Ekonomija| Istorija| Politika

Џингис бре - Genghis Khan School of Management by Vučić

Dušan Dobromirov RSS / 18.03.2019. u 22:08

Mnogobrojni naslovi biznis literature se bave uspešnim liderstvom Džingis kana i definišu osnovne principe kojih se on pridržavao. Poslednjih nedelja sam postao uveren da je Vučić pročitao i da pokušava da u praksi primeni principe „Genghis Khan School of Management“. Pobrojaću ove principe i dati komentar na svaki od njih:

1. Lojalnost pre svega – Najbliži saradnici mogu postati samo bezuslovno lojalni i njihovi kvaliteti nisu toliko bitni. Lojalnost je obostrana, pa se lojalnim saradnicima sve toleriše.

Vučićevi najbliži saradnici su mu apsolutno lojalni, ali je teško zamisliti da ga bilo koji od njih može zameniti i ugroziti njegovu lidersku poziciju. Teško je  zamisliti Nebojšu Stefanovića kao predsednika države, Marka Đurića kao predsednika SNS ili Aleksandra Martinovića kao premijera. Dalje, a u  skladu sa ovim principom, Vučić štiti svoje lojalne saradnike: Gašića, „kompletne idiote“ ko god oni bili, Simonovića, Babića, Jutku i (mrzi me dalje da nabrajam). Iz ovoga se može zaključiti kako će se završiti sve sadašnje i buduće afere.

2. Koristiti znanje – Stručnost je veoma važna ali je tereba platiti i takvi saradnici ne mogu biti u užem krugu da ne bi mogli ugroziti lidersku poziciju.

Postoje brojni primeri stranih konsultanata (neki sa lošim referencama kao npr. Toni Bler), ali su ovde interesantniji saradnici koji su zbog stručnosti bili deo sistema, pa zamenjeni. Nabrojimo samo ministre: Vujović, Verbić, Radulović i čudo od deteta Krstić.     

3. Dopusti podređenima da zadrže svoja politička i religijska uverenja dok god su ti lojalni.

Vučić svojim lojalnim koalicionim partnerima (LDP, SPO, LSV i sandžačke partije) dozvoljava da javno zastupaju svoje političke ideje mada su u suprotnosti sa njegovim uverenjem. Ovde je meni (kao navijaču FK“Vojvodina“ Novi Sad) veoma interesantan primer LSV i njihove verzije autonomije.

4. Budi bez kompromisa prema protivnicima – nelojalnima.

Primeri fizičkih napada na neistomišljenike postoje, mada je utisak da su to ekscesi gde se lojalni lokalni „šerifi“ obračunavaju sa ljudima koji njih lično ugrožavaju. Sa druge strane, Vučićeva retorika sadrži kvalifikacije poput: šljam, društvemi talog, izdajnik...

5. Meritokratija – kvantifikovati  kada god je to moguće.

Preterano korišćenje statistika, pokazatelja i brojeva Vučiću šteti i potpuno je kontraproduktivno jer upravo to najviše iritira njegove neistomišljenike. Surovo je svakodnevno slušati o rastu BDP-a, rastu standarda i sl. a živeti u današnjoj Srbiji. Nasuprot tome, Mongoli su kvantifikovali kako bi sprečili preteranu surovost – u situaciji kada su želeli da pogube samo muškarce, a žene i decu ne. Postrojili bi muškarce pored tipičnih mongolskih zaprega sa dva velika točka i oni koji su bili viši od točka bili su proglašavani za odrasle muškarce i pogubljeni (dobro je bilo biti nizak rastom).

6. „Božanska podrška“ – delovati uz uverenje da postoji „viši“ cilj.

Često ćemo od Vučiča čuti da uz njega stoje narod, Rusija, EU ili Tramp – po potrebi. Naravno, tu je i nezaobilazna sveta srpska zemlja Kosovo, kao neiscrpan izvor inspiracije za delovanje.

7. Asketizam i skromnost – biti umeren i požrtvovan pre svega.

Vučić preteruje u isticanju svoje umerenosti, skromnosti, radnih navika, odricanja od svega i svačega. To deluje usiljeno, izveštačeno i samohvalisavo. Usput, često mu se potkrade: „Prvi put u isoriji...“:  

Prema prikazanoj primeni principa, izvesna je škola menadžmenta kojoj pripada Vučić. Kod primene je veoma važna mera stvari, pa se tu javljaju greške. Problem je u tome što je nepismeni Temujin do ovih principa došao kroz praksu, balansirajući u zamišljenom trouglu između: korupcije i paranoje, borbe za vlast i stalnih društveno-istorijskih promena koje su uticale na njegove planove.

 Štrebersko-knjiški pristup u Srbiji ne pomaže i proizvodi sve veću krizu. Nadam se da nas na kraju puta neće sačekati mongolska zaprega.   

 

Atačmenti



Komentari (60)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

aureus aureus 22:53 18.03.2019

Vic o mongolskom ratniku

Dušan Dobromirov Dušan Dobromirov 08:18 19.03.2019

Re: Vic o mongolskom ratniku

Sjajan!!!

Got it.
romi.daba romi.daba 00:45 21.03.2019

Re: Vic o mongolskom ratniku

Gospodin bi trebao da nastavi da se bavi menadžmentom.
mlekac mlekac 01:49 19.03.2019

Je l' tu beše

Bilo i ono: "Svaki Mongol je koristan, ako ništa drugo ono da posluži kao loš primer"?
looping looping 06:16 19.03.2019

1

Ma da.
Ovo sve je Vučićev izum.

On je stvarno prvi u svemu.
antioksidant antioksidant 07:48 19.03.2019

.

loše si pobrojao stručnjake. polovina od navedenih je tu bila zbog marketinga
alselone alselone 08:40 19.03.2019

Đubre je krenulo da tuče i hapsi

to je početak kraja. Sada je samo pitanje da li pada za pola godine, godinu ili tri.
jadragoljub jadragoljub 08:49 19.03.2019

Re: Đubre je krenulo da tuče i hapsi

alselone
to je početak kraja. Sada je samo pitanje da li pada za pola godine, godinu ili tri.

ili 10
alselone alselone 09:59 19.03.2019

Re: Đubre je krenulo da tuče i hapsi

jadragoljub
alselone
to je početak kraja. Sada je samo pitanje da li pada za pola godine, godinu ili tri.

ili 10


Moguće, mada malo verovatno. Mislim da je na sledećim izborima gotov, osim ako izbori budu ubrzo. U tom slučaju još ima šanse, u protivnom ako dočeka jesen, Gotov je.
jadragoljub jadragoljub 10:08 19.03.2019

Re: Đubre je krenulo da tuče i hapsi

alselone
jadragoljub
alselone
to je početak kraja. Sada je samo pitanje da li pada za pola godine, godinu ili tri.

ili 10


Moguće, mada malo verovatno. Mislim da je na sledećim izborima gotov, osim ako izbori budu ubrzo. U tom slučaju još ima šanse, u protivnom ako dočeka jesen, Gotov je.

iskustvo mi govori da svaka vlast od zolobodana naovamo traje 10-12-3 godina.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:49 19.03.2019

Re: Đubre je krenulo da tuče i hapsi

Gotov je.


Prvi preletačevići su vesnici pada.
freehand freehand 10:58 19.03.2019

Re: Đubre je krenulo da tuče i hapsi

stefan.hauzer
Gotov je.


Prvi preletačevići su vesnici pada.

Na koga misliš?
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:13 19.03.2019

Re: Đubre je krenulo da tuče i hapsi

freehand
stefan.hauzer
Gotov je.


Prvi preletačevići su vesnici pada.

Na koga misliš?


Na one politikante sa lokala koji napuštaju odborničke klubove naprednjaka i prave nekakve samostalne.
antioksidant antioksidant 12:47 19.03.2019

Re: Đubre je krenulo da tuče i hapsi

alselone
jadragoljub
alselone
to je početak kraja. Sada je samo pitanje da li pada za pola godine, godinu ili tri.

ili 10


Moguće, mada malo verovatno. Mislim da je na sledećim izborima gotov, osim ako izbori budu ubrzo. U tom slučaju još ima šanse, u protivnom ako dočeka jesen, Gotov je.

ovo je sa inauguracije. tuče od prvog dana. a i hapsi. sada je razlika što se neko otima. dece se poplašio pa je za manje od 15 minuta krenuo da priča o aboliciji (nemogućoj inače) dok njegovo nastavljaju da kevću i lože. svi su im krivi sem njih. dug je put još do smene

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:23 19.03.2019

Ja bih hteo pesmom da ti kažem

Ovde je meni (kao navijaču FK“Vojvodina“ Novi Sad) veoma interesantan primer LSV i njihove verzije autonomije.


I Ljiga je gotova s padom AV-režima, Neša Čanak tačnije; osim ako ne nađe neki volšebni način da se ušlihta Boškiću; a Boškić malo nervozan momak, čini se, i da pamti ko NIJE bio uz njega kada je bio ranjen. Verovatnije da će Borko Stefanović i Goca Čomić nositi steg vojvođanstva u narednoj vladi - što mi je oke, oboje su racionalni i razumni.

PS. Ne briši mi koment, slučajno sam samoobavestio Moderatora!

Черевићан Черевићан 10:32 19.03.2019

краја почетак

ili...izvesnost škole menadžmenta

незахвална балканска прогноза
ветар овде са сви страна дуува,
свак за себе .....политику води
само разум нас ту мож' сачува,

а знано је да кратко памтимо
и сваки пут то скупо платимо

cikaron cikaron 11:12 19.03.2019

Зашто је Вучић и даље на власти?



Вероватно је то једно од најчешћих питања које се поставља у Србији? Пробаћу да одговорим из угла обичног грађана покорног коме су подједнако одвратни и Вучић (СНС без њега се своди на ниво ниже од тренутног СПО-а) и опозиција (ко је то?)
1. Вучић је неоспорно веома интелигентна (и егоистична, нарцисоидна...) особа која је спремна да учи из сопствених грешака али још више из грешака претходних властодржаца. То што је спреман да учи никако не значи да ће нешто другачије деловати већ да ће своје деловање знати да представи као "позитивно". За време Милошевића полиција је уредно излазила на улице и обрачунавала се са демонстрантима и тиме давала додатну пажњу и снагу протестима. Исто и за време жутих. Вучићу не пада на памет да то уради. Пушта масу да се прошета и галами и никоме ништа али зато крајње небитне "инциденте" попут оног са ђубретарима или вешалима, медијски представи као терор или покушај линча некаквих крвожедних мрзитељ српске државе коју он представља.
2. Бирачко тело је исто са све списковима покојника који гласају. Исти који сада гласају за Вучића су ономад гласали за Тадића, Слобу, Коштуницу (мој фаворит)... али за разлику од осталих Вучић успева да их анимира разним (углавном) шареним лажама и, немојте то занемарити, Вучић је константно у некој вукојебини у Србији за коју његови претходници нису поштено ни знали да постоји. Дође неком брђанину председник на ноге!!! Еј...Шта мислиш за кога ће гласати?
3. Неспорно, није лењ. Нон стоп је у некој саморекламирајућој акцији. Обилази, гостује, отвара, помаже, вади из сметова... Ту је и гласачи га виде (и својим очима и путем медија) и даје им неку наду. Сетите се само Тадића и поплава у источној Србији где пита за седативе за кокошке???? Да ли је урадио било шта да га примети геџа из Гаџиног Хана и да види преЦедника који се брине о њему???
4. Преузео је и све лоше ствари од претходника (укључујући комуналце, извршитеље, прескупе комуналије..) али их је увио у лепу, прихватљиву обланду која на око изгледа да је у функцији општег добра. Отвара неке фабрике (истина) по целој Србији али по принципу који је задрцтала ДС, Држава дотира, финансира, ослобађа пореза, тајни уговори (сетите се уговора који је ДС потписала са ФИАТом). Дакле по истој матрици али уз личну иницијативу (погледај број 2) исте кикирикије представља као успехе за разлику од претходника које је болело дупе да се мрдну из круга двојке.
5. Има и неких реалних резултата
-ЈАТ. Пре њега Јат је имао , парафразирам, пет авиона старих 30 година који су летели, по скупим ценама, на 15 дестинација уз велико дотирање државе. Сада имамо 15 авиона, старих 15 година који лете на 50 дестинација уз исто дотирање од стране државе и исте цене.
-Бор... Врећа без дна. Ноћна мора за Србију. Ували кинезима да се они брину о том проблему.
- Железара Смедерево. Рупа без дна. Ваљала Америма док је било тенкова за топљење... Увалио кинезима и ради.
6. За време претходника лоповлук се није баш много скривао. Мање или више сви смо знали (погледај под Бранкица Станковић) за Луку Београд, Шећеране, Колесара и Јањушевића... али сада тај лопвлук, иако је итекако присутан, није толико очигледан. Држи се под (медијском) контролом.Наравно, и ови нестварно лапају али чини се некако паметније, дискретније. А НИКО, НИКОГА од политичара није гонио због отимачине још од 1941. године!!!!! Ни ОВИ ни ОНИ. зашто?
7. Веома успешно приказивање непристрасности институција. По његовом налогу ухапшен је председник општине Гроцка због паљевине. Ухапшени су и билмези који су омлатили Борка Стефановића, ухапшени разноразни ситни кадрови који су се локално уграђивали у разне послиће, смењен Бата Гашић (па касније узнапредовао, када се све мало заборавило)... Одаје утисак да је непристрасан. Претходници се нису трудили да одају чак ни такав утисак.
8. Косово. Више је него јасно да је спреман да га прода. Успео је да своју улогу из деведесетих потпуно анулира и сву кривицу пребаци на претходнике који су избацили УН из дијалога и довели на то место ЕУ (и ту је у праву мада ценим да би и он исто урадио). Потписао оно што се потписати није смело ни по нашем уставу ни по резолуцији 1244 али се упорно "вади" на некакву заједницу српских општина и тобож неприхватању дијалога.
9. Научио је да чује критике и да експресно реагује. Вечита мантра баш сваке опозиције у Србији (укључујући и време док су СРС и касније СНС били у опозицији)је "а где су школе, обданишта, болнице" када год се уради нешто од стране било које власти. Зато сада свако мало реновира неке болнице, отвара клозете по школама, љуби бебе. И други су сигурно нешто радили по том питању али им је Вучић својим личним ангажманом избио аргументе из руку (КЦ Ниш). Што се они нису сликали када пресецају врпцу на отварању реновираног клозета а то ипак јесте посао политичара.
10. Спољна политика. Зар заиста неко мисли да језива већина гласача СНС ставља ЕУ испред Русије? Вучић је направио трик којим је успео да своју политику која је заиста игра на две столице подједнако учини прихватљивом и европској унији и Русима. Тек његовим гласачима није ништа јасно али "русофилски део" тих истих гласача некако успева да види жељу за приближавањем Русији док ЕУ успешно игноришу. МИГ 29 и Путин у Београду су многима довољан разлог да занемаре саветнике Тонија Блера и Шредера који, макар маркетиншки, помажу Вучићи да кроји нашу политику.
11. Невладине организације. Својом топло-хладно, лево-десно политиком, ЕУ-Русија политиком и буџетским финасирањем успео је да их све до једне стави макар у стање мировања. Кандићка, Бисерко, Јелена Милић...Нема их или хвале. Нема шта негативно да се из њихових уста чује о Вучићу. Додати томе и неке кораке поводом убиства Ћурувије који су направљени баш под Вучићем, иако нису дали никакве резултате... резултат - МУК. А и педербал су дозволили.
12. Опозиција. Која опозиција? Ово причам искључиво из личног угла. Не памтим када сам изашао на изборе. Јавно изјављујем и не кријем да сам умерена десница којој је Коштуница (не и ДСС) био добар и логичан избор. Опростите али како да изађем и гласам за некога ко је био на власти и направио дебело срање и измислио СНС (тадић)? Зашто и на основу чега да некоме од њих поново дам свој глас када су ме изневерили? Веровао сам али они су ме продали. Да ме неко под претњом пиштоља прислоњеног на слепоочницу присили да гласам Вучић или Ђилас, тешком муком би заокружио Ђиласа и то искључиво због његовог става око геј параде док би под истим уловима у избору између Вучића илиТадића или лудог Зорана Живковића заокружио Вучића.

П.С. Има још пар ствари које бих анализирао али већ сам се довољно расписао.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:15 19.03.2019

Re: Зашто је Вучић и даље на власти?

Kucamo na vrata zaboravljenih asova.
cikaron cikaron 11:18 19.03.2019

Re: Зашто је Вучић и даље на власти?

stefan.hauzer
Kucamo na vrata zaboravljenih asova.


куц-куц
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:31 19.03.2019

Re: Зашто је Вучић и даље на власти?

cikaron
stefan.hauzer
Kucamo na vrata zaboravljenih asova.


куц-куц



mariopan mariopan 11:47 19.03.2019

Re: Зашто је Вучић и даље на власти?

cikaron


Dobra analiza.

Да ме неко под претњом пиштоља прислоњеног на слепоочницу присили да гласам Вучић или Ђилас, тешком муком би заокружио Ђиласа



Isto. Nemam oči da vidim Đilasa ali mogu da ga progutam ako je samo to izbor. Isto teškom mukom.
Јавно изјављујем и не кријем да сам умерена десница којој је Коштуница (не и ДСС) био добар и логичан избор.


Kad pogledam unazad mogu sa ovim da se složim.
misha.m misha.m 14:23 19.03.2019

Re: Зашто је Вучић и даље на власти?

Lična analiza kojoj se malo šta može zameriti.

Glasam na izborima od '92-ge beše i gotovo uvek sam glsao PROTIV, jer sam retko bio toliko ubeđen da glasam ZA nekog/nešto. I muka mi je od toga.

A upravo na tu kartu igra vlast u ovoj našoj zemlji.
"svi su isti"
"svaka vlast je loša"
"oni su bili na vlasti, pa šta su uradili"
"isti likovi su u politici poslednjih 30 godina"
....
Dodajte sami sve one mantre koje se poslednjih 7-8 godina uspešno plasiraju.

I posle dovoljnog broja ponavljanja se stvori onaj crv koji kaže "ma bolje je da glasam za ove, niko drugi ne uliva poverenje".

Ovo sad ne mislim ja, ali sam čuo ne mali broj ljudi koji upravo tako razmišljaju.

Traže se nova lica, nova energija, novi ljudi.

I pojavi se tu i tamo neko.

I sistem ga vrlo efikasno provuče kroz blato, okalja ga i baci u zapećak.

Na žalost, novi ljudi, nova lica i imena neće moći da pobede ovakvu vlast. To mogu (opet, na žalost) samo oni koji imaju infrastrukturu, organizaciju, sredstva. Pa makar za njih važilo sve ono gore pod znacima navoda.

Tek u nekoj sledećoj iteraciji je moguća geneza nove generacije lidera, ali samo pod uslovom da nekatamonovavlast promeni sistem.

Što je u stvari i najteže.
mariopan mariopan 14:40 19.03.2019

Re: Зашто је Вучић и даље на власти?

misha.m
Na žalost, novi ljudi, nova lica i imena neće moći da pobede ovakvu vlast. To mogu (opet, na žalost) samo oni koji imaju infrastrukturu, organizaciju, sredstva. Pa makar za njih važilo sve ono gore pod znacima navoda.

Tek u nekoj sledećoj iteraciji je moguća geneza nove generacije lidera, ali samo pod uslovom da nekatamonovavlast promeni sistem.

Što je u stvari i najteže.


Mislim da se upravo to sada događa, da sadašnja opozicija, mada su u njoj već kompromitovani ljudi, bude viđena za promenu vlasti.


shone shone 14:57 19.03.2019

Re: Зашто је Вучић и даље на власти?

тешком муком би заокружио Ђиласа и то искључиво због његовог става око геј параде


Ne mogu da se setim kakav je stav imao?
aureus aureus 14:59 19.03.2019

Re: Зашто је Вучић и даље на власти?

misha.m
A upravo na tu kartu igra vlast u ovoj našoj zemlji.
"svi su isti"
"svaka vlast je loša"

Politikolozi kažu da autokrate širom svijeta igraju na tu kartu. Naime, oni su čak spremni i da sami priznaju da ništa ne valjaju ali će se uvijek potruditi da građanima ogade opoziciju i prikažu je istom ili gorom. A ako je ista, čemu promjene?
I tako siroti mali opoziciono nastrojeni birač očajava: vlast mu ne valja, a ne sviđa mu se ni opozicija.
Za to vrijeme režim drma li drma, njemu dobro.

Ono što ovu autokratsku podvalu olakšava jeste to što autokrate vole da razvale politički prostor i da otežaju život svim svojim protivnicima (i političarima i građanima) a u otežanim okolnostima protivnici se:
a) lome, prikljanjaju jačem, kalkulišu i prodaju se,
b) prave neprincipijelne koalicije,
c) troše mnogo energije zbog malo efekta, izgledaju nesposobno,
d) povlače poteze koji redovno izgledaju pogrešni i kontraproduktivni,
e) (katkad dobiju štanglu u glavu, pesnicu u nos ili metak)
f) redovno traže kakvu pomoć izvana pa ih je lako predstaviti kao izdajnike...

I tako dalje.

Ljudima uvijek savjetujem ako primjete da žive u autokratskom režimu - da ne budu preoštri prema opoziciji. Previše je lako biti oštar i kritičan, samo to ne pomaže. Nikad ne treba smetnuti s uma da ona usljed teških okolnosti izgleda gora i nesposobnija nego što jeste. Osim toga, društvo koje je dozvolilo sebi da padne u autokratiju i samo je pokazalo slabost ( u suprotnom ne bi to sebi dozvolilo), a iz autokratije se ne izlazi samo angažovanjem političkog dijela opozicije nego i svih socijalnih slojeva koji treba da ustanu i svrgnu prokletinje i uklone poredak koji ih muči.
Konkretno, u slučaju Srbije, to znači da nije sve na Đilasu, Jeremiću, Lutovcu, Obradoviću, Trifunoviću...oni bez mase ionako ništa ne mogu. Moraju najširi društveni slojevi, razne profesije i starosne grupe, da se dignu i povrate svoju zemlju. I da budu spremni da plate neku cijenu. Ovakvi režimi obično ne padaju potpuno mirno.
aureus aureus 15:00 19.03.2019

Re: Зашто је Вучић и даље на власти?

shone
тешком муком би заокружио Ђиласа и то искључиво због његовог става око геј параде

Ne mogu da se setim kakav je stav imao?

Đilas ne voli gej paradu.
Ali voli Anu Dabović.
shone shone 15:02 19.03.2019

Re: Зашто је Вучић и даље на власти?

Đilas ne voli gej paradu.


A jel voli mačke?
cikaron cikaron 15:18 19.03.2019

Re: Зашто је Вучић и даље на власти?

shone
тешком муком би заокружио Ђиласа и то искључиво због његовог става око геј параде


Ne mogu da se setim kakav je stav imao?

Изричито против.
49 41 49 41 14:31 19.03.2019

Tada i sada

Nekada je kad Tito drzi govor "nas" 5 miliona bilo na mitingu, slusalo radio, gledalo u TV prozorcice pomno slusalo.

Sad je obrnuto, zasto ?!?

Neko je kriv, sto smo zapustili- zacepili kanal DTD, sto smo tek tu i tamo gradili parcijalno autoputeve, zel pruge, turizam, Banje...

Tada i sada, sam smatrao; da je Titova spoljna politika bila jedinstvena, superiorna...
Unutrasnja, klimava, zapustena, puna kontraverzi, nehajnosti.

Tito je pokrenuo, recimo; imas kucu-vrati stan, Zakon o poreklu imovine, ...
Kako je zavrsilo i sta je ucinjeno.

Titovi, pioniri, omladinci su "preko noci"-preogrnuli gunjeve i zatvorili se u svoje nacionalne toreve; od Triglava do Djevdjelije.

Postoji neko-iko; ko moze carobnim stapicem da, sto smo propustali 50 god. sve ucini bajkovito?!?

Sumnjam, nekada i sada!
gedza.73 gedza.73 15:43 19.03.2019

Re: Tada i sada

da je Titova spoljna politika bila jedinstvena, superiorna...

samo da podsetim kako je ta Država prodavala bebe.
pored prodaje oružja trgovina ljudima je vrlo unosan posao.
jes' nemoralno al' kad se dobije stan...
st.jepan st.jepan 17:05 19.03.2019

Re: Tada i sada

gedza.73
da je Titova spoljna politika bila jedinstvena, superiorna...

samo da podsetim kako je ta Država prodavala bebe.

Država prodavala bebe?
Jugoslavija prodavala bebe?
Ozbiljan si?
49 41 49 41 17:08 19.03.2019

Re: Tada i sada

gedza.73
da je Titova spoljna politika bila jedinstvena, superiorna...

samo da podsetim kako je ta Država prodavala bebe.
pored prodaje oružja trgovina ljudima je vrlo unosan posao.
jes' nemoralno al' kad se dobije stan...


U GAK-u usred BG, neko dolazio nocu; stavljao bebe u dzep i odnosio ?!?
SIP ili SUP; vodio racuna-bili smo suplji bataljon i sada i tada.

TO, isti djavo, okrenuli nozeve i puske na prvog komsiju... kolegu na radnom mestu

Mogao sam to da dozivim u SA, "iznele me zlatne vile"-slucajno ili namerno.

gedza.73 gedza.73 18:26 19.03.2019

Re: Tada i sada

ako postoji jedan slučaj da je neko osuđen u tom periodu povlačim reč.
ako ne postoji onda su institucije stajale iza toga.
društvo sa onako razgranatom mrežom doušnika, milicijom, partijskim sudstvom i niko ništa da ne zna od bolnice do izdavanja dokumenata?
prosto neverovatno.

bili smo suplji bataljon i sada i tada.

institucije. najvažnija stavka. sada i tada.
milisav68 milisav68 06:12 20.03.2019

Re: Tada i sada

st.jepan

Država prodavala bebe?
Jugoslavija prodavala bebe?
Ozbiljan si?

Bila afera kod nas u Palanci, jer se obesio doktor koga su hteli da nameste.

Inače, pored beba, prodavana je i koštana srž od beba.

Ništa od toga nije bilo u medijima, pa ti zaključi ko je stajao iza toga.
st.jepan st.jepan 13:06 20.03.2019

Re: Tada i sada

milisav68
st.jepan

Država prodavala bebe?
Jugoslavija prodavala bebe?
Ozbiljan si?

Bila afera kod nas u Palanci, jer se obesio doktor koga su hteli da nameste.
Inače, pored beba, prodavana je i koštana srž od beba.
Ništa od toga nije bilo u medijima, pa ti zaključi ko je stajao iza toga.

Zaključio: Tita!
Jer:
Okešo se neki doktor, prodavana i koštana srž, mediji ćutali, ergo, iza prodavanja beba stoji, ko drugi nego Tita!?
Glavom i tompusom!
Kad bi mi poverio još neku činjenicu, možda bih mogao da zaključim i da li je utržak trpao u svoj džep, ili je tom trgovinom spašavao državni budžet.

freehand freehand 13:13 20.03.2019

Re: Tada i sada

Zaključio: Tita!
Jer:
Okešo se neki doktor, prodavana i koštana srž, mediji ćutali, ergo, iza prodavanja beba stoji, ko drugi nego Tita!?
Glavom i tompusom!
Kad bi mi poverio još neku činjenicu, možda bih mogao da zaključim i da li je utržak trpao u svoj džep, ili je tom trgovinom spašavao državni budžet.

Danak u koštanoj srži
milisav68 milisav68 16:29 20.03.2019

Re: Tada i sada

Zaključio: Tita!

Можда је теби смешно, мени и људима који су били оштећени - није.

Неки су остали без беба или постали инвалиди цео живот због државних службеика који су окретали главу, а ти назови то како хоћеш.
gedza.73 gedza.73 16:38 20.03.2019

Re: Tada i sada

ipak izgleda smo veći Mongoli nego što sam mislio. I da nije kriv samo Džingis Kan.

Stjepane ti hoćeš ovom rečenicom
Okešo se neki doktor, prodavana i koštana srž, mediji ćutali, ergo

da kažeš kako se neki gradonačelnik okešo i kako je najbolje bilo da su mediji ćutali jer se onda za ceo slučaj ne bi ni saznalo? jedna upaljena kuća manje, više?
Da malo pipkanja i nije strašno, šta ta šmizla digla dreku, u naše vreme se znao red. ima da ćutiš i svi srećni?

nema činjenica, nema događaja?

Zašto uopšte opozicija proziva predsednika države kao da on stoji iza svega? pa jel' drugovi i drugarice, on trpa sve u svoj džep? Prodajom Arapima, Francuzima spašava državni budžet?

krađe i prodaje beba je bilo.
ti sad pronađi 'najbolji' odgovor.

a) država nije znala pošto je bila slaba, nije imala institucije pa su kriminalci bili jači od nje
b) Država znala, ništa nije uradila zbog partijske povezanosti a nedostatak institucija i jaka centralna partijska vlast nije dozvoljavala pojedincima da se bore za svoja prava
c) Država je znala ali joj je više odgovaralo da ima kriminalne pojedince koji su se 'okešali' pa ih korumpirana vlast držala kao korisno potrebne 'spavače' u službi Partije

u to vreme 'čvrste ruke' da se radi ovako nešto gde su umešani više od jednog doktora a da niko ništa ne zna je za neverovati.

razumem da je nekome najvažniji bicikl na svetu, da piše blogove gde su policija, sud i država kad njemu kradu kilo gvožđa i po' kile gume, da kolje, ubija i rastrže Munižabine klince i onemoćale narkomane koji su se usudili da džarnu njegovu privatnu svojinu ali da ponižava idiotskim humorom ljude kojima su ukradena deca i koji nisu ni na koji način mogli da dođu do saznanja ako ne do svojih prava jer im je Država stajala na putu to ne razumem.


s druge strane razumem da su najbučniji u zahtevima za promene oni koji u stvari n e žele nikakva sistemska, zakonska rešenja koja su jednaka za sve već se samo bore da njima i njihovim partijskim saborcima bude dobro.

dakle Mongoli naoružajte se i udrite jedni po drugima. Neka jači pobedi. tu ste negde po snazi i pameti.
ja ću gledam sa rezervnog položaja.
freehand freehand 16:57 20.03.2019

Re: Tada i sada

razumem da je nekome najvažniji bicikl na svetu, da piše blogove gde je policija, sud i država kad njemu kradu kilo gvožđa i po' kile gume, da kolje, ubija i rastrže Munižabine klince i onemoćale narkomane koji su se usudili da džarnu njegovu privatnu svojinu ali da ponižava idiotskim humorom ljude kojima su ukradena deca i koji nisu ni na koji način mogli da dođu do saznanja ako ne do svojih prava jer im je Država stajala na putu to ne razumem.


s druge strane razumem da su najbučniji u zahtevima za promene oni koji u stvari n e žele nikakva sistemska, zakonska rešenja koja su jednaka za sve već se samo bore da njima i njihovim partijskim saborcima bude dobro.

Iz dosadašnjih nastupa bilo je potpuno jasno da si glup, što i nije tako strašno dok tebi i tvojoj okolini to ne smeta.
Iz ovog gore citiranog vidi se nešto drugo: da si zao. Ovakvu količinu podmetačina i insinuacija da bi se uvredio i unizio ideološki neistomišljenik ne koristi niko bez ozbiljne falinke u karakteru.
Pa ćemo se s tim u skladu i pozdraviti, ovog puta zauvek.
Nema više ni kafane kao opcije.
Samo izbegavanje u svakom smislu i u svakoj situacji.
neverovatan neverovatan 17:20 20.03.2019

Re: Tada i sada

freehand
razumem da je nekome najvažniji bicikl na svetu, da piše blogove gde je policija, sud i država kad njemu kradu kilo gvožđa i po' kile gume, da kolje, ubija i rastrže Munižabine klince i onemoćale narkomane koji su se usudili da džarnu njegovu privatnu svojinu ali da ponižava idiotskim humorom ljude kojima su ukradena deca i koji nisu ni na koji način mogli da dođu do saznanja ako ne do svojih prava jer im je Država stajala na putu to ne razumem.


s druge strane razumem da su najbučniji u zahtevima za promene oni koji u stvari n e žele nikakva sistemska, zakonska rešenja koja su jednaka za sve već se samo bore da njima i njihovim partijskim saborcima bude dobro.

Izdosadašnjih nastupa bilo je potpuno jasno da si glup, što i nije tako strašno dok tebi i tvojoj okolini to ne smeta.
Iz ovog gore citiranog vidi se nešto drugo: da si zao. Ovakvu količinu podmetačina i insinuacija da bi se uvredio i unizio ideološki neistomišljenik ne koristi niko bez ozbiljne fgalinke u karakteru.
Pa ćemo se s tim u skladu i pozdraviti, ovog puta zauvek.
Nema više ni kafane kao opcije.
Samo izbegavanje u svakom smislu i u svakoj situacji.

Ne slažem se!
Gedža nije glup!
freehand freehand 17:24 20.03.2019

Re: Tada i sada

Ne slažem se!
Gedža nije glup!

To je gora varijanta.
neverovatan neverovatan 17:27 20.03.2019

Re: Tada i sada

freehand
Ne slažem se!
Gedža nije glup!

To je gora varijanta.

Kakva varijanta?
Atomski mrav Atomski mrav 17:28 20.03.2019

Re: Tada i sada

Kakva varijanta?


Koji vajat?
st.jepan st.jepan 18:09 20.03.2019

Re: Tada i sada

gedza.73
ipak izgleda samo veći MOngoli nego što sam ja mislio. I da nije kriv samo Džingis Kan.

Stjepane ti hoćeš ovom rečenicom
Okešo se neki doktor, prodavana i koštana srž, mediji ćutali, ergo

da kažeš kako se neki gradonačelnik okešo i kako je najbolje bilo da su mediji ćutali jer se onda za ceo slučaj ne bi ni saznalo? jedna upaljena kuća manje, više?
Da malo pipkanja i nije strašno, šta ta šmizla digla dreku, u naše vreme se znao red. ima da ćutiš i svi srećni?

nema činjenica, nema događaja?

Zašto uopšte opozicija proziva predsednika države kao da on stoji iza svega? pa jel' drugovi i drugarice, on trpa sve u svoj džep? Prodajom Arapima, Francuzima spašava državni budžet?

krađa i prodaja beba je bilo.
ti sad pronađi 'najbolji' odgovor.

a) država nije znala pošto je bila slaba, nije imala institucije pa su kriminalci bili jači od nje
b) Država znala, ništa nije uradila zbog partijske povezanosti a nedostatak institucija i jaka centralna partijska vlast nije dozvoljavala pojedincima da se bore za svoja prava
c) Država je znala ali joj je više odgovaralo da ima kriminalne pojedince koji su se 'okešali' pa ih korumpirana vlast držala kao korisno potrebne 'spavače' u službi Partije

u to vreme 'čvrste ruke' da se radi ovako nešto gde su umešani više od jednog doktora a da niko ništa ne zna je za neverovati.

razumem da je nekome najvažniji bicikl na svetu, da piše blogove gde je policija, sud i država kad njemu kradu kilo gvožđa i po' kile gume, da kolje, ubija i rastrže Munižabine klince i onemoćale narkomane koji su se usudili da džarnu njegovu privatnu svojinu ali da ponižava idiotskim humorom ljude kojima su ukradena deca i koji nisu ni na koji način mogli da dođu do saznanja ako ne do svojih prava jer im je Država stajala na putu to ne razumem.


s druge strane razumem da su najbučniji u zahtevima za promene oni koji u stvari n e žele nikakva sistemska, zakonska rešenja koja su jednaka za sve već se samo bore da njima i njihovim partijskim saborcima bude dobro.

dakle Mongoli naoružajte se i udrite jedni po drugima. Neka jači pobedi. tu ste negde po snazi i pameti.
ja ću gledam sa rezervnog položaja.



Ovo je bio tvoj odgovor meni?
Ozbiljno pitam.
Na prvi pogled liči da jeste jer citiraš mene, ali veruj, ne provaljujem u kakvoj je taj odgovor vezi s onim što sam gore napisao ja.

gedza.73 gedza.73 20:09 20.03.2019

Re: Tada i sada

Ovo je bio tvoj odgovor meni?
Ozbiljno pitam.

samo prvi deo. neke stvari se ne rade bez znanja države.

drugi nema veze sa tobom. izvini što sam napisao tako kao da se ceo komentar odnosi na tebe.
jadragoljub jadragoljub 20:41 20.03.2019

Re: Tada i sada

samo prvi deo. neke stvari se ne rade bez znanja države.

a ti pouzdano znaš da je ovosa decom radila država? imaš neke podatke-činjenice?
ako imaš što ih ne podeliš sa roditeljima te dece.
gedza.73 gedza.73 20:55 20.03.2019

Re: Tada i sada

a ti pouzdano znaš da je ovosa decom radila država?

Država nekog uhapsila?
Država nije nikog uhapsila?
Država izdavala dokumenta, potvrde roditeljima koje je po zakonu dužna, poštovala proceduru?
Država nije izdavala, nije poštovala proceduru?

imaš neke podatke-činjenice?

ne ja. Država to radi. Štiti svoje građane, postupa u skladu sa zakonom. Normalna Vs. nenormalna država.
svako se oseća komotno u jednoj ili drugoj prema svojim načelima.
jadragoljub jadragoljub 21:56 20.03.2019

Re: Tada i sada

gedza.73
a ti pouzdano znaš da je ovosa decom radila država?

Država nekog uhapsila?
Država nije nikog uhapsila?
Država izdavala dokumenta, potvrde roditeljima koje je po zakonu dužna, poštovala proceduru?
Država nije izdavala, nije poštovala proceduru?

imaš neke podatke-činjenice?

ne ja. Država to radi. Štiti svoje građane, postupa u skladu sa zakonom. Normalna Vs. nenormalna država.
svako se oseća komotno u jednoj ili drugoj prema svojim načelima.

znači imaš samo pretpostavke i lična ubeđenja kao činjenice.
bloger201 bloger201 22:04 20.03.2019

Re: Tada i sada

Ja razumem mržnju! Prema sistemu, "socijalizmu", Titu, ... Ali OVO - ovo je ipak previše, čak i od deklarisanog četnika!!! Da su se u SFRJ prodavale bebe!!?? To je STVARNO neverovatno!!! Pa čak bih rekao na granici prijema u Lazu...
gedza.73 gedza.73 23:00 20.03.2019

Re: Tada i sada

jadragoljub
znači imaš samo pretpostavke i lična ubeđenja kao činjenice.

Dragoljube, ti verovatno imaš činjenice i podatke a ne pretpostavke i lična ubeđenja da su devedesetih kriminalci organizovano krali automobile, švercovali gorivo i cigare sami ili u sprezi sa državnim vrhom?

evo ti samo deo 'istražnog novinarstva' iz sedamdeset druge koji se bavi temom legalnog usvajanja.

Javna je tajna: poneki danski advokati uzimaju, preračunato u naše stare dinare, milion i po do dva i po miliona, da bi sproveli usvojenje jugoslovenskog deteta.

Za te poslove svedoka nema, stvari se naziru, predpostavljaju, nekad postoje veoma jake sumnje da je čak i majka dobila novac, da bi stavila svoj potpis na akt usvojenja. Ipak, ništa ne može da se učini, nema dokaza. Postoje nagađanja koja mogu nepravedno da optuže najpoštenije učesnike u jednom humanom delu, baš zato što ne pogađaju one koji su stvarno nečasni.

Neko će reći da je to - preterano. Možda i jeste, ali činjenica da postoje uslovi da se sve ovo događa. Ako se ništa ne izmeni počeće, s pravom, da se priča i više nego sada, mada nam je i ovoliko dovoljno za svetsku "reputaciju". Pitanje je: šta da se izmeni, kad propisa zapravo - UOPŠTE NEMA.


ponavljam u onako uređenom sistemu gde se sve znalo o svakome, gde su ljudi prisluškivani, cnikareni, gde su se znale 'javne tajne' a da se ne zna ko, gde i kako krade decu, izdaje potrebna uverenja, falsifikuje malo je verovatno.

džingiskanovanje devedesetih je samo nastavak tako postavljenog sistema.
jadragoljub jadragoljub 23:51 20.03.2019

Re: Tada i sada

Za te poslove svedoka nema,

predpostavljaju,

jake sumnje da je čak i majka dobila novac,

Postoje nagađanja koja mogu nepravedno da optuže


ponavljam u onako uređenom sistemu gde se sve znalo o svakome, gde su ljudi prisluškivani, cnikareni, gde su se znale 'javne tajne' a da se ne zna ko, gde i kako krade decu, izdaje potrebna uverenja, falsifikuje malo je verovatno.

stvar je u tome što ti misliš da je taj sistem bio tako, po tvom, uređen.
a eto bvidiš nije, svašta se događalo a da sistem nije imao pojma.
ali ko će tebi da dokaže, tiznaš bolje od nas koji smo živeli utom sistemu.
to koliko je direktora i ostalih komunista otišlo u zatvor kad su uhvaćeni u proneveri ili drugim mutnim radnjama , to za tebe ne postoji,za tebe je jedina istina da su komununisti na čelu sa titom radili sve te pronevere, falsifikovanja i ostale zločine i da niko nije ništa radio na svoju ruku i bez njihovog znanja.
ali svako dobro , uživaj u svojim ubeđenjima. ko sam ja da ti rasturam stožer života.
st.jepan st.jepan 00:02 21.03.2019

Re: Tada i sada

gedza.73
Ovo je bio tvoj odgovor meni?
Ozbiljno pitam.

samo prvi deo.

Iskreno, ni tu ne provaljujem smislenu vezu, no dobro, ne treba kvariti.
I još iskrenije, imam i ja poneki trip, ne volem kad mi ga kvare.
neke stvari se ne rade bez znanja države.

Zavisi šta smatraš državom, tj. koji hijerarhijski nivo je za tebe dovoljan da bi neku zvaničnu strukturu nazvao državom.
Za mene, država je državni vrh.
Al nebitno, sam si objasnio zašto tužilaštvo nije reagovalo i zašto su su mediji (mahom) ćutali:
ništa ne može da se učini, nema dokaza.
gedza.73 gedza.73 00:05 21.03.2019

Re: Tada i sada

Pa čak bih rekao na granici prijema u Lazu...

delikt mišljenja.

osobe koje su kritikovale vlast su u SFRJ bile proglašene za neuračunljive i bez suđenja smeštane u psihijatrijske bolnice. posebno sedamdesetih godina.
pravni osnov su vukli iz zakona pedeset prve godine.

Amnesti interntational ima evidenciju, zalagao se za nekoliko slučajeva, ljudi po otpustu iz bolnica su nezavisnim pregledima proglašavani za zdrave osobe.

penzionisani pukovnik, borac rasinskog partizanskog odreda podneo je tužbu protiv TIta zbog represija, grešaka i stradanja boraca tokom rata. proveo po ustanovama 15 godina.
psole mnogih apela, čak i svetskih medija oslobođen 1986. novim pregledima proglašen za zdravog.

Čoveka koji je izgovorio kako je narod imao više prava u kraljevini, da su najviši predstavnici gori od SSovaca proveo pet i po godina.

uzbunjivač iz Sarajeva zbog raskrinkavanja srodnika uticajnih poltičara, objavljivanja njihovih krađa i malverzacija nasilno smešten u ustanovu gde je zbog elektroškovoa ostao invalid.

zbog optužbi za korupciju i bezakonje najviših organa penzioner iz Pančeva smešten na psihijatriju u Vršcu na 9 godina.

zbog 'blaćenja države koja je poznata u svetu po poštovanju ljudskih i političkih prava' i traženja prava i slobode za izražavanje mišljenja i slobodu dijaloga, kao i neophodnost uvođenja parlamentarne demokratije odveden u Lazu Lazarević sedamdeset pete.

zbog pokazivanja prstom na sliku J.B. Tita uz reči 'ko je ovaj' odveden u ludnicu na 29 meseci (izveštavali BBC, Dojče Vele, GLas AMerike..)

profesorka zbog kritike obrazovnog sistema i stanja u školstvu hospitalizovana na psihijatriju.


jadragoljub jadragoljub 00:15 21.03.2019

Re: Tada i sada

delikt mišljenja.

za sve što si naveo postoje svedoci i dokazi pa je delovala represija.
ali ovde jednostavno nema svedoka nema nikakavih tragova sem sumnje i priča.
ali stvarno deluje umobolno verovati da je vrh vlasti to radio.
uostalom da je to radila vlast, ona bi ladno davala umrlice i sva dokumenta. ona to može, kao što je sasvim legalno davala kriminalcima originalne falš pasoše, policjijske lične karte. ona je u posedu i mogućnosti da na bilo kom dokumentu napiše bilo šta.
šta je za nju jedna umrlica da e napiše? ništa. a sprečila bi baš ovakve sumnje.
freehand freehand 15:07 19.03.2019

Temudžin i Vučić

1. Daleko je Martinović od Vučićevog bliskog sardnika. Ni treći krug.
A taman onoliko bizu koliku mu lanac dopušta.
Gazda ih sve drži ucenjenim i korumpiranim.
2.Nikakvog tu znanja nema. Ministar Vujović bio je uz Kori Udovički jedini ekspert koji je toj vladi prišao. Sve ostalo je treća klasa i niže, dupeglavci i teletabisi.
Ne znam kakve su im savetničke linije ali čisto sumnjam da i tu ima ičeg pomena vrednog. A rezultati su im svi u skladu sa tim. Tek kad odu većina će postati svesna razmera razaranja, duhovnog i materijalnog, koje smo doživeli i koje je još u toku.
3. Ni vlast ni podređeni nemaju nikakva uverenja, pa ni politička ili religijska. Sve je zamenjeno kultom vođe. I svi, kao pačići, ponavljaju ono što vučić izgovara. Ok, mogu to da razumem za naprednjake, to je suva bagra i šoder ali treba slušati i espeesovce. Predrag marković mi je, priznajem, bio iznenađenje da sebi dozvoli da ponavlja floskule koje diktira Informer u jutarnjem izdanju.
... i tako dalje. Interesanatna teza na početku. Do kraja - niđe veze.

aureus aureus 15:15 19.03.2019

Re: Temudžin i Vučić

freehand
Tek kad odu većina će postati svesna razmera razaranja, duhovnog i materijalnog, koje smo doživeli i koje je još u toku.

Ja bih ovdje priložio jedan amandman: vjerovatno je biti svjesna samo u nekoj nepotpunoj mjeri. Moj je utisak da ni u ranim dvijehiljaditim a ni danas ljudi nisu do kraja ukapirali koliki se pad desio tokom devedesetih. I kako je bila duboka rupa iz koje je trebalo da se izlazi, i uz kakve napore.
neverovatan neverovatan 20:39 19.03.2019

Re: Temudžin i Vučić

freehand
1. Daleko je Martinović od Vučićevog bliskog sardnika. Ni treći krug.
A taman onoliko bizu koliku mu lanac dopušta.
Gazda ih sve drži ucenjenim i korumpiranim.
2.Nikakvog tu znanja nema. Ministar Vujović bio je uz Kori Udovički jedini ekspert koji je toj vladi prišao. Sve ostalo je treća klasa i niže, dupeglavci i teletabisi.
Ne znam kakve su im savetničke linije ali čisto sumnjam da i tu ima ičeg pomena vrednog. A rezultati su im svi u skladu sa tim. Tek kad odu većina će postati svesna razmera razaranja, duhovnog i materijalnog, koje smo doživeli i koje je još u toku.
3. Ni vlast ni podređeni nemaju nikakva uverenja, pa ni politička ili religijska. Sve je zamenjeno kultom vođe. I svi, kao pačići, ponavljaju ono što vučić izgovara. Ok, mogu to da razumem za naprednjake, to je suva bagra i šoder ali treba slušati i espeesovce. Predrag marković mi je, priznajem, bio iznenađenje da sebi dozvoli da ponavlja floskule koje diktira Informer u jutarnjem izdanju.
... i tako dalje. Interesanatna teza na početku. Do kraja - niđe veze.


Slažem se!
Ovo jeste mehur od sapunice.
shone shone 15:11 19.03.2019

Temüjin



amika amika 10:38 20.03.2019

Re: Temüjin

kick68 kick68 22:49 19.03.2019

Mongol

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana