Koliko ste kulturno dignuti?

ceda_urosevic RSS / 20.02.2008. u 13:25

mask01.jpgPišem iz pozicije pozorišne publike.

Moje interno istraživanje među mlađom, tzv. urbanom populacijom izvedeno je uz razočarenje na svakom koraku. Anketa je sadržala jedno jedino - inicijalno pitanje koje nudi mogućnost nadovezivanja na druga pitanja iz želje da se u odgovor ima što potpuniji uvid.

Voleo bih da čujem i odgovore odavde. To glavno pitanje je: Koliko često idete u pozorište?

Naredno je: Kada ste poslednji put bili u pozorištu? Šta ste gledali? Kako Vam se dopalo to što ste videli? Kada planirate da opet pogledate neku predstavu, koju i zašto?

Moje nevešto istraživanje (izvedeno u krugu prijatelja, poznanika i slučajnih prolaznika) dalo je, kažem, razočaravajuće rezultate. Ogromna većina ispitanih nije bila nijednom u pozorištu prethode sezone niti ijednom u proteklom delu sezone 2007/2008.

 

Opravdanja su (uglavnom): nepristupačnost cena ulaznica, obaveze ne dozvoljavaju i tako to i tome slično. Što su sve - izgovori. Nije da je odlazak u pozorište neka ustanovljena obaveza, pa se sad od nje «izvlačimo», već bi to trebalo da izraz ljubavi prema umetnosti, posebno pozorišnoj.

Koliko te ljubavi među nama ima?

Pozorišni kritičari i teoretičari mahom su nezadovoljni postojećim repertoarima beogradskih pozorišta. Mnogi od njih, optužuju uprave pozorišta da pokušavaju spojiti kasu sa repertoarom, te da se beogradska scena odlikuje deficitom kvalitetnih predstava na štetu onih koje spadaju pre u domen komercijalnog, nego li umetničkog. Ja se sa njima delimično slažem. Nisam ekspert, ali sam prethodnih sezona viđao jako zanimljive predstave koje se izdvajaju od drugih po tome što nisu samo reklama i prodavanje magle sa panoa i bilborda.

 

Kultura jednog grada može da se učita i na toj skali. Koliko je bogata i raznovrsna ponuda scenskih interpretacija dramskih dela u gradskim pozorištima. Mišljenja sam da u ponudi beogradskih pozorišta nema šta mnogo da se vidi, što već nije viđeno ili što nije, pa - u najmanju ruku - dosadno. Međutim, to je deo rasprave za one koji uopšte idu u pozorište. Koliko je takvih ovde, videćemo.

 

Televizija, kao dominatni medij našeg vremena (ali ne samo našeg) potpuno obezvređuje svaki pokušaj da se odlazak u pozorište, kao svojevrstan lični, kulturni doživljaj, popularizuje. To se najčešće realizuje kroz industrijsku proizvodnju treš serija, filmova ili «vodiću te u» tj. «poznati o» emisija. Često imamo prilike da od poznatih, tzv. javnih ličnosti čujemo kako i oni sami idu u pozorište kako bi se «kulturno uzdizali».

To uzdizanje duboko pada u sferu kiča, u domen puke ganutosti, oduševljenja i hvalisanja, što je posebno popularno - što više posećuješ kulturna dešavanja (najčešće bez ikakve stvarne želje, ljubavi ili interesovanja) to si više cool, tj. više si kulturno dignut. Mada, ako nekoga zanima, za to se slabo ko i interesuje. Danas su važne neke druge stvari, ne to da li uopšte i koliko često ideš u pozorište. To se pitanje u razgovorima ne postavlja.

Često se u našoj javnosti govori o skoroj propasti srpske kinematografije i o problemima sa kojima se filmski umetnici suočavaju kad i u najluđem snu pomisle da snime film. Ne tako često se, međutim, govori o problemima koje ima srpsko pozorište. Sem toga da se tu «hleba niko najeo nije» mi o problemima pozorišnih radnika pojma nemamo. A problema ima. Najveći problem, po mom shvatanju, je tendencija potpunog potiskivanja pozorišta kao institucije u zaborav pred masom novih sadržaja iz oblasti televizije, interneta i drugih multimedijalnih, 999 in 1 sadržaja. U mnogočemu tome doprinosi i pozorište samo, tj. repertoari pojedinačnih pozorišnih kuća.

Nije tajna da beogradsku pozorišnu scenu čine mahom isti ljudi, mahom isti (živi i mrtvi) pisci, isti uticaji, isti komadi, isti reditelji - i to godinama unazad. Takođe, nije tajna da su vrata beogradskih pozorišnih kuća mahom zatvorena za mlade umetnike bilo da su oni dramaturzi, glumci, reditelji ili scenografi. Isto tako, nije tajna da ljudi koji se pozorištem bave, retko u njega odlaze kao publika. Dalje, tajna je (negde spada u domen jeresi) najveća i predstavlja posebnu vrstu hrabrosti reći - Beograd je pozorišno siromašan grad ili većina predstava u beogradskim pozorištima je dosadna i predstavlja potpuno gubljenje vremena. Uz retke izuzetke, kojih hvala Bogu, uz krvav rad i tešku muku, a na radost publike -- ima.

 

I to kažem na osnovu toga što odlazim u pozorište i slušam utiske ljudi koji koliko - toliko redovno posećuju pozorište. Verujem da i ovde ima ljudi koji imaju 22, 23, 24 i više godina i koji su zadnji put bili u pozorištu, ono - grupno sa odeljenjem iz srednje škole.

Koliko je to važno, za svakog od vas pojedinačno - ne znam. Ono što znam, to je da je kvalitetnih predstava sve manje, a da publika svakako u pozorište sve ređe ide. O lokalnim pozorištima po Srbiji ne bih ni da mislim, jer se pojam lokalnog umetnika negde u međuvremenu izgubio, lokalni umetnici više ne postoje, svi hrle u Beograd tražeći šansu - koju ne pronalaze.

 

Na kraju, kao i na početku, koliko često idete u pozorište i zašto? Idem po olovku i tabelu. Nisam baš ovladao Excel-om, pa moram ovako.



Komentari (116)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dilan Dog Dilan Dog 13:36 20.02.2008

Biće

Biće
da je ovo dobra tema, a biće i različitih tumačenja što se tiče kulturnog uzdizanja :))
ceda_urosevic ceda_urosevic 13:44 20.02.2008

Re: Biće

Šta me se tiče, neka tumači ko kako hoće, ja sam lepo pitao, kulturno čak.
Dilan Dog Dilan Dog 13:49 20.02.2008

Re: Biće

ceda_urosevic
A to te je namamilo ovde, a? :) Šta me se tiče, neka tumači ko kako hoće, ja sam lepo pitao, kulturno čak.

Aha, to :)
ja to samo onako iz zezanja :))

Kad smo kod teme, ne znam da li sam kulturno to što si rekao, pošto retko idem u pozorište. Trebalo bi da idem češće. Mada, uvek nešto čitam- kultura u raznim oblicima
ceda_urosevic ceda_urosevic 14:12 20.02.2008

Re: Biće

Zašto?
Dilan Dog Dilan Dog 14:18 20.02.2008

Re: Biće

ceda_urosevic
Zašto?

Očigledno mi to nije navika. Ali planirao sam pre jedno 2 meseca da idem :) pa mi se neki termini nisu poklopili...
Ići ću uskoro
ceda_urosevic ceda_urosevic 14:21 20.02.2008

Re: Biće

Javi šta si gledao.
sintetika sintetika 14:22 20.02.2008

Re: Biće

Hm, falusom opterećeni muškarci.
Dilan Dog Dilan Dog 14:28 20.02.2008

Biće

Biće
da ima mnogo kretena :)
slažem se sa tobom
Spiridon Spiridon 14:37 20.02.2008

Re: Biće

Očigledno mi to nije navika. Ali planirao sam pre jedno 2 meseca da idem :) pa mi se neki termini nisu poklopili...
Ići ću uskoro


znao sam odmah da se radi o plemenitom ljubitelju pozorista, poprilicno zauzetom, koji nazalost ima vremena za sve osim za sebe samog.
Dilan Dog Dilan Dog 14:43 20.02.2008

Re: Biće

Spiridon
Očigledno mi to nije navika. Ali planirao sam pre jedno 2 meseca da idem :) pa mi se neki termini nisu poklopili...
Ići ću uskoro


znao sam odmah da se radi o plemenitom ljubitelju pozorista, poprilicno zauzetom, koji nazalost ima vremena za sve osim za samog sebe.

Gde si Spirodone? :))
Još si ljut? :))
Spiridon Spiridon 14:54 20.02.2008

Re: Biće

Dilan Dog
Spiridon
Očigledno mi to nije navika. Ali planirao sam pre jedno 2 meseca da idem :) pa mi se neki termini nisu poklopili...
Ići ću uskoro


znao sam odmah da se radi o plemenitom ljubitelju pozorista, poprilicno zauzetom, koji nazalost ima vremena za sve osim za samog sebe.

Gde si Spirodone? :))
Još si ljut? :))


mogo bi da svratis ponekad, a ne samo kada ti nesto zatreba =]
Dilan Dog Dilan Dog 15:05 20.02.2008

Re: Biće

Spiridon
Dilan Dog
Spiridon
Očigledno mi to nije navika. Ali planirao sam pre jedno 2 meseca da idem :) pa mi se neki termini nisu poklopili...
Ići ću uskoro


znao sam odmah da se radi o plemenitom ljubitelju pozorista, poprilicno zauzetom, koji nazalost ima vremena za sve osim za samog sebe.

Gde si Spirodone? :))
Još si ljut? :))


mogo bi da svratis ponekad, a ne samo kada ti nesto zatreba =]

Pa kad ne znam nešto mnogo o Frenku Zapi, mapetovcima i muzici koju prezentuješ. Svraćam čim se na neki način dovedem u vezu sa temom...
Spiridon Spiridon 15:08 20.02.2008

Re: Biće

Dilan Dog
Spiridon
Dilan Dog
Spiridon
Očigledno mi to nije navika. Ali planirao sam pre jedno 2 meseca da idem :) pa mi se neki termini nisu poklopili...
Ići ću uskoro


znao sam odmah da se radi o plemenitom ljubitelju pozorista, poprilicno zauzetom, koji nazalost ima vremena za sve osim za samog sebe.

Gde si Spirodone? :))
Još si ljut? :))


mogo bi da svratis ponekad, a ne samo kada ti nesto zatreba =]

Pa kad ne znam nešto mnogo o Frenku Zapi, mapetovcima i muzici koju prezentuješ. Svraćam čim se na neki način dovedem u vezu sa temom...


nista ne brini, moj sledeci blog ce biti posvecen nestasnim svedjankama sa benzinske pumpe
Dilan Dog Dilan Dog 15:21 20.02.2008

Re: Biće


Nadpalfi Nadpalfi 13:50 20.02.2008

koliko cesto?

Evo za tabelu: zadnji put sam bio u pozoristu 1990. Do tada sam gledao SVE predstave Mostarskog pozorista, kao i onih koji su gostovali u mom rodnom gradu, a bilo ih je poprilicno. Zasto sad ne idem? Kao prvo, u Mostaru postoje 2 pozorista, tj pozoriste i kazaliste, i predstave koje su davali bile su, po prici mojih poznanika, ispod svake kritike. Drugo, od 2003 sam u Njemackoj, i nesto bas ne mogu reci da je i ovdje pozoriste previse popularno. Sta pali, to su razni mjuzikli, za koje ne mozes tako brzo da nadjes kartu, a koja i sama kosta 50€ pa navise, tako da mi taj oblik "kulturnog uzdizanja" i nije bas prihvatljiv. Zato se radije drzim kakve dobre knjige, a pozorisnih prestava ima dovoljno na kulturnim kanalima kao "arte" i sl. I, mislim da nije bas neophodno da me netko vidi u pozoristu i u odijelu, i kaze " e ovaj je kulturno na nivou". Misljenja te vrste me i inace nikad nisu pretjerano zanimala.
ceda_urosevic ceda_urosevic 14:14 20.02.2008

Re: koliko cesto?

Nadpalfi, ja (verujem i drugi polu i zaista upoznati sa evropskom scenom) sanjamo o obilasku nemačkih pozorišta. Kažem -- koliko sam obavečten, to je jedna od najbogatijih scena u Evropi. Raspitajte se malo bolje i ako odete, javite utiske.
Nadpalfi Nadpalfi 14:40 20.02.2008

Re: koliko cesto?

Nisam rekao da scena nije bogata, samo da medju srednjom klasom nije popularna. Doduse, ja zivim u jednom osrednjem gradu, pa ne mogu bas da bricam o Minhenu, Berlinu ili Hamburgu, koji su sigurno centri pozorisnih zbivanja. A moja me zena sad podsjeti da smo bili prosle i pretprosle godine u ljetnom pozoristu. Kako mi se prezentacija svidjela, govori dovoljno da sam to i zaboravio
Brooklyn Brooklyn 14:00 20.02.2008

a sto ljudi

Opravdanja su (uglavnom): nepristupačnost cena ulaznica, obaveze ne dozvoljavaju i tako to i tome slično. Što su sve - izgovori.


imaju potrebu da nalaze izgovore? sto se ljudi ne osecaju slobodni da kazu da ne idu u pozoriste zato sto radije rade nesto drugo sa svojim vremenom inovcem?

a ja bih da znam odgovore ljludi na ovo pitanje: ako ne idete u pozoriste, da li vam smeta sto vas drzava tera da subvencionirate one koji idu?
ceda_urosevic ceda_urosevic 14:15 20.02.2008

Re: a sto ljudi

Brook, verovatno zbog toga što bi hteli da ostave utisak kulturno dignutih, a ustvari gledaju Grand show, onako -- "da opuste mozak".
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 14:16 20.02.2008

Re: a sto ljudi

Ono što znam, to je da je kvalitetnih predstava sve manje, a da publika svakako u pozorište sve ređe ide. O lokalnim pozorištima po Srbiji ne bih ni da mislim, jer se pojam lokalnog umetnika negde u međuvremenu izgubio, lokalni umetnici više ne postoje, svi hrle u Beograd tražeći šansu - koju ne pronalaze.


Ne bih se slozila sa zadnjom recenicom. Moji sestra i zet ('pozorisni' deo porodice) vec nekoliko godina saradjuju sa Akademikom iz Uzica. U pitanju su retko ozbiljni i talentovani ljudi (mislim i na familiju i na Uzicane :)



ceda_urosevic ceda_urosevic 14:18 20.02.2008

Re: a sto ljudi

Vanja, govorim iz iskustva koje ja imam. Naravno, hvala što ih uspešno pobijate ovim linkovima. Kad bih mogao, otišao bih i u Užice, ali, znate kako -- nema se para, a inače bih. :) Sam sebi skačem u usta.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 14:18 20.02.2008

Re: a sto ljudi

ceda_urosevic
Brook, verovatno zbog toga što bi hteli da ostave utisak kulturno dignutih, a ustvari gledaju Grand show, onako -- "da opuste mozak".


:))

Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 14:21 20.02.2008

Re: a sto ljudi

ceda_urosevic
Vanja, govorim iz iskustva koje ja imam. Naravno, hvala što ih uspešno pobijate ovim linkovima. Kad bih mogao, otišao bih i u Užice, ali, znate kako -- nema se para, a inače bih. :) Sam sebi skačem u usta.


Akademika ce ucestvovati u Bitefu ove godine. "Ako nece Muhamed bregu, hoce breg Muhamedu."
p.s. Jesi li uspeo da otvoris linkove? Imam utisak da je nesto krenulo naopako sa kacenjem.
igipop igipop 14:35 20.02.2008

Re: a sto ljudi

brooklyn tek sad videh tvoj komentar.:)

Steta sto ti nisu dali blog.
Spiridon Spiridon 14:38 20.02.2008

Re: a sto ljudi

Vanja Montenegro Ljujic
Ono što znam, to je da je kvalitetnih predstava sve manje, a da publika svakako u pozorište sve ređe ide. O lokalnim pozorištima po Srbiji ne bih ni da mislim, jer se pojam lokalnog umetnika negde u međuvremenu izgubio, lokalni umetnici više ne postoje, svi hrle u Beograd tražeći šansu - koju ne pronalaze.


Ne bih se slozila sa zadnjom recenicom. Moji sestra i zet ('pozorisni' deo porodice) vec nekoliko godina saradjuju sa Akademikom iz Uzica. U pitanju su retko ozbiljni i talentovani ljudi (mislim i na familiju i na Uzicane :)





jel Sergej iz Uzica?
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 15:02 20.02.2008

Re: a sto ljudi

Spiridon

Vanja Montenegro Ljujic
Ono što znam, to je da je kvalitetnih predstava sve manje, a da publika svakako u pozorište sve ređe ide. O lokalnim pozorištima po Srbiji ne bih ni da mislim, jer se pojam lokalnog umetnika negde u međuvremenu izgubio, lokalni umetnici više ne postoje, svi hrle u Beograd tražeći šansu - koju ne pronalaze.Ne bih se slozila sa zadnjom recenicom. Moji sestra i zet ('pozorisni' deo porodice) vec nekoliko godina saradjuju sa Akademikom iz Uzica. U pitanju su retko ozbiljni i talentovani ljudi (mislim i na familiju i na Uzicane :) jel Sergej iz Uzica?


Koji Sergej? Trifunovic? Mislim da jeste.
marijainatasha marijainatasha 15:26 20.02.2008

Re: a sto ljudi

Ne bi Sergej ni mrtav, za razliku od brata Branislava, priznao da je u Užicu proveo divno detinjstvo. Otac mu je glumac užičkog narodnog pozorišta.
Spiridon Spiridon 16:13 20.02.2008

Re: a sto ljudi

marijainatasha
Ne bi Sergej ni mrtav, za razliku od brata Branislava, priznao da je u Užicu proveo divno detinjstvo. Otac mu je glumac užičkog narodnog pozorišta.


a sto???
ceda_urosevic ceda_urosevic 16:16 20.02.2008

Re: a sto ljudi

Proveo je deo detinjstva u Kruševcu. Čini mi se srednju školu i deo osnovne, ne znam tačno. A što stvarno ne bi priznao?
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 16:17 20.02.2008

Re: a sto ljudi

Spiridon

marijainatashaNe bi Sergej ni mrtav, za razliku od brata Branislava, priznao da je u Užicu proveo divno detinjstvo. Otac mu je glumac užičkog narodnog pozorišta.a sto???


He is a snob. :)

Torpedo Torpedo 20:19 20.02.2008

Re: a sto ljudi

Vanja Montenegro Ljujic
Spiridon

marijainatashaNe bi Sergej ni mrtav, za razliku od brata Branislava, priznao da je u Užicu proveo divno detinjstvo. Otac mu je glumac užičkog narodnog pozorišta.a sto???


He is a snob. :)


Sedeh u nekom drustvu pre 3 nedelje, pojavi se u lokalu i Sergej i jednom iz naseg drustva preko celog lokala dobaci "Idemo sutra u Uzice"... posle ga upitah i za blog B92 i njegovo iskustvo sa istim, imao je samo jedan komentar: luzercine... vidi se da je decko pokupio dosta toga u Americi :p
nsarski nsarski 14:22 20.02.2008

Kad je cuo pitanje

Na kraju, kao i na početku, koliko često idete u pozorište i zašto?
gradjanin nsarski se odjednom rastuzio, kako bi to rekao Mihail Afanasijevic Bulgakov. Evo zasto.
U nasem gradu od oko 3.5 miliona stanovnika ne postoji ni jedno stalno pozoriste. Osim par amaterskih trupa, uglavnom pri univerzitetima, pozorista nema. Uostalom, sta ce jednom gradjaninu pozoriste? Ne moze da se jede i pije tokom predstave, ne moze da se ulazi i izlazi po besplatne kokice tokom predstave, tehnickih efekata nema, a i mnogo su im dugacke recenice kad pricaju. A i to sto pricaju nije istina - nego im je to neko napisao. Recju, nepotrebno.

S druge strane, u bioskopu mozes da se najedes - volj ti nesto sa rostilja, volj ti iz kesice - sve ima, sad moze i alkoholno pice da se kupi (pivo, vino), mozes noge da dignes na sediste ispred sebe. Udobno, brate, i zabavno. Glavni glumac govori malo ali glasno, ali zato puca i senluci unistavajuci Zlo. "Hamlet"? Pih, to bi Rambo ovako resio: "To be - or what?!".

Ukratko, covek se oseca kao onaj stranac u Moskvi za vreme komunizma kad je uvece iz svoje sobe sisao na recepciju hotela i pitao gde je ovde najblizi bar, a recepcioner mu odgovorio: "U Stokholmu!". Tako i meni - najblizi bar (pozoriste) je u Cikagu oko 500km). Pa kad vec prevaljujem toliki put, ja onda za pozorisni ugodjaj odem u Beograd. Jedino sto retko idem.

I najkrace: dignut sam kuturno kao vuk - jednom u par godina.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 14:31 20.02.2008

Re: Kad je cuo pitanje

nsarski
Na kraju, kao i na početku, koliko često idete u pozorište i zašto?gradjanin nsarski se odjednom rastuzio, kako bi to rekao Mihail Afanasijevic Bulgakov. Evo zasto.U nasem gradu od oko 3.5 miliona stanovnika ne postoji ni jedno stalno pozoriste. Osim par amaterskih trupa, uglavnom pri univerzitetima, pozorista nema. Uostalom, sta ce jednom gradjaninu pozoriste? Ne moze da se jede i pije tokom predstave, ne moze da se ulazi i izlazi po besplatne kokice tokom predstave, tehnickih efekata nema, a i mnogo su im dugacke recenice kad pricaju. A i to sto pricaju nije istina - nego im je to neko napisao. Recju, nepotrebno.S druge strane, u bioskopu mozes da se najedes - volj ti nesto sa rostilja, volj ti iz kesice - sve ima, sad moze i alkoholno pice da se kupi (pivo, vino), mozes noge da dignes na sediste ispred sebe. Udobno, brate, i zabavno. Glavni glumac govori malo ali glasno, ali zato puca i senluci unistavajuci Zlo. "Hamlet"? Pih, to bi Rambo ovako resio: "To be - or what?!".Ukratko, covek se oseca kao onaj stranac u Moskvi za vreme komunizma kad je uvece iz svoje sobe sisao na recepciju hotela i pitao gde je ovde najblizi bar, a recepcioner mu odgovorio: "U Stokholmu!". Tako i meni - najblizi bar (pozoriste) je u Cikagu oko 500km). Pa kad vec prevaljujem toliki put, ja onda za pozorisni ugodjaj odem u Beograd. Jedino sto retko idem.I najkrace: dignut sam kuturno kao vuk - jednom u par godina.


Ja imam cudno iskustvo u Amsterdamu, ne zato sto fale pozorista, vec zbog toga sto teatrom dominira kabare i pomalo besmislena konceptualnost. Zadnji put sam odgledala predstavu, zapravo instalaciju (more precisely REMEK DELO) Marine Abramovic u Van Gogh Muzeju. A kad se bas uzelim pozorista odem u Antwerpen, Berlin ili Brisel.
Spiridon Spiridon 14:40 20.02.2008

Re: Kad je cuo pitanje

Ne moze da se jede i pije tokom predstave, ne moze da se ulazi i izlazi po besplatne kokice tokom predstave, tehnickih efekata nema, a i mnogo su im dugacke recenice kad pricaju. A i to sto pricaju nije istina - nego im je to neko napisao. Recju, nepotrebno.


profesore, ti si se ovih dana zesce naljutio na amere =] ako smem da primetim
ceda_urosevic ceda_urosevic 14:40 20.02.2008

Re: Kad je cuo pitanje

Amsterdam je ipak za neko drugo dizanje, da prostite.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 15:03 20.02.2008

Re: Kad je cuo pitanje

ceda_urosevic
Amsterdam je ipak za neko drugo dizanje, da prostite.


da, neki pojedinci levitiraju :)
Dilan Dog Dilan Dog 15:15 20.02.2008

Re: Kad je cuo pitanje

levitacija na petama


Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 15:36 20.02.2008

Re: Kad je cuo pitanje

Dilan Dog
levitacija na petama


nsarski nsarski 16:06 20.02.2008

Re: Kad je cuo pitanje

profesore, ti si se ovih dana zesce naljutio na amere =] ako smem da primetim

Hehe, nisam, sta ima da se ljutim:)
Oni su prosto takvi. To je kao kad bih otisao u Saudijsku Arabiju i ljutio se sto nema gde da se skija. Well, u S.Arabiji nema snega i skijalista. Tako i ovde - sa manjim izuzecima, ovde uglavnom nema pozorista.
ceda_urosevic ceda_urosevic 16:09 20.02.2008

Re: Kad je cuo pitanje

Ja čuo neke silne padavine gde nikad padale nisu... deca jure, vrište, ne znaju šta je sneg. Verovatno nije u SA. Isto tako i ja u vezi sa pozorištem.
Spiridon Spiridon 16:16 20.02.2008

Re: Kad je cuo pitanje

nsarski
profesore, ti si se ovih dana zesce naljutio na amere =] ako smem da primetim

Hehe, nisam, sta ima da se ljutim:)
Oni su prosto takvi. To je kao kad bih otisao u Saudijsku Arabiju i ljutio se sto nema gde da se skija. Well, u S.Arabiji nema snega i skijalista. Tako i ovde - sa manjim izuzecima, ovde uglavnom nema pozorista.


profesore, negde sam izgubio mejl sa skijalistem u S.Arabiji. Izgleda kao ogroman limeni cunak. Doduse ima samo jedna prosecna staza. Tuga na sta oni tamo trose lovu =]
Dilan Dog Dilan Dog 09:03 21.02.2008

Re: Kad je cuo pitanje

hm...
igipop igipop 14:30 20.02.2008

Kontra pitanje i predlog za raspravu

A kad ste zadnji put citali stripove?

Ili kad ste poslednji put bili na koncertu klasicne muzike?

Balet?

Dobra knjiga?

Mozda opera?

Kada ste se poslednji put divili nekoj slici?

Urose lepo si srocio tekst i nije nametljiv da me ne shvatis pogresno. Ali me jako nervira u srpskoj javnosti prisutno nametanje neke posebne umetnicke forme kao apsolutne.

Sta dokazuje to sto neko cesto ide u pozoriste? Ili ne ide? I sta je tu za zgrazavanje sto neko recimo ne voli pozoriste? Ako takvih uopste ima. Ali nije to bitno. Vec stereotipi koji se stalno namecu.

Koliko su ti stereotipi suludi postalo mi je jasno preprosle(?) godine. Verovatno se secate, non stop se vrtelo na TV-u pitanje sa sajma knjiga ako se dobro secam ko je napisao Anu Karenjinu gde gotovo niko nije znao odgovor?
Prosle godine sam bio nekih 6 meseci u apsolutnom internacionalnom okruzenju. Stipendisti iz celog sveta, nas oko 300 od Novog Zelanda do Aljaske. U nekom razgovoru sam slucajno pomenuo Raskoljnikova iz Zlocina i kazne i shvatio da niko osim jednog decka iz Izraela nije znao o kome je rec i da od pedesetak ljudi sa kojima sam pricao osim nas 5 Srba tog decka i jedne devojke koja studira knjizevnost Zlocin i kaznu niko nije citao.

Verovatno sam iz toga trebao da izvucem zakljucak da su oni.... sta? Neobrazovani? Neumetnicki nastrojeni? Mislem... Muka mi je vise od tog sabloniziranja i kao zgrazavanja. "Lepo" je jako licno.

Sto se mene tice da odgvorim na tvoje pitanje, ove godine a ni cele prosle nisam bio u pozoristu. To ne znaci da ga ne volim ali tako se desilo. Zadnje sto sam gledao cini mi se je Andjela i pre toga Veliku dramu. Najbolja predstava koju sa gledao ikada je ako se dobro secam naslova Ukrocena goropad.

Prosle godine sam bio na izlozbi u Berlinu gde je bila postavka iz Luvra, i jako se lose proveo, i ovde u Kelnu (popart) sto bih slucajnim prolaznicima mogao da preporucim.

Na nagovor sam se prosle godine prvi put u zivotu usudio da odem i na operu (Figarova zendiba) i ono sto zasigurno mogu da kazem je da me Opera vise videti nece. Jenostavno ukusi su razliciti i nije sve za svakoga.

Omiljene forme inace su mi Film, Strip, Poezija i Skulptura. Tek onda pozoriste. Beletristiku nacelno ne volem ali me zato SF odusevljava. Mozda nekome to nije umetnost ali Autostrpoerski vodic je za mene vrh (Mogu jos da preporucim serijal Zaduzbina od Asimova)

Pravo pitanje koje cu se ja usuditi da postavim evo ovde na tvom blogu, zbog cega drzava finansira pozoriste, film, koncerte, operu i slicne stvari? I zar niko od ovde prisutnih ne primecuje koliko je to suludo?





ceda_urosevic ceda_urosevic 14:35 20.02.2008

Re: Kontra pitanje i predlog za raspravu

Urose lepo si srocio tekst i nije nametljiv da me ne shvatis pogresno.


Do ovoga sam stigao sa čitanjem tvog komentara. Pomešao si me sa nekim. Sad se vraćam da čitam. :)
igipop igipop 14:39 20.02.2008

Re: Kontra pitanje i predlog za raspravu

shvati to kao nadimak :)
Brooklyn Brooklyn 14:39 20.02.2008

Re: Kontra pitanje i predlog za raspravu

Pravo pitanje koje cu se ja usuditi da postavim evo ovde na tvom blogu, zbog cega drzava finansira pozoriste, film, koncerte, operu i slicne stvari? I zar niko od ovde prisutnih ne primecuje koliko je to suludo?


ja primetila par komentara gore. ali, da nazovemo stvari pravim imenom. ne finansira drzava pozoriste, nego svi gradjani subvencioniraju jednu grupu gradjana, one koji idu u pozoriste. ljudi koji idu u pozoriste, su generalno boljeg finansijskog stanja od proseka populacije (kao sto smo videli gore na primeru dva blogera koji dzet setuju po svetu na predstve). tako, da ja mislim da je appalling, da siromasni gradjani finansiraju zabavu dobrostojecih.
igipop igipop 14:43 20.02.2008

Re: Kontra pitanje i predlog za raspravu

:)
ceda_urosevic ceda_urosevic 14:46 20.02.2008

Re: Kontra pitanje i predlog za raspravu

igipop
A kad ste zadnji put citali stripove?

Ili kad ste poslednji put bili na koncertu klasicne muzike?

Balet?

Dobra knjiga?

Mozda opera?

Kada ste se poslednji put divili nekoj slici?
...

Sta dokazuje to sto neko cesto ide u pozoriste? Ili ne ide? I sta je tu za zgrazavanje sto neko recimo ne voli pozoriste? Ako takvih uopste ima. Ali nije to bitno. Vec stereotipi koji se stalno namecu.
...
Verovatno sam iz toga trebao da izvucem zakljucak da su oni.... sta? Neobrazovani? Neumetnicki nastrojeni? Mislem... Muka mi je vise od tog sabloniziranja i kao zgrazavanja. "Lepo" je jako licno.
...

Pravo pitanje koje cu se ja usuditi da postavim evo ovde na tvom blogu, zbog cega drzava finansira pozoriste, film, koncerte, operu i slicne stvari? I zar niko od ovde prisutnih ne primecuje koliko je to suludo?


Prvo, sa tvojim zapažanjima se uglavnom slažem.
Drugo, u prvoj rečenici sam se odredio iz koje pozicije pišem. Odlučio sam se baš za pozorište, jer pozorište najviše volim (u odnosu na strip, slikarstvo i drugo što si nabrojao)
Treće, "lepo" jeste lično, moje najličnije. Nigde se nisam "zgrozio" nad onima koji ne idu u pozorište jer ga ne vole.

Četvrto, nije nimalo suludo finansirati pozorište i pobrojane umetnosti. Toga treba da bude više. Mnogo više.
Ulaganje u kulturu, na duge staze, se svakom društvu mnogostruko isplati.
ceda_urosevic ceda_urosevic 15:09 20.02.2008

Re: Kontra pitanje i predlog za raspravu

Brook, to po fazonu -- para će na paru, neće na fukaru?
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 15:15 20.02.2008

Re: Kontra pitanje i predlog za raspravu

Brooklyn
Pravo pitanje koje cu se ja usuditi da postavim evo ovde na tvom blogu, zbog cega drzava finansira pozoriste, film, koncerte, operu i slicne stvari? I zar niko od ovde prisutnih ne primecuje koliko je to suludo?ja primetila par komentara gore. ali, da nazovemo stvari pravim imenom. ne finansira drzava pozoriste, nego svi gradjani subvencioniraju jednu grupu gradjana, one koji idu u pozoriste. ljudi koji idu u pozoriste, su generalno boljeg finansijskog stanja od proseka populacije (kao sto smo videli gore na primeru dva blogera koji dzet setuju po svetu na predstve). tako, da ja mislim da je appalling, da siromasni gradjani finansiraju zabavu dobrostojecih.


eh sad... dzet setuju... po tim kriterijumima dzet setuju i studenti i penzioneri. welcome to EU
Jaril Jaril 15:21 20.02.2008

Re: Kontra pitanje i predlog za raspravu

tako, da ja mislim da je appalling, da siromasni gradjani finansiraju zabavu dobrostojecih.
Позориште, а и свака друга уметност има две варијанте - забавну (комерцијалну, популарну) и "ону другу" (високу, тешку, назовите како год). Ако се субвенционира ова прва - ствар је бесмислена. Ако се финансира ова друга - то нису субвенције, већ инвестиција, јер се висока култура кроз духовни рад (вољних да на њега пристану) враћа свим припадницима те културе.
Brooklyn Brooklyn 15:22 20.02.2008

Re: Kontra pitanje i predlog za raspravu

welcome to EU


pa, vec sam u EU, ali bas i ne idem u pozoriste, ni tu gde sam, ni u druge gradove i drzave. skupo mi.
ceda_urosevic ceda_urosevic 15:36 20.02.2008

Re: Kontra pitanje i predlog za raspravu

A drugima? Poznanicima, prijateljima? Idu li oni? Fazon -- godišnje karte (poput akcije Narodnog pozorišta) i sl.?
Torpedo Torpedo 20:24 20.02.2008

Re: Kontra pitanje i predlog za raspravu

(Mogu jos da preporucim serijal Zaduzbina od Asimova)


Uuuuu, yebote... a ja mislio da ih ja jedino volem citati. Gde si care!
Jeremija Jeremija 14:36 20.02.2008

DIGNUTOST zavisi od uzorka

Ne bih da te podučavam, kao što je onomad dični nam premjer u jednom intervjuu podučavao urednicu b92, ali dignutost nam kulturna, a i svaka druga, zavisi od uzorka ispitivanja. Da si svoje istraživanje sproveo na pauzi u nekom od pozorišta i nad tamo prisutnm građanima, apsolutni i relativni kvantitativni podaci bi bili drugačiji.
Isto bi bilo kad bi neki znatiželjni istraživač javnog nam mnenja, postavio pitanje: Koliko volite aktuelnog premjera?
Ako bi uzorak bio iz DSS, rezultati bi nedvosmisleno pokazali da snažnu ljubav prema premjeru (političku, fizičku i svaku drugu), iskazuje 100% građana.
Ne bih ni da navodim procente (ne bih i ni bilo), ako bi isto pitanje postavili čalnovima LDS.
Kao što rekoh, dignutost zavisi od uzorka i kad je u pitanju kultura, a i kad je u pitanju premjer.
ceda_urosevic ceda_urosevic 15:31 20.02.2008

Re: DIGNUTOST zavisi od uzorka

Jeremija
Da si svoje istraživanje sproveo na pauzi u nekom od pozorišta i nad tamo prisutnm građanima, apsolutni i relativni kvantitativni podaci bi bili drugačiji.

Slažem se, ali moji analitički kapaciteti su za ovu priliku otišli ovoliko daleko. Istraživanje možete u svakom trenutku negirati bogatijim podacima. :)
Jeremija Jeremija 17:59 20.02.2008

Re: DIGNUTOST zavisi od uzorka

ceda_urosevic

Slažem se, ali moji analitički kapaciteti su za ovu priliku otišli ovoliko daleko. Istraživanje možete u svakom trenutku negirati bogatijim podacima. :)


Nadam se da ćeš svoje istraživačke kapacitete usmeriti u pravcu fenomena platonske, fizičke i svake druge ljubavi
članova DSS prema premjeru, a sve to glede uzdignutosti im. Moguće da Queeria već ima bogate podatke.
ceda_urosevic ceda_urosevic 19:46 20.02.2008

Re: DIGNUTOST zavisi od uzorka

Nemam podatke o tome, niti me to zanima. Iskreno, ne sviđa mi se kako Queeria na to gleda.
Sve sličnosti su potpuno pogrešne.
Jaril Jaril 15:23 20.02.2008

А остали?

Koliko te ljubavi među nama ima? Pozorišni kritičari i teoretičari mahom su nezadovoljni postojećim repertoarima beogradskih pozorišta.
А шта са осталим, небеоградским припадницима српске културе?
ceda_urosevic ceda_urosevic 15:28 20.02.2008

Re: А остали?

Jarile, osećajte se pozvanim da doprinesete ovoj anketi. Svoja zapažanja, eventualne početničke analize ili stružna gledišta možete (svi zainteresovani) da ostavite ovde. Mene zanima šta ima i širom Srbije. Ograničio sam se na Beograd, premda je glavni grad najbogatiji ponudom.
Doctor Wu Doctor Wu 15:43 20.02.2008

A sta je to tako

posebno oko pozorista kao medija, da bi se njime merila "kulturna uzdignutost" nekog drustva? U Engleskoj je, na primer, odlazak u pozoriste privilegija onih koji imaju dosta viska vremena & novca, a takvih je relativno malo. U Americi je, uveren sam, taj procenat jos manji (koliko pozorista, na primer, postoji u LA-u? Albukerkiju? San Dijegu? Santa Feu? Ne racunam ona off beat i one koji prikazuju mjuzikle). Sta nam to govori o "kulturnoj uzdignutosti" Engleske i USA?

Ono što znam, to je da je kvalitetnih predstava sve manje, a da publika svakako u pozorište sve ređe ide. O lokalnim pozorištima po Srbiji ne bih ni da mislim, jer se pojam lokalnog umetnika negde u međuvremenu izgubio, lokalni umetnici više ne postoje, svi hrle u Beograd tražeći šansu - koju ne pronalaze.

Welcome to reality! To je problem plasmana svojih proizvoda i ideja sa kojim svi zivimo. Recju, rizik trzista. Bez uvrede ali "zvezde" "Grand showa" ocigledno bolje poznaju srpsku (i ne samo srpsku) publiku nego nabedjeni intelektualci.

Nisam baš ovladao Excel-om

No offence, ali neko (zlonameran) bi ovo, mogao uzeti kao primer niskog (tehnickog) kulturnog nivoa.
ceda_urosevic ceda_urosevic 15:59 20.02.2008

Re: A sta je to tako

Doctor Wu
ali neko (zlonameran) bi ovo, mogao uzeti kao primer niskog (tehnickog) kulturnog nivoa.


Kladim se da to nisi ti, a kladim se pritom još i da si skontao vic. (Anketa, od uva do uva, papir, olovka (ovo za one koji nisu shvatili))

Doctor Wu
A sta je to tako posebno oko pozorista kao medija, da bi se njime merila "kulturna uzdignutost" nekog drustva?


Pozorište ima mnogo posebnosti. Možda ti misliš da je moje istraživanje glupo i neka misliš tako. Mene zanima -- ja pitam -- ako hoćeš kaži -- kad si zadnji put bio u pozorištu i šta si gledao? I kad ćeš opet ići i zašto? Ako 'oćeš, ako nećeš - ništa. Ovo o kulturnom uzdizanju je uzeto krajnje ironično prema onima kojima je to cilj odlaska u pozorište. I to si skapirao valjda ako si čitao ceo post.
edi-va edi-va 17:22 20.02.2008

1999-te godine

sam poslednji put posetila pozorishte, ovde u nemachkoj gde zivim. Ne bih verovatno ni otishla, da se nije davala "Beogradska trilogija" - Biljane Srbljanovic. Davala se za vreme bombardovanja - dobar timeing! Izashla sam uplakana, da l' zbog ubedljive glumachke (nemachke) ekipe, da l' zbog bombardovanja ili zbog sveukupnog utiska - ne znam.

p.s.: Ici ili ne ici u pozorishte je stvar lichnog interesovanja ... Evo ja se na primer ovde kulturno uzdizem, svaki dan neshto kulturno izdvojim za sebe od necheg extra nekulturnog ... i tako dan za danom ... :)
ceda_urosevic ceda_urosevic 17:26 20.02.2008

Re: 1999-te godine

edi-va
p.s.: Ici ili ne ici u pozorishte je stvar lichnog interesovanja ... Evo ja se na primer ovde kulturno uzdizem, svaki dan neshto kulturno izdvojim za sebe od necheg extra nekulturnog ... i tako dan za danom ... :)


Naravno, kao i sve drugo, uostalom. Mene je samo zanimalo koliko blogera ide u pozorište. Šta gledaju, šta bi vleli da gledaju etc...Hvala na učešću.
bravar bravar 18:00 20.02.2008

bez naslova

Eh, sad... kada, gde, kako, zasto...

Poslednji put bila na premijeri "Lade" u Ateljeu... Davno. 2002, cini mi se.
Nije da ne volim da idem, al' stasali mladji za pozoriste, pa novca ponestaje za sve - bas.

Uostalom, s' kulturom je lakse - ona se ne ljuti ako je ne konzumiramo u svim njenim oblicima u kojima nam se tako nesebicno daje, zar ne?
bravar bravar 18:47 20.02.2008

Re: bez naslova

Mislim, mogla sam da napisem i moskwic, ccc

LEDA - to je odgovor koji si trazio:)
ceda_urosevic ceda_urosevic 19:46 20.02.2008

Re: bez naslova

Hvala bravar(ka)
bravar bravar 20:15 20.02.2008

Re: bez naslova

Zaboravih da pitam da li se racuna poseta Pozoristancu Puz i Bosko Buha:)
Torpedo Torpedo 21:45 20.02.2008

Re: bez naslova

bravar
Zaboravih da pitam da li se racuna poseta Pozoristancu Puz i Bosko Buha:)


A Pinokio?

Uzgred za one koji ne znaju decije reakcije u pozoristu - to je nesto naiskrenije sto mozete videti... zamislite kako je Zli Vuk neomiljen, njemu se zvizdi, urla se na njega. Nekad se od srca pridruzim: uuuuuuu.... :)))
bobo bobo 19:48 20.02.2008

ne bas

Ja bas nesto ne volim pozoriste.
Ranije, dok sam bila u Beogradu, isla sam uglavnom na pretstave i performanse na Belefu a onda mi je i to postalo bezveze (Tu su mi bili fascinantni komentari posle pretstave, hehehe). Cesto su prijatelji uspevali da me uvuku na mjuzikle (koji su mi naj veci smor) i to mi se cinilo kao da sam "odradjivala" . Isla sam cesto u JDP i Stupicu, ali opet, ne svojom voljom :))
Mislim, desi se da se odusevim pretstavom ali me ne vuce nazad u pozoriste.
U New Yorku je prilicno velika ponuda ali me nesto ne vuce.
Ovde su me, takodje, uterali na Brodvejsku pretstavu (opet, mjuzikl=smor) jednom rilikom i jedva sam cekala da se pretstava zavrsi.
Na ono sto zovu "Off Broadway" jos uvek nisam isla a i nemam neku zelju bas.
Mislim da nisam pozorisni tip :)
ceda_urosevic ceda_urosevic 19:52 20.02.2008

Re: ne bas

Ok. Jedan glas za nezaljubljenike. Koristite li NY na neki drugi način sličan ovome? Clubbing, muzeji, koncerti, izložbe...
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 19:53 20.02.2008

Re: ne bas

ceda_urosevic
Ok. Jedan glas za nezaljubljenike. Koristite li NY na neki drugi način sličan ovome? Clubbing, muzeji, koncerti, izložbe...


ceda_urosevic ceda_urosevic 19:55 20.02.2008

Re: ne bas

Vanja -- osmesi samo osmesi :) :) :)
bobo bobo 20:05 20.02.2008

Re: ne bas

ceda_urosevic
Ok. Jedan glas za nezaljubljenike. Koristite li NY na neki drugi način sličan ovome? Clubbing, muzeji, koncerti, izložbe...

Cedo, nemoj da mi persiras, molim te :)

To da. Mislim da je nemoguce iskoristiti 2% onoga sto NY pruza u potpunosti, jer je ponuda zaista velika.
Kada je main stream u pitanju, ponuda je ogromna a pogotovu kada je alternativna scena u pitanju.

Ja sam veliki ljubitelj filma, pa se na film naj vise koncentrisem :)

ceda_urosevic ceda_urosevic 20:09 20.02.2008

Re: ne bas

Da preformulišem (obzirom da volim i film, ne toliko koliko pozorište, ali...): koji si poslednji film gledala/o? Daj malo te NY atmosfere... :)
bobo bobo 20:22 20.02.2008

Re: ne bas

ceda_urosevic
Da preformulišem (obzirom da volim i film, ne toliko koliko pozorište, ali...): koji si poslednji film gledala/o? Daj malo te NY atmosfere... :)


Ja u NY uglavnom jurim evropske filmove, jer ih je skoro nemoguce gledati na TVu (izuzev Sundance Channel i Indie Channel).
Bukvalno poslednji koji sam gledala je Untraceable ili Cloverfield :)))
Poslednji dobar koji sam gledala je nemacki, The Lives of Others (ne znam tacan naziv jer ne govorim nemacki).

Sto se koncerata tice...propustila sam Diamandu Galas pre par dana, to mi je bas zao.
ceda_urosevic ceda_urosevic 20:24 20.02.2008

Re: ne bas

The Lives of Others

Das liebe der andere

fenomenalan film, moj omiljeni iz prošle godine!
bobo bobo 20:28 20.02.2008

Re: ne bas

ceda_urosevic
The Lives of Others

Das liebe der andere

fenomenalan film, moj omiljeni iz prošle godine!


Cedo, ja ne znam gde si ti trenutno ali ako si u Srbiji, zanima me da li znas, da li se taj film davao tu?
ceda_urosevic ceda_urosevic 20:30 20.02.2008

Re: ne bas

U Beogradu sam, gledao sam preko DVDa, nisam siguran da se igde prikazivao, ali stvarno nisam siguran. I pozpuno sam bio oduševljen. :)
bobo bobo 20:34 20.02.2008

Re: ne bas

ceda_urosevic
U Beogradu sam, gledao sam preko DVDa, nisam siguran da se igde prikazivao, ali stvarno nisam siguran. I pozpuno sam bio oduševljen. :)

Ja takodje!

Mislim da bi neko trebao da ga javno prikaze u Srbiji, ako do sada nije.
ceda_urosevic ceda_urosevic 20:36 20.02.2008

Re: ne bas

Moguće da je bio na festu, ali u bioskopima sam gotovo siguran da nije. Odličan film. Možda će Srđan Mitrović znati. Sad ću da ga pecnem preko pp-a. :)
bobo bobo 20:58 20.02.2008

Re: ne bas

ceda_urosevic
Moguće da je bio na festu, ali u bioskopima sam gotovo siguran da nije. Odličan film. Možda će Srđan Mitrović znati. Sad ću da ga pecnem preko pp-a. :)

Bas vam zavidim.
Vi cete sada svi na FEST.
I miss FEST!
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 21:08 20.02.2008

Re: ne bas

Srđan Mitrović znati.

film bio na festu prošle godine. u bioskope došao u maju (4. maja), preciznije u bioskop dvorana kulturnog centra.
bobo bobo 21:16 20.02.2008

Re: ne bas

Srđan Mitrović
Srđan Mitrović znati.

film bio na festu prošle godine. u bioskope došao u maju (4. maja), preciznije u bioskop dvorana kulturnog centra.

Hvala Srdjane.

Kada si tu, da iskoristim da te pitam :)
Da li mozes da mi kazes kako se tacno zove Hong Kongski film, bio je na festu 2006.
Naziv filma je cetvorocifren broj (broj stana u kojoj je glavni lik ziveo).
Htela sam da ga pokazem nekim prijateljima ovde ali ne mogu da se setim naziva, da me ubijes.
Mislim da je japansko-hong kongska koprodukcija.
Srđan Mitrović Srđan Mitrović 13:33 21.02.2008

Re: ne bas

da li ti misliš na film vong kar vaja 2046, svojevrsni nastavak filma In a mood for love.
2046 je bio na festu 2005. godine

bobo bobo 13:37 21.02.2008

Re: ne bas

Srđan Mitrović
da li ti misliš na film vong kar vaja 2046, svojevrsni nastavak filma In a mood for love.
2046 je bio na festu 2005. godine


da, na taj film mislim!
Hvala ti puno! :)
skyspoter skyspoter 20:11 20.02.2008

Volim pozoriste

i cak mi dnevna soba lici na scenu. Bila sam na premijeri Don Kihota u Narodnom, pokusala da nabavim karte za Barbelo za juce ali su rasprodate sto znaci da ljudi idu u pozoriste ali mozda ne bloguju. U londonu sam gledala Romeo I Juliet u Royal Opera House u Januaru. Mogu da se nadju karte za petaka za one koji misle da sam snob. Prosle subote sam bila na stand up comedy da ismejem Irancu rodjenom u lOndonu, Omid Djalili. Odgledala sam sve filmove koji se prikazuju na FESTU I koji su bili na BAFTI. Preporucujem the life of the others. Tipujem ga oskara.
Ali to sve ne znaci da sam kulturna dignuta *ne svidja mi se glagol* nego da mozda imam malo vise vremena od drugih.
bravar bravar 20:16 20.02.2008

Re: Volim pozoriste

Blagos Tebe:)
ceda_urosevic ceda_urosevic 20:16 20.02.2008

Re: Volim pozoriste

Hvala na komentaru, ali aman ljudi -- zar niko ne razume moj smisao za humor u vezi sa ironijom koju sam, očigledno bezuspešno, pokušao da izrazim kroz glupu sintagmu "kulturno uzdizanje"?!
Sky, mene je zanimalo koliko ljudi koji bloguju idu u pozorište, za ove druge -- koliko toliko znam.
bobo bobo 20:30 20.02.2008

Re: Volim pozoriste

skyspoter
i cak mi dnevna soba lici na scenu. Bila sam na premijeri Don Kihota u Narodnom, pokusala da nabavim karte za Barbelo za juce ali su rasprodate sto znaci da ljudi idu u pozoriste ali mozda ne bloguju. U londonu sam gledala Romeo I Juliet u Royal Opera House u Januaru. Mogu da se nadju karte za petaka za one koji misle da sam snob. Prosle subote sam bila na stand up comedy da ismejem Irancu rodjenom u lOndonu, Omid Djalili. Odgledala sam sve filmove koji se prikazuju na FESTU I koji su bili na BAFTI. Preporucujem the life of the others. Tipujem ga oskara.
Ali to sve ne znaci da sam kulturna dignuta *ne svidja mi se glagol* nego da mozda imam malo vise vremena od drugih.

Stand up comedy je jako popularna u USA, cini mi se.
Ja sam isla na nekoliko ali mi je frka da me ne prozovu he, he, he.
Torpedo Torpedo 20:36 20.02.2008

**

Na kraju, kao i na početku, koliko često idete u pozorište i zašto?


Jednom mesecno, kad ima sta da se pogleda... a zavisi i kako je bolja polovina raspolozena. Znaci 8-10 puta godisnje.

Zasto? Hmmm... navika iz detinjstva i mladosti a tokom 90-tih bezanje iz sumorne stvarnosti u Srbiji je bilo moguce samo u tih sat-sat i po u Ateljeu, JDP-u, BDP-u...

I za kraj, zadnja predstava mi je bila prica o psima i deci, jedna od retkih predstava gde sam hteo da odustanem pre kraja...
ceda_urosevic ceda_urosevic 20:39 20.02.2008

Re: **

Čuo sam slične reakcije, nisam gledao. Pročitao sam Barbelo i radovao se gledanju, ali kažu ljudi slično Vama...
Torpedo Torpedo 21:29 20.02.2008

Re: **

ceda_urosevic
ali kažu ljudi slično Vama...


I Vama :p
Torpedo Torpedo 21:39 20.02.2008

Re: **

Cime sam to Vama zasluzio pitam se...
bobo bobo 20:47 20.02.2008

jos da dodam

Nije tajna da beogradsku pozorišnu scenu čine mahom isti ljudi, mahom isti (živi i mrtvi) pisci, isti uticaji, isti komadi, isti reditelji - i to godinama unazad.


Ovo je skroz tacno.
Ne znam kakva je situacija trenutno, ali do pre godinu dana su se vrtela tri, cetiri reditelja i to je bilo to.

Btw. Jel' zna neko sta Ivana Vujic radi sada?
Ona je meni fenomenalan lik.
ceda_urosevic ceda_urosevic 20:49 20.02.2008

Re: jos da dodam

Uff, tu se ne slažemo. Radi punom parom. Bar prvi deo sezone.
bobo bobo 20:53 20.02.2008

Re: jos da dodam

ceda_urosevic
Uff, tu se ne slažemo. Radi punom parom. Bar prvi deo sezone.


Zasto Cedo?
Bas me zanima?
Nju ljudi ili vole ili mrze :)

ceda_urosevic ceda_urosevic 20:57 20.02.2008

Re: jos da dodam

Ne radi se o mojim nesimpatijama prema njoj privatno. Da je poznajem, verovatno bih "zauzeo stranu". Odbojna mi je kao ličnost, ne dopada mi se način na koji postavlja predstave, prosto -- uopšte mi se ne dopada način na koji radi. Ekcentrik, ali ništa više od toga, za mene kao publiku. :) Stičem utisak da i ona spada u grupu reditelja "koji nikome ne smetaju", pa rade kao mašine, ne proizvodeći ništa spektakularno (čak mnogo manje od toga).
bobo bobo 21:07 20.02.2008

Re: jos da dodam

ceda_urosevic
Ne radi se o mojim nesimpatijama prema njoj privatno. Da je poznajem, verovatno bih "zauzeo stranu". Odbojna mi je kao ličnost, ne dopada mi se način na koji postavlja predstave, prosto -- uopšte mi se ne dopada način na koji radi. Ekcentrik, ali ništa više od toga, za mene kao publiku. :) Stičem utisak da i ona spada u grupu reditelja "koji nikome ne smetaju", pa rade kao mašine, ne proizvodeći ništa spektakularno (čak mnogo manje od toga).


Ovde se ne slazem sa tobom.
Evo zasto:
Misli da je, uprkos svemu, umetnost u Srbiji, u zadnjih dvadesetak godina ipak uspela da se skloni od jendoumlja.
Nalazili su se nacini, uglavnom stapom i kanapom.
Mislim da su main stream umetnici bili oni koji "smetaju" ili "ne smetaju".
Dosta toga, sto je iole strcalo od main streama, radilo je svoj posao. Verovatno jer je interesovanje za takvu umetnost bilo manje, sta ja znam.
Ja sam je upoznala odavno i tada je na mene ostavila bas super utisak.
Ne pricam o njoj kao rediteljki, vec kao nekome ko je dosta uradio da dovede "drugacije" u zemlju. Kao Cirilov npr.
ceda_urosevic ceda_urosevic 21:12 20.02.2008

Re: jos da dodam

Ne bih ja upoređivao Ćirilova i Vujićku ni za sto godina!
Jedno je odstupati od main stream-a, a sasvim je nešto drugo praviti dobre predstave i postavljati ih na scenama po Beogradu. Mislim da to treba zaslužiti kvalitetom rada, ne na ovaj način. Ali ok, ne moramo ni u svemu da se slažemo. Ali Ćirilova i nju nikada ne treba stavljati rame uz rame. Cenim da je to prenapumpano kao i sve što sam o IV čuo. Javio se Srđan u vezi sa "Životom drugih" i kaže:

film je prikazan prošle godine na festu, a u bioskopima se prikazivao u maju. u dvorani kulturnog centra

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana