Društvo| Život

"Timeline" Srbije koja se menja

gordanac RSS / 28.02.2012. u 08:41

 - ili: kratka hronologija napredovanja Srbije u promenama i modernizaciji od 2001 do 2012 -

(Reforme, Zapadni Balkan, Srbija - Dr.Duško Lopandić (mala hronologija EU))

news_84526.jpg 2001 - Vlada Srbije donosi jednostranu odluku o toma da predlozi svih propisa koje šalje Narodnoj skupštini na razmatranje i usvajanje budu u skladu (harmonizovani) sa zakonodavstvom EU (tada još "evropske zajednice") , poseban sektor za "EU integracije" je u ministarstvu za ekonomske odnose sa inostranstvom, a Srbija je deo Savezne Republike Jugoslavije koja je nadležna za monetarnu, spoljnju politiku, vojsku i manjinska pitanja, kao i pitanja ljudskih prava, i SRJ je samo članica UN, nismo bili ni članica Saveta Evrope, niti ijedne druge organizacije ili međunarodne institucije

2003 - februara, odlukama Skupštine SRJ i nacionalnih parlamenata Srbije i Crne Gore, SRJ je transformisana u Državnu zajednicu Srbija i Crna Gora, uređenu Velikom i "Malom" Ustavnom poveljom i ona ustanovljava Odbor za EU integracije

2003 - nakon martovskog atentata na Zorana Đinđića, 3. aprila 2003. SRJ je primljena u ćlanstvo Saveta Evrope, a na Samitu EU u Solunu 21.06.2003. podnet je zahtev za početak procesa pridruživanja EU. Tom su zahtevu prethodile majske odluke Komisije utemeljene na Zagrebačkoj Deklaraciji iz 2000 godine. U maju 2003. Komisijski dopis o "Zapadnom Balkanu i evropskim integracijama"  predložio je da se politika EU prema regionu obogati elementima preuzetim iz procesa proširenja, čime se podcrtava krajnji cilj ponude članstva zemljama zapadnog Balkana. Evropski savet u Solunu (19-20 juni 2003.) potvrdio je PSP kao politički okvir kursa EU prema zapadno balkanskim zemljama sve vreme do njihovog budućeg pristupanja i odobrio Solunsku agendu.

2004 - 14.oktobra Narodna skupština Republike Srbije, na predlog narodnih poslanika iz više poslaničkih grupa donosi Rezoluciju o pridruživanju EU, napravljenu u saradnji sa Evropskim pokretom Srbije

 2005 - U Izveštaju o izvodljivosti od 12. aprila 2005. Komisija je zaključila da su Srbija i Crna Gora dovoljno pripremljene za pregovore o Sporazumu za stabilizaciju i pridruživanje (SSP) sa EU. Savet EU je 25. aprila 2005. odobrio Izveštaj o izvodljivosti i pozvao Komisiju da podnese direktive za pregovore o SSP. Komisija je jasno stavila do znanja da će nastavak i tempo razgovora zavisiti od napretka Srbije i Crne Gore u rešavanju pitanja koje su istakli Komisija i Savet EU, uključujući postizanje pune saradnje sa Međunarodnim krivičnim sudom za bivšu Jugoslaviju (Haškim Tribunalom) bez odlaganja. Osnovan je, takođe Kabcelarija za pridruživanje evropskoj uniji.

 2006 - majski referendum o obnovljenoj nezavisnosti Crne Gore, održan u skladu sa odredbama Ustavne povelje kojim Srbija i Crna Gora postaju dve nezavisne države, pa time i potpuno samostalne u odlučivanju o evropskim integracijama

 2006 -  Evropska Komisija je 3. maja 2006. odlučila da prekine pregovore o SSP. i naglasila svoju spremnost da nastavi pregovore čim se postigne puna saradnja sa Tribunalom. Nakon prestanka Državne Zajednice Srbije i Crne Gore, Savet je usvojio dopunjene direktive za pregovore o SSP sa Srbijom, s obzirom da je Srbija država naslednik Državne Zajednice Srbije i Crne Gore. Nakon parlamentarnih izbora u Srbiji, u februaru 2007. Savet je pozdravio spremnost Komisije da nastavi pregovore o SSP sa novom vladom pod uslovom da ona pokaže jasnu opredeljenost i preuzme konkretnu i delotvornu akciju u pravcu pune saradnje sa Tribunalom. Pošto je novo formirana koaliciona vlada u maju 2007 ispunila ove uslove, Komisija je 13. juna 2007 nastavila pregovore sa Srbijom.

2007 - U kontekstu spoljne dimenzije politika EU u oblasti slobode, bezbednosti i pravde – pregovori za vizne olakšice i sporazumi o readmisiji sa Srbijom započeti su u novembru 2006. a Sporazum sa Srbijom parafiran 16. maja 2007. (Zaključci Saveta o zapadnom Balkanu od 18. juna 2007.)  Sporazum za vizne olakšice i readmisiju sredinom septembra iste godine. Cilj sporazuma jeste da se olakša srpskim državljanima da dođu do viza EU, i da se pri tom istovremeno postave jasnija pravila o borbi protiv ilegalnih migracija.

2008 - potpisan Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju, čime Srbija "prelazi" iz faze pridruživanja u fazu "pristupanja" čiji su glavni delovi status kandidata, pregovori o članstvu i određivanje samog datuma za članstvo. Uredbom Vlade Srbije osnovana je Kancelarija za evropske integracije koja je preuzela sve poslove prethodne Kancelarije za pridruživanje, odnosno Ministarstva za ekonomske odnose sa inostranstvom iz 2001.

 2009, 2010, 2011 - usvojena su sva nacionalna dokumenta kojima se definišu obaveze institucija i organizacija za poslove evropskog menjanja svih politika u Srbiji, kao i mehanizmi kojima se kontroliše i obavlja nadzor nad primenom odredbi dokumenata donetih u skladu sa obavezama evropskog menjanja Srbije, od Nacionalnog plana akcije, preko Strategije za smanjenje siromaštva, sve do institucionalizovane kontrole svih učesnika od strane Narodne skupštine Republike Srbije i odgovora na Upitnik EU koji je Vlada obavezna da sastavi da bi mogla da podnese zahtev ua kandidaturu. Svake od tih poslednjih tri godine, Evropska komisija donosi svoj godišnji izveštaj o napretku Srbije i preporuke za ispravljanje grešaka i poboljšavanje stanja u nekom od sektora. Sve do leta 2011, jedan od dodatnih uslova bila je saradnja sa Tribunalom u Hagu, kao i uspostavljanje pune regionalne saradnje. Posebno se obraća pažnja na rad Narodne skupštine, pravosuđa, slobodu medija, stanje u borbi protiv korupcije i omogućavanju rada nezavisnih i regulatornih tela, od zaštitnika građana, preko poverenika za dostupnost informacija i zabranu diskriminacije, do državnog revizora i agencije za borbu protiv korupcije. Svi izveštaji govorili su o - nespornom napretku, bez obzira na teškoće, izmerene i uočene greške i njihovo ispravljanje

 2012 - danas, 28.februara, ministri EU doneće zvaničnu odluku o kandidaturi Srbije i procene o datumu početka pregovora o članstvu, to će biti poslednja faza pre objavljivanje odluke o samom datumu članstva i završetak prvog dela procesa pridruživanja i pristupanja Srbije EU, započetog 21.juna 2003.

 *****************************

 Time se proces menjnja nikako ne završava, jer - menjanje na bolje nikada ne prestaje, ali time merljivo i dokazivo naša svakodnevica, naše upravljanje prostorom i društvom postaje sasvim slično kao u bilo kojoj državi moderne Evrope, sa svim teškoćama koje Evropa danas ima i koje će (verovatno) imati i ubuduće. Ali - će ih rešavati, zajedno sa nama svima, kao što je to bilo i za ovih poslednjih 8 godina plus 3 godine evropskog menjanja Srbije.

 I kad god neko pokušava da vas (nas) zaluđuje tlapnjama o tome kako "od te Evrope nema ništa", "to je sve na dugom štapu", "samo nas uslovljavaju", "to se raspada", "nikada mi nećemo biti članovi" ili da izrekne blo kakvo drugo "prazno mudroslovlje" koje procenjuje da je sve to "neuspeh, pa ne treba ništa ni da se radi, treba samo da se bude - protiv nečega, nikako za nešto", pažljivo pogledajte u godine iza sebe i oko sebe i videće se jasno - evropske integracije su odlično sredstvo kojim menjamo sve naše "loše navike", kojima zaista modernizujemo sopstvenu državu i društvo i kojima - konačno završavamo sve nezavršene i nasleđene poslove za koje nismo imali ni volje ni plana da ih obavimo ranije ili na vreme i kako (često presporo za mnoge od nas) ipak ispunjavamo obaveze prvo prema sebi samima, jer sebi sami dugujemo - dobru upravu i pristojnu državu, a to se samo sopstvenim radom može postići, nikako drugačije. Nezadovoljstvo postignutim je dokaz u prilog realnom gledanju u rezultate, jer je, zahvaljujući evropskim integracijama kao sredstvu menjanja, moguće objektivno meriti bilo kakav rezultat, kao što bi bez njih (EU integracija) ostali bez jasnog plana o poslovima koje treba uraditi i bez mehanizama za ispravljanje grešaka koje se pri takvom radu čine.

 I - građani Srbije sasvim očigledno uspešno obavljaju taj posao, uspešnije nego ljudi na javnim poslovima, često i uprkos nezamislivim teškoćama  u svom svakodnevnom životu od ekonomske i socijalne neizvesnosti do nepotrebnog, katkad i arogantnog izostanka uvažavanja i poštovanja za sve njihove dnevne napore.

 Biti protiv EU je legitimno i legalno, ali je neproduktivno biti protiv menjanja i sebe samih i društva u kom svi zajedno živimo, neproduktivno je odbijati da se "zasuču rukavi" zato što je teško, rizično, katkada obeshrabrujuće naporno graditi - dobru državu, neproduktivno je zalagati se za "ostavljanje svih problema da se reše sami od sebe, već nekada i već nekako", neproduktivno je ne dati jasan odgovor na pitanje "A KAKO ako ne EU integracijama?"

I otpora menjanju (sasvim logično i očekivano) ima svuda, jer kao da nije u ljudskoj prirodi da se dobrovoljno menja, kao što i neznanja o upravljanju promenama ima na mestima gde ne bi smelo da ga bude.To proizvodi zastoje, odustajanja, traženje potpuno novih rešenja kad sva do tog trenutka poznata - ne dovode do odluka, do dogovora, do kompromisa kojim se ipak - pristaje (često nevoljno) na - menjanje "loših navike" kojim smo nekako "navikli" da radimo, bez obzira na rezultate.

Ali....

 Ko hoće da sve to radi - nađe način, ko neće - nađe izgovor. Ali nijedan dovoljno dobar da bi zaustavio menjanje Srbije na bolje.

 Dug je put pred nama, ali još duži i teži je - već iza nas, to nikada ne treba da zaboravimo.

 Dobra Srbija?

 Možemo mi to, svi zajedno.

news_84526.jpg 



Komentari (255)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 10:54 28.02.2012

Re: .

NNN
manje od 50% upisanih birača je glasalo za pridruživanje
ali više od 50% je glasalo za pridruživanje od onih koji su izašli na referendum

pa da.
formalno je sve ok

edit: može se primetiti da je proces pridruživanja eu jedan veoma formalan proces (što je sasvim ok, svi demokratski procesi su takvi) a koliko se suštinsku tu nešto dešava ne bih ovom prilikom. šteta da kvarimo slavlje
NNN NNN 10:02 28.02.2012

Poželimo nam

puno sreće
Atomski mrav Atomski mrav 10:34 28.02.2012

Re: Poželimo nam

Trebaće nam.
NNN NNN 10:49 28.02.2012

Re: Poželimo nam

Uvek nam je trebala...
Atomski mrav Atomski mrav 15:06 28.02.2012

Re: Poželimo nam

Protraćili smo je na trojke Đorđevića i Kecmana...
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 10:06 28.02.2012

Nagrada

Najprikladnija nagrada za ovaj (pre)rani slavljenichki pamflet bi verovatno bila da (josh ovaj put?) Srbija ne dobije status kandidata. Pored svega i u prkos svemu.
Onda bi sutrashnji i naknadni blog "posipanja pepelom" ili njegov izostanak, bili prava poslastica za poneke posetioce ovde.

Ali rezultat ce (verovatno) biti malo drugachiji: DS ce dobiti kandidaturu bez koje ne moze da opstane, a Srbija ce (na neodredjeno) ostati bez chlanstva i morace da prezivi.

Yep, "it's a wash".

Iako su mi tajming, ton, i poruke ovog pamfleta odvratne jednako koliko i sama DS - ipak, iskreno zelim Srbiji da dobije, ako vec nishta drugo - onda barem ovu, kandidaturu.

Ne mislim da ce se Srbija 'promeniti' na bolje zbog kandidature ili (jednog dana, i ako) chlanstva u EU. Niti da je teza "protiv EU = protiv promene" intelektualno poshtena (niti tachna) teza.

Mislim da se Srbija mora promeniti da bi opstala - bez EU ili sa njom. Sasvim svejedno. Ukoliko se ne promeni - nestace. U EU ili van nje.


"neproduktivno je ne dati jasan odgovor na pitanje "A KAKO ako ne EU integracijama?"..."

Ne - neproduktivno je sto vlast u Srbiji, od revolucije - do danas, NEMA ODGOVOR ni na jedno pitanje osim na pitanje "chlanstva", zato shto je pitanje "za ili protiv", u ovom sluchaju NAJLAKSHE pitanje. Pitanja kako, kada, i sl - su vec neshto drugo.

Da sumiram - nadam se da ce Srbija dobiti kandidaturu (ma kako to malo znachilo, i shta god od nje ostalo nakon stho DS zavrshi sa njenim vitlanjem po charshiji), a da ce DS izgubiti izbore (jer je Srbiji, za njen opstanak, NUZNA promena).

A tek da odgovorim na "vrlo verovatno" pitanje koje sledi "A KO ako ne DS?": Bilo ko. Zaista. BILO KO.
loader loader 10:44 28.02.2012

Re: Nagrada

Bilo ko.

Zanimljiva "logika"
"Hajde da ne pijemo ovu vodu koja baš i nije bistra. Bolje da ločemo blato."
Ni to nije sporno, samo pod jednim uslovom - da savet ne bude za čitavu Srbiju i njeno "dobro", već da bude vaš lični izbor.
hajkula1 hajkula1 12:36 28.02.2012

Re: Nagrada

cane.srbljanovic

... Srbija dobiti kandidaturu... DS izgubiti izbore (jer je Srbiji, za njen opstanak, NUZNA promena).

A tek da odgovorim na "vrlo verovatno" pitanje koje sledi "A KO ako ne DS?": Bilo ko. Zaista. BILO KO.


Ima KO. Samo kriju od nas. Režimski mediji ne objavljuju. Njihove Piar (PR) agencije nas obrađuju, zbog interesa i (kakvog god) straha.

Ima KO. Srbija ima snage. ONI nas ubeđuju da nema ko drugi, da neće drugi da se bave politikom... IMA KO. Prevareni, otpušteni, poniženi, iznevereni se povezuju, organizuju. Ozbiljno.

audrey92 audrey92 12:57 28.02.2012

Re: Nagrada

hajkula1
cane.srbljanovic

... Srbija dobiti kandidaturu... DS izgubiti izbore (jer je Srbiji, za njen opstanak, NUZNA promena).

A tek da odgovorim na "vrlo verovatno" pitanje koje sledi "A KO ako ne DS?": Bilo ko. Zaista. BILO KO.


Ima KO. Samo kriju od nas. Režimski mediji ne objavljuju. Njihove Piar (PR) agencije nas obrađuju, zbog interesa i (kakvog god) straha.

Ima KO. Srbija ima snage. ONI nas ubeđuju da nema ko drugi, da neće drugi da se bave politikom... IMA KO. Prevareni, otpušteni, poniženi, iznevereni se povezuju, organizuju. Ozbiljno.



Joj, ne skrivaj imena, KO? KO? KO? I ko ih krije? (I zasto?)
freehand freehand 13:02 28.02.2012

Re: Nagrada

Ima KO. Samo kriju od nas. Režimski mediji ne objavljuju. Njihove Piar (PR) agencije nas obrađuju, zbog interesa i (kakvog god) straha.

Ima KO. Srbija ima snage. ONI nas ubeđuju da nema ko drugi, da neće drugi da se bave politikom... IMA KO. Prevareni, otpušteni, poniženi, iznevereni se povezuju, organizuju. Ozbiljno.

Pa takvi su i ovi bili za Slobinog vakta.
Naše ogledalo.
mariopan mariopan 13:07 28.02.2012

Re: Nagrada


Joj, ne skrivaj imena, KO? KO? KO? I ko ih krije? (I zasto?)

Da, kazi i nama.
freehand freehand 13:37 28.02.2012

Re: Nagrada

Najprikladnija nagrada za ovaj (pre)rani slavljenichki pamflet bi verovatno bila da (josh ovaj put?) Srbija ne dobije status kandidata. Pored svega i u prkos svemu.
Onda bi sutrashnji i naknadni blog "posipanja pepelom" ili njegov izostanak, bili prava poslastica za poneke posetioce ovde.

Evo, b'ate. Iz tvojih usta u načuljene uši:

Evropska unija | utorak 28.02.2012 | 00:05 -> 13:20
Rumunija odlaže odluku o Srbiji
Izvor: B92, Beta, Tanjug
hajkula1 hajkula1 15:05 28.02.2012

Re: Nagrada

mariopan

Joj, ne skrivaj imena, KO? KO? KO? I ko ih krije? (I zasto?)

Da, kazi i nama.



Da li smem da kažem ?


Ljudi koje sam malo bliže upoznavala u vreme protesta, pre više od 20 godina.
Konkretno, sa čovekom (hoću li prekršiti neki zakon ako ovde napišem njegovo ime?) nismo u kontaktu ali imam abere, da ne kažem da čujem tračeve o njemu. Po nekada je u medijima kada je neka tema iz njegove struke.

Znate, (on je par godina mlađi od mene), kada gledate nekoga kakav je od deteta, u mladosti, student, u kakvog čoveka se razvija pa poželite da vaš sin bude takav.

Radan, iskren, pošten, inteligentan, obrazovan, 2 fakulteta, sportista, od reči, hrabar, emotivan. Seljak u duši, radnik na delu

Na žalost, živimo u vreme marketinga i PR agencija, u informativnoj blokadi. Sigurno da ima još ljudi vrednih poštovanja za koje ne znamo. Prozovimo ih.

Na primer, znam čoveka koji nije hteo da vrlo bliskim ljudima ubaci dete na budžet, ali je digao kredit da mu uplati školarinu. Njgovo ime ako kažem javno, mrtav sam čovek

PS
Hvala Gogos što nam je omogućila da otvorimo dušu, bar do večeras. Posle, šta bude neka bude


Hansel Hansel 15:09 28.02.2012

Re: Nagrada

freehand
Rumunija odlaže odluku o SrbijiIzvor: B92, Beta, Tanjug

Samo da i ovde naglasim da je zaista reč o prljavoj uceni - naime, deo Vlaha se u istočnoj Srbiji smatra autohtonom etničkom grupom - Vlasima, dok se drugi smatra Rumunima, na čemu insistira i Rumunija. Pojednostavljeno, sada Rumunija traži od Srbije da natera Vlahe da se izjašnjavaju kao Rumuni. Ne bi, valjda, da investicija propadne, jer od sredine devedesetih je rumunska država davala stipendije za Vlahe iz Srbije koji su strudirali u Rumuniji.

Baš danas se pojavila i ova vest: Uskoro na TV Bor emisije titlovane na vlaškom jeziku iz koje može da se ponešto sazna o podelama unutar vlaškog etničkog (nacionalnomanjinskog) korpusa.

Šef projekta u TV Bor Miodrag Kokelić, koji se pominje u vesti, inače je bio sjajan tip dok nije ušao u politiku (bio je u DS-u, ne znam sada), a onda je, na mestu rukovodećeg - što na čelu TV Bor, što Centra za kulturu, bio prilično komotan u ličnom (u prijatnom društvu) trošenju sredstava za prezentaciju. Imao je običaj da kaže da samo sledi stavove svoje partije. Čiji je čovek danas, ne znam.

DODATAK: Šta Poljska, Rumunija i Litvanija imaju protiv Srbije?
pantela8 pantela8 15:20 28.02.2012

Re: Nagrada

Mi locemo blato vec 12 godina.
hajkula1 hajkula1 16:30 28.02.2012

Re: Nagrada


Na umu mi je PRS

Pokret radnika i seljaka, a čovek, vodja pokreta (ne partije jer to nije, ima razlike) je Profesor Međunarodnog instituta za bezbednost ...

Dr Zoran Dragišić

http://www.rssavez.org/pokret_radnika_i_seljaka-proglasi.html

mariopan mariopan 17:50 28.02.2012

Re: Nagrada

hajkula1

Na umu mi je PRS

Pokret radnika i seljaka, a čovek, vodja pokreta (ne partije jer to nije, ima razlike) je Profesor Međunarodnog instituta za bezbednost ...

Dr Zoran Dragišić

http://www.rssavez.org/pokret_radnika_i_seljaka-proglasi.html


Ovaj?

БЕСПЛАТНЕ АКЦИЈЕ ОД ПРИВАТИЗАЦИЈЕ. СВИ НАМИРЕНИ, ГРАЂАНИ ПРЕВАРЕНИ. ДОЂИ ПО СВОЈИХ 970 ЕВРА! биће организована по целој Србији док се не прикупи најмање милион потписа преварених грађана. Након прикупљених милион потписа грађана предлог Закона са подршком грађана ће се предати Скупштини Србије „У Србији је постало правило да политичари варају и лажу народ и да због тога не одговарају никоме. Обећање да ће се свим пунолетним грађанима Србије исплатити по 1000 еура од приватизација је обавезујуће, посебно јер је дошло од Министра Владе Србије и на основу тог обећања је та Влада добила још један мандат од грађана. Покрет радника и сељака као најшири народни покрет ће, након победе на предстојећим изборима, извршити ревизију свих приватизација у Србији и за сваку неправилност и злоупотребу службеног положаја у процесу приватизација ће одговорни ићи у затвор. Обећавамо грађанима реваншизам након наше победе на изборима. Показаћемо на делу да се не може некажњено пљачкати и понижавати народ. Сви који су поштено радили свој посао у јавним службама нека се не боје. Али они који су одговорни за пљачку, корупцију, преваре, понижавање народа, боље им је да се на дан објаве резултата избора хватају прве границе јер ћемо их похапсити све до једног и судити им по Закону о кривичном поступку који су они донели. Враћање државе народу, искорењивање корупције, успостављање јаких институција ће бити средишњи посао Покрета радника и сељака. Јер без јаке државе нема ни економског напретка ни нових инвестиција, ни нових запослења“. - изјавио је данас проф.др Зоран Драгишић, председник Покрета радника и сељака

Nadam se da nema problema sto sam kopirala ovaj deo?

Verujuci da ce DOS pa DS uraditi sve to glasala sam za njih, i debelo se zeznula, kao sto vidis.

Ako Zoran Dragisic ne laze, svi treba da stanemo uz njega, bar zbog obecanja o sudjenju za pljacku veka, iskorenjivanju korupcije i vracanju drzave narodu.

Ja bih ga podrzala pod uslovom da mi napismeno potvrdi da ako slaze, mozemo ga slobodno obesiti za prvu banderu?

Neka mi to potpise pa da i ja njemu "potpisem" mandat na izborima?.

Edit

Vidim li bilo koje poznato lice (nekog bivseg politicara) u njegovim redovima, znacu koliko je iskren. Zato ono o banderi nece biti potrebno.
jinks jinks 19:10 28.02.2012

Re: Nagrada

hajkula1
Konkretno, sa čovekom (hoću li prekršiti neki zakon ako ovde napišem njegovo ime?) nismo u kontaktu ali imam abere, da ne kažem da čujem tračeve o njemu.

Koliko sam razumeo jedan covek u ovoj prici znaci vrlo malo, izgleda da je vaznija grupa koja nosi promenu.

Koliko puta se desavalo da se isturi jedan (naizgleda uverljiv, vredan, pametan, posten, itd.) a iza njega ... sve skupljeno s'koca i konopca. I ovi drugi na kraju pretegnu.
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:45 29.02.2012

Re: Nagrada

cane.srbljanovic

Хтедох да цитирам неки део коментара, али нисам успео да извучем најбоље јер је цео коментар

Реформе, може се рећи европског карактера, трпе због партикуларних интереса чланица са једне стране, и интереса врхушке са друге.

У тој клопци, реформе су другоразредног значаја и неаутентичне. Цео процес представља маску, скривање од питања уређења државе. Коруптиван систем са јако лошим завршетком, ако до завршетка дође
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:37 29.02.2012

Re: Nagrada

Thx zlopogledja :)

BTW - kako svi ovde uglavnom baratamo samo chinjenicama, obavezno iz pozicije apsolutnog znanja i znachajnih, superiornih i nesumnjivih informativnih i kontemplativnih kapaciteta, hajde da za promenu - probamo sa nagadjanjem i 'labavim' hipotezama:
- Agenda sa Vlasima nije aktivirana sluchajno
- Rumunija nije samoinicijativno, niti neplanirano, otvorila ovu agendu
- Procena ne-rumunskih interesa je da je 'puzajuci' pristup u iznudjivanju ustupaka od Srbije efikasan, i moze da 'proizvede' josh rezultata, pre eventualnog dobijanja kandidature, sa malim ili nikakvim 'cost'
- ne-rumunski interesi demonstriraju SIGURNOST da mogu da 'milk this cow' sve do 'nije-vazno-kada'
- Nash Predsednik, 'koalicija' i Vlada pochinju da naziru obrise svoje kolosalne nedovoljnosti, nesposobnosti i tuposti
- ne-rumunski interesi zaista ne mare za sudbinu kooperativnog predsednika i vlade, and dont give a flying f*ck ko 'vlada' Srbijom, jer:
a) Srbija NECE postati chlan EU u sledecih 20 godina (verovatno ni mnogo kasnije), b) Ostali potencijalni 'partneri' ce biti (already 'secured') jednako kooperativni, c) bilo-kako-bilo, planovi za Srbiju su na nepromenljivom kursu i nikakve promene (male, velike, dramatichne) ne mogu da ih zaustave.
- Srpska 'elita' jednostavno nema potencijala da razume politichku poziciju Srbije, anticipira bilo shta shto predstoji Srbiji, i formulishe suverenu strategiju i planove opstanka Drzave.
- I na kraju (dare I say?), Srbiji predstoji dalje cepkanje i destrukcija, kako teritorije, tako i politichkog i celog drushtvenog sistema. Jer 'why not?'.

Ali, to su samo shuplje spekulacije. Bez utemeljenja u stvarnosti i common-sense. Jiberish 'patrijote' i n-Srbijanca. Tin-foil stuff.
maksa83 maksa83 09:45 29.02.2012

Re: Nagrada

Nash Predsednik, 'koalicija' i Vlada pochinju da naziru obrise svoje kolosalne nedovoljnosti, nesposobnosti i tuposti


"E što ne volim kad ljudi izmišljaju..."

(Bata Stojković, Ko To Tamo Peva)
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:57 29.02.2012

Re: Nagrada

"E što ne volim kad ljudi izmišljaju..."


mariopan mariopan 10:31 29.02.2012

Re: Nagrada

- Nash Predsednik, 'koalicija' i Vlada pochinju da naziru obrise svoje kolosalne nedovoljnosti, nesposobnosti i tuposti

Ovo ni u snovima ...sve drugo je moguce samo ovo ne.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 10:41 29.02.2012

Re: Nagrada

sve drugo je moguce samo ovo ne.


Oh ye of little faith...

Mada... da ja to obrishem? Za svaki sluchaj?
hajkula1 hajkula1 11:22 29.02.2012

Re: Nagrada

Nema problema.

To je pre svega pravno pitanje. Da može da se ostvari - može. Uslovljen je dovoljnim brojem poslanika u skupštini, odnosno rezultatima izbora.

O 970 evra

Naravno da ne obećava da će to biti koliko odmah, niti će se rok odužiti do beskonačnosti. Ne mogu da ti odgovorim u njegovo ime, je nepoželjan odgovor.

Imam nekoliko prostih rešenja (verovatno i Zoran Dragišić misli na slično, čudi me da se ovi sadašnji, nisu setili) šaljem ti na PP svoj broj telefona.
Neću javno da dajem recept, ne bi bilo prvi put da se moja ideja upotrebi, zloupotrebi pa nakaradi. Recept čuvam od zloupotreba, od nakaradjivanja.

Vidim li bilo koje poznato lice (nekog bivseg politicara) u njegovim redovima, znacu koliko je iskren. Zato ono o banderi nece biti potrebno.




Sada postoji veliki, ogroman problem zbog anonimnosti i informativne i medijske blokade.











hajkula1 hajkula1 13:54 29.02.2012

Re: Nagrada


Zoran Dragišić nije baš poznat širokoj javnosti a saradnici pogotovo nisu. Razumljivo, to su ljudi koji se nisu bavili politikom, bar ne na nekom ,,višem nivou,, niti su ,,interesno povezani s vladajućom kastom,,. Ukratko, to su ljudi koji žive od svog rada ili bi želeli da žive od svog rada.

Zoran Dragišić i još neki iz PRS su bili aktivni u pobunama (kao i ja i mnogi) ali kada je došlo do podele vlasti, povukao se.
Iz stranke (sa Rasimom Ljajicem, koja beše?) je istupio jer nije bilo podrške malinarima a on nije mogao da bude i aktivno sa malinarima i član stranke koja sudeluje u vlasti, pitanje lične etike, morala.

Koliko vidim spisak članova - uglavnom tipa Udruzenje vocara i vinogradara, Malinara, Poroizvodjaca svinja, Mlekara, Sindikati više preduzeca koja su prodata a radnici izigrani, organizacije lica sa hendikepom, iz prosvete, policije, invalidi ... I te asocijacije daju svoje clanove, ne politicare, da ih predstavljaju.
Bas gledam na sajtu ko su najsveziji
Влашка демократска странка Србије
Удружење српских домаћина
Покрет за југ
Покрет за бољи Вршац
Фракција која се одвојила од „Богате Србије“ Захарија Трнавчевића
Одбор Српске напредне странке из Смедерева
Шест одбора из Бора, Ћуприје, Параћина, Деспотовца, Књажевца и Свилајнца покрета „Живим за Крајину“ – Бошко Ничић, некада чланице УРС-а
Асоцијација воћара и виноградара Србије


Pa ti vidi.
Zoran Dragišić poziva da se ljudi aktiviraju, organizuju i sami biraju ko će da ih zastupa. Da misle svojom glavom i uzmu stvar u svoje ruke.

Ja njemu verujem, i znam da daje sve od sebe za ono za šta preuzme odgovornost i ispuni ono što obeća. Zato i za njegove saradnike ne brinem.

Ja bih prva razglasila na prvi propust, eventualni pokušaj, nešto.







mariopan mariopan 14:44 29.02.2012

Re: Nagrada

cane.srbljanovic
sve drugo je moguce samo ovo ne.


Oh ye of little faith...

Mada... da ja to obrishem? Za svaki sluchaj?

Nemoj, neka ostane zapisano, za istoriju.
mariopan mariopan 14:52 29.02.2012

Re: Nagrada

O 970 evra

Naravno da ne obećava da će to biti koliko odmah, niti će se rok odužiti do beskonačnosti. Ne mogu da ti odgovorim u njegovo ime, je nepoželjan odgovor.

Ovo ja nisam ni shvatila da on obecava, niti da se gradjanima daje mogucnost da to naplate.

Shvatila sam da poziva gradjane da se pobune protiv ocigledne lazi, jedne od mnogih, koja je donela jos jedan mandat Tadicu, tako bar tvrdi Dinkic ( o tome ko je veci lazov i da li verovati Dinkicu bar za to, ne bih, konkurs za najveceg lazova bice zvrsen posle izbora )...dakle taj deo nije bio potrebe ni da objasnjavas.

Tim simbolicnim gestom porucuje svima, i gradjanima i politicarima, da je laz koja je nekome donela korist kaznjiva i zakonom jer se racuna kao prevara. A da su nas lagali i varali, da su nas opljackali i da nas jos zezaju u zdrav mozak - jesu?
Ako se ne pobunimo tako nam i treba.
mariopan mariopan 14:55 29.02.2012

Re: Nagrada


Ja bih prva razglasila na prvi propust, eventualni pokušaj, nešto.


Ovo ti verujem.
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:30 29.02.2012

Re: Nagrada

hajkula1

Zoran Dragišić nije baš poznat širokoj javnosti a saradnici pogotovo nisu. Razumljivo, to su ljudi koji se nisu bavili politikom, bar ne na nekom ,,višem nivou,, niti su ,,interesno povezani s vladajućom kastom,,. Ukratko, to su ljudi koji žive od svog rada ili bi želeli da žive od svog rada.

Zoran Dragišić i još neki iz PRS su bili aktivni u pobunama (kao i ja i mnogi) ali kada je došlo do podele vlasti, povukao se.
Iz stranke (sa Rasimom Ljajicem, koja beše?) je istupio jer nije bilo podrške malinarima a on nije mogao da bude i aktivno sa malinarima i član stranke koja sudeluje u vlasti, pitanje lične etike, morala.



Jel to stvarno misliš? Ako mu je stranka među strankama ono što mu je sajt među sajtovima, neće valjati ni za njega ni za saradnike. Dakle na internetu je ukratko katastrofa, ovo što stoji na netu je jedna imitacija sajta bez glave i repa, bez koncepta i bez ikakve želje da se posetilac zadrži ili informiše. A pri tom uopšte dizajn nisam kritikovao...

Фракција која се одвојила од „Богате Србије“ Захарија Трнавчевића


Kad pre, majkumu, stranka mlada, međ` najmlađima, a stigli su da
1. imaju frakciju
2. da se frakcija odvoji od stranke
3, da se frakcija priključi drugoj stranci

Ih baš dinamičan život, a? A da se kladimo da je u pitanju isključivo borba načela, nema tu ni trunke ličnih antipatija, interesnih borbi, survnjivosti, šta misliš? Sujete?
Одбор Српске напредне странке из Смедерева

Tek kod ovih sve pršti od načela...
hajkula1 hajkula1 11:28 01.03.2012

Re: Nagrada

uros_vozdovac
hajkula1

Zoran Dragišić nije baš poznat širokoj javnosti a saradnici pogotovo nisu. Razumljivo, to su ljudi koji se nisu bavili politikom, bar ne na nekom ,,višem nivou,, niti su ,,interesno povezani s vladajućom kastom,,. Ukratko, to su ljudi koji žive od svog rada ili bi želeli da žive od svog rada.

Zoran Dragišić i još neki iz PRS su bili aktivni u pobunama (kao i ja i mnogi) ali kada je došlo do podele vlasti, povukao se.
Iz stranke (sa Rasimom Ljajicem, koja beše?) je istupio jer nije bilo podrške malinarima a on nije mogao da bude i aktivno sa malinarima i član stranke koja sudeluje u vlasti, pitanje lične etike, morala.



Jel to stvarno misliš? Ako mu je stranka među strankama ono što mu je sajt među sajtovima, neće valjati ni za njega ni za saradnike. Dakle na internetu je ukratko katastrofa, ovo što stoji na netu je jedna imitacija sajta bez glave i repa, bez koncepta i bez ikakve želje da se posetilac zadrži ili informiše. A pri tom uopšte dizajn nisam kritikovao...

Фракција која се одвојила од „Богате Србије“ Захарија Трнавчевића


Kad pre, majkumu, stranka mlada, međ` najmlađima, a stigli su da
1. imaju frakciju
2. da se frakcija odvoji od stranke
3, da se frakcija priključi drugoj stranci

Ih baš dinamičan život, a? A da se kladimo da je u pitanju isključivo borba načela, nema tu ni trunke ličnih antipatija, interesnih borbi, survnjivosti, šta misliš? Sujete?
Одбор Српске напредне странке из Смедерева

Tek kod ovih sve pršti od načela...



U pravu si što se tiče sajta. Baš razmišljam o sajtu i uopšte o prezentaciji.
Znam koliko pakovanje utiče na cenu.

Hronološki

Krenulo je sa protestom malinara. Spontano im se prikljucuju i drugi seljani, asocijacije prvo proizvođača poljoprivrednih proizvoda, onda ostalih. Meni je to ličilo na esnafska povezivanja, u tom smislu.
Čula sam za to, interesovala se i priključila se. Tako je išlo, samoinicijativno. Bez nekog planiranja osnivanja stranke.

Što se tiče frakcija koje se otcepljuju i priključuju - pa, bilo je zrelo. Evo, čekam kada će jedan (bar) mesni odbor naprednjaka... Kaže, požuteli su.
Poznajem ljude, imaju te stavove i ništa više. Nisu kriminalizovani, korumpirani... Članstvo je jedna priča a vođstvo i finansijeri, nešto sasvim drugo.
Mis'im stvarno me pitaš za ove što su se odvojili od Trnavčevića?
Prilično dobro se sećam, pre ne više od par meseci je Zaharije osnovao neku stranku seljaka... Ljudi shvatili o čemu se radi i promenili mišljenje. Šta, napravili su neku štetu, koje je poenta?
Tako i taj mesni odbor iz Smedereva. To je jedna smederevska MZ, tačnije selo iz okoline Smedereva, ne razumem što su ti sumnjivi?
Tako i većina članova i birača DS. Evo, popljujte me, davala sam glas Tadiću, i agitovala, što za njega a što protiv Nikolića. Kupujem izloženo na polici.
Sada imam ZA koga.
Što se sujete tiče, visoko sam na listi. Moja sujeta, moj ponos me sprečavao da čekam u redu pred ambasadom i ne mogu da oprostim kampovanje za lična dokumenta (lažem, ćerka i njen dečko su čekali noću al kao da sam ja). Meni previše i ono malo (2 sata, pukla im mreža <.
Sujeta i ponos i lična antipatija prema nekim kolegama koji imaju negativan uticaj na mene, moje prijatelje, ljude koje poštujem. Lična antipatija prema komšiji iz 3-će ulice, prolazi našom i ostavi za sobom kesu s đubretom. Uuu, jš kako imam lične antipatije prema raznim ljudima zbog ćudi. Javi se i surevnjivost. Imam rezultate iza seba, a ona - ni dva petka nije sastavila... Još kako imam.

Sve najbolje

antioksidant antioksidant 11:30 01.03.2012

Re: Nagrada

Članstvo je jedna priča a vođstvo i finansijeri, nešto sasvim drugo.

tužna priča svih srpskih stranaka
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:47 01.03.2012

Re: Nagrada

Ma okay, nije problem, nek sveta 1000 cvetova. Nego znaš, sećam se, nije ni tako davno bilo kad se ta SNS rađala, pa prolazim ja kroz Čika Ljubinu ulicu, a ono gužva na vratima učlanjuju se. Ono baš gužv, jedva ljudi dočekali da se pojavi politička snaga koja je spas. Nije nego, a mi ne znamo Vučića i Nikolića...
Pa da vidiš posle ko se sve poučlanjivao na Voždovcu u taj SNS. Zato i kažem, sve tu pršti od načela.

Da se razumemo ovi drugi su samo malo bolji, jer su ove SNS-ovce oterali iz svojih stranaka iz raznoraznih razloga od kojih ni jedan nije sposobnost, vrednost i poštenje. A ni idealizam, ne brini. A što su kolektivno prešli to me ne čudi ni malo, jedino tako je i prirodno, u SNS individualizam se ne gaji, posprdno gledaju na takvu pojavu.

Što se sajta tiče, tu je stvar već ozbiljnija, naime taj sajt je jedna od retkih stvari koju stranka uređuje, kroji, slobodno bez ikakvih ograničenja, kad se sajt napravi, i onda oni kažu "to je to" onda je to slika i prilika kako ta organizacija zamišlja uspešno urađen posao. To je ono najbolje, kako bi uredili tu jednu ljudsku delatnost.
Ukoliko u svoj sajt ulaže kreativnosti i ojektivnosti onda je to vrsta garance da će ponašati kreativno i objektivno kad budu imali moć, makar onakvu kakvu moć su imali dok su kreirali sajt.
Nije sramota ni angažovati profesionalce za taj posao, ukoliko im daš slobodu. Gledam pre neki dan ogromne plakate polepljene u Beogradu, za 0.1% vrednosti tih plakata mogli su da imaju prezentaciju da liči na nešto od čega bi se dalo krenuti. Ali volja da se polepi 0.1% plakata više, a ovo ostavi ovako meni je indikativnija i od SNS kolektivizma.
To pokazuje da ta stranka ne doživljava javni posao odgovorno.
jinks jinks 10:17 28.02.2012

...

I kad god neko pokušava da vas (nas) zaluđuje tlapnjama o tome kako "od te Evrope nema ništa", "to je sve na dugom štapu", "samo nas uslovljavaju", "to se raspada", "nikada mi nećemo biti članovi" ili da izrekne blo kakvo drugo "prazno mudroslovlje" koje procenjuje da je sve to "neuspeh, pa ne treba ništa ni da se radi, treba samo da se bude - protiv nečega, nikako za nešto"

I tu se po svoj prilici radi o interesu, odnosno, o nečijem napretku i progresu.

Naime, uzmite primer stranke kojoj nije stran govor iz citiranog dela bloga ... ona je, između ostalog, sebi dopustila da za 50e6 evra proda gradsko zemljište vredno 2000e6 evra jednom od poznatijih tajkuna. I u tom slučaju bi takođe došlo do progresa ... dobro samo pojedinih članova te stranke i pomenutog tajkuna, ali progres je tu.

Mada ono što plaši jesta da, na primer, isti taj tajkun kome nije smetalo da saradjuje sa jednom antievropskom strankom jednako pokušava da plasira svoje interese i preko načelno proevropskih stranaka, finansirajući SNS i LDP (uzgred budi rečeno, da li je moguće uopšte biti proevropski, a sarađivati sa tajkunom, odnosno tajkunima, čiji su osnovni i suštinski principi poslovanja duboko antievropski).
looping looping 10:25 28.02.2012

Ufff

Ko hoće da sve to radi - nađe način, ko neće - nađe izgovor. Ali nijedan dovoljno dobar da bi zaustavio menjanje Srbije na bolje.

Stvarno.
A ako smem da pitam, koliki je moj deo od te bolje Srbije?
Ili drugo pitanje (mada mi je prvo mnogo vaznije) koliki je deo prosecnih gradjana Srbije od silnih uspeha Srbije (ako su to uopste uspesi)?
Ne mogu da nadjem posao. Ako me debelo posreci (odnosno nadjem debelu vezu, prijatelja, rodjaka, brata...) ne mogu sebe i svoju porodicu da izdrzavam od svoje i zenine plate. Probao. Vise puta. Zato moram da bezim u ... ..... ........ (iza sedam gora i sedam mora) da trazim bolji zivot, gde ce neko ko ne govori mojim maternjim jezikom da me tretira kao svoga, za promenu.

PS.
Ne razumem ovaj blog.
Ziveti u iluziji dok se drugi pate.
Atomski mrav Atomski mrav 10:32 28.02.2012

Re: Ufff

Kako ne razumeš? Pa čemu služe mediji?
looping looping 10:56 28.02.2012

Re: Ufff

Atomski mrav
Kako ne razumeš? Pa čemu služe mediji?

I to sto kazes.
Ja mislio ovo blog, a ono samo medij.
alexlambros alexlambros 10:51 28.02.2012

i

to je to?

od 2001. do 2012.?

alexlambros alexlambros 10:52 28.02.2012

dubravka stojanovic

zeli da prokomentarise

Kod naših političara postoje ozbiljne kočnice kada je u pitanju evropski put, jer u Evropi neće moći ovako da vladaju. Samim tim, Evropska unija nije njihov iskreni interes. To nije slučaj samo sa političkom elitom, već sa većinom naših elita - od privrednih do intelektualnih. Njima ne idu u prilog pravila koja znače Evropu, a koja su korisna za građane. Naša privredna scena premrežena je monopolima koji su pod partijskom kontrolom, što je u evropskoj tržišnoj utakmici nezamislivo. Dakle, bez evropskog pritiska naši političari bi teško sami sproveli reforme koje su bolne za njih, a korisne za građane. Onda je jasno i zašto smo tako daleko od EU.
sesili sesili 10:54 28.02.2012

Najviše kolje...

... ono "svi zajedno". Teško to kod nas ide. Vidim šta se sve radilo, vidim i koliko se uradilo.A tek koliko treba... Ja sam u zrelim godinama, dobijam (koliku-toliku) redovno penziju, životarim. Ali mladi! Želim da verujem da će moju unučići moći da odu na more, ali se na veri sve završava. Budem izneverena.
hajkula1 hajkula1 11:30 01.03.2012

Re: Najviše kolje...

sesili
... ono "svi zajedno". Teško to kod nas ide. Vidim šta se sve radilo, vidim i koliko se uradilo.A tek koliko treba... Ja sam u zrelim godinama, dobijam (koliku-toliku) redovno penziju, životarim. Ali mladi! Želim da verujem da će moju unučići moći da odu na more, ali se na veri sve završava. Budem izneverena.



Razumem.
Mogu da se pomirim sa sudbinom i samo da se nadam. Vreme prolazi. Neka oni menjaju. Ili da se borim.
hajkula1 hajkula1 11:30 01.03.2012

Re: Najviše kolje...

sesili
... ono "svi zajedno". Teško to kod nas ide. Vidim šta se sve radilo, vidim i koliko se uradilo.A tek koliko treba... Ja sam u zrelim godinama, dobijam (koliku-toliku) redovno penziju, životarim. Ali mladi! Želim da verujem da će moju unučići moći da odu na more, ali se na veri sve završava. Budem izneverena.



Razumem.
Mogu da se pomirim sa sudbinom i samo da se nadam. Vreme prolazi. Neka oni menjaju. Ili da se borim.
deset_slukom deset_slukom 11:06 28.02.2012

Ponavljači

Recimo da je uspeh...

Vuku te za uši, opominju, padneš koju godinu, i na kraju završiš školu. Kada kreneš da tražiš posao, shvatiš kako ti nisu džabe govorli da učiš radi sebe. Ili ne shvatiš, jer si prirodno glup.

Ući ćemo u EU promenjeni u onoj meri u kojoj je to najneophodnije, koliko nas budu naterali. I u momentu ulaska ćemo biti siromašna, kriminalizovana, korumpirana zemlja.
looping looping 11:19 28.02.2012

Facebook

"Timeline"

dr.wagner dr.wagner 11:44 28.02.2012

Nema se kuda ...

... jutro

-Površna anlaiza reakcija je ovakva :
... oni koji su (više) protiv sadašnje vlasti (u Srbiji) , su (više) protiv EU

-Tako ja to vidim "izdaleka" ....

-Evo odmah i utjehe za njih ... naš premijer ne bi nikada završio u buksi ...
... da nije bilo približavanja EU

- Znači , uputstvo za sadašnju opoziciju ...
...Vi samo navijajte (za EU) , a vrijeme će učiniti svoje


Wagner
maksa83 maksa83 11:53 28.02.2012

Re: Nema se kuda ...

-Evo odmah i utjehe za njih ... naš premijer ne bi nikada završio u buksi ...
... da nije bilo približavanja EU

Mi smo skromnih prohteva - ne mora premijer - par bivših i aktuelnih ministara i nešto sponzora bi bili lep početak. Premijer je slobodan da se vrati u sopsvenu beznačajnu uzaludnost, ali o sopstvenom trošku.
freehand freehand 12:42 28.02.2012

Re: Nema se kuda ...

Premijer je slobodan da se vrati u sopsvenu beznačajnu uzaludnost, ali o sopstvenom trošku.

Netačno.
Upravo je obrnuto.
Ja bih, ipak, voleo da i Santa Mirko rekne koju o svom stažu u Agenciji za privatizaciju, pre nego što se NE vrati tamo.

Ali sam od onih nekoliko, (možda i jedini van Predsednikovog najbližeg okruženja?!) ljudi u Srbiji koji misli da ova vlast, u datim okolnostima uopšte nije bila tako loša kakvom je većina ljudi najčešće doživljava i predstavlja.
Da ne obrazlažem ovu jeres dalje, ali ovo jeste dobar dan zan Srbiju, makar zbog zrna optimizma koji će ma na kratko doneti.
Hansel Hansel 13:04 28.02.2012

Re: Nema se kuda ...

Ja bih, ipak, voleo da i Santa Mirko rekne koju o svom stažu u Agenciji za privatizaciju, pre nego što se NE vrati tamo.

Premijer ima značajne prihode i iz Agencije za zaštitu intelektualne svojine, ne znam kako se tačno ta zove, jedna institucija tog tipa je državna, druga je AD ili nešto tako. A A u tom D ima M.

Zanimljiva je paralela u tom smsilu s današnjim hrvatskim predsednikom. On prihoduje preko hrvatskog pandana SOKOJ-u. Zanimljiva je i prilična sličnost temperamenata, kako ih bar ispoljavaju... tu negde prestaju sličnosti, u korist Ive...
maksa83 maksa83 13:09 28.02.2012

Re: Nema se kuda ...

Ali sam od onih nekoliko, (možda i jedini van Predsednikovog najbližeg okruženja?!) ljudi u Srbiji koji misli da ova vlast, u datim okolnostima uopšte nije bila tako loša kakvom je većina ljudi najčešće doživljava i predstavlja.


C'est l'histoire d'une société qui tombe...
...
Jusqu'ici tout va bien


freehand freehand 13:20 28.02.2012

Re: Nema se kuda ...

C'est l'histoire d'une société qui tombe...
...
Jusqu'ici tout va bien

Pa dobro, možda sam se ipak malo istrčao...
Al' kako čovek dizdrži zatvorene pljuce dok se Dragec ne oglasi i ne saopšti šta se, dfak, ovo dešava?!

Ono, gledao sam pažljivo drugaricu Biserko - malo mi neubedljiva, jbg...

hajkula1 hajkula1 11:54 28.02.2012

kratka hronologija napredovanja

Srbije u promenama i modernizaciji od 2001 do 2012

... ipak ispunjavamo obaveze prvo prema sebi samima, jer sebi sami dugujemo - dobru upravu i pristojnu državu, a to se samo sopstvenim radom može postići, nikako drugačije ...

Ovim sam sve rekla. Nego, vi (mislim na množinu, skupštinsku recimo) živite u nekoj drugoj stvarnosti.
Mantra 5% sa vrha i ne više od 15% interesno povezanih.

80% ljudi svojim životom svedoči drugačije.
Ne mogu da prećutim, hronologija je kratka za ovakvu tajkunizaciju i kriminalizaciju Srbije (jel' to u vašem žargonu - modernizacija?)

Dobra uprava? Toliko je dobra da kampujemo ne bi li izvadili ličnu kartu, pasoš, saobračajnu dozvolu...

Da je lično, pisala bih tebi, obraćam se u množini jer si u Skupštini član stranke koja je na žalost i na nesreću, dobila moj glas (pre toga sam uložila mnogo rada, truda, vremena... pa su NOVI obradovali PRETHODNE legalizmom i ne-revanšizmom)... pa je Srbija napredovala u promenama

Obrazovanje... Da pomenem(?) Komisiju nacionalnog prosvetnog saveta i predloženu reformu - u srednjim školama se informatika i strani jezik ne uče 4 već samo 1 godinu?!
Ne znam šta pre da komentarišem. Ekonomske odnose sa inostranstvom - možda bi da pričamo o sankcijama EU zbog šećerne afere?
O zgranutom Ambasadoru Japana zbog korupcije i u takvim situacijama?
Sloboda, bezbednost i pravda - ...

ala ste je opravili

Tebi lično, pozdrav



Atomski mrav Atomski mrav 15:02 28.02.2012

Re: kratka hronologija napredovanja

Pa, valjda ovi iz Brisela bolje znaju kakva nam je uprava i kakva nam je država, vidiš da su se (valjda) složili da nam daju kandidaturu za članstvo u EU, dakle reforma pravosuđa je izvršena kako treba, Zakon o restituciji pravedan i pravičan, zemljom ne upravljaju tajkuni i huligani...
mariopan mariopan 12:46 28.02.2012

....

Da li ce biti referenduma o EU?

Pazljivo sam pogledala iza sebe i videla ekonomski sunovrat cele zemlje, osiromasenje naroda do neizdrzljivosti.....i enormno bogacenje pojedinaca koje ne bi bilo moguce ni za pet generacija postenog rada.

Ovaj igrokaz sa EU nece biti dovoljan da zatrpa svo djubre koje Vlada i DS guraju pod tepih.
Gomila je tako velika da je nista sakriti ne moze.

Ja se cudim onoj pristojnoj i postenoj manjini politicara i poslanika iz svake stranke, (naivno verujem da ih svuda ima), koja je znala i razumela sta rade, a koji su u toj vlasti ucestvovali i poslusno dizali dva prsta za sve ovo?

Sta oni vide kada pogledaju iza sebe?

Sta vidis ti Gordana?



hajkula1 hajkula1 15:36 28.02.2012

Re: ....

mariopan
...
Pazljivo sam pogledala iza sebe i videla ekonomski sunovrat cele zemlje, osiromasenje naroda do neizdrzljivosti.....i enormno bogacenje pojedinaca koje ne bi bilo moguce ni za pet generacija postenog rada.

Ovaj igrokaz sa EU nece biti dovoljan da zatrpa svo djubre koje Vlada i DS guraju pod tepih.
Gomila je tako velika da je nista sakriti ne moze.

Ja se cudim onoj pristojnoj i postenoj manjini politicara i poslanika iz svake stranke, (naivno verujem da ih svuda ima), koja je znala i razumela sta rade, a koji su u toj vlasti ucestvovali i poslusno dizali dva prsta za sve ovo?

Sta oni vide kada pogledaju iza sebe?


Neke poštene iz stranaka poznajem bolje / manje ili čujem tračeve .
Za jednog znam da je završavao jedan, pa drugi fakultet, magistraturu, doktorat, profesuru, a vikende i maksimalno svo slobodno vreme provodio po selima (gde žive ženini rodjaci, prijatelji...). Sadio, kopao, brao kukuruz, krompir, razno povrće i naravno maline Da se ne bi zalud jeo. Drugi, neki kažu, šta ću, tako je, slično kao većina ljudi, negde se sili da se primiri ako ne i pomiri sa sudbinom, u proseku najmanje 2-3 puta prevareni, razočarani. Ali takve koji dugo gledaju i ćute tu gde jesu, ne hvalim baš. OK za neko vreme.
gordanac gordanac 17:41 28.02.2012

....

mariopan
Da li ce biti referenduma o EU?

Pazljivo sam pogledala iza sebe i videla ekonomski sunovrat cele zemlje, osiromasenje naroda do neizdrzljivosti.....i enormno bogacenje pojedinaca koje ne bi bilo moguce ni za pet generacija postenog rada.

Ovaj igrokaz sa EU nece biti dovoljan da zatrpa svo djubre koje Vlada i DS guraju pod tepih.
Gomila je tako velika da je nista sakriti ne moze.

Ja se cudim onoj pristojnoj i postenoj manjini politicara i poslanika iz svake stranke, (naivno verujem da ih svuda ima), koja je znala i razumela sta rade, a koji su u toj vlasti ucestvovali i poslusno dizali dva prsta za sve ovo?

Sta oni vide kada pogledaju iza sebe?

Sta vidis ti Gordana?





Referendum se zakazuje i održava nakon što se odredi datum za pregovore i nakon što se pregovori uspešno završe, ako i kada se to sve desi EU donosi odluku o datumu članstva (sa ili bez dodatnih mera nadzora nad pojedinim oblastima od trenutka donošenja te odluke do samog datuma). Tada se donosi odluka o datumu referenduma koji se zakazuje na osnovu nacionalnog zakona o referendumu.

Dokaz o promenama na bolje (a po hronologiji koja čini osnovni tekst) daje EU, a ne zemlja koja pristupa, ona te dokaze pribavlja na načine koji su neutralni u odnosu na bilo čije utiske ili stavove i kroz nekoliko konsultacija i provera i tek nakon celog procesa donosi pozitivnu odluku o dotadašnjem napretku i preporuku za bliže pristupanje.

Da biste mogli njima da pružite dokaze o promenama - morate i sami vrlo pažljivo da proveravate da li se i šta i koliko promenilo, a šta nije ili je nedovoljno ili je pogrešno ili treba potpuno drugačije ili nema ko da do promena stigne...to je ono što vidim i znam, sasvim detaljno.
angie01 angie01 17:57 28.02.2012

Re: ....




(copyright by mayo1)
mariopan mariopan 18:27 28.02.2012

Re: ....


Referendum se zakazuje i održava nakon što se odredi datum za pregovore i nakon što se pregovori uspešno završe, ako i kada se to sve desi EU donosi odluku o datumu članstva (sa ili bez dodatnih mera nadzora nad pojedinim oblastima od trenutka donošenja te odluke do samog datuma). Tada se donosi odluka o datumu referenduma koji se zakazuje na osnovu nacionalnog zakona o referendumu.

Hvala, znaci i nas ce nesto da pitaju?

Dokaz o promenama na bolje (a po hronologiji koja čini osnovni tekst) daje EU, a ne zemlja koja pristupa, ona te dokaze pribavlja na načine koji su neutralni u odnosu na bilo čije utiske ili stavove i kroz nekoliko konsultacija i provera i tek nakon celog procesa donosi pozitivnu odluku o dotadašnjem napretku i preporuku za bliže pristupanje.

Ovo me i brine. Nimalo nisu neutralni.
Svaka ih zemlja daje polazeci od svojih interesa, ne od nasih. Zato mogu da ocekujem da odluka bude pozitivna iako mi ne ispunjavamo uslove.
I Grcka je primljena na osnovu nekih preporuka i pozitivne ocene "napretka" (iako je i tada tonula u duznicko ropstvo) a koji je neko progurao za svoj interes? Sada gledam kako im je i to mi se ne dopada, mi smo sledeci?

Koji je interes tih drzava za clanstvo Srbije kada u nasem svakodnevnom zivotu vidimo da ne ispunjavamo ni jedan uslov ?
Kakav interes ima EU da podrzi Srbiju ovakvu kakva je sada?

Da biste mogli njima da pružite dokaze o promenama - morate i sami vrlo pažljivo da proveravate da li se i šta i koliko promenilo, a šta nije ili je nedovoljno ili je pogrešno ili treba potpuno drugačije ili nema ko da do promena stigne...to je ono što vidim i znam, sasvim detaljno.

Da se nesto promenilo na bolje i mi bi to osetili?
Zasto je nama samo sve gore, zasto ne vidimo nista bolje ako to negde i za narod postoji? Da je nekima bolje u to ne sumnjam.

Hvala na odgovoru.

gordanac gordanac 18:43 28.02.2012

....

Koji je interes tih drzava za clanstvo Srbije kada u nasem svakodnevnom zivotu vidimo da ne ispunjavamo ni jedan uslov ?
Kakav interes ima EU da podrzi Srbiju ovakvu kakva je sada?


To je pitanje za EU, njihova je odluka, na nama je da uradimo sve ono što smo sami sebi zadali kao posao kroz Nacionalni plan akcije. a njima na ocenu, procenu i donošenje konačnih odluka.
O pravilima EU integracija nema pregovora, pregovarati se može samo o rokovima.

Da se nesto promenilo na bolje i mi bi to osetili?
Zasto je nama samo sve gore, zasto ne vidimo nista bolje ako to negde i za narod postoji? Da je nekima bolje u to ne sumnjam.


EU kada donosi odluke ovakve vrste (koja je tek pred nama, sledećih dana će šefovi država i vlada i presednik EU na savetu doneti konačnu odluku o današnjoj preporuci), dakle imaju u vidu sve činjenice o nekoj državi koja pristupa, pa tako i o nezadovljstvu građana ekonomskom i socijalnom situacijom - donošenje ovakvih odluka je u prilog rešavanju tih problema, a nikako zato što oni u EU ne znaju kakvo i koliko je teško socijalno ili ekonomsko stanje. Naprotiv, znaju, vrlo dobro.
Samo što oni imaju procenu da se dovoljno i promenilo i zato će (ako će) na kraju doneti pozitivnu odluku o kandidaturi Srbije.
alexlambros alexlambros 18:50 28.02.2012

Re: ....

Zasto je nama samo sve gore, zasto ne vidimo nista bolje ako to negde i za narod postoji? Da je nekima bolje u to ne sumnjam.



napredak je vec postignut ali gradjani efekte jos ne osecaju (omiljena mrsomudaska srpskih politicara)
mariopan mariopan 20:30 28.02.2012

Re: ....


EU kada donosi odluke ovakve vrste (koja je tek pred nama, sledećih dana će šefovi država i vlada i presednik EU na savetu doneti konačnu odluku o današnjoj preporuci), dakle imaju u vidu sve činjenice o nekoj državi koja pristupa, pa tako i o nezadovljstvu građana ekonomskom i socijalnom situacijom - donošenje ovakvih odluka je u prilog rešavanju tih problema, a nikako zato što oni u EU ne znaju kakvo i koliko je teško socijalno ili ekonomsko stanje. Naprotiv, znaju, vrlo dobro.
Samo što oni imaju procenu da se dovoljno i promenilo i zato će (ako će) na kraju doneti pozitivnu odluku o kandidaturi Srbije.

Da je njih briga za nezadovljstvo bilo kog naroda uvazili bi nezadovoljstvo koje vec postoji u samoj Uniji, svojih clanica i njihovih naroda, ali to se ne desava? Niti su im resenja takva da se problemi resavaju, oni te probleme samo produbljuju.

Njih zanima samo profit, i da se u zemljama za koje su zainteresovani instalira vlast koja ce im doneti korist, makar na stetu sopstvene zemlje.
Naravno da znaju da smo mi potpuno upropasteni, zasto onda pregovaraju sa politicarima koji su nas do propasti i doveli?

Imaju u njih poverenja i sada kada ga mi nemamo?
Imaju poverenja u grcku Vladu iako moraju suzavcem da rasteruju demonstrante skoro svakodnevno? Portugal, Spanija, Italija....
Verujem da ti sve to znas, pa da se ne ponavljam, samo planiram da ponesem koji komplet protiv suzavca za neka vremena koja i nama dolaze.

Pozzzzzz
gordanac gordanac 21:02 28.02.2012

....

@mariopan
S rizikom da te razgnevim - ipak činjenice:
- u svim članicama EU stanovništvo za ekonomsku i finansijsku krizu smatra odgovornim - svoju unutrašnju politiku, svoje vlade i svoje skupštine i nekim od tih vlada i skupština je zgodno da (ponekad) upru prstom u EU kao instituciju i organizaciju kao krivcem za svoje teškoće
- u dosadašnjim proširenjima EU današnje članice ušle su s različitom ekonomskom snagom, različitim prethodnim razvojem, ali sve uz pomoć novca poreskih obveznika država koje su već bile članice
- članice su se različito suočile sa finansijskom i ekonomskom krizom, svih 27, po skali koja je merljiva "ko je bolji ko lošiji", a nekoliko država su izrazito na dnu te skale - Portugal, Italija, Irska (odmakla malo), Grčka i Španija, i sve beleže rast nezaposlenosti, recesiju i dug sa obveznicama od kojih se "beži"
- grčka kriza je najizrazitija i ima dugu predistoriju koja sada pokazuje svoje najteže lice lomovima u socijalnoj i ekonomskoj sferi i u naglom siromašenju velikih slojeva stanovništva

Sve članice EU imaju izbor i kada je kriza u pitanju i kada je rešavanje novog okvira evrozone u pitanju i - odluka koju donose ide u prilog postizanju rešenja o "novim finansisjkim pravilima".

Da li je to pravedno za stanovništva? Nije, naravno.
Da li su mogli bolje, da li umeju ili su umeli da upravljaju javnim poslovima u "boljim vremenima", da li sada imaju bilo kakav drugi predlog osim ovog kojeg usaglašavaju sa EU u celini? Za sada izgleda da - nemaju i da je ovo najbolje što umeju.
Da li danas saopštavaju kome se ustvari vraća dug koji dobijaju iz zajedničkog fonda EU? Ne, to znaju samo oni koji tragaju za informacijama, a jedan mali broj političara u tim zemljama je podelio tu informaciju i javnost ih je dočekala "na nož", jer ne žele da čuju.
Da li imaju procene o tome mogu li i kako će bez EU? Nemaju, za sada.

Da li je ukupno bogatstvo "pravedno" raspodeljeno, da li je iko pre pet godina predviđao da će se iz budžeta država spasavati banke, kompanije i industrije? Nije, naravno. Kriza je "made in USA", ali niko nije imao ništa protiv da tokom nastajanja krize zarađuje na "špekulacijama", uključujuži Grke.

Razumem i gnev i ljutnju i želju da se nađe neko novo rešenje, neka nova ideja koja bi ubrzano okončala ovu W krizu koju živi dobar deo planete "dobrih ekonomija", ali to, samo po sebi - neće promeniti ružno lice ekonomske i socijalne realnosti koja postoji u državama koje se najteže "nose sa krizom".
Atomski mrav Atomski mrav 22:14 28.02.2012

Re: ....

MI ne upiremo prstom ni u EU ni u USA već u lopovluk u našoj državi koji bi naša vlast trebalo da iskoreni a ne da neguje.
mariopan mariopan 22:54 28.02.2012

Re: ....

@mariopan
S rizikom da te razgnevim - ipak činjenice:


Neces me razgneviti cinjenicama.
I Grci optuzuju svoju elitu upravo zato sto znaju ko je kriv.
Oko njihove nesrece ima tako mnogo prljavog vesa iz same Grcke ali i EU da je bolje da tu temu ovde ne potezemo, to jos nije nasa prica. Ali jeste jedna iz koje mozemo nesto da naucimo, zato sam je i pomenula.

Upravo na tu raznolikost u snazi upozoravam + u koruptivnu elitu koja je i dovodila svaku od tih zemalja do prosjackog stapa - nasa "elita" u koju nemam poverenja je osnovni problem.
Osim toga mi smo vec sada na prosjackom stapu, nemamo kapaciteta da prezivimo ni najmanje pomeranje standarda nanize.
A samo taj lek EU i MMF traze od zaduzenih zemalja. Ne smeniti vlast, ne menjati nesposobne politicare, nego smanjiti standard naroda, penzionera, dece, radnika, stedeti na svemu sto narodu treba da bi preziveo.

Da li je to pravedno za stanovništva? Nije, naravno.

E, fala ti ko bratu (sestri)
Da li su mogli bolje, da li umeju ili su umeli da upravljaju javnim poslovima u "boljim vremenima", da li sada imaju bilo kakav drugi predlog osim ovog kojeg usaglašavaju sa EU u celini? Za sada izgleda da - nemaju i da je ovo najbolje što umeju.

Da li je nasa Vlada mogla bolje....itd da ne ponavljam refren? Zasto nije?
Da li danas saopštavaju kome se ustvari vraća dug koji dobijaju iz zajedničkog fonda EU? Ne, to znaju samo oni koji tragaju za informacijama, a jedan mali broj političara u tim zemljama je podelio tu informaciju i javnost ih je dočekala "na nož", jer ne žele da čuju.
Da li imaju procene o tome mogu li i kako će bez EU? Nemaju, za sada.

Ne mogu njih da vade iz problema politicari koji su taj problem pravili trideset godina? Zato i nemaju resenje.
Da povucem paralelu sa nama - ne moze nas da vadi iz problema nasa Vlada koja je ove probleme koje sada imamo nama napravila. Ni nasa Vlada ne deli infromacije sa nama (zatamnjen ugovor sa Fijatom ali verujem i mnogo toga jos)...zasto racune za nesposobnost politicara podmecu narodu da ih plati? I tamo i ovde?

Da li je ukupno bogatstvo "pravedno" raspodeljeno, da li je iko pre pet godina predviđao da će se iz budžeta država spasavati banke, kompanije i industrije? Nije, naravno. Kriza je "made in USA", ali niko nije imao ništa protiv da tokom nastajanja krize zarađuje na "špekulacijama", uključujuži Grke.

Neke Grke, zaboravila si da pomenes, i nijedan nije "narod". Ovo bi bilo isto kao da kazes pa neko je zaradio i na nasoj pljackaskoj privatizaciji - pa jeste, ali to nije narod.
Kako je rasporedjeno ukupno bogatstvo Srbije? Evo nesto gde si bila blize pa verovatno bolje znas, a taj deo me vise i interesuje.

Kako ste vi u Vladi rasporedili NASE bogatstvo (pljackaska privatizacija) ....a da ono dospe u ruke 5% ljudi u nasoj zemlji a svi ostali nemaju ni za prezivljavanje? Da li je to pravedno? Ovo je retoricko pitanje ne moras da odgovoris - sve greske koje su Grci napravili si nabrojala, pa kada ste sve to znali, zasto ste vi nama ovo uradili? Zasto vi niste radili bolje? Znas da to nije pravedno, i sama kazes i nikom nista?
Razumem i gnev i ljutnju i želju da se nađe neko novo rešenje,


Nece se naci, sve dok ljudi koji to treba da urade jer je to njihov posao, za sta smo ih ustvari birali, ne budu zamenjeni ljudima koji ce to stvarno i da urade, ne da za neuradjeno smisljaju izgovore sve vreme.
Odnosi se na obe zemlje.
To je jednini lek, a samo taj lek nije predagao ni MMF ni EU.
Zasto nije?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 00:28 29.02.2012

Re: ....

Referendum se zakazuje i održava nakon što se odredi datum za pregovore i nakon što se pregovori uspešno završe, ako i kada se to sve desi EU donosi odluku o datumu članstva (sa ili bez dodatnih mera nadzora nad pojedinim oblastima od trenutka donošenja te odluke do samog datuma). Tada se donosi odluka o datumu referenduma koji se zakazuje na osnovu nacionalnog zakona o referendumu.

Референдум се заказује и одржава уколико постоји интерес грађана за њим. Могу се посматрати и овако ствари, пошто интерес грађана за придруживање опада, противљење се повећава, власти могу организовати референдум самоиницијативно или уз иницијативу грађана, па спровести рефереднум...

А може и кад ЕУ каже да можемо... Да спроведемо референдум у сопственој земљи...


Горданац, јесте ли Ви демократа?
mikimedic mikimedic 05:08 29.02.2012

Re: ....

Tada se donosi odluka o datumu referenduma koji se zakazuje na osnovu nacionalnog zakona o referendumu.


jel?

a zasto ne SADA?

zato sto gordanac tako kaze, herself?

navedi mi pravni izvor koji zabranjuje da se referendum o daljem pristupanju Srbije EU odrzi u prvoj polovini 2012 godine?

EDIT: nisam video srdjin komentar, sa kojim se u potpunosti slazem.
ali svejedno, posto znam da od gordane comic odgovor necemo dobiti.
palilula92 palilula92 05:14 29.02.2012

Re: ....

navedi mi pravni izvor koji zabranjuje da se referendum o daljem pristupanju Srbije EU odrzi u prvoj polovini 2012 godine?

Gde si ti Miki navro, cemu zurba, pa ovo je proces. Ne moze pre izbora i tacka.
palilula92 palilula92 14:06 28.02.2012

i....

jos uvek nista?
nim_opet nim_opet 15:04 28.02.2012

A Savez???

Sve je to lepo i krasno, ali kako nas podseti Vesna Rakic-Vodinelic - narodna skupstina SRJ je 1999 donela odluku da pristupamo savezu Rusije i Belorusije. Jel Srbija i dalje u tom savezu? Jel to kompatibilno sa statusom kandidata (ili jednog dana punopravnog clana) EU?
Jel moguce da niko ni u jednoj Vladi od 2000, i niko ni u jednom sazivu Parlamenta ( o sudstvu da i ne govorimo) nije postavio to pitanje? Jesmo li mi u Savezu Rusije i Belorusije ili nismo? Kakve su nam obaveze/prava ako jesmo? Ako nismo, kad smo iz istog istupili?
ivana23 ivana23 15:38 28.02.2012

Re: A Savez???

Navedeni tekst VRV ima izvesne nedoslednosti jer:

Iako je prezentovan Sluzbeni list SRJ, dalje u tekstu se kaze:
Бивши председник СР Југославије, Слободан Милошевић, је током бомбардовања 1999. године изразио жељу да Југославија постане члан Савеза као земља посматрач*.
A zatim:
Након раздвајања Србије и Црне Горе ово питање је поново актуелизовано у Србији, када је, почетком 2007. године, заменик председника Српске радикалне странке, Томислав Николић у јавним наступима изразио наду да ће Србија учврстити везе са Савезом и евентуално му се придружити.*

Postujem VRV, sa njom sam bila godinama u GSS, ali tekst sa ovoliko nedoumica ne mogu da prihvatim ozbiljno. Kao cenjeni pravnik trebala je da nam da merodavno tumacenje, a ne nedoumice.

* Povlacenje moje
hajkula1 hajkula1 15:44 28.02.2012

Re: A Savez???

Mislim da taj savez nije ratifikovan. Slično kao i što su Republika Srpska i (tada) Srpska Krajina i ... donele odluku o ujedinjenju u jednu državu sa Srbijom (i Crnom Gorom) što naš parlament ovde nije prihvatio.

Te 1999. je Rusija bila nešto sasvim drugo (još uvek Jeljcinova).
nim_opet nim_opet 15:45 28.02.2012

Re: A Savez???

Ne razumem - ja citam tu istu odluku u Sluzbenom listu, u kome, tacka 2 kaze: "SRJ izjavljuje da prihvata ciljeve i principe Saveza Rusije i Belorusije i da preuzima na sebe, u punom obliku*, obaveze koje proisticu iz Sporazuma i Statuta Saveza Rusije i Belorusije".

* podvlacenje moje

Koje smo to obaveze preuzeli i kad smo ih se, ako jesmo, ratosiljali???
antioksidant antioksidant 15:47 28.02.2012

Re: A Savez???

nim_opet
Ne razumem - ja citam tu istu odluku u Sluzbenom listu, u kome, tacka 2 kaze: "SRJ izjavljuje da prihvata ciljeve i principe Saveza Rusije i Belorusije i da preuzima na sebe, u punom obliku*, obaveze koje proisticu iz Sporazuma i Statuta Saveza Rusije i Belorusije".

* podvlacenje moje

Koje smo to obaveze preuzeli i kad smo ih se, ako jesmo, ratosiljali???

zašto je to bitno?
koje obaveze je neki parlament srbije ili jugoslavije ikada prihvatio sa namerom da ih ispuni pa da krenemo baš od ovoga?
nim_opet nim_opet 15:55 28.02.2012

Re: A Savez???

Istina. Ali, medju tim pravima i obavezama, postoje neke koje direktno uticu na prava i obaveze potencijalne drzave clanice EU: na primer - gradjani Unije Rusije i Belorusije imaju pravo da rade na teritoriji druge drzave clanice bez imigracionih procedura koje drugi strani drzavljani prolaze. Samo me interesuje jel to znaci da mogu i u Srbiji? I jel mera reciprocna?
gordanac gordanac 17:10 28.02.2012

:))

informacija:
(tweet pre zvanične objave :)



freehand freehand 17:15 28.02.2012

Re: :))

gordanac
informacija:
(tweet pre zvanične objave :)




Ovo je mnogo uzbudljivo!
Makso - bio si u pravu što se tiče kladionice...
Još jedna propuštena biznis šansa!
gordanac gordanac 17:18 28.02.2012

:))

freehand
gordanac
informacija:
(tweet pre zvanične objave :)




Ovo je mnogo uzbudljivo!
Makso - bio si u pravu što se tiče kladionice...
Još jedna propuštena biznis šansa!

Ih, nemoj tako!
Ovo je samo početak, biće tu prilika za klađenje i-haaaj! :)
maksa83 maksa83 17:20 28.02.2012

Re: :))

Ovo je mnogo uzbudljivo!

Pusti ti Twitter, to je za zajebante, ja ništa ne verujem dok nas Rumuni ne lajkuju na Fejsbuku...
freehand freehand 17:22 28.02.2012

Re: :))

maksa83
Ovo je mnogo uzbudljivo!

Pusti ti Twitter, to je za zajebante, ja ništa ne verujem dok nas Rumuni ne lajkuju na Fejsbuku...

I dok Dragec ne kaže Jeremiću - "Mali, nisi loš, a kaži Šefu da mu je sve oprošteno."
maksa83 maksa83 17:27 28.02.2012

Re: :))

freehand
maksa83
Ovo je mnogo uzbudljivo!

Pusti ti Twitter, to je za zajebante, ja ništa ne verujem dok nas Rumuni ne lajkuju na Fejsbuku...

I dok Dragec ne kaže Jeremiću - "Mali, nisi loš, a kaži Šefu da mu je sve oprošteno."

To eventualno kad Jeremić postane Generalni Sekretar UN, Džilas gradonačelnik Brisela a Oliver Dulić predsednik MMF-a. Sine, kol'ki će to bilbordi da budu na Wimbledonu, već sam se naježio. Al' slutim da Drago ni tad neće biti zadovoljan.
freehand freehand 17:40 28.02.2012

Re: :))

Sine, kol'ki će to bilbordi da budu na Wimbledonu,

Isti?

Samo će da koštaju malo više?
expolicajac expolicajac 18:55 28.02.2012

Re: :))

Ih, nemoj tako!
Ovo je samo početak, biće tu prilika za klađenje i-haaaj! :)

mariopan mariopan 18:43 28.02.2012

Re: njuz.net

maksa83

Zvanično saopšstenje Vlade Srbije povodom dobijanja Kandidature

hajkula1 hajkula1 12:10 29.02.2012

Re: njuz.net

mariopan
maksa83

Zvanično saopšstenje Vlade Srbije povodom dobijanja Kandidature



Od muke, od reči nemam, dodje mi da se samoubijem na-či-sto.

Prvo i prvo, kandidati smo samo, pa - šta to menja. Na retoriku i samozadovoljstvo imam stomačnu tegobu

Slično sam se osećala pre 12 godina, ako nekome to nešto znači
freehand freehand 18:17 28.02.2012

Čeka se filip

da se pojavi posle svečanog koktela (gde se, naravno, piće ne plaća!) i zvanično iznese predlog da se most, na kraju, ipak zove

"MOST NOLETA&KANDIDATURE"
ivana23 ivana23 18:31 28.02.2012

***

Nije gotovo...

Ipak, agencija Tanjug ukazuje da su ministri, umesto odluke, doneli preporuku, čime su praktično konačnu odluku prepustili Savetu EU.

expolicajac expolicajac 19:18 28.02.2012

Re: ***

pak, agencija Tanjug ukazuje da su ministri, umesto odluke, doneli preporuku, čime su praktično konačnu odluku prepustili Savetu EU.

Svi smo mi "skeptični optimisti".
predatortz predatortz 19:24 28.02.2012

Re: Čeka se filip

freehand
da se pojavi posle svečanog koktela (gde se, naravno, piće ne plaća!) i zvanično iznese predlog da se most, na kraju, ipak zove

"MOST NOLETA&KANDIDATURE"



Ihiii
To je super!
U kom smeru idu ove naše integracije, regionalna i globalna uvezivanja, bojim se da se u dogledno vreme cela Srbija ne bude zvala

Most Kemala Ataturka!
adioaudio adioaudio 20:47 28.02.2012

Re: ***

ivana23
Nije gotovo...

Ipak, agencija Tanjug ukazuje da su ministri, umesto odluke, doneli preporuku, čime su praktično konačnu odluku prepustili Savetu EU.


nocni_vuk nocni_vuk 20:25 28.02.2012

Nekad i sad

Ja Vas neću zaluđivati "tlapnjama" kako "od te Evrope nema ništa" jer, nažalost, to je neminovan pravac kojim nas vode.

Kada usklađuješ svoje zakone sa zakonima neke druge zemlje ili entiteta, kada ti dođu predstavnici stranih tela (MMF) da raspravljaju sa vladom o državnom budžetu i kada ti od toga (između ostalog) zavisi i kurs valute onda znaš da tu nešto smrdi.

Za slobodu samostalnog donošenja zakona i kreiranja sopstvenih finansija mnogi su na ovim prostorima dali svoje živote, kao i u mnogim drugim zemljama.

Zato što je to sloboda, pravo svake države da samostalno odlučuje. Da ima javnu raspravu o svojim zakonima a ne da oni budu unapred odlučeni, u stvari prepisani!

U EU ne postoji ravnopravnost jer nikada moćne države nisu ustupale svoja prava nad "malim" državama. Iluzija je da tamo svi odlučuju, a Vi to dobro znate isto kao i ceo svet. Za Nemačko "da" je bilo potrebno da potpišemo ono što smo potpisali, a Rumunsko "ne" je trajalo do ručka (dok nisu obavljene konsultacije i Bukureštu nije objašnjeno par stvari). Uostalom pitajte Grke šta oni misle o odlučivanju u EU. EU je i smišljena umesto zastarelog kolonijalizma. Pa pogledajte ko ima najveću korist od privatizacije u zemljama bivšeg istočnog bloka. Ko su vlasnici njihovih banaka, luka, fabrika... Mogućnost da neka država iz tog bloka ima uticaj u EU je ravan mogućnosti da Srbija kupi Gasprom. Već se stvaraju dve Evrope u EU jedna koja odlučuje i druga koja ima pravo jednom godišnje da - prisustvuje!

Ovi stalni pokliči da nema alternative me podsećaju na neke ovde prošle revolucije a svi znamo kako se to završava kad nema alternative. Jer izbor uvek postoji, to nam je Bogom dato pravo.

Ali ono što je najsmešnije u celoj ovoj tragičnoj priči je tvrdnja da bi
bez njih (EU integracija) ostali bez jasnog plana o poslovima koje treba uraditi


Pa zar ste toliko nesposobni da bez tutorstva nemožete ni plan da napravite?
Nije onda ni čudo što toliko žurite da kontrolu nad državom predate drugima!

Nekad bi se ovo smatralo izdajom države a sada se slavi kao praznik.
Nekad smo lomili okove a sada ih sa smeškom sami stavljamo.
predatortz predatortz 20:34 28.02.2012

Re: Nekad i sad

Ovi stalni pokliči da nema alternative me podsećaju na neke ovde prošle revolucije a svi znamo kako se to završava kad nema alternative.


Ono večito bolje sutra za koje svi moramo da se žrtvujemo. Neki manje, neki više.
Zanima me kako bi izgledala kampanja u kojoj bi bila zabranjena upotreba termina EU?
Nešto kao, svi se slažemo, idemo u EU... Ali, nemojte to da nam spominjete u kampanji.
Zanima me o čemu bi pričali?
mariopan mariopan 20:47 28.02.2012

Re: Nekad i sad

nocni_vuk

Kazezoze Kazezoze 22:22 28.02.2012

Re: Nekad i sad

Nekad smo lomili okove a sada ih sa smeškom sami stavljamo.

kako je ovo tačno!
omega68 omega68 23:35 28.02.2012

Re: Nekad i sad

Pa zar ste toliko nesposobni da bez tutorstva ne možete ni plan da napravite?
Nije onda ni čudo što toliko žurite da kontrolu nad državom predate drugima!

Nekad bi se ovo smatralo izdajom države a sada se slavi kao praznik.

Smatraće se opet izdajom, samo polako.
bez njih (EU integracija) ostali bez jasnog plana o poslovima koje treba uraditi

Opet imam onaj isti sećaj u stomaku koji mi se javio pre dvadesetak godina kada je ONAJ krenuo na moju inteligenciju.
Mislim da će ovog puta da potraje malo kraće...
stefan.hauzer stefan.hauzer 23:42 28.02.2012

Re: Nekad i sad

a Rumunsko "ne" je trajalo do ručka (dok nisu obavljene konsultacije i Bukureštu nije objašnjeno par stvari).

a ja sve vreme mislio, dok nisu čuli on ima talenat - u pratnji no smoking orchestra ?
srdjazlopogledja srdjazlopogledja 01:11 29.02.2012

Re: Nekad i sad

nocni_vuk
Pa zar ste toliko nesposobni da bez tutorstva nemožete ni plan da napravite?
Nije onda ni čudo što toliko žurite da kontrolu nad državom predate drugima!


ЕУ и ММФ су екстерне модификације трулог система, које му продужавају живот, у корист врхушке, на штету поданика.

Када спољне организације наступају као пријатељи грађана, и када је спрега између њих и власти чвршћа его између власти и грђана, шта то значи?
mariopan mariopan 11:05 29.02.2012

Re: Nekad i sad

srdjazlopogledja
nocni_vuk
Pa zar ste toliko nesposobni da bez tutorstva nemožete ni plan da napravite?
Nije onda ni čudo što toliko žurite da kontrolu nad državom predate drugima!


ЕУ и ММФ су екстерне модификације трулог система, које му продужавају живот, у корист врхушке, на штету поданика.

Када спољне организације наступају као пријатељи грађана, и када је спрега између њих и власти чвршћа его између власти и грђана, шта то значи?

Srdjo,
predatortz predatortz 20:53 28.02.2012

Oprez!

Drugovi i drugarice, ne zalećite se sa izjavama!
Drug Tito još nije rekao da su studenti u pravu...

ivana23 ivana23 21:00 28.02.2012

Re: Oprez!

predatortz
Drugovi i drugarice, ne zalećite se sa izjavama!
Drug Tito još nije rekao da su studenti u pravu...


Imas moj komentar malo iznad, pogledaj vreme, objavljeno pre nego na B92.
predatortz predatortz 21:04 28.02.2012

Re: Oprez!

ivana23
predatortz
Drugovi i drugarice, ne zalećite se sa izjavama!
Drug Tito još nije rekao da su studenti u pravu...


Imas moj komentar malo iznad, pogledaj vreme, objavljeno pre nego na B92.


Video sam komentar
Neće da se baci ni ova informacija

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana