Društvo| Politika| Život

Hapšenja sa predumišljajem

loader RSS / 20.11.2012. u 10:47

Hoće li i ovaj slučaj, poput mnogih, svojim najvećim delom biti procesuiran van suda? U utorak ujutro se pojavila vest da je u toku hapšenje Jožefa Kase (tako su to krstili mediji). Ako gledamo našu već ustaljenu praksu, nije isključeno da će se neki povodom toga oglasiti i, možda, hapšenje proglasiti za politički motivisano, a nije isključeno ni to da će cela stvar biti okvalifikovana kao pokušaj remećenja skladnog multietničkog života u Vojvodini, ugrožavanja Mađara itd. Ali, hajde da sačekamo i da vidimo šta će sve oko toga biti.

Ne bih ni pominjao ovo oko Kase, da mi na pamet ne padoše još neki slučajevi. Možda nije umesno stavljati ih u isti koš, ali tu svakako ima izvesne pravilnosti. Kad je Goran Knežević bio optužen za malverzacije, i to u vreme vladavine  Demokratske stranke kojoj je tada pripadao, prve izjave su bile da je sve to samo politička nameštaljka, a današnji predvodnici borbe protiv korupcije uzeli su ga u zaštitu, navodno znajući da je on nevin (mnogo pre odluke suda). To nije bilo dosta, nego su ga još uzeli u svoje redove, kasnije istakli kao jednog od važnijih ljudi svoje stranke, a na kraju postavili i za ministra – i sve to uz „lični politički utisak“ , koji je bio i ostao važniji od sudskog procesuiranja, da on nije kriv i da se radi samo o političkom progonu. Šta god da jeste bilo u pitanju, kako posle svega toga verovati, baš onako srčano i do kraja, da je nedavna oslobađajuća odluka suda bila doneta samo na osnovu profesionalnih razloga?

Kod slučaja Dulić takođe imamo izjave da o krivici nema ni govora, nego da se radi o političkoj hajci. Barem tako je bilo prvih nekoliko dana, dok se mahalo prilozima u dnevniku. Sada je stvar utihnula i videćemo da li će i do koje mere sudski proces biti devalviran eventualnim izjavama da se radi o politički motivisanoj montaži. 

Tu se nekako nameće i slučaj Džajić. Od svih fudbalskih mešetara, čije "sportske biografije" je dobrim delom obradio Insajder, malo ko je uhapšen i procesuiran, a još manje osuđen. Mafijaši su poprilično čuvani, to jest, njihov moralni dignitet. Ali je zato sa lakoćom, pred kamerama, na pod oboren Dragan Džajić, legenda našeg fudbala, kao da je najveći i najopasniji ološ, te su mu škljocnuli lisice oko zglobova i ubacili ga u „maricu“. Da sad ne ulazimo u motivaciju takvog postupka. Za ovu priču je bitno to da ga nakon nekoliko godina, krivice oslobađa (abolira) predsednik države. Jasno, predsednik ima na to pravo, ali stvar koja je za ovaj post bitna jeste da i u tom slučaju imamo elemente vansudskog proglašenja nekrivice. Uz brojne primere, sve to već dođe kao jedna opasna društvena sklonost.

Ne može se iz čitave priče izuzeti ni velika televizijska ujdurma oko navodnog prisluškivanja najviših državnih rukovodilaca. Tu stvar teče u suprotnom smeru, ne da oslobađa, nego da okrivljuje. Naravno, bez učešća suda. Ili pre bilo kakvog učešća suda. U takvim okolnostima, kako uopšte izgraditi pravosuđe, ako se javno proklamuje ta javna, vansudska rasprava, a sud se pretpostavlja, samo, kao eventualni kasniji izvršilac političke volje?! 

Valjda nigde više korupcije i otimačine svih vrsta, a sa druge strane - valjda nigde nije bolje uigrana ta javna praksa da se optuženi unapred proglasi krivim ili nekrivim i da se stvar odvija van institucija koje su za to jedine nadležne.

 



Komentari (52)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 10:57 20.11.2012

Čoveče

zaboravio si da zaključaš blog!
abraham_linkoln abraham_linkoln 11:02 20.11.2012

Re: Čoveče

zaboravio si da zaključaš blog!


da, raznog sveta se muva ovuda ovih dana
loader loader 11:02 20.11.2012

Re: Čoveče

Sve ima svoj razlog. Ovde su vrata otvorena. Pozdrav za prvog.
Da, naravno, i za drugog




dragan7557 dragan7557 11:11 20.11.2012

Re: Čoveče

freehand
zaboravio si da zaključaš blog!

Po odobrenju stranke ovo je otvoreno za čitaoce, bre!

Uzgred loaderu privođenje nije hapšenje.

cerski
klik23 klik23 13:29 20.11.2012

Re: Čoveče



Prilično blesava situacija kod nas,
jer su svi istovremeno i sudije, i tužioci, i advokati


loader loader 09:24 21.11.2012

Re: Čoveče

dragan7557 cercki - Uzgred loaderu privođenje nije hapšenje.

Naravno da nije.



loader loader 09:35 21.11.2012

Re: Čoveče

klik23


Prilično blesava situacija kod nas,
jer su svi istovremeno i sudije, i tužioci, i advokati



More, da je samo blesava, bilo bi super,
ali ume da bude i opasna,
jer šta tek da očekuju obični ljudi
u jednom sistemu gde zakon služi samo kao privezak. Pa, svaka birokratska šuša može na vas da iskali "profesionalnu nervozu". Može to da bude policajac, a može i neko njihov, u civilu. Ne znamo više u čijim rukama je nazovi-zakon

dragan7557 dragan7557 11:12 21.11.2012

Re: Čoveče I

loader:
u jednom sistemu gde zakon služi samo kao privezak.

You don't get it, do you, loader?!

Da malo sistematizujemo.

"Zakoni, kaže nam Aristotel, uzimaju reč u svim mogućim slučajevima, zastupajući pri tome opšte dobro.*
I kada je pravedno sinonim za zakonito, pravednim nazivamo "ono što stvara i održava sreću uopšte i ono što je stvara u državnoj zajednici."

Ukratko po Aristotelu je pravda vrlina!

Izvesni teoretičari poistovećuju pravedno društvo sa idealnim društvom**:
"Svako društvo treba da formuliše ciljeve i program koji sprovodi, a malo je važno da ti ciljevi i taj program budu predstavljeni u ime pravde, javnog interesa, napretka, demokratije ili komunizma, pravda je samo ime zajedničkog dobra."

Nasuprot tome neki*** insistiraju:
"da je pravda samo jedna od mnogobrojnih vrlina političkih i socijalnih institucija, jer jedna institucija može biti zastarela, neefikasna, nedostojna i/ili nešto drugo, a da ne bude nepravedna."

I da zaključim, najmanje osporavan izvor moralnih i pravnih normi jeste običaj!

Ovaj najmanje osporavan izvor prava je u Srbiji potpuno uništen od strane "revolucionara" sada već "slavne" Petooktobarske revolucije a proces uništavanja se nastavlja nesmanjenom žestinom dovodeći do skandaloznih situacija koje svakodnevno doživljavaju građani Srbije. Pošt jedan skandal u nizu odmah prati drugi, građani postaju pasivizirani gledaoci ovog teatralnog nastupa novog društva koje sa normama, moralom, vrednostima i pravdom nema ništa zajedničko, dok na drugoj strani predstavlja očit primer diktature u ime Zakona na potpuno obespravljenim građanima.

U svom neshvatanju ovog (neprirodnog)procesa građani se na sva usta(i na ovom blogu) vajkaju, kako nemaju pravnu državu, instucije i poštovanje zakona!? Da nemaju pojma da su pod diktaturom novog zakonodavstva je jasno iz Krugolininog bloga ili iz Jukijevog priloga.

Dakle isti građani koji su za stvaranje pravne države uz dosledno poštovanje zakona i jake institucije(pravda je institut društva) postaju zabezeknuti, kada u svom doslednom poštovanju Zakona Sud primenjujući Zakon, osudi nastavnika zbog predavanja deci? Da je sud interpretirao i primenio Zakon postaje potpuno nevažno, istim onim građanima koji se deru kako nemaju pravnu državu!?

Ovo što ovde imamo je školski primer sukoba tradicije, zdravog razuma i shvatanja razlike između pravednog i nepravednog, a Zakon i Pravda umesto Aristotelove vrline postaju obična gadost koju u ime zakona ispunjavaju sudije, nailazeći na otpor građana.

Da je jedan način postupanja prihvaćen bez protivljenja(od strane društva), stvara jedan presedan i ništa se ne prigovara ponašanjima saglasnim sa presedanima.

"Princip inercije, koji pretvara u normu svaki uobičajeni način rada leži u osnovi pravila koja se spontano razvijaju u svakom društvu: njegova dejstva se mogu konstatovati od najranijeg detinjstva.
Uobičajeno ponašanje, navika saglasna nadi članova grupe(istih onih koji se dernjaju sa zahtevima o poštovanju zakona i pravde, moja primedba), nema potrebe za opravdanjem: ono(ponašanje) će spontano biti priznato kao pravedno, kao saglasno onome što treba da bude."****


cerski

* Aristotel, Nikomahova etika
** Iredel Jenkins, "Justice as Ideal and Ideology," Nomos VI, Yearbook of the American Society for Political and Legal Philosophy, New York, Atherton Press, 1963.
*** John Rawls, Nomos VI, kao i "Theory of Justice."
**** Chaim Perelman, Libraire Générale de Droit et de Jurisprudence, Paris 1976, prevedeno na Srpski i izdato u Beogradu, Biblioteka Nomos, Nolit Beograd, 1983.

klik23 klik23 15:19 22.11.2012

Re: Čoveče

loader
klik23


Prilično blesava situacija kod nas,
jer su svi istovremeno i sudije, i tužioci, i advokati



More, da je samo blesava, bilo bi super,
ali ume da bude i opasna,
jer šta tek da očekuju obični ljudi
u jednom sistemu gde zakon služi samo kao privezak. Pa, svaka birokratska šuša može na vas da iskali "profesionalnu nervozu". Može to da bude policajac, a može i neko njihov, u civilu. Ne znamo više u čijim rukama je nazovi-zakon



Jel ovaj crni kamion više dekoracija komentara, slučajno izabrana,
ili je neka varijanta onog žutog kamiona s peskom koji su koristili za atentat?

loader loader 23:43 22.11.2012

Re: Čoveče

klik23
Jel ovaj crni kamion više dekoracija komentara, slučajno izabrana,
ili je neka varijanta onog žutog kamiona s peskom koji su koristili za atentat?

Upravo tako. Drago mi je da ste skužili :) ... Vremena se menjaju. S obzirom na trendove, crna boja kamiona je sada, za dekoraciju komentara, bila prilježnija.
alselone alselone 11:16 20.11.2012

u toku hapšenje

Sloba Milosevic:
Poslednja vest: "U toku hapsenje Jozefa Kase". Zbog njegove debljine, u ovom trenutku je uhapseno oko 30% Jozefa Kase.
loader loader 23:05 20.11.2012

Re: u toku hapšenje

stefan.hauzer stefan.hauzer 15:16 21.11.2012

Re: u toku hapšenje

, zaplakaću
loader loader 22:44 21.11.2012

Re: u toku hapšenje

stefan.hauzer
, zaplakaću



Evo... ekološki sakupljač suza:


noboole noboole 12:22 20.11.2012

.

To su ta dekorativna hapsenja. Malo te uhapse, pa se slikaju sa tobom, fan baza tapse, a onda te lepo puste kuci.
dragan7557 dragan7557 12:31 20.11.2012

Re: .

noboole
To su ta dekorativna hapsenja. Malo te uhapse, pa se slikaju sa tobom, fan baza tapse, a onda te lepo puste kuci.

Misliš ono: red slanine, red krtine, pa opet red slanine, pa red krtine?



cerski
loader loader 23:06 20.11.2012

Re: .

a onda te lepo puste kuci.

Humani sudovi, bre
loader loader 22:32 21.11.2012

Re: .

Misliš ono: red slanine, red krtine, pa opet red slanine, pa red krtine?




Mr Cerski,
setih se sad jedne znamenite sličice koju sam video...
Evo, samo za vas. Ne verujem da ćete ostati ravnodušni.

dragan7557 dragan7557 23:08 21.11.2012

Re: .

loader:
Evo, samo za vas. Ne verujem da ćete ostati ravnodušni.

Don Loaderu fala do nebesa, primam poklon samo ako je Prava Pravcata Srbska Slanina!

Stranjske neće da izedemo iz princip.

cerski
loader loader 23:17 21.11.2012

Re: .

Mr Cerski,
drago mi je da vam se dopala. Uz malo crnog luka pride - čudo jedno

Em slanina, prava, em u obliku koferčeta... Kolko li vredi u evrićima koferče, onako, nutricionistički


dragan7557 dragan7557 09:48 23.11.2012

Re: .

loader
Mr Cerski,
drago mi je da vam se dopala. Uz malo crnog luka pride - čudo jedno

Em slanina, prava, em u obliku koferčeta... Kolko li vredi u evrićima koferče, onako, nutricionistički



Ma tu je expolicajac on vodi dnevnike o istragama, pa da ga priupitamo?

Beše li ono oko Kcl 100.000? Nešto se ne sećam baš najbolje?

Slanina ima visoko kaloričan sadržaj!

cerski
loader loader 10:29 23.11.2012

Re: .

Ma tu je expolicajac on vodi dnevnike o istragama, pa da ga priupitamo?

Beše li ono oko Kcl 100.000? Nešto se ne sećam baš najbolje?

Slanina im visoko kaloričan sadržaj!

cerski

Čini mi se, stotka se pominjala... Ne znam dal je sa PDV-om, ili bez?

dragan7557 dragan7557 13:15 23.11.2012

Re: .

loader
Ma tu je expolicajac on vodi dnevnike o istragama, pa da ga priupitamo?

Beše li ono oko Kcl 100.000? Nešto se ne sećam baš najbolje?

Slanina ima visoko kaloričan sadržaj!

cerski

Čini mi se, stotka se pominjala... Ne znam dal je sa PDV-om, ili bez?


Mislim da PDV tada nije postojao, beše porez na promet?

cerski
loader loader 21:33 23.11.2012

Re: .

Mislim da PDV tada nije postojao, beše porez na promet?

Da, promet lovudže
cthulhu.s_ninja cthulhu.s_ninja 12:24 20.11.2012

Pa sad

Cekaj, jel sad ne sme da ga se hapsi jer je pripadnik madjarske manjine, ili moramo prvo da uhapsimo 100 Srba lopova(sa proverenim rodoslovljem da slucajno nemaju nesto mesano inace je i to ugrozavanje manjina) da bi smeli jednog gradjanina Srbije manjiske pripadnosti?
Na kraju krajeva sto se hapsenja/privodjenja tice to jeste posao policije i ona to radi po nalogu tuzioca. Tuzilac pripada trecoj grani vlasti - onoj koja je "nezavisna" i zbog cijih se gresaka pojavljuje cuvena sintagma "Nedostatak dokaza" - uzrocnik svih neverovatnih otpustanja iz vaspitno-popravnih ustanova. Nazalost bez obzira koliko policija i obavestajne agencije nahvataju hohstaplera, nesposobno tuzilastvo i korumpirano te ispolitizovano sudstvo ih pusti.

To po svemu ne znaci da je g. Kasa nevin zato sto je pripadnik madjarske manjine, znaci da je osumnjicen. Ako je izdat nalog za privodjenje verovatno i sa dobrim indicijama.
Problem je sto ce mnogi da iskoriste ovo za skupljanje poena i umesto da rasravljamo o tome kako nam treba kvalitetno sudstvo koje ce procesirati sve gradjane jednako bez obzira na rasu, veru i nacionalnu pripadnost, mi moramo da razmisljamo da li ce se nesto zvati "ugrozavanje prava nacionalnih manjina"- na sta, na nekaznjivu pljacku?

loader loader 23:08 20.11.2012

Re: Pa sad

umesto da rasravljamo o tome kako nam treba kvalitetno sudstvo koje ce procesirati sve gradjane jednako bez obzira na rasu, veru i nacionalnu pripadnost


To je to
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 12:33 20.11.2012

Donekle mogu da razumem...

...zaključavanje predhodnog bloga našeg domaćina. Odnekle ne mogu. Ni nekle.

No, bilo kako bilo, slažem se da mnoga hapšenja ili privođenja, sa pravne strane nisu sporna. Sporna je motivacija. O oslobađanjima da i ne govorim.

Ali je zato sa lakoćom, pred kamerama, na pod oboren Dragan Džajić, legenda našeg fudbala, kao da je najveći i najopasniji ološ, te su mu škljocnuli lisice oko zglobova i ubacili ga u „maricu“.


Niti znam niti hoću da ulazim u to ima li Džaja putera na glavi ili ne. Ali je fakat ta predstava sa njegovim hapšenjem bila više nego odvratna. Pa nije on lice od ranije poznato organima ili neki nasilnik na zlu glasu. On je legenda fudbala i pošteni građanin - dok se drugačije ne dokaže. Ako se na nekoga sumnja, sva moja podrška u procesuiranju. Ali, daj malo pristojnosti i poštovanja moliću.

možda, hapšenje proglasiti za politički motivisano, a nije isključeno ni to da će cela stvar da se okvalifikuje kao pokušaj remećenja skladnog multietničkog života u Vojvodini, ugrožavanja Mađara itd,


To čak ni kod mene ne bi prošlo. <_< Možda grešim, ali koliko znam ni kod Mađara.
loader loader 23:44 20.11.2012

Re: Donekle mogu da razumem...

Zaklj. je legitimno, inače ne bi postojalo kao opcija. Nije baš umesno da ovde objašnjavam šta je razlog postupka na nekom drugom blogu. Ali, ako ikakav problem u vezi s tim uopšte postoji, i evidentan je, onda je to nepoštovanje legitimnog prava autora. Ovo nije upućeno lično vama, već kažem to kao generalni stav.
malo pristojnosti i poštovanja

To je ovde deficitarna roba. Džaja je uostalom okoreli Zvezdaš, a panduri su možda bili okoreli grobari, pa... - Ali, eto šta je sudbina, drugi grobar ga na kraju izvadi iz sosa.


Što se Mađara tiče, za sada se dobro drže i ne čačkaju po onome što je posao pravosuđa. Možda je pomoglo i to što je Kasa izbačen iz svoje stranke pre godinu-dve, pa to sada i nije stvar principijelnosti, već neticanja za bivšeg?
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 02:12 21.11.2012

Re: Donekle mogu da razumem...

Zaklj. je legitimno, inače ne bi postojalo kao opcija.


Naravno, o tome i pričam. Ostalo je iznošenje mog stava da li je trebalo ili ne. Nadovezao sam se na ranije pisano, među komentarima.

Ovo nije upućeno lično vama, već kažem to kao generalni stav.


tako i shvatio.

Ali, eto šta je sudbina, drugi grobar ga na kraju izvadi iz sosa.




Št
o se Mađara tiče, za sada se dobro drže i ne čačkaju po onome što je posao pravosuđa. Možda je pomoglo i to što je Kasa izbačen iz svoje stranke pre godinu-dve, pa to sada i nije stvar principijelnosti, već neticanja za bivšeg?


Ne oličavaju nacionalne stranke nacionalnost. Spominjao sam u svojim tekstovima, da mi ne zameriš, većina Mađara glasala je za DS. Štos je u tome da sam još odavno shvatio iz razgovora sa mnogima iz Subotice da Kasa nema neku reputaciju, odnosno ima, baš ovakvu kakvu organi smatraju da ima. To naravno ne znači ništa što se Kasine krivice tiče, važi prezumpcija nevinosti. Ali, da nema dobru reputaciju, nema.

E sad, sam si u tekstu spomenuo da hapšenje Kase može da se iskoristi za prebacivanje na pitanje autonomije Vojvodine. Na žalost, dovoljno je pravih povoda dato da se o tome raspravlja, ne treba Kasa za to.
loader loader 09:20 21.11.2012

Re: Donekle mogu da razumem...

Naravno, o tome i pričam.

Onda smo se sasvim dobro razumeli. Nije reč o ovom slučaju, već o tako raširenoj sklonosti da se nešto, što inače nije sporno, predstavi kao sporno i zatim učini predmetom moralističke hajke.

Džaja je imao sportsku sreću na početku i, evo, na kraju karijere
Naravno, šalim se, jer ono na početku i tokom karijere ponajmanje je plod sreće, već plod vanserijskog talenta i rada.

Što se tiče mađarske nacionalnosti u Vojvodini i Kase, stoji vaša ocena i ja se s njom bez ikakvih primedbi slažem. Zaista valja naglasiti to da njegova loša reputacija ne znači da neko neće iskoristiti celu tu stvar da malo podgreje međunacionalne strasti i prikači sebi neki dnevnopolitički poen.

Za sada su ti moji strahovi s početka posta neopravdani. Ajd, nek tako i ostane.

loader loader 22:30 21.11.2012

Re: Donekle mogu da razumem...

Aleksa,
"uzeli ste mi" link iz ruke :)
Video sam tekst još danas i hteo da okačim (linkujem) upravo ovde, nakon vašeg komentara, ali ste vi bili brži.
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 13:12 22.11.2012

Re: Donekle mogu da razumem...

Eto, da i ja budem jednom brži, obično mene preteknu :)
loader loader 23:46 22.11.2012

Re: Donekle mogu da razumem...


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:28 20.11.2012

Komparativni pristup

Ajd sad samo reci da je u uređenom demokratskom zapadnom svetu drugačije. Moj kontraargument će odmah biti pravda tzv. suda za ratne zločine u Den Hagu, glede slučaja Gotovina i Markač ili pravda onog drugog, MSP, glede Kosovske deklaracije o nezavisnosti.

Sve je to, moj loader, pravda po principu: mož da bidne, al ne mora da znači.


Jelica Greganović Jelica Greganović 14:19 20.11.2012

Re: Komparativni pristup

Ajd sad samo reci da je u uređenom demokratskom zapadnom svetu drugačije.

Ne bih u ovo Hag da mešam, al što se tiče teme...u Sloveniji bolje nije. Procesi traju li traju, a ovi na kraju dobiju par godina ružnih pogleda i letovanje na Havajima.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:27 20.11.2012

Re: Komparativni pristup

Jelica Greganović

Ne bih u ovo Hag da mešam,


Šta mogu, čim neko kaže "pravda", moja prva asocijacija je Haški tribunal.
dragan7557 dragan7557 21:41 20.11.2012

Re: Komparativni pristup

Vojislav Stojković
Jelica Greganović

Ne bih u ovo Hag da mešam,


Šta mogu, čim neko kaže "pravda", moja prva asocijacija je Haški tribunal.

Pa braćelo bre, koja ti je prva asocijacija na nepravdu?

cerski
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:19 20.11.2012

Re: Komparativni pristup

dragan7557

Pa braćelo bre, koja ti je prva asocijacija na nepravdu?
cerski



loader loader 23:48 20.11.2012

Re: Komparativni pristup

Vojislav Stojković
... Sve je to, moj loader, pravda po principu: mož da bidne, al ne mora da znači.

Pravde je tu najmanje, i meni je to donekle jasno. Ali za komparaciju sa ostalima ne znam. Ovo naše, valjda zato što je naše, a krivo je, najviše bode oči i najviše boli.


loader loader 23:53 20.11.2012

Re: Komparativni pristup

Jelica Greganović
Ajd sad samo reci da je u uređenom demokratskom zapadnom svetu drugačije.

Ne bih u ovo Hag da mešam, al što se tiče teme...u Sloveniji bolje nije. Procesi traju li traju, a ovi na kraju dobiju par godina ružnih pogleda i letovanje na Havajima.

Hm, ko bi rekao za Deželu

Maločas čuh: u Sloveniji oslobođeni momci koji su muvali sa 2 tone kokaina, jer je policija do informacija o tome došla nezakonitim prisluškivanjem. To možda nije baš pravi prilog ovoj temi, ali, eto, nek stoji.




Inače, to hvatanje" i puštanje... - nešto kao kružna providna vrata: uđeš, izađeš i fertig

zack2jack zack2jack 15:31 20.11.2012

...

Још један из прве демократске владе... Биће тога још...
loader loader 23:33 20.11.2012

Re: ...

Čekamo,
čekamo ...
houp houp 16:00 20.11.2012

nadlezne institucije



A policija ce pojacano obilaziti mracne coskove i sumarke i sa 20.000 rsda kaznjavati svalerase.Jer veoma je vazno sacuvati javni red i mir ciji se temelji ovakvim nedolicinim ponasanjem opasno ljuljaju !

Jukie Jukie 16:59 20.11.2012

Re: nadlezne institucije

houp
A policija ce pojacano obilaziti mracne coskove i sumarke i sa 20.000 rsda kaznjavati svalerase.Jer veoma je vazno sacuvati javni red i mir ciji se temelji ovakvim nedolicinim ponasanjem opasno ljuljaju !


Evo još:
Profesor-osudjen-zbog-casa-istorije-na-Kalemegdanu

Професор осуђен због часа историје на Калемегдану

Зорана Павловића, професора историје у ОШ „Деспот Стефан Лазаревић”, Прекршајни суд у Београду прогласио је кривим јер је „пружао услуге туристичког водича, односно информације о културноисторијским карактеристикама локалитета групи деце учесника манифестације ’Мала матура – велико срце’, а не испуњава прописане услове из Закона о туризму”

Наставници који се усуде да преношење школског градива не сведу на таблу, креду и уџбеник, већ своје ђаке воде на знамените историјске и културне локације – могу да заврше код судије за прекршаје.

Управо у таквој правној „зони сумрака” нашао се Зоран Павловић, професор историје у ОШ „Деспот Стефан Лазаревић”. Док говори о ономе шта га је снашло, у руци држи опипљив доказ да све то није само ружан сан. Црно на бело, у пресуди Прекршајног суда у Београду наведено је да је окривљени професор историје крив зато што је „пружао услуге туристичког водича, односно информације о културноисторијским карактеристикама локалитета групи деце учесника манифестације ’Мала матура – велико срце’, а не испуњава прописане услове из Закона о туризму”.

Проглашен је кривим зато што је основцима на Калемегдану говорио о престоници српске државе и изградњи бедема и кула Београдске тврђаве у доба деспота Стефана. Изречена му је мера опомене и наложено да школа у којој ради плати судске трошкове.

Павловић нема положен стручни испит за туристичког водича, али се и без тог сертификата одважио да деци скрене пажњу на материјалне трагове прохујалих времена, кад су се већ нашли на попришту националне историје. Зато је ова прича поучна и за све његове колеге којима није тешко да сувопарне лекције ђацима дочарају на терену.

– У обилазак Калемегдана тог 21. маја прошле године повео сам двадесетак ђака ОШ „Деспот Стефан Лазаревић” и њихове госте, децу са Косова и Метохије. Према плану манифестације „Мала матура – велико срце” коју су организовали Министарство просвете и науке, Министарство за Косово и Метохијуи град Београд, а та активност је и у складу са програмом и планом наше школе. Док смо пролазили поред куле коју је подигао деспот Стефан Лазаревић, деци сам објашњавао по чему је тај део тврђаве значајан. Тада нас је зауставила туристичка инспекција. Питали су ко сам и да ли имам лиценцу за обављање посла туристичког водича. Објаснио сам да се не бавим туризмом, да ме је школа упутила... Инсистирали су да направе записник. Није ми било јасно зашто ме легитимишу – препричава Павловић.

Лане у септембру му је стигао позив да се јави Прекршајном суду због оптужбе да је неовлашћено пружао услуге туристичког водича. Програм манифестације, изјава директора школе да је тог дана био на службеном задатку на основу годишњег плана рада школе, као ни други докази, нису били довољни за ослобађајућу пресуду. Упркос томе што наставник историје има право и препоруку просветних власти да ученике води у обиласке културноисторијских споменика – почетком овог месеца, стигла је пресуда: крив је!

– Не радим у туристичкој него у образовноваспитној делатности, по Закону о основама система образовања и васпитања. Због чега сам крив? Зато што у Закону о туризму не стоји да наставници могу да вође ђаке у обилазак споменика историје? Много је боље држати час историје на месту неког историјског догађаја, када за то постоје услови. Најмање 70 пута сам то и урадио за 11 година наставничког стажа. Зар је то за осуду – негодује Павловић.

Било би за осуду да је предавања на отвореном ђацима наплатио – пошто нема лиценцу, а „само” је професор историје. Намеће се и закључак да би школе убудуће за препоручену наставу ван учионице требало да ангажују и плате водича и да се надају да ће боље од наставника бити кадар да предавање прилагоди узрасту ученика и наставном програму.

Шире посматрано, испада да онај ко нема лиценцу туристичког водича не сме ни реч да зуцне о културноисторијским симболима Србије, нити да на њих укаже пријатељу незнанцу – да га не би „укебао” туристички инспектор. Ако је тако, право је чудо што туристичка инспекција није сачинила записник недавно када је Ивица Дачић, у својству потпредседника владе, и то пред камерама, француском министру за миграције Ерику Бесону са Београдске тврђаве показивао споменик који гледа на ушће и причао о планинама и брду које се на турском каже кале...

----------------------------------------------------

ТУРИСТИЧКА ИНСПЕКЦИЈА

Контрола ваннаставних активности је надлежност просветне инспекције

Упитани да ли је туристички инспектор овлашћен да легитимише грађане, у Туристичкој инспекцији су објаснили да он „има право и дужност да утврђује идентитет запослених код привредних друштава, предузетника или огранка другог домаћег или страног правног лица као и физичких лица која обављају делатност и пружају услуге уређене Законом о туризму”. А на питање да ли наставници могу да воде ђаке у обилазак знаменитости или то могу да раде само водичи са лиценцом, оградили су се ставом да је контрола спровођења прописаних наставних и ваннаставних активности у надлежности просветне инспекције.

ПРОСВЕТНА ИНСПЕКЦИЈА

Туристички инспектор нема право да легитимише наставника

– Годишњим планом рада школа мора да испланира све активности а међу њима су и обиласци музеја, установа културе, културноисторијских локалитета, знаменитости. То нису туристичка путовања и са тим туристичка инспекција нема везе. Професор који води ђаке у шетњу Калемегданом, или на пример у позориште па им успут показује важне установе и споменике културе није дужан да покаже лична документа туристичком инспектору, јер он нема право да легитимише наставника – категоричан је Велимир Тмушић, начелник републичке просветне инспекције.

М. Симић-Миладиновић
објављено: 20.11.2012.
Politika
loader loader 22:52 20.11.2012

Re: nadlezne institucije

Houp:
sa 20.000 rsda kaznjavati svalerase

Mis Houp,
ovo je rečenica dana
loader loader 23:12 20.11.2012

Re: nadlezne institucije

Jukie
Зорана Павловића, професора историје у ОШ „Деспот Стефан Лазаревић”, Прекршајни суд у Београду прогласио је кривим јер је „пружао услуге туристичког водича, односно информације о културноисторијским карактеристикама локалитета групи деце учесника манифестације ’Мала матура – велико срце’, а не испуњава прописане услове из Закона о туризму”

Jukie,
ovaj gosn Pavlović ima sreće,
jer ne živi u vreme giljotine ili sekire i panja
inače bi ga pedantni zakonoprimenjivači ..!



Inače, ovo je jedna od žešćih besmislica koje sam ovih dana čuo (a nije da ih inače nema).
Branislava Kostić - Narator Branislava Kostić - Narator 16:37 20.11.2012

Da? Ne! Ne?, Ma, ne! Da? Ne, ne....

Nemam pojma da li je Kasa kriv ili nevin. Ne znam ni za Džajića, ni za Dulića, ni za mnoge druge. Problem je što ni nakon sudske odluke - presude, neću znati da li su krivi, ili ne. Prosto zato što nemam ni jedan relevantan razlog da verujem sudovima. Mislim da je (ovih dana, nedelja, meseci, godina, decenija?) verovatnoća da nevin bude osuđen, ista kao i da kriv bude oslobođen.
To prilično plaši.
U stvari, to jako plaši i navodi na koje-kakva razmišljanja.
dragan7557 dragan7557 16:54 20.11.2012

Re: Da? Ne! Ne?, Ma, ne! Da? Ne, ne....

B.K. Narator:
Ne znam ni za Džajića, ni za Dulića,


Kojeg, ima ih dva, braća:

Oliver Bivši Beogracki i Modest Sadašnji Subotički?

cerski
loader loader 22:58 20.11.2012

Re: Da? Ne! Ne?, Ma, ne! Da? Ne, ne....

Branislava Kostić - Narator
Problem je što ni nakon sudske odluke - presude, neću znati da li su krivi, ili ne.

Upravo u tom grmu leži zec

to jako plaši i navodi na koje-kakva razmišljanja

Za ove likove, pomenute u postu, nešto se i ne sekiram. To što se oko njih radi samo je ilustracija, odnosno logično pitanje koje tzv. obični građanin mora da postavi kad je njegovo sopstveno pravu reč.
Plus, za nas obične, ako nas nekom greškom ukebaju, precednik neće stići da vadi naliv-pero i piše aboliciju.

mariopan mariopan 22:05 20.11.2012

..

Ne znam da li ih apse sa predumišljajem ali znam da ih obavezno tako oslobađaju.
loader loader 23:01 20.11.2012

Re: ..

mariopan
Ne znam da li ih apse sa predumišljajem ali znam da ih obavezno tako oslobađaju.

Da svakako. Opaska iz naslova odnosi se na prirodu procesuiranja, tako da sam pod tim mislio i na hapšenje, i na puštanje, ...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana