B92 Blog    Članovi    Dejan Restak    Sloboda

Dejan Restak
12:11
ČET
17
JAN

Sloboda

Radnja se odvija u centru Novog Sada. Trojica mladića u kapuljačama razbijaju izlog pekare  čiji je vlasnik Albanac, zatim ubacuju baklju koja uskoro pali čitavu zgradu. Sve to snimaju kamerom i montiraju uz srpsku himnu i potpis srpskih pravoslavaca. Pod naslovom Siptari lete u nebo video objavljuju na Youtube.com.

Izgleda da je sa pojavom interneta i novih megasloboda konačno nastala ona obećana zemlja za ideje koje su za rad opstanka čovečanstva vekovima proterivane iz tradicionalnih oblika komunikacije. Ne radi se više samo o idejama, danas se dela tretiraju gotovo na isti način.

Već nekoliko puta pisao sam o projektu Stormfront koji pod gvozdenim plaštom američkog sna o slobodama govora nesmetano funkcioniše i izlistava imena onih za koje smatra da nemaju mesta među pripadnicima ljudske rase. Ostaje samo da se nađu oni koji će njihov program sprovesti u delo. Možda se neko od vaših rođaka ili prijatelja već dugo nalazi na tom spisku?

Ko zna koliko se ovakvih egzekucija programa sprovede svakoga dana ali eto da nemamo Youtube ne bismo za njih saznali jer o tome više niko ne mari i nikoga ne zanima jer to spada u tekovine slobode za koje smo se vekovima borili.

Eto jedna skupina mladih i urbanih Novosađana revnosnih pobornika Stormfront ideja rešila je da po modelu ključ u ruke obavi posao medija, aktivista, marketing agencija i pravog pravoslavnog Srbina a da nam proizvod isporuči putem svog Youtube kanala . Doduše evo upravo dok pišem ove redove Youtube je odlučio da ovaj materijal ipak treba ostaviti samo za one registrovane koji imaju preko 18 godina. Ostalima je pristup zabranjen pa vi mlađi nemojte uzalud kliktati. 

Očekujem da se uskoro i na televizijama otpočne sa ovim progresivnim idejama i da se slični dokumentarci neometano emituju samo sa onom crvenom markicom i brojem 18. Doduse 18 kod nas ide samo ako ima dobrog sexa, a kada je nasilje  u pitanju to može i sa manjim brojevima.

UPDATE
15h istog dana

Youtube je upravo obrisao ovaj video snimak sa svojih stranica.





Komentari (129)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Milan Novković  12:22 17.01.2008
Preporuka: 0

Kanali

#Link  Replika: 7
Dejane, ja mislim da kanala na Intenretu kojima mogu da se kanališu slobode danas ima koliko hoćeš. Evo, baš juče, mislim, nisam pažljivo odslušao vest, su ovde u zapadnom Londonu uhvatili jednog koji je sa jednim laptopom uvezivao razne terorističke segmene. Prosto neverovatno da nisu za njega znali od ranije.

Neka ozbiljnija kontrola samih kanala bi skoro sigurno bila kontraproduktivna i korak unazad. Meni su mnogo efikasniji, pogotovo u strateškom smislu, obrazovanje i legislatura. Bez pravne zaštite protiv ljudi koji promovišu nasilje rešenja su skupa, kratkotrajna, manje efikasna i uopšte sumljive vrednosti. Ili uopšte ni nisu rešenja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  12:32 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: Kanali

Neka ozbiljnija kontrola samih kanala bi skoro sigurno bila kontraproduktivna i korak unazad.


Dakle ti mislis da pozivanje na linč listanjem imena i prezimena sve sa adresama objekata u vlasništvu izlistanih osoba ne bi trebalo sankcionisati?

Zbog čega se zalažeš za drugačiji tretman interneta u ovom eksplicitnom domenu u odnosu na tradicionalne oblike komunikacije?


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  12:40 17.01.2008
Preporuka: 14

Re: Kanali

Dejan Restak
Neka ozbiljnija kontrola samih kanala bi skoro sigurno bila kontraproduktivna i korak unazad.


Dakle ti mislis da pozivanje na linč listanjem imena i prezimena sve sa adresama objekata u vlasništvu izlistanih osoba ne bi trebalo sankcionisati?

Zbog čega se zalažeš za drugačiji tretman interneta u ovom eksplicitnom domenu u odnosu na tradicionalne oblike komunikacije?



na već pomenutom stormfrontu postoji spisak jevreja u srbiji sve sa imenima i adresama. il je postojao.
al ima i naših sajtova koji su dostupni našim vlastima, pa ništa.
evo tomi nikoliću se upravo pridružila fašistička organizacija svetozar miletić. koji je na tv most imao uredan termin a na kom su seirili "emininenti srbi" poput bulatovićke, kapora, čavoškog etc.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Novković  12:41 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: Kanali

Dakle ti mislis da pozivanje na linč listanjem imena i prezimena sve sa adresama objekata u vlasništvu izlistanih osoba ne bi trebalo sankcionisati?

Ne mislim. Ja samo ne bih dirao Internet nego bih ovo promorvisao u krivično delo i takve ljude stavljao u zatvor.
Tj bilo bi mi krivicno delo bez obzira na komunikacione kanale.

Bez pravne regulative samog koncepta širenja mržnje i pozivanja na nasilje mi te nasilnike samo ohrabrujemo da se pametnije koriste tehnologijom. Tj dođe mi kao preterana upotreba antibiotika. Ako ne postoji ozbiljna sanša da završe iza rešetaka onda će samo postati IT pametniji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  12:44 17.01.2008
Preporuka: 14

Re: Kanali

Ne mislim. Ja samo ne bih dirao Internet nego bih ovo promorvisao u krivično delo i takve ljude stavljao u zatvor.
Tj bilo bi mi krivicno delo bez obzira na komunikacione kanale


Naravno, nadam se da me nisi shvatio drugačije.
Međutim medij ne bi trebalo da dalje širi ove sadržaje bez komentara već da odmah prosledi materijal nadležnim organima. U traganju za populizmom i senzacionalizmom mediji najčešće gube zdrav razum koji bi po definiciji morali da gaje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Novković  12:55 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: Kanali

Međutim medij ne bi trebalo da dalje širi ove sadržaje bez komentara već da odmah prosledi materijal tužilaštvu. U traganju za populizmom i senzacionalizmom mediji najčešće gube zdrav razum koji bi po definiciji morali da gaje.

Trebalo bi, da (da se materijal dobacuje tužilaštvu i da svesno učeće medija u podsticanju nasilja bude krivično delo - ja sam laik, naravno, javiće se već i ljudi koji ovo dobro znaju). Pretpostavljam da bi pravna država bila "generacijski" skok u kvalitetu. Onda i potez koji su UK uradili gde moraš da državnim službama daš enkripcioni ključ koji si koristio za neke poruke prođe kao razuman potez. I tako bar zaustaviš u startu budaletine, one manje pametne koji ne razmišljaju o svojim potezima. Sa onim okorelima će to uvek biti rat
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  13:11 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: Kanali

Sa onim okorelima će to uvek biti rat


Dugo već razmišljam o ovoj najkompleksnijoj problematici interneta a na sajtu kroz interaktivne forme pokušavam da primenim neka iskustva.
Većina slučajeva nije sporna i tu se uvek jasno prepoznaje kako bi trebalo reagovati. Sporni su samo granični slučajevi. U tim slučajevima dešavaju se ogrešenja. Pravni sistem takođe vrlo često ne funkcioniše idealno u ovim područjima.
Ne vidim presedan u etičkom smislu kada je internet u pitanju.
Ključna razlika je u tehnologiji koja menja prirodu komunikacije. Nama ostaje da prilagodimo svoje odbranbene sisteme novoj tehnologiji odnosno da smislimo tehnologiju odbrane.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  00:35 18.01.2008
Preporuka: 0

Preporuka!

Dejane,
Dobar + koristan text
+ preporuka!
poz, n.m.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
duck  12:28 17.01.2008
Preporuka: 7

Link koji radi

#Link  Replika: 4
Postovanje Dejane, postovao sam ovaj link na vise blogova i jos uvek radi:



Evo svi treba da pogledaju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
duck  12:31 17.01.2008
Preporuka: 7

Re: Link koji radi

U stvari Dejane, to je isti link ali radi unutar YouTube tag-a tako da mozes da ga ubacis u svoj blog embedded.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  12:33 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: Link koji radi

znam,
ali sam se nadao da nije potrebno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  12:35 17.01.2008
Preporuka: 7

Re: Link koji radi

duck
Postovanje Dejane, postovao sam ovaj link na vise blogova i jos uvek radi:



Evo svi treba da pogledaju.


još uz muzičku obradu. uz himnu.
užas!

p.s.pls, daj adresu. ja ne mogu ovo da kopiram.
hvala.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
duck  12:37 17.01.2008
Preporuka: 7

Re: Link koji radi

adresa:
http://www.youtube.com/watch?v=oC8lFTMZhlc

Za razliku od Dejana mislim da ovakve stvari treba svi da vide, mozda pomogne i policiji u hvatanju terorista?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikola svilar  12:32 17.01.2008
Preporuka: 0

preporuka

#Link  Replika: 8
Sve to snimaju kamerom i montiraju uz srpsku himnu i potpis srpskih pravoslavaca.


ovo je uzasno. ti ljudi su daleko od bilo kakve vere i pravoslavlja.

moje je razmisljanje slicno.

mreza je cudo, rekao je g. novkovic jednom prilikom - e sad ima veoma mnogo zloupotrebe, mreza omogucava mnogo dobrih stvari ali propagiranje zla, kao u ovom gore navedenom slucaju. nekim maloumnicima ce to biti dobro kao i podrstrek da, ne daj dragi boze, cine isto.

milan zivi u britaniji, ako se ne varam, on je verovatno cuo za termin
"happy slapping" koji podrazumeva akciju koja je siroko
rasprostranjena kod mlade populacije na ostrvu...
zavrsi i sa teskim povredama neduznih prolaznika, penzionera itd.

takodje zloupotreba visoke tehnologije - koja je
kauzalno prouzrokovana pristupacnoscu i posedovanjem iste

mogao bi citav jedan post na tu temu...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  12:39 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: preporuka

"happy slapping"


mislim da je upravo to razlog zbog cega youtube ovo stavlja pod kapiju od 18 godina umesto brisanja. Sustina mog teksta je upravo promišljanje na temu aktuelnih trendova nasilja u društvu koji nalaze oslonac u modernom tumačenju sloboda.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nestorijanac  12:49 17.01.2008
Preporuka: 7

Re: preporuka

Sustina mog teksta je upravo promišljanje na temu aktuelnih trendova nasilja u društvu koji nalaze oslonac u modernom tumačenju sloboda.


Evo, da vidite i ovo :

http://www.youtube.com/serbia4kosovo
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  12:54 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: preporuka

http://www.youtube.com/serbia4kosovo


nisam siguran da razumem u kom kontekstu u odnosu na ovu temu saljete preporuku?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nestorijanac  12:57 17.01.2008
Preporuka: 7

Re: preporuka

nisam siguran da razumem u kom kontekstu u odnosu na ovu temu saljete preporuku?

Kom kontekstu ?
Kontekstu Yutube-a kao medija
i nasilja kao fenomena.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  13:13 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: preporuka

Kom kontekstu ?

pardon
samo pitam
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nestorijanac  13:16 17.01.2008
Preporuka: 7

Re: preporuka

pardon
samo pitam

Naravno gosn Restak !
Nadam se da ste zadovoljni odgovorom ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
LILLY  14:41 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: preporuka

Sustina mog teksta je upravo promišljanje na temu aktuelnih trendova nasilja u društvu koji nalaze oslonac u modernom tumačenju sloboda.
Problem je upravo u modernom tumacenju sloboda, o cemu odavno pricam.
Jos je J.S. Mil o tome govorio.

Ovo je dakako grozota... za mene grozota par exellance, buduci da mi brukaju veru koja je susta suprotnost od toga.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  14:42 19.01.2008
Preporuka: 0

Re: preporuka

Ovo je dakako grozota... za mene grozota par exellance, buduci da mi brukaju veru koja je susta suprotnost od toga.


pa popovi su predvodili premlaćivanje građana na gej paradi.
popovi su blagosilajli zločince.
partijarh primao radovana i ratka.
pa kad vide popove, misle da su baš na pravom putu.
da tako treba.







gej padara u beogradu



a ovde je bio gavrilović

i o čemu pričamo. suviše je primera gde su poslenici crkve blagosiljali zločince, primali ih, motali se po ratištima.
a oni su valjda uzor pravoslavcima.
i nisam čula da se neko od tih sveštanika ogradio.
a i kako će kad je i patrijarh primao r & r!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Spaić  12:41 17.01.2008
Preporuka: 0

Nije problem u slobodi

#Link  Replika: 19
Pogledao sam snimak na youtube i zaista se zgrozio. Odvratniju sliku dugo nisam video. Narocito je ogavno sto su umontirali himnu Srbije, cime pokazuju da pretenduju da to cine u ime svih kojima je to himna.

Toliko je odvratno da bih voleo da ga puste sve televizije na pocetku udarnih vesti. I siguran sam da ce se u tom slucaju ljudi masovno zgroziti, ograditi i izvrsiti pritisak na policiju da pronadje pocinioce. A mozda ce neki predstavnik drzave posetiti tog napadnutog coveka da ga ohrabri. A mozda ce se organizovati ljudi u Novom Sadu i izaci na ulice da demonstriraju solidarnost sa covekom. A mozda ce se oni koji su blenuli positedi, pa drugi put nece blenuti.

Dakle, mislim da je odlicno sto je to okaceno na youtube. Uostalom, pogledajte komentare tamo - ogromna vecina se zgraza.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  12:48 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: Nije problem u slobodi

Dakle, mislim da je odlicno sto je to okaceno na youtube. Uostalom, pogledajte komentare tamo - ogromna vecina se zgraza.


nisam ni očekivao da misliš drugačije oko youtubeta, ali preskačeš uzrok.
da li misliš da i stormfront lista sa imenima i adresama ima svoj pozitivan smisao?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Spaić  13:06 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: Nije problem u slobodi

ali preskačeš uzrok


Pa nije uzrok ni intrenet, ni youtube, pa cak ni stormfront-ova lista. Uzrok su mrznja, situacija u drustvu, patologija tih ljudi, tekuca situacija na temu Kosova... U konkretnom slucaju, ti iz Novog Sada mogli su (a verovatno i jesu) za radnju saznati na milion drugih nacina

Uostalom, vidim i ti ostavljas video na blogu, dakle to je nesporno.

Gore neko rece - nije problem u kanalu komunikacije, pitanje je sta je krivicno delo. To zavisi od konkretnih zakona i njihovih tumacenja, o cemu malo znam, ali po mom osecaju, ta lista na stormfront-u bi mogla da bude krivicno delo, a da ne ugrozava slobodu medija, ako se protumaci kao deo organizacijih aktivnosti za napad na te ljude. .

Ponavljam, problem ce biti ako ova prica ne udje u mainstream medije. Onda ce Albanci sa pravom da se osecaju ugrozeno, jer ce sve to da lici na zataskavanje. A prica je daleko jaca ako se objavi sa tim snimcima. Poput onog streljanja koje su izveli Skorpioni, ili nedavnog paljenja policajca bakljama na utakmici. Takve stvari mogu da prenu javno mnenje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  13:21 17.01.2008
Preporuka: 7

Re: Nije problem u slobodi

Ponavljam, problem ce biti ako ova prica ne udje u mainstream medije. Onda ce Albanci sa pravom da se osecaju ugrozeno, jer ce sve to da lici na zataskavanje. A prica je daleko jaca ako se objavi sa tim snimcima. Poput onog streljanja koje su izveli Skorpioni, ili nedavnog paljenja policajca bakljama na utakmici. Takve stvari mogu da prenu javno mnenje.


Spajo, pa mi danas u vestima radimo ovaj prilog. Odakle ti to o zataskavanju?
Ti ocito mene ne kapiras.

Ja kritikujem, ja ne zabranjujem niti sam ponudio rešejna kada su posledice u pitanju. Ako želiš mogao bih i to ali to spada zaista u korpus mojih subjektivnih osećanja i nije prikladno za ovaj skup.

Smatram da je naša uloga da kritikujemo ili ako hoćeš da se zgražavamo nad ovakvim stvarima. Objaviti ovo bez komentara za mene predstavlja nemoralno ili imbecilno delo.

Međutim ako neko objavi moje ime i prezime i adresu i pozove na paljenje moje kuće i ugrožavanje mojih elementarnih prava smatraću osnovnom tekovinom naše civilazije pravo na zaštitu.

De si navalio na mene da se zalažem za zataškavanje ovakvih stvari, Pa pogledaj mi i druge blogove. Ja se zalažem za istrebljenje ovakvih pojava u društvu a to su sasvim različite stvari.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Spaić  13:33 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: Nije problem u slobodi

Onda se slazemo. Imao sam utisak da kritikujes youtube, da smatras da to ne treba da ide u medije... Izvinjavam se.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dax  13:36 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: Nije problem u slobodi

U potpunosti se slazem.Nema veze da li su lepljeni plakati sa slikama ili je snimljen film,radio emisija ili bilo koji vid komunikacije,ovo treba pokazati svima i pokazati ko su najglasniji patrioti kada treba da se pali necija pekara po nacionalnoj osnovi.Inace ja tamo cesto kupujem hleb,nisam ni imao pojma kada je zapaljena,mozda tada nisam bio u zemlji.
Trebalo bi i B92 da prikaze ovaj snimak u udarnom terminu Vesti kako bi pokazala Srbiji ko su njeni "patrioti" i "pravoslavci" a onda bi gospoda sa krofnama i kafom u kolima morali da upale rotaciju i da uhvate pocinioce.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  13:39 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: Nije problem u slobodi

Trebalo bi i B92 da prikaze ovaj snimak u udarnom terminu Vesti kako bi pokazala Srbiji ko su njeni "patrioti" i "pravoslavci" a onda bi gospoda sa krofnama i kafom u kolima morali da upale rotaciju i da uhvate pocinioce.


izgleda niste procitali moj komentar par pixela iznad. B92 ce svakako raditi ovaj prilog.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  13:48 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: Nije problem u slobodi

Onda se slazemo. Imao sam utisak da kritikujes youtube, da smatras da to ne treba da ide u medije... Izvinjavam se.


direktno kritikujem opravdanje postojanja Stormfronta. Youtube je takođe vrlo intrigantna tema ali daleko od ove konotacije. Youtube nastoji da napravi mehanizme zaštite i već ovo postavljanje starosne granice šalje svojevrsnu poruku. I dalje su ti mehanizmi daleko od savršenog pa smo tako u vreme agresije Izraela na Bejrut 2006. godine imali čist verbalni rat sa svim elemntima zločina i na samom Youtube'u.

Svakako da nije isto kada se na Youtube-u nađe ovakav materijal i kada neka izdavačka kuća izda knjigu zločinca u kome on promoviše dela za koja je optužen.







   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  14:03 17.01.2008
Preporuka: 14

Re: Nije problem u slobodi

Narocito je ogavno sto su umontirali himnu Srbije, cime pokazuju da pretenduju da to cine u ime svih kojima je to himna.

to cine u ime onih 30% glasaca ( mozda ne bas svih) radikala koji kasicicama kopaju oci, proskribuju vojvodjane da su ustase samo zato sto su hrvati i listaju ljude po nacionalnoj pripadnosti.
Dokaz koliko su danas klinci opasni je jos taj sto nemi posmatraci tik pored nesretne radnje nisu nista ucinili da sprece tu akciju. A bilo ih je poprilicno vise.
a zasto i da reaguju njih ''guza'' ne svrbi, nisu to njihova posla sto Toma NIkolic malo, malo pa koketira sa ''noci ostrih nozeva'' pozivajuci na neke slicne i nazivajuci ih ''staklenoj noci''.
I nije u pitnaju ni maloletna delikvencija niti delikvencija kao takva vec mrznja nasa prema drugim narodima koje vidimo kao krivce za nasu sudbinu, sirotinju i neimastinu.
Evo i nestorijanac tako razmislja, pritajeno fasisticki podmecuci jos vece nesrece i krijuci se iza njih.

p.s. kako to da youtube ne sankcionise bilo kakve snimke nasilja?! ja ipak ne razumem zasto se oni uopste postavljaju.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nestorijanac  14:08 17.01.2008
Preporuka: 21

Re: Nije problem u slobodi

Evo i nestorijanac tako razmislja, pritajeno fasisticki podmecuci jos vece nesrece i krijuci se iza njih.

Evo, samo da istaknem ovu Vasu misao/klevetu/optuzbu..... i da Vas pitam zasto to kazete ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  14:25 17.01.2008
Preporuka: 7

Re: Nije problem u slobodi

Onda se slazemo. Imao sam utisak da kritikujes youtube, da smatras da to ne treba da ide u medije... Izvinjavam se.


Upravo sam dobio odgovor od ljudi iz Youtube'a koji kažu da ovaj video krši njihova pravila i da će biti uklonjen

Graphic or gratuitous violence is not allowed. If your video shows someone getting hurt, attacked, or humiliated, don't post it.

Uputio sam im mail u kome se nisam zalagao za uklanjanje već me je zanimao njihov stav.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  14:25 17.01.2008
Preporuka: 14

Re: Nije problem u slobodi


Evo, samo da istaknem ovu Vasu misao/klevetu/optuzbu..... i da Vas pitam zasto to kazete ?


zato sto koristis jednu odvratnu situaciju kod nas ( koja je sprega modernog trenda klinackog divljanja i snimanja istog sa nasim ratnim nasledjem i mrznje prema manjinama) da bi postovao tudju muku o kojoj si imao mogucnosti da pises i na druge nacine.

U prilog mom prvobitnom komentaru ide i cinjenica da si lepo uocio da je sve ovo na nacionalnoj osnovi jer si odgovorio sa prilogom kako je stradala ''druga'' srpska strana i time pokazao da ti se fucka i za jednu divljastinu naspram manjine u srbiji ( koja je propatila u njoj) kao i da ti nije dovoljno stalo do raseljenih srba sa kosova jer da jeste ih ne bi u ovom kontekstu pokazao na blogu.

Jedino sto si pokazao svojim postom je da jedan zlocin opravdava drugi jer kad obratimo paznju na jedan treba ga odmah gledati kroz prizmu drugog zocina. Dao si legitimitet mrznji i pokazao da tu ne moze biti resenja i da zakoni ne vaze za ovakve situacije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nestorijanac  14:29 17.01.2008
Preporuka: 14

Re: Nije problem u slobodi

Jedino sto si pokazao svojim postom je da jedan zlocin opravdava drugi jer kad obratimo paznju na jedan treba ga odmah gledati kroz prizmu drugog zocina. Dao si legitimitet mrznji i pokazao da tu ne moze biti resenja i da zakoni ne vaze za ovakve situacije.

Hvala na trudu da odgovorite na ono sto sam Vas pitao.
Eto, usudjujem se da primetim da mi izgleda da Vi ipak govorite samo o sopstvenom razumevanju problema stradanja ljudi na Kosovu. Ni u cemu od toga sto Vi u Vasem odgovoru pisete ne prepoznajem ono sto ja o toj temi mislim.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  14:44 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: Nije problem u slobodi

Hvala na trudu da odgovorite na ono sto sam Vas pitao.
Eto, usudjujem se da primetim da mi izgleda da Vi ipak govorite samo o sopstvenom razumevanju problema stradanja ljudi na Kosovu. Ni u cemu od toga sto Vi u Vasem odgovoru pisete ne prepoznajem ono sto ja o toj temi mislim.


Zato sam vas pitao o kontekstu. Otvarate bespotrebno temu koja nije tema na ovom mestu.
Razumem poruke naseg premijera da je to jedina tema, ali pokusajmo da stvari posmatramo i iz drugih perspektiva.

Ovo pitanje prevazilazi prostor Srbije i spada u korpus ključnih problema savremenog društva. Rasprava je žučna od samog uvođenja pojma sloboda onako kako su ga formulisali Locke, Hobbes i drugi mislioci tog vremena.

Ne moramo zaista zagaziti u temu iz koje teško umemo da nađemo izlaz, pogotovo kada nije tema.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nestorijanac  14:56 17.01.2008
Preporuka: 14

Re: Nije problem u slobodi

Ovo pitanje prevazilazi prostor Srbije i spada u korpus ključnih problema savremenog društva.

Mislim da upravo ovako valja razumeti problem stradanja ljudi na Kosovu. Kao kljucni problem savremenog drustva. Zbog toga sam i postavio onaj link jer je ovde rec o trendovima nasilja u savremenom drustvu... Znate, na Kosovu ljudi stradaju, a tamo je prisutno savremeno drustvo.

Ne moramo zaista zagaziti u temu iz koje teško umemo da nađemo izlaz, pogotovo kada nije tema.

Slazem se.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  14:59 17.01.2008
Preporuka: 7

Re: Nije problem u slobodi

Znate, na Kosovu ljudi stradaju, a tamo je prisutno savremeno drustvo


Zante li kuda vodi ovakvo obraćanje bilo kom učesniku online diskusije u Srbiji?


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nestorijanac  15:05 17.01.2008
Preporuka: 14

Re: Nije problem u slobodi

Zante li kuda vodi ovakvo obraćanje bilo kom učesniku online diskusije u Srbiji?

Pretpostavljam da govorite o banovanju i brisanju komentara i pitanja koja se shvataju kao rdjavo obracanje. Zbog cega smatrate da je recenica koju citirate pokazatelj rdjavog obracanja ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  15:18 17.01.2008
Preporuka: 21

Re: Nije problem u slobodi

Zbog cega smatrate da je recenica koju citirate pokazatelj rdjavog obracanja ?


Pre bih rekao primer loše komunikacije, ako se komunikacija može tako kvalifikovati.
Sasvim sigurno ne vodi ka razmeni informacija i ideja što je poenta komunikacije već ka razmeni uvreda.
Takođe sam siguran da bi se našao veliki broj komentatora koji bi vam na ovakvo obraćanje odgovorio uvredom. Dalje bi se vaša komunikacija pretvorila u verbalni rat. Kao što smo bili svedoci mnogo puta na ovom mestu.

U tom smislu vaše je ponašanje neodgovorno jer ne mari za posledice već je usmereno ka ličnom, odnosno ka promociji vas kao jednog od retkih čuvara istine o Kosovu. Vi nemate ozbiljnu nameru da argumentima pridobijete sagovornike za vašu ideju jer da imate ne biste im se obraćali tako da oni moraju zauzimati odbranbeni gard umesto otvorenog prihvatanja razmatranja vaših stavova.

Sve ovo ima smisla ukoliko vam je uopšte stalo do mišljenja sagovornika. Ukoliko nije, onda komunikacija sasvim sigurno nema nikakvog smisla osim ako sagovornika ne tretirate kao medij. Pitanje etike.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nestorijanac  15:29 17.01.2008
Preporuka: 14

Re: Nije problem u slobodi

Sve ovo ima smisla ukoliko vam je uopšte stalo do mišljenja sagovornika.

Hvala i Vama na trudu da mi pojasnite Vase razumevanje ovoga. Da, stalo mi je do misljenja sagovornika.
Ipak, zaista ja i dalje ne razumem kako je postavljanje linka na youtube stranici na kojoj je dokument o stradanju ljudi na Kosovi stvar lose komunikacije ili skretanje sa teme bloga koji govori o nasilju i youtube mediju.
Ili, kako je moje pitanje/konstatacija da ljudi stradaju na Kosovu uprkos prisustvu institucija savremenog sveta nesto sto je primer neodgovornog ponasanja ili promocije samog sebe ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Spaić  19:33 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: Nije problem u slobodi

Upravo sam dobio odgovor od ljudi iz Youtube'a koji kažu da ovaj video krši njihova pravila i da će biti uklonjen


Sto je ocekivano, ali ipak strasno.

Politicka korektnost je postala starija i vaznije od slobode. I slazem se sa tobom "par pixela nize" da je to pitanje mnogo sire i dalekoseznije od same Srbije, i uveren sam da svako ogranicavanje slobode govora, misljenja i izrazavanja, vodi u totalitarizam. I na kraju bude svejedno da li pale albanske radnje zbog srpskog nacionalizma, ili ubijaju po Iraku zbog ocuvanja demokratije u toj zemlji.

Ponavljam, ne smatram da je trebalo spaliti radnju u ime slobode, ali sam uveren da taj video zapis treba da bude vidjen i da bi izazvao revolt, osudu i, kako neko rece u okolnim pikselima, podstakao one u kolima da ostave krofne i upale rotaciona svetla. I bukvalno, ali i metaforicki - dakle da bi takve stvari mogle da trgnu ucmalo, samodovoljno javno mnenje. A youtube, kao kompaniju ciji je cilj da zaradi, po definiciji, ne interesuju bilo kakva problematicna pitanja i granicni slucajevi, vec zarad korporativnog intersa sve granicne slucajeve lepo seku, da ne ugrozavaju imidz, reputaciju, vrednost brenda. uostalom kazu da brend na berzama vredi od 20 do 80 odsto cene akcije, i da je kod jakih brendova savremene tehnologije taj procenat blizi gornjem.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  12:44 17.01.2008
Preporuka: 14

Grcko-Turski

#Link  Replika: 3
video "rat" se vodio preko YT sredinom prosle godine. Prvo se pojavio snimak u kome je iskazanja sumnja u muzevnost Kemala Ataturka ,tj. tvrdili su da je Ataturk bio homoseksualacm (a za uvredu Ataturka u Turskoj sledi zatvorska kazna), pa su onda Turski videoblog troleri uzvratili.
Grcki sajt je hakerisan i pojavio se ovakav tekst

gde su Turci zapretili bacanjem u more.

Najzad je Turska vlada zakonom ogranicila pristup ovom sajtu iz Turske. To je, sa svoje strane, izazvalo proteste u Evropi zbog ogranicenja "slobode govora", itd..
Za nas, posmatrace sa strane, sve ovo izgleda prilicno sasavo i ne suvise ozbiljno. Za sukobljene strane ovo je veoma ozbiljno.

U Americi je bilo nekoliko situacija kad su scene nasilja (recimo nekoliko djaka nemilosrdno tuce svog druga u blizini skole - sve snimljeno i objavljeno) izasle u javnost na YT. Ovde su ti snimci uzeti kao dokazni materijal i protiv prekrsioca je pokrenut sudski postupak. Mislim da to isto moze da se uradi u "nasem" slucaju. Ti ljudi su snimili i objavili dokazni materijal protiv sebe. Jos samo sud i tuzilac da reaguju na ispravan nacin, i ovakve stvari se ne bi ponavljale, verujem.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nikola svilar  13:04 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: Grcko-Turski

:) nenade, procitah tamo negde kako si se zaprepastio na statistiku bloga - na broj svojih komentara a veruj mi na rec, meni je najveci strah da se "ne ohladis" od bloga b92 i ne daj boze apstiniras od istog - kao autor ili komentator.
bez tebe sve ovo ne bi bilo to sto jeste.

magnet za ljude koji zele da uce.


morao sam... sta cu jace od mene :)

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  14:10 17.01.2008
Preporuka: 14

Re: Grcko-Turski

Najzad je Turska vlada zakonom ogranicila pristup ovom sajtu iz Turske. T


to znači da i srbija može da ograniči pristup ovom sajtu iz amerike, to jest stormfrontu.
zašto neće?


Ti ljudi su snimili i objavili dokazni materijal protiv sebe.

mali je korak od ovog do škorpiona.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  15:11 17.01.2008
Preporuka: 8

Re: Grcko-Turski

to znači da i srbija može da ograniči pristup ovom sajtu iz amerike, to jest stormfrontu.
zašto neće?

Ne moze. U principu, Srbija moze da blokira pristup YT sajtu iz Srbije. (Tako su Turci uradili u svom slucaju.). Medjutim, time bi blokirali i sve druge YT sadrzaje, svim korisnicima iz Srbije, sto je overkill.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
aion  12:50 17.01.2008
Preporuka: 0

18-AH

#Link  Replika: 3
u bespucima interneta tesko da bi i 0,1% procenat posetilaca ovog bloga ikada videlo ove beskichmechnjake - luftmenschen i wasserköpfe: sada je chitava stvar dosegla ozbiljnost bloga, shto ce verovatno rezultirati ophstom obznanom /na medijskoj razini B92/ i tako doprineti popularizaciji ovog besmislenog , nedopustivog i, povrh svega, kriminalnog akta. (mnogi sexualni i nastrani prestupnici,recimo, otkrivaju svoju strast ka zlochinu tek nakon shto su u medijima naculi ili detaljano obaveshteni o raznim kriminalnim praktikama, koje danas haraju i garant su dobrih kvota na i dalje najmasovnijim medijom- televizijom). razumem vashu zgrozenost, i razumem da dovodite u pitanje poshast nasheg i dolazeceg doba, ali smatram da je o ovakvim stvarim bolje cutati: dakle, iz vec pomenutih razloga, suprotstaviti im se ignorisanjem i obesmishljavanjem cutanjem najbezbednija je taktika. jer, kada nepriajtelj vec na raspolaganju ima globalno propagandno oruzje, ne treba mu obezbedjivati povrh toga i dobru osmotricu.

smrt fashizmu- sloboda slobodnima!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milan Novković  13:01 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: 18-AH

mnogi sexualni i nastrani prestupnici,recimo, otkrivaju svoju strast ka zlochinu tek nakon shto su u medijima naculi ili detaljano obaveshteni o raznim kriminalnim praktikama, koje danas haraju i garant su dobrih kvota na i dalje najmasovnijim medijom- televizijom). razumem vashu zgrozenost, i razumem da dovodite u pitanje poshast nasheg i dolazeceg doba, ali smatram da je o ovakvim stvarim bolje cutati

U pravu ste što se tiče potencijalnog buđenja pritajene nastranosti.

Ali, teško da je bolje ćutati. Naime, takvi ljudi su u velikoj manjini, a od ostalih mnogo ljudi povuče mnoge budalaste poteze "slučajno", tj nepromišljeno. Tako da je veliki deo rešenja u obrazovanju. U pričanju o lošim stvarima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  13:03 17.01.2008
Preporuka: 7

Re: 18-AH

smatram da je o ovakvim stvarim bolje cutati: dakle, iz vec pomenutih razloga, suprotstaviti im se ignorisanjem i obesmishljavanjem cutanjem najbezbednija je taktika


u ovom delu se slazem sa Spajom i ostalim zagovornicima da o svemu moramo javno razgovarati. Ovo što vi sugerišete je nemoguće u 21. veku. Takođe ako ste čitali neke od utemeljivača savremen psihoanalize društva reaguju slično kao pojedinci a svi ćemo se složiti koliko okrepljujuće na čovekov duh deluje kognitivna analiza. Verujem da isto tako dejstvo imaju i javne debate poput ove naše.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
aion  14:04 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: 18-AH

Ovo što vi sugerišete je nemoguće u 21. veku.


ja takodje mislim da je pribiranje nasushno ovih dana; ali, ne kao prebiranje po djubristu ljudskih svojstava i mogucnosti, vec kao sabiranje zivotookrepljujucih plodova uzvishenog ljudskog duha.

Verujem da isto tako dejstvo imaju i javne debate poput ove naše.


da, ali ljudi koji u debatama o jednoznachnim stvarima ove vrste uchetvuju, uglavnom su istog mishljenja, tako da u tom segmentu debata izostaje i izmiche. debata pocinje tek onda gde se mishljenja razdvajaju: u ovom sluchaju, dakle, kako pristupiti sveprisutnom i potencijalno sveobuhvatnom trovanju mashte (vec dobrano zalaufanom) koje iza svakog ugla vreba -pretece i ozbiljnije nego nekada keba :).

da li je zaista nuzno baviti se na ovaj nacin nepochinstvima, pospeshujuci im ciljani hype; pritom, u vec unapred podrazumevajucoj saglasnosti o njihovoj skarednosti?

pitanje je takodje kako bi srpski sudovi pristupili ovoj stvari? koliko bi bili uporni i domisljati u procesu, kao prvo, privodjenja prestupnika, a onda i primene datih kaznenoporavnih mera nad vinovnicima ovakvih i slichnih omladinskih klerofasitickih ispada, prepada i zlodela? i da li srpski zakon uopshte promislja ovu vrsta prestupnistva prikladnim stavom ili ono spada u obicno huliganstvo, ugrozavanje javne bezbednosti, paljevinu, siledzijstvo, izazivanje tezih telesnih povreda, ubistvo iz nehata: tj., da li se tretira i politicka dimenzija extremnonacionalnih kriminalnih grupa... i, konacno, kako pristupiti ovim (ocigledno) mladicima - bez posla, u punoj snazi, bez buducnosti, sklonim opijanju alkoholom, kako i testosteronom - najopasnijom specijom sveta, kako je to nedavno titlovao der spiegel.
srbija je , naravno, posebna prica, ali ne u toj meri da je nepopravljiva.
zamislite samo da nema oko nacionalnog pitanja ujedinjene srpske bezglavije : od radikala, preko ravnogoraca i shumadijskih shushi, do sumnjivih demokrata (hladne sredine i severa) koje deli samo jedno S.... NESTANI IH.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  13:01 17.01.2008
Preporuka: 0

.

#Link  Replika: 5
Izgleda da je sa pojavom interneta i novih megasloboda konačno nastala ona obećana zemlja za ideje koje su za rad opstanka čovečanstva vekovima proterivane iz tradicionalnih oblika komunikacije

Dejane slazem se da se pojavom interneta znatno olaksalo prenosenje poruka ali ovakve "poruke" se proteruju i sa mreze. Cela stvar sa internetom je jos uvek nova i svi se uce uz put, ali pronalaze se nacini da se mreza iskontrolise i da se ne naudi slobodi govora. Hocu reci - proteruju se ovakve stvari i sa interneta a nikada nisu bile do kraja proterane ni iz tradicionalnih nacina komunikacije.

I ako nista drugo, siguran sam da postoji nacin da se otkrije odakle je ovo upload-ovano na youtube i eto traga ka krivcima
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
snezana mihajlovic  13:12 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: .

evo, duck ostavio kod zeke na blogu

"U informacijama koje prate taj video stoji da je osoba koja je postavila video iz Soluna, Grčka, pod nadimkom Celos i da ima 28 godina. Kako je za GL objasnio vlasnik pekare Binaj Vebi, paljenje tog objekta dogodilo se letos, kada je policija i izvršila uviđaj."
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  13:23 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: .

nikada nisu bile do kraja proterane ni iz tradicionalnih nacina komunikacije.


zar se tako ne može tumačiti i ovo što sam ja napisao :)

koje su za rad opstanka čovečanstva vekovima proterivane iz tradicionalnih oblika komunikacije

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
antioksidant  13:41 17.01.2008
Preporuka: 0

Re: .

Tako i tumacim, samo skrecem paznju na obecanu zemlju.
To mi sugerise na to da ih tamo niko ne goni. Nije bas tako. Seti se onog pedofila koji je skremblovao lice pa ga nasli (mislim) englezi na tajlandu. Kada su mu objavili lice, pola planete ga trazilo.
Meni je samo vazno da vodimo bitku, tj da proterujemo "ideje koje ugrozavaju opstanak covecanstva". Nema tu pobednika. Koja god vrata da im zatvoris, naci ce drugi put.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dejan Restak  14:01 17.01.2008