznih ima svuda (i u provinciji). Ali ako je bilo samo stila radi, onda ok.

Skoro čitam u novinama „Šverc košta mesečno 18 autobusa" i za trenutak mi je bilo krivo. Ali opet kada pogledam, ako mi „loši" koštamo GSP 18 autobusa, što barem od onih koji uredno plaćaju nisu kupili jedan koji ne greje kada je napolju 30+ stepeni ili onaj kome se zatvara šiber u januaru? Neću da osuđujem, jer sam generalno ja na osuđeničkoj klupi sada.

Znači, znala si da će ti biti suđeno? A nisi htela da promovišeš nemoral?

Za sve one koji su iz mog teksta izvukli nešto pozitivno: Šverceri su konstantno paranoične osobe. Verujte mi... Život švercera je težak. Oni su stalno u paranoičnim pričama.

Hm, kako ti išta verovati?!

... i što je još gore - moraju najnapornije da rade da bi jednog dana napustili takav način života i zaradili za svoj automobil.

A tek ovo! Na kraju nam poručuješ da treba da se radi (i to naporno) kako bismo mogli da biramo... Ajde mala, priznaj ko te šalje?

P.S. Izvinjavam se na opširnosti, posebno daliju na polemici sa Martinom, a na njegovom blogu. Mada, šta ono beše tema?
buba_truba buba_truba 12:20 12.08.2011

Re: Ništa ne razumem!

Zaboravila ovo: ne bih se bavila uredništvom i njihovom politikom, ali mi je interesantno bilo kako dva sasvim različita lika vide tu istu stvar:
alselone
Samo da primetim da ste nekada pozivali ljude koji su fantasticno pisali (neki od njih i danas a neki, bogme, i oterani) o nauci, knjizevnosti, kulturi, muzici, spoljnoj politici (nije Milicka)...


krkar
Nekad se VIP na B92 dobijao na sadržaj glave. Sad na boju kose.

U oba slučaja dosledno: u skladu sa mestom, ulogom, relevantnošću i vrednošću B92.


Lepo je videti kad se alselone i krkar slože.
st.jepan st.jepan 12:24 12.08.2011

Re: Ništa ne razumem!

šta ono beše tema

Tema je nitkovluk koji se uzoholio i koji se diči sobom.
Tema je nedostatak elementarnog etičkog refleksa i senzibiliziranosti za blam.

Skoro nikome ovde ne smeta švercovanje, mnogi (uostalom i ja) priznaju da su se i sami (češće ili redje) švercovali, smeta jedino (ili najviše) hvalisavo prepričavanje epizode sa nadjenim/ukradenim tudjim dokumentom i pakovanjem kazni nepoznatoj osobi.

Ali čak i to je ništa kad se uporedi sa autorkinim (gore citiranim) odgovorom na komentar povodom tog odvratnog slučaja.
Edit: evo ga i ovde:
Ne znam da li je Marijana Dj. (koja se zapravo drugacije zove) ikada dobila kazne. Meni je bitno da ja nisam.


P.S. jbg, sad sam uništio sve šanse kod Martine, al' šta ću, eto refleks.

mrale54 mrale54 12:36 12.08.2011

Re: Ništa ne razumem!


@ buba_truba

eno, mnogi priznaju da su se i oni švercovali, krali knjige, koješta povremeno priznaju, ali ipak dele moralne lekcije... jer, ma nije to isto - ni nalik.

E , zbog ove recenice povlacim pretnju da cu te tuzim Krkaru !!
Majke mi !!
alselone alselone 13:53 12.08.2011

Re: Ništa ne razumem!

buba_truba

Lepo je videti kad se alselone i krkar slože.


Trenutno sam na odmoru na Tari, samostalno sam brao neke pecurke za veceru, da nije od toga?
maca22 maca22 14:41 12.08.2011

Re: Ništa ne razumem!

Ja sada pravim spisak onih koji su sposobni da shvate i onih koji nisu. Ta sposobnost je vazna. Biram drustvo.
buba_truba buba_truba 11:03 13.08.2011

Re: Ništa ne razumem!

alselone
buba_truba
Lepo je videti kad se alselone i krkar slože.


Trenutno sam na odmoru na Tari, samostalno sam brao neke pecurke za veceru, da nije od toga?


Ne bih rekla da je to-to (kod tebe zbog bukovača a kod krkara zbog brancina, ma jok). To je samo različita percepcija iste stvari. A ako bi se, ned'obog, povela diskusija o tome šta je to nekad bilo bolje, ubeđena sam da bi tvoje "bolje" krkaru bilo "gore", i obrnuto, što konačno o predmetu priče: uređivačkoj politici bloga nekad i sad, ne govori ama baš ništa ni konkretno ni novo.
Aj ti uživaj u odmoru, a ja odo' dalje da ne trolujem više ovaj dalijev blog.
thefreak thefreak 14:25 12.08.2011

Uf kad smo veci "nemci od nemaca"


Nema disciplinovanije nacije iliti nacije koja vise postuje zakone od Austrijanaca.
Pa cak i ako te civil vidi na ulici da pijan ulazis u auto pozvace policiju!!

Ali ovde na radijima svakodnevno mozes cuti javno na kojim gradskim linijama ima kontrole!!
Ejjjjj na radiju i nikada nisam cuo da se neko pobunio ili da ih je ikakav zakon pojurio!

Takodje na radiju mozes cuti gde ima policijskog radara ili saobracajne kontrole na putevima i opet se niko ne buni, a drzava im uredjena, postuju zakone, nema gangova i niko nema potrebe da se bavi kriminalom jer postoji granica do koje svi idu i tolerisu!
kostresh_harambasha kostresh_harambasha 00:33 13.08.2011

Без коментара

Аутор блога је све ракао.
dali76 dali76 03:20 13.08.2011

posto vidim treba da se branim ja

Svima onima koji nisu razumjeli poentu I razlog ovog bloga ponovit cu:
1) Jedno je biti klinka, klinceza,klinac ,Melita iz romana Mladena Kuseca,a sasvim drugo biti odrasla osoba.
Odgovornosti I obaveze trebale bi da se drasticno promjene.
2 Naravno da sam I ja bio klinac, naravno da nisam bezgresan, ali ne vidim nikakvu smislenu logiku zasto bi me to sprecilo da na svoj nacin dignem glas kad neko predje tu lliniju neodgovornosti . Zsto pogledati pod tackom2,ako treba pogledati I godiste autora koji promovise filozofiju ;zajebala sam druge, hahaha,hehehe,sad sam ja sposobna jelte?”
3 ako mislite da je opravdanje das vi kradu
Ako mislite da je opravdannje to sto se svercuju,sa mnogo gorim posljedicama po sve, ovi na vrhu, upitajte se u cemu je razlika?
Da li je zabavno,zanimljivo,simpaticno kad Velja Ilic prozbori o kraduckanju?
Laz,kradja,igranje sa tudjim osjecajima, prevara, su upravo to sto pise, bez obzira na literalne, sarmantne il zabavne forme u koje se mogu ovakve stvari umotati.
Forma ne moze menjati sustinu. Drek je drek. izvinite smrdi.,zamotali vi njega u sareni,crveni il zuti celofan.
Izvinte meni smrdi kad see odrasla osoba hvali sa tim sto laze kontrolore da nema gdje spavati, sto koristi tudji document da bi drugoj osobi stizale njene kazne, sto uziva u tome sto je zajebala drugog I smrdi mi izvinite da na to pljesem I kazem kako je sve to cool and in.
Bezbroj puta u mojim dosadvnim politickim temama sam pisao kako odgovornost uvijek mora doci od vrha ,ali izvinte ako odgovornosti nema medju nama ,onda nam je zalud sve. Tacka.



mrale54 mrale54 10:13 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

Ne vidim razlog da se bilo ko brani !
Razgovaramo ! Diskutujemo i razmanjujemo misljenja !
Dobro - ako je moj stil pisanja nekom izgledao agresivan - evo da se izvinem !
Da pojasnim !
Onaj tekst sam citao vise kao opis jednog dela zivota kroz koji smo svi prosli !
Nikako kao " promociju " takvog nacina zivota i razmisljanja !
Pogotovu deo o koriscenju tudjeg dokumenta , koji ni sad ne mogu da prihvatim kao istinit ! Vec sam rekao - zdravstvena knjizica - dokument BEZ fotografije ?
E sad , ako u zaru diskusije odemo malo u stranu - dogadja se !
Mislim , ljudi smo , jel' !
Menjamo se odrastanjem i svako na svoj nacin uci i shvata bas tu odgovornost !
Cinjenicno stanje je , medjutim , da postoje situacije ( koje smo , nazalost nemocni da promenimo ! ) kad smo naterani da uradimo nesto sto nije bas po pravilima !
Banalan primer - recimo da vam firma nije na vreme isplatila novac , registracija istekla , a , bas vam tad hitno treba auto ? Nemate gde da pozajmite !
Sta uciniti ?
Najveci problem je to sto su se drustvene norme i okviri te odgovornosti promenile
i to u korist onih koji " kraduckaju " i "svercuju se " - pa je pitanje - kako uticati na to ?
buba_truba buba_truba 11:47 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

Ma ne treba ti da se braniš, ni ja, ni stjepan... (iako smo svi pomalo kraduckali, ako je to tema bloga, a u naslovu tako stoji) meni se samo učinilo da je Martina ovde dočekana na nož, ponajviše zato što je sa b92 i zato što je odma dobila vip (jebo vas bre vip! koliko samo ima komentatora koji pišu kvalitetnije od mnogih vip blogera, ali vip, bato! ). I tamo na njenom blogu je imala ograde prema svojim postupcima (prenela sam ih ovde kod tebe), ali to joj malo ko uzima kao "olakšavajuću okolnost", nego je još dodatno čereče jer je plavuša (farbana, jelte), maže nokte... i koješta još. Čini mi se da je opravdano kritički ton diskusije (mislim da ga je i sama očekivala) otišao na drugu stranu i obesmislio polemiku, a sve to sa toliko žara da je postalo degutantno. Čak i ti (koliko sam ja pratila: miran, razložan, odmeren) pade u vatru i napisa neke nebuloze:
akcija, treba videti mozed li se pokrenuti krivicni postupak na osnovu javnog priznaja da je neka osobba koristila tudje dokumente .
nema nista bez akcije.


Obaška što je posle toliko vremena takva stvar zastarela, sve i kad bi bilo za krivično gonjenje. Da ne pričam o ovom "javno priznanje" u ovakvoj formi kao što je blog... koliko joj se uopšte može verovati posle svega (mislim, ovoj Martini, a i ostalima - da je sve istinito što ovde pišu)? Akcija, kažeš?
Sve u svemu, meni je bljutavo.


Edit: Evo sad mi se javila, sve nas puno pozdravlja bakaEvdokija.
dali76 dali76 12:20 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

Slusaj BT.
Da se neko ogradio od tih pizdarija,ovoga teksta ne bi ni bilo. Tacka.
AKo koza laze,valjda rog ne laze?
Il mozda mislis da recimo Hansel laze?
Sto se tice tog VIP argumenta,toliko jee nisko I ono pezentski dag a nisam htio niti komentarisati,necu ni sad, mozda tvoja kratka observacija sa najcescim glagolom je sasvim I meni dovoljna.
Naravno da sve zastareva, to treba da nam bude sarmantno I kad je u pitanju uskokovic.
Pozdrav,jos uvijek citam and divanim srpski,tako da mi pozdravi preko drugih nisu potrebni ,a I ni piskim vise u pijesak, cisto da se zna.
maca22 maca22 12:39 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

Ponekad se pitam kako zivot izlgeda iz perspektive kojima nije jasno gde je problem i jos brane...
st.jepan st.jepan 12:47 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

Eno ti novi Martinin blog, znam da znaš, vidim, već si ga munjevito poFalila.

Mislim da se praviš da ne razumeš, jer nemoguće je da stvarno ne razumeš:

Uopšte nije u pitanju Martina, u pitanju je kliše koji ona oličava, a koji se agresivno nameće kao uzorit.

U pitanju je očita promena kursa bloga, verovatno u skladu sa promenom kursa Kuće, a sve u skladu sa novim vrednostima koje treba učiniti legitimnim. U pitanju je promocija neizuzetnosti i nenadarenosti, a usput i novog blogerskog garda, sukladnog novim etičkim standardima.

Evo, malopre sam tamo ostavio komentar, ama je začas obrisan.
Istina, komentar nije bio prijatan, bio je pomalo ciničan, ali blogeri su dosad takve probleme rešavali na drugi način.
Evo tog obrisanog:

st.jepan
Ne, nije to za mene.

Slažem se, nije.
Ali počela si, sad šta je - tu je, nema nazad, guraj..., evo, već drugi blog.


(citirano se u tekstu odnosilo na promoterski posao)
maca22 maca22 12:50 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

Zlo
st.jepan st.jepan 13:05 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

Zlo

Zašto, pobogu, zlo?
Pa pročitaj blog, videćeš da iz svake rečenice prosto bije ispraznost.
Ali verovatno je upravo to ono za čim se teži - da se blog B92 učini beznačajnim, te da mu se skreše i ono malo relevantnosti, oštrine i uticaja koji je možda imao.
Na to mislim kad kažem "promena kursa".
I mislim da mi entuzijazam za muvanje ovuda naglo splašnjava.

maca22 maca22 13:10 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

Kad kazes "zlo" to nije kritika. To je osvrt na nesto (tvoj komentar) koji je surov, ali tacan i istinit. I jos komican. :)
zoja444 zoja444 13:23 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

iako smo svi pomalo kraduckali


ovo je opasna zabluda, predrasuda, racionalizacija, generalizacija i neistina.
kao i ona da situacija cini lopova.
maca22 maca22 13:28 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

st.jepan
Pa pročitaj blog, videćeš da iz svake rečenice prosto bije ispraznost.

Takodje i iz one fotografije na proslom blogu.
prskalica prskalica 14:30 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

Evo, malopre sam tamo ostavio komentar, ama je začas obrisan.
Istina, komentar nije bio prijatan, bio je pomalo ciničan, ali blogeri su dosad takve probleme rešavali na drugi način.



pa martina izgleda resava na svoj nacin - brisanjem. jos jedan pokazatelj da je b92 moderacija pozurila dodeljujuci joj titulu VIP blogera. hvala st.jepan na ovoj informaciji, cisto da znam da martinine tekstove zaobilazim u sirokom luku!
dali76 dali76 19:01 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

ima njih koji sporove rjesavaju na nacin brisem te, banujem te i sl. VIP/autorske mogucnosti.
nije u tome problem.
mozda nas je sve skupa pregazilo vreme il nove teme.
ipak drago mi je sto bar ovdje ipak nismo manjina.
zoha444
hm mozda bubatruba i jeste u pravu, mozda je kraduckanje normalno, mozda svi kraduckaju od igle do lokomotive, od koljevke do penzionerskih dana.
mozda zbog toga parlament i politika lice na cirkus Kolorado ggdje kradu/kraducakju i staro i mlado.
zoja444 zoja444 19:18 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

hm mozda bubatruba i jeste u pravu, mozda je kraduckanje normalno,


ko nije bio pokraden, moze svasta da misli i prica.

moj bivsi momak je ukrao burme mojih roditelja pre 20 god. ja im nisam (roditeljima) verovala. mislila sam da izmisljaju, da zele da raskinu nasu vezu, da su protiv njega. posle 20 god on je ukrao moj porodicni nakit. nista mu ne mogu. njegova rec protiv moje, nema svedoka. nemam novca da placam maratonska rocista. on je poznata licnost, snimaju emisije o njemu gde ga prikazuju u najlepsem svetlu. samo ja znam istinu. prisustvovala sam sceni kada je rodjenoj majci case koje je platio 5 din. komad, naplatio 50 din. komad. lako je biti mangup dok ne naidjes na veceg mangupa od sebe. a uvek se nadje neki. nastavak price. skoro su mi ukrali akumulator. moj komsija ima 3 automobila. i sta sad? treba li ja da zato sto su mene pokrali, zato sto svi kradu, i sta ce komsiji 3 automobila (sigurno ih je stekao kradjom jer naravno svi kradu), da se "snadjem"? naopaka je i pogresna to logika. i uvek se vrati lose kao bumerang.
dali76 dali76 20:00 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

bar je to evidentno, mislim to da se svima obija bumerang u glavu.
sta da ti kazem, ocigledno nisi "snalazljiva" jer nisi sposobna ukrasti komsiji akumulator.
snalzljiva, jel se to danas tako kaze?
valjda, mene je pergazilo vreme , negde jos tamo prekjuce .
maca22 maca22 20:08 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

dali76
mozda svi kraduckaju od igle do lokomotive, od koljevke do penzionerskih dana.

The prevalence of Antisocial Personality Disorder in the general population is about 3% in males and 1% in females.
zoja444 zoja444 20:15 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

dali76
bar je to evidentno, mislim to da se svima obija bumerang u glavu.sta da ti kazem, ocigledno nisi "snalazljiva" jer nisi sposobna ukrasti komsiji akumulator.snalzljiva, jel se to danas tako kaze?valjda, mene je pergazilo vreme , negde jos tamo prekjuce .


nego Dali, zasto da ne budemo od akcije?

odmah da uputimo jedan dopis Ministarstvima prosvete u kojima cemo traziti da se dozvoli otvaranje skola za lopovluk (od obdanista do fakulteta). trendi je i fensi i u skladu sa najnovijim drustvenim kretanjima. zasto da deca ostanu neobrazovana i zaostala u razvoju? moze i vecernja skola za odrasle (ubrzani kursevi). to se zove permanentno obrazovanje.
zoja444 zoja444 20:33 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

The prevalence of Antisocial Personality Disorder in the general population is about 3% in males and 1% in females.


joj, Maco, sve mi se cini da su ovo neki zastareli podaci.
dali76 dali76 20:34 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

Nije potrebno, klinci ionako vise po internetu )
A ovih 1% sto maca pominje dobijaju prostor I publikum ,a ti Zoha si ljubomorna jer nemas VIP ))))
Zdipi taj akumulatorod komsije,, il mazni od kolegenice licnu zarad napakiranja kazni, evo budi moj gost na blogu.
Samo nemo da bude pod rubrikom satira vec zivotni stil
Zna se KRADEZE ,sto bi rekli susjedi .

zoja444 zoja444 21:18 13.08.2011

Re: posto vidim treba da se branim ja

evo budi moj gost na blogu.
Samo nemo da bude pod rubrikom satira vec zivotni stil


joj, Dali, hvala, sad sam zatecena i zbunjena pozivom.
nisam pisala jos od skolskih dana. ko zna nasta ce to liciti.
nije lazna skromnost.
moze li malo da mi se slegne ta ideja?
9snohvatica0 9snohvatica0 22:21 14.08.2011

...

E ljudi ja se i dalje svercujem ,a oni na svakom koraku...Mada sve vise i vise mislim da cu od 1. sept. uzeti markicu :)
Ispekli su zeleni zanat,dooobro.Sad se i duze zadrzavaju u basu itd :)
maca22 maca22 00:28 15.08.2011

Re: ...

helen_vuk helen_vuk 17:06 15.08.2011

nije narod(dete) krivo!!!

Naravno da nije cool krasti... ali svercovanje i nije kradja... mislim, da jeste, svi bismo bili lopovi....
A to sto spominjete to da ne treba krasti pod parolom 'krady i ovi gore nas', je y redy... ali pod yslovom da ne krady bas direktno mene dok kypyjem i otkycavam karty... hocy reci: ta karta koja kosta na trafici 50din, i vazi SAMO ZA JEDNO PREVOZNO SREDSTVO GSP-a, je bezobrazno skypa!! Naime, ako ja treba da promenim par linija GSP-a (sto je cest slycaj), tada bi trebalo da kypim i par karti za prevoz, sto je za 3 karte vec 150din, a voznja mi traje svega pola sata do sat vremena.... I to znaci da sy oni meni za pola sata ykrali oko 50din, zato sto bih sa kartom kakvy koristi ceo svet, i koja kosta oko 1.10 e, imala jedny karty za voznjy koja traje vise od sat vremena (yglavnom je to 70min y proseky), bez obzira da li menjam prevozno sredstvo. Znaci, ja kypim karty, otkycam je(tada mi aparat ykyca vreme i datym) i ona mi traje narednih 70min na svim linijama koje sam primorana da koristim. A kod nas, y nasoj drzavi, NE! Kao da oni gore ne znajy da je ovakva karta necyvena!!! Nego koriste nase neznanje, nasy neobavestenost i nas jad da zarade i profitirajy. I posle, da kypyjem karty i da tako direktno dopystam da me krady???
Ja godinama ne koristim gradski prevoz, i kad sam primorana, ipak kypim ty karty, ali ljyde koji se svercyjy ne osydjyjem. Drzava jeste kriva za sve. Nije to do NAS. Mnogi MI kada odemo y inostranstvo promenimo 'mentalitet' koji nas toliko markira, i to yglavnom samo medjy nama samima.... Treba menjati pravila, zakone, dodeliti prava i obaveze, ali ne treba kriviti narod, jer narod, kao ni deca, nikada nije kriv........
dali76 dali76 19:35 15.08.2011

Re: nije narod(dete) krivo!!!

Pa nije narod cokoladna homogena masa iza koje see najlakse skriti politicarima?
U svakom zitu valjda ima I kukolja ,kao sto svako drustvo ima svoje Melite koje ne odrastu.
I bloger nikvet pn, ciji komentar procitajte, je valda neki narod?

A o vlastima sam napisao sto sam napisao u zakljucku teksta , ne bih tu ja nista dodavao niti oduzimao.
helen_vuk helen_vuk 23:54 15.08.2011

Re: nije narod(dete) krivo!!!

dali76
Pa nije narod cokoladna homogena masa iza koje see najlakse skriti politicarima?
U svakom zitu valjda ima I kukolja ,kao sto svako drustvo ima svoje Melite koje ne odrastu.
I bloger nikvet pn, ciji komentar procitajte, je valda neki narod?

A o vlastima sam napisao sto sam napisao u zakljucku teksta , ne bih tu ja nista dodavao niti oduzimao.



Daleko od toga da se ja ne slazem sa vama! Ja kazem da se ne svercyjem, i da svaki pyt kypim karty, ali samo kazem da razymem ljyde koji se svercyjy, i koji nemajy vremena da 'pesace do faksa' ili do posla, jer imajy dvoje dece kod kyce, i realno nemajy za ty karty. Samo kazem da to svercovanje nije toliko strasno, iako bi mozda trebalo krenyti bas od takvih 'glypih' i svakodnevnih stvari da bi se nesto yzvisenije postiglo.
Ako se neko svercyje radi 'fore', kazem da i to razymem, jer mozda je to revolt i nacin da se nesto dokaze. Eto, samo to kazem. Da mozda koleginica koja je napisala taj sramni tekst zna sve sto znamo i vi i ja, ali ima petlje da na svoj nacin iskaze ogromno nezadovoljstvo naroda koji nazalost dobija etikety samo kroz politicare.
I ne, nije narod homogena masa, ali je nazalost cesto glyvo-nema masa.
dali76 dali76 07:25 16.08.2011

Re: nije narod(dete) krivo!!!

Ako vam je stalo do odgovornih vlasti ne mozete razumjevati neodgovornost pojedinca ,koliko god vam se ona cinila glupavom , sitnom il’ nebitnom.
Nit je sitna nit je nebitna nit je glupava jer postaje sablon a takva nacela postaju opsteprihvatljiva svima I velikima I malima.
Ne samo da nosioci takvih ideja nisu nikakvi buntovnici protiv neodgovorne vlasti vec su promoteri,pardon, promoterke filozofije duboko ukorenjene u drustvu ., iste filozofije iz koje proizilazi takva vlast.
AOni ljudi,kao vec pomenuti nikvet PN, koji uprkos neimanju novca se trude platiti svoje obaveze , postaju obicni idioti, kojima niko nije kriv sto nisu vrhunski lazljivci,pardon snalazljivci, sto ako I nadju tudji document ,odnesu ga u policiju,a ne koriste ga za “pakovanje” kazni nekom drugom I jos su I glupi sto u tome vide nesto lose .



helen_vuk helen_vuk 09:23 16.08.2011

Re: nije narod(dete) krivo!!!

Shvatam sta hocete da kazete... Samo i dalje mislim da nije pojedinac koji (nesymnjivo) gresi i daje los primer taj koji se treba lincovati. Imamo mi mnogo vecih problema od jedne devojke koja promovise svercovanje. I da smo ypravo taj los primer ypotrebili bas ovde za osydy vlasti, nasli mozda cak i vestacko opravdanje za svercovanje kako bismo skrenyli paznjy na realni problem (ovde pricam o onom sistemy naplate koriscenja javnog prevoza iz mog prvog komentara), mozda bi do sada sve to neko i cyo. Ovako smo se samo zakocili na necemy, a na to oni gore i racynajy.
Ali mislim da se, na krajy krajeva, y nacelima ipak slazemo.
maca22 maca22 11:34 16.08.2011

Re: nije narod(dete) krivo!!!

helen_vuk
Da mozda koleginica koja je napisala taj sramni tekst zna sve sto znamo i vi i ja, ali ima petlje da na svoj nacin iskaze ogromno nezadovoljstvo naroda koji nazalost dobija etikety samo kroz politicare.

I kad procitas sta je napisala, da li je tvoja hipoteza tacna?
helen_vuk helen_vuk 14:55 16.08.2011

Re: nije narod(dete) krivo!!!

Skoro čitam u novinama „Šverc košta mesečno 18 autobusa" i za trenutak mi je bilo krivo. Ali opet kada pogledam, ako mi „loši" koštamo GSP 18 autobusa, što barem od onih koji uredno plaćaju nisu kupili jedan koji ne greje kada je napolju 30+ stepeni ili onaj kome se zatvara šiber u januaru? Neću da osuđujem, jer sam generalno ja na osuđeničkoj klupi sada

Po ovome... mislim da jeste... Ako se razymemo y potpynosti... mada, ja sam ovde nova, tako da mozda ne yspevam da izrazim misljenje na ispravan i koncizan nacin....
maca22 maca22 19:50 16.08.2011

Re: nije narod(dete) krivo!!!

Taj pasus nije iskaz koji objasnjava odluku da se udje u protestno svercanje.
Nezadovoljstvo naroda sluzi da olaksa savest kad ju je malo pcenula.
helen_vuk helen_vuk 19:27 17.08.2011

Re: nije narod(dete) krivo!!!

Mozda ovaj pasys ne, ali ceo pocetak teksta govori da odlyka da se ydje y cely pricy nije nikada ni bila jasno donesena... njy (aytorky) sy sityacije jednostavno, kako sama priznaje, dovele y polozaj da yradi nesto sto ni sama ne podrzava. Kasnije je sve yzelo maha i otislo 'dodjavola', to je jasno... Ali, mislim da ona ovim tekstom i sama sebe osydjyje, i da ne navodi ni jednom recenicom dryge na takvo ponasanje, stavise! Citav tekst je malo radikalniji prikaz sityacija y kojima smo se svi (bar jednom y zivoty) nasli, pridnydjeni da predjemo par stanica bez karte, y strahy da nas ne 'yhvate'. (Taj strah i taj osecaj krivice y teksty sy jasno opisani).
Na krajy krajeva, onoliko koliko nam ne trebajy sverceri, mislim da nam toliko ne trebajy ni lazni moralisti....
maca22 maca22 20:49 17.08.2011

Re: nije narod(dete) krivo!!!

Zaista si tekst procitala na nacin na koji ga vecina drugih ljudi nije videla (da ne ulazim sad u analizu deo po deo).
Valjda se tih laznih moralista namnozilo...
krkar krkar 21:18 17.08.2011

Sa godišnjeg

Stvarno ne mogu da razumem da iko brani onu polupismenu gusku svu ustreptalu u sopstvenom ushićenju uspešne sitne kradljivice pune nade da će biti uspešna krupnija kradljivica pa uspešna krupna kradljivica....

No dobro.

Kako mi se čini da sam ja prvi spomenuo švercovanje (sopstveno) k'o velim da bi bilo korisno da ponovim šta sam svojevremeno koznagde napisao.

Kao student sam se švercovao. I prestao na dan kad sam diplomirao. A sve to zbog jedne jedine rečenice mog oca, izrečene jednom jedinom prilikom i nikad više ponovljene. A ja je pamtim evo bar 30+ godina:

"Dok sam studirao švercovao sam se tramvajem. Da me uhvate kazali bi 'švercuje se student - vrlo važno!'

Na dan kad sam diplomirao počeo sam da kupujem karte jer od tog dana rekli bi 'švercuje se doktor'.

To je, po meni, vaspitanje.

A šta smo mi imali? "Švercuje se novinarka". Aaaa...
maca22 maca22 21:28 17.08.2011

Re: Sa godišnjeg

krkar
ustreptalu u sopstvenom ushićenju uspešne sitne kradljivice pune nade da će biti uspešna krupnija kradljivica pa uspešna krupna kradljivica....

helen_vuk helen_vuk 23:49 17.08.2011

Re: Sa godišnjeg

Kao prvo, ne razymem da 'pismeni i pametni' vredjajy 'polypismene i glype', ali ajde....
I da sy moji komentari lepo procitani, 'pismenom i pametnom' bilo bi lako da shvati da se ovde niko ne brani, niti osydjyje, samo se trazi razymno objasnjenje tydjih gresaka, sto je jedini nacin da se izbegny sopstvene...

Prijatny Vam voznjy zelim!
dali76 dali76 08:04 18.08.2011

Re: Sa godišnjeg

taman pomislih helen vuche da ste me bar malo razumjeli,ali avaj.
eto lazni sam moralista jer i dalje mislim da tekst nije buntovnicki protiv neodgovonre vlasti vec promoterski jer promovise mentalni sklop iz koga se valjda radja takva vlast.
Najlakse je promjeniti vlast,al tesko menjati mentalitet i nase navike nasusne.
pozdrav.
P.S
Nijen eophodno slagati se u svemu pa ni u nacelima.
helen_vuk helen_vuk 12:24 18.08.2011

Re: Sa godišnjeg

@ dali76

Glavni problem je sto sam ja razymela Vas, ali Vi niste razymeli mene.... 'Lazni moralisti' ne odnose se na Vas glavni tekst nego na poneke komentare i na citavy halabyky dignyty oko doticne... Eto, mozda, ipak, ja imam pravo... Njen tekst proyzrokovao je Vas kontra-tekst, i samim time obratio nasy zbynjeny paznjy na nedolicnost svercovanja.... Mozda me sada ipak malo bolje razymete...
P.S.
I mislim, pored (i posle) svega, da se ipak slazemo y nacelima....

Pozz!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana