Budućnost| Društvo| Politika| Region

Nacionalni interesi Srbije - definišite i ne manipulišite

Milan Karagaća RSS / 19.12.2011. u 11:34

Svedoci smo sveopšteg zaklinjanja iza nacionalnih interesa bilo da se nešto prihvata ili odbija, bilo da se napada ili brani, a da niko pri tome ne kaže jasno šta su nacionalni interesi Srbije.Konkretno, sada se nacionalni interesi na Kosovu i Kosovo stavlja iznad i ispred svega pa i te sumnjive EU.Podsećanja radi, državna zajednice Srbije i Crne Gore (SCG) objavila  je 10. oktobra 2005.godine  početak pregovora sa EU, pa su 3.maja 2006.godine bili suspendovani, pa 31.maja 2007.obnovljeni da bi 10.septembra 2007.godine dve strane usaglasile tekst Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju, 29.aprila 2008.godine SSP je potpisan u Luksemburgu, a Skupština Srbije je 9.septembra 2008.godine usvojila Zakon o potvrđivanju istog.

Celi proces je vođen imajući u vidu Srbiju bez Kosova, a počet je za vakta Koštuničine vlade, što je i navedeno u čl.135 SSP, koji glasi:„Ovаj Sporаzum se primenjuje, s jedne strаne, nа teritorije nа koje se primenjuju ugovori kojimа se osnivаju Evropskа zаjednicа i Evropskа zаjednicа zа аtomsku energiju i u sklаdu sа uslovimа utvrđenim tim ugovorimа i nа teritoriju Srbije, s druge strаne.

Ovаj Sporаzum se ne primenjuje nа Kosovu koje je trenutno pod međunаrodnom uprаvom u sklаdu sа Rezolucijom Sаvetа bezbednosti Ujedinjenih nаcijа 1244 od 10. junа 1999. godine. Ovo ne dovodi u pitаnje sаdаšnji stаtus Kosovа niti određivаnje njegovog konаčnog položаjа premа istoj Rezoluciji.“

Iz ovoga ispada da je Srbija eksplicitno i implicitno priznala nameru da u EU ide bez Kosova, dakle kao „dela svoje teritorije u smislu suvereniteta i teritorijalnog integriteta i vitalnih nacionalnih interesa kojih se kao što danas vidimo neće odreći ni po cenu odustajanja od EU“.

Dakle, šta su to nacionalni interesi Srbije, ko ih je i kako definisao, šta je to što hoće i mora da se brani, čime će i kako da se brani, sa kakvim realnim izgledima, postoji li konsenzus o tome o čemu se priča ili su to samo prazne priče. S obzirom na aktuelnu situaciju fokus je svakako na Kosovu i šta je to ili koji su to nacionalni interesi koji će se odsudno braniti pa šta košta da košta.

Koji su to vitalni interesi Srbije na Kosovu zbog kojih je ona spremna da žrtvuje sve ostale interese? Da li je to celo Kosovo ili samo jedan njegov deo ? Kako  i zašto su nam Srbi severno od Ibra od vitalnijeg interesa od onih južno, a kao nećemo podelu?

Da li je nacionalni interes Srbije da spreči uključivanje Kosova u međunarodne organizacije ili

 je to ono što je predsednik Tadić formulisao u 4 principa.

Zamenik premijera i ministar unutrašnjih posova Ivica Dačić  kaže da ne postoji dilema Kosovo ili Evropska unija i da bi jedini prioritet treblo da bude Srbija za koju bi ulazak u Evropu bio koristan, ukoliko ne narušava njen nacionalni i državni interes.

- "Za nas nije prioritet ni EU ni Kosovo, jedini prioritet koji imamo je Srbija",

''mi smo za ulazak u EU jer je to u interesu Srbije. Gradjanima je u interesu da bolje žive, budu deo modernog sveta, da ne budu izolovani, da nema viza ni prepreka za zapošljavanje, protoka roba, ljudi i kapitala, ali sa druge strane postoje i drugi interesi Srbije''

"nikad nećemo uraditi nešto što je protiv nacionalnih interesa, ali ćemo uraditi sve što je moguće da udjemo u EU''.
„Srbija treba da udje u Evropu, ali dostojanstveno braneći svoje državne i nacionalne interese.“

Strategija nacionalne bezbednosti koja je usvojena u oktobru 2009.godine ovako definiše nacionalne interese Srbije:

“ Republikа  Srbijа  osnovnim  nаcionаlnim  vrednostimа  smаtrа,  pre  svegа,

nezаvisnost,  suverenitet i  teritorijаlni integritet,  slobodu,  jednаkost, izgrаdnju i

očuvаnje  mirа,  vlаdаvinu  prаvа,  demokrаtiju,  socijаlnu  prаvdu,  ljudskа  prаvа  i

slobode,  nаcionаlnu,  rаsnu  i  versku  rаvnoprаvnost  i  rаvnoprаvnost  polovа,

nepovredivost imovine i očuvаnje životne  sredine. Nаcionаlne vrednosti štite  se

ostvаrivаnjem nаcionаlnih interesа.

Nаcionаlni  interesi  obuhvаtаju  sve  oblаsti  društvenog  životа  i  u

sаglаsnosti su  sа univerzаlnim vrednostimа i  stremljenjimа demokrаtskih društаvа

sаvremenog svetа. Zаštitа nаcionаlnih interesа  je opšti cilj i smisаo postojаnjа i

funkcionisаnjа sistemа nаcionаlne bezbednosti.

Očuvаnje  suverenosti,  nezаvisnosti  i teritorijаlne  celovitosti Republike

Srbije i nаcionаlnog, kulturnog, verskog i istorijskog identitetа  srpskog nаrodа i

nаcionаlnih mаnjinа trаjni su interesi svih njenih grаđаnа.

Delujući  u  sklаdu  sа  Poveljom  Ujedinjenih  nаcijа  i  osnovnim  normаmа

međunаrodnog  prаvа,  Republikа  Srbijа  će  nаstаviti  dа  štiti  svoj  suverenitet  i

teritorijаlni  integritet  koristeći  svа  rаspoloživа  diplomаtskа i  prаvnа  sredstvа.

Zаjedno  sа međunаrodnom  zаjednicom,  držаvni  orgаni  Republike Srbije  nаstаviće  dа

doprinose  stvаrаnju  pretpostаvki  zа mirno  rešаvаnje  krize,  u  sklаdu  sа  Rezolucijom 1244  Sаvetа  bezbednosti  UN,  međunаrodnim  prаvom  i  odredbаmа  Ustаvа  Republike Srbije.

Strаteški prioritet Republike Srbije  jeste ubrzаvаnje procesа pridruživаnjа

i  pristupаnjа  Evropskoj  uniji.  Republikа  Srbijа  će  nаstаviti  sа  intenzivnim

ostvаrivаnjem političkih i ekonomskih reformi društvа i njihovim usklаđivаnjem sа

evropskim  stаndаrdimа,  kаo  i  sа  ispunjаvаnjem  drugih  potrebnih  uslovа  nа  putu

evropskih  integrаcijа.  Osnovu  аktivnosti  integrаcije  Republike  Srbije  u  EU

predstаvljа Nаcionаlni progrаm zа integrаciju.

“Osnovnа pretnjа bezbednosti jeste pokušаj otcepljenjа  teritorije  Autonomne  Pokrаjine  Kosovo  i  Metohijа.”

Polazeći od navedenog, šta su legitimni interesi Srbije na Kosovu, šta podrazumevamo pod teritorijalnim integritetom i suverenitetom, gde su nam granice, i kakav nam je definitivni odnos prema Albancima koji žive na Kosovu.Eto ni u ovakvom dokumentu nije dat odgovor.

Ivica Dačić kaže ''Nikada Kosovo nije bilo uslov u evropskoj agendi, do poslednjih nekoliko meseci kada je nemačka kancelarka Angela Merkel, prilikom posete našoj zemlji rekla da Srbija treba da ukine paralelne institucije na Kosovu. To znači da Srbija treba da ukine Srbe na Kosovu'', kazao je on i ocenio da kada Merkel ima interes da pomaže Albance, valjda mi imamo interes da pomažemo Srbe na Kosovu.

Pa što to sve ne rekosmo pre početka razgovora sa EU, što ne rekosmo odmah nakon potpisivanja Kumanovskog sporazuma da mi to ništa ne priznamo.

Još neki stavovi Ivice Dačića zavređuju pažnju:

"Ajde da budem iskren, ja sam predsednik stranke koja je bila na čelu države koja je ratovala protiv celog sveta i ja znam da smo bili u pravu, ali znam i da je nemoguće ratovati protiv celog sveta, zato uloga politicara treba da bude da pronadje najbolji način da zaštiti svoj narod i državu".

Vrlo je sumnjivo i diskutabilno reći da smo bili baš sve u pravu, da ni za šta nismo krivi i da su za sve krivi drugi i taj celi svet.

„Dačić je podsetio da je jedan od uslova bila saradnja sa Haškim tribunalom i da je Srbija uhapsila sve "koje su tražili", i da je Skupština Srbije donela Rezoluciju o osudi zločina u Srebrenici.“

Da li to naš potpredsednik vlade zvanično potvrđuje da Srbija nije smatrala da navedene treba izručiti već je to radila samo da bi njima trgovala tako što ih žrtvuje ne osuđujući ono što je rađeno a za šta su oni osumnjičeni.Da li smo toliko nemoralni kao drava i narod da usvojimo takvu rezoluciju o Srebrenici samo zbog trgovine.

Pa u prilog ovakvim stavovima u predizborne svrhe valja podsetiti na nešto što je davno napisao Jovan Cvijić:

„Ne trebа misliti, kаo što se i kod nаs gde što misli, dа je mogućno podvаliti.Nаši protivnici će tаkve podvаle obelodаniti. Zа svаko prаvo i zа svаku аkciju Srbije trebа strаni svet zаdobiti i rаspoložiti istinitim i što je moguće preciznijim dokаzimа. Nаročito ne trebа upotrebljаvаti poznаte šovinističke frаze. One kod nаs zbog izvesnih аsocijаcijа mogu proizvesti oduševljenje, а kаd što nešto i kаzuju. Ali strаni svet nemа srpskа nаcionаlističkа osećаnjа i zа njegа su to gole frаze, koje će on tumаčiti kаo oskudicu dokаzа i znаk nezrelosti. Tаkаv nаčin nаcionаlnog rаdа i odbrаne škodi, dаkle, u strаnom svetu onoliko isto koliko i podvаle.“

“Stalno se moraju nacionalni interesi stavljati iznad grupe i pojedinca ma ko oni bili.. Lakše je u narodu probuditi loše nego dobre osobine.....Naše šovinističke fraze svet će tumačiti kao znak nezrelosti..“

S tim u vezi, narodu bi politička elita morala da kaže jasno šta Srbija hoće sa Kosovom

-  da ga silom vrati u sastav Srbije

-  da drži zamrznut konflikt , a zapravo samoizolaciju

-  da pregovorima traži rešenje uz spremnost da prizna činjenicu da Kosovo kao državu priznaje preko 80 država uključujući SAD i većina država EU, NATO i naših suseda.

Pre će biti da je Srbija uvela Kosovo kao uslov ili izgovor za neulazak u EU nego obrnuto jer EU je po tom pitanju zauzela stav kada su sve njene članice, osim 5, priznale nezavisnost Kosova.

Od Srbije se ne traži da prizna nezavisnost već samo da se vrati u realnost.

To je ono kako EU gleda na taj problem , a drugo je pitanje šta bih ja voleo ili ne, da li mi se sviđa ili ne.

Kad predsednik države kaže da Srbi na severu Kosova ne mogu prihvatiti da izgube nešto od dostignutog i što već imaju treba isto tako postaviti pitanje kako bi to Albanci odustali od nečega što su im priznale 80 i nešto država a to je nezavisnost.

Kako izgleda, realno je jedino da se sa Kosovom kao takvim pregovara o regulisanju odnosa upravo onako kako je Tadić izložio u ona 4 principa, ne zanoseći se iluzijom da će se oni odreći nezavisnosti ali ni upornosti da se uz pomoć EU i MZ obezbede maksimalna zaštita i sva prava Srba na KiM.



Komentari (128)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

immobil immobil 12:41 20.12.2011

Re: Kada bi znali našu istinu.

prvi su bili Srbi tokom izvođenja Socijalističke revolucije koji su svoje kažnjavali i smrću da bi obezbedili mir i prosperitet drugima u zajedničkoj državi koju su pre svih Srbi svojim žrtvama stvorili.


Pri tome su ti socijalistički Srbi a i drugi socijalistički nesrbi pomlatili sve što im ideološki nije odgovaralo i po Srbiji a i drugde, kome dali metak a kome uzeli imetak.
A takvo ponašanje je ravno ideji samog Isusa iz Nazareta, kao i svih Mesija pre i posle njega.


Ne uzimaj uzalud ime gospoda boga tvoga!

Pa u tome je naša nesreća što su oboženi Srbi pomogli Albancima da napreduju


Iju pa po kojoj logici nečiji napredak treba da znači nečiju nesreću. Jel to po logici da komšiji crkne krava?


kada su rekli hvala hoćemo sada sami, budalasti Srbi krenuli da ih biju i ubijaju.


Budalasti nije prava reč, i drugo nisu svi Albanci rekli hvala lepo, sad ćemo sami. Treba se upitati, zašto su uopšte neki i pomislili da će im samima biti bolje. Verovatno od masnih kolača.

Šalu na stranu, ni u kraljevini Srbiji, ni u kraljevini SHS/k.Jugoslaviji, ni u SFRJ sa prethodnicima DFJ i FNRJ , ni u SR Jugoslaviji, ni u državnoj zajednici SCG , ni u Republici Srbiji nikome nikada ni u jednom trenutku nije palo na kraj pameti da se zapita ko su ti ljudi i šta hoće.
Albanci su ljudi, različiti u meri u kojoj smo i mi Srbi različiti. Medju njima ima i ovakvih i onakvih kao u ostalom i medju nama. Nevolja je što medju elitom i njihovom i našom nema ljudi. Nema ljudi koji bi dobrom voljom seli za sto i pričali. Koga smo poslali na nazovi pregovore, onog nesretnog Borka a oni Editu. O čemu se pričatamo? Nemojte se zavaravati tamo se priča o modalitetima saopštavanja javnosti informacije o otcepljenju.
Niti sa naše, niti sa njihove strane nema nikakve volje da se živi bolje već samo da se opstane na vlasti. Što nam je trebala EU ili posrednik u pregovorima? Šta, ne razumemo se? Možda ovi iz EU imaju bolju sliku kako se dole živi? Možda su živeli nekada zajedno dole pa imaju iskustvo?
Ma dajte ljudi, ko se ikad zeznuo da okrene telefon bilo kog uglednog Albanca ili koji se Albanac zeznuo da okrene telefon kog zvaničnika ovde.
Ne može se očekivati od bilo koje vlasti da reši taj problem. Neće ga rešiti ni EU. Rešiće ga sami ljudi kad shvate da ne da moraju, nego da treba da žive zajedno, slični i različiti u isto vreme i da grade budućnost za svoju decu.

milisav68 milisav68 13:41 20.12.2011

Re: Kada bi znali našu istinu.

ljuboten

Što nismo uspeli da se osvetimo Muslimanima posle Prvog svetskog rata, zato što su sarađivali sa austrougarskom vlašću, srpski četnici su produžili klanjem i ubijanjme tokom Drugog svetskog rata, da je morala Nemačka komanda da im formira Handžar diviziju za da se odbrane, a bogami i osvete Srbima.

Blago tebi, kad su ti nacisti i fašisti pozitivni likovi.
milisav68 milisav68 14:05 20.12.2011

Re: Kada bi znali našu istinu.

ljuboten

E vidite to sve znaju na Zapadu oni koji treba da znaju. Još da i nama to dođe iz dupeta u glavu i eto i nas u EU. Ma da još uvek ne znamo šta ćemo tamo da radimo. A oni koji znaju ili su već tamo ili se spemaju da odu.

A jel znaju na zapadu, ko pobi one silne svedoke, koji su trebali da svedoče o albanskim zločinima?
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:26 20.12.2011

Re: Kada bi znali našu istinu.

ljuboten
Jedini problem Srbije je što se nije previše silila nad onima od kojih je bila jača.

na Balkanu su se svi silili nad onima nad kojim su bili trenutno jači i tako ušli u spiralu revanšizma, a dobar primer je drugi balkanski rat i još gori ratovi 90-ih.


Od svih koje spominju tvoji oponenti Milane da su pravili zlo drugima, prvi su bili Srbi tokom izvođenja Socijalističke revolucije koji su svoje kažnjavali i smrću da bi obezbedili mir i prosperitet drugima u zajedničkoj državi koju su pre svih Srbi svojim žrtvama stvorili. A takvo ponašanje je ravno ideji samog Isusa iz Nazareta, kao i svih Mesija pre i posle njega.
Pa u tome je naša nesreća što su oboženi Srbi pomogli Albancima da napreduju, da porastu kao naša deca, pa kada su rekli hvala hoćemo sada sami, budalasti Srbi krenuli da ih biju i ubijaju. Kao što smo to uradili Hrvatima, Bošnjacima, a nisu uspeli da izazou Makedonce iako je prvi ambasador DOS-a u Vašingtonu, Prokić jednom na RTS reče: "Trebali smo da kenemo na jug u Staru Srbiju..."

sa ovim se uglavnom ne slažem, pogotovo oko stvaranja država.
A dotični amabasador je Milan St.Protić, trenutno sopstvena exelencija u Bernu.
ljuboten ljuboten 16:27 20.12.2011

Re: Kada bi znali našu istinu.


sa ovim se uglavnom ne slažem, pogotovo oko stvaranja država.
A dotični amabasador je Milan St.Protić, trenutno sopstvena exelencija u Bernu.


A gde si bio Milane da nam to kažeš 1974. kada ja usvajan Ustav?
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:31 20.12.2011

Re: Kada bi znali našu istinu.

Evo nastavka


E bolje da nisi.
Citajuci sve sto si napisao razmisljao sam da li imas nameru da provociras, sto bih razumeo, ili stvarno mislis da si u pravu?
Vidim i Karagaca se slaze s tobom?
Znao sam da ni njemu nekada realnost ne odgovara pa je zaobilazi ili smnika, ali ovoliko nisam ocekivao
No dobro, ti si ipak zvezda gluposti.
Ti si covece debelo zglajznuo ili u bolest ili u fasizam.
U redu je iskonstruisanim senzacijama juriti neki licni pecat na blogu, juriti za tim da budes primecen, to jeste ruzno ali rade to ljudi, ali ovo sto si ti napisao te zaista stavlja pod ozbiljnu sumnju.
Pazi sta si napisao:

da je morala Nemačka komanda da im formira Handžar diviziju za da se odbrane


Po tebi se u II sv ratu Nemacka branila od Srba?
Svakakva sam tumacenja cetnicke uloge cuo, i da su antifasisti, i da su bili saradnici okupatora, ali ti si covece izmislio genijalnu teoriju- da su Nemci bili pravedna strana koa se branila od agresije cetnika.
Ne znam sta ljude poput tebe tera da se uopste zamajavate istorijom kad te ona uopste ne zanima jer ako bi te i malo zanimala naucio bi makar ono sto znaju deca u osnovnoj skoli.

Kazes npr:

ne uspevamo da je primitivizujemo prema merilima ostatka Srbije - ispod Avale.

I nabrajas koga je sve Srbija potlacila, koga odgajila i takve budalsastine
Kada bi nesto zano, a ne znas nista, znao bi da je bas Srbiaj bila ta koja je, na moju veliku zalost, svoju drzavnost zrtvovala da bi nekima, pokazalo se kasnije a pametnima (Misic) je to i tad bilo jasno, omogucila da naprave svoje drzave na racun Srbije i Srba.
Za pocetak tvoje edukacije evo ti jedna karta pa razmisli ko ju je nudio a ko ju je odbio zarad Jugoslavije.



Moglo bi se jos mnogo gluposti u tvojim komentarima naznaciti, zapravo skoro sve sto si napisao i jesu gluposti, ali jedna mi je posebno simpaticna pa cu nju izdvojiti a o ostalima, ako budem raspoplozen, kasnije
Dakle
Oni imaju Gorenje, a mi nemamo više EI Niš

Kako podnosis cinjenicu da je SRPSKI Nektar kupio (stopostotni vlasnik) slovenacki ponos Fruktal? :)
sevarlica sevarlica 08:40 22.12.2011

Re: Kada bi znali našu istinu.

hoochie coochie man
Evo nastavka


E bolje da nisi.
Citajuci sve sto si napisao razmisljao sam da li imas nameru da provociras, sto bih razumeo, ili stvarno mislis da si u pravu?
Vidim i Karagaca se slaze s tobom?
Znao sam da ni njemu nekada realnost ne odgovara pa je zaobilazi ili smnika, ali ovoliko nisam ocekivao
No dobro, ti si ipak zvezda gluposti.
Ti si covece debelo zglajznuo ili u bolest ili u fasizam.
U redu je iskonstruisanim senzacijama juriti neki licni pecat na blogu, juriti za tim da budes primecen, to jeste ruzno ali rade to ljudi, ali ovo sto si ti napisao te zaista stavlja pod ozbiljnu sumnju.
Pazi sta si napisao:

da je morala Nemačka komanda da im formira Handžar diviziju za da se odbrane


Po tebi se u II sv ratu Nemacka branila od Srba?
Svakakva sam tumacenja cetnicke uloge cuo, i da su antifasisti, i da su bili saradnici okupatora, ali ti si covece izmislio genijalnu teoriju- da su Nemci bili pravedna strana koa se branila od agresije cetnika.
Ne znam sta ljude poput tebe tera da se uopste zamajavate istorijom kad te ona uopste ne zanima jer ako bi te i malo zanimala naucio bi makar ono sto znaju deca u osnovnoj skoli.

Kazes npr:

ne uspevamo da je primitivizujemo prema merilima ostatka Srbije - ispod Avale.

I nabrajas koga je sve Srbija potlacila, koga odgajila i takve budalsastine
Kada bi nesto zano, a ne znas nista, znao bi da je bas Srbiaj bila ta koja je, na moju veliku zalost, svoju drzavnost zrtvovala da bi nekima, pokazalo se kasnije a pametnima (Misic) je to i tad bilo jasno, omogucila da naprave svoje drzave na racun Srbije i Srba.
Za pocetak tvoje edukacije evo ti jedna karta pa razmisli ko ju je nudio a ko ju je odbio zarad Jugoslavije.



Moglo bi se jos mnogo gluposti u tvojim komentarima naznaciti, zapravo skoro sve sto si napisao i jesu gluposti, ali jedna mi je posebno simpaticna pa cu nju izdvojiti a o ostalima, ako budem raspoplozen, kasnije
Dakle
Oni imaju Gorenje, a mi nemamo više EI Niš

Kako podnosis cinjenicu da je SRPSKI Nektar kupio (stopostotni vlasnik) slovenacki ponos Fruktal? :)



Srbija po Londonskom ugovoru. Svaka čast za sliku.
Po meni je neprihvatanje Londonskog ugovor trentak propasti Srpskih nacionalnih interesa i trenutak inplementacije ideje Jugoslovenstva kao nacionalnog interesa. Banat bi vremenom verovatno dobili Rumuni što je skroz OK.
hoochie coochie man hoochie coochie man 10:42 22.12.2011

Re: Kada bi znali našu istinu.

Po meni je neprihvatanje Londonskog ugovor trentak propasti Srpskih nacionalnih interesa


Da, i meni se cini da je to ta istorijska stanica na kojoj je Srbija usla u pogresan voz. I ne samo da mi se cini, vec jos nisam cuo procitao iole valjanu argumentaciju kojom neko pokusava da opravda odbijanje Londonskog ugovora,
Tragicna, velika greska naravno za sobom povlaci i velike negativne posledice.
Kazu, a i pape napisa gore, da ako se udje u pogresan voz sve stanice na tom putu su neminovno pogresne.
silver bullet silver bullet 10:17 20.12.2011

Granice

Najvazniji srpski nacionalni interes je da zaokruzi svoje granice na jednoj velikoj mirovnoj konferenciji na kojoj bi ucestvovale danas najvece sile sveta, a prevashodno one koje su prisutne i mocne na tlu Evrope i Balkana, dakle: Amerika, Nemacka, Francuska, Engleska, Rusija i Kina. I bas tim redom.

Cena da se velike sile privole na takvu konferenciju je jasna: implicitno i eksplicitno priznavanje Kosova kao drzave u njenim sadasnjim granicama uz dobijanje cvrstih garancija( od gore pomenutih velikih sila) za Srbe na Kosovi i srpsku istorijski bastinu, kao i ekstrateritorijalnost Pecke patrijarasije, kao i garancije - ovo je najvaznije - celovitosti i suverenteta Srbije na ostaloj teritoriji sa posebnim akcentom na Vojvodinu i Rasku oblast.

To je jedini nacin da posle dva veka borbe za srpsku drzavu konacno stanemo na zdrave noge uz podrsku velikih sila i zaustavimo rastakanje Srbije koja je krajem Dvadesetog veka pocela da se para kao najlon carapa.

To je danas jedini i najveci srpski interes jer se tako resavamo glavne poluge za manipulaciju koju zdusno koriste politicari manipulanti, tajkuni i kriminalci potekli iz krila UDBE.

Ko to ne vidi i ko i dalje naseda na pricu o Kosovu kao srcu Srbije i istorijskom pravu Srba na Kosovo i Metohiju koju je proterao njen "stanar iz stana" - moze se slobodno nazvati dobrovoljnim topovskim mesom ovih iz prethodnog pasusa.
ljuboten ljuboten 10:32 20.12.2011

Re: Granice

Granice
Najvazniji srpski nacionalni interes je da zaokruzi svoje granice na jednoj velikoj mirovnoj konferenciji na kojoj bi ucestvovale danas najvece sile sveta, a prevashodno one koje su prisutne i mocne na tlu Evrope i Balkana, dakle: Amerika, Nemacka, Francuska, Engleska, Rusija i Kina. I bas tim redom.

Cena da se velike sile privole na takvu konferenciju je jasna: implicitno i eksplicitno priznavanje Kosova kao drzave u njenim sadasnjim granicama uz dobijanje cvrstih garancija( od gore pomenutih velikih sila) za Srbe na Kosovi i srpsku istorijski bastinu, kao i ekstrateritorijalnost Pecke patrijarasije, kao i garancije - ovo je najvaznije - celovitosti i suverenteta Srbije na ostaloj teritoriji sa posebnim akcentom na Vojvodinu i Rasku oblast.

To je jedini nacin da posle dva veka borbe za srpsku drzavu konacno stanemo na zdrave noge uz podrsku velikih sila i zaustavimo rastakanje Srbije koja je krajem Dvadesetog veka pocela da se para kao najlon carapa.

To je danas jedini i najveci srpski interes jer se tako resavamo glavne poluge za manipulaciju koju zdusno koriste politicari manipulanti, tajkuni i kriminalci potekli iz krila UDBE.

Ko to ne vidi i ko i dalje naseda na pricu o Kosovu kao srcu Srbije i istorijskom pravu Srba na Kosovo i Metohiju koju je proterao njen "stanar iz stana" - moze se slobodno nazvati dobrovoljnim topovskim mesom ovih iz prethodnog pasusa.


I pre no pozovemo svetske sile, Albanci već par godina čekaju spremni sa ispruženom rukom za pomirenje, red i rad. No, oni koji su kao Ja još uvek njihovi prijatelje nismo u politici. A Oiiver Ivanović i Rada Trajković ne mogu sami pored toliko srpskih ludaka, kojima vlastodržci moraju da idu uz dlaku da se ne bi vratili ludaci koji svog Vođu čekaju iz Haga. A i on će se vratiti na kukovo leto.
reanimator reanimator 11:48 20.12.2011

Re: Granice

I pre no pozovemo svetske sile, Albanci već par godina čekaju spremni sa ispruženom rukom za pomirenje, red i rad. No, oni koji su kao Ja još uvek njihovi prijatelje nismo u politici. A Oiiver Ivanović i Rada Trajković ne mogu sami pored toliko srpskih ludaka, kojima vlastodržci moraju da idu uz dlaku da se ne bi vratili ludaci koji svog Vođu čekaju iz Haga. A i on će se vratiti na kukovo leto.

100
immobil immobil 12:54 20.12.2011

Re: Granice

I pre no pozovemo svetske sile,

Ne daj bože, dovoljno su već milosrdni bili i zagadili nam zemlju(i nama i Albancima)

Albanci već par godina čekaju spremni sa ispruženom rukom za pomirenje, red i rad.


Neki od njih jesu spremni a neki realno nisu(i oni imaju iste ludake kao i mi)

No, oni koji su kao Ja još uvek njihovi prijatelje nismo u politici.


zašto još uvek? Radi se o našim komšijama i ako čovek ne razmišlja stereotipima tada će lako uvideti da su oni i mi jedno = ljudi.
Albanska majka jednako voli svoje dete koliko i Srpska, Hrvatska, Crnogorska.

Oiiver Ivanović i Rada Trajković ne mogu sami pored toliko srpskih ludaka,


Pomenuti i ne žele, ne da ne mogu već ne žele.

vratili ludaci koji svog Vođu čekaju iz Haga.


Slobodni radikali su veoma štetni po zdravlje ljudi, oni prouzrokuju starenje i bolest. Piše na netu.
A i on će se vratiti na kukovo leto.


Dotični gospodin je čovek i ja od srca želim dve stvari da nakon sudskog procese se vrati svojoj porodici živ i zdrav. Drugu stvar koju mu želim je da ovaj narod spozna besmisao njegovih reči i dela i time poštedi i sebe i sve nas posledica njegovih umnih reči i dela.
Covek u belom Covek u belom 14:09 20.12.2011

Re: Granice

silver bullet
Cena da se velike sile privole na takvu konferenciju je jasna: implicitno i eksplicitno priznavanje Kosova kao drzave u njenim sadasnjim granicama uz dobijanje cvrstih garancija( od gore pomenutih velikih sila) za Srbe na Kosovi i srpsku istorijski bastinu, kao i ekstrateritorijalnost Pecke patrijarasije, kao i garancije - ovo je najvaznije - celovitosti i suverenteta Srbije na ostaloj teritoriji sa posebnim akcentom na Vojvodinu i Rasku oblast.

Ti bas verujes u deda mraza... Pa lepo, evo pada sneg sad ce i pokloni i deda mraz na sankama koje vuku irvasi.

hoochie coochie man hoochie coochie man 17:14 20.12.2011

Re: Granice

Cena da se velike sile privole na takvu konferenciju je jasna: implicitno i eksplicitno priznavanje Kosova kao drzave u njenim sadasnjim granicama uz dobijanjek ao i garancije
.........................................................................
- ovo je najvaznije - celovitosti i suverenteta Srbije na ostaloj teritoriji sa posebnim akcentom na Vojvodinu i Rasku oblast.

Lepa zamisao ali politika ne funkcionise na taj nacin niti tim nacinom drzava moze da sacuva svoju teritotiju.
Princip je da granice drzava moraju biti neprikosnovene bez ikakvih dodatnih ustupaka. Tako je sa svim granicama u Evropi osim sa granicama Srbije.
Takvim stavom i takvim zahtevom Srbija bi i sama stavila pod upitnik svoje granice jer bi za njih trazila dodatne garancije i za te garancije nudila ustupke. A za neupitno se ne nudi nikakv ustupak. Ili smatras da su jedino drzavne granice Srbije upitne za razliku od svih ostalih pa i kosovskih granica?
Tim nacinom se ulazi u pregovore a o granicama se ne pregovara.
Sta ako druga strana kaze ok za Vojvodinu ali da vidimo oko Sandzaka? Treba li i taj ustupak napraviti? Ili suprotno, svejedno. Ili pomenu neku drugu oblast, Bujanovac, istocnu Srbiju?
Gde povuci crtu ako se vec uslo u pregovore?
To je kao kada bi razbojnik usao u garazu oteo auto, a vlasnik mu rekao ajd da se dogovorimo da to prenesem na tebe ali da mi obecas da neces da mi otmes i televizor.
Tako se to ne radi.
silver bullet silver bullet 19:31 20.12.2011

Re: Granice

Princip je da granice drzava moraju biti neprikosnovene bez ikakvih dodatnih ustupaka. Tako je sa svim granicama u Evropi osim sa granicama Srbije.


Nije tacno. Jedino Srbija je bombardovana. I jedino ona se tretira kao gubitnicka strana u ratu, sto defakto i jeste.

Sta ako druga strana kaze ok za Vojvodinu ali da vidimo oko Sandzaka? Treba li i taj ustupak napraviti? I


Nije tacno. Niko Vojvodinu i ne pominje, osim nas samih. Sem toga, tamo je vecinsko stanovnistvo srpsko.

Gde povuci crtu ako se vec uslo u pregovore?


Povuci je tu gde sada jeste ili ce tkivo Srbije nastaviti da se para. Sad je cas dok jos ima volje za nekim resenjem, vec za tri do pet godina, bice kasno i za Srbe u Srbiji.

To je kao kada bi razbojnik usao u garazu oteo auto, a vlasnik mu rekao ajd da se dogovorimo da to prenesem na tebe ali da mi obecas da neces da mi otmes i televizor.


Pogledati poslednji pasus mog prethodnog posta. Topovsko meso.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:05 20.12.2011

Re: Granice

Nije tacno. Jedino Srbija je bombardovana. I jedino ona se tretira kao gubitnicka strana u ratu, sto defakto i jeste.


Hajde da ne polemisemo oko ove teze, uzmimo je kao fakat.
Da li je to onda razlog da vise ni jedna granica Srbije nije zagarantovana i da moze kako ko zeli da ih menja?

Nije tacno. Niko Vojvodinu i ne pominje, osim nas samih. Sem toga, tamo je vecinsko stanovnistvo srpsko.

Dobro, ako je tako zasto bi onda trazili neke cvrste garancije jer rece da trebaju posebne garancije
celovitosti i suverenteta Srbije na ostaloj teritoriji sa posebnim akcentom na Vojvodinu i Rasku oblast.


Dakle ti si to pomenuo, nije tacno da niko nepominje. Upravo o tome i govorim, nema razloga da se pominje bilo kakva granica jer se one znaju i nesporne su.

Takvi pregovori kakve ti prizeljkujes upravo od gradjana Srbije, a posebno od njene teritorije, prave "topovsko meso". Izraz topovsko meso oznacava nebitnu, potrosnu stvar kojom se moze trgovati i koja se moze zrtvovati, a bas to ti predlazes.

Time bi Srbija dosla u situaciju da se trguje samo njenim teritorijma, da njoj uzimaju njenu teritoriju a za uzvrat da dobija garancije da je druga njena teritorija - njena.
Primer:
Srbija kaze:
- Dacemo vam nase Kosovo za nasu Vojvodinu
A oni (te koje ti pozivas na konferenciju) kazu:
-Nas predlog je da vam damo vas Sandzak za vase Kosovo.

Ako vec neko treba nesto da ponudi Srbiji kao protivvrednost onda to treba da bude nesto sto Srbija nema, a ne sto vec ima.
Meni je npr logicna sledeca situacija
Ako je Srbija vec definitivno odlucila da ide u EU i ako joj je to cilj, a cilj EU je nezavisno Kosovo, koliko toliko korektna pogodba bi mogla da bude na toj liniji, dakle
Posto je su uslovi pred Srbijom veoma specificni i jedinstveni (prekrajanje granica nikom nije bio uslov) korektno bi bilo da joj i uclanjenje bude specificno, pa bi meni razuman predlog bio: Srbija priznaje Kosovo i istog trena postaje clanica EU.
Time bi Srbija nesto dobila, a ne ovako, trazi joj se da pristane na nesto na sta niko nikad nije dobrovoljno prisato, a ne nudi joj se nista zauzvrat.

Ako je oduzimanje teritorije posledica ratnog poraza kako kazes, onda se sa Srbijom nema sta vise oko toga pregovarati i onda ne vidim smisao pozivanja Srbije na pregovore u Brisel (sa Kosovom).
Posle kapitulacie nema pregovora. Niko nije pregovarao sa Zapadnom Nemackom hoce li ili nece da pristane na podelu, i hoce li ili nece imati svoje institucije u Istocnoj. Ona na to jednostavno nije smela ni da pomisli jer je izgubila rat. Sa Srbijom se oko tih institucija ipak pregovara.
silver bullet silver bullet 21:48 20.12.2011

Re: Granice

Ako vec neko treba nesto da ponudi Srbiji kao protivvrednost onda to treba da bude nesto sto Srbija nema, a ne sto vec ima.
Meni je npr logicna sledeca situacija
Ako je Srbija vec definitivno odlucila da ide u EU i ako joj je to cilj, a cilj EU je nezavisno Kosovo, koliko toliko korektna pogodba bi mogla da bude na toj liniji, dakle
Posto je su uslovi pred Srbijom veoma specificni i jedinstveni (prekrajanje granica nikom nije bio uslov) korektno bi bilo da joj i uclanjenje bude specificno, pa bi meni razuman predlog bio: Srbija priznaje Kosovo i istog trena postaje clanica EU.
Time bi Srbija nesto dobila, a ne ovako, trazi joj se da pristane na nesto na sta niko nikad nije dobrovoljno prisato, a ne nudi joj se nista zauzvrat.


Vidis, ja sam namerno preskocila clanstvo u EU kao strateski nacionalni interes Srbije. On dolazi tek na kraju. Jednog dana. A dotle mi moramo da uljudimo drzavu, da svedemo korupciju na razumni meru, da donesemo novi ustav kako dolikuje bez manipulacija, da se zauzdaju tajkuni i politicari manipulanti... Za sve to je preduslov da se definisu granice drzave Srbije. To je majka svih uslova i vrhunski nacionalni ineteres u ovom trenutku koji ce nas skloniti sa vetrometine da vise ne budemo poligon na kome ce sve velike sile odmeravati velicinu svoje batine.

Ali ajde, za jedno si u pravu, nema svrhe potencirati Vojvodinu i Sandzak jer to napolju niko i ne pominje, a kada bi se na toj konferenciji jasno definisale granice Srbije, onda bi i to (pre svega unutarpoliticko) pitanje bilo zacementirano i mnoga usta zapusena.

PS. Srbija ne treba nista da dobije zauzvrat ako prizna nezavisnost Kosova, ni clanstvo u EU ni lovu, nista. Dobila bi mnogo vise - preduslov da se drzava organizuje kako treba tako sto bi se digla dimna zavesa zvana Kosovo i Metohija koja tako lepo skriva dranje koze na zivo sa ovog naroda.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:11 20.12.2011

Re: Granice

Vidis, ja sam namerno preskocila clanstvo u EU


A ja sam "preskocio" cinjenicu da pricam sa zenom pa sam pisao u muskom rodu.
Izvini.
I sto bre vi zene ne smisljate zenske nikove nego nas ovako uvaljujete u neprilike pa posle moramo da se vadimo? :)
A dotle mi moramo da uljudimo drzavu, da svedemo korupciju na razumni meru, da donesemo novi ustav kako dolikuje bez manipulacija, da se zauzdaju tajkuni i politicari manipulanti


Dobila bi mnogo vise - preduslov da se drzava organizuje

Nema ovo nikave veze sa Kosovom i priznaje Kosova ovome uopste nije uslov.
To sto oni nama podmecu jedno za drugo govoreci da je Kosovo problem svih problema je njihov bezobrazluk i nasa naivnost.
Nista se oni bolje ne bi ponasali ni kada bi prelomili oko Kosova.
To su dve razlicite teme, dva paralelna problema i nezavisna jedan od drugog.
Kao sto oni nama kazu i Kosovo i EU, i mi njima treba da postavimo uslov i Kosovo i uredjivanje Srbije mimo Kosova.
Ali sve dok ih glasamo njima ce biti lepo, i nece oni tu nista dirati.
Cica glisa na izborima je prvi korak, a za kasnije cemo videti :)


freehand freehand 22:42 20.12.2011

Re: Granice

Vidis, ja sam namerno preskocila clanstvo u EU kao strateski nacionalni interes Srbije. On dolazi tek na kraju. Jednog dana. A dotle mi moramo da uljudimo drzavu, da svedemo korupciju na razumni meru, da donesemo novi ustav kako dolikuje bez manipulacija, da se zauzdaju tajkuni i politicari manipulanti...

Koliko sam ja razumeo - a ti me ispravi ako grešim - svi uslovi sa te liste za pristupanje pregovorima su ispunjeni. Ti bi to zaoštrila, u ime EU?
a kada bi se na toj konferenciji jasno definisale granice Srbije, onda bi i to (pre svega unutarpoliticko) pitanje bilo zacementirano i mnoga usta zapusena.

Ovaj... Već sam pitao (pa je Karagaća otćutao sve sem R 1244, za koju se sad predlaže puštanje niz vodu): Povelja UN, Helsinški ztavršni dokument, Izveštaj Badinterove komisije - nisu validni dokumenti?
A što misliš da bi neki novi papir bilo ko poštovao više od postojećih?
Ili je bitno samo potpisati to o otpuštanju Kosova iz državljanstva, pa posle da sse smisli već nešto novo?
Što bi bilo za-pre-pa-šću-ju-će! I neviđeno.
vojnicic vojnicic 12:52 21.12.2011

Re: Granice

Ako vec neko treba nesto da ponudi Srbiji kao protivvrednost onda to treba da bude nesto sto Srbija nema, a ne sto vec ima.



Nije tacno. Jedino Srbija je bombardovana. I jedino ona se tretira kao gubitnicka strana u ratu, sto defakto i jeste.


U ovoj recenici ti je covek (zena, moja greska....) sve lepo rekao. Kada dobije batine, ne da neces da dobije svoje klikere nazad, vec ces da molis da ti batinas ostavi i one koje ti jos nije uzeo.
Tako ti je i sa ratom...Posle svakog rata gubitnicku stranu su mrcvarili koliko je bilo potrebno da shvati da nije u pravu. Mi jos nismo shvatili - znaci da ce nastaviti da nas mrcvare dok ne shvatimo!


To je kao kada bi razbojnik usao u garazu oteo auto, a vlasnik mu rekao ajd da se dogovorimo da to prenesem na tebe ali da mi obecas da neces da mi otmes i televizor.


Vidis...i taj auto i taj televizor si ti ukrao ranije, pa ne bi trebalo da ti bude tesko da se dogovoris.
freehand freehand 14:21 21.12.2011

Re: Granice

Vidis...i taj auto i taj televizor si ti ukrao ranije, pa ne bi trebalo da ti bude tesko da se dogovoris.

Hoćeš da zajedno prošetamo do Britiš mjuzeuma? Čuo sam da je to anjveća zbirka kradene robe na svetu, a sve na izvolte!
A ozbiljno govoreći - ti baš smatraš da se cigla kupuje bez rasprave i opiranja?
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:13 21.12.2011

Re: Granice

Vidis...i taj auto i taj televizor si ti ukrao ranije, pa ne bi trebalo da ti bude tesko da se dogovoris.

Dakle sve sto Srbija ima je tudje, ukradeno?

Znas, izmedju realnog sagledavanja svog polozaja pa ma koliko nisko da se on nalazio, i pristajanje, a u tvom slucaju izgleda i uzivanje u tome, na ulogu kuceta u gazdinsjkoj avliji, postoji ogromna razlika.
Ali ipak je sustina svih sustina da se covek oseca zadovoljnim.
Ako se ti osecas zadovoljim u toj ulozi nemoj nista da menjas, moj ti je savet.

Ja imam problem sa tim kada mi neko kaze da nista nije moje i da svi imaju pravo da mi uzmu sta pozele.
Ne mogu servilnoscu prema njima, umiljvajuci im se da pokusavam da ih odobrovoljim da me puste blizu sebi pa makar i kao dvorsku ludu.

Ti vidim mozes, ali razliciti ljudi razliciti karatkteri.
Sve je to valjda svar poimanja dostojanstva.
milisav68 milisav68 14:54 20.12.2011

Mutter Merkel in Prishtina

Politisch geht es dabei um die Frage, wer den Norden des Kosovos kontrolliert, Belgrad oder Prishtina. Eine wichtige Rolle spielen indes auch die Geschäftsinteressen lokaler serbisch-albanischer Banden, denen die bis zum Sommer praktisch unbewachten Grenzübergänge im Norden als Einfallstor für ihre Schmuggelgeschäfte dienten.

Die populärste Politikerin im Kosovo ist die deutsche Kanzlerin - seit sie Serbiens Streben entgegentrat, noch dieses Jahr Kandidat für den EU-Beitritt zu werden.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:27 20.12.2011

Re: Mutter Merkel in Prishtina

Pusti ti muter Merkel, pravo je pitanje šta i kako radi muter Srbija.
A pravo pitanje i za tebe je ko stvarno kontroliše sever Kosova jer je očito da to ne čine ni Priština ni Beograd i zašto je i Prištini i Beogradu upravo sever Kosova tako sporan i važan.Zar misliš da taj šver ne ide u saradnji određenih Srba sa određenim Albancima.
milisav68 milisav68 15:56 20.12.2011

Re: Mutter Merkel in Prishtina

Milan Karagaća
Pusti ti muter Merkel, pravo je pitanje šta i kako radi muter Srbija.
A pravo pitanje i za tebe je ko stvarno kontroliše sever Kosova jer je očito da to ne čine ni Priština ni Beograd i zašto je i Prištini i Beogradu upravo sever Kosova tako sporan i važan.Zar misliš da taj šver ne ide u saradnji određenih Srba sa određenim Albancima.

Pa ide naravno, kriminal nema nacionalnost.
A na severu vlada bezakonje, pa je veoma teško zaključiti, kome to više odgovara.

Nego, odakle OVK pare za oružje i za lobiranje po svetu?
Jel su beše Tači i Ramuš bili u vrhu OVK?


Milan Karagaća Milan Karagaća 16:54 20.12.2011

Re: Mutter Merkel in Prishtina


Nego, odakle OVK pare za oružje i za lobiranje po svetu?

ako si hteo reći od droge da bi nas fascinirao a njih prikazao kao sve same drogeraše i dilere, a očito jesi,moram ti reći da nisi u pravu.
Vidiš to je znala država SFRJ i Srbija još od kraja osamdesetih,a naročito pošto je Sloba onako ujedinio Srbiju bez Šiptara u institucijama.E vidiš, oni su uveli porez svim njihovim gastarbajterima u zapadnoj Evropi i organizovali skupljanje.Čak je u to vreme u Bonn-u postojao ilegalni biro vlade RK na čelu sa Bujarom Bukošijem.
Svakako , jedan od izvora finansiranja su i sredstva nekih štranih obaveštajnih službi. Sve se to znalo a Srbija ponosno preko policije stvarala sebi iluziju da vlada Kosovom.

milisav68 milisav68 20:41 20.12.2011

Re: Mutter Merkel in Prishtina

Milan Karagaća

Nego, odakle OVK pare za oružje i za lobiranje po svetu?

ako si hteo reći od droge da bi nas fascinirao a njih prikazao kao sve same drogeraše i dilere, a očito jesi,moram ti reći da nisi u pravu.

Nisam rekao da su svi Albanci narkomani i narko dileri, nego da su to Tači i Haradinaj i osnovno jezgro OVK.
E vidiš, oni su uveli porez svim njihovim gastarbajterima u zapadnoj Evropi i organizovali skupljanje

To se ne zove porez - nego reket, i svako ko je odbio to da plati, bio je kažnjavan na ovaj ili onaj način.
Sve se to znalo a Srbija ponosno preko policije stvarala sebi iluziju da vlada Kosovom.

Šta je iluzija, da se oružana pobuna guši silom?
Ili da ti se strane službe šetaju po zemlji, ko po svojoj kući?

A možda je iluzija bila i 1968. i 1981. kad se tenkovima gazilo po demonstrantima, samo čisto sumnjam da ste tada mislili da je to iluzija.

Ah da, tada to nije bila srpska vojska i policija, nego jugoslovenska, pa nije bilo preporučljivo pljuvati po tome.
beoblog beoblog 00:36 21.12.2011

The revolution idustry

KOliko ih jos imamo u vladi ??

http://www.youtube.com/watch?v=lpXbA6yZY-8

Revolution consultants are the worst nightmare of every regime. Srdja Popovic was a founder of the organisation 'Otpor', a revolution training school. It was instrumental in the overthrow of Slobodan Milosevic in the 1990s and has now inspired a new generation of activists. Political commentators like William Engdahl are convinced Otpor is being financed by the USA. "The people from Otpor gave us a book in which they described all their strategies", says Ezzedine Zaatour of the Tunisian uprising. That book was written by an American, Gene Sharp, and is now considered the "revolution guide book", being used by opposition movements worldwide. As Optor release their latest gadget, a resistance training computer game sponsored by American organisations, world leaders are voicing their concerns. "This is called a gentle coup!", insists Hugo Chavez.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana