Zabava

Ljudi iz senke

Vojislav Stojković RSS / 24.12.2020. u 18:11

Nisu samo pisci iz senke ljudi čije se knjige štampaju i prodaju u stotima hiljada primeraka, a da njihovo ime ostane potpuno nepoznato čitaocima. Čak i kad je o nauci reč, gde egzaktonst dominira, u senci Alberta Ajnštajna, ostala je ne samo supruga Mileva, već i najveći matematičar-logičar XX veka Kurt Gedel. Šta tek reći o manje egzaktnim oblastima, kao što je muzika, primera radi.

Kada je, svojevremeno, u Splitu koncert održao Placido Domingo retko ko od prisutnih je, sem Placidovog vrhunskog tenora i, eventualno, alta i figure Svetle Vassileve, registrovao bariton Borisa Martinovića. Ali bez tog bogatog bas-baritona, tenor Placida Dominga i čitav koncert ne bi ni izbliza bio uspešan kao što jeste bio. Boris Martinović je čovek iz senke na tom koncertu, a nastupao je, u senci također, i na koncertima Pavarotija i Karerasa. Inače, taj čovek iz senke diplomirao je na prestižnom Džulijardu i nastupao na čuvenim operskim scenama u  Italiji, Francuskoj, SAD ... bio direktor opere u Peruđi i Primavera opere u Los Anđelosu. Ali, šta da se radi, bariton uvek ostaje u senci tenora. 

Ima jedna izvedba Zvonka Bogdana, gde je veliki mag starogradske pesme, dozvolio kratak nastup svom begešaru Cicku. U tom nastupu Cicko, znatno niži od svog begeša, na šarmantan i šaljiv način, peva dve-tri strofe, a zatm mu veliki Zvonko, oduzima mikrofon i nastavlja da dominira. Malo ih je koji znaju, da je čovek iz senke, Dubravko Isakov Cicko, sve sa svojim begešom, jedina veza koja opstoji između Save Vukosavljeva i Velikog tamburaškog orkestra Novog Sada, preko tamburaškog sastava Janike Balaža, pa sve do tamburaša Zvonka Bogdana. Narečeni Cicko, se  pored udaranja u begeš, bavi komponovanjem, aranžiranjem i transkripcijom starih dela klasične i naše tradicionalne izvorne muzike, koju  aranžmanski prenosi u naše vreme i tako joj produžava vek. 

Tragična je sudbina Djoke (Vladisavljevića) Basa iz Deronja (film Biće skoro propast sveta i mnogobrojni nastupi po čardama i bircuzima diljem Bačke i Srema, a i preko Dunava u Vučedolu i Čingilingi čardi). Nikad se neće saznati da li je one noći pod voz, zajedno sa svojim begešom, legao na prugu, zato što je bio pijan, ili možda zato što su on i njegov od cigareta i pića napukli glas (bas)  i begeš uvek bili u senci komšije iz Deronja, tenora Jovice Todorovića Paganinija i njegove violine. 

Tamburaški sastav Fijaker iz Osijeka je novijeg datuma. Oni ne haju da li su pesme koje izvode iz Slavonije, Šumadije ili iz šeher Sarajeva, bitno im je da su lepe. Njih spominjem zato što i među njima postoji čovek iz senke – harmonikaš Dražen Čečlija, čije sam ime jedva uspeo da izguglam i koji svira klasičnu  dugmetaru Dallape. Čečlija je samo za manje pažljive u senci. Ali pogledajte taj lik i taj stav… ni najveći  majstori stajlinga, aranžmana ili scenarija takvog ne mogu stvoriti. Takav se rađa.

......................................... 

Ako ništa drugo uživajte bar u muzici... NG je već za nekoliko dana.



Komentari (112)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:12 24.12.2020

1.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:13 24.12.2020

2.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:14 24.12.2020

3.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:29 25.12.2020

Re: 3.

Nije na odmet primeniti da Ani Žirardo (1931-2011), jedna od najboljih francuskih glumica, u ovom Petrovićevom filmu, blista. Sedamdesete godine prošlog veka bile su njene najbolje godine.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:15 24.12.2020

4.

haklberi_tom haklberi_tom 18:27 24.12.2020

Da!

Lajk za sve!
Uz moju napomenu, bez obzira na deficit muzičkog znanja --- nema muzike bez pratnje, generalno, te muzike bez bajsa.
haklberi_tom haklberi_tom 18:53 24.12.2020

Da!

Ovo sam već postavljao, no, svejedno ... kome je predugo, neka odmah skoči na 6.00, da vidi šta je bajs ... i gajdaši naravno!

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:00 24.12.2020

Re: Da!

Da nisu ovi gajdaši uvezeni iz Škotske?
haklberi_tom haklberi_tom 19:07 24.12.2020

Re: Da!

Vojislav Stojković
Da nisu ovi gajdaši uvezeni iz Škotske?

Nisu!
To su naši SrboMadžari iz Pečuja!
zilikaka zilikaka 19:11 24.12.2020

Re: Da!

Da nisu ovi gajdaši uvezeni iz Škotske?

Taman posla, pa gajde su bile ovde pre tambure.
Ja pa znam slučaj jednog zadrtog ovdaßnjeg koji nije hteo da se oženi bez gajdaša.
Jest sa su se svi svatovi za glavu hvatali al on proterao svoje.
haklberi_tom haklberi_tom 19:14 24.12.2020

Re: Da!

zilikaka
Da nisu ovi gajdaši uvezeni iz Škotske?

Taman posla, pa gajde su bile ovde pre tambure.
Ja pa znam slučaj jednog zadrtog ovdaßnjeg koji nije hteo da se oženi bez gajdaša.
Jest sa su se svi svatovi za glavu hvatali al on proterao svoje.

Bogami, da je gajdaš bio delić kao ovi - bilo bi super!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:32 24.12.2020

Re: Da!

zilikaka
Taman posla, pa gajde su bile ovde pre tambure.

Ama, šalio sam se.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:38 24.12.2020

Re: Da!

haklberi_tom

To su naši SrboMadžari iz Pečuja!


A ovo su naši tamburaši iz Zagersdorfa, Österreich:



haklberi_tom haklberi_tom 19:17 24.12.2020

Da!

Kada je neko dobar, dobar je šta god svirao ili pevao!

shmoo shmoo 20:16 24.12.2020

Људи из сенке и сенке од људи

Да, у праву си. Често људи из сенке постану сенке од људи. Барем за шире кругове.

Хвала ти за ове три приче о Борису Мартиновићу, Дубравку Исакову и Ђоки Владисављевићу. Ко зна колико пута сам слушао и Карераса и Доминга или Звонка Богдана, а да нисам знао ни имена тих људи из сенке. Бегешара Цицка само тако и знам, први пут овде сам прочитао његово пуно име и презиме. И још уз то чиме се човек бави. А судбина Ђоке Баса из Дероња као да је изашла из неког романа Керуака или Бароуза... Ништа од тога што си написао нисам знао до сада.

А ови младци звани Фијакер тек треба да нам се докажу. Полако, млади су још, имају времена.

Један од људи из сенке који је данас за многе сенка од човека јесте и овај на усној хармоници овде:










George "Mojo" Buford (ЛИНК)



И онда када упоредиш број прегледа на Јутјубу ова два клипа која качим овде, видиш да је тај човек данас сенка од човека у односу на једног Мади Вотерса, а о Џегеру и Стонсима и да не причамо.

А по мени, сасвим незаслужено...






Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:34 24.12.2020

Re: Људи из сенке и сенке од људи

shmoo
Хвала ти за ове три приче..

Nema na čemu. Često sam raspoložen da pričam, ali retko ko hoće da sluša (čita), svi su na Instagramu, Tviteru...
shmoo shmoo 20:36 24.12.2020

Re: Људи из сенке и сенке од људи

Vojislav Stojković
shmoo
Хвала ти за ове три приче..

Nema na čemu. Često sam raspoložen da pričam, ali retko hoće da sluša (čita), svi su na Instagramu, Tviteru...



У мени ћеш имати макар једног читаоца/слушаоца за приче које причаш. Инстаграм, твитер и остале згубиданске играчкице су ми неизмерно досадне па их зато и не користим.




nsarski nsarski 20:29 24.12.2020

Kompletnost

Čak i kad je o nauci reč, gde egzaktonst dominira, u senci Alberta Ajnštajna, ostala je ne samo supruga Mileva, već i najveći matematičar-logičar XX veka Kurt Gedel.


Gedel se jeste družio sa Ajnštajnom, posebno kad su obojica završavali svoje karijere u Prinstonu, i Gedel je na svoj način uticao na Ajnštajna, ali nekompletno je reći da je ostao u njegovoj senci.

Konretno, kad je 1905. godine Ajnštaj formulisao svoju Specialnu teoriju relativnosti, Gedel još nije bio ni rođen (rodio se godinu dana kasnije). Takođe, 1915. godine, kad je objavljena Opšta teorija relativnosti, Gedel je bio osnovac.

Gedel je, inače, rođen u Brnu, tada Austrougarska. Kad je ta imperija propala, Gedel je postao Čehoslovak, ali je tražio oslobođenje tog državljanstva i postao Austrijanc. Kada su Nemci pripojili Austriju sebi, postao je Nemac. Kasnije je otišao u Amere, u Prinston, Nju Džersi gde je već bio Ajnštajn, i tamo je dobio državljanstvo, a svedok pred sudom mu je bio Ajnštajn. (Na pitanje sudije da li bi Amerika ikad mogla postati diktatura kao Hitlerova Nemačka, Gedel je rekao da, logički gledano, u američkom ustavu postoji nedostatak koji bi mogao da dovede do diktature u Americi.)

Ali, koga to zanima, posebno među našom braćom Američanima. Evo šta oni o Gedelu uče

LINK

1 Tommy King October 14, 2014 Kurt Godel

2 Kurt Godel Godel was born on April 28, 1906
Kurt Godel was born Australian, but later became an American. Godel died on January 14,

3 Personal Life Kurt Godel was born in Brno, Australia to Rudolf and Marianne Godel. Godel had one sibling named Rudolph. Godel was married to Adele Nimbursky. Kurt was known as “Mr.Why” because of his curiousity. Kurt was sent to Evangelische Volksschule where he excelled in different languages and mathematics. Godel was considered Jewish as he had many intelligent Jewish friends.

4 Awards 1975- National Medal of Science for Mathematics and Computer Science 1951- Albert Einstein Award 1967-Royal Academy and Honorary Member of the London Mathematical Society 1950-Speaker at International Congress 1951- AMS Gibbs Lecturer.

Ukratko, nekompletno je reći da je Gedel bio u Ajnštajnovoj senci. Tako ja mislim.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:42 24.12.2020

Re: Kompletnost

nsarski
Ukratko, nekompletno je reći da je Gedel bio u Ajnštajnovoj senci. Tako ja mislim.

Moram da priznam da moj uzorak po pitanju Gedela nije reprezentativan i svodi se na nekoliko gimnazijskih profesora matematike i fizike koji su diplomirali na PMF u Beogradu početkom sedamdesetih godina. Naime, nijedan od njih nije čuo za Gedela, dočim za Ajnštajna jesu.
shmoo shmoo 20:48 24.12.2020

Re: Kompletnost

nsarski

Ukratko, nekompletno je reći da je Gedel bio u Ajnštajnovoj senci. Tako ja mislim.



Слажем се.

Неко ко је извео математички доказ о постојању Бога не би требало да буде ни у чијој сенци па стога то и јесте НЕКОМПЛЕТНО рећи тако нешто, односно НЕПОТПУНО, јер се, је л' те, формални доказ у некој теорији и не може извести у оквиру саме те теорије него се мора изаћи у још ширу теорију, па у још ширу, па у још ширу... Иначе онда та теорија за коју изводимо тај доказ није ни конзистентна ни потпуна.



Gedelov matematički dokaz o postojanju Boga


Aksiom 1
(Dihotomija) Osobina je pozitivna ako i samo ako je njena negacija negativna.

Aksiom 2
(Zaključak) Osobina je pozitivna ako nužno sadrži pozitivnu osobinu.

Teorema 1
Pozitivna osobina je logično konzistentna (to jest, moguće je da za nju postoji neki primer).

Definicija
Nešto je nalik Bogu ako i samo ako poseduje sve pozitivne osobine.

Aksiom 3
Biti nalik Bogu je pozitivna osobina.

Aksiom 4
Biti pozitivna osobina je nužno.

Definicija
Osobina P je suština od x ako i samo ako x sadrži P a P je nužno minimalno.

Teorema 2
Ako je x nalik Bogu, onda je biti nalik Bogu suština x.

Definicija
NE(x): x nužno postoji ako ima suštinsku osobinu.

Aksiom 5
Biti NE znači biti nalik Bogu.

Teorema 3
Nužno postoji neko x takvo da je x nalik Bogu.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:55 24.12.2020

Re: Kompletnost

Tu ima samo jedan mali problem. Naime, Gedel bi, da je hteo, istim matematičko - logičkim aparatom mogao dokazati da Bog ne postoji.
nsarski nsarski 20:56 24.12.2020

Re: Kompletnost

Неко ко је извео математички доказ о постојању Бога...


Ehhh, Gedel je smatrao da postoji život posle smrti, ako život kao pojava uopšte ima smisla. Mađutim, i to je nedokazivo.

A glede tvoje struke, evo šta kaže Herr Goedel. Sa ovim se duboko slažem.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:04 24.12.2020

Re: Kompletnost

nsarski
Ehhh, Gedel je smatrao da postoji život posle smrti, ako život kao pojava uopšte ima smisla. Mađutim, i to je nedokazivo.


Gedel je spadao u onu grupu genijalnih ljudi koji su, poput Nikole Tesle, bili veliki čudaci. Oženio se znatno starijom Adelom, igračicom u jednom bečkom baru. Toliko je bio vezan za svoju ženu, da se i sam razboljevao, od iste bolesti, kad bi ona bila bolesna. Prinston ga pamti i po tome što je, zbog straha od zaraze, nosio masku na licu na kojoj su bila samo dva mala otvora za oči. Paranoično je prao ruke i čistio svoj pribor za jelo, jeo je samo ona jela koja spremi njegova Adela. Pri tom je i ona morala da proba svako jelo pre svog muža. Umro je 1978.g. u prinstonskoj bolnici, ali ne od bolesti, već zato što je iscrpeo organizam odbijanjem hrane iz straha od zaraze i trovanja.
shmoo shmoo 21:05 24.12.2020

Re: Kompletnost

Vojislav Stojković

Tu ima samo jedan mali problem. Naime, Gedel bi, da je hteo, istim matematičko - logičkim aparatom mogao dokazati da Bog ne postoji.




Да, наравно. О самом доказу који се изводи не вреди ни да расправљамо, то је на неком другачијем нивоу разумевања свакога од нас појединачно где му саговорници за то нису ни потребни.

Али признаћеш да је сам апарат којим се Гедел послужио стварно елегантан? Тако рећи, грациозан.



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:11 24.12.2020

Re: Kompletnost

shmoo
Али признаћеш да је сам апарат којим се Гедел послужио стварно елегантан?

Ako misliš na Geedelov matematičko-logički aparat, priznajem. Doduše, priznanje je od naučne javnosti dobio još tridesetih godina prošlog veka.
haklberi_tom haklberi_tom 21:18 24.12.2020

Re: Kompletnost

shmoo
Vojislav Stojković

Tu ima samo jedan mali problem. Naime, Gedel bi, da je hteo, istim matematičko - logičkim aparatom mogao dokazati da Bog ne postoji.




Да, наравно. О самом доказу који се изводи не вреди ни да распртављамо, то је на неком другачијем нивоу разумевања свакога од нас појединачно где му саговорници за то нису ни потребни.

Али признаћеш да је сам апарат којим се Гедел послужио стварно елегантан?
Тако рећи, грациозан.




Molim pojašnjenje!
shmoo shmoo 21:20 24.12.2020

Re: Kompletnost

nsarski

Ehhh, Gedel je smatrao da postoji život posle smrti, ako život kao pojava uopšte ima smisla. Mađutim, i to je nedokazivo.



И овде се слажемо. (Ономад смо беше ћакулали о Хармсу... И смислу... )



A glede tvoje struke, evo šta kaže Herr Goedel. Sa ovim se duboko slažem.



И ја!

Па замисли само, Шарски... Језик јесте чудо.

Физичка појава (звук=глас), тек много касније и писмо, која постаје психичка појава и доводи до одређених представа појмова на које се тај звук/слово односи у глави слушаоца...

И тако у 6-7 000 варијација на планети Земљи.

О Језику на појединачном плану, то јест употреби језика свакога од нас појединачно колико нас већ сада милијарди има на овој планети јер ни у ком случају нам та појединачна употреба језика није иста код свакога од нас иако нам је, рецимо, исти матерњи језик... То и да не помињемо.

То и јесте чудо.

И мене то чуђење над тим чудом над којим се и Гедел чуди прати још од наранијег детињства.

Заиста, како се онда уопште и споразумевамо?

А то нам и јесте најважнија функција Језика. Тек после долази складиштење знања и уметничко стварање када су функције Језика у питању. То је секундарно и терцијарно у односу на споразумевање.

Зато Језик и јесте чудо.

Већ сам то једаред помињао на Блогу како сам као клинац замишљао како свака реч коју је икада изговорио било који човек који је икада живео на овој планети заправо никада није ни нестала него плута негде Свемиром... Попут оних радио таласа који су преносили, на пример, Хитлерове говоре за које кажу да и данас путују по бесконачности Васељене (читао у Политикином забавнику још у детињству. ). Е, па замисли да исто тако све речи које су икада изговорене на планети Земљи још увек плутају између звезда...

И данас понеки пут помислим на то. И лепо ми је. К'о Малом Принцу.

Чудо је језик, Шарски, чудо. У праву је био Гедел.





shmoo shmoo 21:40 24.12.2020

Re: Kompletnost

haklberi_tom
shmoo
Vojislav Stojković

Tu ima samo jedan mali problem. Naime, Gedel bi, da je hteo, istim matematičko - logičkim aparatom mogao dokazati da Bog ne postoji.




Да, наравно. О самом доказу који се изводи не вреди ни да распртављамо, то је на неком другачијем нивоу разумевања свакога од нас појединачно где му саговорници за то нису ни потребни.

Али признаћеш да је сам апарат којим се Гедел послужио стварно елегантан?
Тако рећи, грациозан.




Molim pojašnjenje!





https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2735866713298377&id=100006252252211&sfnsn=mo

shmoo shmoo 21:55 24.12.2020

Re: Kompletnost

Vojislav Stojković

Umro je 1978.g. u prinstonskoj bolnici, ali ne od bolesti, već zato što je iscrpeo organizam odbijanjem hrane iz straha od zaraze i trovanja.




Читао сам негде, давно зато се и не сећам где, да је то била врло уобичајена смрт на хеленском Балкану, у време античке Грчке и Рима.

Једноставно би старији људи (за оно доба старији, знамо да се просечни животни век данас продужио у односу на то доба) у једном тренутку престали да уносе у организам храну и онда би се полако угасили као свеће када догоревају. Евентуално би пили само воду неко време, али и то мало и једва...

И помислио бих на то сваки пут када би се то исто догодило и у мојој фамилији са неким од свих тих мојих баба, деда, баба тетака, деда теча итд. који се у својим позним годинама упокојио на тај начин. Једноставно, престао би да уноси храну, из непознатог разлога, у организам и сачекао да се угаси.

Није то био случај са сваким од тих старих људи у мојој фамилији, али са некима богами и јесте. И сви наши напори да их чак и на силу одржимо живима уз инфузије итд. нису помагали. И мени је сваки пут то изгледало као да су они сами одлучили да умру, да прекину свој живот овде на овом свету. Као да су сами себи рекли да им је доста било овога и да стога одлазе. Некако сам им и у очима то видео...

Ко зна, можда је Гедел вукао неке корене са Балкана?





solo solo 22:17 24.12.2020

Re: Kompletnost

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2735866713298377&id=100006252252211&sfnsn=mo




Kakav labud, a ti debeli znaš da ga šukneš iz senke samo tako hahahahaha

Nego, za Tasu,g Stojkovića,Čarlija i sve blogoučesnike.




michiganac michiganac 14:23 25.12.2020

Re: Kompletnost

shmoo
и онда би се полако угасили као свеће када догоревају.


"Ако исток сунце св'јетло рађа,
ако биће ври у луче сјајне,
ако земља привиђење није,
душа људска јесте бесамртна,
ми смо искра у смртну прашину,
ми смо луча тамом обузета."


Pojmiti sad serpski pad za nepuna dva vijeka, od vrhunske, univerzalne misli Njegosa do lajAVog krelca..

"..ђе вјенчана глупост са тирјанством"



..


Pitanje o zivotu nakon smrti? - premda ateista, licno ni sam ne mogu da se pomirim sa tim da se cjelokupna informacija, iskustvo i svijest pojedinca, prikupljani i pohranjeni u sivoj masi tokom bivstvovanja, prosto rasplinu u "nista".. Da izostane bilo kakav dalji efekat na okolni univerzum(!)
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:13 25.12.2020

Re: Kompletnost

Vojislav Stojković


Gedel je spadao u onu grupu genijalnih ljudi koji su, poput Nikole Tesle, bili veliki čudaci.


Kad smo već kod "čudaka" među naučnicima, mada ne toliko iz senke - ovaj čovek je drugima pravio senku, da preporučim knjigu: The Strangest Man. Pored sasvim solidno napisane Dirakove biografije, ovo je i lep (naučno popularan, razumljiv svakome) osvrt na razvoj kvantne mehanike i ono uzbudjivo vreme prve polovine 20. veka, kad je ova teorija rođena i razvijana.

Da prepričam samo jedan detalj iz knjige: Dirak je pod relativno stare dane, (po današnjim merilima), posle skoro 30 godina profesorske karijere na Kembridžu, aplicirao za poziciju profesora na Državnom univerzitetu u Floridi, čija katedra za fiziku tad nije bila bogzna kako rangirana među ostalim univerzitetima. I skupilo se nastavno-naučno veće da odluči da li da ga prime. Dobar deo profesora, očigledno neupućenih u Dirakov lik i delo, nije baš bio oduševljen time da se njemu da ta pozicija (star je, nezgodan karakter, možda je bolje primiti nekog drugog, itd), na šta je stari šef katedre samo ćutao i slušao. I kad su svi završili sa svojim izlaganjem zabrinutosti u vezi sa izborom, šef katedre uzme reč i kaže: da je u pitanju pozicija profesora za englesku književnost, ovo bi bilo isto kao da je za nju aplicirao Viljem Šekspir. I tako je Dirak dobio taj posao, i ostao na Univ. of Florida u Telahasiju do kraja života.




Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:57 25.12.2020

Re: Kompletnost

srdjan.pajic
I kad su svi završili sa svojim izlaganjem zabrinutosti u vezi sa izborom, šef katedre uzme reč i kaže: da je u pitanju pozicija profesora za englesku književnost, ovo bi bilo isto kao da je za nju aplicirao Viljem Šekspir. I tako je Dirak dobio taj posao, i ostao na Univ. of Florida u Telahasiju do kraja života.


Америчка академија наука (основана 1817. године), изабрала је Теслу за активног члана 27. маја 1907. године, а Српска краљевска академија наука у Београду држала је Теслу пуне 43 године као дописног члана, тако да је тек 16. фебруара 1937. године изабран за редовног члана.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:40 26.12.2020

Re: Kompletnost

Vojislav Stojković
srdjan.pajic
I kad su svi završili sa svojim izlaganjem zabrinutosti u vezi sa izborom, šef katedre uzme reč i kaže: da je u pitanju pozicija profesora za englesku književnost, ovo bi bilo isto kao da je za nju aplicirao Viljem Šekspir. I tako je Dirak dobio taj posao, i ostao na Univ. of Florida u Telahasiju do kraja života.


Америчка академија наука (основана 1817. године), изабрала је Теслу за активног члана 27. маја 1907. године, а Српска краљевска академија наука у Београду држала је Теслу пуне 43 године као дописног члана, тако да је тек 16. фебруара 1937. године изабран за редовног члана.


Bolje ikad nego nikad...

Inače, moja starija ćera sprema komparativnu studiju života i dostignuća Tesle i Edisona, ovo kad se ovako kaže zvuči možda malčice pretenciozno, pošto je ona 2. razred osnovne škole, voli tata malo da se puva, ali zaista ima zadatak da pročita biografije obojice pronalazača i uradi prezentaciju za ceo razred, u Google Slide-u, i da obojicu predstavi drugoj deci, dakle da održi predavanje u martu, to joj je zadatak za njen gifted and talented students program. Unapred se radujem, baška što je od sve dece jedina bila u Teslinom muzeju (a gde je Edisonu muzej, a?! ) i videla sve te eksponate, i to nekoliko puta, i ima na raspolaganju dosta fotografija sa lica mesta, da ilustruje Tesline izume u svom radu (hvala na tome Muzeju Nikole Tesle u Beogradu, mada su nas poslednji put izbacili, mene i mlađe dete, pošto je ona bila nemirna i uglavnom nezainteresovana za Teslino pronalazaštvo, gledala je samo da li ima nešto da se jede).

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:10 26.12.2020

Re: Kompletnost

srdjan.pajic
Inače, moja starija ćera sprema komparativnu studiju života i dostignuća Tesle i Edisona, ovo kad se ovako kaže zvuči možda malčice pretenciozno, pošto je ona 2. razred osnovne škole,

Taman posla. Uopšte nije pretenciozno... Deca su nam sve pametnija... I sve brže odrastaju, nažalost.



vcucko vcucko 23:44 27.12.2020

Re: Kompletnost

srdjan.pajic

Inače, moja starija ćera sprema komparativnu studiju života i dostignuća Tesle i Edisona, ovo kad se ovako kaže zvuči možda malčice pretenciozno, pošto je ona 2. razred osnovne škole, voli tata malo da se puva, ali zaista ima zadatak da pročita biografije obojice pronalazača i uradi prezentaciju za ceo razred, u Google Slide-u, i da obojicu predstavi drugoj deci, dakle da održi predavanje u martu, to joj je zadatak za njen gifted and talented students program.

Nešto se setih, drugi osnovne to je tamo beše 7 godina? Da li u studiju ulaze i snimci kad je Edison po vašarima ubijao (pržio) slonove strujom u sklopu kampanje protiv Tesline izmenične struje (prikazivao je kao opasnu i smrtonosnu igračku)?
I uopšte vezu između toga i usvajanja električne stolice kao načina izvršenja smrtne kazne.
Ako jeste, kako dete od 7 godina regauje na takve stvari
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:53 29.12.2020

Re: Kompletnost

vcucko
srdjan.pajic

Inače, moja starija ćera sprema komparativnu studiju života i dostignuća Tesle i Edisona, ovo kad se ovako kaže zvuči možda malčice pretenciozno, pošto je ona 2. razred osnovne škole, voli tata malo da se puva, ali zaista ima zadatak da pročita biografije obojice pronalazača i uradi prezentaciju za ceo razred, u Google Slide-u, i da obojicu predstavi drugoj deci, dakle da održi predavanje u martu, to joj je zadatak za njen gifted and talented students program.

Nešto se setih, drugi osnovne to je tamo beše 7 godina? Da li u studiju ulaze i snimci kad je Edison po vašarima ubijao (pržio) slonove strujom u sklopu kampanje protiv Tesline izmenične struje (prikazivao je kao opasnu i smrtonosnu igračku)?
I uopšte vezu između toga i usvajanja električne stolice kao načina izvršenja smrtne kazne.
Ako jeste, kako dete od 7 godina regauje na takve stvari


Ili ono da je Tesla dao da ga se uštroji, da bi mogao da se posveti nauci (da ga ženturače neke ne ometaju u poslu )

Ove biografije koje je dobila da pročita su za školski uzrast i ne ulaze toliko u sve te detalje (nisu R-rated, nego PG). Ali ima, na primer, ono kad je Edison izradio Teslu za neke lepe pare, e, to je ova moja mala zapamtila i sada zna kolika je vrednost potpisanog ugovora u odnosu na usmeno dogovaranje oko poslova, tako da je svoje želje za poklone od druga Mraza sastavila u pismenom obliku, u dve kopije, i kovertirala jednu da mu se šalje na severni pol pa posle proveravala šta je bilo zahtevano a šta isporučeno, na konto toga što je cele godine bila dete za primer, uglavnom.
haklberi_tom haklberi_tom 20:41 24.12.2020

Da!

Lako je ovako prekratiti vreme kada let kasni!

jinks jinks 21:42 24.12.2020

...

Ne ume svako da bude čovek iz senke, posebno ako se uzme u obzir koliko njih želi sva svetla pozornice na sebi, a kada ih i dobiju na kraju se ni ne vidi bog zna šta, a neretko i ništa.

Po nekima čak mnoge od poznatih istorijskih ličnosti nisu bili ništa drugo do frontmeni nekih ključnijih igrača koji se u svoje vreme uopšte nešto posebno nisu ni videli. A frontmeni ... oni u pricipu pevaju i govore šta im neko drugi napiše, uz ponešto glume.



shmoo shmoo 21:59 24.12.2020

Re: ...

jinks

Ne ume svako da bude čovek iz senke, posebno ako se uzme u obzir koliko njih želi sva svetla pozornice na sebi, a kada ih i dobiju na kraju se ni ne vidi bog zna šta, a neretko i ništa.




Да, то је и мени одмах пало на памет чим је Воја поменуо Ајнштајна и Гедела.

И ја мислим да у тој и таквој нашој перцепцији свих тих људи светла позорнице (читај, медији) играју најважнију улогу. Не толико оно шта су ти људи заиста урадили, него како је (и колико) то представљено широким народним масама.




docsumann docsumann 22:06 24.12.2020

Dorian Yates




ovom legendarnom bodibilderu nadimak je bio The Shadow
haklberi_tom haklberi_tom 22:09 24.12.2020

Re: Dorian Yates

docsumann



ovom legendarnom bodibilderu nadimak je bio The Shadow

Bljak!

docsumann docsumann 08:03 25.12.2020

Re: Dorian Yates





Bljak!




kad se već toliko trudiš, zaslužio si nick - derbil bljucko



a pajz kako budalčine Egipćani dočekuju Mr.Olimpiju

shmoo shmoo 09:18 25.12.2020

Речник страних речи и израза

derbil bljucko



А је л' могу и ја да се такмичим на овом лингвистичком такмичењу?

Моја реч за данашњи дан је МЕТРО из које затим изводимо многе друге речи. Нпр:


митрополит

метрополит

метросексуалац






mentol mentol 10:51 25.12.2020

Re: Dorian Yates

docsumann
Egipćani dočekuju



shmoo
А је л' могу и ја да се такмичим на овом лингвистичком такмичењу?


Ja sam nedavno prvi put čuo za reč bezobalan.
Baš mi se svidela

docsumann docsumann 11:10 25.12.2020

Re: Dorian Yates

a sam nedavno prvi put čuo za reč bezobalan.


a sad je pročitaj kao imenicu (npr. naziv za neki lijek) - bezobalan 500mg

mentol mentol 11:28 25.12.2020

Re: Dorian Yates

docsumann
bezobalan 500mg


Onda bi bio benzobalan©
I đe nađe od 500mg?
Ja od 40mg dva dana nisam mogao da dođem k sebi

edit.
Ako je neka farmaceutska kompanija zainteresovana da iskoristi to ime za generički naziv svog benzodiazepina neka se javi da se dogovorimo oko autorskih prava... Naravno, docsu ide pola keša
mentol mentol 15:19 25.12.2020

Re: Dorian Yates

docsumann

a sad je pročitaj kao ime....


Da postoji čovek tog imena zvali bi ga Bezos i bio bi najbogatiji od svih najbogatijih...

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:26 25.12.2020

Re: Dorian Yates

docsumann




Bljak!




kad se već toliko trudiš, zaslužio si nick - derbil bljucko



a pajz kako budalčine Egipćani dočekuju Mr.Olimpiju



Ma, pusti čarlija, on perverzno uživa da se pokenja gde god stigne. Nego, šta sad, jel Remi nastavlja da se takmiči, za sledeći Mr. Olimpija, ili je to bilo to, kraj karijere?

A u čemu je fora sa tim da ga namackaju da izgleda onako tamnoput, preplanuo? Pretpostavljam da to služi da pojača vizuelni utisak i kontrast da se vidi svaka žilica na kojoj je ovaj predano radio? Čuo sam od ovih komentatora na jednom mestu kako vešto prikriva nedostatke i nesavršenosti (mada ja nisam video nijednu, ali ok, nisam verziran). E, a jel tu postoji neko ograničenje u smislu čime takmičari smeju da se rokaju da bi ovoliki izrasli (sećam se da smo se jednom zezalu na tu temu, kako je rokanje u BB obavezno, inače te odma diskvalifikuju ).

Svejedno, svaka čast, stvarno je mrga ovaj Remi.


haklberi_tom haklberi_tom 21:06 25.12.2020

Re: Dorian Yates

srdjan.pajic
docsumann




Bljak!




kad se već toliko trudiš, zaslužio si nick - derbil bljucko



a pajz kako budalčine Egipćani dočekuju Mr.Olimpiju



Ma, pusti čarlija, on perverzno uživa da se pokenja gde god stigne. Nego, šta sad, jel Remi nastavlja da se takmiči, za sledeći Mr. Olimpija, ili je to bilo to, kraj karijere?



Izvini se!
Nego - da li si se već pelcovao?
Šta je dominantan stav u tvom okruženju - da li je više ljudi za vakcinu ili protiv?
solo solo 21:14 25.12.2020

Re: Dorian Yates

Šta je dominantan stav u tvom okruženju - da li je više ljudi za vakcinu ili protiv?


Definiši njegovo okruženje

solo solo 21:21 25.12.2020

Re: Samo za Čarlija

solo solo 21:29 25.12.2020

Re: Dorian Yates

A ovom legendarnom bodibilderu nadimak je bio....?



solo solo 21:32 25.12.2020

Re: Речник страних речи и израза

Моја реч за данашњи дан је МЕТРО из које затим изводимо многе друге речи. Нпр:


митрополит

метрополит

метросексуалац


shmoo shmoo 21:45 25.12.2020

Re: Речник страних речи и израза

solo
Моја реч за данашњи дан је МЕТРО из које затим изводимо многе друге речи. Нпр:


митрополит

метрополит

метросексуалац







Да, и метроном!

Откуцава, откуцава... Свугде око нас, па и на Блогу Б92.

Ено, јеси видео да су чак нестала и три последња коментара код Спирице? И то после закључавања његовог блога...

К'о оно када се после Лењинове смрти друг Челични слика са партијским камарадима и слика буде објављена у новинама, а онда у наредним деценијама са те слике коју и даље објављују у новинама нестаје један по један камарад све док на крају на слици не остане само Џугашвили.













Зато ја и рекох Браји на растанку да је он ипак поштенији од ових осталих. Пристојнији и васпитанији није, али је свакако поштенији. А то је велика ствар у оваквом свету у каквом живимо.

nsarski nsarski 21:58 25.12.2020

Re: Речник страних речи и израза

shmoo
solo
Моја реч за данашњи дан је МЕТРО из које затим изводимо многе друге речи. Нпр:


митрополит

метрополит

метросексуалац







Да, и метроном!

Откуцава, откуцава... Свугде око нас, па и на Блогу Б92.

Ено, јеси видео да су чак нестала и три последња коментара код Спирице? И то после закључавања његовог блога...

К'о оно када се после Лењинове смрти друг Челични слика са партијским камарадима и слика буде објављена у новинама, а онда у наредним деценијама са те слике коју и даље објављују у новинама нестаје један по један камарад све док на крају на слици не остане само Џугашвили.


Зато ја и рекох Браји на растанку да је он ипак поштенији од ових осталих. Пристојнији и васпитанији није, али је свакако поштенији. А то је велика ствар у оваквом свету у каквом живимо.




solo solo 22:00 25.12.2020

Re: Речник страних речи и израза

Ено, јеси видео да су чак нестала и три последња коментара код Спирице? И то после закључавања његовог блога...




Зато ја и рекох Браји на растанку да је он ипак поштенији од ових осталих. Пристојнији и васпитанији није, али је свакако поштенији. А то је велика ствар у оваквом свету у каквом живимо.

shmoo shmoo 22:13 25.12.2020

Re: Dorian Yates

mentol

shmoo

А је л' могу и ја да се такмичим на овом лингвистичком такмичењу?


Ja sam nedavno prvi put čuo za reč bezobalan.
Baš mi se svidela




Да, лепа реч. Употребљива у различитим контекстима, са или без преметачине слова, са или без испуштања неких слова.

А у праву сте, као назив за лек може и за живце, али употребљива је и за неки пургатив.

Уз мале модификације, лингвистичко-фармацеутске природе, може да се искористи и као лек за ADHD синдром код одраслих.

Рецимо, bezobrazalan... У паковањима од 100мг, 250мг и 500мг.

Баш је забавна ова игра речима, је л' да?

А кажу и да је лековита и за неки Алцхајмер у позним годинама... Па ето нам онда двоструке користи од ње. Ем забавно, ем лековито.






shmoo shmoo 22:24 25.12.2020

Re: Речник страних речи и израза

nsarski

Russia did it



Да, приметио сам ја то да су тим Англоамеричанима Руси криви за све... Оптужују Русе чак и за Марадонину mano de Dios.

Кажу, то је сигурно нека левичарска завера која је стигла у Јужну Америку преко Кубе.

Баш су чудни ти Англоамеричани, увек су им Руси криви. За све.

А Руси њих толико воле... Толико Руса просто хрли да живи у Великој Британији отварајући тамо у Лондону текући рачун да им легне плата или пензија коју су поштено зарадили у Русији.

Ено, рецимо онај Абрамович, па Березовски, па онај што је тестирао новичок пре Наваљног, који га је тестирао преко позајмљених гаћа. Не знам како га је тај пре Наваљног тестирао. Па Швидлер, па Кнастер, па Кагаловски, па Аврам Резников,...

Баш су ти Руси заљубљени у ту Велику Британију.

А Британци толико мрзе те јадне Русе. И Русију.

Зашто је то тако, Шарски? Није фер...



BABE KOJE ISPADAJU

Jedna baba se usled svoje preterane radoznalosti nagnula kroz prozor, ispala i razbila se.
Kroz prozor se nagnula druga baba da bi videla onu koja se razbila, ali je usled svoje preterane radoznalosti takođe ispala kroz prozor, strmoglavila se i razbila.
Zatim je kroz prozor ispala i treća baba, zatim četvrta, zatim peta.
Kad je ispala i šesta baba, meni je dosadilo da ih gledam, pa sam pošao na Maljcevsku pijacu gde su, kažu, jednom slepcu poklonili pleteni šal.





EDIT: Озбиљно сада, Шарски, без зезања...

Јеси ти приметио да скоро нико не употребљава више тај израз у српском језику за неког другог човека - не волим га - у његовом правом значењу.

А није ми јасно зашто... Јер када ја кажем да некога не волим, то не значи аутоматски и да га мрзим.

Само не волим.

Или нити волим, нити мрзим.

Али никако то не волим не значи и мрзим.

А у овом српском новоговору данас или морају сви да се воле к'о на Вудстоку или ако неко каже да некога не воли, онда то сигурно аутоматски и значи (мисле говорници новосрпског) да тај неко тог некога мрзи.

Нема средине.

К'о да смо сви ми Црногорци или Херцеговци или Шиптари, па или-или. Кад вољем вољем, кад не вољем кољем.

А нисмо сви такви, мајка му стара.

Стварно не видим ниједан разлог зашто српски језик иде у том правцу... Зашто значења речи морају да буду "или-или" у новоговору код Срба?





Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:11 25.12.2020

Re: Речник страних речи и израза

shmoo

К'о оно када се после Лењинове смрти друг Челични слика са партијским камарадима и слика буде објављена у новинама, а онда у наредним деценијама са те слике коју и даље објављују у новинама нестаје један по један камарад све док на крају на слици не остане само Џугашвили.



Sa fotografijama i kako tako, ali teže je bilo sa enciklopedijama. Kako bi koji od Staljinovih saradnika, visokih funkcionera, bio smaknut hitno su štampane nove enciklopedije u kojima nije bilo odrednice sa njegovim imenom i biografijom, a da bi broj stranica ostao isti ubacivali su se nove. Stare su povlačene i uništavane pod strogim nadzorom. Tako npr. kad je smaknulo Beriju, umesto njegove biografije ubačena je odrednica BERmudi, sa istim brojem redova i slova.
shmoo shmoo 23:14 25.12.2020

Re: Речник страних речи и израза

Vojislav Stojković
shmoo

К'о оно када се после Лењинове смрти друг Челични слика са партијским камарадима и слика буде објављена у новинама, а онда у наредним деценијама са те слике коју и даље објављују у новинама нестаје један по један камарад све док на крају на слици не остане само Џугашвили.



Sa fotografijama i kako tako, ali teže je bilo sa enciklopedijama. Kako bi koji od Staljinovih saradnika, visokih funkcionera, bio smaknut hitno su štampane nove enciklopedije u kojima nije bilo odrednice sa njegovim imenom i biografijom, a da bi broj stranica ostao isti ubacivali su se nove. Stare su povlačene i uništavane pod strogim nadzorom. Tako npr. kad je smaknulo Beriju, umesto njegove biografije ubačena je odrednica BERmudi, sa istim brojem redova i slova.




Човече, колико је тек ту шума било посечено за толики папир за штампање!

Ужас!


solo solo 23:28 25.12.2020

Re: Речник страних речи и израза

А није ми јасно зашто... Јер када ја кажем да некога не волим, то не значи аутоматски и да га мрзим.

Само не волим.

Или нити волим, нити мрзим.

Али никако то не волим не значи и мрзим.


Ne voleš Balaševića al pusti ga da peva Možda ti se svidi.Jednom.



shmoo shmoo 23:37 25.12.2020

Re: Речник страних речи и израза

solo
А није ми јасно зашто... Јер када ја кажем да некога не волим, то не значи аутоматски и да га мрзим.

Само не волим.

Или нити волим, нити мрзим.

Али никако то не волим не значи и мрзим.


Ne voleš Balaševića al pusti ga da peva Možda ti se svidi.Jednom.



Дабоме!

Ово ти је одличан пример за то волим-не волим-мрзим, што се мене тиче!

Ђокицу само не волЕм. Али се не буним када тандрче из неког звучника. Нека га. Live and let live, што би рекли у Церовцу код Паланке.

А Брегу, на пример, мрзим из дна душе као и оног Сашу Лошића.

Сам ти причао то за Балашевића и за ове блузере (миленијалци би рекли лузере) из овог блуз (луз) клуба Вокс код мене на Брду?


solo solo 23:47 25.12.2020

Re: Речник страних речи и израза

Сам ти причао то за Балашевића и за ове блузере (миленијалци би рекли лузере) из овог блуз (луз) клуба Вокс код мене на Брду?



shmoo shmoo 00:00 26.12.2020

Re: Речник страних речи и израза

solo
Сам ти причао то за Балашевића и за ове блузере (миленијалци би рекли лузере) из овог блуз (луз) клуба Вокс код мене на Брду?









Елем, женио се један од њих из Вокс клуба и уједно организатора некадашњег блуз фестивала у Кошутњаку, лик већ у позним годинама... Млађи од мене, али само пар година до 50. Још увек кожна јаша са нитнама, кожне наруквице, дуга коса харли дејвидсон и те муње... И прича он мени једног летњег поподнева како је изгледала његова свадба:

Замисли, брате, после венчања одемо сви ми, било сто сватова, у кафану и чим смо ушли у кафану, приџе ми клинац из оркестра и каже ми Не брини, чале, знамо да свирамо све од Балашевича... Па кад нисам малог одробијао на лицу места, маму његову малу и безобразну, и напустио свадбу!






solo solo 00:39 26.12.2020

Re: Речник страних речи и израза

Замисли, брате, после венчања одемо сви ми, било сто сватова, у кафану и чим смо ушли у кафану, приџе ми клинац из оркестра и каже ми Не брини, чале, знамо да свирамо све од Балашевича... Па кад нисам малог одробијао на лицу места, маму његову малу и безобразну, и напустио свадбу!



Pa dobro majku mu gde je tu intelektualna širina,regionalna tolerancija a nadasve demokratski pristup u philosophiJi međuljudskih odnosa.
Javlja mi se da nije dozvolio mladoj da ga nagazi pred matičarem i da ostavi svoje ex devojačko prezime. Pravda za Vox klub m'da sa rezignacijom odbijam tvoju pristrasnost.

solo solo 00:44 26.12.2020

Re: Речник страних речи и израза

EDIT: Озбиљно сада, Шарски, без зезања...


Ostala mi misterija kad napišeš ovo,,ozbiljno bez zezanja,, da li stvarno misliš ozbiljno bez zezanja ili se zezaš? Al' odgovori ozbiljno sad i bez zezanja.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:34 26.12.2020

Re: Dorian Yates

haklberi_tom
srdjan.pajic
docsumann




Bljak!




kad se već toliko trudiš, zaslužio si nick - derbil bljucko



a pajz kako budalčine Egipćani dočekuju Mr.Olimpiju



Ma, pusti čarlija, on perverzno uživa da se pokenja gde god stigne. Nego, šta sad, jel Remi nastavlja da se takmiči, za sledeći Mr. Olimpija, ili je to bilo to, kraj karijere?



Izvini se!
Nego - da li si se već pelcovao?
Šta je dominantan stav u tvom okruženju - da li je više ljudi za vakcinu ili protiv?


Ti se izvini, i doksu i Remiju i meni, nisi morao da se unerediš i ovde!

Nisam se vakcinisao, čekam prvo da vidim da li će da pocrkaju ovi zdravstveni radnici i dekice po domovima za stare i nemoćne koji su pohitali da se prvi imuniziraju (Milanče, pod uticajem znojavih dekica koji izlažu na youtubeu, upozorava na veoma štetne efekte fajzeruše, pa sam naročito oprezan jer se trenutno samo to nudi kod nas, dok kineska vakcina leči sve, od korone do upale gaća u dupe, uz minimalne sporedne efekte, kako kažu u biltenima Ka Pe Kine, a njima se može verovati, nadam se da ćemo to da krenemo da uvozimo i da se time bodemo, samo da im prvo skinemo sankcije).

A sad ozbiljno: svako iole pismen kaže da će da se vakciniše (a da li laže, to ćemo da vidimo), ali svejedno za generalno pučanstvo nema vakcina do sredine leta (tako sam čuo od moje porodične lekarke, to jest njene institucije), pa ćemo tu ornost da se u mišicu primi ovaj fajzereov hladni otrov koji će da nam svima poremeti DNK, tek tada da utvrdimo. Svakako ću se potruditi da te na vreme informišem.



solo solo 02:50 26.12.2020

Re: Dorian Yates

A sad ozbiljno: svako iole pismen kaže da će da se vakciniše


Čarli evo odgovorio ti je - neće
docsumann docsumann 08:25 26.12.2020

Re: Dorian Yates



Ma, pusti čarlija, on perverzno uživa da se pokenja gde god stigne. Nego, šta sad, jel Remi nastavlja da se takmiči, za sledeći Mr. Olimpija, ili je to bilo to, kraj karijere?

A u čemu je fora sa tim da ga namackaju da izgleda onako tamnoput, preplanuo? Pretpostavljam da to služi da pojača vizuelni utisak i kontrast da se vidi svaka žilica na kojoj je ovaj predano radio? Čuo sam od ovih komentatora na jednom mestu kako vešto prikriva nedostatke i nesavršenosti (mada ja nisam video nijednu, ali ok, nisam verziran). E, a jel tu postoji neko ograničenje u smislu čime takmičari smeju da se rokaju da bi ovoliki izrasli (sećam se da smo se jednom zezalu na tu temu, kako je rokanje u BB obavezno, inače te odma diskvalifikuju ).

Svejedno, svaka čast, stvarno je mrga ovaj Remi.


pošto muskulatura izgleda izraženija na tamnom tenu, blijedoliki takmičari posežu za specijalnom bojom za kožu, koja se zadržava jedno 3-4 dana (dovoljno da pregura takmičenje).
jedina mana koje Rami ima su donji dio leđa (visoki latisimusi, pa mu taj dio izgleda nepokriven muskulaturom) i nešto slabiji listovi (za onolike butine).

Rami je genetsko čudovište, on pored najboljih profesionalca izgleda kao krupan čovjek među dječacima, te kako kaže njegov trener, ne trebaju mu pretjerane količine steroida da postigtne toliku masu. za njega je mnogo veći problem kako iskondicionirati toliko mišića, a da zadrže i punoću i obim.
Rami je nakon samo tri godine vježbanja, izašao na profi scenu i odmah osvojio Night of Champions, prestižno bb takmičenje. pa ipak, Olimpiju je do sada 7-8 puta bezuspješno pokušavao da osvoji, najbolji plasman je imao 2017 - 2.mjesto

miislim da je do danas samo jedna Mr. Olimpija održana sa doping kontrolom (1986/87?) i tad su svi takmičari bili u osjetno slabijoj formi. ne toliko što se mase tiče, koliko u definiciji. tih godina se Weider ložio da bb postane olimpijski sport.
cijnim da ni tada nisu bili totalno čisti, već su prtibjegavali tehnikama varanja kojom pribjegavaju i sportisti na olimpijskim igrama.

interesantno da je Naser El Sonbati (pola Egipćamim pola naš) diskvalifikovan sa Mr.O 1996 zbog pretjeranog korišćena diuretika!?



EDIT: inače, Ramija je na posebnoj svečanosti povodom osvajanja Mr.Olimpije ugostio lično premijer Egipta. toliko o budalčinama.
shmoo shmoo 08:35 26.12.2020

Re: Речник страних речи и израза

solo
EDIT: Озбиљно сада, Шарски, без зезања...


Ostala mi misterija kad napišeš ovo,,ozbiljno bez zezanja,, da li stvarno misliš ozbiljno bez zezanja ili se zezaš? Al' odgovori ozbiljno sad i bez zezanja.



Озбиљно озбиљно.

Заистински.


docsumann docsumann 10:02 26.12.2020

Re: Речник страних речи и израза

izvinjavam se domaćinu na ovolikom trolu, ali sam još pod utiskom netom završene Olimpije, i pobjede mog favorita nakon 8 godina pokušavanja.

a priča o Big Ramiju (Mamdouh Elasbiaj, nije ni čudo što ga svi zovu po nicku) je prava cindarela story.
kao siromašan ribar koji je radio za 1,5 dolar na sat, Rami se seli iz svog rodnog Egipta u Kuvajt, gdje uspout počinje da posjećuje i lokalne teretane.
njegov nesvakidašnji talenat je brzo upao u oči ekipi Oxygen Gyma (po mnogima najbolja teretana na svijetu) koji mu postaju sponzori.

no, iako su mu dosta pomogli da se brzo dočepa profi pozornice, ta ista ekipa je pravila dosta grešaka u završnim pripremama, pa je tako Rami na nekim takmičenjima izlazio nedovoljno spreman, što je obično nadoknađivao svojim nadljudskim dimenzijama.
ipaki, na Olimpija, se takmiči krem de la krem svjetkog bb-a, pa je sama mišićna masa nedovoljna za veći uspjeh.

i tu nastupa Ramijev čovjek iz sjenke (da budem bar dijelom u temi bloga) - Čad Nikols, nutricionistički guru koji je već radio sa šampionima kao što su Naser i Roni Koleman (do sada, u raznim divizijama, Čad ima osvojenih 16 Mr.O titula.
Čad sa Ramijem radi već 2 godine, i konačno su složili kockice za ubjedljivu i upečatljivu pobjedu na ovogodišnjoj Mr.O.
Rami je na 2. i 3. mjestu ostavio prošlogodišnjeg pobjednika Brndon Karija i sedmostrukog šampiona Fil Hita.
kako sam Čad Nikols kaže, trebalo mu je malo vremena pa i jedan poluuspješni eksperiment na ovogodišnjem Arnold Klasiku (3. mjesto) da bi provalio kako funkcioniše Ramijevo tijelo, za koje kaže da je neviđeno ekonomično - Rami je uspjevao da napreduje čak i za vrijeme ramazanskog posta.

Ramijeva pobjeda je dočekana sa velikim odobravanjem u bb zajednici širom svijeta, pošto je pored nesvakidašnjeg talenta i uspjeha i zarađenih para, Rami i dalje ostao skroman, dobrodušan, porodični čovjek.
mentol mentol 10:03 26.12.2020

Re: Dorian Yates

da se u mišicu primi ovaj fajzereov hladni otrov koji će da nam svima poremeti DNK

mentol mentol 11:52 26.12.2020

Re: Dorian Yates

shmoo
и за неки пургатив.

shmoo shmoo 14:56 26.12.2020

Re: Dorian Yates

mentol
shmoo
и за неки пургатив.


целер и роткве стругане



То!



Па кад онда крене да се безобално излива!

Нигде краја срећи и радости.

Кажем ти, Безобалан (од 100, 250 и 500 мг) идеалан је назив за ту медецину.

haklberi_tom haklberi_tom 16:47 26.12.2020

Re: Dorian Yates

srdjan.pajic
haklberi_tom
srdjan.pajic
docsumann




Bljak!




kad se već toliko trudiš, zaslužio si nick - derbil bljucko



a pajz kako budalčine Egipćani dočekuju Mr.Olimpiju



Ma, pusti čarlija, on perverzno uživa da se pokenja gde god stigne. Nego, šta sad, jel Remi nastavlja da se takmiči, za sledeći Mr. Olimpija, ili je to bilo to, kraj karijere?



Izvini se!
Nego - da li si se već pelcovao?
Šta je dominantan stav u tvom okruženju - da li je više ljudi za vakcinu ili protiv?


Ti se izvini, i doksu i Remiju i meni, nisi morao da se unerediš i ovde!

Nisam se vakcinisao, čekam prvo da vidim da li će da pocrkaju ovi zdravstveni radnici i dekice po domovima za stare i nemoćne koji su pohitali da se prvi imuniziraju (Milanče, pod uticajem znojavih dekica koji izlažu na youtubeu, upozorava na veoma štetne efekte fajzeruše, pa sam naročito oprezan jer se trenutno samo to nudi kod nas, dok kineska vakcina leči sve, od korone do upale gaća u dupe, uz minimalne sporedne efekte, kako kažu u biltenima Ka Pe Kine, a njima se može verovati, nadam se da ćemo to da krenemo da uvozimo i da se time bodemo, samo da im prvo skinemo sankcije).

A sad ozbiljno: svako iole pismen kaže da će da se vakciniše (a da li laže, to ćemo da vidimo), ali svejedno za generalno pučanstvo nema vakcina do sredine leta (tako sam čuo od moje porodične lekarke, to jest njene institucije), pa ćemo tu ornost da se u mišicu primi ovaj fajzereov hladni otrov koji će da nam svima poremeti DNK, tek tada da utvrdimo. Svakako ću se potruditi da te na vreme informišem.




Aj ne seri!
Što kaže Mile Dodik!
Inače, ja se u vakcine, kao uostalom, niti u viruse, ne razumem.
Vakcinisaću se onim čime i svi ostali u mome kantriju.
haklberi_tom haklberi_tom 16:49 26.12.2020

Re: Dorian Yates

docsumann


Ma, pusti čarlija, on perverzno uživa da se pokenja gde god stigne. Nego, šta sad, jel Remi nastavlja da se takmiči, za sledeći Mr. Olimpija, ili je to bilo to, kraj karijere?

A u čemu je fora sa tim da ga namackaju da izgleda onako tamnoput, preplanuo? Pretpostavljam da to služi da pojača vizuelni utisak i kontrast da se vidi svaka žilica na kojoj je ovaj predano radio? Čuo sam od ovih komentatora na jednom mestu kako vešto prikriva nedostatke i nesavršenosti (mada ja nisam video nijednu, ali ok, nisam verziran). E, a jel tu postoji neko ograničenje u smislu čime takmičari smeju da se rokaju da bi ovoliki izrasli (sećam se da smo se jednom zezalu na tu temu, kako je rokanje u BB obavezno, inače te odma diskvalifikuju ).

Svejedno, svaka čast, stvarno je mrga ovaj Remi.


pošto muskulatura izgleda izraženija na tamnom tenu, blijedoliki takmičari posežu za specijalnom bojom za kožu, koja se zadržava jedno 3-4 dana (dovoljno da pregura takmičenje).
jedina mana koje Rami ima su donji dio leđa (visoki latisimusi, pa mu taj dio izgleda nepokriven muskulaturom) i nešto slabiji listovi (za onolike butine).

Rami je genetsko čudovište, on pored najboljih profesionalca izgleda kao krupan čovjek među dječacima, te kako kaže njegov trener, ne trebaju mu pretjerane količine steroida da postigtne toliku masu. za njega je mnogo veći problem kako iskondicionirati toliko mišića, a da zadrže i punoću i obim.
Rami je nakon samo tri godine vježbanja, izašao na profi scenu i odmah osvojio Night of Champions, prestižno bb takmičenje. pa ipak, Olimpiju je do sada 7-8 puta bezuspješno pokušavao da osvoji, najbolji plasman je imao 2017 - 2.mjesto

miislim da je do danas samo jedna Mr. Olimpija održana sa doping kontrolom (1986/87?) i tad su svi takmičari bili u osjetno slabijoj formi. ne toliko što se mase tiče, koliko u definiciji. tih godina se Weider ložio da bb postane olimpijski sport.
cijnim da ni tada nisu bili totalno čisti, već su prtibjegavali tehnikama varanja kojom pribjegavaju i sportisti na olimpijskim igrama.

interesantno da je Naser El Sonbati (pola Egipćamim pola naš) diskvalifikovan sa Mr.O 1996 zbog pretjeranog korišćena diuretika!?



EDIT: inače, Ramija je na posebnoj svečanosti povodom osvajanja Mr.Olimpije ugostio lično premijer Egipta. toliko o budalčinama.

Pa dobro - ima i premijera budalčina.
I ja znam jednoga.
docsumann docsumann 19:43 26.12.2020

Re: Dorian Yates

Pa dobro - ima i premijera budalčina.


pa bio bi itekakva budalčina da ne upriiči svečani doček sportisti za čiji je uspjeh, a samim tim i za Egipat, čulo desetine miliona ljudi širom svijeta (samo jedan (od najpopularnijih) bb podkast kanal na YT je imao preko milion pregleda u toku Olimpije).
štaviše, malo koji šampion je posljednjih godina tako zdušno pozdravljen od najšire bb/fitnes/weightlifting zajednice, kao Big Rami. dobar dio te popularnoti ide i na račun njegove ličnoti. kažu da nema skromnije i dobrodušnije osobe. koliko je velik, toliko mu je ego mali.

a budalčina Rami je ovom titulom (pored 400k dolara nagradnog fonda) osigurao sebi višemilionku zaradu u sledćih godinu dana.
naravno, on je već bio milioner i prije ove titule. siromašni ribar sad ima svoju ribarsku flotu.

EDIT: Rami je već godinama nacionalni sportski heroj, a ovom tituom je postao legenda. naravno, ima i naroda budalčina, ...
haklberi_tom haklberi_tom 21:17 26.12.2020

Re: Dorian Yates

docsumann
Pa dobro - ima i premijera budalčina.


pa bio bi itekakva budalčina da ne upriiči svečani doček sportisti za čiji uspjeh, a samim tim i za Egipat, je čulo desetine miliona ljudi širom svijeta (samo jedan (od najpopularnijih) bb podkast kanal na YT je imao preko milion pregleda u toku Olimpije).
štaviše, malo koji šampion je posljednjih godina tako zdušno pozdravljen od najšire bb/fitnes/weightlifting zajednice, kao Big Rami. dobar dio te popularnoti ide i na račun njegove ličnoti. kažu da nema skromnije i dobrodušnije osobe. koliko je velik, toliko mu je ego mali.

a budalčina Rami je ovom titulom (pored 400k dolara nagradnog fonda) osigurao sebi višemilionku zaradu u sledćih godinu dana.
naravno, on je već bio milioner i prije ove titule. siromašni ribar sad ima svoju ribarsku flotu.

EDIT: Rami je već godinama nacionalni sportski heroj, a ovom tituom je postao legenda. naravno, ima i naroda budalčina, ...

Za narode ne znam.
No, ako ti kažeš ...
Milan Novković Milan Novković 11:55 25.12.2020

Henri Poincaré ...

Čak i kad je o nauci reč, gde egzaktonst dominira, u senci Alberta Ajnštajna, ostala je ne samo supruga Mileva, već i najveći matematičar-logičar XX veka Kurt Gedel.

... je, možda, u svetlu bloga interesantniji Ajnštajnesque primer.

I pored jakog egoa kod svih nas na kraju nam je ipak uzbudljivije kad nas "prepoznaju" ljudi iz i oko naše struke, ili aktivnosti u koju ulažemo dosta strasti i vremena.

U humanities & arts postoje prepoznatljivi istoričari ideja koji su, sami po sebi, velika imena, kod kojih onda može da se nauči kako je sve to "teklo" nekada.

Wikipedia je sve bolja ako joj ignorišemo razne psyop pripolitičke i slične trudbenike, naravno.

Meta-Wiki na nivou tema bi bio interesantan pokret, iako mnogi prilozi to već sada rade.
angie01 angie01 16:07 25.12.2020

Danilo iz senke,



angie01 angie01 16:22 25.12.2020

Re: Kristina iz senke,

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:52 25.12.2020

Re: Danilo iz senke,

pecaros pecaros 20:44 25.12.2020

...

Premda autor nekih od najprepoznatljivijih instrumentalnih melodija svih vremena, Flojd Kramer je zauvek ostao "samo" to - instrumentalista.

A bio je jedan od arhitekata "nešvilskog saunda", prateći muzičar imenima poput Elvis Presley, Brenda Lee, Patsy Cline, the Browns, Jim Reeves, Eddy Arnold, Roy Orbison, Don Gibson, the Everly Brothers i mnogim drugim.

Osim u prvom snimku Elvisa Prislija za RCA Victor "Heartbreak Hotel", njegov klavir ćemo čuti u bezbroj drugih svetskih hitova, a da to i ne znamo.

solo solo 01:10 26.12.2020

ko to tamo praši

stratocumulus undulatus.


https://twitter.com/mr__hajd/status/1341833082563928066


Jel to praše komarce.

https://www.bitchute.com/video/tvvDfps4sQ46/
Черевићан Черевићан 02:14 26.12.2020

vade mecum

Сенка богме феномен је битан

верност Сенке поштовати треба
какав год да живот .......искројимо,
вазда уз нас (мраком невидљива)
ми уствари ...због Ње ..постојимо
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:38 26.12.2020

Re: vade mecum

Okorela zemlja čuda i kraj sveta je Murakamijev roman u kojoj teku paralelno dve priče, koje se na kraju slivaju u jednu. U jednoj od te dve (Kraj sveta) onome ko dođe u Grad (opisan tako da aludira na neku verziju raja) odmah na ulazu odvoje i oduzmu senku i drže je u zatvoru. Da bi se saznalo zašto roman treba pročitati.



mentol mentol 10:34 26.12.2020

Re: vade mecum

Okorela zemlja čuda i kraj sveta



Čitao sam pre desetak godina i sećam se da mi je bio odličan... Vreme je da se ponovo pročita
Upravo čitam "Ljetopis ptice navijalice"... to mi je još ostalo, od njega, da nisam pročitao.

edit
kad si već okačio naslovnu stranu knjige ajd da pohvalim Geopoetiku, najbolju izdavačku kuću na Balkanu. Od svih knjiga koje vredi pročitati 90% su oni izdali.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:06 26.12.2020

Re: vade mecum

Nisam ni ja tu pročitao ni onu o trčanju.
Za Geopoetiku, saglasan.
mentol mentol 19:28 26.12.2020

Re: vade mecum

Vojislav Stojković
Nisam ni ja tu pročitao ni onu o trčanju.

Imam ja tu o trčanju u pdf-u. Ako ti treba pošlji mi mail pa ću ti poslati...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:35 26.12.2020

Re: vade mecum

Hvala, ali više volim da čitam ukoričene knjige. Video sam da je imaju u Biblioteci grada, a ja sam drug član.
Atomski mrav Atomski mrav 13:40 28.12.2020

Re: vade mecum

Da bi se saznalo zašto roman treba pročitati.

Roman svakako treba pročitati, preporuka s moje strane.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:41 28.12.2020

Re: vade mecum

Priča se može ispričati, a roman se mora pročitati.
crossover crossover 07:20 26.12.2020

20 Feet from Stardom

Има документарни филм на ову тему, зове се "Twenty Feet from Stardom". Одличан филм иако је добио Оскара. Филм се бави певачицама, пратећим вокалима, које су певале са звездама популарне музике. Једна од тих пратећих вокала је и Мери Клејтон (Merry Clayton), да, баш се овако пише, није грешка, рођена је на Божић. Мери је певала са Бобијем Дарином, Реј Чарлсом, Том Џонсом, Џо Кокером, Стонсима, Нил Јангом, кажу да је певала и са Елвисом али њено име није остало забележено на тим наступима.

Занимљиво је да је певала и пратећи вокал са Lynyrd Skynyrd на студијској верзији Sweet Home Alabama. Када су њу и њену колегницу Клајди Кинг позвали да певају на тој плочи, одмах је одбила чим је чула наслов песме. За њих две, Алабама почетком седамдесетих нимало није била слатки дом где је небо увек плаво. Пошто су им требале паре, муж је упорно убеђивао да ипак пева, да тај текст може да отпева на свој начин - као протестну песму. После дугог убеђивања, Мери је пристала, и ако већ треба да пева, певаће Sweet Home Alabama са стиснутим зубима.

Нисам сигуран да ли могу да чујем тај протест и стиснуте зубе, никад нисам волео Lynyrd Skynyrd, деловали су ми као гомила џибера, али ћу заувек запамтити феноменалан глас величанствене Мери Клејтон из Gimme Shelter од Ролингстонса.

Ово је инсерт из филма:

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:38 26.12.2020

Re: 20 Feet from Stardom

Hvala na preporuci za film.
shmoo shmoo 08:56 26.12.2020

Re: 20 Feet from Stardom

crossover

Нисам сигуран да ли могу да чујем тај протест и стиснуте зубе, никад нисам волео Lynyrd Skynyrd, деловали су ми као гомила џибера,



Не треба ти "као". Они то и јесу. И мислим да ни они сами то никада нису ни крили...

Али заузврат одлично свирају и певају као и сви ти ликови из Бајбл Белта, па ето и Мери Клејтон.

А те colored girls (copyright by Лу Рид) по правилу пролазе кроз госпел школу у црквеним хоровима од најранијег детињства.

Ваљда то миксовање култура, језика, традиција, звукова, са свим оним историјским наслеђем које носе, доводи до тога да


Well I heard Mister Young sing about her
Well I heard ol' Neil put her down
Well I hope Neil Young will remember
A southern man don't need him around anyhow
















Ал' шта га ја знам... Не знам ја то у ствари, само нагађам... Знам тако мало о томе...








Yes sir
Well the bigger the city well the brighter the lights
The bigger the dog well the harder the bite
I don't know where you been last night
But I think Mama you ain't doin' right
Say I know a little
I know a little about it
I know a little
I know a little about it
I know a little about love
And baby I can guess the rest
Well now I don't read that daily news
'Cause it ain't hard to figure where people get the blues
They can't dig what they can't use
If they stick to themselves they'd be much less abused
Say I know a little
Lord I do know a little about it
I know a little
I know a little about it
I know a little about love
And baby I can guess the rest
Play me a little
Whoa
Yeah
Well now you want me to be your only man
Said listen up Mama teach you all I can
Do right baby by your man
Don't worry Mama I'll teach you all I can
Say I know a little
Lord I know a little about it
I know a little
I know a little about it
I know a little about love
And baby I can guess the rest
Well I know a little about love
Baby I want your best




П.С. -
Одличан филм иако је добио Оскара.






solo solo 10:25 26.12.2020

Re: 20 Feet from Stardom

певачицама, пратећим вокалима, које су певале са звездама популарне музике.






docsumann docsumann 10:33 26.12.2020

Re: 20 Feet from Stardom




(na 3:00)


edit: imao sam škotskog terijera (onaj crni iz whiskey dueta)

a primjedaba na donju sliku, na viskiju nisu dva skotija, kao što je prikazano (crni i bijeli, koji je mnogo rijeđa varijanta) već skoti i vesti (westhighland white terrier).
vestiji su uglavnom bijeli.
solo solo 11:04 26.12.2020

Re: 20 Feet from Stardom

a primjedaba na donju sliku, na viskiju nisu dva skotija, kao što je prikazano


Naravno jer nije poJenta/asocijacija na viskiju.

Inače kažu da je škotski terijer /crni/ svojeglav i ne hebe živu silu - samo gleda svoja posla. Čudan pas u svakom pogledu.

ps ima dosta osobina koje se pripisuju crnogorskom mentalitetu kod ljudi
docsumann docsumann 11:38 26.12.2020

Re: 20 Feet from Stardom

Inače kažu da je škotski terijer /crni/ svojeglav i ne hebe živu silu - samo gleda svoja posla. Čudan pas u svakom pogledu.


da, ovo je prilično pogođeno.
veoma je nezavistan, a strance ne šiša ni 5 centi, sem kad je doma. onda je prilično glasan čuvar.
ok, doputiće vam da ga počešete, ali nit će se obradovat nit će vas mršnuti.
samo će produžiti svojom rutom.

prema drugim psima je genaralno druželjubiv. ne voli zlice (pretjerano agreivne pse). ne znam kako, al ih odmah namiriše.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana