Gost autor| IT

Šta je TPP i da li se maže na `leba?

uros_vozdovac RSS / 11.10.2015. u 19:16
Gost autor grmfrm


TPP - Trans Pacific Partnership je sporazum o slobodnoj trgovini između SAD i drugih brojnih nacija lociranih oko Pacifika. Ako se usvoji, on će uticati na sve, od poreske polise do zaštite intelektualne svojine.


Ovakvi sporazumi nisu novost, i razne države imaju ovakve i slične sporazume svuda na svetu. Ne, ono što je ovde privuko pažnju javnosti je sto je pisan u tajnosti, i o njemu se i u tajnosti pregovara već duže vreme. Druga bitna stvar je što sadrži neke odredbe koje zadiru u sam suverenitet država potpisnica. Pa hajde da vidimo o ćemu je reč.

Koje su prednosti sporazuma TPP - Slobodna trgovina je dobra u određenim situacijama ali trgovina između nacija dozvoljava svakoj zemlji da specijalizuje proizvodnju onoga gde ima komparativnu prednost. Primer koji se navodi je Japan, koji ima visoke takse za svinjsku industriju. Kada u Japanu potpišu TPP, ove takse se brišu što će omogućiti recimo konkurentima iz SAD da uđu na ovo tržište - pri tom TPP dodaje nove zakone zaštite intelektualne svojine koji štite izvornog vlasnika iste, pa tako konkurenti iz Japana ne smeju da koriste istu tehnologiju kao kompanije iz druge zemlje.

A koji su nedostaci TPP-a – Postoji mogućnost da TPP duboko podrije poslovni ambijent države potpisnice. Po delovima TPP dokumenta koji su iscureli u javnost, korporacije praktično mogu da tuže državu, jednu ili više, ako posegnu za zakonima o zaštiti okoline koji bi štetili poslovanju tih korproracija. U suštini, TPP osigurava pravnu sigurnost na svetskom nivou, da je profit koji biznis pravi bitniji od zdravlja planete. Najdrakonskiji deo TPP-a se odnosi na zaštitu autoskih prava i intelektualne svojine. Prema njemu predviđene su rigorozne kazne za povredu patenta i neovlašćeno korišćenje tuđeg dela.
Ali TPP se ne zaustavlja tu već se povredom intelektualne svojine smatra i ako se izvrši neovlašćena izmena autorskog dela ili patenta, za šta se takođe predviđaju nemilosrdne kazne. Ovde se, na primer, može navesti ako napravite neku modifikaciju za aplikaciju ili sam operativni sistem, a najčešći primer su modovi za igre na kompjuteru. Iz ugla harvera to bi bila izmena nekog dela mašine ili uređaja. Dalje možete već i sami da predpostavite koje bi bile posledice.

Sporazumi o slobodnoj trgovini postoje odavno. Ono što je problem kod TPP-a je što dozvoljava korporacijama i velikom biznisu da manipuliše tržištem, akcijama, hartijama od vrednosti i valutom kako im odgovara, bez zakonskih posledica, jer sa TPP biznis je iznad zakona i Ustava jedne države. Ne samo to, nego dozvoljava kompanijama da se kreću kroz svet kako žele. Ako se negde u nekoj zemlji povise porezi, kompanija jednostavno može da ode, bez pravnih posledica, ostavljajući hiljade ljudi bez posla i samim tim manje profita za državu.

Kao jedan od primera onih koji su protiv ovakvih sporazma, sa pravom, dat je primer Australije koja ima sličan sporazum sa Hong Kongom. Tamo je bio donet zakon o obavezi jasnog pakovanja cigareta, koji se ne bi reklamirao deci. Duvanske kompanije su potom tužile Australiju, po osnovu tog sporazuma, i ona je bila primorana da povuče zakon. Dakle, Australija se odrekla svoje suverenosti pod pritiskom mega kompanija.

Jedan od glavnih problema sa TPP je što omogućava velikim medijskim kompanijama da nam ograničavaju kako i kada ćemo moći da pristupamo našim slikama i video klipovima kao i njhovim uslugama (cloud computing je samo početak), zatim omogućava nova pravila koja bi prisillila provajdera da nadgleda online aktivnost korisnika, kao i mogućnost da velike korporacije mogu da ugase bilo koji web sajt, i uklone sadržaj istog ako im ne odgovara. Nadalje mogu naterati vašeg provajdera da preda vaše private podatke medijskim korporacijama bez predhodnog odobrenja i zaštite bilo koje vrste.

Pored TPP u izradi je TIPP namenjen Evropskoj Uniji i na kraju Srbiji. Srbija je već na svoju štetu potpisala SSP a verovatno će biti naterana da potpiše i ovaj “bilateralni sporazum” čime uopšte više neće biti važno koje zakone imamo.

 Evo nekoliko linkova za dalje informisanje
http://stopthetrap.net/
https://www.eff.org/issues/tpp

Strip koji odlično objašnjava ozbljnost situacije
http://economixcomix.com/home/tpp/

Atačmenti

Tagovi



Komentari (326)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tadejus tadejus 10:27 13.10.2015

Re: ah

naginata_83
stočni fond pada od 2008. godine konstantno, ne od početka sankcija prema Rusiji..uvoz mlijeka u Srbiju već jeste izuzet iz režima slobodne trgovine (opterećen je prelevmanima)..

Dakle od potpisivanje SSP.Zar nije Srbija nije tek u junu ove godine uvela prelevmane a iz toga izuzela mleko u prahu koje i jeste najveci deo uvoza iz EU?Inace ne tvrdim da je SSP glavni problem. Ovde su ocigledno krivi nasi idioti kojima su interesi sopstvenih gradjana poslednja rupa na svirali.


dakle od početka krize..
naravno da ssp nije glavni problem..
kompletna poljoprivredna proizvodnja od početka je ssp-om izuzeta iz slobodne trgovine..
mjere (kvote, prelevmani, parcijalne zabrane uvoza i izvoza se mijeanjaju iz sezone u sezonu prema potrebi)..
cijela agrarna politika potpuno je fucked up (da se slikovito izrazim) a odraz toga je i strahovito osciliranje cijena hrane (od primarne poljop proizvodnje do finalnih proizvoda)..
toga u uređenim društvima nema (ali su i cijene više)..
to pravi i druge probleme osim proizvođačima..
između ostalog razlog je i visokih kamatnik stopa..
a rješenje problema agragrne politike se ne nazire (osim rješenja koje će se nametnuti eventuanim ulaskom u uniju..
tadejus tadejus 10:29 13.10.2015

Re: ah

predatortz

htela je, ali joj opraštam...žene, obično, muškarce povezuju sa konjima ili bikovima.fetiš neki, jebem li ga?


kako ja htjela? ja sam samo rekla da bi neki zlobni jezici mogli da kažu.. nisam ja, sačuvaj bože..

nego konj, bik... kehm daaaaaaaa.. meni bi prije na pamet pao vo ali dobro de sad da ne zakeram..
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:30 13.10.2015

Re: ah

predatortz


htela je, ali joj opraštam...
žene, obično, muškarce povezuju sa konjima ili bikovima.
fetiš neki, jebem li ga?


Meni često kažu: "stoko jedna" ne precizirajući :)
freehand freehand 10:32 13.10.2015

Re: ah

Inace ne tvrdim da je SSP glavni problem. Ovde su ocigledno krivi nasi idioti kojima su interesi sopstvenih gradjana poslednja rupa na svirali.

Mislim da grešiš. U svakoj od vlada Srbije, uključujući i one Miloševićeve bilo je korumpiranih i "delegiranih" igrača. No nijedna vlada nije bila klasična dron-vlada, pa ni ova Vučićeva. To što se lumen u sve zaleće otkrivajući sve nova čuda, od pada Zida do Maksa Vebera pa se i sa dušom kockao pre tri-četiri godine misleći - "pametniji sam ja, prejebaću ja njih samo da se dočepam vlasti" - ne znači da je tuđ igrač. Dapače, mislim da je već uvideo na kakvoj su vatri goreli i Đinđić i Tadić (Koštunica je tu bio izuzetak, tvrd i beskompromisan)u svojim prozapadnim i proevropskim stremljenjima suočeni sa zahtevom da se klekne i poljubi koleno, te odrekne sopstvene suverenosti.
Pre možda dve godine rekoh da to isto čeka i Vučića, i da ni on nema izbora. Sem da se odupre.
tadejus tadejus 10:35 13.10.2015

Re: ah

uros_vozdovac

Meni često kažu: "stoko jedna" ne precizirajući :)


priznaj da i ti odmah pomisliš "bik, hm, da, što da ne, nije loše.. bolje bi bilo lav ali može i bik".. a ona zapravo misli "volino"
predatortz predatortz 10:37 13.10.2015

Re: ah

tadejus
uros_vozdovac

Meni često kažu: "stoko jedna" ne precizirajući :)


priznaj da i ti odmah pomisliš "bik, hm, da, što da ne, nije loše.. bolje bi bilo lav ali može i bik".. a ona zapravo misli "volino"


Vremenom se, kod nas muških, razvije odbrambeni mehanizam tipa

koga briga šta ona misli, uvek ima onih sa lepšim vimenom....
naginata_83 naginata_83 10:38 13.10.2015

Re: ah

dakle od početka krize..
naravno da ssp nije glavni problem..
kompletna poljoprivredna proizvodnja od početka je ssp-om izuzeta iz slobodne trgovine..
mjere (kvote, prelevmani, parcijalne zabrane uvoza i izvoza se mijeanjaju iz sezone u sezonu prema potrebi)..


Mislim da kriza ovde ne moze biti glavni uzrok jer je nasa stocna proizvodnja podmirivala najvecim delom domace i regionalno trziste a potraznja je (pretpostavljam) stabilna jer jednostavno tako se hranimo. SSP mozda nije problem jer smo mogli traziti izuzece ali ocigledno je da nismo. Problem je izgleda najvecim delom u uvoznickom lobiju i nasim vlastima. EU jeste napravila poremecaj cena mleka i mlecnih proizvoda svojim interventnim otkupom otkako je izvoz u Rusiju stao.
tadejus tadejus 10:43 13.10.2015

Re: ah

naginata_83
dakle od početka krize..naravno da ssp nije glavni problem..kompletna poljoprivredna proizvodnja od početka je ssp-om izuzeta iz slobodne trgovine..mjere (kvote, prelevmani, parcijalne zabrane uvoza i izvoza se mijeanjaju iz sezone u sezonu prema potrebi)..


Mislim da kriza ovde ne moze biti glavni uzrok jer je nasa stocna proizvodnja podmirivala najvecim delom domace i regionalno trziste a potraznja je (pretpostavljam) stabilna jer jednostavno tako se hranimo. SSP mozda nije problem jer smo mogli traziti izuzece ali ocigledno je da nismo. Problem je izgleda najvecim delom u uvoznickom lobiju i nasim vlastima. EU jeste napravila poremecaj cena mleka i mlecnih proizvoda svojim interventnim otkupom otkako je izvoz u Rusiju stao.


pa ti možeš da misliš šta hoćeš ali te činjenice demantuju..
maloprodaja je u Srbiji u konastntnom padu od početka krize..
posebno su u padu sve robe koje imaju supstitut (a mlijeko i meso su na toj listi)..
tako se hranimo kako možemo da se hranimo i nikako drugačije..
očigledno je da je i mlijeko na listi proizvoda koji su izuzeti iz liberalizaije jer drugačije ne bismo mogli postaviti prelevmane..
Rusija tu nije faktor..
a ni uvoznički lobi jer bogu hvala mlijeko ipak pijemo domaće..
i dalje te ne bih zamarala činjenicama
tadejus tadejus 10:49 13.10.2015

Re: ah

predatortz

a ona zapravo misli "volino"

Vremenom se, kod nas muških, razvije odbrambeni mehanizam tipakoga briga šta ona misli, uvek ima onih sa lepšim vimenom....


u to ime poučan vic

sjede bikovi na brdu i gledaju krave kako pasu u dolini..
kaže najmlađi, ajmo se sjurit dole i sve ih pojebat

mladi bik će na to, može, ali nećemo sve, malo ćemo probrat..

sredovječni je mudriji, ma šta ćemo ić, doće one same

a najstariji, bježmo, eto ih!

Milan Novković Milan Novković 10:50 13.10.2015

Re: ah

i dalje te ne bih zamarala

I ja mislim da je tako najbolje. Kako za Naginatu i ostale blogere tako i za tebe - puknuće ti glava od makroekonomije i veza između mleka, kursa dinara, monopola, korumpiranosti, politike, kukuruza i ostalog.

Možda još samo da objasniš, da ne guglujemo nas sad na desetine hiljada čitalaca, kako je mleko luksuz u razvijenim evropskim zemljama pa onda slobodno uzmi predah.
predatortz predatortz 10:50 13.10.2015

Re: ah


sredovječni je mudriji, ma šta ćemo ić, doće one same


vidiš, što ti je prednost naših godina!
naginata_83 naginata_83 10:51 13.10.2015

Re: ah

Pre možda dve godine rekoh da to isto čeka i Vučića, i da ni on nema izbora. Sem da se odupre.

Mozda.. ne znam. Problem je sto zaista nije svejedno ko pregovara i kako pregovara. Nisam sigurna da ova nasa drzava uopste ima ikakav strategijski plan i da postoji neki jasno definisan set nacionalnih interesa kao i shvatanje kako oni jedan drugi dopunjuju, gde se sukobljavaju, od koga zavise, koje su prepreke, rizici i slicno kako bi se sa tim nosilo na neki sistematican nacin. Ja ne mogu da zamislim tim koji predvodi Vucic ili ona cica zaduzena za evropske integracije koji se ovim pitanjima smisleno bavi. Mozda tu ima strucnih i pametnih pojedinaca ali od soliranja u ovakvim pitanjima nema nista.

Gore si dobro obradio temu pregovora. Ne treba nista blanko prihvatati ali isto tako mozes pregovarati samo onda kada ti se prilika za to otvori. Mi kada se pregovara samo stikliramo, sve je lako cemo, a kada stignu posledice onda kuknjava. Otkud sad pa to. Evo i ovo sto Tadejus pise. Ako smo stvarno mogli stititi svoj stocni fond od slobodnog uvoza iz EU a to 7 godina nismo cinili ni na koji nacin, onda su nase vlasti ili idioti ili korumpirani a verovatnije oba - korumpirani idioti
freehand freehand 10:58 13.10.2015

Re: ah

Problem je sto zaista nije svejedno ko pregovara i kako pregovara. Nisam sigurna da ova nasa drzava uopste ima ikakav strategijski plan i da postoji neki jasno definisan set nacionalnih interesa kao i shvatanje kako oni jedan drugi dopunjuju, gde se sukobljavaju, od koga zavise, koje su prepreke, rizici i slicno kako bi se sa tim nosilo na neki sistematican nacin. Ja ne mogu da zamislim tim koji predvodi Vucic ili ona cica zaduzena za evropske integracije koji se ovim pitanjima smisleno bavi. Mozda tu ima strucnih i pametnih pojedinaca ali od soliranja u ovakvim pitanjima nema nista.

Ovde se nema šta dodati sem da u odsudnom času, kad i ako do njega dođe - neće imati kud. Izbor će im biti nikakav.
Ako smo stvarno mogli stititi svoj stocni fond od slobodnog uvoza iz EU a to 7 godina nismo cinili ni na koji nacin, onda su nase vlasti ili idioti ili korumpirani a verovatnije oba - korumpirani idioti

Ja mislim da mi ne znamo čime se maše u pozadini, mimo kamera - a mislim da se malo više maše tojagom a malo manje sićom za korupciju pojedinaca. Krupni igrači plaćaju samo kad moraju, i ne vole da krune profit.
tadejus tadejus 10:59 13.10.2015

Re: ah

Milan Novković
i dalje te ne bih zamaralaI ja mislim da je tako najbolje. Kako za Naginatu i ostale blogere tako i za tebe - puknuće ti glava od makroekonomije i veza između mleka, kursa dinara, monopola, korumpiranosti, politike, kukuruza i ostalog.Možda još samo da objasniš, da ne guglujemo nas sad na desetine hiljada čitalaca, kako je mleko luksuz u razvijenim evropskim zemljama pa onda slobodno uzmi predah.


jbt nekad si bio tip koji na blog donese pozitivnu ideju, piše o horizont2020 projektima, šta se s tobom desilo?

mlijeka i luksuza što se tiče..
tužna je istina da u recesiji ljudi prestaju da kupuju čak i mlijeko i prelaze na jeftinije napitke..
u Srbiji to rade u mjeri da je potrošnja pala tipa preko 10%..
a rade to i u razvijenoj Evropi..
možda je tebi šok, ali tvoji sugrađani poslednjih 7, 8 godina zagledaju tu cijenu na flaši mlijeka i odlučuju da li danas mogu i bez njega..
naginata_83 naginata_83 11:25 13.10.2015

Re: ah

maloprodaja je u Srbiji u konastntnom padu od početka krize..
posebno su u padu sve robe koje imaju supstitut (a mlijeko i meso su na toj listi)..
tako se hranimo kako možemo da se hranimo i nikako drugačije..


Mozda jeste u padu ali nije nestala kao sto nestaje potraznja za domacim mlekom. Poceli su bukvalno da preskacu dane otkupa iako je stocni fond znatno opao.

očigledno je da je i mlijeko na listi proizvoda koji su izuzeti iz liberalizaije jer drugačije ne bismo mogli postaviti prelevmane..

Pa nismo ih ni postavili sve do ove godine (i to bez mleka u prahu i maslaca koji su glavna sirovina konditorske industrije a i brojnih namaza, sireva i cega sve ne)

Rusija tu nije faktor..


Rusija je faktor samo u tom smislu da je njeno zatvaranje trzista uslovilo dampinske cene mleka i mlecnih proizvoda u EU.

[url=The European Commission re-opened Private Storage Aid (PSA) on 5 September 2014 in response to the threat of market disruption due to the loss of the Russian export market. It will remain open until to the end of February 2016. For information on weekly offers into PSA please click here.

PSA is a payment made by the European Commission to processors in return for keeping products in storage and off the market for an agreed period of time. The scheme covers butter and SMP and was temporarily extended to cheese.][/url]

a ni uvoznički lobi jer bogu hvala mlijeko ipak pijemo domaće..


Mozda pijemo domace mleko, ali sirovine za proizvodnju vecine drugih proizvoda od mleka su uvozne.


i dalje te ne bih zamarala činjenicama


Tek sad videh da se VREME jos u aprilu detaljno pozabavilo cinjenicama. Odlicna analiza potkrepljena cinjenicama LINK

NEOPREZNO I NEKRITIČKI ISPREGOVARAN SSP: Nedaće za Srbiju počele su neopreznim, nekritički i loše ispregovaranim Sporazumom o stabilizaciji i pridruživanju (SSP) sa EU. Negativni efekti su dodatno povećani zbog toga što je tadašnja vlast u Srbiji, iz političkih razloga, kao deo predizbornog obećanja, u septembru 2008. počela jednostrano da primenjuje SSP, iako je on zvanično stupio na snagu tek 1. septembra 2013, nakon što su ga ratifikovale sve članice EU.
Umesto da zaštiti posustalu domaću poljoprivredu, koja je kontrolom cena i na razne druge načine decenijama korišćena kao sastavni deo socijalne politike, za očuvanje socijalnog mira, ovdašnji proizvođači su mnogo brže nego što je to smelo da se dozvoli prepušteni na milost i nemilost mnogo snažnije konkurencije iz EU. Propuštena je šansa da se podsticajima, subvencijama, carinskom zaštitom, prelevmanima, uvoznim kvotama i sličnim merama na vreme podigne kapacitet srpskih farmera. I, da se razumemo, nije to samo "njihov problem". Ako ni zbog čega drugog a ono zbog toga što oko 19 odsto ukupno zaposlenih u Srbiji, dakle svaki peti radi u poljoprivredi, zato što stvaraju više od 10 procenata BDP-a, što svaki peti evro od izvoza zaradimo prodajom proizvoda poljoprivredne i prehrambene industrije i što je to jedna od retkih privrednih grana koja više izvozi nego što uvozi.
Milan Novković Milan Novković 11:39 13.10.2015

Re: ah

jbt nekad si bio tip koji na blog donese pozitivnu ideju, piše o horizont2020 projektima, šta se s tobom desilo?

Da, izvinjavam se, uradio sam tebi ono isto što sam ti zamerio - sugerisao ti da manje pišeš.

Ja to ne mislim, ako ne bih pazio kako pričam ja bih, u žurbi, za ljude koji banuju, blokiraju i uopšte uskraćuju drugima prava sugerisao da su bića koja tek treba da se popnu na jednu višu civilizacijsku ravan, gde im je bogom dano mesto. Ima izuzetaka, naravno.

Prosto je, i razumećeš, ja sam se "formirao" kao roditelj uz dvoje starije dece, koje su ćerke. I od 5. do 18. njihove godine sam se najviše plašio da ne završe kao bezobrazne ili sebične.

Pa i sam nepažljivije reagujem kad naletim na bezobraznu ženu, posle dugog perioda samokontrole, naravno.

Nije fer, znam, ali fragment tipa "... ne bih te zamarala ..." je po mojim merilima bezobrazan.

Da se i Naginata tako tebi obraća ne bih ni primetio, prosto bi to bila još jedna od hiljada "kreativnih razmena" na blogu.

Ako ti se ne komentariše prosto prestaneš da komentarišeš, nije neki bon-ton ni kad se tako obraćaš grupi, a kad se obraćaš jednom blogeru baš je bezobrazno.

Eto, možda preterujem i izvinjavam se još jednom.
tadejus tadejus 11:43 13.10.2015

Re: ah

Milan Novković
Eto, možda preterujem i izvinjavam se još jednom.



pretjeruješ definitivno jer na ovom mjestu takve riječi padaju da je "ne bih te zamarala" čista kurtoazija..
no ne mislim samo na odnos prema meni, tu mislim da razumijem o čemu se radi..
nego na opšti negativizam, mračenje, širenje teorija zavjere i propasti.. kao da ovoj publici toga nije dovoljno..
to ne kapiram..
no nije ni bitno, ne moraš objašnjavati, samo primjetih..
naginata_83 naginata_83 11:44 13.10.2015

Re: ah

Kako za Naginatu i ostale blogere tako i za tebe - puknuće ti glava od makroekonomije i veza između mleka, kursa dinara, monopola, korumpiranosti, politike, kukuruza i ostalog.



verovatno si u pravu... nije ovo najzdraviji hobi
tadejus tadejus 11:45 13.10.2015

Re: ah

naginata_83
Odlicna analiza potkrepljena cinjenicama LINK ...


pa to nije analiza nego partijaski manifest..
čovjek je vođa narodne stranke..
skoro svaki paragraf ima ako ne grešku a ono bar tendenciozno krivljenje istine..
kao takav slab je izvor informacija iako okvirno postavlja dobra pitanja..
naginata_83 naginata_83 11:48 13.10.2015

Re: ah

pretjeruješ definitivno jer na ovom mjestu takve riječi padaju da je "ne bih te zamarala" čista kurtoazija..


Pazi stvarno. Hvala onda!

no ne mislim samo na odnos prema meni, tu mislim da razumijem o čemu se radi..
nego na opšti negativizam, mračenje, širenje teorija zavjere i propasti.. kao da ovoj publici toga nije dovoljno..


Iako nemam nikakav problem ni sa tvojim argumentima ni sa tonom, jednostavno pokusavam da razgovaram pa i sama usput ponesto naucim. Ali kakav negativizam ili teorija zavere?

Najlakse je lupiti etiketu
niccolo niccolo 11:51 13.10.2015

Re: ah

predatortz

sredovječni je mudriji, ma šta ćemo ić, doće one same


vidiš, što ti je prednost naših godina!

Bravo za sredovječne.

naginata_83 naginata_83 11:57 13.10.2015

Re: ah

pa to nije analiza nego partijaski manifest..
čovjek je vođa narodne stranke..
skoro svaki paragraf ima ako ne grešku a ono bar tendenciozno krivljenje istine..
kao takav slab je izvor informacija iako okvirno postavlja dobra pitanja..

Pa dobro mozda. Stvarno ne znam. Ali dok konkretno ne navedes sta je tacno iskrivljeno ili netacno , ja nikako tvoje misljenje ne mogu da uzmem u obzir.

I ja sam o ovome guglala tek sada dok smo mi razgovarale a interesujem se kao sto napisah ranije iz privatnih razloga. I ono sto sam pronasla je da:

1. smo primenili SSP od 2008. bez upotrebe zastitnih klauzula a da to nismo morali
2. da se kao posledica uvoz iz EU visoko povecao
3. da smo zastitne klauzule aktivirali tek u julu ove godine ali iz nekog razloga nismo zastitili sve mlecne proizvode
4. da EU vec dve godine intervenise na trzistu mlecnih proizvoda EU zbog smanjenog izvoza u Rusiju sto ima za posledicu dampinske cene za izvoz od kojih bismo se morali zastititi

Moguce da sam svasta propustila i volela bih da znam sta je to...
emsiemsi emsiemsi 12:01 13.10.2015

Re: ah

tadejus
Milan Novković
Eto, možda preterujem i izvinjavam se još jednom.

...
no ne mislim samo na odnos prema meni, tu mislim da razumijem o čemu se radi..
...

Ниси фер --- реци и нама о чему се ради ?
Milan Novković Milan Novković 12:06 13.10.2015

Re: ah

pretjeruješ definitivno jer na ovom mjestu takve riječi padaju da je "ne bih te zamarala" čista kurtoazija..

Nije bitno kakve reči padaju - ako u tvojoj opštini neko pobije 30toro dece u školi nije nikakva kurtoazija to što ti dođeš i ubiješ samo jedno.

Meni prosto nije jasna tvoja potreba, pored pameti i znanja, za površnošću tog tipa, kao i nipodaštavanjem sagovornika. Čudo u tvojoj "logici", tja kontradikcija bi mi bila sledeća: ako su diskusija i učesnici već toliko loši, po tvojim standardima, zašto uopšte dolaziš. A ako dolaziš zato što imaš nešto da kažeš tek onda ne razumem nipodaštavanje sagovornika, tj više ćeš "poena" skupiti kod blogera na znanje nego na to nipodaštavanje.
nego na opšti negativizam, mračenje, širenje teorija zavjere i propasti.. kao da ovoj publici toga nije dovoljno..
to ne kapiram..

Ne kapiraš zato što ti je netačna pretpostavka, ja ne "radim" "opšti negativizam, mračenje, širenje teorija zavjere i propasti." (moram i da se nasmejem na ovo konstrukciju)

Ja skrećem pažnju na opasnosti od loše hrane, herbicida u njoj, GMO, nečistoća u vakcinama, opasnog kombinovanja višestrukih vakcina, ratova gde ginu stotine hiljada ili milioni nedužnih, a zasnovanih na lažima ... itd a sve u ime bogaćenja malog broja jako moćnih interesnih grupa.

I događaji pa naknadne istine češće pokažu da sam u pravu nego da nisam, iako i sam često umem da poslužim kao korisni idiot čak i u ITju gde mi se nakupilo najviše znanja.

A u tvojoj površnosti ti pogrešno reaguješ. Evo ti primer. I ja sam amater, al znam nešto, relativno dosta za amatera o, recimo Monsantovom roundupu, mehanizmu prolasku aluminijuma kroz "leaky" creva i njegovoj toksičnosti u mozgu. Ako ti ne znaš bar ovoliko koliko ja, ili dosta ali malo manje, teško će ti biti da razumeš neku moju "pisomaniju" i sentiment, čak i ako bih više objašnjavao i lepše pisao, pa, iskreno, nemaš mnogo prostora, i nije bitno šta kažeš ovako u komentarima, nego da ili naučiš više pa doneseš svoj zaključak, ili ćutke otrpiš tebi dosadnog blogera i neinteresantnu temu.

Dok kombinaciji neznanja i glasnosti nema nešto previše mesta, al mene bi bilo sramota da ti to uskratim, samo kad bi kombinaciju praktikovala u nekom ljubaznijem maniru.
svarog svarog 15:28 13.10.2015

Re: ah

1. smo primenili SSP od 2008. bez upotrebe zastitnih klauzula a da to nismo morali


I meni tako deluje. Klauzula o prodaji poljoprivrednog zemljišta ino fizičkim licima je zaniljiva. Čuo sam da je Đelić potpisao SSP kao da bude što pre a kao naknadno će to promeniti. Tu je recimo fail u pregovorima

Ali treba imati na umu nekoliko stvari, tačnije dve mi padaju na pamet.

- Prvo, mi imamo (sem kod nekoliko proizvoda) slobodan i bescarinski izvoz u EU od 2001. Misliš da to nije bio argument u pregovorima o primeni i usvajanju SSP? Rekao bih da je ovo jedna debela batina

- Ukinuli su nam vize za EU 2009. godine. I to je prilično dobra šargarepa.

Carine efektivno znače da građani Srbije plaćaju skuplje inostrane proizvode ili domaće manje kvalitetne proizvode. U teoriji posotji opravdanje za zaštitu mlade industrije dok ne stane na noge i pusti se na tržište. U ovom slučaju ovo ne važi.

Mnogo veći problem za uvoz/izvoz i napu proizvodnju je kurs dinara koji je od 2000. veoma precenjen i koji je, verujem, glavni uzrok totalne distorzije naše privredne strukture i spoljnotrgovinskog disbalansa. Carine i SSP imaju marginalnu ulogu u tome.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:10 13.10.2015

Re: ah

ja slučajeve u stočarstvu koje znam da su pukli pukli su zbog kredita..


E oni su posebna priča.
Tu je, po mojoj oceni, više onih lakovernih koji su naseli na bankarske lepe priče a koji ne čitaju sitna slova.
Kamioni, avioni, sad ćemo mi očas posla da postanemo kao oni farmeri koje gledamo u filmovima.
I naravno - tras.

Bolji pokazatelj su oni drugi, bez kredita, bez maštanja o brzom bogaćenju. Oni koji su 2007. imali pet krava, danas imaju takođe pet krava, s tim da su 2007. sa njima podmirivali sve troškove, a danas moraju da prodaju traktor kako bi hranili krave.
Ni same sebe ne mogu da prehrane, o zaradi se ni ne razmišlja.
Vidim da naginata ima dodira sa realnim stanjem na terenu. Zaista se tu radi i o nečem drugom a ne samo o krizi koja je počela 2008.
Vremenski se to poklapa sa sankcijama Rusiji pa je teško poverovati da te dve stvari nisu u vezi.



ma naravno fleksibilnosti prilagođene svakoj zemlji a koja se tiče strukture njene robne razmjene sa EU ali u pitanju je trgovinski sporazum između tržišta od 300 miliona duša sa nekih 30ak hiljada evra po glavi stanovnika godišnje i 7 miliona sa 10 hiljada..
koju pregovaračku moć tu možeš da očekuješ osim opcije da ustaneš od stola..

Vidim da ste o tome danas već izrazgovarali (dok neko radi u poljoprivredi neko o njoj razgovara, i to u sred radnog, a uz to još i sunčanog dana:)) ali da se pridružim ovima koji kažu da je imalo šta da se radi i bez ustajanja od stola.
Najpre da se ne primenjuje jednostrano, i to predug period, da se povoljnije ispregovaraju pokedine tačke, ili makar da se sad uradi ono što sam sporazum dopušta, a to je ovo o čemu Nenad Popović priča.

Da li bi to imalo nekih političkih posledica?
Verovatno da, verovatno bi usledile javne ili tajne packe Vučiću, zatezanja oko otvaranja poglavlja ili šta sve ne.
milisav68 milisav68 19:22 13.10.2015

Re: ah

tadejus
pa ti možeš da misliš šta hoćeš ali te činjenice demantuju..
maloprodaja je u Srbiji u konastntnom padu od početka krize..
posebno su u padu sve robe koje imaju supstitut (a mlijeko i meso su na toj listi)..

Jer se preselilo u sivu zonu (na pijaci).
a ni uvoznički lobi jer bogu hvala mlijeko ipak pijemo domaće..

Samo se nadaj.

KVOTE za proizvodnju mleka u EU ukinute su 1. januara, zbog čega su se pojavili viškovi i povećan izvoz. U Srbiju je u periodu od 1. januara do 1. maja ove godine uvezeno oko 2.700 tona mleka, mleka u prahu i sireva, što je više nego dvostruko u odnosu na isti period lane, pokazuju podaci Uprave carina. Prema podacima Privredne komore Srbije, ove godine je u našu zemlju uvezeno kiselomlečnih napitaka - kiselog mleka, jogurta i pavlake, čak šest do sedam puta više nego 2014.

tadejus tadejus 08:25 14.10.2015

Re: ah

hoochie coochie man
E oni su posebna priča.Tu je, po mojoj oceni, više onih lakovernih koji su naseli na bankarske lepe priče a koji ne čitaju sitna slova.Kamioni, avioni, sad ćemo mi očas posla da postanemo kao oni farmeri koje gledamo u filmovima.I naravno - tras.

Bolji pokazatelj su oni drugi, bez kredita, bez maštanja o brzom bogaćenju. Oni koji su 2007. imali pet krava, danas imaju takođe pet krava, s tim da su 2007. sa njima podmirivali sve troškove, a danas moraju da prodaju traktor kako bi hranili krave.Ni same sebe ne mogu da prehrane, o zaradi se ni ne razmišlja.Vidim da naginata ima dodira sa realnim stanjem na terenu. Zaista se tu radi i o nečem drugom a ne samo o krizi koja je počela 2008.Vremenski se to poklapa sa sankcijama Rusiji pa je teško poverovati da te dve stvari nisu u vezi.


Vidim da ste o tome danas već izrazgovarali (dok neko radi u poljoprivredi neko o njoj razgovara, i to u sred radnog, a uz to još i sunčanog dana:)) ali da se pridružim ovima koji kažu da je imalo šta da se radi i bez ustajanja od stola.Najpre da se ne primenjuje jednostrano, i to predug period, da se povoljnije ispregovaraju pokedine tačke, ili makar da se sad uradi ono što sam sporazum dopušta, a to je ovo o čemu Nenad Popović priča.Da li bi to imalo nekih političkih posledica?Verovatno da, verovatno bi usledile javne ili tajne packe Vučiću, zatezanja oko otvaranja poglavlja ili šta sve ne.


pa ako ćeš prostom logikom ti tvoji što su imali pet krava i veliki traktor a sad imaju pet krava i mali traktor nisu ni uticali na statistiku ukupnog stočog fonda..
kod njih je bilo pet, ostalo pet, stezanje kaiša se ne računa..

o teroji kako samo budale uzimaju kredit neću.. možeš naslutiti moje mišljenje..

o Rusiji..
podatak o stočnom fondu javan je i dostupan na sajtu zavoda za stitistiku (koga zanima tamo može naći i podatak o kretanju uvoza i izvoza, pa će vidjeti da je u godinama od 2008. uvoz dramatično pao a izvoz mjestimično čak i rastao - ovo istina nema mnogo veze sa ssp-om nego sa krizom i padom zaduživanja iz kog smo taj uvoz finansirali, no ipak ilustruje koliko bi teško bilo dokazati da je ssp po Srbiju štetan)..
elem taj stočni fond pada kontinuirano od 2008. kad su krave u pitanju, ali ako se ne varam (provjeri) pad je u poslednje dve godine usporen.. pa ako su šta ruske sankcije od značaja, biće da na naše krave djeluju blagorodno..

može ti biti zanimljiv i podatak raste broj ovaca.. šapni tim svojim komšijama, šta to drugi znaju o ovcama što oni ne znaju..

radnog vremena što se tiče.. ja trenutno radno vrijeme nemam.. radim kad ja hoću a nešto više mira (i vremena za bacanje na blogorasprave) imam prijepodne kad su djeca pod tuđim nadzorom..
za ostale ne znam, no ako nisu državni služenici (a što će teško priznati) nije nas briga zašto oni u 11 sati prijepodne pišu komentare na blogu o tržišnim sporazumima..

i šta sam još tela..
a da.. u vezi jednostrane primjene.. oni su nama carine ukinuli 2001. (ne drži me za riječ, ne znam tačno šta, kako, kad)..
mi smo u nastojanjima da se svidimo 2008. potpisali da ćemo do 2014. ukinuti carine prema njima (radili smo to postepeno)..
činjenica da do nedavno nismo aktivirali prelevmane na mlijeko znači samo to da nismo imali viškove.. pa ni potrenu da otežavamo uvoz..
sad ih imamo..
uvozimo prah iz EU i svježe mlijeko iz Bosne..
ja Bosnu računam pod domaće mlijeko (mind you)..
sa Bosnom smo u sporazumu zvanom CEFTA, isti mu je smisao što se trgovine tiče..
i sad dal treba da se zabrani uvoz iz Bosne da bi se srpsko stočarstvo osovilo na noge..
ne znam, možda i treba.. no ja tipujem da ni to neće pomoći ali ne pretendujem da znam šta bi tačno pomoglo..
prosto se time nisam u toj mjeri bavila..
a nisam bogme ni pisala autorske tekstove, nigdje, pa ni na blogu b92
naginata_83 naginata_83 08:32 14.10.2015

Re: ah

Oni koji su 2007. imali pet krava, danas imaju takođe pet krava, s tim da su 2007. sa njima podmirivali sve troškove, a danas moraju da prodaju traktor kako bi hranili krave.
Ni same sebe ne mogu da prehrane, o zaradi se ni ne razmišlja.
Vidim da naginata ima dodira sa realnim stanjem na terenu.


Ja sam vec mojima rekla da se situacija vise tolerisati ne moze. Dok neki doniraju novac iz inostranstva da hrane gladnu decu u Africi ja doniram da izdzavam krave u Srbiji. Moji nikako da prihvate cinjenicu da ovako vise ne moze, da se nece preokrenuti i da moraju da prodaju krave pa taman i "dzabe" kako oni kazu.

Da li bi to imalo nekih političkih posledica?
Verovatno da, verovatno bi usledile javne ili tajne packe Vučiću, zatezanja oko otvaranja poglavlja ili šta sve ne.


Problem je nastao mnogo pre Vucica. Meni se cini da ne bi bilo problema da su zastite prosirene na sve mlecne proizvode a ne samo sirovo mleko. Ipak je to nase pravo prema SSP.

Nekako mi je logicnije da se raznim salfordima i bambijima ovako vise isplati. EU otkupom od svojih proizvodjaca i skladistenjem vec gubi. I naravno da to prouzrokuje damping cene. Na tome se niko drugi nema ovajditi do uvoznika.
tadejus tadejus 08:33 14.10.2015

Re: ah

milisav68

Samo se nadaj.
KVOTE za proizvodnju mleka u EU ukinute su 1. januara, zbog čega su se pojavili viškovi i povećan izvoz. U Srbiju je u periodu od 1. januara do 1. maja ove godine uvezeno oko 2.700 tona mleka, mleka u prahu i sireva, što je više nego dvostruko u odnosu na isti period lane, pokazuju podaci Uprave carina. Prema podacima Privredne komore Srbije, ove godine je u našu zemlju uvezeno kiselomlečnih napitaka - kiselog mleka, jogurta i pavlake, čak šest do sedam puta više nego 2014.


pa i na to mislim kad kažem da je gornji tekst iz vremena tendenciozno izvrtanje istine..
napišeš kao uvezeno 2700 tona mlijeka, sira, staviš to u kontekst ssp-a i ljudi zaključe uuuuuuu mamu im, kako nas kradu..
a istina je da mi krademo koga stignemo..
vjeruješ li mi da jelen pivo u Bosni prodaju za 1,2 marke (oko 70 dinara) u prometnoj kafani u centru Banjaluke..
pdv je 2 procentna poena niži ne znam dal ima kakvih drugih nameta..
kako je majke im to pokrilo troškove (i time se kvalifikovalo da ne bude damping cijena ubij me ako znam)..
isto je sa svim ali svim proizvodima iz Srbije.. u Bosni su i po duplo jeftiniji..
ajde nešto se tamo i proizvodi (recimo eurokrem) ali svakako ne sve..
nego ljudi vode otvoreni rat protiv lokalnih pivara (nektara prije svega) i ne štede cjevanice..
mada moram da priznam da je i Hoegarden u istoj kafani 3 marke, ili oko 175 dinara..
rajski otoci, uvijek sam govorila
tadejus tadejus 08:35 14.10.2015

Re: ah

naginata_83

Nekako mi je logicnije da se raznim salfordima i bambijima ovako vise isplati. EU otkupom od svojih proizvodjaca i skladistenjem vec gubi. I naravno da to prouzrokuje damping cene. Na tome se niko drugi nema ovajditi do uvoznika.


nije tu EU problem, pa kakvo smo mi njima tržište.. nikakvo..
Salford je bio, itekako..
sad više nije, prodali su.. treba primjetiti muzičke uratke novog CEO-a Imleka..
cjenim da se njihova politika neće promjeniti na bolje
freehand freehand 08:40 14.10.2015

Re: ah

vjeruješ li mi da jelen pivo u Bosni prodaju za 1,2 marke (oko 70 dinara) u prometnoj kafani u centru Banjaluke..
pdv je 2 procentna poena niži ne znam dal ima kakvih drugih nameta..
kako je majke im to pokrilo troškove (i time se kvalifikovalo da ne bude damping cijena ubij me ako znam)..
isto je sa svim ali svim proizvodima iz Srbije.. u Bosni su i po duplo jeftiniji..
ajde nešto se tamo i proizvodi (recimo eurokrem) ali svakako ne sve..
nego ljudi vode otvoreni rat protiv lokalnih pivara (nektara prije svega) i ne štede cjevanice..
mada moram da priznam da je i Hoegarden u istoj kafani 3 marke, ili oko 175 dinara..
rajski otoci, uvijek sam govorila

Vlasnik Apatinske pivare je Molson Coors Evropa.
tadejus tadejus 08:43 14.10.2015

Re: ah

freehand
Vlasnik Apatinske pivare je Molson Coors Evropa.


a jel misliš da oni diktiraju u pero tom sirotom Draganu il on ipak nešto uradi i sam?
freehand freehand 08:46 14.10.2015

Re: ah

tadejus
freehand
Vlasnik Apatinske pivare je Molson Coors Evropa.


a jel misliš da oni diktiraju u pero tom sirotom Draganu il on ipak nešto uradi i sam?

Politiku cena i način nastupa u eksportu? Uveren sam da oni diktiraju. Na stranu što je sad i "Dragan" u stvari "oni".
tadejus tadejus 08:50 14.10.2015

Re: ah

freehand

Uveren sam da oni diktiraju. Na stranu što je sad i "Dragan" u stvari "oni".


aminuju.. ne diktiraju..
dragan je oni, jeste, dragan je i mi, i mi smo oni..
samo volimo da vičemo dršte lopova
freehand freehand 08:58 14.10.2015

Re: ah

tadejus
freehand

Uveren sam da oni diktiraju. Na stranu što je sad i "Dragan" u stvari "oni".


aminuju.. ne diktiraju..
dragan je oni, jeste, dragan je i mi, i mi smo oni..
samo volimo da vičemo dršte lopova

Izvini sad, ali ako dobro razumem na temi koju bismo kolokvijalno mogli zvati "globalizacija, metodi, ciljevi, nuzefekti" došli smo do dela u kome pričamo o Srbiji i globalizaciji. Tvoj primer o tome kako Srbija dampinguje cene piva u komšiluku je loš upravo utoliko što je pivo koje si navela (kao i svako drugo proizvedeno u Srbiji) proizvod multinacionalnih kompanija. Te je njegova prodaja po dampinškoj ceni u smislu ubijanja komšijske proizvodnje (ako je to tako) pokazatelj kako to globalizacija radi, a nikako pokazatelj bilo čega o Srbiji samoj. Srbija sa time, u smislu planiranja ili odlučivanja - nema baš ništa.

P.S.
Inače, koliko sam imao prilike da vidim - menadžment gotovo po pravilu vodi stranac, procedure su stroge i ne zaobilaze se, a oni i odlučuju i aminuju. Bez izuzetka.
naginata_83 naginata_83 09:32 14.10.2015

Re: ah

pa ako ćeš prostom logikom ti tvoji što su imali pet krava i veliki traktor a sad imaju pet krava i mali traktor nisu ni uticali na statistiku ukupnog stočog fonda..
kod njih je bilo pet, ostalo pet, stezanje kaiša se ne računa..


Na osnovu cega tvrdis da nisu znacajni?
Pre 10 godina skoro svako domacinstvo je imalo bar 1 kravu. Danas kod mene u selu od nekih 120 domacinstava mislim da najvise 20 ima krave...

A ovo kaze Zavod za statistiku

Сточарство у Републици Србији је засновано на газдинствима мале и средње економске величине, која у свом власништву имају 2/3 условних грла стоке.


o Rusiji..
podatak o stočnom fondu javan je i dostupan na sajtu zavoda za stitistiku (koga zanima tamo može naći i podatak o kretanju uvoza i izvoza, pa će vidjeti da je u godinama od 2008. uvoz dramatično pao a izvoz mjestimično čak i rastao - ovo istina nema mnogo veze sa ssp-om nego sa krizom i padom zaduživanja iz kog smo taj uvoz finansirali, no ipak ilustruje koliko bi teško bilo dokazati da je ssp po Srbiju štetan)..
elem taj stočni fond pada kontinuirano od 2008. kad su krave u pitanju, ali ako se ne varam (provjeri) pad je u poslednje dve godine usporen.. pa ako su šta ruske sankcije od značaja, biće da na naše krave djeluju blagorodno..


Po meni ova statistika dovoljno govori

У односу на десетогодишњи просек (2004–2013), укупан број говеда мањи је за 9,3%


Podaci se odnose na 1. decembar 2014. Dakle ukupan broj goveda tog dana je za 9.3% manji u odnosu na desetogodisnji prosek.

A sto se povecanog uvoza tice evo da vidimo sta kazu samo uvoznici i proizvodjaci

I iz „Soko Štarka“ su poručili da je niža cena u EU razlog za veći uvoz mleka u prahu.

- Mleko u prahu u EU je trenutno mnogo jeftinije od domaćeg, tako da je ukupna cena uvoza, za nas konditore, i pored velikih carina i prelevmana, manja nego da mleko nabavljamo na domaćem tržištu - rekli su u „Soko Štarku“.

Upravo zbog ovakve situacije, domaći uzgajivača krava i proizvođači mleka našli su se u ogromnom problemu jer nemaju kome da prodaju mleko.
- Zemlje EU su oborile cene da bi se oslobodile viškova sirovog i mleka u prahu koji imaju zbog sankcija Rusiji, a kako su zato dobili i dobre subvencije od država, cene su im zaista dosta niske. Mi pak nismo uspeli da im cenovno pariramo, jer od naše države nismo dobili ništa - kaže za „Alo!“ uzgajivač krava i predsednik Udruženja uzgajivača goveda severne Vojvodine Josip Mačković.

Kako ističe, domaći proizvođači su sada očajni jer strahuju da do kraja godine neće imati kome da prodaju svoje proizvode.

Inace gornja tvrdnja Starka nije tacna posto ne postoji nikakva zastita uvoza mleka u prahu
U trenutku kada je utvrđeno da je došlo do rasta uvoza određenih grupa proizvoda, Vlada Republike Srbije donela je mere za zaštitu domaće proizvodnje na uvoz iz EU i to sira, maslaca, mleka i kiselomlečnih proizvoda. Te mere stupile su na snagu u martu, odnosno junu ove godine sa važenjem do 31. decembra 2015. Još nema uvoznih zaštita na mleko u prahu.


I na kraju sta je rekla zvanicno EU kada je vlada povela pitanje prelevmana pocetkom ove godine

Evropska komisija će nadzirati primenu restriktivnih mera za uvoz sira i putera iz EU i nastaviće da održava konsultacije sa srpskim vlastima, rečeno je u Delegaciji EU u Srbiji. Udruženja poljoprivrednika u Srbiji prethodno su tražila od Vlade Srbije zaštitne mere u sektorima mleka i mlečnih proizvoda zbog lošeg stanja na tržištu. Tražene su i mere u segmentu svinjskog mesa, a kako je rekla ministarka poljoprivrede Srbije, na uzgajivačima je da daju podatke kojima bi se potkrepio zahtev za uvođenje mera u tom segmentu.

"Žalimo zbog toga što je Srbija pristupila uvođenju restikrivnih mera na uvoz sira i putera" uvođenjem dodatnog nameta, rekao je šef sektora za evropske integracije Delegacije EU u Srbiji Frejk Janmat.

"EU u načelu ne podržava nijednu meru koja bi mogla ograničiti ili sprečiti uvoz. Protekcionističke trgovinske mere narušavaju dobro funkcionisanje poljoprivrednih tržišta i trebalo bi ih izbegavati kad god je to moguće", rekao je Janmat.

Kako je naveo, u Delegaciji podrazumevaju da su te mere privremene.

Komisija će nastaviti da nadzire primenu mera i nastaviće da se angažuje u konsultacijama sa srpskim vlastima", rekao je Janmat.
naginata_83 naginata_83 09:45 14.10.2015

Re: ah

a jel misliš da oni diktiraju u pero tom sirotom Draganu il on ipak nešto uradi i sam?

kao da je bitno dal je Dejvid ili Dragan... tim ljudima je zadatak da ostvare sto bolji rezultat za svoje firme... Ostalo ih ne zanima

Problem je regulacija tj njen nedostatak koji "slobodno" trziste cini neslobodnim. Ocigledno je da je slabijem lako zavrnuti ruku a sve zarad tzv principa slobodnog trzista. Npr. kako EU moze da uopste komentarise zastitne mere na uvoz mleka u R. Srbiju ako se istovremeno bave subvencionisanjem i interventnim otkupom cime prave ocigledan poremecaj na trzistu? To je intervencija istog ranga kao npr carinska zastita sa druge strane?
freehand freehand 10:11 14.10.2015

Re: ah

kao da je bitno dal je Dejvid ili Dragan... tim ljudima je zadatak da ostvare sto bolji rezultat za svoje firme... Ostalo ih ne zanima

Čitava je priča na globalnom nivou vezana za osobinu imanentnu kapitalu i kapitalizmu: kapital traži maksimiranje profita, a svaka prepreka se ili zaobilazi ili ruši. Dvesta i kusur godina demokratska država na razne načine obuzdava i sprečava divljanje kapitala kroz stvaranje monopola i kartela i ubijanje konkurencije. ovo što sada gledamo rušenje je barijera koje kapitalu nastalom na tržištima sa manje stega i prepreka smetaju da pregazi i proguta i druga tržišta bez ograničavanja i krnjenja profita.
apostata apostata 10:26 14.10.2015

Re: ah

tadejus


(...)

vjeruješ li mi da jelen pivo u Bosni prodaju za 1,2 marke (oko 70 dinara) u prometnoj kafani u centru Banjaluke..

(...)


Takva kafana u BL ne postoji (pogotovo ne prometna i ne u centru).
Malo pivo (a njega je kao što je poznato izmislio Princ tame) na takvim mjestima košta minimum 2,5 KM.

Ova cijena koju si ti navela je negdje otprilike iz ''98.

predatortz predatortz 10:49 14.10.2015

Re: ah


Takva kafana u BL ne postoji (pogotovo ne prometna i ne u centru).



I meni to malo nategnuto... Nisam pivopija, ali je espreso u kafićima u centru BL skuplji od 1,2 KM. Pivo je uvek bilo skuplje od kafe. Može bit da je u pitanju bila nekakva promocija, kakvih ima po kafićima - ali to nisu redovne cene.
tadejus tadejus 10:53 14.10.2015

Re: ah

apostata

tadejus(...) vjeruješ li mi da jelen pivo u Bosni prodaju za 1,2 marke (oko 70 dinara) u prometnoj kafani u centru Banjaluke..(...)
Takva kafana u BL ne postoji (pogotovo ne prometna i ne u centru). Malo pivo (a njega je kao što je poznato izmislio Princ tame) na takvim mjestima košta minimum 2,5 KM. Ova cijena koju si ti navela je negdje otprilike iz ''98.


optuživati sagovornike za laž u doba kad je sve provjerivo na pola klika.. je.. glupo..
elem cjenovnik kafane u centru narečene Banjaluke dostupan na facebook stranici narečene kafane.. klik..
istina, ljetnja je promocija završena, narečeno se pivo više ne prodaje za 1,2 nego za 1,5 KM (ili 92 dinara, zvuči nevjerovatno jel da?)..
niccolo niccolo 11:07 14.10.2015

Re: ah

elem cjenovnik kafane u centru narečene Banjaluke dostupan na facebook stranici narečene kafane.. klik..

Ma to ti je neka seljačka kafana, vidiš da nemaju ristretto u ponudi...
maksa83 maksa83 11:10 14.10.2015

Re: ah

Ma to ti je neka seljačka kafana, vidiš da nemaju ristretto u ponudi...

To onda nije ni kafana, nego obor.
niccolo niccolo 11:11 14.10.2015

Re: ah

maksa83
Ma to ti je neka seljačka kafana, vidiš da nemaju ristretto u ponudi...

To onda nije ni kafana, nego obor.

Zato i jeste tako jeftino.
naginata_83 naginata_83 11:11 14.10.2015

Re: ah

Čitava je priča na globalnom nivou vezana za osobinu imanentnu kapitalu i kapitalizmu: kapital traži maksimiranje profita, a svaka prepreka se ili zaobilazi ili ruši. Dvesta i kusur godina demokratska država na razne načine obuzdava i sprečava divljanje kapitala kroz stvaranje monopola i kartela i ubijanje konkurencije. ovo što sada gledamo rušenje je barijera koje kapitalu nastalom na tržištima sa manje stega i prepreka smetaju da pregazi i proguta i druga tržišta bez ograničavanja i krnjenja profita.


Meni je upravo to cela poenta ove price sto o nasem mleku i SPP sto o TPP, TIPP, WTO i sl.
Ne moze se zanemariti priroda kapitalizma. Kapitalizam ima zaista pozitivne strane jer povecava zdravu konkurenciju i efikasnost i uz odredjene preduslove promovise meritokratiju.

Ali... ti preduslovi... to je u svim uspesnim drustvima na svetu bila pravna drzava kao garant minimuma za fer trzisnu utakmicu. Na globalnom nivou tako nesto ne postoji zato su svi ovi ugovori favorizovanje kapitalizma na ustrb pravne drzave.

Ja sam tek sad na ovom blogu skontala koliko je ovaj primer sa mlekom dobar upravo kao poredjenje sa ovim globalnim trgovinskim sporazumima.

Ko sto ovaj srpski seljak od prosecnih 58 godina sa dve krave i 5 hektara zemlje nema sanse da prezivi trzisnu utakmicu sa decenijama subvencionisanim, ukrupljivanim, obucenim i od drzave organizovanim EU proizvodjacima tako nijedna trenutno nedovoljno razvijena zemlja nikakvu dugorocnu korist od apsolutnog otvaranja trzista stranoj konkurenciji nema. Mislim kontam ja da smo svi mi krivi sto smo upravo u stanju u kakvom se nalazimo ali covece valjda je uloga nase drzave da nas zastiti pa taman i da smo najgori...



tadejus tadejus 11:17 14.10.2015

Re: ah

maksa83
Ma to ti je neka seljačka kafana, vidiš da nemaju ristretto u ponudi...
To onda nije ni kafana, nego obor.


ne samo da nemaju ristretto nego u kasnim noćnim satima, na zahtjev publike, puštaju hitove Saše Lošića..
ja sam samo malo uvukla glavu u ramena i ipak popila onaj Hoegarden, Brena je Brena al dvaput je dvaput..
maksa83 maksa83 11:19 14.10.2015

Re: ah

ne samo da nemaju ristretto nego u kasnim noćnim satima, na zahtjev publike, puštaju hitove Saše Lošića..

Znači raja digne ruke u vis i peva Gore biti Cvijan nego Čmar

Ok, ima i gore od Saše Lošića, ne mnogo gore, ali ima, ima...
niccolo niccolo 11:21 14.10.2015

Re: ah

Daj nek neko javi onom našem blogeru što sluša Lošića, da se raduje čovek...
tadejus tadejus 11:22 14.10.2015

Re: ah

maksa83
Znači raja digne ruke u vis i peva Gore biti Cvijan nego Čmar Ok, ima i gore od Saše Lošića, ne mnogo gore, ali ima, ima...


onako pognute glave nisam uspjela vidjeti dal je raja digla ruke al zeleeeeeeneeeeeeee su bile oooooooooooči teeeeee.. brrrrrrrrr.. evo sad mi opet odzvanja u glavi, koji mi đavo bi da pominjem..
predatortz predatortz 11:24 14.10.2015

Re: ah

tadejus
maksa83
Znači raja digne ruke u vis i peva Gore biti Cvijan nego Čmar Ok, ima i gore od Saše Lošića, ne mnogo gore, ali ima, ima...


onako pognute glave nisam uspjela vidjeti dal je raja digla ruke al zeleeeeeeneeeeeeee su bile oooooooooooči teeeeee.. brrrrrrrrr.. evo sad mi opet odzvanja u glavi, koji mi đavo bi da pominjem..


ma sve je to ništa!
nema pravog sevdaha dok hari ne zapjeva:

Zaplovi pusti zvijezdu nek pada
Zaplovi i ostani vječno mlada
Ko crvena jagoda u ruci djeteta
Daj još jednom da čujem ti glas
maksa83 maksa83 11:24 14.10.2015

Re: ah

Zaplovi pusti zvijezdu nek pada
Zaplovi i ostani vječno mlada
Ko crvena jagoda u ruci djeteta
Daj još jednom da čujem ti glas


Obavestio moderatora.
niccolo niccolo 11:27 14.10.2015

Re: ah

Ko crvena jagoda u ruci djeteta
Daj još jednom da čujem ti glas

Hoće neka dobra duša da mi objasni logičku vezu između rečenice 1 i rečenice 2?
predatortz predatortz 11:30 14.10.2015

Re: ah

niccolo
Ko crvena jagoda u ruci djeteta
Daj još jednom da čujem ti glas

Hoće neka dobra duša da mi objasni logičku vezu između rečenice 1 i rečenice 2?


Oće al' n'ume...
apostata apostata 12:28 14.10.2015

Re: ah

tadejus
apostata

tadejus(...) vjeruješ li mi da jelen pivo u Bosni prodaju za 1,2 marke (oko 70 dinara) u prometnoj kafani u centru Banjaluke..(...)
Takva kafana u BL ne postoji (pogotovo ne prometna i ne u centru). Malo pivo (a njega je kao što je poznato izmislio Princ tame) na takvim mjestima košta minimum 2,5 KM. Ova cijena koju si ti navela je negdje otprilike iz ''98.


optuživati sagovornike za laž u doba kad je sve provjerivo na pola klika.. je.. glupo..
elem cjenovnik kafane u centru narečene Banjaluke dostupan na facebook stranici narečene kafane.. klik..
istina, ljetnja je promocija završena, narečeno se pivo više ne prodaje za 1,2 nego za 1,5 KM (ili 92 dinara, zvuči nevjerovatno jel da?)..

Gdje sam ja nekoga optužio za laž?
Jednostavno radi se o neinformiranosti ili polovičnoj informiranosti.

Na promociji ili nečemu sličnom takva cijena je mogla biti ... i to isključivo malo točeno i najvjerovatnije u plastičnim čašama.

Jelen (veliki) u onim malim prodavnicama košta od 0,9 do 1 KM, Nektar od 0,8 do 0,9 KM, a Apatinsko od 0,7 pa do 0,9 KM.

p.s. Evo kolege se oko mene smiju, ne mogu vjerovati da se sa mnom neko prepire oko piva (još kada bi im rekao da ste predstavnica nježnijeg pola moja reputacija bi definitivno otišla u 3...).
nikvet pn nikvet pn 12:58 14.10.2015

Re: ah

naginata_83
Ocigledno je da je slabijem lako zavrnuti ruku a sve zarad tzv principa slobodnog trzista. Npr. kako EU moze da uopste komentarise zastitne mere na uvoz mleka u R. Srbiju ako se istovremeno bave subvencionisanjem i interventnim otkupom cime prave ocigledan poremecaj na trzistu? To je intervencija istog ranga kao npr carinska zastita sa druge strane?


tadejus tadejus 13:03 14.10.2015

Re: ah

apostata

Takva kafana u BL ne postoji (pogotovo ne prometna i ne u centru). Malo pivo (a njega je kao što je poznato izmislio Princ tame) na takvim mjestima košta minimum 2,5 KM. Ova cijena koju si ti navela je negdje otprilike iz ''98.


klik...


Gdje sam ja nekoga optužio za laž?Jednostavno radi se o neinformiranosti ili polovičnoj informiranosti.Na promociji ili nečemu sličnom takva cijena je mogla biti ... i to isključivo malo točeno i najvjerovatnije u plastičnim čašama.Jelen (veliki) u onim malim prodavnicama košta od 0,9 do 1 KM, Nektar od 0,8 do 0,9 KM, a Apatinsko od 0,7 pa do 0,9 KM.p.s. Evo kolege se oko mene smiju, ne mogu vjerovati da se sa mnom neko prepire oko piva (još kada bi im rekao da ste predstavnica nježnijeg pola moja reputacija bi definitivno otišla u 3...).


kapiram Bosna, kapiram tvrda glava..
sve kapiram..
(tolko ja to kapiram da čak kapiram i logičku vezu ova gore dva stiha)..
al brate..
pa eno ti adrese kafane, eno ti cjenovnika, i slije imaju.. jeste puštaju čak i Lošu al definitivno ne služe pivo u plastičnim čašama..
i jbg ti bi se kao dalje nešto raspravljao..
mogao si vala i neku Lošinu skladbu da okačiš..
tadejus tadejus 13:05 14.10.2015

Re: ah

predatortz

niccolo
Ko crvena jagoda u ruci djetetaDaj još jednom da čujem ti glas

Hoće neka dobra duša da mi objasni logičku vezu između rečenice 1 i rečenice 2?


Oće al' n'ume...


ja bolan.. to moraš osjet't..
freehand freehand 13:11 14.10.2015

Re: ah

mogao si vala i neku Lošinu skladbu da okačiš..

Jebo skladbu... Ovo je najbolje što je Loša ikad napravio:

apostata apostata 15:39 14.10.2015

Re: ah

tadejus

kapiram Bosna, kapiram tvrda glava..
sve kapiram..
(tolko ja to kapiram da čak kapiram i logičku vezu ova gore dva stiha)..
al brate..
pa eno ti adrese kafane, eno ti cjenovnika, i slije imaju.. jeste puštaju čak i Lošu al definitivno ne služe pivo u plastičnim čašama..
i jbg ti bi se kao dalje nešto raspravljao..
mogao si vala i neku Lošinu skladbu da okačiš..

Ne kapiraš ti ništa, ali vrijeđati očito znaš.

Na tom cjeniku ti fino piše koliko košta malo flaširano Jelen pivo, piše i koliko koštaju ostala piva i uostalom sama si upotrebila riječ 'promocija'.

Zatim pod brojem dva - Mala Skadarlija niti je prometna kafana, niti je u centru. Ona se nalazi na Mejdanu.

Tako da je stvar jednostavna - flaširanog malog Jelena nema (u centru) nigdje ispod 2 KM (a normalno je 2,5 KM).

edit: da, tačno je da u MS ne služe točeno u plastičnim čašama
tadejus tadejus 15:49 14.10.2015

Re: ah

apostata

tadejuskapiram Bosna, kapiram tvrda glava..sve kapiram..(tolko ja to kapiram da čak kapiram i logičku vezu ova gore dva stiha)..al brate..pa eno ti adrese kafane, eno ti cjenovnika, i slije imaju.. jeste puštaju čak i Lošu al definitivno ne služe pivo u plastičnim čašama..i jbg ti bi se kao dalje nešto raspravljao..mogao si vala i neku Lošinu skladbu da okačiš..


Ne kapiraš ti ništa, ali vrijeđati očito znaš.Na tom cjeniku ti fino piše koliko košta malo flaširano Jelen pivo, piše i koliko koštaju ostala piva i uostalom sama si upotrebila riječ 'promocija'.Zatim pod brojem dva - Mala Skadarlija niti je prometna kafana, niti je u centru. Ona se nalazi na Mejdanu.Tako da je stvar jednostavna - flaširanog malog Jelena nema (u centru) nigdje ispod 2 KM (a normalno je 2,5 KM). edit: da, tačno je da u MS ne služe točeno u plastičnim čašama


jbt epidemija..
kad ti neko dokaže da nisi u pravu (pri tom još pokušavajući da stvar okrene na šalu) ti mu spočitaj da te vrijeđa i nastavi verglati kako lako provjerive činjenice zapravo nisu istina..
elem..
evo OVDE se možeš uvjeriti da je narečena Gundulićeva ulica dio mjesne zajednice Centar I..
sad me već živo zanima šta li ćeš sledeće smisliti u naporima da dokažeš nedokazivo..
nećeš valjda reći, izvini, pogrješio sam..
apostata apostata 15:54 14.10.2015

Re: ah

tadejus
apostata

tadejuskapiram Bosna, kapiram tvrda glava..sve kapiram..(tolko ja to kapiram da čak kapiram i logičku vezu ova gore dva stiha)..al brate..pa eno ti adrese kafane, eno ti cjenovnika, i slije imaju.. jeste puštaju čak i Lošu al definitivno ne služe pivo u plastičnim čašama..i jbg ti bi se kao dalje nešto raspravljao..mogao si vala i neku Lošinu skladbu da okačiš..


Ne kapiraš ti ništa, ali vrijeđati očito znaš.Na tom cjeniku ti fino piše koliko košta malo flaširano Jelen pivo, piše i koliko koštaju ostala piva i uostalom sama si upotrebila riječ 'promocija'.Zatim pod brojem dva - Mala Skadarlija niti je prometna kafana, niti je u centru. Ona se nalazi na Mejdanu.Tako da je stvar jednostavna - flaširanog malog Jelena nema (u centru) nigdje ispod 2 KM (a normalno je 2,5 KM). edit: da, tačno je da u MS ne služe točeno u plastičnim čašama


jbt epidemija..
kad ti neko dokaže da nisi u pravu (pri tom još pokušavajući da stvar okrene na šalu) ti mu spočitaj da te vrijeđa i nastavi verglati kako lako provjerive činjenice zapravo nisu istina..
elem..
evo OVDE se možeš uvjeriti da je narečena Gundulićeva ulica dio mjesne zajednice Centar I..
sad me već živo zanima šta li ćeš sledeće smisliti u naporima da dokažeš nedokazivo..
nećeš valjda reći, izvini, pogrješio sam..

Naravno da neću, ali ću mojim prijateljima koji žive u okolini MS reći da zapravo žive u centru i da trebaju tražiti za stanove cijene kao u da su u Jevrejskoj ili Gospodskoj.

E da, a jel' to MS i prometna kafana?
tadejus tadejus 16:09 14.10.2015

Re: ah

apostata

sad me već živo zanima šta li ćeš sledeće smisliti u naporima da dokažeš nedokazivo..nećeš valjda reći, izvini, pogrješio sam..


Naravno da neću, ali ću mojim prijateljima koji žive u okolini MS reći da zapravo žive u centru i da trebaju tražiti za stanove cijene kao u da su u Jevrejskoj ili Gospodskoj.E da, a jel' to MS i prometna kafana?


nisam ni mislila..
vjerujem da u Gundulićevoj cijene stanova jesu upravo u rangu cijena u Jevrejskoj.. Gundulićeva počinje nekih 200ak metara od Jevrejske..
a u Gospodskoj stanova nema..
apostata apostata 16:21 14.10.2015

Re: ah

tadejus
apostata

sad me već živo zanima šta li ćeš sledeće smisliti u naporima da dokažeš nedokazivo..nećeš valjda reći, izvini, pogrješio sam..


Naravno da neću, ali ću mojim prijateljima koji žive u okolini MS reći da zapravo žive u centru i da trebaju tražiti za stanove cijene kao u da su u Jevrejskoj ili Gospodskoj.E da, a jel' to MS i prometna kafana?


nisam ni mislila..
vjerujem da u Gundulićevoj cijene stanova jesu upravo u rangu cijena u Jevrejskoj.. Gundulićeva počinje nekih 200ak metara od Jevrejske..
a u Gospodskoj stanova nema..


Da, ja sam čuo da su čak i skuplji.
Baš bi volio da vidim tog parka koji ima stan kod MS i koji tvrdi da živi u centru BL.
tadejus tadejus 16:28 14.10.2015

Re: ah

apostata

Da, ja sam čuo da su čak i skuplji. Baš bi volio da vidim tog parka koji ima stan kod MS i koji tvrdi da živi u centru BL.


a samo je trebalo kliknuti na link..
i u kvadrantu 95 Centra I pronaći Gundulićevu ulicu..
onda shvatiti da to što si jednom prije sto godina bio u kafani koju su kolokvijalno zvali pab, a drug ti živio u blizini, ne znači da u Banjaluci postoji samo jedan pab.. i da je ovaj o kome ovde pričamo neki drugi pab od tog koga ti znaš..
al to je već bog klasika..
saću ja raji da objasnim kako stvari stoje, imam ja druga koji zna, neću sad da ga zovem, a zna.. šta meni ova budala podastire ovde neke cjenovnike, neke planove grada, neke granice mjesnih zajednica..
kad ja imam druga
i znam
a i bio sam tamo..
lićno..
i sad ću još ovoj budali da objasnim koliko tamo i stanovi koštaju..
ma bre ima da objasnim sve..
poslije ću da kažem da je bezobrazna..
jašta
i tražiću izvinjenje pride..
tako se to radi
apostata apostata 20:09 14.10.2015

Re: ah

tadejus
apostata

Da, ja sam čuo da su čak i skuplji. Baš bi volio da vidim tog parka koji ima stan kod MS i koji tvrdi da živi u centru BL.


a samo je trebalo kliknuti na link..
i u kvadrantu 95 Centra I pronaći Gundulićevu ulicu..
onda shvatiti da to što si jednom prije sto godina bio u kafani koju su kolokvijalno zvali pab, a drug ti živio u blizini, ne znači da u Banjaluci postoji samo jedan pab.. i da je ovaj o kome ovde pričamo neki drugi pab od tog koga ti znaš..
al to je već bog klasika..
saću ja raji da objasnim kako stvari stoje, imam ja druga koji zna, neću sad da ga zovem, a zna.. šta meni ova budala podastire ovde neke cjenovnike, neke planove grada, neke granice mjesnih zajednica..
kad ja imam druga
i znam
a i bio sam tamo..
lićno..
i sad ću još ovoj budali da objasnim koliko tamo i stanovi koštaju..
ma bre ima da objasnim sve..
poslije ću da kažem da je bezobrazna..
jašta
i tražiću izvinjenje pride..
tako se to radi

O daa, priznajem - moja greška, pisao sam sa posla, duboko se izvinjavam - ovo je ona druga MS.

Ali ruku na srce to i ne mjenja mnogo, jer kakve veze i kraj Borika ima sa centrom?

Ta ljetna promocija bila je valjda ili prije njezinog (septembarskog) preseljenja u Gundulićevu (do tada su bili u Boriku) ili je to bilo čašćenje upravo povodom preseljenja i pridruživanja lancu Jelen PUB-ova (ili je on tome i prije pristupio)?





hoochie coochie man hoochie coochie man 20:32 14.10.2015

Re: ah

pa ako ćeš prostom logikom ti tvoji što su imali pet krava i veliki traktor a sad imaju pet krava i mali traktor nisu ni uticali na statistiku ukupnog stočog fonda..


Možda nisu znašajno uticali na statistiku stočnog fonda, ali su dobar pokazatelj stanja u stočarstvu u smislu mogućnosti odnosno nemogućnosti zarade.
Pa u tom smislu treba posmatrati i ovo
o teroji kako samo budale uzimaju kredit neću.. možeš naslutiti moje mišljenje..


Kako zoveš onoga ko se zaduži toliko da sve što ima stavi pod hipoteku, a pare uloži u posao u kome zarade nema?

može ti biti zanimljiv i podatak raste broj ovaca..

Pa šta misliš, šta se može zaključiti o stanju u nekoj privredi u kojoj opada intenzivnija a raste ekstenzivnija proizvodnja?
Ovčarstvo je daleko ekstenzivnija stočna grana sa daleko manje zarade od govedarstva.
Vraćanje na ovčarstvo bi bilo isto kao kad bi industrija automobila počela da proizvodi trotinete i tvrdila da je to super potez.

Tadejus, drag mi je tvoj temperament, ali ne može se sve kroz statistiku videti, mora se neka oblast i poznavati da bi se o njoj razgovaralo.


naginata_83
Ja sam vec mojima rekla da se situacija vise tolerisati ne moze.

Ne može i male su šanse da uskoro bude bolje.
To zaista (ko je u mogućnosti) treba bataljivati.

Ali problem su vekovne navike da se ima krava, toga se teško oslobađa.
Ja sam se, više sticajem nekih okolnosti nego ispravnim predviđanjem, još pre dosta vremena otarasio stoke i prešao na voćarstvo.
Roditelji (tad mi je i otac bio živ) su to baš teško podneli. Govorili su mi kako ih je sramota da idu kroz selo jer nemaju ni jednu kravu.
Nije problem što im ne fali ništa, ni mleko, ni sir, kajmak, nema to veze, važno je imati kravu.
alselone alselone 20:41 14.10.2015

Re: ah

flaširano Jelen pivo


Ljudi su se raspravljali na ovom mestu zaista oko svega ali mislim da je ovo apsolutni favorit do sada.
predatortz predatortz 20:44 14.10.2015

Re: ah

alselone
flaširano Jelen pivo


Ljudi su se raspravljali na ovom mestu zaista oko svega ali mislim da je ovo apsolutni favorit do sada.


Jeste apsurd!
Piti rogonju u gradu u kojem se proizvodi Nektar pivo!
apostata apostata 20:52 14.10.2015

Re: ah

alselone
flaširano Jelen pivo


Ljudi su se raspravljali na ovom mestu zaista oko svega ali mislim da je ovo apsolutni favorit do sada.

Šta je apsurd - rasprava ili ova sintagma?

U kafani te brate konobar fino pita hoćeš malo pivo točeno ili flaširno?

@predatortz

Pa jeste ja Jelen uopšte i ne pijem.
Samo Nektar.
alselone alselone 20:52 14.10.2015

Re: ah

Piti rogonju u gradu u kojem se proizvodi Nektar pivo!

Meni je Nektar nekako suvise mekano, ko poluizlapelo. A pena mu je ko od mleka a ne od piva. Pivo za zene, pasivne gejeve i one sa hronicnom upalom krajnika.

A i kosta brate, ne mozes naci ispod 3800 ugandskih šilinga na potezu dve vrste juzno od centra.
alselone alselone 20:54 14.10.2015

Re: ah

Šta je apsurd - rasprava ili ova sintagma?

U kafani te brate konobar fino pita hoćeš malo pivo točeno ili flaširno?


Ma rasprava, ko i postojanje malog piva.
apostata apostata 21:20 14.10.2015

Re: ah

alselone
Piti rogonju u gradu u kojem se proizvodi Nektar pivo!

Meni je Nektar nekako suvise mekano, ko poluizlapelo. A pena mu je ko od mleka a ne od piva. Pivo za zene, pasivne gejeve i one sa hronicnom upalom krajnika.

A i kosta brate, ne mozes naci ispod 3800 ugandskih šilinga na potezu dve vrste juzno od centra.

Ovo su sada već uvrede koja se mogu samo krvlju oprati

Ja npr. kada sam prisiljen (slava ili nešto slično) da pijem Jelen, ja uopšte ne pazim - znam da mi ništa ne može, dok Boga mi sa Nektarom moram paziti.

Ali od svih piva koje sam imao prilike da duže vrijeme degustiram ubjedljivo najopasnije bilo je Pećko (naravno ono prije agresije).


alselone alselone 21:24 14.10.2015

Re: ah

Ja npr. kada sam prisiljen (slava ili nešto slično) da pijem Jelen, ja uopšte ne pazim - znam da mi ništa ne može, dok Boga mi sa Nektarom moram paziti.


Ja sam batalio Jelen, samo silom prilika kao i ti. Uglavnom uzNem Zajecarsko ili neko fensersko Njemacko ako sam u lokalu koji ima uvozna a da nisu Beks, Hajniken, Tuborg i slicne "Step" pivo varijante.

A da dam i konstruktivan doprinos dilemi. Ako se Brćko računa uBosnu, nije se baš proslavilo jeftinoćom. Manje-više iste cene kao i kod nas.
niccolo niccolo 21:49 14.10.2015

Re: ah

alselone
Piti rogonju u gradu u kojem se proizvodi Nektar pivo!

Meni je Nektar nekako suvise mekano, ko poluizlapelo. A pena mu je ko od mleka a ne od piva. Pivo za zene, pasivne gejeve i one sa hronicnom upalom krajnika.

A i kosta brate, ne mozes naci ispod 3800 ugandskih šilinga na potezu dve vrste juzno od centra.

Pa kad se zove Nektar, šta si očekivao...


Usput --- craft piva!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:55 14.10.2015

Re: ah

Piti rogonju u gradu u kojem se proizvodi Nektar pivo!


da, stvarno kretenski. ni u BG ne pijem jelen, a kamo li u BL...

P.S.

U Federaciji u Martin Brodu ima Nektar! Ok, znam da su naši, i drugde ima naših pa nema Nektara.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:58 14.10.2015

Re: ah

Ja sam batalio Jelen, samo silom prilika kao i ti


ja sam zadnje vreme batalio pivo generalno, ali ako pijem , pijem naše, Nikšičko :)
predatortz predatortz 22:00 14.10.2015

Re: ah


ja sam zadnje vreme batalio pivo generalno,


Dobro došao u klub, što reče ona naša taze snajka.
milisav68 milisav68 22:03 14.10.2015

Re: ah

alselone
A da dam i konstruktivan doprinos dilemi. Ako se Brćko računa uBosnu, nije se baš proslavilo jeftinoćom. Manje-više iste cene kao i kod nas.

Ma pusti Beograđane.

Kod nas u Palanku letos bila promocija te žute tečnosti što neko zove točeno Jelen pivo (0,33) za cenu od 60 dinara.

Al zato u Idei, flaširano Odlikovano (0,5) - 50 dindži.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:04 14.10.2015

Re: ah

predatortz

ja sam zadnje vreme batalio pivo generalno,


Dobro došao u klub, što reče ona naša taze snajka.


goji brate, a prešla se četrdeseta pa da se to lako skida:)
predatortz predatortz 22:06 14.10.2015

Re: ah

vrabac_u_steni
predatortz

ja sam zadnje vreme batalio pivo generalno,


Dobro došao u klub, što reče ona naša taze snajka.


goji brate, a prešla se četrdeseta pa da se to lako skida:)


Stoja, buraz, stoja...
Izgledam ko brat Kristijan!
maksa83 maksa83 22:19 14.10.2015

Re: ah

alselone
Šta je apsurd - rasprava ili ova sintagma?

U kafani te brate konobar fino pita hoćeš malo pivo točeno ili flaširno?


Ma rasprava, ko i postojanje malog piva.

Ja sam iz rasprave naučio da je BL tu negde možda malo manja od Mexico Cityja, pošto ne mogu da se dogovore gde je koja od pedeset hiljada ulica, šta je centar, šta nije. koja je ulica u centru itd., cena piva mi je sekundarna.

Ili to ili koriste Apple mape što ih je potpuno dezorijentisalo.
niccolo niccolo 22:35 14.10.2015

Re: ah

koriste Apple mape

Постоји неко ко користи Епл мапе?
maksa83 maksa83 22:51 14.10.2015

Re: ah

Постоји неко ко користи Епл мапе?

Da. Kolumbo. Upalio Apple mape, plovio, plovio, gledao Apple mape, Apple mape rekle "Indija? Ovuda tebra! Sad malo levo, malo desno, pravo, desno . e-e-e eto tu si!". I tako se iskrcao na Bahamima. Ostalo je istorija.
tadejus tadejus 08:38 15.10.2015

Re: ah

maksa83
Постоји неко ко користи Епл мапе?
Da. Kolumbo. Upalio Apple mape, plovio, plovio, gledao Apple mape, Apple mape rekle "Indija? Ovuda tebra! Sad malo levo, malo desno, pravo, desno . e-e-e eto tu si!". I tako se iskrcao na Bahamima. Ostalo je istorija.


možda je zaista tako bilo.. nikad nećemo saznati..
ali možda je Jelen imao neku super promociju, Kolumbo i drugari nisu bili pri nekim parama tih dana (kralj je uvijek bio cicija) pa pomisliše Brena je Brena al dva put je dva put..
neko reče Jelen piju samo žene, al cijena je ipak bila više nego pristupačna..
popiše tako jednu, pa još jednu, ukaza se neko kopno and the rest is history
alselone alselone 08:44 15.10.2015

Re: ah

Stoja, buraz, stoja...


jebes coveka bez metera.
predatortz predatortz 08:47 15.10.2015

Re: ah

alselone
Stoja, buraz, stoja...


jebes coveka bez metera.


Mudro zboriš!
Milan Novković Milan Novković 09:05 15.10.2015

Re: ah

predatortz
alselone
Stoja, buraz, stoja...


jebes coveka bez metera.


Mudro zboriš!

Hm, moj impressive "IQ" od 108 is nothing but trouble ovih dana.
Kažu moram da spadnem ispod 220 pounds, iliti IQ 99.79 pre nego što me puste u avion sa padobranom.

I to kažu liberalni Ameri, UK sugerišu da sve preko 56 godina treba odvesti daleko u neku savanu pa tamo ostaviti
predatortz predatortz 09:12 15.10.2015

Re: ah

Kažu moram da spadnem ispod 220 pounds,


Specijalni rat, prijatelju!
Mene tašta pokušava da ubije holesterolom!
Moj odgovor je jednako efikasan, a nenasilan. Utrpao sam joj na čuvanje moje sokolove, uzrasta od 9 i 8 godina. Tašta kopni na moje oči!
tadejus tadejus 09:18 15.10.2015

Re: ah

predatortz
Utrpao sam joj na čuvanje moje sokolove, uzrasta od 9 i 8 godina. Tašta kopni na moje oči!


dobra taktika.. moj holesterol je 2,8..
predatortz predatortz 09:21 15.10.2015

Re: ah

tadejus
predatortz
Utrpao sam joj na čuvanje moje sokolove, uzrasta od 9 i 8 godina. Tašta kopni na moje oči!


dobra taktika.. moj holesterol je 2,8..


I moj je u granicama, ali se tašta nada...
Sve sladi:

jedi zete, znaš da nemam svinja da bacim što ostane!
alselone alselone 09:23 15.10.2015

Re: ah

UK sugerišu da sve preko 56 godina treba odvesti daleko u neku savanu pa tamo ostaviti


Ima i kod nas sugestija.

- Deda uzmi pogacu pa idemo u sumu da nasecemo drva.
tadejus tadejus 09:56 15.10.2015

Re: ah

predatortz

moj holesterol je 2,8..
I moj je u granicama, ali se tašta nada... Sve sladi:jedi zete, znaš da nemam svinja da bacim što ostane!


granice normalnog su 3,6-5,7..
za prenizak holesterokl se sumnja da uzrokuje Alchajmerovu bolest i depresiju..
dok te previsok ubije jer ti sredi srčku, od preniskog poludiš.. a klinci inače i drugim sredstvima djeluju u tom pravcu tako da mi je sudbina praktično zapečaćena
predatortz predatortz 10:06 15.10.2015

Re: ah

tadejus
predatortz

moj holesterol je 2,8..
I moj je u granicama, ali se tašta nada... Sve sladi:jedi zete, znaš da nemam svinja da bacim što ostane!


granice normalnog su 3,6-5,7..
za prenizak holesterokl se sumnja da uzrokuje Alchajmerovu bolest i depresiju..
dok te previsok ubije jer ti sredi srčku, od preniskog poludiš.. a klinci inače i drugim sredstvima djeluju u tom pravcu tako da mi je sudbina praktično zapečaćena


E, vidiš, to nisam znao!
Meni obično moj internista, i dobar drugar, kaže dobar si , pa nastavimo da pričamo o ozbiljnim stvarima...
Da ti dođeš malo kod moje tašte na domaću 'ranu, ima da dobaciš do petice za mesec dana!
emsiemsi emsiemsi 12:36 15.10.2015

Re: ah

alselone
Stoja, buraz, stoja...


jebes coveka bez metera.

Ваљда си мислио на зидара - шта ће нама осталима метер ?
martin_krpan martin_krpan 19:20 12.10.2015

100

noboole noboole 19:32 12.10.2015

.

Zar nije zanimljivo da se ovi tetejci valjaju iza brda vec godinama, makar ja to pratim preko EFF (jel ovo znaci da sam starbaks hipster?) godinama, i tek sad kada su ovaj prvi sporazum formulisali i potpisali trgovinski predstavnici (I do not take my mandate from European people) nesto mozes i da procitas po popularnim medijima.

Tolika nezainteresovanost za zakone koji po onome sto je do sada curelo znacajno narusavaju neke prilicno fundamentalne slobode je zapanjujuca.


Cini mi se da ce sporazum proci, a tada je jedina alternativa prosto ga zaobici, onako, ortogonalno, znaci kultura zasnovana eksplicitno na licencama tipa Creative Commons.
tadejus tadejus 19:37 12.10.2015

Re: .

noboole
Tolika nezainteresovanost za zakone koji po onome sto je do sada curelo znacajno narusavaju neke prilicno fundamentalne slobode je zapanjujuca.


jesi probao nekad da pročtaš nešto od tih trgovinskih sporazuma?
probaj, objasniće ti nezainteresovanost..
predlažem pomenuti srpski ssp (834 strane) ali moraćeš onda i carinsku tarifu (1047 strana ali istraj, vrijedi)..
noboole noboole 19:47 12.10.2015

Re: .

tadejus
noboole
Tolika nezainteresovanost za zakone koji po onome sto je do sada curelo znacajno narusavaju neke prilicno fundamentalne slobode je zapanjujuca.


jesi probao nekad da pročtaš nešto od tih trgovinskih sporazuma?
probaj, objasniće ti nezainteresovanost..
predlažem pomenuti srpski ssp (834 strane) ali moraćeš onda i carinsku tarifu (1047 strana ali istraj, vrijedi)..



(O, da li zaista ovo moram da objasnjavam)

Ne, naravno da ne citam trgovinske sporazume. Postoje ljudi , organizacije (citaj mediji) kojima je u opisu posla javni nadzor. Oni su karika koja je zakazala.
maksa83 maksa83 19:47 12.10.2015

Re: .

(jel ovo znaci da sam starbaks hipster?)

Je l' tamo naručuješ Venti Iced Skinny Hazelnut Macchiato, Sugar-Free Syrup, Extra Shot, Light Ice, No Whip (ovo je sve bila jedna kafa) ili ristreto?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana