Budućnost| Društvo| Film| Kultura| Ljubav

Paleel Izrastina

Srđan Fuchs RSS / 04.10.2019. u 00:19

4e9eff3e8e44882a47c5fa34a7599468_L.jpgZanimljivo bi bilo, što kaže fašista Krstić, kada bi zdrav razum nadvladao ideologiju kod nerazumnih i pripitih iracionalnim stanovnika ove planete, da li bi se time rešilo i izraelsko-palestinsko pitanje? Danas sam naišao na neobičan životni detalj, naime, ustanovio sam da je jedna devojka, u koju sam davno (u studentsko doba u Jerusalimu) bio zaljubljen, preslatka Jevrejkica al' Pesnikinja starog boemskog kova - udata za kolonizatora i živi duboko unutar Judejske pustinje. Njihovu kuću mi je pokazao Palestinac - polu-beduin, polu-Vizantijac, Ῥωμαί. No, odakle da počnem raskaz?

 

 

Daklen, ovo na slici je manastir Svetog Save Osvećenog, vizantijski manastir u srcu Judejske pustinje. Istorijski, odlikuje ga da je, uz manastir Svete Katarine na Sinaju, najstarija trajno živeća i očuvana pravoslavnohrišćanska komuna na Planeti Zemlji. Za razliku od komune Svete Katarine, koju je zasnovala Carica Jelena u IV veku, zajednicu Svetog Save su osnovali greko-vizantijski monasi pustinožitelji jedno stoleće docnije. Vizantijski monasi su bili nadahnuti ljubavlju prema Hristu i njegovom kulturom isposništva i duhovnog podviga, dok je sam Hristos je bio nadahnut životnim delom i primerom svog neznatno starijeg teče, Jovanom Krstiteljem. Sam Đovani Baptista, Johanan Ha'Matbil, sin je Jelisavete i Zaharije. Zaharija je bio prvosveštenik judejske vere u Hramu u Jerusalimu, a Jelisaveta je rođena, mlađa sestra Hristove (Je'šua Ben Josif) bake Ane (Hane), Marijine mame. Sam Johanan je bio nadahnut pređašnjim uzorima pustinjske duhovnosti: Joakima, Marijinog oca (i samog sveštenika iz sadukejskog reda), esenske proto-monaške zajednice na Mrtvom Moru, te brojnom linijom proroka od Amosa, Miheja,  preko Zaharije, do Jezekilja te i samog protoproroka Ilije. 

Da se ne rasplinjujem, dakle, Sveti Sava Judejski, monah iz V veka, osnivač najstarije očuvane monaške zajednice na planeti, bio je direktno nadahnut judeosemitskim religioznim genijem, a naš Sveti Sava Nemanjić, bio je nadahnut samim Savom greko-judejskim. I Rastko je, kao i 700 godina stariji Sava, otišao u monaštvo u tinejdžerskom uzrastu, poneo je monaško ime po svom vizantijskom uzoru, a 1229. godine, nakon što je sredio odnose među posvađanom braćom, sredio odnose u državi, odstranio vatikanske pipke iz zemlje, učinio Srbiju jakom pravoslavnohrišćanskom državom i pošto je okončao svoje državo- i eklisiatvorno delo, Savuška je došao, u tada latinsko-arapsku Judeju, na nemačkoj galiji...

 

... Samim tim, potpuno je bizaran srpski antisemitizam prošlog stoleća, Stojadinovićeve, Nedićeve, Velimirovićeve i Ljotićeve budalaštine, svetosavski nacionalizam. "Svetosavske" babe i žabe, grenmadrz & frogz. O Vučićevom, Dačićevom, Vulinovom  i Krstićevom "svetosavskom" pacifizmu neću ni trošiti reči, jer kada dođu ovde, u Zemlju Izrailjevu, i kada im se govori o judeohrišćanskoj civilizaciji, ove četir' stare komunjare zevaju, a onda se vrate kući pa lože iracionalnim pripite Srbe. Tek o prošlovekovnim nacošima ni ne vredi trošiti tastaturu.

Elem, danas, oktobra 2019.  da bi se dovezlo do manastira Svetog Save u Judeji, ide se do određene tačke, iz Jerusalima na jug prema Vitlejemu, pa od Vitlejema na istok, duboko unutar Judejske pustinje. Na samom obodu pustinje se nalazi palestinsko selo Ubadiyeh, (jevrejski Ovadija), što znači sluge Alahove. O kakvim slugama je reč? Radi se o vizantijskim kažnjenicima, prestupnicima zakona, koje su vizantijski državnici dovodili, umesto smrtne kazne, da zidaju manastire. Slično je uradio i naš Sava Nemanjić, i sa sobom je doveo oko 400 kažnjenika, prilikom svog drugog, i pokazalo se i poslednjeg dolaska u Svetu Zemlju, 1235. godine. Današnji Palestinci iz sela Ubadije su neuobičajeno svetle puti, često plavih očiju i šiljastih semitskih noseva. Oni znaju za svoju vizantijsku, romejsku povest, a kažu mi da u selu postoje još dve porodice koje su proistekle venčavanjem srpskih kažnjenika i lokalnih beduinki. Od sela Ubadije morate preći u minibuseve. Od sela nadalje nema signala mobilne telefonije, nema interneta i ruta nije zabeležena na Guglovim mapama, prosto stoga što se niko iz Gugleta nije odvažio da prođe tuda. Niko, osim moje Pesnikinje iz studentskih dana, i njene porodice religioznih Ortodoksnih Jevreja.

 

 



Komentari (60)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:56 04.10.2019

Elemtheless

Dok angeli spavaju, a ja se prešaltovao na monaški režim spavanja (4 sata dnevno, posle večere, od 20 do 24h), da ka'em sledstvujušča reminiscentivna opažanja, sada pošto je naše prisustvo na palestinskim teritorijama postalo i lično, kroz Nilino preseljenje iz grada u srce Judeje.

Јудејска пустиња

Daklena,
(Džarede, ako čitaš ovo, čitaj pažljivo),
oko proglašenja palestinske državnosti postoji poglavito nekoliko problema - da stavimo sada po strani naš i arapski radikalni nacionalizam (pretpostavimo da ćemo iskoreniti Hamas i Hezbolah vojno ako sami ne polože oružje, ne prihvate realnost koegzistencije i ne uključe se u mirovni proces; a naše kolonizatore - one koji nisu legalnim putem, poput Nilinog muža, kupili zemlju od Arapa; stavićemo izvan zakona). Prvi i poglaviti problem je bezbednosnog karaktera - dokle god postoji i najmanja pretnja od strane Arapskog Sveta po egzistenciju Izraela, IDF ne treba i ne može da se povlači iz Jordanske i Mrtvomorske doline (na slici).



Mi jesmo većinski naklonjeni bilateralnom odvajanju od Palestine. Da bi do toga došlo, Palestinci moraju da pristanu na demilitarizaciju - što znači, ništa katjuše, S-300-ke, dronovi i za'ebancije; lahko naoružanje, specijalne interventne snage za čuvanje reda i mira u novostvorenoj Palestini su okej. Abasova tražnja zamene IDF-a u Jordanskoj i Mrtvomorskoj dolini NATO-om je besmislena, pošto je IDF u korektnim odnosima sa NATO-om, neuporedivo bolje poznaje teren i uopšte, nema razloga niti može bilo ko to da radi bolje od IDF-a. Umesto toga, celokupna arapska izraelska zajednica (hrišćanska, sunitska, šiitska, druska, komunistička) može da se uključi u IDF-ov širok dijapazon vojne i civilne odbrane i da čuva istočnu granicu IsraPala (Paleel Israstine) od samih sebe.

Jerusalim će ostati otvoreni grad, duhovna prestonica sveta, formalnopravnopolitički glavni grad i izraelske i palestinske države, bez zidova koji idu kroz gradske četvrti (ako Palestina pokaže da je sposobna da eliminiše svoju agresivnost prema susedima, sve zidove će odneti kamioni isto tako kao što su ih i doneli). Stari Grad Jerusalima, sa Hristovim Grobom, Zapadnim Zidom (Zidom Plača) i El Haram El Šarifom će dobiti kulturnu autonomiju i biće administriran od strane verskih predstavnika sve tri monoteističke zajednice.

U Izraelu će ostati oko 2 miliona Palestinaca sa izraelskim državljanstvima (oko 20 % od ukupne populacije), a u Judeji i Samariji oko pola miliona Izraelaca (20 % od ukupne populacije). Svi palestinski građani koji su oštećeni za nekretnine 1948. i 1967. će biti isplaćeni po današnjoj vrednosti nekretnina i mogu da grade u novostvorenoj Državi Palestini do mile volje.

Novi jevrejski Hram će biti izgrađen u zapadnom delu grada, ne ugrožavajući stukture El Haram El Šarifa, Plemenitog Svetilišta Kupole nad Stenom i Al Akse.



Allāhu akbar to ye all (except from Krstich until he unbans, unconditionally and definitely, everyone everywhere)...



Ђа!
mariopan mariopan 21:13 04.10.2019

Re: Elemtheless

Krstiću, fašisto, odbanuj banovane ljude!






Ne mora, neka se sam igra, to mu je kazna, da nema drugare.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:16 08.10.2019

Re: Elemtheless

Ма-а, увек се нађе неки Геџа, сарађује и с партизанима и са фашистима...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:17 09.10.2019

Re: Elemtheless

Одбановала Крла. Не знам је л' само мене? Ил' и сву ђецу? Мариопанка*?

* Е, јуче сам прошао кроз цео северни Банат и мајкоџбину. Морам ти рећи да ми је пријатније да се враћам кроз Темишвар него кроз Пешту...
mariopan mariopan 08:31 04.10.2019

...

Svi ratovi i oružani sukobi su oduvek voďeni radi pljačke. Kako u stara vremena tako i danas. Samo treba izmisliti razlog koji će ljude naterati jedne na druge i tutnuti im oružje u ruke.

Boljitak sleduje samo pobednicima.

Priča o pravednoj nadoknadi, raspodeli teritorije ili resursa, ili istorijskog nasleđa, služi samo da jedna, jača strana dobije sve a druga da bude žedna prevedena preko vode. Oduvek je tako bilo.

Kada se "pravedna nadoknada" za imovinu isplati drugom ili trećem kolenu oštećenih to ne može da nadoknadi žrtve, uništene zivote i nepravdu.

Uvek sam za mir i dogovor, samo on mora svima doneti mir i u duši.

Kako to postići to je pitanje na koje nemam odgovor.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:36 04.10.2019

Re: ...

Ma jok, IDF baš sve sluša. Ja sam se iznenadio koliku čast su mi ukazali na jednom seminaru da sam sedeo i obedovao sa generalima i herojima ratova 1948., 1967., 1973., Rabinovog kampa i Druge Intifade. Znači nije ta neka priča tradicionalno kukavna srpska priča, "jaaao, jadni mi, đanice smušene", u suštini komunjarsko-tito antiIL čupri; nego baš ozbiljna priča poštovanja jer smo mi Srbi ne jednom ostavljali srce na terenu kada je bezbednost i sušta egzistencija Izra bila po sredi.
mariopan mariopan 18:57 04.10.2019

Re: ...

Srđan Fuchs
Ma jok, IDF baš sve sluša. Ja sam se iznenadio koliku čast su mi ukazali na jednom seminaru da sam sedeo i obedovao sa generalima i herojima ratova 1948., 1967., 1973., Rabinovog kampa i Druge Intifade. Znači nije ta neka priča tradicionalno kukavna srpska priča, "jaaao, jadni mi, đanice smušene", u suštini komunjarsko-tito antiIL čupri; nego baš ozbiljna priča poštovanja jer smo mi Srbi ne jednom ostavljali srce na terenu kada je bezbednost i sušta egzistencija Izra bila po sredi.

Nisam mislila na nas ni na vas konkretno nego uopšteno, ratovi su se do sada pokazali samo kao stedstvo da se jedna strana proglasi pobednikom i ono nosi sve, a druga gubitnikom i sve im se uzme, šta god se može, ustvari.

Ako je ovako kako kažeš onda u redu, bolje sto godiha mir nego jedan dan rata.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:44 04.10.2019

Re: ...

Баш је крајње време.
tasadebeli tasadebeli 09:19 04.10.2019

"Небо се отворилоооооо!!!" *

Срђане, јесте да ти и ја не говоримо од ономад када је неки курир јовица што преноси поруке да се сви јавимо Зурофу на рапорт хтео да мало буде Фрау Габријела на Блогу Б92, па раставио нас два другара к'о поп Ћиру и поп Спиру што су за вјеки вјеков раздвојили они поповски појаси различите боје који са стомака обавезно склизну ка грудима да буду ближе срцу, али допусти ми овде једну мрвицу хришћанске самилости и емпатије у виду једног савета.

Пиши, брате јудео-хришћански, мало разумљивије да бисмо и ми који похађамо наставу на Блогу Б92 по Индивидуалном Образовном Плану (ИОП) и сходно томе прилагођеном наставном програму могли да разумемо шта си хтео кас'ти, а не овако да после читања твојих текстова на сваком селфију с Блога Б92 испаднемо са албанским синдромом, тј. полуотвореним устима јербо ништа нисмо разумели шта си ти хтео рећи.



Мораш да прихватиш да нисмо сви ми овде анђели као што си ти па да говоримо и разумемо тај анђеоски језик.


Можда ћеш онда имати и више коментатора на својим постовима.









___________________________________________________________________________


* - copyright by Милојко Пантић, 24. априла 1991. на Маракани када смо сви мислили као и Дарко Панчев да "лопта иде преко прећке", али смо се преварили, па смо се онда сви заједно са Дејом Савићевићем захваљивали Аугенталеру као да је он лично Бог.

А мени тада од свих било највише жао Ефенберга јербо је једино тај у том Бајерише Гезелшафту и знао фудбал који је по дифолту, то сада већ знају и врапци на грани, курва као и сам живот.

Зато ти и пишем све ово.



П.С. - Леп ти је овај нови аватар. Кад је заказано растављање Панонског мора, па да кроз тај пролаз сви ми из Србије побегнемо у ЕУ? И то преко Мађарске, је л' те, у Орбановим двоколицама...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:43 04.10.2019

Re: "Небо се отворилоооооо!!!" *

Štada? Neko nas je posvađao? Nije zar? Nisam primetio. Primetio sam da mi ideš na živce kao moji rođeni burazeri iz Begea, nafurani salonski četnici, al' ne i da smo se posvađali.

Ko jebe komentatore... Ionako me smaraju. Šššalalamala. Ima par emocionalno i ovako matiš-smart ljudi koje pratim, a ovo, ideološko smaranje sa nazi altrajta ili od leftarda me smara. Tako da i bolje što se ne javljaju. Pričam sa ženom i decom, i sa komunom ovde u Judeji, a ne mogu sad s 500 ljudi da pričam. A i iskreno, od kada su mi ćale i burazer riknuli, boli me zaista iskreno uvo kome sam simpatičan a kome nisam, pa to neko kao kaže, pa 10 leftarda ili rajtarda to lajkuju. Jebeš njih. Jebeš fejk frendove. Pričam šta osećam, kroz racionalne filtere.
tasadebeli tasadebeli 20:35 04.10.2019

Re: "Небо се отворилоооооо!!!" *

.
Черевићан Черевићан 14:28 04.10.2019

nulla salus bello

kako li razrešiti izraelsko-palestinsko pitanje

крчкајуће стање на West Bank-у
свако своје тамо с'правом тражи,
(оно Правда јесте ....само једна)
те због тога борба и јест' вредна
macak.tosa031 macak.tosa031 18:36 04.10.2019

M'da!

Ko su banovani?

Što se tiče Izraelaca i Palestinaca - taj problem pravedno ne može da reši ni sam bog.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:45 04.10.2019

Re: M'da!

maksa83 maksa83 21:21 04.10.2019

Re: M'da!

Ko su banovani?

Brte ja mu samo rekao da su mu fore glupe i banovao me, a ti mu rekao da je pička prodana i - ništa.

Izgleda da je sa ovim tvojim u miru a sa ovim mojim nije.
angie01 angie01 22:39 04.10.2019

Re: M'da!

maksa83
Ko su banovani?

Brte ja mu samo rekao da su mu fore glupe i banovao me, a ti mu rekao da je pička prodana i - ništa.

Izgleda da je sa ovim tvojim u miru a sa ovim mojim nije.


ma u miru je on sa paznjom koju postize, ma kakva da je, jer mu pomazete da odrzi svoju "vaznost" za posao koji obavlja.
tasadebeli tasadebeli 23:19 04.10.2019

Re: M'da!

Брррртееее, на три блога осим Крлетовог причате о Крлету и бановању!

Чак и код Микелеа ни кривог ни дужног!

Сморио сам се к'о да гледам емисију Лее Киш.









aureus aureus 00:54 05.10.2019

Re: M'da!

macak.tosa031

Što se tiče Izraelaca i Palestinaca - taj problem pravedno ne može da reši ni sam bog.

Jednom sam dosta dobro i pravedno riješio taj problem, ali mi nije radio internet pa ga nisam poslao.
macak.tosa031 macak.tosa031 05:53 05.10.2019

Re: M'da!

maksa83
Ko su banovani?

Brte ja mu samo rekao da su mu fore glupe i banovao me, a ti mu rekao da je pička prodana i - ništa.

Izgleda da je sa ovim tvojim u miru a sa ovim mojim nije.

Da.
Ja sam to rekao na drugačiji način, obraćajući se vama blogerima - jer ja sa takvim govnima ne želim direktno da razmenim ni jednu reč - a niti jedan bajt.
Na tom blogu vidim da mu se neki blogeri obraćaju (i) direktno.
Da budem jasan - ti 'Krstići', to je ta gamad, ti izdanci svega najgoreg, što napada ono što je svakom društvu najvažnije - a to je moral.
Jebeš brutonacionalni dohodak, industrijski razvoj, tehnološki nivo i slične trice - u kojoj je izvrgnutio ruglu (i logici) čast, poštenje, vrednoća, iskrenost, ...
U suštini, čudi me da mnoštvo ljudi ne zna da je odnos između moralnih (pobrojanih i nepomenutih) karakteristika i nivoa razvijenosti bilo koga (normalnog) društva implikacija.
Dakle, osnova je moral.
A ne ekvivalencija, jer ne važi dvosmernost - nisu bogata društva postala moralna, nego obratno ... moralna se obogatila.
Društva u kojim je bitna čivija - i savetnik neko kao Krstić, su takva kakvo je naše - a smer kretanja je da 'idu u kurac'.
Mislim - obraćati se Krstiću sa ti je blasfemično, jer da bi se koristilo ti, mora da se ima makar zrno ličnosti.
Tome se može obraćati samo sa to.
aureus aureus 12:06 05.10.2019

Re: M'da!

macak.tosa031
što napada ono što je svakom društvu najvažnije, a to je moral.

Jebeš brutonacionalni dohodak, industrijski razvoj, tehnološki nivo i slične trice - u kojoj je izvrgnutio ruglu (i logici) čast, poštenje, vrednoća, iskrenost, ...
U suštini, čudi me da mnoštvo ljudi ne zna da je odnos između moralnih (pobrojanih i nepomenutih) karakteristika i nivoa razvijenosti bilo koga (normalnog) društva implikacija.
Dakle, osnova je moral.
A ne ekvivalencija, jer ne važi dvosmernost - nisu bogata društva postala moralna, nego obratno ... moralna se obogatila.

Mora se pohvaliti ovaj najnoviji Čarlijev napredak.
Rekao je nešto što ima smisla i još je to fino rekao.
Preporuka.
mikele9 mikele9 16:18 05.10.2019

Re: M'da!

Брррртееее, на три блога осим Крлетовог причате о Крлету и бановању!

Чак и код Микелеа ни кривог ни дужног!

Сморио сам се к'о да гледам емисију Лее Киш.

E baš me nasmeja bata Taso, pusti ih, kod mene mogu uvek o bilo čemu.
macak.tosa031 macak.tosa031 13:05 06.10.2019

Re: M'da!

aureus
macak.tosa031
što napada ono što je svakom društvu najvažnije, a to je moral.

Jebeš brutonacionalni dohodak, industrijski razvoj, tehnološki nivo i slične trice - u kojoj je izvrgnutio ruglu (i logici) čast, poštenje, vrednoća, iskrenost, ...
U suštini, čudi me da mnoštvo ljudi ne zna da je odnos između moralnih (pobrojanih i nepomenutih) karakteristika i nivoa razvijenosti bilo koga (normalnog) društva implikacija.
Dakle, osnova je moral.
A ne ekvivalencija, jer ne važi dvosmernost - nisu bogata društva postala moralna, nego obratno ... moralna se obogatila.

Mora se pohvaliti ovaj najnoviji Čarlijev napredak.
Rekao je nešto što ima smisla i još je to fino rekao.
Preporuka.

Alal ti kurac na komplimentu!
aureus aureus 13:23 06.10.2019

Re: M'da!

macak.tosa031
aureus

Mora se pohvaliti ovaj najnoviji Čarlijev napredak.
Rekao je nešto što ima smisla i još je to fino rekao.
Preporuka.

Alal ti kurac na komplimentu!

Eto ga, more, tebi, i gustiraj ga uz neki "katalizator", recimo, salatu sa paradajzom, lukom i paprikom.
tasadebeli tasadebeli 15:18 06.10.2019

Re: M'da!

aureus
macak.tosa031
aureus

Mora se pohvaliti ovaj najnoviji Čarlijev napredak.
Rekao je nešto što ima smisla i još je to fino rekao.
Preporuka.

Alal ti kurac na komplimentu!

Eto ga, more, tebi, i gustiraj ga uz neki "katalizator", recimo, salatu sa paradajzom, lukom i paprikom.




Јбт, вас двојица сте стварно отишли предалеко.

Прво ваљда свадба, па тек онда...





macak.tosa031 macak.tosa031 17:44 06.10.2019

Re: M'da!

aureus
macak.tosa031
aureus

Mora se pohvaliti ovaj najnoviji Čarlijev napredak.
Rekao je nešto što ima smisla i još je to fino rekao.
Preporuka.

Alal ti kurac na komplimentu!

Eto ga, more, tebi, i gustiraj ga uz neki "katalizator", recimo, salatu sa paradajzom, lukom i paprikom.

Jebote!
Strašno!
macak.tosa031 macak.tosa031 17:45 06.10.2019

Re: M'da!

tasadebeli
aureus
macak.tosa031
aureus

Mora se pohvaliti ovaj najnoviji Čarlijev napredak.
Rekao je nešto što ima smisla i još je to fino rekao.
Preporuka.

Alal ti kurac na komplimentu!

Eto ga, more, tebi, i gustiraj ga uz neki "katalizator", recimo, salatu sa paradajzom, lukom i paprikom.




Јбт, вас двојица сте стварно отишли предалеко.

Прво ваљда свадба, па тек онда...


Bogami Taso, kakvo je vreme došlo, neko bi mogao da bude jeben.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:08 06.10.2019

Re: M'da!

Сморио сам се к'о да гледам емисију Лее Киш.




Stvarno je ženo supersmor.
aureus aureus 23:05 06.10.2019

Re: M'da!

macak.tosa031
aureus
macak.tosa031
aureus

Mora se pohvaliti ovaj najnoviji Čarlijev napredak.
Rekao je nešto što ima smisla i još je to fino rekao.
Preporuka.

Alal ti kurac na komplimentu!

Eto ga, more, tebi, i gustiraj ga uz neki "katalizator", recimo, salatu sa paradajzom, lukom i paprikom.

Jebote!
Strašno!

Šta je strašno? Što sam preskočio krastavce i slaninicu? Nije namjerno!
Dobro, uzmi i krastavce i slaninicu.
tasadebeli tasadebeli 06:42 07.10.2019

Re: M'da!

macak.tosa031
tasadebeli
aureus
macak.tosa031
aureus

Mora se pohvaliti ovaj najnoviji Čarlijev napredak.
Rekao je nešto što ima smisla i još je to fino rekao.
Preporuka.

Alal ti kurac na komplimentu!

Eto ga, more, tebi, i gustiraj ga uz neki "katalizator", recimo, salatu sa paradajzom, lukom i paprikom.




Јбт, вас двојица сте стварно отишли предалеко.

Прво ваљда свадба, па тек онда...


Bogami Taso, kakvo je vreme došlo, neko bi mogao da bude jeben.



И биће, и биће...

Ко је још видео да после јебања нема оних који су јебали и оних који су јебени.

Само, да ти кажем то из искуства, после нема кајања.
tasadebeli tasadebeli 06:47 07.10.2019

Re: M'da!

Srđan Fuchs
Сморио сам се к'о да гледам емисију Лее Киш.




Stvarno je ženo supersmor.





Да се не китим туђим перјем, то су ми клинци у школи показали две фотке. На првој слици пучина плава спава, залазак сунца, пригушено плаветнило, оно Дучићево у мојој души мирно је и испод те слике пише "Слике с мора".


На другој фотки Леа Киш и испод пише: "Слике смора".
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:07 07.10.2019

Re: M'da!

da jeste, stvarno je neverovatno da je žena tako spektakularnog imena i prezimena takav smor
tasadebeli tasadebeli 23:10 07.10.2019

Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Ranije je Sirijske demokratske snage javile da su se američke snage povukle sa granice sa Turskom na severu Sirije, kršeći sporazume postignute sa kurdskim saveznicima. Turski predsednik Redžep Tajip Erdogan takođe je izjavio da američka vojska napušta teritorije na severu Sirije, gde Turska planira da izvede vojnu operaciju protiv kurdskih snaga.



Američki predsednik je dodao da će se Amerikanci boriti tamo gde će imati prednost i samo za pobedu.




Ironically, Trump’s abandonment of the Kurds comes just a month after he mentioned the possibility of signing some kind of a mutual defense pact with Israel.




Срђане?


Неки коментар?









Seba rebenan bavo, ax mirin dîsa heye, ax jî me, dûr be bese.
Seba, dayê. Seba keçîkan bavo bavo, seba lawîkan lê dayê. .
Seba rebena bavo bavo, e…., e(z) dîlerzîm seba rebena dayê.

Seba rebenan bavo, ax mirin dîsa heye, ax jî me, dûr be bese.
Seba rebenan bavo, ax mirin dîsa heye, ax jî me, dûr be bese.

Seba, dayê. Seba keçîkan bavo bavo, seba lawîkan lê dayê. .
Seba rebena bavo bavo, e…., e(z) dîlerzîm seban rebenan dayê.

Ax bavo dayê, ax gûrçîk li min nemaye, ax mirina birina çîbe, dûr be bese.
Ax bavo dayê, ax gûrçîk li min nemaye, ax mirina birina çîbe, dûr be bese.

Seba, dayê. Seba keçîkan bavo bavo, seba lawîkan lê dayê. .
Seba rebena bavo bavo, e, e(z) dîlerzîm, e(z) dilerzim seba rebena dayê.

Ax bavo dayê, ax sîbe li me nemaye, ax kûştina pistin ax çîbe dûr be bese....



(kurmanji)
nsarski nsarski 23:32 07.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?


Неки коментар?


Naravno!
Međunarodna situacija se intenzivira.


Ove godine je na Kanskom festivali prikazan čuveni film "Krunski svedok", mađarskog reditelja Petera Bača. Film je snimljen pre 50 godina, bio u bunkeru godinama, prikazan 80-ih, i ovo danas je necenzurisana, kompletna verzija.

Film je, zapravo, smešno tragičan. Glavni junak komrad Pelikan ima mrlju u biografiji jer je, dok su drugi gladovali, on u podrumu svoje seoske kuće zaklao svinju kako bi njegova porodica preživela zimu. To je tada bio greh pred komunističkim vlastima. Ceo film se dalje odvija oko tog greha, ali Pelikana puštaju kući i, u zavisnosti od političke situacije, pomalo i uhapse s primedbom "međunarodna situacija se intenzivira"

Evo ga trailer za Kansku verziju. Obratiti pažnju na 50sec.



P.S. Nego, kad smo već kod bunkera, zna li neko da li će ikada bunkerisana verzija filma "Seobe" biti predstavljena javnosti? Nije valjda da je i danas SUBNOR na vlasti u ovoj zemlji?
tasadebeli tasadebeli 23:41 07.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

nsarski

Naravno!
Međunarodna situacija se intenzivira.




Сећам се тог филма.

(Тог филма сам се сетио и када сам слушао једног нашег таксисту који ме је возио по Београду деведесетих, па ми се жалио: "Брате, јебе ме презиме! Кад год је нека рација у граду, дођу ми на кућу и покупе ме. Изгубим од посла онолико док ме они после 48 сати пусте из мардеља!" Ја погледам таблицу са именом и презименом, а тамо пише Ашанин.)

Него, ја питам Срђана како он то види из одатле, из Израела.

Ми смо далеко, а ове кинеске наочаре за даљину које сам купио на пијаци ниш' не ваљају, па реко' да ми он каже јербо је близО и боље види ствари него ми из одавде.
nsarski nsarski 23:48 07.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Сећам се тог филма.


Film je maestralan i nije loše da ga svako malo odgledaš celog, da obnoviš utisak, da ne zaboraviš.


Nego, ja tebe da pitam. Sutra se dodeljuje Nobelova nagrada iz fizike. Imaš li neku sugestiju ko bi mogao da je dobije?
Ako ne, imaš li ideju za Nobela iz književnosti (dodeljuje se u četvrtak)?


Atomski mrav Atomski mrav 00:08 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Nego, ja tebe da pitam. Sutra se dodeljuje Nobelova nagrada iz fizike. Imaš li neku sugestiju ko bi mogao da je dobije?


Cenim da je najveći hit ove godine bila prva fotografija crne rupe... e sad, da li je to suviše "taze" za Nobelov komitet i kome bi zapravo Nobelova nagrada bila uručena s obzirom na masu ljudi koji su radili na tom projektu - to ne znam.

S druge strane, ako Guglova objava o "quantum supremacy" ima iole smisla, to bi takođe mogao biti materijal za Nobela, doduše možda i to tek dogodine...
Atomski mrav Atomski mrav 00:12 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Ako ne, imaš li ideju za Nobela iz književnosti (dodeljuje se u četvrtak)?


Guram se i ovde ispred Tase ali ko mu je kriv kad spava. Prošle godine valjda nije dodeljena Nobelova nagrada za književnost zbog skandala koji su pratili rad Nobelovog komiteta pa će, čini mi se, ove godine biti dodeljene dve nagrade. Ako Murakami sad ne dobije Nobelovu nagradu, neće nikad!
nsarski nsarski 00:17 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Cenim da je najveći hit ove godine bila prva fotografija crne rupe... e sad, da li je to suviše "taze" za Nobelov komitet i kome bi zapravo Nobelova nagrada bila uručena s obzirom na masu ljudi koji su radili na tom projektu - to ne znam.


Složio bih se s tobom. Međutim, i detekcija gravitacionih talasa je ekperimentalni poduhvat sličnih dimenzija, pa su opet nagradu dodelili. Tako da je tvoj hint prilično realan.
nsarski nsarski 00:21 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Ako Murakami sad ne dobije Nobelovu nagradu, neće nikad!


Jedna mogućnost. Druga je, po mom mišljenju, Ian McEwan.

Osim ako opet ne proradi švedska politička korektnost i dodele nagradu nekom anonimnom borcu za političku korektnost. U to ime Anouk

tasadebeli tasadebeli 01:18 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

nsarski
Сећам се тог филма.


Film je maestralan i nije loše da ga svako malo odgledaš celog, da obnoviš utisak, da ne zaboraviš.


Nego, ja tebe da pitam. Sutra se dodeljuje Nobelova nagrada iz fizike. Imaš li neku sugestiju ko bi mogao da je dobije?
Ako ne, imaš li ideju za Nobela iz književnosti (dodeljuje se u četvrtak)?






Нисам пратио ситуацију ни на једном ни на другом пољу, па не бих знао ништа да ти кажем по том питању.


(Мени ионако тај Нобел прајз постао к'о холивудски Оскар, не буди увређен ни ти ни било ко други том мојом емоцијом. Одустао сам од праћења у потпуности од ономад када је Цимерман добио Нобела за поезију.)









Извини. Ово је био један од ретких филмова од заиста много њих које сам гледао који ми је променио живот. Попут оног нашег домаћег кратког филма Маљ о којем смо ти и ја већ причали.



После тога су ми сви ти оскари, нобели, итд. постали заиста бесмислени.


Пратио сам их после крајичком ока, али од пре неког времена ни то. Чак ни Нобела за књижевност као што ти рекох.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:27 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Срђос се пакује, купује манго и авокадо жени и неке чоколадице малишанима.

Ништа, наши су забринути а браћа Курди уплашени. Међутим, много института за друштвене студије је од почетка Трампове власти упозоравало је Трамп превртљив, непредвидљив и непоуздан и да се не бацају све карте на савезништво с њим. Човјече, па код њега ни сарадници у Администрацији не знају хоће ли дочекати сутрашњи дан на послу. Како год, нашу шорку са Шијама може само Путин да спречи, а питање је да ли то жели - ипак и он може да тестира ново наоружање тамо. Ми смо у коректним односима са браћом Русима, ево баш сам јуче остварио неке биз-контакте у срцу Јерусалима с њима... Интересантно да Цахал има боље мишљење о проспекту сарадње с Батјушком нег' с Daddy-jeм - први је поузданији, реалполитичнији; док је потоњи ексцентрична лујка.

PSt. Opet, neće ni Rusi baš kačenje s nama, ipak imaju oko pola miliona ljudi kod nas, lojalnih Putinu (ali i Izraelu) i oko 10 milijardi dolara nekretnina (crkve, manastire, ljudstvo) i investicija.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:49 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?



Руја код нас, у срцу града. Светотројицки храм у срцу Јерусалима. Руја хоће да ради равноправно Америма. То је све, и Израел то конта. Готово је доба униполаризације; односно ово је почетак његовог краја. Али, то је процес, и то почетак процеса, не ни средина ни крај. Још увек је ту Америка најјачи играч, и није ни близу нокдауна какав привид стварају српски режимски медији.
tasadebeli tasadebeli 05:51 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Srđan Fuchs

а браћа Курди уплашени



Разумљиво.


neće ni Rusi baš kačenje s nama



Са вама у вама не. Бесмислено и никоме потребно.

Са вама ван вас?

То је већ други падеж.

И нису ту само Руси.

Да су само Руси, ни по јада.

Има ту још играча. Свијет на само две поле одавно није у оптицају.

Видећемо шта ће бити даље.

Ово сам те питао и због наравоученија из дате ситуације и за нас Балканце (наравно, са свим нашим посебностима), а не само због вас Мидлишћана јербо му Балкан и Мидлист некако дођу к'о двојајчани близанци како нам је то историја до сада показала.

(Сећаш се, рекох ти шта је рекла моја сестра '91. када се СФРЈ распадала и почињао грађански рат:"Е, сад смо најебали! Бићемо к'о Блиски исток следећих 50 година!" )


'Ајд, све најбоље и вама тамо и вама/нама овде.

Да је лако и безазлено, није. Ал' што каже онај мој другар Грк са атинског универзитета када причамо о овим стварима:


"Ви вил сурвајв. Ви олвејз ду. Енд соу ит гоуз фор таузендс јирз. Ју ноу вот ај мин."




Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:03 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

pa znam, ali ne treba bacati sve karte na jednog igrača, jer može da nam se desi da nas Batjuška pusti niz vodu, kao Daddy Kurde×

×ja se ionako predstavljam kao Kurdi:

- Ћао. Ја сам Леа, како се зовеш?
- Срђан, Срки, Сркс.
- Како, Серђуан, Ксеркс?!
- Ок.
- А, одакле си?
- Из Србије.
- Иер из зис, Сибирија?!
- Србија!
- Сирија!
- Јес, Курдистан!
- Уеаууу, ај хав невр мет самуан фром зе Курдистан. Вуд ју лајк то кис?
- Оке...×

× Шта ћеш, треба земљу представљати...


Post. btw, "s nama izvan nas", zavisi o čemu pričaš - ako je reč o pokrštenim i asimilovanim Jevrejima koji šljakaju za Korporacije a ne za Izrael (Olbrajt, Soros...), to nije "nas". Ako misliš na obične Jevreje u Dijaspori, lojalne Izraelu - svaki napad na njih će biti tretiran kao napad na nas zapravo.
tasadebeli tasadebeli 06:09 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Srđan Fuchs

pa znam, ali ne treba bacati sve karte na jednog igrača, jer može da nam se desi da nas Batjuška pusti niz vodu, kao Daddy Kurde×



Наравно! Управо тако!

И после се неки овде питају зашто Вучић добија орден Светог Саве.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:22 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Па-а, Вучко је ојачао лојалност Службе себи, па је сад: "Есими добар? Мора' будеш добар да не пустим сада траке "ка'цам млађан ловац био јааа.." "
macak.tosa031 macak.tosa031 07:39 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Srđan Fuchs
pa znam, ali ne treba bacati sve karte na jednog igrača, jer može da nam se desi da nas Batjuška pusti niz vodu, kao Daddy Kurde×

×ja se ionako predstavljam kao Kurdi:

- Ћао. Ја сам Леа, како се зовеш?
- Срђан, Срки, Сркс.
- Како, Серђуан, Ксеркс?!
- Ок.
- А, одакле си?
- Из Србије.
- Иер из зис, Сибирија?!
- Србија!
- Сирија!
- Јес, Курдистан!
- Уеаууу, ај хав невр мет самуан фром зе Курдистан. Вуд ју лајк то кис?
- Оке...×

× Шта ћеш, треба земљу представљати...


Post. btw, "s nama izvan nas", zavisi o čemu pričaš - ako je reč o pokrštenim i asimilovanim Jevrejima koji šljakaju za Korporacije a ne za Izrael (Olbrajt, Soros...), to nije "nas". Ako misliš na obične Jevreje u Dijaspori, lojalne Izraelu - svaki napad na njih će biti tretiran kao napad na nas zapravo.

Molim dešifrovanje tvojih komentara!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:48 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Isto kao i Lemi Dodik - ovamo je najveća pravoslavčina koju je svijet ikada video, a onamo bi bilo kog popa/bogoslova/episkopa pustio niz vodu kao sirotog Davida kada bi se samo usudio da se suprotstavi neko ozbiljnije... Sve je to SSOJ school of thought, moj druže beogradski...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:53 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

macak.tosa031
Srđan Fuchs
pa znam, ali ne treba bacati sve karte na jednog igrača, jer može da nam se desi da nas Batjuška pusti niz vodu, kao Daddy Kurde×

×ja se ionako predstavljam kao Kurdi:

- Ћао. Ја сам Леа, како се зовеш?
- Срђан, Срки, Сркс.
- Како, Серђуан, Ксеркс?!
- Ок.
- А, одакле си?
- Из Србије.
- Иер из зис, Сибирија?!
- Србија!
- Сирија!
- Јес, Курдистан!
- Уеаууу, ај хав невр мет самуан фром зе Курдистан. Вуд ју лајк то кис?
- Оке...×

× Шта ћеш, треба земљу представљати...


Post. btw, "s nama izvan nas", zavisi o čemu pričaš - ako je reč o pokrštenim i asimilovanim Jevrejima koji šljakaju za Korporacije a ne za Izrael (Olbrajt, Soros...), to nije "nas". Ako misliš na obične Jevreje u Dijaspori, lojalne Izraelu - svaki napad na njih će biti tretiran kao napad na nas zapravo.

Molim dešifrovanje tvojih komentara!


Kada počneš da smanjuješ količinu teks'a u kvotovima !


tasadebeli tasadebeli 19:30 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Srđan Fuchs


Готово је доба униполаризације;



Али није ни биполаризација. Више је некако мулти. Заузимају се позиције за 21. век

И није близу краја. И јесте најјачи играч.

Нешто као Стари Рим у доба Марка Аурелија (апроксимативно узевши). Није више Август, али је далеко још увек од Ромула Августа.




tasadebeli tasadebeli 19:37 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Srđan Fuchs
Па-а, Вучко је ојачао лојалност Службе себи, па је сад: "Есими добар? Мора' будеш добар да не пустим сада траке "ка'цам млађан ловац био јааа.." "



Хебига.

То је нама наша борба дала
да имамо Макијавелија за Маршала.

( "Шта фали Макијавелију" - Ђинђић окупљеним студентима непосредно после 5. октобра 2000. Сјебаше га ти исти с којима је хтео тако да се игра Не љути се, човече.)
tasadebeli tasadebeli 19:44 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Srđan Fuchs

Post. btw, "s nama izvan nas", zavisi o čemu pričaš - ako je reč o pokrštenim i asimilovanim Jevrejima koji šljakaju za Korporacije a ne za Izrael (Olbrajt, Soros...), to nije "nas". Ako misliš na obične Jevreje u Dijaspori, lojalne Izraelu - svaki napad na njih će biti tretiran kao napad na nas zapravo.



Мислио сам на Израел. Државу Израел.
nsarski nsarski 20:08 08.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Atomski mrav
Ako ne, imaš li ideju za Nobela iz književnosti (dodeljuje se u četvrtak)?


Guram se i ovde ispred Tase ali ko mu je kriv kad spava. Prošle godine valjda nije dodeljena Nobelova nagrada za književnost zbog skandala koji su pratili rad Nobelovog komiteta pa će, čini mi se, ove godine biti dodeljene dve nagrade. Ako Murakami sad ne dobije Nobelovu nagradu, neće nikad!


Boga mi dobro si pogodio. Švedi se zalepili za špekulativne teorije o kosmologiji pa ne puštaju (Ih, što su ovi Šveđani fantazija, brate!).
U četvrtak drugi deo....stay tuned.
Atomski mrav Atomski mrav 00:14 09.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Boga mi dobro si pogodio. Švedi se zalepili za špekulativne teorije o kosmologiji pa ne puštaju (Ih, što su ovi Šveđani fantazija, brate!).
U četvrtak drugi deo....stay tuned.


To je samo pola nagrade, drugu polovinu dele dvojica naučnika za "pronalaženje prve egzoplanete u orbiti oko 'suncolike' zvezde". Ta planeta je pronađena pre četvrt veka! Baš sam danas čitao o tome u tekstu o teoriji da je mistična "Planeta 9" Sunčevog sistema zapravo primordijalna crna rupa.

Murakami ipak ima šanse, Norveška šuma je izdata pre više od 30 godina...
nsarski nsarski 15:32 10.10.2019

Re: Пропулзијом Фуксовог блога до илуминације?

Murakami ipak ima šanse, Norveška šuma je izdata pre više od 30 godina...


I ti i ja smo mašili. Peter Handke. To je za mene neočekivano, iz političkih a ne umetničkih razloga.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:05 08.10.2019

Zipa ovo, Tassos

* hfala ti na promidžbenosti moje teme, Taske, pajz ovo - naši iz Zegea
tasadebeli tasadebeli 19:42 08.10.2019

Re: Zipa ovo, Tassos

Srđan Fuchs
* hfala ti na promidžbenosti moje teme,



Нема на чему.


Taske, pajz ovo - naši iz Zegea


Познавао сам до сада неколико Косановића у свом животу. Сви су били неки поштени људи. Прво према себи, а онда и према другима. Са последично високо развијеном свешћу и савешћу.

Изгледа да им овај Сашица није у роду.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:04 09.10.2019

Re: Zipa ovo, Tassos

Zašto misliš? Zato što negira 700K-1,4G? Šta si ti, upao u čupri s JUL-om? Pazi, ne može te čovek kriviti, jer je i Država Izrael upala u tu čupri. Da li bi ti bilo lakše kada bih ti rekao da su svi Srbi krivi zato što su nas pičke Stojadinović, Nedić, Ljotić i Prokić prodali? Nije. Al' nije ni bilo 700K-1,4M. Ne znam šta tu nije jasno? Dajemo metke u mašinke U dijabolama (IL + Vučić).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:59 09.10.2019

Re: Zipa ovo, Tassos

Таске, овде је број стварних жртава, остало је ратовање/јаранисање српске и хрватске Службе, и затупљивање вас раје*.

*Обрати пажњу ко је од ЈУ народа највише страдао. Нема мере. Можете сада ви салонски четници и комијтети да кењате шта год хоћете. Поносан сам да сам изданак тог народа у нашој земљи. Нестајући, редак, али ипак...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:52 10.10.2019

Re: Zipa ovo, Tassos

Друго нешто, не мили ми се да се вијам по политичким блоговима, оно, bad energy, то БГ-десно разочаравање у сународнике јер не свирају у исту струну ми је - па не знам, онако мало . Прво, every person matters, свуда, свагда. Основна црта сваког слободољубља је да је свака личност важна. Важно је шта мисли и онај у Загребу и онај Призрену, down under, ил' the way across the Ocean. Београд је створио, са годинама битке за превласт између ових и оних, једно непријатно стање да је онај који није на линији мојих схватања је неважан, за игнорисати. Чак, по мени, деф-ја сваког фашизма је постала оно у којој мери си спреман да згазиш по другом љ-бићу зарад сопствене идеје. Дакле, небитно да ли си социополитејо-економски лево или десно - ако си спреман да згазиш, из било ког разлога, фашиста си.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana