Budućnost| Društvo| Istorija| Politika

Kosovo- jedna lična priča i viđenje

Milan Karagaća RSS / 25.11.2010. u 10:05

Gost autor “LJUBOTEN»

„Oci naši zgriješiše, i nema ih, a mi nosimo bezakonja njihova.“ (Plač Jeremijin, gl.5.st.7)

Dok su ljudi dečijeg uzrasta često se pitaju šta će biti kada odrastu, kako će živeti i koliko dugo. Većini ljudi koji su sa nama i pored nas, najvažnije im je da ne bude rata. U takvom mentalnom stanju nama nije vremenska jednica godina ni decenija, već se živi od danas za sutra.

Dana 24.jula 1999. počeo sam da pišem svoju kolumnu za skopski nedeljnik, sa naslovom: „Na Kosovu bezvlašće, a Srbija pred građanskim ratom.“, kada mi je u 10,30 časova telefonirao brat iz Beograda  da mi kaže da je u Starom Gracku ubijen naš brat Saša, pored drugih trinaest žeteoca, od kojih su još četvorica naši bliski rođaci. Rođak Momčilo (Momi) ubijen je zajedno sa svojim sinom koji je za tri dana trebao da napuni osamnaest godina. Istovremeno brat me je upozorio da na pogreb ne smem da odem jer niko me neće odbraniti od albanskih osvetnika.

Izašao sam iz stana i uputo  se nigde. Našao sam se na bulevaru „Partizanski Odredi“. Na stanici sam video dvoje Albanaca, seljani, koji su baš tada skupljali svoje prnje i torbe  da uđu u autobus koji će ih odvesti u skopsko naselje „Saraj“. Zadržao sam pogled na njima misleći pritom na ubice mojiih rođaka. Nisam osetio osvetničku mržnju. No, osetih neprijatnost kada mi navre misao koju je napisao F. Niče: „Ko to ne bi napravio zločin ako mu se ukaže prilika?“

Kada mi je brat rekao blizu kog sela je izršen masakr nad mojima, setio sam se  albanske porodice koja se vraćala iz progonstva, iz Albanije majka i ćerka, odnosno otac i sin iz Makedonije. Kada su ušli u dvorište obradovali su se kada su videli da im je kuća čitava, a vrata i prozori zatvoreni. Dvanaestogodišnji sin uzeo je ključ i potrčao da prvi otvori ulazna vrata, kada je aktiviraa minu na pragu kuće postavljenu od strane srpskih zločinaca. Pitao sam se ako je otac ubica mojih rođaka, da li mu je sada lakše na duši? Umni ljudi su zapisali da i osveta boli.

Tokom cele istorije bilo je mnogo filsofskih ideja i pravaca, no svaku ideju koriste oni koji žele da vladaju ljdima i svetom. Nijedna epoha nije samo dobra ili loša. Dobro i zlo uvek su kroz istoriju išli zajedno. Đordano Bruno je bio humanista, no njegovi dželati to nisu bili.

Najveća opasnost za narod predstavljaju političari koji bi da se bave politikom zbog svojih kompleksa, nesposobnosti, ambicija, pa i mržnje, koji će da zloupotrebe etničke, verske razlike među ljudima za to da ih posvađaju, nasuprot onih koji poseduju um, hrabost, dobrotu i zato što vole ljude i žele da ih zbliže.

Pred samu Titovu smrt, 1980.godine, pročitao sam šta je rekao univerzitetski profesor dr. Ljubomir Tadić. Od tri opcije mogućeg razvoja u Jugoslaviji posle Titove smrti, jedna je bila, „Doći će do građanskog rata koji nije zvaršen tokom Drtugog svestkog rata.“ Isti profesor je bio jedan od najaktivnijih za vreme Studentskih demonstracija 1968., kada se tražila demokratizacija društva bez da se smeni socijalistički sistem. Tokom demonstracija mogla je da se vidi i čuje parola: „Tito je Franko!“

U Španiji kao i u Jugoslaviji postojao je autoritaran režim. No, posle Frankove smrti Španija se relativno mirno integrisala u EU. Međutim posle smrti Tita, Jugoslavija je počela da se raspada u građanskom ratu.

U Španiji postoji rivalstvo između Madrida i Barcelone, kao što je postojalo i postiji između Beograda i Zagreba. Španija ima svoje Eritrejce kao što je Jugoslavija imala svoje Kosovare. Postoji rivalstvo između Prusa i Bavaraca, kao što postoji rivalstvo Škotlanđana i Velšana sa Englezima. Međutim, ne bi bilo Nemačke bez Prusa niti Velike Britanije bez Engleza.

Deo odgovora leži u razvijenosti građanske svesti i spomenutim zemljama, za razliku od Jugoslavije gde se nije oformila građanska klasa. Sa revolucijom, odnosno prisilnim preuzimanjem vlasti 1945/46 g., inače slaba građanska klasa je  faktički uništena kao  „nepriajatelj naroda“. Tako se ostvarilo proročanstvo Rusa, Nikolaja Berdžajeva, što je rekao Boljševicima: „ Vaš intrenacionalizam se ne odnosi na jedinstvo čovečanstva, već na jedinstvo proletarijata! Vi ćete izazvati najveću podelu u istoriji čovečanstva...Ustvari, vi poričete da je čovečji rod jedisntven Božji rod, i time vi ste najveći neprijatelj čovekovog jedinstva. Pa zar Vi da budete glasnik jedinstva naroda?!“ (N. Berdžajev, „Filosovija ramnopravnosti“, 1923.) Naravno, ovo se odnosi na one koji zagovaraju primat kolektiviteta nad indivuduom, počev od  religija do nacija.

I starija istorija Španije i Jugoslavije je bila slična, no u suštini mnogo različita. Naime, sa južnim delom Španije vladali su Arapi (Mauri), koliko dugo su Turci vladali južnim delom Jugoslavije. No, dok su Arapi prvi u Evropi uveli veštačko navodnjavanje, nove kulture u zemljoradnji – pamuk, pomoranđu, kajsiju, berskvu, u ovčasrstvu merino ovce, na Šar-planini merinizacija na naprmitivnije ovce je započela tek krajem pete decenije Dvadesetog veka i to sa velikim protivljenjem stočara.

Kada se američki ambasador u Skoplju, g. Hil, februara 1999 godine, vratio sa Kosova u Ohrid da bi prisustvovao jednoj međunarodnoj koferenciji prvo je izjavio: „Upravo sam se vraio iz Devetnajestog veka“.

Naša sadašnjost je naša prošlost i naša budućnost. Pitaju se ljudi kako je moguće da je u Srbiji i pored višepartijskog sistema tokom devedesetih cela vlast bila vezana samo za jedno ime!? Odgovor leži u sistemu vlasti, a to je sultanistički sistem. To je sistem gde je na vrhu vlasti  jedna porodica i sve ključne političke, ekonomske i bezbednosne funkcije drže isti ljudi koji su bliski sa familijom, odnosno „Sultanom“. Sultan Milošević uveo je vojne činove u svojoj policiji, a genarle u vojsci zamenio ih je sa poslušnim starešinama, koje je sam promovisao u generale. Sa takvim komandnim kadrom prihvatio je rat sa silama NATO, a u isto vreme pokušali su da isele Albance, pritom praveći zločine na Kosovu. Zbog toga, kada su se Albanci vratili, započeli su sa osvetom na od nikoga zaštićene Srbe.

Sada nema Srba u gradovima Kosova, osim u podeljenoj Kosovskoj Mitrovici. Oni koji nisu imali gde ili nisu mogli da pobegnu, skupljeni su u geta gde ih često napaduju nekotrolisane albanske osvetničke grupe ili pojedinci. Takvom kompromitacijom devetogodišneg gandijevskog načina borbe Albanca pod rukovodstvom dr. Ibrahima Rugove usprotivili su se dvojica najeskponiranih albanksih intelektulaca – Veton Suroji i Baton Hadžiju. Dok rukovostvo OVK tvrdi da zločine nad Srbima prave odmetrnici, pretnja dvojici navedenih albanskih intelktulaca upućena je baš od strane agencije OVK – „Kosova Pres“. Revolucionrana vlast nema milosti prema protivnicima.

Samo demokratizcaijom Srbije i Kosova može da se očekuje uspostvaljanje komunikacije preko posrednika KFORA i UNMIKA.

Civilna vlast UN, UNMIK je pokušao da ostvari demokratiju jedinke, pa su poslali dokument u Beograd prema kome ako se prijave svi Srbi koji su iz bilo kog razloga napistili Pokrajinu od 1941 g. imaće pravo glasa. Baratalo se sa cifrom od preko osamstotina hiljada Srba sa pravom glasa. No takvo demokratsko pravo glasa je bilo zabranjeno od strane srpske vladajuće elite, na čelu sa Predsenikom Koštunicom. A premijer koji je pokušao da ubedi Srbe da iskoriste takvu šansu bio je mučki streljan.

Posle proglašenja nezavisnosti Kosova, iako sada srpsku elitu predvode mudri ljudi, na čelu sa Predsednikom države, nisu više u situaciji da pomognu Srbima da ostvare svoja demokratska prava, a da pritom ne odmažu Albancima, već samo da smetaju Albacima da bi na taj način pomogli srpskoj državi, no ne i Srbima na Kosovu. Opet onako tragično kako je vladajuća elita podmetnula da strada narod u Prvom i u Drugom svetskom ratu. 

Ali posle nadzora koju su nad nama uspostavili Ujedinjena Evropa i SAD, koji nam uvode kapitalistiki sistem u kome stradaju dobri i naivni, kakvi su inače većina Srba, a prežive sebični i jaki, nema nam druge nego da postradmo da bi se ostatak od nas dozvao sopstvene pameti.



Komentari (98)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

filvas filvas 12:20 25.11.2010

I šta sad?

Samo da pitam: da li to znači da Srbi na Kosovu žele da pristanu da njima vladaju Šiptari? Da li da kažemo, "U redu, predajemo vam Kosovo!"?

Moje mišljenje je da pregovore treba rastegnuti u nedogled. Treba ih suspendovati svakom prilikom i vraćati sve na početak. Kao što radi Izrael. Šiptare treba dovesti u situaciju da se guše u sopstvenoj ekonomskoj i društvenoj zaostalosti, prenaseljenosti i bedi. Tada će biti više spremni na ustupke i ozbiljne pregovore. Srbija treba da učini sve da njihovu euforiju što pre zameni mamurluk nepodnošljive stvarnosti. Priča o pomirenju je za sentimentalnu upotrebu i treba je koristiti za prikrivanje cinične brutalnosti srpske politike koja jedina može da donese neku korist.
angie01 angie01 12:38 25.11.2010

Re: I šta sad?

Moje mišljenje je da pregovore treba rastegnuti u nedogled. Treba ih suspendovati svakom prilikom i vraćati sve na početak. Kao što radi Izrael.


treba tako i ziveti!

svi koji tako neshto savetuju, nek idu tamo, pa nek se sami odreknu normalnog zivota, a ne da njihove ideje sporovode drugi!

Šiptare treba dovesti u situaciju da se guše u sopstvenoj ekonomskoj i društvenoj zaostalosti, prenaseljenosti i bedi.


pa zar taj tretmannisu imali onolike decenije u sklopu Yu i Srbije?


Srbija treba da učini sve da njihovu euforiju što pre zameni mamurluk nepodnošljive stvarnosti.


taj princip je vec iskushen u Srbiji-trenutno smo u mamurluku nepodnoshljive stvarnosti,kao posledace bolesne euforije!


Priča o pomirenju je za sentimentalnu upotrebu i treba je koristiti za prikrivanje cinične brutalnosti srpske politike koja jedina može da donese neku korist



ovakavo razmishljanje je i dovelo do odcepljenja,..ne samo Kosova!


Ljuboten-preporuka!
ljuboten ljuboten 12:49 25.11.2010

Re: I šta sad?

Moje mišljenje je da pregovore treba rastegnuti u nedogled.


Kao što znate pregovore odlaže vladajuća elita u Prištini: Pa po Vama ispada oni nam tako pomažu. Što ima istine u tome kada sami kažete da:
Šiptare treba dovesti u situaciju da se guše u sopstvenoj ekonomskoj i društvenoj zaostalosti, prenaseljenosti i bedi.

Kao što je istina da je eufroija već zamnenenjena sa mamurlokom:
da njihovu euforiju što pre zameni mamurluk nepodnošljive stvarnosti.


No ako ste zaključilili da ja pozivam na pomirenje to može biti pogled jedinke, no ne i države. A ja ne pišem u ime države. No, možemo i o tome da diskutujemo, iako ne verujem da će nas slušati.
ljuboten ljuboten 12:57 25.11.2010

Re: I šta sad?

ovakavo razmishljanje je i dovelo do odcepljenja,..ne samo Kosova!


Ljuboten-preporuka!


Hvala angie01! Vi ste me razumeli, a i osećnja i razmišljanja su nam ista.
Don Salieri Don Salieri 14:15 25.11.2010

Re: I šta sad?

filvas
Samo da pitam: da li to znači da Srbi na Kosovu žele da pristanu da njima vladaju Šiptari? Da li da kažemo, "U redu, predajemo vam Kosovo!"?
Moje mišljenje je da pregovore treba rastegnuti u nedogled. Treba ih suspendovati svakom prilikom i vraćati sve na početak. Kao što radi Izrael. Šiptare treba dovesti u situaciju da se guše u sopstvenoj ekonomskoj i društvenoj zaostalosti, prenaseljenosti i bedi.

Priča o pomirenju je za sentimentalnu upotrebu i treba je koristiti za prikrivanje cinične brutalnosti srpske politike koja jedina može da donese neku korist.


Prvo, oni nisu "Siptari", nego Albanci. Albanci nisu "zaostali i bedni".

Drugo, Kosovo je sada nezavisna drzava i to je zavrsena prica. Srbi, kao i ostale nacionalne manjine u toj drzavi imaju sva prava.

Tu drzavu su priznale drzave poput SAD, Nemacke, Francuske, UK, Italije, i one garantuju njenu bezbednost.
Osim njih, tu drzavu su priznale drzave regiona Crna Gora, Albanija, Makedonija, Bugarska, Madjarska, Hrvatska, Slovenija, Turska...


---
U Kosovsku policiju vratilo se više od 300 policajaca Srba
Kosovo, 30 jun 2009

kosovska policija

U Kosovsku policiju se za povratak prijavilo 310 policajaca srpske nacionalnosti, izjavio je večeras Tanjugu portparol Kosovske policije Arber Beka, dodajući da broj povratnika nije konačan.
“Pružena je mogućnost da, ako neko nije mogao fizički da dodje I prijavi se u svoju stanicu policije, da se javi telefonom”, rekao je Beka I dodao da postoji verovatnoća da će broj povratnika policajaca biti veći.
U regionu Prištine od suspendovanih 114 vratilo se 113 policajaca. U Gnjilanu od 129 vratilo se 125, a u graničnoj policiji od 50 vratilo se 48 pripadnika, naveo je Beka .


---
Skupstina Republike Kosovo
Predsedništvo

Slobodan Petrović
* Clan predsedništva
* Odbor za Inostrane Poslove

Poslanici
---
Radmila Vujović
* Odbor za unutrašenje poslove i bezbednost,
* Odbor za sudstvo i zakonodavstvo,

---
Dragan Dimić
* Komisija za nadzor Bezbednosnih snaga Kosova, 2. Zamenik predsednika
* Odbor za obrazovanje, nauku, tehnologiju, kulturu, omladinu i sport
---
Kosara Nikolić
* Odbor za Budžet i Financije ,
* Komisija za nadzor javnih finansija,

---
Mihailo Šcepanovic
* Komisija za nadzor Kosovske agencije za inteligenciju
---
Vladimir Todorović
* Odbor za mandate, imunitet i poslovnik Skupštine Kosova, Èlan
---
Branislav Grbic
* Odbor za poljoprivredu, šumarstvo, razvoj sela, životnu sredinu i prostorno planiranje , Èlan
* Grupa za Integraciju
---
Dragiša Mirić
* Odbor za prava i interese Zajednica i Povratak
* Grupa za Integraciju
---
Petar Miletić
* Odbor za prava i interese Zajednica i Povratak , Predsednik
* Odbor za evropske integracije
---

Vlada Republike Kosovo
Ministri
Saša Rasic
Ministar za Zajednice i povratak
Nenad Rasic
Ministar Rada i Socijalne Zaštite
ljuboten ljuboten 15:34 25.11.2010

Re: I šta sad?

Drugo, Kosovo je sada nezavisna drzava i to je zavrsena prica.


Razumem Vaše navijačko opredeljenje ako ste Albanac. Ja ne bi mogao da se družim sa nekim Srbinom koji su radi ličnih intersa u vlasti na Kosovu, jer su to isti Srbi koji su mrzeli Albance onda kada je to bili isplativo. Kao što se nisma družio sa onim Srbima koji su uživali dok je srpski režim proganjao Albance. Za razluku od stoke koje vlasnici ne puštaju u detelinu jer če se stoka naduti i ugušiti, ljudima ne možeš da zabraniš da zadovoljavaju sebe, iako će pritom izgubiti dušu, ako su je ikada imali, ali će zato sve ostalo da zadovolje.
ljuboten ljuboten 15:43 25.11.2010

Re: I šta sad?

Tu drzavu su priznale drzave poput SAD, Nemacke, Francuske, UK, Italije, i one garantuju njenu bezbednost.
Osim njih, tu drzavu su priznale drzave regiona Crna Gora, Albanija, Makedonija, Bugarska, Madjarska, Hrvatska, Slovenija, Turska...


Ali tu državu nisu priznale Kina, Rusija, Indija, Brazil, skraćno BRIK, upravo najmoćniji i najbrojniji ekonoski blok, i dve trećine članica EU. A verovatno znate najveći problem za Kosovo je što Srbija ne priznaje tu državu.
Gospodine, utakmica još traje i to u prisustvi celoga sveta. Ja samo bi o smernicama dalje rasprave, za da svi doznaju istinu, a nikako da slavimo srpski poraz.
filvas filvas 16:19 25.11.2010

Re: I šta sad?

Pojedinacne price su nekad lepe, nekad uzbudljive i cesto potresne. Ali su i retko bitne za upravljanje državom. Za mene je kljucno pitanje da li da dignemo ruke od Kosova ili da se borimo na sve moguce nacine da ga vratimo. Licno ne verujem da ce biti manje potresnih prica ako se dozvoli da Siptari nastave da maltretiraju Srbe, skrnave crkve i manastire i falsifikuju istoriju.

Nekada sam se trudio da budem politicki korektan kada su Albanci u pitanju, ali mi to vise nije bitno. Zaista ne gajim iluzije o tome da je ponasanje Srbije zasluzno za to sto su se oni podigli na oruzje i da je bilo kakavom dobrom voljom stvar mogla da se resi drugacije. Naprotiv, mislim da je u suzbijanju njihovog nacizma trebalo drzati mnogo tvrdji kurs i da je sa tim moralo da se pocne mnogo ranije.

Takodje, nisam jos video ni jedan dokaz o etnickom ciscenju, planu Potkova i slicnim glupostima. I ranije su vidjane masovne mobilizacije Albanaca i manipulacija javnoscu (masovno trovanje, Racak, itd). Istina je da su nad njima cinjeni zlocini, ali to su cinile razularene trupe za sta se njihovim staresinama zasluzeno sudi. Svi koji tvrde da je postojala odluka o sistematskom ciscenju Albanaca pre napada NATO pakta, neka pruze neki dokaz.

Da bi doslo do pomirenja, potrebno je da Siptari shvate da nece moci da uzivaju u plodovima zlocina i da prihvate kao kompromis, dvostruki suverenitet nad Kosovom. U protivnom, nikada neće moći mirno da spavaju, sigurni da ih srpska vojska neće napasti čim se za to ukaže prilika, za deset, pedeset ili sto godina.

Ljubotenu odajem iskreno priznanje za to što je napravio razliku izmedju lične povesti i državne politike. Onima koji misle da je to jedna stvar, i da je zbog ličnih priča bolje pustiti da nam država propadne, savetujem da se udube i zamisle život pod tudjom upravom. Ili ćete da vladate vi ili će drugi da vladaju vama, a vi birajte kome biste se privoleli carstvu.
Milan Karagaća Milan Karagaća 16:22 25.11.2010

Re: I šta sad?

ljuboten
Tu drzavu su priznale drzave poput SAD, Nemacke, Francuske, UK, Italije, i one garantuju njenu bezbednost.
Osim njih, tu drzavu su priznale drzave regiona Crna Gora, Albanija, Makedonija, Bugarska, Madjarska, Hrvatska, Slovenija, Turska...


Ali tu državu nisu priznale Kina, Rusija, Indija, Brazil, skraćno BRIK, upravo najmoćniji i najbrojniji ekonoski blok, i dve trećine članica EU. A verovatno znate najveći problem za Kosovo je što Srbija ne priznaje tu državu.
Gospodine, utakmica još traje i to u prisustvi celoga sveta. Ja samo bi o smernicama dalje rasprave, za da svi doznaju istinu, a nikako da slavimo srpski poraz.

Nemaju ni Srbioja ni Srbi na Kosovu ništa od toga što te države koje ste naveli nisu priznale kosovo, niti je to odlučujuće.Kao što nemaju ni Srbi ni Albanci mnogo od toga što su Kosovo priznale države koje su priznale. Malo je za Srbiju i njenu politiku nezgodno što su to najznačajnije evropske i skoro sve susedne države.Ja ne verujem da je moguć čvršći ekonomski ni politički savez koji bi se zvao BRIK, kao ni iluzija da će na Kosovu situacija da se bitno promeni zato što ga uporno ne priznaje BRIK.
Za mene je pravo pitanje kako, a mora se, da se regulišu normalni odnosi sa onim što se zove Kosovo,pa bilo to da se vrati u unitarnu Srbiju, da ima manju, veću, široku, najširu autonomiju, da bude republika u konfederaciji da se dogovorno nađe bilo koje rešenje. Najlošija situacija upravo za Srbiju i Srbe je status quo. Lično mislim da vreme ne radi ni za Srbiju ni za BRIK već treba što pre pristupiti pregovorima.Takođe ne mislim da je korist Srbije u nečemu što bi bila šteta Kosovu.
Ono što nije čak ni moralno je da neki dežurni čuvari srpstva da bezbedne distance, iz Beograda ili iz SAD, Kanade i Evrope, dele patriotske lekcije i uče one koji tamo žive šta je za njih najbolje.Zapravo, malo ih oni nteresuju već pričaju ono šta njihovu sujetu zadovoljava.
filvas filvas 16:26 25.11.2010

Re: I šta sad?

ovakavo razmishljanje je i dovelo do odcepljenja,..ne samo Kosova!


Ma šta velite? Za ispiranje mozga se obratite nekom drugom.
filvas filvas 16:36 25.11.2010

Re: I šta sad?

G. Karagaća, po običaju bih vas zamolio da za to što tvrdite date neke dokaze. Zašto je to bolje da se što pre uspostave normalni odnosi sa zločincima u Prištini?
angie01 angie01 16:42 25.11.2010

Re: I šta sad?

Ma šta velite? Za ispiranje mozga se obratite nekom drugom.


pa vidi-ti neshto nisi potkrepio tvoje mishljenje o ispisranju mozga, sem ako ne mislish da je to mashtavelite, a ovo shto ja rekoh, na zalost je poduprto onolikim novim granicama!
filvas filvas 16:48 25.11.2010

Re: I šta sad?

Ne razlikujete uzroke od posledica. To je fundamentalna logička greška. Vratite se u nulti razred. I ljudi na stupnju blastrule imaju bolju sposobnost zaključivanja.
Don Salieri Don Salieri 17:19 25.11.2010

Re: I šta sad?

Razumem Vaše navijačko opredeljenje ako ste Albanac. Ja ne bi mogao da se družim sa nekim Srbinom koji su radi ličnih intersa u vlasti na Kosovu, jer su to isti Srbi koji su mrzeli Albance onda kada je to bili isplativo.

Napasti nekoga kao licemera "koji je nekad mrzeo Albance, a danas se samo pravi da ih voli", zato sto ucestvuje u politickom zivotu nezavisne drzave zvane Kosovo. Pateticno.
Ministri i poslanici Republike Kosovo imaju imena i prezimena. Dakle? Ko je od njih "nekad mrzeo Albance, a sada se samo pravi da ih voli"?

Srbi ucestvuju iz licnih interesa u politickom zivotu nezavisne drzave Kosovo!

Pa naravno, i za to imaju puno pravo. Gradjani glasaju za one stranke, koje ce u skupstini zastupati njihove interese.

Ali tu državu nisu priznale Kina, Rusija, Indija, Brazil...

Rusija je priznanje Kosova uslovila priznanjem J. Osetije i Abhazije od strane zapadnih drzava. Nezavisnu drzavu Kosovo su priznale SAD, Nemacka, Francuska, UK, Italija... a u regionu Crna Gora, Albanija, Makedonija, Bugarska, Madjarska, Hrvatska, Slovenija. To je mnogo znacajnije od priznanja Indije, Kine i Brazila.
I Srbija treba da prizna nezavisnu drzavu Kosovo.

A verovatno znate najveći problem za Kosovo je što Srbija ne priznaje tu državu.

Nije.
Najvise problema nezavisna drzava Kosovo ima sa ekonomijom, bas kao i Srbija.

Gospodine, utakmica još traje i to u prisustvi celoga sveta... nikako da slavimo srpski poraz.

Ma kakva utakmica. Kosovo je zavrsena prica.

Nakon zlocinackog pokusaja S. Milosevica da sa Kosova pobije i protera vise od 90% stanovnistva Srbiji je trajno oduzeto Kosovo, koje je sada nezavisna drzava.

Srpski poraz nije u tome sto je Srbiji trajno oduzeto Kosovo, nego u tome sto je dozvoljeno iskompleksiranim zaosinutim likovima da u ime "srpstva" lece svoje licne komplekse i frustracije pokusajem ciscenja Bosne od Bosnjaka, Kosova od Albanaca...

G r o f G r o f 17:37 25.11.2010

Re: I šta sad?

Priča o pomirenju je za sentimentalnu upotrebu i treba je koristiti za prikrivanje cinične brutalnosti srpske politike koja jedina može da donese neku korist.


U vreme predratno, ratno i poratno na površinu uvek isplivaju neki agresivni ljigavci, kao neka smrdljiva mirodjija smrdljivih vremena.
Njihova ljigavost proporcionalna je opasnosti koja preti njihovom dupetu.
U vreme predratno žedni su krvi, žedniji od svih. Agresivni prema svakom ko ne deli njihovu žedj.
U vreme ratno, kad kugle zuje kao ose, oni su svoje dupe na vreme izmakli ali još uvek bi da piju krv nekim dugačkim slamkama, sa sigurne razdaljine. Dogodi li se slučajno da ostanu u ratu, ne možeš ih dodirnuti, jer su postali toliko mekani da cure izmedju prsta. Ako nalete na nekog bespomoćnog obavezno njegovom krvlju pokušaju da dokažu svoju izgubljenu krutost.
U vreme poratno ponovo se bude, laju, ujedaju.
Oni bi još jedan krug.
angie01 angie01 17:54 25.11.2010

Re: I šta sad?

Ne razlikujete uzroke od posledica. To je fundamentalna logička greška. Vratite se u nulti razred. I ljudi na stupnju blastrule imaju bolju sposobnost zaključivanja.


e jado filvase, na kom stupnju treba da bude neko, ko na ovakvu prichu, sa izrazito razumnim razmishljanjem na veliku tragediju uzvikuje sa nekog bezbednog mesta, a bez imalo osnovne ljudske empatije,iste bezumne floskule, koje su do problema i dovele?! Toliko o uzrocima i posledicama!

Tvoja jedina logika proizvodi ovakve komentare-shuplje, glupe, s pokushajem da budu uvredljivi!
expolicajac expolicajac 18:38 25.11.2010

Re: I šta sad?

Da bi doslo do pomirenja, potrebno je da Siptari shvate da nece moci da uzivaju u plodovima zlocina i da prihvate kao kompromis, dvostruki suverenitet nad Kosovom. U protivnom, nikada neće moći mirno da spavaju, sigurni da ih srpska vojska neće napasti čim se za to ukaže prilika, za deset, pedeset ili sto godina.


Navod iz tvog profila
Kada sam bio mali Biljana Srbljanović i Drago Kovačević su me trajno banovali. Od tada nisam sasvim normalan.


Nije mi jasno da li nam se žališ ili nam se hvališ. Ako nam se žališ, ja sam prvi koji ću ti pomoći u svakom pogledu. I ljudski, i materjalno. Ako nam se hvališ ja ću ti prvi biti na putu.
Srpska vojska nije postojala do, koliko je meni poznato, 3. juna 2006. godine, kada je Crna Gora proglasila nezavisnost. Samim tim sve aktvinosti koje su preduzimane na teritoriji koju mi još uvek nazivamo APKiM, preduzimane su u cilju čuvanja teritorijalnog suvereniteta država koje više ne postoje.
Donošenjem novog srpskog ustava, vojska nije ispunila svoj osnovni zadatak, kao i policija. Nije uspostavila vlast na celokupnoj teritoriji.
Da bi to uradila mora imati materjalne, tehničke i političke uslove. Niti smo materjalno sposobni, tehnički smo zaostali 100 godina i politički nepismeni za svetsku politiku. "Čekajući Godoa" je tvoja filozofija. Probudi se. Ratuju; materjalni resursi koje nemamo, tehnička naobrazba koju ne posedujemo i politička kultura koju nismo stekli.
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:02 25.11.2010

Re: I šta sad?

filvas
G. Karagaća, po običaju bih vas zamolio da za to što tvrdite date neke dokaze. Zašto je to bolje da se što pre uspostave normalni odnosi sa zločincima u Prištini?

Mislim da na ovo pitanje imaju pravo da odgovore ljudi koji dole žive ili imaju neposrednu vezu sa Kosovom kao što je Ljuboten pa ga ovim putem molim da odgovori.
Nisam za lična prozivanja niti sam dužan da odgovaram jer samo pitanje govori da vas odgovor i ne interesuje jer vi imate svoj stav.
Moje je pravo da kažem da se ne slažem sa kvalifikacijom celih naroda kao zločinaca, kao što ne dozvoljavam da neko tako kvalifikuje narod kome ja pripadam.
Ribozom Ribozom 19:31 25.11.2010

Re: I šta sad?

Don
Mihailo Šcepanovic
* Komisija za nadzor Kosovske agencije za inteligenciju



Ako vec imaju gore navedenu agenciju, mogli bi da nadju nekog inteligentnog da napise ispravno ovo dole:

Komisija za nadzor Kosovske agencije za inteligenciju

* Komisija Skupštine o Intelegentnoj agenciji Kosova je odgovorna:
*
* a.za nadzor zakonitosti rada Kosovske agencije za intelegenciju;
*
* b.za razmatranje i usvajanje budžeta Agencije za intelegenciju Kosova;
*
* c.za razmatzranje izveštaja Premijera o pitanjima iz njegove nadležnosti koja se nadovezuju sa Agencijom za intelegenciju Kosova uključujući preduzete mere za ispravku bilo kojeg problema koji je prilikom inspekcije, kontrole ili istrage uočen u Agenciju za intelegenciju Kosova;
*
* d.za razmatranje izveštaje direktora Kosovske agencije za intelegenciju u vezi opreacije i potročnje Kosovske agencije za intelegenciju;
*
* e.za razmatranje izveštaja Generalnog inspektora;
*
* f.za obezbeðenje mišlenja o predlogu detlnog budžeta za Kosovsku untelegentnu agenciju; i
*
* g.za istraživanje i istragu informacija u vezi rada Kosovske agencije za intelegenciju u skldau sa članom 37. Zakona o Kosovskoj agenciji za intelegenciju.

p.s. vidi se kolko Srbi imaju uticaja u 'vladi'
ljuboten ljuboten 19:31 25.11.2010

Re: I šta sad?

Mislim da na ovo pitanje imaju pravo da odgovore ljudi koji dole žive ili imaju neposrednu vezu sa Kosovom kao što je Ljuboten pa ga ovim putem molim da odgovori.


Neka Karagaća, Filvas piše kao de je već pod punom ratnom spemom samo čeka poziv. A ja nisam nosio oružje i kada DB tražila od mene kada sam radio dvedesetih kao direktor u Kačaniku, gde pored hiljadu albanskih živelo je samo osam sprskih familija. Međutim,imao sam česte sudare sa srpskom policijom u situacijama kada su, najčeće na granici, maltretirali cele albanske porodice ili vozača mog službenog vozila.
Već sam napisao da se sada liderima u Prišptini baš i ne žuri za pregovore, jer njima baš ništa ne fali, za razliku od većine albanskog naroda koji strada, čak više nego preostali Srbi.Kao što skupo staje Srbiju da pomaže Srbe na Ksovou samo zato što su Srbi. Eto odgovora za veliku potrebu normalizacije odnosa.
pnbb pnbb 20:27 25.11.2010

Re: I šta sad?

Tada će biti više spremni na ustupke i ozbiljne pregovore.

i sta onda, kad se to desi?
hoce li njihovo rukovodstvo onda reci evo odricemo se nezavisnosti?
i ako kazu, sta onda?
imas ideju kako ce drzava srbija da kontrolise tih 2+miliona siptara , koji su sad zvanicno u srbiji, podlezu njenim zakonima?
i ako imas, po kojoj ceni mislis da ce se ta kontrola ostvariti?
mislis li da se to moze ostvariti bez oruzja?
ako ne moze, ko ce to oruzje da drzi doel na kosovu?
jel si spreman da to budes ti ili tvoja deca, unuci?
ili mislis da bi to trebao neko drugi da bude?
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:07 25.11.2010

Re: I šta sad?

Eto odgovora za veliku potrebu normalizacije odnosa.

Hvala, to je to.
mikimedic mikimedic 00:03 26.11.2010

Re: I šta sad?

napomena: salieri, sa tobom uopste ne polemisem i nemoj se truditi da mi odgovaras. ovo je za siru blogojavnost. necu ti odgovarati na eventualne dalje komentare osim kad pocnes da iznosis notorne lazi. a sto se tice tvojih stavova, to nije vredno komentarisati (jer to i nisu stavovi uostalom).

Rusija je priznanje Kosova uslovila priznanjem J. Osetije i Abhazije od strane zapadnih drzava.


notorna laz.

Nakon zlocinackog pokusaja S. Milosevica da sa Kosova pobije i protera vise od 90% stanovnistva


notorna laz. 90% stanovnistva je napustilo kosovo posle pocetka nato bombardovanja.
mikimedic mikimedic 00:09 26.11.2010

Re: I šta sad?

ni Srbi na Kosovu


zasto se brines za srbe na kosovu, a ne i za albance?

Malo je za Srbiju i njenu politiku nezgodno što su to najznačajnije evropske i skoro sve susedne države


malo ce da bude nezgodno i za te drzave, pogotovo kad prijem severnog kipra i turske bude dosao na red.

Za mene je pravo pitanje kako, a mora se, da se regulišu normalni odnosi sa onim što se zove Kosovo,pa bilo to da se vrati u unitarnu Srbiju, da ima manju, veću, široku, najširu autonomiju, da bude republika u konfederaciji da se dogovorno nađe bilo koje rešenje. Najlošija situacija upravo za Srbiju i Srbe je status quo.


pa ko deset godina odbija bilo kakav dijalog? i zasto opet potenciras na srbima?

Ono što nije čak ni moralno je da neki dežurni čuvari srpstva da bezbedne distance, iz Beograda ili iz SAD, Kanade i Evrope, dele patriotske lekcije i uče one koji tamo žive šta je za njih najbolje Zapravo, malo ih oni nteresuju već pričaju ono šta njihovu sujetu zadovoljava.


mislis na angie?
mikimedic mikimedic 00:16 26.11.2010

Re: I šta sad?

U vreme ratno, kad kugle zuje kao ose, oni su svoje dupe na vreme izmakli ali još uvek bi da piju krv nekim dugačkim slamkama, sa sigurne razdaljine.


jel ti bese isti onaj grof sto se svojevremeno hvalio kako je dobio drzavljanstvo srbije ali ce i dalje da vozi kola na bosanske table?
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:45 26.11.2010

Re: I šta sad?

mislis na angie?

NE
angie01 angie01 01:03 26.11.2010

Re: I šta sad?

Milan Karagaća
mislis na angie?NE


Milane, nije to Miki ozbiljno, on mi tako pokazuje svoju naklonos'-dodushe malo nespretno, kao i sve ostalo, al ako neko u svemu prepoznaje vas, kako bi ste to drugachije mogli da shvatite-nego kao izuzetnu privrzenos'?!

miki
G r o f G r o f 01:12 26.11.2010

Re: I šta sad?

Milane, nije to Miki ozbiljno, on mi tako pokazuje svoju naklonos'


Ej, i na mene se loži. Lepo mu rekao rekao da mi se ne obraća ali ne vredi. Šta ti je ljubav.
mikimedic mikimedic 01:22 26.11.2010

Re: I šta sad?

Šta ti je ljubav.


ljubav je ljubav, a utaja poreza od strane onih koji su svoje dupe izvukli (da te citiram) je nesto drugo...
filvas filvas 10:17 26.11.2010

Re: I šta sad?

Mislim da na ovo pitanje imaju pravo da odgovore ljudi koji dole žive ili imaju neposrednu vezu sa Kosovom kao što je Ljuboten pa ga ovim putem molim da odgovori.
Nisam za lična prozivanja niti sam dužan da odgovaram jer samo pitanje govori da vas odgovor i ne interesuje jer vi imate svoj stav.
Moje je pravo da kažem da se ne slažem sa kvalifikacijom celih naroda kao zločinaca, kao što ne dozvoljavam da neko tako kvalifikuje narod kome ja pripadam.


Prvo i osnovno: upravo sam ja Ljubotenu i postavio pitanje da li treba da dignemo ruke od Kosova ili da se za njega borimo. Drugo, ja nisam ceo narod nazvao zlocnincima, nego vladu u Pristini. Trece, ako se ne varam, pod "dežurnim čuvarem srpstva sa bezbedne distance" mislili ste na mene, pa ne bi trebalo da vam sada smeta lično prozivanje. Već više puta sam od vas tražio da za ono što tvrdite date neke argumente. Do sada to niste nikada uradili, ali zato umete da mi pripisujete ono što nisam rekao, a da ignorišete ono što sam rekao. Svaka čast.

e jado filvase

U vreme predratno, ratno i poratno na površinu uvek isplivaju neki agresivni ljigavci, kao neka smrdljiva mirodjija smrdljivih vremena.

Nije mi jasno da li nam se žališ ili nam se hvališ. Ako nam se žališ, ja sam prvi koji ću ti pomoći u svakom pogledu. I ljudski, i materjalno. Ako nam se hvališ ja ću ti prvi biti na putu.


Andži: probudite se iz te omamljenosti i pogledajte u kakvom svetu živite.
Grofče: smanji dozu Teofila, biće ti lakše nego da imitiraš njegov otrcani stil, a o mudrosti da i ne govorim.
Pandur: čitaj malo ono što je napisano, umesto što samo pišeš.

Ne znam šta još da vam kažem, žao mi je kada neko tako površno gleda na svet, mada to, s obzirom šta je Srbija sve prošla, nekom psihologu verovatno izgleda kao sasvim neminovna stvar. Ljudi ne žele da vide stvarnost. Prijatnije je verovati da je sada 1990. godina, da je svet nošen poletom vere u ljudska prava i demokratiju, da će se sve lako rešiti dijalogom, da mi nemamo neprijatelje, nego da smo samo paranoični nacionalisti, a da je nacionalizam u Evropi sišao sa scene. A kad udjemo u Evropu, državne granice neće više biti važne, zato bolje odmah da se pripremimo tako što ćemo prvi uništiti sopstvenu državu.

Naravno, kao što su svi pažljivi čitaoci jasno uočili, ja veličam ratne zločine i huškam na rat. Ja sam razmaženi DSSovac koji nije bio u ratu i ne zna šta je to spavati na kiši u šumi, ili čuvati skladište municije dok padaju bombe.
Don Salieri Don Salieri 11:32 26.11.2010

Re: I šta sad?


notorna laz

Nije, to je cinjenica. Baci taj Kurir iz kojeg prikupljas "informacije".

90% stanovnistva je napustilo kosovo posle pocetka nato bombardovanja

Nije.
NATO je sprecio pakleni Milosevicev plan da Kosovo "ocisti" od Albanaca. Albanci su sa Kosova bezali od Milosevicevih regularnih i paramilitarnih jedinica. Jedan od primera je masakr u Podujevu, koji su izvrsili Skorpioni.
Lazi poput one da Albanci beze od NATO su forsirali ratni zlocinac S. Milosevic i njegova propagandna masinerija na celu sa Milanovicem i Hadzi-strujom.
mikimedic mikimedic 12:55 26.11.2010

Re: I šta sad?

Nije, to je cinjenica. Baci taj Kurir iz kojeg prikupljas "informacije".


klinac, ne obracaj mi se bez nekog linka.

Nije.



jeste. davao sam svojevremeno statistike o broju izbeglih pre i posle bombardovanja.

i necu ti dati nijedan link.

ako te zanima evo ti hint: ocha i reliefweb.
filvas filvas 15:18 26.11.2010

Re: I šta sad?

p.s. vidi se kolko Srbi imaju uticaja u 'vladi'

Ovo je najbolji dokaz da sa Šipcima mema priče. Treba ih opstruirati na svakom koraku, a trebalo bi oformiti i agenciju da radi u inostranstvu. Ako bi se smanjili finansijski kapaciteti siptarske emigracije, Kosovo bi bilo jos nesposobnije za samostalnost.
pnbb pnbb 17:38 26.11.2010

Re: I šta sad?

Ne znam šta još da vam kažem, žao mi je kada neko tako površno gleda na svet

ja bas mislim da ste svi nepotrebno upustili u duboku filozofiju... moral, pravda, i ostale kategorije..

sta kazes da prvo razresimo 1 povrsno pitanje:
- vrati se kosovo u okvir srbije, sa sve stanovnistvom, i onda STA?

mislim ako ti nije ispod casti da odgovaraas na tako prozacna pitanja...
mikimedic mikimedic 18:15 26.11.2010

Re: I šta sad?

ja bas mislim da ste svi nepotrebno upustili u duboku filozofiju... moral, pravda, i ostale kategorije..

sta kazes da prvo razresimo 1 povrsno pitanje:
- vrati se kosovo u okvir srbije, sa sve stanovnistvom, i onda STA?

mislim ako ti nije ispod casti da odgovaraas na tako prozacna pitanja...


nista, niko ne trazi povratak kosova pod puni suverenitet srbije. jednistvena spoljna politika i prisustvo vojske na granici je sve sto srbija trazi.
pnbb pnbb 18:29 26.11.2010

Re: I šta sad?

prisustvo vojske na granici je sve sto srbija trazi.

na kojoj granici, i sa kim?
mikimedic mikimedic 20:27 26.11.2010

Re: I šta sad?

na kojoj granici, i sa kim?


srbije i albanije -- vojno prisustvo mesovitog sastava, cak stavise mozda bi i najbolje bilo da tu granicu brane jedinice sastavljene pretezno od albanaca, kako obicne vojske tako i komandnog kadra, naravno u okviru vojske srbije.
Don Salieri Don Salieri 22:41 26.11.2010

Re: I šta sad?

klinac, ne obracaj mi se...



prisustvo vojske na granici srbije i albanije -- vojno prisustvo mesovitog sastava, cak stavise mozda bi i najbolje bilo da tu granicu brane jedinice sastavljene pretezno od albanaca, kako obicne vojske tako i komandnog kadra, naravno u okviru vojske srbije

Vojska Srbije na granici jugozapadnog suseda Srbije, Kosova i Albanije sa kojom Srbija nema zajednicku granicu.

Nerealno!

Osim za one koji se obrazuju iz Kurira.

sa Šipcima mema priče. Treba ih opstruirati na svakom koraku...

Vi bi ponovo da uletite golim dupetom u koprive.

pnbb pnbb 23:07 26.11.2010

Re: I šta sad?

srbije i albanije -- vojno prisustvo mesovitog sastava, cak stavise mozda bi i najbolje bilo da tu granicu brane jedinice sastavljene pretezno od albanaca, kako obicne vojske tako i komandnog kadra, naravno u okviru vojske srbije.

i koliko , realno, predvidjes da bi bilo potrebno ljudstva?
i koje su procene gubitka u ljudstvu?
dali76 dali76 09:07 27.11.2010

Re: I šta sad?

drzava Srbija se ne moze odreci onoga cega po svim standardima real politike danas nema, a to je teritorija Kosova.
Borba za kosovske Srbe ali I za Kosovo mora imati drugaciji mnogo hrabriji pristup.
Republika Srbija u pregovorima,koje slucajno ili ne bas Albanci odugovlace , treba priznati realnost ili ako bas hocete neovisnost Kosova pod sledecim uslovima:1
Da Srbi na Kosovu ne budu nikakva nacionalna manjina vec konstitutivni narod.
Sad hoce li se to postici uvodjenjem bikameralne odnosno dvodome skupstine u cijem ce visem domu Srbi imati jednak broj stolica kao Albanci ili ce biti neki drugi ustavni mehanizmi koji ce onemoguciti kosovskom parlamentu donosenje najznacijnih akata bez suglasnosti srpskog naroda stvar je pregovora I dogovora.
2 da se izvrsi revizija privatizacije bivse drzavne imovine republike Srbije na Kosovu odnosno da srpskoj drzavi pripadne procenat dionica preduzeca kao sto je elektroprivreda, trepca ili telekomunikacije.
procenat bi bio opet stvar dogovora.
3 da se podrucja srpskih manastira I crkava proglase exteritorijalnim zonama.
4 da se zakonski regulise tj zabrani svako propagiranje velicanje ili javna proslava u svezi UCK ili OVK.
Srbi se ne smiju osjecati kao porazena nacionalna manjina stoga sve te bake o herojskoj OVK moraju prestati.
Kosovska vlada iz svog budzeta mora obezbediti socijalnu pomoc svim invalidima rata , tj ranjenicima bez pominjanja jesu li isti pripadali srpskim snagama na Kosovu ili bili dio OVK.
Tkzv veteranske udruge OVK imaju se ukinuti u razumnom vremenskom periodu.
vjerujem d ace srpska strana u ovakvim pregovorima I za ovakve preduslove priznanja imati jake saveznike u SAD I EU.
Price na blogu kako su Albanci zeljeli Srbiju, kako su se oni htjeli otcepiti od Srbije samo radi okrutnosti Milosevicevog rezima ,koje btw ne negiram, su obicne gluposti I bajke koje komentara vredne nisu.
Stoga raznorazni don ovi ili don oni sa bajkicama o Albancima strasno zaljubljenim u Republiku Srbiju sve do dolaska Zlobe na Dedinje please zaobidjite.
Jebiga volim realnost pa to ti je.


ljuboten ljuboten 10:50 27.11.2010

Re: I šta sad?

drzava Srbija se ne moze odreci onoga cega po svim standardima real politike danas nema, a to je teritorija Kosova.
Borba za kosovske Srbe ali I za Kosovo mora imati drugaciji mnogo hrabriji pristup.


Vi baš imate znaje diplomate. Još da Vam na kraju teksta nisu navrle emocije poterane adrenalinom, ne bi ni pomislio da ste Srbin, odnosno Balkanac.
To što pišete propustli smo u Hrvatskoj, ikao nam je nuđeno od SAD.
Juče je u Beogradu usvojena Platvforma za pregovore. Za razliku od vremena sa Hrtvaskom sada imamo u vrhu vlasti mudre ljude. A nadam se da je u pisanju Platvfome učestvovao pametvni Kosoca - Oliver Ivanović. Inače, ima uglednih Srba i među poltičarima i među intelektualnom elitom koji bi za podelu Kosova, što je ideotska ideja. Jer time potpuno devalaviraju zašto se u Srbiji viče da je "Kosovo srce(trebalo je duša)Srbije."
Do sada nismo mogli ni da pomoslimo na ovo što Vi predlažete. Ali sa novonstalom situacijom: nepriznavanjem, fantastičan ugled srpskog predsdenika, a to znači politike koju vodi, ugled Srbije koji polako potiskuje sve ono što su nam medii Zapada pripisivali, sportski uspesi svakodnevni... ušnili su da ovo što predlažete bude stalo i u već napisanu Platformu.
Albanska strana sada nije u situaciji da glumi pregovore kao što je to bilo u Rambujeu i Beču, jer je Amerika prepustila Evropi da bude moderator pregovora. Ona će stajati iza leđa da prati svoje interese koje bi trebalo da Srbi znaju dokle dosežu
mikimedic mikimedic 11:50 27.11.2010

Re: I šta sad?

i koliko , realno, predvidjes da bi bilo potrebno ljudstva?


nemam pojma, tu je karagaca nadlezan.

i koje su procene gubitka u ljudstvu?[/


o kakvim gubicima pricas? ja govorim o sporazumu sa albancima koji ce (morati da) prihvate tako nesto, na kraju balade - jos jednom posto izgleda da se nismo razumeli, ja govorim o jedinicima pretezno ako ne i iskljucivo sastavljenim od albanaca, u sastavu vojske srbije pa makar i sa albancem nacelnikom generalstaba ako je potrebno.

sem toga srbiji apsolutno nista vise od kosova ne treba. potpuna autonomija sem te dve oblasti.

neophodan je istorijski kompromis srpskog i albanskog naroda.
mikimedic mikimedic 11:59 27.11.2010

Re: I šta sad?

Borba za kosovske Srbe


izvini dali, ali i u danasnjoj vecinskoj srbiji (prvoj ili drugoj svejedno), pa i ovde na blogu, ukljucujuci draga i karagacu, kosovski srbi su moneta za svako potkusurivanje.

ovako: ne zanima me polozaj srba na kosovu, ni najmanje

niti vladu srbije treba da zanima. zanima me iskljucivo polozaj svih drzavljana srbije koji zive na kosovu, bez obzira na etnicku pripadnost.

Don Salieri Don Salieri 12:10 27.11.2010

Re: I šta sad?

dali76
Da Srbi na Kosovu ne budu nikakva nacionalna manjina vec konstitutivni narod.

Nacionalne manjine uzivaju posebnu zastitu na Kosovu. Njihovi glasovi na izborima vrede vise od albanskih.

dali76
Sad hoce li se to postici uvodjenjem bikameralne odnosno dvodome skupstine u cijem ce visem domu Srbi imati jednak broj stolica kao Albanci...

Nerealno.

dali76
da se izvrsi revizija privatizacije bivse drzavne imovine republike Srbije na Kosovu odnosno da srpskoj drzavi pripadne procenat dionica preduzeca

Nerealno.

dali76
Srbi se ne smiju osjecati kao porazena nacionalna manjina stoga sve te bake o herojskoj OVK moraju prestati.

Srbi nisu porazena "manjina". Porazeni su S. Milosevic i oni koji su glasali za njega.
Danas, Srbi u nezavisnoj drzavi Kosovo imaju sva prava.

dali76
da se zakonski regulise tj zabrani svako propagiranje velicanje ili javna proslava u svezi UCK ili OVK.
Tkzv veteranske udruge OVK imaju se ukinuti u razumnom vremenskom periodu.

Nerealno.
dali76
Price na blogu kako su Albanci zeljeli Srbiju, kako su se oni htjeli otcepiti od Srbije samo radi okrutnosti Milosevicevog rezima ,koje btw ne negiram, su obicne gluposti I bajke koje komentara vredne nisu.

SAP Kosovo je bilo deo SR Srbije, sa pravom glasa u okviru SFRJ. Protesti 1981 na Kosovu sa zahtevom "Kosovo republika" su se zavrsili masovnim hapsenjem protestanata, koji su nakon toga svi redom dobili visegodisnje zatvorske kazne. Te protestante su hapsili sami Albanci.
Kada su 90ih pitali organizatora protesta u K. Polju, lika koji je Milosevica doveo na vlast, Durlanca Solovica, kakve su sanse A. Vlasija da ponovo dodje na vlast. On je odgovorio:
"Nikakve. Pa on je svojevremeno hapsio Albance, koji su trazili Kosovo republiku."

Milosevicu je krajem 80ih bio potreban glas koje je SAP Kosovo imalo u okviru SFRJ. Zbog toga Milosevic je nasilno srusio ustavni poredak SFRJ i smenio kompletno rukovodstvo SAP Kosovo. Umesto njih je doveo svoje poslusnike. Po slicnom receptu smenio je i rukovodstvo SAP Vojvodina, a u CG na vlast je dosao njegov ortak Bulatovic.
Sa 4 glasa u okviru SFRJ, glasom SR Srbije, SAP Kosova, SAP Vojvodine, SR CG, Milosevic je krajem 1989 blokirao sve predloge koji su dolazili iz Slovenije, a pocetkom 1991 ta blokada mu nije bila dovoljna, pa je pokusao da izvrsi drzavni udar i preuzme kompletnu vlast nad Jugoslavijom. U tome ga je sprecio, Srbin iz Bosne Bogic Bogicevic, koji je kao predstavnik Bosne, odbio da podrzi Milosevicev plan.

80ih sve dok Milosevic nije narusio ustavni poredak SFRJ i smenio kompletno rukovodstvo SAP Kosovo, Albanci su u ogromnoj vecini bili lojalni gradjani SFRJ, ucestvovali su u politickom zivotu, sluzili su vojsku, bilo je mnogo Albanaca politicara, policajaca, oficira... Policija na Kosovu u kojoj je tada bilo mnogo Albanaca je po naredjenju A. Vlasija hapsila protestante koji su trazili Kosovo republiku.
Nakon Milosevicevog nasilnog rušenja ustavnog poretka SFRJ, naglo je porastao broj Albanaca koji se zalagao za nezavisnost Kosova. Nakon zlocinackog pokusaja S. Milosevica da sa Kosova pobije i protera vise od 90% stanovnistva Srbiji je trajno oduzeto Kosovo, koje je sada nezavisna drzava.
milisav68 milisav68 12:35 27.11.2010

Re: I šta sad?

Don Salieri

Nakon Milosevicevog nasilnog rušenja ustavnog poretka SFRJ, naglo je porastao broj Albanaca koji se zalagao za nezavisnost Kosova. Nakon zlocinackog pokusaja S. Milosevica da sa Kosova pobije i protera vise od 90% stanovnistva Srbiji je trajno oduzeto Kosovo, koje je sada nezavisna drzava.

A protiv koga su bili Albanci na protestima `68-e?

Nije sve počelo sa MIloševićem.

Milan Karagaća Milan Karagaća 12:36 27.11.2010

Re: I šta sad?

i koliko , realno, predvidjes da bi bilo potrebno ljudstva?

pogledati primer Avganistana, da dovedu još 150.000 vojnika ništa ne bi uradili.
i koje su procene gubitka u ljudstvu?[/

mislim da nuiko normalan ne može pomisliti ovladavanje Kosovom vojnim putem.Prvo, na Kosvu je 60% stanovništva mlađe od 60 godina dakle vojno sposobno, što će reću oko skoro 1 milio vojno sposobnih.Onaj ko hoće da odvoji mora načelno da angažuje snage tako da odnos bude 3:1, što će reči brizu 3 miliona. Gubitke uvek ima veće onaj ko napada pa i 1% bi bilo mnogo.
Ovo je naravno karikiran prikaz koji ni teorijski nije moguć, a pogotovo nije moguća vojna akcija na Kosovu Srbije jer bi to bio direktan sukob sa NATO.
Oni koji misle da treba da pogine 2 miliona Srba da bi onih 6 preostalih živeli na ogromnom prostoru ipak treba da se leče.
Rešenje kosovskog problema može biti samo pregovorima, o povratku Kosova u državno-pravni okvir Srbije nema ni govora, a srpska vojska može tamo da bude samo u okviru snaga EU ili NATO.

milisav68 milisav68 12:45 27.11.2010

Re: I šta sad?

Milan Karagaća

Rešenje kosovskog problema može biti samo pregovorima, o povratku Kosova u državno-pravni okvir Srbije nema ni govora, a srpska vojska može tamo da bude samo u okviru snaga EU ili NATO.


Greši svako ko misli(i Srbi i Albanci) da su USA bacile pare na izgradnju Bondstila.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:14 27.11.2010

Re: I šta sad?

Greši svako ko misli(i Srbi i Albanci) da su USA bacile pare na izgradnju Bondstila.

Bondstil nema veze sa tim.Amerikanci će da napuste Kosovo i to im je plan od početka, tako da one priče kako su sve radili da bi imali bazu na Kosovu nemaju veze sa istinom.
milisav68 milisav68 18:32 27.11.2010

Re: I šta sad?

Milan Karagaća
Greši svako ko misli(i Srbi i Albanci) da su USA bacile pare na izgradnju Bondstila.

Bondstil nema veze sa tim.Amerikanci će da napuste Kosovo i to im je plan od početka, tako da one priče kako su sve radili da bi imali bazu na Kosovu nemaju veze sa istinom.

Ostaće KFOR pod komandom NATO-a, u čemu je razlika?
U svakom slučaju biće NATO baza.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:16 27.11.2010

Re: I šta sad?

U svakom slučaju biće NATO baza.

Neće. NATO će se povući kao i iz BiH, ostaće EU snage a onda i one otići.
Podsećanja radi , tako su i za BiH govorili da je NATO tu došao da bi ostao , da bi imao bazu.Pa šta će im baza na Kosovu ili u BiH kada već imaju u Bugarskoj i Rumuniji 5-6 baza i dosta im.
yngwie92 yngwie92 13:53 25.11.2010

preporuka !

fino je procitati ovakvo misljenje i razmisljanje.
Sepulturero Sepulturero 14:01 25.11.2010

Неколико питања

Španija ima svoje Eritrejce kao što je Jugoslavija imala svoje Kosovare

Еритрејци? Косовари?

iako sada srpsku elitu predvode mudri ljudi,

???



kada je aktiviraa minu na pragu kuće postavljenu od strane srpskih zločinaca

Откуда вам таква сигурност?

a u isto vreme pokušali su da isele Albance, pritom praveći zločine na Kosovu. Zbog toga, kada su se Albanci vratili, započeli su sa osvetom na od nikoga zaštićene Srbe.

Види се да сте у потпуности прихватили НАТО пропаганду. Ваљда смо тај стадијум већ превазишли тако да ми није јасно чему овај блог.
angie01 angie01 14:10 25.11.2010

Re: Неколико питања

Види се да сте у потпуности прихватили НАТО пропаганду.


shta i vi niste upoznati sa deshavanjima na Kosovu, pa ste prihvatili patriJotsku retoriku i to sa takvom sigurnoshcu- zbog takvih kao vi je potreban ovaj blog-prevashodno!

nama ostalima je tuzno shto se sve to desilo i drago nam je da ima i normalnih razmishljanja-pored onoliko poturanja i izvrtanja,koji nikome nishta dobro nisu doneli i valjda smo taj stadijum prevazishli!

vreme je da se stvore uslovi za normalan zivot!
ljuboten ljuboten 15:05 25.11.2010

Re: Неколико питања

kada je aktiviraa minu na pragu kuće postavljenu od strane srpskih zločinaca

Откуда вам таква сигурност?


Da, imate pravo to mi je ispričao makedonski novinar, a i objavio u svojoj novini.
No, znam kako su pripadnici srpske policije ubijali mog najboljeg radnika u Kačaniku. Dobar kako može biti dobar čovek. Ni preko pameti mu nije bilo da će biti ubijan od Srba, jer cele decenije radio je šta god se tražilo od njega, a svi su to bili Srbi. A najčešće je zamenjivao bilo kog vozača bilo na teškom tovarnom vozilu, utovarnoj mašini, autobusu ili lakom vozilu. A kako nije bio plaćen, van radnog vremena je taksirao sa svojom Zastavom. Pa zato nije mogao da pomisli da će ga neko ubijati. Kada je počelo bombardovanje primio je ključ od tadašnjeg direktora Srbina i ostao da stražari, jer su svi drugi pobegli. Naišla je grupa policajaca, specijalci kako su sebe nazivali. Bejta im je otvorio kapiju, oni su tražili da im otvori direkciju, on im je rekao da nema ključ, što je bila istina. Oni su posedali na stepeništu, glavni je pozvao Bejtu: "Šiptar, dođi ovamao!" Bejta je prišao a ovaj ga uhvato za uvo i pritom rekao:"Zašto nemaš ključ, aaa Šiptar?!" i jednim potezom noža otsekao mu je uvo. Dok je Bejta kukao sekli su ga deo po deo, komad po komad, dok su ljudi sakriveni iza prozora obližnjih stambenih zgrada gledali, no u isto vreme spremali se da beže iz Kačanika.
Bejtino telo su par dana čerečili psi, da bi jedne noće pripadnci OVK bacili žicu sa kukom i ostatke odvukli i predali njegovima da ga zakopaju.
ana_radmilovic ana_radmilovic 14:07 25.11.2010

ljuboten,

naježila sma se
sad pravim pauzui (pročitala do kraja) i čitam opet pa komentarišem

ps

baška što umeš vala da pišeš... al to mi nešto dođe kao manje bitna. odo da dođem sebi pa se vraćam
Ribozom Ribozom 14:28 25.11.2010

Re: ljuboten,

Sreo sam se jednom s tobom.
Bio sam student, kontrolisao glasanje 96 godine, gde si ti ziveo.
Vratio sam te jer nisi imao licnu kartu.
Posle sam saznao da sam vratio biraca koji bi najverovatnije glasao za opciju koju sam zastupao.
Svet je mali.
Nazalost tvoja licna Kosovska tragedija je tako stvarna.
ljuboten ljuboten 15:12 25.11.2010

Re: ljuboten,

Bio sam student, kontrolisao glasanje 96 godine, gde si ti ziveo.


Ja i dalje živim u Skoplju, Lipljanu i Beogradu. Doduše imam samo dve lične karte, odnosno pasoša, a imam uslove da skupim nekoliko pa da ih nosim u tašnici i da pitam na ovim tragičnim i komičnim granicama, do kojih se stiše vozeći samo drugom, jer ako uključiš četvrtu ode preko međe, koje su napravili ludaci: "Kakve boje pasoš želite?"
krkar krkar 15:33 25.11.2010

Preporuka

Svaka čast!
ljuboten ljuboten 15:48 25.11.2010

Re: Preporuka

Preporuka
Svaka čast!


Od Vas bi imao šta da naučim, a Vi meni skraćeno. Znate i sami da se za odbranu svoje duše mnogo daje.
jaksa scekic jaksa scekic 23:29 25.11.2010

Re: Preporuka

krkar
Svaka čast!


preporuka k'o vrata

JS
expolicajac expolicajac 16:43 25.11.2010

E da su svi takvi

Dragi moj dobri "ljuboten". E da su svi takvi, sada bi pričali o suživotu a ne o ličnim tragedijama koje su prerasle u kolektivnu sramotu. Neki tvoji sugrađani iz Lipljana su u sastavu policije radili i pravili kuće od para uzetih od Albanaca, pa su nakon 1999 te iste kuće pravljene od ukradenih para prodavali po 500.000 Eura. Sada se kočopere po MUP-u i pričaju kako su oni žrtve koje jedino mogu da shvate narod sa Kosova. Zaposlili su žene po Javnim Preduzećima a svakom onom ko, kao ti, priča istinu, stavljaju etiketu "ma taj je Đinđićevac ili je Čedin ili Živkovićev". Ali uvek se vredi boriti, za to malo istine koja život znači.
angie01 angie01 18:33 25.11.2010

Re: E da su svi takvi

bogtemazo ex- dadoh ti preporuku!
expolicajac expolicajac 18:43 25.11.2010

Re: E da su svi takvi


angie01
bogtemazo ex- dadoh ti preporuku!

Za preporuku dobar vic. Da li znaš zašto se policijska škola nalazi u Kamenici kod Novog Sada a Centar za obuku pasa u Nišu. Pa da kad polažu Državni ispit ne prepisuju jedni od drugih.
angie01 angie01 19:14 25.11.2010

Re: E da su svi takvi

Pa da kad polažu Državni ispit ne prepisuju jedni od drugih


veoma uvredljivo za pse!:)

da ne trolujemo vishe ovakav blog!




Don Salieri Don Salieri 20:43 25.11.2010

Re: E da su svi takvi

angie01
Pa da kad polažu Državni ispit ne prepisuju jedni od drugih

veoma uvredljivo za pse!:)

A dog's got personality... Pulp Fiction (1994)
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:51 25.11.2010

...

Najveća opasnost za narod predstavljaju političari koji bi da se bave politikom zbog svojih kompleksa


ljuboten ljuboten 07:24 26.11.2010

Re: ...


Gospodine Milenkoviću, Vi samo potvrđujete da znate onu Isusovu misao: "Spoznajte istinu, ona će vas osloboditi."
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 01:37 26.11.2010

par reci

@Ljuboten
Lep tekst, mada se ne slazemo u nekoliko (manje-vise vaznih) stvari, nisam se javio da polemisem sa Vama, vec da pohvalim odmeren i citak tekst.

O Kosovu ce po mom misljenju uvek biti 'suvise rano' da se razgovara. Znam dobro sta sam napisao, zaista nema potrebe da mi ukazujete na cinizam/pesimizam te tvrdnje.

U svakom od mogucih uglova gledanja veoma je tesko razluciti i razdvojiti objektivno i subjektivno, emotivno i racionalno - ali, nekoliko stvari, u svakom slucaju, moram da komentarisem:

"...kosovo je nezavisna drzava...."
Nije. Teritorija pod kontrolom medjunarodnih/stranih trupa, pod njihovom "zastitom", koju ti cinioci koriste kao ekstenziju svoje politike i interesa, nije drzava, niti je nezavisna
"...kosovo je zavrsena prica..."
Nije. Na zalost svih koji su ziveli, zive ili imaju tu nesrecu da ce ziveti na Kosovu, Kosovska "prica" (termin "prica" ovako koriscen mi izaziva mucninu u stomaku) nije zavrsena, i verovatno - najruznije stranice njene istorije jos nisu napisane.

"stvoriti uslove za normalan zivot..."
Iako zvuci kao minimum racionalnog zahteva, opet na zalost, ovo je samo dobronamerni vapaj - za cije ostvarenje ce biti potrebno jos istorije (u njenom ne lepom izdanju) i vremena.

ljuboten ljuboten 07:53 26.11.2010

Re: par reci

"...kosovo je nezavisna drzava...."
Nije. Teritorija pod kontrolom medjunarodnih/stranih trupa, pod njihovom "zastitom", koju ti cinioci koriste kao ekstenziju svoje politike i interesa, nije drzava, niti je nezavisna
"...kosovo je zavrsena prica..."
Nije. Na zalost svih koji su ziveli, zive ili imaju tu nesrecu da ce ziveti na Kosovu, Kosovska "prica" (termin "prica" ovako koriscen mi izaziva mucninu u stomaku) nije zavrsena, i verovatno - najruznije stranice njene istorije jos nisu napisane.

"stvoriti uslove za normalan zivot..."
Iako zvuci kao minimum racionalnog zahteva, opet na zalost, ovo je samo dobronamerni vapaj - za cije ostvarenje ce biti potrebno jos istorije (u njenom ne lepom izdanju) i vremena.



Primeto sam Vaše komentare na drugim blogovima da se sa Vama razumem. Evo i tri sintagme koje ste citirali nisu uzete iz mog teksta.
Samo u vezi prve sintagme mislim da proces koji će trajati neće to biti "najruznije stranice njene istorije jos nisu napisane". Evo da Vam iznesem dva živorna podatka: 1.Umesto nas Srba, Rusi su pokupovali mnogo vrednog na obali Jadrana u Albaniji. i 2.Srbi i Albanci na Kosovu, u Metohiji ih malo ima, komuciraju u većini slučajeva gotovo prijateljski; jer su obe strane shvatile da su prevareni od klasa koje su se borile da imaju vlast nad njima.
Kada smo pre par dana slušali prisutni u punoj sobi kako moj rođak razgovara preko telefona sa svojim šefom Albancem, dok on njemu govori perfektno albanski od tamo mu Albanac odgovara na srpskom jeziku. Da bi potsetio prustne da uče albanski, kada država još uvek je u ratnom stanju pa nije u situcaiji da uvede u šlolama albanski jezik, sa nadom da će i albanska deca imati potrebu da uče srpski, što je malo verovatno.



Milan Karagaća Milan Karagaća 09:03 26.11.2010

Re: par reci

"...kosovo je nezavisna drzava...."
Nije. Teritorija pod kontrolom medjunarodnih/stranih trupa, pod njihovom "zastitom", koju ti cinioci koriste kao ekstenziju svoje politike i interesa, nije drzava, niti je nezavisna

Kosovo jo[ nije država niti je nezavisno jer je protektorat, ali je od Srbije odavno nezavisno.
Nije. Na zalost svih koji su ziveli, zive ili imaju tu nesrecu da ce ziveti na Kosovu, Kosovska "prica" (termin "prica" ovako koriscen mi izaziva mucninu u stomaku) nije zavrsena, i verovatno - najruznije stranice njene istorije jos nisu napisane.

šta bi mogla biti ružnija priča osim da se i ono malo Srba odseli ili novo krvoproliće i rat Srbije da natera Albance da joj se pokoravaju tj.priznaju njen suverenitet. Mislim da su po tom pitanju priče završene uz najbolju želju da Srbi koji su tamo žive što bolje.
"stvoriti uslove za normalan zivot..."
Iako zvuci kao minimum racionalnog zahteva, opet na zalost, ovo je samo dobronamerni vapaj - za cije ostvarenje ce biti potrebno jos istorije (u njenom ne lepom izdanju) i vremena.

to je jedino racionalno šta se može trašiti.
Ne znam na koju istoriju u lepom izdanju mislite.
mikimedic mikimedic 09:28 26.11.2010

Re: par reci

ali je od Srbije odavno nezavisno.


nije. r1244.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:29 26.11.2010

Re: par reci

@Ljuboten -
Vama sam uputio samo prvu recenicu - kao moj komentar za odlican tekst.

U nastavku sam komentarisao tvrdnje "D Salijerija" i "Angie01".



cane.srbljanovic cane.srbljanovic 09:40 26.11.2010

Re: par reci

, ali je od Srbije odavno nezavisno.


Da Kosovo nije nezavisno i da nije drzava - to je jasno, i u tome se slazemo.

šta bi mogla biti ružnija priča

Kuda sve moze da krene stvarnost na teritoriji - u kojoj je izvrseno etnicko ciscenje, koja je 'most' za trgovinu belim robljem, narkoticima, oruzjem, u kojoj se skrivaju medjunarodni teroristi, preko koje se tezi ostvarenju "velike albanije" (koja dotice sve drzave u okruzenju) - je veoma neizvesno. A sa takvim polaznim elementima, prve spekulacije nisu optimisticne.

Ne znam na koju istoriju u lepom izdanju mislite.


Ima mnogo primera relativno dugih perioda mirnog progresa u istoriji mnogih teritorija, naroda, drzava... Ali to nije tema ovog bloga.

Don Salieri Don Salieri 12:20 26.11.2010

Re: par reci

cane.srbljanovic
Teritorija pod kontrolom medjunarodnih/stranih trupa, pod njihovom "zastitom", koju ti cinioci koriste kao ekstenziju svoje politike i interesa, nije drzava, niti je nezavisna

Kosovo nije nezavisno...


Jeste.

Kosovo je sada nezavisno.

cane.srbljanovic

Na zalost svih koji su ziveli, zive ili imaju tu nesrecu da ce ziveti na Kosovu, Kosovska "prica" (termin "prica" ovako koriscen mi izaziva mucninu u stomaku) nije zavrsena, i verovatno - najruznije stranice njene istorije jos nisu napisane.


Nakon zlocinackog pokusaja S. Milosevica da sa Kosova pobije i protera vise od 90% stanovnistva, Srbiji je trajno oduzeto Kosovo, koje je sada nezavisna drzava.

Kosovo je zavrsena prica znaci da Kosovo ne moze vise biti u sastavu Srbije. Zaosinitim iskompleksiranim nacionalistima, koji zale za oduzetom terititorijom, a za ljude koji tamo zive ih nije briga to izaziva mucninu u stomaku.
Normalnim ljudima ta cinjenica ne izaziva mucninu. Mucninu u stomaku kod njih izaziva zlocinacki pokusaj S. Milosevica da Kosovo ocisti od Albanaca.

SAD, Nemacka, Francuska, UK, Italija garantuju bezbednost te drzave, a Srbi, kao i ostale nacionalne manjine u toj drzavi imaju sva prava. Kosovo kao jugozapadni sused Srbije nije zavrsena prica, jer ce u buducnosti te dve drzave, kao i njihovi gradjani, saradjivati na ekonomskom i kulturnom planu.

Nema zvanicnih podataka o izvozu Srbije na Kosovo, ali izvoz Srbije u Albaniju je 2009 bio 98x veci od izvoza u Brazil, 13.8x veci od izvoza u Indiju, 7.5x veci od izvoza u Kinu,...

cane.srbljanovic

ostvarenju "velike albanije" (koja dotice sve drzave u okruzenju)


Kosovo je nezavisno, nije se pripojilo Albaniji. Albanija i Kosovo rade na medusobnom ekonomskom, saobracajnom i kulturnom povezivanju, a stvaranje zajednicke drzave nije tema.





krkar krkar 14:09 26.11.2010

Re: par reci

Kada smo pre par dana slušali prisutni u punoj sobi kako moj rođak razgovara preko telefona sa svojim šefom Albancem, dok on njemu govori perfektno albanski od tamo mu Albanac odgovara na srpskom jeziku. Da bi potsetio prustne da uče albanski, kada država još uvek je u ratnom stanju pa nije u situcaiji da uvede u šlolama albanski jezik, sa nadom da će i albanska deca imati potrebu da uče srpski, što je malo verovatno.


80-i-neke, još sam bio student, odemo nas trojica u Prizren u goste kod mog druga i kolege T. Tad sam prvi put bio u Prizrenu, vrlo lep grad.

T je bio iz vrlo stare i ugledne srpske porodice u Prizrenu. Prve večeri izađemo u grad, svi pozdravljaju, čašćavaju goste svoga druga... Ujutru ja ustanem rano, T-ov deda, ugledna starina, sprema se u grad na kafu. Zove me da mu se pridružim. Krenem ja. Na svakom koraku dedu pozdravljaju, svi na srpskom. On svakom otpozdravi, nekom na srpskom, nekom na albanskom, nekom na turskom. Shvatim da starci pričaju sa svakim na njegovom jeziku - i svima najnormalnija stvar.

Pitam posle mog druga T koliko dobro govori albanski. "Natucam jedva, koji će mi to k. u životu. Uostalom, svi znaju srpski".

Već tada sam shvatio da neće na dobro da izađe za T. 1993. je bio kandidat na Arkanovoj listi. Kad sam ga pitao a koji će mu to k. u đživotu - ubeđivao me da ništa ne razumem.

T je sad izbeglica u Prokuplju. Životari. Ali me i dalje ubeđuje da ništa ne razumem.
filvas filvas 14:57 26.11.2010

Re: par reci

a Srbi, kao i ostale nacionalne manjine u toj drzavi imaju sva prava.


Salieri! Zbog pisanja ovakvih besmislica, treba da te je sramota!
Ti si samo još jedan živi primer koji potvrdjuje ono što ja kažem. Ne treba da vam se da ni pedalj. Takvi kao ti samo jedan jezik razumeju.
ljuboten ljuboten 16:50 26.11.2010

Re: par reci

Već tada sam shvatio da neće na dobro da izađe za T. 1993. je bio kandidat na Arkanovoj listi. Kad sam ga pitao a koji će mu to k. u đživotu - ubeđivao me da ništa ne razumem.

T je sad izbeglica u Prokuplju. Životari. Ali me i dalje ubeđuje da ništa ne razumem.


Najbolki drug bio mi je Jašari Rahman iz K. Mitrovice u Srednjoj školi i u internatu u Prištimni. Njegov otac rudar u "Trepši", a moj u rudnuku magzetita "Goleš". Na Kosmetu je još 1959. uvedeno učenje albanskog jezika u svim školama. Znači još za vreme Rankovića. Jer u vlasti dominirali su mudraci tipa Koče Popovića.
Zajedno sa Rahmanom otišli smo na studije u Beograd. Kada sam počeo da radim kao rudarski inženjer 1970. kupio sam knjigu da brže naučim albanski. No, Srbi koji su došli da rade iz Beograda i drugig gradova, smatrali su Albance nižom rasom, a rad na Kosmetu su koristili da nađu dobro mesto u nekom od instituta ili prokjektanskih kuća u Beogrdau. A pitao sm ih, a pitanje još važi. Da su Albanci bili Italijani ili još bolje Amerikanci? Pa ne bi mogao od Srba da dođem na red da im se dodvorim.Pa vidite KUSURĐIJE na Pinku. Još uvek ismejavamo Albance iako su nas namagarčili.
Ja i sada najbolji prijatelji su mi Albanci u Skoplju, to znači da pozajmim novac, sastajemo se najmanje jednom nedeljno na razgovor. Ja insitiram da se pozdravljamo jednim zagrljajem, a ne srpskim nehigijenskim cmakanjem i kada neko od nas ima kijavicu. Inače, ja sam još uvek pod sankcijam ali srpskim, pa mi daju penziju koliko i Mesiću za to što je rušio Jiusoavijau, i meni isto toliko što sam uložio život da bi sačuvao zemlju i srpski obraz. Zemlju ne, ali obraz da.
Naravno, da me prijatelji ubeđuju da se prijavim da živim na Kosovu da bi dobijao još 50 ili 100 evra, to ne znam nitu hoću da znam.
pnbb pnbb 17:50 26.11.2010

Re: par reci

Albanija i Kosovo rade na medusobnom ekonomskom, saobracajnom i kulturnom povezivanju, a stvaranje zajednicke drzave nije tema.

jok, nije .. samo da ih puste, ode i pola makedonije i crne gore.. a i parce grcke..

zasto svi idu toliko u krajnost.. nazovimo stvari pravim imenom ...
kosovo je drzava koju su stvorili kriminalci u cilju sprovodjenja kriminalnih delatnosti...
ali to ne znaci da srbija mora po svaki cenu da radi na tome da se jedan takav brlog vrati pod njenu kontrolu .. iz prostog razloga sto nema cime da ga kontrolise
ljuboten ljuboten 18:14 26.11.2010

Re: par reci

zasto svi idu toliko u krajnost.. nazovimo stvari pravim imenom ...
kosovo je drzava koju su stvorili kriminalci u cilju sprovodjenja kriminalnih delatnosti...


Evo kako su započeli Albanci da rade za podzemlje. Od 1962. bilo je dozvoljno i preko Biroa za zapošljavnje odlazak na rad u Nemačku. Ode neko iz jedne familije legalno, ili potplati šefa Biroa da ga stavi na listu da postane "gastarbajter". Pa kada dođe za božični i uskrsni praznik priča kako je tamo, a za zaradu već zna cela familja da je dobra. Odluče da ode kod njega i neki mladić iz familije pa da tamo radi neprijavljen. U međuvremenu mladić šeta gradom zagleda ženske, a neko i svrati u javnu kuću. Pa tako napravi prvi kontakt sa podzemljem, jer makroi nisu legalni radnici. Ošacuju naivnog mladića pa mu ponude da uradi nešto za njih, naprimer da odnese neki paketić na neku adresu. U prvom paketiću nema droga, dok ne steknu poverenje i ne uspostve potpunu konrolu nad njim. Za uslugu dobija napojnicu kiliko bi radio na građevini nedalju dana. Tako započne rad od koga nazat ne može se živ pobeći. A da radite u podzemlju je najteži i najopasniji posao. Ako neko ne veruje neka proba, zarada je odlična.
pnbb pnbb 18:24 26.11.2010

Re: par reci

Kada sam počeo da radim kao rudarski inženjer 1970.

ajde? gde si radio?
ja sam isao dosta u glogovac i belacevac.. al to je bilo dosta kasnije.. a cale i keva su bili u trepci, devi .. mackatici.. al to je bilo mnogo ranije
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 18:26 26.11.2010

Re: par reci

D Salijeri -

Kazu da "papir trpi sve" - a ovaj virtualni jos i vise.

Kosovo je nezavisno od slobode i buducnosti - i u stvarnosti je okupirano.
Koliko je racionalno uzdati se u garancije okupatora je stvar licne procene. I nije ovo prvi put da Nemci i Italijani "garantuju" nesto na Kosovu.

Sto se tice licnih sloboda stanovnika na toj teritoriji - one su prepustene primitivnim nacionalistima, ratnim zlocincima, islamo-fasistickim fanaticima, teroristima, trgovcima narkoticima, oruzjem i prostitucijom, i na kraju okupatorskim oruzanim snagama.

Sto se tice "velike albanije" - da bi neko poverovao u ono sto govorite, trebalo bi da bude gluv, slep, potpuno odvojen od realnosti i kalendarski/mentalno ne stariji od pet-sest godina.
Albanski politicari formalno zagovaraju stvaranje "velike albanije", to je tema i medju kosovskim "politicarima" a iste namere se cuju i u Crnoj Gori, Makedoniji, na Jugu Srbije, itd.



ljuboten ljuboten 18:30 26.11.2010

Re: par reci

jok, nije .. samo da ih puste, ode i pola makedonije i crne gore.. a i parce grcke..


Vi ste u pravu. Jedino da odgovorite a kako ćete sprečiti da se Albanci ne ponašaju kao da žive u Velikoj Albaniji kada budemo svi postali EU. Imajte u vidu da na teritoriji od Podgorice do Đevđelije i od Bujanovca do Drača žive preko devet miliona žitelja, od kojih Albanci su preko šest ipo miliona. Na toj teritoriji Makedonci sa milion i šesto hiljada žitelja pa bi imali pravo na nacionalnu manjinu, no Srbi i Crnogorci bi bili samo nacionalne zajednice.
Evo Grci su kulturološki i karakterno slični Srbima, nisu na nivo Slovenaca. Ne daju pravo Makedoniji da postoji, a u isto vreme dali su državljanstva novouseljenim Albacnima od preko dvesta hiljada, pored onih pola miliona ili više koji žive na teritoriji Ečeverije. Nikako da shvate da je za Grčku spas postojanje Makedonije, jer će uskoro da bude Egejska Makeopnija naseljena Albancima. Ma da sada Albanci radije kupuju kuće pored mora, i već u nekim varošima Albanci su većina. I oni se nadaju da će Albanci da postanu Grci. Nikada. Kao što vidite lepo je biti prijatelj sa Albancim.
ljuboten ljuboten 18:35 26.11.2010

Re: par reci

ajde? gde si radio?


U trepčinim rudnicima "Kišnica i Novo Brdo" kod Gračanice,
pnbb pnbb 18:50 26.11.2010

Re: par reci

Jedino da odgovorite a kako ćete sprečiti da se Albanci ne ponašaju kao da žive u Velikoj Albaniji kada budemo svi postali EU. Imajte u vidu da na teritoriji od Podgorice do Đevđelije i od Bujanovca do Drača žive preko devet milona žitelja, od kojih Albanci su preko šest ipo miliona. Na toj teritoriji Makedonci sa milon i šesto hiljada žitelja bi imali pravo na nacionalnu manjinu, no Srbi i Crnogorci bi bili samo nacionalne zajednice.

ako cemo po toj logici, ovde u torontu ima dosta delova gde kanadjani ne bi dobacili ni do nacilonalne zajednice.. kamo li manjine... daj da ih pripojimo kini, indiji, srbiji...

kad svi budemo u eu, problemi sa ganicama ce nestati.. dok se to ne desi, dajmo da postujemo te granice ... a ne da se stvaraju drzave velicine i oblika kako kojoj velikoj sili padne na pamet..
ljuboten ljuboten 20:38 26.11.2010

Re: par reci

ako cemo po toj logici, ovde u torontu ima dosta delova gde kanadjani ne bi dobacili ni do nacilonalne zajednice.. kamo li manjine... daj da ih pripojimo kini, indiji, srbiji...


Sasvim neupredive dve sociologije - Kanađanina i Albanca. U mom tekst piše da je ovde u pitanju vreme Devetnajestog veka, pa se ne može uporediti sa ljudima koji žive u Dvadeset i prvom veku.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:26 26.11.2010

Re: par reci

Kao što vidite lepo je biti prijatelj sa Albancim.


Siguran sam da je Albancima lepo biti prijatelj sa Albancima. I slazem se sa vama da je Albanska zajednica (u Albaniji, na Kosovu, u Makedoniji, itd) na nivou 19-tog veka, ako ne i 18-tog ili 17-tog.

Sto se tice Grcke i Makedonije (u kontekstu "albanskog problema" - i tu ste potpuno u pravu. Ni jedna drzava ili drustvo - na Balkanu, pa i bilo gde u svetu nije do sada, niti ce asimilovati Albansku "manjinu", i to je jedan deo razloga za skepticizam u vezi njihove buducnosti.
ljuboten ljuboten 22:54 26.11.2010

Re: par reci

Ni jedna drzava ili drustvo - na Balkanu, pa i bilo gde u svetu nije do sada, niti ce asimilovati Albansku "manjinu", i to je jedan deo razloga za skepticizam u vezi njihove buducnosti.


A tek naša budućnost sa njima. O tome diskutujemo da dođemo do najboljeg rešenja. Moj izbor je Isusovski - ljubav prema ljudima. I kada prolazim kroz mesta gde sam se pokazao da sam Čovek lepo mije. A kada me neko od prijatelja ugleda kroz prozor autobusa dok putujem od Skoplja prema Prištini, od silnog mahanja i obostrane radosti vozač autobusa zaistavi vozilo da bi omogućio da se pozrdave grlenjem Srbin i Albanac.
Don Salieri Don Salieri 23:15 26.11.2010

Re: par reci

cane.srbljanovic
Koliko je racionalno uzdati se u garancije okupatora je stvar licne procene. I nije ovo prvi put da Nemci i Italijani "garantuju" nesto na Kosovu.

Aludiras na nacisticku Nemacku i fasisticku Italiju, Hitlera i Musolinija.
Jedna vrsta paralele izmedju Hitlera i Musolinija bi mogla da se povuce, ali ne sa B. Klintonom ili G. Srederom npr, nego sa balkanskim kasapinom S. Milosevicem i njegovim pajtosima R. Mladicem, R. Karadzicem, G. Hadzicem, Z. Raznjatovicem...

cane.srbljanovic
Sto se tice licnih sloboda stanovnika na toj teritoriji - one su prepustene primitivnim nacionalistima, ratnim zlocincima, islamo-fasistickim fanaticima, teroristima, trgovcima narkoticima...

Bestijalnim hordama, NATO monstrumima, krvozednim agresorima, fasistickim NATO falangama, gigantskim mesozderima, silnicima liliputanskog mozga, galeriji Frojdovih tipova, silom opijenim manijacima, krvozednim monstrumima, mocnoj medijskoj masineriji predvodjenim turbo-manipulatorima CNNa, razularenom krdu divljih agresora, fasistickim bitangama, celicnim sejacima smrti...

Sve te besmislice koje si pokupio sa Milosevicevog RTS-a mozes da okacis macki o rep...

---
NATO, B. Clinton, G. Schröder... = The Good Guys
S. Milosevic, R. Mladic, R. Karadzic... = The Bad Guys






Milan Karagaća Milan Karagaća 23:45 26.11.2010

Re: par reci

O tome diskutujemo da dođemo do najboljeg rešenja. Moj izbor je Isusovski - ljubav prema ljudima. I kada prolazim kroz mesta gde sam se pokazao da sam Čovek lepo mije. A kada me neko od prijatelja ugleda kroz prozor autobusa dok putujem od Skoplja prema Prištini, od silnog mahanja i obostrane radosti vozač autobusa zaistavi vozilo da bi omogućio da se pozrdave grlenjem Srbin i Albanac.

E moj prijatelju. To je suština- da svi prvo budu ljudi pa onda sve ostalo, a kod nas na Balkanu se neki takmiče da budu sve drugo a ne ljudi pa nam se i dešavalo i dešavaju nečovečne i sumanute stvari.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 02:32 27.11.2010

Re: par reci

Bestijalnim hordama, NATO monstrumima, krvozednim agresorima, fasistickim NATO falangama, gigantskim mesozderima, silnicima liliputanskog mozga, galeriji Frojdovih tipova, silom opijenim manijacima, krvozednim monstrumima, mocnoj medijskoj masineriji predvodjenim turbo-manipulatorima CNNa, razularenom krdu divljih agresora, fasistickim bitangama, celicnim sejacima smrti...


Sve te besmislice koje si pokupio sa Milosevicevog RTS-a mozes da okacis macki o rep...



Mladicu, iako vidim da ne umete da pristojno razgovarate, niti razmisljate - i da te nedostatke pokusavate da nadoknadite drekom, mrznjom i gomilom floskula i nonsensa, odgovoricu Vam: Ni jednu od stvari koje ste napisali ja nisam izgovorio/napisao. Niti sam pominjao Milosevica, Karadzica, ili bilo koga drugog.
"Nezavisno Kosovo" je mrtvorodjena ideja. Bila je to i kada je Hitler pravio, to je i sada, kada pokusavaju da je stvore neki drugi. Niti je drzava, niti je nezavisno, i njeno trajanje ce odrediti drugi a ne "albanci".

A sto se tice: primitivnih nacionalista, ratnih zlocinaca, islamo-fasistickih fanatika, terorista, trgovine narkoticima i belim robljem - nadam se da necemo debatovati stvari koje su u izvestajima istih tih okupatora koji "stite" tu teritoriju.
ljuboten ljuboten 10:27 27.11.2010

Re: par reci

E moj prijatelju. To je suština- da svi prvo budu ljudi pa onda sve ostalo, a kod nas na Balkanu se neki takmiče da budu sve drugo a ne ljudi pa nam se i dešavalo i dešavaju nečovečne i sumanute stvari.


Da ste napisali na primitivnom Balkanu bila bi to dijagnoza. No, imao sam očiglednu situaciju u Makedoniji, kod onih koji zbog svojih psihosociloških problema nisu uspeli da se dokažu kao sposobni ljidu tokom 45. godina postojanja Repulike Makedonije u okviru SFRJ. Pa kada se država raspala oni su se pojavili da tvrde da su bili pre svega Makedonci, pa im nije bilo dozvoljeno da se pokažu da vrede kao ljudi. A istina je da nisu vredeli ni kao ljudi ni kao Makedonci. Isto je to bilo i traje i u Srbiji, a još više na Kosovu.
Don Salieri Don Salieri 12:23 27.11.2010

Re: par reci

cane.srbljanovic

Mladicu

Ne prezivam se Mladic. Pomesao si me sa nekim.

cane.srbljanovic

"Nezavisno Kosovo" je mrtvorodjena ideja. Bila je to i kada je Hitler pravio, to je i sada, kada pokusavaju da je stvore neki drugi. Niti je drzava, niti je nezavisno, i njeno trajanje ce odrediti drugi a ne "albanci".

Nezavisno Kosovo je realnost.
Imena naroda i pripadnika naroda pisu se velikim pocetnim slovom.

U pitanju je kombinacija nepismenosti i sovinizma. Sovinisti imaju veoma glup obicaj da se razmecu svojom nepismenoscu i da imena naroda koje mrze pisu malim slovom.


milisav68 milisav68 12:29 27.11.2010

Re: par reci

ljuboten
Evo kako su započeli Albanci da rade za podzemlje. Od 1962. bilo je dozvoljno i preko Biroa za zapošljavnje odlazak na rad u Nemačku. Ode neko iz jedne familije legalno, ili potplati šefa Biroa da ga stavi na listu da postane "gastarbajter".

Nije to bilo samo tamo, i nije bilo bez kontrole države.
Posle se otelo kontroli...
ljuboten ljuboten 13:32 27.11.2010

Re: par reci

Nije to bilo samo tamo, i nije bilo bez kontrole države.
Posle se otelo kontroli...


Otelo se to našoj državi, ali su to preuzeli da kontrolišu neke druge države. Pa se onda pitamo ko nam to rasturi državu?! Kao kada se domaćin pita gde mu otide žena, a sam nije znao da bude snjom. Eee, samo opamećeni shvate do su oni krivi, a budale se srde na komšiju što mu preuze ženu.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 17:48 27.11.2010

Re: par reci


Ne prezivam se Mladic. Pomesao si me sa nekim.


Odnosi se na "mladost", ne na ime (znacenje: "Mladi covece". Nauci da citas.
Drugo, kad naucis da citas, nauci i da ne preskaces slovne znakove, znakove interpunkcije, znakove navoda, itd.

Dakle, nauci da citas. Ili nemoj. Nekako si nabasao na poentu teksta, iako polupismen i divalj. A to je najvaznije.
Don Salieri Don Salieri 02:14 28.11.2010

Re: par reci

cane.srbljanovic

Odnosi se na "mladost"... bla, bla, bla


Srbljanovicu te ljakse fore mozes da prosipas u svojoj kuci. Ovde ne pale.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 02:35 28.11.2010

Re: par reci

Srbljanovicu te ljakse fore mozes da prosipas u svojoj kuci. Ovde ne pale.


Super.

Pozdravite sve kod svoje kuce, i prenesite im moje saucesce.
pnbb pnbb 17:28 29.11.2010

Re: par reci

U mom tekst piše da je ovde u pitanju vreme Devetnajestog veka, pa se ne može uporediti sa ljudima koji žive u Dvadeset i prvom veku

stavrno ne znam kakav je bio demografski odnos u 19 veku.. mislio sa da se sledece odnosi na sadasnjost -
na teritoriji od Podgorice do Đevđelije i od Bujanovca do Drača žive preko devet miliona žitelja, od kojih Albanci su preko šest ipo miliona. Na toj teritoriji Makedonci sa milion i šesto hiljada žitelja pa bi imali pravo na nacionalnu manjinu, no Srbi i Crnogorci bi bili samo nacionalne zajednice.

to sto su vecinsko stanovnistvo u pogranicnim delovima okolnih zenalja, stvano mislim da im ne daje za pravo da pripajaju te teritorije albaniji.. ili formiraju neku novu albansku drzavu...

usput, nesto o tome da li je lepo imati albance kao prijatelje...
jednako kao sto mislim da niej nikakvo cudo sto srbi nisu bas omiljeni u orkuzenju, tako i mislim da nije bas slucajno sto ne vole albance ni u jednoj zemlji u regionu... znaci ne govorim o pojedinacnim slucajevivma, tipa moj prijatelj albanac.. nego o generalnom raspolozenju stanovnistva u makedoniji, srbiji, grckoj.. pa i italiji.. prema albancima

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana