Društvo| Politika| Religija

Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenici?

Nikola Knežević RSS / 11.07.2012. u 11:30

Photo: Tarik Samarah
Photo: Tarik Samarah
Prošlo je 17 godina! Podsećam ovom prilikom na tekst u kojem sam pisao na koji način bi nove vlasti trebalo da postupaju u odnosu sa suočavanju sa prošlošću. Predsedniku Nikoliću sam preporučio da novi mandat započne posetama Memorijalu Potočarimi i Bratuncu. To bi bio simboličan ali i snažan čin koji bi pokazao dobru volju, pijetet žrtvama, jasnu opredeljenost ka dobrosusedskim odnosima i rešenost da se prekine sa svakom negacijom zločina, estetizacije i selektivnosti prošlosti. I zaista, novi predsednik je mandat započeo osvrtima na  pitanja prošlosti ali ne na način koji se to očekivalo, jer izjave o Srebrenici i Vukovaru zaista nisu bile ono što sam svojevremeno preporučivao. Oprostite mi na cinizmu.... 

Elem. evo teksta iz novog broja Glasa REKOM-a

Predsedniče zašto niste danas u Srebrenici? 

Atačmenti



Komentari (204)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 12:39 13.07.2012

Re: Evo,proširiću priču

Proslava u Andrićgradu - Dodik, Jeremić, Koštunica & Kusturica



loader loader 11:55 11.07.2012

Jasan plan

Predsednik mora da misli i na svoje birače, jelte?

wukadin wukadin 12:31 11.07.2012

Kolateralna korist

Od izbora Tome

Prošlo je 17 godina!


I vreme je da vise ne smarate.
Kad prodje jos 10, agregatno 27 godina, valjda dobijemo olimpijske igre, kao Nemacka.
Ili ce i dalje Srbi da budu satanizovani?!
kukusigameni kukusigameni 13:37 11.07.2012

...

Predsedniče, zašto niste danas u Srebrenici?


Zato što je kukavica.
angie01 angie01 13:45 11.07.2012

Re: ...

Nikola, preporuka!
wukadin wukadin 13:50 11.07.2012

Re: ...

kukusigameni
Predsedniče, zašto niste danas u SrebreniciZato što je kukavica.



anamarkana anamarkana 15:34 11.07.2012

Predsedniče,zašto niste danas u Srebrenici



da, da... otici ce kako-da-ne
kao promenio je misljenje o Srebrenici od kada je izasao iz SRS
a i mi smo kao "zaboravili" sve njegove nekadasnje izjave
alexlambros alexlambros 15:48 11.07.2012

fotogenicno

ovo sminkanje bola, poziranje sa onim kako im se zove, nisanima (obelezjima grobljanskim) u nizu sa suncevim odsjajima, svake godine novih 500 zelenih kovcega itd, itd ... btw, kolko godina ce da iskopavaju i zakopavaju ... jer nas su optuzili da smo zapoceli krvoprolice "otkopavanjem jama" ..... pa sto jednostavno ne zatrpaju svoje ....
a evo sad i predlog o donosenju zakona protiv negiranja .... docim je Jasenovac bezbedno u najmanju ruku izrelativizovati na par hiljada ili potpuno negirati ....
Srebrenica je tako lepo upakovan projekat .... da se plaknu Nemci, Hrvati, da se ublazi islamski politicki fundamentalizam svuda u svetu itd .... ne negiram Srebrenicu .... ti ljudi su izmasakrirani .... samo komentarisem politicku manipulaciju ....

od svih genocida srebrenicki je nekako najfotogenicniji ... ja jutros gledam fotke i malo malo pa mi se ucini editorijal Azedina Alaje ....
Filip2412 Filip2412 15:58 11.07.2012

Re: fotogenicno

docim je Jasenovac bezbedno u najmanju ruku izrelativizovati na par hiljada ili potpuno negirati ....
Srebrenica je tako lepo upakovan projekat .... da se plaknu Nemci, Hrvati, da se ublazi islamski politicki fundamentalizam svuda u svetu itd
alex samo si zaboravio amerikance da pomenes - sta su sve oni radili indijancima
alexlambros alexlambros 16:09 11.07.2012

Re: fotogenicno

alex samo si zaboravio amerikance da pomenes


evo ti si ... oni su poglavlje za sebe ....
uzgred, srebrenicki genocid je jedini rodno neravnopravan u istoriji, samo su tu odvajali zene od muskaraca .... nit su Hrvati, nit su Nemci nit su Turci izdvajali zene Jermenke ....
kukusigameni kukusigameni 16:49 11.07.2012

Re: fotogenicno

alexlambros
nit su Turci izdvajali zene Jermenke ....

Jesi li baš siguran u ovu tvrdnju? Ili to onako, napišeš, pa ako prođe, prođe?
G r o f G r o f 17:24 11.07.2012

Re: fotogenicno

od svih genocida srebrenicki je nekako najfotogenicniji ... ja jutros gledam fotke i malo malo pa mi se ucini editorijal Azedina Alaje ....


banujte ovu budalu...
angie01 angie01 17:31 11.07.2012

Re: fotogenicno

od svih genocida srebrenicki je nekako najfotogenicniji ... ja jutros gledam fotke i malo malo pa mi se ucini editorijal Azedina Alaje ....


pazi, kad mi promaklo-strasno!

i sad nesto francuski mediji su preneli- pa ovo je gnusno reci, bilo ko da je u pitanju i ima veoma definisano ime!
alexlambros alexlambros 22:44 11.07.2012

Re: fotogenicno

i sad nesto francuski mediji su preneli- pa ovo je gnusno reci, bilo ko da je u pitanju i ima veoma definisano ime!


stojim iza napisanog.
jutros sam gledao pazljivo iscenirane fotke gde zracak sunca pada na plocu i odbaci odsjaj na celo .... da se kovcezi slikaju u nekoj dubinskoj perspektivi sa siluetom naspram zalazeceg sunca, sve kadrovi karakteristicni za editorijal uz mnogo fotoshopa ...

zao mi je ako to sto primecujem cini da nipodastavam neciji bol .... nacin na koji se ova tragedija/zlocin exploatise u tradicijama najvecih PR magova mi je jednostavno gadan ...

a povodom francuskih medija .... da o muslimanima smeju da izjave pola toga sto izjave o Srbima (a nije da nema sta da se kaze) palile bi se francuske zastave po Karachiju i bojkotovala francuska roba i palili nevini hriscani po Nigeriji u gumama od traktora ...

sasvim uzgred ... skorije je EU donela "odluku" kako se ima tretirati dogadjaj u Srebrenici ... tekst na engleskom, u originalu (mrzi me da potrazim ali da se izguglati) otkriva toliko toga: "EU (il vec neko EU telo) je odlucila da se o Srebrenici ima govoriti samo kao o genocidu i drugo je neprihvatljivo" .... tako nekako ...

dakle, to se danas tako radi ... sta se desilo odluci telo EU .... jebo cinjenice, jebo sto ima mnogo podataka koji bacaju mnogo slozenije svetlo na istorijske dogadjaje ... istorija vise nije nauka vec stvar rezolucije ...

angie01 angie01 08:10 12.07.2012

Re: fotogenicno

stojim iza napisanog.


naravno da stojis!-ovako nesto napisati o mrtvima, ne moze tek tako!

sve sto si rekao u objasnjenju, mogao si i bez morbidne usporedbe o editorijalu koju si dao- koja je btw, nedopustivo podsmesljiva, s obzirom sta si opservirao,- naprosto iz pijeteta prema stradalima, koje sigurno nemaju nista od kvaliteta blende, svetla i fotosopa njihovih kovcega!
wukadin wukadin 08:44 12.07.2012

Re: fotogenicno

G r o f
od svih genocida srebrenicki je nekako najfotogenicniji ... ja jutros gledam fotke i malo malo pa mi se ucini editorijal Azedina Alaje ....banujte ovu budalu...


ццц...
Нема коњице, Грофе.
А јеси ли тражио бан за себе кад се говорило о Жутој кући?!
wukadin wukadin 08:46 12.07.2012

Re: fotogenicno

Filip2412
docim je Jasenovac bezbedno u najmanju ruku izrelativizovati na par hiljada ili potpuno negirati ....Srebrenica je tako lepo upakovan projekat .... da se plaknu Nemci, Hrvati, da se ublazi islamski politicki fundamentalizam svuda u svetu itdalex samo si zaboravio amerikance da pomenes - sta su sve oni radili indijancima


Јел то иронија?
"Ко је безгрешан нека први баци камен"
Американци су далеко од тога и треба да се покрију ушима и ћуте.
Узгред, питам се је ли њујоршки рабин посетио логоре Сабра и Шатила. Као клинац сећам се да су Јев... Израелци (ваљда није политички коректно рећи чија је држава Израел) тамо починили гнусне злочине...

freehand freehand 09:21 12.07.2012

Re: fotogenicno

Израелци (ваљда није политички коректно рећи чија је држава Израел) тамо починили гнусне злочине.

Koje su zločine Izraelci počinili u Sabri i Šatili?

alexlambros alexlambros 09:55 12.07.2012

Re: fotogenicno

naprosto iz pijeteta prema stradalima



meni pijetet prema nastradalima (od kojih su mnogi i sami bili hladnokrvne ubice, ali aj da pokusam da zaboravim) najozbiljnije urusavaju ovi sto ih pozirajuci zale ...
nene koje krajickom divno izvezenih marama brisu oko dok drze govor po recepturi iz Cericeve kuhinje ...
kad ce da sahrane mrznju?
angie01 angie01 10:24 12.07.2012

Re: fotogenicno

nene koje krajickom divno izvezenih marama brisu oko dok drze govor po recepturi iz Cericeve kuhinje ...


ovo je bolesno,...ne mogu da shvatim misao, koja zbog iste mrznje, koju pozivas na zaborav, ima u sebi ideju da neko nad kovcegom svojih najmilijih pozira!

Ne daj boze (koji god) nikome!
wukadin wukadin 10:28 12.07.2012

Re: fotogenicno

freehand
Израелци (ваљда није политички коректно рећи чија је држава Израел) тамо починили гнусне злочине.Koje su zločine Izraelci počinili u Sabri i Šatili?


Упс фалангистичка милиција.
Па ајмо овако - ако Србија нема везе са Сребреницом, онда ни Израел нема везе са ОНИМ злочинима.

The Sabra and Shatila massacre was the massacre of between 762 and 3,500 Palestinian and Lebanese civilians by a gang of expelled former members of the Lebanese Phalangist militia, in the Sabra and Shatila Palestinian refugee camps in Beirut, Lebanon between September 16 and September 18, 1982, during the Lebanese civil war.


Упс још једном...
Како читам испада да је Израел било "мало" више умешан

At that time, Israel was at war with the PLO in Lebanon. Israeli forces commanded by Ariel Sharon surrounded the Palestinian refugee camps, controlled access to them, and facilitated the massacre by firing illuminating flares over the camps


Отприлике колико и ВРС са акцијама паравојске... Онда ако ћемо се држати паралеле, Ратко Младић нема ништа са Сребреницом
Нити ЈНА и Шљиванчанин имају везе са Овчаром...

п.с. Наравно да сам сад ово видео. Ја се као мали сећам да сам гледао шта раде произраелске и израелске снаге по Либану, тад је наша земља била несврстана...

пс. пс. Уосталом, ево ти па читај
http://en.wikipedia.org/wiki/Sabra_and_Shatila_massacre

wukadin wukadin 10:42 12.07.2012

Re: fotogenicno

Добро Израел нијке починио злочин, него је омогућио злочин. Јеси видео да је Шарон одговарао пред судом због тога?
А сад ти мени кажеш зашто ти је толико битно, а ако ми не кажеш, ја погађам
freehand freehand 10:46 12.07.2012

Re: fotogenicno

wukadin
Добро Израел нијке починио злочин, него је омогућио злочин. Јеси видео да је Шарон одговарао пред судом због тога?
А сад ти мени кажеш зашто ти је толико битно, а ако ми не кажеш, ја погађам

Zato što Izrael nije počinio zločin, nego je omogućio zločin.
Ili misliš da razlika nije bitna?
A pogađaj slobodno, u najgorem slučaju možeš probati da izguglaš.
wukadin wukadin 10:54 12.07.2012

Re: fotogenicno

Ја ти кажем, ти ме проглашаваш за гњаватора. Ако је битно, онда је битно и за суђење Ратку Младићу. Је ли он лично убијао некога? Или за Шљиванчанина...
А посебно је битно кад се гради емотивна слика. Јербо се стално потеже свесрпска кривица, значи и кривица Србије...

А што се тебе тиче, погађам, ска пробљем. Зато што си хришћанин па верујеш у старозаветне и новозаветне бајке по којима Јевреји имају историјско право на земљу у којој их пре 100 година није било ни 10%. Стварно жалосно...
alexlambros alexlambros 11:00 12.07.2012

Re: fotogenicno

ovo je bolesno,...ne mogu da shvatim misao, koja zbog iste mrznje, koju pozivas na zaborav, ima u sebi ideju da neko nad kovcegom svojih najmilijih pozira!


neprestano mi ucitavas mrznju i ja necu da upadam u zamku da se branim od necega zasta mislim da nema blage veze ....

vrlo precizno iznosim svoja zapazanja koja me prosto lupaju po glavi ... ono sto ja vidim jeste pazljivo osmisljena i orkestrirana strategija izigravanja zrtve sa precizno definisanim politickim ciljevima ....
meni, dakle (ostavljam mogucnost da gresim, al evo nek moja zapazanja doprinesu debati) srebrenica lici na predstavu ....
freehand freehand 11:00 12.07.2012

Re: fotogenicno

А што се тебе тиче, погађам, ска пробљем. Зато што си хришћанин па верујеш у старозаветне и новозаветне бајке по којима Јевреји имају историјско право на земљу у којој их пре 100 година није било ни 10%. Стварно жалосно...

Kao i obično - mašio si katastrofalno.
Da skratimo: kad učestvuješ u diskusiji a hoćeš bar da se praviš da si ozbiljan i nešto znaš - Gugl je tvoj prijatelj.
Ja nisam pominjao ni Ratka Mladića ni Šljivančanina, ali zakon i pravo bi morali biti isti za sve. Pa ako je neko počinio zločine - mora da ogovara za počinjene. Ne za omogućene.
Nego, spinuješ, po običaju.
Krene čovek sa tobom u diskusiju kao u šetnju pustinjom.
Pa se posle deset rečenica okrene a iza tragovi - u osmicu.
Jebo Izrael - drž' se ti đenerala Komadića.
wukadin wukadin 11:43 12.07.2012

Re: fotogenicno

ОК, надам се да неко у Израелу тако води рачуна када се прича о Србима
Да ли је почињено или омогућено...

Него, да ли је њујоршки рабин требало да се поклони сенима палих у Сабри и Шатили?!
И да каже да тако нешто не треба да се понови.
Рецимо да је тако нешто рекао на 20-ту годишњицу, 2002.
Ево ти још мало гугл

The conflict began when militants from the group Hezbollah fired rockets at Israeli border towns as a diversion for an anti-tank missile attack on two armored Humvees patrolling the Israeli side of the border fence.[36] The ambush left three soldiers dead. Two additional soldiers, believed to have been killed outright or mortally wounded, were taken by Hezbollah to Lebanon.[36][37][38] Five more were killed in a failed rescue attempt. Israel responded with airstrikes and artillery fire on targets in Lebanon that damaged Lebanese civilian infrastructure, including Beirut's Rafic Hariri International Airport,[39] an air and naval blockade,[40] and a ground invasion of southern Lebanon. Hezbollah then launched more rockets into northern Israel and engaged the Israel Defense Forces (IDF) in guerrilla warfare from hardened positions.[41]

The conflict is believed to have killed around 1,300 Lebanese people,[42][43][44][45] and 165 Israelis.[46] It severely damaged Lebanese civil infrastructure
...
http://en.wikipedia.org/wiki/2006_Lebanon_War


Како оно кажу либералисти - прво почисти своје двориште
angie01 angie01 11:50 12.07.2012

Re: fotogenicno

neprestano mi ucitavas mrznju


apsolutno nemam nikakve namere ucitavanja bilo cega- ali to na cemu ti uporno insistiras je extremizam specijalne vrste!

tvoja zapazanja- ono sto ja vidim jeste pazljivo osmisljena i orkestrirana strategija izigravanja zrtve sa precizno definisanim politickim ciljevima .... -o danu secanja na zrtve zlocina koji se fakat desio, su morbidna!

ne zelim sada da pravim poredjenja, jer ih se gnusam, kada su ovakve stvari u pitanju-ali, po tvojoj logici,( koju stvarno ne mogu da pratim, jer, s obzirom da si pametan, moze da bude samo posledica mrznje), onda svaka slicna situacija bi mogla da se stavi u takav kontekst, ako nam namere nisu casne, jer ponavljam, nemati pijeteta prema zrtvama- samo zato sto su druge vere, ima tacno odredjeno ime- i pri tome, praviti maliciozne aluzije na nekog ko kleci nad kovcegom svojih najmilijih, prosto ne moze da ima bilo kakvo dobronamerno objasnjenje!

necu vise da nastavljam, ispada da sam samo povecala broj tvojih ponavljanja necega sto bas i nije za pokazivanje, ako si vec u tom i takvom tripu!
alexlambros alexlambros 12:05 12.07.2012

Re: fotogenicno

tvoja zapazanja- ono sto ja vidim jeste pazljivo osmisljena i orkestrirana strategija izigravanja zrtve sa precizno definisanim politickim ciljevima .... -o danu secanja na zrtve zlocina koji se fakat desio, su morbidna!


ja taj fakat nijednom nisam porekao, naprotiv ... sem sto srebrenicu zovem ratnim zlocinom a ne genocidom, drzeci se pravne definicije genocida ...

alexlambros alexlambros 12:46 12.07.2012

Re: fotogenicno

apsolutno nemam nikakve namere ucitavanja bilo cega- ali to na cemu ti uporno insistiras je extremizam specijalne vrste!


ok, pomislio sam da referiras na moju duboku odvratnost prema islamu ... sto nema nikakve veze s ovim sto ovde komentarisem ...

a u cemu sam, zapravo, extreman?
ja, niti sporim da se Srebrenica dogodila, niti sporim da odgovorni moraju biti kaznjeni, niti kazem da ozalosceni nemaju pravo na bol i obelezavanje ...

angie01 angie01 14:02 12.07.2012

Re: fotogenicno

ja, niti sporim da se Srebrenica dogodila, niti sporim da odgovorni moraju biti kaznjeni, niti kazem da ozalosceni nemaju pravo na bol i obelezavanje ...


samo im se podsmevas!

na isti tragican nacin , na koji si konstatovao da se za Sarajevom jedino place, ili tako nekako!

pa, hebote, ko te sprecava da palces za kim ti hoces i kako hoces?!- gde se jos neko usudio, da za takav cin pravi prozivku i aluzije na editorijal?!

inaf, moja greska!
alexlambros alexlambros 14:33 12.07.2012

Re: fotogenicno

samo im se podsmevas!

na isti tragican nacin , na koji si konstatovao da se za Sarajevom jedino place, ili tako nekako!

pa, hebote, ko te sprecava da palces za kim ti hoces i kako hoces?!- gde se jos neko usudio, da za takav cin pravi prozivku i aluzije na editorijal?!

inaf, moja greska!


tamo gde ti vidis podsmevanje, ja vidim tesku politicku manipulaciju ... pored toga, dozvoljavam da gresim ....

povodom "najveca je zalost za Sarajevom" .... napravio sam poredjenje koje je, izvini, ali meni jednostavno zanimljivo .... i na izvestan nacin jako ilustrativno ...

ne radi se samo o tome sto na drustvenim mrezama na taj dan (6.april) nisam video ni jednu jedinu sliku bombardovanog BGD, vec i o prostom zapazanju da ja NIKAD na drustvenim mrezama ne vidim NIKAKVE izraze saosecanja prema stradanjima srpskog naroda a slozicemo se da ih je bilo i da bi imalo svasta da se obelezi ... mislim pri tom i na virtuelne poznanike sa prostora cele bivse YU a to jako retko i jako stidljivo cine i oni sa prostora SRB ...jer i ako ucine uslede brojni autoreferentni LDP komentari o zaslugama za zatiranje semena i plemena ...

za editorijal, eto usudio sam se ja .... stavise, verujem da je bilo i scenskih intervencija u tradicijama Kristijan Amanpur za objektive CNN-a ....

u jednom tvom gornjem komentaru izrazio sam potpuno slaganje ... kako dolazi do ovog nerazumevanja u elaboriranjima stavova ostaje mi da duboko porazmislim ....

stopalo stopalo 14:47 12.07.2012

Re: fotogenicno

alexlambros
vec i o prostom zapazanju da ja NIKAD na drustvenim mrezama ne vidim NIKAKVE izraze saosecanja prema stradanjima srpskog naroda a slozicemo da ih je bilo i da bi imalo svasta da se obelezi ... mislim pri tom i na virtuelne poznanike sa prostora cele bivse ex YU a to jako retko i jako stidljivo cine i oni sa prostora SRB ...jer i ako ucine uslede brojni autoreferentni LDP komentari o zaslugama za zatiranje semena i plemena ...


u vestima [url=http://www.24sata.rs/vesti/beograd/vest/zene-u-crnom-odrzale-skup-nikada-necemo-zaboraviti-genocid/47011.phtml][/url]

od ukupno 560 reci - rec genocid je upotrebljena 13 puta

ok - mozda i treba tako, mada i ja delim neke alexlambrosove dileme

zato sam ja juce pitao, sto je potom bilo obrisano, pa niko nije odgovorio

zar ne bi bila elementarna pristojnosti makar brisati postove na blogu (kad vec nemamo zakon kao recimo u nemackoj) koji negiraju genocid nad srpskim narodom u II svetskom ratu?
Filip2412 Filip2412 16:09 12.07.2012

Re: fotogenicno

Јел то иронија?
Sve je ovde lepo objasnjeno: http://www.njuz.net/u-srbiji-obelezen-dan-fraze-a-sta-su-oni-nama-radili/

Jednostavno, kod nas se razgovor o Srebrenici ne moze voditi a da se ne dotaknemo drugog, zatim prvog svetskog rata a onda krenemo sa kosovskom bitkom, turcima, kurdima, jermenima, americkim indijancima, crncima, rimljanima i keltima i samo cekam da predjemo na darvina, evoluciju pa nastanak zemlje kao velike usijane lopte.

Na zalost, sve i da odemo do velikog praska, necemo naci opravdanje za Srebrenicu.
stopalo stopalo 16:26 12.07.2012

Re: fotogenicno

Filip2412

Jednostavno, kod nas se razgovor o Srebrenici ne moze voditi...


kod nas se razgovor nikada ne moze voditi pre svega zbog iskljucivih stavova. tuzno ali je tako

ako neko nesto proba da napise o zlocinima nad srbima, odmah ga proglase da je zajedno sa arkanom bio u slavoniji a sa predsednikom u altinu

juce su dva gostujuca veseljaka proglasili angie za nacionalistu

Filip2412

Na zalost, sve i da odemo do velikog praska, necemo naci opravdanje za Srebrenicu.


a odakle ti ovo?

samo su pojedini ljudi (po mom sudu opravdano) rekli da odbijaju da se zajedno sa naserom oricem nadju u istom trenutku na istom mestu i da upravo zbog toga treba ustanoviti istinu (mozda sam ja naivan i idealista ali sam tako razumeo )
Filip2412 Filip2412 17:02 12.07.2012

Re: fotogenicno

a odakle ti ovo?
sta odakle mi, samo rekoh da nema opravdanja za Srebrenicu?

samo su pojedini ljudi (po mom sudu opravdano) rekli da odbijaju da se zajedno sa naserom oricem nadju u istom trenutku na istom mestu i da upravo zbog toga treba ustanoviti istinu


Ni 500 Nasera Orica da su na slobodi to ne moze opravdati zlocine napravljene sa srpske strane i ne razumem zasto se svaka prica skrece na klasicno "a sta su tek oni nama radili". Pa kakve veze ima sta su oni nama radili, streljanje zarobljenih ljudi je zlocin i tacka.

ako neko nesto proba da napise o zlocinima nad srbima, odmah ga proglase da je zajedno sa arkanom bio u slavoniji a sa predsednikom u altinu
Nisam primetio. Inace ovde je tema Srebrenica zbog obelezavanja dana kada su ti ljudi poubijani.
alexlambros alexlambros 18:41 12.07.2012

Re: fotogenicno

od ukupno 560 reci - rec genocid je upotrebljena 13 puta


deo projekta Srebrenica (ovo je moje tumacenje) je i devalviranje samog pojma i zlocina genocida .... postoje sampioni koje je fakticki nemoguce skinuti sa te pozicije pa masakr u jednom gradjanskom ratu dodje kao dobra prilika da se mantra do besvesti kako bi se istinski politicki odgovorni u miru spremali za nove war games u svojim koznim kabinetima u dimu tompusa i zveckanje leda u kristalnim casama s viskijem ...

mislim, Vijetnam nije genocid, al Srebrenica jeste i to mora da se mantra uz obavezno "najveci od Drugog svetskog" jer svi znamo ko je taj najveci u Drugom svetskom napravio (ex YU included) a znamo da je od Drugog svetskog bilo takvih pokolja da ako je Srebrenica reper onda su oni intergalakticki
blogovatelj blogovatelj 23:52 12.07.2012

Re: fotogenicno

Jednostavno, kod nas se razgovor o Srebrenici ne moze voditi a da se ne dotaknemo drugog, zatim prvog svetskog rata a onda krenemo sa kosovskom bitkom, turcima,


Pa sad, pazi ovako.
Svaki onaj/ona ko je citao i pravilno shvatio Andricevo pisanje slozice se do u slovo sa ovim.
Naravno da ne moze i zbog toga je ovaj problem veoma kompleksan.
Imam odlicnog ortaka, drugosrbijanca, klonirani Pajic u nacinu razmisljanja i izrazavanja, kome je za sve u bivsoj SFRJ u poslednjih par decenija kriv Milosevic. Daleko bilo da nije Milosevic kriv, i mnogo je kriv, ali nije jedini kriv.
Isti taj moj prijatelj tokom jedne pijanke kaze se druzio sa nekim tipom ciji su roditelji, Srbi, pobegli sa Kosova pocetkom osamdesetih.
I svi tog tipa iz zezanja zvali izbeglica?!
U Beogradu!
Pocetkom osamdesetih, kad nije bilo pomisli na rat, ziveo je neko ko je bio izbeglica?!
Vidis, na tom talasu nezadovoljstva je zajahao Milosevic. Postojali su milioni ljudi u Srbiji koji su znali nekog takvog Izbeglicu. I u moje odeljenje su stizale izbeglice. Mesija je to iskoristio. Ali Mesija nije te ljude terao sa Kosova. Terao ih je neko drugi, a oni koji su bili vlast su zmureli. Pa tako mozes da ides vekovima unazad, sto je Andric i radio u svojim knjigama. Pricao je price danasnjice tako sto ih je smestio vek, dva ili pet unazad.
Pa ko ukapira, ukapira, ko ne ukapira, taj misli da je sve pocelo osmom sednicom. Takvih bar na ovom svetom mestu ne manjka.
deki-the-boy deki-the-boy 15:52 11.07.2012

.

Podsecanja radi, Nikolic je lepio do skoro plakate sa Mladicevim likom. Bilo bi krajnje neprimereno da se on sada tamo pojavi.
predatortz predatortz 15:59 11.07.2012

Re: .

deki-the-boy
Podsecanja radi, Nikolic je lepio do skoro plakate sa Mladicevim likom. Bilo bi krajnje neprimereno da se on sada tamo pojavi.




Podsećanja radi :

Kada je NATO zbog masakra koji je počinila srpska artiljerija u opkoljenom Sarajevu , od Srba ultimativno zatražila povlačenje svog teškog naoružanja iz okoline Sarajeva, Đinđić je čak demonstrativno otputovao u glavno sjedište bosanskih Srba na Palama, da bi pokazao svoju solidarnost sa čvrstim stavom tadašnjeg vođe Srba, Radovanom Karadžićem. A kada se krajem rata 1995. godine srbijanski predsjednik Milošević zbog međunarodnih pritisaka morao distancirati od bosanskih Srba, koje je predvodio Karadžić, Đinđić se, dajući intervjue srbijanskim novinama, i dalje zalagao za konfederaciju Republike Spske sa Jugoslavijom, koja se sada još samo sastojala od Srbije i Crne Gore.
...

U novinskim izjavama i razgovorima sa političarima sa Zapada moglo se,pak, diviti jednom sasvim drugom Zoranu Đinđiću. Tamo je harizmatično, na tečnom njemačkom ili engleskom, objašnjavao svoju težnju nastanka jedne demokratske Srbije, koja napreduje i koja će biti otvorena prema svijetu i pri tom povezana sa Zapadom. Svoj stava o stvarnoj aneksiji srpskih oblasti u Bosni od strane preostalog srpskog dijela Jugoslavije je zastupao i na međunarodnoj sceni, iako to niko tamo nije želio čuti. Odgovarao je ustrajno od «multietničke države» koju zapadne države žele da održe po svaku cijenu nakon svoje intervencije u Bosni 1995. godine. Umjeso toga je tražio jasne, međunarodno zagarantovane granice između entitetskih linija. Rat je ostavio iza sebe previše mržnje, da bi ljudi jednostavno mogli ponovo živjeti u jednoj državi. On je smatrao, da bi jasno definisane granice između entiteta mogle prije doprinjeti tome da se trajno uspostavi mir.


Gerald Praschl


Pa su neki Zoranovi naslednici značajno odstupili od citiranog. Iako se kunu u njega!
Filip2412 Filip2412 16:09 11.07.2012

Re: .

Pa su neki Zoranovi naslednici značajno odstupili od citiranog. Iako se kunu u njega!
Politicare ne treba drzati za rec, najbolji su oni koji promene pricu kada treba i prilagode se trenutku.

Evo i Toma Nikolic rece kako nikada nece biti predsednik u Pristini. Desnicari u principu dolaze na vlast da bi pocinili predaju. "Izdaja" se njima prasta ali ne i liberalnim/levicarskim liderima, tako to biva, politika je qrva.

Nego meni je stvarno onaj njuznet clanak najbolje opisao situaciju. Neki ljudi jednostavno ne shvataju da je cin iskrenog izvinjenja potreban za obostranu dobrobit. Ja iskreno izvenjenje na prostorima Balkana skoro da nisam video. Uglavnom se radi o potezima iznudjenim od EU. Zato medju narodima i nema smirivanja strasti jer sve i da ode Nikolic i klekne tamo niko mu nece poverovati.
predatortz predatortz 16:11 11.07.2012

Re: .


Nego meni je stvarno onaj njuznet clanak najbolje opisao situaciju. Neki ljudi jednostavno ne shvataju da je cin iskrenog izvinjenja potreban za obostranu dobrobit.


Ponoviću pitanje iz mog prvog komentara:

Mora li svaki predsednik Srbije da se izvinjava?
Jedan je to učinio. Lopta je u komšijskim nogama...
Filip2412 Filip2412 16:18 11.07.2012

Re: .

Mora li svaki predsednik Srbije da se izvinjava?
Jedan je to učinio. Lopta je u komšijskim nogama...
Da ti pravo kazem ja mislim da ne mora i da ne treba, ionako ce narod sa obe strane misliti - i to sa razlogom, da se radi samo o politikantskom a ne iskrenom cinu.

EDIT: Mislim.... na vlasti je Toma koji je juce lepio Mladiceve slike a premijer je Dacic. Ta cinjenica sve govori o svesti naroda u Srbiji. Pa oni i da se izvine 1000 puta niko na svetu im nece poverovati.
deki-the-boy deki-the-boy 17:35 11.07.2012

Re: .

na vlasti je Toma koji je juce lepio Mladiceve slike a premijer je Dacic. Ta cinjenica sve govori o svesti naroda u Srbiji. Pa oni i da se izvine 1000 puta niko na svetu im nece poverovati.


Bravo, uze mi rec iz usta. Politicari su ti koji menjaju svoje misljenje a na narodu je da ih kaznjava zbog toga. Ocigledno je nasa svest o tome niska.
Nije problem to da li ce se Toma izvinuti ili ne, problem je sto je medju njegovim glasacima vise onih koji cene to leplenje Mladica nego onih koji su poverovali u njegov evropski put, sta god on znacio.

"Mora li svaki predsednik Srbije da se izvinjava?"

Koga je to vise briga. Steta je vec pocinjena. Niko nema nista vise od izvinjenja. Tako pre par godina ubise jadno Tatona, svi se izredjase sa izvinjenjima a ubicama prepolovljena kazna. Hocu da kazem da nije bitno hoce li neko izgovoriti par reci "Izvinjavam se" vec da li ce to iskreno uciniti.


Pa su neki Zoranovi naslednici značajno odstupili od citiranog. Iako se kunu u njega!


Sta god pokojni Zoran pricao, smatram da je licno bio pri sledecem stavu

"U novinskim izjavama i razgovorima sa političarima sa Zapada moglo se,pak, diviti jednom sasvim drugom Zoranu Đinđiću. Tamo je harizmatično, na tečnom njemačkom ili engleskom, objašnjavao svoju težnju nastanka jedne demokratske Srbije,"

Hocu da kazem da dzaba Tomi odlazak u Srebrenicu i dzaba sva prica o Evropi kada je njemu k srcu blizi Mladic i njegova dela nego bilo kakvo iskreno kajanje.
zemljanin zemljanin 17:43 11.07.2012

Re: .

Sta god pokojni Zoran pricao, smatram da je licno bio pri sledecem stavu

"U novinskim izjavama i razgovorima sa političarima sa Zapada moglo se,pak, diviti jednom sasvim drugom Zoranu Đinđiću. Tamo je harizmatično, na tečnom njemačkom ili engleskom, objašnjavao svoju težnju nastanka jedne demokratske Srbije,"

TI smatraš da je on smatrao To se zove nagađanje

Iako nije tema ali kad već koristiš ZĐ i demokratija u istoj rečenici, da podsetim da je u jednom trenutku on smatrao a i odradio i svojim postupcima demonstrirao kako je demokratija - elastičan pojam. Da ne dužim ...
deki-the-boy deki-the-boy 18:24 11.07.2012

Re: .

To se zove nagađanje

Dragi zemljnine jedino sto nam preostaje jeste da nagadjamo i iznosimo neke svoje stavove koji mogu a i ne moraju biti tacni. U politici je sve elasticno, jer takva je politika.
sevarlica sevarlica 11:11 12.07.2012

Re: .

Hocu da kazem da dzaba Tomi odlazak u Srebrenicu i dzaba sva prica o Evropi kada je njemu k srcu blizi Mladic i njegova dela nego bilo kakvo iskreno kajanje.


Pa ZĐ se više puta sastajao sa Mladićem i Karadžićem nego Toma.
wukadin wukadin 11:57 12.07.2012

Re: .

Podsećanja radi


Pazi bogati Zoran skrenu sa Zoranovog puta, i to mnogo pre nego je Ceda definisao sta je Zoranov put
deki-the-boy deki-the-boy 12:29 12.07.2012

Re: .

Pa ZĐ se više puta sastajao sa Mladićem i Karadžićem nego Toma.

Nemam razlog da ti ne verujem ako tako tvrdis ali to nam opet nece odagnati dilemu da li Toma treba da ode u Srebrenicu.
deki-the-boy deki-the-boy 12:31 12.07.2012

Re: .

Pazi bogati Zoran skrenu sa Zoranovog puta, i to mnogo pre nego je Ceda definisao sta je Zoranov put


Predsednik Srbije je Tomislav Nikolic a sta Ceda definise je problem samo njegove stranke dok je Toma problem svih nas.
wukadin wukadin 12:34 12.07.2012

Re: .

Za sada ne vidim Tomu kao problem :)

A ono "Djindjic krko vola" je bio jak argument na blogu jos onomad kad je BS prsla s pamecu
Tad nisam posecivao blog, citao sam u listu koga su zvali kNIN
deki-the-boy deki-the-boy 13:06 12.07.2012

Re: .

Za sada ne vidim Tomu kao problem :)



Svako ima svoje poglede na stvari. Meni su eto dve slike pred ocima, Toma i Vucic lepe slike Mladica preko table na kojoj pise Bulevar Zorana Djindjica i druga slika, taj isti Toma u Srebrenici se poklanja zrtvama onog Mladica sa slike koje je lepio. Ja to vidim kao veliki problem.I uopste ne tvrdim da Toma nije trebao da lepi te slike niti da je to lose ili dobro niti tvrdim da on treba da ide ili ne treba da ide u Srebrenicu samo kazem da mi te dve slike ne idu u glavu jedna sa drugom. A naravno on ce uraditi ono sto mu medijski eksperti budu rekli da je najbolje za njegov rejting a slabovidi glasaci ce svariti svaku njegovu odluku i na sledecim izborima ga nagraditi sa novim glasovima.
wukadin wukadin 13:12 12.07.2012

Re: .

Па не иду ни мени.
Такође ми не иде да Тому неко тамо зове.
Ценим да се на таква места иде само по позиву...
deki-the-boy deki-the-boy 13:17 12.07.2012

Re: .

Pa ZĐ se više puta sastajao sa Mladićem i Karadžićem nego Toma

A sto li je onda Toma prelepljivao "Bulevar Zorana Djindjica" sa Mladicevim slikama ako su njih dvojica bili tako dobri "ortaci" i cesto se sastajali? Verovatno nije dobro procenio da Djindjic i Mladic rade za istu stvar.
deki-the-boy deki-the-boy 13:18 12.07.2012

Re: .

Па не иду ни мени.
Такође ми не иде да Тому неко тамо зове.
Ценим да се на таква места иде само по позиву...

Tako je
sevarlica sevarlica 14:52 12.07.2012

Re: .

deki-the-boy
Pa ZĐ se više puta sastajao sa Mladićem i Karadžićem nego Toma

A sto li je onda Toma prelepljivao "Bulevar Zorana Djindjica" sa Mladicevim slikama ako su njih dvojica bili tako dobri "ortaci" i cesto se sastajali? Verovatno nije dobro procenio da Djindjic i Mladic rade za istu stvar.


Zato što je imao višak lepka za tapete!?!?
deki-the-boy deki-the-boy 15:23 12.07.2012

Re: .


Zato što je imao višak lepka za tapete!?!?


Neko je trebao da mu kaze da udisanje lepka izaziva haluscinacije, ali sada je kasno "navukao" se vec.
sevarlica sevarlica 16:42 12.07.2012

Re: .

deki-the-boy

Zato što je imao višak lepka za tapete!?!?


Neko je trebao da mu kaze da udisanje lepka izaziva haluscinacije, ali sada je kasno "navukao" se vec.


Misliš, umislio da je predsednik Srbije... a ne to se stvarno desilo,
deki-the-boy deki-the-boy 17:13 12.07.2012

Re: .

umislio da je predsednik Srbije


Dok se bavio seckanjem i lepljenjem postera svojih idola (mislim da tada uveliko nije bio tinejdzer iako to vise prilici tinejdzerima) nije jos uvek bio predsednik. Sada jeste predsednik i nije nista umislio ali meni se to uopste ne svidja, mislim da imam pravo na to zar ne?
sevarlica sevarlica 23:01 12.07.2012

Re: .

Sada jeste predsednik i nije nista umislio ali meni se to uopste ne svidja, mislim da imam pravo na to zar ne?


Naravno da imaš pravo, samo što je moje drugačije, a i ja imam isto pravo

deki-the-boy deki-the-boy 00:30 13.07.2012

Re: .

a i ja imam isto pravo


Pa naravno, za to smo se valjda i izborili 5.oktobra da svi imamo pravo na misljinje, samo je problem sto je to jedino zasta smo se izborili ali opet malo li je. Nadam se da ce tvoj "izbor" biti bolji i demantovati moje misljenje. Vreme ce pokazai.
angie01 angie01 16:04 11.07.2012

najvise je slep onaj koji ne zeli da vidi!

to slepilo drzi ceo bivsi yu prostor u mraku!

Dzaba vam bilo sve, ako u ruci izvadjenoj iz zemlje na fotografiji u vrhu teksta, niste prepoznali coveciju, nego vam reakcija zavisi od toga, zbog koje vere je pretvcorena u kosti!
alexlambros alexlambros 16:11 11.07.2012

Re: najvise je slep onaj koji ne zeli da vidi!

to slepilo drzi ceo bivsi yu prostor u mraku!


verovatno mi neces verovati ... ali se potpuno slazem sa tobom
angie01 angie01 16:27 11.07.2012

Re: najvise je slep onaj koji ne zeli da vidi!

alexlambros
to slepilo drzi ceo bivsi yu prostor u mraku!verovatno mi neces verovati ... ali se potpuno slazem sa tobom


verujem, a znam i na koji nacin, posle onog tvog ........ bloga, napisanog povodom dana zrtava u Sarajevu!

To je tuzno razmisljanje, najblaze receno!

Ja se npr slazem, da su Hrvati lagano prosli sa svojim zlocinima u II. sv. ratu!


Slazem se da nevine zrtve i sa drugih strana treba oplakati, ( kao sto je ucinjeno u Sarajevu-oplakani su svi gradjani tog grada, bez obzira na veru), i da se obelezi, da se ne zaboravi i osude krivci, ali ne tako sto se proziva, kada se govori o nekom drugom zlocinu, da se uporedjuje, da se negira!

Niko ne sprecava Srbe da organizuju dan za svaki zlocin za koji smtaraju da treba, da pisu o cinjenicama o Jasenovcu i kako je tu zaobidjena adekvatna reakcija sveta, ali ne kao vecito negiranje i pokusaji poravnavanja, sa nekim drugim, na zalost jednako krvavim i bestijalnim zlocinima, koje su pocinili!
alexlambros alexlambros 16:31 11.07.2012

Re: najvise je slep onaj koji ne zeli da vidi!

kao sto je ucinjeno u Sarajevu-oplakani su svi gradjani tog grada, bez obzira na veru


pratili smo razlicite medije onda ... jer ja sam svuda citao i slusao (ukljucujuci FR TV) o "zrtvama srpskih agresora", dok je iole upucenom bilo jasno da je medju onim stolicama bilo par hiljada srpskih
alexlambros alexlambros 16:32 11.07.2012

Re: najvise je slep onaj koji ne zeli da vidi!

da pisu o cinjenicama o Jasenovcu i kako je tu zaobidjena adekvatna reakcija sveta


ja to cinim ...
susrecem se sa potpuno neverovatnim reakcijama i optuzbama za sirenje nacionalne i verske mrznje
predatortz predatortz 16:34 11.07.2012

Re: najvise je slep onaj koji ne zeli da vidi!

dok je iole upucenom bilo jasno da je medju onim stolicama bilo par hiljada srpskih

I to isključivo civila. Tri rođaka moje pokojne majke su ubijena u Pofalićima. Ubili ih jarani onog lepuškastog pevača na čije se koncerte u Beogradu išlo u buljucima...
angie01 angie01 16:36 11.07.2012

Re: najvise je slep onaj koji ne zeli da vidi!

pratili smo razlicite medije onda


necu da se vracam tamo i trazim, mislim da ti je i linkovano sta je pisalo u stampi, a na ovim tv stanicama je svuda preneteo isto-prosto nije bilo razloga da to bude drugacije!

..e sad, ko je drzao grad po opsadom 4 godine, to je valjda druga stvar-dan secanja na zrtve Sarajeva je bio za sve, kako je jedino i normalno!
Filip2412 Filip2412 16:42 11.07.2012

Re: najvise je slep onaj koji ne zeli da vidi!

alexlambros
susrecem se sa potpuno neverovatnim reakcijama
jel ima i onog: " ...a sta su oni nama radili!"
predatortz predatortz 16:43 11.07.2012

Re: najvise je slep onaj koji ne zeli da vidi!

.e sad, ko je drzao grad po opsadom 4 godine, to je valjda druga stvar-dan secanja na zrtve Sarajeva je bio za sve, kako je jedino i normalno!


Dadada

Ali nisu svi građani Sarajeva poginuli od granata. Neki su vođeni na Kazane samo zbog toga što su Srbi. Nije ih spasila ni činjenica da su bili lojalni građani, da nisu hteli da napuste svoje domove i radna mesta. Samim tim, priznali su i legitimitet Alijine vlasti. Jedini greh im je bio to što su Srbi! Nisam video da je na tom danu sećanja neko ukazao i na njih.
milisav68 milisav68 17:09 11.07.2012

Re: najvise je slep onaj koji ne zeli da vidi!

angie01

..e sad, ko je drzao grad po opsadom 4 godine, to je valjda druga stvar-dan secanja na zrtve Sarajeva je bio za sve, kako je jedino i normalno!

Bilo bi normalno da su uradili popis stanovništva BIH.


zemljanin zemljanin 17:25 11.07.2012

genocid i ostalo

Prvi dokumentovan ili zapisan genocid nalazi se u jednoj prilično popularnoj zbirci priča i pesama i drugih umotvorina ... krenuli oni tako iz Egipta u "obećanu zemlju" koja je u datom trenutku već imala stanovništvo. I šta će oni, sete se šta im je to "onaj" dozvolio pa "očistiše" i muškrace i ženu i decu ... znači kompletno čiščenje terena ... nešto ne vidim da neko zabranjuje tu knjigu ili da se na bilo koji način ograđuje od tih dešavanja već, suprotno, veliki procenat današnje populacije zna o kome govorimo ali ne zna koji su to narodi "očiščeni" ... dakle to je slika našeg sveta.

U Srebrenici ili bilo kom drugom mestu zločina su ljudi sa Imenom i Prezimenom počinili krivilno delo. I meni je to jedini relevantan podatak. Nisam osuđivao Hrvate ili bilo koje druge narode za nešto što su neki njihovi sunarodnici radili ili uradili. Isti princip važi i ovde. Prema tome onaj ko iskreno želi da ode i "pokloni se" - njegova stvar ali da to radi u moje ime, morao bi da definiše svoje razloge. Ako ide tamo u ime nacije i države da bi prisustvovao obeležavanju i sećanju na žrtve, nemam ništa protiv. Ako ide da se izvinjava, ja pitam zašto ako se zna tačno ko je te zločine počinio. Ako se izvinjava u njihovo ime, to je druga stvar. Nisu svi Nemci bili fašisti, niti svi Hrvati ustaše pa ne očekujem da mi se (nama) izvinjava predsednik Nemačke ili Hrvatske.

Nekako bih i razumeo najbliže rođake počinioca koji se nekako osećaju odgovrnim a i to je više u zoni "očekivanja" nego što je zasnovano na opravdanosti. Svako od nas odgovara za svoja dela i nedela. Niko drugi ne može da to preuzme na sebe.
dragan7557 dragan7557 17:46 11.07.2012

Re: genocid i ostalo

zemljanin 18:25 11.07.2012
genocid i ostalo
Prvi dokumentovan ili zapisan genocid nalazi se u jednoj prilično popularnoj zbirci priča i pesama i drugih umotvorina ... krenuli oni tako iz Egipta u "obećanu zemlju" koja je u datom trenutku već imala stanovništvo. I šta će oni, sete se šta im je to "onaj" dozvolio pa "očistiše" i muškrace i ženu i decu ... znači kompletno čiščenje terena ... nešto ne vidim da neko zabranjuje tu knjigu ili da se na bilo koji način ograđuje od tih dešavanja već, suprotno, veliki procenat današnje populacije zna o kome govorimo ali ne zna koji su to narodi "očiščeni" ... dakle to je slika našeg sveta.



cerski
bluestar bluestar 20:22 11.07.2012

Amanet



Turski premijer Tajip Erdogan izjavio je danas da mu je Alija Izetbegović ostavio "Bosnu u amanet". "Rekao mi je u bolnici: Bosna je ostavština Osmanlija", kazao je Erdogan.

Erdogan je napomenuo kako je njegov zamjenik Bekir Bozdag danas prisustvovao komemoraciji u Srebrenici.

"Bosna i Bošnjaci su ostavljeni nama u amanet. Učinit ćemo sve što je u našoj moći kako bi se uspostavili mir, sigurnosti i blagostanje u Bosni i Hercegovini”, poručio je Erdogan.

Klix.ba




Ovi su otvorili karte, vise ni ne kriju aspiracije da uredjuju stvari na Balkanu. Jos jedan dokaz zasto je interes Srbije da zajedno sa BiH udje u EU. Samo su nam oni trebali da "amanetuju" po Balkanu. Bivsi predsednik se bas potrudio da im da legitimitet svojim bespotrebnim sastankom sa Silajdzicem u Istanbulu, pod Erdoganovim pokroviteljstvom.
princi princi 20:33 11.07.2012

Re: Amanet

Ovi su otvorili karte, vise ni ne kriju aspiracije da uredjuju stvari na Balkanu. Jos jedan dokaz zasto je interes Srbije da zajedno sa BiH udje u EU. Samo su nam ovi trebali da "amanetuju" po Balkanu. Bivsi predsednik se bas potrudio da im da legitimitet svojim bespotrebnim sastankom sa Silajdzicem u Istanbulu, pod Erdoganovim pokroviteljstvom.

A kad su to krili? Da je bilo sreće i da smo ostali deo Otomanske imperije sigurno bi nas bio koji milion više, ne bi se baktali sa ovim lokalnim dahijama koje danas imamo, stalno bi kukali kako smo deo Evrope (kao Slovenci u exYU), kukali bi na varvare iz Konstantinopolja (ne bi čak ni zvali Istanbul), održavali bi referendume svakih 5 godina, busali se u grudi junačke, Turci bi nas fajtali s lovom da ostanemo, a Švabe da se otcepimo. Eh...
bluestar bluestar 21:04 11.07.2012

Re: Amanet

Obozavam kad premijer zemlje koja negira genocid nad Jermenima prica o genocidu u BiH. Pa kad jos podrzava Kosovo i pravo "kosovara" na samoopredeljenje, a u isto vreme tamani kurdski narod koji je pred istrebljenjem u njegovoj "demokratskoj" zemlji.
Budimac Budimac 22:06 11.07.2012

Re: Amanet


bluestar
Obozavam kad premijer zemlje koja negira genocid nad Jermenima prica o genocidu u BiH. Pa kad jos podrzava Kosovo i pravo "kosovara" na samoopredeljenje, a u isto vreme tamani kurdski narod koji je pred istrebljenjem u njegovoj "demokratskoj" zemlji.

Volim kad neko lupeta o stvarima o kojima nema pojma. Aj da se saglasim sa prvom i prvom polovinom druge rečenice, ali ovo o istrebljenju je mega-bullshit. Znaš li ti koliko ima Kurda u Turskoj?

Taj premijer je dobio (i) treće izbore zahvaljujući kurdskim glasovima. Verovatno su Kurdi shizofreni pa glasaju za onog koji ih "istrebljuje".

Uzgred, kada tako mnogo znaš o kurdskom pitanju verovatno znaš ko je Lejla Zana? (odgovor može i na PP, da ne trolujemo ovde)
bluestar bluestar 22:54 11.07.2012

Re: Amanet

Budimac
Aj da se saglasim sa prvom i prvom polovinom druge rečenice, ali ovo o istrebljenju je mega-bullshit. Znaš li ti koliko ima Kurda u Turskoj?




Mislim da ih ima oko 15%. Metodi borbe Kurda su jako slicni metodima koje je Uck primenio na KiM (ubistva turskih vojnika, policajaca, drzavnih cinovnika iz zasede), pa me jos vise cudi zasto Erdogan licemerno podrzava nezavisnost KiM (priznali medju prvima) dok se u isto vreme sa svojim pobunjenicima surovo obracunava.
Budimac Budimac 23:40 11.07.2012

Re: Amanet

bluestar
Budimac
Aj da se saglasim sa prvom i prvom polovinom druge rečenice, ali ovo o istrebljenju je mega-bullshit. Znaš li ti koliko ima Kurda u Turskoj?



Mislim da ih ima oko 15%. Metodi borbe Kurda su jako slicni metodima koje je Uck primenio na KiM (ubistva turskih vojnika, policajaca, drzavnih cinovnika iz zasede), pa me jos vise cudi zasto Erdogan licemerno podrzava nezavisnost KiM (priznali medju prvima) dok se u isto vreme sa svojim pobunjenicima surovo obracunava.


Pazi, ja sam se složio i sa prvom i sa prvom polovinom druge rečenice.

Petnaest posto od 75 miliona je? I ti zaista misliš da neko radi na "istrebljenju"?

Vidi Bluestar, u tom ratu niskog inteziteta, koji je trajao punu pretposlednju deceniju prošlog veka (1999. PKK je proglasio jednostrano primirje, koje je ukinuo 2005.) i uz sve nepodobštine počinjene od Turske armije je do danas izgubljeno 40.000 života (na obe strane). Dakle, čak i da apstrahujemo (prilično) revolucionarne promene, baš u odnosu na kurdsko pitanje* koje se ovde dešava od 2002. (a o kojima ti očigledno ne znaš ništa, jer operišeš sa stereotipima) ne možemo govoriti o "istrebljenju", a to je reč na koju sam reagovao.

Pitao sam te da li znaš ko je Lejla Zana? Odgovor je -- posle Abdule Odželana najkarizmatičnija liderka turskih Kurda (i poslanik u turskom parlamentu). Elem, pitanje je, naravno, bilo provokativno (iskreno, nisam očekivao da znaš odgovor), da bih mogao da plasiram ovu (dosta svežu) informaciju i malo poljuljam te tvoje stereotipe.

Leyla Zana stands by Erdoğan remarks in spite of BDP reaction

---------------
* A to zapravo i nije kurdsko pitanje, nego pitanje PKK-a (rekoh, Erdoan dobija mnoooogoooo više kurdskih glasova od predstavnika političkog krila PKK-a, poslednja emanacija je BDP, kojoj i Lejla Zana pripada)

P.S. Ja razumem želju i potrebu za analogijama i paralelama, ali prave (analogije i paralele) u istoriji su veoma retke. Osim nekih vrlo opštih pojava (tipa ustanak, terorizam, nasilje itd.) KiM i nazovimo ga za ove potrebe "turskim Kurdistanom" nemaju mnogo dodirnih tačaka.
solanik solanik 09:55 12.07.2012

Re: Amanet

Pozdrav Bojane,

Sve si lijepo obrazlozio i slazem se s tobom, da o nekom "istrebljenju" Kurda u Turskoj nije moglo biti govora, ali mnogo vazniji bi bio tvoj komentar na ono sto Turski zvanicnici izjavljuju glede Kosova i Bosne. Da li je to po tebi licemjerno ili ne?
sevarlica sevarlica 11:00 12.07.2012

Re: Amanet

bluestar


Turski premijer Tajip Erdogan izjavio je danas da mu je Alija Izetbegović ostavio "Bosnu u amanet". "Rekao mi je u bolnici: Bosna je ostavština Osmanlija", kazao je Erdogan.

Erdogan je napomenuo kako je njegov zamjenik Bekir Bozdag danas prisustvovao komemoraciji u Srebrenici.

"Bosna i Bošnjaci su ostavljeni nama u amanet. Učinit ćemo sve što je u našoj moći kako bi se uspostavili mir, sigurnosti i blagostanje u Bosni i Hercegovini”, poručio je Erdogan.

Klix.ba




Ovi su otvorili karte, vise ni ne kriju aspiracije da uredjuju stvari na Balkanu. Jos jedan dokaz zasto je interes Srbije da zajedno sa BiH udje u EU. Samo su nam oni trebali da "amanetuju" po Balkanu. Bivsi predsednik se bas potrudio da im da legitimitet svojim bespotrebnim sastankom sa Silajdzicem u Istanbulu, pod Erdoganovim pokroviteljstvom.


Pa šta si mislio, da će BiH, Srbija, CG, MK da uđu u EU pre Turske. Mi smo Turskoj satisfakcija od strane EU, pošto Tursku NIKADA neće primiti u istu.
lakipingvin lakipingvin 11:27 12.07.2012

Re: Amanet

pitanje je, naravno, bilo provokativno (iskreno, nisam očekivao da znaš odgovor), da bih mogao da plasiram ovu (dosta svežu) informaciju i malo poljuljam te tvoje stereotipe.


Politika je to Boki ne treba se nervirati zbog njih nisu vredni tvojih zivaca...bluestar ima odlicnu paralelu samo se bojim da zakljucke ne bi mogli svi da svare ili je bolja rec ne bi hteli...


Leyla Zana, has denied that she ever said that the Turkish PM Erdogan will solve the Kurdish Q and told Hawlati that the Turkish newspaper has edited her statements ."The Kurdish Question can easily be solved if there was a wish/will toward that end. But the reality is, is that Erdogan does not want to do that", said Zana.
Budimac Budimac 07:42 13.07.2012

Re: Amanet

solanik
Pozdrav Bojane,

Sve si lijepo obrazlozio i slazem se s tobom, da o nekom "istrebljenju" Kurda u Turskoj nije moglo biti govora, ali mnogo vazniji bi bio tvoj komentar na ono sto Turski zvanicnici izjavljuju glede Kosova i Bosne. Da li je to po tebi licemjerno ili ne?

Apsolutno jeste. Nikad nisam branio taj deo turske politike.

lakipingvin
pitanje je, naravno, bilo provokativno (iskreno, nisam očekivao da znaš odgovor), da bih mogao da plasiram ovu (dosta svežu) informaciju i malo poljuljam te tvoje stereotipe.


Politika je to Boki ne treba se nervirati zbog njih nisu vredni tvojih zivaca...bluestar ima odlicnu paralelu samo se bojim da zakljucke ne bi mogli svi da svare ili je bolja rec ne bi hteli...


Leyla Zana, has denied that she ever said that the Turkish PM Erdogan will solve the Kurdish Q and told Hawlati that the Turkish newspaper has edited her statements ."The Kurdish Question can easily be solved if there was a wish/will toward that end. But the reality is, is that Erdogan does not want to do that", said Zana.


Ne mislim da je to dobra paralela. Postoje ogromne i suštinske razlike.

Znam za taj "demantij". Na žalost (propagandista, ovog puta kurdskih), postoji ovde i TV, a postoji i sled događaja. Lejla Zana se ubrzo po ovoj izjavi sastala sa Erdoanom (a prethodno sa Kiličdaroluom, liderom CHP.a). Nešto vrlo zanimljivo se dešava iza zavese. Uporedo sa ovom izjavom Zane, Murat Karajilan (komnadant PKK-a tamo u Kandil masivu) je dao intervju turskom dnevniku Radikal (nema na engleskom) u kome takođe šalje neke mirovnjačke signale. Istovremeno je PKK (ili 'PKK' to ne možemo znati) povećao aktivnosti i to iz Sirije. Čini se da postoji pukotina u PKK-u (otud i podeljenost oko Lejline izjave).

U svakom slučaju, meni se čini da ključ turskog brljanja oko Sirije leži u tome (uz naravno, druge faktore). No, za sada na osnovu informacija koje su u javnosti, teško je (bar meni) stvoriti potpuno jasnu sliku o tome šta se zaista dešava.
Nikola Knežević Nikola Knežević 21:01 11.07.2012

Ljudi smanjite tenzije malo

Nisam stigao da pročitam sve komentare, ali sam primetio da ih je bilo više od 200 a sada 130. Moderacija B92 je obrisala skoro 80 komentara što znači da je dijalog otišao u neželjenom pravcu i poprimio neukusan ton. Molim Vas da obratite pažnju na izbor reči i ne vređate sagovornika.
Supermod Supermod 22:24 11.07.2012

Obaveštenje


Moderacija je obrisala veliki trol koji se u celini odnosio na Hrvatsku i pretio da se pretvori u diskusiju o dogadjajima iz II svetskog rata.

Molimo vas da ne komentarišete obaveštenje.
Kraja Kraja 22:25 11.07.2012

...jos jedna koska...

http://www.veteranstoday.com/2012/07/02/nato-tied-to-muslim-slaughter-at-srebrenica/

...dok se mi svadjamo, gadjamo poluistinama, polulazima, dok nam poturaju "istine", racke, helene rante, walkere, dok smo mi genocidni, a oni imaju samo kolateralne stete...
...dok neki zive od tudje smrti...
...dok je jedino casno biti vojnik u americkoj vojsci, a svi ostali su ratni zlocinci...
...dok kragujevca nije bilo 7 vec samo 2.6K, jasenovca nije bilo 700 vec samo 70K...
...dok nam se deca kurvaju za uzinu po skolama u srbiji...
...imam utisak da nam neko uporno gura puske u ruke, dok masovnom ubici pevaju pesmu koju mrzi i smatraju da je to najveca osveta koju moze da dozivi...
...sta ja da podvucem ispod mojih 60...???
Colin_bgd Colin_bgd 23:33 11.07.2012

Dosao sam da ti kazem da odlazim...

Predsednik Srbije bi trebalo da ide redovno u Srebrenicu dokle god se u srpskoj javnosti ne zapati svest da smo mi (drzava Srbija) taj rat (ili te ratove) devedesetih izgubili. Da smo porazeni kao Nemacka dva puta u XX veku, kao Napoleon u Rusiji, kao spanska Armada, kao USA u Vijetnamu, kao Francuska u Alziru, kao...

Ali, kao sto je opste poznato, posto mi ne priznajemo ni poraz od pre 600 godina na Kosovu, male su sanse da ovaj od pre samo dve decenije dopre do onog dela DNK koji, u stvari, i nemamo...
niccolo niccolo 06:31 12.07.2012

Re: Dosao sam da ti kazem da odlazim...

Predsednik Srbije bi trebalo da ide redovno u Srebrenicu dokle god se u srpskoj javnosti ne zapati svest da smo mi (drzava Srbija) taj rat (ili te ratove) devedesetih izgubili.

Ja bih na ovom mestu ponovio svoja gornja pitanja. Znači:

Kom procentu populacije treba da se zapati svest? Plus, kako će se utvrđivati da li je svest zapaćena dovoljnom procentu ljudi, hoće li to biti slobodna procena, istraživanje neke agencije, referendum?*


* Pojašnjenje radi pravilnog razumevanja mog komentara: Da li će predsednik da ide u srebrenicu ili neće me lično ne zanima, samo pokušavam da svhatim mehanizam kojim će se sprovesti ideja - kako utvrditi kada treba (odnosno možda bolje reći kada je ok) prestati s odlaskom.
Filip2412 Filip2412 07:21 12.07.2012

Re: Dosao sam da ti kazem da odlazim...

kako utvrditi kada treba (odnosno možda bolje reći kada je ok) prestati s odlaskom.
Precednik je lepio Mladic plakate. Mislim da smo daleko od trenutka da predsednik ode u Srebrenicu a kamoli da prestane. Ono sto je Tadic iso se i ne racuna jer je ocigledo to radio na svoju ruku a ne zato sto ima podrsku za to u Srbiji.
niccolo niccolo 08:35 12.07.2012

Re: Dosao sam da ti kazem da odlazim...

Ono sto je Tadic iso se i ne racuna jer je ocigledo to radio na svoju ruku a ne zato sto ima podrsku za to u Srbiji

Šta podrazumevaš pod ne računa se? Mislim nije to jedina stvar koju su razni političari radili a da nemaju podršku u svojoj zemlji, pa me zanima u kom smislu se ne računa?
registry_machine registry_machine 08:46 12.07.2012

Re: Dosao sam da ti kazem da odlazim...

Predsednik Srbije bi trebalo da ide redovno u Srebrenicu dokle god se u srpskoj javnosti ne zapati svest da smo mi (drzava Srbija) taj rat (ili te ratove) devedesetih izgubili. Da smo porazeni kao Nemacka dva puta u XX veku, kao Napoleon u Rusiji, kao spanska Armada, kao USA u Vijetnamu, kao Francuska u Alziru, kao...

Zaista, ovo je neznanje koje bas bode oci, a sajber prostor je mesto gde mogu da se popune rupe u obrazovanju ali ne i bezdani neupucenosti... Koliko je to procentualno zivelo Francuza u Alziru ili Rusiji, koliko Amerikanaca u Vijetnamu pa da se kolonijalni ili intervenisticki ratovi poistovecuju sa gradjanskim ratom u bivsoj Jugoslaviji?
Srbija jeste porazena, tu nema sta da se priznaje. Pravo pitanje je da li je Srbija tokom svoje duge istorije uspevala da povrati i nadoknadi izgubljeno?
Colin_bgd Colin_bgd 10:14 12.07.2012

Re: Dosao sam da ti kazem da odlazim...

Zaista, ovo je neznanje koje bas bode oci...

A mozda nije u pitanju neznanje, mozda su samo tvoje oci nakrivo...

Pravo pitanje je da li je Srbija tokom svoje duge istorije uspevala da povrati i nadoknadi izgubljeno?

Zbog zamisljenosti nad ovakvim "pitanjima" i ne primecujemo sta se desava, a jos manje pokusavamo da razumemo zasto se bilo sta uopste i desi...
freehand freehand 10:33 12.07.2012

Re: Dosao sam da ti kazem da odlazim...

Zbog zamisljenosti nad ovakvim "pitanjima" i ne primecujemo sta se desava, a jos manje pokusavamo da razumemo zasto se bilo sta uopste i desi...

Tako Koline, još dve ovakve i neće znati ni kako se zove!
Oposum rulez!
wukadin wukadin 12:03 12.07.2012

Re: Dosao sam da ti kazem da odlazim...

Ali, kao sto je opste poznato, posto mi ne priznajemo ni poraz od pre 600 godina na Kosovu, male su sanse da ovaj od pre samo dve decenije dopre do onog dela DNK koji, u stvari, i nemamo...


Vladimir Beba Popovic mora da se ponosi kad vako nesto procita...
Filip2412 Filip2412 15:58 12.07.2012

Re: Dosao sam da ti kazem da odlazim...

niccolo
Ono sto je Tadic iso se i ne racuna jer je ocigledo to radio na svoju ruku a ne zato sto ima podrsku za to u Srbiji

Šta podrazumevaš pod ne računa se? Mislim nije to jedina stvar koju su razni političari radili a da nemaju podršku u svojoj zemlji, pa me zanima u kom smislu se ne računa?
Narod izabro Nikolica koji lepio Mladic plakate koliko juce. Zar se nije narod time malo pokakio na Tadiceve odlaske u Srebrenicu i prakticno rekao da se ti Tadicevi odlasci "ne racunaju"?

OK, malo sam cinican, al jebga, tesko da bilo ko iz okruzenja moze drugacije gledati na stvari.
bluestar bluestar 15:15 12.07.2012

Re: Preko Drine

Naser Orić klanjao dženazu u Potočarima

Ratni komandant Srebrenice Naser Orić prisustvovao je danas obilježavanju 17. godišnjice genocida u Srebrenici, te dženazi i ukopu 520 žrtava genocida u tom gradu, saznaje agencija "Anadolija".

Time se ispunila želja legendarnog komandanta 28. divizije Armije Republike Bosne i Hercegovine da prisustvuje dženazi u Potočarima.

dnevniavaz.ba




"Legendarni komadant" je ratni zlocinac, jedan od najvecih krivaca za srebrenicku tragediju. Da ima i malo srama, ne bi se pojavio da svojim prisustvom oskrnavi oprostaj od zrtava. Inace ta "legenda" koja je ubijala civile po srpskim selima u okolini Srebrenice, pobegao je kao mis sa megdana kad je VRS krenula u akciju. Ostavio je borce i narod i zbrisao brzinom munje. To su ti "legendarni komadanti" iz ratova devedesetih. Bilo ih je na svim stranama.
blogovatelj blogovatelj 14:48 12.07.2012

Ne mogu da se otmem utisku

Da bi oni koji ovde zestoko kritikuju Tomin neodlazak u Srebrenicu njegov odlazak tamo tumacili vrhunskim licemerstvom.
deki-the-boy deki-the-boy 17:32 12.07.2012

Re: Ne mogu da se otmem utisku

Da bi oni koji ovde zestoko kritikuju Tomin neodlazak u Srebrenicu njegov odlazak tamo tumacili vrhunskim licemerstvom.


Upravu si, sta god da uradi nece biti dobro. Ako ode u Srebrenicu ja cu ga licno kritikovati jer smatram da je licemerno klanjati se zrtvama cijeg je dzelata do juce glorifikovao.
Ako ne ode a nece, znaci da je i dalje zakleti nacionalista, sto mislim da jeste u dubini duse ali je lakse doci do fotelje ako umesto zardjale kasike za uvo zadenes zastavu EU.
Sam je sebe doveo u kontradiktornu situaciju jer je za 20 godina politicke karijere prosao sve faze transformacije od cetnickog vojvode do ovoga sto je sad.
Filip2412 Filip2412 17:52 12.07.2012

Re: Ne mogu da se otmem utisku

Sam je sebe doveo u kontradiktornu situaciju jer je za 20 godina politicke karijere prosao sve faze transformacije od cetnickog vojvode do ovoga sto je sad.
Ono sto je meni u politici najfascinantnije, je koliko daleko u "izdaji" nacionalnih ciljeva desnicari mogu da odu i da im od strane naroda bude oprosteno.

Videces da ce Toma "prodati Kosovo" - vec je poceo izjavom da on nikada nece biti predsednik u Pristini. Dok je bio predsednik, Tadic se nije usudjivao da tako nesto izjavi, a da jeste bio bi napadnut od strane raznoraznih nacionalistickih partija i masovno napljuvan u narodu.

Takodje, ne bi me zacudilo da na kraju i sa Bosnom ostvari bolju relaciju nego sto je to uspeo Tadic. SNS su vec rekli da apsolutno postuju BIH kao nezavisnu zemlju. Politika je cudo, da ne kazem nesto gore, a na Balkanu je to karikirano do ludila. Juce lepio Mladic plakate vec sutra me ne bi cudilo da agituje za Srbiju u NATO paktu, zivi bili pa videli.

Imate i primer slicnog fenomena u susedstvu: Srpska stranka u Hrvatskoj ima mnogo bolju saradnju sa HDZ nego sa levicarskim strankama.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana