Budućnost| Društvo| Istorija| Politika| Život

Lipanjska gibanja 1968.

Filip Mladenović RSS / 08.06.2015. u 23:47

Generacija koja je imala muda da tog buntovnog juna 1968. godine demonstrira protiv režima Josipa Broza Tita zaslužuje poštovanje i dostojno sećanje. Pre 47 godina mladi su protestovali na ulicama Beograda glasno uzvikujući parole "Hoćemo sutra bez onih koji su upropastili juče!", "Nećemo rešavanja, hoćemo rešenje!", "Borimo se za boljeg čoveka, a ne za bolji život!", "Dosta pendreka po ljudskom umu!", "Praznu glavu vetar nosi!"....

Danas u Srbiji najglasniji u protestima su - penzioneri, dok mladi ljudi beže iz Srbije, uvidevši da je pasoš otpusna lista iz ludnice od ove zemlje.

Ta pobunjena 1968. bila je glavni povod da 6. juna 2015. u studiju "Dvestadvojke" ugostim filmskog reditelja Lazara Stojanovića, jednog od lidera studentskog pokreta, nekadašnjeg urednika lista "Student" i časopisa "Vidici". Emisiju smo otvorili "šezdesetosmaškom" temom, a nastavili razgovorom u duhu čuvene opaske Alberta Ajnštajna: „Većina ljudi misli da intelekt čini čoveka velikim. Oni nisu u pravu: to je karakter."

Konkretno, pričali smo o ljudima, sjajnim umetnicima ili vrsnim naučnicima, a - lošim ljudima. Rdjavim karakterima. Pomenuli smo poznatog književnika Knuta Hamsuna, koji je, na žalost, podržao nemačke naciste i posle toga doživeo da mu čitaoci u znak protesta vraćaju knjige. I pesnika Ezru Paunda, koji je podržao italijanske fašiste. Pitao sam Lazara Stojanovića šta sada misli o Ljubiši Ristiću, sjajnom pozorišnom reditelju, svom saborcu iz studentskih protesta 1968, koji je tokom devedesetih pristao da bude visoki funkcioner stranke JUL Mirjane Marković, jedne od najodgovornijih osoba zločinačkog režima Slobodana Miloševića.

Razgovor smo okončali debatom o nesprovedenoj lustraciji u Srbiji posle 5. oktobra 2000. godine i upornom odbijanju svih potonjih režima da usvoje Zakon o otvaranju tajnih dosijea.

 

 



Komentari (390)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

anonymous anonymous 09:49 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу


Друштво спектакла, Ги Дебор


1. U društvima u kojima preovladjuju moderni uslovi proizvodnje, život je predstavljen kao ogromna akumulacija prizora.

Sve što je nekada bilo neposredno doživljavano, udaljeno je u predstavu.


2. Slike odvojene od svih aspekata života stapaju se u jedinstveni tok stvari, u kojem prethodno jedinstvo života više ne može biti ostvareno.

Fragmentarno opažana stvarnost regrupiše se u novo, sopstveno jedinstvo, kao odvojeni lažni svet, predmet puke kontemplacije.

Specijalizacija slika sveta dostiže vrhunac u svetu nezavisnih slika koje obmanjuju čak i same sebe. Spektakl je konkretizovana inverzija života, nezavisno kretanje neživota.

3. Spektakl se u isto vreme ispoljava kao sâmo društvo, kao deo društva i kao sredstvo objedinjavanja. Kao deo društva, to je fokusna tačka naše vizije i svesti.

Sâma činjenica da je reč o odvojenom sektoru govori o tome da se nalazimo u domenu obmane i lažne svesti: jedinstvo koje spektakl postiže nije ništa drugo do zvanični jezik opšteg odvajanja.

4. Spektakl nije samo skup slika; to je društveni odnos izmedju ljudi posredovan slikama.
Spektakl ne može biti shvaćen kao puka vizuelna obmana koju stvaraju masovni
mediji.
To je pogled na svet koji se materijalizovao.


[url=http://gerusija.com/downloads/Drustvo_spektakla.pdf][/url]
princi princi 09:51 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Čoveče, onog Bregovića bi trebalo ubiti, streljati i vešati, tim redom. Tolikim je generacijam zagadio um tim paćeničkim "odlazim, ti sad plači, nikad više ti neću doooć" da od toga više ne može da se živi. Što je najgore neki su se toliko naprimali da to sad počinju da rade maltene na dnevnoj bazi.
anonymous anonymous 09:53 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

А и почео ми распуст...


Znači, raspustio si se ....
angie01 angie01 10:20 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Znaš sve što ti je rečeno da trebaš da znaš. Svih pet rečenica mantre!


sta je to sto bilo ko treba da kaze bilo kome da shvati da onakav komentar naprosto prelazi granice prihvatljivosti, a eto, napisan je spontano, stoji tu i jos se brani,...bar neka neprijatnost da se oseti, ne znam...
angie01 angie01 10:22 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Но, какви смо, да смо - своји смо.
Не можемо сви бити као ја (или ти).


reci mu vise otvoreno, emsi, pa da odahnemo svi:)))
angie01 angie01 10:24 13.06.2015

Re: Princi, drukaro!

ali Angie tepa Princiju (bati),


..'ti ka'em tes

dosta mu emsi, sta cu mu jos i ja.
freehand freehand 10:29 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

angie01
Znaš sve što ti je rečeno da trebaš da znaš. Svih pet rečenica mantre!


sta je to sto bilo ko treba da kaze bilo kome da shvati da onakav komentar naprosto prelazi granice prihvatljivosti, a eto, napisan je spontano, stoji tu i jos se brani,...bar neka neprijatnost da se oseti, ne znam...

Ja bih njemu rekao da je budala bolesna. To je dosta jako, onako sa intelektualne strane, i krejnje liberalno i visokomoralno.
angie01 angie01 10:35 13.06.2015

Re: Princi, drukaro!

Не знам шта је Sissy,


'ckica,...znaci nista udba, ozna,...nego samo ckica,...to druknuo sam napisala u pezorativnom smislu, jer je sastavio komentar poprilicno sumnjive sadrzine, u kojima bi trebalo da su nabrojani likovi glavni negativci i podmetnuo ga, umesto da kaze sta misli u svoje ime, ako uposte mozes da otpratis.

kao da je glavna negativnost ne loziti se na nacionalnu pripadnost, pravoslavlje i nazivati stvari pravim imenom i kada ti to ne ide u prilog.


koliko je takvo podmetanje uspesno u odnosu na publku, pokazuju ovacije na isto.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:35 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz
Шта те боли дупе какви су они, гледај себе.


Onda se pogledaj dobo u ogledalo i zapitaj se:

Koji mi kurac u životu treba to da i ja guram prst u oko onoj sirotinji iz Kravice, Skelana... ?

Hoćeš reći da ta sirotinja opravdava Srebrnički pokolj, pobijenu decu i zarobljene? I zar im ne bi bilo lakše da neko vidi kakav je to zločin, ono što je neko učinio njima, a srpska vojska srebrničkim žrtvama?
freehand freehand 10:37 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Predrag Brajovic
predatortz
Шта те боли дупе какви су они, гледај себе.


Onda se pogledaj dobo u ogledalo i zapitaj se:

Koji mi kurac u životu treba to da i ja guram prst u oko onoj sirotinji iz Kravice, Skelana... ?

Hoćeš reći da ta sirotinja opravdava Srebrnički pokolj, pobijenu decu i zarobljene? I zar im ne bi bilo lakše da neko vidi kakav je to zločin, ono što je neko učinio njima, a srpska vojska srebrničkim žrtvama?

Zar nije srebrEnički? I malim slovom?
A nije da nisam očekivao i genocid umesto pokolj.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:42 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Pišem s tekefona, pre nego što ću da "uzletim", pa nema vremena za ispravke. STvarno si neki baš čova.
emsiemsi emsiemsi 10:48 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

angie01
Но, какви смо, да смо - своји смо.
Не можемо сви бити као ја (или ти).


reci mu vise otvoreno, emsi, pa da odahnemo svi:)))

Шта да кажем, коме !?
... Принцију да је паметнији од тебе (и теби сличних, на н-ту) - и не само паметнији, него, што је најважније - бољи.
Да припада озбиљном кругу бољих, укључујући - Домазета, Максу, Цанета Србљановића, Нсарског, Тасудебелог, мене, Срђана Фукса, Ларисе, зиликаке ...
То да кажем !?
Ево, учинио сам ти и рекао, није ми било тешко.
Рећи ћу то колико год пута било потребно.
Да ли ћеш ти (и теби слични) успети да схватиш бољост, сумњам.
Успут --- хоћеш ли ти да кажем нешто отворено теби (па да одахну сви) !?
angie01 angie01 10:50 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

. To je dosta jako, onako sa intelektualne strane, i krejnje liberalno i visokomoralno.


sto se strecas, free, ako ti je normalno da zaskaces ljude sa koje kakvim gadostim, sto te onda boli dijagnoza,....ono sve sto si ti meni pisao, ne moze da stane u pola slova toga na sta cmizdris.
angie01 angie01 10:55 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

То да кажем !?


:)))))))))),

pa to nabrajanje si vec vise puta, malo doduse menjas imena, eto i mene si nekada stavljao:))),...je l ti uopste kapiras koliko je ovo smesno?


Да ли ћеш ти (и теби слични) успети да схватиш бољост, сумњам.


boljost u cemu?- srbovanju, pravoslavlju, kiselom kupusu-koji obozavam-...
freehand freehand 10:55 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

angie01
. To je dosta jako, onako sa intelektualne strane, i krejnje liberalno i visokomoralno.


sto se strecas, free, ako ti je normalno da zaskaces ljude sa koje kakvim gadostim, sto te onda boli dijagnoza,....ono sve sto si ti meni pisao, ne moze da stane u pola slova toga na sta cmizdris.

Opet ja citatom a ti opisno.
Nego, niti ti imaš ćagu da daješ dijagnoze niti je "budalo bolesna" dijagnoza. I jedno i drugo je više slika i prilika onog ko tako nešto napiše.
I kojekakvim je jedna reč. I ima veze sa onim kad ti kažem da si polupismena, mada je to više kompliment jer u suštini si nepismena.
angie01 angie01 11:34 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу



Nego, niti ti imaš ćagu da daješ dijagnoze niti je "budalo bolesna" dijagnoza.


molim te primeti kurziv, i ne skaci odmah,....tvoj grama naci fazom mene ne dotice uopste, a tebe samo svrstava u internet dosadnjakovice....lose tipkam, imam staru zalivenu hranom i picem tastaturu, koja malo preskace, nikada ne proveravam, i tebi i drugima se mogu naci razne falnke- pa sta, taj tvoj nastup, kao da si zadao odlucujuci udarac,...mislim, sta reci...prati i dalje, ispravljaj.
freehand freehand 11:40 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

.mislim, sta reci...prati i dalje, ispravljaj.

Mislim, šta reći... Što nepismeno iz škole izađe Frihend ne ipsravi.
angie01 angie01 11:46 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Frihend ne ipsravi.


a vidim da volis:))), cim vidis da je neko pogresio, skaces ko anakonda-uhvato sam te, uhvatio, nepismeni, nepismeni.
freehand freehand 13:01 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

angie01
Frihend ne ipsravi.


a vidim da volis:))), cim vidis da je neko pogresio, skaces ko anakonda-uhvato sam te, uhvatio, nepismeni, nepismeni.

Ma jok: samo filologe, književnike i samoproglašene hohintelektualce.
anonymous anonymous 13:26 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Само сматрам да треба неко да иде. То ми је довољно.
Мислим да је ово фер понуда?


....Onda ipak idi Ti , a povedi i Vučića.

Ali, obojica idite samo u svoje ime !!!

anonymous anonymous 13:44 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу


Најсветија српска реч данас није Косово нити Газа нити Јерусалим, већ покајање.


Покајање није проблем . Хришћански је .


Оно што ти заговараш ( свесно или не ) је стигматизација једног народа.

Она је неопходна да би се оправдао злочин, ...али Империје.

Над Србима, Хрватима, Муслиманима.... али и Арапима, Латиноамериканцима ....


Прихватити такав став значи прихватити положај роба.

јер,

" Rоpstvo je zločin protiv čovečnosti koji nije počeo kada je jedan narod porazio i porobio svoje neprijatelje već kada je ropstvo postalo institucija u kojoj su neki ljudi „rođeni“ kao slobodni a drugi kao robovi i kada se zaboravilo da je čovek taj koji je lišio svoje bližnje slobode i kada je odobrenje tog zločina pripisano prirodi. "

... или етницитету,националности, раси ....


"Idealni podanici totalitarne države nisu ubeđeni nacisti ili ubeđeni komunisti,

nego ljudi koji između činjenice i fikcije,između istine i neistine više ne prave razliku."

Опет Х.Арент


ЕДИТ

Ако није до краја јасно ....Империја је та која нас све заједно лишава слободе.

Плишаним тоталитаризмом, уз обавезну интројекцију " сопствене кривице "

Ах да, заборавио сам и П И Г С.....


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:47 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

freehand
angie01
Frihend ne ipsravi.


a vidim da volis:))), cim vidis da je neko pogresio, skaces ko anakonda-uhvato sam te, uhvatio, nepismeni, nepismeni.

Ma jok: samo filologe, književnike i samoproglašene hohintelektualce.

Јесте, ти ћеш да ми покажеш:
1) да сам граматички и правописно неписмен;
2) да ми текстови ништа не ваљају;
3) да сам глуп и покварен и да не знам да размишљам;
4) да су ми књиге још горе;
5) да сам, једном речју, ништа човек, ништа интелектуалац, ништа литерата.
:)

Мени је -- ово ти кажем искрено, с разумевањем твоје ситуације и добром намером -- фасцинантно колики си ти куропаћеник. Баш онако, гигантски. Да има неко такмичање у куропаћеништву, против тебе би могла да се прави једино хендикеп трка. Знаш, то је оно кад је неко толико надмоћан над другим такмичарима да му се мора отежати како не би стално побеђивао.

И жао ми је што си такав. Јер твоја је страдање највеће.
Додуше, жао ми је, али не баш пуно, више оно -- имам разумевања.
angie01 angie01 14:52 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

samo filologe, književnike i samoproglašene hohintelektualce.


izvini, a gde sam tu ja?:))...pri tome, nisam primetila da si gadljiv na ove trece, dapace.
freehand freehand 15:19 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Јесте, ти ћеш да ми покажеш:
1) да сам граматички и правописно неписмен;
2) да ми текстови ништа не ваљају;
3) да сам глуп и покварен и да не знам да размишљам;

Ne, Brajoviću: to radiš sam. Ja samo podvlačim kad preteraš sa performansom.
4) да су ми књиге још горе.

Ne mogu, nisam čitao. Sudeći po ovde prikazanom uštedeo sam i vreme i živce.
Što se ostalog triče - ti opet na vređanje...
Kuku, prinče, pa što tako zaboga?
Kad smo lepo mogli o zidanju hramova na Partenonu, ili o satiranju ludaka? :)
tasadebeli tasadebeli 15:20 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

anonymous
А и почео ми распуст...


Znači, raspustio si se ....



Па... Скоро да јесам!






Додуше, до годишњег одмора имам још месец дана и морам свакога дана да идем у школу да пискарам администрацију, матурирам, уписујем средњу школу,... итд.

Али барем не морам да чувам туђу неваспитану децу.
anonymous anonymous 15:52 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу


Sve vas zamišljam i kako pućite usne pri tom, da biste lepše izgledale, na selfiju, dok se domunđavate.



“Princeze” rastu. U sedmoj godini znaju koji je lak za nokte u điru, kako kod poziranja kad te tata ili mama fotkaju napućiti usne i istaknuti buduće grudi.

Vedrana Rudan
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:57 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

freehand
Ne mogu, nisam čitao. Sudeći po ovde prikazanom uštedeo sam i vreme i živce.

:)
Ето још један доказ колики си куропаћеник. Сада текстови којe си овде некад хвалио наједном постају бедни, све никакави, проглашаваш их ништавним. Ах, та превртљива женска срца! Данас те воле и обожавају, а сутра -- већ не постојиш! Важнији је selfie и напућене, праведничке усне.
freehand
Što se ostalog triče - ti opet na vređanje...

Извини, мислим да ти ово баш најбоље не разумеш. Увреда би била кад бих за тебе написао нешто што не стоји. Овако -- то ти је другарска мала помоћ да увидиш ко си и какав си, па да се можда и поправиш. Рекао сам ти, ја имам разумевања за тебе, до једне одмерене мере. И желим ти, у том смислу, бољитак. Јер теби је најтеже. Треба живети с толиким куропаћеништвом.
emsiemsi emsiemsi 16:24 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

angie01

...
boljost u cemu?- srbovanju, pravoslavlju, kiselom kupusu-koji obozavam-...

Бољост је нешто о чему причају побројани, сваки на свој начин.
Нисам сигуран да је твој ниво и кисели купус.
blogovatelj blogovatelj 17:12 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

мене,


Šampion!
emsiemsi emsiemsi 19:04 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

blogovatelj
мене,


Šampion!

Да.
Шта је проблем ?
Кажи ти за себе нешто слично !?
angie01 angie01 19:54 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Бољост је нешто о чему причају побројани, сваки на свој начин.


ti ovde nisi rekao nista, sem sto uporno pravis neke liste tebi omiljenih blogera, ( koji su promenljiva:), i sto je samo po sebi, na nacin na koji to cinis- smesno....nemam nista protiv ni jednog pomenutog nika, nisam bas sigurna da se i njima to i takvo pominjajne bas dojmilo....nemam nista ni protiv tebe.


Нисам сигуран да је твој ниво и кисели купус.


sta si sad ovde rekao?...mislim, malo mi vices bravo, na isti nacin na koji mi sada govoris nesto sto bi trebalo da znaci da ne zavredjujem mesto na listi za boljost:)
blogovatelj blogovatelj 22:30 13.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Кажи ти за себе нешто слично !?


Gde smem, si lud?
Brale, aj što si dosadan i nezanimljiv, ali te dve osobine spojene sa kompleksom više vrednosti i IQ < 90 daju veoma neobičnu mentalnu sliku.
Kao stvorenu da je se obiđe i ne raspravlja ništa sa njom.
emsiemsi emsiemsi 06:00 14.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

blogovatelj
Кажи ти за себе нешто слично !?


Gde smem, si lud?
Brale, aj što si dosadan i nezanimljiv, ali te dve osobine spojene sa kompleksom više vrednosti i IQ
Kao stvorenu da je se obiđe i ne raspravlja ništa sa njom.

На срећу па си ти овде - аутентичан, занимљив, надпросечног ИКу-а.
emsiemsi emsiemsi 06:03 14.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

angie01
Бољост је нешто о чему причају побројани, сваки на свој начин.


ti ovde nisi rekao nista, sem sto uporno pravis neke liste tebi omiljenih blogera, ( koji su promenljiva:), i sto je samo po sebi, na nacin na koji to cinis- smesno....nemam nista protiv ni jednog pomenutog nika, nisam bas sigurna da se i njima to i takvo pominjajne bas dojmilo....nemam nista ni protiv tebe.


Шта да ти кажем (и теби сличнима) --- спецификацијом листе мени омиљених блогера, вама осталима (којих то уопште не занима) се шаље јасна порука да --- ваша осредњост неће надјачати нашу бољост.
anonymous anonymous 07:10 14.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу


Još malo o rasizmu ..

"Naime, usled dobro poznate prošlosti raznih „naučnih“ teorija koje su pokušale da određene društvene karakteristike nekih grupa pripišu njihovim genetskim kodovima, prirodnim predispozicijama ili oblicima glave (i nosa!), prošlosti čiji je najpoznatiji rezultat Holokaust, čini se da se barem u dominantnom naučnom diskursu odavno odustalo od takvih poduhvata.

Danas oni čine marginu, čak prezrenu marginu inače prosvećene i emancipovane zapadne misli.

Težište rasističkih i autorasističkih pozicija premestilo se sa biološke na kulturnu dimenziju, te se onda često čuju rečenice poput „Grci su u krizi jer su lenji, a lenji su jer im je radna etika takva“, „Srbi su ratovali jer su agresivni, a agresivni su jer im je kultura dotakla dno i umesto Mocarta, vrednostima ih uči Svetlana Ražnatović“, i sl."

Sa sajta Gerusija.
autor Andrea Jovanović
reakcijas na tekst MIše Brkića









predatortz predatortz 09:34 14.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Hoćeš reći da ta sirotinja opravdava Srebrnički pokolj,


Hoću reći da su Srebreničani tu sirotinju ubijali, klali, silovali i kuće im palili.

Nekog ot dih ćeš ti glumiti na par minuta, žaleći za njim. Toj sirotinji ćeš poslati poruku:

Ko vas jebe! Vaše suze mi ništa ne znače. Nisu dovoljno medijski propraćene da bih zbog njih dupe pomerio.
angie01 angie01 13:31 14.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Шта да ти кажем (и теби сличнима) --- спецификацијом листе мени омиљених блогера, вама осталима (којих то уопште не занима) се шаље јасна порука да --- ваша осредњост неће надјачати нашу бољост.


blago tebi, carli.
freehand freehand 13:46 14.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Ето још један доказ колики си куропаћеник. Сада текстови којe си овде некад хвалио наједном постају бедни, све никакави, проглашаваш их ништавним. Ах, та превртљива женска срца! Данас те воле и обожавају, а сутра -- већ не постојиш! Важнији је selfie и напућене, праведничке усне.

Ti, čovečuljak, kad izgubiš kontrolu baš postaneš smešan. U ovome što si napisao zaboravio si da kažeš da se moja rečenica (ne mogu, nisam čitao) odnosila na tvoje knjige.
Dakle:
4) да су ми књиге још горе.

Ne mogu, nisam čitao.

To ovako izgleda u originalu.
E moj Šojka, kako si ti pao... Koliko god da sitni zavidljivi seoski žbir i denuncijant nikad visoko nije ni bio.

Dobra ti je ova projekcija sa devojčicama. Samo nastavi, garant će sad pored vagine (bez obzira što je na neobičnom mestu) da ti porastu i sise.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:08 14.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

freehand
Ето још један доказ колики си куропаћеник. Сада текстови којe си овде некад хвалио наједном постају бедни, све никакави, проглашаваш их ништавним. Ах, та превртљива женска срца! Данас те воле и обожавају, а сутра -- већ не постојиш! Важнији је selfie и напућене, праведничке усне.

Ti, čovečuljak, kad izgubiš kontrolu baš postaneš smešan. U ovome što si napisao zaboravio si da kažeš da se moja rečenica (ne mogu, nisam čitao) odnosila na tvoje knjige

Ја сам рекао да ми те је жао. Ево, да поновим, јер када се узнемириш -- не умеш чак ни да прочиташ оно што ти се каже. Дакле, мој се неспорни, тачни и прецизни комeнтар односи на следеће твоје речи, које су и цитаране:
Sudeći po ovde prikazanom uštedeo sam i vreme i živce.

Што значи да је мој коментар утемељен, и да одсликава твоју куропаћеничку природу у којој нешто си некад хвалио, а сада проглашаваш за смеће. Мисли се, при том, на моје текстове и овдашње.
Оне твоје увреде су само увреде, а ово што ја за тебе демонстрирам -- дијагноза је једног стања духа и карактера.
freehand freehand 16:14 14.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Што значи да је мој коментар утемељен, и да одсликава твоју куропаћеничку природу у којој нешто си некад хвалио, а сада проглашаваш за смеће.

Šta sam i gde proglasio za smeće?

и да одсликава

Zar se ne kaže oslikava? Moram da pitam nekog filologa.
а ово што ја за тебе демонстрирам -- дијагноза је једног стања духа и карактера.

Tu se slažemo. Ti za mene demonstriraš dijagnozu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:27 14.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

freehand
Zar se ne kaže oslikava? Moram da pitam nekog filologa.

Не, не каже се:
Одсликава или осликава? Пише се и једно и друго.
Значења им се делимично преклапају.

http://kakosepise.com/rec/odslikava-ili-oslikava/

Дакле, још једном смо доказали: гигасегамегакуропаћеник.
hajkula1 hajkula1 23:29 14.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

freehand
Свих 7000 су убице?

Sad je 7.000? Dokle misliš ti da licitiraš tim žrtvama, aman?




Dok ne naraste na dovoljan broj za ono što im je Klinton obećao a svaki sledeći radi na ispunjenju obećanog.



U norveškom filmu, gde su glavni sagovornici Muslimani, jasno su vidljive bar neke činjenice.

Postoje razlike između ratnog zločina, zločina prema civilima i genocida.

Ako su ubijeni zarobljenici, to je ratni zločin. Koliko zarobljenika je ubijeno?

Kolona (pominje se u filmu da ih je bilo oko 15.000) SE PROBIJALA ka ...
- takođe izjava Muslimana.

Takođe, Musliman u filmu kaže da je to bila vojna akcija.


Znači, nisu srpske priče.

A dežurne narikače su deo dekora, neko da opravda sendvič, neko jer misli da je to tako cool a neki da opravdaju svoj kukavičluk.








angie01 angie01 23:49 14.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Dok ne naraste na dovoljan broj za ono što im je Klinton obećao a svaki sledeći radi na ispunjenju obećanog.


kome je Klinton obecao i sta,...recimo blogerima?




Postoje razlike između ratnog zločina, zločina prema civilima i genocida.



nije to stvar slobode misljenja, nego postoji tacna definicija sta je sta,...pri tome broj zrtava nije bitan.

Statut međunarodnog kaznenog suda

članak 6.

Za svrhe ovoga Statuta, izraz "genocid" znači bilo koje od niže opisanih djela, počinjeno u namjeri da se u cijelosti ili djelomično uništi jedna nacionalna, etnička, rasna ili vjerska skupina kao što je: (a) ubijanje pripadnika skupine; (b) nanošenje teške ozljede ili duševne boli pripadnicima skupine; (c) namjerno podvrgavanje skupine životnim uvjetima kojima je cilj njezino potpuno ili djelomično fizičko uništenje; (d) nametanje mjera s namjerom sprečavanja rađanja unutar skupine; (e) prisilno premještanje djece iz jedne skupine u drugu.

A dežurne narikače su deo dekora, neko da opravda sendvič, neko jer misli da je to tako cool a neki da opravdaju svoj kukavičluk.


ovo je sramotno!

Takođe, Musliman u filmu kaže da je to bila vojna akcija.


da i? sta se time menja?
hajkula1 hajkula1 00:17 15.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz
О каквом то легању на бетон причаш? Уопште нисам у току...


Gledaćeš i krstićeš se. Sedam tisuća ovdašnjih pravednika, Isusa takoreći, koji bi sav greh da prime na svoja pleća, zaleći će ovih dana. Svaki od njih će da glumi jednog ubijenog pripadnika 28.divizije ABiH, poznatije kao Naserove, a ponekom će dopasti i da glumi nekoga ko je zaista civil i nevina žrtva.




Ja bih da prošetam, umesto onih čija su imena uklesana na spomeniku žrtvama a živi su i zdravi, bogu hvala, od Sarjva do Stokholma, pa mislim da zamolim da mi se istomišljenici pridruže.



hajkula1 hajkula1 00:33 15.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz

Molim te da prestaneš da me provociraš. Ja se klanjati ubicama sa Kravice neću!
Ja svaki vikend gledam te ljude čiji su članovi porodica stradali od Naserovih ljudi. I, dobar deo njih nije streljan, Brajoviću. Zaklani su, ili ubijeni maljevima.
Poziv da se klanjam onima koji su to učinili je drska provokacija.
Zaobiđi me sa njom!



Naser Orić je po svedočenju preživelog, izjavio da nema metaka i da je metak skup.


Dalje, tamo su ubijeni naserovi neistomišljenici, oni u koje je sumnjao da bi svedočili o njegovim zlodelima. (Takođe nešto o tome ima u Norveškom filmu o Srebrenici. Pominjem taj film jer se srpskim žrtvama ne veruje, Srbi svedoci se ne slušaju. Ima dosta muslimanskih svedočenja i svedočanstava iz kojih može da se vidi sva monstruoznost u konstrukciji.)


hajkula1 hajkula1 00:36 15.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Predrag Brajovic
predatortz
I šta sad? Nikoliću, Popoviću, Pandureviću, Mladiću se sudi ili su već presuđeni.
Tebi to nije dovoljno?

Не, јер српски народ и даље не види Сребрницу као злочин уопште.



?
hajkula1 hajkula1 00:43 15.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

freehand
princi
Само једно да се разумемо: ја мислим да су злочини И Сребреница И Газа. И не мислим да је један ишта већи од другог.

Naravno da su zločini. Samo je Gaza okupirana teritorija, hladnokrvni masakr džojstikom. Srebrenica osveta na starinski način sa streljačkimn vodovima, ali u građanskom ratu.



A sve to Klinton dogovorio s Alijom Izetbegovićem. Pa je jedan od okrivljenih sa srpske strane, Franc Kos, bogatog ratnog iskustva iz Slovenije, na slovenačkoj strani, iz Hrvatske na hrvatskoj strani a u BiH je na srpskoj strani?? Kako da se ne zapitam.
hajkula1 hajkula1 01:00 15.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Predrag Brajovic


попут оне с костима и лешевима у Батајници који су нам, као, подметнути?




Šta da pomisliš o tome, da neko skuplja, gomila dokaze, dok ostali kriju dokaze?

Koji um je to naredio i s kojim tajnim ciljem?

Zanima me mišljenje samo o ovom delu, bez širenja fokusa.


Zločinci treba da odgoravaju.
Žrtve drugih sukoba, treba tako da se tretiraju, njihovi zločinci takođe treba da odgovaraju.
Šta ima pogrešno u zahtevu da se zločini istražuju hronološki, po redu i da se zločinci po redu, kažnjavaju. Ovako, kad se neki zločini preskaču, žrtve tih zločina se zanemaruju, ostaju nevidljive. Tako je sa zločinima iz 91, 92, 93... Krenulo se od leta 95. i tu zaustavilo. Naser Orić je oslobođen optužbi. Sada je 2015.



freehand freehand 06:55 15.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

nije to stvar slobode misljenja, nego postoji tacna definicija sta je sta,...pri tome broj zrtava nije bitan.

I tako se pravnici krljaju sto godina oko kvalifikacije genocida a Angie - hop! - jedan paragraf i gotovo.
hajkula1 hajkula1 09:10 15.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz
Sad će nama Braja da objasni da se desio zločin u Srebrenici!

A grafikon?



U aprilu 2014.


Promocija knjige "Srebrenička podvala", penzionisanog pukovnika RS Ratka Škrbića zakazana u Domu Vojske u Beogradu, ekspresno je otkazana na zahtev predsednice Fonda za humanitarno pravo Nataše Kandić.

Autor "Srebreničke podvale" je u potpunom šoku.

- Uručiću ministru odbrane knjigu kako bi se i lično uverio da se ne bavim mrtvima u Srebrenici, već živima, kao što sam to činio i svedočeći u Hagu. Reč je isključivo o dokumentima generalnog sekretara UN, MKCK, holandskog instituta, ali i dokumenata Armije BiH, kao i muslimana koji su učestvovali u proboju. Ako ministar odbrane smatra da je generalni sekretar UN lagao, onda u redu - ističe Škrbić.



http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/395571/Ministar-vojni-u-suknji-Kandicka-u-uniformi


hajkula1 hajkula1 10:47 15.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

predatortz




Očigledno je da
- neki ne znaju
- neki su zaboravili
- neki ne žele da znaju


Fotografije neću da postavljam.


http://max-balkanboy.blogspot.nl/2015/06/genocid-nad-srbima-u-srebrenici.html


GENOCID NAD SRBIMA U SREBRENICI


Orićev zločini nad srpskim civilima spadali su u najgore zločine počinjene u bosanskom građanskom ratu.
Smrt dečaka Slobodana Stojanovića (11) u Srebrenici pokazala je koliko se mrzelo sve srpsko. On je pronađen sa šest izbijenih zuba gornje vilice i sa razrezanim trbuhom u obliku krsta, a ruke su mu do lakata bile odsečene. On se vratio u selo da uzme svog psa kojeg je zaboravio, kad su bežali od koljaća Nasera Orića.
Najmlađa žrtva Orićevih zlotvora je Vladimir Gajić, koji je imao samo četiri godine, Novica Bogićević četrnaest, a među žrtvama su i stariji: Risto Popović 73 godine,Vladimir Stojanović od 78, a najstarija žrtva Mara Božić imala je 84 godine…

U Srebrenici su sve do pada grada u Mladićeve ruke, bile četiri do zuba naoružane brigade – 180, 181, 183 i 184. plus jedna u Žepi. Srbi su klani noževima i sekirama, zakivani za drveće, davljeni žicom, pečeni na ražnju, deca su ubijana pred očima svijih majki!

Stvarni genocid u Srebrenici bio je brutalno masovno ubistvo, uz korišćenje sekira, noževa, bodeža, kovačkih čekića, gvozdenih šipki, bacača plamena,eksploziva i nabijanje na kolac – ostatak uspomene na otomansku okupaciju. UBIJANO JE SVE ODREDA!... Od 1992. do 1995, dakle – pre masakra/osvete u Srebrenici, više od hiljadu srpskih civila pobijeno je na ZVERSKI način od strane Nasera Orića i njegovih koljača...

Prve žrtve Orićevih jedinica bila je starica Kosana Zekić,koja je zaklana u svojoj kući,a u Blječevi je ubijen 75-godišnji starac Gojko Jovanović.Na dan 21. juna 1992. u rano jutro, zloglasna ekspedicija ulazi u selo Ratkoviće i nekoliko drugih zaselaka u okolini.

Hordu predvodi Naser Orić, lično. Svi su u uniformama Armije BiH. Uz Nasera je i njegov zamenik Zulfo Tursunović. Ubijaju svakog koga uhvate. Pale kuće, pljačkaju imovinu. Prva žrtva u selu je starac Marjan Pavlović. Iza njega sledi još dvanaest seljana.

Jedno za drugim padaju: Milutin Rakić, Borka Milanović, Vinka Maksimović, Radosav Đurić, Živan Prodanović, Stanimir Stanojević, Obren Bogićević, Radenko Stanojević, Zora Prodanović, Ranko Rankić, Vidoje Rankić, Dragomir Maksimović – trinaest, sve u svemu.

Nekima su odsečene glave, drugi su spaljeni. Osladilo se Naseru i Zulfi, pa šest dana kasnije (27. juna 1992.) stižu u Ratkoviće, Brađevinu, Magdovce i Kaludur: šest ubijenih. Ljubiša Gajić spaljen na snopu sena; Stojanu Stevanoviću odsečen genitalni organ i stvaljen mu u usta. Sve kuće u selu i okolini spaljene – ukupno 36. U Gruičici (21. jul), Seonima, Stanovicama, Borovcu, Zavignju i Mlečovu, dokopavaju se samo Danice Jovanović i Vide Stevović – streljaju ih sa kratkog odstojanja, rafalnom vatrom.

Prilikom napada na srpsko selo Kravica na Božić 7. januara 1993. godine, ubijeno je 75 Srba, a ubistva su nastavljena i kasnije.Telo Janka Savića , sveštenika iz Kravice , nađeno je bez ruku i nogu, sa izvađenim očima. Ubijen je i postavljen na zemlju, a ispred njega su postavljeni fildžani, kao da pije kafu.

Kemal Mehmedović Kemo, bojovnik zlikovca Nasera ​​Orića, je više puta, posle masakra u Kravici pronosio odsečene srpske glave po Srebrenici.

Anđelko Mlađenović je sahranjen bez glave.

Orićevi krvnici nisu imali milosti ni prema djeci: hladnokrvno je ubijen šestogodišnji dečak Aleksandar Dimitrijević iz Skelana i njegov rođeni brat Radisav. Patolog Zoran Stanković koji je radio obdukcije ubijenih Srba seća se svirepo ubijene žene koja se prezivala Kovačević, nepokretne i stare više od 70 godina. Pronađena je sa mnoštvom uboda u telu i vratu.

On navodi i primer žene koja se prezivala Ristić, sa velikom povredom od noža na vratu i odsečenim prstima.

U knjizi jednog od osnivača SDA Ibrana Mustafića se detaljno opisuje kako je Orić mučio i zaklao sudiju Opštinskog suda u Srebrenici Slobodana Ilića." Lično mi je pričao da je u Zalazju nožem prvo izvadio oči Iliću, a potom je nesrećnog čoveka zaklao", priča nekadašnji visoki funkcioner SDA u Srebrenici Ibran Mustafić. Dokumenti koje je srpska vojska zaplenila u toku rata vrve od Orićevih zlodela i nasilja, ali ne samo prema Srbima nego čak i prema muslimanima koji su se gnušali njegovih dela...

Kristofer Džejms, analitičar britanskog „Morning stara“, u tekstu „Genocid ili propaganda“, 11. jula 2005. piše: „Snage zloglasnog muslimanskog komandanta Nasera Orića izazvale su masovno krvoproliće iz svog uporišta u Srebrenici, masakrirajući najmanje 1.300 srpskih civila i ranjavajući još nekoliko hiljada…“.

Ugledni Holandski Institut za ratna istraživanja ( NIOD ) 2002. godine podneo je holandskom parlamentu iscrpan izveštaj o Srebrenici gde se , između ostalog , nalazi i sledeća konstatacija : “ Muslimanski borci iz Srebrenice napali su ukupno 79 srpska mesta na područjima Srebrenice i Bratunca.Mnogi od tih napada po svojoj prirodi bili su krvavi.

Na primer, žrtvama su prerezani grkljani, bili su napadani vilama ili zapaljivani. Procenjuje se da je u ovim napadima pobijeno ili usmrćeno između 1.000 i 1.200 Srba, dok je njih oko 3.000 ranjeno “ .General Filip Morijon, vojni komandant UN u BiH 1992. i 1993, izneo je svoje ubeđenje da je napad na Srebrenicu bio„ direktna reakcija“ na masakre Srba od strana Nasera Orića i njegovih snaga....U Srebreničkom kraju se zapravo desio GENOCID NAD SRBIMA, tj. sistematsko i plansko uništavanje jedne etničke zajednice računajući sve uzraste civila , od kolevke pa do onih najstarijih, što po definiciji – JESTE GENOCID, za razliku od u borbi likvidiranih Orićevih krvnika! …


Odakle nekom pravo da sudi samo Srbima, a ovi koljači se slobodno kreću?Pitam se: Šta je to pravda uopšte?
Postoji li? I za koga? Međunarodni tribunal u Hagu nije instrument pravde, već produžena ruka NATO-a, stvoren da služi njegovim ciljevima u ratovima na Balkanu, što je u brojnim prilikama i uradio. Glavna uloga mu je da u središte interesovanja stavi, satanizuje i osudi Srbe, koji su i bili meta NATO-a.

Ričard Holbruk: „Shvatio sam da je Tribunal za ratne zločine dragoceno oružje. Upotrebili smo ga da bismo isključili dva najtraženija ratna zločinca u Evropi iz Dejtonskog procesa, i upotrebili smo ga da opravdamo sve što je kasnije usledilo“. Bivši američki državni sekretar Medlin Olbrajt je postavila najveći deo osoblja Haškog tribunala...



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:00 15.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

hajkula1
Očigledno je da
- neki ne znaju
- neki su zaboravili
- neki ne žele da znaju

Прилично је једноставно: туђи злочини не оправдавају твој нити га амнестирају.
Већ те само са тим злочинцем изједначавају.
predatortz predatortz 11:13 15.06.2015

Re: Амаркорд у липњу и српњу

Прилично је једноставно: туђи злочини не оправдавају твој нити га амнестирају.
Већ те само са тим злочинцем изједначавају.


Prilično je jednostavno:

Kada se u rezoluciji, koja se sprema, ni jednom jedinom rečju ne pominju zločini nad tvojim narodom - onda će brzo zvanična 'istina' tvrditi da se oni nisu ni dogodili.
Još ako mi ne insistiramo na rasvetljavanju tih zločina, a potpisujemo sve što nam se pod nos podnese, onda nismo ni od bistrijih ni od moralnijih.
freehand freehand 06:23 09.06.2015

Pre 47 godina

... u Beogradu je bio jun. I junska gibanja.
vlad_aleksh vlad_aleksh 06:31 09.06.2015

Re: Pre 47 godina

freehand
... u Beogradu je bio jun. I junska gibanja.


Možda bi beogradski fizičari, mahom statičari, pre upotrebili izraz "pomeranja" ili "kretanja"?
freehand freehand 06:41 09.06.2015

Re: Pre 47 godina

vlad_aleksh
freehand
... u Beogradu je bio jun. I junska gibanja.


Možda bi beogradski fizičari, mahom statičari, pre upotrebili izraz "pomeranja" ili "kretanja"?

Gibanje je izraz koji je ušao u upotrebu i govor i odomaćio se kao uobičajen za društvena previranja.
Lipanj i iz njega izveden pridev nije sigurno.
nsarski nsarski 07:07 09.06.2015

Re: Pre 47 godina

Gibanje je izraz koji je ušao u upotrebu i govor i odomaćio se kao uobičajen za društvena previranja.
Lipanj i iz njega izveden pridev nije sigurno.


freehand freehand 07:12 09.06.2015

Re: Pre 47 godina

nsarski
Gibanje je izraz koji je ušao u upotrebu i govor i odomaćio se kao uobičajen za društvena previranja.
Lipanj i iz njega izveden pridev nije sigurno.



E jebi ga... Hvala profo i izvini Filipe, ako je u pitanju replika.




Još da saznam za Svibanjski pravrat.

anonymous anonymous 07:26 09.06.2015

Re: Pre 47 godina

freehand
... u Beogradu je bio jun. I junska gibanja.


Možda bi beogradski fizičari, mahom statičari, pre upotrebili izraz "pomeranja" ili "kretanja"?



.....ili revolucionarno vrenje....
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:15 10.06.2015

Re: Pre 47 godina

nsarski
Gibanje je izraz koji je ušao u upotrebu i govor i odomaćio se kao uobičajen za društvena previranja.
Lipanj i iz njega izveden pridev nije sigurno.



Тито је био цар.
Па чак и једине демонстрације који су у Бгду биле, нису биле уперене против њега и недмократског система, већ против недовољног спровођења Титовог пута!

Осим Жигона, и чујем да спомињу Виту Теофиловића, знаш ли ко је још на покретним сликама?

Иначе, с очима искусног револуционара, само да приметим да све студентске демонстарције наликују једне на друге: неправедна полиција, глумци-говорници (њима Жигон, нама запао Лечић), провокатори, занос, студенткиње, енергија без фокуса с немогућим захтевима.
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:20 11.06.2015

Re: Pre 47 godina

Predrag Brajovic

Иначе, с очима искусног револуционара, само да приметим да све студентске демонстарције наликују једне на друге: неправедна полиција, глумци-говорници (њима Жигон, нама запао Лечић), провокатори, занос, студенткиње, енергија без фокуса с немогућим захтевима.


Danilo Kiš stalno je ponavljao tada - sada ih lovite, dok su omamljene.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:25 11.06.2015

Re: Pre 47 godina

Истина, то о студенткињама!
Одакле ти ово?
Као и оно горе, са акваријумом и телевизором?
vlad_aleksh vlad_aleksh 06:32 12.06.2015

Re: Pre 47 godina

Predrag Brajovic
Истина, то о студенткињама!
Одакле ти ово?
Као и оно горе, са акваријумом и телевизором?



Nemoj se brinuti, ja nisam Dragoljub Mićunović, nisam bio svedok svih tih događaja.
O televizoru i akvarijumu - "Beograd za ponavljače" od Bogdana Tirnanića, ne mogu se setiti tačnog naziva eseja.
Ovo za studentkinje, nisam siguran. Ima dosta tekstova napisanih na tu temu, jebiga to im je bila jedina revolucija. Možda je "Ispljuvak pun krvi" od Žike Pavlovića. A možda je neki Pekićev ili Mihizov tekst. Sada mi to najviše liči na Mihiza.
vlad_aleksh vlad_aleksh 06:27 09.06.2015

Tirke

Tirnanić je napisao interesantan tekst "Lihvari revolucije". Osim o našim šesetosmašima on tu piše i o svetskim revolucionarima iz tog perioda kada su "bili realni i tražili nemoguće". Nema smisla da prepričavam tekst, naći ću ga pa ga stavljam ovde. A ako ga ne budem našao na netu - e onda jebiga.
anonymous anonymous 07:20 09.06.2015

Evropa kao pevačko društvo (Deo prvi )


u duhu čuvene opaske Alberta Ajnštajna: „Većina ljudi misli da intelekt čini čoveka velikim. Oni nisu u pravu: to je karakter."


I sam sam svojevremeno organizovao tribinu na kojoj je govorio Laza,a i napravio sa njim sličan intervju.

Iz današnje perspektive mogu da kažem da su od velikog Laze ostali samo filmovi i mali Laza koji je izdao revoluciju i .....pokušava da lazmišlja.....

Kako to da u njegovom lazmišljanju ne postoji spoljnopolitička komponenta ?

Najizrazitija odlika svih a-nacionalista ili anti-nacionalista je zapravo njihov nacionalizam i to - metodološki.

Njihov univerzum se kreće isključivo u granicama države-nacije, i van toga ne postoji ništa.

Zato su Srbi najgori, zato su krivi za sve, zato im se i događa to što su zaslužili.....

A gde je spoljnopolitička nad-determinanta ?

Kako to da Laza ne vidi sankcije,uskraćivanje kredita,osiromašenje naroda,spolja generisanu krizu -koja je prethodila nacionalizmu i dezintegraciji pa i ratu ?




milisav68 milisav68 08:11 09.06.2015

E Petre, Petre....



darkool darkool 08:28 09.06.2015

sta god mislili

o brozu, on je pre tih "lipanjskih gibanja" krenuo u nesto sto bi bila prethodnica kineskom jedna zemlja dva sistema tj. politicki diktatura komunisticke partije a ekonomski slobodno trziste. vidimo kako je to "lose” ispalo u kini tako da su svi ti studenti koji su trazili vise komunizma pravi "heroji". a i njihova gibanja su uspela pa smo i dobili vise komunizma. 68as je epetitet koga bi trebalo da se covek stidi, ali sve je ovde naopako pa nije ni cudo se neki time ponose.
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:32 09.06.2015

Re: sta god mislili

darkool
o brozu, on je pre tih "lipanjskih gibanja" krenuo u nesto sto bi bila prethodnica kineskom jedna zemlja dva sistema tj. politicki diktatura komunisticke partije a ekonomski slobodno trziste. vidimo kako je to "lose” ispalo u kini tako da su svi ti studenti koji su trazili vise komunizma pravi "heroji". a i njihova gibanja su uspela pa smo i dobili vise komunizma. 68as je epetitet koga bi trebalo da se covek stidi, ali sve je ovde naopako pa nije ni cudo se neki time ponose.


Kakvo ekonomski slobodno tržište? Za slobodno tržište je neophodna privatna svojina, to jest neophodno je da "sredstva proizvodnje" budu u privatnim rukama, a ne u rukama države. Može li neko dopunsko objašnjenje?
freehand freehand 09:35 09.06.2015

Re: sta god mislili

Kakvo ekonomski slobodno tržište? Za slobodno tržište je neophodna privatna svojina, to jest neophodno je da "sredstva proizvodnje" budu u privatnim rukama, a ne u rukama države. Može li neko dopunsko objašnjenje?

Ne brzaj, grofe, mator si ti za takva mladalačka zaletanja.
tyson tyson 22:03 10.06.2015

Re: sta god mislili

o brozu, on je pre tih "lipanjskih gibanja" krenuo u nesto sto bi bila prethodnica kineskom jedna zemlja dva sistema tj. politicki diktatura komunisticke partije a ekonomski slobodno trziste.

O čemu ti pričaš?! Kakvo crno "ekonomski slobodno tržište" u SFRJ, kakva crna "dva sistema"?!


darkool darkool 09:52 12.06.2015

Re: sta god mislili

tyson
o brozu, on je pre tih "lipanjskih gibanja" krenuo u nesto sto bi bila prethodnica kineskom jedna zemlja dva sistema tj. politicki diktatura komunisticke partije a ekonomski slobodno trziste.

O čemu ti pričaš?! Kakvo crno "ekonomski slobodno tržište" u SFRJ, kakva crna "dva sistema"?!



uci sinko istoriju, pogledaj malo odustajenje od petogodisnjeg plana i ekonomsku reformu iz 65 kojoj je autor bio kiro gligorov gde se na mala vrat pocinje da uvodi i privatno preduzetnistvo i teraju se drzavna drustvena preduzeca da funkcionisu na principu trzista. moras malo da ucis da bi znao o cemu pricas, a moras i da razumes napisano tj niko nije rekao da je uvedeno u potpunosti slobodno trziste ali to je bio pocetak a 68asi su postigli cilj jer se od toga ubrzo posle 68 odustalo.
princi princi 09:30 09.06.2015

Neuporedivo zanimljiviji lik

od Lazara Stojanovica: Daniel Cohn-Bendit.
anonymous anonymous 10:15 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik


Neuporedivo zanimljiviji lik
od Lazara Stojanovica: Daniel Cohn-Bendit.


Ne, ...... nego Rudi Dučke.


Daniel je prešao na drugu stranu.....

Rudija je ubila CIA ???





Rudijev " marš kroz institucije "

„Studenti koji su tokom 60-ih u Nemačkoj morali da se suoče sa činjenicom da su njihovi roditelji podržavali Hitlera, smatrali su da to više ne sme da se ponovi. Zato su odlučili da okončaju autoritarne strukture - u porodici, školama, na radnom mestu, svuda!“


Mislim da bi ti ovaj antiautoritarni pristup više odgovarao.


Edit : Daniel Cohn-Bendit " Podržao je bombardiranje SRJ-a a od tada je stranka zelenih Njemačke glasovala još nekoliko puta za vojne akcije.

Cohn-Bendit published a number of provocative statements regarding "sex with children" in the 1970s and early 1980s, notably in his 1975 book The Great Bazaar (Der grosse Basar) where he describes erotic encounters with five-year-olds in his time as a teacher in an anti-authoritarian kindergarten.

Since at least 2001, Cohn-Bendit has been accused of defending paedophilia during the 1970s. This controversy re-surfaced in 2013: as Cohn-Bendit received the Theodor Heuss Prize, there was a rally by anti-paedophilia activists. The president of Germany's Federal Constitutional Court cited the book as grounds for his refusal to give the speech at the awards ceremony. The affair triggered wider research into the pro-pedophilia activism which prevailed in the German Green Party (without direct involvement on the part of Cohn-Bendit) well into the 1980s."
princi princi 10:17 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik

Mislim da bi ti ovaj antiautoritarni pristup više odgovarao.

Iskreno, meni ne odgovara ni jedan.
freehand freehand 10:19 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik

princi
Mislim da bi ti ovaj antiautoritarni pristup više odgovarao.

Iskreno, meni ne odgovara ni jedan.

Pa nisi ti Filip Mladenović ili Krkar... Nikad od tebe revolucioner a i građanska crkvenost ti je na alarmantno niskom nivou.
predatortz predatortz 10:21 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik

princi
Mislim da bi ti ovaj antiautoritarni pristup više odgovarao.

Iskreno, meni ne odgovara ni jedan.


Iskreno, mlade budale je lako napaliti. Zbog toga, politikom treba da se bave zreli i ostvareni ljudi. Za javne funkcije bih uveo restrikcije i u pogledu godina, i u pogledu životnih dostignuća. Diletanti nigde dobra nisu doneli.
princi princi 10:24 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik

Pa nisi ti Filip Mladenović ili Krkar

Јбг, нико није савршен, :).
freehand freehand 10:25 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik

predatortz
princi
Mislim da bi ti ovaj antiautoritarni pristup više odgovarao.

Iskreno, meni ne odgovara ni jedan.


Iskreno, mlade budale je lako napaliti. Zbog toga, politikom treba da se bave zreli i ostvareni ljudi. Za javne funkcije bih uveo restrikcije i u pogledu godina, i u pogledu životnih dostignuća. Diletanti nigde dobra nisu doneli.

Dabre, neko voli sirizu a neko sklerozu.
predatortz predatortz 10:28 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik

freehand
predatortz
princi
Mislim da bi ti ovaj antiautoritarni pristup više odgovarao.

Iskreno, meni ne odgovara ni jedan.


Iskreno, mlade budale je lako napaliti. Zbog toga, politikom treba da se bave zreli i ostvareni ljudi. Za javne funkcije bih uveo restrikcije i u pogledu godina, i u pogledu životnih dostignuća. Diletanti nigde dobra nisu doneli.

Dabre, neko voli sirizu a neko sklerozu.


Zašto bi čovek između 35 i 65 godina bio sklerotičan? A do 35. se uči svaki ozbiljan posao. Odnosno, imaš neka znanja, ali treba ti vremena da naučiš kako da ih najkvalitetnije primenjuješ u radu.
anonymous anonymous 10:28 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik


princi
11:17 09.06.2015
Re: Neuporedivo zanimljiviji lik
Mislim da bi ti ovaj antiautoritarni pristup više odgovarao.

Iskreno, meni ne odgovara ni jedan.



So,what ....?
anonymous anonymous 10:28 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik


princi
11:17 09.06.2015
Re: Neuporedivo zanimljiviji lik
Mislim da bi ti ovaj antiautoritarni pristup više odgovarao.

Iskreno, meni ne odgovara ni jedan.



So,what ....?
predatortz predatortz 10:30 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik

anonymous

princi
11:17 09.06.2015
Re: Neuporedivo zanimljiviji lik
Mislim da bi ti ovaj antiautoritarni pristup više odgovarao.

Iskreno, meni ne odgovara ni jedan.



So,what ....?


Ništa. Kaže čovek. Ni ja nisam ljubitelj revolucionara. Volim red. U revolucijama i ratovima govna isplivavaju na površinu. Posle, decenijama, hoće da žive od 'zasluga'.
princi princi 10:48 09.06.2015

Re: Сваки дан живимо револуцију

Свет се убрзао. Данас имамо револуцију малтене сваких пар недеља. Некада си на револуцију морао да чекаш пар стотина или десетина година. Данас се револуције дешавају на недељном нивоу, малтене. Зато нам се и чини да живимо у хаотичном свету. Јер, кад размислиш, шта је револуција? То је брза промена наратива, оне замишљене стварности, прећутног друштвеног договора која чини могућим друштво, институције, новац, све око нас. Данас, са овом информатичком револуцијом се ствари толико брзо мењају, толико се ствари доводе у питање и проналазе нови одговори, да се малтене сваке недеље дешава нешто што из корена мења наш живот.
anonymous anonymous 10:54 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik


Ništa. Kaže čovek. Ni ja nisam ljubitelj revolucionara. Volim red. U revolucijama i ratovima govna isplivavaju na površinu. Posle, decenijama, hoće da žive od 'zasluga'.


Dobri poznavaoci i tumači tradicije šezdesetosmaških događanja su u njima sagledali upravo otklon od Revolucije - tradicionalnog juriša na Zimski dvorac,Levijatan, alijas Državu.

Mi nećemo vlast i u tome je naša snaga govorili su .

Prepoznali su činjenicu da moć nije samo u državi.....već u svim institutucijama Društva.

To je navedeni "marš kroz institucije "

Iz te tradicije nastaju novi društveni pokreti (antiratni,ekološki,feministički...)

Promena koja se traži je kulturološka. A borbeno polje nije Država, nego Društvo.

Naravno, hegemonistička politika zloupotrebljava istu ideju i strategiju .

Rezultat je ideologija ljudskih prava i izvoz "demokratskih revolucija."



princi princi 10:57 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik

Promena koja se traži je kulturološka. A borbeno polje nije Država, nego Društvo.

Револуција која тече! Има књига једног з(ј)еленаша о томе. Чудна породица, ти Вукмановићи. Отац з(ј)еленаш, један син ортодоксни комуниста, други СПЦ поп. К'о Game of Thrones, монтенегро варијанта (не знам да ли је фалило добрих риба у дешавањима).
freehand freehand 11:01 09.06.2015

Re: Сваки дан живимо револуцију

princi
Свет се убрзао. Данас имамо револуцију малтене сваких пар недеља. Некада си на револуцију морао да чекаш пар стотина или десетина година. Данас се револуције дешавају на недељном нивоу, малтене. Зато нам се и чини да живимо у хаотичном свету. Јер, кад размислиш, шта је револуција? То је брза промена наратива, оне замишљене стварности, прећутног друштвеног договора која чини могућим друштво, институције, новац, све око нас. Данас, са овом информатичком револуцијом се ствари толико брзо мењају, толико се ствари доводе у питање и проналазе нови одговори, да се малтене сваке недеље дешава нешто што из корена мења наш живот.

Pa danas su se korporacije izveštile, CANVAS-i su efikasniji, kanali komunikacije neuporedivo brži i sa ogromnom propusnom moći, mediji sve besprizorniji i hladnokrvniji u prodaji propagande kao informacija.
A građani sve naivniji uvereni u svoju moć procene.
princi princi 11:04 09.06.2015

Re: Сваки дан живимо револуцију

A građani sve naivniji uvereni u svoju moć procene.

Мој је утисак, напротив, да су грађани, у просеку, никад депресивнији, никад мање заинтересовани за сопствене егзистенције. Оно, going through the motion, тотално беспомоћни, као зомбији. На много начина смо постали планета зомбија.

Ходам сад као зоНби.
freehand freehand 11:10 09.06.2015

Re: Сваки дан живимо револуцију

Мој је утисак, напротив, да су грађани, у просеку, никад депресивнији, никад мање заинтересовани за сопствене егзистенције. Оно, going through the motion, тотално беспомоћни, као зомбији. На много начина смо постали планета зомбија.

Jeste, ali se u jatima pecaju na sve moguće i nemoguće varalice.
predatortz predatortz 11:11 09.06.2015

Re: Сваки дан живимо револуцију


Мој је утисак, напротив, да су грађани, у просеку, никад депресивнији, никад мање заинтересовани за сопствене егзистенције. Оно, going through the motion, тотално беспомоћни, као зомбији. На много начина смо постали планета зомбија.


Sistematski im se odašilje poruka da su nebitni. Atakom na tradicionalne vrednosti, forsiranjem polusveta, forsiranjem lažnih idola za jednu sezonu - građaninu koji nije deo tog miljea se poručuje da je nepotreban.

Sa onim koje su uspeli da navuku da postanu konzumenti raznih rijalitija, postignut je cilj:

Stvorena je zajednica korisnih idiota! Ti će umeti da oponašaju ljudska bića u većini jednostavnih a preko potrebnih radnji, ali preko toga neće dosezati.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:17 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik

predatortz
Iskreno, mlade budale je lako napaliti. Zbog toga, politikom treba da se bave zreli i ostvareni ljudi. Za javne funkcije bih uveo restrikcije i u pogledu godina, i u pogledu životnih dostignuća. Diletanti nigde dobra nisu doneli.

Хех... има покушаја у том смислу. И било је. Не најсрећнијих.

Код демократије, "владавине народа", можда суштина јесте не да народ влада, већ да најбогатији не буду ти који владају народом. Када је демократија увођена у античкој Атини, то јој је била најважнија црта. Ово је ишло све дотле да су чак и храмови на Акропољу одраз тог принципа: насупрот дотадашњих приватних светилишта богатих појединаца и породица, стала су се дизати јавна добра, грађевине које су "побеђивале" луксуз и монументалност приватних храмова. За храмове на Акропољу није, у једном смислу, најважније да су уметност па, вероватно, ни светилишта, него да су симболи те промењене ситуације, да је заједница сада над појединцем. О томе речито говоре и грчке драме.

Једна од мени сјајних институција грчке демократије биле је ТРИЈЕРАРХИЈА. Суштина овог "пореза" била је обавеза богатог појединца да у потпуности за државу изгради и опреми трирему, ратни брод, све са опремом и посадом. Обавеза је била значајно велика, и част и терет, особито имајући на уму да је тај богати грађанин морао да лично командује бродом :) (Добро, де, немојте замишљати Мишковића са мачем у руци :) Број бродова који су се годишње опремали био је различит, али ствар је овако начелно функционисала: ако је те године требало десет бродова, десет најбогатијих грађана Атине добило би ту обавезу. Па како се у оно доба утврђивало ко је најбогатији? Једноставно, онај који се избором за тријерарха сматрао оштећеним, морао је да именује који је то грађанин богатији од њега који је требало да преузме његову обавезу, с тим што је то истовремено значило да ће њих двојица заменити комплетну имовину. Узбудљиво и једноставно решење.

Мислим, не знам колико ово има везе са данашњим светом, али је помало поучно.
freehand freehand 11:19 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik

Ово је ишло све дотле да су чак и храмови на Партенону одраз тог принципа: насупрот дотадашњих приватних светилишта богатих појединаца и породица, стала су се дизати јавна добра, грађевине које су "побеђивале" луксуз и монументалност приватних храмова. За храмове на Партенону није, у једном смислу, најважниеј да су уметност па, вероватно, ни светилишта, него да су симболи те промењене ситуације, да је заједница сада над појединцем. О томе речито говоре и грчке драме.

Zar nije Partenon hram na Akropolju?

P.S.
Суштина овог "пореза" била је обавеза богатог појединца да у потпуности за државу изгради и опреми трирему, ратни брод, све са опремом и посадом.

Vrlo slične obaveze imali su u opremanju i naopružavanju vojske plemići-vlastelini tokom čitavog srednjeg veka, i u najžešćim tiranijama.
A mislim da je isto bilo i u Sparti, na primer.
princi princi 11:25 09.06.2015

Re: Сваки дан живимо револуцију

Atakom na tradicionalne vrednosti, forsiranjem polusveta, forsiranjem lažnih idola za jednu sezonu - građaninu koji nije deo tog miljea se poručuje da je nepotreban.

По мени, много више полусвета има међу онима који номинално подржавају традиционалне и грађанске вредности него међу онима који те исте вредности преиспитују. Не верујем да је то разлог.
predatortz predatortz 11:31 09.06.2015

Re: Сваки дан живимо револуцију

princi
Atakom na tradicionalne vrednosti, forsiranjem polusveta, forsiranjem lažnih idola za jednu sezonu - građaninu koji nije deo tog miljea se poručuje da je nepotreban.

По мени, много више полусвета има међу онима који номинално подржавају традиционалне и грађанске вредности него међу онима који те исте вредности преиспитују. Не верујем да је то разлог.


Misliš da među onim koji cene porodicu, rad, poštovanje zakona, drže do morala, ima više polusveta nego među konzumentima potrošačkog društva?

Slažem se da ima priličan broj onih koji se deklarišu kao poštovaoci vrednosti o kojim ja govorim, a rade dijametralno suprotne stvari. No, o njima ne govorim. Govorim o najugroženijoj vrsti današnjice - onima koji zaista drže do toga. Oni su opasnost za sva savremena društva, pokrete, korporacije... Njihov greh je u tome što ne nasedaju.
freehand freehand 11:34 09.06.2015

Re: Сваки дан живимо револуцију

Govorim o najugroženijoj vrsti današnjice - onima koji zaista drže do toga.

Građanska crkvenost? Ono kad je skroz ok kad tvom tati dođe pop u kuću jer je to gospodski, ali nije kad mom tati dođe pop u kuću jer je to šovinistički i anticivilizacijski?
predatortz predatortz 11:37 09.06.2015

Re: Сваки дан живимо револуцију

freehand
Govorim o najugroženijoj vrsti današnjice - onima koji zaista drže do toga.

Građanska crkvenost? Ono kad je skroz ok kad tvom tati dođe pop u kuću jer je to gospodski, ali nije kad mom tati dođe pop u kuću jer je to šovinistički i anticivilizacijski?


Nisam pažljivo ispratio vaš sukob na tu temu. Letimično sam pogledao par komentara. Ne mogu ti dati svoj sud, ako je to pitanje.

Ako je pitanje kome pop treba da ulazi u kuću, moj odgovor je jednostavan:

Svakom koji želi da mu pop uđe u kuću.
freehand freehand 11:40 09.06.2015

Re: Сваки дан живимо револуцију

Nisam pažljivo ispratio vaš sukob na tu temu. Letimično sam pogledao par komentara. Ne mogu ti dati svoj sud, ako je to pitanje.

Nema tu nikakvog sukoba sa mnom. Samo stav koji sam izneo.
princi princi 11:44 09.06.2015

Re: Сваки дан живимо револуцију

predatortz
princi
Atakom na tradicionalne vrednosti, forsiranjem polusveta, forsiranjem lažnih idola za jednu sezonu - građaninu koji nije deo tog miljea se poručuje da je nepotreban.

По мени, много више полусвета има међу онима који номинално подржавају традиционалне и грађанске вредности него међу онима који те исте вредности преиспитују. Не верујем да је то разлог.


Misliš da među onim koji cene porodicu, rad, poštovanje zakona, drže do morala, ima više polusveta nego među konzumentima potrošačkog društva?

Slažem se da ima priličan broj onih koji se deklarišu kao poštovaoci vrednosti o kojim ja govorim, a rade dijametralno suprotne stvari. No, o njima ne govorim. Govorim o najugroženijoj vrsti današnjice - onima koji zaista drže do toga. Oni su opasnost za sva savremena društva, pokrete, korporacije... Njihov grej je u tome što ne nasedaju.


Па, овако, ја то гледам 1 на 1 овде у УК. Имаш ове торијевце који се боре за очување "традиционалних" британских вредности, за очување породичних вредности, против државе у домену који помаже сиромашне и deprived, али за државу у домену полиције, против су имиграције, против поштовања слободе кретања, рада, за супремацију беле расе... Слична ствар и у Америци: тамо ти се највише за те "традиционалне" вредности бори Tea party. По мени, и једни и други су планетарни шљам. И шта су уопште те "традиционалне" вредности? Колико су оне "традиционалне"?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:47 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik

freehand
Zar nije Partenon hram na Akropolju?

Јесте, хвала ти што пажљиво читаш.
Исправићу, ако смем?
freehand freehand 11:47 09.06.2015

Re: Сваки дан живимо револуцију

Колико су оне "традиционалне"?

Pogrešno pitanje. Mislim da je pravo - koliko su to zaista vrednosti?
Sepulturero Sepulturero 11:48 09.06.2015

Re: Neuporedivo zanimljiviji lik

princi
od Lazara Stojanovica: Daniel Cohn-Bendit.


Његови Зелени у Немачкој су међу најекстремнијим заговорницима рата са Русијом а ту скоро открили су им педофилију у неколико месних одбора.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana