Život

Nešto

mikele9 RSS / 25.09.2021. u 21:31

Događalo mi se da... naizgled iznenada, neočekivano. Uleti tako u moj tadašnji život. Ne znam kako. Ni ko je. Onda se upoznamo. Onda ostane i počne da se dešava nešto. Među nama. Ili iščezne kao da je nikada nije ni bilo. Sećanje na to kratko ili dugo bivstvovanje. U mom životu. Traje do današnjih dana. Priznajem da se nekih likova ne sećam. Sećam se izgovorenih reči. Pojedinih delova tela. Lica, često ne. Situacija, da.

Prošlo je pedeset godina. Na poslednjoj izložbi. Pruža mi ruku. Obučena je u Šanel kostim boje breskve. Ja sam... Prošlo je ustvari četrdesetsedam godina. Nisam je prepoznao. Rekla mi je ime i devojačko prezime. Poljubio sam je. U obraz. Zahvalio sam joj na dolasku. Odavno je razvedena. Živi sama. Sinovi su se poženili. Sada je baka petoro unučadi. Majka, otac i sestra su joj umrli. Za brata ne pitam. A nekada smo bili najbolji drugari. Nije mi palo na pamet da pitam. Setio se mnogo kasnije. Izgledala je. Kao mlada. Devojka. Ličila je na Endi Mc Dauel. Danas, onda na izložbi je izgledala kao ostarela Endi. Ne! Nije. Kad je bila devojka ličila je na Selmu Hajek sa sve velikim sisama. Nisam je upoznao sa ženom. Posle sam ženi ispričao. Pročitala je u novinama. Morala je da dođe. Da me vidi. I to je bilo to.

Pre desetak dana. Ide prema meni žena. Lepa žena. Nešto mlađa od mene i osmehuje mi se. Zdravo Mikele! Otpozdravljam. Nikako, ama baš nikako ne mogu. Iako mi je njen lik poznat. Ne znam ko je! Ne prepoznajem ni glas. Odavno se nismo sreli. I videli. Odlično izgledaš, kažem. I ti. A što ideš sa štapom? Kako je, pita me za brata. Onda. Sećaš li se one Nove godine? Razmišljam. Vidi da se ne sećam. Bili smo u Zemunu kod Budine devojke. Bio je jak mraz. Samo nas četvoro. Posle klope i pića odvojili smo se. Oni u jednoj a nas dvoje u drugoj sobi. Kaže mi ime Budine devojke. Ništa mi ne znači. Skoro smo polomili noge ujutro. Klizali smo se do autobuske stanice. Smeje se. Jeli bilo nešto među... Samo što nisam pala na dupe kada si se 30. decembra te godine, ima tome preko šezdeset godina, pojavio na mojim vratima! Pitao si me i ja sam odmah pristala. Ni dan danas mi nije jasno! Pored onoliko devojaka, ti si odabrao mene. Nikada ni pre ni posle mi nije bilo tako lepo kao sa tobom. Nasmejala se pokazavši savršene zube. Sećaš se, imala sam isturene zube. Sredila sam to pre desetak godina. Onda sam se setio! I dalje nisam mogao da se setim njenog imena! Zdenka, Zorica, Zaga... Pojma nemam!

Često idem, nekada sam išao skoro svaki dan, u kafić Čarli. Pored stalnih gostiju, ima jedan mlađi čovek, obrijane glave. Uvek je zadubljen u knjigu. Nikada ga nisam pitao šta čita. Podigne glavu i ljubazno me pozdravi. Pita da li slikam. Ako zastanem, počne da mi priča o slikama koje slika, neke su poručene. Divno, kažem. Nisam mogao da obiđem vašu izložbu, bio sam bolestan ali sam video prikaz u Kulturnom dnevniku,. Sjajna izložba! Sećam se da je dolazio na izložbe koje sam imao u Blok Galeriji. Izgleda da je slikar. Da li je završio Akademiju ili je samouk, ne znam. On moje ime zna, ja njegovo ne. Uleteo mi je u život 2014 godine. Posle moje izložbe, Prišao mi je i čestitao. Imao sam osećaj da želi još da razgovara ali su ga drugi sprečili. Nije mi ni simpatičan ni antipatičan. Prosto tako. Danas sam ga video. Opet sa knjigom. Mislio sam da popijem kafu u Čarliju ali sam odustao. Pozdravili smo se, pitao me da li slikam. Da. Onda je rekao da je prodao sliku nekom amerikancu, čekajte da je nađem. Prčkao je po mobilbnom. Amerikanac je srpskog porekla, video je sliku na FB. A evo je! Dimenzije su 35 x 25cm na platnu. Vitez na konju sa zastavom sa krstom koja se vijori. Odlično, rekao sam. Slika je smešna, prvo sam pomislio da je nevešto kopirao Domijeovog Don Kihota. A šta čitate. Pokazao mi je naslovnu stranu, naslova se ne sećam ali je bilo nešto ezoterično. Ne bih voleo da ovo pročita! Pomalo je uvredljivo. Iznenade me često ljudi. Žene, muškarci, mladi i stariji. Pratim tvoj/vaš blog, zašto ne objavite knjigu? Najčešće. Ustvari skoro svi. Nevoljno odgovaram da nemam pretenziju da budem književnik. Pišem kada mi dođe. A dolazi sve ređe.



Komentari (327)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

solo solo 22:26 25.09.2021

jbg


Черевићан Черевићан 01:10 26.09.2021

идиме, прођи

ili, nailaze sve redje

Случајника ....у животу
сретало ме.....онолико,
магловито присет траје
но указа вредан... нико,

Они што су траг обележили
за вазда су остали ми мили


mikele9 mikele9 12:40 28.09.2021

Re: идиме, прођи

Они што су траг обележили
за вазда су остали ми мили

Vrlo veoma tačno dragi G. Čer!
nask nask 01:24 26.09.2021

A zašto

je tako teško pitati: izvini ali podseti me odakle se mi poznajemo. Da se ne zapetljava čovek više nego što je to potrebno.

solo solo 08:21 26.09.2021

Fajronat

Da se ne zapetljava čovek više nego što je to potrebno.


Kako god okreneš starost nije lepa. Može da bude manje ili više trpeljiva.

Šta očekivati od starosti ovde gde ni mladost nije lepa.

Žao mi mladosti.



Valjda tako treba.

Idemo dalje.....



p.s. a možda smo već stigli.
macak_tosa macak_tosa 11:04 26.09.2021

Re: Fajronat

solo
Da se ne zapetljava čovek više nego što je to potrebno.


Kako god okreneš starost nije lepa. Može da bude manje ili više trpeljiva.

Šta očekivati od starosti ovde gde ni mladost nije lepa.

Žao mi mladosti.



Valjda tako treba.

Idemo dalje.....



p.s. a možda smo već stigli.

Biće bolje!
nask nask 12:10 26.09.2021

Re: Fajronat

Kako god okreneš starost nije lepa.

Starenje ili starost. Ako je dočekam biće mi lepa tj. lepo.

predatortz predatortz 13:01 26.09.2021

Re: Fajronat

nask
Kako god okreneš starost nije lepa.

Starenje ili starost. Ako je dočekam biće mi lepa tj. lepo.



Sve je u glavi!
Ako si sklon mračenju, kukaćeš na sav glas.
Ako nemaš te sklonosti, svaki period života može biti lep.
angie01 angie01 14:23 26.09.2021

Re: Fajronat


Starenje ili starost. Ako je dočekam biće mi lepa tj. lepo.


za lepo u tom periodu su ti neophodne dve stvari- da nisi bolestan i da su ti bazicne stavri ok,...ono,da ne brines....to u Srbiji izgleda prilicno tuzno,...nedavno sam morala da par puta cekam neke preglede po medicinskim ustanova i moj glavni utisak, koji me je dotukao, je da su apsolutno svi ljudi koji su bili u cekaonicama porazeni-jer delovali su kao da su u Rumuniji 68....sivi, nenegovani, ofucani, ( nemam nikakvu zelju da nekog uvredim, nego mi je strasno da ljudi tako izgledaju, sto samo govori o strasnom siromastvu i bedi).
angie01 angie01 14:40 26.09.2021

Re: Fajronat

mogu jos da dodam,...

mene je poceo da nervira teror ovih silnih lajf kocevakoji prodaju teoriju o kljucnom pozitivnom razmisljanju,...ok, postoje optimisti i pesimisti,..ali u konkretnoj situaciji postoji konkretan problem, koji mora da se resi i nikakvo pozitivno razmisljanje to nece da promeni,...ljudi imaju svoje okolnosti i svoja iskustva i oni im formiraju nacin razmisljanja,...naravno da si u brizi i rasturen, kada te nesto strasno muci, narocito u zemlji kao sto je ova, u kojoj se ne mozes osloniti na institucije sistema i sve moras nekako sam da resis,...znaci, dok ne resisi ono sto te ugrozava, naravno da si zabrinut.

solo solo 17:23 26.09.2021

Re: Fajronat

Starenje ili starost. Ako je dočekam biće mi lepa tj. lepo.


Da.

Baš se razvukla ova nedelja.



gvozden1 gvozden1 18:44 26.09.2021

Re: Fajronat

narocito u zemlji kao sto je ova, u kojoj se ne mozes osloniti na institucije sistema i sve moras nekako sam da resis

E da mi je neka država da rešava moje probleme, pa da mi svane.
Ovako sve moram sam.

Ovih dana neki krov menjam, muka živa, a države nigde.
predatortz predatortz 18:58 26.09.2021

Re: Fajronat

gvozden1
narocito u zemlji kao sto je ova, u kojoj se ne mozes osloniti na institucije sistema i sve moras nekako sam da resis

E da mi je neka država da rešava moje probleme, pa da mi svane.
Ovako sve moram sam.

Ovih dana neki krov menjam, muka živa, a države nigde.


Jebem mu mater, kako sam ja srećan čovek!
Sva posla koja sam imao da "rešim sa državom" sam radio bez problema.
Ja podnesem zahtev, uplatim taksu, oni urade što treba da urade i to je to.
Čak, mogu pohvaliti koncept eUprava i eZdravlje, koji znatno olakšavaju život.

Doduše, sa državom imam jako malo posla, uglavnom oko ličnih dokumenata za mene i porodicu, plaćanje poreza i obaveze za firmu radi kolega, za moje poreze na vreme dobijem rešenje u e sanduče...

Drugih poslova sa državom nemam. Nisam tužen, niti sam koga tužio, nekretnine sam uredno uknjižio.

Šta su drugi poslovi sa državom?

gvozden1 gvozden1 20:06 26.09.2021

Re: Fajronat

Šta su drugi poslovi sa državom?

Tu je problem, što ljudi razne stvari smatraju obavezom države.

Sećamo se Filipa i njegovog krova, očekuje da mu ga država popravlja.

A zapravo u odnosu pojedinac država, više je obaveza na strani pojedinca, država prema njemu i nema nekih obaveza.
I pošto je to tako, pošto je građanin taj koji u odnosu prema državi ima obaveze, logično je želi da je države što manje, samo neophodno, samo me ostavi na miru.


A ovi drugi, oni traže što više države, sve od nje očekuju.
Vide tužnu babu u čekaonici, država kriva.

Pa šta da radi država, da uveseljava babe?

Može i to, a ko će to da plati pošto država nema svojih para, ne pravi ništa, mora od građana da ih uzme.

Pa da po ećamo poreze da država zaposli profesionalne tešitelje baba?
angie01 angie01 20:56 26.09.2021

Re: Fajronat

Sećamo se Filipa i njegovog krova, očekuje da mu ga država popravlja.


ne lazi,Filipje trazio da javno stambeno, kome je ta popravka placena po ugovoru sa stanarima- izvrsi svoju obavezu,...ili ti smatras da to ne treba da se tako zavrsi, da gradjani treba samo da placaju.



A ovi drugi, oni traže što više države, sve od nje očekuju.
Vide tužnu babu u čekaonici, država kriva.


pa babe istih tih godina u nekim uredjenim drzavam izgledaju pristojno i nisu u ponizenom polozaju koje stvara siromastvo- drzava je odredila vrednost njihovih penzija, koja je kod vecine ispod vrednosti bazicnih fiksnih troskova,pa tako i ispod dostojanstva,dok oni na polozajima, koje i oni placaju,jer su prakticno zaposlenici svih gradjana, preko noci u tim foteljama postaju bogatasi.
gvozden1 gvozden1 21:06 26.09.2021

Re: Fajronat


ne lazi,Filipje trazio da javno stambeno, kome je ta popravka placena po ugovoru sa stanarima- izvrsi svoju obavezu,...ili ti smatras da to ne treba da se tako zavrsi, da gradjani treba samo da placaju.

Filip i njegov krov su već postali opšte mesto.
A da ja sad tražim blog i da ga seciram kako bih dokazao da je Filip - Filip, čovek koji ne razume skoro ništa od onog o čemu piše, neko ko se kao zalaže za građansko društvo, a blage veze o tom nema, evo odmah ću.

Ti si mu sasvim sasvim blizu.

drzava je odredila vrednost njihovih penzija,


Pa šta treba, da odredi veće penzije?
Od kojih para?


Aha, od onih što kradu.
Dobro, stručnjak.
angie01 angie01 21:40 26.09.2021

Re: Fajronat

Filip i njegov krov su već postali opšte mesto.


pa nije-tako ste izmajmunisali temu, jer branite ovaj rezim, a sustina tog krova ti je objasnjena, ali ti to preskaces i teras svoje.


neko ko se kao zalaže za građansko društvo, a blage veze o tom nema, evo odmah ću.


za razliku od tebe, koji si ekspert, svojim klanjem naokolo.


Pa šta treba, da odredi veće penzije?


prvo sto se standard gradjane ne pravi feudalnim ustrojstvom i otimacinom, a drugo, postoje mehanizmi kojma se sprecava siromastvo,...al tebi je i ovako super, sta te bole usi...tebi boli serija o Jovanki,...kada smo vec kod,...kada se to prikazuje?


gvozden1 gvozden1 21:55 26.09.2021

Re: Fajronat

drugo, postoje mehanizmi kojma se sprecava siromastvo

Ima to, al da bude bez davanja para?

Endži, alhemičaru.
angie01 angie01 22:14 26.09.2021

Re: Fajronat

Ima to, al da bude bez davanja para?


ti kada ga prevedes...
angie01 angie01 19:41 26.09.2021

,

E da mi je neka država da rešava moje probleme, pa da mi svane.
Ovako sve moram sam.


ne znam sto se javljaju ovi kojima je sve ovo super-nek uzivaju...sad je njihovo vreme.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 20:30 26.09.2021

Re: ,

Angie, hvala na onom komentaru na Natasinom blogu i da ti odgovorim ovde posto je prethodni blog zatvoren.

Nadam se Mikele da neces zameriti - tema mog komentara se ne uklapa uopste u tvoj blog i zapravo je u sustoj suprotnosti sa tvojom tolerantnoscu. Tema je netolerancija i izrazavanje iste.

pa je l citas ti komentare ovih poslednjih godina, gde jedna grupa blogera aresivno grupno napada, ucitava i vredja neistomisljenike, sa sve rezultatima merenja podobnosti i pravovJernosti,...pa onda ona gomila zapusavanja propragiranjem kolaboracionista,pa izdrkavanje-ne znam kako lepse ovo da kazem- militantnim kurcenjima,...gde je je l te utvrdjeno, da je kao posledica istih bilo nebrojano nevinih zrtava,...ne znam da l da pominjem javno zahvaljivanje osudjenim ratnim zlocincima, koji su rukovodili masakrima nad civilima,...i ti nikada nisi reagovao, al si sada na retku reakciju na taj stalni maltretman, osetio potrebu da kazes,kako nije ok???.


Naravno da sam primetio ovo sto pominjes. Osetio i na svojoj kozi vise puta. (Da pomenem da se osim Tess i jednom Makse niko nije reagovao - ne kukam nego ukazujem na opstu atmosferu.) Ali se ne slazem da ja nikad nisam reagovao na pomenuto. Sa Predatortzom sam se zakacio x puta bas na temu rata u Bosni. Sa Gvozdenom da ne pominjem - mislim da ne moram posebno da isticem koga osim tebe i Srdjana najcesce voli da bocka svojim srbomerom. Itd.

Nisam primetio to mrcvarenje Pecarosa jer mi je ta pocetna zamerka o vojsci bila pogresna pa blog nisam citao dalje - to kao razlog mog nereagovanja. Ni ja ne znam Pecarosa (i nebitno je) ali bas sam pre neki mesec reagovao protiv zamerki na nesto sto je napisao pa su odmah usledili komentari kako ga branim zbog ideoloskih razloga. Jos jednom: niti ja njega znam niti mi je poznato koja bi nam to bila zajednicka ideologija.


Ono sto meni ovde smeta je kad se ne zna izaci na kraj sa cinjenicom da je neko neistomisljenik pa onda krece cackanje po biografijama, vredjanje, zlonamerni komentari i sl. Ja sam na Natasinom blogu reagovao jer mi je ono i sa Predatortzom i sa Gvozdenom bilo na tom nekom gvozdenovskom nivou. Da Gvozden ili Omega sa zlonamernim, bezobraznim i priglupim komentarima pojedinim blogerima nece prestati to je jasno (evo ovde gore na reakciji na tvoj komentar se vidi) ali ja na njih nisam ni apelovao.

Nadam se da je sada jasnija moja reakcija.

Mikele, izvini unapred posto na zalost ovo verovatno nece biti poslednji komentar ovde na ovu temu.



angie01 angie01 21:28 26.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft


prvo, hvala ti sto moje zvocanje nisi shvatio zlonamerno,...ono je i usledilo zbog zabezeka, jer te smatram jednim od retkih normalnih i pristojnih ovde.

drugo,
osim Tess i jednom Makse niko nije reagovao -


branila sam te i ja par puta, nazivajuci te Komsijom,jer sam tako skratila tvoj predugacak nik,...mislim nije bitno, nego cisto, kada si vec pomenuo:)

trece,

moj komentar je jasno objasnio o cemu se radii da Pajke nije neko koga treba smirivati,jer je njegovo samo bila reakcija na dugogodisnje grupno akcijasenje i podhebavanje raznim temama koje su propagirane, pa ako bilo ko ima problem sa takvim komentarima, prvo bi trebalo da se obrati zdruzenoj momcadi, koja je vec svojim nekorektnim delovanjem- uvredama, ucitavanjima, klevetama, merenjem pravovJernosti i sl....-oterala gomilu normalnog sveta sa ovo gmesta, a svakako maltretira time ceo blog.

Ti si otprilike zamerio nekome vracanje bacene loptice,...hebote, huci ovde godinama- sem sto Srbomeruje i prica gomile gluposti i neistina i prosipa ekstremno neznanje- drugima ucitava da su komunjare, da su ovo ono, izdajnici, placenici i sl, a tebi je zasmetalo sto je otkrivanjem svoje uloge u jni palo zahebavanje u tom smisliu, s obzirom da su okolnosti govorile sve to protiv njega, tj da mu je vracena loptica sa mnogo vecim argumentima, nego sto je njemu bilo potrebno kada je ucitavao drugima...pecarosa sam pomenula, kao primer nekoga na koga se naskace sa svih strana i to se prelazi mera pristojnosti bez zadrske, samo zato jer govori drugacije od ekipei satelita,...pa je l onda nije ok da malo vrati i to kada je dobio ispravan slagvort, ili sta?!...jos je zbog toga cascavan govnima.


ispalo je da branis bulije- to sam ti rekla.

Mikele,izvini.
gvozden1 gvozden1 21:53 26.09.2021

Re: ,

Šta je bre ovo, drugarska kritika o nedovoljnoj angažovanosti u borbi protiv reakcije?
:)
Koji ste paćenici jbt.
angie01 angie01 22:15 26.09.2021

Re: ,

Šta je bre ovo, drugarska kritika o nedovoljnoj angažovanosti u borbi protiv reakcije?


opet nisi dobro razumeo.
gvozden1 gvozden1 22:45 26.09.2021

Re: ,

angie01
Šta je bre ovo, drugarska kritika o nedovoljnoj angažovanosti u borbi protiv reakcije?


opet nisi dobro razumeo.

Pa ti mu kao nešto zvocala a ovaj tvoj to ispravno razumeo kao drugarsku kritiku.
Jel tako?

I onda vi (a vi ste uvek pojedinci) mene zezali, a onda se javila udruga (to nikad nisu pojedinci, to je uvek organizovana udruga) koja vas je napala.
Pa ti onda nešto kmečala, nešto brojala preporuke, pa ti bilo krivo kad si ukapirala da ste ispušili.

Tako nešto bi?

Ili nisi sve nazvala udrugom, ili nisi brojala preporuke?

Nego vidim ubacila si novi hrvatski elemenat u rečnik, momčad.

Sad verovatno misliš da si strašno kul?
:)


angie01 angie01 22:59 26.09.2021

Re: ,




...e hebes ti sve, kada uvek moras nesto da izmisljas, izvrces, namestas da odgovara...ono, barem si svestan, da jedino tako mozes....
gvozden1 gvozden1 23:14 26.09.2021

Re: ,

angie01



...e hebes ti sve, kada uvek moras nesto da izmisljas, izvrces, namestas da odgovara...ono, barem si svestan, da jedino tako mozes....

Pa bog te ebo, jesi li kukala ili nisi, jesi li pominjala preporuke ili nisu, ljudima si se direktno obraćala i zamerala im....

Sad ja izmišljam.

Dobro, ajd, izmišljam
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:01 27.09.2021

Re: ,


branila sam te i ja par puta, nazivajuci te Komsijom,jer sam tako skratila tvoj predugacak nik,...mislim nije bitno, nego cisto, kada si vec pomenuo:)


Izvini, ocigledno to nisam povezao. Moja greska.

Ti si otprilike zamerio nekome vracanje bacene loptice,


Ma Huci bi najsrecniji bio kada bi svi preuzeli njegove seseljevske metode komunikacije sa neistomisljenicima. Zato je mislim bolje to bataliti.


Ja volim da citam Srdjanove komentare i nije mi namera bila da ga 'smirujem' nego ono sto vec gore rekoh. Ucesce u ratu je posebno zajebana tema.


angie01 angie01 08:20 27.09.2021

Re: ,

Pa bog te ebo, jesi li kukala ili nisi, jesi li pominjala preporuke ili nisu, ljudima si se direktno obraćala i zamerala im....


to je tvoja interpretacija-ja sam samo konstatovala sta se desava,...a ti si kukao i heklao, dok su te kamarati zdusno branili,...preporuke uopste nisu bitne, jer nisu pokazatelj nicega, njih sam pomenula kao odraz nemoralnosti koja je uspostavljena,...ono, kada se neko casti govnima, pa svi pritrcite i pohvalite taj cin bedastoce.
milisav68 milisav68 08:24 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft
Ma Huci bi najsrecniji bio kada bi svi preuzeli njegove seseljevske metode komunikacije sa neistomisljenicima.

Tako je :)

Zalepiš etiketu, ignorišeš argumente, i postaneš moralni pobednik.

Drugovi i drugarice, pričajte što tiše, dolaze iz marice.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:30 27.09.2021

Re: ,

Zalepiš etiketu, ignorišeš argumente, i postaneš moralni pobednik.



Ajde dobro je Milisave. Kakvi argumenti pobogu? Iz bloga u blog isto smaranje i isti manir komunikacije. Drugovi i drugarice kurci palci. S.M.O.R.
angie01 angie01 08:41 27.09.2021

Re: ,

Izvini, ocigledno to nisam povezao. Moja greska.


uopste nije bitno.


Ma Huci bi najsrecniji bio kada bi svi preuzeli njegove seseljevske metode komunikacije sa neistomisljenicima. Zato je mislim bolje to bataliti.


problem i jeste sto je prihvacena ta primitivna, nakaradna verzija komunikacije u kojoj se ne vodi racuna o nekim normalnim granicama.


Ucesce u ratu je posebno zajebana tema.


pa vidi-jeste,...ja sam godinama preskakala da u tome ucestvujem i uvek sam smatrala da ne mogu da komentarisem iz "tudjih cipela", da se tako izrazim, ali to je bio period, kada se jos uvek drzala rucna i nije se prelazila granica, prvo jer je moderacija vodila racuna o nacinu komunikacije, a drugo, jer je bilo dovoljno onih, koji su odrzavali neku ravnotezu, pa nije moglo bas da se divlja na te teme,....a onda se promenila vlast, pa se promenila i atmosfera, pa je retorika utomesmilu postala uzasna, sto je dovelo do masovnog odlaska normalnih sa bloga, sto je sve skupa dovelo do spustanja rucne ispod nivoa morbide i mizerije,...ne znam da li si otpratio sva ta kurcenja i hvalisanja nekim strasnim stvarima iz rata, sa sve zahvaljivanjem osudjenim ratnim zlocincima, pa onda konstantna propaganda koljaca iz II sv rata i slicno...pa izvini, Srdjan je samo vratio to sto su sami pominjali.
milisav68 milisav68 08:48 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft

Ajde dobro je Milisave. Kakvi argumenti pobogu? Iz bloga u blog isto smaranje i isti manir komunikacije. Drugovi i drugarice kurci palci. S.M.O.R.

E to je već nešto konkretno :)

Lepo kažeš da te smara i rešen problem.

Izraz, Šešeljevske metode, više govori o onome ko napiše, nego o onome na koga se odnosi.

To je rečnik svih diktatura.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:53 27.09.2021

Re: ,

To je rečnik svih diktatura.


Reci nekome da ono sto kaze je recnik svih diktatura je recnik svih diktatura. I tako u nedogled. Odjavljujem se od ove teme.

P.S. sve i uvek govori nesto o onome ko napise. I o napisanom. Taka je priroda jezicke komunikacije. Ovo je vec zanimljivija tema.
angie01 angie01 08:57 27.09.2021

Re: ,

Izraz, Šešeljevske metode, više govori o onome ko napiše, nego o onome na koga se odnosi.

To je rečnik svih diktatura.




o boze dragi,...pa ovde se silidzijski sprovodi kanalisanje,...grupno se napadaju i vredjaju svi koji misle drugacije, teraju se sa bloga nesrbi-kojim pravom!-...ne moze poslednji pozdrav Balasevicu, jer je bio protiv nacionalizama i retrogradne politike, ne moze poslednji pozdrav Dragojevicui jos se ismeva kako je ispracen, jer je Hrvat, opstruira se bilo kakva pricao zrtvama Srebrenice i Sarajeva,...pa sta je sve to nego seseljizam u punom sjaju.
milisav68 milisav68 09:18 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft

Reci nekome da ono sto kaze je recnik svih diktatura je recnik svih diktatura. I tako u nedogled

Heh, nađi negde pa citiraj da sam ja (ili huči, pominjem njega kao povod), napisao za nekog da koristi te i te metode.
predatortz predatortz 09:19 27.09.2021

Re: ,

Ucesce u ratu je posebno zajebana tema.


Da izjavim za zapisnik:

Živo mi se jebe za to šta o mom učešću u ratu misle Srđan ili Anđa.

Usput, to su ljudi bez potencijala za smislen razgovor i razmenu stavova.

Srđan koristi rečnik iz '44., rečnik političkog komesara željnog krvi, kada govori Ravnogorskom pokretu. Čovek koji je svu kompleksnost rata u BiH sveo na krađu bele tehnike, a poznato je da ljudi pojme onoliko koliko im je dato da pojme. Njemu, očigledno, na te teme nije mnogo dato.

Anđa ima nekakva šizofrena cepanja,uporno vidi neku "momčad", "udruge","naskakanja", žali za nekakvim dobrim starim vremenima u kojim bi to moderacija (čitaj ona) to po kratkom postupku.

Sa takvim osobama svaki razgovor je besmislen, kad preteraju to malo zajebavaš, pa ponovo ignorišeš.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 09:25 27.09.2021

Re: ,

Heh, nađi negde pa citiraj da sam ja (ili huči, pominjem njega kao povod), napisao za nekog da koristi te i te metode.


Ne mogu. Odjavio sam se od teme :) Tebe nisam pominjao. Za Hucija pregrst materijala.

Ako je 'metode' teska rec probati sa 'manir, stil, karakter, nacin, oblik ponasanja...'.
angie01 angie01 09:46 27.09.2021

Re: ,

Anđa ima nekakva šizofrena cepanja,uporno vidi neku "momčad", "udruge","naskakanja", žali za nekakvim dobrim starim vremenima u kojim bi to moderacija (čitaj ona) to po kratkom postupku.


predatore-odhebi,...militantni policajac izTuzle, koji se kurci po blogu svojim ucestvovanjem u ratu i negira nevine zrtve, zahvaljuje se maldicu i karadzicu, izmedju velica cetnistvo, sigurno nije relevantan procenitelj bilo cega...niti mene zanima.

...i jos glupavo pominjanje mog ucestvovanja u moderaciji o kome sam sama vec sve rekla-(par meseci na pocetku bloga, sama vratila palice, jer mi je bilo draze da blogujem), nista sporno tokom rada-koji je bio zajednicki, sem jednog komentara blogerke kamicak, za koji mi je i danas zao, al tako je bilo odluceno,...svaka moderacija posle je bila mnogo strozija, dok se o blogu brinulo....blog je javno glasilo, te kao takav potpada pod Zakon o informisanju, koji propisuje neka normalna pravila,...i to je to,...sad sto ste vi od bloga napravili stomfort, to je druga prica,...i jos vam nije dosta.
milisav68 milisav68 09:48 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft

Ako je 'metode' teska rec probati sa 'manir, stil, karakter, nacin, oblik ponasanja...'.

Ma ne treba ti nikakva etiketa, to hoću da ti kažem.

To, da li je metoda, manir, stil...ne menja suštinu, suvišno je i nepotrebno.

Zvuči kao da kažeš da ima kraću nogu, pa zbog toga ne sme da raspravlja o kvalitetu Plazma keksa :).
predatortz predatortz 09:58 27.09.2021

Re: ,

predatore-odhebi,...militantni policajac izTuzle, koji se kurci po blogu svojim ucestvovanjem u ratu i negira nevine zrtve, zahvaljuje se maldicu i karadzicu, izmedju velica cetnistvo, sigurno nije relevantan procenitelj bilo cega...niti mene zanima.


'vako...

U Tuzli sam bio student, policajac nikad nisam bio, bio sam nešto više od toga u MUP RS (dakle, ne u Tuzli). Učešćem u ratu se kurče oni koji potenciraju lična iskustva i zasluge, a ja to ne činim. O ratu pišem fenomenološki, na to imam pravo kao i bilo ko od vas ovde. Žrtve ne negiram, među prvim sam neke stvari, koje je moja strana radila loše, jasno osudio. Mladića veličam samo kad tebe zajebavam, o njemu, to je opšte poznato, nemam visoko mišljenje. O Karadžiću imam pozitivno mišljenje, što je moje ustavno pravo. Nigde ni jedan zakon ne brani da to javno kažem.
Napraviću paralelu, iako sam ubeđen da je nisi u stanju da razumeš. Svako ko ovde veliča Tita, veliča mnogo većeg ratnog zločinca i ratnog profitera nego što je to bio Radovan Karadžić.


Dakle, lažeš kako zineš.
To ljudi prepoznaju, pa ti padneš u neka stanja kada prebrojiš preporuke, što opet (brojanje preporuka) govori o infantilnosti.

Svaki stav iznet ovde je maoj stav, braniću ga i zastupati jednako i sa 1000 i sa nula preporuka.



angie01 angie01 10:12 27.09.2021

Re: ,

(dakle, ne u Tuzli).


ufufuf,..vidje razLike.


O ratu pišem fenomenološki,


ne znam da l je fenomenoloski kurcenjem odlicnim ratnim taktikama- gde su stradalnici bili civili.


Mladića veličam samo kad tebe zajebavam,


ne bih rekla, jer si to vise puta uradio, ono iz duse:),...moja je bila reakcija na to, a ne obratno.


. O Karadžiću imam pozitivno mišljenje, što je moje ustavno pravo.


s obzirom na to, za sta je sve pravosnazno osudjen, to mnogo govori o tebi,...sto i kazem.


Svako ko ovde veliča Tita, veliča mnogo većeg ratnog zločinca i ratnog profitera nego što je to bio Radovan Karadžić.


sem sto je to diskutabilno,...ja nisam nikada videla da ovde bilo ko velica Tita, nego vi to tako prevodite i ucitavate, kada neko kaze nesto drugacije od vase revizije istorije.


Dakle, lažeš kako zineš.
To ljudi prepoznaju, pa ti padneš u neka stanja kada prebrojiš preporuke, što opet (brojanje preporuka) govori o infantilnosti.


laganje bas i nije nesto sto mi mozes pripisati, to je bas jako pogresan pravac,...a za preporuke sam objasnila nesto gore u komentaru-ako nisi video da ti ponovim,...one su nebitne, pomenula sam ih samo kao odraz nemoralnosti, kada se neki neistomisljenik pocasti govnima, kako nije problem da se pritrci i takva bedsastoca pohvali-o tome je bila rec,...ako mozes da razumes razliku.
predatortz predatortz 10:23 27.09.2021

Re: ,

ne znam da l je fenomenoloski kurcenjem odlicnim ratnim taktikama- gde su stradalnici bili civili.



Ovo ću prokomentarisati, ostao je smešno.

Opsada gradova je stara koliko i gradovi. U opsadi stradaju i civili, to nije nikakva tajna. Tvoje naricanje za njima je krajnje neprincipijelno jer se zasniva na naricanju za civilima jedne zaraćene strane. Nikada ne pročitah da si napisala da žališ za civilima Pofalića, Neđarića, Grbavice, Ilidže, nikada nisi kao zločin pomenula odvođenje sarajevskih Srba na ritualno klanje na Kazanima. Nikada nisi našla ovakav tekst, a citirala si ih mnogo, pa da na osnovu njega govoriš o užasima rata:

“Krajem februara 1993. godine Jusuf Lendo i Suvad Milić doveli su dvanaest godina staru devojčicu srpske nacionalnosti. Sa devojčice je skinuta sva odeća, a Jusuf Lendo je detetu ruke vezao za krevet. On je prvi izvršio silovanje, a zatim su to isto učinili Suvad Milić, Hodža Amir, Ljaljaj Enver i Kajanija Ferid. Dete je sve vreme plakalo, kada je Kajanija počeo da je siluje, devojčica je umrla. Ja sam, takođe, imao nameru da učestvujem u silovanju ali dete je umrlo. Telo devojčice Jusuf Lendo je stavio u kesu za đubre i odvezao u jamu Kazani” ispričao je Šljivo.


IZVOR


Nikada se nisi ni zapitala zašto zbog ovakvih stvari niko nije osuđen ni po ličnoj, ni po komandnoj odgovornosti. I, kakvi su to sudovi koji žmure na ovakve stvari? Koliko im verovati? Koliko su kredibilni?

Sve ovo te ne kvalifikuje kao nekoga ko ima pravo da deli moralne lekcije meni, ili bilo kome drugom.

angie01 angie01 10:39 27.09.2021

Re: ,

Tvoje naricanje za njima je krajnje neprincipijelno jer se zasniva na naricanju za civilima jedne zaraćene strane.


samo cu ovo,...jer sveje ionako uobicajeni bulshit.

rekoh ti jednom, kako su meni tamo stradali bliski ljudi, rodbina i prijatelji- svi Srbi, ako je to uopste bitno,...jer su gradjani grada civili...i ovo sam htela da izbegnem da kazem, jer se takve stvari ne govore-mi smo pomaglai izbeglicama iz Sarajeva, dvema srpskim porodicama, zenama sa decom, ciji su muzevi ostali na Palama i veoma dobro znam sta se i kako desavalo,...kao i iz prica ljudi koje sam kasnije srela u Torontu,...i Srba i Hrvata i Muslimana.


Nikada se nisi ni zapitala zašto zbog ovakvih stvari niko nije osuđen ni po ličnoj, ni po komandnoj odgovornosti.


ovo nije istina-osudjeni su galic,karadzic,mladic i dragomir milosevic.



predatortz predatortz 10:42 27.09.2021

Re: ,

ovo nije istina


Nemamo dalje o čemu!

Ako tebi, kao nekakvoj ženi, vest u kojoj se govori o silovanju do smrti devojčice od dvanaest godina služi za jeftine doskočice, onda neka ljudi sami prosude koje ovde ko...

EDIT:


ovo nije istina-osudjeni su galic,karadzic,mladic i dragomir milosevic.


Koliko bolestan mozak čovek mora imati za ovo?

Za silovanje srpske devojčice od strane muslimana krivi su Srbi?

Ovoliku mržnju prema Srbima, koju si ti upravo ispoljila, jedino su ustaše pokazale. Nemci su imali,kakve-takve, granice!
angie01 angie01 10:48 27.09.2021

Re: ,

Ako tebi, kao nekakvoj ženi,

Za silovanje srpske devojčice od strane muslimana krivi su Srbi?


o cemu ti pricas,...ja sam te razumela da niko nije osudjen za opsadu, a ne za slucaj koji si izneo.

edit-sada sam otvorila i liNak, na kome ispod vesti pise da je preuzeta i nije proverana i da se izvinjavaju zbog toga, kada se ode na sajt sa koje je preuzeta, spornog clanka vise nema.
gvozden1 gvozden1 10:50 27.09.2021

Re: ,

Za Hucija pregrst materijala.

Ajd nešto :)

Nema toga, naravno da nema.

Ali ima, naravno da ima, ocene tvojih političkih stavova.
Jasne, nedvosmislene ocene da su antisrpski.

Što ti uopšte imaš problem sa tom ocenom?
Imaš stavove koje imaš, ocenjujem ih onako kako ih ocenjujem, antisrpski jesu, ako to to smeta menjaj ih, a nemoj kmečti da nije u redu kada se oni procenjuju.

I to procenjuješ moje, smatraš ih nacionalističkim, ja s tim ama baš nikakav problem nemam, niti mi na pamet pada da te razuveravam.

Usput, kantar kojim ja merim tvoje antisrpstvo zoveš srbometrom, a čime ti meriš moje srpstvo?

Ti možeš da imaš alat za merenje stepen nacionalnog u nečijim stavovima, drugi ne?

Pa neće to tako ići.
Ti vaši komunistički maniri da zapušavate usta smišljanjem nekih etiketa tipa šešeljizam, srbomer i ostalih ne rade više.

Nego ti, brajko moj, ili stani iza svojih antisrpskih stavova i brani ih, ili ih menjaj.

Možeš da nastaviš i ovako, da ih iznosiš a da kmečiš kad ih neko proceni da su antisrpski.
A jesu.

Sve ovo važi i za Endžuku, da je pomenem, osetiće se zaoostavljenom, a to nije lepo :)
gvozden1 gvozden1 10:50 27.09.2021

Re: ,

ako je to uopste bitno,...

Nije.
angie01 angie01 10:56 27.09.2021

Re: ,

Sve ovo važi i za Endžuku, da je pomenem, osetiće se zaoostavljenom, a to nije lepo :)





....pa ne kazu ti komunisti da seseljevski srbomerujes-nego gradjani kojima tvoj primitivizam nije blizak...i to nije antisrpstvo...nisi ni ti ni tvoji stavovi mera za ispravnost.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 11:00 27.09.2021

Re: ,

Ajd nešto :)

Nema toga, naravno da nema.

...
Ti vaši komunistički maniri...


Ups.

Usput, kantar kojim ja merim tvoje antisrpstvo zoveš srbometrom, a čime ti meriš moje srpstvo?


Puca mi prsluk za tvoje srpstvo taman onoliko koliko i za tvoje JNA-astvo. Komentarisem teme, izvore, argumente... a ne ljude. Ti tvrdis da isto to radis ali tvoji komentari te uporno negiraju. To o ljudima ima veze sa onim 'sta je pristojno' sa drugog bloga. A eno ti i dole pa citaj.
gedza.73 gedza.73 11:02 27.09.2021

Re: ,


predatortz
Svako ko ovde veliča Tita, veliča mnogo većeg ratnog zločinca i ratnog profitera nego što je to bio Radovan Karadžić.


I Titov sistem za koji kažu da je bio uređen i da se znao red. Iako je on jedini odgovoran za mnoge zločine, pljačke, ubijanja, otimanja, to je sistem u kome su ljudi pod lažnim psihijatrijskim nalazima nabijani u ludnice, sistem u kome su krali decu, koji je stvorio nebrojeno mnogo sistemskih problema i iz koga su selekcijom odabrani svi oni koji vodili građanski rat devedesetih.

Predsednik haškog tribunala (čije presude drugosrbijanci poštuju) je izjavio da je Mladić posledica komunističkog režima, komunističkih oficira i komunističkih partijskih škola, odnosno da je nekažnjavanje zločina nakon II svetskog rata kada je komunistička ideja vodilja bila da zbog ideologije je moguće ubiti nevinog čoveka dovelo do zločina nad civilima u ratu devedesetih. Mislim da kad bi se pretresle biografije da su mnogi haški zatvorenici bili pripadnici Titove komunističke partije koja je, kao jedina, te ljude odabrala kao svoje partijske vojnike.

To je taj njihov 'uređen' sistem u kome su oni kao botovi tog uređenja uživali manje ili veće privilegije.

Koliko je njima upropašten kompas... bila priča o nekoj babi koja navodno nema da plati troškove pa je država kriva, koja je socijalni slučaj iako u svom posedu ima nekretninu od bar 100 K. Takođe određen broj penzinera nad čijom se sudbinom kuka i koji imaju neverovatno visoke penzije su bili manji ili veći šrafčići komunističkog režina i koji, po meni, su takođe trebali da budu lustrirani.

A ovo čega se 'ekipa' drži nije ništa novo. Eno juče isto u dlaku pričaju neka Jovankina rođaka, Boža Spasić (koji je za sebe rekao da je komunista), Titov unuk, pre toga MIrjana Marković, Ljubiša Ristić i mnogi drugi 'dični' komunisti...

Ovo svedočenje koje si postavio je stravično. Voleo bih da vidim bar jednu osudu 'jugopatriJotskih' Žena u crnom ili sličnih organizacija koje se bave zločinima na prostoru ex Yu

gvozden1 gvozden1 11:07 27.09.2021

Re: ,

angie01
Sve ovo važi i za Endžuku, da je pomenem, osetiće se zaoostavljenom, a to nije lepo :)





....pa ne kazu ti komunisti da seseljevski srbomerujes-nego gradjani kojima tvoj primitivizam nije blizak...i to nije antisrpstvo.

A vi ste građani? :)

To, opet, sami sebe procenite, a vaša procena o vama samima je jedino ispravna?

Nemaš ti pojma šta je građanin.

Evo ti primer od sad:

Telališ ovde i ponavljaš floskulu koju muslimani forsiraju do neukusa o "osuđeni ratnim zločincima" smatrajući to nekim završnim argumentom.
Nečim posle čega treba da se ćuti.
Tipičan apsolutistički, dakle antigrađanski, manir.

Šta građanina obavezuje da se slaže sa sudskom presudom, tj šta mu ne dozvoljava da ima sopstveni stav, koji se razlikuje od presude?

Ništa, naravno, građanin je slobodan da misli i govori, slobodan da kritikuje sve pa i sudske presude.

Tako da Endžika, vi sve o sebi možete da tvrdite osim da ste građani, vi ste antigrađani.

Ustvari, možete da tvrdite šta hoćete, vas pamet ne ograničava.
angie01 angie01 11:15 27.09.2021

Re: ,

hebiga huci, moderno je doba, nazalost i pored svega drugog, ima dovoljno snimljenog dokaznog materijala, pa tvoje kreativno razmisljanje ne moze da promeni stvari,...kao sto ti radis i za neke druge periode, o kojima takodje postoji dokumentacija po istorijskim arhivima i slicnim validnim izvorima...
gvozden1 gvozden1 11:28 27.09.2021

Re: ,

o kojima takodje postoji dokumentacija po istorijskim arhivima i slicnim validnim izvorima...

A validni izbori su, zna se, komunistički.
Sve što nije iz tih izvora se ne računa.

Partizani klali, klali čak i svoje, ima u izvorima, al pošto nisu komunistički, nisu validni.

Partizani ubijali masovno, trpali u masovne neobeležene grobnice, ima u izvorima, ali nisu validni jer nisu komunistički.
Sarađivali sa Nemcima i ustašama, ali nevalidni izvori, nisu komunistički.

Muslimani ubijali i silovali, postoje izvori, ali nisu validni jer nisu muslimanski.

I tako redom...

Da bi se išta shvatilo neophodna je širina uma, a to je za tebe nedobacivo.

I šta bi, ima li se pravo da se pljucka na sudske presude?

Mislim može li to građanin da radi, ili da se pokloni pred "osuđeni ratni zločinac"?

Čuvaj se bre, ovo je dobronamerno, upotrebe tog građansko, nije to za tebe, prijemčivo zvuči al je klizavo i lako se uoči prevara.

Evo muslimani se ubiše od priče o građanskoj Bosni, a veoma je lako videti da oni pod građanskom podrazumevaju muslimansku Bosnu.
predatortz predatortz 11:33 27.09.2021

Re: ,


Evo muslimani se ubiše od priče o građanskoj Bosni, a veoma je lako videti da oni pod građanskom podrazumevaju muslimansku Bosnu.


Evo, tema za razmišljanje.

Mi groblja poginulih u ratu zovemo vojničkim grobljima.
Oni svoja šehidskim.

Šehid je, kažu:

Šehid (arap. شهيد, žrtva, mučenik), je religiozni termin u islamu, koji znači žrtva. To je titula koja se daje muslimanima nakon smrti, ukoliko umru ispunjavajući religijske zapovesti, ili tokom rata za religiju.

E sad, ko je tu više građanin, prosudite sami.



angie01 angie01 11:55 27.09.2021

Re: ,

A validni izbori su, zna se, komunistički.


pa je l znas ti koliko dugo nema komunista?...ili jos bolje, je l kapiras sta su to validni izvori, istorijska gradja i dokumentacija?...kao sto rekoh, u modernom dobu je zahebano, jer ima snimaka kolko god hoces, uz sve ostalo,...nema tu previse prostora za "tumacenja", kako se tebi cini,...pri tome previse je savremenika i ucesnika tih desavanja, da bi sada mogla da se pakuje neka paralelna prica...zasto ti ucitavas lose namere, kada se to kaze.

ja prva bih volela da se nista od toga nikada nije dogodilo.
gedza.73 gedza.73 11:59 27.09.2021

Re: ,

gvozden
A validni izbori su, zna se, komunistički.

Čim pročitaš komunistički istoričar odma' ti jasno odakle vetar duva. To su oni istoričari kojima je RexLux spasio Tita i koji su prepravljali ogroman broj podataka i činjenica kako bi podržali totalitarnu, jednopartijsku ideologiju.

A i oni su bili penzioneri i uživali povlastice. Čak su i oni počeli da gutaju i priznaju mnoge podatke i istorijske činjenice koje su sakrivali, lažirali ili jednostavno prećutali.

Jagnjeći istoričari. Jedna od lošijih fela. I sve je to ista kategorija bilo da su u Rumuniji kod Čaušeska, kod Kim Džonga ili kod Staljina. Najobičniji botovi i sendvičari koji su kasnije sređivali da im deca dobijaju poslove po državnim firmama.
angie01 angie01 12:13 27.09.2021

Re: ,

E sad, ko je tu više građanin, prosudite sami.


bozemeprosti- svako je sahranjivan po svojim obicajima, kakve to veze ima sa bilo cim...problem je sto su se ta groblja pravila, a ne obicaji sahranjivanja.

gradjanin je pre svega demografski pojam, vezan za stanovnistvo gradova,...u novije vreme, vezan za stanovnistvo jedne drzave...gde je izraz baziran na konceptu prava i jednakosti.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:14 27.09.2021

Re: ,

Oni svoja šehidskim.

Šehid je, kažu:

Šehid (arap. شهيد, žrtva, mučenik), je religiozni termin u islamu, koji znači žrtva. To je titula koja se daje muslimanima nakon smrti, ukoliko umru ispunjavajući religijske zapovesti, ili tokom rata za religiju.



To je religiozno novotarstvo. Tako su nazivani i turski vojnici poginuli u borbi protiv Kurda i u vreme kad je Turska bila kemalisticka, sekularna drzava. Drugo, ova gore definicija je nepotpuna. Sehid je i onaj ko umre od tuberkuloze, kuge, (da prostite) proliva ili danas korone. Ideja iz Kurana je da ne pokleknes u veri ma kakva iskusenja da naidju, a takva iskusenja su po pravilu veca kad naidju ratovi i bolesti. Tako recimo ako je neki musliman umro u ratu a nije se pridrzavao pravila i ucio Kuran onda on nije sehid. Sad ova naknadna interpretacija je druga stvar.
angie01 angie01 12:22 27.09.2021

Re: ,


To je religiozno novotarstvo.


ne znam puno o tome-znam i da se neki Indijci-Siki tako sahranjuju-Sehid znaci odlazaku raj, to mu je glavna ideja.
predatortz predatortz 12:23 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft
Oni svoja šehidskim.

Šehid je, kažu:

Šehid (arap. شهيد, žrtva, mučenik), je religiozni termin u islamu, koji znači žrtva. To je titula koja se daje muslimanima nakon smrti, ukoliko umru ispunjavajući religijske zapovesti, ili tokom rata za religiju.



To je religiozno novotarstvo. Tako su nazivani i turski vojnici poginuli u borbi protiv Kurda i u vreme kad je Turska bila kemalisticka, sekularna drzava. Drugo, ova gore definicija je nepotpuna. Sehid je i onaj ko umre od tuberkuloze, kuge, (da prostite) proliva ili danas korone. Ideja iz Kurana je da ne pokleknes u veri ma kakva iskusenja da naidju, a takva iskusenja su po pravilu veca kad naidju ratovi i bolesti. Tako recimo ako je neki musliman umro u ratu a nije se pridrzavao pravila i ucio Kuran onda on nije sehid. Sad ova naknadna interpretacija je druga stvar.


Tako je, ali je zajednička stvar vera i borba za veru.

To određuje karakter rata. Muslimani se u Bosni nisu borili za neku građansku državu, borili su se za islam.
Ili je neko toliko naivan da misli da su se razni dobrovoljci iz islamskih zemalja, potonji teroristi iz Pariza i Njujorka sa sve BiH soškama u džepu, odazvali pozivu da se bore za građansku i sekularnu BiH?

Uostalom, evo pa sam prosudi




Ne može se govoriti o ratu u BiH, a ovo preskakati. Nije to švedski sto.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:41 27.09.2021

Re: ,

Muslimani se u Bosni nisu borili za neku građansku državu, borili su se za islam.
Ili je neko toliko naivan da misli da su se razni dobrovoljci iz islamskih zemalja, potonji teroristi iz Pariza i Njujorka sa sve BiH soškama u džepu, odazvali pozivu da se bore za građansku i sekularnu BiH?



Ovi koji su dolazili sa strane ako nisu dolazili zbog love najverovatnije. Ali nisu se ni braca Rusi na strani RS borili bas za gradjansku multikulturnu drzavu. Upravo je sa onim insistiranjem na novotarski shvacenom pojmu sehid ideja da se kaze da su apsolutno svi Bosnjaci poginuli za veru. Sto je naravno jednak bullshit kao i to da su svi Hrvati stradali za krscanstvo ili Srbi za krst casni i slobodu zlatnu. I naravno da je to insistiranje super argument koji Srbi i Hrvati u Bosni onda mogu koristiti i koriste da bi pokazali da Bosnjake ne zanima zajednicka gradjanska drzava.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:45 27.09.2021

Re: ,

ne znam puno o tome-znam i da se neki Indijci-Siki tako sahranjuju-Sehid znaci odlazaku raj, to mu je glavna ideja.



Ma da. Ali to jeste u mnogim tradicionalno muslimanskim zemljama postao termin za vojnike stradale u borbi. U Bosnu pretpostavljam doslo iz Turske gde ako se ranije stradalo za otadzbinu danas se strada za veru. Uprkos cinjenici da sa druge strane nisana nisu inoverci.
predatortz predatortz 12:46 27.09.2021

Re: ,

I naravno da je to insistiranje super argument koji Srbi i Hrvati u Bosni onda mogu koristiti i koriste da bi pokazali da Bosnjake ne zanima zajednicka gradjanska drzava.


Ok, legitiman stav.

Evo ti onda, kao pametnom čoveku, jedan predlog.
Pogledaj koliko je na popisu iz 1991., poslednjem u SFRJ, procentualno bilo Srba i Hrvata u Sarajevu, Tuzli i ostalim gradovima sa muslimanskom većinom, a koliko ih je danas.
I zašto su ti brojevi toliko niski, ako je suživot sa muslimanima tako cool?

Pa, neće valjda biti da i Srbi i Hrvati lažu i iz pakosti prema muslimanima napuštaju te gradova?
predatortz predatortz 12:48 27.09.2021

Re: ,

Ma da. Ali to jeste u mnogim tradicionalno muslimanskim zemljama postao termin za vojnike stradale u borbi


Da, ali Bosna nije tradicionalno muslimanska zemlja. Tačnije, do rata je bila većinski hrišćanska.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:06 27.09.2021

Re: ,

Da, ali Bosna nije tradicionalno muslimanska zemlja. Tačnije, do rata je bila većinski hrišćanska.


Ok, tradicionalno delimicno-muslimanska zemlja. Moze tako? :)

Ma cuj, ja mislim da je to glupa i retrogradna ideja. Kao i sve druge slicne price koje mesaju religiju, tradiciju, politiku i kulturu. Pa ispadne da je Maksa postovalac Muhameda jer jede urmasice. Onda je Pajke budista posto ljusti susi (ovo drugo bi se cak moglo i dalje razviti jer susi jeste imao veze sa budizmom). I tim insistiranjem na islamu posle rata Bosnjaci su sami minirali svoje navodno zastupanje gradjanske Bosne. U neku ruku je ocekivano da svaka strana istice svoju veru kad se definise kolektivni identitet ali onda ne ide tvrdnja o identitetu Bosne kao gradjanske drzave.
predatortz predatortz 13:16 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft
Da, ali Bosna nije tradicionalno muslimanska zemlja. Tačnije, do rata je bila većinski hrišćanska.


Ok, tradicionalno delimicno-muslimanska zemlja. Moze tako? :)

Ma cuj, ja mislim da je to glupa i retrogradna ideja. Kao i sve druge slicne price koje mesaju religiju, tradiciju, politiku i kulturu. Pa ispadne da je Maksa postovalac Muhameda jer jede urmasice. Onda je Pajke budista posto ljusti susi (ovo drugo bi se cak moglo i dalje razviti jer susi jeste imao veze sa budizmom). I tim insistiranjem na islamu posle rata Bosnjaci su sami minirali svoje navodno zastupanje gradjanske Bosne. U neku ruku je ocekivano da svaka strana istice svoju veru kad se definise kolektivni identitet ali onda ne ide tvrdnja o identitetu Bosne kao gradjanske drzave.


Moj zaključak je da vi pojma o Bosni nemate.


gvozden1 gvozden1 13:17 27.09.2021

Re: ,


gradjanin je pre svega demografski pojam, vezan za stanovnistvo gradova,...u novije vreme, vezan za stanovnistvo jedne drzave...

Vikipedijca, a? :)

A šta ono ti meni reče gore, da mi srpstvo ne spočiravaju komunisti nego građani.

Jesi li čula možda da je jednom, nekad davno, negde bila neka revolucija koju zovu i građanskom, i da to znači, ne demografiju nego nešto drugo, neko uređenje društva, neka prava, neka druga politička pitanja, nikako demografska.
Pa onda se nizale revolucije redom, i u Srbiji nešto bilo.
Pa iz toga proistekli i izrazi građanska prava, i građanski ustav, građanske slobode, a ništa nije vezano ni za selo/grad ni za demografiju.

Raspitaj se.
gvozden1 gvozden1 13:19 27.09.2021

Re: ,

mesaju religiju, tradiciju, politiku i kulturu

A šta drugo čini osobenost nacije nego baš mešavina svega toga?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:23 27.09.2021

Re: ,

Moj zaključak je da vi pojma o Bosni nemate.


Na stranu da ne tvrdim da sam veci poznavalac Bosne nego ovde prosecni bloger ali sta su premise i logika koja stoji iza ovakvog zakljucka? Moze i ovako: koji deo onoga sto sam rekao te navodi na taj zakljucak?
predatortz predatortz 13:29 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft
Moj zaključak je da vi pojma o Bosni nemate.


Na stranu da ne tvrdim da sam veci poznavalac Bosne nego ovde prosecni bloger ali sta su premise i logika koja stoji iza ovakvog zakljucka? Moze i ovako: koji deo onoga sto sam rekao te navodi na taj zakljucak?


Pa, eto...

Svu kompleksnost te zemlje, nepomirivost tri religije, stogodišnje netrpeljivosti njenih stanovnika, silne pokolje i genocide, čiji je ovaj rat samo nastavak, kao što će biti i sledeći, pojednostavljujete kao da ste, bože mi prosti, tupavi Amerikanci.




maksa83 maksa83 13:30 27.09.2021

Re: ,

Pa ispadne da je Maksa postovalac Muhameda jer jede urmasice.

I tulumbe, i tulumbe, dakle ono hard kor militantno krilo.

Al' da budemo fer, ako je rat možda i počeo sa idejom multikulti jedna raja građanske Bosne, svakako se tako nije ni nastavio ni završio, i svakako tako tamo nije sada, a što je bilo ne skroz neočekivano. Saudi za početak tamo sipaju pare (koje su za njih sića, a za sirotinju ogromne) da tako bude i ostane, a pošto je rat na kraju ipak ispao verski svi šavovi su pukli i nepopravljivi su.

Imam nekog porodičnog prijatelja Egipćanina (inače prilično obazovan i širok tip, demokrata, ali svakako Musliman) koji je bio vrlo iznenađen time da su tamo muslimani isti kao i nemuslimani a reklo bi se da nikad nije do kraja poverovao da tamo ne govore arapski, to mu je bilo potpuno neverovatno, mada ne znam zašto pošto ni indonezijski muslimani ne govore arapski, a ni indijski muslimani, ni albanski, ni turski...

Edit: gle, porodični prijatelj Hamza na jućubu. Nema lepe reči za Sisija.

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:38 27.09.2021

Re: ,

A šta drugo čini osobenost nacije nego baš mešavina svega toga?


To sve plus mitovi. Taj deo nije sporan. Sporno je kad se to sve promesa tako da ono za sta se tvrdi da je vera bude kultura ili politika. Ili sve druge moguce kombinacije. Ili kada jedna od kategorija pojede sve druge - videti primer Irana.

Negde sam nedavno naisao na zanimljivu tezu: UK i Nemacka su bile toliko uspesne posle ii sv. rata posto su umele da naprave moderne mitologije koje su utabale put novim fleksibilnijim obrascima ponasanja. Onda bi ispalo da se Balkanezi zadnjih 30 godina ne pomeraju jer pokusavaju sa mitologijama koje su nekada radile posao ali danas vise ne. Ako je ovo mitologija tesko za svariti onda zameniti sa 'model razmisljanja'. Kao i svaka teza i ova naravno nudi samo delimicno objasnjenje i nije bez svojih problema.


Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:41 27.09.2021

Re: ,

pojednostavljujete kao da ste, bože mi prosti, tupavi Amerikanci.


Kak bre?

Ne moras da odgovoris ako te smara. Samo ne kapiram na sta mislis. Nisam tvrdio da Bosna nije kompleksna. Mada kada smo kod toga nije ni jedina takva zemja u Evropi ali mozda bolje da ne otvaramo tu temu.
predatortz predatortz 13:41 27.09.2021

Re: ,


Al' da budemo fer, ako je rat možda i počeo sa idejom multikulti jedna raja građanske Bosne,


Ma, nije ni to.

SDA je regrutovao pristalice uz Ilahije i Kaside. Koje crno građansko?!
Ne dao ti bog da doživiš to građansko među muslimanskom većinom!
Ja ne znam šta je u nekim glavama ovde!
Šta oni misle, da smo mi svi toliki ludaci, pa se digli na oružje, napustili poslove, fakultete, kuće, stanove, onako?
Došlo nam?
Ili sam se ja na to odlučio kada sam na svim srpskim stanovima, pola godine pre rata, na štoku vrata video sitno napisano 18 ili 31. Na mom je pisalo 31, kao i na stanu komšije Baćovića, nastavnika i rezervnog oficira.
E, to "31", posle se ispostavilo da znači ubiti, a "18" uhapsiti.
Ti i ja, Makso smo isto godište. Što bi rekli, isto su nam tekli školski dani... Ratovalo mi se koliko i tebi sa 22 godine.

Ali, nekad i neko mora!
maksa83 maksa83 13:51 27.09.2021

Re: ,

SDA je regrutovao pristalice uz Ilahije i Kaside. Koje crno građansko?!
Ne dao ti bog da doživiš to građansko među muslimanskom većinom!

Moje iskustvo iz vojske koja se dešava u suton SFRJ je da si imao tu i tamo neke hard kor Srbe (koji su tek postajali polako svesni da su neki kao Pravoslavci), tu i tamo neke hard kor Hrvate (bili vrlo svesni da su Katolici) ali se iskreno ne sećam nijednog muslimana izbosne koji je vozio neki Islam ili bilo kakav vid "mimuslimanstva" ili "tojemojebosanstva". Ovo važi pojednako i za gradove i za pripizdine. Sa mojim ograničenim poznavanjem (kroz Bosnu sam prošao nekoliko puta vozom, i možda jednom kolima kroz Sarajevo kada sam bio mali, inače nikakve veze ni kontakte nemam sa njom) moj osećaj je da je ta stvar mogla da gilja i funkcioniše ako pitaš tamošnji narod, ali da je onog trenutka kada se raspala SFRJ to bilo osuđeno na krvavu smrt.

Ovo je nepopularno mišljenje među nama drugošovinistima i autrosrbijancima, ali ogromnu ogromnu ogromun odgovornost za takav rasplet snosi Alija Izetbegović, ali pošto je bio američki proteže njemu nikad nije suđeno a zaslužio je da sedi tamo koliko recimo i Sloba.
angie01 angie01 13:54 27.09.2021

Re: ,

A šta ono ti meni reče gore, da mi srpstvo ne spočiravaju komunisti nego građani.


pa je l kapirasti ista, ili sta?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:55 27.09.2021

Re: ,

I tulumbe, i tulumbe, dakle ono hard kor militantno krilo.


Da se autujem koliki sam nepoznavalac Bosne. Jednom dok sam bio student bio u Sarajevu pa otisao da posetim neke rodjake tu u okolini odakle je Predatortz. Serviraju se urmasice i kafa. Meni se posle prvog zalogaja dopale urmasice pa se obradovao kad sam video punu tepsiju istih. Pojeo one dve sto sam dobio i cekam da me domacini ponude sa novom porcijom. A ono nista. Ali zato sam se napio kafe slatke (takva skuvana a pijem gorku kafu) dok nisam ukapirao da moram da okrenem fildzan naopako. Sad da li je ovo nesto tipicno bosanski ili su samo moji domacini bili specificni ne znam.



Al' da budemo fer, ako je rat možda i počeo sa idejom multikulti jedna raja građanske Bosne, svakako se tako nije ni nastavio ni završio, i svakako tako tamo nije sada, a što je bilo ne skroz neočekivano. Saudi za početak tamo sipaju pare (koje su za njih sića, a za sirotinju ogromne) da tako bude i ostane, a pošto je rat na kraju ipak ispao verski svi šavovi su pukli i nepopravljivi su.


Ma to je sad sve otislo dovraga. Zato kazem da je vera skroz instrumentalizovana - mislim nije kao da to nikada ranije nije bilo u istoriji.
A sto se Saudijaca i ostalih Arapa tice, Ilidzu ne mozes da prepoznas. Saudijci poceli sa tom nekom svemirskom dzamijom koja nikakve veze sa tradicionalnim balkanskim dzamijama nema pa onda presli na kuce i imanja. To doduse rade i u Srbiji
predatortz predatortz 13:57 27.09.2021

Re: ,

ali pošto je bio američki proteže njemu nikad nije suđeno a zaslužio je da sedi tamo koliko recimo i Sloba.


Vrhunac licemerja je to što su oni Njofra imali status osumnjičenih, ali se čekalo da umru.

Kao što se recimo tužba protiv Atifa Dudakovića, koji u kameru naređuje paljenje sela i ubistvo dvojice zarobljenika, pa se grli i čestita sa čovekom koji ih je ubio tu na licu mesta, kiseli u Sudu BiH preko deset godina.

Čekaju da džukela umre.

A onda će se neke budale, kratke pameti i sklone autošovinizmu, pozivati samo na "utvrđene sudske činjenice i presude".
predatortz predatortz 13:59 27.09.2021

Re: ,

Ali zato sam se napio kafe slatke (takva skuvana a pijem gorku kafu) dok nisam ukapirao da moram da okrenem fildzan naopako. Sad da li je ovo nesto tipicno bosanski ili su samo moji domacini bili specificni ne znam.


Ovo jeste običaj u muslimanskim kućama. Dosipaće ti ono što oni zovu kafom sve dok ne prevrneš šolju.
gvozden1 gvozden1 14:00 27.09.2021

Re: ,

Onda bi ispalo da se Balkanezi

Ovo je primer modernog mita koji se veštački forsira.
Sve u istu vreću, a vreća se nazove balkanezi, državice ili kako se kome učini zgodno.

A radi se o međusobno sasvim različitim istorijskim, religioznim, političkim entiteti a, koje vezuje skoro isključivo sličan ili isti jezik, a koje je neko silom ugurao u zajedničku državu.

I ništa više.

Šta je zajedničko Bosni, neemancipovanoj državi, koja nikad nije bila država u savremenom značenju reči, koja je iz feudalizma tuđim voljom ugurana u AU carstvo, a odatle opet tuđom voljom u Jugoslaviju, i Srbiji sa sasvim, ali sasvim različitim državnim putem?

Greška koja se napravi i startu, kad se ovako krene u razmatranje pitanja Balkana, sigurno vodi u dalje greške...

Balkanezi nije politički izraz, nije identitetski, nije išta do puke geografije, a ona, osim Bugarske, zahvata još i Grčku i Albaniju, najmanje, pa kad se to uzme u obzir vidi se koliko taj izraz, kao politička kategorija ima smisla.
Ni malo.

Ne postoje politički balkanezi, postoje Srbi, Hrvati, muslimani.... daj da to prihvatimo za aksiom pa ćemo lakše.
maksa83 maksa83 14:01 27.09.2021

Re: ,

Ali zato sam se napio kafe slatke (takva skuvana a pijem gorku kafu) dok nisam ukapirao da moram da okrenem fildzan naopako.

To je poznata stvar u muslimanskim kućama, kada više nećeš kafe okren' filđan, inače će da ti dosipaju dok ne počneš da letiš po sobi ko kolibri na metaamfetaminima.
gvozden1 gvozden1 14:02 27.09.2021

Re: ,

angie01
A šta ono ti meni reče gore, da mi srpstvo ne spočiravaju komunisti nego građani.


pa je l kapirasti ista, ili sta?

Ej, Endžika, izgleda da ovde kreće malo ozbiljnija priča, ti se strpi
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:04 27.09.2021

Re: ,

Ovo jeste običaj u muslimanskim kućama. Dosipaće ti ono što oni zovu kafom sve dok ne prevrneš šolju.



Ali ovo bili Srbi. Doduse u vecinski muslimanskom selu. Nikada posle nisam imao slicno iskustvo iako sam vise puta bio u Bosni. Moze biti da se to tamo zadrzalo posto je to bilo neko zabaceno selo.
angie01 angie01 14:05 27.09.2021

Re: ,

A onda će se neke budale, kratke pameti i sklone autošovinizmu, pozivati samo na "utvrđene sudske činjenice i presude".


ne izvrci,...to se poteze obicno kada se sa druge strane nesto negira sto je nazalost tesko negirati, ili izmeniti, a ne u kontekstu u kojem ti dajes smisao biranja strane-znaci, ne lazi.

isto tako, nije mi jasna ta upornost sa delenjem te glupave cirjakoviceve etikete,...hebote, pa ovde glavni srbomeritelj izjavljuje kako je sasvim uredu sto se gradjani ove zemlje pljackakju i sto zive u siromastvu, jos se ironise na temu.
milisav68 milisav68 14:05 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft
Negde sam nedavno naisao na zanimljivu tezu: UK i Nemacka su bile toliko uspesne posle ii sv. rata posto su umele da naprave moderne mitologije koje su utabale put novim fleksibilnijim obrascima ponasanja.

A jel piše u toj tezi da su u Nemačkoj bili ustaški kampovi, i da su Nemci veoma aktivno učestvovali u raspadu SFRJ?

A Amerikanci naterali Aliju da povuče potpis sa Kutiljerevog plana?

Mislim, evo bila Muti i pohvalila nam Predsednika, šta nije u redu sa Srbijom?
maksa83 maksa83 14:07 27.09.2021

Re: ,

šta nije u redu sa Srbijom?

Prelepa zemlja, žalibože kretena koji je naseljavaju.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:08 27.09.2021

Re: ,


To je poznata stvar u muslimanskim kućama, kada više nećeš kafe okren' filđan, inače će da ti dosipaju dok ne počneš da letiš po sobi ko kolibri na metaamfetaminima.



Imao sam nekog prijatelja Iranca. On se rugao njihovom obicaju zadrzavanja gostiju kao vidu gostoprimstva. Na kraju svima mucno i ovima sto zadrzavaju i ovima sto bi da odu ali niko ne sme da prekine igru.
gvozden1 gvozden1 14:09 27.09.2021

Re: ,

maksa83
šta nije u redu sa Srbijom?

Prelepa zemlja, žalibože kretena koji je naseljavaju.

Ma izborićemo se MI s NJIMA.

:)
angie01 angie01 14:11 27.09.2021

Re: ,

Moje iskustvo iz vojske koja se dešava u suton SFRJ je da si imao tu i tamo neke hard kor Srbe (koji su tek postajali polako svesni da su neki kao Pravoslavci), tu i tamo neke hard kor Hrvate (bili vrlo svesni da su Katolici) ali se iskreno ne sećam nijednog muslimana izbosne koji je vozio neki Islam ili bilo kakav vid "mimuslimanstva" ili "tojemojebosanstva".


moje iskustvo je vrlo slicno,...s tim, sto ja stvarno nisam primetila da je bilo ko nesto vitlao svojim razlikama,...za Hrvate nisam primetila ni tu svesnost da su katolici, valjda jer su bili u braku sa Srbima, ili su bili ateisti, pojma nemam,...uglavnom ne znam za tu dugogodisnju netrpeljivost, dapace, znam za suzivot i uvazavanje,...mozda je u vojscito drugacije,...
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:14 27.09.2021

Re: ,

A jel piše u toj tezi da su u Nemačkoj bili ustaški kampovi, i da su Nemci veoma aktivno učestvovali u raspadu SFRJ?



Ma jok. Nego o Wirtschaftswunder. A UK o popularnoj kulturi. Fora je koliko se secam bila u tome da su ti novi mitovi bili odvojeni od tradicionalnih nacionalnih prica. VW sa jedne i Beatlemania sa druge strane kao primeri ovoga.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:21 27.09.2021

Re: ,

Šta je zajedničko Bosni, neemancipovanoj državi, koja nikad nije bila država u savremenom značenju reči, koja je iz feudalizma tuđim voljom ugurana u AU carstvo, a odatle opet tuđom voljom u Jugoslaviju, i Srbiji sa sasvim, ali sasvim različitim državnim putem?



Da ni jedni ni drugi danas ne umeju da naprave neku uspesnu pricu u koju ce poverovati cela nacija. Nego se nadaju da ce ih nesto sto selektivno izvuku iz proslosti i onda od toga nesto sklepaju spasiti.

Balkanezi je upotrebljeno kao zajebantski a ne politicki ili identitski termin. A kad smo kod Bugara, Albanaca i ostalih nisu ni oni mnogo bolji.
maksa83 maksa83 14:22 27.09.2021

Re: ,

moje iskustvo je vrlo slicno,...s tim, sto ja stvarno nisam primetila da je bilo ko nesto vitlao svojim razlikama,...za Hrvate nisam primetila ni tu svesnost da su katolici, valjda jer su bili u braku sa Srbima, ili su bili ateisti, pojma nemam,...uglavnom ne znam za tu dugogodisnju netrpeljivost, dapace, znam za suzivot i uvazavanje,...mozda je u vojscito drugacije,...

Zamalo da pitam koja si VP bila ali pročitao do kraja.

U vojsci sa tim ljudima spavaš, jedeš, živiš 0-24, prolazite zajedno ista sranja, upoznaćeš ih hteo ne hteo (ja inače tvrdim da ne poznaješ nekog dok sa njim ne živiš 2 nedelje), a tu vas strpaju onako random, iz svih sfera života, sredina, dakle to nije neko društvo koje ti sebi biraš ili vas život sastavi na osnovu nekih parametara nego - paf, svi zajedno, odasvuda. I onda tek vidiš čega sve ima, i u kakvoj zemlji živiš. Ko nije bio u JNA ne može da kaže da zna (namerne il' slučajne) Jugoslovene, a ni da ima ideju kakvi sve ljudi žive u njegovoj zemlji, nezavisno od vere/nacije.

predatortz predatortz 14:22 27.09.2021

Re: ,

angie01
Moje iskustvo iz vojske koja se dešava u suton SFRJ je da si imao tu i tamo neke hard kor Srbe (koji su tek postajali polako svesni da su neki kao Pravoslavci), tu i tamo neke hard kor Hrvate (bili vrlo svesni da su Katolici) ali se iskreno ne sećam nijednog muslimana izbosne koji je vozio neki Islam ili bilo kakav vid "mimuslimanstva" ili "tojemojebosanstva".


moje iskustvo je vrlo slicno,...s tim, sto ja stvarno nisam primetila da je bilo ko nesto vitlao svojim razlikama,...za Hrvate nisam primetila ni tu svesnost da su katolici, valjda jer su bili u braku sa Srbima, ili su bili ateisti, pojma nemam,...uglavnom ne znam za tu dugogodisnju netrpeljivost, dapace, znam za suzivot i uvazavanje,...mozda je u vojscito drugacije,...


Evo vam, najpoštenije, moje iskustvo.

Pre rata sam se zabavljao sa Hrvaticom. Divna osoba, što bi narod rekao ustat' pa spomenut'. Mi studenti, njeni intelektualci, moji intelektualci. Njen otac komunista, majka nije, moji nisu.

Imali su identičnu reakciju:

Dobar momak/fina devojka, samo sine zašto Hrvaticu/kćeri zašto Srbina?!

Ne mogu reći da njeni nisu voleli mene kao čoveka, ali me nisu voleli kao Srbina. I obrnuto, moji nju na isti način.

Ni jedni, ni drugi, svoj stav nisu iznosili van kuće i porodice. Zbog straha.

E,to vam je Bosna! I to ona obrazovanija.

predatortz predatortz 14:26 27.09.2021

Re: ,

U vojsci sa tim ljudima spavaš, jedeš, živiš 0-24, prolazite zajedno ista sranja, upoznaćeš ih hteo ne hteo


Smetnuo si s uma jednu sitnicu. Za vreme našeg boravka u JNA, a pretpostavljam da si i ti bio septembar '88. - septembar '89., za svako potenciranje nacionalne ili verske pripadnosti ti je sledovao pritvor ili tvorza. O tome su najviše ćutali upravo oni sa najizraženijim osećajem pripadnosti.
milisav68 milisav68 14:29 27.09.2021

Re: ,

Neues aus der Nachbarschaft
Ma jok. Nego o Wirtschaftswunder. A UK o popularnoj kulturi. Fora je koliko se secam bila u tome da su ti novi mitovi bili odvojeni od tradicionalnih nacionalnih prica. VW sa jedne i Beatlemania sa druge strane kao primeri ovoga.

A-ha, dok nije došao pank.

Njima je to bio samo dobar izvozni proizvod.

Kada je izbio rat na Foklandima, svi su stali pod zastavu.

Šta je bilo kada je izbila epidemija, svako je gledao svoje dupe.

Baš sinoć gledam film kockar, pa Džon Gudman kaže Marku Valbergu - Uspeo si u životu kad svakom možeš da kažeš - Nosi se!

E fora je što veliki to mogu da kažua a mali ne.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:30 27.09.2021

Re: ,

E,to vam je Bosna! I to ona obrazovanija.


Ne bih ovo da relativizujem ali te podeljenosti ima i u Vojvodini. A ima je danas i svim vecim evropskim gradovima gde u jednom gradu ima vise raznolikosti nego u svim zemljama Balkana (ovako mi lakse). Pitanje je koliko ova podeljenost znaci netrpeljivost i koji stepen netrpeljivosti.
gvozden1 gvozden1 14:32 27.09.2021

Re: ,


Ni jedni, ni drugi, svoj stav nisu iznosili van kuće i porodice. Zbog straha.

Pa kad se femkate :)

Tetka mi, očeva sestra, ona drugarica Kalabičeve ćerke, posle rata dobije posao u Kaknju (bilo mnogo školovanih tad pa nije bilo posla bliže :)) i zaljubi se u muslimana.

Zezne se pa kaže roditeljima, ovi ne dvoumeći se kažu, musliman? što si išla u Kakanj, išla si, a ni taj bogami ovde doći neće.

Osveti im se tako što se uda tu u selo, za seljaka.
Jbg.
maksa83 maksa83 14:34 27.09.2021

Re: ,

. Za vreme našeg boravka u JNA, a pretpostavljam da si i ti bio septembar '88. - septembar '89

Ne, ja sam 89-90, što je reklo bi se mala razlika ali je zapravo ogromna. Recimo sećam se da je bezbednjak (Makedonac) kad vidi Šššošone na gomili (a ko je bio u vojsci zna da su oni uvek bili u sopstvenim hermetičnim gomilama, ne postoj džabe izraz "drže se k'o Šiptari u vojsci" nisam ga ja izmislio) uvek ove rasterivao "nemoj da sam vas video više zajedno" a to se dešava nekoliko godina posle onog kermeza sa Keljmendijem, da su Donaldu Pribaniću na leto '90 oduzeli konzevu svježeg hrvatskog zraka koju je doneo sa HDZ štanda, i rekoh već da je moj kapetan (musliman iz Mostara sa kojim si posle ratovao) podjednako mrzeo Zagrepčane, Beograđane i Sarajlije. Ali sve su to priče... Ne sećam se da je iko fasovao pritvor ili zatvor za nacionalističke ispade, što ne znači da ih nije bilo, ali ne nešto bučnih i javnih. Više skontaš ko je u kom fazonu, i ideš dalje sa tim saznanjem.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 14:39 27.09.2021

Re: ,

A-ha, dok nije došao pank.


I pank naravno. Pre neku godinu je ceo London (muzeji, galerije...) bio u godisnjici panka. Proizvod i komercijala sigurno ali ne samo. Ima veze i sa stilom zivota, prevazilazenjem nekih tema, kolektivnim samopouzdanjem, novim vrednostima... Recimo da je pomoglo da se oslobode i nekih tako banalnih stvari kao sto je u mom primeru o Irancima da se ustrucavas kada ti se vise ne sedi kod nekoga.

Baš sinoć gledam film kockar, pa Džon Gudman kaže Marku Valbergu - Uspeo si u životu kad svakom možeš da kažeš - Nosi se!

E fora je što veliki to mogu da kažua a mali ne.


Ovo je naravno tacno. Ali ono gore se nije odnosilo na male-velike. Nije tesko verovatno naci i primere manjih drustava koje su nasle nove price za sebe u 20om veku.

Kada je izbio rat na Foklandima, svi su stali pod zastavu.

Šta je bilo kada je izbila epidemija, svako je gledao svoje dupe.


Ma proslo je to sada. I oni moraju da traze nove obrasce posto ovo od ranije vise ne funkcionise tako dobro kao pre.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana