Društvo| Gost autor| Ljudska prava| Mediji| Politika

Živeti van kaveza

alexlambros RSS / 28.09.2011. u 23:46

gost autor: Luna Lu

Pitanja prava se svode na to da li ih imaš ili nemaš. Da li ćeš demonstrirati ako ih nemaš da bi neko shvatio da ih nemaš? Evo u Saudijskoj Arabiji dozvoliće ženama da glasaju i da voze kola. Ovde žive građani koji bi rado zabranili ženama da sednu za volan, a mnoge žene glasaju kako im muž kaže da glasaju. Ili ih toliko tuku i maltretiraju da su žene i zaboravile da imaju pravo na glas ili jauk.

Uopšte, ovde postoji sve veća tendencija da se sopstvena prava zanemaruju, a pogotovo da se potiskuje svest o tome da smo svakim danom sve više obespravljeni. Zato se prodaje zilion tableta za smirenje. Ćuti i gutaj. I onda ako neko glasno počne da govori o tome kako ne može više da živi od diskriminacije i da želi svima da stavi do znanja da je obespravljen, to uznemirava.

 

Svima kojih se tiče..

Moj prvi pseudonim u životu bio je Suzi Bowie. Naime, bila sam mala kada sam prvi put na ekranu ugledala Dejvida, tada Zigi Stardasta. Ništa više nije bilo isto. Prvom prilikom sam skinula obrve jer sam želela da budem njegov DNK.

To je naravno bila spektakularna greška jer do danas nisam oporavila obrve od tog ekstremnog poteza. Tada u vremenu bez interneta čekao bi da se neko umilostivi i napiše nešto o vašem idolu. Onda sečete te članke, pravite kolaže i maštate..

Tata je pomalo šizeo zbog te moje opsesije - iako nimalo konzervativan - jer se plašio da bi kao ona devojka mogla završiti na kolodvoru Zoo. I ona je volela Zigija. Mami je jednom rekao da on zasigurno voli muškarce. Nisam baš to shvatila. Posle minute razmišljanja odlučila sam da mi je svejedno što on možda voli Igi Popa jer realno kakve to veze ima sa mojim životom, ja ga i ovako nikad neću upoznati. Mislim kolike su šanse da Zigi Zvezdana Prašina dođe u Lunarnik. Nikakve.

Taj moj stav da me ne dotiče ko sa kim spava, ko šta ima u džepu i kakav mu je raspored elemenata u frižideru je moja religija jer se sa ljudima prepoznajem ili ne prepoznajem bez obzira na versku, seksualnu ili socijalnu pripadnost.

Sedim tako i slušam već vekovima razne ljude koji pokušavaju da se izbore sa vrućim krompirom odnosno ličnim stavom po pitanju gej populacije. To je toliko zamenjenih teza kako to obično biva kada su kompleksna pitanja na tapetu.

Kompleksna, na prvi pogled jer pitanja prava se svode na to ili ih imaš ili ih nemaš. Da li ćeš demonstrirati ako ih nemaš da bi neko shvatio da ih nemaš? Evo u Saudijskoj Arabiji dozvoliće ženama da glasaju i da voze kola. Ovde žive građani koji bi rado zabranili ženama da sednu za volan, a mnoge žene glasaju kako im muž kaže da glasaju. Ili ih toliko tuku i maltretiraju da su žene i zaboravile da imaju pravo na glas ili jauk.

Uopšte, ovde postoji sve veća tendencija da se sopstvena prava zanemaruju, a pogotovo da se potiskuje svest o tome da smo svakim danom sve više obespravljeni. Zato se prodaje zilion tableta za smirenje. Ćuti i gutaj. I onda ako neko glasno počne da govori o tome kako ne može više da živi od diskriminacije i da želi svima da stavi do znanja da je obespravljen, to uznemirava.

Potisnuta agresija nezadovoljstvom sopstvenim životima dovodi do stanja lutajućih tempiranih bombi. Evo primera - pre nekoliko dana saobraćaj (opet) nije funkcionisao, ovog puta pred zgradom vlade demonstrirali su invalidi, slušam ženu koja besno prolazi i kaže - shvatam ja da je njima teško, ali mene su otpustili s posla jer sam ostala trudna - pa šta sad treba da radim? Pa da se bunite! Fight for your right, a ne da se poubijamo međusobno.

Naime, proučavajući profesora Gaj Stendinga postala sam svesna nastanka klase prekarijata. I da, svi smo mi potlačeni, obespravljeni, krajcovani - mi smo oni statisti (sa zadatkom i gdi gdi nekom replikom), što dišu u svetu moćnih i bogatih.

Dakle, većina nema nikakva prava - žive u svojim kavezima, upijajući tuđe živote, ispranih mozgova, duša i libida...A onda dobiju rak i voila.

U međuvremenu - maštajući da imaju dupe kao Kim Kardašijan, penis kao Bekam, grudi kao Kendra, kuću ko ovaj, muža kao ona, ljubavnika kao Toma Forda.

Istovremeno bes i potisnute emocije kipe pa ih nalivaš alkoholima, tabletama i enormnim količinama hrane.

A onda je potreban samo jedan okidač da se tempirana bomba oslobodi. Ovom sa kapuljačom je to dečko koji previše afektira, a dečku koji suviše afektira je to japi koji ga pogleda popreko i kaže "beži bre pederčino", japiju je to direktorka koja mu nadmeno kaže da je izgubio posao jer hoće da se ženi, a njima treba radnik koji je vazda spreman za poslovni put, direktorki je to šef korporacije koji joj saopštava da im više nije bila potrebna jer žele da na njenom mestu bude mlađa osoba koja je išla na privatni univerzitet.

Nasilje rađa nasilje.

Usmereni smo da se poubijamo međusobno da ostane više prostora za golf terene.

U ovoj delikatnoj situaciji valja biti pametan. Ali, gladan i tlačen čovek retko kad može da bude mudar, jedino ako živi na Tibetu i lama je, a u svakom drugom slučaju mučena duša reaguje instiktom jer nema šta da izgubi.

U ovom momentu zateže se situacija na Kosovu, crkva je nervozna jer žele zakon da im se vrati imovina - para vazda gladni, politikanti ulaze u svoja predizborna usijanja i svima njima treba - đulad. Mesište koje će da šetaju odratišta preko rokanja sa policijom i pljački koje rešavaju pitanja jakni za zimu do opela koje će sa zadovoljstvom održati Amfilohije za srpsku omladinu - vazda sa popustom, ali bez fiskalnog.

I evo nas na paradi gde će đulad da se zagreju za buduća krvoprolića i zašto pomisliti da se to neće desiti? Promeniti mišljenje jednom u kapuljači da gej će ulicom šetati jer gej to već čini je u ovom momentu izuzetno teško i na to ne treba trošiti svu snagu. Ali, onaj deo javnosti koja menja javno mnjenje je u ovom momentu možda najvažnije. Najpre, pozvati urednike i novinare te kreatore svakodnevice na neku vrstu seminara gde će ti ljudi shvatiti u čemu je poenta "parade". Paradirati pred njima je važno, obučiti ih i dati im prostora da shvate jer oni apsolutno ne razumeju "u čemu je tu problem." Dati im do znanja da rečenica - "Imam puno gej prijatelja, ali ne podržavam paradu" je štetno.To ne znači ništa. Lično nemam nijednog Roma za prijatelja, a ipak podržavam njihova prava na jednakost.

Apsurdno mi je reći, ja sam sa vama jer bi to značilo da postoji "ja" i "vi", a ne - mi. Jer borba za prava se deli samo na one koji ih imaju i one koji ih nemaju.

 

 

Atačmenti



Komentari (54)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

godec godec 23:53 28.09.2011

Mi

Apsurdno mi je reći, ja sam sa vama jer bi to značilo da postoji "ja" i "vi", a ne - mi.


AlexDunja AlexDunja 00:01 29.09.2011

luna na blogu!

imenjače, +
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:59 29.09.2011

Re: luna na blogu!

AlexDunja

luna na blogu!
imenjače, +


Izvini, Dunja ali ...
Jbt nisam mogao da verujem da ovo pise...
Ok ok, nastavi samo
jedi-knight jedi-knight 00:23 29.09.2011

Dobro i...

Dobro i....?
Kad se svi budu izborili za svoja prava, nece vise biti ni "vi" ni "mi", samo "ja".
Potezemo danima pitanje parade kao da nam svima od toga zavisi egzistencija. Pedera je bilo od Platona naovamo koliko hoces i sad je konacno dosao cas da se resi pitanje njihovog statusa. Sada treba svi da se posvetimo tom problemu, jer zaboga, ako nismo dovoljno posveceni i ako ih dovoljno bucno ne podrzavamo, onda smo aut, dekadentni, huligani, nasilni...
Jebe mi se za njihova prava dokle god je gladnih i nepismenih u ovoj zemlji. Ali autorku to ne zanima, jer nije dovoljno fancy biti gladan. Ili mozda i gladni treba da dignu glas..i nepismeni...i tuceni...i svi kojima nesto fali ili smeta. Fight for your rights, sto bi rekli neki. Ali dizu oni glas svakodnevno, samo ih niko ne cuje i ne vidi. Ali da su u pitanju gladni pederi, onda bi to vec bio problem...
Na kraju, Luna Suzi Bowie Lu, vidjena si. Sad mozes da ides kuci.
alexlambros alexlambros 00:27 29.09.2011

Re: Dobro i...

Sad mozes da ides kuci.


a vi kod psihijatra
AlexDunja AlexDunja 00:43 29.09.2011

Re: Dobro i...

Potezemo danima pitanje parade kao da nam svima od toga zavisi egzistencija.

i tebi se ne sviđa da dok ti danima pričaš o
gejevima i luna kaže šta misli,

lejm, nek ide kući. ti ćeš da pričaš.
albireo albireo 02:29 29.09.2011

Re: Dobro i...

Jebe mi se za njihova prava dokle god je gladnih i nepismenih u ovoj zemlji. Ali autorku to ne zanima, jer nije dovoljno fancy biti gladan.

Ali da su u pitanju gladni pederi, onda bi to vec bio problem...

Znači li to da ti razumeš probleme pedera samo kad su gladni i nepismeni?
nikola_kovac nikola_kovac 02:56 29.09.2011

Re: Dobro i...

Jebe mi se za njihova prava dokle god je gladnih i nepismenih u ovoj zemlji.

Не мора се бити сит да би се био Човек.
fantomatsicna fantomatsicna 04:13 29.09.2011

Re: Dobro i...

nikola_kovac
Jebe mi se za njihova prava dokle god je gladnih i nepismenih u ovoj zemlji.Не мора се бити сит да би се био Човек.

A ni gladan..ako si Covek
jxxx jxxx 06:35 29.09.2011

Re: Dobro i...

Ali da su u pitanju gladni pederi, onda bi to vec bio problem...


Mentalitet marve - tucite nas, vezite nas, zigosite nas, sve moze, samo nas jednom dnevnom odvedite na ispasu. Sreca pa ima ljudi malo sirih shvatanja, inace bi svet bas bio da se smoris skroz od njega.

To kad bi se pretvarali da je gornja recenica znacila to sto se pravi da znaci. Pravo znacenje je malo drugacije: "poticuci iz drustva kao srpsko, dresiran sam da iskljucujem empatiju prema clanovima drustva koji krse arhaicne tabue (i zbog toga su svakodnevno tuceni, diskriminisani, omrazeni). Medjutim, posto imam trunku pameti, nije mi fora da lajem i rezim kao mnogi delitelji mojih stavova, pa moram da se pravdam sebi i drugima povrsnim, ocigledno nedovrsenim ali-nema-veze-ja-miran racionalizacijama kao ova".
drmomir drmomir 07:48 29.09.2011

Re: Dobro i...

a vi kod psihijatra


Eto ti ga sad. Čovek iznese stav i dobije šamarčinu. Njegovo je (a i moje) mišljenje različito od vašeg. Gde je tu problem? Ili očekujete komentare samo od onih koji se 100% slažu sa vama?
ElectricDreams ElectricDreams 08:16 29.09.2011

Re: Dobro i...

drmomir
a vi kod psihijatra


Eto ti ga sad. Čovek iznese stav i dobije šamarčinu. Njegovo je (a i moje) mišljenje različito od vašeg. Gde je tu problem? Ili očekujete komentare samo od onih koji se 100% slažu sa vama?


A da li ti stvarno očekuješ da se neko složi sa ovim bljuvotinama?!
Kod psihijatra, dabome! I ti i on!
ElectricDreams ElectricDreams 08:20 29.09.2011

Re: Dobro i...

jedi-knight
Dobro i....?
Potezemo danima pitanje parade kao da nam svima od toga zavisi egzistencija.


Nekima od nas zavisi! To što si ti zaštićen kao beli medved, ne znači da je i drugima ok. Ako ti se ne sviđa tolika količina nepismenih, uradi nešto po tom pitanu! Otvori fond za opismenjavanje Srbije i aktiviraj se! Kreni od grada do grada i potrudi se da se i njihov glas čuje!
Najlakše je ustati ujutru, skuvati kafu i krenuti sa prosipanjem otrova i g*** po blogovima.
Colin_bgd Colin_bgd 08:39 29.09.2011

Re: Dobro i...

Potezemo danima pitanje parade kao da nam svima od toga zavisi egzistencija.

Tvoja (i svih ostalih gradjana Srbije) egzistencija direktno zavisi od toga sta ce biti sa paradom. Kad to shvatis, razumeces, mozda, i neke druge stvari...
one for the road one for the road 08:56 29.09.2011

Re: Dobro i...

Ova logika je toliko bezobrazna i koriste je najnizi zivotni oblici:

- "Zlocini srspkih snaga u Bosni?" - A sta su oni nama radili?!"

- "Homoseksualci traze prava! " - "A gladni i nezaposleni?!"

- "Jesi li obio trafiku?" - "Sta me pitate to dok Hilandar gori?!"

i tako dalje i tako dalje.

Ne moze sve da stane ako ima gladnih i nepismenih, kao sto nece nista stati ako se homoseksualci pobune javno za svoja prava.

Tesko je biti homofob, boli majku mu....
paulinjo paulinjo 09:01 29.09.2011

Re: Dobro i...

E muka mi je više od vas, koji pri pomenu gej prava naglasite kako ima i drugih problema - gladnih, invalida, ovih onih.

Ok. Ima drugih prava, ali IMA I DRUGIH DANA i drugih LOKACIJA.
Koliko godina iam dana? 365.

Hej 365 dana. I to ne traje ceo dan već samo 2 sata i ne na svim mestima u gradu već samo u 1 parku!
To je 0,01 % vremena i 0,01 % prostora!
A njih je čak 5 %.

Pod 2) Naravno da su ugrožena i prava radnika, nezaposlenih, invalida, ali njihove probleme rešava MINISTARSTVO ZA SOCIJALNA PITANJA kao i MINSTARSTVO FINANSIJA.
Prećutno je pravilo da se MINSITARSTVO ZA LJDUSKA PRAVA bavi onima, koji su ugroženi zbog MRŽNJE!

Nezaposlenima je potrebna konkretna finansijska pomoć i tu je teže delati.
Ovde je potrebno NEUTRALISATI NEKU MRŽNJU i zato je to u tom smislu najlakše.

LGBT-ovci jesu ugroženi baš iz mržnje. U organizacije za ljudksa prava stižu tone i tone izveštaja o nasilju, izbacivanju iz kuće, samoubistvima i teškom poloaju gejeva.
Taj 1 dan je minimum skretanja pažnje na sebe.

Ti ako si homofob onda bar reci iskreno homofob sam, a ne da se izvlačiš navodnom brigom za prava nekih drugih.

eli.lacrosse eli.lacrosse 09:09 29.09.2011

Re: Dobro i...

Potezemo danima pitanje parade kao da nam svima od toga zavisi egzistencija. […] Jebe mi se za njihova prava dokle god je gladnih i nepismenih u ovoj zemlji.

Takozvani "preča posla" argument. Recimo "jebe mi se da se kupam kada se sada rešava pitanje budućnosti Kosova".
drmomir drmomir 10:31 29.09.2011

Re: Dobro i...

A da li ti stvarno očekuješ da se neko složi sa ovim bljuvotinama?!
Kod psihijatra, dabome! I ti i on!


Šta su bljuvotine? To što je nekome više preko glave da sluša samo jedno te isto guslanje? Danas svako ko hoće da bude u centru pažnje nažvrlja nešto o gej populaciji. Ajde sad da se svi lepo šlepujemo na njihovim pravima. Što da ne iskoristimo priliku... Licemeri.

A o kretenima koji ih čekaju, i koji će ko zna koga već sutra čekati i dočekati, niko ne ume ni A da kaže. Jebo vas Dejvid Bouvi alias Zigi.
nikolic777 nikolic777 10:47 29.09.2011

Re: Dobro i...

To što je nekome više preko glave da sluša samo jedno te isto guslanje?


pa prestani sa guslaš višeee
drmomir drmomir 10:59 29.09.2011

Re: Dobro i...

pa prestani sa guslaš višeee


Vala i hoću. Dosadni ste.
Over & out.
nikolic777 nikolic777 11:15 29.09.2011

Re: Dobro i...

Vala i hoću. Dosadni ste.
Over & out.


veliko, veliko hvala!
mariopan mariopan 12:32 29.09.2011

Re: Dobro i...

ElectricDreams
jedi-knight
Dobro i....?
Potezemo danima pitanje parade kao da nam svima od toga zavisi egzistencija.


Nekima od nas zavisi! To što si ti zaštićen kao beli medved, ne znači da je i drugima ok. Ako ti se ne sviđa tolika količina nepismenih, uradi nešto po tom pitanu! Otvori fond za opismenjavanje Srbije i aktiviraj se! Kreni od grada do grada i potrudi se da se i njihov glas čuje!
Najlakše je ustati ujutru, skuvati kafu i krenuti sa prosipanjem otrova i g*** po blogovima.



Zašto bi pitanje nepismenih ili gladnih isključivalo pitanje o bilo čemu drugom pa i o problemima LGBT populacije, problemima penzionera, mladih majki koje otpuštaju,, trudnica koje niko neće da zaposli.....bilo koga?

Ne možemo " na čekanje" da stavimo sve drugo, tuđe živote, dok se ne sredi pitanje gladnih i nepismenih, bolesnih, majki sa decom, bez dece, otpuštenih....ko kaže da LGBT osobe treba da stanu na kraj ovog beskrajnog reda ugroženih koji čeka na rešavanje svojih problema? Zašto bi stali na kraj reda?

Zar su to osobe "poslednjeg reda" u nečijim glavama, "nezaslužne" da se njihovo pitanje rešava onda kada oni to zatraže i sami za njega zalegnu protestom , paradom, bilo kako?

Zašto ih ne rešavamo sve uporedo?
vladimir petrovic vladimir petrovic 13:51 29.09.2011

Re: Dobro i...

Colin_bgd
... Tvoja (i svih ostalih gradjana Srbije) egzistencija direktno zavisi od toga sta ce biti sa paradom. Kad to shvatis, razumeces, mozda, i neke druge stvari...


predatortz predatortz 17:39 29.09.2011

Re: Dobro i...


Tvoja (i svih ostalih gradjana Srbije) egzistencija direktno zavisi od toga sta ce biti sa paradom. Kad to shvatis, razumeces, mozda, i neke druge stvari...



Obrni, okreni, sudbina nam od pedera zavisi!
maksa83 maksa83 06:47 29.09.2011

ne

U međuvremenu - maštajući da imaju dupe kao Kim Kardašijan

Ne!!! Pogrešno.

Two words: Keyra Augustina

a može i Stanija Dobrojević, ko kupuje samo domaće.

alselone alselone 08:52 29.09.2011

Re: ne

maksa83

Keyra Augustina
Stanija Dobrojević



Sir, you're a gentleman and a scholar!
valhalen valhalen 11:31 29.09.2011

Re: ne

alselone
maksa83

Keyra Augustina
Stanija Dobrojević



Sir, you're a gentleman and a scholar!


gedza.73 gedza.73 07:21 29.09.2011

Ženi je mesto kući

Amen.
Ovde žive građani koji bi rado zabranili ženama da sednu za volan, a mnoge žene glasaju kako im muž kaže da glasaju.

Amen to that, sister. Amen.
Never runnin in the streets and leavin me alone
She knows a womans place is right there now in her home

Aaaalellluja.



penis kao Bekam

Ima penis?
ddmmyyyy ddmmyyyy 08:33 29.09.2011

...

"Evo primera - pre nekoliko dana saobraćaj (opet) nije funkcionisao, ovog puta pred zgradom vlade demonstrirali su invalidi, slušam ženu koja besno prolazi i kaže - shvatam ja da je njima teško, ali mene su otpustili s posla jer sam ostala trudna - pa šta sad treba da radim? Pa da se bunite! Fight for your right, a ne da se poubijamo međusobno."

Savrseno! Bravo!
babela babela 08:51 29.09.2011

Fight

Ja koliko se secam trebalo je da se ide za Ameriku,verovatno je fight for my right uspelo.U svakom slucaju cestitam!
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:36 29.09.2011

U kavez!

Ženama bi trebalo zabraniti da glasaju i voze, homoseksualcima da stupaju u brak. Na izborima se ionako ništa ne odlučuje, izduvni gasovi štetni su za respiratorne sisteme, brak je trula koalicija.

Vlad Alekš,
apstinent i biciklista moskopoljski i vaseljenski

P.S. Ah, da, umalo da zaboravim - Kartaginu bi trebalo uništiti...
drmomir drmomir 10:39 29.09.2011

Re: U kavez!

P.S. Ah, da, umalo da zaboravim - Kartaginu bi trebalo uništiti...


To je sredjeno.
blogov_kolac blogov_kolac 10:47 29.09.2011

Gde ja živim!?

Oni koji se ubise (tacnije - bi da ubijaju) braneci navodno tradicionalne vrednosti (vec je ovde bio otvoren jedan kvalitetan blog na tu temu), trebalo bi da nam objasne na koju se to tradiciju pozivaju ako recimo Srbija 2015 stvarno bude jedina zemlja u Evropi u kojoj je ovakva parada zabranjena (makar neformalno, sramnim priznanjem drzave da nije u stanju da omoguci neka zagarantovana ustavna prava poput prava na slobodno okupljanje pojedinim svojim gradjanima), a Juznoafricka Republika i dalje bude jedina africka zemlja u kojoj je dozvoljena? Da to nije ona svetla tradicija iz 90'ih kada je Srbija skoro u svemu i oko svega morala da bude u "probranom" drustvu svetskih parija...

I na kraju, kada sam se vec fokusirao na zanimljivu geografiju, zelim da ukazem na jedan ocigledan dokaz da odnos prema seksualnim manjinama nije u principu nipocemu sustinski razlicit u odnosu na odnos i status koje u nekom drustvu imaju ostale manjine i "razlicitosti". Pogledajmo samo regione sa najizrazitijim "multikulturnim" i "multietnickim" mesavinama, i lako cemo uociti da je stepen medjuetnickih, religijskih...itd... konflikata mnogo manji tamo gde ovakve parade vec imaju takoreci festivalski karakter, a ne vise (samo) protesnu setnju obespravljenih. A sa druge strane imamo i primere gde je za svakog ucesnika potrebno obezbediti otprilike po jednog policajca da se sve ne bi izrodilo u masovni linc od strane ekstremnih grupa koje u tome vide priliku da se nametnu kao glasnogovornici cele nacije i najveci branitelji njenih tradicionalnih vrednosti - pogledajmo ima li tamo jos nekakvih krupnih problema sa svim ostalim "manjinama" (etnickim, politickim, verskim...) ili je ovo sa seksualnim manjinama stvarno toliko poseban slucaj? Dakle, ako se skoncentrisemo samo na etnicki izuzetno izmesane prostore, sa jedne strane imamo USA, Brazil, Australiju, Kanadu, brojne zemlje zapadne Evrope (Svajcarska, Belgija, Spanija, Britanija...) gde svakako snazna homofobija i dalje itekako postoji (kao sto ima i etnickih, rasnih,..., tenzija) ali zahvaljujuci vecinskom duhu tolerancije i vecinske svesti i brige o tome da sva prava treba jednako da vaze za sve - ove parade imaju masovan i skoro praznican karakter. A pogledajmo sa druge strane Balkan, ex-SSSR i vec ranije pomenutu Afriku... ne radi se tu samo o LGBT pravima, nego kako je tamo generalno biti manjina u bilo cemu, bez obzira sto stepen netolerancije nije bas toliko ocigledan.
eli.lacrosse eli.lacrosse 11:21 29.09.2011

Re: Gde ja živim!?

nego kako je tamo generalno biti manjina u bilo cemu

Upravo to. Kada su manjine u pitanju treba mešati babe i žabe. Sva prava svih manjina moraju biti jednaka sa svim pravima većine.
nestor92 nestor92 11:39 29.09.2011

Ja samo mislim ...

... da događaji od prošle, a kako vidim i ove godine, nisu i neće baš učiniti mnogo za promociju prava tzv. seksualnih manjina.

Iako je odgovornost za nasilje na onima koji primenjuju nasilje, a ne na žrtvama nasilja, mislim da mnogi nisu svesni ( ili su i previše svesni? ) specifičnog položaja ove zemlje i njenih nagomilanih problema.Tvrdoglavo insistiranje na obliku parade, preuzetom iz društava drugačije tradicije i istorije u ovom trenutku liči više na presađivanje slezine pacijentu kome treba jetra.

Ti nagomilani problemi ustvari ruše tradicionalne vrednosti: lično poštenje, vrednoću, poštovanje autoriteta, nacionalnu svest, porodicu i uz pomoć naših dragih neprijatelja iz "medjunarodne zajednice" srozavaju svakodnevno samopoštovanje našeg sveta i predstavljaju tempiranu bombu ( tempirana je pogrešan izraz - ona više liči na nedeaktiviranu granatu koju vozite na Tamiću makadamskim putem ).

Nasilje nije tradicionalna vrednost: ni ono ulično, a ni porodično. Postojanje i jednog i drugog se često zloupotrebljava i prikazuje kao pravilo, umesto kao izuzetak.

Nadam se, mada ne verujem, da će sve proći mirnije nego prošle godine.
ElectricDreams ElectricDreams 11:56 29.09.2011

Re: Ja samo mislim ...

nestor92
... da događaji od prošle, a kako vidim i ove godine, nisu i neće baš učiniti mnogo za promociju prava tzv. seksualnih manjina.


Klasično srpsko razmišljanje: I want it all and I want it now!

Zar stvarno očekuješ da će jedna, dve ili tri parade nešto postići?!
nestor92 nestor92 11:59 29.09.2011

Re: Ja samo mislim ...

Ja i inače ne mislim da če parade pomoći. Ali, šta ćemo, mora parada ...

Parada je više u fazonu: I want it all and I want it now!
ElectricDreams ElectricDreams 12:04 29.09.2011

Re: Ja samo mislim ...

nestor92
Ja i inače ne mislim da če parade pomoći. Ali, šta ćemo, mora parada ...

Parada je više u fazonu: I want it all and I want it now!


Ne slažem se.
nestor92 nestor92 12:11 29.09.2011

Re: Ja samo mislim ...

Ne slažem se.


I to je savršeno OK.

Ja mislim da naš svet ( namerno nisam upotrebio reč "Srbi" ) ne uvažava tuđa mišljenja i stavove osim kada se u potpunosti poklapaju sa njegovim.

Na isti način ponašaju se, a to je i ovde na blogu moguće jasno videti, i simpatizeri Prve i Druge Srbije (uvek zaboravljam koja je koja) dakle i zagovornici najšire shvaćenih ljudskih prava i nacionalno ostrašćeni i liberalni i konzervativni.

A ja to ne volim jer to šteti nama svima.

Ja imam pravo na svoje mišljenje ( pa i o Paradi ponosa ), imaš ga i ti, pa i svako ovde. Ne moramo da se složimo.

ElectricDreams ElectricDreams 12:25 29.09.2011

Re: Ja samo mislim ...

nestor92
Ne slažem se.


I to je savršeno OK.

Ja mislim da naš svet ( namerno nisam upotrebio reč "Srbi" ) ne uvažava tuđa mišljenja i stavove osim kada se u potpunosti poklapaju sa njegovim.

Na isti način ponašaju se, a to je i ovde na blogu moguće jasno videti, i simpatizeri Prve i Druge Srbije (uvek zaboravljam koja je koja) dakle i zagovornici najšire shvaćenih ljudskih prava i nacionalno ostrašćeni i liberalni i konzervativni.

A ja to ne volim jer to šteti nama svima.

Ja imam pravo na svoje mišljenje ( pa i o Paradi ponosa ), imaš ga i ti, pa i svako ovde. Ne moramo da se složimo.



Apsolutno se slažem :)
alexlambros alexlambros 12:49 29.09.2011

Re: Ja samo mislim ...

Ja imam pravo na svoje mišljenje ( pa i o Paradi ponosa )


kao i o nacizmu i mizoginiji i rasizmu .... al valjda mora postojati minimum drustvenog koncezusa o tome sta jeste a sta nije prihvatljivo za ovo drustvo?
ako smo se slozili oko toga da je homofobija neprihvatljiva jer zelimo da budemo otvoreno, napredno i srecno drustvo, o cemu onda vise raspravljamo?
dakle, nema drugog misljenja. makar ga ne bi trebalo imati u javnom prostoru.
otherwise, skliznusmo u talibaniju kakva vec, na zalost, jesmo, a sve pod plastom uber demokratije, kakva evo, zaboga, jesmo .... ma vazi
nestor92 nestor92 13:07 29.09.2011

Re: Ja samo mislim ...

kao i o nacizmu i mizoginiji i rasizmu .... al valjda mora postojati minimum drustvenog koncezusa o tome sta jeste a sta nije prihvatljivo za ovo drustvo?


Trebalo bi da postoji, ali nisam siguran da postoji.

ako smo se slozili oko toga da je homofobija neprihvatljiva jer zelimo da budemo otvoreno, napredno i srecno drustvo, o cemu onda vise raspravljamo?


Pa izgleda da se nismo svi složili oko toga ili bar ne većina. Otuda i problemi.

U talibaniji smo svakako, to je tačno. Nemamo jaku državu ( kad kažem jaku ne mislim ni na kakvu devijaciju države ili diktaturu nego na izgrađene institucije ). Nema ih. Korupcija ih je pojela čim su se stidljivo pojavile.

Naš politički život je primitivan.

Mi smo jadna zemlja koja služi za šutiranje kad je nekom dosadno.

Do "otvorenog, naprednog i srećnog društva" je daleko a Bog je naravno visoko.
libkonz libkonz 20:18 29.09.2011

Re: Nešto mi nije jasno

.
mlinarslavko mlinarslavko 13:44 29.09.2011

Drugari i "elita"

Sretnem drugara, krene razgovor.

Pita me kako sam, kazem, da mi je preduzece kupio krimos, izbacio nas na ulicu, ne daje nam radne knjizice, ne mozemo da se zaposlimo, nemamo zdravstveno, ne mozemo na biro. Obratli smo se inspekciji rada vise puta, sudu, agenciji za privatizaciju, ministarstvu rada, vise puta, raznim sluzbama, ali nista.

Nemamo ni mnogo slobodnog vremena, posto radimo na crno, malterisanje, instalacije, zidanje, kopanje. Cesto nas zavrnu za lovu, trazimo drugi posao na crno, radimo po 10 - 12 sati, kao robovi, i plasimo se da li ce da nas plate. Kuci uzas, meni je majka kuci, uvek pod stresom zbog besparice, kod ostalih zene, deca, uzas. Normalno, za drzavnu sluzbu nismo bitni, bitni su lopovi i paraziti.

Pitam drugara kako je, prvo je opsovao sve zivo zbog situacije u kojoj sam i rekao da ce videti, ako moze da mi nadje neku sljaku na crno, ali sigurniju. Bio je sinoc sa momkom u bioskop, super su se proveli, ali, jbg, toliko se vole, kad izadju iz bioskopa, moraju da paze da se ne opuste na ulici, ne smeju da se drze za ruke, ne daj boze da se poljube.

Sranje, zovnem ih da dodju kod mene da se ispricamo, nismo se ni videli dugo, moja devojka ce da spremi palacinke i klasika.

E, to je moj drugar, covek kao svaki drugi, ni po cemu poseban, ali dobar covek !!!

Onda dodjete ovde i citate blog lika ( zaboravio sam kako se zove) koji je gej i koji umire od smeha zato sto je radnik u Novom Pazaru isekao sebi prst, to je i bila tema bloga. Aj sto je on kreten, ali sto je i dobar broj ljudi podrzao takvu sprdnju i to sa neke jebene visine ! Pljuvanje po radnicima, kao nizoj vrsti.



kaolavanda kaolavanda 19:26 29.09.2011

Re: Drugari i "elita"

Mlinarslavko,

blago tvom drugaru, što ima tebe za drugara.
tyson tyson 17:59 29.09.2011

salata


Šta je uopšte tema ovog teksta?!



predatortz predatortz 18:01 29.09.2011

Re: salata


Možda nisam dobro razumeo, ali stalno se proteže jedna dilema

to ili ih imaš ili ih nemaš

mrale54 mrale54 18:34 29.09.2011

Ajde ovako!

Kao prvo ja bih da razdvojim domaćina i gosta autora.

Pa da se obratim gostu autoru (koga, uzgred, nema na komentarima?)

"građani koji bi rado zabranili ženama da voze"!

Pa normalno!
Izađi, sestro, usred zime i snega i promeni gumu! Stavi lance sama!
Nemoj da mi dižeš, ionako kratku suknjicu! Ko je rekao - ...?

"a mnoge žene glasaju kako im muž kaže"

Auuu, jebote, pa mi muškerci ispadosmo "womanmindreaders"?
A, ono, "da, dragi, tačno kao što si ti rek'o!" i kikot sa drugaricama??

"ili ih toliko tuku i maltretiraju..."

E, pa, izvinite drage moje, ali - VI STE OBIČNE GUSKE!!!
Pa, ko vam je birao TOG muža?? JA??
Aaaa! Shvatio sam!
Vi se opametite tek kad se udate!!!!!!!!!
A, što mi ovde pada na pamet ona sponzoruša iz "Models" što se udade za nekog Rusa!

Ajde da se uozbiljim!
Venčao sam se pre 31 god. i kum mi je bio čovek koji je gej, i dan-danas smo kumovi.
Živim u Grčkoj gde gej parada služi samo da se ode do nekog mesta na dobro zezanje.
Ja sam jedan matori strejt.

Na mnogim mojim komentarima, ovde na blogu, pročitaćete da sam se švercov'o, da sam se keš'o na tramvaj, da sam poznav'o "Umpaha", "Čitu", "Batu Kamenog", znači - dete koje je odgajila ulica - ali NIKAD nisam digao ruku na ŽENE!!

Doduše, mene su, u moje vreme učile ponašanju i poštovanju ŽENE, a ne sponzoruše!

E, sad domaćine!

Primi moje izvinjenje, ako ti se čini da je moj komentar uvredljiv, ali ne volim licemerje!
Zamisli, i sutra ću da sedim na poslu sa čovekom koji je gej, i da se dogovaramo oko sledećeg roštiljanja, a neću da ga bijem??
Jebeš takvog šumadinca!
Što jes', jes'.
mariopan mariopan 01:20 30.09.2011

Re: Ajde ovako!

"Čitu", "

Ma nemoj? Moj drug i njega si znao?
judmila judmila 07:57 30.09.2011

bravo!

Ovo je toliko dobro napisano da se uvek iznenadim kad pročitam komentare koji nekako nemaju veze sa blogom. Jedno je ne slagati se sa autorom, a drugo je odlutati od vrlo jasnih poentiranja u tekstu. Ono "mi" jeste idealističko, skoro nemoguće- ali normalno je tako osećati, misliti i delati
alexlambros alexlambros 09:53 30.09.2011

Re: bravo!

Ovo je toliko dobro napisano da se uvek iznenadim kad pročitam komentare koji nekako nemaju veze sa blogom. Jedno je ne slagati se sa autorom, a drugo je odlutati od vrlo jasnih poentiranja u tekstu. Ono "mi" jeste idealističko, skoro nemoguće- ali normalno je tako osećati, misliti i delati


samo da zahvalim na komentaru
eto, jutros mi je vratio nadu da nisu svi u toj zemlji otisli u qrac, da izvinete na izrazu ...

toliko nekog potmulog ogorcenja, ljubomore, besa, zelje da se drugom zagorca zivot po svaku cenu, toliko ogavnih komentara na textove za koje bih smeo da se kladim da ce uspeti da ljude natera na razmisljanje makar i izazove minimum saosecanja prema patnjama drugih .....
judmila judmila 19:30 30.09.2011

Re: bravo!

Joj hvala, vidim da ti je bas znacio komentar. Covece, svi se ogresimo o neki pogresan stav, delo, unutrasnji glas neki los. Sustina je da u kriznim vremenima ipak moramo zauzeti jasan stav, tad nije vreme za neutralnost, a ni moralne greske (pod moralom smatram i pokusaj da budem covek). Nakacila sam onaj blog Ima li Srbija Grejs Lorc pre neki dan. I svi su cutali, a svasta bi lose rekli (valjda je cutanje bio minimum postovanja prema meni, zamisli uzasa). Veruj mi, tek u takvim prilikama shvatim koliko je situacija ozbiljna i koliko sam i ja, sa ovakvim mojim stavom u manjini. Ne mogu onda da zamislim kako je tek ljudima koji zaista, svakodnevno, imaju osecaj kakav niko ne bi trebao da ima, niko! Nova situacija je nastala u medjuvremenu... Reci, nazalost, nisu dovoljne, iako ih jako volim. Tu sam
cassiopeia cassiopeia 10:31 30.09.2011

...

Prof. dr Vojin Dimitrijević: „Podsetio bih na čuvenu priču pastora Nimelera. Ako smo danas ravnodušni prema pravima jedne grupe zato što delimo predrasude prema njoj, sutra ćemo mirno gledati kako se razbijaju skupovi pripadnika neke druge manjine, koju još ne mrzimo jer nas tome još nisu naučili. Od verske, preko nacionalne pa do kulturne manjine, od Crnaca pa do ljudi koji nose naočari. Kada ojača agresivna manjina i kad se snabde batinama, doći će na red i većina mirnih građana, koja se agresivnim grupama u stvari najmanje sviđa.“


Akademska javnost podržala Paradu

Žao mi je kad vidim, čujem, pročitam koliko su neki ljudi zatvoreni u svoje male svetove, isključivi za različitost i nemaju kapacitet da se izmeste iz sebe i shvate da onog trenutka kad upreš prstom u nekog i lupiš mu etiketu da si onda drugima dao za pravo da je lupe i tebi samom. A kad se to desi onda se nađu uvređeni i spremni da se bore do poslednje kapi krvi jer se, bože moj, neko usudio da im se suprotstavi, a pritom drugom ne daju za pravo da se bori za sebe.
Nikada mi nije i neće biti jasno da neki ne kapiraju da koliko slobode daš sebi toliko moraš da je daš drugome jer sve suprotno od toga nije ok.
coviax coviax 19:08 30.09.2011

Živeti van kaveza


Napravili ste od tog vašeg Beograda zečije jebalište...
Nemate vi blage veze kako treba da uredite grad,a naravno i državu...
Na demokratskim principima? Kakve vi imate veze s tim principima?
Parade ponosa i slične idiotluke treba zabraniti ALI PRETHODNO USTAVNIM
AMANDMANIMA GARANTOVATI PRAVO NA RAZLIČITOST!I omogućiti da svoja prava ostvaruju i pederi i lezbejke i ostali različiti,a one koji im osporavaju
ta prava-pravo u zatvor-naravno po presudi odmerenoj u zavisnosti je li osporenje bilo samo verbalno(ravno vređanju ličnosti)ili je bilo još nečeg...
Nešto nije jasno?
Državna vlast nam namerno baca te vruće krompire u ruke! A oni to PRAVNO trebaju rešavati u tišini i miru doma svog-Parlamenta,Vlade,Predsedništva...
Lako je posumnjati da državna vlast i putem svojih agencija,formira suprotne strane koje "PALE VATRU" u cilju zamajavanja naroda i skretanja pažnje kako bi dogurali do izbornog proleća...
Demokratija...
Pa je li se to zove igra dobrog i lošeg pandura s narodom?
Korištenje švercera u političke svrhe?
A i pomenuti problem rodnosti...Postoji tu očigledna demagogija kako zagovornika ,tako i oponenata...Skoro sam predložio inicijativu za Ustavni amandman kojim bi ili predsednik države ili premijer bila žena...I?Naravno da sam
preuranio-obostrani rikverc...
Koja demokratija-čopor najobičniji,bar u tom vašem gradu i van javnosti-privatno-svi se namah slože da jeste...Ovako-svi nešto pametni...Ja jok!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana