Društvo

Istinita laž

mikele9 RSS / 26.08.2012. u 10:03

istina-o-lazima-kako-zasto-i-koliko-se-cesto-njima-sluzimo-504x335-20110518-20110506160342-df9e8956f610d671a3956efbfc7087ef.jpg 

ili lažna istina? Šta je šta i kako se snaći u ovom zavrzlamnom kalamburu? Da li laž može ikad da bude istina ili istina da bude lažna? Da li je poluistina laž, da li je polulaž istina?  Da li u ovom slučaju važi ono: Smiješane, najlakše se piju. Odavno je ofucano: Da nema laži, ne bismo znali šta je istina. Istina je da ima tako i toliko dobrih laži, koje je veoma teško razlikovati od istine. Kao što je laž da je istina samo jedna. Možemo li smatrati lažju ili istinom Orsonovo dramatično čitanje Rata svetova H.Dž. Velsa, koje je za rezultat imalo masovnu histeriju američkog radio pučanstva? A Odisejev konj? Laokon je znao da je to lažnjak ali ga je malo ko od Trojanaca slušao. Uzgred, ono sa zmijama i davljenjem njega i oba mu sina, je Apolonovo delo, tucao Laokon svoju ženu pod Apolonovim kipom i ovaj se grrrrrdno uvredio!

Ivo Andrić u priči Baron piše: I tu se negde dešava da njegov govor nehotice i neprimetno, bez smisla i potrebe, napusti sivu i tvrdu podlogu istine. Reči počnu da se krešu i pale jedna o drugu i da osvetljavaju neke vidike za koje do tog trena nije ni slutio da postoje....I što se više udaljuje od istine, razgovor mu biva sve draži i prijatniji, oseća ga kao slast u uglovima usana i ta slast raste, raste - izgleda da će sad, evo, doći do vrhunca i celo to proizvoljno maštanje pretvoriti u remek delo laži, u - istinu.

Stotinu puta ponovljena laž postaje istina, pripisuje se Jozefu Gebelsu, uz Apostola Pavla najvećeg propagandistu u Istoriji čovečanstva. Poznata je anegdota kad je J. Gebels pozvao na sastanak novinare vodećih Rajh novina i časopisa. Uzeo je jedne i na glas pročitao: Naša slavna Luftvafe oborila je 200 britanskih aviona. Zapitao ih je: I koja bi budala poverovala u ovo? Ako hoćete da vam građani veruju, onda napišite 189 ili 194 aviona, nikad nemojte stavljati okrugle cifre. A šta da kažemo o tome da je on iako fizička kreatura od čoveka, najubedljivije moguće govorio o uzvišenoj Arijevskoj nemačkoj rasi! I verovali su mu, jbt!

Kad neistinu kažete preko plota, to je kleveta; kad je kažete preko organizacije, onda je to mišljenje, reči su umnog Vladimira Bulatovića Vib-a iz vremena kada to nije bilo lako izreći!

Lakše je istinu udariti po licu, nego je pogledati u lice, kaza Gete.

San je laža a Bog je istina, napisa Vladika Rade Petrović, poznatiji kao Njegoš. S ovim se pored Frojda ne bi složili mnogi pre i posle njega. Pre svih, Ja bosiok sadim , meni Fridrih NIČE. Naravno, ovo je iščupak, u kontekstu ima opravdanja.

Ko mnogo govori, ili mnogo zna ili mnogo laže. Rumunska poslovica.

Laž obično ubija prijateljstvo a istina ljubav. Servantes

Lepe reči nisu istinite, istinite reči nisu lepe. Lao Ce

Mors ultima ratio (Smrt je poslednja istina). Latinska poslovica

Šta može hladna i gola istina protiv blistavih čari laži. Anatol Frans

Postoje tri vrste laži: Laž, besramna laž i statistika. Dizraeli

Ima ljudi koji lažu samo zato da bi lagali. Blez Paskal

Istina koja nije izrečena u pravo vreme, gora je od laži. Turgenjev

Zarazna je i razorna moć laži. Ivo Andrić

Ko se opredeli za laž, mora imati dobro pamćenje. Lord Bajron

Najokrutnije laži često su izrečene ćutanjem. Stivenson

Najviše se laže u ljubavi, lovu i u predizbornoj kampanji. Čerčil

Mnogo sjajnih ljudi i naroda se vekovima bavilo odnosom istine i laži ali osim što izrekoše svoje stavove ili ih pretočiše u poslovice, ništa u biti, srži, suštini...ne uradiše, ne pomeriše stvar ni za jotu. A i kako bi, kad jedna bez druge ne mogu postojati. Ako apstrahujemo notorne lažove, koji lažu samo da bi lagali, siguran sam da nema osobe na zemaljskom šaru koja nije makar jednom izrekla laž. Ja jesam! Nikad da bih nekome naudio ili nekoga povredio, samo da bih okitio sivu i tvrdu podlogu istine, kako to reče/napisa Ivo Andrić. Ustvari, do pre 37 godina, kad sretoh osobu koja na moje zaprepašćenje nije lagala! Uvek i uvek samo istina i to u lice. Ljubav učini te se i ja privoleh carstvu nelaganja. Nije bilo lako, đavo mi je neprestano duvao u uvo: Nakiti, pozlati, ušareni, dosoli....istina je tako dosadna, suva, ispošćena... ne dadoh se, ako i ne govorim uvek istinu, sigurno ne lažem!

P.S. Draga moja Margita, evo držim se obećanja koje sam ti dao, ne pišem onakve tekstove. Znam da si u pravu, izlišno je lajati jer njihovi karavani prolaze li prolaze. Na kraju kao zahvalnost, darujem ti: Govoriti iskreno često je najveća pustolovina. Direnmat



Komentari (83)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 10:15 26.08.2012

PRVA!

Jelica Greganović Jelica Greganović 10:18 26.08.2012

A gde je

on čije drugo ime je Laž?

mikele9 mikele9 11:55 26.08.2012

Re: PRVA!

Za PRVU

mikele9 mikele9 11:58 26.08.2012

Re: A gde je

on čije drugo ime je Laž?

Evo ga, pošto je postao Master, sprema doktorat


Jelica Greganović Jelica Greganović 18:27 26.08.2012

Re: PRVA!

Hvala, dobro moj druže
margos margos 10:29 26.08.2012

Eeee, Miškoci :)

Znaš i sam da sve što napišeš, pročitam. I nije mi zbog mene, da pišeš 'ovakve ili onakve', već zato što u ovakvim više kažeš, a i bolje za tebe. A najvolela sam ona tvoja sećanja iako - da budem u skladu s temom - mislim da si ponekog lika iz onih priča zakitio i učinio privlačnijim no što je stvarno bio.

Negde sam pročitala istraživanje, da svako od nas dnevno izgovori 17 laži. Pokušala sam da se nahvatam u tim lažima, i nekad uspem, nekad ne uspem. Vrhunska laž je samoobmana, nju je teško prepoznati, a iz nje niču mnoge druge.

A kao što neznanje nekad može da bude blaženo, nekada i laž, čini mi se, može da obavi zaštitnu funkciju.

Uglavnom, kad je o istini i laži reč, držim se negde između ova dva pravila:
Misli istinu, govori istinu, živi istinu - istina je sloboda!
i
Istina ne sme da služi kao mač!

... pa kol'ko uspem, najbolje što mogu.


Tebi
milisav68 milisav68 10:45 26.08.2012

Re: Eeee, Miškoci :)

margos
A najvolela sam ona tvoja sećanja iako - da budem u skladu s temom - mislim da si ponekog lika iz onih priča zakitio i učinio privlačnijim no što je stvarno bio.


A mene je slagao da će ih biti još.


niccolo niccolo 11:05 26.08.2012

Re: Eeee, Miškoci :)

Negde sam pročitala istraživanje, da svako od nas dnevno izgovori 17 laži

Postoje tri vrste laži: Laž, besramna laž i statistika. Dizraeli

bratja_vukojebitj bratja_vukojebitj 11:17 26.08.2012

Re: Eeee, Miškoci :)

Draga moja Margita, evo držim se obećanja koje sam ti dao, ne pišem onakvetekstove. Znam da si u pravu, izlišno je lajati jer njihovi karavani prolaze li prolaze.


Da, da ... ovo je malo blog, malo - terapija.
mikele9 mikele9 12:07 26.08.2012

Re: Eeee, Miškoci :)

Znaš i sam da sve što napišeš, pročitam. I nije mi zbog mene, da pišeš 'ovakve ili onakve', već zato što u ovakvim više kažeš, a i bolje za tebe. A najvolela sam ona tvoja sećanja iako - da budem u skladu s temom - mislim da si ponekog lika iz onih priča zakitio i učinio privlačnijim no što je stvarno bio.

Negde sam pročitala istraživanje, da svako od nas dnevno izgovori 17 laži. Pokušala sam da se nahvatam u tim lažima, i nekad uspem, nekad ne uspem. Vrhunska laž je samoobmana, nju je teško prepoznati, a iz nje niču mnoge druge.

A kao što neznanje nekad može da bude blaženo, nekada i laž, čini mi se, može da obavi zaštitnu funkciju.

Uglavnom, kad je o istini i čaži rel, držim se negde između ova dva pravila:
Misli istinu, govori istinu, živi istinu - istina je sloboda!
i
Istina ne sme da služi kao mač!
... pa kol'ko uspem, najbolje što mogu.


Tebi

Odlično si rekla ovo o samoobmani, često je to laž nad lažima
Znam da si volela moja sećanja i istina je da sam neke likove iz osećanja ljubavi, malo lakirao i ulepšao, ali sam te zatrpavao brzinom svetlosti. Bila si (i dalje si) divna i puna razumevanja, o pomoći da i ne govorim
I ja se i dalje trudim da govorim istinu i samo istinu...pa koliko uspem.
I tebi od mene
mikele9 mikele9 12:11 26.08.2012

Re: Eeee, Miškoci :)


A mene je slagao da će ih biti još

Ja slagao, pobogu Milisave, teške reči! Uskoro ću te (nadam se) obradovati
mikele9 mikele9 12:15 26.08.2012

Re: Eeee, Miškoci :)

Da, da ... ovo je malo blog, malo - terapija.

Da, da....ovo jeste neka vrsta moje lične (za sad) blogterapije
looping looping 11:37 26.08.2012

1

Kao što je laž da je istina samo jedna.

Istina je samo jedna ali moze biti ispricana na vise nacina.
mikele9 mikele9 12:18 26.08.2012

Re: 1

Istina je samo jedna ali moze biti ispricana na vise nacina

Reci mi jednu istinu na svoj način, molim te
looping looping 12:34 26.08.2012

Re: 1

mikele9
Istina je samo jedna ali moze biti ispricana na vise nacina

Reci mi jednu istinu na svoj način, molim te

Ne bih, ali evo jedna indijska prica umesto toga :

"Želeći da steknu neki pojam o slonu, slepi ljudi su odlučili da ga opipaju. Svaki od njih je zauzeo razlicitu poziciju oko slona i opipao ga. Jedan je opipao slonovu surlu i iz toga zaključio da slon izgleda kao neka debela zmija. Drugi je opipao nogu i dobio utisak da slon izgleda poput balvana, dok je treći opipavsi slonovo uvo dobio utisak da slon izgleda kao velika lepeza. Raspravljajući kasnije o izgledu slona, nisu mogli da dođu do zajednickog zadovoljavajuceg rešenja, pa su se posvađali."

Link.
mikele9 mikele9 13:44 26.08.2012

Re: 1

Ne bih, ali evo jedna indijska prica umesto toga :

"Želeći da steknu neki pojam o slonu, slepi ljudi su odlučili da ga opipaju. Svaki od njih je zauzeo razlicitu poziciju oko slona i opipao ga. Jedan je opipao slonovu surlu i iz toga zaključio da slon izgleda kao neka debela zmija. Drugi je opipao nogu i dobio utisak da slon izgleda poput balvana, dok je treći opipavsi slonovo uvo dobio utisak da slon izgleda kao velika lepeza. Raspravljajući kasnije o izgledu slona, nisu mogli da dođu do zajednickog zadovoljavajuceg rešenja, pa su se posvađali."

Znam priču ali ne mora se biti slep. Ti i ja ćemo na svoj način opisati ciglu i oba opisa će biti istinita.
JJ Beba JJ Beba 11:58 26.08.2012

Orson Vels

je 1973.god režirao genijalan film esej F for Fake koji je kod nas preveden kao Istinite laži u kome Orosn takođe postavlja pitanja o istini i laži

evo ga ceo pogledaj ga ako nisi

mikele9 mikele9 12:20 26.08.2012

Re: Orson Vels

je 1973.god režirao genijalan film esej F for Fake koji je kod nas preveden kao Istinite laži u kome Orosn takođe postavlja pitanja o istini i laži

evo ga ceo pogledaj ga ako nisi

Gledao ga i ja 1973! Ludilo od filma, Orson je bio i ostao jedan od naumnijih i najluđih ljudi na svetu
mirelarado mirelarado 13:38 26.08.2012

Re: Orson Vels na savremeni način

После великог мајстора Орсона Велса, ево и савремених, заводљивих варки и обмана, које су могуће захваљујући новим технологијама.

И да кажем још нешто у одбрану лажи: она може, каткад, да буде и благотворна. Сетимо се, на пример, плацебо ефекта. Штетна је и ружна када се руководи неискреношћу, користољубљем, итд...
JJ Beba JJ Beba 13:46 26.08.2012

Re: Orson Vels na savremeni način

И да кажем још нешто у одбрану лажи: она може, каткад, да буде и благотворна. Сетимо се, на пример, плацебо ефекта. Штетна је javascript:;и ружна када се руководи неискреношћу, користољубљем, итд...

ima i ona poetska- lepa si (lep si) si ko laž javascript:;


a beautiful lie

mirelarado mirelarado 13:49 26.08.2012

Re: Orson Vels na savremeni način

lepa si (lep si) si ko laž


Или као грех.
mikele9 mikele9 13:49 26.08.2012

Re: Orson Vels na savremeni način

После великог мајстора Орсона Велса, ево и савремених, заводљивих варки и обмана, које су могуће захваљујући новим технологијама.
И да кажем још нешто у одбрану лажи: она може, каткад, да буде и благотворна. Сетимо се, на пример, плацебо ефекта. Штетна је и ружна када се руководи неискреношћу, користољубљем, итд...

Rođaka nekog čuvenog ruskog lekara akademika, molila ga je da joj da neko sredstvo koje bi je oslobodilo bradavica po šakama. On joj pošalje malenu tamnobraon bočicu uz uputstvo kojeg se morala strogo pridržavati. Nakapaj samo jednu kap sveki drugi dan na bradavice i biće sve u redu. Posle nedelju dana bradavice su nestale! Lekar joj je poslao bočicu destilovane vode.
JJ Beba JJ Beba 13:57 26.08.2012

Re: Orson Vels na savremeni način

mirelarado
lepa si (lep si) si ko laž


Или као грех.

daaaa

You can't hide your lyin' eyes

Eagles - Lying Eyes
JJ Beba JJ Beba 14:01 26.08.2012

Re: Orson Vels na savremeni način

margos margos 14:14 26.08.2012

Re: Orson Vels na savremeni način

mirelarado

Kakav divan prilog. I da, bre, lažemo a da ne zinemo - i da ne primetimo.

mirelarado mirelarado 14:56 26.08.2012

Re: Orson Vels na savremeni način

I da, bre, lažemo a da ne zinemo - i da ne primetimo.


Катерина Казели давно признала да је лажљивица, овим препевом:


mikele9 mikele9 15:02 26.08.2012

Re: Orson Vels na savremeni način

новим технологијама.

Marco je odista briljantan
Dr M Dr M 17:04 26.08.2012

Re: Orson Vels na savremeni način

И да кажем још нешто у одбрану лажи: она може, каткад, да буде и благотворна


Takozvana Plemenita laž.


Kad žrtvuješ deo zastrašujuće istine u korist nade..
mikele9 mikele9 19:05 26.08.2012

Re: Orson Vels na savremeni način

Takozvana Plemenita laž.

Kad žrtvuješ deo zastrašujuće istine u korist nade..

Tačno Doktore! Onda to više nije laž, nego odbrana milih i dragih i bilo koga
benevolent benevolent 17:00 28.08.2012

Re: Orson Vels na sebi svojstven način


Iako je 30. oktobra 1938. godine u 20,13 časova, dvadesettrogodišnji vlasnik najmuževnijeg baritona od pojave fono zapisa, najavio preko CBS radija prenos adaptacije dramatizovanog romana H. Dž. Velsa - Rat svetova, sve što se posle toga dogodilo u vezi sa istinom ili laži, ostaje u senci ovog fenomena, jer su ljudi u SAD-u bežali iz svojih domova, gradova, od najezde Marsovaca, zahvaljujući sugestivnom genijalnom izvođenju Orsona Velsa, koji im je direktno kroz eter uterivao paniku u svest.
mikele9 mikele9 19:19 28.08.2012

Re: Orson Vels na sebi svojstven način

Iako je 30. oktobra 1938. godine u 20,13 časova, dvadesettrogodišnji vlasnik najmuževnijeg baritona od pojave fono zapisa, najavio preko CBS radija prenos adaptacije dramatizovanog romana H. Dž. Velsa - Rat svetova, sve što se posle toga dogodilo u vezi sa istinom ili laži, ostaje u senci ovog fenomena, jer su ljudi u SAD-u bežali iz svojih domova, gradova, od najezde Marsovaca, zahvaljujući sugestivnom genijalnom izvođenju Orsona Velsa, koji im je direktno kroz eter uterivao paniku u svest.

zemljanin zemljanin 12:40 26.08.2012

rekonstrukcija

Naš mozak ne radi po sistemu snimanja i reprodukcije već beleženjem fragmenata i rekonstukcijom. Samim tim je i svako poimanje istine - isključivo individualno. Istina je zato filozofska kategorija i nema "jedne" istine već mnogo sličnih doživaljaja pa mi onda "koncenzusom" određujemo najprihvatljiviji.

Za laž je to mnogo jednostavnije
sesili sesili 15:21 26.08.2012

Vrućinaaaa

Vidi se Mikele da si govorio istinu da voliš sunce! Izgoresmo, mozak mi ne radi (radi na ler, reče neko), a ti ovako komplikovanu temu! Šta da kažem, a da ne slažem. Looping je govorio o slonu, a ja sam se toga setila, jer je čika Jova Zmaj napisao pesmu na tu temu. Čitala sam je skoro princezi Kaći. Ja se u životu najčešće držim one da - ko se opredeli za laž, mora imati dobro pamćenje. Ne verujem da se neko baš opredeljuje za to, ali meni je ovo dobra smernica u životu. Znam da ne mogu da se obrukam, čak i ako je to neka dobronamerna laž.
mikele9 mikele9 19:11 26.08.2012

Re: Vrućinaaaa

Vidi se Mikele da si govorio istinu da voliš sunce! Izgoresmo, mozak mi ne radi (radi na ler, reče neko), a ti ovako komplikovanu temu! Šta da kažem, a da ne slažem. Looping je govorio o slonu, a ja sam se toga setila, jer je čika Jova Zmaj napisao pesmu na tu temu. Čitala sam je skoro princezi Kaći. Ja se u životu najčešće držim one da - ko se opredeli za laž, mora imati dobro pamćenje. Ne verujem da se neko baš opredeljuje za to, ali meni je ovo dobra smernica u životu. Znam da ne mogu da se obrukam, čak i ako je to neka dobronamerna laž.

Draga moja generacijo, volim ja sunce i vrućinu ali ne volim što je sve stradalo od suše. Nisu krivi samo poljoprivrednici/seljaci nego i država koja je odavno morala da im pomogne u vezi navodnjavanja. Ali da ne odem u onu i onakvu priču, obećao sam.
Inače, ti se nikad nećeš obrukati.
docsumann docsumann 16:06 26.08.2012

jedan klasik

JJ Beba JJ Beba 17:10 26.08.2012

Re: jedan klasik

jedan klasik

Rollins zna :)

btw bio mu super koncert onomad na exitu
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:29 26.08.2012

Re: jedan klasik

NIje problem laž. Problem je istina. Laž lakše prepoznaš, a istina je takva da među prstima iscuri...dva put promisliš, malo bolje pogledaš, kad ono istina ti se bekelji iz tabora laži.
mikele9 mikele9 19:15 26.08.2012

Re: jedan klasik

Hvala Doks, Henri je odavno moj ljubimac...mislim od LIVE AID-a
anamarkana anamarkana 18:33 26.08.2012

nekad


ponekad je tako lako i slatko slagati, a fakat je da mnogi lazu da lazu ...
mikele9 mikele9 22:04 26.08.2012

Re: nekad

ponekad je tako lako i slatko slagati, a fakat je da mnogi lazu da lazu ...

A koliko je tek onih što lažu da govore istinu
AlexDunja AlexDunja 18:55 26.08.2012

duško kovačević

u profesionalcu:

ja nisam komunista, ja ne smem da lažem!


šalu na stranu...ja nisam mnogo zainteresovana za istinu.

previše je apstraktna i najčešće nepotrebna.

mnogo su mi ljudi važniji i njihov doživljaj
i interpretacije uslovljene ko zna kojim faktorima...

dakle iskrenost pa makar bila i neistinita.
sesili sesili 18:57 26.08.2012

Re: duško kovačević

Ne razumem : dakle iskrenost, pa makar bila i neistina? Zar iskrenost nije uvek istina?
AlexDunja AlexDunja 19:07 26.08.2012

Re: duško kovačević

Zar iskrenost nije uvek istina?

ne mora da bude, često smo u zabludama,

i najiskrenije govorimo stvari koje nisu istinite.

Jelica Greganović Jelica Greganović 19:11 26.08.2012

Re: duško kovačević

alex, podržavam...uz dodatak da ljudi poradi njihove istine istu umeju da učine poprilično totalitarističkim pojmom.
AlexDunja AlexDunja 19:16 26.08.2012

Re: duško kovačević

.uz dodatak da ljudi poradi njihove istine istu umeju da učine poprilično totalitarističkim pojmom.


čim se ljudi umešaju u apstraktne pojmove
ne izlazi na dobro:)
mikele9 mikele9 19:20 26.08.2012

Re: duško kovačević

ne mora da bude, često smo u zabludama,

i najiskrenije govorimo stvari koje nisu istinite.

Misleći za njih da su istinite, inače ih ne bismo iskreno govorili.
AlexDunja AlexDunja 19:22 26.08.2012

Re: duško kovačević

Misleći za njih da su istinite, inače ih ne bismo iskreno govorili.


to šta mi mislimo istinu ne zanima:)

ona jeste ili nije. a mi nek vidimo šta ćemo
sa sobom i sa drugima kad istina iskezi zube
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:31 26.08.2012

Re: duško kovačević

Ima Z. Predn mnogo lep stih koji kaže: "Kad istina tvrdo spava, tad je sve istina" ("Ko resnica trdno spi, takrat je vse res".
mikele9 mikele9 22:02 26.08.2012

Re: duško kovačević

Misleći za njih da su istinite, inače ih ne bismo iskreno govorili.


to šta mi mislimo istinu ne zanima:)

ona jeste ili nije. a mi nek vidimo šta ćemo
sa sobom i sa drugima kad istina iskezi zube

Istina jeste zubata ali i poneka laž ume dobro da zagrize.
AlexDunja AlexDunja 22:11 26.08.2012

Re: duško kovačević

Istina jeste zubata ali i poneka laž ume dobro da zagrize.

mik, laž je jasna i sami je prepoznajemo i
stidimo se kad je kažemo...

istina je teška kad je naknadno shvatimo.
ponekad nam teško da priznamo, ispadne da smo lagali:)
mikele9 mikele9 22:50 26.08.2012

Re: duško kovačević

mik, laž je jasna i sami je prepoznajemo

Ne bih da cepidlačim Alex ali sama si rekla:
i najiskrenije govorimo stvari koje nisu istinite.

Ergo, govorimo stvari koje nisu istinite, dakle, laži su ali ih nismo prepoznali, nisu nam bile jasne.
AlexDunja AlexDunja 22:56 26.08.2012

Re: duško kovačević

Ergo, govorimo stvari koje nisu istinite, dakle, laži su ali ih nismo prepoznali, nisu nam bile jasne.

pa dobro, ali ja laž doživljavam kao svesnu obmanu,
namerno iskrivljavanje istine.

za mene laž nije antipod istini, već
humana interpretacija

istina je veeliki božanski pojam
number42 number42 19:36 26.08.2012

a

meni je zanimljivo da li je laz urodjena ili stecena.

mada, ovo je onako vise retoricko pitanje, posto znam po sebi da je kod nekog urodjena kod nekog stecena jer do neke seste godine uopste nisam znao da postoji koncept lazi, tj namernog govorenja netacnog.

ako laz posmatramo u sirem smislu, i kao foliranje, blefiranje, lukavstvo, i slicno, eto ni koncept takve definicije lazi mi nije bio poznat sve do neke pete godine kada sam ga silom prilika upoznao tj primenjivao kroz foliranje.

ocu reci, svima nam je koncept lazi kao normalan. ja npr lazem najvise kao u smislu zezanja, il ako je poso dzungla pa moras da si i cigra i vidra i brus li u isto vreme i da se okreces za 360 stepeni, ili ako se radi o poligamiji (al to vec nisam licno ja kriv nego hriscanstvo jer je preljubu uvrstilo u grehove... svasta), il ako mi je bas dosadno pa onako lazem... al eto, kazem, uglavnom ne lazem

nego, niko se ne pita da li nam je to urodjeno, tj ljudskom rodu, tj da lazemo, ili se koncept lazi siri "zarazom" tj socijalizacijom u bilo kom smislu. moj definitivan odgovor - da se neko rodi ovako il onako, sa lazju ili bez. a onda u proseku, svi lazemo kako zinemo
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:42 26.08.2012

Re: a

meni je zanimljivo da li je laz urodjena ili stecena.


Definitivno stečena.
U primarnoj socijalizaciji već, ali stečena.
mikele9 mikele9 21:59 26.08.2012

Re: a

Definitivno stečena.
U primarnoj socijalizaciji već, ali stečena.

U potpunosti saglasan! Laž je genetski neprenosiva
number42 number42 23:57 26.08.2012

Re: a

pa ne znam bas. cini mi se da je dokazano za zivotinje da lazu (u neverbalnom smislu) i da je to evolutivna prednost. a kako smo mi ljudi isto zivotinje (samo sa pivskim stomacima) onda i mi imamo urodjeno da neverbalno lazemo.

btw, setio sam se da sam sa pet godina ipak znao i primenjivao koncept neverbalne i verbalne lazi, znaci foliranje i netacan iskaz, ali iz nuzde, zbog straha, jer su u predskolskom dnevnom boravku uciteljice volele ponekad malo mahati batinom, pa se moralo snalaziti.

s druge strane, istovremeno, opet mi je koncept laganja bio stran, nepoznat, jos godinu dve, bukvalno ga nisam razumeo. jedino moguce objasnjenje je da nisam shvatao laz koja se radi a da nije iz nuzde, da nije iz neposrednog straha.

dakle, moj konacan konacan odgovor :)) je da ljudi imaju urodjen nagon da lazu, ali zbog opasnosti, koju percipiraju manje ili vise realno zavisno od coveka do coveka, a da se onda u medjuvremenu laz javlja kao sredstvo zloupotrebe kod pojedinih.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:00 27.08.2012

Re: a

pa ne znam bas. cini mi se da je dokazano za zivotinje da lazu (u neverbalnom smislu) i da je to evolutivna prednost. a kako smo mi ljudi isto zivotinje (samo sa pivskim stomacima) onda i mi imamo urodjeno da neverbalno lazemo.


Daj neki primer životinjskog laganja.

To što životinje (možda) lažu još uvek nije dokaz da laganje nije stečena osobina. Naime i životinje prolaze socijalizaciju.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:02 27.08.2012

Re: a

Daj neki primer životinjskog laganja.


Moj macak divljak na svaki pokret da bude mazen odma' rascepi usta da napadne (ujede) ruku.
Mazi se samo onda kad se njemu hoce, 5 minuta dnevno, recimo.

E, kad mu donesem pred nos pun tanjir mogu i na ledja da ga prevrnem (inace bi mi ruku odgrizao u drugom slucaju) sve ce da mi progleda kroz prste, nerado, ali pun tanjir je pun tanjir. (znaci - lazovcina:)

I tako, ima tu jos situacija.
number42 number42 14:25 27.08.2012

Re: a

ma gomila primera, nisam se setio odmah zivotinja, a bas je ocigledno.

osim macaka koje svaki dan mozemo skontati, najbolji primer - kameleon. mimikrija. i to genetski tempirano da laze (obmanjuje) koje je boje koze.

i biljke mesozderke! o jea, sad se setih! :)) privlace opojnim mirisom insekte, i onda kada se upecaju da slete, samo ih maznu. sta jos... ce se setim kasnije. ma sve primeri urodjenog laganja.
number42 number42 14:45 27.08.2012

Re: a

jbt - kukavicje jaje! kud ces vece prevare...
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:05 27.08.2012

Re: a


Moj macak divljak na svaki pokret da bude mazen odma' rascepi usta da napadne (ujede) ruku.

To nije laganje, to je upozoravanje.

Mazi se samo onda kad se njemu hoce, 5 minuta dnevno, recimo.

Tek ovo baš nikakve veze nema sa laganjem. Tipična mačija samostalnost.

E, kad mu donesem pred nos pun tanjir mogu i na ledja da ga prevrnem (inace bi mi ruku odgrizao u drugom slucaju) sve ce da mi progleda kroz prste, nerado, ali pun tanjir je pun tanjir. (znaci - lazovcina:)


Na žalost, ovo nije životinjsko laganje, tvoj mačak jednostavno zna šta hoće. On je vrlo iskren.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:07 27.08.2012

Re: a

osim macaka koje svaki dan mozemo skontati, najbolji primer - kameleon. mimikrija. i to genetski tempirano da laze (obmanjuje) koje je boje koze.

Zanimljivo tumačenje...ali kameleon ne laže, on samo koristi svoje mogućnosti da što duže opstane, on se prilagođava postojećoj situaciji. Mada je dosta poetsko tvoje mišljenje da on kožom laže...:)
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:09 27.08.2012

Re: a

jbt - kukavicje jaje! kud ces vece prevare...

E, ovde si konačno blizu tvrdnje da i životinje lažu i to urođeno. Mada bi to mogli da gledamo i drugačije - kukavica svoje jaje daje drugima vrlo iskreno, ona ne želi da se trudi oko svojih mladunaca
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:47 27.08.2012

Re: a

Jelica Greganovic
E, kad mu donesem pred nos pun tanjir mogu i na ledja da ga prevrnem (inace bi mi ruku odgrizao u drugom slucaju) sve ce da mi progleda kroz prste, nerado, ali pun tanjir je pun tanjir. (znaci - lazovcina:)

Na žalost, ovo nije životinjsko laganje, tvoj mačak jednostavno zna šta hoće. On je vrlo iskren.


Ne, ovo gore je uvod tj. opis kakav macor je po prirodi (karakter), ovo na kraju je kakav nije po prirodi jer misli da mora (da mu se isplati) da se folira da bi dobio da jede. (nemam pojma zasto, jer dobija da jede kakav god da je samo sam eksperimentalno ga 2x ugnjavila pred rucak da vidim kako ce da reaguje.)

Dakle, on misli da mora da mi se lazno predstavlja (uprepodobi) da bi ruckao

No dobro, mozda tako razlicito tumacimo (vidim i druge primere navedene) sta bi znacila neverbalna laz kod faune.

Edit: Moji prijatelji su davno imali ludog sarplaninca koji je skakao na uniformisane ljude po ulici (postare, djubretare, policiju..), pa su mu nabavili i stavljali korpu na njusku svaki put kad treba da izadju napolje da ga setaju. Istog momenta s korpom na njusci pas je poceo da kao sepa. I tako stalno. Cim mu skines korpu, trci kao lud, naravno.
number42 number42 16:08 27.08.2012

Re: a

apacherosepeacock
misli da mora (da mu se isplati) da se folira da bi dobio da jede.



a cuj ap, svi vlasnici kucnih ljubimaca znaju kako se ponasaju, ovaj jedan pas mi je takav prevarant da mu umirem od smeha, kad bih nabrojao sve sta je folirao, varao, blefirao, sunjao se, pretvarao, i sl, pa mogo bih knjigu da napisem.

a mislim pod neverbalna laz - na obmanu bilo koje vrste, a koja se ne govori. kod zivotinja je ta laz jedina, naravno, mada me zanima, ako verbalno shvatamo uopsteno kao komunikaciju, da li se i kod njih javlja, u medjusobnoj komunikaciji verbalno laganje.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:24 27.08.2012

Re: a

number42
apacherosepeacock
misli da mora (da mu se isplati) da se folira da bi dobio da jede.



a cuj ap, svi vlasnici kucnih ljubimaca znaju kako se ponasaju, ovaj jedan pas mi je takav prevarant da mu umirem od smeha, kad bih nabrojao sve sta je folirao, varao, blefirao, sunjao se, pretvarao, i sl, pa mogo bih knjigu da napisem.

a mislim pod neverbalna laz - na obmanu bilo koje vrste, a koja se ne govori. kod zivotinja je ta laz jedina, naravno, mada me zanima, ako verbalno shvatamo uopsteno kao komunikaciju, da li se i kod njih javlja, u medjusobnoj komunikaciji verbalno laganje.


Jesu vala teski foliranti, sabrana dela da se pisu, tako je.

Da, naravno, neverbalno je jedino kako mogu kroz ponasanje da saopste
a mislim da i u medjusobnoj komunikaciji zivotinje varaju jedni druge stalno, to se primecuje utoliko vise kad ih ima vise komada na jednoj kucnoj adresi pa moze da se posmatra. (i u divljini takodje, ko se time bavi)

Konkurencija, sta ce - sve je dozvoljeno u borbi za alfa mesto.
margos margos 16:29 27.08.2012

Re: a

Edit: Moji prijatelji su davno imali ludog sarplaninca koji je skakao na uniformisane ljude po ulici (postare, djubretare, policiju..), pa su mu nabavili i stavljali korpu na njusku svaki put kad treba da izadju napolje da ga setaju. Istog momenta s korpom na njusci pas je poceo da kao sepa. I tako stalno. Cim mu skines korpu, trci kao lud, naravno.

:))))
number42 number42 17:54 27.08.2012

Re: a

apacherosepeacock

Da, naravno, neverbalno je jedino kako mogu kroz ponasanje da saopste


da, briljirao sam u ovoj misli :)). mada sta je nejasno mosh se pita.

vise komada na jednoj kucnoj adresi pa moze da se posmatra


da, kao kad kuce od 70kg lezi u hladu, i na ledjima mu lezi mace od 200gr, i tako oni zajedno odmaraju satima.:))) i sta da zakljucim iz ovoga? bas nista. mada je to jedno ultratolerantno kuce koje ne mrzi ama bas nijedno stvorenje.
Kazezoze Kazezoze 22:46 27.08.2012

Re: a

number42
pa ne znam bas. cini mi se da je dokazano za zivotinje da lazu (u neverbalnom smislu) i da je to evolutivna prednost. a kako smo mi ljudi isto zivotinje (samo sa pivskim stomacima) onda i mi imamo urodjeno da neverbalno lazemo.

btw, setio sam se da sam sa pet godina ipak znao i primenjivao koncept neverbalne i verbalne lazi, znaci foliranje i netacan iskaz, ali iz nuzde, zbog straha, jer su u predskolskom dnevnom boravku uciteljice volele ponekad malo mahati batinom, pa se moralo snalaziti.

s druge strane, istovremeno, opet mi je koncept laganja bio stran, nepoznat, jos godinu dve, bukvalno ga nisam razumeo. jedino moguce objasnjenje je da nisam shvatao laz koja se radi a da nije iz nuzde, da nije iz neposrednog straha.

dakle, moj konacan konacan odgovor :)) je da ljudi imaju urodjen nagon da lazu, ali zbog opasnosti, koju percipiraju manje ili vise realno zavisno od coveka do coveka, a da se onda u medjuvremenu laz javlja kao sredstvo zloupotrebe kod pojedinih.

ne, laž nije urođena. laž se javlja kad dete prvi put spozna sebe kao "ja". to je najkasnije do pete godine, odnosno kad prestane da govori u trećem licu jednine i prihvati svoje ime kao "ja". do tada dete je totalno bezezleno i koncept laganja se kod te dece ne pojavljuje ni u kakvom obliku.
kada prihvati sebe kao "ja", tog trenutka javlja se potreba da to "ja" i zaštiti, a jedna od zaštita svoga "ja" je laganjem.
laganje ne mora uvek biti nešto loše, ali ako sebe lažeš i toga nisi ni svestan (dakle potpuno mehanički), onda to može izazvati velike probleme jer će preći u naviku.
dakle, ako lažeš, odnosno ako si prinuđen da lažeš, onda nastoj da si te svoje laži u potpunosti svestan.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:58 27.08.2012

Re: a

mikele9 mikele9 07:46 28.08.2012

Re: a

benevolent benevolent 16:31 28.08.2012

Re: a

Reče Jozef Gebels, najveći crni mag političke propagande.
tasadebeli tasadebeli 15:40 29.08.2012

Re: a

Jelica Greganović
Daj neki primer životinjskog laganja.To što životinje (možda) lažu još uvek nije dokaz da laganje nije stečena osobina. Naime i životinje prolaze socijalizaciju.


Доказ?

Нађох својевремено, још док сам био студент и самац, штене, мешанца поентера и краткодлаког немачког птичара, женку, а по имену Маза можете закључити какве је очи имала... И пролазили смо прву фазу нашег заједничког живота, учила је где се пишки, када се иде у шетњу, где се једе и да не сме сваког поподнева да скаче на комшиницу и да јој цепа чарапе (без обзира шта ја мислио о томе) и сл. Као и где јој је место за спавање - корпа у кухињи. Брзо је схватала, није било неке муке у том критичном штенећем периоду. Када би видела да се ја спремам за спавање, отишла би и без наредбе у своју корпу у једном углу кухиње, сачекала да је помазим, тешко уздахнула и склопила очи после напорног дана пуног разних утисака. Ја презадовољан и поносан као да сам ја "одличан пас", а не она...

Идила је трајала до једне кобне вечери када сам ја, као и сваке вечери, после читања угасио светло, али као за инат, сан никако на очи. После двадесетак минута покушаја да заспим, нагло сам упалио светло и... Имам шта да видим. Маза са предњим ногама на фотељи поред мог кревета, управо се пење да ту проведе ноћ. И схватим да то она ради већ неко време. Сачека да ја угасим светло, почнем дубоко да дишем, а онда се ишуња из своје корпе у кухињи, дође на фотељу поред мог кревета, ту проведе ноћ, а када види да се ја ујутро будим, скочи са фотеље, отрчи назад у своју корпу и ту ме дочека блистајући због похвала којима сам је обасипао свако јутро мислећи да је "одличан пас"...

Ђубре једно, обожавао сам је! Тако смо личили једно на друго...

П.С. - Та фотеља је, наравно, после те ноћи у којој је истина изашла на видело, постала њено место за свих следећих седамнаест година колико смо провели заједно и на коју није хтела никога да пусти да седне...
shansona shansona 19:49 26.08.2012

od istine raste stres

:))
Черевићан Черевићан 10:27 28.08.2012

искрено

лаж ми . . . посве блиска
живот ево узњу трајем
те искрено (кол'ко умем)
допринос јој скроман дајем
mikele9 mikele9 15:15 28.08.2012

Re: искрено

лаж ми . . . посве блиска
живот ево узњу трајем
те искрено (кол'ко умем)
допринос јој скроман дајем

Klanjam se s poštovanjem
kukusigameni kukusigameni 10:40 29.08.2012

ovo me podseti...

Ne znam da li se sećaš ali prvi blog koji sam objavio kao tvoj gost je bio DVE ISTINE I DVE LAŽI.

mikele9 mikele9 14:50 29.08.2012

Re: ovo me podseti...

Ne znam da li se sećaš ali prvi blog koji sam objavio kao tvoj gost je bio DVE ISTINE I DVE LAŽI.

E pa znaj da se sećam, pamtim kao manje krdo slonova
tasadebeli tasadebeli 15:54 29.08.2012

Барони

Мој живот би без барона и баронисања ипак био много, много сиромашнији,... Могу да се опкладим да је и сам Иво Андрић доста тога о причи и причању научио баш од њих... нас... њих... нас...







kobrakerac kobrakerac 09:13 30.08.2012

...је злато!

Ko mnogo govori, ili mnogo zna ili mnogo laže. Rumunska poslovica.


"Bilo je vreme da već naučimo da u sebi ćutimo. Sve nas poziva na
to. "
I.A.

Ја, ево, трудим се да што мање говорим.
Али... нисам научио "у себи да ћутим..."
Осећам да ћу као вулкан експлодирати једног дана.


mikele9 mikele9 13:31 31.08.2012

Re: ...је злато!

"Bilo je vreme da već naučimo da u sebi ćutimo. Sve nas poziva na
to. "
I.A.

Ја, ево, трудим се да што мање говорим.
Али... нисам научио "у себи да ћутим..."
Осећам да ћу као вулкан експлодирати једног дана.


Odlično si shvatio da ćutati i ćutati u sebi, nije jedno te isto. Nećeš eksplodirati, vežbaj svakog dana u svakom trenutku i posle jedno šestotinak godina, uspećeš
kobrakerac kobrakerac 17:37 01.09.2012

Re: ...је злато!

i posle jedno šestotinak godina, uspećeš


Као у оном филму што рече Петар Божовић - "...и за неких петнаестак година биће ти лакше..."






Одох у атеље да мало вежбам ћутање

mikele9 mikele9 17:53 01.09.2012

Re: ...је злато!

Одох у атеље да мало вежбам ћутање


Odličan izbor

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana