Politika

NATO Da ili Ne ?

jaksa scekic RSS / 11.01.2010. u 22:50

150121.jpg

 

Tone i tone mastila, TV emisija, rasprava sledi u narednim mesecima. Tema Srbija i NATO.

DA ili NE.

Obe strane su saglasne samo u jednom-referendum. A mozda i nisu.
200 intelektualaca (ma sta to znacilo danas u Srbiji biti intelektualac) potpisalo je peticiju trazeci referendum.

Predsednik Tadic je na RTS-u rekao nesto slicno.

Ovih 200 trazi odmah. Oni drugi kazu ima vremena.


Protivnici clanstva imaju dva argumenta:
1. Nato bombardovanje 1999

2. Nato je uzeo Kosovo

Treci nisam cuo za sad


Od ovih koji su ZA spominju, ne bas jasno, sledece razloge.

1. Srbija ce uskoro biti okruzena zemljama clanicama Nato pakta.
(O da ocekujte Bosnu brze nego sto ste ocekivali)
2. NATO standardi su danas vojni standardi. Cak i Rusi uvode neke od Nato standarda.
3. Clanstvo je dobrovoljno, znaci nece nas niko terati vec treba videti gde je benefit.
(najzad da se Srbija ponasa racionalno, a ne da kao do sada uvek pisa uz vetar)
4. BNP malih zemalja (velikih nije) je posle clanstva u Nato paktu opao, ali je posle porastao kao i nivo stranih inesticiaj , kreditni rejting takodje.NATO je neka garancija za investicije.
5. Ucestvovanje u NATO operacijama je dragovoljno, znaci niko nece naterati srpsku vojsu u nesto ako nece. S druge strane vojska Srbije od 2011 postaje profesionalna vojska, te regruti nece ici da ginu za Amerikance(veliki adut protivnika clanstva), a kako se kaze, nije OBAVEZNO ucesce u NATO operacijama.
6. Rusi i NATO ko-operiraju i saradjuju bez obzira na trenutne uspone ili padove u US-Ruskim odnosima.

7. Treba gledati u buducnost, da je tako nikad Francuzi i Nemci nebi imali zajednicku vojnu formaciju, ili pravili Eurofighter.

8. Mnoge zemlje su usle u NATO, i niko do sad nije trazio ,da izadje.

9. Posle mnogo godina, eto i Francuzi su se vratili.


Ovo su samo nasumice nabrojani argumenti obeju strana. Prva grupa je emotivno-patrijotski nastrojena, druga racionalna-pragmatisticka.

Tako mi se cini na prvi mah. Prva grupa treba da izadje sa racionalnim razlozima protiv. Ako ostane samo na emotivnim, slaba vajda.

Inace negde kasnih devedesetih u Bosni, kad su zajednicki patrolirali EU monitori u belim vozilima i zvao ih narod sladoledari, najvecu misteriju i nevericu kod Bosanskih Srba su izazvale zajednicke patrole u kojima su bili Nemci, Holandjani i Francuzi.

Zasto. Pitali su Bosanski Srbili  , kako to oni zajedno a bili su na razlicitim stranama u Drugom svetskom ratu. Kako to Vi Francuzi sa Nemcima, a oni su Vas ubijali, kako to Vi Francuzi ste sad protiv nas, a bili smo na istoj strani za vreme Drgog svetskog rata.

Odgovor je uvek bio jednostavan (iako na prvi mah ga nisu razumeli, ni Nemci, ni Holandjani, ni Francuzi): Mora se ziveti i ici dalje, sta je bilo bilo, sad radimo i zivimo da nam svima bude bolje.
Bosanski Srbi nisu bili ubedjeni, samo su sumnjicavo vrteli glavama.
Kako rekoh na pocetku, bice mnogo rasprava, zucnih, uvredljivih, a  na pocetku bice najmanje racionalnih. Ovo treba razmatrati hladne glave (odmah da kazem  i mene i moju porodicu je bombardovalo 78 dana, istina niko od mojih nije pogunuo, bogu hvala, i imam imam razumevanje za one kojima je neko poginuo) ali....

Ovo je isuvise vazno pitanje da bi se raspravljalo stihijski, i samo emotivno . Ali siguran sam sustina je mnogo ozbiljnija. I zahteva prst na celu. Budimo racionalni sa kompjuterom i olovkom.

Dajte racun.

PS:

I da dodam nesto na kraju.

Ova rasprava, vec sad vidim,  pretvorice se u otvorenu  borbu za vlast. Pitam se i zasto pojedini od ovih dve stotine potpisnika peticije  imaju potrebu da kazu da to rade u licno ime (a njihove funkcije na kojima su SAD nisu vazne(sic).(Pitam se pa ako nisu bitne, sto ih onda privremeno ne zamrznu dok vode kampanju).
Oni koji su protiv neka budu protiv, ali neka ne govore da to rade u privatno.

Da li to znaci da potencijalni kandidat za Patrijarha, ako to postane , treba da bude u sizofrenoj ulozi, ili predsednica jednog esnafa. Jedno govori i angazuje se kad je privatno lice, a nesto drugo kad je sluzbeno.

E, to ne ide vise. Imas funkciju-i uz to ide odgovornost. Reci jasno i glasno-ja sam taj i taj imam tu i tu funkciju-i ja sam protiv,ili ja sam za.

Niko vas nece streljati za takav otvoren nastup.

Gospodo, ili ste za neku ideju ili ne, bez obzira na kojoj ste funkciji.

Il sad treba da ocekujem, shodno ovakvom ponasanju nekih, da Predsednik kaze ja sam za ovo ili ono, ali to govorim u svoje ime, a ne kao Predsednik.

Do sad to nije ucinio ni on, a ni glavni opozicioni lider i zato ih postujem.

Za ove druge da ne bude kao u onom vicu: Imam svoje misljenje, ali se ne slazem sa njim”.
Ukratko, ako si protiv ili za , imaj ****  i reci to sa punom funkcijom koju imas.

Vise cu Vas ceniti




Komentari (412)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

lilit66 lilit66 13:43 13.01.2010

Re: kratko i jasno

Em slobodni strelac, em čitač misli...


A i ti voliš sarme?
sybil sybil 13:45 13.01.2010

Re: kratko i jasno

lilit66

Ja sam slobodni strelac strelac darling, toga nema u tvom moždanom vademekumu...

zasto trazis karizmu u sebi punjena ptico
mogucnost prosvijecenosti
razdvaja te u beskraj od zudnje za misijom
miris zemlje
koncentricni krugovi gluposti i neznanja
kao prstenje
ono dalje ne razumijem
izgleda mi da je mrtva straza
rekoh sebi
moj boze koliko demagogije sustavno poredane u artiljerijske salve
koliko pokradenih misli iza kojih ne stoji nista osim
mrznje
svjete
vlasti
i koliko pokvarenosti treba da se izlije pred nase noge
i kako je do neprepoznavanja dovedena sustina prevare
i rijeka nije bila rijeka u samom pocetku
i nije nuzno da ne bude ponornica do kraja
sto se dogadja kad mrtvi fazani lete iznad nasih glava
kad
mrtvi fazani lete a ni jedan ne pade
sto se dogadja kad ocajanje zahvati ljude
kad
ocajanje neumitno prelazi u kajanje
gledajuci iz daljine konture na sceni
padaju mi na pamet vodene boje
umazane ruke
brzo se peru
Goran Vučković Goran Vučković 13:47 13.01.2010

Re: kratko i jasno

A i ti voliš sarme?

Da, ali nije bitno. Bitno je da moram da dodajem na kraju rečenica nešto tipa "(primetite da je ovo ironija)" umesto mog uobičajenog ""
lilit66 lilit66 14:15 13.01.2010

Re: kratko i jasno


Da, ali nije bitno. Bitno je da moram da dodajem na kraju rečenica nešto tipa "(primetite da je ovo ironija)" umesto mog uobičajenog ""

Oh, sorry Vučkoviću, moždani vademekum nije bio tebi namenjen nego ovoj prosvetiteljki sybil, prebacila sam se u nickovima...
sybil sybil 14:21 13.01.2010

Re: kratko i jasno

Oh, sorry Vučkoviću, moždani vademekum nije bilo tebi namenjen nego ovoj prosvetiteljki sybil, prebacila sam se u nickovima...

to je kao da me pitas da li volim lilit66 posto neodoljivo podsecas na sarmu.
ne, naravno.
lilit66 lilit66 14:42 13.01.2010

Re: kratko i jasno

to je kao da me pitas da li volim lilit66 posto neodoljivo podsecas na sarmu.
ne, naravno.


sybil, ko tebe zapravo šta pita?


gorran2 gorran2 16:48 13.01.2010

Re: kratko i jasno

Goran Vučković
A i ti voliš sarme?

Da, ali nije bitno. Bitno je da moram da dodajem na kraju rečenica nešto tipa "(primetite da je ovo ironija)" umesto mog uobičajenog ""
Ne bi bilo loše. Ali opet, ko zna da li bi i to pomoglo...
maksa83 maksa83 17:01 13.01.2010

Re: kratko i jasno

Oh Makso, pa ja sam htela da budem ljubazna... No ako si se sam svrstao u understatemant fellow...understatemant

Dobro, ja baš i nisam pokušao (shame on me), samo sam hteo da ukažem da understatement drugarica nije Pajina nego moja.

No nije da je mnogo bitno, indžoj.
escherichije_colic escherichije_colic 18:15 13.01.2010

Re: kratko i jasno

ne mozes da budes prijatelj sa nekim i da izvlacis korist za sebe, bez da se sam zrtvujes za to prijateljstvo.


To je lepo formulisano ali ja bih to još skratio:

ne mozes da budes prijatelj sa nekim i da izvlacis korist za sebe


Ako si već sa nekim "prijatelj" iz koristi, onda teško da češ se žrtvovati za to "prijateljstvo". To je otprilike isto kao što su nam Rusi "braća" ili Rusija "majka".

Nema prijateljstva u tim odnosima. Za gologuziju poput nas nema ni koristi - tu se korist uglavnom svede na manju štetu.
lilit66 lilit66 18:42 13.01.2010

Re: kratko i jasno

Dobro, ja baš i nisam pokušao (shame on me), samo sam hteo da ukažem da understatement drugarica nije Pajina nego moja.


ma sve jasno max, malo se ja poigrala...


sybil sybil 20:27 13.01.2010

Re: kratko i jasno


Oh, sorry Vučkoviću, moždani vademekum (sarme) nije bio tebi namenjen nego ovoj prosvetiteljki sybil, prebacila sam se u nickovima...

sta se vadis, ovde si pitala da li volim sarme i ja ti lepo kazem - pamatna si k'o sarma.
to ti je kompliment.
Bili Piton Bili Piton 13:56 14.01.2010

400 udaraca


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana