Moj grad| Na današnji dan| Planeta| Sport| Život

Počinje! *

tasadebeli RSS / 14.06.2018. u 06:45

 

Од три последња светска првенства у фудбалу (Јужна Африка 2010, Бразил 2014, Русија 2018.) откако играмо под именом Србија (коначно! - ЛИНК), ми ево учествујемо већ на другом светском првенству.

Богами, тако нешто није постигла ни увелико медијским митолошким маглама обавијена генерација Моше и Тиркета која је умела да пимплује живим јајетом уместо лопте носећи дрес Југославије. (Уругвај 1930.)

Евентуално би се по овом нашем данашњем фудбалском успеху под именом Србија могле поредити само оне полуаматерске-полупрофесионалне репрезентације Југославије из педесетих са Митићем и Бобеком, па затим Шекуларцем и Галићем, које су освајале и неке олимпијске медаље. (Четири узастопна учешћа на светским првенствима: Бразил 1950, Швајцарска 1954, Шведска 1958. и Чиле 1962.)

Све оне потоње генерације, из тзв. Миљанове ере и из доба његових наследника које је виспрени и сналажљиви вечити инвентар београдске „Мадере" оставио за собом, од 1962. па до 2006. нису постигле тако нешто јербо им је свима пласман на светска првенства вазда био као сексуални живот радника, сељака и поштене интелигенције у СФРЈ у револуцији која тече - то јест сваки други је био ћорак. - ЛИНК.

Дакле пуне 44 године фудбалска репрезентација Југославије мени није нити смрдела нити мирисала. То је скоро пола века и таман је то почело баш некако када сам се ја родио и почео да живим са фудбалом што је било сасвим довољно за вечити укус горчине када је репрезентација Југославије била у питању у мом животу. Зато и није ни чудо што сам се толико обрадовао првој победи, овај пут Србије а не Југославије, над Немачком у званичној такмичарској утакмици коју сам ја видео у свом животу тек 2010. на светском првенству у Јужној Африци. - ЛИНК.

Од Џајића и Попиводе, преко Бороте и Шурјака, до Папета Сушића, браће Вујовић и на крају све до Пиксете, Деја, Мијата и Сава Милошевића (поздрав за браћу Сава, Дарка и Звездана од брата Фаљија Рамаданија - ЛИНК)

13641966549582.JPG

 

све то са репрезентацијом Југославије било нешто буди бог с нама, траљаво и килаво и то сваки пут због званично саопштених најбизарнијих разлога, од превисоке траве на терену и ромињајуће кишице која је нашим фудбалским мајсторима онемогућила да покажу све своје умеће стрпљиве, споре и непродуктивне пас игре с мало трчања у којој се иде пре свега на „активни резултат 0:0" (копирајт бај Миљан Миљанић), а у нападу ако случајно и дамо гол добро је, ако не, ником ништа, сви задовољни и због које су нас тадашњи домаћи медији с поносом називали „европски Бразилци" док су нас страни медији подјебавали све у шеснаест користећи исти тај израз тобож ласкајући нам, па све до међусобне нетрпељивости и свађа играча око произвођача спортске опреме коју ће репрезентација носити и лудих пијанки и ноћи провођених у клубовима, на сплавовима и у коцкарницама баш уочи најважнијих утакмица.

И то све заједно је толико било килаво и траљаво да сам се ко зна колико пута у свом животу зарекао да више никада нећу репрезентацију Југославије ни да погледам, али сам се исто тако редовно сваки пут и враћао тој репрезентацији све надајући се да ће неки следећи пут бити боље него све оно до тада.

Како ми је само Златко Вујовић који је годинама глуматао главног стрелца репрезентације (док Панчев који игра у животној форми у том тренутку седи на клупи - Италија 1990.) добро газио по живцима јер је био заштићени бели медвед у репрезентацији Југославије који није могао вола да убоде а камоли да да гол из милијарду стопостотних шанси, али је зато морао пошто-пото да буде у саставу репрезентације да би се испоштовао тадашњи, са политичких и државно-безбедносних врхова прописани, тзв. национални и републички „кључ" вишенационалне СФРЈ са шест република и две аутономне покрајине - све држава до државе у држави, наводно једној и јединственој. По истом принципу су, рецимо, у Италији 1990. просто морали да играју и они Осимови миљеници из мултиетн' чке БиХ, Баљић-Жваљић (а Јарни седи на клуипи!)  и Јозић и слични фудбалски медиокритети. Ма вазда неки медиокритети, а не они најспособнији... Не само у фудбалу... Таква нам је то земља, та СФРЈ, била... Зато је и пропала.

Углавном, био пласман у тој Миљановој ери на свако друго или треће светско првенство за нас оно чувено прц моје је, то јест успех или не, тек подаци не лажу ...

Репрезентација на светским првенствима (ЛИНК) 

Мада и ту морамо бити поштени и искрени, па рећи да је ово данас заиста и много већи успех него некада јер је данас много теже пласирати се на светско првенство у фудбалу кроз овакав систем квалификација где има много заинтересованих јербо се у тој спортској игри која је последњих неколико деценија

постала уносни глобални шоу бизИнис -ЛИНК 

данас заиста

врти и много већа лова него раније - ЛИНК

 "A great businessman or an intelligent investor, perhaps, but not an agent," stated Israeli agent Mino Raiola to L'Equipe two years ago, when talking about Zahavi. - ЛИНК

Мино Рајола - ЛИНК

Forbes Sports Agencies - ЛИНК

Шта да се ради**, што би рекао Чернишевски, браћо Срби и понека заинтересована сестро Српкињо.... (ЛИНК)

Фудбалска прича око терена је ипак врло једноставна исто колико и сама игра на терену:

„Некада су фудбал играли сиромашни, а гледали их богати. Данас фудбал играју богати, а гледају их сиромашни." - Богдан Тирнанић

Но, о свему овоме, о та четири угаона потпорна стубића наше културе и цивилизације чије главно обележје су токови новца (коцка, проституција, гудро, фудбал) можда опширније неком другом приликом када будемо давали глобални парастос тој нашој култури и цивилизацији и са њом и фудбалу као спортској игри која има ту магију у себи да привуче милионе људи.


Vlcsnap-2010-10-27-17h00m58s74.jpg

 

Него, да се ма(х)немо ми фудбалске и хисторије и повијести, то ионако препоручују сви ови данашњи „левичари" пластиканери у тренду који преко дана навијају за бомбе што доносе демократију у свако село на планети (ЛИНК), а онда увече иду на ходочашће и дају 20 еУУУУра за концерт револуционара Ману Чаоа, пригодно обучени у мајице са ликом Че Геваре...

(Да цитирам овде једног мог другара из приватне преписке поводом мојих недавних постова о Дану младости: „Kako neko ko se deklariše kao liberal može da se gadi kulta ličnosti prema jednom, a gaji kult ličnosti prema drugom??? Zašto stvari nepotrebno komplikovati?" - ЛИНК)

Такође, да се ма(х)немо ми и социологије, филозофије и гастрономије финансијских токова, као и ових таблоидних дневних вести из Вол Стрита, лондонског Ситија и журнала о холивудским, евровизијским, фудбалским и политичким старлетама са црвеног тепиха, па да видимо шта ми то имамо овде и данас...

У Србији.

И сучим ћемо јуриш на турке учинити.

Ја кажем кец... (ЛИНК)

 

Даклеммм, састав:

ГОЛМAНИ:

Владимир Стојковић (Партизан)

Марко Дмитровић (Eибар)

Предраг Рајковић (Макаби ТA)

ОДБРAНA:

Aнтонио Рукавина (Виљареал)

Aлександар Коларов (Рома)

Милан Родић (Црвена звезда)

Бранислав Ивановић (Зенит)

Урош Спајић (Aндерлехт)

Душко Тошић (Гванжоу РФ)

Милош Вељковић (Вердер)

Никола Миленковић (Фиорентина)

 

СРEДИНA ТEРEНA:

Лука Миливојевић (Кристал Палас)

Немања Матић (Манчестер Јунајтед)

Марко Грујић (Ливерпул)

Aдем Љајић (Торино)

Сергеј Милинковић - Савић (Лацио)

Душан Тадић (Саутемптон)

Филип Костић (Хамбургер)

Aндрија Живковић (Бенфика)

Немања Радоњић (Црвена звезда)

 

НAПAД:

Aлександар Митровић (Њукасл)

Aлександар Пријовић (ПAОК)

Лука Јовић (Aјнтрахт Ф)

 

Селектор: Младен Крстајић

(Свако име = ЛИНК)

Стручни штаб - ЛИНК

(Водимо чак 6 физиотерапеута задужених за што бржи опоравак играча после напора. Податак који довољно говори о гладијаторству данашњих фудбалера.)

Играмо вероватно у почетној формацији 4-2-3-1 јер немамо довољно квалитетних шпицева да бисмо почињали утакмице са по двојицом најистуренијих нападача у саставу (ситуација која нас прати годинама уназад), па ће ова тројица полушпицева и да нам буду најбитнији играчи на овом првенству.

Прва постава (вероватно): Стојковић - Рукавина, Коларов, Ивановић, Тошић - Миливојевић, Матић - Љајић, Тадић, С. Милинковић-Савић - Митровић.


Можда само уместо Луке Миливојевића буде играо Филип Костић по левом крилу, а Сергеј Милинковић Савић буде враћен на централног везног играча поред Немање Матића.
Тако смо барем започели последњу припремну пријатељску утакмицу пред ово светско првенство против Боливије коју смо добили 5:1 (Хет-трик Митровића! Први у његовом фудбалском животу и први хет-трик у репрезентацији Србије.) У претходној припремној утакмици изгубили смо од Чилеа 0:1. Да подсетим, Чиле је тренутни првак Јужне Америке, то јест освајач Копа Американа из 2016. године. А ипак не учествује на овом Светском првенству, није прошао квалификације. (ЛИНК)

А нема ни Италијана, сунце му жарко! За кога ћу онда да навијам ако наши не прођу групу? (ЛИНК)

 

Распоред у групи и термини на Светском првенству (по нашем времену):

Костарика-Србија, 17. јун 2018. у 14 часова, стадион у Самари
Србија-Швајцарска, 22. јун 2018. у 20 часова, стадион у Калињинграду
Србија-Бразил, 27. јун 2018. у 20 часова, стадион Спартака, Москва

У елиминационој фази после група, у шеснаестини финала, укрштамо са групом Ф: Немачка, Мексико, Шведска, Јужна Кореја.

Ма само ми да дођемо до тих 16 најбољих и ја презадовољан. То је већ врхунски домет за ову и овакву фудбалску Србију каква је данас.

Све остало су снови... ***

 

 

_____________________________________________________________________________________ 

 

* - Намера ми је да ово буде један продужени блог који ће из техничких разлога (аутоматско закључавање блога после 7 дана) имати више делова. Односно, намеравам да отварајући на сваких 7 дана нови блог, током наредних месец дана до 15. јула 2018. и финалне утакмице на светском првенству држим непрекидно отворен простор за коментарисање утакмица, игре, голова и уопште свега што се догађа на и око светског првенства у фудбалу у Русији.

** - „Šta da se radi? - Ovaj roman Nikolaja Černiševskog napisan je 1863. godine tokom boravka u zatvoru zbog subverzivnog delovanja protiv države, i to kao odgovor na gorepomenuti Turgenjevljev roman "Očevi i deca". On priča priču o Veri Pavlovnoj, ženi koja želi da se oslobodi i emancipuje od konzervativnog i represivnog carističkog režima. Bio je omiljeni Lenjinov roman koji je u protagonistima pozitivnih misli video modele revolucionara koji će nekoliko decenija docnije uzeti uzde zemlje u svoje ruke." (ЛИНК)

*** - „Oboje zamišljeno srkućemo; tako rano posle buđenja vladaju duge, snovima ispunjene pauze između običnih primedbi - o kiši napolju, o protekloj večeri, o pušenju u spavaćoj sobi iako sam pristao da to ne radim.

Ona me pita šta ću raditi ove sedmice,...
U tom trenutku lažem. Nisam uopšte mislio o Martinu Ejmisu, ni Žeraru Depardjeu, niti o laburistima. Ali opsednuti nemaju izbora; oni moraju da lažu u ovakvim prilikama. Kada bismo govorili istinu sve vreme, ne bismo bili sposobni da održimo odnose ni sa jednom osobom iz realnog sveta.

Istina je: alarmantno veliki deo prosečnog dana, ja sam moron." - (ЛИНК)

 

Soccer-Team-Formation-4-2-3-1.png

 



Komentari (158)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 06:49 14.06.2018

Тастер – мисли глобално, ради локално




ZAPIS SA OSNIVANjA ČUKARIČKOG SPORTSKOG KLUBA – ČSK


Na Čukarici, na samom početku Trgovačke ulice, sala kafane „Majdan“ (sada Radnička ulica i prostor preduzeća „Elizo“) bila je pretesna da primi sve one sportske zaljubljenike tog, sada dalekog, a opet upamćenog, 4. jula 1926. godine.


„Prijatelji,

samo malo strpljenja. Sedite, ima mesta za sve. Znam da je sparno, juli je mesec. Čekajte, prvo posao da obavimo, a onda ćemo se osvežiti“, oglasio se Milivoje Jevremović, apotekar ovdašnji, brišući čelo maramicom, vidno uzbuđen.
„Ako ste svi tu, da počnemo. Dajem reč gospodinu Bogdanu Mileusniću, opštinskom kmetu.“

„Poštovane dame i gospodo!
Okupili smo se, danas, sa željom da zajedno napravimo jedan klub, u prvom redu sportski, ali i društvo u kome ćemo se zajedno radovati, prijateljstvo razvijati, i duh svoj snažiti.

Odavno se ukazala potreba da se mi građani Čukarice, organizujemo i svoj Klub imamo. Nova su vremena došla. Sport se sve više širi. U Beogradu je do sada registrovan čak 51 klub, a svi znamo da se ovde lopta šutira još od 1911. I u Košutnjaku je „SOKO“ osnovan. Red je da i mi ovde na Čukarici svoj klub ustanovimo, da imamo gde da se okupimo, da imamo čemu da se radujemo, a i koga da grdimo.
Nije nam dovoljno što Savu i na njoj kupalište imamo, ni što nedeljom na hipodromu trke pratimo, a Boga mi, i otmenog sveta gledamo, nego nam je potrebno da u okviru Kluba, mladež svoju okupimo i vrlinama naučimo.

U lopti smo vični. Ovde među vama su i Mile Stanić, Dragi Đorđević - „Žongler“, Dragi Todorović - „Trajko“ , pa Jova Šarčević, Bata i Iva Stojanović, Dragi Špigl, Sima Pataković, sve sami vrsni igrači “BSK“-a, „Slavije“ i „Sportskog mača“, koji žele da igraju zajedno u jednom klubu, jer su deca sa Čukarice.

Osnivanjem fudbalskog kluba počinjemo od IV razreda, a daće Bog da jednog dana ne samo dospemo do prvog razreda Beogradskog loptačkog saveza, već da utakmice igramo na najvišem državnom rangu“.

„Daće, daće“ – veselo je uzvikivao mladi Aleksandar Petrović, iz milošte zvani „Aca PIkavac“ ne znajući da će upravo on postati najveći fudbaler „Čukaričkog“ i junak slavne pobede nad reprezentacijom Englerske, u Beogradu 1939. godine.

„Živi bili“ – nastavio je g-din Mileusnić posle dugotrajnog aplauza. - „Pored fudbala u okviru Društva treba ustanoviti i druge sportove: laku atletiku, plivanje, gimnastiku...
Naravno, želja nam je i čast da organizujemo za naše mlade hazenu, jer i takvih potreba imamo. Pomoć ćemo tražiti od gospođice Zorice Luković i njenih drugarica.

Da bismo ovo postigli, predlažem da osnujemo dramsku sekciju u okviru društva, koje će svoje predstave izvoditi na radost svih nas, a prihod davati u kasu Društva. Za to imamo mlade i talentovane glumce Svetu Komnenovića, Persidu Samardžić, Vasu Georgijevića – „Begu“, i najmlađeg, Milana Srdoča.

Prvo ime Klubu da damo, ajde, kume, javi se?

Upravu i predsednika da izaberemo...

I blagajnika, da znamo kome prilog da dajemo, da kupimo dresove i cipela...

Kakva će nam biti boja?...

Dušana Popovića za blagajnika, on je strugar i pošten čovek...

Gde ćemo igrati? Kod Mihajlovca ne možemo više a na hipodromu nema stativa.

Prvo stative da kupimo, a onda dresove.

Prvo pivo „Vajfertovo“, a onda sve ostalo!...

„Mir ljudi, mir“, ponovo se oglasio g-din Jevremović „na sve smo mislili“.
Predlažem:

Pošto je klub sa Čukarice, da se zove „Čukarički sportski klub“;
Da mu boje budu crno-bele, jednostavne i elegantne;
Da predsednik bude Miloš Ilić, naš prvi srpski avijatičar i rezervni vazduhoplovni kapetan prve klase
Da za sekretara izaberemo Dušana Žarkovića, gimnazistu i dobrog sportistu, a za blagajnika Dušana Popovića – strugara.

Da članovi upravnog odbora budu: Ljuba Subić – livac, Milivoje Jevremović – apotekar, Nikola Stojanović – student tehnike, Franjo Šmolik – stolar, i ja, Bogdan Mileusnić – opštinski kmet.

Da li se slažete?“

„Slažemo se!“ Zaorilo se salom uz dug aplauz.

„Ako je tako, čujmo našeg prvog predsednika, g-dina Miloša Ilića.“

„PRIJATELjI, BIĆU KRATAK.

- NEKA NAM JE DRUŠTVO SREĆNO I DUGOVEČNO! ŽIVELI!

NNN NNN 07:24 14.06.2018

Hvala

Volim Mundijale i sve sto uz njih ide
tasadebeli tasadebeli 07:35 14.06.2018

Re: Hvala

NNN
Volim Mundijale i sve sto uz njih ide








Пре неки дан сам баш попунио читав албум. Таман на време...


PANINI DIGITAL STICKER ALBUM (ЛИНК)


nsarski nsarski 08:42 14.06.2018

Добро, тај Чернишевски,

али овај је дао бољу анализу.



Пун наслов - ”Шта да се ради? Горућа питања нашег времена”. Револуција, браћо, револуција и озбиљне казне, а не застарелост и наногнице (да парафразирам Обрадовића).

Извини што ову твоју тему третирам у забавно-хумористичком маниру. Ја за фудбал не марим много, види се.
anonymous anonymous 09:31 14.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

nsarski
Ја за фудбал не марим много, види се.


Ni ja.


Ali sam siguran da se spremaju velika njesra u senci ovog dogadjaja.

Iz više razloga.

Naravno , inicirana od strane Zapada.
tasadebeli tasadebeli 10:02 14.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

nsarski
али овај је дао бољу анализу.



Пун наслов - ”Шта да се ради. Горућа питања нашег времена”. Револуција, браћо, револуција и озбиљне казне, а не застарелост и наногнице (да парафразирам Обрадовића).

Извини што ову твоју тему третирам у забавно-хумористичком маниру. Ја за фудбал не марим много, види се.



Ма не, Шарски, таман посла!

Зато овај пост и јесте као мешана салата. Мало за оне који волУ фузбал, мало за оне који воле књижевност, мало за носталгичаре, мало звуци родног краја,...

Од свега помало за свакога и сви су добродошли.

Знаш ли ти, Шарски, да је

Жерар Улије (ЛИНК)

менаџер који је опоравио посрнули Ливерпул и поставио темеље екипи која је касније освојила Куп шампиона, био у ствари професор књижевности?

Као и овај Ник Хорнби којег сам цитирао у уводном тексту.

Центарфора Црњанског и да ти не помињем...(ЛИНК)

Милош Црњански је био центарфор у неколико тимова. Говорио је да је добра фудбалска утакмица занимљивија од доброг романа. Више је желио да заигра за репрезентацију Југославије него да добије награду Српске краљевске академије


Има нека тајна веза између тог фудбала и књижевности.




vcucko vcucko 10:05 14.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

anonymous
nsarski
Ја за фудбал не марим много, види се.


Ni ja.


Ali sam siguran da se spremaju velika njesra u senci ovog dogadjaja.

Iz više razloga.

Naravno , inicirana od strane Zapada.

Ja marim, mnogo. U neku ruku sam enciklopedija fudbala, posebno svetskih prvenstava, od 1974. na dalje.
Ali ovaj put je zaista fudbal, nažalost, u drugom planu. Neki postupci i izjave recimo ukrajinskih vlasti (znači zapadnih sila, da se ne lažemo) ukazuju da se sprema veliko krvoproliće u Donbasu, možda direktan napad na tek pušten Krimski most. To samo na tom delu, boga pitaj šta je sve moguće po Kavkazu ili tek Siriji, dok je Rusija zauzeta i vezanih ruku i nogu oko SP.
Nisam pametan koliko im je trebalo ovo prvenstvo. Možda kao ustupak moskvičkim zapadistima, onima što kukaju "Rusija da bude normalna zemlja, buhuu...". Nikad neće biti normalna, neće joj dopustiti, Rusija može da opstane samo kao imperija.
Još jedno me brine. Pre i za vreme ZOI u Sočiju, zapadna novinarska govanca su se razmilela slikajući nekakve WC šolje i sl. uz kliberenje. Ovaj put je baš upadljivo odsustvo takvih. Bojim se, da to ukazuje na neko veće zlo. Npr. verujem da bi Engleska dala drago kamenje iz krune, samo za neki teroristički napad u kome bi stradali njihovi navijači. Em bi se rešili stoke, em bi ta ista kruna dobila pogonskog goriva za još nekoliko decenija.
Daj bože da grešim.
tasadebeli tasadebeli 10:15 14.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

vcucko

Ja marim, mnogo. U neku ruku sam enciklopedija fudbala, posebno svetskih prvenstava, od 1974. na dalje.






Потврђујем.

И скидам капу у знак поштовања према бољем од себе.
vcucko vcucko 10:49 14.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

tasadebeli
vcucko

Ja marim, mnogo. U neku ruku sam enciklopedija fudbala, posebno svetskih prvenstava, od 1974. na dalje.






Потврђујем.

И скидам капу у знак поштовања према бољем од себе.



vcucko vcucko 11:12 14.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

Pre svega da odamo dužno poštovanje onima koji nisu sa nama.
Nije fudbal, jeste loptanje na travi, nema veze.



Uvek treba učiti od boljih!
nsarski nsarski 12:40 14.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

Ja marim, mnogo. U neku ruku sam enciklopedija fudbala, posebno svetskih prvenstava, od 1974. na dalje.


E, pa da budem konstruktivan na ovom mestu (i pošto vas savršeno razumem), imam za tebe i Tasu jednu poslasticu. Da bi je razumeli, prvo kraći uvod.

Radi se o argentinskom filmu "Tajna u njihovim očima" koji je 2010. godine dobio Oskara za najbolji strani film. Ne znam da li ste gledali, ali preporučujem od sveg srca.
U svakom slučaju, kraća fabula radnje, u pitanju je nešto nalik na triler, ali i filozofiju pravde, poštenja, itd. O zločinu i kazni, na svoj način. Ima i malo politike onog zlog doba u Argentini. Da sam neka vlast, ja bih taj film puštao deci u školama kao lektiru.
Zaplet je u sledećem: neki tip je ubio jednu devojku i tim advokata pokušava da ga nađe, ali tip im godinama izmiče. Najzad ga nađu, i to je magija ovog filma. Recept je sledeći: covek može da se preruši, promeni ime, promeni izgled, promeni navike, ali uvek ima jedna stvar koju ne može da sakrije - a to je strast. Strast prema piću, bilo čemu, ili strast prema fudbalu. I ta strast ga je odala.

Kad sam vam sada dao uputstva, evo ključnog klipa u kome se o tome govori. Čovek s bradom je advokat i narator u celom filmu, onaj s naočarima je njegov kolega koji obožava da ode u kafanu, napije se i sa nekim se pobije. Molim vas, ali molim vas, pogledajte tih nekoliko minuta. Nećete se pokajati.

kosta.babic kosta.babic 13:53 14.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

скидам капу у знак поштовања према бољем од себе.

Sve vas volem al se u fuzbal ič ne razumem
vcucko vcucko 14:18 14.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

nsarski

Molim vas, ali molim vas, pogledajte tih nekoliko minuta. Nećete se pokajati.


Da, to je to.
Obrati pažnju, neko bez mnogo fudbalske strasti verovatno neće primetiti detalj: u centar priče stavili su "neutralni" Racing. Da je notar lud đa za Bokom, đa za Riverom, oni drugi bi istog časa zamrzeli film. I ko zna kako bi film prošao, bar u Argentini.
I to je moć fudbala
c_h.arlie c_h.arlie 18:34 14.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

vcucko
anonymous
nsarski
Ја за фудбал не марим много, види се.


Ni ja.


Ali sam siguran da se spremaju velika njesra u senci ovog dogadjaja.

Iz više razloga.

Naravno , inicirana od strane Zapada.

Ja marim, mnogo. U neku ruku sam enciklopedija fudbala, posebno svetskih prvenstava, od 1974. na dalje.
Ali ovaj put je zaista fudbal, nažalost, u drugom planu. Neki postupci i izjave recimo ukrajinskih vlasti (znači zapadnih sila, da se ne lažemo) ukazuju da se sprema veliko krvoproliće u Donbasu, možda direktan napad na tek pušten Krimski most. To samo na tom delu, boga pitaj šta je sve moguće po Kavkazu ili tek Siriji, dok je Rusija zauzeta i vezanih ruku i nogu oko SP.
Nisam pametan koliko im je trebalo ovo prvenstvo. Možda kao ustupak moskvičkim zapadistima, onima što kukaju "Rusija da bude normalna zemlja, buhuu...". Nikad neće biti normalna, neće joj dopustiti, Rusija može da opstane samo kao imperija.
Još jedno me brine. Pre i za vreme ZOI u Sočiju, zapadna novinarska govanca su se razmilela slikajući nekakve WC šolje i sl. uz kliberenje. Ovaj put je baš upadljivo odsustvo takvih. Bojim se, da to ukazuje na neko veće zlo. Npr. verujem da bi Engleska dala drago kamenje iz krune, samo za neki teroristički napad u kome bi stradali njihovi navijači. Em bi se rešili stoke, em bi ta ista kruna dobila pogonskog goriva za još nekoliko decenija.
Daj bože da grešim.

Ma, ne brini !
Sve je pod kontrolom.
chedimir chedimir 21:34 14.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

nsarski
Ja marim, mnogo. U neku ruku sam enciklopedija fudbala, posebno svetskih prvenstava, od 1974. na dalje.


E, pa da budem konstruktivan na ovom mestu (i pošto vas savršeno razumem), imam za tebe i Tasu jednu poslasticu. Da bi je razumeli, prvo kraći uvod.

Radi se o argentinskom filmu "Tajna u njihovim očima" koji je 2010. godine dobio Oskara za najbolji strani film. Ne znam da li ste gledali, ali preporučujem od sveg srca.
U svakom slučaju, kraća fabula radnje, u pitanju je nešto nalik na triler, ali i filozofiju pravde, poštenja, itd. O zločinu i kazni, na svoj način. Ima i malo politike onog zlog doba u Argentini. Da sam neka vlast, ja bih taj film puštao deci u školama kao lektiru.
Zaplet je u sledećem: neki tip je ubio jednu devojku i tim advokata pokušava da ga nađe, ali tip im godinama izmiče. Najzad ga nađu, i to je magija ovog filma. Recept je sledeći: covek može da se preruši, promeni ime, promeni izgled, promeni navike, ali uvek ima jedna stvar koju ne može da sakrije - a to je strast. Strast prema piću, bilo čemu, ili strast prema fudbalu. I ta strast ga je odala.

Kad sam vam sada dao uputstva, evo ključnog klipa u kome se o tome govori. Čovek s bradom je advokat i narator u celom filmu, onaj s naočarima je njegov kolega koji obožava da ode u kafanu, napije se i sa nekim se pobije. Molim vas, ali molim vas, pogledajte tih nekoliko minuta. Nećete se pokajati.


nije trebalo spojlovati ovaj genijalni film,jednom drugaru sam ga preporučio i od tada me gleda kao najvećeg znalca filmske umetnosti
nsarski nsarski 07:27 15.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

nije trebalo spojlovati ovaj genijalni film

Izvini!

U stvari, nisam ga spojlovao. Kraj je najbitniji, ali njega nisam pomenuo, sem da ima veze sa filozofijom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:56 16.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

anonymous
nsarski
Ја за фудбал не марим много, види се.


Ni ja.


Ali sam siguran da se spremaju velika njesra u senci ovog dogadjaja.

Iz više razloga.

Naravno , inicirana od strane Zapada.


gej-postmoderna, prašta vam se . ne sekiraj se mnogo za mundijal, proteći će na miru. radio sam ja sada za slovensko-jevrejsku alijansu sa američkom kripto-vladom na mirovnom dogovoru, tako da će sve proći u redu. ne plaši se, mali srpski jedrenjače...

Што се Првенства тиче, не слажем се са Таскетом. Све мање од четвртфинала је равно неуспеху. Одбрана и средина могу да се носе са свима. Напад јесте зиљав мало, али можда и изненадимо са неким надахнутим луцидностима, Сергеја, Луке или Андрије. А у четвртфиналу изненадимо, рецимо Белгију, 0:0, грбаво, Миљанићева школа, па на пенале... А онда у полуфииналу играмо за славу, Србију и - апокалипсис светске историје - Србија је првак света у ногомету!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:56 16.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

anonymous
nsarski
Ја за фудбал не марим много, види се.


Ni ja.


Ali sam siguran da se spremaju velika njesra u senci ovog dogadjaja.

Iz više razloga.

Naravno , inicirana od strane Zapada.


gej-postmoderna, prašta vam se . ne sekiraj se mnogo za mundijal, proteći će na miru. radio sam ja sada za slovensko-jevrejsku alijansu sa američkom kripto-vladom na mirovnom dogovoru, tako da će sve proći u redu. ne plaši se, mali srpski jedrenjače...

Што се Првенства тиче, не слажем се са Таскетом. Све мање од четвртфинала је равно неуспеху. Одбрана и средина могу да се носе са свима. Напад јесте зиљав мало, али можда и изненадимо са неким надахнутим луцидностима, Сергеја, Луке или Андрије. А у четвртфиналу изненадимо, рецимо Белгију, 0:0, грбаво, Миљанићева школа, па на пенале... А онда у полуфииналу играмо за славу, Србију и - апокалипсис светске историје - Србија је првак света у ногомету!
michiganac michiganac 09:16 16.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

vcucko
Pre svega da odamo dužno poštovanje onima koji nisu sa nama.
Nije fudbal, jeste loptanje na travi, nema veze.



Uvek treba učiti od boljih!


I ovo moze da se uzme uslovno - za primjer, kako bismo mogli (razumije se: redukovano uzeto - da ne idemo odmah bas od Koloseuma i starog Rima) pojmiti evoluciju od Musolinijeve bastine do 'Calcio Storica'?



Ali svakako ne bi bilo zgoreg i BG i inim lokal-klanovima da se pruzi prilika jednom godisnje da ih se zatvori u jedan adekvatan tor gdje bi iscijedili endokrine sisteme za tu sezonu, umjesto sto se svakodnevno sqenjavaju po ulicama..

Stoga, Vidojkovicu tu dajem za pravo.


tasadebeli tasadebeli 10:37 16.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

michiganac

I ovo moze da se uzme uslovno - za primjer, kako bismo mogli (razumije se: redukovano uzeto - da ne idemo odmah bas od Koloseuma i starog Rima) pojmiti evoluciju od Musolinijeve bastine do 'Calcio Storica'?

Ali svakako ne bi bilo zgoreg i BG i inim lokal-klanovima da se pruzi prilika jednom godisnje da ih se zatvori u jedan adekvatan tor gdje bi iscijedili endokrine sisteme za tu sezonu, umjesto sto se svakodnevno sqenjavaju po ulicama..

Stoga, Vidojkovicu tu dajem za pravo.



Рекох већ Спири: Ху д фак из Марко Видојковић?

Добро бре, Мичиганац, ти к'о онај мој буразер Тенесијанац!

Не можете да појмите да у свему томе има и нас другачијих? (Да не кажем, оних који су ту стварно због фудбала, а не због нечег другог.)

Баш сам једаред на Блогу објашњавао како изгледају навијачи Чукаричког. Ономад чика Пера није дошао на утакмицу да дивља и ломи столице на Брду јербо му је госпођа Периница сакрила штап и наочаре, па је био онемогућен. И зато нас је било само тек двадесетак на текми уместо свих 21 навијача Чуке да напунимо стадион.






VIDEO: Lalatović i igrači Čuke posedali na travu! (ЛИНК)


(Кратко објашњење у две речи за горњи клип и линковани текст: Ивица Тончев - ЛИНК

Други Тончев, рођени му буразер, главни лик у Раднику из Сурдулице.

Све то штићеници неких Гљивица, АВ-АВова и сличних опскурних ликова који никада не сањаре...

Српска домаћа фудбалска лига. Јбг... ЛИНК)


А опет, није све то ту баш тако једноставно.

Ономад ја ишао да гледам Вождовац и Чукарички

на стадиону на крову (једном од три постојећа у целој Европи). (ЛИНК)

И дошла силна нека мурија, нинџа корњаче итд. са све марицама због навијача Вождовца (надалеко чувени и познати Инвалиди - убиство у возу у Раковици итд.).

Ја стојим после текме преко пута тржног центра, одмах испод капије Централног гробља, на аутобуској станици, а око мене навијачи Чукаричког, "дивља хорда" састављена од 7-8 клинаца све један другом до увета узраста 11-15 година са шаловима и заставама Чукаричког. Скупили се ти клинци око мене к'о пилићи око квочке, раширили очи и отворили уста у чуду, гледају оне пандуре, марице, пендреке,... Тек ће ти један од њих, шврћа од 10-11 године не више:

"У, јеботе!!! Кол' ко је пандура дошло због нас!!!"







На Бановом брду има на једној згради графит:

"1 мртав пандур, 1000 срећних навијача Чуке"

Проблем је само што Чукарички нема 1000 навијача, па морамо да такве срећне навијаче позајмљујемо од Звезде и Партизана, државних штићеника и миљеника за које је наш председник/премијер вазда изјављивао да нема срца да угаси традицију која траје 70 година са све постојећим симболима на централном месту на грбовима тих српских фудбалских гиганата и носилаца традиционалних фудбалских вредности у Србији.


Још овим гробарима пише на грбу Југословенско (ЈУГОСЛОВЕНСКО, јбт!) спортско друштво! 30 година откако те Југославије нема, откако је умрла!


(vcucko, извини! Морао сам... Не могу вам то никако опростити... )








И рече још премикјер/председник да не само што нема срца да угаси тако дугу и светлу српску фудбалску традицију, него нема ни снаге (наглашавам, СНАГЕ, тј. нема "мишиће" и "леђа" ) да спроведе приватизацију та два "удружења грађана" која су још увек на државном буџету као и остала тзв. "јавна" предузећа која послују с губитком јер свака шуша која се ту затекне, осети се позваном да присвоји део колача и за себе.


tasadebeli tasadebeli 10:56 16.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

Srđan Fuchs

Што се Првенства тиче, не слажем се са Таскетом. Све мање од четвртфинала је равно неуспеху. Одбрана и средина могу да се носе са свима. Напад јесте зиљав мало, али можда и изненадимо са неким надахнутим луцидностима, Сергеја, Луке или Андрије. А у четвртфиналу изненадимо, рецимо Белгију, 0:0, грбаво, Миљанићева школа, па на пенале... А онда у полуфииналу играмо за славу, Србију и - апокалипсис светске историје - Србија је првак света у ногомету!



Ау, Срђане, а ја мислио да сам ја највећи сањар овде!






La Golondrina


A donde ira
Veloz y fatigada
La golondrina
Que de aquí se va
Por si en el viento
Se hallara extraviada
Buscando abrigo
Y no lo encontrara
Junto a mi lecho
Le pondré su nido
En donde pueda
La estación pasar
También yo estoy
En la región perdido
Oh cielo santo!
Y sin poder volar
Deje también
Mi patria idolatrada
Esa mansión
Que me mir nacer
Mi vida es hoy
Errante y angustida
Y ya no puedo
A mi mansión volver
Ave querida
Amada peregrina
Mi corazón
Al tuyo acercare
Voy recordando
Tierna golondrina
Recordare
Mi patria y llorare






The Swallow


Where can it go
rushed and fatigued
the swallow
passing by
tossed by the wind
looking so lost
with nowhere to hide.

By my bed
I'll put your nest
until the season passes.
I too, O heaven!
am lost in this place
unable to fly.

Leave, too
my beloved homeland,
that home
that saw my birth.
My life today
is wandering, anguished.
I cannot
return home.

Dearest bird
beloved pilgrim,
my heart
nigh to yours;
remember
tender swallow,
remember
my homeland and cry.



П.С. -

To je tu sve vreme, i traži način da izađe.

Budim se oko deset, sipam dve šolje čaja, odnosim ih u spavaću
sobu, stavim ih po jednu sa svake strane kreveta. Oboje zamišljeno
srkućemo; tako rano posle buđenja vladaju duge, snovima ispunjene
pauze između običnih primedbi – o kiši napolju, o protekloj
večeri, o pušenju u spavaćoj sobi iako sam pristao da to ne radim.


I u tri kratke etape, za petnaest, dvadeset minuta buđenja, ponovo
sam na svome. Vidim Limpara kako trči prema Gilespiju, zanosi
se na desno, pada: PENAL! DIKSON POGAĐA! 2:0! ... Mersonov
udarac petom i Smitov direktan udarac u ugao u istoj utakmici...
Mersonovo lako guranje pored Grobelara gore na Anfildu...
Dejvisov dribling i udarac protiv Vile...
chedimir chedimir 01:28 17.06.2018

Re: Добро, тај Чернишевски,

vcucko
nsarski

Molim vas, ali molim vas, pogledajte tih nekoliko minuta. Nećete se pokajati.


Da, to je to.
Obrati pažnju, neko bez mnogo fudbalske strasti verovatno neće primetiti detalj: u centar priče stavili su "neutralni" Racing. Da je notar lud đa za Bokom, đa za Riverom, oni drugi bi istog časa zamrzeli film. I ko zna kako bi film prošao, bar u Argentini.
I to je moć fudbala

grešiš šinko ali silno grešiš,ovaj film ne može da ima hejtere,pogledaj i film a i scenu koja ide iza ove koju je profa postavio,na engleskom se to vika masterpiece iliti шедевр, ugodan dan želim
janospistaferika janospistaferika 10:42 14.06.2018

Re: Odlican tekst

Spiridon
http://www.6yka.com/novost/140404/marko-vidojkovic-savrseno-mi-se-jebe-za-srpski-fudbal

Potpisujem


Potpisujem samo u odnosu na naslov. Toliko mi se jebe za srpski fudbal da ga nisam udostojio ni citanja clanka o savrsenom jebanju za srpski fudbal.
Spiridon Spiridon 10:49 14.06.2018

Re: Odlican tekst

Potpisujem samo u odnosu na naslov. Toliko mi se jebe za srpski fudbal da ga nisam udostojio ni citanja clanka o savrsenom jebanju za srpski fudbal.


i ovo potpisujem
floki floki 11:47 14.06.2018

Re: Odlican tekst

+1

evo ovo je mnogo zanimljivija ekipa:
janospistaferika janospistaferika 12:21 14.06.2018

Re: Odlican tekst

evo ovo je mnogo zanimljivija ekipa:


Tako je. Mi smo zemlja kosarke.
floki floki 12:31 14.06.2018

Re: Odlican tekst

ma dobro, ne bih ja sad udarao neke parole tog tipa :)

nego, momci se trude i mnogo im dobro ide (basket 3x3 ce biti olimpijski sport za koju godinu), vec su ne znam koji put za redom svetski prvaci i bilo bi lepo tome vise paznje pokloniti, zasluzila je ova ekipa

Kazezoze Kazezoze 13:40 14.06.2018

Re: Odlican tekst

floki
ma dobro, ne bih ja sad udarao neke parole tog tipa :)

nego, momci se trude i mnogo im dobro ide (basket 3x3 ce biti olimpijski sport za koju godinu), vec su ne znam koji put za redom svetski prvaci i bilo bi lepo tome vise paznje pokloniti, zasluzila je ova ekipa



Treći put u nizu su svestski prvaci, a ukupno 4. put, U Tokiju će pokušati da osvoje i olimpijsko zlato jer 3x3 basket postaje olimpijski sport.
Ja ih pratim preko tvitera, a Dušan Bulut ima jedan fenomenalan krosover jednom rukom kroz noge protivniku na prvom koraku...ako nađem na youtube-u okačiću... evo, našao sam:

nask nask 13:56 14.06.2018

Re: Odlican tekst

evo ovo je mnogo zanimljivija ekipa:


Gazde.

Samo da prijavim Jesper Jobse iz NL tima mi je kolega, privremeno na dve godine, radi sa problematičnom decom u mojoj školi. SR tim mu je sad definitivno doživotna trauma. Inače je kul tip i da se nadovežem na Nenada, neviđeno pasioniran basketaš. Koleginica sudila u Manili.

Treći put u nizu su svestski prvaci, a ukupno 4. put


Fali nam evropska titula, gledao ih sa klincima prošlog leta u Amsterdamu.

floki floki 14:03 14.06.2018

Re: Odlican tekst

Kazezoze
floki
ma dobro, ne bih ja sad udarao neke parole tog tipa :)

nego, momci se trude i mnogo im dobro ide (basket 3x3 ce biti olimpijski sport za koju godinu), vec su ne znam koji put za redom svetski prvaci i bilo bi lepo tome vise paznje pokloniti, zasluzila je ova ekipa



Treći put u nizu su svestski prvaci, a ukupno 4. put, U Tokiju će pokušati da osvoje i olimpijsko zlato jer 3x3 basket postaje olimpijski sport.
Ja ih pratim preko tvitera, a Dušan Bulut ima jedan fenomenalan krosover jednom rukom kroz noge protivniku na prvom koraku...ako nađem na youtube-u okačiću... evo, našao sam:



shammgod :)

janospistaferika janospistaferika 16:04 14.06.2018

Re: Odlican tekst

ne bih ja sad udarao neke parole tog tipa :)

Ja bih, ja sam stari kosarkasi stormfrontovac.
c_h.arlie c_h.arlie 18:38 14.06.2018

Re: Odlican tekst

Kazezoze
floki
ma dobro, ne bih ja sad udarao neke parole tog tipa :)

nego, momci se trude i mnogo im dobro ide (basket 3x3 ce biti olimpijski sport za koju godinu), vec su ne znam koji put za redom svetski prvaci i bilo bi lepo tome vise paznje pokloniti, zasluzila je ova ekipa



Treći put u nizu su svestski prvaci, a ukupno 4. put, U Tokiju će pokušati da osvoje i olimpijsko zlato jer 3x3 basket postaje olimpijski sport.
Ja ih pratim preko tvitera, a Dušan Bulut ima jedan fenomenalan krosover jednom rukom kroz noge protivniku na prvom koraku...ako nađem na youtube-u okačiću... evo, našao sam:


Da.
Slično je nekada radio Bodiroga.
tasadebeli tasadebeli 18:47 14.06.2018

Re: Odlican tekst

Spiridon
http://www.6yka.com/novost/140404/marko-vidojkovic-savrseno-mi-se-jebe-za-srpski-fudbal

Potpisujem



Поштујем, Спиро.

Мада, морам ти то рећи, савршено ми се јебе за Марка Видојковића и његово мишљење о било чему.

А нарочито о фудбалу, књижевности и дневној политици у Србији.
vcucko vcucko 19:00 14.06.2018

Re: Odlican tekst

janospistaferika
evo ovo je mnogo zanimljivija ekipa:


Tako je. Mi smo zemlja kosarke.



Bez uvrede, košarka je igra američkih crnaca. Svi drugi se nešto kao pale da igraju, a svaki NBA ligaš i najbolji univerziteti (znači cca 40-50 timova) bi ih odvalili u ozbiljnoj takmičarskoj utakmici.

Fudbal je nešto sasvim drugo (peto...stoto).
janospistaferika janospistaferika 21:03 15.06.2018

Re: Odlican tekst

Bez uvrede, košarka je igra američkih crnaca.


Kosarka jeste igra americkih crnaca ali i mi jesmo zemlja kosarke. Ne znam zasto bi jedno drugo iskljucivalo.

Kod nas se basket igra na svakom koraku, svi tereni su puni klinaca, imamo znacajnu istoriju uspeha na svim takmicenjima i znacajnu skolu kosarke ciji treneri dominiraju evropom. Imamo igrace u svim najboljim ligama na vodecim pozicijama. Divac je jedan od prvih belih evropskih igraca koji je otisao u NBA itd itd.


Zar to nije dovoljno?
vcucko vcucko 23:29 15.06.2018

Re: Odlican tekst

janospistaferika

Kosarka jeste igra americkih crnaca ali i mi jesmo zemlja kosarke. Ne znam zasto bi jedno drugo iskljucivalo.

Kod nas se basket igra na svakom koraku, svi tereni su puni klinaca, imamo znacajnu istoriju uspeha na svim takmicenjima i znacajnu skolu kosarke ciji treneri dominiraju evropom. Imamo igrace u svim najboljim ligama na vodecim pozicijama. Divac je jedan od prvih belih evropskih igraca koji je otisao u NBA itd itd.
Zar to nije dovoljno?

Istoriju uspeha kao Jugoslavija (mislim i na SRJ), da. Sa Dinarcima kao najvišim ogrankom bele rase. Kao Srbija, imaćemo uspeha dok postoji struka (koje je sve manje, majka priroda čini svoje).

Ali nisam mislio na to. Prosto, ne možeš porediti fudbal sa bilo kojim drugim sportom. Jer fudbal i nije sport, nego mnogo više od toga. Postoje fudbal i postoje sportovi. Selo protiv sela (grad protiv grada, država protiv države) guraju kožnu mešinu i pobeđuje onaj koji je prvi utera u crkvenu portu onih drugih. To je iskon, ne možeš protiv toga. U svim velikim anglosaksonskim zemljama imaš lokalnu varijantu fudbala koja je nedodirljiva, sve ostalo je dosta niže na skali.

Da se vratim košarci. SSSR, Jugoslavija i Argentina imaju olimpijska zlata (najrelevantniji trofej), sticajem okolnosti. A jasno je da neki imaginarni top tim iz tih zemalja svaki tradicionalno jak univerzitet (tipa Indiana, N. Carolina...) izuva iz patika. Išli su naši na turneje, i Kića/Praja i Dražen/Vlade generacije su prolazile k'o bose po trnju kod nekog tamo Notre Dame univerziteta u South Bandu. Profije da i ne pominjem.
michiganac michiganac 08:52 16.06.2018

Re: Odlican tekst

U Tokiju će pokušati da osvoje i olimpijsko zlato jer 3x3 basket postaje olimpijski sport.


U slucaju da se ne okupe frikovi iz Rucker Parka. Mislem, bacih pogled na ovo gore finale - oldie goodie jEvropejanski slow basket, a i ovi nasi ce do 2020 nabiti jos 2 godine staza s dodatno usporenim refleksima.

Liman Republic vs N.Y. State of Mind bez mnogo sanse..


Ali kad smo kod potencijalnih olimp. disciplina i da ostanemo na terenu bacuski (a i razmeksamo ovo musko sporCko blogo-saborovanje), bilo je ozbiljnih rijeci i o ovome:



Da dam i vcucku ovde za pravo - i pored vaskolikog permafrosta natopljenog votkom, odnekud ce uvijek da iznjedre ovakve bisere (da li ostali samo na figure skating-u, artistic swimming-u,.. ili pak uveli i ovo gore)- u tom pogledu bili su i ostace 'imperija'.

janospistaferika janospistaferika 20:30 16.06.2018

Re: Odlican tekst

Istoriju uspeha kao Jugoslavija (mislim i na SRJ), da. Sa Dinarcima kao najvišim ogrankom bele rase. Kao Srbija, imaćemo uspeha dok postoji struka (koje je sve manje, majka priroda čini svoje).

Ali nisam mislio na to. Prosto, ne možeš porediti fudbal sa bilo kojim drugim sportom. Jer fudbal i nije sport, nego mnogo više od toga. Postoje fudbal i postoje sportovi. Selo protiv sela (grad protiv grada, država protiv države) guraju kožnu mešinu i pobeđuje onaj koji je prvi utera u crkvenu portu onih drugih. To je iskon, ne možeš protiv toga. U svim velikim anglosaksonskim zemljama imaš lokalnu varijantu fudbala koja je nedodirljiva, sve ostalo je dosta niže na skali.

Da se vratim košarci. SSSR, Jugoslavija i Argentina imaju olimpijska zlata (najrelevantniji trofej), sticajem okolnosti. A jasno je da neki imaginarni top tim iz tih zemalja svaki tradicionalno jak univerzitet (tipa Indiana, N. Carolina...) izuva iz patika. Išli su naši na turneje, i Kića/Praja i Dražen/Vlade generacije su prolazile k'o bose po trnju kod nekog tamo Notre Dame univerziteta u South Bandu. Profije da i ne pominjem.


Ne kontam sta hoces da mi kazes, majke mi.
Potvrdjues ono sto sam ja rekao, da smo zemlja kosarke, ali sa stilom da mi kontriras.
vcucko vcucko 21:32 16.06.2018

Re: Odlican tekst

janospistaferika


Ne kontam sta hoces da mi kazes, majke mi.
Potvrdjues ono sto sam ja rekao, da smo zemlja kosarke, ali sa stilom da mi kontriras.

Ama, samo jedno: kad si prvak sveta u fudbalu, najbolji si na svetu u fudbalu. I to zna ceo svet. Kad si prvak sveta u košarci, to nikako ne znači da si najbolji na svetu u košarci. I pitanje je koji procenat sveta uopšte zna za to. Nije kontra ni svađa.
Samo si me podsetio na one bilborde "dobrodošli u zemlju košarke". I kako je to završilo (Željkova pres-konferencija).
octopus octopus 16:23 14.06.2018

Dream team

Može li ovaj sastav?

Omer, Biber, Laćo, Šota, Gera, Ramo, Mejo, Pici, Dućo, Milenko i Žućo.

FK Polet iz Loznice, sastav sedamdesetih, trener jedan fini gospodin, Began Sunić.

Za Polet je bez obzira što je Šapčanin, par utakmica igrao i Šaban Šaulić tada ne toliko popularni pevač.
Черевићан Черевићан 17:35 14.06.2018

на живчаној ивици

или горућа питања нашег времена

месец дана ето ........Нацији нам јееда
намах скрајнућемо свакодневне бриге,
пиљићемо титрав екран и збивања иза
препричават исте приче-ето нас папиге,

и у томе тражит чари, уз пивкана низа


vcucko vcucko 18:23 14.06.2018

Prvo pa petarda - Sport-Betting Preview

Uplatio sam tiket, spojio 4 meča za prva 3 dana, i odmah tropa. Stavio na ovo gg4+, računam biće 3-1, 4-1, tako nešto. A ovi Arabljani zalutali k'o ćoravi mačići. Ne bi ga dali do Vidovdana da igraju.
Nema veze, igramo se. Dvesta dindži gore-dole, nebitno.
Sutra, probati: Maroko dobija (kvote oko 2,50), Iberijci x poluvreme; Urugvaj ne dirati, otkad pamtim gube prvu utakmicu. U subotu: Francuska preotima Australiju od Engleza, znači razvaljotka (Fra daje 2+ u prvom 3,00 do 3,50), Rvacka - Najdžirija opet mi daje na gg4+ Danska - Peru ignorisati, kao da ne igraju.
U nedelju, nekako sam sve sigurniji u kec na Srbiju, samo uplatiti dok ne padne kvota (sad je oko 2,00). Moguće iznenađenje Nemačka - Mehiko, to dok Guderian ne izda precizan Befehl glede korekcije tenkovske paljbe
apostata apostata 18:33 14.06.2018

Re: Prvo pa petarda - Sport-Betting Preview

@vcucko

Šeki se trebao kladiti.

tasadebeli tasadebeli 19:14 14.06.2018

Re: Prvo pa petarda - Sport-Betting Preview

vcucko

Prvo pa petarda



Прелеп гол Черишева! (ЛИНК)

Черчесов убо праве измене за повређеног Џагојева и за Смолова. Те две измене дале три комада.

Сауди Арабија слаба... Ни физички, у снази, нису могли са Русима, а о некој техници и тактици и да не причамо...
vcucko vcucko 20:13 14.06.2018

Re: Prvo pa petarda - Sport-Betting Preview

tasadebeli





Atomski mrav Atomski mrav 09:34 15.06.2018

Re: Prvo pa petarda - Sport-Betting Preview

Rusija i Saudijska Arabija su potpisale nekakav naftni ugovor, možda je ovaj jučerašnji rezultat bio deo tog dila
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:50 14.06.2018

A kaće kraj?

Počinje!

Tek.
Kraj nije ni na vidiku, treba to izdržati.

Намера ми је да ово буде један продужени блог који ће из техничких разлога (аутоматско закључавање блога после 7 дана) имати више делова. Односно, намеравам да отварајући на сваких 7 дана нови блог,


To ti kažem.
:)


Ma pičite samo i srećno, izdržalo se svašta, i ovo će se :)
tasadebeli tasadebeli 18:59 14.06.2018

Re: A kaće kraj?

hoochie coochie man
Počinje!

Tek.
Kraj nije ni na vidiku, treba to izdržati.

Намера ми је да ово буде један продужени блог који ће из техничких разлога (аутоматско закључавање блога после 7 дана) имати више делова. Односно, намеравам да отварајући на сваких 7 дана нови блог,


To ti kažem.
:)


Ma pičite samo i srećno, izdržalo se svašta, i ovo će se :)



Па...

Како ствари стоје, барем према досадашњем изјашњавању блогопучанства о фудбалу, за сада смо једино Вучко, NNN и ја заинтересовани за ону фудбалску компоненту овог мог поста.

Тако да се ова твоја множина у "пичите само" односи за сада само на нас тројицу.

Остали имају нека друга интересовања. Неки за остале, нефудбалске компоненте овог поста, а неки и за оно чега у овом посту нема.

Што све такође поштујем и не браним на свом посту, да не би било неке забуне...
c_h.arlie c_h.arlie 07:25 15.06.2018

Re: A kaće kraj?

tasadebeli
hoochie coochie man
Počinje!

Tek.
Kraj nije ni na vidiku, treba to izdržati.

Намера ми је да ово буде један продужени блог који ће из техничких разлога (аутоматско закључавање блога после 7 дана) имати више делова. Односно, намеравам да отварајући на сваких 7 дана нови блог,


To ti kažem.
:)


Ma pičite samo i srećno, izdržalo se svašta, i ovo će se :)




Па...

Како ствари стоје, барем према досадашњем изјашњавању блогопучанства о фудбалу, за сада смо једино Вучко, NNN и ја заинтересовани за ону фудбалску компоненту овог мог поста.

Тако да се ова твоја множина у "пичите само" односи за сада само на нас тројицу.

Остали имају нека друга интересовања. Неки за остале, нефудбалске компоненте овог поста, а неки и за оно чега у овом посту нема.

Што све такође поштујем и не браним на свом посту, да не би било неке забуне...

I ja sam zainteresovan, ali ne toliko da sam fasciniran svakom utakmicom.
Jučerašnju sam gledao 'preko monitora' sedeći za kompom.
Čak jedan go sam uhvatio u real-tajmu, a ostal 4 u repriznom prikazu.
Atomski mrav Atomski mrav 09:33 15.06.2018

Isto sranje, drugo pakovanje

Fudbal nam je isti bez obzira na naziv države i izgled grba na dresu.
Reprezentacija koja je išla na to prvo SP i nije bila reprezentacija ondašnje Jugoslavije zbog bojkota regionalnih saveza pa je put Urugvaja otišla ekipa sastavljena od fudbalera BSK i Jugoslavije + 2 internacionalca.
Za vreme one druge Jugoslavije smo imali svakakve "izume" poput selektorske komisije, saveznog kapitena (WTF?) Miljana Miljanića, popunjavanje reprezentacije po nacionalnom ključu i još štošta.
Srbija za sada ima dva plasmana na SP i jednu pobedu - neko će reći jednu ali vrednu, pošto je bila protiv Nemačke ali bila je to Pirova pobeda i dokaz da nam se (fudbalski) mentalitet nije promenio sa bojom dresova i grbom na njima. Dokaz za to je i smena selektora nakon plasmana na SP i postavljanje novog čije jedino relevantno iskustvo na klupi je što je bio pomoćnik svom prethodniku (dobro, Španci su dokazali da mogu biti još veći idioti smenivši svog selektrora 2 dana pre početka SP).
tasadebeli tasadebeli 15:18 15.06.2018

Re: Isto sranje, drugo pakovanje

Atomski mrav

dokaz da nam se (fudbalski) mentalitet nije promenio sa bojom dresova i grbom na njima. Dokaz za to je i smena selektora nakon plasmana na SP i postavljanje novog čije jedino relevantno iskustvo na klupi je što je bio pomoćnik svom prethodniku (dobro, Španci su dokazali da mogu biti još veći idioti smenivši svog selektrora 2 dana pre početka SP).


Слажем се. Што би рекли, сагласан!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:46 17.06.2018

Re: Isto sranje, drugo pakovanje

ali će zasjati sad Vošin genije u sred mafijaške organizacije - snaga vaskrsenja u sistemu večne smrti!

Atomski mrav Atomski mrav 12:04 19.06.2018

Re: Isto sranje, drugo pakovanje

ali će zasjati sad Vošin genije u sred mafijaške organizacije - snaga vaskrsenja u sistemu večne smrti!


Hajde da vidimo i to čudo. Trudio se protiv Kostarike ali se vidi da nije uigran sa ostatkom veznog reda. Nego je valjda Krstajić shvatio da Milinković-Savić i Ljajić ne mogu zajedno da igraju - jedan od njih onda mora da igra na poziciji koja mu ne odgovara a onda je bolje da na toj poziciji igra neko ko inače igra na toj poziciji.
c_h.arlie c_h.arlie 12:56 19.06.2018

Re: Isto sranje, drugo pakovanje

Atomski mrav
ali će zasjati sad Vošin genije u sred mafijaške organizacije - snaga vaskrsenja u sistemu večne smrti!


Hajde da vidimo i to čudo. Trudio se protiv Kostarike ali se vidi da nije uigran sa ostatkom veznog reda. Nego je valjda Krstajić shvatio da Milinković-Savić i Ljajić ne mogu zajedno da igraju - jedan od njih onda mora da igra na poziciji koja mu ne odgovara a onda je bolje da na toj poziciji igra neko ko inače igra na toj poziciji.

Da.
Prvi puta sam gledao ovoga našega Sergeja - i mogu da kažem da me je oduševio.
O-du-še-vio.
predatortz predatortz 09:54 15.06.2018

Sunce ti žarko!

Ovoliki tekst o fuzbalu?!
tasadebeli tasadebeli 15:20 15.06.2018

Re: Sunce ti žarko!

predatortz
Ovoliki tekst o fuzbalu?!



Па кад волЕм, брате рођени!






П.С. - Хтедох то да кажем још Шарском, али се нисам сетио одмах... Но, ево могу теби кад ме већ вучеш за језик и за то што хоћу рећи никада није касно да се каже...

Елем, неки воле да се коцкају, неки да пију, неки да јуре жене, неки да возе моторе, неки да се тетовирају, неки исто да се боду иглом али у неке друге сврхе...

А ја ето волЕм тај фузбал.

Ранг листа спортова које не пропуштам да погледам: 1. ватерполо (и пливање, веслање и све што је у вези са водом); 2. фудбал; 3. бокс (онај класични старински). Тим редоследом. Остали спортови ме слабо дотичу (што би рекли моји клинци у школи, не раде ме остали спортови).

То исто кажем и мојој жени. Последњи пут када сам ишао на стадион ЈНА, Чукарички против Партизана у Купу, жена ми рекла:"'Ајде гледај, па се тамо потуци!"
nsarski nsarski 21:06 15.06.2018

Re: Sunce ti žarko!

Последњи пут када сам ишао на стадион ЈНА, Чукарички против Партизана у Купу, жена ми рекла:"'Ајде гледај, па се тамо потуци!"


Pa, Taso, gledam i ja fudbal, ali nekako vidimo različite stvari. Na primer, upravo sam malo gledao večerašnju utakmicu Španija-Portugal i došao sam do zaključka da španski golman David de Gea



mnogo liči na M.C. Eschera



Možda zbog brade, ili nečeg drugog, ali meni liče. Eto, to sam video. Mislim da je primio neku šuperski gol, pa sam obratio pažnju.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:47 17.06.2018

Re: Sunce ti žarko!



šuperski gol - deder, stan'te vi pred raspucanog Ronalda pa branite!
tasadebeli tasadebeli 09:06 17.06.2018

Re: Sunce ti žarko!

Srđan Fuchs


šuperski gol - deder, stan'te vi pred raspucanog Ronalda pa branite!




Па колико ти мислиш да има камиказа међу блогерима?

Ко је, бре, толико луд да постави своје тело испред лопте која иде 200 на сат? (ЛИНК)

Брате рођени, мени су ти голмани вазда били некако...

Зато су мени ти фудбалски голмани у екипи одувек били у истој менталној равни као бубњари у бендовима.




bladerunner92 bladerunner92 10:28 15.06.2018

'De si Taso


Него, да се ма(х)немо ми фудбалске и хисторије и повијести, то ионако препоручују сви ови данашњи „левичари" пластиканери у тренду који преко дана навијају за бомбе што доносе демократију у свако село на планети (ЛИНК), а онда увече иду на ходочашће и дају 20 еУУУУра за концерт револуционара Ману Чаоа, пригодно обучени у мајице са ликом Че Геваре...


pa što ti umeš da zamahneš četkom i "prefarbaš" sve niko ne ume
moj sin obožava Clandestino
tasadebeli tasadebeli 16:20 15.06.2018

Re: 'De si Taso

bladerunner92

Него, да се ма(х)немо ми фудбалске и хисторије и повијести, то ионако препоручују сви ови данашњи „левичари" пластиканери у тренду који преко дана навијају за бомбе што доносе демократију у свако село на планети (ЛИНК), а онда увече иду на ходочашће и дају 20 еУУУУра за концерт револуционара Ману Чаоа, пригодно обучени у мајице са ликом Че Геваре...


pa što ti umeš da zamahneš četkom i "prefarbaš" sve niko ne ume
moj sin obožava Clandestino



НЕсам ја!

Питај Франција Блашковића за то "префарбавање". Имаш ЛИНК и у основном тексту. Тамо на ономе

(Да цитирам овде једног мог другара из приватне преписке поводом мојих недавних постова о Дану младости: „Kako neko ko se deklariše kao liberal može da se gadi kulta ličnosti prema jednom, a gaji kult ličnosti prema drugom??? Zašto stvari nepotrebno komplikovati?" - ЛИНК)


Франци је на овом мом посту задужен за питања културе и уметности.

Ја се овде бавим само фузбалом...


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:53 17.06.2018

Re: 'De si Taso

e, ja baš sedeo u Sarajevu u lokalu sa Če Gevarom i Manuovim slikama, sve menjajući Amerima-Jevrejima shvatanja spram Srba-demona (sve demokratska ekipa iz Vašingtona)... bilo dobro, izmenio sam im percepciju potpuno - Srbin, a human?! pisao bih blog o toj misiji, ali me mrzi da se kačim sa našim levičarima, koji razmišljaju po šablonu a ne srcem.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:56 17.06.2018

Re: 'De si Taso

...u pogrešnu rubriku komentar/brisni ovo /@srke
tasadebeli tasadebeli 09:00 17.06.2018

Re: 'De si Taso

Srđan Fuchs
...u pogrešnu rubriku komentar/brisni ovo /@srke



Овај изнад о седењу у Сарајеву и са Мано Негра?

Или овај овде цитирани?
vcucko vcucko 17:04 15.06.2018

Prvi utisci

Rusi dali pet komada, to danas nije lako ni protiv juniora Grafičara. Verovatno i overili drugi krug. Saudi Arapi baš zalutali ovde, žali bože što nema Kine. Ako nisu bolji ima ih milijardu i po, za toliko bi podigli nivo svetske frke oko SP.

Urusi preživeli prvo kolo, ovo im je prva pobeda u prvoj utakmici valjda od Mehika '70. Pored živih Suareza i Kavanija spasao ih metar i žilet Himenez, i to je nadskočio ubedljivo najvišeg čoveka na terenu

Maroko bolji, ali jalov. Iranci imali najbolju šansu. Ovakve utakmice prave razliku između SP nekad (16 timova, svaki meč odlučuje i sve pršti) i danas. Još kad bude 48 reprezentacija ima da bude k'o ivanjdanski vašar u Požarevcu. Tu se neće znati ko i zašta igra.

Večeras očekujem bratski (sestrinski ) remi Kristine i španskih padavičara. Možda me i demantuju, Španci su uspeli još pre početka da ispadnu međedi, gore nego svi Balkanci zajedno, ikad
nask nask 21:31 15.06.2018

Re: Prvi utisci

Večeras očekujem bratski (sestrinski ) remi Kristine i španskih padavičara

Daj tu kristalnu kuglu i izdiktiraj brojeve za sledeći loto.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:58 17.06.2018

Re: Prvi utisci

koje, taj je težak krimos, celu svoju mornarsku penziju je spiskao na klađenje, i to na neku ligu indonezije i jordana! težak krimos!

nask nask 18:43 15.06.2018

95 min

Auuu, ovde kod mene dan žalosti za par stotina hiljada sugrađana. Za ostatak onako merak iz sitne pakosti. Ja bio za Persijance ali ne protiv Magrebčana. Magrebljana? Tasooo.
tasadebeli tasadebeli 21:41 15.06.2018

Re: 95 min

nsarski

Pa, Taso, gledam i ja fudbal,




Ово ми је нови моменат!

Španija-Portugal ... Mislim da je primio neku šuperski gol, pa sam obratio pažnju.



Што би рекли неки моји ђаци у чкољу:""Разредни! Лонардо-Шпанија 3:3! А овај голман Шпаније брани к'о муртав коњ!"



vcucko

Urusi preživeli prvo kolo,


Они увек тако љигаве, љигаве, љигаве,... А онда одиграју само једну добру текму и разбију обично неког много бољег од себе. Питање је само у ком тренутку турнира им надође тај моменат просветљења.

Maroko bolji, ali jalov. Iranci imali najbolju šansu.


nask

95 min
Auuu, ovde kod mene dan žalosti za par stotina hiljada sugrađana. Za ostatak onako merak iz sitne pakosti.



А мени некако драго због тог Ирана... Волим ја такве аутсајдерске екипе какви су они. Умеју да изненаде. Гледао сам зимус неколико њихових утакмица и, богами, изненадили су ме. Није то сад неки врхунски квалитет а ла Европа или Јужна Америка, али нису уопште ни толико лоши јербо су много тога научили о фудбалу.

Ja bio za Persijance ali ne protiv Magrebčana. Magrebljana? Tasooo.


Мислим да би можда могло Магребљана, али не смем да тврдим. А и зашто бисмо. То су Алжир, Тунис и Мароко, је л' тако? Па онда нека буду Алжирци, Тунишани и Мароканци. кад већ не знамо да ли Магребљани или Магребчани...

Значи, Наско, обојица смо некако више за багдадски калифат, а не за каирски калифат?

Навијамо за Абасиде, а не за Фатимиде?


Па јес, кад већ на светском првенству нема браће Турака из тог трећег центра ислама, па да онда лепо навијамо за те наше, те поданике "роба свечевог" и "пророкова барјактара". (ЛИНК)



Зато онда и морамо да навијамо за Абасиде.(ЛИНК)


Они су нам много душом и срцем ближи од тих Каирчана, Магребчана, ЗагреБчана...(ЛИНК)








EDIT: Сетих се сада док сам ти писао ово како ми је Будимац својевремено, док сам му причао о Ираку у којем сам био, помињао своју велику жељу да пропутује Ираном.
nask nask 21:54 15.06.2018

Re: 95 min

А и зашто бисмо.

U pravu si, mada Maroko jeste najmagrebniji/najzapadniji od Magreba.

Bartola nisam čitao. Sramota. Da pročitam?

Inače sve Irance koje sam imao priliku da upoznam i znam izuzetno kvalitetni ljudi, doduše sve to manje više izbeglo iz Irana. Jak je to filter.
nsarski nsarski 22:02 15.06.2018

Re: 95 min

Ово ми је нови моменат!


Pa, dobro, svako ima neku manu - evo, priznajem, bacio sam pogled. Posle sam se vratio na Sigelove modularne forme zbog kojih već mesecima ne spavam.
nask nask 22:11 15.06.2018

Re: 95 min

Sigelove modularne forme


Liči na žešći mazohizam, mislim proučavnje tih Sigelovih modularnih formi. Čemu to služi? Mogu li te forme da predvide pobednika SP-a?
U svakom slučaju: srećno.
tasadebeli tasadebeli 22:21 15.06.2018

Re: 95 min

nask

Inače sve Irance koje sam imao priliku da upoznam i znam izuzetno kvalitetni ljudi, doduše sve to manje više izbeglo iz Irana. Jak je to filter.



Врло јак филтер. Религиозна политика или ти политичка религија.

И ја имам исто искуство са Иранцима. Све неки много добри, сјајни људи. Међу њима чак и неки врло блиски. Наиме, моја жена била кума на венчању својој другарици од првог основне која се удала за Иранца, Персијанца, који је студирао овде код нас медицину. Изродили и двоје деце. А онда отишли у Иран јербо је он морао да одужи дуг држави која га је послала овде на школовање и упутили су их у један град на граници са Ираком где су и данас.

Е, поводом тог филтера који помињеш. Испричам ја, док смо тако једаред седели још док су они били у Бгд, том нашем куму Иранцу (неким лингвистичким поводом) онај идиотски виц - како се каже пчела у Египту? Муха-мед.

А он, мученик, све се осврће као да нас нека од тих њихових Служби све време прислушкује и понавља ми:"Немој, немој, то се не сме!!!"



Bartola nisam čitao. Sramota. Da pročitam?



Ма није срамота, таман посла.


Мало њих у Србији и зна за Бартола и његов роман, а мало њих се и бавило тиме и зна нешто о томе.(ЛИНК)


Али прочитај. Мени после читања тог романа били много јаснији ови данашњи терористи самоубице што се опашу експлозивним појасом, па бууум... Што више поведе у смрт за собом, имаће боље место у Џенету и лепше хурије са дужим ногама да му не буде досадно од дуга времена док се сачека Судњи дан.(ЛИНК)


Дубоки су корени тога.


nsarski nsarski 22:22 15.06.2018

Re: 95 min

Liči na žešći mazohizam, mislim proučavnje tih Sigelovih modularnih formi. Čemu to služi?


Ne bih da trolujem, ali ozbiljni ljudi tvrde da postoji pet računskih operacija: sabiranje, oduzimanje, množenje, deljenje i modularne forme.
Služi, između ostalog, da se izračunaju koreni polinoma stepena većeg od 4 (dobro, ne zakeraj, većeg od 5 - ovi od 5 su obično u formi eliptičkih funkcija) u obliku generalisanih hipergeometrijskih funkcija. (Pogledaj rad H. Umemure u knjizi "Tata lectures on theta", vol. II, poslednje poglavlje ). A ima veze i sa Ramanujanovim "mock theta" funkcijama, koje, ispostavilo se, imaju veze sa termodinamikom crnih rupa - probaj OVDE
Ali, nije sada to tema.
Tema je onaj Ronaldov slobodnjak (nema te Bernulijeve jednačine koja će takvu putanju da opiše!). Da li Holandija igra na SP 2018?
tasadebeli tasadebeli 22:22 15.06.2018

Re: 95 min

nsarski
Ово ми је нови моменат!


Pa, dobro, svako ima neku manu - evo, priznajem, bacio sam pogled. Posle sam se vratio na Sigelove modularne forme zbog kojih već mesecima ne spavam.



Аааа, значи тако се зове тај твој тајни порок... Помену то Браја једаред...


EDIT:
Ne bih da trolujem,



Не устежи се уопште... Имаш мој благослов, а ја сам овде на овом посту игуман.
nsarski nsarski 22:36 15.06.2018

Re: 95 min

Имаш мој благослов, а ја сам овде на овом посту игуман.

Hvala igumane, ali kako reče onaj Džeger Miče "If you start me up, I'll never stop"

nsarski nsarski 22:43 15.06.2018

Re: 95 min

Не устежи се уопште...

Moram da ti ispričam jedan simpatičan događaj.
Prošle godine, u Kataru, ja sedeo u ogromnoj dnevnoj sobi (cca. 80kvm) i nešto radio na kompjuteru, a u uglu sobe dva Špance, fizičara, koji su došli tu da na kompjuteru gledaju neki fudbal - "El Clasico", kako sam posle saznao. Pa skakali, jedili se, vikali - bili neki golovi, gomila njih, u nekoliko minuta, preokreti. Pozivali me da vidim "čudo", itd, veoma uzbuđeni. Objašnjavali strategije, igrače, itd. Posle digli ruke kad su videli da nisam mnogo zainteresovan.
nask nask 22:49 15.06.2018

Re: 95 min

Tema je onaj Ronaldov slobodnjak (nema te Bernulijeve jednačine koja će takvu putanju da opiše!)


Neke stvari u životu treba da ostanu magija.

Da li Holandija igra na SP 2018?


Da, na SP Fierljepen 2018. Evo kako je izgledalo SP 2017. Komentar na frizijskom.



Pa skakali, jedili se, vikali - bili neki golovi, gomila njih, u nekoliko minuta, preokreti. Pozivali me da vidim "čudo",


Pozivali te da gledaš ovo



Služi, između ostalog,


Hvala za literarne preporuke, čim završi školska godina dajem se na čitanje. E Nenade nisam ja baš iz Primera Division. Više onako regionalna liga.
tasadebeli tasadebeli 23:12 15.06.2018

Re: 95 min

nsarski
Не устежи се уопште...

Moram da ti ispričam jedan simpatičan događaj.
Prošle godine, u Kataru, ja sedeo u ogromnoj dnevnoj sobi (cca. 80kvm) i nešto radio na kompjuteru, a u uglu sobe dva Špance, fizičara, koji su došli tu da na kompjuteru gledaju neki fudbal - "El Clasico", kako sam posle saznao. Pa skakali, jedili se, vikali - bili neki golovi, gomila njih, u nekoliko minuta, preokreti. Pozivali me da vidim "čudo", itd, veoma uzbuđeni. Objašnjavali strategije, igrače, itd. Posle digli ruke kad su videli da nisam mnogo zainteresovan.






Могу да замислим ту сцену...

Ел Класико. Па још тај темперамент у 80 квм.

(Слатко сам се смејао када сам видео да вечерашњу текму између Шпаније и Португала суди Италијан, Ђанлука Роки. ЛИНК Фалили им још само два Сицилијанца као помоћне судије и Наполитанац и Грк као делегати ФИФА на утакмици...)

А ти отприлике к'о мој стари кум (који ме је крстио) када сам му ја причао како играм преферанс са друштвом, а он у том моменту дугогодишњи играч бриџа који је редовно ишао у "Метропол" на она њихова окупљања. ( )

Али разумем те. Отприлике тако и са мном буде као са тобом када почне нека прича на Блогу о америчком фудбалу, теретанама и слично.
nsarski nsarski 23:13 15.06.2018

Re: 95 min

Hvala za prepurku, čim završi školska godina dajem se na čitanje.

Yesss! Ako ti trebaju putokazi, samo javi. Dotle ću imati svoj rad u iole sređenoj formi (umalo rekoh "modularnoj"!! ), pa ću ti ga poslati. A radi se o važnoj fizici, zaista. Jbg, kao što rekoše u onom klipu koji sam postavio gore - strast ne možeš sakriti.
tasadebeli tasadebeli 23:14 15.06.2018

Re: 95 min

nask

nisam ja baš iz Primera Division. Više onako regionalna liga.



Поздрав и од мене из београдске зонске лиге. (Не само за рибе, него генерално гледано...)
vcucko vcucko 00:07 16.06.2018

Re: 95 min

tasadebeli

Слатко сам се смејао када сам видео да вечерашњу текму између Шпаније и Португала суди Италијан, Ђанлука Роки. ЛИНК[/u] Фалили им још само два Сицилијанца као помоћне судије и Наполитанац и Грк као делегати ФИФА на утакмици...

Mislim da si zaboravio Korzikanca.
c_h.arlie c_h.arlie 06:27 16.06.2018

Re: 95 min

nsarski
Hvala za prepurku, čim završi školska godina dajem se na čitanje.

Yesss! Ako ti trebaju putokazi, samo javi. Dotle ću imati svoj rad u iole sređenoj formi (umalo rekoh "modularnoj"!! ), pa ću ti ga poslati. A radi se o važnoj fizici, zaista. Jbg, kao što rekoše u onom klipu koji sam postavio gore - strast ne možeš sakriti.

M'da !
Za sada u mojoj kući ima tri inženjera.
Uskoro bi trebalo da nas bude sva četiri.
Najmlađi član naše zajednice je upisao i fiziku.
Često se zapitam da li bi bilo bolje da sam makar decu usmeravao ka menadžerstvu, istorijama umetnosti, pravima, političkim naukama (jebote - naukama) i sličnome.
tasadebeli tasadebeli 10:11 16.06.2018

Re: 95 min

vcucko
tasadebeli

Слатко сам се смејао када сам видео да вечерашњу текму између Шпаније и Португала суди Италијан, Ђанлука Роки. ЛИНК[/u] Фалили им још само два Сицилијанца као помоћне судије и Наполитанац и Грк као делегати ФИФА на утакмици...

Mislim da si zaboravio Korzikanca.



Њих не убрајам у ове поменуте часне људе Медитерана и Леванта!

Још увек им нисам опростио Стевицу Марковића!


П.С. - А Малтежани? Њих(а) смо ги заборавили...


Malta at the centre of 'paper' footballer transfers (ЛИНК)


Zašto je ubijena "Vikiliks žena"? (ЛИНК)


Качио ја и пост о томе... (ЛИНК)






П.П.С. - Тићу бре, Сота, не рече ли ти да ћемо о томе, "о та четири угаона потпорна стубића наше културе и цивилизације чије главно обележје су токови новца (коцка, проституција, гудро, фудбал) " другом приликом када будемо давали глобални парастос овој нашој култури и цивилизацији...


"I believe in America. America has made my fortune."



nask nask 10:36 16.06.2018

Physics rulez !

Najmlađi član naše zajednice je upisao i fiziku.


E za tog najmlađeg člana pozdrav od mene, još uvek ima nade da inžinjeri nisu baš sve upropastili.
vcucko vcucko 12:06 16.06.2018

Re: 95 min

tasadebeli

П.С. - А Малтежани? Њих(а) смо ги заборавили...

Da. Inače, ko su ti ljudi, mislim Maltežani, da li postoje uopšte?
Kojim jezikom govore, kako izgledaju, kao Sicilijanci, Arapi, Norvežani, Nubijci? Nemam pojma.
Nisam bio, pretpostavljam ko je bio da je i sreo ponekog. Ovako, sa moje tačke gledišta, u pitanju je neki virtuelni/mitski narod iz stripa o princu Valijantu.
tasadebeli tasadebeli 12:56 16.06.2018

Re: 95 min

vcucko
tasadebeli

П.С. - А Малтежани? Њих(а) смо ги заборавили...

Da. Inače, ko su ti ljudi, mislim Maltežani, da li postoje uopšte?
Kojim jezikom govore, kako izgledaju, kao Sicilijanci, Arapi, Norvežani, Nubijci? Nemam pojma.
Nisam bio, pretpostavljam ko je bio da je i sreo ponekog. Ovako, sa moje tačke gledišta, u pitanju je neki virtuelni/mitski narod iz stripa o princu Valijantu.



Питај то Британце... Они сигурно знају... Пошто се испоставило да Корзиканци и нису баш толико способни људи колико се првобитно мислило...


The French under Napoleon took hold of the Maltese islands in 1798, although with the aid of the British the Maltese were able to oust French control two years later. The inhabitants subsequently asked Britain to assume sovereignty over the islands under the conditions laid out in a Declaration of Rights, stating that "his Majesty has no right to cede these Islands to any power...if he chooses to withdraw his protection, and abandon his sovereignty, the right of electing another sovereign, or of the governing of these Islands, belongs to us, the inhabitants and aborigines alone, and without control." As part of the Treaty of Paris in 1814, Malta became a British colony, ultimately rejecting an attempted integration with the United Kingdom in 1956.

Malta became independent on 21 September 1964 (Independence Day). Under its 1964 constitution Malta initially retained Queen Elizabeth II as Queen of Malta, with a Governor-General exercising executive authority on her behalf. On 13 December 1974 (Republic Day) it became a republic within the Commonwealth, with the President as head of state. On 31 March 1979 Malta saw the withdrawal of the last British troops and the Royal Navy from Malta. This day is known as Freedom Day and Malta declared itself as a neutral and non-aligned state. Malta joined the European Union on 1 May 2004 and joined the Eurozone on 1 January 2008.





nask nask 23:50 16.06.2018

Re: 95 min

Inače, ko su ti ljudi, mislim Maltežani, da li postoje uopšte?


Pa ja znam lično nekolicinu Maltežana, govore srpski i inače jako fini ljudi. Čak ima jedan Maltežanin ovde na blogu koji na svaki komentar odgovori stihom.
vcucko vcucko 01:46 17.06.2018

Re: 95 min

nask
Inače, ko su ti ljudi, mislim Maltežani, da li postoje uopšte?


Pa ja znam lično nekolicinu Maltežana, govore srpski i inače jako fini ljudi. Čak ima jedan Maltežanin ovde na blogu koji na svaki komentar odgovori stihom.

OK, pretpostavljam da su u pitanju naši ljudi koji žive na Malti.
Zanima me, šta znači "etnički Maltežanin"; kakav je to jezik, u koju grupu spada. Ja nešto tripujem da mogu audio da prepoznam skoro sve evropske jezike, a to "skoro" znači da upravo nemam pojma kako zvuči malteški (ili onaj švajcarski romančo i možda još poneki).
Nalaze se između Sicilije i Tunisa/Libije, držali su ih Englezi, osvajali Turci (ima ona priča koju znaju svi pomorci, o admiralu Uluču i njegovom čibuku). Znači veliki mix?
O tome pričam.
nask nask 12:08 17.06.2018

Re: 95 min

Znači veliki mix?

To sam i ja sugerisao. Pojam etniciteta nije nešto univerzalno tj. ne spada u neke standardne osećaje. Tako da svaki grupa to različito doživljava. Pogotovo kad se malo promuvaš po svetu vidiš da ono što je za mene etnicitet, osećaj pripadnosti nekom narodu, za nekog drugog je to totalno nešto drugo. Koliko sam ja ukapirao od Maltežana koje poznajem, Maltežani se osećaju Maltežanima, uključujući i ove koje poznajem. Drugo sama činjenica da žive na ostrvu daje im taj neki pojačan osećaj pripadnosti, u ovom slučaju Malti i Maltežanstvu.
chedimir chedimir 22:50 18.06.2018

Re: 95 min

амерички фудбал је прави спорт,мислим да би ти се учење правила кроз утакмице исплатило,онда би и прави фудбал гледао другим очима,рецимо мој учитељ Хосе који је Мексиканац,иако је прави латинос што се ногомета тиче, преферира амерички фудбал јер је много експлозивнији и разноврснији ...
c_h.arlie c_h.arlie 05:25 19.06.2018

Re: 95 min

chedimir
амерички фудбал је прави спорт,мислим да би ти се учење правила кроз утакмице исплатило,онда би и прави фудбал гледао другим очима,рецимо мој учитељ Хосе који је Мексиканац,иако је прави латинос што се ногомета тиче, преферира амерички фудбал јер је много експлозивнији и разноврснији ...

Za početak bi trebalo da se promeni ime - jer se ono čudo, što neki zovu lopta, tokom celog onog guranja, samo 3 do 4 puta udati nogom.
dragosevacprekosutra dragosevacprekosutra 16:44 19.06.2018

Re: 95 min

Pa ja znam lično nekolicinu Maltežana, govore srpski i inače jako fini ljudi. Čak ima jedan Maltežanin ovde na blogu koji na svaki komentar odgovori stihom.


pa tu je i korto malteze, ali ga nema poodavno...
tasadebeli tasadebeli 13:09 16.06.2018

Судијске играчке-плачке-враћке

Француска - Аустралија 2:1.

Пенал за Аустралију чист к'о суза, пенал за Французе спада у категорију мож' да бидне, не мора да значи и ту никаква модерна технологија неће решити проблем. Други гол Француза чист и ту нема места сумњи захваљујући поменутим модерним технологијама. Лопта прешла целим обимом гол линију.

Гол за Аустралију из пенала дао капитен Миле Јединак, уважени и почасни члан хрватског добровољног пјевачког друштва из Сиднеја.

Иначе, за Аустралију играју још и ликови са презименима попут Вуковић, Бечић, Дегенек, Рогић, Јурић,... (ЛИНК)








П.С - Вечерас игра Нигерија, а? Браћа несврстани?

То не сме да се пропусти...
zilikaka zilikaka 18:42 16.06.2018

Smem ja?

Ništa ne znam o fuzbalu, još manje me zanima, nego kad već napada ovih dana sa svih strana, ne moš ostati imun.
Elem, mene zanima priča o ovim Islanđanima.
Nešto se sećam od ranije priča o ovoj ekipi, kad su se valjda plasirali na SP, da su zapravo autsajderi.
Sad nema nigde da se pročita o tome a nešto mi se javlja da oni u ekipi imaju i poštara i tako još nekih ljudi koji inače žive normalan život i vole da igraju fudbal.

S druge strane ta Argentina i jedan Mesi, vredan verovatno stotine meleona. (nisam ni za njega znala nego ova reklama za čips...)

I ako sam dobro razumela, sretnu se jedan Mesi i jedan poštar sa Islanda, i ovaj mu odbrani penal na utakmici SP.

...volela bih da su mi informacije tačne.
tasadebeli tasadebeli 19:41 16.06.2018

Re: Smem ja?

zilikaka
Ništa ne znam o fuzbalu, još manje me zanima, nego kad već napada ovih dana sa svih strana, ne moš ostati imun.
Elem, mene zanima priča o ovim Islanđanima.
Nešto se sećam od ranije priča o ovoj ekipi, kad su se valjda plasirali na SP, da su zapravo autsajderi.
Sad nema nigde da se pročita o tome a nešto mi se javlja da oni u ekipi imaju i poštara i tako još nekih ljudi koji inače žive normalan život i vole da igraju fudbal.

S druge strane ta Argentina i jedan Mesi, vredan verovatno stotine meleona. (nisam ni za njega znala nego ova reklama za čips...)

I ako sam dobro razumela, sretnu se jedan Mesi i jedan poštar sa Islanda, i ovaj mu odbrani penal na utakmici SP.

...volela bih da su mi informacije tačne.



Одмах да ти кажем, та прича о поштарима са Исланда је одавно прошла. Нису то више поштари, играју они професионални фудбал. најчешће у енглеским лигама и по Скандинавији и Немачкој, Холандији (што је нормално, географски најближи као Звезди и Партизану рецимо Македонци, Црногорци,...).

А овде их нико не рачуна баш у толике аутсајдере јер су на Европском првенству пре две године све изненадили својим играма и били најпријатније изненађење Европског првенства, па сада ипак нико не би хтео да се после угризе за језик зато што их је потценио на старту светског првенства.

И последње што хтедох да ти кажем... Ваљда фудбал и јесте тако магична игра која привлачи много више људи од свих осталих спортова заједно баш зато што се у фудбалу и најчешће догађа да неко ко је много слабији (на папиру), на крају ипак извуче добар резултат против неке сјајне екипе чији играчи вреде на том фудбалском тржишту милионе и милионе.

Сви ми некако волимо да гледамо када давиди побеђују голијате (тако смо васпитавани и на таквим причама смо одрастали од малих ногу), а у фудбалу најпре, међу свим осталим спортовима то може да се догоди.

Можда нас баш због тога тај фудбал од свих спортова највише (по ономе што видимо током утакмице, на терену) некако подсећа на живот.

Милош Црњански је био центарфор у неколико тимова. Говорио је да је добра фудбалска утакмица занимљивија од доброг романа.





П.С. -


Е, сад, ако ти се ове моје фудбалске метафоре о животу учине некако превише натегнутим, у знак извињења за то, окачићу цитат из овог романа "Стадионска грозница" Ника Хорнбија чији сам уводни део линковао у фуснотама у уводном тексту.



„O čemu razmišljaš?“ pita ona.

U tom trenutku lažem. Nisam uopšte mislio o Martinu Ejmisu,
ni Žeraru Depardjeu, niti o laburistima. Ali opsednuti nemaju izbora;
oni moraju da lažu u ovakvim prilikama. Kada bismo govorili
istinu sve vreme, ne bismo bili sposobni da održimo odnose ni sa
jednom osobom iz realnog sveta. Bili bismo prepušteni da istrunemo
sa svojim programima Arsenala ili svojom zbirkom originalnih ploča
„Staksa“ sa plavom etiketom ili svojim španijelima kralja Čarlsa, a
naši dnevni snovi od po dva minuta postajali bi sve duži i duži i duži
dok ne bismo ostali bez posla i prestali da se kupamo, brijemo i jedemo,
i ležali bismo na podu u svojoj sopstvenoj prljavštini po ko zna
koji put video kasetu u nastojanju da napamet naučimo ceo komentar,
uključujući ekspertsku analizu Dejvida Plita u susretu one večeri 26.
maja 1989. (Da ne mislite da moram da proverim datum? Ha!) Istina
je: alarmantno veliki deo prosečnog dana, ja sam moron.


Ne želim da kažem da je razmišljanje o fudbalu samo po sebi
loš način upotrebe mašte. Dejvid Lejsi, glavni komentator za fudbal
u Gardijanu, lepo piše i očigledno je inteligentan čovek, i svakako
mora da posveti još više svog unutrašnjeg života toj igri nego
ja. Razlika između Lejsija i mene je u tom što ja retko mislim. Ja se
sećam, ja fantaziram. Pokušavam da vizualizujem svaki od golova
Alana Smita, prebrojavam terene Prve lige koje sam obišao; jednom
ili dvaput, kad nisam mogao da zaspim, pokušao sam da prebrojim
poimence sve igrače Arsenala koje sam ikada gledao. (Kada sam
bio klinac znao sam imena žena i devojaka Tima Koji Je Osvojio
Duplu Krunu; sada mogu samo da se setim da se verenica Čarlija
Džordža zvala Suzan Fardž, a žena Boba Vilsona Megs, ali je čak i
takvo polovično sećanje potpuno nepotrebno.)

Ništa od svega toga nije misao, u pravom smislu te reči.
Nema uopšte analize, ni samosvesti, niti mentalnog napora, jer
je opsednutima uskraćena svaka vrsta uvida u sopstvene strasti.
Upravo to, na neki način, određuje opsednutog (i služi da objasni
zašto tako malo njih prepoznaju sebe kao takve. Jedan momak koji
je u prošloj sezoni išao da gleda rezervni tim Vimbldona protiv rezervnog
tima Lutona, sasvim sam, jednog ledenog januarskog popodneva
– ne zato da se pokaže kao pravi muškarac ili iz neke vrste
samoironične momačke drskosti, već zato što je bio istinski zainteresovan
– nedavno mi je uporno tvrdio da nipošto nije ekscentrik.)



Stadionska groznica je pokušaj da na neki način sagledam svoju
opsesiju. Zašto taj odnos, koji je počeo kao pritisak na jednog školskog
dečaka, traje gotovo četvrt veka, duže od ma kojeg drugog odnosa
koji sam uspostavio sopstvenom voljom? (Zaista mnogo volim
svoju porodicu, ali ona mi je na neki način nametnuta, a više nisam
u kontaktu sa bilo kojim od drugara s kojima sam se sprijateljio
pre svoje četrnaeste godine – osim sa jednim navijačem Arsenala
iz škole.) I zašto je ta sklonost uspela da preživi moja periodična
osećanja ravnodušnosti, tuge i stvarne mržnje?

Ova knjiga je takođe delom istraživanje nekih značenja koja fudbal
izgleda da ima za mnoge od nas. Postalo mi je sasvim jasno da
moja odanost odaje nešto o mom sopstvenom karakteru i ličnoj
istoriji, ali način na koji se u toj igri uživa izgleda da, nudi sve vrste
informacija o našem društvu i kulturi. (Imam prijatelje koji će to
smatrati pretencioznom besmislicom koja služi sama sebi, nekom
vrstom očajničkog opravdanja koje se može očekivati od čoveka
koji je veoma veliki deo svog slobodnog vremena proveo mizerno
se tresući na hladnoći. Oni su posebno protiv te ideje, jer

ja pokazujem
tendenciju da precenjujem metaforičku vrednost fudbala, pa
ga stoga uvodim u razgovore gde on jednostavno ne pripada. Sada
prihvatam da fudbal nema nikakve veze sa Foklandskom krizom,
aferom oko Ruždija, ratom u Zalivu, rađanjem dece, ozonskim
omotačem, porezima, itd., itd., i želim da iskoristim ovu priliku
da se izvinim svima koji su morali da slušaju moje patetično nategnute
analogije.
)






П.П.С. -

Sad nema nigde da se pročita o tome a nešto mi se javlja da oni u ekipi imaju i poštara i tako još nekih ljudi koji inače žive normalan život i vole da igraju fudbal.



Одатле то, Зили, обично и почиње... Одатле...

Још мало из Хорнбијеве књиге:


Najzad, Stadionska groznica govori o tome kako je biti navijač.
Pročitao sam mnoge knjige koje su napisali ljudi koji očigledno
vole fudbal, ali to je potpuno druga stvar; a pročitao sam i knjige
koje su napisali, da tako kažem, huligani, ali najmanje 95 odsto od
onih miliona koji gledaju utakmice svake godine nikad u životu
nije nikoga udarilo. Zato je ovo za nas ostale, i za bilo koga ko se
pitao kako je to biti ovakav. Iako su pojedinosti u ovoj knjizi vezane
isključivo za mene, nadam se da će se povezati sa svima koji
su se, usred radnog dana ili filma ili razgovora, zatekli kako sanjare
o voleju levom nogom u gornji desni ugao pre deset ili petnaest ili
dvadeset i pet godina.



А Хорнби завршава свој роман причом о томе како себе, у тим годинама када је писао овај роман, опет по ко зна који пут затиче на Арсеналовом стадиону на којем је провео толико времена током толиких година у свом животу откако га је отац одвео на његову прву утакмицу и како се, заправо, ништа није променило, неки лоши играчи тима за који он навија исто тако лоше играју и муче се да дају гол као и онај први пут када га је отац одвео на стадион Арсенала.

Све је исто.

Једино његовог оца, који се одавно упокојио, више нема поред њега на стадиону.

И ту ја препознам себе како се и дан-данас по ко зна колико пута гледајући неку утакмицу на стадиону (Чукарички, Звезда, репрезентација, ко год) окренем на своју леву страну (мој матори је увек седео лево од мене) и заустим да нешто кажем, али мог маторог више нема поред мене, а једино њему сам могао да кажем нешто о тој утакмици која се у том тренутку одвија на терену. (ЛИНК)

Мој матори се упокојио 2000.

Ето, то би било све што бих ја умео да ти кажем за то шта си питала.


zilikaka zilikaka 20:00 16.06.2018

Re: Smem ja?

Одмах да ти кажем, та прича о поштарима са Исланда је одавно прошла.

Šteta. A taman mi se učinilo da život nekad ima bajkovite elemente.
No, dovoljno sam velika da prihvatim da Deda Mraz ipak ne postoji.
Hvala za trud.
tasadebeli tasadebeli 20:29 16.06.2018

Re: Smem ja?

zilikaka
Одмах да ти кажем, та прича о поштарима са Исланда је одавно прошла.

Šteta. A taman mi se učinilo da život nekad ima bajkovite elemente.
No, dovoljno sam velika da prihvatim da Deda Mraz ipak ne postoji.
Hvala za trud.



Нема на чему.

А бајковитих елемената у животу ипак има. Само ми не умемо да их препознамо када нас задесе...
vcucko vcucko 21:54 16.06.2018

Re: Smem ja?

zilikaka
Одмах да ти кажем, та прича о поштарима са Исланда је одавно прошла.

Šteta. A taman mi se učinilo da život nekad ima bajkovite elemente.
No, dovoljno sam velika da prihvatim da Deda Mraz ipak ne postoji.
Hvala za trud.

Bilo je ranije takvih priča. Npr. kad je Norveška pobedila Jugoslaviju sa 3:0 i eliminisala nas za SP u Meksiku 1970. godine. Navodno je za Norvešku igrao i konobar koji je prethodno veče u hotelu služio naše zvezd(ic)e.
Sad, da li je to samo urbana legenda ili je potpuno tačno, ne znam. Mali sam bio da bih se sećao, tako sam posle čuo/čitao. U svakom slučaju, zvuči baš bajkovito. Što bi rekli Talijani: se non e vero, e ben trovato...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana