Ljudska prava

Cvikeri

mikele9 RSS / 25.08.2013. u 12:58

Osobama, ličnostima, personama, bile one deca ili odrasli ljudi, koji nose ili nosahu cvikere/naočare, okolina je oduvek surovo nadevala nadimke tipa: Ćoravi, ćora, ćoksim, slepac, cvikeraš, okac, duplooki i kakve već ne. Nisam imao takvih problema a i zaboleo bi me.

Nosim cvikere od svoje trideset sedme, osme godine. Prvi su bili Lenonke, čeličnožičani, donela mi žena iz Italije. Nosio sam ih dok se nisu sasvim rastočili. Da, koristio sam ih samo za rad. Nosio sam ih na vrpcama sopstvene izrade, manistre u svim duginim bojama nanizane na 0.20 pecaroški najlon. Onda su vremenom oči počele da plusuju pa sam morao da imam jedne za rad a druge za 'odanje po vilajetu. To mi posle nekog vremena dojadilo! Skini jedne, nakači druge pa Jovo nanovo, svaki čas! Skupio neku lovicu, odem iza bioskopa Jugoslavija, tamo optičarska radnja, za ono vreme par excelance, imali i oftalmologa sa sve odgovarajućom očnodigitalnom aparaturom. Dešavanje 1998 godina. Pregleda me pomno oftalmološkinja i nađe da mi za rad trebaju stakla +3,75 a za viđenje gde stupam i ostale okoline, +3,50. Ok! Ja još ranije doneo odluku da mi naprave bifokalce. Moraćete da se postepeno navikavate na njih, posebno kad silazite niz stepenice... Nemajte vi brige, kažem, navići ću se. Onda odaberite okvir i naočare će biti gotove za pet dana. Izađem iz kabineta u radnju i počnem da razgledam vitrine s okvirima. Imam u džepu sto maraka al' okvir koji mi je legao na dušu, košta 380 marona, italijanski original! Zurim u njega, ne češkam se po glavi, ne svrbi me, prodavačice šute i čekaju. U to na vrata moja lekarka Vesna! Iz prekoputnog Doma zdravlja. Dobar dan, dobar dan, kako ste, dobro a vi, ma i ja ali evo, biram okvir...pa koji vam se dopada, ovaj ali nemam dovoljno...Zovnu Vesna oftalmološkinju, to joj bila mlađa sestra, zajedno počeše da šuškaju s prodavačicama, vrati se do mene, otvori vitrinu izvadi okvir i pruži mi ga: Nosite ih sa srećom! Ne, ne mogu, kako...jel' vi to meni vraćate za onu sliku...Pa valjda i ja vama mogu nešto da poklonim, nasmeja se Vesna, nije nikakvo vraćanje, vaša slika vredi bar deset puta više. Elem, dođem za pet dana, naočare gotove, turim ih na nos. Pažljivo molim vas, ne zaboravite stepenice, ponovo me opominje Vesnina sestra. Kakve stepenice, kakvi bakrači, ja kao rođen s bifokalcima! I niz i uz stepenice, spustim pogled na ispruženu šaku, ‘ajd linija života, vidim bre i najsitniju linijicu ispod Venerinog brega, kristalno jasno! Podignem pogled, oko mene ljudskoautobuskonebeskoflorni šareniš i sve skroz čisto i nezamućeno. Kao da sam se ponovo rodio!

Moj omiljeni ćora, okac, je Umbertov Vilijam od Baskervila! Sledi iščupak iz IME RUŽE, moj prevod na srpski sa hrvatskog originala, izdanje Grafičkog zavoda Hrvatske iz 1986 godine, s talijanskog (baš tako piše!) prevela Morana Čale:

Vilijam zavuče ruku u mantiju tamo gde se na grudima otvarala i činila neku vrstu džepa, pa izvadi predmet koji sam tokom putovanja već bio video u rukama mu i na licu. Bile su to male raklje, napravljene tako da mogu stajati na ljudskom nosu..............S obe strane raklje, tako da se podudaraju s očima, nalazile su se dve metalne elipse i u njima dva debela stakla nalik na dno čaše. Vilijem je najrađe čitao s tim na nosu i govorio je da vidi bolje nego što ga je priroda obdarila ili nego što mu to dopuštaju njegove poodmakle godine a posebno kad se danje svetlo bliži svom kraju. Zbog toga treba hvaliti Gospoda što je neko otkrio i proizveo tu spravu.

A o tome POLITIKA ONLINE pod naslovom Poreklo naočara donosi zanimljiv tekst: Zahvaljujući studiji Vinsenta Ilardia profesora italijanske istorije na univerzitetu u Masačusetsu, koji je nakon dugogodišnjeg istraživanja i analize dokumenata u italijanskim i evropskim arhivama, ustanovio da su naočare pronađene, izumljene u Pizi a da je Firenca a ne Venecija kako se dugo verovalo, bila centar za proizvodnju i komercijalizaciju naočara još u srednjem veku. Pregledajući opsežnu dokumentaciju, profesor Ilardi je otkrio da je milanski vojvoda Frančesko Sforca 1462 godine poručio od firentinskog ambasadora u Milanu 200 pari naočara sa konveksnim (ispupčenim) staklima.

Istorijski, pronalazak naočara se pripisuje jednom dominikanskom kaluđeru u Pizi 1286 godine. To potvrđuje i blaženi Đordano od Pize u svojoj propovedi izgovorenoj u crkvi Santa Maria Nuova u Firenci 1305 godine : Nije prošlo ni dvadeset godina od kada je pronađena umetnost pravljenja naočara pomoću kojih se dobro vidi....Ja sam video onoga koji ih je prvi izumeo i napravio i govorio sam s njim.

Dragi cvikeraši su mi i Breht, Lenon, Robert Cimerman poznatiji kao Bob Dilan u filmu Pat Garrett and Billy the kid, sa malecnim žičanim cvikerima na nosu, dobri Anton Pavlovič, Lav Trocki, Matis, Razmišljalica, Kukusigameni, Gandi...tako, tako...e ali imam posebnu sklonost ka devojkama i ženama koje nose cvikere! Kad ih vidim u mimohodu, izazivaju u meni plimu nežnosti, dođe mi teško da se savladam da ih ne uzmem u naručje i....deluju mi bespomoćno, sramežljivo, delikatno zavodljivo, razlijem se k'o prosuto mleko!

Stariji se, siguran sam, sećaju da je u filmovima sa tematikom iz NOB-a, tz partizanskim filmovima, uvek prikazivan i jedan lik, mršuljav, sitan rastom, uvek sa knjigama i obaveznim cvikerima na nosu. Zvali su ga ako je bio mlađi Đak ili Student a malo starijeg, Uča. Stereotip zasnovan na onom: Radnici, seljaci i poštena inteligencija! U Otpisanim su Čedu Petrovića, koliko se sećam, zvali Cvika.

Nikako ne smem da zaboravim da istaknem, po mene značajnu činjenicu, da mi se dioptrija od onog prvog merenja 1998 godine nije ni za zeru promenila! Prođoše silne godine, moj omiljeni okvir se malčice razlabavio, klizi mi niz nos, nosio ga u onu radnju dva puta, zatezali ga ali se ja nešto mislim, daj da napravim nove cvike, zlu ne trebalo! Ne odem iza bioskopa Jugoslavija nego po preporuci mog lekara i drugara i bluzera, odem u radnju u Sava Centru. Oftalmološkinja...nešto mislim da sam drugim povodom već pisao o tome ali nije na odmet ponoviti kad je već tema o cvikerima, me pregleda i digitalno i svakako, proveri dotadašnje naočare i upita me kad sam ih napravio. Kažem a ona će iznenađeno: Pa vama se dioptrija nije od tada promenila! Ajd bar nešto, spopada me svakodnevno i ala i vrana, pa nek' su mi oči bar kako treba!

Ne previše navalentno ali mnoge prijateljice i prijatelji su me nagovarali da umesto cvikera uzmem sočiva. U početku sam im strpljivo odgovarao da imam osetljive oči, koje malo, malo trljam (ruke su mi čiste kao Nikoli Tesli, i uvek sa sobom nosim nekoliko paketića papirnih i jedan veliki paket vlažnih maramica za bebe), često mi suze, pa bi bilo krajnje nesvrsishodno da nosim kontaktna sočiva. Posle mi dosadilo pa sam im odgovarao da mi cvikeri savršeno leže i da bih se bez njih osećao kao go iliti nag. I to je živa i sušta istina! Pomažu mi a ne osećam ih kao, ni najmanji teret, prosto su srasle ili sam ja srastao s njima.

I šta je pesnik...hteo da kaže? Oda cvikerima? Ne! Ali zar se i o najordinarnijim stvarima ne može pisati? Može i mora, sestro brate, rode rođeni. Od jednog jedinog dana u životu jednog tz običnog čoveka, Džojs napisa Uliksa! Daleko bilo da se poredim s njim ali mi je dobro došao kao podatak, činjenica, da se može pisati o starim novinama, cvikerima, sećanjima na prvoprc (G. Čer), Nišvilu, regeu....mnogo mi je dosta (iako i sam ponekad ne odolim!) pisanja o estradnoj politici i političkoj estradi, dabogda im kuća bila toliko daleko, da ih za dan, dva zaboravimo kao lanjski sneg!



Komentari (49)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

razmisljam razmisljam 13:13 25.08.2013

Хе, хе...

Овде Размишљалица, сва битна што си је поменуо набрајајући драге ти цвикераше. И то у каквом друштву!
Оно, јес' да си ми ,,мазнуо'' тему, о којој размишљам већ неко време. Али, као што ти пишеш о свом искуству далековидог, тако ја још увек могу да опишем своја искуства кратковиде ( Са све невероватно блесавим изборима оквира за ђозлуке приде. ). Дакле, ништа страшно.

Узгред, најлепше је приповедати о обичностима, ја да ти кажем. Све остало је, мање-више, небитно, кад све сабереш, одузмеш и доведеш у сагласје са самим собом.
mikele9 mikele9 22:31 25.08.2013

Re: Хе, хе...

Овде Размишљалица, сва битна што си је поменуо набрајајући драге ти цвикераше. И то у каквом друштву!
Оно, јес' да си ми ,,мазнуо'' тему, о којој размишљам већ неко време. Али, као што ти пишеш о свом искуству далековидог, тако ја још увек могу да опишем своја искуства кратковиде ( Са све невероватно блесавим изборима оквира за ђозлуке приде. ). Дакле, ништа страшно.

Узгред, најлепше је приповедати о обичностима, ја да ти кажем. Све остало је, мање-више, небитно, кад све сабереш, одузмеш и доведеш у сагласје са самим собом.

Sve što kažem/napišem, stojim iza toga!
Nego jesi li primetila, ja jesam, da te mnogi blogeri zovu Razmišljalica
razmisljam razmisljam 22:57 25.08.2013

Re: Хе, хе...

mikele9

Nego jesi li primetila, ja jesam, da te mnogi blogeri zovu Razmišljalica


Јесам, него шта.
И јако ми је драго због тога, драги мој блогокуме.
kukusigameni kukusigameni 13:57 25.08.2013

đozluci



Čak i smajli ponekad mora da metne đozluke.
mikele9 mikele9 22:35 25.08.2013

Re: đozluci

Čak i smajli ponekad mora da metne đozluke.

Nemoj mi reći da nisi pročitao i svoj nik
kobrakerac kobrakerac 14:27 25.08.2013

za sunce

Никад нисам могао да поднесем да ми нешто стоји на глави. Капа, наочари за сунце. Смета ми и прави главобољу.

Имам четири банке и видим као соко.(с обзиром да сам бар тридесет пет година у главном цртао)

Прошле године сам решио да купим наочаре за сунце. Поставио их на нос и сео у кола. После неколико инцидената у саобраћају сам се привикао. Слабо сам видео, сметају ми дршке, одбљесци, мало жуља, главобоља.

Пријатељи су се чудили: "Ти носиш наочаре за цунце!!!".
Моје оправдање је:"Па хоћу и ја да будем мало кул!"

Истина је да сам решио само да се на време привикнем на то да ћу једног дана морати да носим цвике
mikele9 mikele9 22:40 25.08.2013

Re: za sunce

Никад нисам могао да поднесем да ми нешто стоји на глави. Капа, наочари за сунце. Смета ми и прави главобољу.

Имам четири банке и видим као соко.(с обзиром да сам бар тридесет пет година у главном цртао)

Прошле године сам решио да купим наочаре за сунце. Поставио их на нос и сео у кола. После неколико инцидената у саобраћају сам се привикао. Слабо сам видео, сметају ми дршке, одбљесци, мало жуља, главобоља.

Пријатељи су се чудили: "Ти носиш наочаре за цунце!!!".
Моје оправдање је:"Па хоћу и ја да будем мало кул!"

Истина је да сам решио само да се на време привикнем на то да ћу једног дана морати да носим цвике

Potpuno te razumem! I ja kad sam bio u tvojim godinama nisam nosio kapu ni na minus 20 stepeni ali kako je vreme...odnosno kako sam ja odmicao, počeo sam zimi da nosim kapu a cvikeri mi omogućavaju da funkcionišem relativno normalno. Želim ti da počneš što kasnije da ih nosiš a možda ti nikada neće ni trebati
kobrakerac kobrakerac 16:25 26.08.2013

Re: za sunce

a možda ti nikada neće ni trebati


mariopan mariopan 14:34 25.08.2013

..

Pa hvala im od srca, inače bih ja padala ili ljubila bandere samo tako.

E, sve dok si merkao naočare i okvir, dok čitam i ja vidim sebe, isto to radila, i kupim jeko lepe naočare kod majstora, kao ti ( pa ne baš kao ti ), ali skupe i dobre, dobar majstor pravio...... i počnem da ih nosim i vraćam u futrolu, pa vadim iz futrole (šteta da se grebu)...i dojadi to meni.

Rešim da njih stavim samo kada čitam ili nešto važno radim (crtam)...a da kupim na pijaci jedne za svaki dan, kada ljuštim krompir i radim po kujni, da mi se one ne polome i ne izgrebu.

Odem na pijacu, ali dodžavola, ne ponesem onaj papir sa dioptirjom da mi nadrimajstor pronađe moj broj....ali se setim da su mi one naočare baš u tašni, izvadim, on izvadi neku spravu, izmeri dioptriju i proda mi jeftine ali lepe naočare (koliko para toliko muzike).
Dođem kući, isprobam te nove, lepo rade, vidim krompir, luk tanjire - za to što treba dobre su.
Uveće legnem pa ajd da malo čitam - nema mi onih lepih i skupih.
Pretresi tašnu, sve izvadim napolje - nema - ostale na tezgi kod nadrimajstora.
UH.
Odem sutra - ma kakvi, ni video nije, jok !.
I nemam više.
Znači, ili kači oko vrata i ne skidaj ili nemoj da bacaš pare na skupe i lepe.
Ja se izlečila od toga, zasigurno.


Opet lepa priča Mikele
mikele9 mikele9 22:47 25.08.2013

Re: ..

Pa hvala im od srca, inače bih ja padala ili ljubila bandere samo tako.

E, sve dok si merkao naočare i okvir, dok čitam i ja vidim sebe, isto to radila, i kupim jeko lepe naočare kod majstora, kao ti ( pa ne baš kao ti ), ali skupe i dobre, dobar majstor pravio...... i počnem da ih nosim i vraćam u futrolu, pa vadim iz futrole (šteta da se grebu)...i dojadi to meni.

Rešim da njih stavim samo kada čitam ili nešto važno radim (crtam)...a da kupim na pijaci jedne za svaki dan, kada ljuštim krompir i radim po kujni, da mi se one ne polome i ne izgrebu.

Odem na pijacu, ali dodžavola, ne ponesem onaj papir sa dioptirjom da mi nadrimajstor pronađe moj broj....ali se setim da su mi one naočare baš u tašni, izvadim, on izvadi neku spravu, izmeri dioptriju i proda mi jeftine ali lepe naočare (koliko para toliko muzike).
Dođem kući, isprobam te nove, lepo rade, vidim krompir, luk tanjire - za to što treba dobre su.
Uveće legnem pa ajd da malo čitam - nema mi onih lepih i skupih.
Pretresi tašnu, sve izvadim napolje - nema - ostale na tezgi kod nadrimajstora.
UH.
Odem sutra - ma kakvi, ni video nije, jok !.
I nemam više.
Znači, ili kači oko vrata i ne skidaj ili nemoj da bacaš pare na skupe i lepe.
Ja se izlečila od toga, zasigurno.


Opet lepa priča Mikele

Od tebe uvek neka zanimljiva priča, samo ovog puta pokvareno nadrilekarska, baš mi je žao
Ja moje skidam samo kad ležem da spavam
Черевићан Черевићан 14:37 25.08.2013

цвико

ко извиђач Винету-ов
очи богме ми видет' знале
како старим то ниналик
за читање руке окраћале

кара старост све се пуши
(а баш сам ја дрчан био)
зђозлуцима сад и спавам
да ми бистро шта сам снио

mikele9 mikele9 22:52 25.08.2013

Re: цвико

ко извиђач Винету-ов
очи богме ми видет' знале
како старим то ниналик
за читање руке окраћале

кара старост све се пуши
(а баш сам ја дрчан био)
зђозлуцима сад и спавам
да ми бистро шта сам снио

Dragi G. Čer, i ja bio Oko sokolovo al'godine teraju po svome!
Napisah Mariopan da cvikere skidam samo kad spavam ali posle ovog vašeg, spavaću i ja s đozlucima, da i meni bude bistro sanjanje
Ivana Knežević Ivana Knežević 15:53 25.08.2013

Zivot van ruzicastog

U prvom razredu osnovne skole su mi prepisali bili naocare. Ne znam zasto, mora da je to bila neka od onih masovnih provera kao vakcinacije i sl. jer ne pamtim da sam imala problema sa vidom.

Da bi resio problem moje slabe posvecenosti naocarima, oftalmolog se dosetio pa mi je tokom jednog pregleda objasnio - ako ih ne budem nosila sada, velike su sanse da cu oslepiti kad porastem.
Mene nije ubedio ali jeste moje roditelje. Zbog njih sam morala da istrajem jos neko vreme, inace bih ih odmah bacila. Do dana danasnjeg mu nisam oprostila a kad mi je preko leta njegov sin slomio naocare na plazi tako sto je seo na njih, to je bio znak - naocare nece vise ici na ovaj nos, bilo je objasnjeno u kuci.

Nikada mi nisu trebale.

Odnosno, poslednjih par godina kompjuter i odsustvo dnevnog svetla tokom dana predstavljaju losu kombinaciju, ali to je wear & tear efekat. Sa time nemam problema. Da sam zbacila diktaturu oftalmologa kao klinka je bio jedan od mojih prvih buntova.

Iance, sve ovo sto kazes je lepo i podrzavam, a i naocare su bas seksi ovih dana

mikele9 mikele9 23:00 25.08.2013

Re: Zivot van ruzicastog

Da bi resio problem moje slabe posvecenosti naocarima, oftalmolog se dosetio pa mi je tokom jednog pregleda objasnio - ako ih ne budem nosila sada, velike su sanse da cu oslepiti kad porastem.

Nikada mi nisu trebale.

Da sam zbacila diktaturu oftalmologa kao klinka je bio jedan od mojih prvih buntova.

Iance, sve ovo sto kazes je lepo i podrzavam, a i naocare su bas seksi ovih dana

Taj oftalmolog mora da je bio rođak Dr Mengelea
Drago mi je da ti nikad nisu trebale, nastavi tako
Prvi ali ne i poslednji bunt...značajan što je bio prvi.
Moraću a nemam naviku da se ogledam, da ipak vidim da li izgledam seksi
49 41 49 41 16:03 25.08.2013

Djozluci suncani

Imadoh Lenonke od pre njegovog rodjenja.

A jesam se kurcio sa svojih 17.; iako ne bejah nikad kurcevit.
Al' dedine bile, tek da se zna.
angie01 angie01 17:08 25.08.2013

Re: Djozluci suncani

naocare obozavam, meni trebaju ovakve,

okviri da mi se sloze sa garderobom, a stakla da promene boju stvarnosti,

mikele9 mikele9 23:03 25.08.2013

Re: Djozluci suncani

Imadoh Lenonke od pre njegovog rodjenja.

A jesam se kurcio sa svojih 17.; iako ne bejah nikad kurcevit.
Al' dedine bile, tek da se zna.

Dedine...te su bile najbolje izrade i oblik je bio...
mikele9 mikele9 23:05 25.08.2013

Re: Djozluci suncani

naocare obozavam, meni trebaju ovakve,

okviri da mi se sloze sa garderobom, a stakla da promene boju stvarnosti,

Draga moja Angie, kad bi rušičasta stakla mogla da promene makar deo stvarnosti, ne bih ih skidao ni kad spavam!
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 21:05 25.08.2013

Где су ми очи?


Откако сам почела да их носим пре једно седам-осам година често се чује како кроз кућу арлаукнем горњу реченицу. Шта ћу, још увек имам два комада. А навика је чудо, ни сама не знам колико пута сам се умивала са наочарима!

Кад сам почела да посећујем овај блог, гледам тако аватаре, па видим Млекац и кажем ''Ју, што је слатка куца!'' Можеш мислити како сам се изненадила кад сам ставила наочаре и видела да је куца у ствари маца!

Imadoh Lenonke od pre njegovog rodjenja.


И Ганди је носио ленонке!


jedi-knight jedi-knight 21:17 25.08.2013

Re: Где су ми очи?

И Ганди је носио ленонке!


Ne, nego Lenon gandijevke
antioksidant antioksidant 21:44 25.08.2013

Re: Где су ми очи?

jedi-knight
И Ганди је носио ленонке!


Ne, nego Lenon gandijevke

обојица су носила дражинке
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 21:45 25.08.2013

Re: Где су ми очи?

Ne, nego Lenon gandijevke


Па, заборавила сам да ставим намиг!
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 21:47 25.08.2013

Re: Где су ми очи?




обојица су носила дражинке

И АО поентира!
kukusigameni kukusigameni 21:51 25.08.2013

Re: Где су ми очи?

antioksidant
jedi-knight
И Ганди је носио ленонке!


Ne, nego Lenon gandijevke

обојица су носила дражинке

A Draža je nosio Frenklinove.

jedi-knight jedi-knight 22:00 25.08.2013

Re: Где су ми очи?

A Draža je nosio Frenklinove.


Takozvane bendžaminke
myredneckself myredneckself 22:13 25.08.2013

Re: Где су ми очи?

ocajna_domacica
И Ганди је носио ленонке!

I ovaj gospodin



I ovaj mališa


mlekac mlekac 22:34 25.08.2013

Re: Где су ми очи?

ocajna_domacica.65



Кад сам почела да посећујем овај блог, гледам тако аватаре, па видим Млекац и кажем ''Ју, што је слатка куца!'' Можеш мислити како сам се изненадила кад сам ставила наочаре и видела да је куца у ствари маца!



Ovo nekako bas ide uz MOJU pricu o cvikama. Mislim, ovo neprepoznavanje.

Ni ne secam se kad sam pocela da ih nosim. Po pricama starijeg dela familije - negde pre treceg rodjendana kada je familija bila debelo podeljena oko toga da li im je dete umno zaostalo ili samo coravo.

Naime, sta god da su mi pokazali - ja nisam reagovala, naprosto zato sto to nisam videla. KAo sto nisam videla ni stepenice izmedju ulaznih vrata stana i ulazne kapije na zgradi, pa sam niz tih 13 komada sletela naglavacke svaki put kad bih istrcala iz kuce bez pratnje.

E, kad su mi stavili nocare na nos, ispostavilo se da ja znam i sta je mrav i sta je drvo i sta je...

I sretno sam rasla sa cvikama do 12. Onda sam se jedno jutro probudila, stavila naocare i nista nisam videla! Skinem naocare, kad ono - sve jasno i bistro.

Potpuni shok! Preko noci mi nestala dioptrija. (Nije neuobiacjeno za urodjeno dalekovide).

I tako sam par godina bila primorana da setam uokolo "naga", t.j. bez naocara.
Da bi ih na maturi, slavodobitno, ponovo natakarila na nos, ubedivsi pri tom celo svoje, veciniski zensko, odeljenje kako su cvikeri poslednji modni hit i obavezan detalj. I od tad do sad - ne skidam ih.

Dioptrija mi se malcice pomeri svakih desetak godina, ali to je to.

ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 22:34 25.08.2013

Re: Где су ми очи?

И да не заборавимо даму:

antioksidant antioksidant 22:48 25.08.2013

Re: Где су ми очи?

jedi-knight
A Draža je nosio Frenklinove.


Takozvane bendžaminke

амосовке
(гледао сам цртани)
mikele9 mikele9 23:08 25.08.2013

Re: Где су ми очи?

Откако сам почела да их носим пре једно седам-осам година често се чује како кроз кућу арлаукнем горњу реченицу. Шта ћу, још увек имам два комада. А навика је чудо, ни сама не знам колико пута сам се умивала са наочарима

Šta da ti kažem, ja danas u kadu da se okupam a na nosu mi naočare
mariopan mariopan 10:16 26.08.2013

Re: Где су ми очи?

ocajna_domacica.65
А навика је чудо, ни сама не знам колико пута сам се умивала са наочарима!

Draga, a kako se šminkaš preko naočara?
Pomozi mi sa tim pitanjem, živa se namučim, ižvrljma, zamažem, brišem pišem.....

Potez 1
Skinem naočare, nažvrljam senku (napamet) na oko - stavim naočare da vidim šta sam uradila i zabezeknem se - briši, piši ponovo....i tako jedno pola sata.

Ako me spaseš nemaš pojma kako si dobro delo učinila.

A nemoj ni slučajno da mi savetuješ da kupim ono uveličavajuće ogledalo - pa to imam, i tamo neka GROZNA BABA me gleda.
mikele9 mikele9 11:34 26.08.2013

Re: Где су ми очи?

И да не заборавимо даму:

To bi bilo krajnje neodgovorno
mikele9 mikele9 11:37 26.08.2013

Re: Где су ми очи?

I sretno sam rasla sa cvikama do 12. Onda sam se jedno jutro probudila, stavila naocare i nista nisam videla! Skinem naocare, kad ono - sve jasno i bistro.

To su Vilenjaci umešali svoje prste
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 14:55 26.08.2013

Re: Где су ми очи?

Draga, a kako se šminkaš preko naočara?



Углавном по сећању!

Мада, могу да ти кажем да сам савладала ајлајнер к'о матора.Чуј, ''к'о''!!! .
Док сам била млађа, а нисам носила наочари, углавном нисам успевала да извучем црту једнако на оба ока, али сада ми иде од руке. Дочим, кад исте почну да ми дрхте...биће апстракција кол'ко ти душа 'оће!
mariopan mariopan 15:26 26.08.2013

Re: Где су ми очи?

ocajna_domacica.65
Draga, a kako se šminkaš preko naočara?



Углавном по сећању!

Мада, могу да ти кажем да сам савладала ајлајнер к'о матора.Чуј, ''к'о''!!! .
Док сам била млађа, а нисам носила наочари, углавном нисам успевала да извучем црту једнако на оба ока, али сада ми иде од руке. Дочим, кад исте почну да ми дрхте...биће апстракција кол'ко ти душа 'оће!


A ja sam sve vrste ajlajnera isprobala, pa odustala - nijedan ne valja.

Sad samo senke stavljam, okrečim, razmažem (to razmazano i treba tako, jeda? ) i malo maskare, i to po sećanju.

Eh, onda ništa, i dalje ću da nabadam ali od šminkanja ne odustajem.
kobrakerac kobrakerac 16:28 26.08.2013

Re: Где су ми очи?


обојица су носила дражинке



mlekac mlekac 20:34 26.08.2013

Re: Где су ми очи?

mikele9
I sretno sam rasla sa cvikama do 12. Onda sam se jedno jutro probudila, stavila naocare i nista nisam videla! Skinem naocare, kad ono - sve jasno i bistro.

To su Vilenjaci umešali svoje prste

Bolje da ti ne pricam o NJEMU i naocarama!
Godinama su ga ubedjivali kako je umislio da ne vidi, posto mu je dioptija nepostojeca.
E, dok ga konacno nisam odvukla kod MOG ocnog doktora i covek utvrdi da nije problem u dioptiji nego u nekom nemogucem cilindru.

Daklem, dioptrija je, i dalje, 0, ali zato su cilindri nesto od cega opticari dobijaju groznicu!
jedi-knight jedi-knight 21:21 25.08.2013

...

Odnedavno nosim naocare i to samo dok radim. Kada me je sin pri put video sa njima, rekao mi je uz kez oko glave:
"Tata, sada si kao neki deda."
Dakle jo[ jedan stereotip vezan za nošenje naočara, ovaj put arhetipski. Pored pomenutih nadimaka dodao bih i: ćale, čika, deda, matori...
jedi-knight jedi-knight 21:23 25.08.2013

...

Ćoravi, ćora, ćoksim, slepac, cvikeraš, okac, duplooki i kakve već ne


Ima i ćoki.
Jedan Ćoki je postao istorijska ličnost.
myredneckself myredneckself 22:18 25.08.2013

Re: ...

Famous glasses
Dr M Dr M 22:38 25.08.2013

Davno beše...


Prvi znak je bio kad nisam mogao da podesim paljenje na ‚‚Fići‚‚ jer ne vidim oznake na kaišniku. Onda vrtim razvodnik levo-desno i ubodem paljenje po sluhu.

Naočari sam, ipak, kupio kad je trebalo da se podesi rastojanje platinske dugmadi.

To po sluhu ne može.
kick68 kick68 23:07 25.08.2013

Kakva

slucajnost! Sutra idem po bifokalce! Odbijam ih preko godinu dana jer sam cula za negativna iskustva nekih ljudi bas sa stepenicama. Doktor me je jedva ubedio, a evo sad mi je lakse:)) Ja sam kratkovida i tesko citam sa naocarima 'za daljinu' (bez njih je ok), a smucilo mi se vise da ih stavljam i skidam.
Mnogo volim da cujem da mi neko kaze: Jaaao sto ti je lep okvir!
Trenutni omiljeni:
mikele9 mikele9 11:28 26.08.2013

Re: Kakva

slucajnost! Sutra idem po bifokalce! Odbijam ih preko godinu dana jer sam cula za negativna iskustva nekih ljudi bas sa stepenicama. Doktor me je jedva ubedio, a evo sad mi je lakse:)) Ja sam kratkovida i tesko citam sa naocarima 'za daljinu' (bez njih je ok), a smucilo mi se vise da ih stavljam i skidam.
Mnogo volim da cujem da mi neko kaze: Jaaao sto ti je lep okvir!Trenutni omiljeni:

Slučaj ne postoji!!! Ovo sam tempirao baš zbog tvojih bifokalaca
tetka_jelena tetka_jelena 08:36 26.08.2013

sitna slova a bogami i kratke ruke

Ja sam jedna od onih koje nose tzv naocare za citanje - dioptrije +2, i one druge, dioptrije od -1,5. Dakle, dva para i oba su najcesce u tasni, posto skini jedne, stavi druge i u tome se zaboravim i nastavim onako....Primetim da mi nesto nije bas najjasnije najcesce u samoposluzi kada pozelim da procitam neku deklaraciju, rok upotrebe.I tada krece, prvo odmicem pa onda primecem, pa pokusavam da pronadjem pravu udaljenost na kojoj cu procitati to sto me zanima, pa onda vadim naocare...
Ali ni tada cesto ne vidim jasno sta pise, ne zbog lose utvrdjene dioptrije vec zbog malecnog papirica na kome su slova velicine -16( ali to je vec druga tema).
Lep blog.
mikele9 mikele9 11:31 26.08.2013

Re: sitna slova a bogami i kratke ruke

Ja sam jedna od onih koje nose tzv naocare za citanje - dioptrije +2, i one druge, dioptrije od -1,5. Dakle, dva para i oba su najcesce u tasni, posto skini jedne, stavi druge i u tome se zaboravim i nastavim onako....Primetim da mi nesto nije bas najjasnije najcesce u samoposluzi kada pozelim da procitam neku deklaraciju, rok upotrebe.I tada krece, prvo odmicem pa onda primecem, pa pokusavam da pronadjem pravu udaljenost na kojoj cu procitati to sto me zanima, pa onda vadim naocare...
Ali ni tada cesto ne vidim jasno sta pise, ne zbog lose utvrdjene dioptrije vec zbog malecnog papirica na kome su slova velicine -16( ali to je vec druga tema).
Lep blog.

Hvala Tetka Jelena
Ti k'o moja žena, vadi jedne, skida druge pa se ponekad zbuni. Rešila zato da mene vodi u kupovinu i da joj ja čitam šta treba
jucaibin jucaibin 15:00 26.08.2013

komada 3

nosim naocare od 2. osnovne. bese mi tada dioptrija +1,5 i to mi nikada nije bilo nesto strasno.

dolaskom u godine stvar se naravno komplikuje i sad se vise ne zna koliko naocara imam.

elem, posto imam svetle oci one su i prilicno osetljive na sunce. ja bez naocara za sunce ne izlazim 365 dana u godini. kako mi poslednjih 15 gidine i dioptrija prdstavlja neizostavni momenat nisam nikako mogla zavoleti naocare za sunce s dioptrijom, jer su one po meni "asesoar" i volim da ih menjam...

da ne davim, predjem pre par godina da nosim sociva (dnevna) da bih preko njih mogla da nosim naocare za sunce... i bi to lepo dok se godine ne javise da mi sad pa trebaju i naocare za citanje! tu se sve komplikuje! dakle, ako naosim naocare onda je to komada 2 gore-dole, stavljaj-skidaj - jednom recju uzas! ako nosim sociva onda se ona dopunjavaju blagom dioptrijom koja ima domen od sociva do onih za citanje (a bez sociva) i to je onda ludilo.

u stalnom sam stanju inventara koje su naocare na stolu, jesu li u tasni sve koji mi za danas trebaju i uopste stalno presabiranje. nisam jos nasla neko trece resenje.

obozavam da kupujem naocare i ne bih nikada pristala da koristim ove s pijace jer imam i astigmatizam i drzim do toga da budu strucno & naucno "pravljene" za mene.
AlexDunja AlexDunja 18:20 26.08.2013

Re: komada 3

jbt, tebi još samo fali mačka koja voli da baca stvari sa stola.

milena ima jednu takvu, i stalno joj frlja naočare,
i ja imam, ali moja voli pored toga što nešto frljne sa astala,
da ga dodatno zavuče pod tepih:)

srećom, još ne nosim naočare...ali će biti veselo, uskoro
ocajna_domacica.65 ocajna_domacica.65 20:29 26.08.2013

Re: komada 3

Не мора уопште да буде мачка. Ја сам својевремено имала папагаја-нимфу, за пријатеље Јоца; тај је обожавао да све са стола рашчисти и баци на под, чудо једно! Срећом у то време још нисам носила наочари.
draft.dodger draft.dodger 21:05 26.08.2013

...



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana