Filozofija| Zabava| Životni stil

Breaking Bad - tečna modernost i ubijanje sintakse

Milan Novković RSS / 18.11.2016. u 13:58

BreakingBad.18986.jpg

Kaže jedan autor, parafraziram, liberalno: „Progresivna levica mora naći konceptualnu mapu sa mogućim početnim ili započetim putevima, da bi se i sama našla na mapi, i počela da ubedljivo iznosi i svoje sugestije".

Pročitano bi mi otišlo u prošlost, kao skoro-tautologija modernog doba, i pored svetlih izuzetaka što ponekad bljesnu oko nas, da sinoć na putu kući nisam naišao na članak kako je bivši popularni UK ragbista (nikad čuo za njega) uhapšen pošto su mu u kući našli aparaturu za pravljenje crystal metha, po uzoru na seriju Breaking Bad, sve sa veštačkim bojenjem supstance u plavo, kešom na sve strane i sličnim.

Evo proverih, čovek the faca iz priče nije Britanac nego Italijan, ali udarnički radi iz dela Londona koji se zove Mala Venecija (nebitno nego ja volim da nabacujem fragmente ovako pošto mogu da budu plodno tlo za asocijativno lepljenje sličica, and beyond).

Lepo, ne znam (mrzi me da čitam mainstrem novine dalje od površnog preletanja) da li je i on kao primarni razlog, u dubini duše, našao da nije lova u pitanju nego želja da "oseti da postoji".

Normalno, ne mora neko da bude Nobel-prize hemičarski materijal koji pored predavanja hemije u srednjoj školi dopunjava kućni budžet pranjem tuđih kola posle posla, dok mu žena sve to lepo organizuje, da bi imao pravo da oseti da postoji.

Imamo razni načini da osetimo da postojimo, rekao bi neko, i to bi bila polu-ozbiljna šala koja samo prikriva istinu da se nešto u nama budi periodično da nas podseti da smo udenuti u ovaj sada tok realnosti oko nas ne samo da bi polu-zombifikovani i 95% utrnuli od ne-postojanja sedali svako veče oko ponoći da odgledamo sledećih nekoliko epizoda jefinije ili skuplje serije (no deep thought intended here, i svaka čast mom drugu, vanredno talentovanom za sve i svašta, pa i za kuvanje, koji sa punom svešću i ozbiljnošću, pa kreativnošću, prži sebi krmenadle u 11 uveče).

Ko misli da zna kako je "normalno" da je egzistencijalizam antiteza čistog razmišljanja je uvek dobrodošao da sam sebi podmetne nogu pa u istu mentalnu sobu stavi Sartra sa talentom za razmišljanje i patnjom za talentom za pisanje, Kamija sa talentom za pisanje i strašću za nedodirljivim talentom za razmišljanje, pa pankera, okači sobu, tako nevidljivu, oko vrata i izađe na ulicu da bi u društvu drugih "živeo" svoje proste i kompozitne ideje koje ga "oslobađaju", da bi osetio da "postoji".

Zašto je ovo podmetanje noge samom sebi? Pa svako može da proba bez mnogo napora, može da proba i više puta, može da "živi" eksperiment i godinama, ali nema grancije da će "osetiti da postoji" baš zato što je to lako.

Pa, kao što sugerišu neki ljudi, nema nam leba na ovu temu dok se, možda, ne uvaljamo u radikalnu neustrašivost u suočavanju sa apsurdom.

Blogovanje se ne računa u ovu aktivnost, ma kako mesili reči, misli, znanja i temperament u blogovanju, ono mu više dođe kao svetlucava nit udenuta u deo našeg života koji se u književnom Prigrevačkom zove "a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing".

Dobro, de, kriv sam i sam, guilty as charged, al gde da idem sad napolje na ovu ladnoću, i upošljavam radikalnu neustrašivost pred mračnim licem apsurda :-)

Atačmenti



Komentari (132)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

sasaminijature sasaminijature 15:54 18.11.2016

......

Nauka je zaista uradila toliko toga; njena dela su prava čuda- beskorisna čuda, naravno. Jer naučnici nisu ništa doprineli produbljivanju ljudske sreće, a ako je sreća takva kakva je bila onda su sva ta čuda potpuno beskorisna. U stvari može se reći da je srće sve manje i manje. Sve je više tehnologije i lagodnosti ali sreće sve manje. U tome se ogleda celokupno čudo tehnologije.

Što više stvari može da se proizvede uz pomoć tehnologije to čovek nepotrebniji, on počinje da se oseća bezvredno. prazno. Pre ili kasnije zameniće ga kompjuteri i on će tada postati suvišan.

Sreća vodi poreklo da smo nekome potrebni. Čim to osetimo naše postojanje dobija značaj, težinu, život dobija smisao. Pojavom mašina, koje sve mogu da naprave brže i preciznije od čoveka, on gubi na značaju, postaje prepreka, zastarela stvar. Moderni um svakog dana oseća svoju beznačajnost. Niko vas ne treba. Tehnologija je iznedrila udobnost i osećaj beznačajnosti. Ona može da stvori bolje kuće ali ne i boljeg čoveka. Za boljeg čoveka je potrbna druga dimenzija a to svakako nije dimenzija mehanike.

Radi se o dimenziji svesti.

Nauka ne može da stvori ni Budu niti Isusa ali može društvo u kom su oni nemoguće pojave. Oni u današnjem svetu ne postoje zbog nas jer smo stvorili društvo gde je pojava prostog, nevinog čoveka nemoguća. Čak i da se pojavi Buda ili Isus niko ih ne bi ni prepoznao....
Milan Novković Milan Novković 19:27 18.11.2016

Re: ......

Prvo i prvo, minijaturni Tate Modern bedž for Saša the First


sasaminijature
Nauka je zaista uradila toliko toga; njena dela su prava čuda- beskorisna čuda, naravno. Jer naučnici nisu ništa doprineli produbljivanju ljudske sreće, a ako je sreća takva kakva je bila onda su sva ta čuda potpuno beskorisna. U stvari može se reći da je srće sve manje i manje. Sve je više tehnologije i lagodnosti ali sreće sve manje. U tome se ogleda celokupno čudo tehnologije.

Što više stvari može da se proizvede uz pomoć tehnologije to čovek nepotrebniji, on počinje da se oseća bezvredno. prazno. Pre ili kasnije zameniće ga kompjuteri i on će tada postati suvišan.

Sreća vodi poreklo da smo nekome potrebni. Čim to osetimo naše postojanje dobija značaj, težinu, život dobija smisao. Pojavom mašina, koje sve mogu da naprave brže i preciznije od čoveka, on gubi na značaju, postaje prepreka, zastarela stvar. Moderni um svakog dana oseća svoju beznačajnost. Niko vas ne treba. Tehnologija je iznedrila udobnost i osećaj beznačajnosti. Ona može da stvori bolje kuće ali ne i boljeg čoveka. Za boljeg čoveka je potrbna druga dimenzija a to svakako nije dimenzija mehanike.

Radi se o dimenziji svesti.

Nauka ne može da stvori ni Budu niti Isusa ali može društvo u kom su oni nemoguće pojave. Oni u današnjem svetu ne postoje zbog nas jer smo stvorili društvo gde je pojava prostog, nevinog čoveka nemoguća. Čak i da se pojavi Buda ili Isus niko ih ne bi ni prepoznao....

Neko bi ih ipak prepoznao, neko bi prepoznao varvarske heroje, u egzistencijalizmu između svih heroja postoje bar neke male sličnosti, herojstvo i apsurd idu dalje
anonymous anonymous 19:28 18.11.2016

Re: ......

Nauka ne može da stvori ni Budu niti Isusa ali može društvo u kom su oni nemoguće pojave


Čak i da se pojavi Buda ili Isus niko ih ne bi ni prepoznao....

anonymous anonymous 19:42 18.11.2016

Re: ......

Tehnologija je iznedrila udobnost i osećaj beznačajnosti. Ona može da stvori bolje kuće ali ne i boljeg čoveka


А...., да ли је данас иком уопште и стало до тога да створи бољег човека.

Зар циљ није - створити бољу машину/рачунар/робота.

Надчовека у форми киборга ?
zemljanin zemljanin 20:30 18.11.2016

Re: ......

Za boljeg čoveka je potrbna druga dimenzija a to svakako nije dimenzija mehanike.

Radi se o dimenziji svesti.

psihijatri I psiholozi pomazu I nisam cinican ... ogorman broj judi ima problem ali se stidi da zatrazi stucnu pomoc ... ili se uopste ne leci ili ide kod nadrilekara ... sreca je toliko individualni dozivljaj da je nemoguce odrediti recept planetarne srece ...
Nauka ne može da stvori ni Budu niti Isusa ali može društvo u kom su oni nemoguće pojave.

metaforicki oni postoje a realno u kom drustvu su Buda I Isus, moguce pojave?

EDIT. ne moze drustvo da pojedincu napravi srecu ... ipak govorimo o hemijskim reakcijama uz nesto malo energetskih promena u samom organizmu ... ako hrana ne prija nasim bakterijama u stomaku, one ce biti nezadovljne I mi necemo biti srecni, recimo
emsiemsi emsiemsi 08:03 19.11.2016

Re: ......

sasaminijature
Nauka je zaista uradila toliko toga; njena dela su prava čuda- beskorisna čuda, naravno. Jer naučnici nisu ništa doprineli produbljivanju ljudske sreće, a ako je sreća takva kakva je bila onda su sva ta čuda potpuno beskorisna. U stvari može se reći da je srće sve manje i manje. Sve je više tehnologije i lagodnosti ali sreće sve manje. U tome se ogleda celokupno čudo tehnologije.

Što više stvari može da se proizvede uz pomoć tehnologije to čovek nepotrebniji, on počinje da se oseća bezvredno. prazno. Pre ili kasnije zameniće ga kompjuteri i on će tada postati suvišan.

Sreća vodi poreklo da smo nekome potrebni. Čim to osetimo naše postojanje dobija značaj, težinu, život dobija smisao. Pojavom mašina, koje sve mogu da naprave brže i preciznije od čoveka, on gubi na značaju, postaje prepreka, zastarela stvar. Moderni um svakog dana oseća svoju beznačajnost. Niko vas ne treba. Tehnologija je iznedrila udobnost i osećaj beznačajnosti. Ona može da stvori bolje kuće ali ne i boljeg čoveka. Za boljeg čoveka je potrbna druga dimenzija a to svakako nije dimenzija mehanike.

Radi se o dimenziji svesti.

Nauka ne može da stvori ni Budu niti Isusa ali može društvo u kom su oni nemoguće pojave. Oni u današnjem svetu ne postoje zbog nas jer smo stvorili društvo gde je pojava prostog, nevinog čoveka nemoguća. Čak i da se pojavi Buda ili Isus niko ih ne bi ni prepoznao....

Знам да не би требало да усмеравам дискусију у кривом смеру (успут, као и много пута - шта је тема), но, опет, у јутарњем програму РТСа (што би Милан рекао, мејнстрим медију), блогер Крљо нешто прича. На жалост, тон на ТВу ми је ма мјуту па не чујем те мудрости.
Да ли је неко можда слушао шта он прича, те да ли је блогер Крљо (можда, да не будем престрог) модел, односно, парадигма политичко-моралног конвертитства ?
Истина, ја изражавам дубоко разумевање за његову позицију - јер од нечега мора да се живи.
sasaminijature sasaminijature 08:19 19.11.2016

Re: ......

Milan Novković Milan Novković 19:27 18.11.2016Prvo i prvo, minijaturni Tate Modern bedž for Saša the First


Tnx! Nisam imao nameru da se prvi nadenem, splet okolnosti. Ja sam među zadnjima koji bi trebali da komentarišu ovaj blog, ima dosta načitanijih i sa više životnog iskustva....ali tako ispade...
emsiemsi emsiemsi 08:26 19.11.2016

Re: ......

sasaminijature
Milan Novković Milan Novković 19:27 18.11.2016Prvo i prvo, minijaturni Tate Modern bedž for Saša the First


Tnx! Nisam imao nameru da se prvi nadenem, splet okolnosti. Ja sam među zadnjima koji bi trebali da komentarišu ovaj blog, ima dosta načitanijih i sa više životnog iskustva....ali tako ispade...

Само ти дискутуј !
Готово је правило да се лепршавије дискутује што мање човек зна.
sasaminijature sasaminijature 08:27 19.11.2016

Re: ......

А...., да ли је данас иком уопште и стало до тога да створи бољег човека.

Зар циљ није - створити бољу машину/рачунар/робота.

Надчовека у форми киборга ?


Nažalost, modernom čoveku, um sa svim njegovim smicalicama stalno pravi smetnju. Umesto da se zagleda u sebe i radi na sebi, današnji čovek se bavi nebulozama koje mu potura um, ego. Zato smo i preplavljeni vestima koje veću glupost napravio, a to su samo isprazne pojave koje kao takve imaju kratak vek trajanja i samim tim stalnu podižu lestvicu na globalnoj pozornici gluposti.
sasaminijature sasaminijature 08:42 19.11.2016

Re: ......

zemljanin
Za boljeg čoveka je potrbna druga dimenzija a to svakako nije dimenzija mehanike.

Radi se o dimenziji svesti.

psihijatri I psiholozi pomazu I nisam cinican ... ogorman broj judi ima problem ali se stidi da zatrazi stucnu pomoc ... ili se uopste ne leci ili ide kod nadrilekara ... sreca je toliko individualni dozivljaj da je nemoguce odrediti recept planetarne srece ...
Nauka ne može da stvori ni Budu niti Isusa ali može društvo u kom su oni nemoguće pojave.

metaforicki oni postoje a realno u kom drustvu su Buda I Isus, moguce pojave?

EDIT. ne moze drustvo da pojedincu napravi srecu ... ipak govorimo o hemijskim reakcijama uz nesto malo energetskih promena u samom organizmu ... ako hrana ne prija nasim bakterijama u stomaku, one ce biti nezadovljne I mi necemo biti srecni, recimo

Nisam najbolje shvatio, ako je meni upućeno, nema potrebe srećan sam.
Ne nisam govorio o hemijskim reakcijama.
Date naučniku cvet i on ga secira i analizira i na kraju vam kaže ovo nije cvet, ovo je 12% te supstance, 48 % te sustance i 40% te sustance ali cveta nigde nema.
zemljanin zemljanin 09:04 19.11.2016

Re: ......

Date naučniku cvet i on ga secira i analizira i na kraju vam kaže ovo nije cvet, ovo je 12% te supstance, 48 % te sustance i 40% te sustance ali cveta nigde nema.

ali to jeste svrha postojanja nauke ... ali nauka nije jedina ljudska aktivnost koja tretira cvet niti je dominantna u tome ... poezija, umetnost itd. ...

recimo da je prva impresija nekog ljudskog bica upravo emotivna ili zasicenje cula koja cvet opazaju I mozga koji to tumaci ... to je sasvim ok ali zasto je problem da se zapitamo zasto cvet postoji I sta se to desava sa nama kad cvet izaziva takvu reakciju u nama samima ili kod znatnog broja ljudi ...

ta kolizija koju, cini mi se da spominjes (zagovaras), nema nikakve veze sa naukom ... covek se razvija u interakciji sa okolinom ... bez te interakcije on je samo tabula raza ... neuronauke, psihologija, psihijatrija itd. upravo pomazu u razumevanju procesa, nikakva *zagledanost u sebe* ne moze parirati tome ... I naravno da su ljudi razliciti pa ne dozivljavaju svet na isti nacin ... to I jeste najzanimljivija stvar u nasim zivotima ... svi su unikati ...

a kiborga ima raznih

sasaminijature sasaminijature 09:37 19.11.2016

Re: ......

ali to jeste svrha postojanja nauke ... ali nauka nije jedina ljudska aktivnost koja tretira cvet niti je dominantna u tome ... poezija, umetnost itd. ...

recimo da je prva impresija nekog ljudskog bica upravo emotivna ili zasicenje cula koja cvet opazaju I mozga koji to tumaci ... to je sasvim ok ali zasto je problem da se zapitamo zasto cvet postoji I sta se to desava sa nama kad cvet izaziva takvu reakciju u nama samima ili kod znatnog broja ljudi ...

ta kolizija koju, cini mi se da spominjes (zagovaras), nema nikakve veze sa naukom ... covek se razvija u interakciji sa okolinom ... bez te interakcije on je samo tabula raza ... neuronauke, psihologija, psihijatrija itd. upravo pomazu u razumevanju procesa, nikakva *zagledanost u sebe* ne moze parirati tome ... I naravno da su ljudi razliciti pa ne dozivljavaju svet na isti nacin ... to I jeste najzanimljivija stvar u nasim zivotima ... svi su unikati ...


Prvo poštujem tvoj stav.

Dalje uopšte ne smatram da nauka kao takva ne treba da postoji i da je neka smetnja, naprotiv.
Trenutno, kako stoje stvari, na pogrešnom smo koloseku, Previše smo zaokupljeni analizama i tom mehaničkom uređenju društva. Pričam o većini, uvek će biti pojedinaca koji iskaču ili se na uklapaju.
Zasuti smo spravicama koje nam rešavaju brzinu i preciznost proizvodnje, našu udobnost. Bolja, praktičnija kuća, lepši i napredniji auto, napredniji smartfon....Stalno iskaču rešenja za lagodniji život. U tom moru sparvica čovek je sve nepotrebniji i počinje da se oseća prazno. Tada dolazimo do trenutka gde jedinka koja naizgled ima sve čari lagodnog života, "pukne" i kao u seriji krene da čačka mečku. Zašto? Pa oseća se nepotrebno, prevaziđeno, mora nekako da skrene pažnju na sebe.
Kao da smo zaboravili da svoj duhovni aspekt razvijamo. Naravno da je svakom čoveku ostavljeno da bira čime će se baviti, ali kada bi društvo bilo drugačije uređeno i umesto balvljenja proizvodnjom udobnog života stavilo akcenat na polje duhovnog, naša civiizacija bi progledala...

tasadebeli tasadebeli 10:09 19.11.2016

Re: ......

zemljanin


covek se razvija u interakciji sa okolinom ... bez te interakcije on je samo tabula raza ...










Зар није управо ово што си рекао:


I naravno da su ljudi razliciti pa ne dozivljavaju svet na isti nacin ... to I jeste najzanimljivija stvar u nasim zivotima ... svi su unikati ...



најбоља полазна тачка која говори супротно од те женетине, Табуле Разе?


Јебали нас Скинер и Пијаже на гомили све заједно!


a kiborga ima raznih



Е, ту се слажемо!







EDIT:






zemljanin zemljanin 11:45 19.11.2016

Re: ......

sasaminijature
Kao da smo zaboravili da svoj duhovni aspekt razvijamo. Naravno da je svakom čoveku ostavljeno da bira čime će se baviti, ali kada bi društvo bilo drugačije uređeno i umesto balvljenja proizvodnjom udobnog života stavilo akcenat na polje duhovnog, naša civiizacija bi progledala...


realno govoriš o zapadnoj civilizaciji I ok je stav ... ali pored privida dominacije zapada postoji I realni život ... I materijalna faza je deo u razvoju pojedinca a I društva ... nekada su ljudi čitali knjige jer je to bio jedini način da dožive neki drugi svet, druge zemlje, druge kulture ... danas se to doživljava na druge načine ... cilj je isti samo su metode drugačije ...

"pucanje" koje je negde I tema bloga se dešava jer pojedinac izgubi sebe ... prestane da živi svoj život I počinje da živi neki "virtualni" I "očekivani" život ... ali to je problem pojedinca zato stalno navodim one psihijatre I psihologe koji su tu da pomognu ...

ne znam šta tačno podrazumevaš pod tom duhovnošću pa da ne spekulisem previse ...

svako od nas ima pravo izbora, da li ćemo to pravo koristiti je samo do nas samih ...

I nravno samo razgovaramo, nije moje gledište nimalo vrednije od tvog ili nekog drugog
tasadebeli
најбоља полазна тачка која говори супротно од те женетине, Табуле Разе?

odmah etiketiranje to je jedna fina dama u godinama
Milan Novković Milan Novković 14:21 19.11.2016

Re: ......

sasaminijature
Milan Novković Milan Novković 19:27 18.11.2016Prvo i prvo, minijaturni Tate Modern bedž for Saša the First


Tnx! Nisam imao nameru da se prvi nadenem, splet okolnosti. Ja sam među zadnjima koji bi trebali da komentarišu ovaj blog, ima dosta načitanijih i sa više životnog iskustva....ali tako ispade...

Nema prvih, prednjih i zadnjih, dosta načitanijih ima bez sumnje, samo ja nisam od njih (mislim, čitam ja svoje teme), a u bizarnoj postavci gde nije svima dozvoljeno da budu autori bar mogu svi da komentarišu kad hoće i šta hoće.

Dobra fora bi bila pisati skoro prazne blogove, možda neku sitnu ilustraciju, kao što Google radi, ili izreku sa ne prevelikom gustinom smisla, tipa "Pravda pobeđuje", "Prigrevica republika" i slično, gde onda prvi komentator ima pravo da proširi prvi komentar u blog.

Tu bi onda tragedy of the commons stupila scenu, ali uvek možemo da blago obrišemo i na 5-15 minuta banujemo one kondicionisane što sistematski potežu prvi
Milan Novković Milan Novković 14:44 19.11.2016

Re: ......

tasadebeli
Јебали нас Скинер и Пијаже на гомили све заједно!


... pošto može lepo i sa mašinama da se komunicira


sasaminijature sasaminijature 16:43 19.11.2016

Re: ......

Dobra fora bi bila pisati skoro prazne blogove, možda neku sitnu ilustraciju, kao što Google radi, ili izreku sa ne prevelikom gustinom smisla, tipa "Pravda pobeđuje", "Prigrevica republika" i slično, gde onda prvi komentator ima pravo da proširi prvi komentar u blog.


Slažem se, ideja je na mestu, često mi je tako što prolazilo kroz misli. Da samoinicijativno uvedemo neku vrstu brzopoteznog bloga pa da vidimo kako se razvija, gde to može sve odvesti. Možda probati kod nekog autora da se zakaže diskurs obračun i u dogovoreno vreme dvoje kolega postavljaju pitanja jedan drugom i odgovaraju, sve što ih interesuje, naravno bez intime...
Eto neka razmišljanja, možda sam se i zaneo pa lupam...
docsumann docsumann 16:56 19.11.2016

Re: ......

Čak i da se pojavi Buda ili Isus niko ih ne bi ni prepoznao....


- Vratite me, jednostavno deset, ne, dvanaest godina unazad, ali mora biti obezbeđeno da ću se sećati svega, svega, shvatate, uključujući i najmanje pojedinosti. Sve što sam stekao za tih dvanaest godina, mora da mi ostane, sve što znam, sva moja znanja, moje celokupno životno iskustvo. Tada bi bilo moguće učiniti sve!

- Mogu da Vas vratim unazad onoliko koliko želite i svega ćete se sećati, ali to ništa neće promeniti - reče čarobnjak.


Čudan život Ivana Osokina, P.D.Uspenski
sasaminijature sasaminijature 17:03 19.11.2016

Re: ......

Čudan život Ivana Osokina, P.D.Uspenski


Ti si mi prvi pik da ćeš prepoznati čije su reči napisane...blizu si, toplo...

Voleeem Uspenskog blizak mi je ali...
docsumann docsumann 17:11 19.11.2016

Re: ......

Ti si mi prvi pik da ćeš prepoznati čije su reči napisane...blizu si, toplo...


pa, ondak, valjda Gurđijev. mada mi namjera nije ni bila da pogađam.
sasaminijature sasaminijature 17:17 19.11.2016

Re: ......

jok, hihihi, tu si vrtiš se jot majo...znaem da to nije bila tvoja namera već si mi urezan kao ovdašnja pojava koja bi ponajpre mogla tako što čitati...


Nego sada čitam ;abree koje napisao stihove serija što si nakačio koh Horhea? Mlogo ubavo
docsumann docsumann 17:24 19.11.2016

Re: ......

jok, hihihi, tu si vrtiš se jot majo...znaem da to nije bila tvoja namera već si mi urezan kao ovdašnja pojava koja bi ponajpre mogla tako što čitati...


mm da, al' sad sam se već primio na pogađanje ... Blavacka?
sasaminijature sasaminijature 17:27 19.11.2016

Re: ......

ne ne ne neeee....
blogovatelj blogovatelj 07:29 20.11.2016

Re: ......

Истина, ја изражавам дубоко разумевање за његову позицију - јер од нечега мора да се живи.


Mora. Evo i jedan drugi bloger normalizuje odnose sa tobom, iz istog razloga.
Ne zameri ljudima kada rade niske stvari a da bi prehranili porodice.
emsiemsi emsiemsi 08:31 20.11.2016

Re: ......

blogovatelj
Истина, ја изражавам дубоко разумевање за његову позицију - јер од нечега мора да се живи.


Mora. Evo i jedan drugi bloger normalizuje odnose sa tobom, iz istog razloga.
Ne zameri ljudima kada rade niske stvari a da bi prehranili porodice.

Ооооо, Блоги !
Где си ? Може ли се ?
Какво време је у Канади !?
Мене ужасно нервира ово пролећно време овде. Ја волим када је у ово доба године температура око нуле, са јачим јутарњим мразевима.
Јуче кренем у моју суботњу шетњу и морао сам да скинем јакну и пребацим преко рамена колико је било топло.
blogovatelj blogovatelj 00:45 21.11.2016

Re: ......

Ооооо, Блоги !
Где си ? Може ли се ?
Какво време је у Канади !?



Prekjuče 19, juče ujutro 13 i svaki naredni sat je temperatura padala po stepen.
Danas se malo zabelelo snega.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:42 18.11.2016

Ух.

"Живот је само сенка која хода,
Кукавни глумац што на позорници
Сат-два се пући и разбацује,
А потом зуба не обели више.
Бајка је то што тикван прича њу,
Препуна буке, помаме и беса,
А посве празна."

Виљем Шекспир: Магбет, превод Велимир Живојиновић

Пуноћа?
Мени су неке моје причице забелешка пуноће. Њена ре-креација.

Лондон

Седео сам међу дрвећем, на ушћу, и мирисила је трава, од кише, и било је тихо, без људи, град је био далек и тих, седео сам испод неког ораха, на комаду асфалта, уморан, и гледao сам све то дрвеће, и мислио како је исто као у Црној Гори, у Тополи, у Кошутњаку, у Чорливуду*.
Неки пут су те шуме тешке, тамне, густе, неки пут прозрачне и лаке, као у Италији.
Свеједно ми је где су, јер све је то једна шума, и једном сам тако трчао по тој шуми, негде, тамо, у Чорливуду, а испод мене исклизавала је стаза за коње посута шљунком, и ногe су ми измицале са каменчића, али нисам срео никога на стази, ни коња ни коњаника, и био сам дошао до језерца, и био сам упао у неко блато, и био сам сам.
Био си сам?
Да.
Био сам сам, у једној далекој шуми, далеко од свега.
Далеко.

* предграђе Лондона
Milan Novković Milan Novković 19:43 18.11.2016

Re: Ух.

забелешка пуноће. Њена ре-креација

I meni šuma, planina rade posao, priroda u veličanstvenosti, uvek.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:31 18.11.2016

Re: Ух.

Sad mi pade na pamet kako mom drugu, inžinjeru, koji je u Kazahstanu, na naftnom tornju, na visini od 50 metara i temperaturi od -37, dok duva vetar, i dok na sebi ima nekoliko slojeva odeće -- realnost i snaga egzistencije uterena je u kosti. Njemu temeljnije postojanje od tog verovatno ne treba.
Milan Novković Milan Novković 00:10 19.11.2016

Re: Ух.

Predrag Brajovic
Sad mi pade na pamet kako mom drugu, inžinjeru, koji je u Kazahstanu, na naftnom tornju, na visini od 50 metara i temperaturi od -37, dok duva vetar, i dok na sebi ima nekoliko slojeva odeće -- realnost i snaga egzistencije uterena je u kosti. Njemu temeljnije postojanje od tog verovatno ne treba.

On je the real McCoy

Za nas ostale ima svašta, i mimo kuvanja crystal metha i sličnih poduhvata - Tate Modern mi pada na pamet zbog današnjeg odlaska - prosto, u velikom holu, gde su nekad bile turbine termoelektrane, koja je skoro ko fudbalsko igralište pa visoka 20+ metara, napravili performance gde posetioci leže na podu, neki tvrđi filc, a odozgo se nekim ogromnim panelima koji se pomeraju moderira već moderirani zvuk u hali dubokih frekvencija.

I to te malo pomeri, ma kako ti životna rutina danima, mesecima i godinama bila prijatna do tada.

I znaš da te je pomerilo pošto ti više nije bitno da li na umetnost gledaš iz neke perspektive "definisane" estetikom, ili nečim revolucionarno modernim.

A opet, ne treba ti bivša termocentrala, može i golo dupe na ladnim pločicama ispod trpezarijskog stola (maznuo od Bel Eltona, komedian koga možda znate pošto je co-scenarista The Black Adder sitkoma)
emsiemsi emsiemsi 18:48 18.11.2016

Пригодна музичка нумера !

Milan Novković Milan Novković 19:52 18.11.2016

Re: Пригодна музичка нумера !

emsiemsi

Tako je Emsi, život je ništa do senka koja hoda, i čim neko upali svetlo ona ode u nothingness, pa ti treba neka druga

(bio danas u Tate Modern posle 8 godina, nekoliko minuta peške od kancelarije i evo 6 meseci u ovim kancelarijama i nikako da odem, nekad išao često u pauzi za ručak, tj do pre 8 godina kada sam isto operisao u ovim krajevima, a petak uveče pa šta da radim nego šaljiv blog
anonymous anonymous 19:14 18.11.2016

Добро је .....

...кренуло.

Један блог и три коментара.
Сва три коментара....прича за себе.

А ниједан ниукаквој вези са блогом.

А о чему је ....блог ....?

Флуидно - апсурдној егзистенцији ?
Milan Novković Milan Novković 19:38 18.11.2016

Re: Добро је .....

anonymous
А о чему је ....блог ....?

Kako bre o čemu

Da znaš Magbeta kao Predrag, da ti je blizak spiritualni anarhizam Lava Tolstoja kao Saši, da ti je "feel the force" crni pojas pri ruci kao Emsiju, sve bi ti bilo jasno

Ovako, ti si se ušiljio u nekoj humanities disciplini, ili poluprovodnicima, pa evo fotka govori više od 1,000 reči

anonymous anonymous 19:46 18.11.2016

Re: Добро је .....

Kako bre o čemu

Da znaš Magbeta kao Predrag, da ti je blizak spiritualni anarhizam Lava Tolstoja kao Saši, da ti je "feel the force" crni pojas pri ruci kao Emsiju, sve bi ti bilo jasno


....А ја у просутом мастилу видео .....мрље Штирнера, Камија, Баумана, Бека...

sasaminijature sasaminijature 08:54 19.11.2016

Re: Добро је .....

anonymous
А о чему је ....блог ....?


Kako bre o čemu

Da znaš Magbeta kao Predrag, da ti je blizak spiritualni anarhizam Lava Tolstoja kao Saši,


Svideo mi se tvoj blog, kao i uvek draži i tera na razmišljanje.

Ta slika gde čovek koji je da kažemo, situiran i ima svu udobnost, se neočekivano transformiše u nešto skroz drugo, postaje diler i rizikuje svu svoju udobnost. Taj momenat mi je bio okidač da kroz ovaj tekst koji sam traljavo prafrazirao, pokušam da objasnim kako dolazi do takvih pojava.

Meni je tvoj tekst prizvao delić predavanja koje je održano još osamdesetih, tadašnja kritika savremeng društva.

I danas su aktuelne te reči...

urbana_gerila urbana_gerila 12:28 19.11.2016

Re: Добро је .....

anonymous
...кренуло.

Један блог и три коментара.
Сва три коментара....прича за себе.

А ниједан ниукаквој вези са блогом.

А о чему је ....блог ....?

Флуидно - апсурдној егзистенцији ?



otkud znaš da komentari nisu "ni u kakvoj vezi sa blogom" - ako ne znaš "o čemu je blog"?
anonymous anonymous 15:02 19.11.2016

Re: Добро је .....

urbana_gerila
anonymous
...кренуло.

Један блог и три коментара.
Сва три коментара....прича за себе.

А ниједан ниукаквој вези са блогом.

А о чему је ....блог ....?

Флуидно - апсурдној егзистенцији ?



otkud znaš da komentari nisu "ni u kakvoj vezi sa blogom" - ako ne znaš "o čemu je blog"?

На први поглед би се могло рећи да је примедба .....сасвим на месту.

Али ....

Свако,.. па и ја у конкретном случају,чак и кад поставим питање - о чему је блог - имам неко предразумевање текста.

Питање је позив другима да се и они изјасне, а ја проверим колико се наше рецепције приближавају или разилазе.

Течна модерност или флуидна модерност је појам који раби Бауман.

Изгледа да идеја аутора, ипак, није била да текст добије уобичајену конотацију коју наслов сугерише....

Али суштина и јесте у томе да сваки текст омогући што више различитих тумачења и ....уписивања .....
urbana_gerila urbana_gerila 15:30 19.11.2016

Re: Добро је .....

anonymous
urbana_gerila
anonymous
...кренуло.

Један блог и три коментара.
Сва три коментара....прича за себе.

А ниједан ниукаквој вези са блогом.

А о чему је ....блог ....?

Флуидно - апсурдној егзистенцији ?



otkud znaš da komentari nisu "ni u kakvoj vezi sa blogom" - ako ne znaš "o čemu je blog"?

На први поглед би се могло рећи да је примедба .....сасвим на месту.

Али ....

Свако,.. па и ја у конкретном случају,чак и кад поставим питање - о чему је блог - имам неко предразумевање текста.

Питање је позив другима да се и они изјасне, а ја проверим колико се наше рецепције приближавају или разилазе.

Течна модерност или флуидна модерност је појам који раби Бауман.

Изгледа да идеја аутора, ипак, није била да текст добије уобичајену конотацију коју наслов сугерише....

Али суштина и јесте у томе да сваки текст омогући што више различитих тумачења и ....уписивања .....



iako su mi pretenzije nepretenciozne - svaka moja primedba je na mestu.
ona je to i posle ovog tvog komentara kojim ne možeš pravdati contradictio in adjecto u prethodnom, ma kako tvoj odnos sa semantikom i sintaksom bio fluidno moderan.
Milan Novković Milan Novković 15:31 19.11.2016

Re: Добро је .....

anonymous
Али суштина и јесте у томе да сваки текст омогући што више различитих тумачења и ....уписивања .....

Oko sličnog se osnovnog obrasca vrtimo - modernost se pomerila pa imamo te "kicks".

Ja sam zapamtio selo kao klinac, i pamćenje jeste polimorfna roba, gde oni nisu imali tih kicks koliko ih mi danas imamo, bar mi se sad tako čini, za lepog vremena dosta rade, zimi onda jedu, piju, kartaju se, zezaju, gledaju TV, Sveca, Bonancu, ... i, sećam se ćaleta, ode u biblioteku, ili zamoli kevu ili komšinicu da mu donesu ne knjigu, nego gomilu kjniga.

Ja hoću da čitam gomile knjiga, a ne čitam ih, čak ne moram po snegu da idem do biblioteke, pa možda zato više "falširam", preskače mi ploča, modernost mi se previše pomerila za moje gimnastičke sposobnosti

A mi što nespretno vrtimo reči, i kad ne treba, pa ih imamo u višku, a nismo Mocarti, pa sve za istu "semantiku", ubijamo "sintaksu", ko kad sa jednim jajetom pokušavaš da ugostiš četvoro prijatelja, ili prijateljica, naravno
anonymous anonymous 01:36 20.11.2016

Re: Добро је .....


iako su mi pretenzije nepretenciozne - svaka moja primedba je na mestu.
ona je to i posle ovog tvog komentara kojim ne možeš pravdati contradictio in adjecto u prethodnom, ma kako tvoj odnos sa semantikom i sintaksom bio fluidno moderan.


Ок,Урбани...

Ајде, ....овако...

1.Тек сам сада приметио твоју склоност као јасном изражавању и граматички правилном писању.Наравно да се "ни у каквој " пише овако, па је твоја примедба на месту.За похвалу. Ја немам проблем са тим ако ме неко исправи и узгред још "утврдим градиво "

2.Цитирам ти Агнеш Хелер : " Свако разумевање је погрешно разумевање " И настављам - чак и "ако не знам о чему је блог " - и то је некакво разумевање текста, па нема цонтрадицтио ин адјекто, како тврдиш.Јер и на бази таквог разумевања/неразумевања, мој исказ је конзистентан , ако на основу свог " неразумевања " текста устврдим да коментари нису ни у каквом односу са њим.

Из неке другачије перспективе и другачијег приступа и тумачења, како текста тако и коментара , може се успоставити критички однос према мом исказу , али се не може довести у питање његова одрживост.

3.Исказ се, међутим, може довести у питање из другог разлога.Он је нетачан у делу у којем се истиче да ниједан коментар није " ни у каквом односу " према блогу, јер је очито да они у некаквом односу ипак јесу,а ако хоћемо да идемо у крајност могли бисмо да устврдимо да је све у нашој стварности повезано и да нема ничега што би било немогуће довести у однос са нечим другим само зато што тајанствене повезујуће нити не видимо и не препознајемо.

4.Сваки текст омогућава вишеструка тумачења- граматичка, синтаксичка, семантичка ...

Понекад се разумевању текста не може прићи само анализом значења самих речи, циљ аутора ( као често у филмским сценама) може да буде и да створи атмосферу, која ће тексту дати нову,другачију димензију од оне основне којом се једноставно остварује комуникација и преноси појмовна порука.

Кад сам поставио питање " А о чему је блог " то је била парафраза питања које се често поставља на блогу и неретко она има за циљ да коментаторима укаже да се удаљавају од теме и праве дигресије...
Питање " А о чему је блог " тек изузетно може да се разуме тако да неко изражава своје незнање о томе о чему блогер пише.Тешко да би ико то и признао,чак и да јесте тако, пред широком виртуелном заједницом.

5.Ако си приметио наслов мог коментара је био : Добро је почело ....А онда је следио текст. Моја интервенција није имала за циљ ни валоризацију, текста , а нити коментара , у уобичајеном смислу.Оно што сам више пута раније истицао, па и сада то чиним - с моје тачке гледишта, текстови и коментари највреднији су уколико инспиративно делују на друге, па и по цену да нису " ни у каквој вези "међусобно.Ово је за мене много значајније од самог преношења, поруке, информације,става ...

6.И на крају, када у коментар убацим цитат или се позовем на неког аутора, то радим не ради просипање " памети" већ ради мапирања једног наратива и отвореног позива на дијалог оних који пливају у оквирима тог наратива. Ово посебно имајући у виду да на блогу доминира "техничка интелигенција" док су " друштвењаци " ретки.

7.Надам се да сам написаним заталасао твој ум склон аналитичком преиспитивању. Не ради се ни о каквој накнадној рационализацији или правдању, али ако и то устврдиш унапред ти могу рећи да си у праву и без даље полемике- ако ти то нешто значи.

8.У сваком случају, на овом, сопственом искуству и размени са тобом сам спознао да се написаном треба односити са много више пажње, разумевања и удубљивања у оно што је аутор желео да нам пренесе или саопшти,него што то чинимо - како би се избегла неразумевања и тешке речи које се на блогу често размењују.
И свакако - писати јасно,логично и разумљиво.

Ако још неко дође до сличног закључка биће ми драго.

Пс.Надам се да те нисам превише заморио дужином текста ( ако га ишчиташ )

Није обавезно.


maksa83 maksa83 01:39 20.11.2016

Re: Добро је .....

Srki, gađao te legalezeom od 10 megatona, znači sad kao atomski s leva - samo se baci na zemlju, zažmuri, i sačekaj da prođe.
blogovatelj blogovatelj 07:33 20.11.2016

Re: Добро је .....

Svideo mi se tvoj blog, kao i uvek draži i tera na razmišljanje.


Na blogu si pet meseci, interesanto je da znaš kako njegovi blogovi oduvek draže i teraju na razmišljanje.
blogovatelj blogovatelj 07:35 20.11.2016

Re: Добро је .....

iako su mi pretenzije nepretenciozne - svaka moja primedba je na mestu.


Jebote, koliki neko retard mora biti da bi drugima pričao kako su mu primedbe na mestu?!
urbana_gerila urbana_gerila 14:38 20.11.2016

Re: Добро је .....

blogovatelj



jbt, kad entitet nije ni za herbarijum.
Milan Novković Milan Novković 14:50 20.11.2016

Re: Добро је .....


anonymous

...
2.Цитирам ти Агнеш Хелер : " Свако разумевање је погрешно разумевање " .... ако на основу свог " неразумевања " текста устврдим да коментари нису ни у каквом односу са њим.
....

4.Сваки текст омогућава вишеструка тумачења- граматичка, синтаксичка, семантичка ...

... А о чему је блог " тек изузетно може да се разуме тако да неко изражава своје незнање о томе о чему блогер пише.Тешко да би ико то и признао,чак и да јесте тако, пред широком виртуелном заједницом.

... Моја интервенција није имала за циљ ни валоризацију, текста , а нити коментара , у уобичајеном смислу.Оно што сам више пута раније истицао, па и сада то чиним - с моје тачке гледишта, текстови и коментари највреднији су уколико инспиративно делују на друге, па и по цену да нису " ни у каквој вези "међусобно.Ово је за мене много значајније од самог преношења, поруке, информације,става ...

6.И на крају, када у коментар убацим цитат или се позовем на неког аутора, то радим не ради просипање " памети" већ ради мапирања једног наратива и отвореног позива на дијалог оних који пливају у оквирима тог наратива. Ово посебно имајући у виду да на блогу доминира "техничка интелигенција" док су " друштвењаци " ретки.

....

8.У сваком случају, на овом, сопственом искуству и размени са тобом сам спознао да се написаном треба односити са много више пажње, разумевања и удубљивања у оно што је аутор желео да нам пренесе или саопшти,него што то чинимо - како би се избегла неразумевања и тешке речи које се на блогу често размењују.
....

Ja sam gore izabrao delove tvog komentara na koje ću se osvrnuti, pa boldovao mesta koja će mi poslužiti kao "ankeri".

I kontekst mi je pre zvega religioznost koja kaže da pluralizam ne možeš nigde i nikako ugušiti, isto važi i za obrazac da ne postoje iole šire ili veće društvene grupe koje su sterilne, videli mi u njima nesterilno ili ne, energiju, kreativnost i bunt.

Pa jenda od podtema u komentarima - zašto blogujemo.

Agneš quote je quote - svaki pokušaj inflacije tog fragmenta vodi u besmisao, singularitet, kao i vrednosni stavovi tipa "ja uvek lažem", koje kako naduvaš do formalne logike vidiš da su singularitet u jezičko-logičkom aparatu.

Mi imamo singularitete kako ih imamo zbog nivoa kolektivnog civilizacijskog znanja i sposobnosti do kojeg smo dobacili, uronjeni u realnost koju vrlo ograničeno razumemo, pa nemamo ni iole zaokruženu ideju što to još uopšte može da postoji.

Koncept "razumevanja" onog što drugi napišu ili kažu se prečesto, svako malo ili kad god ti hoćeš može šutnuti niz aleju koja je iza nas na putu ka razumevanju koncepta vlasništva nad značenjem - onog trenutka kako ja pritisnem Enter tipku na tastaturi i kako prvi bloger pročita makar samo i prvu rečenicu ja više nisam jedini vlasnik "značenja napisanog". U stvari, "značenje napisanog" ni ne postoji, postoji značenje oblaka svih koji su se sjatili oko napisanog, i u tom oblaku su i njihovi komentari i misli.

U to ime meni uopšte ne smeta bilo čiji vrednosni stav o onome što sam ja napisao, tj pomera me, only human obrazac ovde, koliko stabilni deo ljudske jednačine dozvoljava, koji svima dozvoljava i određenu dozu narcizma, želje za pametovanjem u društvu, ega, više-polarnosti itd., meni se neverovatan procenat najboljih prijatelja, na onom svetu sada ili ovom, zalomio na način gde su oni neverovatni mangupi, i umeju da me zafrkavaju doživotno za mnoga jedva primetna falširanja.

Možeš slobodno da zameniš reč "zafrkavaju" sa nekom težom, i dalje su mi najbolji i najdraži prijatelji.

Pa tako, meni ne smeta ni zafrkavanje ovde, dok ne ode u kvadrant podjebavanja malicioznih ljudi. Ti apsolutno nisi takav, ja ne znam ni jednog koji je sistematski i uvek takav na blogu, tj što se mene tiče ne moraš da paziš i objašnjavaš se, ma kako je i meni, u ovoj ljudskoj jednačini koju nikako da rešim, simpa i zabavno ponekad i često da posmatram vas druge kako se nosite na bojnom polju na razne teme

U svojoj [bi,multi]polarnosti moj primarni pol je introvertan. Tako sam formiran, ektrovertnost je naučena u mojim mid-tridesetim, a kalendarskim mid-devedesetim, kad je jedan dosta poznat časopis ovde i u svetu, Risk Magazine, igrom slučaja na meni primenio, posle će se pokazati, ultimativnu šok terapiju - još sam se sećao vrlo siromašnih prvih godina u UK i odjednom su počeli da mi plaćaju biznis klasu i Waldorf Astoriju da u New Yorku pričam pred armijom Wall St. istraživača, egzekutivaca, tradera, risk managera, ...

Tako se i moj ektrovertni deo probudio, ali da mi sad familija ode negde i ostavi me samog u Londonu par nedelja ja mogu, kao i kad su tu, da svaki dan da odem u kafanu sa društvom, ali, isto tako mogu sve vreme da ostanem sam u kući sa vrhunskim zadovoljstvom.

I ja pišem blogove u 15 minuta, prvi put popravim neku greškicu tek kad objavim blog i prvi put pročitam, potpuno sam neinhibiran u tom procesu i svaki put kad se "smirim" povrh neobjavljenog bloga, više sati, pa ga ponovo pročitam, onda ga ni ne objavim, po pravilu (to mi se desilo nekoliko puta nedavno, do tad u 10 godina nijednom, uvek sam ga objavljivao čim sam otkucao poslednje slovo). Ovo, kao i ne uvek umerena doza hvalisanja, burnog reagovanja, nedorečenosti, lutanja, lošeg humora, dosađivanja itd. sugerišu da mi introvertno i extrovernto nikad nisu podesili moje parametre na ljudskoj jednačine, verovatno nikad ni neće.

U preskakanju ploče koja peva moju verziju ljudske jednačine imaš prostora koliko hoćeš za "valorizovanje" onog što ja pišem, a ako, tj kad počnem da prosipam provokativne ili pogrešne vrednosne stavove bez trunke problema opraštam i grublje ponašanje od strane blogera. Tj opraštam često i kad "nisam" kriv, pa što bi mi bio problem izmetabolisati povređeni ego ili slično kada jesam kriv.

Prosipanje pameti je kul, hvalisanje je kul, ja kad ovde donekle upoznam blogerku ili blogera koji me svašta nauče, ili uče, ja idem pa se hvalim i prosipam pamet naokolo po obrasscu "znam čoveka ...", i to ponekad toliko angažovano kao da ja imam sva ta znanja i kreativnost, a ne čovek koga znam, a možda ga nisam nikad ni video uživo.

Tako, samo napred, ja između ostalog volim da ponekad napišem blog ne samo da bih se ja hvalio i prosipao pamet nego, sebično ponekad i donekle, da bi i kod mene drugi prosipali pamet i hvalili se.

Tehnička vs. društvena inteligencija - može da nas deli kako ko hoće, meni svejedno, i ja volim ne samo da sečem ontologije po kojim hoćeš kriterijumima, ko god i kad god da ih zada, ja volim da se igram i nema te svesti o neznanju i glupostima u meni koje će me sprečiti, može panel nobelovaca iz kjniževnosti da pozove ljude da izlistaju njihovih 10 prvih dela u književnosti ikad i ja ću prvi, nestrpljivo, stati u red, bez ijedne ocene veće od trojke iz pismenih iz Srpskohrvatskog onomad u gimanziji

Ja ništa posebno nisam hteo da prenesem ili saopštim, nikakvi ti pažnja, razumevanje i udubljivanje nisu potrebni Ja sam vrlo instinktivan, pa zašto misliš da me isteraju iz kuhinje svako malo

Oko podela opet, gle ovde dole kako se one tope, na "tehničkom" primeru, vidi clip i pokušaj da promisliš da li su ti potrebne bilo kakve reči da bi sa poštovanjem prepoznao umetnika sa daljinsom komandom, isto kao što to prepoznava društvenjak, umetnik, političar, sportista, ...

Kad negde postigneš ovakav nivo sposobnosti da se slobodno krećeš u nekom prostoru, ovo je sad na drugom kraju metaforičkog tunela kroz koji propuštam ovaj klip, ti i dalje možeš da upadaš u kolotečinu gde majstorstvo i slobodu upražnjavaš samo mentalno, a možeš da "osetiš da si živ" tako što ponovo raširiš krila i uletiš u taj svet sa kojim si dostigao neko jedinstvo.

Mašta ili nemušna egzistencija su nam na raspolaganju, ili neka mešavina, pa se uopšte ne radi o tome da je svako razumevanje pogrešno, nego je svako ispravno, što se mene tiče

nim_opet nim_opet 19:51 18.11.2016

?

Sta znaci "osetiti da postojis"? Mislim, ako to ne osecas vec dnevno, kako znas kad ga osetis? Ja recimo do sada nikada nisam sumnjao u to da postojim, niti mi je falio "osecaj da postojim" - od kad otvorim oci ujutro znam ko sam, gde sam i sta sam, i sasvim se lepo osecam da postojim, koliko ruku, nogu, glava, ljudi i misli imam itd...
Milan Novković Milan Novković 19:58 18.11.2016

Re: ?

Mislim, ako to ne osecas vec dnevno, kako znas kad ga osetis?

Blog je velikim delom inspirisan serijom Breaking Bad, tj lakše je pratiti moje skakutanje onima koji su odgledali seriju koja prati hemičara genijalca, Nobelovca, koji se pomera od dobrog čoveka ka lošem (breaking bad fraza), pa ultra lošem, u kuvanju crystal metha, droga, pa slalomu kroz kriminalne strukture, ...

Možeš da zanš da "ga osetiš", postojanje, ako skočiš sa 10 metara u vodu na glavu, a nikad pre toga nisi sa više od par metara, skočiš sa padobranom prvi put, roniš sa ajkulama, napišeš wow pesmu, popneš se na planinu preko 4Km, ...
Milan Novković Milan Novković 11:05 19.11.2016

Re: ?

nim_opet
Sta znaci "osetiti da postojis"? Mislim, ako to ne osecas vec dnevno, kako znas kad ga osetis? Ja recimo do sada nikada nisam sumnjao u to da postojim, niti mi je falio "osecaj da postojim" - od kad otvorim oci ujutro znam ko sam, gde sam i sta sam, i sasvim se lepo osecam da postojim, koliko ruku, nogu, glava, ljudi i misli imam itd...

Žurio sinoć na Harold Pinterov No Man's Land pa zbrzao odgovor - Patrick Stewarta i Ian McKellena bih išao da gledam taman da su Cecina pratnja na koncertu, pa taman da iskopiram mali deo iz predstave ...

"...there are some people who appear to be strong, whose idea of what strength consists of is persuasive, but who inhabit the idea and not the fact. What they possess is not strength but expertise. They have nurtured and maintain what is in fact a calculated posture. Half the time it works. It takes a man of intelligence and perception to stick a needle through that posture and discern the essential flabbiness of the stance..."

... i iskoristim kao mini obrazac za mikro misao:

U osećanju da postojimo postoje gradacije, to je kontinuum.

I u tom kontinuumu, onda, u zavisnosti gde se nalazimo u nekom trenutku ili dužem periodu, postoje različite gustine nečega što je više "ekspertiza" u menadžmentu prolaznosti, pa nečega što nas dublje dira i više nam komeša osećanja i ispunjenost.

Milan Novković Milan Novković 11:06 19.11.2016

Re: ?

Ian McKellena

Btw, čovek je prosto nadrealno dobar na sceni, takva mu i uloga, pa talenat kojem se ne vidi kraj.
zemljanin zemljanin 12:05 19.11.2016

Re: ?

Patrick Stewarta i Ian McKellena

gromade ... VB ima tu plejadu pozorišnih veličina kao retko koja zemlja ... recimo da ponekad zavidim na svakodnevnoj mogućnosti da uživaš u tome
urbana_gerila urbana_gerila 12:24 19.11.2016

Re: ?


zemljanin
VB ima tu plejadu pozorišnih veličina kao retko koja zemlja



dabre, još malo pa ko srbija.

anonymous anonymous 19:55 18.11.2016

Флуидност ....

....шта то беше значи ....?






ФЛУИДНОСТ РОДНИХ ИДЕНТИТЕТА


" Novi zakon o školskim uniformama u Srbji dječacima omogućava da nose suknje, a djevojčicama da nose hlače, ukoliko to žele.

Zakon će biti proveden u osamdeset obrazovnih ustanova, uključujući 40 osnovnih škola.

Na ovaj način škole žele biti otvorenije prema preispitivanju vlastitih rodnih (gender) identiteta, a cilj je da se radi na borbi protiv diskriminacije LGBTI osoba.

“Podržavamo sve napore za podršku mladih LGBTI osoba koje preispituju svoje rodne identitete i želimo da se osjećaju sretnima i prihvaćenima u školi. Nijedna trans osoba ne bi smjela biti prisiljena na to da se oblači na način na koji se osjeća neugodno. To može napraviti veliku štetu, pogotovo kada je riječ o mladim osobama”, izjavio je glasnogovornik udruženja ‘Gej lezbejski info centar’ koje promoviše prava LGBTI osoba."

amika amika 20:54 18.11.2016

Од Тејт галерије до срећног рагбисте

Милане, одличан текст а посебно "уденутост у реалност" и "ментална соба" "окачена око врата" уз занимљив редолед "догађања":

bio danas u Tate Modern posle 8 godina,


„Progresivna levica mora naći konceptualnu mapu


naišao na članak kako je bivši popularni UK ragbista (nikad čuo za njega) uhapšen pošto su mu u kući našli aparaturu za pravljenje crystal metha,


што би могло да значи ("а не мора да бидне) да модерна уметност ствара осећај потребе за променама (прогресивна левица) која је толико у концепту и на "мапи" да подсећа на бившег рагбисту који је покушао да брзо усрећи себе и убрза животне апсурдне много њих...

И посебно - вербални споменик овом блогу у ономе
ma kako mesili reči, misli, znanja i temperament u blogovanju, ono mu više dođe kao svetlucava nit udenuta u deo našeg života koji se u književnom Prigrevačkom zove "a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing".


Milan Novković Milan Novković 11:19 19.11.2016

Re: Од Тејт галерије до срећног рагбисте

што би могло да значи ("а не мора да бидне) да модерна уметност ствара осећај потребе за променама

Meni je danas, u ovoliko uvezanom svetu, skro svako sa kim dolazim u dodir umetnik, pop, moderni, klasični, ... (iako mi iz ITja često bežimo od definicija, po prirodi posla koji radimo, a ponekad, opet, ih volimo, po prirodi želje da u što kraćem vremenskom periodu što više "popunimo" površno znanje u što više drugih "kategorija".

Pa u taj uvezani mix onda još dodamo avan od hormona i hemije šireg spektra, tučak od par siledžija tipa testosteron i adrenalin, i eto nam "osećanja" još šireg spektra

U srži definicije konzervatizma je oprez kad je u pitanju progresivnost, koja, naravno, ume da bude vratolomna, primera ne fali.

Pa je talentovani, nezajažljivi umetnik u modernom podprostoru, nema veze što ne znamo šta su mu definicione granice, retko nešto manje od ogromne inspiracije, bar meni i po mom mišljenju.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:17 18.11.2016

Majstore...

...ovo ti je mnogo dobro.
Naravo ako sam dobro razumeo, što mi je inače problem sa tvojim tekstovima, mislim, to razumevanje :)

Zezam se, imam utisak da sam ovog puta razumeo.

Samo, ovo je tema za mnogo ozbiljniji razgovor od ovog na blogu.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:26 18.11.2016

Osecaj postojanja

Da li ste se ikad zapitali zasto pisete blog ili komentare.

Da li je to trenutak kada postojs kao slovo, rec, iskaz. Da li vise postojis ako postoji i interakcija sa drugima o onome sto si pisao.

Net je doneo jos jedan oblik postojanja coveku.Ali nekako vidljiv a udaljen. Tu smo a nismo tu.Blizu smo a ipak daleko jedni od drugih.





I opet cu se vratiti na nocno nebo. Poredjenja sa blogom, ljudima, zvezdama, neka ostane za neki drugi put, ili nedoreceno.Ovo je samo delic mojih misli ovog trenutka.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:43 18.11.2016

Re: Osecaj postojanja

Da li ste se ikad zapitali zasto pisete blog ili komentare.


Jesam više puta.

Uglavnom je zaključak bio zato što sam budala, ili već neka varijacija na tu temu.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:47 18.11.2016

Re: Osecaj postojanja

vrabac_u_steni
Da li ste se ikad zapitali zasto pisete blog ili komentare.


Jesam više puta.

Uglavnom je zaključak bio zato što sam budala, ili već od neka varijacija na tu temu.



:)
alselone alselone 01:10 19.11.2016

Re: Osecaj postojanja

vrabac_u_steni
Da li ste se ikad zapitali zasto pisete blog ili komentare.


Jesam više puta.

Uglavnom je zaključak bio zato što sam budala, ili već neka varijacija na tu temu.


Sto? Ja to shvatam kao fizicko otudjenje modernog doba i kao kafanu gde dodjem da bulaznim sa ekipom koju znam, kad vec nemam vremena da odem u pravu kafanu.
emsiemsi emsiemsi 01:52 19.11.2016

Re: Osecaj postojanja

jednarecfonmoi
Da li ste se ikad zapitali zasto pisete blog ili komentare.

Da li je to trenutak kada postojs kao slovo, rec, iskaz. Da li vise postojis ako postoji i interakcija sa drugima o onome sto si pisao.

Net je doneo jos jedan oblik postojanja coveku.Ali nekako vidljiv a udaljen. Tu smo a nismo tu.Blizu smo a ipak daleko jedni od drugih.





I opet cu se vratiti na nocno nebo. Poredjenja sa blogom, ljudima, zvezdama, neka ostane za neki drugi put, ili nedoreceno.Ovo je samo delic mojih misli ovog trenutka.

Јеботе патак !
emsiemsi emsiemsi 01:52 19.11.2016

Re: Majstore...

vrabac_u_steni
...ovo ti je mnogo dobro.
Naravo ako sam dobro razumeo, što mi je inače problem sa tvojim tekstovima, mislim, to razumevanje :)

Zezam se, imam utisak da sam ovog puta razumeo.

Samo, ovo je tema za mnogo ozbiljniji razgovor od ovog na blogu.

Само озбиљно, нема зезања !
emsiemsi emsiemsi 01:53 19.11.2016

Re: Osecaj postojanja

vrabac_u_steni
Da li ste se ikad zapitali zasto pisete blog ili komentare.


Jesam više puta.

Uglavnom je zaključak bio zato što sam budala, ili već neka varijacija na tu temu.

Ниси у праву !
Ти ниси будала !
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 02:08 19.11.2016

Re: Osecaj postojanja

Emsi,

znas ovo?

alselone alselone 02:11 19.11.2016

Re: Osecaj postojanja

Makso jel moze skripta da proradi i na mobiln8m brauzerima?
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 02:17 19.11.2016

Re: Osecaj postojanja

alselone
vrabac_u_steni
Da li ste se ikad zapitali zasto pisete blog ili komentare.


Jesam više puta.

Uglavnom je zaključak bio zato što sam budala, ili već neka varijacija na tu temu.


Sto? Ja to shvatam kao fizicko otudjenje modernog doba i kao kafanu gde dodjem da bulaznim sa ekipom koju znam, kad vec nemam vremena da odem u pravu kafanu.



Ima slicnosti,

ali
u kafani postojis i kad cutis, tu si, vidis se.

Ovde pocnes da postojis kada se pojave tvoja slova.
emsiemsi emsiemsi 02:54 19.11.2016

Re: Osecaj postojanja

jednarecfonmoi
Emsi,

znas ovo?


Не знам !
Мене патке у Београду на води занимају као лањски снег --- као, уосталом, и Београд на води.
blogovatelj blogovatelj 03:25 19.11.2016

Re: Osecaj postojanja

Sto? Ja to shvatam kao fizicko otudjenje modernog doba i kao kafanu gde dodjem da bulaznim sa ekipom koju znam, kad vec nemam vremena da odem u pravu kafanu.


I ja. A skup likova koji zalaze u lokal se u najmanju ruku može nazvati impresivnim.
svea svea 08:25 19.11.2016

..

Majstore...
...ovo ti je mnogo dobro.
Naravo ako sam dobro razumeo, što mi je inače problem sa tvojim tekstovima, mislim, to razumevanje :)
Zezam se, imam utisak da sam ovog puta razumeo.


"Pređe Miloš preko polja ravna, kao zvijezda preko neba sjajna."

Da, izgleda da je odlazak u muzej uticao na kontemplaciju i komparaciju, odličan tekst.

:)
alselone alselone 10:03 19.11.2016

Re: Osecaj postojanja

I ja. A skup likova koji zalaze u lokal se u najmanju ruku može nazvati impresivnim.


Zaista.

Pogotovo što možeš u kafanu da skokneš i sa posla, i od kuće, i iz WC-a, i sa puta itd.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:18 19.11.2016

Re: Osecaj postojanja

alselone
vrabac_u_steni
Da li ste se ikad zapitali zasto pisete blog ili komentare.


Jesam više puta.

Uglavnom je zaključak bio zato što sam budala, ili već neka varijacija na tu temu.


Sto? Ja to shvatam kao fizicko otudjenje modernog doba i kao kafanu gde dodjem da bulaznim sa ekipom koju znam, kad vec nemam vremena da odem u pravu kafanu.


Ma zezam se, odnosno pola se zezam a pola sam ozbiljan.

U poslednje vreme sam po mom mišljenju previše u kafani, mogao bi malo da iskuliram pa otud takve misli.
alselone alselone 10:27 19.11.2016

Re: Osecaj postojanja

U poslednje vreme sam po mom mišljenju previše u kafani, mogao bi malo da iskuliram pa otud takve misli.

I ja sam. To osetim po tome sto pocinju svi da me nerviraju. To je momenat kad se da prostis povicem.
Milan Novković Milan Novković 14:49 19.11.2016

Re: Majstore...

vrabac_u_steni
...ovo ti je mnogo dobro.
Naravo ako sam dobro razumeo, što mi je inače problem sa tvojim tekstovima, mislim, to razumevanje :)

Zezam se, imam utisak da sam ovog puta razumeo.

Samo, ovo je tema za mnogo ozbiljniji razgovor od ovog na blogu.

Ih, pa ja da sam rekreativno izašao na planinu bolje bih samog sebe razumeo nego ovako, iz kancelarije.

A vi što visite na liticama na malim prstima, pa vam poneki ortak ode u večna lovišta prerano, ne morate da dobacite do Dan Osmana da bi razumeli

Milan Novković Milan Novković 15:17 19.11.2016

Re: Osecaj postojanja

alselone
U poslednje vreme sam po mom mišljenju previše u kafani, mogao bi malo da iskuliram pa otud takve misli.

I ja sam. To osetim po tome sto pocinju svi da me nerviraju. To je momenat kad se da prostis povicem.

Ako izgubiš poklopac od kantice, gde god da se nađeš, pršte boje na sve strane

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:50 19.11.2016

Re: Majstore...

Milan Novković

Ih, pa ja da sam rekreativno izašao na planinu bolje bih samog sebe razumeo nego ovako, iz kancelarije.

A vi što visite na liticama na malim prstima, pa vam poneki ortak ode u večna lovišta prerano, ne morate da dobacite do Dan Osmana da bi razumeli



Ma pusti Osmana, svaka njemu čast ali to je već spektakl. Previše mi je to napucano da bi opisalo taj "osećaj da postojiš".

Da vidiš ovo, ovo je prava stvar, prvo slobodno* penjanje severne stene Aksua. Ovo je kako to stvarno izgleda iz perspektive penjača, skoro sve vreme kamera na šlemu, nema laži nema prevare. Jedan od meni omiljenih klipova na tu temu.

Transfering

* slobodno penjanje ne znači penjanje bez opreme već znači da ne koristiš ništa sem ruku i nogu za napredovanje u steni (mislim, možeš i druge delove tela, na primer da se držiš zubima ako misliš da je to dobra ideja ali ne napreduješ uz pomoć opreme, ona je tu samo za osiguravanje).

P.S.
Izvinjavam se rusofobima što su Rusi na snimku, nije namerno keve mi pokojne.
Prosto, dobar je snimak :)
maksa83 maksa83 15:59 19.11.2016

Re: Osecaj postojanja

Makso jel moze skripta da proradi i na mobiln8m brauzerima?

Rekao bih da postoji i greasemonkey za Firefoxe na Androidu a vidim da postoji isto i za mobilne Hromove i Operu (koja je zapravo postala Hrom ispod haube). Dakle po svoj priilci da.
sasaminijature sasaminijature 16:49 19.11.2016

Re: Majstore...

Da vidiš ovo, ovo je prava stvar, prvo slobodno* penjanje severne stene Aksua. Ovo je kako to stvarno izgleda iz perspektive penjača, skoro sve vreme kamera na šlemu, nema laži nema prevare. Jedan od meni omiljenih klipova na tu temu.

Transfering


Vrabac, tnx tnx tnx!
Kakvi kingoviiii! Auuuuu, dobar snimak.
Milan Novković Milan Novković 20:15 19.11.2016

Re: ..

svea
Majstore...
...ovo ti je mnogo dobro.
Naravo ako sam dobro razumeo, što mi je inače problem sa tvojim tekstovima, mislim, to razumevanje :)
Zezam se, imam utisak da sam ovog puta razumeo.


"Pređe Miloš preko polja ravna, kao zvijezda preko neba sjajna."

Da, izgleda da je odlazak u muzej uticao na kontemplaciju i komparaciju, odličan tekst.

:)

Oleg Kulik je totalno prolupao od kad sam ga prelistavo poslednji put, pa iako ga muškarci uglavnom kapiraju ovom prilikom (svaki muškarac što drži do sebe bar jednom kvartalno ima osećaj da je poludeo), ja ga neću navesti kao autora ilustracije, zbog žena - po asocijativnom ključu "uticao", nemam pojma zašto, valjda zbog teme bloga

Od top-ten "outdoor" uticajnosti meni je kafana na prvom mestu, biJoskop na drugom, pozorište na desetom, muzika i dance dele treće i četvrto mesto, galerije, muzeji, ... (sve dobrim delom normalizovano po izvodljivosti, tj da mogu kad hoću da idem u Yosemite, kao Srki the Pajić, to bi isplivalo u prvih pet.

Milan Novković Milan Novković 20:26 19.11.2016

Re: Majstore...

sasaminijature
Da vidiš ovo, ovo je prava stvar, prvo slobodno* penjanje severne stene Aksua. Ovo je kako to stvarno izgleda iz perspektive penjača, skoro sve vreme kamera na šlemu, nema laži nema prevare. Jedan od meni omiljenih klipova na tu temu.

Transfering


Vrabac, tnx tnx tnx!
Kakvi kingoviiii! Auuuuu, dobar snimak.

Super je snimak, ko u šatoru na litici ne oseti da je živ njega ni Jessica Lange iz najboljih dana ne razbudi

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:23 19.11.2016

Re: Majstore...

ko u šatoru na litici ne oseti da je živ


Znao sam da će taj "šator na litici" (inače to se zove portaledge, ili kako ga mi Srbi zovemo "portledž" ) da ostavi utisak. Portledž ti je kuća, gajba, mir i sigurnost, tu svakakva "filozofiranja" mogu da ti padnu na pamet.

Ma ne, gledaš onaj momenat kada kreće sa štanda i gleda da ne umrsi nogu u užariju. Pa ono kad onako nervozno traži rukom hvat (pazi, siguran sam da mu je tada bila ozbiljna frka), pa dalje ono kada ispadne dok čuka po onom ledu, pa ono kad isprobava čokove koji vise na krabineru itd.
O onom džampu pri kraju izlaska iz vertikale (pri tome izvedenom na nekih pet soma metara) da ne govorimo...

Milan Novković Milan Novković 21:30 19.11.2016

Re: Majstore...

vrabac_u_steni
ko u šatoru na litici ne oseti da je živ


Znao sam da će taj "šator na litici" (inače to se zove portaledge, ili kako ga mi Srbi zovemo "portledž" ) da ostavi utisak. Portledž ti je kuća, gajba, mir i sigurnost, tu svakakva "filozofiranja" mogu da ti padnu na pamet.

Ma ne, gledaš onaj momenat kada kreće sa štanda i gleda da ne umrsi nogu u užariju. Pa ono kad onako nervozno traži rukom hvat (pazi, siguran sam da mu je tada bila ozbiljna frka), pa dalje ono kada ispadne dok čuka po onom ledu, pa ono kad isprobava čokove koji vise na krabineru itd.
O onom džampu pri kraju izlaska iz vertikale (pri tome izvedenom na nekih pet soma metara) da ne govorimo...


Šator mi je probudio split-second asocijaciju na Sav Taj Džez, otud u komentaru
svea svea 21:30 19.11.2016

Re: ..

(svaki muškarac što drži do sebe bar jednom kvartalno ima osećaj da je poludeo)

Meni ovo zvuči kao eufemizam.
:)


Вельц Иван Августович (1866-1926). "Первый снег".

Milan Novković Milan Novković 21:47 19.11.2016

Re: Osecaj postojanja

alselone
vrabac_u_steni
Da li ste se ikad zapitali zasto pisete blog ili komentare.


Jesam više puta.

Uglavnom je zaključak bio zato što sam budala, ili već neka varijacija na tu temu.


Sto? Ja to shvatam kao fizicko otudjenje modernog doba i kao kafanu gde dodjem da bulaznim sa ekipom koju znam, kad vec nemam vremena da odem u pravu kafanu.

Ja ne mislim da je otuđenje, tj ljude uživo ne srećem ništa manje, naprotiv, ponekad izađem i sa ljudima koje sam ovde upoznao.

A vreme ovde je maznuto od drugih stvari, meni od gledanja TVa, čitanja gluposti u novinama, ...

Igrom slučaja ja često doletim ovde na kratko kad imam previše posla, pa napravim kratku pauzu gde ne moram da pazim na svako slovo i svaki napisani red, kao u programiranju, pa gde diskusija ide i kad se frljam i falširam.

A kad imam više slobodnog vremena dolećem češće i ostajem duže, ovde ima fenomenalnih ljudi.
Milan Novković Milan Novković 21:58 19.11.2016

Re: Osecaj postojanja

jednarecfonmoi
alselone
vrabac_u_steni
Da li ste se ikad zapitali zasto pisete blog ili komentare.


Jesam više puta.

Uglavnom je zaključak bio zato što sam budala, ili već neka varijacija na tu temu.


Sto? Ja to shvatam kao fizicko otudjenje modernog doba i kao kafanu gde dodjem da bulaznim sa ekipom koju znam, kad vec nemam vremena da odem u pravu kafanu.



Ima slicnosti,

ali
u kafani postojis i kad cutis, tu si, vidis se.

Ovde pocnes da postojis kada se pojave tvoja slova.

Kafana sa dobrim ortacima i dragim ljudima rulz, uz šačicu sitnica, kad ih pozoveš kući, npr, koje su izvan konkurencije

Društvene mreže su fenomen utoliko što nas evolucija nije pripremila za njih (tj jeste donekle, mozak je vanredno plastičan, prespaja se kako i kad treba), tj nije nas pripremila za mnogo ljudi sa kojima komuniciramo i koje ne vidimo dok to radimo.

Što onda, neminovno, izoštrava druga mentalna čula, uz obaveznu dozu nestabilnosti i talasanja dok ne dostignemo neku ravnotežu
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:22 19.11.2016

Re: Osecaj druzenja

Mozda umisljam, ali cini mi se da su se ljudi nekako vise druzli ranije.

Npr. Vecina je imala radno vreme od 7 do 15, tu znam price o bezanju sa posla da ae zakuvava rucak ili kupi nesto ngde na rqsprodaji. Mislim da su to recimo sedamdesete. Fazon - Pozoriste u kuci.

Islo se na Nove godine, kupovala se haljina valjda pod obavezno i djuskalo kolo po spratovima u pet do 12. Ko je u to vreme slavio slavu, slavio je bogsto ali tajno, "Komsija, kako vi bas na Svetog Nikolu ka crkvi" " Maaaaaaaaaars govedo!!! - odjeknuo je dubok muski glas kroz par spratova.

Da li je to bilo vreme kad se vise kuvalo, onako ne is fensi fazona a la 24 kitchen nego su se nosile pite na twnjiru i vracale bajadere natrag. Npr.

Sve ovo je vec pricano zilion puta, moguce da imam nepreciznosti, nije ni vazno.

Mozda je deo te energije, zelje za druzenjem, tj. veliki deo otisao u virtuelni svet. Obucen si kako hoces, ne moras da peres sudove, svakome kazes u lice sta mislis.

Ipak nije potpno nestala toplina. Ima je u tragovima.Tu je negde.

Milan Novković Milan Novković 22:40 19.11.2016

Re: Osecaj druzenja

jednarecfonmoi
Mozda umisljam, ali cini mi se da su se ljudi nekako vise druzli ranije.

Npr. Vecina je imala radno vreme od 7 do 15, tu znam price o bezanju sa posla da ae zakuvava rucak ili kupi nesto ngde na rqsprodaji. Mislim da su to recimo sedamdesete. Fazon - Pozoriste u kuci.

Islo se na Nove godine, kupovala se haljina valjda pod obavezno i djuskalo kolo po spratovima u pet do 12. Ko je u to vreme slavio slavu, slavio je bogsto ali tajno, "Komsija, kako vi bas na Svetog Nikolu ka crkvi" " Maaaaaaaaaars govedo!!! - odjeknuo je dubok muski glas kroz par spratova.

Da li je to bilo vreme kad se vise kuvalo, onako ne is fensi fazona a la 24 kitchen nego su se nosile pite na twnjiru i vracale bajadere natrag. Npr.

Sve ovo je vec pricano zilion puta, moguce da imam nepreciznosti, nije ni vazno.

Mozda je deo te energije, zelje za druzenjem, tj. veliki deo otisao u virtuelni svet. Obucen si kako hoces, ne moras da peres sudove, svakome kazes u lice sta mislis.

Ipak nije potpno nestala toplina. Ima je u tragovima.Tu je negde.


Novi sadržaji i novi načini života uvek kradu neko vreme od do tada utabanih običaja - video trake, video igre, Internet, ...

Ali se krade od lošijeg - politike na TVu, repriza, novina.

Krade se i od druženja, najčešće manje kvalitetnog, ali ponekad i od dobrog druženja.

Samo tu ima i značajnog generacijskog raslojavanja, po mom mišljenju, stari, tranzicioni, mladi.

Stari ko stari, nama tranzicionima kako se kome zalomilo, a za mlade mislim da se ogroman broj više druži zbog socijalnih mreža - oni ih uglavnom koriste na mobilnim telefonima, a uz mreže su operativniji, plus dolaze u kontakt sa više drugih mladih - i to na sve inteligentniji način.

Meni je na ovo, ovde, skrenula pažnju starija ćerka pre 5-10 godina, pa sam onda mlađu i njeno društvo "posmatrao" - oni uspevaju da non-stop zuje napolju, i da su non-stop online.

A u Srbiji se u sve udenula nemaština, pa sve pobrkala, loša ekonomska situacija, pa je mnogim ljudima zamornije do jako teško da se druže sa drugima.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:58 19.11.2016

Re: Osecaj druzenja

Organizacija.

Mozda je to kljucna rec, pomalo u stvari i smesna.

" Jel mozemo da se vidimo kod mene kuc veceras, doci ce jos la lala i lalala."

" Uf, cekaj da vidim jel moggu da se organizujem, javim "


A sad putujmo recimo ...dvadesetak godina unazad(?) jel dovoljno?

Da li ste ikada tada nekog culi kad ga pozove neko na gibanicu ovu pricu o organizaciji.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:09 19.11.2016

Re: Osecaj druzenja

ako si ti tranzicioni, a recimo Als mlađi, gde tu da se denem ja tj. cela moja generacija? tranziciono-mlađi? mlađi-tranzicioni? neke tamo budale koje nisu ni tamo ni vamo? :)

zezam se naravno, nego, pored toga što mislim da nam je ovaj oblik komunikacije doneo dosta toga dobrog i neke nove fenomenalne mogućnosti, ima štetnih efekata, tako da ne mislim da je baš bezveze pričati o otuđenosti, ima i toga.
dakle, nije baš crno-belo.
emsiemsi emsiemsi 02:13 20.11.2016

Re: Osecaj druzenja

vrabac_u_steni
ako si ti tranzicioni, a recimo Als mlađi, gde tu da se denem ja tj. cela moja generacija? tranziciono-mlađi? mlađi-tranzicioni? neke tamo budale koje nisu ni tamo ni vamo? :)

zezam se naravno, nego, pored toga što mislim da nam je ovaj oblik komunikacije doneo dosta toga dobrog i neke nove fenomenalne mogućnosti, ima štetnih efekata, tako da ne mislim da je baš bezveze pričati o otuđenosti, ima i toga.
dakle, nije baš crno-belo.

Може то да се посматра и једноставније кроз есенцијалну поделу --- има нас, дакле, добрих, осредњих и лоших.
Свако од нас понаособ, сам за себе, зна какав је.
Ако бих могао да издвојим непоменуту скупину које се грозим, то су људи теријерског карактера.
alselone alselone 08:38 20.11.2016

Re: Majstore...

sasaminijature
Da vidiš ovo, ovo je prava stvar, prvo slobodno* penjanje severne stene Aksua. Ovo je kako to stvarno izgleda iz perspektive penjača, skoro sve vreme kamera na šlemu, nema laži nema prevare. Jedan od meni omiljenih klipova na tu temu.

Transfering


Vrabac, tnx tnx tnx!
Kakvi kingoviiii! Auuuuu, dobar snimak.


Nego, kako tebi ide programiranje? Prodje li 6 meseci?
sasaminijature sasaminijature 10:32 20.11.2016

Re: Majstore...

Nego, kako tebi ide programiranje? Prodje li 6 meseci?


Alse hvala na interesovanju, kako da odgovorim na pitanje?

Prešao sam knjigu dva puta i svaki put pisao zadate vežbe, pošto sam pao sa Marsa u tematiku da malo plivam dok čitam. E sad, kako je na mene uticalo. Ostavilo mi je utisak da nije baš toliki bauk kao što sam mislio pa sam izvukao iz knjige sve što je bilo naredbi (matematički operatori, promenljive, preuzimanje komandi, naredbe za nizove, tipove podataka, dodeljivanje vrednosti, pa grananje... da ne nabrajam sve), sada pokušavam da nešto sam napišem koristeći što više različitih naredbi. što manje koristeći knjigu. Sledeće što sam zacrtao je da pokušam da ispišem kod za igru, nešto slično Warblade, dosta manju za početak, pa da vidim kako se snalazim sa uvozom slika, muzike... Uvoz klasa, metoda, atributi.... Ako prođe sve kako treba mogu predstaviti i pokušati da opišem svoje učenje, možda bi nekom bilo korisno da vidi iskustvo totalnog početnika koji je učio sam uz pomoć knjige i neta.
alselone alselone 11:14 20.11.2016

Re: Majstore...

Svaka cast. Neka je sasrecom za dalje.
sasaminijature sasaminijature 11:33 20.11.2016

Re: Majstore...

Hvala hvala, za mene trenutno je najbitnije da veDŽbam redovno da bi mi ušle u glavu komande, da to teče kada hoću nešto napisati. Početkom oktobra sam krenuo pa polako nigde ne zurim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:46 22.11.2016

Re: Majstore...

vrabac

Transfering


Odgledo Meru, po tvojoj preporuci, pre neki mesec, sine, koji carevi! A onaj baja što se skrljao, Renan Ozturk, živi u mom kraju (Boulder, ima i par scena u filmu snimljenih ovde na Fletajronima, jako lepo i za treking, a za penjanje je keva).

Evo jedna sa ćerom pre neki vikend, ovo je malo iznad nas, Brainard lake.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:49 22.11.2016

Re: Majstore...

Što ti bre malen ovaj mišika maleni, di si ti to napazario?

Je l'de, šefovi, a blog je o frajeru koji je pravio, eto, kristalmet, jer je njegov genije bio neshvaćen, i sada traži samilost pošto su ga nahvatali bobiji?

Ma, dabogda ga Isus i Buda na ražnju okretali u metapodzemnom svetu!
Milan Novković Milan Novković 10:26 22.11.2016

Re: Majstore...

srdjan.pajic
vrabac

Transfering


Odgledo Meru, po tvojoj preporuci, pre neki mesec, sine, koji carevi! A onaj baja što se skrljao, Renan Ozturk, živi u mom kraju (Boulder, ima i par scena u filmu snimljenih ovde na Fletajronima, jako lepo i za treking, a za penjanje je keva).

Evo jedna sa ćerom pre neki vikend, ovo je malo iznad nas, Brainard lake.




Vraćamo se mi jednom tu negde u tvom komšiluku iz Death Valley prema Pacifiku, s idejom da nam sledeći kamp bude Kings Canyon (pre više od 20 godina, možda mi se geografija pobrkala) i ja vozim, žena radi navigaciju (sećam se pošto je moja starija ćerka bila, otprilike, kao tvoja sada).

I vidimo masiF u daljini, lanac, par stotina Km odoka (preterujem) i žena me vodi u sredinu (a već se vidi sneg gore).

Ja se opustio, cenim neke serpentine tamo, dok nismo prišli blizu, pa mi bilo sumnjivo, zid ispred ko u Game of Thrones - i ono nije put za kola nego za planinare sa konopcima, samo sa Vrabac Inc. članskom karticom

Pa skrenemo naglo levo i naokolo, al lep pogled, taj godišnji smo baš oduživali, 5,000 Km nacionalnih parkova u 2 nedelje, jeftinih hotela i kampova, dok nismo dobacili u SF, onda smo se častili.

Jedino mi bilo žao što je tada već bilo zabranjeno da aviončići lete kroz kanjon ispod oboda.
Milan Novković Milan Novković 10:37 22.11.2016

Re: Majstore...

Srđan Fuchs
Što ti bre malen ovaj mišika maleni, di si ti to napazario?

Je l'de, šefovi, a blog je o frajeru koji je pravio, eto, kristalmet, jer je njegov genije bio neshvaćen, i sada traži samilost pošto su ga nahvatali bobiji?

Ma, dabogda ga Isus i Buda na ražnju okretali u metapodzemnom svetu!

Blog je o "breaking bad", "breaking good", ... putevima u našim "bićima" z akoje ne znamo da postoje, a koji, možda, čekaju "šansu".

Glavni glumac nije "napravljen" da se svidi, obnoxious, više/manje, all along.

Serija je, iako vanredno predugačka, nabijena filozofijicom, a glavni junak ne traži samilost ni u jednom trenutku, i od provokativnih sitnica to je jedna, ni u jednoj sceni, ako se dobro sećam, ni na bilo koji način ga ni malo ne dotiče to što će umreti u nekom bliskom trenutku, tj to mu je kao odlazak u prodavnicu.

I cela serija odiše tim sentimentom gde on jeste prepoznat kao genije.

Tako da teme idu dublje, ako gledaš terminal points, početak i kraj serije imaš good-genije --> bad-genije tranziciju, i geneza te transformacije je interesantna, teoretski bi mogao da napraviš seriju i obrnutim redom, a mogao bi da se zavrtiš oko bilo kakve tranzicije koja ima dva značajna i uzbudljiva kraja
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:48 22.11.2016

Re: Majstore...

Pa skrenemo naglo levo i naokolo, al lep pogled, taj godišnji smo baš oduživali, 5,000 Km nacionalnih parkova u 2 nedelje, jeftinih hotela i kampova, dok nismo dobacili u SF, onda smo se častil


Jel to bila Sijera, ili neko lokano brdo?

Tako smo nešto organizovali moj drugar Borac (zna ga tvoj kum još iz dana dok je živeo u BGD-u), i Neša Jagodinac. Ja diplomirao, a oni vadili babe iz bazena i malčovali drveće tamo po DC-u, pa kad im je istekla skoro radna dozvola, otišli na neku svadbu u Flagstaf u Arizoni, a ja se spustio mojim vernim saab-om, sa bajsom na krovu i sreli se na pola puta, u Velikom Kanjonu. I onda odatle, polako, klaj, klaj, što kolima, što biciklama (oni kupili još dva komada u Las Vegasu) preko Doline Smrti, Sekvoje, Josemita. I onda u Josemitima kampovali tamo sa onim pravim alpinistima, nomadima, kao ovi iz Meru-a, upoznali i neku Slovenku koja se tu muvala sa njima, ma oni su svet za sebe. Onda nekog tipa koji sam penje El Capitan-a, nije soler, nosi neke kanape, ali sam sebe obezbeđuje. I to mu je, kaže, bilo neki 18. ili 20. put da penje, vrlo interesantan lik, i totalno navučen na taj sport i način života.

Posle i mi dobacili do SF-a, tu su bajsevi došli do izražaja, mislim da smo jedno 3-4 dana biciklali okolo ko blesavi, grad se ubio za biciklo. Posle se spustili do LA-a, onako sve uz more, onda oni odoše u luna park i odatle za BG (vratili bicikle u lokalni Walmart, rekli da im se ne sviđaju, i dobili pare nazad), a ja polako, sam, od LA do Boldera.

Ali ima jedan detalj, kad se iz Jute pređe i Arizonu, šuma se zove Kaibab. I to je najneverovatniji prizor koji sam ikad video, ponekad mi dolazi i u san. Voziš onako kroz neki nizak četinar, žuta prerija, ali ne vidiš daleko. Onda u jednom trenutku, pređeš preko prevoja, i pukne pogled na Crveni Zid. Koji se pruža ispred tebe par stotina milja, ogromno prostranstvo i ta stena koja ga ograničava. Mislim, ta nagla promena boje i reljefa te zakuje, morao sam da parkiram kola pored i da kontempliram nad tim čudom jedno vreme. To je jedno od mesta koje maštam da ponovo posetim, na motorčetu ako bog da.
Milan Novković Milan Novković 16:49 22.11.2016

Re: Majstore...

srdjan.pajic
Pa skrenemo naglo levo i naokolo, al lep pogled, taj godišnji smo baš oduživali, 5,000 Km nacionalnih parkova u 2 nedelje, jeftinih hotela i kampova, dok nismo dobacili u SF, onda smo se častil


Jel to bila Sijera, ili neko lokano brdo?

Tako smo nešto organizovali moj drugar Borac (zna ga tvoj kum još iz dana dok je živeo u BGD-u), i Neša Jagodinac. Ja diplomirao, a oni vadili babe iz bazena i malčovali drveće tamo po DC-u, pa kad im je istekla skoro radna dozvola, otišli na neku svadbu u Flagstaf u Arizoni, a ja se spustio mojim vernim saab-om, sa bajsom na krovu i sreli se na pola puta, u Velikom Kanjonu. I onda odatle, polako, klaj, klaj, što kolima, što biciklama (oni kupili još dva komada u Las Vegasu) preko Doline Smrti, Sekvoje, Josemita. I onda u Josemitima kampovali tamo sa onim pravim alpinistima, nomadima, kao ovi iz Meru-a, upoznali i neku Slovenku koja se tu muvala sa njima, ma oni su svet za sebe. Onda nekog tipa koji sam penje El Capitan-a, nije soler, nosi neke kanape, ali sam sebe obezbeđuje. I to mu je, kaže, bilo neki 18. ili 20. put da penje, vrlo interesantan lik, i totalno navučen na taj sport i način života.

Posle i mi dobacili do SF-a, tu su bajsevi došli do izražaja, mislim da smo jedno 3-4 dana biciklali okolo ko blesavi, grad se ubio za biciklo. Posle se spustili do LA-a, onako sve uz more, onda oni odoše u luna park i odatle za BG (vratili bicikle u lokalni Walmart, rekli da im se ne sviđaju, i dobili pare nazad), a ja polako, sam, od LA do Boldera.

Ali ima jedan detalj, kad se iz Jute pređe i Arizonu, šuma se zove Kaibab. I to je najneverovatniji prizor koji sam ikad video, ponekad mi dolazi i u san. Voziš onako kroz neki nizak četinar, žuta prerija, ali ne vidiš daleko. Onda u jednom trenutku, pređeš preko prevoja, i pukne pogled na Crveni Zid. Koji se pruža ispred tebe par stotina milja, ogromno prostranstvo i ta stena koja ga ograničava. Mislim, ta nagla promena boje i reljefa te zakuje, morao sam da parkiram kola pored i da kontempliram nad tim čudom jedno vreme. To je jedno od mesta koje maštam da ponovo posetim, na motorčetu ako bog da.

Siera, jeste, znam da smo morali da idemo jedno 100Km ulevo, zbog greške, da zaobiđemo lanac.

Inače slična ruta,, tj srednji deo, toj vašoj - Dolina Smrti, Sekvoje, Josemiti (gore pa dole, gore bilo iskustvo slično važem, bilo još i snega), SF pa ondanazad u LA, odakle smo krenuli.

A počeli iz LAa i koliko se sećam prvo završili na nekom jezeru Mead, slično, veštačko i prvi kulturni šok - svako kamping mesto ima roštilj (UK ti je šema nemse roštilj, nesme biciklo, nesme deca, psi, sladoled, rolšue, nesme ništa u Londonu), mi jedini u kampu, nigde žive duše, preko noć kojoti prišli da vide šta-kako (ja prespavao ali žena me često podseća).

I meni su razne vožnje tamo fascinantne, ja bih zbog prirode mogao sutra da dođem tu da živim (misim, imate Killary, ali imamo i mi konja za trku Bler, evo opet se nešto guzi, sve to slično) talasanje kroz bespuća, i u vertikalnoj ravni, jednom išli i sa brdašca vidiš "oblak" magle dole u dolini, ko mleko, gore nebo, uđeš u to, pa posle opet izađeš, i tako više desetina kilometara.

Zion park mi bio cool, sa monolitnim granit-mermer brdima, a potočići u pećinama nadrealni, sa koritom od ispranog memrmera raznih boja.

Bilo mi žao što nismo svratili desno u Arizonu kako smo kretali iz LA, uvek hteo da vidm petrified forest.

Tamo ima stotine mesta koja treba posećivati svako malo, al nemoš lako da se "centriraš" da ti bude zgodno i za biznis i za outdoors (nagađam, možda može).

Osim ako ne uradiš sledeće: ispišeš dete iz škole, ionako nisu dobre te škole, kupite mali polovni aviončić, 5G dođe i možeš, takoreći, da nosiš "biznis" sa sobom, sve sa brzom mrežom, solarne panele, šatore,... pa ko Beduini po Americi

Možda se samo zimi skrasiš negde
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:25 22.11.2016

Re: Majstore...

Možda se samo zimi skrasiš negde

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana