Kultura| Mediji| Moj grad| Porodica| Život

Moj komša, izbeglica

Srđan Fuchs RSS / 15.08.2015. u 18:07

Ne, ne želim da se bavim problemom humanitarne drame kroz koju prolaze lokalne zajednice, počev od ostrva Kosa, pa do Đevđelije, Preševa, Beograda, Subotice, i sve do mađarske bodljikave žice, i šta će biti sa ovim nesrećnim ljudima. Činjenica je da se taj nemir sada prelio na naše prostore, i šta će biti sa tim ljudima posle leta, to niko ne zna. Novi Sad još nije dotakla ova realnost, tako da je nismo svesni izbliza, još uvek ne. Hteo sam o drugom problemu: o neadaptiranim, o neasimilovanim, ili asimilovanim ali na svoj, bahati, sociopatski način, izbeglicama iz naših unutrašnjih, postjugoslovenskih migracija.

 

Povrh Novog Sada, ne više od desetak kilometara udaljeno od grada, nalazi se popularno izletište smešteno u zelenilu fruškogorske šume - Popovica. U beogradskim pojmovima (знам, знам, извињавам се небеограђанима, али не знам на који други начин бих дао јединицу мере),  to je nešto poput Avale. Uglavnom, pored toga što je lokacija omiljeno izletište, poslednjih godina je postala i zanimljiva za nekretnine, za gradnju, uglavnom privatnih stambenih vila i kuća: nalazi se perfektnoj lokaciji, u gradu ste za 15-ak minuta opuštene vožnje, vazduh je lep i čist uzev u obzir da je svuda okolo šuma, a pogled je velelepan, na doline, na goru, na reku i na sam grad. Tokom novog veka, lokaciju su počeli pohoditi različiti predstavnici ovdašnje zajednice, počev od lokalnih novinara i umetnika, željnih mira i razdvajanja od gradske gungule, unutrašnji limanski nomadi nezadovoljni depresivnim razvojem, u smislu droge i nesigurnosti; pa zatim i kako su sticali sredstva, i predstavnici i drugih zajednica, poput crnogorske, bosanske, i jedne dosta osetno rastuće i sve primetnije - ruske.  Svako je sa sobom poneo svoju kulturu, ili svoje predrasude, od želje za mirom i prirodnim okruženjem stvaralaštva ili meditacije radi, do izolovanosti od radoznalih pogleda, i na kraju, do sekluzije od društva usled netrpeljivosti prema tom društvu.
 
Tako su mojim drugarima, limanskim nomadima, od svih mogućih opcija komšiluka zapali ovi najgori, samoisključeni i samootuđeni ljudi puni netrpelji prema okruženju u kojem obitavaju. U stvari, nisu moji drugari ni birali ovakve komšije, ovi su se sami pojavili, virtualno niotkuda. U vreme kada smo mi bili deca, tamo 1970-ih godina, ovaj deo planete bio je mirno vikend-naselje, ljudi su dolazili tu na odmor i predah od aktivnosti u zahuktalom gradu. Konkretno, roditelji mojih drugara su bili inženjeri i konstruktori Limana, i tu su pokraj grada, za svoje graditeljske zasluge, mogli podići sebi kućicu-pagodu i vikendima odmarati dušu od rastućih poslova u gradu.

20150813_153057.jpg 20150813_153214.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20150813_153635.jpg 

Prošle su decenije, društvo je prošlo kroz razaranje i, kao posledica tih razornih godina, bede, zla, ratova, neimaštine, kriminala, počeli su se pojavljivati svakakvi ljudi. Mojim drugarima se zalomio nekakav mrakus, ratni veteran iz Bosne. Pre toga, 90-ih godina prošlog veka, deo imanja je jedan od stričeva usled neimaštine prodao trećoj strani, a ova četvrtoj i na imanje pored se doselila porodica Firera Davidovića, ozloglašenog novosadskog neonaciste. Kada je ovaj počeo imati probleme sa zakonom, i Davidovići (има ли апсурднијег презимена за српског неонацисту од овог?) su prodali svoje imanje ratnom veteranu i lokalnoj vucibatini, koji počinje, polako i sigurno, da kinji porodicu mojih drugara.  Da stvari budu jasnije sa razmerama ovog zla, moji drugari u momentu kada zlo kreće,  imaju novorođenče, sina od tri godine i čerku od šest.
 
Ratni veteran ne preza ni od čega i uredno maltretira porodicu: odseca im struju, prekida vodu, pregrađuje put... pored porodice mojih drugara, put, vodu i struju koriste još četiri porodice. Drugari razmišljaju, градска смо екипа, Лиманци, Вошина стара гарда, испеглати дсмраа... не, не, зло рађа зло, идемо мирним путем, легално. Angažuju advokata, koji ulazi u materiju. Međutim, kao u Anđelovom srcu, kako branitelj zakona dolazi do viših instanci, poput političara i policije, vrata postaju sve zatvorenija. Lik, ratni veteran, opstruira slučaj godinama. Kako kopaju, stvar vodi do lokalnog hrkljuš-strongmena, Tomislava Bokana, a to je tek duga priča. Vratiću joj se. U međuvremenu deca odrastaju, nesvesna ovog zla, roditelji ga kriju, međutim stres jede iznutra i narušava zdravlje. Niko ništa ne može da uradi, jer je na vrhu piramide bahatluka lokalni hrkljuš-strongmen, član gradske vlade. Pa ti, druže, imaj saosećanja za Srbiju.
 
 

 

 



Komentari (130)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

emsiemsi emsiemsi 10:04 16.08.2015

Re: Civilizacijski proces u Srbiji

martin_krpan
Norbert Elias je u svom najznačajnijem djelu Über den Prozeß der Zivilisation definisao dugoročni proces promjene struktura ličnosti zapadnog građanstva od ca. 9. - 20. vijeka koji se kretao od: courtoisie - civilité - civilisation. U stadijumu civilizacije dolazi do pobjede samo-kontrole, samo-discipline, afekt-kontrole nad sirovim strastima, a to se ogleda u:
- psihologizaciji: to znači podizanju znanja o drugom čovjeku, kako on funkcioniše, kakve muke ga muče, i sl.;
- racionalizaciji: shvatanje zakona kauzalnosti u svijetu u kojem se živi;
- dizanje praga o ja-sramu, ja-ugledu, i shvatanje toga kao bitne stavke;
- hrana i piće: finije uzimanje hrane i pića, lifestyle (pog. Bourdieu), itd.

U tom procesu (8. v - 20 v.) su se i država i društvo razvijali kao organizmi, tj. kako Montesquieu kaže: pravi zakoni i veze dolaze odozdo, od ljudi, a ne od kojekakvih kraljeva, bogova ili EU komesara.

U Srbiji je proces civilizacije prekinut 28. juna 1989. na Kosovu Polju, kada su pobijedile sirove strasti, nagon, mit, tribalni krik, misticizam, nebeski život, neartikulisana strast, i sl. U zemlji u kojoj se nadrealizam razvijao u isto vrijeme kad i u Francuskoj, u zemlji saveznici i pobjednici u dva Svjetska rata, u Piemontu demokratije, praštanja i bratske ljubavi,... u jednom trenutku dolazi do totalnog zaokreta gdje se HDZ-ovske fašističke horde u zapadu percipiraju kao emancipatorske snage u borbi protiv poslednje baze mračnjaštva, komunističkog militantnog čvrstorukaštva. To je daleko najveći civilizacijski poraz Srbije u istoriji njenog postojanja - civilizacijski poraz biblijskih razmjera.

Ratni veteran je samo paradigma.


Глупости !
loader loader 10:07 16.08.2015

Re: Civilizacijski proces u Srbiji

U stadijumu civilizacije dolazi do pobjede samo-kontrole, samo-discipline, afekt-kontrole nad sirovim strastima, a to se ogleda u:
- psihologizaciji: to znači podizanju znanja o drugom čovjeku, kako on funkcioniše, kakve muke ga muče, i sl.;
- racionalizaciji: shvatanje zakona kauzalnosti u svijetu u kojem se živi;
- dizanje praga o ja-sramu, ja-ugledu, i shvatanje toga kao bitne stavke;
- hrana i piće: finije uzimanje hrane i pića, lifestyle (pog. Bourdieu), itd.


Naravno. Drugog puta i nema (ukoliko se govori o civiliziranju pojedinaca koji zbirno čine društvo, kao i o civiliziranju društva kao kolektiva pojedinaca).
No, taj proces u Srbiji ne mora biti istih zakonitosti i istog toka kao u već prepoznatim slučajevima zapadno. Tako ni rezultat i tempo postajanja civilizovanim na mora biti kao u već prepoznatom slučaju.
Da li je ovde baš beznadežno ne znam, ali je svakako puno drugačije. Na to valja računati pri analizama.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:38 16.08.2015

Re: Civilizacijski proces u Srbiji

tess
Odličan komentar.


komentar je glup, prepun mitomanskih fraza protiv kojih se (gle čuda) sam autor "bespoštedno bori".
dakle, u ovom slučaju, moglo bi se reči da glupost komentra nadmašuje glupost autora što je inače redak slučaj.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:16 17.08.2015

Re: Civilizacijski proces u Srbiji

Odličan komentar.



Глупости !


хаха, одлични сте. ајде Тес објасни сада, када те је прошао нетонадрнд, својим речима и из главе, као Мартин, зашто сам те изнервирао и зашто негираш овај проблем.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:19 17.08.2015

Re: Civilizacijski proces u Srbiji

u jednom trenutku dolazi do totalnog zaokreta gdje se HDZ-ovske fašističke horde na zapadu percipiraju kao emancipatorske snage u borbi protiv poslednje baze mračnjaštva, komunističkog militantnog čvrstorukaštva. To je daleko najveći civilizacijski poraz Srbije u istoriji njenog postojanja - civilizacijski poraz biblijskih razmjera.


хм, како то мислиш Мартине, ко у Србији води сарадњу са ХДЗ-ом? мислиш, зато што је Тодорић купио Београд? ту је руска креда била, значи лик је commie. наднационалан. ко још у Србији сарађује с Коли и Карамарком?
jkt2010 jkt2010 01:56 17.08.2015

Re: Civilizacijski proces u Srbiji

martin_krpan


Večiti student. Možda i bečki moler, al samo zbog džeparca...
martin_krpan martin_krpan 06:44 17.08.2015

Re: Civilizacijski proces u Srbiji

Srđan Fuchs
u jednom trenutku dolazi do totalnog zaokreta gdje se HDZ-ovske fašističke horde na zapadu percipiraju kao emancipatorske snage u borbi protiv poslednje baze mračnjaštva, komunističkog militantnog čvrstorukaštva. To je daleko najveći civilizacijski poraz Srbije u istoriji njenog postojanja - civilizacijski poraz biblijskih razmjera.


хм, како то мислиш Мартине, ко у Србији води сарадњу са ХДЗ-ом? мислиш, зато што је Тодорић купио Београд? ту је руска креда била, значи лик је commie. наднационалан. ко још у Србији сарађује с Коли и Карамарком?


Nisi čitao komentar pažljivo. Niko u Srbiji ne vodi kampanju sa HDZ-om, već ja navodim civilizacijski pozar Srbije onoga trenutka kada je zapad vidio HDZ-ove fašiste kao reformatorske u odnosu na poslednje branioce komunizma u evropi. Argument da se Njemačka stavila na stranu Hrvatske 1990. zbog zajedničkog klanja djece u ww2 je monstruozni volej u mozak. Jedini i isključivi krivac za stanje u kojem se danas Srbija nalazi, je Srbija. Veteran je tu dao samo svoj proporcionalni doprinos.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:40 17.08.2015

Re: Civilizacijski proces u Srbiji

аха, now i see, слажем се. то је био крах комунизма, када погледаш ко је преживео реформе - комплетан режим, док су комунистичка држава и народ уназађени за еоне, ни сада нисмо слободна и уређена држава, може се звати како год хоће, што кажеш ти, а ти ликови и даље негују хибрид сиве зоне. зашто? зато што им одговара тако, јер када би у потпуности пустили реорганизацију, били би удаљени од извора новца, остали би без моћи. етнофилетизам је мамац за неосвешћену масу.
cane cane 00:21 18.08.2015

Re: Civilizacijski proces u Srbiji

U Srbiji


opsednutost, lepo kazem ja.

loader loader 10:01 16.08.2015

"Država ratni veteran"

Ratni veteran ne preza ni od čega i uredno maltretira ...

Nakon ovolikih ratova
Srbija je
"država ratni veteran"

"Država ratni veteran" se uptavo tako i ponaša, kao "država ratni veteran":
štiti zverinjaštvo i divljaštvo od pojedinih razmaženih građana kojima bezobrazno smeta kad ih neko maltretira.

Pošto je ovde većina građana ekstremnih stavova (otvoreno ili latentno, ali prema viđanom i viđenom tu se odavno više ne sme imati dilema), onda i "država ratni veteran" lako funkcioniše i čuva svoje "vrednosti".

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:29 17.08.2015

Re: "Država ratni veteran"

loader

Srbija je
"država ratni veteran"

"Država ratni veteran" se uptavo tako i ponaša, kao "država ratni veteran":
štiti zverinjaštvo i divljaštvo od pojedinih razmaženih građana kojima bezobrazno smeta kad ih neko maltretira.




овде јесмо слични ХДЗ-у. али, желео сам да приметите и да се ти људи држе у специфичном идеолошком окову од стране људи који немају никакав виши циљ од запоседања конкуретних функционерских фотеља у локалној управи. и приде још подстичу агресивну етнофилију.
qqriq qqriq 20:48 16.08.2015

The next president of America

Trump says he would deport all undocumented immigrants.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:26 17.08.2015

Re: The next president of America

беш њега. ја нисам нигде напоменуо депортацију, већ неадаптираност, и желим да причам о томе, али се окомише стари другари с етикетлама но доказано неспособни за осетније емоционалне увиде.
qqriq qqriq 08:24 17.08.2015

Re: The next president of America

беш њега.


ma bih ja al mi iskače svaki čas, onako lep i pametan, a juče bio baš na temi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:17 16.08.2015

Добродошлица у Београд

Jukie Jukie 14:34 17.08.2015

Re: Добродошлица у Београд

Kod nas se ulaz u zgradu odavno zaključava, a i većina spratova ima svoje zaključane "kapije". Prvo su se navodno skupljali narkomani u ulazu, a posle su se pojavili oni klinci što tuku i pljačkaju penzionere. Ponekad se vrata zaključaju i po danu pa moram da bunarim šifru za otvaranje.
qqriq qqriq 23:45 16.08.2015

da................

Ne, ne želim da se bavim problemom humanitarne drame kroz koju prolaze lokalne zajednice, počev od ostrva Kosa, pa do Đevđelije, Preševa, Beograda, Subotice, i sve do mađarske bodljikave žice, i šta će biti sa ovim nesrećnim ljudima. Činjenica je da se taj nemir sada prelio na naše prostore, i šta će biti sa tim ljudima posle leta, to niko ne zna. Novi Sad još nije dotakla ova realnost, tako da je nismo svesni izbliza, još uvek ne. Hteo sam o drugom problemu: o neadaptiranim, o neasimilovanim, ili asimilovanim ali na svoj, bahati, sociopatski način, izbeglicama iz naših unutrašnjih, postjugoslovenskih migracija.

to be continued........
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:24 17.08.2015

Re: da................

па, ово не знам још из прве руке, мада сам видео ауто с арапским таблицама, новији ауди и 4 фино одевена младића унутра, како круже око паркића. вероватно случајност, али то је био први ауто с таквим таблицама да сам ја приметио код нас у граду.
qqriq qqriq 09:32 17.08.2015

Re: da................

apropo asimilacije: kada sam prvi, ili drugi, možda treći put, bila u Briselu, krenem ja busom s Gran Sentral do Šumana, elem we are moving kad, odjednom, na nekoj petoj a onda i šestoj stanici bogami, gledam ja kroz čist prozor, naravno čist, očima svojim ne verujem - radnjice, ispred one šamlice il kako se već zovu, sede žene i piju kaficu, opušteno skroz, a suvi centar!
Belgijanci pyzde, i jedni i drugi.
Ili: kad je beše ono Merkel tresnula u lice svima da se manemo ćorava posla.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:47 17.08.2015

Re: da................

naravno da sam i ja za opustenu asimilicaju, kao kalemljenje s ruzama, da rodi sirijska ruza na nasim prostorima, pa oni lepi sareni bazari, pa avganka, pa caj i kahva na shamlicama ispred dzamije kod Acinog Skajskrejpera. ne pricam o tome, vec da tip vodi svoje domacinstvo i ima odnos prema svojoj zemlji kao da je u sred ratne zone u Istocnoj Bosni.
qqriq qqriq 10:53 17.08.2015

Re: da................

ne pricam o tome, vec da tip vodi svoje domacinstvo i ima odnos prema svojoj zemlji kao da je u sred ratne zone u Istocnoj Bosni.


a ja kao nisam shvatila, pa jel vidiš da sam ceo prvi pasus tvog bloga citirala još sinoć!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:00 17.08.2015

Re: da................

qqriq


a ja kao nisam shvatila, pa jel vidiš da sam ceo prvi pasus tvog bloga citirala još sinoć!



opušteno, nego, šta ti je sa simpatijom? hoće ga biti dalje u budućnosti?
Sepulturero Sepulturero 12:34 17.08.2015

Re: da................

Srđan Fuchs
па, ово не знам још из прве руке, мада сам видео ауто с арапским таблицама, новији ауди и 4 фино одевена младића унутра, како круже око паркића. вероватно случајност, али то је био први ауто с таквим таблицама да сам ја приметио код нас у граду.


То је уобичајена и свакодневна слика у свим већим градовима Белгије и околних земаља. Додуше, немају арапске таблице већ локалне али јесу добра кола и нова (Ауди, Голф, Мерцедес, БМВ) а возачи јесу Арапи, млади Мароканци углавном.

Возикају се уоколо не марећи много за саобраћајне прописе, из кола трешти арапски фолк, и нису уопште појединачна појава, нарочито ноћу.

Свима је јасно, и полицији, да се ради о дилерима дроге али се нико не усуђује да нешто стварно уради јер се одмах дигне џева од стране културолошких марксиста у стилу "дискриминација", "расизам", "недостатак шанси" и слично. Било је стидљивих идеја да се ти возачи зауставе и да се испита порекло новца за такве аутомобиле али од тога се одустало из горњих разлога.
qqriq qqriq 12:49 17.08.2015

Re: da................

nego, šta ti je sa simpatijom

ama ja kad volim, volim.


Sepulturero Sepulturero 12:52 17.08.2015

Re: da................

qqriq
apropo asimilacije: kada sam prvi, ili drugi, možda treći put, bila u Briselu, krenem ja busom s Gran Sentral do Šumana, elem we are moving kad, odjednom, na nekoj petoj a onda i šestoj stanici bogami, gledam ja kroz čist prozor, naravno čist, očima svojim ne verujem - radnjice, ispred one šamlice il kako se već zovu, sede žene i piju kaficu, opušteno skroz, a suvi centar!
Belgijanci pyzde, i jedni i drugi.
Ili: kad je beše ono Merkel tresnula u lice svima da se manemo ćorava posla.


Нисам пратио шта је Меркел рекла али знам да су званични став владе, и медија који је верно прате (тамо је још горе него у Србији), да су мигранти добродошли и да треба да их буде што више јер, ето, међу њима су све сами универзитетски образовани људи . Наравно, овај став је у потпуној супротности са оним што обични људи у Немачкој мисле али то не допире до јавности осим преко интернета. Зато, а и због Украјине, тамо одомаћио израз Lügenpresse.

Асимилације у Белгији УОПШТЕ нема. Мароканци и остали имигранти живе у неком паралелном свету. Гледају своје ТВ станице преко сателита, иду у своје продавнице(халал), навијају за своје фудбалске репрезентације, на јавним манифестацијама их уопште нема. Иду само у своје кафане где наравно уопште нема жена. Оне се додуше виде, само преко дана, на улицама али забрађене ценим око 80%. Међу њима није уопште изузетак да се виде девојчице од десетак година.

Деца иду у школу, наравно, али се не друже са својим белгијским вршњацима нити учествују у заједничким ваншколским активностима, например скаути. Када одрасту доводе мужеве или супруге из Марока који су често аналфабете. Језик у новој средини никада не науче па деца морају да им преводе.

Јавни базени имају посебно време које је резервисано за муслиманке. Ако дођу да се купају у нормално време онда имају неке посебне костиме које их потпуно покривају. итд, итд.

Дакле, ако овако буде у Србији онда ћемо да зажалимо за ратним ветеранима који су тема овог блога.
qqriq qqriq 12:57 17.08.2015

Re: da................


То је уобичајена и свакодневна слика у свим већим градовима Белгије и околних земаља. Додуше, немају арапске таблице већ локалне али јесу добра кола и нова (Ауди, Голф, Мерцедес, БМВ) а возачи јесу Арапи, млади Мароканци углавном.

Возикају се уоколо не марећи много за саобраћајне прописе, из кола трешти арапски фолк, и нису уопште појединачна појава, нарочито ноћу.


Živa istina!
qqriq qqriq 12:58 17.08.2015

Re: da................

Нисам пратио шта је Меркел


da multikulti nema šanse!
emsiemsi emsiemsi 16:27 17.08.2015

Re: da................

qqriq
nego, šta ti je sa simpatijom

ama ja kad volim, volim.



Какав ружан лик овај Варуфакис (или како се већ зове).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:21 17.08.2015

Re: da................

emsiemsi

Какав ружан лик овај Варуфакис (или како се већ зове).


mene podseća na neke likove iz Šinbeta i Mosada, samim tim nije ružan. lep je kao lutka, mišići, a klavir? šta ti oćeš kao pojam lepote?!




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:43 17.08.2015

Re: da................

Sepulturero

па, ово не знам још из прве руке, мада сам видео ауто с арапским таблицама, новији ауди и 4 фино одевена младића унутра, како круже око паркића. вероватно случајност, али то је био први ауто с таквим таблицама да сам ја приметио код нас у граду.То је уобичајена и свакодневна слика у свим већим градовима Белгије и околних земаља. Додуше, немају арапске таблице већ локалне али јесу добра кола и нова (Ауди, Голф, Мерцедес, БМВ) а возачи јесу Арапи, млади Мароканци углавном.Возикају се уоколо не марећи много за саобраћајне прописе, из кола трешти арапски фолк, и нису уопште појединачна појава, нарочито ноћу.Свима је јасно, и полицији, да се ради о дилерима дроге али се нико не усуђује да нешто стварно уради јер се одмах дигне џева од стране културолошких марксиста у стилу "дискриминација", "расизам", "недостатак шанси" и слично. Било је стидљивих идеја да се ти возачи зауставе и да се испита порекло новца за такве аутомобиле али од тога се одустало из горњих разлога.


zanimljivo sta su trazili onda tu, jedino sto mi pada na pamet je da je Muhamed Jusufspahic otisao za ambasadora u Saudiju (delovalo je kao saudijska registracija), a kod nas je u kraju IZ NS, pa su ovi dosli da provere lika?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana