Društvo

Dragi moji podanici

Vojislav Stojković RSS / 21.04.2016. u 12:03

U doba kraljeva, podaniku se govorilo: Nekad si bio podanik Kralja A, sada je Kralj A mrtav i - gle čuda! – ti si podanik Kralja B. Onda je stigla demokratija, pa je podaniku ponuđen izbor: Da li ti (kolektivno) želiš da nad tobom vlada Građanin A ili Građanin B?

Običan čovek rado bi rekao: Ponešto od A i ponešto od B, a u drugim prilikama ni A ni B već nešto sasvim drugačije. Država odmahuje glavom. Moraš izabrati, kaže država: A ili B.

Kao što bi u doba kraljeva naivno bilo misliti da će kraljev sin prvenac biti najsposbniji za vladanje, tako je i u našem dobu naivno misliti da će demokratski izabran vladar ujedno biti i najsposbniji.

Koliko god verovali, ili čak bili ubeđeni, da kao građani svojim glasom na izborima ili mišljenjem iznetim u medijima i na društvenim mrežama utičemo na javne poslove, ipak, smo u teškoj zabludi. Ne, mi nismo građani, mi smo i danas, u XXI veku, samo podanici baš kao što su to bili i naši preci u vreme careva i kraljeva.

Ima li bilo koga sa prosečnim IQ koji je zaista ubeđen da su Aleksandar Vučić, Ivica Dačić, Bojan Pajtić, Vojislav Šešelj, Saša Rdulović, Čeda, Boris, Čanak i drugi sa izbornih lista, koje treba da biramo u nedelju 24. aprila 2016.g. baš oni najsposobniji među sedam milona stanovnika Srbije  kojima mi, kao građani, možemo pokloniti poverenje da vladaju Srbijom u naredne četiri godine? Ako nisu svi, da li je bilo ko od njih, ako ne najsposbniji, ono bar dovoljno sposban da izvede ovu zemlju na put oporavka?

Za sve one koji odgovore potvrdno na prvo pitanje siguran sam da su prepisivali na testu inteligencije ili test nije bio dovoljno validan. A za sve one koji odgovore potvrdno na drugo pitanje siguran sam da su indoktrinirani medijskom propagandom i da su u velikoj zabludi.

Ne, dargi moji podanici, baš niko od onih koje treba da biramo ne uliva ni izbliza dovoljno poverenje da će za nas i naše najbliže obezbediti potrebene uslove i društvenu klimu da od svog rada živimo bolje. 

Šta onda da radimu u nedelju? Da li da izađemo na izbore i glasamo za neku od dvadesetak lista ili da ostanemo kod svojih kuća i ne učestvujemo u još jednom demokratskom rijaliti šouu koji nam svakih nekoliko godina režiraju?

Kažu da je demokratija najbolji sistem od svih poznatih. Možda jeste najbolji, ali nije mnogo bolji od prethodnih.  Mi smo i dalje samo podanici. Uostalom, to je daleko lepše od mene izrekao nobelovac Džon M. Kuci (Dnevnik loše godine) u pasusu koga sam citirao na početku teksta.

Ako nekog interesuje da li ću i sam izaći u nedelju na izbore, ili ću iz udobne foteleje i sa ironijom gledati na nekoliko miliona sugrađana koji će svoj listić ubaciti u magične kutije verujući da će tim činim bilo šta izabrati i promeniti, moj odgovor je: Da, izaćiću i na ove podaničke izbore, jer nemam drugog izbora. Kao i svi mi, rođen sam u eri podaništva koju danas zovu demokratija.

 

 



Komentari (200)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

feliks.krul feliks.krul 12:39 21.04.2016

Zivela Kraljica E

Upravo zvone zvona citave Britanije. Crkvena. Mule cute.

Nije mala stvar slaviti 90 godinu. I preko 60 godina vladavine.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:18 21.04.2016

Re: Zivela Kraljica E

Nije isključeno, da se u danima proslave, Njeno Veličanstvo seti svog kumčeta i udeli mu koju hiljadu funti da plati zaostale račune za struju.
mariopan mariopan 12:44 21.04.2016

...

Ја нећу изаћи. Не могу.
Отрпећу шта год изаберу. Биће то исти они што су нас стручно упропашћавали све ове године, они нису способни за било шта друго, како год се звали. Обрнули су пун круг, сад иду редом од почетка.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:10 21.04.2016

Re: ...

Mudrost nataložena u iskustvu nam tako nalaže,ali ako se predamo i trpimo, da li ćemo uopšte dočekati naredni krug? Možda naš glas, koliko god efemeran bio, ipak nešto pomeri na bolje.
mariopan mariopan 14:13 21.04.2016

Re: ...

Vojislav Stojković
Mudrost nataložena u iskustvu nam tako nalaže,ali ako se predamo i trpimo, da li ćemo uopšte dočekati naredni krug? Možda naš glas, koliko god efemeran bio, ipak nešto pomeri na bolje.

Ко узме кајаће се, ко не узме кајаће се?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:14 21.04.2016

Re: ...

Nešto kao što reče Pitija: Ibis redibis nunquam per bella peribis.
nowhereman nowhereman 15:19 21.04.2016

Re: ...


Možda naš glas, koliko god efemeran bio, ipak nešto pomeri na bolje.


Možda... Možda!?


makemyday makemyday 15:35 22.04.2016

Re: ...

Nije isključeno, da se u danima proslave, Njeno Veličanstvo seti svog kumčeta i udeli mu koju hiljadu funti da plati zaostale račune za struju.

Šanse nisu velike ali .. vredi probati.
jkt2010 jkt2010 12:52 21.04.2016

Kako da saznamo?

Vojislav Stojković
da li je bilo ko od njih, ako ne najsposbniji, ono bar dovoljno sposban da izvede ovu zemlju na put oporavka?

... kako da saznamo...




A... Da glasamo?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:20 21.04.2016

Re: Kako da saznamo?

jkt2010
A... Da glasamo?

Samo da ne bude ono: Puna vreća π, a mi izabremo Q.
jkt2010 jkt2010 23:26 21.04.2016

Re: Kako da saznamo?

Vojislav Stojković
jkt2010
A... Da glasamo?

Samo da ne bude ono: Puna vreća π, a mi izabremo Q.

Važno je da se podsetimo: Šta se izabere na izborima ostaje na izborima...
Zato, pogasimo svetla i samo opušteno...
jinks jinks 12:54 21.04.2016

...

Moraš izabrati, kaže država: A ili B.

Da li kaže država, ili kažu stranke.

Mislim, zar nije poprilična i selekcija kroz koju prolaze političari unutar samih stranaka, kako bi uopšte i došli u priliku da se nađu na izbornoj listi, ili u stranačkim izvršnim organima. Neki kažu da se tu vode teške, višegodišnje i neretko poprilično neprijatne borbe.

Evo i u US, zar najveći deo kampanje vezane za predsedničke izbore upravo i ne ode na izbore kandidata unutar samih stranaka, koji traju sve do jula izborne godina. Šta ima od jula do novembra, kada su predsednički izbori.

Tako da dobar kandidat po svoj prilici mora da prođe kroz dva sita i rešeta - prvo ono između lošijih u svojoj stranci, a kasnije i drugo, između lošijih iz drugih stranaka.

Vezano za glasanje, što kažu, glas naroda je glas boga. Ako narod ćuti i ne da svoj glas, neće ga po svoj prilici izreći ni bog :)
nowhereman nowhereman 12:55 21.04.2016

Čanak, Čeda, Boris, Kurta, Murta...


Ima li bilo koga sa prosečnim IQ koji je zaista ubeđen da su Aleksandar Vučić, Ivica Dačić, Bojan Pajtić, Vojislav Šešelj, Saša Rdulović, Čeda, Boris, Čanak i drugi sa izbornih lista, koje treba da biramo u nedelju 24. aprila 2016.g. baš oni najsposobniji među sedam milona stanovnika Srbije kojima mi, kao građani, možemo pokloniti poverenje da vladaju Srbijom u naredne četiri godine?


"Između poštenih i sposobnih, birajmo sposobne - da ostanu pošteni" - reče čika Duško Radović.


Takvih na ponuđenom izbornom "meniju" - nema.
(Ko drukčije kaže, taj kleveće i laže.)

Treba poslušati čika Duška.




mnenadic mnenadic 12:59 21.04.2016

Sedeti kod kuće i mudrovati 24.04.2016.

jeste mudro i potvrda je postojanja inteligencije samo u onom delu skale koji ima negativan predznak i teži beskonačnosti.

Verovati da bilo koji pojedinac ima rešenje za nagomilane probleme društva je takođe naivno, ali nadati se da bilo ko sa liste koji se ne zove Aleksandar Vučić (koji objedinjuje Šešelja i Dačića) neće imati ideju da je jedini pozvan da upravlja društvom i državom, opravdano je i sasvim je ljudski.
nowhereman nowhereman 13:31 21.04.2016

Re: Sedeti kod kuće i mudrovati 24.04.2016.


Dakle, izbor je sledeći:

- ostati mudar i ostati kod kuće 24. aprila

ili

- biti naivan, što je opravdano i sasvim ljudski.


mnenadic mnenadic 14:35 21.04.2016

Re: Sedeti kod kuće i mudrovati 24.04.2016.

- ostati mudar i ostati kod kuće 24. aprila

ili

- biti naivan, što je opravdano i sasvim ljudski.


Izbor postoji.

:)
predatortz predatortz 13:26 21.04.2016

Mudrost sa FB

Ne znam za koga da glasam.
Da neznam - znao bih!



Zvuči naivno, a zapravo i nije...
nowhereman nowhereman 13:33 21.04.2016

Re: Mudrost sa FB

Da neznam


Da "neznam", bio bih pomenutog 24-tog na Maldivi!

(Tako se izrazio jedan moj drug, koga boli briga za izbore, jer pouzdano zna da će i nakon njih ostati u ministarstvu tom i tom.)
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:40 21.04.2016

Re: Mudrost sa FB

predatortz
Ne znam za koga da glasam.
Da neznam - znao bih!



Zvuči naivno, a zapravo i nije...


Zvuči glupavo i nepismeno - osim! ;> ako se radi o igri reči, pa da ono nepismeno "neznam" ukazuje na one koji to tako pišu (pogotovo "nedamo" ) pa se stoga sasma sigurno zna za koga će da glasaju ;>


predatortz predatortz 13:42 21.04.2016

Re: Mudrost sa FB

Dont Fear The Reaper
predatortz
Ne znam za koga da glasam.
Da neznam - znao bih!



Zvuči naivno, a zapravo i nije...


Zvuči glupavo i nepismeno - osim! ;> ako se radi o igri reči, pa da ono nepismeno "neznam" ukazuje na one koji to tako pišu (pogotovo "nedamo" ) pa se stoga sasma sigurno zna za koga će da glasaju ;>




Ne treba biti Šerlok da bi čovek provalio da se radi o igri reči.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:12 21.04.2016

Re: Mudrost sa FB

Ne treba biti Šerlok da bi čovek provalio da se radi o igri reči.


Tjah, nikad se ne zna, FB je to, poslednje utočište ... svih i svakih ;> Nije to književni kružok, a niti stecište poštenih i plementih - gde bi se uvek mogli naći recimo ovakvi izlivi Pravih Ljudi:

Vučić: Ne otkrivati ime ubice do ponedeljka
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:20 21.04.2016

Re: Mudrost sa FB

Vučić: Ne otkrivati ime ubice do ponedeljka


NM ☻ - prvo je bilo Biće pare u Aprilu!, ups, ne, nego 'Apšenje za 48 sati! Kada su svi saznali da je rešeno najbitnije ubistvo u proteklih 50 godina (ej, Pevaljka je to, narod se zabrinuo za svoju budućnost) i da je to zahvaljujući Vođi, e onda baš i ne mora da se i hapsi u Petak Veče, pa da se cela subota posveti priči o hrabrosti i mudrosti. A i nisu se baš sve do kraja dogovorili sa koga li su već našli da izigrava Ubicu makar mesec dana u pritvoru. Nego, ovako će cela subota biti posvećena tome kako je Vođa, eto velikodušan (ko onda Staljin što je vratio deci loptu) pa dopustio da se 'apsi tek nakon izbora. A i ako se ipak dogovore sa Ubicom, pa ipak padne 'apšenje, e onda će ceo dan biti psovećen kako, eto, niko njega ne sluša, nema on Svu Vlast, Policija radi profesionalno i ne obazire se na želje vlasti, kako i mora biti, a i ako je neko zajebao, zajebao Dačić! ;>
freehand freehand 13:35 21.04.2016

Znači

... ko veruje da zna najsposobnijeg glup je, ko veruje da među ponuđenima zna najsposobnbijeg taj je indoktriniran, ko izađe na izbore i glasa taj je podanik.
STrava. Evo ja znam da je uvaženi Jeremija najsposobniji od svih sposobnih što me čini glupim. Ali nisam samo glup, nego sam, pošto se uvaženi jeremija nije udostojio da se kandiduje a ja mislim da znam ko jeod ponuđenih najsposobniji - još i indoktriniran.
No ni tu nije kraj: sa tim ću uverenjem izađi na izbore i glasati, što me čini i podanikom.
Ergo - glupi indoktrinirani podanik.
Naravno, pod uslovom da se ovaj hinjeni cinizam i nadmena palamuđevina tretira kao ozbiljn štivo.
Lionsgate Lionsgate 13:38 21.04.2016

Re: Znači

Ergo - glupi indoktrinirani podanik.


Zaboravio si dodati zuti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:03 21.04.2016

Re: Znači

freehand
Naravno, pod uslovom da se ovaj hinjeni cinizam i nadmena palamuđevina tretira kao ozbiljn štivo.

Kako god moje štivo tretirao, ono koliko-toliko ukazuje na očite granice uticaja građana na narednim izborima u Srbiji. I ne samo u Srbiji. Ne verujem da ima mnogo pametnih i obaveštenih građana SAD koji veruju da su g-đa Klinton, Tramp, Sanders ili Kruz baš najsposbniji građani SAD.

Ja možda nadmeno palamudim, ali ima ih još mnogo pametnijih, uglednijih i poznatijih od moje malenkosti koji slično misle i pišu. Jednog sam citirao.

Nego, u koju ti grupu spadaš - indoktrinirane ili one druge?
predatortz predatortz 14:07 21.04.2016

Re: Znači

Vojislav Stojković
freehand
Naravno, pod uslovom da se ovaj hinjeni cinizam i nadmena palamuđevina tretira kao ozbiljn štivo.

Kako god moje štivo tretirao, ono koliko-toliko ukazuje na očite granice uticaja građana na narednim izborima u Srbiji. I ne samo u Srbiji. Ne verujem da ima mnogo pametnih i obaveštenih građana SAD koji veruju da su g-đa Klinton, Tramp, Sanders ili Kruz baš najsposbniji građani SAD.

Ja možda nadmeno palamudim, ali ima ih još mnogo pametnijih, uglednijih i poznatijih od moje malenkosti koji slično misle i pišu. Jednog sam citirao.

Nego, u koju ti grupu spadaš - indoktrinirane ili one druge?


Tja...

Oni zaista sposobni, za nauku, biznis, sport... - oni se retko bave politikom. Što im to treba? U politiku ide poseban soj ljudi. Bez obzira na opredeljenja, zajedničko im je jedno - nesrazmer želja i mogućnosti. Jedini način da si ostvare želje je bavljenje politikom. Od takvih očekivati bilo šta korisno je naivno. Očekivati da zaista sposobni uđu u politiku je, takođe, naivno.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:14 21.04.2016

Re: Znači

predatortz
Oni zaista sposobni, za nauku, biznis, sport... - oni se retko bave politikom. Što im to treba? U politiku ide poseban soj ljudi. Bez obzira na opredeljenja, zajedničko im je jedno - nesrazmer želja i mogućnosti. Jedini način da si ostvare želje je bavljenje politikom. Od takvih očekivati bilo šta korisno je naivno. Očekivati da zaista sposobni uđu u politiku je, takođe, naivno.

Sve se slažem, ali kako nisam naivan zato i smatram da demokratija i nije toliko bolji sistem od prethodnih. Mora da posotoji bolji.
predatortz predatortz 14:18 21.04.2016

Re: Znači

Vojislav Stojković
predatortz
Oni zaista sposobni, za nauku, biznis, sport... - oni se retko bave politikom. Što im to treba? U politiku ide poseban soj ljudi. Bez obzira na opredeljenja, zajedničko im je jedno - nesrazmer želja i mogućnosti. Jedini način da si ostvare želje je bavljenje politikom. Od takvih očekivati bilo šta korisno je naivno. Očekivati da zaista sposobni uđu u politiku je, takođe, naivno.

Sve se slažem, ali kako nisam naivan zato i smatram da demokratija i nije toliko bolji sistem od prethodnih. Mora da posotoji bolji.


Opet se vraćamo na demokratiju, ali izvornu. Kada su ostvareni birali najbolje među sobom. Pošteno, to je najidealnija varijanta. Taman da se i ne nađemo među onim koji biraju ili bivaju birani.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:26 21.04.2016

Re: Znači

Izvorna demokratija, ona Periklova, bila je robovlasnička i imala je baš sva obeležja robovlasničkog sistema. Većina stanovništva (meteci, žene i robovi) nisu imali pravo da učestvuju u politici i javnom životu i da glasaju.
predatortz predatortz 14:34 21.04.2016

Re: Znači

Vojislav Stojković
Izvorna demokratija, ona Periklova, bila je robovlasnička i imala je baš sva obeležja robovlasničkog sistema. Većina stanovništva (meteci, žene i robovi) nisu imali pravo da učestvuju u politici i javnom životu i da glasaju.


I bila je poštenija od ove u kojoj je robovima dat privid slobode i jednakosti. Birao je trust mozgova. No, važnije od toga je to da svaka budala nije mogla biti birana.

Koji su kvaliteti ljudi koje si nabrojao?
Zamisli ih van sveta politike. Šta bi radio jedan Čeda? Šta je on uradio u svojoj struci?
Boris? Moja šveca je profesorka u Prvoj. Kaže da ga kolege pamte kao lošeg čoveka i još lošijeg predavača.
Vučić?

Neću, bre, da glasam! Ko god od ponuđenih grla prvi prođe kroz cilj, isto nam je. Politika Srbije se ionako ne vodi u Beogradu.
freehand freehand 14:48 21.04.2016

Re: Znači

Opet se vraćamo na demokratiju, ali izvornu. Kada su ostvareni birali najbolje među sobom. Pošteno, to je najidealnija varijanta. Taman da se i ne nađemo među onim koji biraju ili bivaju birani.

Kad je i gde je to bilo?
I bila je poštenija od ove u kojoj je robovima dat privid slobode i jednakosti. Birao je trust mozgova. No, važnije od toga je to da svaka budala nije mogla biti birana.

Sa ovim će se svi robovi kojima je "dat privid slobode" ushićeno složiti tražeći da se taj privid odmah ukine.
Inače, ako o antičkoj Grčkoj govoriš nikad u demokratiji nije birao nikakav "trust mozgova" a mogla je itekako, budala da bude izabrana. I bivala je.
Nije dobro zaletati se u nepoznate predele, Predatorz.
I Aristotel je demokratiju smatrao najlošijim od "dobrih" oblika vladavine, a ono što ti zoveš "trustom mozgova" zvao je aristokratijom, vladavinom mudraca i najboljih pojedinaca posvećenih dobru zajednice.
U svom razvoju civilzacija do sada dalje od demokratije nije stigla apadala je od nje se odvajajući.
freehand freehand 14:50 21.04.2016

Re: Znači

Nego, u koju ti grupu spadaš - indoktrinirane ili one druge?

Pa jasno sam se definisao, po sve tri odrednice. Možda grubo ali takva mi je reakcija kad čitam kako pametan i razborit čovek palamudi.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:09 21.04.2016

Re: Znači

U demokratiji, pored ostalih prava, svako ima pravo da palamudi.
freehand freehand 15:19 21.04.2016

Re: Znači

Vojislav Stojković
U demokratiji, pored ostalih prava, svako ima pravo da palamudi.

To ti kažem. to je kvalitet demokratije.
I tu blagodet i sam počesto rado koristim.
st.jepan st.jepan 20:26 21.04.2016

Re: Znači

predatortz
Opet se vraćamo na demokratiju, ali izvornu. Kada su ostvareni birali najbolje među sobom. Pošteno, to je najidealnija varijanta. Taman da se i ne nađemo među onim koji biraju ili bivaju birani.




Predtorz će već znati zašto se smejem.
Možda će se domisliti još neko.
predatortz predatortz 20:28 21.04.2016

Re: Znači

st.jepan
predatortz
Opet se vraćamo na demokratiju, ali izvornu. Kada su ostvareni birali najbolje među sobom. Pošteno, to je najidealnija varijanta. Taman da se i ne nađemo među onim koji biraju ili bivaju birani.




Predtorz će već znati zašto se smejem.
Možda će se domisliti još neko.


Znam, Štef! Pao si mi na pamet dok sam pisao komentar. Sad ti opleti po meni, meni je danas dan kad bih uskraćivao elementarne slobode a da trepnuo ne bih.
jkt2010 jkt2010 23:56 21.04.2016

Re: Znači

freehand
Sa ovim će se svi robovi kojima je "dat privid slobode" ushićeno složiti tražeći da se taj privid odmah ukine.

Pa i traže. Neće slobodu; Hoće da im neko da posao, da ih hrani, da im obezbedi smeštaj, da ih leči kad se razbole i da im obrazuje decu.

Jel ovo liči da traže slobodu ili da bi nazad u kaFez?

Šta "narod" traži na predizbornim skupovima: slobodu, ili "gladan sam, nahrani me"?

Ima slobodu a kao i da je nema; jer ne zna šta bi s njom.
st.jepan st.jepan 15:29 22.04.2016

Re: Znači

predatortz
st.jepan
predatortz
Opet se vraćamo na demokratiju, ali izvornu. Kada su ostvareni birali najbolje među sobom. Pošteno, to je najidealnija varijanta. Taman da se i ne nađemo među onim koji biraju ili bivaju birani.

Predtorz će već znati zašto se smejem.
Možda će se domisliti još neko.

Znam, Štef! Pao si mi na pamet dok sam pisao komentar. Sad ti opleti po meni, meni je danas dan kad bih uskraćivao elementarne slobode a da trepnuo ne bih.


Ma jok, tvoja reakcija na onaj moj "democracy sucks" pamflet bila je i očekivana i regularna - pregrubo sam čačnuo tabu.

Znam, trebalo je postupnije i nežnije, al nemam ti ja za pimplanje živci, nego brate, il napucam špicom, il zaošijam felšom, pa šta bude.




Lionsgate Lionsgate 13:36 21.04.2016

Izlet u NS

Meni je glasacko mesto na 100m od kuce ali taj dana sam u NS pa tesko da cu otici da glasam. A inace ne verujem da bilo ko od onih koji se guraju da se nakace na drzavnu sisu ima bilo kakve namere da nesto u pozitivnom smeru menja, svima je u interesu samo da namire svoj mega-ego i partijsku vojsku.

Jbg. kad te jednom preveslaju kazes hajde, preveslaju te i drugi put pa ces da, sem ako nisi ekstremno glup, da im kazes da idu odakle su i dosli ( zasto toliko spominjemo tudje majke)...
princi princi 14:58 21.04.2016

Baš nešto jutros komentarišem na

jednom drugom mestu i u jako prijatnom društvu: iz ličnog iskustva tvrdim da je količina mizerije u društvu obrnuto proporcionalna zainteresovanosti ljudi za "funkcionisanje političkog sistema". U zemljama kao što su UK, Srbija, Grčka, ljudi su izuzetno zainteresovani za to ko će "u nedelju osvojiti vlast", svi mediji su prepuni političara i njihovih izjava, talk showovi na sve strane i u svim tim zemljama ljudi su jezivo mrzovoljni, što se ono kaže, nadrkani. S druge strane, u zemljama kao što su Kanada i Australija, ljudi ni ne znaju ko je na vlasti, političara mahom nema u medijima, i svi su poprilično srećni i opušteni.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:08 21.04.2016

Re: Baš nešto jutros komentarišem na

princi
S druge strane, u zemljama kao što su Kanada i Australija, ljudi ni ne znaju ko je na vlasti, političara mahom nema u medijima, i svi su poprilično srećni i opušteni.

Evo, npr, i ja bih bio vrlo opušten i srećan da ne znam ko je u Srbiji predsednik, a ko je na čelu vlade. Ali, hebiga, znam.
freehand freehand 15:20 21.04.2016

Re: Baš nešto jutros komentarišem na

iz ličnog iskustva tvrdim da je količina mizerije u društvu obrnuto proporcionalna zainteresovanosti ljudi za "funkcionisanje političkog sistema". U zemljama kao što su UK, Srbija, Grčka, ljudi su izuzetno zainteresovani za to ko će "u nedelju osvojiti vlast", svi mediji su prepuni političara i njihovih izjava, talk showovi na sve strane i u svim tim zemljama ljudi su jezivo mrzovoljni, što se ono kaže, nadrkani. S druge strane, u zemljama kao što su Kanada i Australija, ljudi ni ne znaju ko je na vlasti, političara mahom nema u medijima, i svi su poprilično srećni i opušteni.

Nisam razumeo gde je ovde obrnuta proporcija?
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:25 21.04.2016

Re: Baš nešto jutros komentarišem na

freehand
iz ličnog iskustva tvrdim da je količina mizerije u društvu obrnuto proporcionalna zainteresovanosti ljudi za "funkcionisanje političkog sistema". U zemljama kao što su UK, Srbija, Grčka, ljudi su izuzetno zainteresovani za to ko će "u nedelju osvojiti vlast", svi mediji su prepuni političara i njihovih izjava, talk showovi na sve strane i u svim tim zemljama ljudi su jezivo mrzovoljni, što se ono kaže, nadrkani. S druge strane, u zemljama kao što su Kanada i Australija, ljudi ni ne znaju ko je na vlasti, političara mahom nema u medijima, i svi su poprilično srećni i opušteni.

Nisam razumeo gde je ovde obrnuta proporcija?


Ostala u školi, što pitaš?
princi princi 15:39 21.04.2016

Re: Baš nešto jutros komentarišem na

Lapsus. A i prilika svim pažljivim edu-nacijima da se istaknu poznavanjem osnovnoškolske matematike.
zilikaka zilikaka 17:42 21.04.2016

Re: Baš nešto jutros komentarišem na

iz ličnog iskustva tvrdim da je količina mizerije u društvu obrnuto proporcionalna zainteresovanosti ljudi za "funkcionisanje političkog sistema".


Paa, meni se javlja da je stvar u uređivanju sistema.

Kada bi postojali efikasni mehanizmi koji bi vlast držali mnogo više u polju obaveza a mnogo manje u polju prava i privilegija, stvari bi se same od sebe rasplele i usmerile gde treba.
princi princi 18:11 21.04.2016

Re: Baš nešto jutros komentarišem na

Paa, meni se javlja da je stvar u uređivanju sistema.

Ili percepcije uređenosti. Vrlo važna razlika. Mislim da u Srba postoji taj neki, da kažem, fallacy uređenosti, ta ideja da se "tamo sve zna". Tako je možda (i to veliko možda) u Nemačkoj, inače na drugom zapadu, dosta toga je ostavljeno na volju aktivnim igračima (pa i političarima). Otud i koncepti lobiranja (koji nisu ništa drugo nego ozakonjena korupcija), ili oslobađanja plaćanja poreza za soj najbogatijih u društvu ili ozakonjenih veza doktora i farmaceutskih multinacionalki... pokušao samo da pišem malo o tome sve dok priča nije otišla u pravcu Džordanovih kucanja i Ajversonovih ulaza.

Slična stvar je i sa ugovorima. Recimo, ugovor nikad ne može kompletno definisati prave i obaveze ugovornih strana. Uvek imaš neke nedefinisane elemente, grey areas koje su ugovornim stranama ostavljene bilo kao rizik bilo kao prilika, tj šansa.
zilikaka zilikaka 18:24 21.04.2016

Re: Baš nešto jutros komentarišem na

Slična stvar je i sa ugovorima. Recimo, ugovor nikad ne može kompletno definisati prave i obaveze ugovornih strana. Uvek imaš neke nedefinisane elemente, grey areas koje su ugovornim stranama ostavljene bilo kao rizik bilo kao prilika, tj šansa.


Negde se razumemo.
Jeste da se ne može sve urediti, ali ako na kraju imaš nekakav način kontrole, dobro, više merenja izlaznih rezultata, onda to muvanje i petljanje lakše progutaš.

Recimo, mi sklopimo ugovor o nekom poslu, a ja posle koristeći sive zone uštinem malo više seebi nego što je to pristojno. Opet, posao se završi generalno na obostranu korist. Onda i ti lakše progutaš to moje petljanje.

Tako nekako dođosmo do onog Veljinog kraduckanja, koje bi se definitivno lakše podnelo da su stomaci siti.
princi princi 18:36 21.04.2016

Re: Baš nešto jutros komentarišem na

Jeste da se ne može sve urediti, ali ako na kraju imaš nekakav način kontrole, dobro, više merenja izlaznih rezultata, onda to muvanje i petljanje lakše progutaš.

Pa rekoh, sve je pitanje percepcije. Kontrola su sudovi, arbitracije, medijacija na kojima se utvrdi to tvoje štipanje. Ali ni ta percepcpija ne pada s neba, bitno je da postoji infrastruktura. Problem Srbije je nedostatak infrastrukture (u svakom pogledu). A infrastruktura se ne može izgraditi sama od sebe, moraju se neke pare uložiti. Pored toga, infrastruktura mora i da se održava, a Srbi ni tu nisu baš neki ("šta ima da ga održavam, napravio sam ga, dovoljno". I tu onda dolazimo do ključnog problema: pravljenje proper države, organizovanog društva, zahteva ulaganje, investiranje, to je skupo. Mnogo je lakše otići na mesto gde je to već neko drugi uradio za tebe.

Jer čim ti kreneš da kraduckaš od mene, i znaš da možeš da get away sa tim, onda to nije kraduckanje samo od mene, nego od čitavog društva.

Što, bre, ja pišem o ovome?
emsiemsi emsiemsi 20:27 21.04.2016

Re: Baš nešto jutros komentarišem na

princi

...
Što, bre, ja pišem o ovome?

А ко ће ако неђеш ти !?
Нећу ваљда ја ?!
Успут --- дуго нисам користио благодети демократског система (нити после 2000-те) док ми једном жена није рекла - доста паламуђења о политици, а нити на изборе не идеш. Иди, гласај, те се, макар на тај начин, квалификуј за твоје критике (или критизерство). Од тада идем на изборе редовно, успркос свему.
Да ли има потребе да нагласим да ми је жена глупи машинац (а у овој ствари - ставу паметнија од мене. Додуше, многи са блога би се сложили да то и није нарочито тешко) !?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:31 22.04.2016

Re: Baš nešto jutros komentarišem na

Što, bre, ja pišem o ovome?

Zato što si ti, s tom svešću, i otišao.
mr.fogg mr.fogg 15:10 21.04.2016

Glasati ili ne glasati pitanje je sad.

Moja jedina dilema oko ovog pitanja je da li da izaberem ovo:



ili ovo:

not2old2rock not2old2rock 15:52 21.04.2016

Još malo volje za izlazak na izbore

Ovakav kakav sam, alergičan, na suzavac (odma mi kreću mi suze!), mogu da se prošetam do biračkog mesta i mislim da ću moći posle da podnesem sebe što sam (eventualno?) mogao da zaokružim i boljeg. Ko misli da bi se to građanskim ratom efikasnije rešilo, a nije da nema morona s tim stanjem svesti, samo napred.
mariopan mariopan 16:25 21.04.2016

Re: Još malo volje za izlazak na izbore

not2old2rock
Ovakav kakav sam, alergičan, na suzavac (odma mi kreću mi suze!), mogu da se prošetam do biračkog mesta i mislim da ću moći posle da podnesem sebe što sam (eventualno?) mogao da zaokružim i boljeg. Ko misli da bi se to građanskim ratom efikasnije rešilo, a nije da nema morona s tim stanjem svesti, samo napred.

Само ти гласај, боље је тако. Какав те рат спопао, са ким против кога, сиротиња на сиротињу? Пацови се увек узвуку или заседну на престо.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:33 21.04.2016

Re: Još malo volje za izlazak na izbore

Naravno, naravno... ako je dilema građanski rat ili izbori ići čemo na izbore ako treba svaki dan, sve dok nam zubi ne utrnu.
mariopan mariopan 20:18 21.04.2016

Re: Još malo volje za izlazak na izbore

Vojislav Stojković
Naravno, naravno... ako je dilema građanski rat ili izbori ići čemo na izbore ako treba svaki dan, sve dok nam zubi ne utrnu.



Ако дође до те врсте избора и ја ћу да гласам, свак дан ако треба.
michiganac michiganac 17:44 21.04.2016

DJB vs. NS ?!?

Na jednom od prethodnih blogova (ne sjecam se vec na kojem) onako na brzinu, ovlas, od jednog blogera usput procitah da postoji izvjestan animozitet izmedju pokreta DJB i Nove Stranke (mrze me sad da trazim unazad od koga i gdje).. A vidjeh da na ovim blogostranicama postoji i prilican broj aktivista iz oba ova kruga, pa bi (ih) uctivo zamolio jos da mi se odgovori u cemu se uopste manifestuje sukob izmedju ove dvije strane ciji se polit. programi, uzgred jos, u najvecoj mjeri poklapaju?! Stavise, nekako ocekivah i nadah se da ce prva koaliciona lista za ove izbore biti upravo formirana izmedju ove dvije partije/pokreta, utoliko me vise iznenadilo da to uopste nijednom nije bilo uzeto u obzir?!

Da budem jasniji, moje simpatije pojedinacno svakako najvise idu u pravcu Radulovica i Pavicevica, premda sam nisam iz Srbije (nisam bogzna nesto ni upucen u polit. zbilju i desavanja) i nemam pravo glasa tamo, ali rad bih npr. bio prije svega da ovog potonjeg vidim jednom i na poziciji prvog covjeka neke buduce vlade - kao olicenje intelektualnog postenja i principijelnosti ma koliko da je to moguce danas u takvoj moralno-politicki i svakako devastiranoj Srbiji. (ovim, uzgred, i da odgovorim i na drugo-postavljeno pitanje autora ovog bloga).

Moj prvi pik, dakle: V. Pavicevic
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:28 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

Koliko znam Radulović je postavio uslov Novoj stranci da Živković abdicira sa čelne funkcije i u stranci ostane samo kao počasni predsednik, pa da onda prave koalicioni sporazum. Živković to, gle čuda, nije prihvatio.
michiganac michiganac 19:06 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

Zahvaljujem na odgovoru , ako je samo to u pitanju, mada opet ne mogu da sagledam da je to toliko maligan problem koji se kao jedini isprijecio , iako nisam upoznat detaljno sa likom i djelom Zivkovica.
princi princi 19:16 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

Da budem jasniji, moje simpatije pojedinacno svakako najvise idu u pravcu Radulovica i Pavicevica, premda sam nisam iz Srbije (nisam bogzna nesto ni upucen u polit. zbilju i desavanja) i nemam pravo glasa tamo, ali rad bih npr. bio prije svega da ovog potonjeg vidim jednom i na poziciji prvog covjeka neke buduce vlade - kao olicenje intelektualnog postenja i principijelnosti ma koliko da je to moguce danas u takvoj moralno-politicki i svakako devastiranoj Srbiji. (ovim, uzgred, i da odgovorim i na drugo-postavljeno pitanje autora ovog bloga).

U pogledu tok pretpostavljenog političkog poštenja Radulovića, meni malo nije jasno kako (i zašto) mu se sada gadi Živković, a nije mu se gadio Vučić svojevremeno?
Lionsgate Lionsgate 19:24 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

U pogledu tok pretpostavljenog političkog poštenja Radulovića, meni malo nije jasno kako (i zašto) mu se sada gadi Živković, a nije mu se gadio Vučić svojevremeno?

Jbg, Vucic ga direktno sa bloga b92 uveo u politiku, omogucio mu da postane neko a Zile mu ne treba ni u kojoj kombinaciji, sem da mu preuzme clanstvo i infrastrukturu stranke, klasicna pantljicara.
michiganac michiganac 19:59 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

princi

U pogledu tok pretpostavljenog političkog poštenja Radulovića, meni malo nije jasno kako (i zašto) mu se sada gadi Živković, a nije mu se gadio Vučić svojevremeno?


Niste dosljedno procitali moj komentar, gore je bio akcenat na Pavicevicu.
princi princi 19:59 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

Vucic ga direktno sa bloga b92 uveo u politiku

Jbt, a mi se smejemo onom Filipu Mladenoviću...
predatortz predatortz 20:03 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

princi
Vucic ga direktno sa bloga b92 uveo u politiku

Jbt, a mi se smejemo onom Filipu Mladenoviću...


Da Fićko promeni ploču i da krene da hvali Vučka, brzo bi postao direktor RTS.
Vučko, generalno, kuburi sa kadrovima. Fićko je obrazovaniji i elokventniji od 90$% Vučkovih jastrebova. Što se opičenosti tiče, tu su negde.

Samo treba energiju koju rasipa na kritiku da preusmeri na afirmaciju Vučka i RTS je njegov.
Lionsgate Lionsgate 20:05 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

princi
Vucic ga direktno sa bloga b92 uveo u politiku

Jbt, a mi se smejemo onom Filipu Mladenoviću...

On je u sustini postenjacina i naivac a grehota je smejati se takvim ljudima, mozda to govori dosta o nama, ako smo oguglali toliko na prevare da su nam takvi ljudi smesni.
Lionsgate Lionsgate 20:05 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

.
Lionsgate Lionsgate 20:09 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

.
mariopan mariopan 20:23 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

Lionsgate
princi
Vucic ga direktno sa bloga b92 uveo u politiku

Jbt, a mi se smejemo onom Filipu Mladenoviću...

On je u sustini postenjacina i naivac a grehota je smejati se takvim ljudima, mozda to govori dosta o nama, ako smo oguglali toliko na prevare da su nam takvi ljudi smesni.

Да. Слажем се. Мени је баш зато симпатичан, све му опраштам што је остао неискварен и поштењачина. Није то лако носити у данашње време.
st.jepan st.jepan 20:29 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

mariopan
Lionsgate
princi
Vucic ga direktno sa bloga b92 uveo u politiku

Jbt, a mi se smejemo onom Filipu Mladenoviću...

On je u sustini postenjacina i naivac a grehota je smejati se takvim ljudima, mozda to govori dosta o nama, ako smo oguglali toliko na prevare da su nam takvi ljudi smesni.

Да. Слажем се. Мени је баш зато симпатичан, све му опраштам што је остао неискварен и поштењачина. Није то лако носити у данашње време.

Taman tako!
emsiemsi emsiemsi 20:40 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

Lionsgate
princi
Vucic ga direktno sa bloga b92 uveo u politiku

Jbt, a mi se smejemo onom Filipu Mladenoviću...

On je u sustini postenjacina i naivac a grehota je smejati se takvim ljudima, mozda to govori dosta o nama, ako smo oguglali toliko na prevare da su nam takvi ljudi smesni.

Сагласан !
freehand freehand 20:43 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:56 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

Pravo da ti kažem imao sam osećaj da sam pogrešio, ta reč mi je odmah bila sumnjiva, ali kliknuo sam na "objavi" bez pregledanja i otišao dalje. Dešava se. Hvala na ispravci.
freehand freehand 20:57 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

Vojislav Stojković
Pravo da ti kažem imao sam osećaj da sam pogrešio, ta reč mi je odmah bila sumnjiva, ali kliknuo sam na "objavi" bez pregledanja i otišao dalje. Dešava se. Hvala na ispravci.

Nije problem, nije mi namera bila da zanovetam ali reč je potpuno van konteksta. Zameni šta hoćeš, obrisaću komentar.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:00 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

Ma, nema potrebe da brišeš, ja ću ispraviti.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:06 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

predatortz
princi
Vucic ga direktno sa bloga b92 uveo u politiku

Jbt, a mi se smejemo onom Filipu Mladenoviću...


Da Fićko promeni ploču i da krene da hvali Vučka, brzo bi postao direktor RTS.
Vučko, generalno, kuburi sa kadrovima. Fićko je obrazovaniji i elokventniji od 90$% Vučkovih jastrebova. Što se opičenosti tiče, tu su negde.

Samo treba energiju koju rasipa na kritiku da preusmeri na afirmaciju Vučka i RTS je njegov.


Pa, zašto onda Nebojša toliko dugo čeka na funkciju?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:16 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

U pogledu tok pretpostavljenog političkog poštenja Radulovića, meni malo nije jasno kako (i zašto) mu se sada gadi Živković, a nije mu se gadio Vučić svojevremeno?


Da li se samo meni to čini logičnim?
Ne branim Radulovića, ali za to što mu se Vučić nije gadio postoji, čini mi se, sasvim logično objašnjenje.

To je bilo vreme u kome je Vučić drastično menjao svoju politiku. Nije se sa sigurnošću moglo znati koliko je iskren u tome, dokle će da ide i šta su mu stvarne namere.
Ali postojala je i mogućnost da on zaista prihvati ono što je Radulović zagovarao i pre ulaska u vladu.

I onda nastaje zanimnjiva situacija: Radulović na blogu priča šta i kako bi trebalo da se radi, Vučić kaže, super, to je i moja politika, hoćeš li ti to da radiš u vladi?

Šta god da je uradio moglo bi mu se zameriti.
Prihvatio je i sad mu se zamera što je to pokušao u Vučićevoj vladi, da je odbio moglo bi mu se zameriti, "šta sad pričaš bez veze, nuđeno ti je da to sprovedeš a ti nisi smeo, hteo, znao...."

Ono što Raduloviću ide u prilog je to da jeste radio u Vučićevoj vladi, ali je sprovodio svoje a ne Vučićeve ideje, kad su im se ideje sukobile razišli su se, nije žrtvovao ideje zbog Vučića.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:38 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

hoochie coochie man
Ne branim Radulovića, ali za to što mu se Vučić nije gadio postoji, čini mi se, sasvim logično objašnjenje.

Naravno, da postoji ali ono je, po mom mišljenju, malčice jednostavnije, da ne kažem banalnije, od onog koje ti navodiš.

Radulović je, siguran sam, znao da ta Vlada nema ni izbliza potreban reformski potencijal. Prihvatio je ponuđeno mesto kao odskočnu dasku za svoje visoke političke ambicije i da, kako sam kaže, upozna kako funkcioniše sistem iznutra.
Lionsgate Lionsgate 21:38 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?


Ono što Raduloviću ide u prilog je to da jeste radio u Vučićevoj vladi, ali je sprovodio svoje a ne Vučićeve ideje, kad su im se ideje sukobile razišli su se, nije žrtvovao ideje zbog Vučića.

Jbt, jel smo mi ziveli u istoj Srbiji i u isto vreme, mene secanje asocira da se razlaz desio pred raspisivanje izbora tj. da dok je bilo izvesno da ce ta Vlada da radi nije bilo sukoba u javnosti, kad je dobio informaciju da ce biti raspisani novi izbori naprasno je dao ostavku i poceo graditi imidz velikog protivnika Vuciceve politike. No ako sve bude po danasnjim prognozama njegov pokret nece docekati sledece izbore, samo ulazak u skupstinu moze im produziti zivot. Jos jedan sarlatan u skupstini manje vise nista nam ni ne oduzima ni ne dodaje.
mariopan mariopan 21:41 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

Vojislav Stojković
predatortz
princi
Vucic ga direktno sa bloga b92 uveo u politiku

Jbt, a mi se smejemo onom Filipu Mladenoviću...


Da Fićko promeni ploču i da krene da hvali Vučka, brzo bi postao direktor RTS.
Vučko, generalno, kuburi sa kadrovima. Fićko je obrazovaniji i elokventniji od 90$% Vučkovih jastrebova. Što se opičenosti tiče, tu su negde.

Samo treba energiju koju rasipa na kritiku da preusmeri na afirmaciju Vučka i RTS je njegov.


Pa, zašto onda Nebojša toliko dugo čeka na funkciju?

princi princi 21:45 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

I onda nastaje zanimnjiva situacija: Radulović na blogu priča šta i kako bi trebalo da se radi, Vučić kaže, super, to je i moja politika, hoćeš li ti to da radiš u vladi?

Šta god da je uradio moglo bi mu se zameriti.
Prihvatio je i sad mu se zamera što je to pokušao u Vučićevoj vladi, da je odbio moglo bi mu se zameriti, "šta sad pričaš bez veze, nuđeno ti je da to sprovedeš a ti nisi smeo, hteo, znao...."

Ono što Raduloviću ide u prilog je to da jeste radio u Vučićevoj vladi, ali je sprovodio svoje a ne Vučićeve ideje, kad su im se ideje sukobile razišli su se, nije žrtvovao ideje zbog Vučića.

Aha... a šta je to tačno pričao Radulović? Mislim, pošto su te njegove priče, naravno, sve logične, racionalne, potkrepljene čvrstim podacima, prilično nekonzistentne. On se ovde na blogu istovremeno zalagao i za slobodntržišni pristup ekonomiji i za povećavanje poreza, istovremeno je bio i protiv Dinkića i protiv upliva države u ekonomiju, ali je onda opet pričao kako bi država trebalo ovo ili ono. Bio je i za smanjivanje penzija, ali i za njihovo povećanje. Bio je istovremeno i za prodaju i raspuštanje svega državnog, ali i za to da se nastavi ulaganje u školstvo. Mislim, sve se to lelujalo od trenutka do trenutka, i on je u svakom od tih trenutaka bio mrtav ubeđen u ispravnost svojih stavova i to do tačke do kojoj se najebavao majke svima koji su makar malo posumnjali u ispravnost njegovi početnih pretpostavki. Ali, nekako, tog Radulovića, čovek ni za glavu ni za rep.

Moram priznati da ako je on zaista verovao u promenu Vučićevih metoda (pa čak i ciljeva, jer je Vučićev jedini cilj vlast, bilo kakva), onda je on totalna politička dileja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:13 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

mene secanje asocira da se razlaz desio pred raspisivanje izbora


Malo ranije je počelo ograđivanje, i to prvo od strane Vučića.
Možemo i o detaljima ali se bojim da bi se to shvatilo kao neka odbrana Radulovića, a nije mi to nemara.


Princi

Aha... a šta je to tačno pričao Radulović? Mislim, pošto su te njegove priče, naravno, sve logične, racionalne, potkrepljene čvrstim podacima, prilično nekonzistentne. On se ovde na blogu istovremeno zalagao i za slobodntržišni pristup ekonomiji i za povećavanje poreza, istovremeno je bio i protiv Dinkića i protiv upliva države u ekonomiju, ali je onda opet pričao kako bi država trebalo ovo ili ono. Bio je i za smanjivanje penzija, ali i za njihovo povećanje.....


E u ovo već ne bih uopšte ulazio jer je to klasična priča o za i protiv politike koju zastupa DJB.
Šta god da je zastupao, nekome se to dopada nekome ne, to je zastupao i u vladi, i to ili vrlo slično tome zastupa i danas.
Tako da mu se prevrtljivost ne može spočitati, a isticanje činjenice da je bio u Vučićevoj vladi a sada ga kritikuje, sugeriše upravo to, Radulovićevu prevrtljivost.

Imaju i on i njegov pokret mnogo mana, zbog tih mana ja još uvek nisam siguran ni da li ću ga glasati, ali ova koja se često ističe, bio je u vladi kod Vučića, je čini mi se, najmanja, ako je uopšte mana.
blogovatelj blogovatelj 22:22 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

Koliko znam Radulović je postavio uslov Novoj stranci da Živković abdicira sa čelne funkcije i u stranci ostane samo kao počasni predsednik, pa da onda prave koalicioni sporazum. Živković to, gle čuda, nije prihvatio.


Meni danas na Fejsbuku istrči Radulovićevo obraćanje biračkom telu na TV-u. I glasno i jasno reče da u slučaju neprolaska cenzusa podnosi ostavku.
Da glasam na izborima samo zbog te rečenice bih mu dao glas, jer je on jedini od koga sam čuo tako nešto. Svi ostali su zacementirani na svoje pozicije lidera i nesmenjivih.
Lionsgate Lionsgate 22:28 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

Malo ranije je počelo ograđivanje, i to prvo od strane Vučića.


Raspravljanje sa vernicima da li bog postoji ili ne je nesvrsishodno, bog je uvek bog.

No, jos 3 dana i znacemo da li je vas bog stavran ili ne, do tad lepa noc
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:41 21.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

Raspravljanje sa vernicima


U pravu si, samo što ja nisam vernik, a ti mi na takvog ličiš :)
jkt2010 jkt2010 02:15 22.04.2016

Re: DJB vs. NS ?!?

hoochie coochie man
(SRadulović je) to zastupao i u vladi, i to ili vrlo slično tome zastupa i danas.

Pa to zastupa i vlada, i tada i danas, uopšte mi nije jasno šta se on buni?

Usvojili su "njegov" zakon o radu?
Podigli porez na dobit (ni za 5 ni za 6, nego za 50%)?
Podigli porez na imovinu?
Izbalansirali budžet ?
Izbegnut bankrot države (koliko je samo SRadulevih blogova bilo na ovu temu... ) ?
Otkačinjanje gubitaša sa sise (ček sad posle izbora, kad istekne rok pa kad krene i ta završnica)?

Nisam pratio dal su mu napravili i agenciju za licenciranje stečajnih upravnika, ne bi me čudilo da i to jesu...

Ne znam šta je SRadule hteo za rođendan, doduše, ali sve ove druge želje mu je ostvarilo i to bolje nego što bi sam umeo...
mr.fogg mr.fogg 19:22 21.04.2016

Koliko vas će glasati?

Poslednja reč pred izbore: Koliko vas će glasati?
IZVOR

Dakle, prema poslednjim istraživanjima, na demokratske izbore u Srbiji izaći će 56% glasača.

Od ukupnog broja glasača (~6700000), broj članova stranaka je ~1500000.
Dakle, broj od 56% glasača (~3752000) treba umanjiti za 1500000 članova stranaka, koji ne glasaju slobodno. Tako se dolazi do broja od 2252000 glasača, što je oko 33% od ukupnog broja glasača.

Demokratija bi trebalo da podrazumeva učestvovanje većine na izborima. Ako te većine nema (33% !!!), o čemu se tu radi?
Lionsgate Lionsgate 19:37 21.04.2016

Re: Koliko vas će glasati?

A demokratski je ne ubrajati clanove stranaka u glasacko telo?
mr.fogg mr.fogg 19:41 21.04.2016

Re: Koliko vas će glasati?

A demokratski je ne ubrajati clanove stranaka u glasacko telo?


Jeste, zato što se na demokratskim izborima glasa slobodno, a članovi stranaka ne mogu to da rade zato što su članovi autokratskih partija.
Lionsgate Lionsgate 20:00 21.04.2016

Re: Koliko vas će glasati?

mr.fogg
A demokratski je ne ubrajati clanove stranaka u glasacko telo?


Jeste, zato što se na demokratskim izborima glasa slobodno, a članovi stranaka ne mogu to da rade zato što su članovi autokratskih partija.

U stranci nisu sopstvenom voljom i samim tim su prisiljeni da glasaju po necijoj a ne svojoj volji?
mr.fogg mr.fogg 20:05 21.04.2016

Re: Koliko vas će glasati?

U stranci nisu sopstvenom voljom i samim tim su prisiljeni da glasaju po necijoj a ne svojoj volji?


U stranci su po sopstvenoj volji i moraju da glasaju za svog 'lidera' ili mogu da napuste stranku po sopstvenoj volji i izgube sve zbog čega su se učlanili u tu stranku.
Lionsgate Lionsgate 20:26 21.04.2016

Re: Koliko vas će glasati?

mr.fogg
U stranci nisu sopstvenom voljom i samim tim su prisiljeni da glasaju po necijoj a ne svojoj volji?


U stranci su po sopstvenoj volji i moraju da glasaju za svog 'lidera' ili mogu da napuste stranku po sopstvenoj volji i izgube sve zbog čega su se učlanili u tu stranku.

Znaci oni su unapred izvrsili svoj izbor... oh, koji mi je moj pa se upustam u ovu besmislenu raspravu.
mr.fogg mr.fogg 20:31 21.04.2016

Re: Koliko vas će glasati?

oh, koji mi je moj pa se upustam u ovu besmislenu raspravu.

Izvini, nisam imao loše namere - ti si veoma iskren sagovornik i ja to poštujem, Hvala ti na inspirativnim sugestijama, iskreno.
jkt2010 jkt2010 02:27 22.04.2016

Re: Koliko vas će glasati?

mr.fogg
Demokratija bi trebalo da podrazumeva učestvovanje većine na izborima. Ako te većine nema (33% !!!), o čemu se tu radi?

Tu se radi o slobodi.

Pod komunjarama smo imali baš lepu, visoku izlaznost (99% - 105% !!!); O čemu se tu radilo, o demokratiji?

Nego narod pamti k'o pile.
amika amika 20:03 21.04.2016

Мала исправка


“moj odgovor je: Da, izaćiću i na ove (podaničkе) izbore, jer nemam drugog izbora. Kao i svi mi, rođen sam u eri (podaništva) koju danas zovu demokratija.”

Ако не изађеш, пристајеш на поданички статус, одричеш се права да тражиш свог Годоа на овим, следећим... и другим изборима. Изгледа да је то демократија – тражити оно што само делимично можеш да нађеш.
predatortz predatortz 20:07 21.04.2016

Re: Мала исправка


Ако не изађеш, пристајеш на поданички статус


Ako ne izađeš, lakše se briješ. Bar se lakše gledaš u oči dok to radiš, znajući da ni jednom bilmezu nisi dao svoj glas. I bez tvog glasa će biti šta će već biti. Rekoh, o Srbiji se ne odlučuje u Srbiji. Kojih će 250 individua davati privid da se to čini u Skupštini, sasvim je svejedno.
mr.fogg mr.fogg 20:11 21.04.2016

Re: Мала исправка

o Srbiji se ne odlučuje u Srbiji


Tačno - ovo je suština.
amika amika 20:27 21.04.2016

Re: Мала исправка

o Srbiji se ne odlučuje u Srbiji.


Цео Балкан је у колонијалном статусу, и не само Балкан. А како се управља унутар колоније, то је наша ствар. Имаш пример Индије, од колоније је постала једна од будућих великих сила паметном унутрашњом политиком.
mr.fogg mr.fogg 20:42 21.04.2016

Re: Мала исправка

Имаш пример Индије, од колоније је постала једна од будућих великих сила паметном унутрашњом политиком.


Tačno, ali u Indiji ima izreka 'Istorija je učiteljica žvota', koje se pridržavaju. Kod nas ima samo izreka
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:13 21.04.2016

Re: Мала исправка

amika
Ако не изађеш, пристајеш на поданички статус, одричеш се права да тражиш свог Годоа на овим, следећим... и другим изборима. Изгледа да је то демократија – тражити оно што само делимично можеш да нађеш.

Ovo sa Godoom ti je dobro.
Dakle, nova definicija mogla bi da glasi: "Demokratija je večno biranje Godoa". Pritom treba podsetiti da, prema Beketu, niko ne zna ko je Godo, da li uopšte postoji i da li će se ikad pojaviti. Ali, važno je birati, uvek sa novom nadom da Godo postoji i da će doći.
nowhereman nowhereman 22:21 21.04.2016

Re: Мала исправка


Ако не изађеш, пристајеш на поданички статус, одричеш се права да тражиш свог Годоа на овим, следећим... и другим изборима.


"Birajući Godoa"

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:36 22.04.2016

Re: Мала исправка

Rekoh, o Srbiji se ne odlučuje u Srbiji.

Netačno.

Da li će biti rupa na putevima ili koliko će trajati prosečno suđenje ili da li ćemo tajiti i u kojoj meri porez... to se sve odlučuje u Srbiji.

Neke druge stvari zaista ne. Takav i jeste položaj malih naroda.

Kao, o Sloveniji se odlučuje u Sloveniju?! Nije nego...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana