Budućnost| Ekologija| Nauka| Planeta| Zdravlje

Sumrak Izlazećeg Sunca

Time Bandit RSS / 26.04.2021. u 16:09

Za Taiji u Japanu bilo je ranije i više od dva svedoka, ali se sada i filmadžija 27 godišnji Ali Tabrizi dopisao na tu listu sa novim Netflix documentarcem Seaspiracy. Prica počinje tamo, na licu mesta, sa scenama masovnih ubijanja delfina, i nastavlja sa preteranim ribolovom, pomorom, na plavorepe tune, kitove, ajkule... Glad za profitom, podržan novim tehnologijama traženja i pronalaženja, i usisavanja ribljeg fonda, bez obzira na opšte eko posledice po mora i okeane , su glavne karakteristike današnje Industrije komercijalnog ribolova.

Sa svakom novom scenom, Tabrizi otkriva prevare, podmićivanje, kradju, i druge aktivnosti multimilijarderske insdustrije morske hrane, pojedinih vlada i interesnih grupa koje potpomažu u eko destrukciji.

Ali otkriva da i neke od organizacija i saveta za zaštitu životne sredine sasvim dobro žive od takve situacije, zamagljući realnost i sklanjajući pogled u stranu. Slično je bilo poznato i ranije, kada bi neke humanitarne organizacije od npr 100% sakupnjenih dobrotvornih prihoda potrošili na sopstvene plate i troskove 70%, a za ostalih 30% kupe neku hranu od svoje tetke i posalju u Afriku. Svi zadovoljni, donatori jer pomažu gladnoj deci, zaposleni u dobrotvornim organizacijama tkzv rođačka kurta i murta zbrinuta, a i tetka gladi brk. Jedino je problem u samoj Africi, jer im nije potrebno toliko brašna, a višedenijske donacije su totalno zaustavile poljoprivredu i normalni izradi- prodaj kupi, normalni tok stvari.

Kako primećuje EcoWatch Alijev dokumentarac putem snimljenog materijala i kroz razgovore sa poznavaocima materije otkriva da:

- Odbačene ribolovačke mreže i oprema predstavljaju većinu dubreta u okeanima

- Većina vrsta riba u okeanima nestaće za 27 godina (3, 4 dekade)

- Preterani komercijalni ribolov je opasniji po ekosistem od uništavanja šuma

- Održiva morska hrana je mit

- Riba iz ribnjaka je većinom zaražena i obolela od svakojakih bolesti

- Thai ribolovci koriste decu robove na brodovima

- Rešenje je u smanjenju, ili potpunom odustatajanju od ribe u ishrani 

Za većinu od pokazanog i rečenog sam svedok, obilazeći godinama razne okeane, mora, jezera i reke. Primetna je praznina, nema više većih primeraka ribljih predatora. Jata riba su drastično smanjena, predhodne decenije se moglo videti po par desetina, a sada dva tri manja primerka.

Neposredno pre Kurone, na jednom od dubljih zarona u okeanu, a prilikom povratka na brod i dodavanja iz vode Kapetanu nekoliko boca sa vazduhom i smešom kiseonika, nervozni Kapetan pokušava da me ubrza da što pre izađem iz vode rečima "Primetio sam ajkule tu okolo na površini". "Nema ovde ajkula", odgovaram, "Nema šta da jedu, nema ribe, nema ničega..."

Drastično se smanjio i broj vrsta krupnije ribe, ostala je samo manja riba i to na manjim dubinama oko koralnih grebena. U manjim ostrvskim zemljama, beda i glad, mali broj starih ribarskih brodića u luci ukazuje da primitivnim metodama nije moguce živeti od ribolova. Takvo stanje stvari koriste ploveće fabrike smrti razvijenih zemalja koje modernim tehnologijama mogu pronaći i to malo ribe što je preostalo. Ilegalni ribolov brodovima koji su veći i brži od siromašnih vladinih brodova obalske straže je česta pojava.Većina vrsta ugroženih vrsta riba je starosedelačka, resident, i kad se one putem preteranog ribolova odstrane ništa neće doći na upražnjeno mesto. Na nekim rekama i jezerima nema više ničeg živog u mutnoj vodi koja zaudara na bolest. Duboke su naslage mulja, sivo i tamno kao na Mesecu...

 

2014 na blogu  Krvavo izlazeće sunce sam napisao u komentarima, a mislim da je i dalje relevantno:

" Lokalni Delfinarijum u kome je ovaj mladunac albino delfin zatočen je stvarno jedinstven, jer pored programa sa delfinima i drugim morskim životinjama, nudi na prodaju i njiihovo meso. Šanse da preživi posle odvajanja od majke i porodice su veoma male.

Paradoksalno je da ovaj nazovi muzej Taiji Whale Museum, koji je klanica za morske sisare koji su u njemu zatočeni i u njemu nastupaju za hranu, nehotice pomaže svetskom mnjenju da ostane fokusirano na masakre koji se događaju u tom mestu svake godine od Septembra tekuće pa sve do samog Marte naredne. Zatoćeništvo albino delfina će držati stalnu tenziju i pritisak na japansku vladu, kojii je ranije slabio tokom pauze u divljanju. Pauza u divljanju nije posledica dobrodusnosti koljača, ili japanske vlade nego jednostavna činjenica da se putevi migracije delfina i kitova u to doba godine menjaju i onemogućavaju zločince da stignu nedužne žrtve.

Sve ovo širi vrlo ružnu sliku o Japanu i njihovim standardima u lovu i ribolovu kao i tolerisanje visokih procenata štetnih materija u namirnicama. Ovo će prvenstveno vrlo dobro shvatiti korporativni Japan koji prodaje svoje proizvode širom sveta. Jasno je da tretiranje potrošača u svetu tipa e sada ćemo mi da Vam prodajemo naše proizvode a Vi nemojte da pitate za ono što se dešava u našoj zemlji jer ovo nije masakar nego naša tradicija, neće proći. Uništavanje svetske prirodne baštine i morskih resursa u morima i okeanima širom sveta je predvođeno japanskim nezasitom ribljim apetitima i glađu za profitom, i protivno je mnogim svetskim konvencijama koje je i Japan potpisao.

Svakako da primanje krvavih origamija i protesnih pisama u japanskim diplomatskim i poslovnim predstavništima nije prijatno. Olako ustupanje mesta na svetskom tržištu iskoristiće njihovi glavnii konkurenti da ponude alternativne proizvode i osnaže kao glavni snabdevači. Zbog toga mislim da će pritisak velikih japanskih korporacija biti jedan od glavnih razloga za japansko popuštanje u ovom slučaju. Udar po džepu bi mogao da opameti pogrešnu novoustanovljenu tradiciju, jer apelovatii na savest i moral ljudi koji se tim osobina ne odlikuju teško može dati bilo kakve rezultate.

Sledeći pritisak, koji bi da je svet normalan trebao da bude prvi, bi trebao da dođe od savesnih ljudi koji shvataju da dugotrajno izlaganje toksičnim materijama tipa merkjurija iz mesa delfina i kitova, prvenstveno kroz unete namirnice, nepopravljivo šteti najosetljivijima a to su trudnice i deca u razvoju. Istraživanje i praćenje trudnica i dece u poslednje skoro tri decenije na Farskim ostrvima pokazuje zabrinjavajuće rezultate. Uključivanje toksičnog mesa kitova i delfina u ishranu rezultira oštećenju mozga kod dece i manifestuje se slabijim pamćenjem, poremećenom motorikom, i srčanim smetnjama.

Treči pritisak, to smo svi mi, svetska javnost koja će prenositi detalje uvek kada se dogodi sličan masakar. Nema te uvale u kojoj se mogu sakriti japanski kasapi. Eko zaštita i ostvareni rezultati pokazuju uvek istu matricu, borbu sa korumpiranim gulikožama političarima, lokalnim vlastima i nazovi biznisima. Nije Japan prvi a ni poslednji koji će morati da odustane (Kanada npr. zbog foka je vrlo zanimljiv slučaj).

Japanska vlada ne može da pobedi u ovom slučaju, jer takva pobeda će biti njihov totalni poraz i moralni a i finansijski. Preostaje im samo da uspore poraz, ako su pametni predaće se čim prije..."



Komentari (242)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Черевићан Черевићан 19:14 26.04.2021

по qrcu одосмо

ili, pametni predaće se čim prije

баланс нам се .......Светoм нарушио
од кад људи .............игноришу људе,
затим ......шуме,ваздух ,реке,океане
поступци с'рибама не треба да чуде
Time Bandit Time Bandit 19:20 26.04.2021

Re: по qrcu одосмо

поступци с'рибама не треба да чуде


nece ovo dugo da traje, najverovatnije jos nekoliko decenija...

Hvala na druzenju gosn Svet
alselone alselone 19:27 26.04.2021

Odličan tekst

Zaista mračno stanje, nisam imao pojma na kojoj dubini ponora se već nalazimo.
Hvala na tekstu.
Time Bandit Time Bandit 19:41 26.04.2021

Re: Odličan tekst

Tnx, veliki je pad u zadnje dve, a za 5 do 6 decenija ce se voditi ratovi za pijacu vodu i mesta za proizvodnju hrane
alselone alselone 19:44 26.04.2021

Re: Odličan tekst

Tnx, veliki je pad u zadnje dve, a za 5 do 6 decenija ce se voditi ratovi za pijacu vodu i mesta za proizvonju hrane


Veruj da sam istu stvar pomislio pošto sam pročitao tekst. Kako si rekao da ribe nestaje za 40, gledam da ćemo već na pola tog puta osetiti prve posledice i pritiske pa onda računam da će se i za života naših generacija započeti neki od ratova na ove teme, za šta sam mislio da će nam trebaju još stotinak godina.

Onda dalje razmišlja, da li je zemljište i dalje najbolja investicija. Jako dugoročno verovatno da jeste. Uzdunav negde. Pošto će planinske reke zarobiti u MHE ili će ih prodati.
maksa83 maksa83 19:46 26.04.2021

Re: Odličan tekst

Pošto će planinske reke zarobiti u MHE ili će ih prodati.


"Kada je reč o životnoj sredini, Čomić kaže da ima "problem slušanja" s jedne strane zelenog populizma, s druge strane zelenog nihilizma."

haklberi_tom haklberi_tom 19:49 26.04.2021

Re: Odličan tekst

maksa83
Pošto će planinske reke zarobiti u MHE ili će ih prodati.


"Kada je reč o životnoj sredini, Čomić kaže da ima "problem slušanja" s jedne strane zelenog populizma, s druge strane zelenog nihilizma."


A kleli smo se u našu Goooocu!
Jebote!
Užas!
alselone alselone 19:57 26.04.2021

Re: Odličan tekst

"Kada je reč o životnoj sredini, Čomić kaže da ima "problem slušanja" s jedne strane zelenog populizma, s druge strane zelenog nihilizma."


Što se ona koji moj uopšte i petlja u to?
maksa83 maksa83 20:00 26.04.2021

Re: Odličan tekst

Što se ona koji moj uopšte i petlja u to?

Neampojma, sve joj se nešto pomešalo. Zaključujem i po tome što je kada su je pitali za Palmu odbila da odgovori na pitanje.

Time Bandit Time Bandit 20:00 26.04.2021

Re: Odličan tekst

"Kada je reč o životnoj sredini, Čomić kaže da ima "problem slušanja" s jedne strane zelenog populizma, s druge strane zelenog nihilizma."


Pokazala i ranije "politicku normalizaciju" stanja stvari, dodas jos i par teorija sa primesama populizma & nihilizma i da vidis...
alselone alselone 20:13 26.04.2021

Re: Odličan tekst

Zaključujem i po tome što je kada su je pitali za Palmu odbila da odgovori na pitanje.

Verovatno vežba dijalog i dalje.

Što se tiče samih obnovljivih izvora, priča je tu veoma komplikovana. Biće tu još svašta u narednim godinama, ali ono što je nesporno već u ovom momentu je da će se priča izbrutforsovati. Više nema dilema da li prelazimo ili ne, prelazimo i to veoma ubrzo. Ovaj auto što ga čekam ko ozebo sunce, Škodilak, verovanto je poslednji auto koji kupujem na fosilno gorivo. Bene će možda svoj novi od prošle godine možda morati prodati pre vremena.

angie01 angie01 20:14 26.04.2021

Re: Odličan tekst

Čomić kaže da ima "problem slušanja"


hebote, ona je specijalizovala neutralni debilizam-izbegavanje odgovora, cinjenja,...svega,...

problem slusanja, pa uspostavljanje dijaloga, pa pojmasi koji ne razumeju,...besmisleni krugovi nicega, preskupo placenih.
gedza.73 gedza.73 20:42 26.04.2021

Re: Odličan tekst

maksa83
Palmu

Umro sam od smeha (možda su već izbacili po mrežama, nemam pa ne pratim)
Mora neki sekund ranije da bi se uhvatio 'tok' Palminih misli. Od 19:40 i Aki briljira na 19:51



Molim? Da.




nsarski nsarski 21:00 26.04.2021

Re: Odličan tekst

Onda dalje razmišlja, da li je zemljište i dalje najbolja investicija. Jako dugoročno verovatno da jeste. Uzdunav negde. Pošto će planinske reke zarobiti u MHE ili će ih prodati.


I u mnogim rekama je kritično zbog otrova. Evo jedne uspomene iz Paragvaja, 2017. godine. Rio Tinto Alcan tamo radi sa aluminijumom.


maksa83 maksa83 21:55 26.04.2021

Re: Odličan tekst

Molim? Da.



Jeste, na 19m30s kreće teturanje.
alselone alselone 06:20 27.04.2021

Re: Odličan tekst

I u mnogim rekama je kritično zbog otrova. Evo jedne uspomene iz Paragvaja, 2017. godine. Rio Tinto Alcan tamo radi sa aluminijumom.


Rio Tinto i litijum su mnogo veći od nas. Nisu ovi naši uopšte imuni na koruptivne novce ali bez obzira na to, siguran sam da se ništa ne pitaju. Bez litijuma nema električnih vozila i nema solarnih i vetro generatora, a pošto smo zaključili da je ovo što sada imamo sranje, onda se ne postavlja pitanje trebaju li nam rudnici.

Ceo prelazak na struju je jedan veliki zamajac privredi od praktično same nule, od sirovina i rudnika, preko "srednje" industrije, finalne industrije, tehnologije, softvera, univerziteta, istraživanja, sve se pokriva zapravo, tu su i promene praktično celokupnog elektroenergetskog sistema kao najvećeg sistema koji je čovek napravio itd. Prosto, negde se para moraju plasirati da se okrenu par puta, odlučeno je da je to struja, deluje da je odlučeno i da je to mobility, i to je to drugovi.

Ja uopšte nemam dilemu da li rudnici litijuma dolaze ili ne, jedino što može da nas spase je da ga ovde nema dovoljno. Ali kako sam napisao pre par nedelja, Simens po svojim internim krugovima zapošljava ljude na automatizaciji rudnika, deluje da ga ima dovoljno i da sve počinje ubrzo.
gedza.73 gedza.73 20:36 27.04.2021

Re: Odličan tekst

Jeste, na 19m30s kreće teturanje

To pokušava varku telom da se vadi kako ne bi bio kolateralna šteta.

U celoj gužvi je meni nastrašnije da je sve izgleda bilo opštepoznato ali da se iz fioke vade gresi samo po potrebi.

Drug Mića Jovanović je tek posebna priča.
zaharaga zaharaga 16:24 30.04.2021

Re: Odličan tekst

Time Bandit
Tnx, veliki je pad u zadnje dve, a za 5 do 6 decenija ce se voditi ratovi za pijacu vodu i mesta za proizvodnju hrane


Znaci, bolje se ipak ne vakcinisati.
Time Bandit Time Bandit 18:18 30.04.2021

Re: Odličan tekst

zaharaga
Time Bandit
Tnx, veliki je pad u zadnje dve, a za 5 do 6 decenija ce se voditi ratovi za pijacu vodu i mesta za proizvodnju hrane


Znaci, bolje se ipak ne vakcinisati.


Ha,ha,ha, cini se da je pitanje cvd19 vakcinacije vrlo kompleksno, znacemo vise za dve do tri godine (tacno toliko nameravam da izbegnem politicku histeriju koja insistira na vakcinaciji),mislim da ce se vakcina davati najmanje 4-puta godisnje (pocetna + 3 revakcinacije) dok se ne pojavi farmaceutska kuca sa zbirnom vakcinom (ta firnma ce da namlati pare poprilicno) od koje cemo biti zavisni kao od upotrebe paste za zube :)

Ovo je radi primera, predpostavljam da je i u drugim zemljama slicno, da nije lako izracunati znacajno povecan nivo smrtnosti tokom perioda cvd19 pandemije

Milan Novković Milan Novković 10:45 02.05.2021

Re: Odličan tekst

nsarski
Onda dalje razmišlja, da li je zemljište i dalje najbolja investicija. Jako dugoročno verovatno da jeste. Uzdunav negde. Pošto će planinske reke zarobiti u MHE ili će ih prodati.


I u mnogim rekama je kritično zbog otrova. Evo jedne uspomene iz Paragvaja, 2017. godine. Rio Tinto Alcan tamo radi sa aluminijumom.


alselone
...

Ja uopšte nemam dilemu da li rudnici litijuma dolaze ili ne, jedino što može da nas spase je da ga ovde nema dovoljno. Ali kako sam napisao pre par nedelja, Simens po svojim internim krugovima zapošljava ljude na automatizaciji rudnika, deluje da ga ima dovoljno i da sve počinje ubrzo.

Rudnici litijuma pa ostali, i kad spominjete reke i Rio Tinto - nisam odavno čitao, ali se sećam da u Australiji reke unose neverovatne količine đubreta u more.

I iako oni, Australija, štite ovog baticu dole (Potato Cod) bljuju to đubre, Kinezi i ove "ribice" jedu -njima je to ko brancin, samo veliki (do 2m, i do 110k - ovde smo mi "sportisti" pokušali da mu maznemo zlato na boyancy control, on nama na visinu (not a big deal kod mene) pa težinu (big deal, ovde sam imao 110-115Kg, ali je zato veći od moje ćerke - ume da bude teritorijalan/lna, ak kad je čuola da smo iz Srbije rekaola je da možemo da plivamo sa njim na dohvat ruke

Šteta što mi ćerka nije u kadru, iako nisam 100% da sam fotku ja napravio, a umeo sam u ovo vreme da pravim ovako dobre (početak je bio težak, po apsolutno prvom pokušaju, kada sam WB uradio na skoro beloj palubi broda, i dobio super fotke, kako sam počeo da trošim novac na opremu i sve više se trudim jedno vreme su mi fotke bile sve gore







Time Bandit Time Bandit 18:14 02.05.2021

Re: Odličan tekst

[quoteMilan Novković]
nsarski
Onda dalje razmišlja, da li je zemljište i dalje najbolja investicija. Jako dugoročno verovatno da jeste. Uzdunav negde. Pošto će planinske reke zarobiti u MHE ili će ih prodati.


I u mnogim rekama je kritično zbog otrova. Evo jedne uspomene iz Paragvaja, 2017. godine. Rio Tinto Alcan tamo radi sa aluminijumom.


alselone
...

Ja uopšte nemam dilemu da li rudnici litijuma dolaze ili ne, jedino što može da nas spase je da ga ovde nema dovoljno.


Na kraju ce matematika pobediti, treba videti i neke od alternativnih odbijajucih opcija takodje.

Rudnici litijuma pa ostali, i kad spominjete reke i Rio Tinto - nisam odavno čitao, ali se sećam da u Australiji reke unose neverovatne količine đubreta u more.

Ovo se desava svuda u svetu, narocito posle kisnih sezona- veci vodostaj, iz okoline u reke, iz reka u jezera i okeane / more. Cesto se desava da je vrlo opasno roniti na pocetku sezone u rekama i jezerima jer mnogo djubreta ugrozava bezbednost.

I iako oni, Australija, štite ovog baticu dole (Potato Cod) bljuju to đubre, Kinezi i ove "ribice" jedu -njima je to ko brancin, samo veliki (do 2m, i do 110k - ovde smo mi "sportisti" pokušali da mu maznemo zlato na boyancy control, on nama na visinu (not a big deal kod mene) pa težinu (big deal, ovde sam imao 110-115Kg, ali je zato veći od moje ćerke - ume da bude teritorijalan/lna, ak kad je čuola da smo iz Srbije rekaola je da možemo da plivamo sa njim na dohvat ruke


Vrlo dobar fotos, ta riba u divljini je prilicno agresivna, a tamo gde se ljudi / ronioci cesce pojavljuju postaje trpeljiva :)
angie01 angie01 19:56 26.04.2021

kako dobar tekst,

sa tako jezivom temom, koja na zalost obradjuje istinu, stvarnost...distropija u najavi,... brzim koracima.

...moja glavna baka, (koja je bila jedna zmaj zena, celog zivota u raznim neokolnostima se borila za dobro prilicno uspesnoi nikada nije odustajala), kada je vec onemocala i nije mogla da uobicajeno svrcka, nego je samo lezala, sto je za nju bilo nepriordno stanje, u nekoj novoj blagosti je govorila, kako je svet divan, a zivot pun neverovatnih mogucnosti, samo eto postoje neke strahote i lososti koje sve to krvare, za koje je kriv jedino covek.
Time Bandit Time Bandit 20:10 26.04.2021

Re: kako dobar tekst,

u nekoj novoj blagosti je govorila, kako je svet divan, a zivot pun neverovatnih mogucnosti, samo eto postoje neke strahote i lososti koje sve to krvare, za koje je kriv jedino covek.


Meni je ovaj mladic Ali Tabrizi bio simpatican na prvi pogled opisujuci svoje pokusaje u ranoj mladosti da se izbori sa plasticnim cevcicama, kasikama, viljuskama... , a da bi kasnije saznao sta je u stvari velika vecina djubreta u okeanima i morima :)
bene_geserit bene_geserit 22:49 26.04.2021

Re: kako dobar tekst,

opisujuci svoje pokusaje u ranoj mladosti da se izbori sa plasticnim cevcicama, kasikama, viljuskama... , a da bi kasnije saznao sta je u stvari velika vecina djubreta u okeanima i morima

Nisam baš siguran u vezi ovoga. Sva ta sitnija plastika koja se rekama uliva u okena se relativno brzo razgradi na mikro-komade koji završe po morskom dnu, u ribama i gde sve ne, a imaš komade mikroplastike i u kiši. Ne bi rekao da i taj deo nije veliki problem.
Time Bandit Time Bandit 23:24 26.04.2021

Re: kako dobar tekst,

Nisam baš siguran u vezi ovoga.


Ako stignes pogledaj film, rekao sam u "ranoj mladosti" decko nije bio svestan ostalog djubreta koje je daleko vece... Ali tako se uce deca da bi kasnije bilo nesto od njih :)

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:03 26.04.2021

nije sve tako crno

pošto je broj spermića kod zapadnog sveta od 1973. do 2011. spao sa 99 miliona u ml na 47.1 miliona u ml, za tih par decenija nećemo ni moći da se reprodukujemo, zahvaljujući nama takvima kakvi smo (čitaj plastika i ostali endokrini disruptori). ista stvar i kod žena. već sad postoje mnogi mladi parovi koji ne mogu da imaju decu. priroda se uvek pobrine da ti vrati bar istom merom.

Izvor
bene_geserit bene_geserit 22:58 26.04.2021

Re: nije sve tako crno

endokrini disruptori

Verovatno dobrim delom i zbog epidemije obesity-ja.

Nego čini mi se da će "rešenje" da se traži u kloniranjima, genetskim modifikacijama i sl. sranjima, u tome leže pare.
nsarski nsarski 23:05 26.04.2021

Re: nije sve tako crno

bene_geserit
endokrini disruptori

Verovatno dobrim delom i zbog epidemije obesity-ja.

Nego čini mi se da će "rešenje" da se traži u kloniranjima, genetskim modifikacijama i sl. sranjima, u tome leže pare.


Ovo je fascinantno.

Time Bandit Time Bandit 23:21 26.04.2021

Re: nije sve tako crno

za tih par decenija nećemo ni moći da se reprodukujemo,


bar mozemo da pokusavamao :)

"Nije sve tako crno" cesto cujem od starijih. Na Zapadu, po istrazivanju, stariji (penzioneri) su najzadovoljnija grupa. Ko vele sta da se cimam za 3,4,5, dekada kad ja to necu da dozivim...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:36 27.04.2021

Re: nije sve tako crno

Verovatno dobrim delom i zbog epidemije obesity-ja.

da, to najviše utiče na žene, ali ovo pogađa oba pola: izloženost estrogenu utiče na neravnotežu između estrogena i androgena koji utiče na razvoja jajnika i genitalija u fazi razvoja dok je beba još u stomaku. kod devojčica kao rezultat imamo lažni, preuranjeni pubertet, teškoće u začeću, nemogučnost začeća, patološki ishodi trudnoće, PCOS, benigni tumori, endometrioza...kod dečaka estrogen utiče na testosteron (fali ga) i reproduktivni organi se ne razvijaju kako treba, sve je manje spermatozoida, javlja se neplodnost, tumori...isti kurac.

već sad imamo mnogo dece koje su zbunjene koji su pol. toga će biti sve više. i to nije izmišljeni hajp i uticaj društvenih mreža - hajp ide odatle jer dece ima sve više, ali ne i pravi uzrok. trebalo bi bukvalno sutra očistiti sve pesticide, naftu i derivate, plastiku (uglavnom onu koja sadrži BPA) da bismo posle jedno 3-4 generacije dobili decu koja neće imati te promene. e sad, ko će očistiti mikroplastiku iz vode pitam ja vas? lepo rekoh, krajćaozdao. a riba će opet biti. :)

ps. BPA takođe izaziva gojaznost jery androgeni hormoni i insulin...
bene_geserit bene_geserit 04:08 27.04.2021

Re: nije sve tako crno

krajćaozdravo. a riba će opet biti.

Nemoj da si fatalista. Evo vidiš da sad, kad smo shvatili da je 5 do 12, ljudi su se homogenizovali, nisu više alavi nego solidarni, brinu o budućim pokoljenjima a ne o tome da otmu još šta mogu pa šta košta da košta.
alselone alselone 12:47 27.04.2021

Re: nije sve tako crno

ostali endokrini disruptori)

Kozmetika nas takođe uništava polako i dubinski. Šta se sve danas trpa u kozmetiku, to nije normalno. A problem je što korporativna nauka ide brže od zvanične nauke pa uvek sa velikim zakašnjenjem saznajemo šta je trpano.

Time Bandit Time Bandit 15:18 27.04.2021

Re: nije sve tako crno

BebaOdLonchara

da, to najviše utiče na žene, ali ovo pogađa oba pola
pisao o tome nesto ranije
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:20 28.04.2021

Re: nije sve tako crno

kroz hranu ulazi najviše jer čak i ako nije zapakovana u plastiku, u toku industrijske obrade hrane se ona već kontaminira.
alselone alselone 15:37 28.04.2021

Re: nije sve tako crno

kroz hranu ulazi najviše jer čak i ako nije zapakovana u plastiku, u toku industrijske obrade hrane se ona već kontaminira.


A veoma je malo ima koja nije zapakovana u plastiku. A što je najgore, često se hrana pakuje topla u plastiku. Brrrrrr. Vrela supa iz plastike - jbt.
nikvet pn nikvet pn 16:23 28.04.2021

Re: nije sve tako crno

BebaOdLonchara
izloženost estrogenu utiče na neravnotežu između estrogena i androgena koji utiče na razvoja jajnika i genitalija u fazi razvoja


Све тачно. Али откуд то у нашој храни?

У тову свиња до ЈУС-а (105-115кг) назимад од 70-80кг по природи ствари улази у пубертет. Уместо прирастом баве се другим стварима што продужава време и поскупљује тов. Против тога у сточну храну додају се параестрогене материје за супресију полног развоја и мушких и женских јединки. Бесполни телетабиси грувају по кило и кусур дневног прираста и очас ето их у хладњачи.

После се чудимо:

kod devojčica kao rezultat imamo lažni, preuranjeni pubertet, teškoće u začeću, nemogučnost začeća, patološki ishodi trudnoće, PCOS, benigni tumori, endometrioza...kod dečaka estrogen utiče na testosteron (fali ga) i reproduktivni organi se ne razvijaju kako treba, sve je manje spermatozoida, javlja se neplodnost, tumori...

tess1 tess1 05:59 27.04.2021

Finning

Poslije dokumentarca na Arte o supi od ajkulinih peraja (znaku prestiža na kineskim vjenčanjima i afrodizijaku za Japance) svakom mislećem (ok, ima ih manje nego što mislimo) čovjeku je jasno da brutalnost procesa kad hvataju ajkulu, izvlače na palubu, odsjeku peraje i bace živ trup nazad koji potone na dno: nije vječno.





p. s. dobar blog
cmix909 cmix909 13:22 27.04.2021

Re: Finning

tess1
... brutalnost procesa kad hvataju ajkulu, izvlače na palubu, odsjeku peraje i bace živ trup nazad...

Ovo je maltene ispoljavanje neznih ribarskih osecanja u odnosu na dranje kopnenih pasa nazivo, a narocito u poređenju s bear bile farming-om, iz cega se da zakljuciti da su se neka deca vise igrala s plasticnim ajkulicama, nego sa plisanim kucama i mecama.
Time Bandit Time Bandit 14:52 27.04.2021

Re: Finning

u odnosu na dranje kopnenih pasa nazivo

ovako izgleda relativizacija, ribe, ajkule, kitovi, u milionima tona, se porede sa drugim nesrecnim slucajevima / tradicijama
iz cega se da zakljuciti

pojma nemam sta ste hteli reci
Time Bandit Time Bandit 15:09 27.04.2021

Re: Finning

znaku prestiža na kineskim vjenčanjima i afrodizijaku za Japance

Ovdi je problem nagli rast srednje klase u zadnjih nekoliko dekada u Kini, jer sada mogu da priuste sebi dosta stvari o kojima su sanjali.
Nema ukusa supa od ajkulinih peraja kao ni bilo kakvog afrodizijaka.
Neko bi rekao / mislio da ce se u Kini postepeno, sa kasjenjem, razviti i moralno / kulturoloska strana, svest o nepotrebnom unistavanju i pomoru, itd.
Ali to se nece desiti ako je suditi po Japanskom slucaju.
Po svet N. Koreja je najmanje zlo u tom delu sveta.
bene_geserit bene_geserit 17:58 27.04.2021

Re: Finning

ovako izgleda relativizacija, ribe, ajkule, kitovi, u milionima tona, se porede sa drugim nesrecnim slucajevima / tradicijama

Meni tu smeta što mi, koji smo istrebili naše kopnene predatore i razne druge divlje životinje u našim predelima krenemo da popujemo ostrvskim narodima oko ubijanja morskih predatora i ribe.
tess1 tess1 18:43 27.04.2021

Re: Finning

Meni tu smeta što mi, koji smo istrebili naše kopnene predatore i razne druge divlje životinje u našim predelima krenemo da popujemo ostrvskim narodima oko ubijanja morskih predatora i ribe.

Meni se čini da je ovo tvoje kontriranje puka dokolica, ti si samo sit čovjek u Kaliforniji, nemaš adut u rukavu ali imaš već prepoznatljiv način za blef (opšte mjesto, to su psihološke finte socijalnih mreža), formiraš priču suprotnu od one koja je aktuelna. Ok, došle su na red ajkule, arogancija i brutalnost lova na ajkule radi peraja (i tri kašike skupocjene supe za polusvijet) se može uporediti sa lovokradicama na npr slonovske kljove? Tačno. Ali, ti si sad "mi", ko smo "mi"? Mi u Kaliforniju, mi blogeri, mi u Srbiji (šta znam, možda smo mi u Srbiji istrijebili neku vrstu ptica tako što smo od krila pravili afrodizijak za brata Srbina, da li smo?, il ko zna, preljepoticama kremu za lice od sušenih krila ptice, da li smo?, odsječemo krila (ti i ja, mi) pticu živu bacimo tamo niz put i stavimo krila u torbu, jel ti potrebna supa?, meni ne, ni supa ni krema, ok, prodali smo i obogatili se). Je li tebi baš, baš toliko stalo da ne znam kako bih rekla, na koncu skreneš pažnju na sebe da si se sad ubaci među nas koji smo davno istrijebili te slonove, bijele tigrove i lavove, i pume, i sad gluvarimo po blogu i pazi molim te nešto morališemo tamo tim ostrvskim dobrim ljudima koji bi samo pojeli supu od ajkule. Čovječe. Ne podcjenjuju inteligenciju ljudi toliko, nema smisla.
Time Bandit Time Bandit 18:46 27.04.2021

Re: Finning

bene_geserit
Meni tu smeta


Ako ti smeta produzi dalje...

Uostalom cela tvoja recenica je vrlo glup iskaz u celini i celosti, sto bi Zika rekao

tess1 tess1 18:47 27.04.2021

Re: Finning

Ovo je maltene ispoljavanje neznih ribarskih osecanja u odnosu na dranje kopnenih pasa nazivo, a narocito u poređenju s bear bile farming-om, iz cega se da zakljuciti da su se neka deca vise igrala s plasticnim ajkulicama, nego sa plisanim kucama i mecama.

Da, bolje mi je da ne znam.
tess1 tess1 18:48 27.04.2021

Re: Finning

pojma nemam sta ste hteli reci

Time, cmix909 nije neprijatelj. :)
tess1 tess1 18:50 27.04.2021

Re: Finning

Ovdi je problem nagli rast srednje klase u zadnjih nekoliko dekada u Kini, jer sada mogu da priuste sebi dosta stvari o kojima su sanjali.
Nema ukusa supa od ajkulinih peraja kao ni bilo kakvog afrodizijaka.
Neko bi rekao / mislio da ce se u Kini postepeno, sa kasjenjem, razviti i moralno / kulturoloska strana, svest o nepotrebnom unistavanju i pomoru, itd.
Ali to se nece desiti ako je suditi po Japanskom slucaju.
Po svet N. Koreja je najmanje zlo u tom delu sveta.

Da, postoji šira slika. Nadmašila nas je, ne samo ajkule.
angie01 angie01 18:58 27.04.2021

Re: Finning

Zika


RIP


Time Bandit Time Bandit 19:00 27.04.2021

Re: Finning

tess1
pojma nemam sta ste hteli reci

Time, cmix909 nije neprijatelj. :)


ok, vazi, poljubicu je tri puta ako je zensko, i stvar resena

napisao sam ranije par postova (koje nisam objavio jer nije bilo vreme i svest) o istrebljenju i nehumanom ponasanju prema zivotinjama, npr. majmuni koje su koristili za istrazivanje hepatitisa i tako zarazene ih odneli na pusto ostrvo da tamo crknu, o gorilama, o ludom lovcu koji ubija stotine lisica, o psihopati koji uziva ubijajuci svinje, itd
Time Bandit Time Bandit 19:03 27.04.2021

Re: Finning

angie01
Zika


RIP




Lepo je B92 napiao o njemu, a i komentari tamo su lepi i pristojni:

"Žika Obretković poznat je kao ulični svirač, pisac poezije, vatreni govornik, dugogodišnji Minimaksov gost na radiju, kandidat za predsednika Srbije, obožavalac zelene salate, darodavac osmeha i prijatelj Beograda.

Neizostavni deo njegovog asesoara čini i pletena torba prebačena preko desnog ramena i dve drvene frulice u ruci.

Niko ne zna kada je ovaj neobični čovek došao u Beograd. Jedino što je sigurno jeste da su se on i Beograd zavoleli na prvu odsviranu notu. Prvenstveno se proslavio svojim čuvenim, kako ih sugrađani nazivaju, vatrenim govorima na radnim akcijama u Studentskom gradu kojima je motivisao omladince da bolje rade."

bene_geserit bene_geserit 19:03 27.04.2021

Re: Finning

ti si samo sit čovjek u Kaliforniji

Za razliku od tebe koja si gladna ? Mada, možda i jesi ako i dalje jedeš onako ko na onoj slici.
ko smo "mi"?

Mi Evropljani koji smo potrebili većinu divljih životinja, posebno predatora po Evropi prilično davno. OK, ostao je poneki vuk i poneki meda tu i tamo.
A volimo i da idemo na safarije po Africi. Volimo da imamo stvari napravljene od slonove kosti.

Pazi, ja nisam rekao da nije užas to što rade sa ajkulama. Samo da to treba ostaviti tim ostrvskim narodima da reše umesto nekog popovanja iz daleka iz perspektive nekoga ko ne vidi balvan u sopstvenom oku.
nikvet pn nikvet pn 19:06 27.04.2021

Re: Finning

bene_geserit
krenemo da popujemo ostrvskim narodima oko ubijanja morskih predatora i ribe.


Гле чуда, то је сасвим тачно. Ми копнени народи итекако имамо морално право да попујемо острвским... зашто? Зато што смо ми копнени народи направили одрживи супститут некадашњој ловини у виду сточарства и пратеће експанзије доместификованих врста. Успешна прехрана човечанства је цивилизацијски домет у равни вакцина. Слободно Докс и хербивори нека на то пљуцкају, то је хипокризија, знају врло добро да ни њих као авангарде без тога не би ни било.

Дакле да, за разлику од нас копнених ви острвски народи нисте направили одрживи супститут вашој традиционалној морској исхрани. Неограниченом похлепом зашли сте у јавно добро човечанства и читаве планете.
angie01 angie01 19:07 27.04.2021

Re: Finning


Niko ne zna kada je ovaj neobični čovek došao u Beograd


Zika legenda!
tess1 tess1 19:11 27.04.2021

Re: Finning

Pazi, ja nisam rekao da nije užas to što rade sa ajkulama. Samo da to treba ostaviti tim ostrvskim narodima da reše umesto nekog popovanja iz daleka iz perspektive nekoga ko ne vidi balvan u sopstvenom oku.

Blefiraš, slabe karte u rukama imaš.

Za razliku od tebe koja si gladna ? Mada, možda i jesi ako i dalje jedeš onako ko na onoj slici.

Ccc :))
angie01 angie01 19:11 27.04.2021

Re: Finning

ja nisam rekao da nije užas to što rade sa ajkulama. Samo da


klasicni smarac.
Time Bandit Time Bandit 19:11 27.04.2021

Re: Finning

Samo da to treba ostaviti tim ostrvskim narodima da reše umesto nekog popovanja iz daleka iz perspektive nekoga ko ne vidi balvan u sopstvenom oku.


Probaj da nadjes na netu kako Japan kupuje glasove u UN od ovih malih ostrvskih zemalja za rezolucije tipa zabrane i ogranicavanja ribolova
tess1 tess1 19:14 27.04.2021

Re: Finning

ok, vazi, poljubicu je tri puta ako je zensko, i stvar resena

Čini mi se da je prosvjećen muškarac. Neki fini gospodin. :)

napisao sam ranije par postova (koje nisam objavio jer nije bilo vreme i svest) o istrebljenju i nehumanom ponasanju prema zivotinjama, npr. majmuni koje su koristili za istrazivanje hepatitisa i tako zarazene ih odneli na pusto ostrvo da tamo crknu, o gorilama, o ludom lovcu koji ubija stotine lisica, o psihopati koji uziva ubijajuci svinje, itd

Objavi, ljudska mizerija me inspiriše.
maksa83 maksa83 19:21 27.04.2021

Re: Finning

A volimo i da idemo na safarije po Africi.

Kad vidim nekog ponosnog lovca sa nogom na mrtvom lavu/žirafi u Africi najčešće je Amerikanac ili Amerikanka.

Eh da, da ne zaboravim ni Teksašanina koji mi je pokazivao odstreljenog jelena na telefonu kog je roknuo na svom imanju. To je onaj što ima (između ostalog) i četiri kalaša ("one of them yugo" ) a najvoli rumunski jer ima najslabiji trzaj. Par minuta kasnije su se se on i mlađi (ktože Teksašanin ) kolega hvalili da su u Centralnoj Americi za neku sića lovu pobili (kaže) 1500 ptica za nekoliko dana. Hiljadu i petsto. Kaže mlađi kolega "yeah we fucking smoked 'em man" <smeh>. Šta koj kurac debili...
haklberi_tom haklberi_tom 19:23 27.04.2021

Re: Finning

maksa83
A volimo i da idemo na safarije po Africi.

Kad vidim nekog ponosnog lovca sa nogom na mrtvom lavu/žirafi u Africi najčešće je Amerikanac ili Amerikanka.

Eh da, da ne zaboravim ni Teksašanina koji mi je pokazivao odstreljenog jelena na telefonu kog je roknuo na svom imanju. To je onaj što ima (između ostalog) i četiri kalaša ("one of them yugo" ) a najvoli rumunski jer ima najslabiji trzaj. Par minuta kasnije su se se on i mlađi kolega (ktože Teksašanin ) kolega hvalili da su u Centralnoj Americi za neku sića lovu pobili (kaže) 1500 ptica za nekoliko dana. Hiljadu i petsto. Kaže mlađi kolega "yeah we fucking smoked 'em man" . Šta koj kurac debili...

Gamad!
angie01 angie01 19:28 27.04.2021

Re: Finning

Šta koj kurac debili...


ne znam da l ima odvrtnijeg sporta od ovog,
Time Bandit Time Bandit 19:30 27.04.2021

Re: Finning

a najvoli rumunski jer ima najslabiji trzaj.


nije dizajn u pitanju, nego nedostatak kvalitetnih delova

ha,ha,ha, prosto nisam pametan koji je losiji bugarski ili rumunski, nas je bio prilicno dobar
alselone alselone 19:37 27.04.2021

Re: Finning

Kad vidim nekog ponosnog lovca sa nogom na mrtvom lavu/žirafi u Africi najčešće je Amerikanac ili Amerikanka.


U Škoda salonu u Novom Sadu, jednom jedinom, direktor kretenčina ima slike na kojima stoji pored ubijenog lava, lavice, geparda, gnua ili nešto slično (nisam dobro video) i još drugih životinja, samo se svetlo odbijalo od stakla pa se ne vidi dobro ceo zid.
bene_geserit bene_geserit 19:52 27.04.2021

Re: Finning

U Škoda salonu u Novom Sadu, jednom jedinom, direktor kretenčina ima slike na kojima stoji pored ubijenog lava

Evo već polako dolazimo do tema kojima treba da se bavimo, a ne da li Japanski ribari odseku ajkuli peraje. Ja bi počeo sa time šta lovci rade po Srbiji.
Pa kad počistimo svoje dvorište možemo i o Japanskim ribarima.

Nego znam za jedan slučaj nekih naših ljudi koji su (mislim tamo negde 80-tih) otišli na Safari u Afriku i decu (tinejdžere) im pojeli lavovi, zajebavali se nešto noću kad nisu smeli da izlaze.
alselone alselone 19:54 27.04.2021

Re: Finning

Ja bi počeo sa time šta lovci rade po Srbiji.


Direktor Škode nije ubijao lavove po Srbiji.

Koliko ja znam a Nik će reći više o tome, lov je u Srbiji doveden prilično u red. Ima tu i tamo još uvek krivolova, ima i iživljavanja za Italijane, ali to je sve minimalno.

bene_geserit bene_geserit 20:07 27.04.2021

Re: Finning

nije ubijao lavove po Srbiji

Eto ideje za privredni razvoj, da uvezemo lavove pa da organizujemo Safarije, ionako po selima po planinama u Srbiji niko ne živi.

Nego, jel stvarno misliš da je krivica za to ubijanje lavova pre svega na tim Afričkim zemljama a ne na nama Evropljanima koji pravimo potražnju ?
tess1 tess1 20:09 27.04.2021

Re: Finning

Direktor Škode nije ubijao lavove po Srbiji.

Ma nemoj. :)

Evo već polako dolazimo do tema kojima treba da se bavimo, a ne da li Japanski ribari odseku ajkuli peraje.

Može, nije mi bilo teško pronaći Priručnik koji svaka poštena kuća ima u mom kraju, umal napišem u Africi. :)

alselone alselone 20:12 27.04.2021

Re: Finning

Nego, jel stvarno misliš da je krivica za to ubijanje lavova pre svega na tim Afričkim zemljama a ne na nama Evropljanima koji pravimo potražnju ?


Mislim da su od celog sveta Evropljani na najvišem stadijumu svesti što se tiče zaštite životinja i prirode i da ne trebamo dozvoliti ostalima da 2000 godina ubijaju svoju prirodu pa da onda budemo "egal" i da se bavimo zaštitom, pošto će biti prekasno jer ni danas nije daleko od prekasno.
bene_geserit bene_geserit 20:13 27.04.2021

Re: Finning

Ми копнени народи итекако имамо морално право да попујемо острвским... зашто? Зато што смо ми копнени народи направили одрживи супститут некадашњој ловини у виду сточарства и пратеће експанзије доместификованих врста. ...
за разлику од нас копнених ви острвски народи нисте направили одрживи супститут вашој традиционалној морској исхрани.

OK, ali smo i usput potrebili ili zamalo istrebili većinu te lovine.
Ne znam da li bi bilo OK da ostrvski narodi potrebe morske vrste a zauzvrat razviju gajenje ribe po nekim podmosrkim kavezima.
A istrebljivanju ribe i mi "kopnjaci" doprinosimo sa svom tom plastikom koja se slije u okeane, razbije na mikro delove i završi u ribljim stomacima. Ili naftnim platfomama gde se nafta malo malo pa izliva. A i verovatno na još raznorazne druge načine.
alselone alselone 20:15 27.04.2021

Re: Finning

копнени народи


Vicevi sa zekom su najjači:

Naduvao se zeka pa skočio u potok i krenuo da pliva i roni. Videli ga medo, lija i vuk pa mu viču:
- Budalo jedna, izlazi iz vode, udavićeš se!
Zec ih gleda mrko pa kaže:
- Tišina, vi, kopnene životinje!
maksa83 maksa83 20:18 27.04.2021

Re: Finning

Vicevi sa zekom su najjači:

Realno jesu.

Moj omiljeni je onaj što ima pančlajn "ŠTA BRE KO JE REKAO? ZEKA JE REKAO!!!" a mrzi me da ga kucam, mada računam da ga svi znaju. Drugi omiljeni mi je "zeko je l' se ti linjaš?".
haklberi_tom haklberi_tom 20:19 27.04.2021

Re: Finning

maksa83
Vicevi sa zekom su najjači:

Realno jesu.

Moj omiljeni je onaj što ima pančlajn "ŠTA BRE KO JE REKAO? ZEKA JE REKAO!!!" a mrzi me da ga kucam, mada računam da ga svi znaju. Drugi omiljeni mi je "zeko je l' se ti linjaš?".

Ja sam ga čuo nekoliko puta, no, ako bi bio ljubazan da ga ponoviš!?
stemajz stemajz 20:33 27.04.2021

Re: Finning

maksa83
Vicevi sa zekom su najjači:

Realno jesu.

Moj omiljeni je onaj što ima pančlajn "ŠTA BRE KO JE REKAO? ZEKA JE REKAO!!!" a mrzi me da ga kucam, mada računam da ga svi znaju. Drugi omiljeni mi je "zeko je l' se ti linjaš?".


знате онај кад зец упадне у неку ловачку јаму, високо, не може да искочи, погледа око себе, јама већ обрасла травом, добро, има шта да се једе, није фрка...

мало после упадне лија, не може ни она да искочи, погледа око себе, види зеца, аха, добро, има шта да се једе, није фрка...

мало после упадне вук, не може ни он да искочи, погледа око себе, види зеца, аха, добро, има шта да се једе, види лију, охо, има шта и да се кресне, није фрка...

мало после упадне медвед, не може ни он да искочи, погледа око себе, види зеца, аха, добро, има шта да се једе, види лију, охо, има шта и да се кресне, погледа вука и каже: "а неко ће овде и по пичци да добије!"



nikvet pn nikvet pn 20:44 27.04.2021

Re: Finning

Sa moba kratko:

Lovstvo u Srbiji je na dnu, stranaca više nema jer nema divljači. Lovačka društva Srbije su još u komunizmu.

EU jeste vrh zaštite prirode, anglofoni svet blizu.

Mikroplastiku očekujem da postane plen mikroorganizama i uđe u lanac ishrane. A dotle loše nqm se piše.


cmix909 cmix909 21:14 27.04.2021

Re: Finning

Time Bandit
u odnosu na dranje kopnenih pasa nazivo

ovako izgleda relativizacija, ribe, ajkule, kitovi, u milionima tona, se porede sa drugim nesrecnim slucajevima / tradicijama
iz cega se da zakljuciti

pojma nemam sta ste hteli reci


Ako ne gresim, relativizacija je vise-manje izokolno opravdavanje jednog zlocina drugim. Koriscenje pravih termina (kasap, masakr, klanica) podstaklo me je da ukazem na jos dve tradicije o kojima na ovom mestu mozda nije bilo reci. Bilo kako bilo, a ekoloski sporedno jeste, poređenje bola i drugih muka koje trpe sve ove zrtve -- ubistvo ostaje ubistvo i sa anestezijom -- ima smisla. Rekao bih da je ipak prihvatljivije biti osakacen i prepusten smrti usled gubitka krvi ili gladi nego provesti godine ili decenije u minimalnom kavezu. (Nesto slicno su ljudi radili i drugim ljudima, kao nacin kaznjavanja.) Pominjanjem igracaka valjda sam pokusao da kazem da se veruje da psiholoski takođe nije sasvim isto ubiti zivotinju koja se generalno smatra opasnom i glupom i onu koja se smatra prijateljskom i simpaticnom.




srdjan.pajic srdjan.pajic 21:17 27.04.2021

Re: Finning

Nego znam za jedan slučaj nekih naših ljudi koji su (mislim tamo negde 80-tih) otišli na Safari u Afriku i decu (tinejdžere) im pojeli lavovi, zajebavali se nešto noću kad nisu smeli da izlaze.





Ja se sećam nekog ludaka koji je hteo da ode u džunglu da živi kao Tarzan, tipa onog Bear Gryllisa, avanturiste, pa se nešto ozbiljno spremao, uglavnom teretana (za izgled) i ishrana u prirodi (za preživljavanje). I onda ga je isto tako prvu ili drugu noć pojeo lav.




maksa83 maksa83 21:25 27.04.2021

Re: Finning

Ja se sećam nekog ludaka koji je hteo da ode u džunglu da živi kao Tarzan, tipa onog Bear Gryllisa, avanturiste, pa se nešto ozbiljno spremao, uglavnom teretana (za izgled) i ishrana u prirodi (za preživljavanje). I onda ga je isto tako prvu ili drugu noć pojeo lav.

Ako sam dobro shvatio u norveškom arhipelagu Svalbart je ZAKONOM PROPISANO da MORAŠ da budeš naoružan kad napuštaš grad. Posetioci dobiju privremenu dozvolu za oružje (ako neće da iznajme vodiča koji je naoružan). Tamo naime vlada beli medo koji je zajedno sa grizlijem (koji je valjda i sitniji od belog) među nekoliko najzajebanijih sisara na svijet.

milisav68 milisav68 22:29 27.04.2021

Re: Finning

bene_geserit
A istrebljivanju ribe i mi "kopnjaci" doprinosimo sa svom tom plastikom koja se slije u okeane, razbije na mikro delove i završi u ribljim stomacima.

Čuvena reciklaža.

Time Bandit Time Bandit 00:49 28.04.2021

Re: Finning

cmix909
Time Bandit
u odnosu na dranje kopnenih pasa nazivo

ovako izgleda relativizacija, ribe, ajkule, kitovi, u milionima tona, se porede sa drugim nesrecnim slucajevima / tradicijama
iz cega se da zakljuciti

pojma nemam sta ste hteli reci


Ako ne gresim, relativizacija je vise-manje izokolno opravdavanje jednog zlocina drugim. Koriscenje pravih termina (kasap, masakr, klanica) podstaklo me je da ukazem na jos dve tradicije o kojima na ovom mestu mozda nije bilo reci. Bilo kako bilo, a ekoloski sporedno jeste, poređenje bola i drugih muka koje trpe sve ove zrtve -- ubistvo ostaje ubistvo i sa anestezijom -- ima smisla. Rekao bih da je ipak prihvatljivije biti osakacen i prepusten smrti usled gubitka krvi ili gladi nego provesti godine ili decenije u minimalnom kavezu. (Nesto slicno su ljudi radili i drugim ljudima, kao nacin kaznjavanja.) Pominjanjem igracaka valjda sam pokusao da kazem da se veruje da psiholoski takođe nije sasvim isto ubiti zivotinju koja se generalno smatra opasnom i glupom i onu koja se smatra prijateljskom i simpaticnom.


Tema je film mladog autora Alija Tabrizija, a koji na malo drugaciji nacin od onoga sto smo videli zadnjih godina tretira pitanja unistavanja ribljeg fonda i sveokupne flore i faune u okeanima i morima.
Jedan od mrzovoljnih blogera se navrzao na pravo ostrvskih zemalja da rade sta im je volja jer eto mi pobismo na kontinentu sve divlje zivotinje. Gluplje poredjenje i izvodjenje zakljucaka je tesko naci na celom B92 blogu. Moguce da covek nije glup uopste nego je u pitanju nasledjeni ili urodjeni primitivizam.
U filmu se pominju delfini i ajkule narocito zbog velikog pomora koji preti da neke od tih vrsta potpuno unisti. Zatim, Riblja Industrija visoko razvijenih zemalja salje brodove-fabrike da pronadju i pokupe ribu, narocito plavorepu tunu, na bilo koje mesto u svetu. Posledice preteranog ribolova i gomilanje plasticnog i drugog otpada ce imati dalekosezne posledice po planetu, na sve ostrvske i kontinentalne zemlje zajedno.
Pomenuo sam i da sam napisao, ali nisam objavio zbog mozebiti relativizacije, nekoliko tekstova o nehumanom i svirepom ponasanju prema raznim divljim i domacim zivotinjama.
maksa83 maksa83 05:35 28.04.2021

Re: Finning

Posledice preteranog ribolova i gomilanje plasticnog i drugog otpada

Fani šit, pominjao sam možda da je od potpunog overfishing istrebljenja kitove spasla - nafta. Kada su skontali da može da gori tj. bude energent prestali su da ih love i populacija kitova se oporavila. Sada će plastika - koja je otpr. devetnaesta stvar koja se pravi od nafte kad se iz nje posisa sve drugo - ipak da ih pobije.
tess1 tess1 06:23 28.04.2021

Re: Finning

Istorija lova, Principi i politika lovstva, Organizacija, Zakonski propisi, Privredni značaj lova su neke od tema knjige Lovački priručnik, iz sadržaja.

Zatim, Divljač, Poznavanje divljači (otprilike 100 vrsta, sa slikama tj izgled mužjaka i ženke, stanište koje naseljavaju, npr razvoj rogova, čime se hrani, vrijeme parenja leženja i koćenja, vrijeme lovljena (štetu koju pravi ako pravi i šta se preduzima za smanjenje štete)..

Uzgoj i zaštita divljači, Bolesti, Planiranje i gazdovanje u lovištu, Objekti u lovištu (sa crtežima zemljišta i objekata, obilježavanje lovišta, za osmatranje, skladištenje hrane, ponudu vode, obradu odstreljene divljači, i itd)

Korištenje lovišta i divljači (tu ima koža i krzno, guljenje kože i sušenje, trofeji)
Tragovi divljači (tragovi udova, zuba i kljuna, rogova, izmeta, mirisni tragovi tj karakteristike tragova važnije divljači sa crtežima)

Lovačko oružje, municija, i oprema
Prva pomoć u lovu (vještačko disanje, masaža srca, krvarenje, opekotine, smrzotina, sunčanica, pijanstvo, povreda kičme, trovanje, trovanje ujedom zmije, električni udar)

Orijentacija u prirodi

Poznavanje i uzgoj lovačkih pasa

Na skoro 400 sitno kucanih strana..
Sad tek vidim koliko dobra knjiga (sad je još bolja:), idealan poklon nekom npr za rođendan. :)


bene_geserit bene_geserit 06:29 28.04.2021

Re: Finning

nasledjeni ili urodjeni primitivizam

Razlog za visoku koncentraciju žive u okeanu je naravno čovek i njegove razne aktivnosti. Recimo eksploatacija i sagorevanje uglja ispušta živu u atmosferu koja završi u okeanu (to je jedan od glavnih izvora).
Pitanje za time_bandita koji ne voli suši i sašimi: Da li odbijaš da koristiš električnu energiju proizvedenu u termocentralama ili te za to zabole Đoka pošto ribu koja strada od te žive koju ti ispuštaš u okean ne vidiš na snimku kao onu ajkulu kojoj su odsekli peraje ?
Ako je odgovor jebiga mora da se živi, neću valjda da odem da živim u planini bez struje, onda zbog čega sernjaš japancima kad radiš što i oni (ne znam šta će de se desi sa ribom kad ispuste onu radioaktivnu vodu iz Fukušime, ali njihove nuklearne elektrane za razliku od srpskih termoleektrana ne prave živu u okeanima, a ne ni druge otrove).

Ali kad ne vidiš ribu koja je crkla zato što ti voliš da ti bude udobno to je neprimitivno, ali je zato primitivno kada japanci ulove ribe pa je iseku.
cmix909 cmix909 10:05 28.04.2021

Re: Finning

tess1
... Neki fini gospodin. :)...

Zahvaljujuci ovom ':)' potpuno si me verno opisala. Kao ono kada u nemackom pricas, pricas, pricas, pa na kraju kazes nicht -- i sve padne u vodu. Hvala na komplimentu, naravno.
Time Bandit Time Bandit 10:20 28.04.2021

Re: Finning

bene_geserit
nasledjeni ili urodjeni primitivizam

Razlog za visoku koncentraciju žive u okeanu je naravno čovek i njegove razne aktivnosti. Recimo eksploatacija i sagorevanje uglja ispušta živu u atmosferu koja završi u okeanu (to je jedan od glavnih izvora).
Pitanje za time_bandita koji ne voli suši i sašimi: Da li odbijaš da koristiš električnu energiju proizvedenu u termocentralama ili te za to zabole Đoka pošto ribu koja strada od te žive koju ti ispuštaš u okean ne vidiš na snimku kao onu ajkulu kojoj su odsekli peraje ?
Ako je odgovor jebiga mora da se živi, neću valjda da odem da živim u planini bez struje, onda zbog čega sernjaš japancima kad radiš što i oni (ne znam šta će de se desi sa ribom kad ispuste onu radioaktivnu vodu iz Fukušime, ali njihove nuklearne elektrane za razliku od srpskih termoleektrana ne prave živu u okeanima, a ne ni druge otrove).

Ali kad ne vidiš ribu koja je crkla zato što ti voliš da ti bude udobno to je neprimitivno, ali je zato primitivno kada japanci ulove ribe pa je iseku.


Ti kazes jedno a UN nesto drugo, mogao si bar informativno da pogledas mape i vidis odakle dolazi najvece zagadjenje zivom

UN takes on mercury pollution with Japan leading the way

Za Japan mogu da primetim, da se u ovom slucaju - Industrije komercijalnog ribolova i svega onoga sto to prati, udruzila vlada, policija i mafija u sakrivanju i minimalizaciji bezcasca i pokvarenosti, i u krsenju svih svetskih normi i konvencija. Zato sam i pomenuo u prvoj recenici dva svedoka...

Nema razloga da se strecas na pomen primitivizma u objasnjenju tvog nastupa, tesko je to nazvati drugacije, ali ako to smeta mozemo reci da je to jedan stepen neuskladjenosti.
tess1 tess1 11:37 28.04.2021

Re: Finning

Zahvaljujuci ovom ':)' potpuno si me verno opisala. Kao ono kada u nemackom pricas, pricas, pricas, pa na kraju kazes nicht -- i sve padne u vodu.

Sjajno poređenje, ali nije bilo tako. :)
Time Bandit Time Bandit 16:55 28.04.2021

Re: Finning

Pominjanjem igracaka valjda sam pokusao da kazem da se veruje da psiholoski takođe nije sasvim isto ubiti zivotinju koja se generalno smatra opasnom i glupom i onu koja se smatra prijateljskom i simpaticnom.

Nezna ste Vi dusa cx909
predpostavljam da u ovom kontekstu vidite pse
kao prijateljske i simpaticne zivotinjke
, vole ih i u Juznoj Koreji,
toliko mnogo da uzgajaju na farmama vise od dva miliona pasa godisnje

nask nask 20:27 28.04.2021

Re: Finning

Mislim da su od celog sveta Evropljani na najvišem stadijumu svesti što se tiče zaštite životinja i prirode

EU jeste vrh zaštite prirode, anglofoni svet blizu.

Je li mi živimo na istoj planeti? Na osnovu čega ove tvrdnje?
nask nask 20:46 28.04.2021

Re: Finning

Ti kazes jedno a UN nesto drugo, mogao si bar informativno da pogledas mape i vidis odakle dolazi najvece zagadjenje zivom

Evo mene nije mrzelo da to pogledam tako da
UN takes on mercury pollution with Japan leading the way

ne stoji. BTW, na toj stranici su relativno zastareli izveštji a neki linkovi ne rade. Ko želi da se informiše na temu evo ga direktan link na UNep sajt.
Time Bandit Time Bandit 20:56 28.04.2021

Re: Finning

nask
Ti kazes jedno a UN nesto drugo, mogao si bar informativno da pogledas mape i vidis odakle dolazi najvece zagadjenje zivom

Evo mene nije mrzelo da to pogledam tako da
UN takes on mercury pollution with Japan leading the way

ne stoji. BTW, na toj stranici su relativno zastareli izveštji a neki linkovi ne rade. Ko želi da se informiše na temu evo ga direktan link na UNep sajt.


kad te vec ne mrzi
a to sto navodis je iz 2018,
koliko se stvarno promenilo globalno i lokalno
od 2010?
malo skole bi reklo / objasnilo da veliki sistemi imaju veliku inertnost takodje
Time Bandit Time Bandit 21:06 28.04.2021

Re: Finning

nask
Ti kazes jedno a UN nesto drugo, mogao si bar informativno da pogledas mape i vidis odakle dolazi najvece zagadjenje zivom

Evo mene nije mrzelo da to pogledam tako da
UN takes on mercury pollution with Japan leading the way

ne stoji. BTW, na toj stranici su relativno zastareli izveštji a neki linkovi ne rade. Ko želi da se informiše na temu evo ga direktan link na UNep sajt.


ne nije Japan predvodnik u zagadjenju zivom, nisu to stavili u haiku ali ne znaci da nije prisutno

"The Minamata Convention is named after the Japanese city of Minamata, which experienced a severe, decades-long incidence of mercury poisoning after industrial wastewater from a chemical factory was discharged into Minamata Bay. The wastewater contained methylmercury, which bioaccumulated in fish and shellfish in the bay. Local people who consumed seafood from Minamata Bay became very sick, and many died or were left severely disabled."
bene_geserit bene_geserit 21:44 28.04.2021

Re: Finning

Nema razloga da se strecas na pomen primitivizma u objasnjenju tvog nastupa

Ma ne štrecam se, delenje etiketa je primitivnost onoga ko to radi tako da nije nikakav problem, ali mi te je žao što se spustaš na takav nivo diskusije.

Nego, jel hoćeš da kažeš da tvoj život u visokotehnološkoj civilizacije ne ubija ribu ? Pa kad jednom priznaš sebi da i ti ubijaš ribu indirektno time što se greješ i pereš veš u mašini i trošiš struju i još svašta, možemo da pričamo šta je stvarni problem.

Da industrijski ulov ribe (koju ja btw ne jedem) je odvratan, zagađuje okeane, neodrživ, opasnost za nestajanje mnogih vrsta.
Ali to se može reći i za mnoge druge ljudske aktivnosti.
Najlakše je reći - šta je problem ne jesti ribu vidiš kako ja ne jedem, ali Japanci jedu, njima je problem.

Ti si se postavio na pijedestal kao da ti ne živiš u visokotehnološkoj civilizaciji nego negde u nekoj planini gde trošiš struju sa solarnih ćelija isključivo koje si sam napravio nekim nezagađujućim metodama, kuckaš ovde na blogu sa računara koji je takođe nekako magično napravljen nezagađujućim metodama, pereš isključivo prirodan veš na ruke bez praška, ne nosiš plastične patike nego kožne ručno pravljene i lepljene prirodnim lepkovima i šivene pri čemu je koža od krava odgajanih prirodno i sl.
Samo naše postojanje u visoko tehnološkoj civilizaciji (koliko god solarnih panela stavili na krov i toplotnih pumpi stavili u zemlju i Tesli za vožnju kupili i organic hranu jeli i ne jeli meso i ribu) uništava prirodu i razne životinjske vrste.
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:13 28.04.2021

Re: Finning

maksa83
Ja se sećam nekog ludaka koji je hteo da ode u džunglu da živi kao Tarzan, tipa onog Bear Gryllisa, avanturiste, pa se nešto ozbiljno spremao, uglavnom teretana (za izgled) i ishrana u prirodi (za preživljavanje). I onda ga je isto tako prvu ili drugu noć pojeo lav.

Ako sam dobro shvatio u norveškom arhipelagu Svalbart je ZAKONOM PROPISANO da MORAŠ da budeš naoružan kad napuštaš grad. Posetioci dobiju privremenu dozvolu za oružje (ako neće da iznajme vodiča koji je naoružan). Tamo naime vlada beli medo koji je zajedno sa grizlijem (koji je valjda i sitniji od belog) među nekoliko najzajebanijih sisara na svijet.



Moj bivši podstanar na poslu (rentirao sam mu ćošak u labu par godina, to je onaj koji mi je pozajmio sada već legendarnu cepaču od 22 tone) je pasionirani lovac, i reče jednom da medu ne možeš tako lako da ubiješ (ok, sem ako nemaš .50 cal dalekometni snajper, ili mu postaviš minsko polje), u smislu da recimo ako ga pogodiš sa neke relativno bezbedne distance u čelepenku, ili ako sam dobro zapamtio, grudnu kost, neće metak da prođe, a ovaj će baš silno da se naljuti. Nisam proveravao da li je to istina ili lovačka priča, ali eto. Uglavnom, jednom je taj Čarli pogodio medu u guzicu i ovaj se silno naljutio kao da je u pitanju bila grudna kost ili čelo i krenuo prema njemu (ovaj bio sa klincem u zasedi, u rođenom dvorištu, to jest šumi koja mu pripada), priča da ga je tek iz ne znam kog metka sobalio, ne tako daleko od sebe i deteta. A mede su ovdašnje dosta manje od grizlija, a oni manji od belog mede, tako da mogu samo da zamislim kako izgleda susret tog nekog Novežana kome je zakon propisao da mora da nosi škljocaru kad ide u divljinu. Ne znam da li kod belih meda pali ono da legneš i praviš se mrtav (kod ovih naših, crnih, ne pali, samo u crtanom filmu).





Time Bandit Time Bandit 22:28 28.04.2021

Re: Finning

Alo Pajke, bas me interesuje jel ste vi u Koloradu procentualno zadovoljniji zivotom od ovih namcora (ovaj tip iznad tebe) zbog manje upotrebe substanci ili manjeg poreza?
maksa83 maksa83 22:58 28.04.2021

Re: Finning

u smislu da recimo ako ga pogodiš sa neke relativno bezbedne distance u čelepenku, ili ako sam dobro zapamtio, grudnu kost, neće metak da prođe

Koliko sam shvatio headshot (koji je sam po sebi težak, čak i kad je glava velika) nije ono na šta se ide. Video si verovatno one streličarske mete za divljač, kill zone je krug sa strane na gludima prečnika tridesetak cm i predstavlja srce.

Otkucaj na jućubu bear hunting compound bow, pogledao sam jedan i podsetilo me koliko prezirem lov iz razonode. Razumem ga na jednom racionalnom nivou tj. da je to atavizam - kada ti je stotinama hiljada godina "ulovio vs ulovljen" celodnevna preokupacija i pitanje života i smrti to ne može da nestane tek tako - mačka u kući svakako ne mora da lovi ali će da lovi, makar tvoje stopalo. Tako je i kod nekih ljudi, ali mi je svejedno tužno i gadno. Gadno mi je da gledam kako ga tapšu onako mrtvog i krvavog i kako se srećni cere u kameru. Jepse bre, meda ti ništa nije naudio niti te ugrožavo, nije ti ni davio kokoške ni klao koze, došao si tu da ga rokneš eto onako, da osetiš da si živ pošto si preko radne nedelje zubar koji mora da kopa po tuđim ustima za pare.

cmix909 cmix909 22:59 28.04.2021

Re: Finning

Time Bandit
... dva miliona pasa godisnje

Toliko je sekundi u dvadesetak dana. (Ljudi ima za 250 godina.) Zamisljam foto otvorenog frizidera (Samsung, LG), a unutra... Ili bi advokati lako osujetili takvu diverziju?
nask nask 23:03 28.04.2021

Re: Finning

ne nije Japan predvodnik u zagadjenju zivom,

Verovatno moja greška u tumačenju napisanog. Ilegalno rudarenje i termoelektrane su najveći doprinosioci zagađenju živom. TE su i najveći zagađivači po ostalim parametrima pa čak i u zagađivanju radioaktivnim supstancama što generalno nije poznato.

je iz 2018,

koliko se stvarno promenilo globalno i lokalno
od 2010?

Verovatno malo, i na gore, ali nije zgoreg koristiti najnovije podatke na bilo koju temu.
cmix909 cmix909 23:13 28.04.2021

Re: Finning

srdjan.pajic
... Ne znam da li kod belih meda pali ono da legneš i praviš se mrtav (kod ovih naših, crnih, ne pali, samo u crtanom filmu).


Ako se dobro secam, Hajzenberg je opisao kako je negde u mladim danima zaspao u prirodi, pa se probudio, a iznad njega medved tamnije boje. I onda je malo nastavio da ne ispoljava preteranu zivost, pa meca otisao.
crossover crossover 23:43 28.04.2021

Re: Finning

srdjan.pajic
Ne znam da li kod belih meda pali ono da legneš i praviš se mrtav (kod ovih naših, crnih, ne pali, samo u crtanom filmu).


If it's black, fight back.
If it's brown, lay down.
If it's white, say goodnight.

Не пали ни код једног медведа који је већи од тебе, нема плеј дед, нема пењања на дрво, нема бежања. Пали само велики калибар или да не идеш на таква места.
bene_geserit bene_geserit 03:36 29.04.2021

Re: Finning

jel ste vi u Koloradu procentualno zadovoljniji zivotom od ovih namcora (ovaj tip iznad tebe) zbog manje upotrebe substanci ili manjeg poreza?

Šta je bila poenta pisanja bloga ako si očekivao da svi kažu "sram bilo Japance vidi šta rade ribama" a da se niko ne zapita pa čekaj a što se nas tiče imal tu i neke naše krivice ?
No dobro ti voliš kad svi pevaju u horu a ni jedan glas ne iskače, a ako neko iskoči onda je redom: primitivan, nezadovoljan životom, namćor, narkoman i sl.
Eto rekao si "sram vas bilo Japanci", Japanci kad bi ovo pročitali bi rekli "kita nas boli šta ti o tome misliš" i karavani prolaze.
shmoo shmoo 08:05 29.04.2021

Re: Finning

maksa83
Vicevi sa zekom su najjači:

Realno jesu.

Moj omiljeni je onaj što ima pančlajn "ŠTA BRE KO JE REKAO? ZEKA JE REKAO!!!" a mrzi me da ga kucam, mada računam da ga svi znaju. Drugi omiljeni mi je "zeko je l' se ti linjaš?".




Јесу. Ипак, мој омиљени је када слон и пиленце заједно дувају. Па после првог џоинта слон пита пиленце да ли осећа нешто, а пиленце каже:"Ниста!" Слон зарола јачу справу, сломију је њих двоје заједнички и опет на питање слона пиленце каже:"Ниста!" На трећој још јачој справи се слон одвали, лежи, не може да мрдне, једва проговара и пита опет пиленце да ли нешто осећа, а пиленце каже:"Ниста, ни крилца ни батаке!"






gedza.73 gedza.73 10:11 29.04.2021

Re: Finning

tess1
Može, nije mi bilo teško pronaći Priručnik koji svaka poštena kuća ima u mom kraju







tess1 tess1 13:52 29.04.2021

Re: Finning

Gedžo. :))

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana