Ljudska prava

JESTE DA JE SKUPO, ALI JE BESPLATNO

Freedom of Information RSS / 19.09.2011. u 10:34

Autor: Rodoljub Šabić

Pre par dana dobijem od jednog našeg mladog sugrađanina e-poruku sledeće sadržine: „Poštovani gospodine Šabiću, obraćam Vam se sa pitanjem u vezi sa jednom nedoumicom koju imam. Naime, da bih na fakultetu dobio Uverenje o diplomiranju morao sam da na račun fakulteta uplatim 2500 dinara. Na Uverenju koje sam dobio piše "Uverenje je oslobođeno plaćanja takse". Da li 2500 dinara koje sam uplatio nisu taksa, i na osnovu čega sam onda morao da ih uplatim, ili je nešto drugo u pitanju? Ovaj problem sam izložio u studentskoj službi fakulteta, ali nisam dobio zadovoljavajuće objašnjenje. Hvala Vam unapred na odgovoru. S poštovanjem, M.M. svršeni student Univerziteta u Beogradu."

U skladu sa uspostavljenom praksom pismo M.M., pošto utvrdimo da je ispunjen bar minimun formalnih pretpostavki, biće tretirano kao žalba ili eventualno kao „zahtev podnet drugom organu". U svakom slučaju shodno tome, zatražićemo izjašnjenje od njegovog fakulteta i verujem, relativno brzo znati odgovor na pitanje o (ne)postojanju pravnog akta na osnovu koga se pomenuti novac naplaćuje. Voleo bih da nije tako ali plašim se da se utilitaristička sadržina tog odgovora može pretpostaviti.

Cenim „građansku radoznalost" u svim situacijama. Naravno da je cenim i u slučaju M.M. što, razume se, ne znači da mislim da je predmet njegovog interesovanja (jedno uverenje, jedan fakultet, „samo" 2500 dinara i sl.) nešto od baš posebnog značaja. Međutim, svesno ili ne M.M. je zatražio odgovor na pitanje koje se tiče ogromnog broja građana. Pravo pitanje je zapravo - u koliko to sličnih „besplatnih" situacija građani moraju da plaćaju?

Znamo da takvih situacija ima mnogo. O jednom primeru, o idejama nekih ljudi iz lokalne samouprave da „sistematski" naplaćuju ono što u vezi sa postupanjem po zahtevima za slobodan pristup informacijama ne bi smeli i reakciji poverenika na te ideje sam relativno nedavno pisao i na ovom blogu u postu „Koje ovce šišati?"

Ali to je samo jedan primer, sličnih primera ima na sve strane. Jako mnogo, toliko da izvesno ne postoji niko ko bi nam mogao dati bar približno pouzdan odgovor. Nedopustivo često građani plaćaju za raznorazne „usluge" a da pritom, kako to reče M.M. ne dobijaju „zadovoljavajuće objašnjenje" zbog čega to moraju da čine čak i onda kad su usluge „besplatne" odnosno „oslobođene od takse". Zaista je vreme da se broj takvih „nejasnoća" počne smanjivati. A uvek je vreme za podsećanje na to da je, bar u načelu, za „usluge" koje pruža građanima, vlast unapred plaćena porezima i doprinosima građana i privrede i da stoga, na svim nivoima, treba da nastoji da se broj situacija u kojima i naknadno nešto od njih naplaćuje smanjuje, a ne povećava.



Komentari (30)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 10:50 19.09.2011

Pesmica

Ovca nezna da se brani, vuk se njenim strahom hrani
sahmatbg sahmatbg 11:01 19.09.2011

Istina

uvek je vreme za podsećanje na to da je, bar u načelu, za „usluge" koje pruža građanima, vlast unapred plaćena porezima i doprinosima građana i privrede i da stoga, na svim nivoima, treba da nastoji da se broj situacija u kojima i naknadno nešto od njih naplaćuje smanjuje, a ne povećava.

Ali na našu žalost kod nas se na tu istinu po pravilu zaboravlja!
Freedom of Information Freedom of Information 11:51 19.09.2011

Re: Pesmica


expolicajac
Ovca nezna da se brani, vuk se njenim strahom hrani

Tužna pesmica. Ali nije samo istinita nego i poučna.
mikele9 mikele9 11:46 19.09.2011

Slično

Pošto sam napunio 65 godina, izvadio sam novu BUS PLUS besplatnu kartu za prevoz, na koju po pravilima GSP Beograd imam pravo. Da vam je kontrolori ne bi oduzeli, morate da odete u GSP u Skender Begovoj i kupite markicu od 400,00 RSD,, rekla mi je ljubazna službenica kod koje sam uzeo besplatnu kartu.
Šta to sad pa znači? markica važi do 31. decembra a šta će onda biti? Ne znamo, bićete obavešteni na vreme, rečeno mi je u GSP u Skender Begovoj.
Moj drugar iz Novog Sada, isto dobio besplatnu, samo je pokaže vozaču i mirna Bačka!
sahmatbg sahmatbg 12:11 19.09.2011

Re: Slično

Da vam je kontrolori ne bi oduzeli, morate da odete u GSP u Skender Begovoj i kupite markicu od 400,00 RSD,, rekla mi je ljubazna službenica kod koje sam uzeo besplatnu kartu.
Šta to sad pa znači?

Morate da platite za bespltnu kartu! Pa to je sigurno zato što je besplatna!
Jukie Jukie 12:32 19.09.2011

Re: Slično

mikele9
Pošto sam napunio 65 godina, izvadio sam novu BUS PLUS besplatnu kartu za prevoz, na koju po pravilima GSP Beograd imam pravo. Da vam je kontrolori ne bi oduzeli, morate da odete u GSP u Skender Begovoj i kupite markicu od 400,00 RSD,, rekla mi je ljubazna službenica kod koje sam uzeo besplatnu kartu.Šta to sad pa znači? markica važi do 31. decembra a šta će onda biti? Ne znamo, bićete obavešteni na vreme, rečeno mi je u GSP u Skender Begovoj.Moj drugar iz Novog Sada, isto dobio besplatnu, samo je pokaže vozaču i mirna Bačka!

Ai! Ljudi preko 65 i 70 godina (npr. moja mama) moraju svake godine da kupe jednu markicu od 400 din koja im onda važi celu godinu (to se obično radi u januaru pa onda ne izgleda toliko skupo, a i penzosi su u mladosti vaspitavani da ćute i slušaju i rade šta im se kaže)
A to što se zove "besplatno" može da se okači mačku o rep
mikele9 mikele9 12:34 19.09.2011

Re: Slično

Morate da platite za bespltnu kartu! Pa to je sigurno zato što je besplatna!

I ja sam ubeđen, šta bi tek bilo da nije besplatna
P.S. Ima kod nas još sličnih kurioziteta. Npr, pasoš mi važi 10 a lična karta 5 godina! To je čisto načisto otimanje love! Pre 13 godina sam dobio trajnu ličnu kartu a onda stiže demokratija
mlekac mlekac 12:41 19.09.2011

Re: Slično

mikele9
Morate da platite za bespltnu kartu! Pa to je sigurno zato što je besplatna!

I ja sam ubeđen, šta bi tek bilo da nije besplatna
P.S. Ima kod nas još sličnih kurioziteta. Npr, pasoš mi važi 10 a lična karta 5 godina! To je čisto načisto otimanje love! Pre 13 godina sam dobio trajnu ličnu kartu a onda stiže demokratija


Ko ti kriv sto si punoletan Da si klinac, pasos bi ti krace vazio.



BTW, pre neki dan sam slusala sledeci dijalog trudnice sa kontrolorom:

"Gospodjo, gde vam je potvrda?"
"Molim?"
"U redu, danas cu da vam progledam kroz prste, al' sledeci put ponesite potvrdu da ste trudni, neke od kolega nisu tako poverljive kao ja!"

Kanda je GSP odlucio da trudnicama ne naplacuje karte (sto je pohvalno) al' trazi se da nose sa sobom potvrdu da su trudne! Pitam se, da li su dovoljni oni test stapici za rano utvrdjivanje trudnoce?


mikele9 mikele9 12:42 19.09.2011

Re: Slično

A to što se zove "besplatno" može da se okači mačku o rep

Hvala ti Jukie na razjašnjenju a što se tiče mačke i njenog repa, odavno je morala da pozove svu bližu i dalju rodbinu zbog gomile "besplatnih" stvari u cvetnoj nam otadžbini
sahmatbg sahmatbg 12:46 19.09.2011

Re: Slično

Ljudi preko 65 i 70 godina (npr. moja mama) moraju svake godine da kupe jednu markicu od 400 din koja im onda važi celu godinu (to se obično radi u januaru pa onda ne izgleda toliko skupo, a i penzosi su u mladosti vaspitavani da ćute i slušaju i rade šta im se kaže)
A to što se zove "besplatno" može da se okači mačku o rep

U Srbiji živi oko 1,3 miliona ljudi starijih od 65 godina što je oko 17,5 % stanovnoštva.Tako je izjavio predsednik Crvenog krsta Srbije i dodao da je siromaštvo glavni problem sa kojim se ti ljudi suočavaju.Shvatam da je reč o povelikoj svoti ali prava je sramota od tih ljudi neosnovano uzimati novac!
alarih alarih 07:31 20.09.2011

Re: Slično

mlekac
Kanda je GSP odlucio da trudnicama ne naplacuje karte (sto je pohvalno) al' trazi se da nose sa sobom potvrdu da su trudne! Pitam se, da li su dovoljni oni test stapici za rano utvrdjivanje trudnoce?

Ne može štapić!
Nema fotografiju, ime, prezime, devojačko prezime (iju, pa nije valjda da ima neka neudata!), adresu, JMBG, br.l.k., datum izdavanja, rok važenja od 6 meseci i obaveznu odredbu da se izdaje samo za dokazivanje trudnoće kontrolorima GSP-a i za druge svrhe se ne može upotrebiti


Šalu na stranu, verujem da u ovoj zemlji postoji šalter koji baš ove potvrde izdaje.
mlekac mlekac 12:36 19.09.2011

Mene recimo..

Zbunjuje sledeca stvar.

S jedne strane, odluceno je da su potvrde o drzavljanstvu i izvodi iz maticnih knjiga trajni... T.j. izvadis ih jednom i nikad vise.

S druge strane, ako, recimo, taj izvod uzmes za upis dece u skolu, na njemu pise nesto tipa "ovaj izvod je izdat za potrebe... i stoga oslobodjen takse i za drugo se ne moze upotrebiti". Znaci li to da onda IPAK mora ponovo da se vadi i da se plati ako ti zatreba za nesto drugo?

(Doduse, niko mi nikad nije pravio pitanje zbog te napomene, al' rekoh, da se raspitam unapred )

Usput, znate li da lica naknadno upisana u knjige drzavljana (tokom devedesetih) ne mogu kao ostatak naroda da odu u opsitnu i da uzmu svoj izvod nego moraju u stanicu MUP-a, jer su njihova drzavljanstva ISKLJUCIVO tamo. A nesto mi se cini i da ne izgledaju bas isto ko ova nasa nova, s hologramom.
caricamajka caricamajka 18:23 20.09.2011

Re: Mene recimo..

Mlekac, to što su izvodi iz matičnih knjiga trajni ne znači ih dobiješ jednom i nikad više (recimo takvi su u Rusiji, ne možeš nikad više da dobiješ izvod, koji izgleda kao neka knjižica, već dobijaš kao neku zamenu, no da ne davim). Trajnost naših izvoda iz matičnih knjiga se sastoji u tome da više niko ne sme da se poziva na onih bajnih 6 meseci od izdavanja. Isto tako trajnost je samo "trajnost", jer važe sve dok sadrže podatke koji su za dotičnu osobu aktuelni, napr.kad ti v.d .prestolonaslednikovica postane snaja, njen izvod više neće važiti jer će ona promeniti bračni status, isto tako i prestolonaslenikov, bez obzira što muškarci po pravilu ne menjaju prezime.

Državljanstva nemaju hologram.

Oni koji su u državljanstvo primljeni u periodu između 1996, možda 7 do 2003.državljanstvo vade u SUP-u i zaista izgleda drugačije jer se ono ne zove Uverenje o državljanstvu, već Izvod iz jedinstvene knjige jugoslovenskih državljana (tako se zvala knjiga u vreme kada su nju ljudi upisivani). Inače oni su povlašćeni u odnosu na ove koji vade uverenje u opštini, jer mogu u svakoj policijskoj stanici na teritoriji cele Srbije a ne kao oni koji su upisani u KD ranije, samo u svojoj opštini. Sve je to šizofreno, papir koji se tako zove dokazuje nečije državljanstvo Srbije...Tužna i dugačka priča, ne bi da davim....A to što se izdaju u SUP je zato što evidencije o državljantvu su izvorno nadležnost MUP-a, one stare knjige državljana su poverene lokalnim sammoupravama, to nije izvorna nadležnost opština, to im je povereni posao od strane MUP-a, zato se uverenja iz tih knjiga vade u opštinama. Matične knjige su izvorna nadležnost Ministarstva za državnu upravu a posao je poveren lokalnoj samoupravi, tako da se izvodi iz mat.knjiga vade u opštinama.

Za plaćanje takse, imaš pravo, do sada se nije gledalo šta na izvodu piše, moglo je pisati da je oslobođeno plaćanja takse (tipa izvađen izvod za upis u školu) a lice je moglo da ga iskoristi za izradu lične karte. Nažalost ovo je bilo nepravilno, pre jedno dva meseca ju MUP dobio naredbu da više ne može primati izvode i uverenja o državljanstvu ako na njima piše ta je oslobođeno plaćanja takse na osnovu čl.19 tačka 6, 7, ....Zakona o rep.adm.taksama. Znači ovo do sada nije bila dosledna primena Zakona, sada se ustvari Zakon počinje primenjivati.
mlekac mlekac 00:37 21.09.2011

Re: Mene recimo..

caricamajka

Za plaćanje takse, imaš pravo, do sada se nije gledalo šta na izvodu piše, moglo je pisati da je oslobođeno plaćanja takse (tipa izvađen izvod za upis u školu) a lice je moglo da ga iskoristi za izradu lične karte. Nažalost ovo je bilo nepravilno, pre jedno dva meseca ju MUP dobio naredbu da više ne može primati izvode i uverenja o državljanstvu ako na njima piše ta je oslobođeno plaćanja takse na osnovu čl.19 tačka 6, 7, ....Zakona o rep.adm.taksama. Znači ovo do sada nije bila dosledna primena Zakona, sada se ustvari Zakon počinje primenjivati.



A mene sad zanima nije li to opet pljacka?

Ja imam deciji izvod iz maticne knjige i drzavljanstvo od prosle godine. Koji su, je li, vazeci jer vise nema odredbe od sest meseci.

I koji su izvadjeni prosle godine za upis u srednju skolu.

I sad, kaze MUP, ja MORAM ponovo da vadim detetu iste te, vec vazece dokumente, za LK samo da bi njima platila taksu????

Izvini, gde je tu logika?

Osim u otimanju para?
caricamajka caricamajka 22:03 21.09.2011

Re: Mene recimo..

Mlekac;
Ja imam deciji izvod iz maticne knjige i drzavljanstvo od prosle godine. Koji su, je li, vazeci jer vise nema odredbe od sest meseci.

I koji su izvadjeni prosle godine za upis u srednju skolu.

I sad, kaze MUP, ja MORAM ponovo da vadim detetu iste te, vec vazece dokumente, za LK samo da bi njima platila taksu????

Izvini, gde je tu logika?

Osim u otimanju para?

Da laički gledano izgleda kao pljačka, ali to je samo dosledna primena Zakona o republičkim adm.taksama. Nije to samo kod nas tako. Kad bi se svi uštosili za šta se ne plaća taksa, niko više ne bi tražio izvod za ono za šta se plaća taksa, već bi navodili da vade za ono za šta se ne plaća a koristili izvod za izradu LK.
Mislim, kod nas sve izgleda apsurdno, zato što ništa ne valja, sve je trulo a sad kao neko našao da se primenjuje zakon baš tamo gde je nepovoljno za gradjanstvo....ali od negde se mora početi, treba da stremimo tome da se svi zakoni počnu dosledno primenjivati i mic, po mic postali bi uređeno društvo. Za nas je već kasno ali da nam deca bar dožive da žive u uređenoj državi.
sahmatbg sahmatbg 05:21 22.09.2011

Re: Mene recimo..

Mislim, kod nas sve izgleda apsurdno, zato što ništa ne valja, sve je trulo a sad kao neko našao da se primenjuje zakon baš tamo gde je nepovoljno za gradjanstvo....ali od negde se mora početi, treba da stremimo tome da se svi zakoni počnu dosledno primenjivati i mic, po mic postali bi uređeno društvo.

Tačno je da moramo da postanemo uređeno društvo, zemlja u kojojo se zakoni primenjuju. Ali i zemlja o kojoj se zakoni donose i primenjuju vodeći računa
da je, bar u načelu, za „usluge" koje pruža građanima, vlast unapred plaćena porezima i doprinosima građana i privrede i da stoga, na svim nivoima, treba da nastoji da se broj situacija u kojima i naknadno nešto od njih naplaćuje smanjuje, a ne povećava.

Da naplaćivanja raznih taksi bude što manje umesto što više. I bez taksa za "usluge"uzima se preko poreza,akciza i sl. jako mnogo i od građana i od privrede.
Filip Mladenović Filip Mladenović 12:48 19.09.2011

Moj slučaj!

Pošto mi je istekla važnost vozačke dozvole, moram da uzmem ovu novu, "plastičnu".
Uplatim oko 1500 dinara, tri uplatnice: prva je za taksu za vozačku dozvolu, 580 dinara, druga je za obrazac za vozačku dozvolu, 567 dinara, a treća je za vozačku dozvolu, 233 dinara! (Ne znam u čemu je razlika izmedju druge i treće uplatnice, samo da znam da novac od druge ide u kasu MUP-a RS, a od treće Zavodu za izradu novčanica.) Preostali iznos do 1500 dinara uzeli su mi kao proviziju na uplatnom mestu, šalter pošte (a isto bi bilo i da je šalter banke!).
Pošto na mojoj istekloj vozačkoj dozvoli piše u rubrici OGRANIČENJE: uz naočare, odem kod očnog lekara i pregledam se. Sa lekarskom potvrdom na kojoj piše da imam malu dioptriju, kao i sa tri uplatnice i starom voz. dozvolom uputim se na odgovarajući šalter u MUP-u. Kad tamo, neće da mi uvaže lekarsku potvrdu očnog lekara, već mi traže nekakvo lekarsko uverenje. Moram da odem u Zavod za medicinu rada, da tamo platim 2 (dve) hiljade dinara za ceo pregled, uključujući i kod njihovog očnog lekara, a sve zbog male diotprije i ograničenja "uz naočare"! Pa ko je ovde ograničen!?
mlekac mlekac 12:52 19.09.2011

Re: Moj slučaj!

Filip Mladenović
Pošto mi je istekla važnost vozačke dozvole, moram da uzmem ovu novu, "plastičnu".
Uplatim oko 1500 dinara, tri uplatnice: prva je za taksu za vozačku dozvolu, 580 dinara, druga je za obrazac za vozačku dozvolu, 567 dinara, a treća je za vozačku dozvolu, 233 dinara! (Ne znam u čemu je razlika izmedju druge i treće uplatnice, samo da znam da novac od druge ide u kasu MUP-a RS, a od treće Zavodu za izradu novčanica.) Preostali iznos do 1500 dinara uzeli su mi kao proviziju na uplatnom mestu, šalter pošte (a isto bi bilo i da je šalter banke!).
Pošto na mojoj istekloj vozačkoj dozvoli piše u rubrici OGRANIČENJE: uz naočare, odem kod očnog lekara i pregledam se. Sa lekarskom potvrdom na kojoj piše da imam malu dioptriju, kao i sa tri uplatnice i starom voz. dozvolom uputim se na odgovarajući šalter u MUP-u. Kad tamo, neće da mi uvaže lekarsku potvrdu očnog lekara, već mi traže nekakvo lekarsko uverenje. Moram da odem u Zavod za medicinu rada, da tamo platim 2 (dve) hiljade dinara za ceo pregled, uključujući i kod njihovog očnog lekara, a sve zbog male diotprije i ograničenja "uz naočare"! Pa ko je ovde ograničen!?


Ne pratis na casu, Filipe! Na svom zadnjem blogu pisao Mikele o tim pregledima za vozacku i koliko sta kosta...

EDIT:
Mada, to me podseti, za upis dece u srednju skolu trazi se lekarsko uverenje koje izdaje deciji skolski lekar, ALI doticno uverenje mora da se plati! Nesto oko 1500, ako me secanje sluzi. Iako ga izdaje detetov lekar na osnovu podataka iz detetovog kartona - znaci, nikakav dodatni posao...
sahmatbg sahmatbg 12:59 19.09.2011

Re: Moj slučaj!

Sa lekarskom potvrdom na kojoj piše da imam malu dioptriju, kao i sa tri uplatnice i starom voz. dozvolom uputim se na odgovarajući šalter u MUP-u. Kad tamo, neće da mi uvaže lekarsku potvrdu očnog lekara, već mi traže nekakvo lekarsko uverenje. Moram da odem u Zavod za medicinu rada, da tamo platim 2 (dve) hiljade dinara za ceo pregled, uključujući i kod njihovog očnog lekara, a sve zbog male diotprije i ograničenja "uz naočare"!

A mislili ste da se provučete?
Pa ko je ovde ograničen!?

Teško pitanje.Oni koji izmišljaju besmislene namete ili mi koji ih plaćamo?
mikele9 mikele9 13:03 19.09.2011

Re: Moj slučaj!

Ne pratis na casu, Filipe! Na svom zadnjem blogu pisao Mikele o tim pregledima za vozacku i koliko sta kosta...

To je moja drugarica, hvala mlekac
mlekac mlekac 13:16 19.09.2011

Re: Moj slučaj!

mikele9
Ne pratis na casu, Filipe! Na svom zadnjem blogu pisao Mikele o tim pregledima za vozacku i koliko sta kosta...

To je moja drugarica, hvala mlekac

Filip Mladenović Filip Mladenović 13:47 19.09.2011

Re: Moj slučaj!

Naravno da sam pročitao sjajan blog štovanog kolege, ali moj problem nisu godine, tj. ta famozna cifra 65, već dioptrija, i to mala, za koju treba da platim reket od 2080 dinara, plus maltretiranje!
mlekac mlekac 13:51 19.09.2011

Re: Moj slučaj!

Filip Mladenović
Naravno da sam pročitao sjajan blog štovanog kolege, ali moj problem nisu godine, tj. ta famozna cifra 65, već dioptrija, i to mala, za koju treba da platim reket od 2080 dinara, plus maltretiranje!


Patotkazem...

Za sad placas SAMO za dioptriju!

Inace, kad smo kod toga - meni su u DZ Novi Beograd 'ladno saopstili kako NISU u stanju da mi odrede dioptriju posto, je li, nosim cilindre, te stoga da izvolim da odem kod privatnika da mi to urade!

Na moje pitanje KAKO je moguce da oftomolog NE moze da odredi dioptriju, receno mi je da doktorka nema vremena da se zamajava odredjujuci mi cilindre!
mikele9 mikele9 14:43 19.09.2011

Re: Moj slučaj!

Patotkazem...

Za sad placas SAMO za dioptriju!

Na žalost mlekac, izgleda da je Filip (sudeći po 2080,00 RSD) morao da obavi kompletan pregled kao i ja
niko_kao.ja niko_kao.ja 14:45 19.09.2011

Re: Moj slučaj!

EDIT:
Mada, to me podseti, za upis dece u srednju skolu trazi se lekarsko uverenje koje izdaje deciji skolski lekar, ALI doticno uverenje mora da se plati! Nesto oko 1500, ako me secanje sluzi. Iako ga izdaje detetov lekar na osnovu podataka iz detetovog kartona - znaci, nikakav dodatni posao...


Pa i srednjoškolsko obrazovanje je besplatno ako se ne varam.
mlekac mlekac 15:24 19.09.2011

Re: Moj slučaj!

niko_kao.ja
EDIT:
Mada, to me podseti, za upis dece u srednju skolu trazi se lekarsko uverenje koje izdaje deciji skolski lekar, ALI doticno uverenje mora da se plati! Nesto oko 1500, ako me secanje sluzi. Iako ga izdaje detetov lekar na osnovu podataka iz detetovog kartona - znaci, nikakav dodatni posao...


Pa i srednjoškolsko obrazovanje je besplatno ako se ne varam.


Ne pocinji TU temu! O besplatnom obrazovanju!

U Bw su mi bar, posteno, naplacivali skolarinu, a deca su, zauzvrat, dobijala SVE udzbenike i dobar deo skolskog pribora.

Na nama je bilo da kupimo uniforme, torbe i lunchboxove...

Ovde ne placamo skolarinu, al' kad skupim troskove za ostalo!
niko_kao.ja niko_kao.ja 17:20 19.09.2011

Re: Moj slučaj!

Ne pocinji TU temu! O besplatnom obrazovanju!


To je bilo (bar trebalo) da bude ironično. Imam i ja školarce
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 17:37 19.09.2011

Re: Moj slučaj!

Naše obrazovanje je besplatno i obavezno.
Obavezno za učenike, besplatno za profesore.

parafraziram D.R.
jedan.kub jedan.kub 21:01 19.09.2011

Kakva nam je drzava

kad na ovakav nacin vara svoje gradjane (radi se o drzavnim sluzbama)?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 14:51 20.09.2011

NEMA BESPLATNOG RUČKA

Nema besplatnog ručka, iz knjige "Sloboda izbora", Miroslava Prokopijevića.
Još su kauboji shvatili u čemu je stvar.

Kada govorimo o "besplatnim" uslugama i proizvodima, koje nude partijske klike, zbog samopromocije (tuđim parama), da se primetiti da je u pitanju trnasfer od nekoga kome je novac uzet (preko poreza, taksi i čistih otimačina), da bi u darodavac-političar, prosledio taj novac nekom kome misli da je potreban (tačnije od koga će dobiti glasove). Pork!
Može se reći da jedan čovek, u ovom sistemu, plaća "sam sebe", u zavisnosti u kom dobu se nalazi, ali to bi bilo potpuno tačno da je sistem idealan, te da nema demografskih i privrednih pomeranja (a inače ovakva rešenja deluju loše na ta pomeranja), te da nema političke korupcije.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana