Tagovi



Komentari (179)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

antioksidant antioksidant 15:56 28.02.2017

i sta kazes...

... nema rasizma?
docsumann docsumann 17:43 28.02.2017

Re: i sta kazes...

antioksidant
... nema rasizma?


nema!... možda malo ...al' samo među crnacima i židovima.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:40 28.02.2017

Re: i sta kazes...

antioksidant
... nema rasizma?


pa ima, u izvesnoj meri.
svakako ne onoliko koliko se histeriše na tu temu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:12 28.02.2017

Re: i sta kazes...

Rasizam=primitivizam,

We and Niggaz included.

Комплексаштво, нискост људске природе.
antioksidant antioksidant 09:57 01.03.2017

Re: i sta kazes...

docsumann
antioksidant
... nema rasizma?


nema!... možda malo ...al' samo među crnacima i židovima.

interesantno pitanje - da li ima ...izma prema crncu zidovu? (da li se dva minusa potiru u umu osobe programirane da mrzi?)
antioksidant antioksidant 09:58 01.03.2017

Re: i sta kazes...

vrabac_u_steni
antioksidant
... nema rasizma?


pa ima, u izvesnoj meri.
svakako ne onoliko koliko se histeriše na tu temu.

ma nije ozbiljno pitanje. bar s moje strane, jer ozbiljno jeste, samo ne bih ja, ne mogu
docsumann docsumann 10:39 01.03.2017

Re: i sta kazes...

da li se dva minusa potiru u umu osobe programirane da mrzi?


kako da ti kažem

dva ne - da
tri desno - lijevo
sasaminijature sasaminijature 15:57 28.02.2017

Упозорење!

Ако смем да упозорим?

Прво ти дедер пучанству приложи оправдања како и зашто оволико блогујеш.

Због твог деловања се видим масовно разни декларишу да ти не би ни две овце дали да чуваш а камоли да им децу чему учиш!

А то што наместо да се за наставу припремаш ти СВОЈЕ време трошиш по које каквим порталима је посебна тема која се мора појаснити
cassiopeia cassiopeia 16:33 28.02.2017

Re: Упозорење!

Прво ти дедер пучанству приложи оправдања како и зашто оволико блогујеш.

Због твог деловања се видим масовно разни декларишу да ти не би ни две овце дали да чуваш а камоли да им децу чему учиш!

А то што наместо да се за наставу припремаш ти СВОЈЕ време трошиш по које каквим порталима је посебна тема која се мора појаснити


Konačno neko da kaže pravu reč
myredneckself myredneckself 17:08 28.02.2017

Re: Упозорење!

Auu, taso, sada si drugi po aktivnosti na blogu, čouveče.
Kongretjuleišns!
Šije te bloger Filip Mladenović koji u februaru, mesecu u kojem i mačke najviše ljubavišu, kači postove na svaki drugi-treći dan.
Lionsgate Lionsgate 17:32 28.02.2017

Re: Упозорење!

A koliko blogova ce nas drugar Taske da mesecno strika tek kad bude na raspustu
Jukie Jukie 17:40 28.02.2017

Re: Упозорење!

Lionsgate
A koliko blogova ce nas drugar Taske da mesecno strika tek kad bude na raspustu

Pa nastavnici nemaju raspust, to se zove godišnji odmor
Lionsgate Lionsgate 17:45 28.02.2017

Re: Упозорење!

Pa nastavnici nemaju raspust, to se zove godišnji odmor

Daj bre, sto si tako sitnicav. Kao da si chika Tasketov kolega..
emsiemsi emsiemsi 18:26 28.02.2017

Re: Упозорење!

Lionsgate
A koliko blogova ce nas drugar Taske da mesecno strika tek kad bude na raspustu

А ко ће ако неће ТасаДебели !?
emsiemsi emsiemsi 18:27 28.02.2017

Re: Упозорење!

Jukie
Lionsgate
A koliko blogova ce nas drugar Taske da mesecno strika tek kad bude na raspustu

Pa nastavnici nemaju raspust, to se zove godišnji odmor

Правда за Учитеље !
И плата 2000 евара.
sasaminijature sasaminijature 18:40 28.02.2017

Re: Упозорење!

Lionsgate
A koliko blogova ce nas drugar Taske da mesecno strika tek kad bude na raspustu





Хехе лепо сам те упозорио Таске, морам да се допуним. Сутра ти рано у болницу и да нам приложиш и картон, број крвних зрнаца и тако то за сваки случај.
Lionsgate Lionsgate 19:09 28.02.2017

Re: Упозорење!

Правда за Учитеље !


Pravda za Urosa Misica!
Opsss, zeznuh se, ovo nije blog o navijacima..
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:22 28.02.2017

Re: Упозорење!

sasaminijature
Ако смем да упозорим?

Прво ти дедер пучанству приложи оправдања како и зашто оволико блогујеш.


Па свецки уча, та интеракција постоји данаске у хајтек државама.
emsiemsi emsiemsi 18:25 28.02.2017

Недај се ТасоДебели !

Унаточ свему и у(с)пркос свима !
Успут --- шта год била тема.
kosta.babic kosta.babic 19:08 28.02.2017

Re: Недај се ТасоДебели !

emsiemsi
Унаточ свему и у(с)пркос свима !
Успут --- шта год била тема.

Tema smo uvek mi sami. Pametni i glupi. Debeli i mršavi. Drčni i neodlični.Svađalice i pomirljivi. Plavuše i brinete. Svako svoj beleg nosi i svi su u pravu.
tasadebeli tasadebeli 19:35 28.02.2017

Re: Недај се ТасоДебели !

emsiemsi
Унаточ свему и у(с)пркос свима !
Успут --- шта год била тема.











Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:19 28.02.2017

Re: Недај се ТасоДебели !

Је ли, браћо учитељска, да ли знате каква је то прича са тим увођењем радних кецеља за ђаке? Овде круже гласине да СНС кројачке компаније стоје иза тога. Идем сутра на Савет с директорком па да видим шта престоничани мисле о тој препоруци мин. просвете да се ђацима уведу униформе.
Jukie Jukie 23:46 28.02.2017

Re: Недај се ТасоДебели !

Srđan Fuchs
Је ли, браћо учитељска, да ли знате каква је то прича са тим увођењем радних кецеља за ђаке? Овде круже гласине да СНС кројачке компаније стоје иза тога. Идем сутра на Савет с директорком па да видим шта престоничани мисле о тој препоруци мин. просвете да се ђацима уведу униформе.

Gledajte da nikako ne budu rozle i da ne budu krojene od materijala kao kišne kabanice samo bez rukava
i nosite otštampanu sliku ovog jadnog dečka i recite "ako ovo uvedete svoje dete ispisujem a vi ostanite bez fonda časova"

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:56 01.03.2017

Re: Недај се ТасоДебели !

Добро, а то је готова прича?
zilikaka zilikaka 19:56 28.02.2017

Taso

Ne znam šta s teo ovim blogom, pretpostavljam da je logičan nastavak onog o fuzbalju.
Onaj nisam čitala, da ti pošteno kažem.

Dok vidim da je fuzbalj i nešto tako, ni ne pokušavam. Znam da se jednako ne doznajem koliko me ne zanima.

Dakle, nema veze s temom, nego ja došla večeras do jedne spoznaje koja i tebi može biti korisna kao informacija. Čisto profesionalno.

Evo, sad zaključila da od inženjera nikad ne može biti pisac sklon lepim opisima. Znaš ono, priča o letiriću na travki, sa sitnim opisima na pola strane.

A otkud mi to, i otkud sad?

Podmladak opet nema sreće sa nastavnikom fizike.
Nije baš problem, al nije onako ko što bi trebalo. Pošto mi u opisu posla roditeljeskog, ajd uzmemo da proradimo zadatke.
I tako redom krenemo, a ja počnem da mu skrećem pažnju da u zadatku ni jedna reč nije tek tako data, i ako jednu previdi, faliće mu podatak bez kojeg nema rešenja. Recimo, ono banalno ravnomerno, ili glatko, ili...sve to odmah znaš kako zapisuješ matematički.

Nema zadatka u kojem će se navesti da je telo koje se kreće žuto, il svilenkasto, il bilo šta drugo osim neophodnog.

Kad od malena prođeš dril, stekneš naviku i takav pogled na svet, ostaješ uskraćen za veštinu opisivanja. Posebno onog umetničkog, filigranskog.

I tako...

Ne znam što sam ovo napisala, i sigurno se ne uklapa u temu, al nit koga vređa nit koga žulja.
amika amika 20:23 28.02.2017

Re: Taso

Kad od malena prođeš dril, stekneš naviku i takav pogled na svet, ostaješ uskraćen za veštinu opisivanja. Posebno onog umetničkog, filigranskog.


Ко погоди циљ, промаши све остало... Или, ко види само циљ, већи део света му остане невидљив...
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:40 28.02.2017

Re: Taso

Zili, pitanjce za tebe, šaljem na PP da ne davim ljude.






zilikaka zilikaka 20:42 28.02.2017

Re: Taso

Zili, pitanjce za tebe, šaljem na PP da ne davim ljude.

Pitaj pitanje!
kosta.babic kosta.babic 20:43 28.02.2017

Re: amika

Ко погоди циљ, промаши све остало... Или, ко види само циљ, већи део света му остане невидљив...


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:25 28.02.2017

Re: Taso

Evo, sad zaključila da od inženjera nikad ne može biti pisac sklon lepim opisima. Znaš ono, priča o letiriću na travki, sa sitnim opisima na pola strane


Коначно један самоспознатељни инжењер, разуме се, жена. Мушкиња никада не би дошла до ове спознаје.
mlekac mlekac 00:29 01.03.2017

Re: Taso

zilikaka

Evo, sad zaključila da od inženjera nikad ne može biti pisac sklon lepim opisima. Znaš ono, priča o letiriću na travki, sa sitnim opisima na pola strane.


Nije to samo kod indženjera. Kad prođeš školu servisne redakcije koja traži da vest stane u par redova, ništa opisi, samo ono KO?, GDE?, KAD?, KAKO?, ZAŠTO?, posle zaboraviš kako se "veze sitnim filigranom"... Tako ti je to.
Lionsgate Lionsgate 00:59 01.03.2017

Re: Taso

Kad od malena prođeš dril, stekneš naviku i takav pogled na svet, ostaješ uskraćen za veštinu opisivanja. Posebno onog umetničkog, filigranskog.

Chika Braja se skolovao za engineera ali je odustao negde na prvoj godini, jedna njegova i moja drugarica je zavrrsila te iste studije a uzgred svrsila i studije knjizevnosti pa i doktorirala na Dzemsu Dzojsu. Imate na blogu i mister Cerevicana, on se penzionisao kao inzenjer a ima jebozovan opis, takodje jedan inzenjer iz moje gimnazije (Tasa ga ne poznaje jer je dodjos u tu skolu) pise i poeziju, doduse na japanskom ali znaci ima tananu dusu... sledi da neki endzinjeri mogu imati vestinu opisivanja. No mora biti ispunjen samo jedan uslov, da niposto nisu mashinci
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:58 01.03.2017

Re: Taso

Lionsgate
Kad od malena prođeš dril, stekneš naviku i takav pogled na svet, ostaješ uskraćen za veštinu opisivanja. Posebno onog umetničkog, filigranskog.

Chika Braja se skolovao za engineera ali je odustao negde na prvoj godini, jedna njegova i moja drugarica je zavrrsila te iste studije a uzgred svrsila i studije knjizevnosti pa i doktorirala na Dzemsu Dzojsu. Imate na blogu i mister Cerevicana, on se penzionisao kao inzenjer a ima jebozovan opis, takodje jedan inzenjer iz moje gimnazije (Tasa ga ne poznaje jer je dodjos u tu skolu) pise i poeziju, doduse na japanskom ali znaci ima tananu dusu... sledi da neki endzinjeri mogu imati vestinu opisivanja. No mora biti ispunjen samo jedan uslov, da niposto nisu mashinci


Pa i naš docs je čovek inženjer, a umetnik, i to multimedijalni, piše, crta, rešava zadačiće. I feminista. Super su te renesansne duše.
Lionsgate Lionsgate 05:10 01.03.2017

Re: Taso

Pa i naš docs je čovek inženjer, a umetnik, i to multimedijalni, piše, crta, rešava zadačiće. I feminista. Super su te renesansne duše.

A jel' i kuva?

Pajicu, ti si bre jedan tezak partibrejker, naglasak je na "mashinac", moze i "mashinka" (ziki).

Edit.
Docs nije mashinac? Neverovatno bi bilo da jeste..
emsiemsi emsiemsi 05:38 01.03.2017

Re: Taso

Lionsgate
Kad od malena prođeš dril, stekneš naviku i takav pogled na svet, ostaješ uskraćen za veštinu opisivanja. Posebno onog umetničkog, filigranskog.

Chika Braja se skolovao za engineera ali je odustao negde na prvoj godini, jedna njegova i moja drugarica je zavrrsila te iste studije a uzgred svrsila i studije knjizevnosti pa i doktorirala na Dzemsu Dzojsu. Imate na blogu i mister Cerevicana, on se penzionisao kao inzenjer a ima jebozovan opis, takodje jedan inzenjer iz moje gimnazije (Tasa ga ne poznaje jer je dodjos u tu skolu) pise i poeziju, doduse na japanskom ali znaci ima tananu dusu... sledi da neki endzinjeri mogu imati vestinu opisivanja. No mora biti ispunjen samo jedan uslov, da niposto nisu mashinci

Нормално !
Погледај мене !
Lionsgate Lionsgate 06:44 01.03.2017

Re: Taso

Нормално !
Погледај мене !

Charli, ti si neverovatno vickast covek

Usput (sto bi rekao ti) - delujes kao pravi mashinac
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:06 01.03.2017

Re: Taso

Lionsgate

Usput (sto bi rekao ti) - delujes kao pravi mashinac


Сагласан!

bene_geserit bene_geserit 09:29 01.03.2017

Re: Taso

zilikaka
od inženjera nikad ne može biti pisac sklon lepim opisima. ... Kad od malena prođeš dril, stekneš naviku i takav pogled na svet, ostaješ uskraćen za veštinu opisivanja. Posebno onog umetničkog, filigranskog.

Inzinjerski posao je dizajniranje, a dobar dizajn je samo jednostavan dizajn, tu nema mesta za suvisno, em je skuplje, em je teze za odrzavanje. Lepota inzenjerstva je u jednostavnim resenjima. Kada resavas neki problem obicno imas gomilu iteracija dok ne odstranis sve suvisno i ostane samo ogoljena srz problema, i onda opet gomila iteracija dok resenje ne blista u svojoj jednostavnosti.

Definitivno drugaciji pogled na svet od umetnickog, verovatno suprotna definicija lepote.

Ali zato je uvek spektakularno slusati sa strane razgovor inzenjera i umetnika. Jedan koji nema strpljenja da saslusa lepe opise dok isfiltrira sustinu iz njih i drugi kome je sustina sekundarna, ne ume koncizno ni da je izrazi a i ne pokusava. Svrha komunikacije medju ljudima deluje drugacije kod njih.
bene_geserit bene_geserit 09:33 01.03.2017

Re: Taso

Malo "poezije" u Perlu (nisam siguran u koju kategoriju to spada, ali uslov je da program bude izvrsan):

#!/usr/bin/perl

APPEAL:

listen (please, please);

open yourself, wide;
join (you, me),
connect (us,together),

tell me.

do something if distressed;

@dawn, dance;
@evening, sing;
read (books,$poems,stories) until peaceful;
study if able;

write me if-you-please;

sort your feelings, reset goals, seek (friends, family, anyone);

do*not*die (like this)
if sin abounds;

keys (hidden), open (locks, doors), tell secrets;
do not, I-beg-you, close them, yet.

accept (yourself, changes),
bind (grief, despair);

require truth, goodness if-you-will, each moment;

select (always), length(of-days)

# listen (a perl poem)
# Sharon Hopkins
# rev. June 19, 1995
marco_de.manccini marco_de.manccini 10:43 01.03.2017

Re: Taso

Evo, sad zaključila da od inženjera nikad ne može biti pisac sklon lepim opisima. Znaš ono, priča o letiriću na travki, sa sitnim opisima na pola strane.Znaš ono, priča o letiriću na travki, sa sitnim opisima na pola strane.

Нема то везе с инжењерима, већ са чињеницом да нема ни 150 година како су романтизам и сличне опсесије природом и пастирима изашле из моде.
docsumann docsumann 10:43 01.03.2017

Re: Taso

Ali zato je uvek spektakularno slusati sa strane razgovor inzenjera i umetnika. Jedan koji nema strpljenja da saslusa lepe opise dok isfiltrira sustinu iz njih i drugi kome je sustina sekundarna, ne ume koncizno ni da je izrazi a i ne pokusava. Svrha komunikacije medju ljudima deluje drugacije kod njih.


mislim da ovdje griješiš.
nije da umjetnik smatra pitanje suštine sekundarnim.
samo je njegovo poimanje suštine različito od inžinjerove.

il' misliš, možda - da za sve nas važi jedna ista suština

docsumann docsumann 10:45 01.03.2017

Re: Taso

Docs nije mashinac? Neverovatno bi bilo da jeste..


ma da, incredible docs

mada je taj podatak puka koincidencija slučajnih slučajnosti...

little_radojica little_radojica 10:57 01.03.2017

Re: Taso

Inzinjerski posao je dizajniranje


пројектовање, на српском. Велика разлика која кад се не разуме води ка овом, прогрешном закључку...
Definitivno drugaciji pogled na svet od umetnickog, verovatno suprotna definicija lepote.



Није лепо своја ограничења приписивати другима
zilikaka zilikaka 12:11 01.03.2017

Re: Taso

Није лепо своја ограничења приписивати другима

Pa dobro, vi arhiteTke ste pisebna kategorija. Inženjeri vas smartaju umetnicima a umetnici inženjerima. Ko pola golub pola vepar.
zilikaka zilikaka 12:14 01.03.2017

Re: Taso

A za ostale kolege koji su se ovde izjasnili, čik napišite što lepši opis puža na lisu bokvice. Bar u 20 prostoproširenih rečenica.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:32 01.03.2017

Re: Taso

marco_de.manccini
Evo, sad zaključila da od inženjera nikad ne može biti pisac sklon lepim opisima. Znaš ono, priča o letiriću na travki, sa sitnim opisima na pola strane.Znaš ono, priča o letiriću na travki, sa sitnim opisima na pola strane.

Нема то везе с инжењерима, већ са чињеницом да нема ни 150 година како су романтизам и сличне опсесије природом и пастирима изашле из моде.


Посткласични новоромантизам

Шта фали, Њу Ејџ је, данас је све ин.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:34 01.03.2017

Re: Taso

zilikaka
Није лепо своја ограничења приписивати другима

Pa dobro, vi arhiteTke ste pisebna kategorija. Inženjeri vas smartaju umetnicima a umetnici inženjerima. Ko pola golub pola vepar.




Архитекте су ду' инжењерлука и индустријског дизајна - то је као спој математичара, поете и сликара.
little_radojica little_radojica 12:37 01.03.2017

Re: Taso

Pa dobro, vi arhiteTke ste pisebna kategorija. Inženjeri vas smartaju umetnicima a umetnici inženjerima. Ko pola golub pola vepar.


Једном машинцу запало да нам држи вежбе из нацртне геометрије. Мислим, није га нико провоцирао, него ми ту тираду од колеза-инжИњера канда морамо да одслушамо с времена на време Његова је ишла овако: Архитекте тврде да су и инжењери и уметници, а уствари нису ни инжењери ни уметници. Прц, шах-мат, аха шта ћете сад!? Иначе је, невезано за овај случај, зарадио надимак "бизон"...

Мада је то код архитетака другачије регулисано од земље до земље, а негде и од школе до школе. Код нас смо инг., (и мада се то често брка нисмо PhD него Dr. Eng.) у Јапану који следи немачку традицију такођер. Е у Енглеској има свашта, тамо архитектура може да се изучава као уметничка дисциплина и да добијеш лиценцу, мада сам сигуран да то није нека инг. лиценца. За то (а иза опис пужа на листу боквице) треба питати правнике, чуо сам да су они најпоетичнији у изражавању од свих
little_radojica little_radojica 12:40 01.03.2017

Re: Taso

Архитекте су ду' инжењерлука и индустријског дизајна - то је као спој математичара, поете и сликара.


Ми смо брате Мухамед Али инжењерства, float lika a butterfly, sting like a bee!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:53 01.03.2017

Re: Taso

little_radojica
Архитекте су ду' инжењерлука и индустријског дизајна - то је као спој математичара, поете и сликара.


Ми смо брате Мухамед Али инжењерства, float lika a butterfly, sting like a bee!


marco_de.manccini marco_de.manccini 13:08 01.03.2017

Re: Taso

Посткласични новоромантизам

Шта фали, Њу Ејџ је, данас је све ин.

Ма могли бисмо о томе, него да не кваримо Таси блог, био је предвиђен за још мало кмечања и обрачун са непријатељима народа.
docsumann docsumann 13:13 01.03.2017

Re: Taso

Једном машинцу запало да нам држи вежбе из нацртне геометрије.


a pajz ovvaj podatak.
ja sam dao prvu godinu arhitekture prije nego što sam se prebacio jednu ulicu niže...
a nacrtnu mi je tamo predavao čuveni N.Grujić.

e, na jednom predavanju, nešto bješe o skraćenjima, i tim odnosima 1:2, 2:3... svejedno, on poče ničim izazavan - dakle svi se ti uglovi mogu dati preko skraćenja, a ne kao što matematičari komplikuju sa sinusima i kosinusima.
misim, mene prenerazilo da on ne kapira da je sinus funkcija (promjene zavisne od promjenljive ulazbe veličine) a ne neki zacementiran (statični) odnos.

inače, osim toga, predavanja su mu stvarno bila vrh. da uslikaš tablu na kraju, sa svim onim linijama u boji, presjecima, tijelima... stvarno
docsumann docsumann 13:14 01.03.2017

Re: Taso

little_radojica
Архитекте су ду' инжењерлука и индустријског дизајна - то је као спој математичара, поете и сликара.


Ми смо брате Мухамед Али инжењерства, float lika a butterfly, sting like a bee!


mašine pokreću svijet
little_radojica little_radojica 13:30 01.03.2017

Re: Taso

mašine pokreću svijet


Ц. Немају дууушу!
emsiemsi emsiemsi 14:13 01.03.2017

Re: Taso

docsumann
Једном машинцу запало да нам држи вежбе из нацртне геометрије.


a pajz ovvaj podatak.
ja sam dao prvu godinu arhitekture prije nego što sam se prebacio jednu ulicu niže...
a nacrtnom mi je tamo predavao čuveni N.Grujić.

e, na jednom predavanju, nešto bješe o skraćenjima, i tim odnosima 1:2, 2:3... svejedno, on poče ničim izazavan - dakle svi se ti uglovi mogu dati preko skraćenja, a ne kao što matematičari komplikuju sa sinusima i kosinusima.
misim, mene prenerazilo da on ne kapira da je sinus funkcija (promjene zavisne od promjenljive ulazbe veličine) a ne neki zacementiran (statični) odnos.

inače, osim toga, predavanja su mu stvarno bila vrh. da uslikaš tablu na kraju, sa svim onim linijama u boji, presjecima, tijelima... stvarno

Синус неког угла је ариметичка вредност ортогоналне пројекције јединичног (орт) вектора на вертикалну осу.
Успут --- гимназијска дефиниција.
emsiemsi emsiemsi 14:15 01.03.2017

Re: Taso

Lionsgate
Нормално !
Погледај мене !

Charli, ti si neverovatno vickast covek

Usput (sto bi rekao ti) - delujes kao pravi mashinac

Знаш шта --- када хоћеш једног електроинжењера (магистра чак) да увредиш, онда му кажеш ово болдовано. То што си ми овиме урадио је --- страшно.
Успут --- инжењера машинку морам да трпим код куће.
gedza.73 gedza.73 14:45 01.03.2017

Re: Taso

little_radojica
mašine pokreću svijet


Ц. Немају дууушу!


Negde sam čuo da umetnici dugo posmatraju kamen, drvo, glinu dok u njemu ne ugledaju ono što se krije a onda krenu da skidaju višak slojeva.

Mašina mora da bude praktična (jednostavna za održavanje), uslužna i da koristi za ono za šta je namenjena i lepa (bez obzira što neki misle da to nije toliko bitno).
milion sitnih stvaki koje moraju da se uklope... Skoro na netu gledam jednu manju radionicu (tragom neke mašine) i na naslovnoj stranici su postavili fotografiju i prateći tekst kako su dodali još jednu mašinu u mašinski park.

A na sledećoj, gde se vidi cela radionica, ista mašina pokrivena providnom folijom da ne pada prašina.

ne razumem više izbore, nacionalne tuče, navijače, politiku ali razumem čoveka koji je pokrio mašinu, da je čuva.

Što kažu braća crnci dip respekt.
I poenta. Mašina ima dušu, svaka radi na neku svoju malu začkoljicu i oslobođena je viška slojeva.
docsumann docsumann 15:10 01.03.2017

Re: Taso

little_radojica
mašine pokreću svijet


Ц. Немају дууушу!




na 19:55 počinje stvar "Engine"

čiji potonji stih glasi - my soul... become engine



jedan od mojih najomiljenijih hc albuma
docsumann docsumann 15:20 01.03.2017

Re: Taso

Mašina mora da bude praktična (jednostavna za održavanje), uslužna i da koristi za ono za šta je namenjena i lepa (bez obzira što neki misle da to nije toliko bitno).


ma šta joj namjena bila mašina mora ... da svira
imaso ne tako davno jedan blog na tu (malo proširenu) temu

MEHANIKA-BESMISLA
docsumann docsumann 15:43 01.03.2017

Re: Taso

I poenta. Mašina ima dušu, svaka radi na neku svoju malu začkoljicu i oslobođena je viška slojeva.


a i ta duša k'o dupe - svak je ima
Lionsgate Lionsgate 17:44 01.03.2017

Re: Taso

Dosta smo se bre zezali na racun mashinaca, ja to znimanje izuzetno cenim, isto kao i elektricare a ni o arhitektama nemam lose misljenje (s vremena na vreme ).

Mozda zbog toga sto sam jos kao klinac sa svima njima imao kontakta dok sam sa caletom isao po gradilistima i kasnije dok sam godinama radio u Sigmaprojektu gde su kancelarija do kancelarije argatovale arhitekte, masinci, elektricari i glavni carevi, naravno, gradjevinci. Jbt, i danas sanjam tu atmosferu, te stvaralacke svadje, zajebavanja, guranje u kopir sobi... nikad vise nisam naleteo na takvo sta, zavoleo sam taj svet. Danas nemam pojma ni kako izgleda arhitekta sa kojim radim, stignu mi mailom njegovi crtezi i odradim svoj deo posla kao neki usamljenik iza ekrana. Jbt, pa bolje "znam" vas sa bloga nego ljude sa kojima izvedem projekat.

zilikaka zilikaka 18:09 01.03.2017

Re: Taso

Успут --- инжењера машинку морам да трпим код куће.


Čarli bre, kud se tolko gicaš?!

Odavno je svima jasno da je tvoja gospoja stub kuće, sposobna da svašta napravi, a ti mu dođeš više okolokućni filozof i teoretičar (da ne upotrebim neki jači izraz)
Bojim se da bi bez nje bio i gladan i ladan.
bene_geserit bene_geserit 19:37 01.03.2017

Re: Taso

little_radojica
Није лепо своја ограничења приписивати другима

Uobicajena (ne)tolerancija od strane liberala. Misle da je njihov pogled na svet jedini moguci.
To sto ti ne razumes lepotu u jednostavnosti i funkcionalnosti bez nepotrebnih viskova samo znaci da nisi dobar inzenjer ili, posto si arhitetka, nisi inzenjer.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:08 01.03.2017

Re: Taso

Mašina mora da bude praktična (jednostavna za održavanje), uslužna i da koristi za ono za šta je namenjena i lepa (bez obzira što neki misle da to nije toliko bitno).


Definiši lepo :)

Povodom ove tvoje priče o mašinama koje treba da budu i lepe, setih se nekih svojih "mašinica" koje bi teško prošle i najblaži kriterijum lepote, ali ja ih baš takve volim (da da, i mašine mogu biti drage)

Akam se sa nekom gvožđurijom, pokušavam od toga da sklepam nešto što će mi koristiti, ali izazov je da bude što jeftinije, (deviza mi je, ebeš mašinu koja se ne može napraviti i popraviti brusilicom i švajsaparatom)

Najviše koristim ono što je pod rukom (nešto poput dobrih domaćica, od onoga što imaš zbrčkaš nešto, pa još ako bude ukusno sreća najveća) kupi se tek neophodno, a i to nešto sa otpada i obično je imalo sasvim drugu namenu (za malčer, kosilicu, diferencijal od lade, za tresač radilica od varburga, za neke kose ravni lesa od sušare za šljive....)

Dok to pravim najčešće nemam pojma da li će to stvarno funkcionisati, ali kad profunkcioniše, a uglavnom funkcioniše, nema te lepote i šminke koja bi mogla da zameni zadovoljstvo da je to tako sklepano proradilo.
Onda se čak i emotivno vežeš za tu skalameriju.

Pravio sam drugima te stvarčice, naravno od novog materijala, ušminkano, ofarbano, lepše jbg.
I pitaju me poznanici, pa jbt što sebi ne napraviš tako nešto, nego teraš ovaj krš a drugima praviš lepo, ali nema tu drugog odgovora do, ne razumeš ti to druže sudija.

emsiemsi emsiemsi 20:19 01.03.2017

Re: Taso

zilikaka
Успут --- инжењера машинку морам да трпим код куће.


Čarli bre, kud se tolko gicaš?!

Odavno je svima jasno da je tvoja gospoja stub kuće, sposobna da svašta napravi, a ti mu dođeš više okolokućni filozof i teoretičar (da ne upotrebim neki jači izraz)
Bojim se da bi bez nje bio i gladan i ladan.

У праву си !
Баш сада сам бунарио по фрижидеру да са малопре испеченим хлебом (наравно да моја жена пече и најбољи хлеб, а не само да прави најбољи ајвар) смажем нешто, пронађем сир и ајвар, али бих и нешто меснато (мада не претерујем са месиштем, могу и без њега, но, дошло ми). Отварам оне чантрице, скидам поклопце, а оно све нешто мршаво --- неко парче кулена, чајне и у трећој, парче печенице. Јбт, шта је ово, каква је ово несташица ?!
Каже жена, узми месни нарезак, купила сам грешком уместо паштете (пошто је ја смарам да купује паштете, иако скупље, у металним конзервама).
А-јој људи, откада то нисам јео --- отвориш, а оно флеке масти у гро плану, милина !
Наравно, није прошло 5 минута, а већ сам почео да подригујем ... а млађа ћерка ме опомиње оним "Ћааа-леее".
emsiemsi emsiemsi 20:21 01.03.2017

Re: Taso

hoochie coochie man
Mašina mora da bude praktična (jednostavna za održavanje), uslužna i da koristi za ono za šta je namenjena i lepa (bez obzira što neki misle da to nije toliko bitno).


Definiši lepo :)

Povodom ove tvoje priče o mašinama koje treba da budu i lepe, setih se nekih svojih "mašinica" koje bi teško prošle i najblaži kriterijum lepote, ali ja ih baš takve volim (da da, i mašine mogu biti drage)

Akam se sa nekom gvožđurijom, pokušavam od toga da sklepam nešto što će mi koristiti, ali izazov je da bude što jeftinije, (deviza mi je, ebeš mašinu koja se ne može napraviti i popraviti brusilicom i švajsaparatom)

Najviše koristim ono što je pod rukom (nešto poput dobrih domaćica, od onoga što imaš zbrčkaš nešto, pa još ako bude ukusno sreća najveća) kupi se tek neophodno, a i to nešto sa otpada i obično je imalo sasvim drugu namenu (za malčer, kosilicu, diferencijal od lade, za tresač radilica od varburga, za neke kose ravni lesa od sušare za šljive....)

Dok to pravim najčešće nemam pojma da li će to stvarno funkcionisati, ali kad profunkcioniše, a uglavnom funkcioniše, nema te lepote i šminke koja bi mogla da zameni zadovoljstvo da je to tako sklepano proradilo.
Onda se čak i emotivno vežeš za tu skalameriju.

Pravio sam drugima te stvarčice, naravno od novog materijala, ušminkano, ofarbano, lepše jbg.
I pitaju me poznanici, pa jbt što sebi ne napraviš tako nešto, nego teraš ovaj krš a drugima praviš lepo, ali nema tu drugog odgovora do, ne razumeš ti to druže sudija.


Ко у животу није буџио, не зна шта је животна радост !
emsiemsi emsiemsi 20:24 01.03.2017

Re: Taso

zilikaka
Успут --- инжењера машинку морам да трпим код куће.


Čarli bre, kud se tolko gicaš?!

Odavno je svima jasno da je tvoja gospoja stub kuće, sposobna da svašta napravi, a ti mu dođeš više okolokućni filozof i teoretičar (da ne upotrebim neki jači izraz)
Bojim se da bi bez nje bio i gladan i ladan.

Слободно кажи - дркаџија !
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:40 01.03.2017

Re: Taso

Ко у животу није буџио, не зна шта је животна радост !


E to :)
gedza.73 gedza.73 21:04 01.03.2017

Re: Taso

hcm
Povodom ove tvoje priče o mašinama koje treba da budu i lepe, setih se nekih svojih "mašinica" koje bi teško prošle i najblaži kriterijum lepote, ali ja ih baš takve volim (da da, i mašine mogu biti drage)

'esi gledao 'američku restauraciju'?


Dok to pravim najčešće nemam pojma da li će to stvarno funkcionisati

Ja puno vremena provedem u planiranju (ponekad i previše) i pripremi. Na primer gde će da budu prekidači, da li ima dovoljno mesta za kontaktor i trafo, da li je visina komandnog panela taman kako treba, na koju stranu da uradim izlaz za papuče (ovih dana se time bakćem pa mi u glavi).

A danas? Prvo se zalomili šrafovi u osovini (služili se svi po komšiluku), pa mi izleteli elementi pneumatskog ventila (federi, plastike, sva sreća o-ring ostali na mestu, ovo ostalo nisam još pronaš'o)... Drljav dan do koske.

Zamisli mašinu koja je bojena u sivo i ljubičasto. A to 'leži'. Dešavalo mi se da završim kompletan posao i da mi se ne svidi nijansa boje. pa odradim ponovo. Kad meni 'legne' onda sam zadovoljan.
Za neke stvari sam bašbaš picajzla.

za malčer, kosilicu

Skoro svi prave tako što izvare ram za donji deo. Zamisli da je noseći ram vezan napred pomoću bolcni (nije fiksan) a na zadnje delove sa sajlom (lanac) tako da možeš da ga skraćuješ, produžavaš. Smanjio si vibracije, varovi se ne opterećuju i stalno prati nagib zemlje.

pa jbt što sebi ne napraviš tako nešto, nego teraš ovaj krš a drugima praviš lepo

U kovača kuća bez kukača. Kad mogu o kulinari kolačima možemo i mi nas dvojica o gvožđu.

docs
a i ta duša k'o dupe

što kaže huči vežeš se. jbg, svi smo mi pomalo ludi.
emsiemsi emsiemsi 21:15 01.03.2017

Re: Taso

gedza.73

...

docs
a i ta duša k'o dupe

što kaže huči vežeš se. jbg, svi smo mi pomalo ludi.

Па да !
Мени је, чак, у мојој електроници, од пројектовања било драже буџење, односно, враћање у живот непоправљивог.
gedza.73 gedza.73 21:19 01.03.2017

Re: Taso

односно, враћање у живот непоправљивог.

za ove godine sam naučio da sve može da se rasturi i sve može da se popravi.
meni je budženje sastavni deo projektovanja
ili obrnuto ali mu dođe na isto.
Poenta je da si zadovoljan krajnjim rezultatom, da si dao sve od sebe i da uvek može malo bolje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:24 01.03.2017

Re: Taso


'esi gledao 'američku restauraciju'?

ih :)

A što se tiše takvih emisija, provocira me i ona o brvnarama, ali džukci kriju majstorske cake, nema šanse da se skinu fore kako urezuju, kako skidaju mere...

Prvo se zalomili šrafovi u osovini


I kako ih vadiš?

CO2 aparat ih vadi lako, vadio sam i sa običnim elektičnim, ali zna da zeza.

Skoro svi prave tako što izvare ram za donji deo. Zamisli da je noseći ram vezan napred pomoću bolcni (nije fiksan) a na zadnje delove sa sajlom (lanac) tako da možeš da ga skraćuješ, produžavaš. Smanjio si vibracije, varovi se ne opterećuju i stalno prati nagib zemlje.


Nisam siguran da sam baš ukapirao, ali i ja koristim lanac kako bih obezbedio da dobro kopira teren.


A danas sam nešto popravljao što su majstori (kao pravi) pravili.
Žena mi donela neku spravicu koju koristi u školi, neki đavo na baterije radi, al stalo.
Rasturim, svi lemovi, spojevi, otišli u majčinu, sve "hladan lem" pa otpada ko ludo.


gedza.73 gedza.73 21:41 01.03.2017

Re: Taso

što se tiše takvih emisija, provocira me i ona o brvnarama, ali džukci kriju majstorske cake, nema šanse da se skinu fore kako urezuju, kako skidaju mere...

Ima alatka, slična šestaru. Na jdnom kraku olovka, na drugom pipak. Staviš balvan (veza na uglu) na balvan. Po donjem vodiš, na gornjem pišeš i urežeš po šablonu.

Ali oni likovi su profesionalci, esnaf krije tajne. Masoni.

I kako ih vadiš?

Uf. Probaću levom burgijom ili razbušivanjem pa imam alatke raznih fi (kao stepenasta kupa) koje uvučeš u rupu i u kontra smeru se iščupa. Ali pre toga rasturanje konusno-tanjirastog.
Nisam siguran da sam baš ukapirao, ali i ja koristim lanac kako bih obezbedio da dobro kopira teren.

Napraviš ram, obramicu za tri tačke (poteznice i tpopling).
Donji deo ti je kosačica. U zadnjim uglovima (levi, desni) zavariš uši.
Na prednji deo obramicu vežeš na dve tačke pomoću osovina+uši (u tom slobodnom položaju može da pada i napred i nazad). Sa zadnje strane veze za topling zavariš uši koje preko sajle ili lanaca vežeš za uglove na zadnjem delu kosačice.

Kad podigneš, zategnuto je i nosiš normalno. Kad je spustiš, ti je praktično vučeš samo na prednjem delu jer je na zadnjem oslonjena na valjak a ona radi samo na osovinama i kopira teren.
Pošto reduktori (mercedes?) nisu fabrički prave malo veću vibraciju pa često pucaju varovi.

A danas sam nešto popravljao što su majstori (kao pravi) pravili.

Ja se računam u 'ništa'. Trudim se da ono što uzmem da radim i završim. A da me ubiješ ne znam kako. I posle nekog vremena skoro da zaboravim kako sam nešto uradio.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:12 01.03.2017

Re: Taso

ma alatka, slična šestaru. Na jdnom kraku olovka, na drugom pipak. Staviš balvan (veza na uglu) na balvan. Po donjem vodiš, na gornjem pišeš i urežeš po šablonu.


To sam video, al uvek samo flešić, nikad u krupnom planu da skinem foru koliko duboko kopaju, da li to zadaje debljina balvana ili postoji neki standard, i još neke cake.
Ma masončine :)


Skapirao sam sad ovo za malčer.
Radio sam i te varijante sa lancima od toplinka ka zadnjem delu, ali isti efekat se postiže ako je lanac stavi umesto toplinka.

A da bi varovi izdržavali, da ne pucaiju, jedini način je što preciznije balansiranje dela koji se rotira, kod mene je to jedan U profil sa dva leteća noža na krajevima.
Mora da bude skoro idealno izbalansirano, jer ako je jedna strana samo malo teža trese ko ludo i nema šanse da varovi drže ma kakvi da su.
Ja to radim dosta priručno ali ipak uspem da ga umirim.
Velike su brzine tu ipak.
Četiri puta ubrzano, pa se neka poluga od preko metar i po dužine, i možda deset kilograma težine, vrti i preko dve hiljade puta u muniti, nije malo.
Nikada nisam računao perifernu brzinu, ali leti to prilično brzo, treba ipak povesti računa.

A to za zalomljene šrafove.
Ako je bitno da se sačuva unutrašnji navoj, ja aparatom dodajem materijala, vara, na taj zalomljeni deo.
Najpre dobro zagrejem elektrodu, da dobro "plane", da ni malo ne lepi za šraf, nego čim ga dodirneš da krene da topi.
Pažljivo, da elektrodom ne dodirnem navoj (posebno ako se zalomio tako da je ostao upušten, da ni malo ne viri iz rupe) dodajem vara dok ne navarim toliko da izviri iz rupe makar centimatar, onda na taj var navarum neku navrtku, odmah dobro ohladim vodom, kucnem malo čekićem, i polako levo desno dok se ne pomeri makar malo. Kad malo krene posle ide lako.
Sa običnim aparatom zeza šljaka, mora dobro da se čisti, ali sa CO2 je dosta jednostavnije.
Lionsgate Lionsgate 22:42 01.03.2017

Re: Taso

Sine, nasle se traktordzije, najgori smer poljoprivrednog, osusise po obicaju
gedza.73 gedza.73 23:35 01.03.2017

Re: Taso

Lionsgate
Sine, nasle se traktordzije, najgori smer poljoprivrednog, osusise po obicaju

A pazi kako se slažemo. linuks se kolje se vindous, reš meso sa meko pečeno, kapitalisti sa radnicma... Nas dvojica mimo sveta.
Ima li šofera na blogu? Dudarimo ZF Vs automatik. Ili fuler. Sam protiv svih.

Nikada nisam računao perifernu brzinu, ali leti to prilično brzo, treba ipak povesti računa.

Jednom liku se otkinuo nož i probušio valjak iza. Komplikovanija varijanta, ali izvodljiva, dva nosača sa po dva nezavisna noža na lanac (lančanici) i jednim španerom lančanikom. Ne stižu se, imaju snagu, samo mora kardan sa lamelom.

dodajem vara dok ne navarim toliko da izviri iz rupe makar centimatar, onda na taj var navarum neku navrtku,

Znam i za to ali ne smem. Podići ću do futera stubne, pa razbušivanje i jedna od one dve varijante. Ili da zaokrenem i da zabušim dve nove rupe, pa da nalozujem.
Ali prvo prvo. Da sastvim pneumatski ventil. Nemci. Ventil praktično steže-drži donji deo papuče. Skineš papuču a iz aluminijuskog dela poizleću opruge, obruči... Kretensko rešenje na kvadrat.
Kad krene ovako, pa te samo sapliće.

ali sa CO2 je dosta jednostavnije

Znaš šta kažu? ko ne zna da vari vari sa CO2. A da je lakše jeste.

Od klasičnih trafo, inverter do sinergik. A suština je znanje i praksa.
'Sine, kad izvariš šleper elektroda i ti ćeš ovako da variš'
Lionsgate Lionsgate 23:56 01.03.2017

Re: Taso

Ima li šofera na blogu?

Rasterali ste sve ribe sa bloga, ako ih je bilo..
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:56 01.03.2017

Re: Taso

A pazi kako se slažemo. linuks se kolje se vindous, reš meso sa meko pečeno, kapitalisti sa radnicma... Nas dvojica mimo sveta.


Pa znaš kako, logično je to da se ovi kolju a mi ne.

Znamo znanje, to je u pitanju. Zna se šta je dobro i kvit, nema dileme.
Ovi ostali još tumaraju, te bolje je ovo, ma jok bolje ono... ne znaju, jadni, još šta je stvarno bolje pa se svađaju:)

Polako, dok potroše po šleper toga oko čega se svađaju :)
Jednom liku se otkinuo nož i probušio valjak iza.


Meni je pucao, takođe.
Pukne, počne da trese istog momenta, stanem, tražim ga tu okolo, nema.
Sve veće krugove pravim..ma nema šanse.
Pomislim da se zabio u zemlju i odustanem, stavim druge noževe i teraj.
Kasnije, pose nekoliko meseci, radim nešto u voćnjaku pored tog, kad..nož!
Nisam merio, ali preko sedamdeset, osamdeset metara je odlateo, i još se zabio u zemlju.
E sad zamisli kad komad gvožđa od preko pola kila leti toliko, šta bi se desilo da nekoga pogodi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:08 02.03.2017

Re: Taso

Rasterali ste sve ribe sa bloga, ako ih je bilo..


Misliš?
Ne bih rekao, i one se razumeju

not2old2rock not2old2rock 00:38 02.03.2017

Re: Taso

hoochie coochie man
Rasterali ste sve ribe sa bloga, ako ih je bilo..


Misliš?
Ne bih rekao, i one se razumeju



Jeste, i obe se zovu Marica i gledaju u krivi u koji se baš razumeju k'o... k'o u moral ove kvazi-liberalne jajare što Tasu vukoše po blatu...
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:57 02.03.2017

Re: Taso

Jeste, i obe se zovu Marica i gledaju u krivi u koji se baš razumeju k'o... k'o u moral ove kvazi-liberalne jajare što Tasu vukoše po blatu...


Neznanje se gubi u neznanju

Kad bi samo znali koliko to što su o Tasi govorili zapravo negira sve ono što o oni o sebi misle da jesu, ne bi tako ni govorili.
Al to kad bi znali, a ne znaju.

Kakvi crni liberali, sve bi to sutra uvelo kriterijum političke podobnosti za nastavnike, i ne samo njih, i još bi se busali u prsa liberalna, slobodarska, moderna, avangardna....
Budale, al ko će sve budale opametiti, neka ih, neka budalesaju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:24 02.03.2017

Re: Taso

Lionsgate
Pa i naš docs je čovek inženjer, a umetnik, i to multimedijalni, piše, crta, rešava zadačiće. I feminista. Super su te renesansne duše.

A jel' i kuva?

Pajicu, ti si bre jedan tezak partibrejker, naglasak je na "mashinac", moze i "mashinka" (ziki).

Edit.
Docs nije mashinac? Neverovatno bi bilo da jeste..


Jeste, bre, doks je mašinac, verovatno najjači od svih.
Lionsgate Lionsgate 04:03 02.03.2017

Re: Taso


Kakvi crni liberali, sve bi to sutra uvelo kriterijum političke podobnosti za nastavnike, i ne samo njih, i još bi se busali u prsa liberalna, slobodarska, moderna, avangardna....
Budale, al ko će sve budale opametiti, neka ih, neka budalesaju.

Sine a do sad je bio kriterijum da su na mesto nastavnika primali najbolje i najtalentovanije diplomce i da institucija "veze" ili politicke pripadnosti nije imala presudni uticaj? Po tvojoj poljoprivrednoj logici sledi da su i sad ljudi u Srbiji budale, pa jebemu, imal' majcici Srbiji spasa, kako god okrenes budale joj kroje kapu..

No, nemoj da se brines, nema teorije da se u Srbiji bilo sta promeni od sadasnjeg stanja, dugo godina ce vas jos jahati Gopodar Vucic. Jer, ako Gospodar vec ima toliko poverenje glasackog tela, verovatno Srbima i odgovara danasnja Srbija. To one budale u opoziciji nikako da ukapiraju, zar ne?

srdjan.pajic srdjan.pajic 07:04 02.03.2017

Re: Taso

docsumann
Једном машинцу запало да нам држи вежбе из нацртне геометрије.


a pajz ovvaj podatak.
ja sam dao prvu godinu arhitekture prije nego što sam se prebacio jednu ulicu niže...
a nacrtnu mi je tamo predavao čuveni N.Grujić.

e, na jednom predavanju, nešto bješe o skraćenjima, i tim odnosima 1:2, 2:3... svejedno, on poče ničim izazavan - dakle svi se ti uglovi mogu dati preko skraćenja, a ne kao što matematičari komplikuju sa sinusima i kosinusima.
misim, mene prenerazilo da on ne kapira da je sinus funkcija (promjene zavisne od promjenljive ulazbe veličine) a ne neki zacementiran (statični) odnos.

inače, osim toga, predavanja su mu stvarno bila vrh. da uslikaš tablu na kraju, sa svim onim linijama u boji, presjecima, tijelima... stvarno


Meni je nekako dopalo da sav svoj studentski život proživim u društvu građevinaca (sa ETF-ovcima se nisam družio ako nisu bili iz mog razreda iz Tesle, ili ako nisu, bar u prvoj aproksimaciji, ličili na žensko), i sećam se kako su smarali sa tom nacrtnom geometrijom. I nikad do kraja nisam razumeo čemu to ustvari služi. A i ti građevinci se brže bolje preobratiše u programere, čim nisu mogli da polože matematiku kod Čukića, i džaba im je bilo to crtanje konusnih i drugih preseka i izometrija.

srdjan.pajic srdjan.pajic 07:15 02.03.2017

Re: Taso

Danas nemam pojma ni kako izgleda arhitekta sa kojim radim, stignu mi mailom njegovi crtezi i odradim svoj deo posla kao neki usamljenik iza ekrana. Jbt, pa bolje "znam" vas sa bloga nego ljude sa kojima izvedem projekat.


Padni mi na grudi, brate po usamljenosti! Ja isto tako radim sam, evo već sedam godina, takva mi je organizaciona struktura firme: kum i ja, on u drugoj saveznoj državi. Ne računam malog od lemilice, koji ide po burek i komponente na digikey i mouser, i slabo šta prozbori, samo tekstuje. I sekretaricu koja stalno nešto melje, ali više onako za sebe...Jedva dočekam dan kad izbije neki problem pa moram da idem kod mušterija u fabrike, da vidim živog čoveka, inženjera, radnika ili rukovodioca. Da ih ne podsećam masnim invoice-om svakog meseca, verovatno bi zaboravili da postojim.
Lionsgate Lionsgate 07:56 02.03.2017

Re: Taso

A i ti građevinci se brže bolje preobratiše u programere, čim nisu mogli da polože matematiku kod Čukića, i džaba im je bilo to crtanje konusnih i drugih preseka i izometrija.

Bio sam prva generacija kod tog Cukica, meni nije tesko pao jer sam dosao iz gimnazije a i matis me uvek interesovao ali sasekao je on generacije i generacije, uglavnom ovih iz srednje gradjevnske i arhitektonske. Znam bar 20-tak ljudi koji su danas glumci, diplomirani pravnici, profesori knjizevnosti, poljoprivredni ili masinski inznjeri a da ih je Cukic oducio od Gradjevine. Medju njima je i nas chika Braja

A cemu sluzi nacrtna? Da skapiras prostor, prodore geometrijskih tela (da recimo uklaviris u glavi sta ima sa druge strane tog prodora), preseke, gradjevincima su bitne i projekcije i preseci krovova, kotirana projekcija (to putarima uglavnom, zaseci, useci, izohipse)... kad skapiras kako to radi onda ti ni najzajebaniji arhitekta ne moze nacrtati nesto a da mu ne doakas Uglavnom ko dobro vlada nacrtnom odlicno radi i u CAD-u, revitu itd.
little_radojica little_radojica 11:10 02.03.2017

Re: Taso

kad skapiras kako to radi onda ti ni najzajebaniji arhitekta ne moze nacrtati nesto a da mu ne doakas


И јопет сте танки јер ми радимо и перспективу

Мислим, разумем ја вас, знајући неке своје колеге и "народне градитеље". Другарицина мама је утриповала да је велика архитектиња Ру Станиславс и баш јој је дошло да у (обичној породичној) кући има греду која се ломи на два места у хоризонталној равни (дакле, као муња) а која прати правац два(2!!) степеника између дн. собе и трпезарије. И слушао сам је како с поносом изјављује како је та греда ишла на експертизу на БУ да је срачунају грађевинци. Притом је на моје питање зашто је греда морала имати такав правац и чему увођење висинске разлике на равном терену рекла - зато што ја тако хоћу! Иначе је тако хтела и спровела у дело да у купатилу буду две ве-це шоље једна до друге... Ту сам се, признајем, бојао да питам за резон.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:33 02.03.2017

Re: Taso

A cemu sluzi nacrtna? Da skapiras prostor, prodore geometrijskih tela (da recimo uklaviris u glavi sta ima sa druge strane tog prodora), preseke, gradjevincima su bitne i projekcije i preseci krovova, kotirana projekcija (to putarima uglavnom, zaseci, useci, izohipse)... kad skapiras kako to radi onda ti ni najzajebaniji arhitekta ne moze nacrtati nesto a da mu ne doakas Uglavnom ko dobro vlada nacrtnom odlicno radi i u CAD-u, revitu itd.


Aha, znači služi kao sredstvno za borbu protiv ovih isfeminiziranih umetnik/inženjera, kad se muvaju (malobrojne) ribe?

Ali ako to sve radi CAD, čemu onda crtanje (golim rukama, na artiji onih dana, ne znam kako se to radi danas)? Ustvari, jel i danas imaju NG kao predmet?

Ja imam još malo pa dipl. mašinca koji radi za mene (mali od lemilice), i computer science, dual major, kad sam dao prvi put da nešto nacrta i odnese kod majstora u radionicu da mu naprave, ukakio se u gaće. Ne zna, jebote! Onda sam mu dao knjigu da se priuči. Ono, zna Solidworks, ima i neki kao sertifikat, ali džabe sve to, kad ne zna kotiranje, tolerancije, standardne preseke, itd. Jebi ga kad nije učio nacrtnu geometriju i tehničko crtanje, uopšte.


srdjan.pajic srdjan.pajic 15:09 02.03.2017

Re: Taso

A da bi varovi izdržavali, da ne pucaiju, jedini način je što preciznije balansiranje dela koji se rotira, kod mene je to jedan U profil sa dva leteća noža na krajevima.
Mora da bude skoro idealno izbalansirano, jer ako je jedna strana samo malo teža trese ko ludo i nema šanse da varovi drže ma kakvi da su.


Sem ako su urađeni kako treba .

Bez zezanja, huči, možda je problem što ne umeš da zavariš kako treba. Nije to baš naivno, mislim, svako može da uzme stinger i opali var, možeš i šleper elektroda da sagoriš i da i dalje ne radiš to kako treba. Nego tu treba znati malo i metalurgiju, pripremu materijala, obradu spoja (to se zove joint design) da li moraš da hladiš, ili ne smeš da hladiš, koja elektroda i koji gas za koji metal, koliki var sme da bude da se ne pregreje, pa onda cinculiranje mašine, napon-struja, brzina žice / elektrode, protok gasa, pa tehnika vara, itd, sve tu ima svoje. Svejedno, dobar var ne sme da pukne, šta god da mu uradiš. Tako se i testiraju, savijanjem metala na presi tamo gde je var, na obe strane, prema varu i od njega, i ne sme na pukne pre nego što na nekom drugom mestu pukne sam metal. Znaš zašto se elektroda zove E7018? Zato što kad je propisno zavareno, jedan kvadratni inč vara mora da izdrži 70000 funti (to je 30+ tona) istezanja.

Jesi probao nekad da napraviš probni var, pa da ga isečeš na testeri i pogledaš da li je dobar fusion, to se vidi u preseku, samo mora lepo da ga uglačaš. Ne sme da ima nikakve rupe, šupljine, ili ako radiš sa stick-om, da ti se u varu nađe onaj fluks, nego mora da bude čist i homogen kao da je sve iz jednog komada metala napravljeno, samo mala razlika u boji.

Ali da ne davim, ako si samouk, evo ti dobra knjiga (ja se spremam za 4G sertifikat i to mi je udžbenik):






Lionsgate Lionsgate 15:51 02.03.2017

Re: Taso

И јопет сте танки јер ми радимо и перспективу

Pa bilo ju je i u nacrtnoj bar kad sam je ja imao, rekoh da arhitekta ne moze nesto da nacrta a da gradjevinac to ne razume jer treba da konstruktivni smisao onome sto vi zamislite. Trenutno glavu lomim sa jednim takvim cudom
http://vancouverhouse.ca



Chika Pajo, CAD ti sluzi samo kao alat, kao racunarsko tehnicko crtanje (to su bila dva razlicita predmeta, nacrtna geometrija i tehnicko crtanje) ali kao i svaki alat treba da znas da ga koristis. Nacrtna ti daje sposobnost da zamisljas ravanske projekcije ili preseke (ono sto znamo kao crteze jednog projekta) ili trodimenzionalne oblike tela. Mislim da vec 10tak godina na fakultetimau Srbiji ne rade tehnicko crtanje kao nekad na papiru i po prastarim tehnickim propisima, zapravo znam jer sam u Srbiji imao dve generacije sudenata na obuci u firmi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:12 02.03.2017

Re: Taso

Chika Pajo, CAD ti sluzi samo kao alat, kao racunarsko tehnicko crtanje (to su bila dva razlicita predmeta, nacrtna geometrija i tehnicko crtanje) ali kao i svaki alat treba da znas da ga koristis. Nacrtna ti daje sposobnost da zamisljas ravanske projekcije ili preseke (ono sto znamo kao crteze jednog projekta) ili trodimenzionalne oblike tela.


Ja sam glupi banderaš, pa i dalje ne razumem. Ako imaš neki lep autoked ili solidworks ili revit ili čak običan skečap, nacrtaš kocku i piramidu, jedno staviš preko drugog i odma dobiješ kako izgleda presek, ne? Što bi to morao da zamišljaš, kad lepo vidiš na ekranu? Pogotovu što je bilo šta komplikovanje od preseka ovih prostih tela nezamislivo, sem možda ako nisi aspergerovac. I nacrtna ti je, kako ja to razumem, samo poštapalica, gomila trikova kako da bez mnogo matematike samo lenjirom i olovkom dobiješ to što ne možeš da zamisliš. Isto kao sa CAD-om. Ustvari, da te pitam, jel inženjeri, mislim ovi pravi, a i oni nazovi inženjeri, arhitektonci, i danas izučavaju NG? Ne u Srbiji, nego u nekoj modernoj zemlji, sa savremenim fakultetom. I kako se taj predmet zove na engleskom?

EDIT: Evo sad sam pogledao curriculum za građevince ovde u lokalu, i nemaju ništa nalik na NG, samo nekakav "drawing/geomatics" kursić, to je znači pola geodezija pola tehničko crtanje. A arhitetke imaju Engineering Drawing na prvoj, tri kredita, znači ništa specijalno detaljno, čisto sumnjam da se i oni ubijaju od nacrtne geometruje. Sorry, NG je izgleda relikt prošlosti, ako smem tako da kažem.

gedza.73 gedza.73 16:27 02.03.2017

Re: Taso

Bez zezanja, huči, možda je problem što ne umeš da zavariš kako treba.

Nije do varenja. Nož od parkovske kosačice je oko pola metra a kod Hučija je metar i po nosač koji na krajevima ima dva leteća noža. Kad to sa 540 obrtaja ubrzaš 4 puta onda ti konstrukcija trpi vibracije.

Jesi probao nekad da napraviš probni var, pa da ga isečeš na testeri i pogledaš da li je dobar fusion

Za ozbiljnije poslove koriste i rendgen.
koja elektroda i koji gas za koji metal

napon-struja, brzina žice / elektrode, protok gasa

Sinergik ti već ima podešene parametre.



ja varim sa 450A (na 60% na 100% 350A) vodeno hlađenje, odvojen nosač žice sa četiri pogonska točka (prethodni model, nije sinergik, manje elektronike).



little_radojica little_radojica 17:06 02.03.2017

Re: Taso

gradjevinac treba da da konstruktivni smisao onome sto vi zamislite.


Конструктивни смисао би требало да да архитекта, ви би требало само то да прецизније разрађујете, да димензионишете и да се бавите технолошким смицалицама код неких специјалних захтева.
За ово што радите у Ванкуверу ја бих тукао и архитетку и инвеститора. Али то је зато што смо тренутно дубоко у бароку или чак рококоу, проћи ће.




srdjan.pajic srdjan.pajic 17:13 02.03.2017

Re: Taso

gedza.73
Bez zezanja, huči, možda je problem što ne umeš da zavariš kako treba.

Nije do varenja. Nož od parkovske kosačice je oko pola metra a kod Hučija je metar i po nosač koji na krajevima ima dva leteća noža. Kad to sa 540 obrtaja ubrzaš 4 puta onda ti konstrukcija trpi vibracije.



Pa onda je problematična konstrukcija. Drugim rečima, to bi se isto tako raspalo i da nije zavareno, nego iz jednog komada izliveno. Mada mu je huči doakao balansiranjem, i to je ok.



Sinergik ti već ima podešene parametre.


ja varim sa 450A (na 60% na 100% 350A) vodeno hlađenje, odvojen nosač žice sa četiri pogonska točka (prethodni model, nije sinergik, manje elektronike).



Aaaa, Miller, lepo, i ja sam nedavno kupio Millermatic 211 za po kući, a u radionici na faksu imamo svašta, desetak milermatika za MIG, par Synchrowave-a za TIG i SMAW, jednog Multimatica za sve, par Spectrum-a za plazmu, i recimo desetak stanica za oxy-acetilen. Tu se Miller baš uvajdio. I to je, pazi sad, otvoreno za javnost, svakog radnog dana, i sve je dž (vreme, žica, gas, imaju odličnu ventilaciju, zaštitnu opremu, boot-ove za svakog čoveka, gasovi su svi na manifold, plus komplet mašinska radionica, i sve to na jednom mestu), jedino svoj materijal moraš da doneseš. Naravno, prvo moraš da završiš kurs. A onda ti još u svim lokalnim radnjama za varilačku opremu daju 10% popust na sve, ako si završio taj kurs na CU-u. Millina, brate, ja sad svakog petka proglasim slobodan dan i odem tamo da vežbam, totalno sam se navukao. Sad se baš jebavam sa TIG-om, stainless steel, to ne mogu kod kuće.


little_radojica little_radojica 17:16 02.03.2017

Re: Taso

Pogotovu što je bilo šta komplikovanje od preseka ovih prostih tela nezamislivo, sem možda ako nisi aspergerovac.


Није ако знаш. То се и ради. Пресек купе може бити и хипербола и парабола и елипса и круг, а то је ипак замисливо. Тако да практично учиш да сводиш форме на ове криве или на праве изводнице (хиперболички параболоид нпр.).



Овде код мене у Јапану се ради НГ и перспектива, ручно. А ручно се и црта бар до треће године, слично на НС арх. Биће опет да та твоја канта од земље сече кривине

Без зезања, код вас се посебно ради фасада, посебно конструкција, посебно ентеријер, што је погрешно на милион нивоа, али - идемо, зида се гради се, квадрати се множе се...
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:28 02.03.2017

Re: Taso

little_radojica
Pogotovu što je bilo šta komplikovanje od preseka ovih prostih tela nezamislivo, sem možda ako nisi aspergerovac.


Није ако знаш. То се и ради. Пресек купе може бити и хипербола и парабола и елипса и круг, а то је ипак замисливо. Тако да практично учиш да сводиш форме на ове криве или на праве изводнице (хиперболички параболоид нпр.).



Овде код мене у Јапану се ради НГ и перспектива, ручно. А ручно се и црта бар до треће године, слично на НС арх. Биће опет да та твоја канта од земље сече кривине

Без зезања, код вас се посебно ради фасада, посебно конструкција, посебно ентеријер, што је погрешно на милион нивоа, али - идемо, зида се гради се, квадрати се множе се...


Jeste, za te vaše papirne kućice bez grejanja i mokrog čvora dovoljan je i origami. Da, i kaligrafija.

Zezam se, nemam pojma kako je to ovde ili onde, mada sam često viđao po hodnicima faksa (kod nas je sva inženjerija u jednom bloku, plus ekolozi) kojekakve konstrukcije koje su radile katedre, i to deluje onako, dosta ozbiljno. Imamo i jednog arhitetku u familiji, on je završio osvetljenje, radi u dosta velikoj arhitektonskoj firmi u Sijetlu, i žali se na arhitekte kako su svi nadmeni i nabeđeni, a uglanovnom nemaju pojma kad dođe do konkretnih stvari, umeju samo lepo da pričaju. Srećom, pa je bog izmislio građevince.

(ma jebo kupu, to i ja znam i bez nacrtne. A i ono što rade ljudi je komplikovano u božju mater: kocka kroz kupu, mislim, koji će ti to u životu ako imaš kompjuter? Ne, ozbiljno, ne kapiram vrednost te vreće trikova kako da rukom i lenjirom nacrtaš ono što možeš i računarom, stoput lakše, sa sve presecima, neviljdivim linijama, projekcijama, perpspektivom, senčenjem, rej trejsingom).


zilikaka zilikaka 17:41 02.03.2017

Re: Taso

Jesi probao nekad da napraviš probni var, pa da ga isečeš na testeri i pogledaš da li je dobar fusion

Za ozbiljnije poslove koriste i rendgen.
koja elektroda i koji gas za koji metal


Momci, ako vas baš zanima, bacite pogled OVDE, da ne nagađate.
gedza.73 gedza.73 17:45 02.03.2017

Re: Taso

Srđan Pajić
Mada mu je huči doakao balansiranjem, i to je ok.

Da je sreće i pameti pa da imamo više Hučija.
Huči radi dva ozbiljna, i to različita, posla.
Aaaa, Miller

Miler, Kempi i Fronius se kod nas gledaju kao kvalitetniji proizvođači.
Moji su Cebora (i plasma mi je Cebora).

I to je, pazi sad, otvoreno za javnost, svakog radnog dana, i sve je dž (vreme, žica, gas, imaju odličnu ventilaciju, zaštitnu opremu, boot-ove za svakog čoveka, gasovi su svi na manifold, plus komplet mašinska radionica, i sve to na jednom mestu)

Ovo mi sad vraćaš za Trampa? Namerno me nerviraš?
Ja bi dupe dao za alat. Zeza me otac, kaže, nekad si preskakao ključeve.
recimo desetak stanica za oxy-acetilen. Tu se Miller baš uvajdio

mislim da nas (Srbija) drži Messer.

Millina, brate, ja sad svakog petka proglasim slobodan dan i odem tamo da vežbam, totalno sam se navukao.

Pajiću ovu provokaciju ću ti pamtim do kraja bloga. Da mi neko stavi Apple i ovo tvoje iz komšiluka ne bi se dvoumio ni sekunde.
zilikaka
Momci, ako vas baš zanima

Mogli bi malo da se mašinski fakulteti 'otvore'.
zilikaka zilikaka 18:04 02.03.2017

Re: Taso

Mogli bi malo da se mašinski fakulteti 'otvore'.


Ne znam kako si zamislio, al imaš redovne kurseve koji se organizuju za recimo inženjere zavarivanje (to ide po kategorijama, da ne smaram), pa za kontrolore (i to ide i po kategorijama i metodama, pa atestaciju zavarivača, pa kvalifikaciju tehnologije...
Sve to rade stručnjaci ali ne sam fakultet. Ima raznih. Recimo, najširi ti je ZZZ (Zavod za zavarivanje), a ima ih još, u što rade sve navedeno il deo psolova.
To se Gedžo plaća, i to ne malo, pa nemoj očekivati da će fakulteti u ime neke dobrotvorne misije raditi za džabe.

U krajnjoj liniji, i taj što mu treba zavarivanje to radi zbog nekog svog posla od kojeg će zaraditi dinar.
Nema tu humanitaraca.
little_radojica little_radojica 18:11 02.03.2017

Re: Taso

Ne, ozbiljno, ne kapiram vrednost te vreće trikova kako da rukom i lenjirom nacrtaš ono što možeš i računarom, stoput lakše, sa sve presecima, neviljdivim linijama, projekcijama, perpspektivom, senčenjem, rej trejsingom


Поента је да процес пројектовања углавном креће на папиру. Оно што замислиш, покушаваш на брзину да пренесеш на папир где то мора да опстане, што је лакше него у CAD-у. Па што си утрениранији да то што замислиш тако и може да се пренесе на папир, то ти је лакше. НГ ти је као тренинг, што ментални што за руку. Као што навеџбаш гомилу неких диференцијалних једначина, па можеш кад их сретнеш да имаш неки инстант хинт о њима, осећај, грубу апроксимацију што те све води кроз концептуални део пројектовања, а после разрађујеш детаље. И други разлог је то што не можеш све ефекте ручног цртежа имати на рачунару. Ја нисам у тој чколи мишљења, али разумем ако неко јесте. Наравно, кад се изађе из концептуалне фазе и пређе на прецизно цртање и усалглашавање пројекта са осталим инжењерима, CAD је мајка. Истина има и оних који одмах крећу од CAD-a, али мислим да су они у мањини. То се можда промени тек са развојем VR-a, то можда и није тако далеко.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana