Društvo| IT| Politika

Ko seje strah, žanje bes

Srecko Sekeljic RSS / 11.06.2014. u 11:33

Jučerašnja diskusija BlogOpena o cenzuri na internetu izbacila je na površinu i više nego što su neki od nas očekivali. Saznali smo da u Srbiji ni tribine više nisu dosadne već -- opasne, te da ih čak treba sabotirati.

Možda po prvi put, videli smo tzv. SNS-botove van kompjuterskih ekrana: materijalizovali su se pred nama u 3D tehnici kao ljudi od krvi i mesa (ili, u najmanju ruku, kao vrlo antropomorfni).

Međutim, najbitnija stvar koju smo uočili u vezi sa cenzurom u Srbiji je jedno zajedničko osećanje koje danas povezuje hiljade ljudi logovane na domaći internet... I to nije osećanje straha, kako se možda ponadao po neki čitalac ovde, već osećanje duboke rezigniranosti, koje u ljudima već odavno ključa i čeka pravo vreme da se izrazi.

tribina-blgopen-cenzura.jpg 

Prvi put mi se desilo da od publike ne mogu da se probijem do mesta za paneliste

Šta se zapravo desilo... 

Verovali ili ne, baš kada su, posle svojih uvodnih izlaganja, skup napustili šef Misije EU, ambasador SAD-a, i predstavnica bečke kancelarije OSCE-a za slobodu medija, a sa njima i TV kamere -- link za prenos diskusije uživo putem interneta je sabotiran! Kako organizatori saznaju, prekid se, po svemu sudeći, desio kada je neidentifikovana osoba u Data centru Telenora iznenadno pokrenula proces re-routinga baš na serveru sa kog je strimovan događaj, što je trajalo otprilike tačno do kraja tribine. Time je, avaj, publika svedena na trocifren broj prisutnih u sali. S druge strane, ukoliko niste ni planirali da nas gledate kako razglabamo o cenzuri, sada slobodno možete da se pravdate da ste bili sprečeni zbog cenzure. 

Ukoliko ste, pak, želeli makar da pratite zvanični hashtag na Twitteru i čitate odabrane citate učesnika i komentare publike, vaš ekran je u jednom trenutku zagušila bujica zajedljivih dosetki i trolova SNS-botova -- digitalnih branilaca lika i dela premijera Vučića. Da podsetimo, ovi botovi su poznati po tome što su deo jednog organizovanog tima, ima ih na stotine širom Srbije, reprodukuju hiljade pripremeljenih reakcija na vesti kojim spinuju javno mnenje na internetu, a u svom internom materijalu za obuke hvale se da je njihov tim odgovoran za 70% svih komentara na na najčitanijim portalima u Srbiji. Toliki obim automatizovanih radnji, po uvreženom mišljenju, može uspešno da obavi samo robot. Među njih ne treba svrstavati autentične netizene koji zaista razmišljaju svojom glavom, ali im se zaključci nažalost poklapaju sa onim instrukcijama koje dobijaju botovi. 

blogopen-tribina-ucesnici.jpg 

Photo by @VladanBa 

Ovog puta nije bilo dovoljno da se od poplave botokomentara prosto sklonim tu među offline ljude na tribini i da se zaštitim tako što ću ugasiti aplikaciju za Twitter na mom telefonu... Pri kraju diskusije sačekalo nas je malo otkrovenje -- na tribinu su se pojavili, glavom i bradom, čuveni SNS-botovi, 3D, potpuno stvarni. Čak su se pravili da se međusobno ne poznaju i da ih niko nije poslao da tu, za svaki slučaj, malo oveličaju svog Dragog Vođu. Doduše, iako potpuno antropomorfni, ponašali su se vrlo botovski kao i inače. Zaređali su se iza mikrofona za pitanja publike i recitovali tekst koji su prethodno u glavi ponavljali tokom trajanja tribine. Ti napamet naučeni komentari nisu bili bogznakako vredni pažnje, osim onih koji su ispaljeni u prisutne predstavnike nezavisnih institucija, poverenika Rodoljuba Šabića i ombudsmana Sašu Jankovića, koji su vrlo čvrsto stali u odbranu građanskih sloboda. Smisao svih kritika ovih botova je uspešno sublimirala prva botokomentatorka za našim mikrofonom: "U Srbiji ima previše slobode govora.

Kako bi dokazalo ovu tvrdnju, uredništvo "Blica" je nakon tribine hrabro odlučilo da na svom sajtu ipak objavi vest o spornom događaju. Da je ova odluka bila više nego teška, pokazuje screenshot prve verzije objavljenog članka, čiji naslov greškom sadrži uredničku instrukciju koja glasi "NE PUŠTAJ." -- Ne puštaj vest? Suvišna instrukcija je potom izbrisana iz naslova, a "Blicu" smo zahvalni što ovaj članak ipak nisu retroaktivno cenzurisali, onako kako su to učinili prvo sa blogom Dragana Todorovića, a ubrzo potom i sa svim ostalim blogovima na njihovom sajtu. 

 Ne-pustaj-Blic.png

E sad, ako se pitate zbog čega je neko uopšte hteo da opstruiše i cenzuriše jedan ovakav razgovor, rećiću vam samo da smo pričali o uobičajenim stvarima u Srbiji (na ovom linku požete pogledati celu diskusiju)... Bilo je reči i o uređivačkim "politikama" medija, o brutalnim hakerskim napadima na nezavisne blogere, o hapšenjima običnih ljudi koji na Facebooku komentarišu poteze vlade, kao i o posledicama teških optužbi koje, u ovakvoj atmosferi, premijer Vučić nemilice upućuje građanima "krivim" za "verbalni delikt". Primetili smo da svaki premijerov pucanj u slobodnu reč, prati baražna vatra stotina botova koji na internetu i u redakcijama medija ućutkuju slobodu govora. Sva ta cenzura, hapšenja, hakerski napadi i javne denuncijacije, u javnosti stvaraju atmosferu straha -- straha od anticipirane kazne za iznošenje sopstvenog mišljenja. 

Međutim, decentralizovane građanske akcije protiv cenzure na internetu, kao i interesovanje ljudi na ovoj tribini, pokazuju i izvesnu suprotnu tendenciju. U zemlji u kojoj je politička opozicija potpuno potučena, uredništvo raznih medija zauzdano, a javne ličnosti kupljene položajima ili ućutkane, građani osećaju potrebu da se okrenu jedni drugima i da sami traže odgovarajući izraz za sopstveno nezadovoljstvo. Tako, u grupi, polako nestaje ono osećanje straha koje možda osećamo kao pojedinci... A jedino što preostaje su duboka osećanja poniženosti, rezigniranosti i besa -- od kojih ćemo se izlečiti tek kada ih izbacimo iz sebe i saspemo ih u lice našim cenzorima. 



Komentari (96)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nebesky nebesky 12:01 11.06.2014

Cenzurator

Vrhovni
Upravnik
Čitavom
Inteligencijom
Ćaknutih
reanimator reanimator 12:06 11.06.2014

Re: Cenzurator

nebesky
VrhovniUpravnikČitavomInteligencijomĆaknutih


Botovi vratite se, sve vam je oprošteno :)
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 13:24 11.06.2014

Re: Cenzurator

Budući da poštujemo princip ars altera pars, prenosimo i drugačije viđenje situacije sa bloga "Usrana motka":
Iako su se svim silama trudili da opravdaju poverenje mentora organizatori ovog događaja su katastrofalno odradili poveren im posao, najpre lošom posećenošću, katastrofalnim live stream-om, te debakolm na twitter-u i drugim društvenim mrežama gde su doživeli fijasko u argumentovanom sukobu mišljenja sa delom IT zajednice, koja ne podržava njihov način razmišljanja i rada.

Ovde Vam želim predočiti činjenice koje jasno dokazuju da priča o navodnoj cenzuri nije pokrenuta od „cenzurisanih“ jadnih blogera, već je smišljeno, planski isplanirana i finansijski pokrivena od strane ljudi koji kroz nju žele da ostvare svoje lične, ali i globalne interese i, što je najgore, nije ni malo naivna.

Pokušaj prvog udara i nastojanje da se prisilno promeni stav javnosti u Srbiji je kandidatura ministra u bivšoj vladi Saše Radulovića na predhodnim parlamentarnim izborima.

Isti nalogodavci videli su svoju šansu u toku katastrofalnih poplava koje su zadesile Srbiju, pa je dok su one trajale, pokrenuta kampanja unošenja nemira i panike među građane Srbije, opet započeta u IT svetu na društvenim mrežama, pa raširena kroz druge medije, gde se krenulo u otvoreni napad uz nisko i podmuklo plasiranje neverovatnih laži.

Miroslav Mišković, vlasnik kompanije „Delta“, kome preti dugogodišnja robija zbog pljačke građana Srbije i utaje poreza, angažuje „Podesta grupu“, američku lobi kompaniju, za neverovatnih 20 miliona evra da ga izvuče iz pritvora i spasi od kazne.

Interesantno je da je ista „Podesta grupa” angažovana i od strane Hašima Tačija da za albanske interese lobira u Stejt departmentu.

U igru na kraju otvoreno uskače i OEBS čija predstavnica u Srbiji otvoreno optužuje Vladu za cenzuru, ali i ovo propada, jer je ista ismejana zbog navodnog brisanja bloga na sajtu „Blica“ za koji se kasnije utvrdilo da ga je skinuo sam „Blic“.

Ono što želim ovim tekstom da iskažem je revolt i bunt koji se stvorio u meni prateći svu ovu ujdurmu osmišljenu da nakraju našteti svima, pa i meni i mojoj deci.

Doduše, i ne boli me nešto kada me plaćenik optuži da sam plaćeni BOT, ali se osećam povređen kao čovek. Kao ljudsko biće.

mlekac mlekac 13:25 11.06.2014

Re: Cenzurator

reanimator
nebesky
VrhovniUpravnikČitavomInteligencijomĆaknutih


Botovi vratite se, sve vam je oprošteno :)


Kad već nisi uspeo da budeš prvi, bar da imaš razloga za smeh.
Atomski mrav Atomski mrav 14:07 11.06.2014

Re: Cenzurator

Budući da poštujemo princip ars altera pars, prenosimo i drugačije viđenje situacije sa bloga "Usrana motka":


reanimator reanimator 14:29 11.06.2014

Re: Cenzurator

Kad već nisi uspeo da budeš prvi, bar da imaš razloga za smeh.

Ah, biti prvi, to je tako pase...sad je glavna fora da budeš drugi
(imam deja vu, ko da sam ovu rečenicu već jednom izgovorio )
loader loader 01:07 12.06.2014

Re: Cenzurator

Srecko Sekeljic:

Budući da poštujemo princip ars altera pars, prenosimo i drugačije viđenje situacije sa bloga "Usrana motka":
Doduše, i ne boli me nešto kada me plaćenik optuži da sam plaćeni BOT, ali se osećam povređen kao čovek. Kao ljudsko biće.

Čim priznaje da je "kao" ljudsko biće ... samim tim priznaje
(a ta iskrenost je dirljiva)
da ne spada u red ovih na koje bi želeo da liči - koji nisu samo kao ljudska bića,
već jesu ljudska bića



Botovi su uvek zabavni.
Ma, nisu oni problem. Oni su samo posledica, i ljuškaju se na velikom političkom talasu koji je nahrupio i neće se skoro povući iz naše male balkanske depresije zvane srbistan.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 15:16 12.06.2014

Re: Cenzurator

Srecko Sekeljic
Budući da poštujemo princip ars altera pars, prenosimo i drugačije viđenje situacije [/b]


A sta to znaci?
Znam za "audiatur et altera pars" - neka se cuje i druga strana.
Ars altera pars, hmmm, ars je umetnost, altera pars - druga strana, ali ako bi cak bilo umetnost druge strane (sta god to znacilo) mislim da nije gramaticki korektno, vec bi bilo ars alterae partis, koliko se secam latinskog.
larisa_bg larisa_bg 11:05 13.06.2014

Re: Cenzurator

reanimator

Ah, biti prvi, to je tako pase...sad je glavna fora da budeš drugi


tako je
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:17 11.06.2014

Masovno obeshrabrivanje i...

skretanje pažnje sa glavnih tema, koje problematizuju režim: ekonomska bezizlaznost i ODGOVORNOST za žrtve katastrofalnih majskih poplava - to je strateški cilj udruženog zločinačkog poduhvata, skraćeno C.E.N.Z.U.R.A.

Dobra vest: ako se ovako nastavi, najduže za godinu dana, dakle 12 meseci, u Srbiji će se iskristalisati jak, uticajan i na sve spreman građanski pokret!
reanimator reanimator 14:28 11.06.2014

Re: Masovno obeshrabrivanje i...

Masovno obeshrabrivanje i...
skretanje pažnje sa glavnih tema, koje problematizuju režim: ekonomska bezizlaznost i ODGOVORNOST za žrtve katastrofalnih majskih poplava - to je strateški cilj udruženog zločinačkog poduhvata, skraćeno C.E.N.Z.U.R.A.

Je l ova javna najava promene fokusa znači da se ne nadamo šestom nastavku serijala o Bajićima? :(
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:46 11.06.2014

Re: Masovno obeshrabrivanje i...

reanimator
Masovno obeshrabrivanje i... skretanje pažnje sa glavnih tema, koje problematizuju režim: ekonomska bezizlaznost i ODGOVORNOST za žrtve katastrofalnih majskih poplava - to je strateški cilj udruženog zločinačkog poduhvata, skraćeno C.E.N.Z.U.R.A.Je l ova javna najava promene fokusa znači da se ne nadamo šestom nastavku serijala o Bajićima? :(


Priča o tome kako su državni revizori uhvatili Bajiće na (ne)delu je cenzurisana. Iako su dva bloga, zapravo citati sa sajta DRI prosleđeni svim medijima u Srbiji, ni slova ni glasa o tim činjenicama!!!

Ne talasaj je nova parola ove i ovakve Srbije!
looping looping 17:15 11.06.2014

Re: Masovno obeshrabrivanje i...

Dobra vest: ako se ovako nastavi, najduže za godinu dana, dakle 12 meseci, u Srbiji će se iskristalisati jak, uticajan i na sve spreman građanski pokret!

Na čelu sa...?
fantomatsicna fantomatsicna 22:37 11.06.2014

Re: Masovno obeshrabrivanje i...

looping
Dobra vest: ako se ovako nastavi, najduže za godinu dana, dakle 12 meseci, u Srbiji će se iskristalisati jak, uticajan i na sve spreman građanski pokret!

Na čelu sa...?

A zašto za godinu? Zašto ne sad i odmah?
loader loader 01:11 12.06.2014

Re: Masovno obeshrabrivanje i...

fantomatsicna
looping
Dobra vest: ako se ovako nastavi, najduže za godinu dana, dakle 12 meseci, u Srbiji će se iskristalisati jak, uticajan i na sve spreman građanski pokret!

Na čelu sa...?

A zašto za godinu? Zašto ne sad i odmah?

Godina?
To je veoma, veoma optimistična pretpostavka.
Za 3-4 godine, ali možda.
arianna arianna 07:58 12.06.2014

Re: Masovno obeshrabrivanje i...

looping
Dobra vest: ako se ovako nastavi, najduže za godinu dana, dakle 12 meseci, u Srbiji će se iskristalisati jak, uticajan i na sve spreman građanski pokret!

Na čelu sa...?


Nešto mi se javlja, da će vođe pokreta biti bivši viđeniji članovi G17 i URS-a, organizovani u neku novu političku stranku
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:38 11.06.2014

ФБ коментар:



Jelena Tušup
Neću nikog da branim, ali radila sam na tom sajtu. Nema tu neke velike fame. "Ne puštaj" je sintagma koja se koristi za tekst u CMS koji treba još da se doradi itd... Mnogo puta je "Ne puštaj" greškom izlazilo na sajtu Blica, za tekstove koji su planirani da se apdejtuju pa objave kasnije, itd.
Atomski mrav Atomski mrav 14:40 11.06.2014

Re: ФБ коментар:

Yup, desavalo se Blicu i ranije da tako nesto osvane na sajtu.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 01:44 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

Neću nikog da branim, ali radila sam na tom sajtu. Nema tu neke velike fame. "Ne puštaj" je sintagma koja se koristi za tekst u CMS koji treba još da se doradi itd...

"Blic" je već sam proizveo toliko fame, da više ne zaslužuje ni malo poverenja na veresiju.

Prvo neka objasne zašto su izbrisali blog-post, pa zašto su ukinuli bukvalno sve blogove, pa onda možemo da pričamo o njihovom CMS-u.

A rasprava o suptilnim i sofisticiranim temama poput njihove uređivačke politike će još da sačeka -- nismo još na tom civilizacijskom nivou.
Jukie Jukie 08:25 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

Srecko Sekeljic
"Blic" je već sam proizveo toliko fame, da više ne zaslužuje ni malo poverenja na veresiju. Prvo neka objasne zašto su...

I zašto su u narodu širili paniku mnogobrojnim tekstovima protiv male mature u kojima plaše i roditelje i decu
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:55 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

Srecko Sekeljic
Prvo neka objasne zašto su izbrisali blog-post, pa zašto su ukinuli bukvalno sve blogove, pa onda možemo da pričamo o njihovom CMS-u.

Не, него ти прво треба да да се научиш таквом понашању.

Да га знаш, написао би: Извањивам се, пренео сам неопроеверену информацију, а тиме угрозио кредибилитет и осталог што износим. Баш ми је жао, јер оне тврдње о цензурисању блогова имају правог основа.

Е, па кад научиш да испишеш ову реченицу, онда ни за тебе неће важити оно што си ти написао за Блиц:
"Blic" je već sam proizveo toliko fame, da više ne zaslužuje ni malo poverenja na veresiju.


Ни за тебе нема вересије, али ти то не разумеш, изгледа.
kukusigameni kukusigameni 09:09 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

Predrag Brajovic


Jelena Tušup
Neću nikog da branim, ali radila sam na tom sajtu. Nema tu neke velike fame. "Ne puštaj" je sintagma koja se koristi za tekst u CMS koji treba još da se doradi itd... Mnogo puta je "Ne puštaj" greškom izlazilo na sajtu Blica, za tekstove koji su planirani da se apdejtuju pa objave kasnije, itd.


Pitanje je šta je toliko trebalo da se apdejtuje i doradi u ovom tekstu?

tekst---LINK

Grešku je načinio Blic ako je ovo NE PUŠTAJ bilo vidljivo za posetioce sajta.
Bojan Budimac Bojan Budimac 09:47 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

kukusigameni


Pitanje je šta je toliko trebalo da se apdejtuje i doradi u ovom tekstu?

tekst---LINK

Grešku je načinio Blic ako je ovo NE PUŠTAJ bilo vidljivo za posetioce sajta.


Da je u pitanju greška nisam video da iko spori, no u opštoj histeriji zvanoj "cenzura" prozaična i najverovatnije tačna objašnjenja imaju, očigledno, slabu prođu. Naime, vrlo verovatan odgovor na tvoje pitanje je recimo da neko ko treba još nije pročitao/video/aminovao.

Mene više zanima da saznam nešto više o ovome:
Brajović
јер оне тврдње о цензурисању блогова имају правог основа.

iz jednostavnog razloga što mi je teško da poverujem da je Blic ukinuo celu blog sekciju sajta zbog trećerazrednog teksta koji je objavio (a nije napisao) Dragan Todorović (i koji, na žalost, prosečni korisnik internetana srpskom jeziku nije mogao izbeći).

Sa druge strane sam 100% ubeđen da kad/ako rukovodstvo sajta b92 reši da ukine blog b92 [recimo ustanove da se ne isplati, da postoji pametniji način za korišćenje resursa (to uopšte nije teško zamisliti) itd. itd.] aktivistička kuka i motika će skičati o cenzuri, gušenju slobode izražavanja i tome slično.

Eto zato me zanimaju činjenice glede ukidanja bloga na Blicovom sajtu.
kukusigameni kukusigameni 09:57 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

Bojan Budimac
Da je u pitanju greška nisam video da iko spori

Pa, kao, to je normalno. To NE PUŠTAJ. I ja kad sam prvi put video ovaj screenshot bio sam u fazonu: Šta je bre ovo?
Inače, slažem se oko objašnjenja. I ne vidim šta je problem, što neko uređuje bilo koji medij.

Što se tiče Blic-ovog bloga i tih munja, dok se ne dokaže suprotno, oni su ga samo izbrisali. Zašto? Saznati nećemo jer je u ovakvom novinarstvu, kakvo vlada na ovim (i širim) prostorima, to zapravo nemoguće.

A i sam znaš da se slažemo oko pogrešno korišćenog termina "cenzura".

Beleška na margini

Kad bi se tako zadržavali sa tim NE PUŠTAJ oko neukusa i bljuvotina, bilo bi mnogo bolje.
predatortz predatortz 10:00 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

Beleška na margini

Kad bi se tako zadržavali sa tim NE PUŠTAJ oko neukusa i bljuvotina, bilo bi mnogo bolje.


Jbga, to prodaje novine.
freehand freehand 10:00 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

iz jednostavnog razloga što mi je teško da poverujem da je Blic ukinuo celu blog sekciju sajta zbog trećerazrednog teksta koji je objavio (a nije napisao) Dragan Todorović (i koji, na žalost, prosečni korisnik internetana srpskom jeziku nije mogao izbeći).

Sa druge strane sam 100% ubeđen da kad/ako rukovodstvo sajta b92 reši da ukine blog b92 [recimo ustanove da se ne isplati, da postoji pametniji način za korišćenje resursa (to uopšte nije teško zamisliti) itd. itd.] aktivistička kuka i motika će skičati o cenzuri, gušenju slobode izražavanja i tome slično.

Eto zato me zanimaju činjenice glede ukidanja bloga na Blicovom sajtu.

Jes, taj tekst je bio teška katastrofa.
Nego, šta ćemo sad sa činjenicom da je više nego očigledno da država - oličćena u vučiću ili bilo kom drugom službeniku - nije sa tim bedastoćama imala ništa?
kukusigameni kukusigameni 10:03 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

predatortz
Beleška na margini

Kad bi se tako zadržavali sa tim NE PUŠTAJ oko neukusa i bljuvotina, bilo bi mnogo bolje.


Jbga, to prodaje novine.


Prodaje i ozbiljna kritika vlasti.
predatortz predatortz 10:06 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

kukusigameni
predatortz
Beleška na margini

Kad bi se tako zadržavali sa tim NE PUŠTAJ oko neukusa i bljuvotina, bilo bi mnogo bolje.


Jbga, to prodaje novine.


Prodaje i ozbiljna kritika vlasti.


Nešto ne mislim da će dojčerski medij ozbiljno kritikovati Vučića. Bar ne dok ovaj peva Danke Deutschland...
freehand freehand 10:08 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

kukusigameni
predatortz
Beleška na margini

Kad bi se tako zadržavali sa tim NE PUŠTAJ oko neukusa i bljuvotina, bilo bi mnogo bolje.


Jbga, to prodaje novine.


Prodaje i ozbiljna kritika vlasti.

Jes, kad se digne ovolika dževa, i kad svi odjednom postanu kivni na vlast. Po pravilu iz modnih motiva a na osnovu lažnjaka i propagandnih petardi poput ove sa "cenzurom".
Eto, ja sam spreman da poverujem Vučiću da ni on ni država sa ovim glupostima nemaju nikakve veze.
Nešto ne mislim da će dojčerski medij ozbiljno kritikovati Vučića. Bar ne dok ovaj peva Danke Deutschland...

Pa neće ni ovi ovdašnji, a poštoi je on poljubio gde je trebalo i šta je trebalo i još kad se izgrli sa Ramušom iz susedne i bratske države Kosovo - stići će indulgencija i obožavanje i iz istih izvora koji ga sada, eto, proglašavaju tiraninom.
Vazda isto, vazda ciklično.
kukusigameni kukusigameni 10:09 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

predatortz
Nešto ne mislim da će dojčerski medij ozbiljno kritikovati Vučića. Bar ne dok ovaj peva Danke Deutschland...


Ne budi lud. Nemci su to.

predatortz predatortz 10:11 12.06.2014

Re: ФБ коментар:


Ne budi lud. Nemci su to.


Šta ću, genetika...
Čim čujem 'Nemac', ruka mi krene ka tetejcu!
Bojan Budimac Bojan Budimac 10:11 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

kukusigameni

Pa, kao, to je normalno.

Pa nije, greška je

Što se tiče Blic-ovog bloga i tih munja, dok se ne dokaže suprotno, oni su ga samo izbrisali. Zašto? Saznati nećemo jer je u ovakvom novinarstvu, kakvo vlada na ovim (i širim) prostorima, to zapravo nemoguće.


Znaš moju univerzalnu definiciju novinara, koju neću ponavljati ovde (crknite od radoznalosti ).
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 10:12 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

Predrag Brajovic
Srecko Sekeljic
Prvo neka objasne zašto su izbrisali blog-post, pa zašto su ukinuli bukvalno sve blogove, pa onda možemo da pričamo o njihovom CMS-u.

Не, него ти прво треба да да се научиш таквом понашању.

Да га знаш, написао би: Извањивам се, пренео сам неопроеверену информацију, а тиме угрозио кредибилитет и осталог што износим. Баш ми је жао, јер оне тврдње о цензурисању блогова имају правог основа.

Predlažem da ipak pažljivije pročitate tekst pre nego što požurite da iznesete svoj sud i presudu. Stojim iza svake rečenice koju sam u ovom postu napisao o ponašanju uredništva "Blica":
Kako bi dokazalo ovu tvrdnju, uredništvo "Blica" je nakon tribine hrabro odlučilo da na svom sajtu ipak objavi vest o spornom događaju. Da je ova odluka bila više nego teška, pokazuje screenshot prve verzije objavljenog članka, čiji naslov greškom sadrži uredničku instrukciju koja glasi "NE PUŠTAJ." -- Ne puštaj vest? Suvišna instrukcija je potom izbrisana iz naslova, a "Blicu" smo zahvalni što ovaj članak ipak nisu retroaktivno cenzurisali, onako kako su to učinili prvo sa blogom Dragana Todorovića, a ubrzo potom i sa svim ostalim blogovima na njihovom sajtu.


Ako pokažete da u navedenom citatu nešto nije tačno, ispraviću grešku kao što to uvek i činim
kukusigameni kukusigameni 10:13 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

freehand
kukusigameni
predatortz
Beleška na margini

Kad bi se tako zadržavali sa tim NE PUŠTAJ oko neukusa i bljuvotina, bilo bi mnogo bolje.


Jbga, to prodaje novine.


Prodaje i ozbiljna kritika vlasti.

Jes, kad se digne ovolika dževa, i kad svi odjednom postanu kivni na vlast. Po pravilu iz modnih motiva a na osnovu lažnjaka i propagandnih petardi poput ove sa "cenzurom".
Eto, ja sam spreman da poverujem Vučiću da ni on ni država sa ovim glupostima nemaju nikakve veze.


Pa ne baš. Prodaje upražnjeni prostor koji postoji na ovom tržištu. Nekorišćenje tog prostora na pravi način, zaista otvara sumnju i prostor za ovo o čemu pričaš.

Verovanje nije domen u kome mislim da bi trebalo da se sporimo.
kukusigameni kukusigameni 10:15 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

Bojan Budimac
Znaš moju univerzalnu definiciju novinara, koju neću ponavljati ovde (crknite od radoznalosti )


Šta ti je autocenzura.
freehand freehand 10:18 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

Pa ne baš. Prodaje upražnjeni prostor koji postoji na ovom tržištu. Nekorišćenje tog prostora na pravi način, zaista otvara sumnju i prostor za ovo o čemu pričaš.

Dabre, ima pedera al nema investitora.
Verovanje nije domen u kome mislim da bi trebalo da se sporimo.

Verovao sam da znaš da kad upotrebim "verujem" to znači da je u pitanju moj lični stav, nikakav religijski pojam. I da nisam video ni jedan jedini relevantni dokaz u ovih nekoliko dana velike cike i dreke koji bi ukazao na suprotno.
Bojan Budimac Bojan Budimac 10:20 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

kukusigameni


Šta ti je autocenzura.


Da li još uvek važi ona "ko priznaje pola mu se prašta"?

Evo priznajem.
kukusigameni kukusigameni 10:21 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

Bojan Budimac
kukusigameni


Šta ti je autocenzura.


Da li još uvek važi ona "ko priznaje pola mu se prašta"?

Evo priznajem.


Znači od autocenzura, ostao ti auto.
kukusigameni kukusigameni 10:27 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

freehand
Verovao sam da znaš da kad upotrebim "verujem" to znači da je u pitanju moj lični stav, nikakav religijski pojam. I da nisam video ni jedan jedini relevantni dokaz u ovih nekoliko dana velike cike i dreke koji bi ukazao na suprotno.


Lični stav baziran na nemanju informacija svodi se na verovanje.

To što ti ili ja nismo videli ni jedan relevantan dokaz ne govori o rešavanju zagonetke, već o nemogućnosti da se dođe do pravih podataka.

Tako i dolazimo u situaciju da se svađamo i raspravljamo oko "verovanja".

Mislim da je Bojan i na to mislio.

E sad, kome to odgovara?
freehand freehand 10:32 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

kukusigameni
freehand
Verovao sam da znaš da kad upotrebim "verujem" to znači da je u pitanju moj lični stav, nikakav religijski pojam. I da nisam video ni jedan jedini relevantni dokaz u ovih nekoliko dana velike cike i dreke koji bi ukazao na suprotno.


Lični stav baziran na nemanju informacija svodi se na verovanje.

To što ti ili ja nismo videli ni jedan relevantan dokaz ne govori o rešavanju zagonetke, već o nemogućnosti da se dođe do pravih podataka.

Tako i dolazimo u situaciju da se svađamo i raspravljamo oko "verovanja".

Mislim da je Bojan i na to mislio.

E sad, kome to odgovara?

Jedan od bitnih postulata onoga što zovemo "uređenim društvom" i demokratijom - a oko čega se sve ovo i vrti - jeste pravna država, u kojoj optužbe dokazuje onaj ko ih iznosi.
Te ih nemoj od mene tražiti.
A kome odgovara?
Tu stvarno zadiremo u sferu nagađanja. Angeli Merkel, pred vučićevu posetu?
Amerikancima pred formiranje kosovske Vlade i nastavak procesa državizacije Kosovoa?
Amerikancima u betoniranju svih naprslina i rupica u zidu oko Rusije?

kukusigameni kukusigameni 10:39 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

freehand
Angeli Merkel, pred vučićevu posetu?
Amerikancima pred formiranje kosovske Vlade i nastavak procesa državizacije Kosovoa?
Amerikancima u betoniranju svih naprslina i rupica u zidu oko Rusije?

Rusima nedajbože?!
freehand freehand 10:43 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

kukusigameni
freehand
Angeli Merkel, pred vučićevu posetu?
Amerikancima pred formiranje kosovske Vlade i nastavak procesa državizacije Kosovoa?
Amerikancima u betoniranju svih naprslina i rupica u zidu oko Rusije?

Rusima nedajbože?!

Gejm, set, meč!
Ili štagod.
urbana_gerila urbana_gerila 10:54 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

predatortz
Šta ću, genetika...Čim čujem 'Nemac', ruka mi krene ka tetejcu!


tebi ka tetkici, a meni, pajz perverzije, ka parabelumu.
predatortz predatortz 11:00 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

urbana_gerila
predatortz
Šta ću, genetika...Čim čujem 'Nemac', ruka mi krene ka tetejcu!


tebi ka tetkici, a meni, pajz perverzije, ka parabelumu.


Ma to su nijanse, bitno je dobro koncentrisati vatru...
urbana_gerila urbana_gerila 11:11 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

predatortz
urbana_gerila
predatortz
Šta ću, genetika...Čim čujem 'Nemac', ruka mi krene ka tetejcu!


tebi ka tetkici, a meni, pajz perverzije, ka parabelumu.


Ma to su nijanse, bitno je dobro koncentrisati vatru...


ma, u pravu si, ali su na rusa nekako navikli...
predatortz predatortz 11:14 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

urbana_gerila
predatortz
urbana_gerila
predatortz
Šta ću, genetika...Čim čujem 'Nemac', ruka mi krene ka tetejcu!


tebi ka tetkici, a meni, pajz perverzije, ka parabelumu.


Ma to su nijanse, bitno je dobro koncentrisati vatru...


ma, u pravu si, ali su na rusa nekako navikli...


Ne bi valjalo da se odviknu. Kontinuitet je tu jako bitan.
milisav68 milisav68 12:38 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

kukusigameni
E sad, kome to odgovara?

Pa neprijatelju.
urbana_gerila urbana_gerila 14:12 12.06.2014

Re: ФБ коментар:

predatortz
urbana_gerila
predatortz
urbana_gerila
predatortz
Šta ću, genetika...Čim čujem 'Nemac', ruka mi krene ka tetejcu!


tebi ka tetkici, a meni, pajz perverzije, ka parabelumu.


Ma to su nijanse, bitno je dobro koncentrisati vatru...


ma, u pravu si, ali su na rusa nekako navikli...


Ne bi valjalo da se odviknu. Kontinuitet je tu jako bitan.


ne se brigaj, to je, gotovo, stvar tradicije.
hajkula1 hajkula1 17:28 11.06.2014

Strah... bes... botovi

Sepulturero Sepulturero 19:03 11.06.2014

Списак за одстрел

Нисте споменули да су се јавно износила имена тзв. ботова. Уосталом, како се сазнаје да ли је неко бот?

Блог Усрана Мотка је прилично добро написан за разлику од уобичајеног стила који прави ботови упражњавају, бар на Б92.

Морам да признам да ни мени није баш јасно зашто се баш сада дигла толика халабука око "цензуре". Скоро да помислим да су то баш ботови покренули како би се скренула пажња са поплава, очајне економске ситуације, разноразних необјављених уговора, предаје КиМ, итд, итд....

oskar-z-wild oskar-z-wild 20:28 11.06.2014

Петиција

Skoro dve hiljade nauènika iz zemlje i inostranstva potpisali su peticiju kojom se traži od Ministarstva prosvete da formira nezavisnu komisiju koja bi analizirala doktorsku disertaciju Nebojše Stefanovića. Traži se da se proveri i akreditacija Megatrenda, a rektor tog uuniverziteta Mića Jovanović ne želi da govori za B92.


Хоће ли неко већ објавити ту петицију?
angie01 angie01 20:31 11.06.2014

Re: Петиција


Хоће ли неко већ објавити ту петицију?


objavio je antioksidant.
fantomatsicna fantomatsicna 21:09 11.06.2014

Bre!

I ja mislim da je ovo skretanje pažnje sa povećih problema koji su ostali iza poplave.

Pa prosto vidim kako baš neko daje nalog da se Peščaniku pošalju informacije o lažnom doktoratu pojedinih,
Da se malo istrese internet da bi se stvorila ideja od cenzuri
itd itd

Mislim da sam redovno i na svojoj fb stranici koja pada ,diže se i polako izdiše i ovde i svuda gde mogu postavljala jedno pitanje
Koliko novca je sakupljeno na računima i sms porukama.
Do sada ne vidim da se iko oglasio povodom toga ili ne znam gde da gledam?
Jer da se taj novac koji je bio namenjen POMOĆI postradalima od poplave koristi, ne bi ljudi bili još uvek u onako jadnom stanju..kako ih opisuju volonteri koji odnose hranu i ostale potrepštine..
Zar i vas to ne interesuje?
hajkula1 hajkula1 22:57 11.06.2014

Re: Bre!

fantomatsicna
I ja mislim da je ovo skretanje pažnje sa povećih problema koji su ostali iza poplave.

Pa prosto vidim kako baš neko daje nalog da se Peščaniku pošalju informacije o lažnom doktoratu pojedinih,
Da se malo istrese internet da bi se stvorila ideja od cenzuri
itd itd

Mislim da sam redovno i na svojoj fb stranici koja pada ,diže se i polako izdiše i ovde i svuda gde mogu postavljala jedno pitanje
Koliko novca je sakupljeno na računima i sms porukama.
Do sada ne vidim da se iko oglasio povodom toga ili ne znam gde da gledam?
Jer da se taj novac koji je bio namenjen POMOĆI postradalima od poplave koristi, ne bi ljudi bili još uvek u onako jadnom stanju..kako ih opisuju volonteri koji odnose hranu i ostale potrepštine..
Zar i vas to ne interesuje?



Pominjale se diplome, Mićina, pa Jorgovankina, pa Nikolićeva...
Bila i aferica u Kragujevcu, čuveni profesor dobio uhlebljenje u takozvanoj kosovskoj državi.
Pre toga, u vreme SM, na Višoj ekonomskoj (suspenzije, suđenje, posle ne znam gde ni kako su završili, ali nisu na VEŠ-u).


Krupanj, ne treba da objašnjavam.


Moja mama je iz Obrenovca.
Dvadesetak godina sam sarađivala u raznim projektima za površinske kopove.
Šta da napišem? Zapitam se, slično kao i ti. Kada pogledam hronološki, dešavanja oko ova dva mesta pogođena katastrofom, škripi i smrdi do neba. Humanitarna pomoć je prenaduvana (recimo, računa se cena kompleta prve pomoći puta broj komada plus džakovi za pesak i drugo što se ne jede niti se time dezinfikuje niti ispumpava voda niti suše zidovi.)
Rusi su rekli, sve što treba. Šta Vučić čeka? Zašto ne traži velike pumpe za kopove, bar?
prapra prapra 01:43 12.06.2014

Re: Bre!

fantomatsicna
I ja mislim da je ovo skretanje pažnje sa povećih problema koji su ostali iza poplave.

Pa prosto vidim kako baš neko daje nalog da se Peščaniku pošalju informacije o lažnom doktoratu pojedinih,
Da se malo istrese internet da bi se stvorila ideja od cenzuri
itd itd

Mislim da sam redovno i na svojoj fb stranici koja pada ,diže se i polako izdiše i ovde i svuda gde mogu postavljala jedno pitanje
Koliko novca je sakupljeno na računima i sms porukama.
Do sada ne vidim da se iko oglasio povodom toga ili ne znam gde da gledam?
Jer da se taj novac koji je bio namenjen POMOĆI postradalima od poplave koristi, ne bi ljudi bili još uvek u onako jadnom stanju..kako ih opisuju volonteri koji odnose hranu i ostale potrepštine..
Zar i vas to ne interesuje?


Ti uvek ovako lupetaš?
fantomatsicna fantomatsicna 05:04 12.06.2014

Re: Bre!

Ti uvek ovako lupetaš?


Baš mi je drago da si se probudio-la iz dubokog sna samo zbog moje malenkosti.Samo uživaj u svojim pametnim opaskama
Kazezoze Kazezoze 09:49 12.06.2014

Re: Bre!

Zar i vas to ne interesuje?

ne, mi smo trenutno zauzeti botovima i blic auto-cenzuri.
to je važnije pitanje od posledica poplava.
Jukie Jukie 13:31 12.06.2014

Re: Bre!

hajkula1

džakovi za pesak

Kad smo kod džakova za pesak, nekidan sam bio na Zemunskom keju i oni džakovi i dalje stoje tamo, ali su ih na svu sreću na par mesta sklonili da može da se priđe vodi
Na Ušću nisam bio toliko skoro, ali kad sam bio i tamo su stajali ti džakovi visoko na obali a oko njih parkirana kola ovih koji su došli na splavove da đuskaju (u šest ujutru igranka ne prestaje)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:08 11.06.2014

Borimo se protiv cenzure, straha itd ...

...ali borimo se i protiv gluposti i površnosti.

onako kako su to učinili prvo sa blogom Dragana Petrovića,


Čovek se zove Dragan Todorović.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 01:51 12.06.2014

Re: Borimo se protiv cenzure, straha itd ...

vrabac_u_steni
...ali borimo se i protiv gluposti i površnosti.

onako kako su to učinili prvo sa blogom Dragana Petrovića,


Čovek se zove Dragan Todorović.

Hvala dobronamerni čoveče. Tekst sam napisao u dahu, pa se potkrala omaška.

Tekst Dragana Todorovića sam preneo u jednom od svojih prethodnih postova, čitam ga godinama, a i sedeo je pored mene na ovoj tribini. Tako da, hvala, znam kako se zove
Bojan Budimac Bojan Budimac 06:40 12.06.2014

Re: Borimo se protiv cenzure, straha itd ...

Srecko Sekeljic
vrabac_u_steni
...ali borimo se i protiv gluposti i površnosti.

onako kako su to učinili prvo sa blogom Dragana Petrovića,


Čovek se zove Dragan Todorović.

Hvala dobronamerni čoveče. Tekst sam napisao u dahu, pa se potkrala omaška.

Tekst Dragana Todorovića sam preneo u jednom od svojih prethodnih postova, čitam ga godinama, a i sedeo je pored mene na ovoj tribini. Tako da, hvala, znam kako se zove


A uzgred to i nije bio tekst Dragana Todorovića nego ga je i on preneo odnekle (pravi primer modernog kopi/pejst aktivizma), ali jebi ga taj dah ili odsustvo istog ima poguban uticaj na činjenice (jesam li ostavio vrata otvorena ili nisam?)

Sa velikim interesovanjem pratim bes skoro sva 292 (do sada) besna leptira. Odsustvo originalnosti, tačno predvidivi koraci, malte ne od reči do reči identični (prepisani?) vapaji "međunarodnoj zajednici" itd. fasciniraju. Kao gledanje plagiranog filma
urbana_gerila urbana_gerila 07:17 12.06.2014

Re: Borimo se protiv cenzure, straha itd ...

Bojan Budimac
Sa velikim interesovanjem pratim


a, da nastaviš i da pišeš ovde?
Filip2412 Filip2412 09:33 12.06.2014

Re: Borimo se protiv cenzure, straha itd ...

Odsustvo originalnosti, tačno predvidivi koraci, malte ne od reči do reči identični (prepisani?) vapaji "međunarodnoj zajednici" itd. fasciniraju. Kao gledanje plagiranog filma
naravno, kopi pejst kojekakvih blogera je daleko relevantnija stvar nego kopiranje doktorata ili cenzure.

U svakom slucaju, korupcije ce uvek biti ali nikada dovoljno da bude najbitnija stvar za Srbiju. Uvek ce biti bitnije: zasto bas sada, a zasto bas on kad je i onaj drugi isti ili jos gori i tako dalje.... ili recimo, zasto je bitno sto neki na vlasti laze kad eto ocigledno - i blogeri koji ih prozivaju lazu.

Ma lista za izgovore je neogranicena... uostalom, a sta su amerikanci uradili indijancima!!!
Bojan Budimac Bojan Budimac 09:59 12.06.2014

Re: Borimo se protiv cenzure, straha itd ...

urbana_gerila

a, da nastaviš i da pišeš ovde?


Čemu? Za svaku iz uskog dijapazona tema o kojima sam pisao ima bar jedan pojmaroš koji zna više.

Ma blog je uopšte čudo, eto ima i onih koji znaju šta misliš
urbana_gerila urbana_gerila 10:57 12.06.2014

Re: Borimo se protiv cenzure, straha itd ...



Bojan Budimac
urbana_gerila

a, da nastaviš i da pišeš ovde?


Čemu? Za svaku iz uskog dijapazona tema o kojima sam pisao ima bar jedan pojmaroš koji zna više.

Ma blog je uopšte čudo, eto ima i onih koji znaju šta misliš



ajde, ne devojči se, tih je stručnjaka bilo i biće ih uvek...
kukusigameni kukusigameni 10:44 12.06.2014

prilog

milos_mijatovic milos_mijatovic 11:36 12.06.2014

Re: prilog

kukusigameni


Ladno rece "Srpska radikalna stranka" na pocetku, i nikom nista :))))

Mada, moze se to i drugacije tumaciti: naziva stvari njihovim pravim imenom

P.S. komentar sa telefona- zbog toga bez dijakritickih znakova.
kukusigameni kukusigameni 12:07 12.06.2014

informer

Informer---LINK
reanimator reanimator 12:22 12.06.2014

Re: informer

kukusigameni
Informer---LINK

O čemu se u stvari radi? Amerika i Engleska protiv Rusije i Nemačke? Mislim, pošto je savršeno jasno da se niko od naših ništa ne pita, ko tu sad kome uvaljuje?
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 12:23 12.06.2014

Re: informer

kukusigameni
Informer---LINK


Hahahhaaha! Tanja Vehovec je počela da bloguje pre nego što su mnogi u Informeru i čuli za reč "blog", a udruženje "Liber" godinama unazad organizuje konferenciju BlogOpen, na kojoj se okupljaju blogeri iz cele Srbije -- uglavnom oni koji sami hostuju svoj blog, ali bilo je tu uvek i blogera sa B92 i Blica.

Mada, nešto mi govori da se naš blogokolega Bojan Budimac slaže sa ovim tekstom Informera... Ili grešim?

Bojan Budimac Bojan Budimac 13:07 12.06.2014

Re: informer

Srecko Sekeljic
Mada, nešto mi govori da se naš blogokolega Bojan Budimac slaže sa ovim tekstom Informera... Ili grešim?


I ti si jedan od tih parapsihologa bloga? Simpatično.

Vidi, zavera valjda podrazumeva neku konspirativnost, a naprotiv ceo taj aktivizam (još uvek 292, jbte za 24 sata 1, alal vera kad uspevate da ubedite bilo koga da vam da lovu s takvom uspešnošću mobilizacije ), dakle, vas 292 besna leptira je transparentan, javan. Jes' da ne uspeva da regrutuje mase, ali čak sam eto i ja u ovoj nedođiji znao i za peticiju i za tribinu itd. itd.

Tako da, ako je to bilo pitanje (mislim, nema baš u tekstu bogznašta s čime bi čovek mogao da se složi ili ne složi) ne mislim da ste ikakvi zaverenici -- sve je na otvorenom.

Sasvim druga stvar je šta mislim o tom vašem aktivizmu i o ovih nedelju dana cike i vriske, a da nijedan jebeni dokaz o toj cenzuri niste uspeli da porodite.

I samo da predupredim. Nemoj ni probati da postaviš stvar binarno (kao što si probao ovim glupim pitanjem), jer to uopšte nije binarna stvar plus mene unutrašnja politika u zemlji Srbiji ič ne zanima. Dakle, to što mislim da serete gurabije ne znači (daleko bilo) da sam ljubitelj ili poštovalac lika i dela Vučića i opranih radikala.*

Cela stvar mene zanima čisto fenomenološki, kako razni nepolitički (polu)politički faktori mogu (hoće da) uticati (utiču) na političke procese.

-----------------

* Sve to ne znači da mislim da su mediji OK u zemlji Srbiji. Nedavno, je bilo ovde par analiza medijske situacije (eno kod krkara na blogu), kojiima više verujem nego ovom aktivističkom skičanju (reč cenzura nije bila upotrebljena).
kukusigameni kukusigameni 13:29 12.06.2014

Re: informer

Srecko Sekeljic
Mada, nešto mi govori da se naš blogokolega Bojan Budimac slaže sa ovim tekstom Informera... Ili grešim?


Srećko, počinje svetsko prvenstvo u fudbalu, a ti promašiš ceo fudbal.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 13:34 12.06.2014

Re: informer

još uvek 292, jbte za 24 sata 1, alal vera kad uspevate da ubedite bilo koga da vam da lovu s takvom uspešnošću mobilizacije

Oho, eto ponovo konspiracije: kakvu priču o "lovi" pokušavaš ovde da proturiš? Diskurs o "stranim plaćenicima" sačuvaj za komentare na Blicovom sajtu.
Sasvim druga stvar je šta mislim o tom vašem aktivizmu i o ovih nedelju dana cike i vriske, a da nijedan jebeni dokaz o toj cenzuri niste uspeli da porodite je sasvim druga stvar.

Po svemu sudeći nisi toliko informisan koliko se predstavljaš da jesi, a taj deo posla ne mogu da obavljam za tebe. Vidim, još uvek imaš pristup internetu u toj tvojoj "nedođiji", kako je nazivaš, i to bi trebalo da je dovoljno za početak.
Cela stvar mene zanima čisto fenomenološki, kako razne nepolitički (polu)politički faktori mogu uticati na političke procese.

Inicijativa za otvoren razgovor o rušenju sajtova koji se kritički osvrću na rad vlade, hapšenja neistomišljenika i autocenzuru tradicionalnih medija, jeste politička stvar, kao i svako drugo promišljanje političkih dešavanja - ali nije stranačka. Blogeri na tribini su nestrački faktori koji govore o društvenim prilikama u ovoj zemlji, u kojoj ti i onako ne živiš pa ih i osećaš nekako "na daljinu".
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:15 12.06.2014

Re: informer

Oho, eto ponovo konspiracije: kakvu priču o "lovi" pokušavaš ovde da proturiš? Diskurs o "stranim plaćenicima" sačuvaj za komentare na Blicovom sajtu.

Što se bre štrecaš na pomen love?

Mislim zajebi me Srećko sa slamnatim čovecima i takvim munjama. 'nači blogopen, balkanist i sve u čemu si aktivan operiše u nekom paralelnom svetu u kome ne postoji novac? Uuu, pokaži mi ulaz u taj svet, voleo bih i ja da živim u njemu.

Po svemu sudeći nisi toliko informisan koliko se predstavljaš da jesi, a taj deo posla ne mogu da obavljam za tebe. Vidim, još uvek imaš pristup internetu u toj tvojoj "nedođiji", kako je nazivaš, i to bi trebalo da je dovoljno za početak.

Cičiš ovde na blogu kroz ne znam koliko tekstova, a ja te dokaze da je država kao takva u sve navedene pojave umešana na bilo koji način nisam video. Nekako sam ubeđen da bi ti bio više nego voljan da nam ih predstaviš kad bi postojali, nego što bi me upućivao da sam kopam.

Inicijativa za otvoren razgovor o rušenju sajtova koji se kritički osvrću na rad vlade, hapšenja neistomišljenika i autocenzuru tradicionalnih medija, jeste politička stvar, kao i svako drugo promišljanje političkih dešavanja - ali nije stranačka. Blogeri na tribini su nestrački faktori koji govore o društvenim prilikama u ovoj zemlji, u kojoj ti i onako ne živiš pa ih i osećaš nekako "na daljinu".


Da i? Da li sam ja bilo kojom rečju negirao, negodovao? Mislim, smiri se. Ništa što radite ne smatram nelegalnim ni nelegitimnim.

Ovo o "osećanju na daljinu" možeš okačiti svojoj Lili na nos.

angie01 angie01 14:36 12.06.2014

Re: informer

Bojane, zekis,


je l ovo dovoljno,

KLIK

KLIK

ne branim Srecka, nego sebe.
freehand freehand 14:41 12.06.2014

Re: informer

je l ovo dovoljno,

E ako to nije - ništa biti neće!
Sa Dunjom si ga anestezirala a onda sa Glasom Amerike dokrajčila!

looping looping 14:43 12.06.2014

Re: informer

Inicijativa za otvoren razgovor o rušenju sajtova koji se kritički osvrću na rad vlade, hapšenja neistomišljenika i autocenzuru tradicionalnih medija, jeste politička stvar, kao i svako drugo promišljanje političkih dešavanja - ali nije stranačka. Blogeri na tribini su nestrački faktori koji govore o društvenim prilikama u ovoj zemlji, u kojoj ti i onako ne živiš pa ih i osećaš nekako "na daljinu".

Tako je. I ako neko ima dokaz da navedeno nije istina neka se odmah javi! A ne da se ljudi cimaju i dokazuju da je to istina. Na kraju krajeva i OEBS je rekao.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 14:44 12.06.2014

Re: informer

'nači blogopen, balkanist i sve u čemu si aktivan operiše u nekom paralelnom svetu u kome ne postoji novac?

U Balkanistu ne postoji novac: potpuno volontersko pisanje kao i tvoje i moje ovde na blogu + troškovi održavanja sajta. Ali svakako bi bilo lepo da je drugačije. Za uspeh mnogih stvari je dovoljan samo entuzijazam.

Mada, više i nisam angažovan u Balkanistu, pa imam više vremena da svoj entuzijazam podelim ovde na blogu :)
Ovo o "osećanju na daljinu" možeš okačiti svojoj Lili na nos.

Jedna privatna informacija: U međuvremenu smo Lili i ja raskinuli, pa ta odrednica "moja" više ne ide uz njeno ime. A veridboraskidnom parnicom smo se dogovorili da Balkanist ostane njoj.
Da li sam ja bilo kojom rečju negirao, negodovao? Mislim, smiri se. Ništa što radite ne smatram nelegalnim ni nelegitimnim.

Izvini ako sam pogrešno pročitao tvoju kritiku! Isprva mi se učinilo da je nekako ad hominem.
angie01 angie01 17:00 12.06.2014

Re: informer


Sa Dunjom si ga anestezirala a onda sa Glasom Amerike dokrajčila!


av bi se odusevljeno slozio s tobom!...a koristi i istu argumentaciju.
Bojan Budimac Bojan Budimac 17:25 12.06.2014

Re: informer

angie01
Bojane, zekis,

Ne, ne zekim i nije dovoljno.

U ta dva linkovana teksta ne vidim ni "d" od dokaza. Dokaz je malo više od rek'o mi jedan čo'ek, pa makar taj čovek bila Dunja iz OEBS-a* i/ili Maja iz Evropskog pokreta u Srbiji.

Optužbe da država sprovodi cenzuru su vrlo ozbiljne i nije čudo da ih Davenport nije izrekao (pretpostavljam kao diplomata koji ima neku predstavu o težini reči). Vrlo neodgovorna sorta se razbacuje tom rečju.



-------------

* Ovde bih 'ladno mogao da dodam NAROČITO ako je neko iz OEBS-a (abažavam da čitam njihove ocene o free&fair izborima doslednost i koncentracija vinske mušice, npr. jedan od omiljenih mi je iz avganistana 2004. upiš živi)

-------------

P.S. Ja ne napadam ni Srećka (ni tebe)
angie01 angie01 17:27 12.06.2014

Re: informer

ništa biti neće!


upravo je u ponovo oboren sajt pescanika na kome se pojavio tekst- politicki sajber kriminal.
angie01 angie01 17:36 12.06.2014

Re: informer

P.S. Ja ne napadam ni Srećka (ni tebe)


nisam ni mislila bukvalno,...a ti si meni simpa, pa bas zbog toga ti i kazem.

ono vece kada su rusili pescanik i neke blogove, neki hakeri su navatali odakle i ko, kao sto su kopirali dogovore botova- ja sad stvarno nemam pojma na kom blogu sam to videla, a nesto od toga se pojavilo u novinama-prvi udari su bili sa megatrenda, a posle iz inostranstva, sve u dos napadu.

i g Sabic je pisao i govorio o tome,KLIK


Bojan Budimac Bojan Budimac 19:19 12.06.2014

Re: informer

Anđa
ono vece kada su rusili pescanik i neke blogove, neki hakeri su navatali odakle i ko, kao sto su kopirali dogovore botova- ja sad stvarno nemam pojma na kom blogu sam to videla, a nesto od toga se pojavilo u novinama-prvi udari su bili sa megatrenda, a posle iz inostranstva, sve u dos napadu.

i g Sabic je pisao i govorio o tome,KLIK


Pa da, ni gospodin Šabić, kao čovek koji je pažljiv s rečima, ne pominje cenzuru, niti optužuje vladu za sve te događaje koji su se, niko ne osporava, desili. Šta više g. Šabić kaže: "Praktično je nemoguće da je on ili neko iz njegovog neposrednog okruženja vršio cenzuru."*

I gle, ja sam sa tim saglasan, jer mi to zvuči logično, trezveno i najverovatnije.



------------

* "On" u toj rečenici je predsednik vlade A. Vučić.

Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 19:45 12.06.2014

Re: informer

Evo jednog kraćeg pregleda koji je sastavila ekipa iz BlogOpena, mada samo opisivanje svih slučajeva, a kamoli njihovo dokazivanje, zahteva mnogo više od jednog blog-posta... To bi praktično bila studija.

Dobra stvar je da SHARE fondacija trenutno radi na tome. A ovde je i njihova kraća analiza internet sloboda u toku vanredne situacije.
freehand freehand 20:35 12.06.2014

Re: informer

angie01

Sa Dunjom si ga anestezirala a onda sa Glasom Amerike dokrajčila!


av bi se odusevljeno slozio s tobom!...a koristi i istu argumentaciju.

Nisi primetila da se već tri godine slaže sa tobom?
I ako jesi - preskočila si da taj detalj naglasiš?
Mada si tu u pravu, jer po sebi ta račenica ne znači baš ništa, sem u ovako ispraznom poentiranju.
Edti:
Bajdvej, jesi li slušala ili gledala "Kažiprst"? Mislim, obarti pažnju šta je nemački ambasador izjavio na tu temu. Pa se javi.
angie01 angie01 22:09 12.06.2014

Re: informer

Nisi primetila da se već tri godine slaže sa tobom?


nisam primetila da nastupam u raspravama sa -e to je , glupost, budalastina, i sl, kao najveci i najbolji od svih-a i ti, sa sve Krletom.


Bajdvej, jesi li slušala ili gledala "Kažiprst"?


nisam.


al isto tako zelim da znam, ko onda i zasto obara sajtove, zasto policija hapsi fesbukovce, zasto novinari skidaju ili uopste neobjavljuju neke vesti-ko im to trazi- ne rade to valjda iz licnog zadovoljstva,...
angie01 angie01 22:12 12.06.2014

Re: informer

Pa da, ni gospodin Šabić, kao čovek koji je pažljiv s rečima,


mislim da je ovo kljucni deo.



"Praktično je nemoguće da je on ili neko iz njegovog neposrednog okruženja vršio cenzuru."*


a ko je i zasto?...jos od Feketica?
freehand freehand 22:23 12.06.2014

Re: informer

nisam primetila da nastupam u raspravama sa -e to je , glupost, budalastina, i sl, kao najveci i najbolji od svih-a i ti, sa sve Krletom.

A nisi primetila ni da menjaš teme i teze kad god ti se ćefne? Sa sve Jupiterijancem? S tim što je razlika u tome što on ubode i poneku smislenu a ne kroisti te džukačke fazone?

al isto tako zelim da znam, ko onda i zasto obara sajtove, zasto policija hapsi fesbukovce, zasto novinari skidaju ili uopste neobjavljuju neke vesti-ko im to trazi- ne rade to valjda iz licnog zadovoljstva,...

Pa to što "želiš da znaš" logički isključuje nastup iz koga prosto isijava kako već znaš. ali biće da stav nemačkog ambasadora nije nebitan u ovoj priči, a tipujem da ćemo se u to vrlo brzo uveriti.
angie01 angie01 22:29 12.06.2014

Re: informer


A nisi primetila ni da menjaš teme i teze kad god ti se ćefne?


nisam promenila nista- odgovaram na ono sto si mi napisao.


a ne kroisti te džukačke fazone?


ne znam na koga mislis- ko ubode smislenu, a ko koristi dzukacke fazone?


Pa to što "želiš da znaš" logički isključuje nastup iz koga prosto isijava kako već znaš.


pa ne, ti meni tvrdis da sam u krivu, pa te pitam, a sta je onda tacno.



freehand freehand 22:39 12.06.2014

Re: informer

nisam promenila nista- odgovaram na ono sto si mi napisao.

Verujem da ti to tako vidiš.
ne znam na koga mislis- ko ubode smislenu, a ko koristi dzukacke fazone?

Kako ti zoveš taj nastup kad onako iz čista mira u priču uvedeš nekog ko nije pristuan u rapsravi, niti je do sada pomenut, niti je na bilo koji način sa njom povezan, i opet bez ikakve relacije između teme i nejga, već samo kao "sa sve" objrektom?
Na pinku bi to verovatno bilo nazvano postupkom dame i enetluktalke.
Iz moje vizure - sitnodušno prostačenje.

pa ne, ti meni tvrdis da sam u krivu, pa te pitam, a sta je onda tacno.

A u stvari ti samo ništa ne domašuješ već samo trepćeš ko sojka na jugovinu a ne bi li izgledala važno i dostojna Interflore...
alselone alselone 22:43 12.06.2014

Re: informer

Kako ti zoveš taj nastup kad onako iz čista mira u priču uvedeš nekog ko nije pristuan u rapsravi,


Je l' ti znaš?
Bojan Budimac Bojan Budimac 22:57 12.06.2014

Re: informer

angie01
a ko je i zasto?...jos od Feketica?


Ne znam.

No, zanimljivo je ovo sa nemačkim embahadorom. Naročito mi je zanimljivo glede činjenice da su se upravo nemački mediji khm zdušno zainteresovali za "cenzuru" u Srbiji te oni (nemački mediji) čine najveći deo onoga što ja zavem "informaciona petlja".* Gle! Posle posete kojoj je histerija prethodila, embahador odjedared ka'e: "Cenzura u Srbiji!? Koja cenzura?"

Sehr interesant!

Uzgred, malopre videh Antonićev tekst koji već tri dana stoji na sajtu NSPM-i. Čudim se kako nije oboren. Kako niko nije dirao Brkićev Tabloid magazin, gde je ovo što ću citirati pristojan i umeren opis predsednika Vlade: Vučić je dve decenije nekažnjeno urlikao, vikao, pozivao na sveti rat, a onda, za velike pare obećavao srpskim biznismenima da će ih oslobodi od optužnica, slao je Vladimira Cvijana po pare. Kao prvi potpredsednik Vlade Srbije počeo je da pljačka one, za koje je znao da su opljačkali novac.

Nekako mi se to ne uklapa u "davljenje u cenzuri".

---------------

* Ono što zovem informacionom petljom je veoma lepo ilustrovano u tom vapaju međunarodnoj zajednici objavljenom na Boingboingu.

Naime, (domaći)aktivisti brifuju, nafiluju, ubede strane medije, organizacije, NVOe kaj god u nešto, a onda kad ovi (strani mediji, organizacije, NVOi kaj god) to objave, zabrinu se i/ili stave u izveštaje (domaći)aktivisti to koriste na domaćem terenu kao argument tipa "eto i stranci kažu".

Čitava paralelna (ne)realnost se može izgraditi na taj način. A jedan segment društva (ciljna grupa) često će zanemariti sopstvene oči, uši i sl. i verovati njojzi (paralelnoj (ne)realnosti).
angie01 angie01 23:02 12.06.2014

Re: informer


Kako ti zoveš taj nastup kad onako iz čista mira u priču uvedeš nekog ko nije pristuan u rapsravi


nije bilo tako strasno kao sto pretstavljas, samo se i on precesto sluzi istim nacinom odbrane....

sitnodušno prostačenje.



ovo zadrzi, nije moj fazon.



A u stvari ti





si se samo nepotrebno & neadekvatno ubacio u razgovor izmedju mene i Budimca, koji, iako se ne slazemo po ovom pitanju, ne koristi tu tvoju svadjalacku i uvredljivu nervozu od koje si zavistan, sa kojom i ne diskutujes, samo hoces da ogrebes, a nisi ni duhovit, pa da bude bar zanimljivo, tako da,
'ku noc.
freehand freehand 08:07 13.06.2014

Re: informer

nije bilo tako strasno kao sto pretstavljas

Kaže se "predstavljaš". A ništa ne predstavljam. Pokušavam da ti skrenem pažnju na još jednu stvari kojima se služiš, očigledno bezuspešno.

ovo zadrzi, nije moj fazon.

Nije fazon nego stil i način.

si se samo nepotrebno & neadekvatno ubacio u razgovor izmedju mene i Budimca

Ma sjajno kad ti određuješ šta je potrebno a šta bespotrebno, i šta je adekvatno a šta ne. Upravo na blogu na kome si se, po tvojoj (izvni logiko!) logici ubacila u razgovor između Budimca i Sekeljića.


angie01 angie01 08:48 13.06.2014

Re: informer

ne mogu da zamislim da neko legne nadrndan i da se u istom raspolozenju probudi-kod tebe ocigledno nema nikakve reciklaze, resetovanja, sta god, sto povoljno utice na opste stanje i raspolozenje, ti kao da se i u snu svadjas.

Nije fazon nego stil i način.



to sto si iz malog mozga nategao, da bi me sto ruznije pocastio, ne govori o meni, nego o tebi,...to sto sam pomenula naseg blogokolegu u recenici u kojoj ukazujem na vas zajednicki manir u nipodastavnju oponenata ti nazivas sitnodusnim prostacenjem,....koje ti, ako je to prava kvalifikacija za tako nesto-svako malo koristis i to u mnogo ruznijem obliku, sa namerom da se podsmevas, degradiras- sto ja nisam ucinila.


po tvojoj (izvni logiko!) logici ubacila u razgovor između Budimca i Sekeljića.


ako malo bolje pogledas-ja sam se obratila Budimcu, krajnje drugarski, sa namerom da mu ukazem da gresi-nisam se umesala izmedju njega i Sekeljica, sto sam i naznacila, niti sam ga vredjala, niti mu se podsmevala, ...i dalje mislim da njegova opservacija, ma kako zanimljivo zvucala nije odgovarajuca za ovaj mnogo prostiji slucaj- no, vreme ce pokazati.

to sto ti vrebas da uskocis, kako bi malo udovoljio svojoj nervozi i dajes sebi za pravo da potpuno izvrces i namere i znacenje tudjih komentara, valjda da bi tvoja reakcija imala potrebno uporiste- ne menja ni malo to kako stvarno jeste, pa sad, svakom po volji.

ja ne vidim da me je Budimc pogresno razumeo i toliko o tome.
freehand freehand 15:23 13.06.2014

Re: informer

angie01
ne mogu da zamislim da neko legne nadrndan i da se u istom raspolozenju probudi-kod tebe ocigledno nema nikakve reciklaze, resetovanja, sta god, sto povoljno utice na opste stanje i raspolozenje, ti kao da se i u snu svadjas.

Nije fazon nego stil i način.



to sto si iz malog mozga nategao, da bi me sto ruznije pocastio, ne govori o meni, nego o tebi,...to sto sam pomenula naseg blogokolegu u recenici u kojoj ukazujem na vas zajednicki manir u nipodastavnju oponenata ti nazivas sitnodusnim prostacenjem,....koje ti, ako je to prava kvalifikacija za tako nesto-svako malo koristis i to u mnogo ruznijem obliku, sa namerom da se podsmevas, degradiras- sto ja nisam ucinila.


po tvojoj (izvni logiko!) logici ubacila u razgovor između Budimca i Sekeljića.


ako malo bolje pogledas-ja sam se obratila Budimcu, krajnje drugarski, sa namerom da mu ukazem da gresi-nisam se umesala izmedju njega i Sekeljica, sto sam i naznacila, niti sam ga vredjala, niti mu se podsmevala, ...i dalje mislim da njegova opservacija, ma kako zanimljivo zvucala nije odgovarajuca za ovaj mnogo prostiji slucaj- no, vreme ce pokazati.

to sto ti vrebas da uskocis, kako bi malo udovoljio svojoj nervozi i dajes sebi za pravo da potpuno izvrces i namere i znacenje tudjih komentara, valjda da bi tvoja reakcija imala potrebno uporiste- ne menja ni malo to kako stvarno jeste, pa sad, svakom po volji.

ja ne vidim da me je Budimc pogresno razumeo i toliko o tome.

Ne mogu ni da zamislim kako bi izgledao jedan ad hominem komentar.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana