Literatura| Umetnost| Život

Knjige za leto

Vojislav Stojković RSS / 23.07.2016. u 13:26

Knjige za leto moraju biti mekih korica, džepnog formata i kratke, ne više od 200 stranica, ali nikako isprazne. Preporučljivo je da se čitaju uz rashlađeno piće u lakoj odeći  ili bez nje na plaži, u parku ili na balkonu.  Za one koji ih nisu čitali, usudio bih se da predložim pet naslova.

Giljermo Martines, Neprimetni zločini, Laguna, 179 stranica

Niz nasilnih smrti stanovnika Oksforda, koji su jednom nogom već zakoračili u grob,  za policiju su nerazrešiva enigma, ali ne i za mladog matematičara i njegovog mentora. U rešavanju gotovo neprimetnih zločina  pomažu im Vitgenštajn, Gedel i drevne sekte antičkih matematičara.  Martines vešto kombinuje književnu i matematičku fikciju. 

Amos Oz, Među svojima, Fraktura, 192 strane

Očaravajuće, lucidno, dirljivo i  jednostavno ispričane sudbine ljudi i dočarana atmosfera kibuca. To  može samo čarobnjak Oz.

Milan Kundera, Praznik beznačajnosti, Laguna, 128 stranica

Može li se u jednom kratkom romanu opisti isuviše ozbiljna današnjica, a da se ne izrekne ni jedan ozbiljan sud, pa čak  ne upotrebi ni jedna ozbiljna reč? Može, ako ga napiše Milan Kundera.

Tomas Bernhard, Gubitnik, L.O.M, 145 stranica

Glen Guld, jedan od najvećih pijanista XX veka, spiritus agens ovog romana, prestao je da vežba na klaviru pripremajući  najsloženija klavirska dela, poput  Bahovih „Goldberg varijacija“. Umesto da vežba Guld čita partiture otkrivajući šta je kompozitor hteo da kaže. Bernhard, umesto da napiše, komponovao je roman „Gubitnik“. 

Vojislav Stojković, Dokaz, Narodna knjiga-alfa, 197, stranica

Roman je inspirisan crticom iz biografije Kurta Gedela, najvećeg matematičara- logičara XX veka i Ajnštajnovog najbližeg saradnika. Gedel je svojevremeno matematičkom logikom dokazao da Bog postoji. Gedelov dokaz nikad nije objavljen, ali se o njemu dugo raspravljalo po kuloarima u Prinstonu.

( Poslednji predlog je samo zato što sam počeo sa matematičkom fikcijom (Martines), pa eto sa njom i da završim :)).)

Naravno, i drugi predlozi su poželjni - toplo leto će potrajati.

 

 

 

 



Komentari (244)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mirelarado mirelarado 13:39 23.07.2016

:)

Препорука, нарочито за пoследњег аутора наведеног у тексту.

Лонг тајм ноу сиин', Јеремија. Де си, бре? :)


Као препоруку додала бих Калвина и Буцатија, било која књига.
zilikaka zilikaka 13:49 23.07.2016

Re: :)

vas dvoje, da znate da ću vas poslušati.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:51 23.07.2016

Re: :)

mirelarado
Јеремија. Де си, бре? :)

Pa, tu sam, ali smatram da je red da mi blogometuzalemi ostavimo prostor novoj aprilili klasi autora.
ivana23 ivana23 13:53 23.07.2016

Re: :)

Лонг тајм ноу сиин', Јеремија. Де си, бре? :)


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:00 23.07.2016

Re: :)

zilikaka
vas dvoje, da znate da ću vas poslušati.

Početkom jeseni javi da li smo te razočarali.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:02 23.07.2016

Re: :)

ivana23


alselone alselone 14:47 23.07.2016

Re: :)

Препорука, нарочито за пследњег аутора наведеног у тексту.


I od mene. Kome se svidi ima od istog autora jos jedna, meni jednako dobra - Summa cum laude.
docsumann docsumann 14:51 23.07.2016

Re: :)

Као препоруку додала бих Калвина и Буцатија, било која књига.


prednost Bucatiju
docsumann docsumann 14:55 23.07.2016

Re: :)

alselone
Препорука, нарочито за пследњег аутора наведеног у тексту.


I od mene. Kome se svidi ima od istog autora jos jedna, meni jednako dobra - Summa cum laude.


o Gedelovom dokazu smo, svojevremeno, dosta raspravljali na jednom , a možda i više, blogova.

sve se vrti oko aksioma. šta je ustvari očigledno?
možda je to samo mentalni deja vu efekat u našim mentalnim procesima.

knjigu ću svakako potražiti
docsumann docsumann 14:59 23.07.2016

Re: :)

e, da, još jedna super knjiga za ljeto, SF klasik - literalni predložak po kojem je Tarkovski snimio Stalkera (knjiga je mnogo pitkija, al' što reče domaćin - nimalo plitka. dapače)



kratko, a opako.
mirelarado mirelarado 15:54 23.07.2016

Re: :)

docsumann
Као препоруку додала бих Калвина и Буцатија, било која књига.


prednost Bucatiju


Сагласна, али ако ниси читао, обавезно завири и у ово:


alselone alselone 17:12 23.07.2016

Re: :)

knjigu ću svakako potražiti


Kada sam ja trazio nije bilo u knjizarama. Kontaktirao sam autora i on mi je poslao potpisane kopije.

Mislim da ih nema vise po knjizarama i da je autor pricao kako ceka novo izdanje a izdavac nikako da se nakani. Mozda bi smo mogli nekako da mu pomognemo, da pisemo izdavacu?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:25 23.07.2016

Re: :)

docsumann
e, da, još jedna super knjiga za ljeto, SF klasik - literalni predložak po kojem je Tarkovski snimio Stalkera (knjiga je mnogo pitkija, al' što reče domaćin - nimalo plitka. dapače)kratko, a opako.

Nedostatak moje liste za leto je što nema nijedan SF, pa evo da stavimo "Piknik..." na šesto mesto. Film gledao, knjigu nisam čitao.
emsiemsi emsiemsi 22:09 23.07.2016

Re: :)

mirelarado
Препорука, нарочито за пследњег аутора наведеног у тексту.

Лонг тајм ноу сиин', Јеремија. Де си, бре? :)


Као препоруку додала бих Калвина и Буцатија, било која књига.

Harris --- Product Selection Guide, 1996.
vishnja92 vishnja92 12:03 24.07.2016

Re: :)

sve se vrti oko aksioma. šta je ustvari očigledno?


"sve istine su tangencijalne"

- DocSumann, davno
Atomski mrav Atomski mrav 19:01 25.07.2016

Re: :)

Nedostatak moje liste za leto je što nema nijedan SF, pa evo da stavimo "Piknik..." na šesto mesto. Film gledao, knjigu nisam čitao.

Nije baš klasični SF (možda više F nego S), ali moja preporuka je Haruki Murakami i "Okorela zemlja čuda i kraj sveta".
urbana_gerila urbana_gerila 13:50 23.07.2016

:))))))))))

bilo šta, najbolje sve, od brajovića, predraga brajovića!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:56 23.07.2016

Re: :))))))))))

urbana_gerila
brajovića, predraga brajovića!


nsarski nsarski 18:36 23.07.2016

Re: :))))))))))

Vojislav Stojković
urbana_gerila
brajovića, predraga brajovića!



Kako se predstavlja tajni agent 007 kad je pijan?
Name is...Bond, James...Dean!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:12 23.07.2016

Re: :))))))))))

JJ Beba JJ Beba 10:37 24.07.2016

Re: :))))))))))

urbana_gerila
bilo šta, najbolje sve, od brajovića, predraga brajovića!

urbana_gerila urbana_gerila 11:29 24.07.2016

Re: :))))))))))

JJ Beba


bebac
docsumann docsumann 14:50 23.07.2016

hvala na predlozima


Gubitnik je odličan!


moja dopuna listi



(za one kojima su slova presitna - u pitanju je knjiga škotske spisateljice Ali Smit)
alselone alselone 14:57 23.07.2016

Preporuka od mene

Nocna strana dugo sunce, to sam uzeo sad lagano da gustiram na godisnjem.
emsiemsi emsiemsi 22:16 23.07.2016

Re: Preporuka od mene

alselone
Nocna strana dugo sunce, to sam uzeo sad lagano da gustiram na godisnjem.

Ја се вама, који још увек можете да читате, искрено дивим --- без зајебанције.
Ја кренем да читам и онда оставим, јер ми се чини да већ све знам. Зашто је то тако, нисам паметан.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:21 23.07.2016

Re: Preporuka od mene

alselone
Nocna strana dugo sunce, to sam uzeo sad lagano da gustiram na godisnjem.

Pa, kako ide degustacija?
Preporučuješ?
alselone alselone 08:37 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

Ја се вама, који још увек можете да читате, искрено дивим --- без зајебанције.
Ја кренем да читам и онда оставим, јер ми се чини да већ све знам. Зашто је то тако, нисам паметан.


Beletristika se ni ne cita da bi naucio nesto, nije to udzbenik. Citas da bi uzivao u necijem svetu. Usput ces i nauciti nesto, iako mozda tako ne deluje.
alselone alselone 08:50 24.07.2016

Re: Preporuka od mene


Pa, kako ide degustacija?
Preporučuješ?


Slabo. Mogu da preporucim, ali me nije "kupila" jos uvek. U poslednje vreme sam procitao vise knjiga o fantastici koje su mi se svidele i onda kada krenem da citam sledecu uvek trazim nastavak prethodnih. Treba mi neko vreme da se prebacim na novi svet.

Kod mene je problem sto citam stihijski. Kod kuce prakticno nemam slobodnog vremena tako da citam jedino na putu, i to najvise tokom samog puta i manje dok sam na putu. Sto znaci da uvatim jednu nedelju pa u par dana citam 30 sati, onda nista par nedelja i onda ponovo tako. Kako je to gro citanja tokom samog puta sto znaci po nekim redovima, aerodromima, avionima, busevima, dok uvek neko prica, dere se, nesto bruji i bebe palcu, (a i cinjenice da mi je radno mesto takvo da moram vecito neke knjige, radove, user manuale i sl. da citam), mogu da citam samo lake price. A zbog stihijskog citanja biram price od vise tomova, da ostanem u jednom svetu tokom jedne ili vise tura citanja. I onda se potpuno uzivim i tesko mi je da pocnem da citam nesto novo.

I Nocna strana dugo sunce je prvi deo jednog duzeg epa.
tadejus tadejus 08:56 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

alselone
Kod kuce prakticno nemam slobodnog vremena tako da citam jedino na putu...


ako ti se čita i kod kuće moj recept je čitanje pred spavanje..
ne gledam tv dok se ne unjunjam (pogledam otprilike jedan film ili seriju nedeljno u prosjeku, možda malo manje) pa onda kad zasvira za povečerje knjigata u rukata i dok ne zakuntam..
ali bitno je da to stvarno bude kad zasvira povečerje, ne kad si mrtav umoran, blejao 5 sati prije toga, nego zaista čim si završio sve što si imao pravac krevet i knjiga..
tako pročitam knjigu nedeljno u prosjeku..
alselone alselone 09:00 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

ako ti se čita i kod kuće moj recept je čitanje pred spavanje..
ne gledam tv dok se ne unjunjam (pogledam otprilike jedan film ili seriju nedeljno u prosjeku, možda malo manje) pa onda kad zasvira za povečerje knjigata u rukata i dok ne zakuntam..
ali bitno je da to stvarno bude kad zasvira povečerje, ne kad si mrtav umoran, blejao 5 sati prije toga, nego zaista čim si završio sve što si imao pravac krevet i knjiga..
tako pročitam knjigu nedeljno u prosjeku..


To ti je super ideja, ali ce morati da saceka koju godinu. Pred spavanje citam ali ne citam sebi. :) Znas ono kad deca podivljaju pred spavanje, pa ih ne moze bog smagati. E onda kad se smire, nahrane, napoje, ispiske i popiju vode, onda citamo jos pricu pa i pricamo u krevetu jos 10 minuta. Nema sanse nista zatim. Posle toga obicno otvorim Flipboard (odlicna aplikacija, ako neko ne zna), pohvatam par naslova i podnaslova i onesvestim se jer je to vec 11.

alselone alselone 09:02 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

tako pročitam knjigu nedeljno u prosjeku..


Ovo je sjajan ritam. 50 knjiga godisnje, to je moj san. :) Mozes svaku godinu da posvetis jednom pravcu.
tadejus tadejus 09:04 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

alselone

To ti je super ideja, ali ce morati da saceka koju godinu. Pred spavanje citam ali ne citam sebi. :) Znas ono kad deca podivljaju pred spavanje, pa ih ne moze bog smagati. E onda kad se smire, nahrane, napoje, ispiske i popiju vode, onda citamo jos pricu pa i pricamo u krevetu jos 10 minuta. Nema sanse nista zatim. Posle toga obicno otvorim Flipboard (odlicna aplikacija, ako neko ne zna), pohvatam par naslova i podnaslova i onesvestim se jer je to vec 11.



i kod nas najčešće čita tata..
ali našima svira povečerje u 9 najkasnije..
recept, nema spavanja poslije 2 sata, najstariji ne spava preko dana uopšte pa je mrtav u 9 a mlađi spavaju u vrtiću ili kod kuće ali ne poslije 2 sata, tako da su i oni mrtvi u 9..
istina, ustaju u 7 najkasnije, ali meni više odgovara slobodno veče nego kasna jutra
alselone alselone 09:07 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

ali našima svira povečerje u 9 najkasnije..
recept, nema spavanja poslije 2 sata, najstariji ne spava preko dana uopšte pa je mrtav u 9 a mlađi spavaju u vrtiću ili kod kuće ali ne poslije 2 sata, tako da su i oni mrtvi u 9..


Svaka vam cast. Nas ide u vrtic i tamo ih pustaju da spavaju iako su vec velika deca, pet godina, i ne istrcavaju ih dovoljno tokom dana. Igra se on kad dodje kuci i trci sa kerom napolju ali se prosto ne umori do pola 10, 10. Tada krece procedura koja traje pola sata, nekad 45 minuta i zaspi oko pola 11, 11. A i beba ima neki lud ritam, nece ni ona da zaspi do pola 10, 10. Onda i on nekad kad mu se spava tako dzedzi i ceka da ona legne jer mu bude truba da zaspi prvi. :)

alselone alselone 09:09 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

ali našima svira povečerje u 9 najkasnije..



Blagoslovena si ti medju zenama.
Evo upravo kazem ovo mojoj zeni i njena prva reakcija je ista - KAKO? Taj privatni zivot od 9 do 11 je nesto o cemu mastamo godinama.
docsumann docsumann 09:53 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

alselone
Ја се вама, који још увек можете да читате, искрено дивим --- без зајебанције.
Ја кренем да читам и онда оставим, јер ми се чини да већ све знам. Зашто је то тако, нисам паметан.


Beletristika se ni ne cita da bi naucio nesto, nije to udzbenik. Citas da bi uzivao u necijem svetu. Usput ces i nauciti nesto, iako mozda tako ne deluje.




al' dobro, emsi se već autovo na blogu da mu recepcija određenih umjetničkih djela ne ide od ruke.

mislim da griješi u forsiranju inžinjerskog pogleda na stvari u svakoj prilici. cijenim i da jebe na optimalnom broju obrtaja
alselone alselone 10:02 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

cijenim i da jebe na optimalnom broju obrtaja


U odnosu na zagorelost procenjujem da je to veoma mali broj obrtaja. ->0
docsumann docsumann 10:09 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

alselone
tako pročitam knjigu nedeljno u prosjeku..


Ovo je sjajan ritam. 50 knjiga godisnje, to je moj san. :)


otprilike. samo meni je to lako postići bez roditeljskih obaveza.

opet, ponekad mi se čini i da je to suviše slab ritam koliko dobrih knjiga ima. pogledaj samo preporuke na ovom jednom blogu.
alselone alselone 10:18 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

opet, ponekad mi se čini i da je to suviše slab ritam koliko dobrih knjiga ima. pogledaj samo preporuke na ovom jednom blogu.


A znam. I ranije sam se nervirao zbog toga, ali sam digao ruke i citam ono sto mi prija, tempom koji mogu i to je to. Znas sta jos radim, citam paralelno dve knjige, jednu vecom i jednu manjom brzinom. :) Onu laksu naravno vecom. Kod laksih mi fali taj umetnicki momenat, ta lepota samog pripovedanja, sirina recnika, izbor reci. Zbog toga me prilicno nerviraju danasnji prevodi. Na primer, GoT je pisan arhaicnim engleskim jezikom, debeli se zaista potrudio da se unese u taj srednjevekovni duh, dok je nas prevod samo obican.

E, da, uzeo sam da citam i Galapagos sto je Makso preporucio. Doduse, nema kod nas da se kupi pa sam nasao samo na engleskom. I tu me nervira sto mi engleski nije maternji, ne znam ga toliko da bih uzivao u knjizi. Razumem ja sve naravno, ali ne poznajem jezik toliko da bih uzivao u lepotama recenice. Citam ga faktografski.

I jos nesto - ko nema, neka kupuje Kindl. Ja sam progledao od kako sam ga kupio. Uvek sa sobom 50 knjiga koje planiram da citam, pamti gde sam stao, laksi od knjige pa ne umara drzanje, nema pozadinsko osvetljenje pa ne smeta ocima, baterija traje mesec dana. Primer savrsenog proizvoda. Ali samo kec, ove kasnije verzije gube neke od prednosti na ustrb dodavanja tac ekrana i nekih nepotrebnih funkcija.
emsiemsi emsiemsi 10:22 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

docsumann
alselone
Ја се вама, који још увек можете да читате, искрено дивим --- без зајебанције.
Ја кренем да читам и онда оставим, јер ми се чини да већ све знам. Зашто је то тако, нисам паметан.


Beletristika se ni ne cita da bi naucio nesto, nije to udzbenik. Citas da bi uzivao u necijem svetu. Usput ces i nauciti nesto, iako mozda tako ne deluje.




al' dobro, emsi se već autovo na blogu da mu recepcija određenih umjetničkih djela ne ide od ruke.

mislim da griješi u forsiranju inžinjerskog pogleda na stvari u svakoj prilici. cijenim i da jebe na optimalnom broju obrtaja

Ниси у праву !
Ја сам те лепо, човечански питао, а ти си кренуо да ме подјебаваш !
Што се тиче секса и његове оптимизације - то је једна од ретких људских активности која се заснива на афирмативној позитивној повратној спрези --- што више, генерисана потреба још већа.
Успут --- одох ја у шетњу, а ви читајте књиге.
alselone alselone 10:23 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

Jedna za Carlija.

docsumann docsumann 10:24 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

pročitao sam jedno 5-6 knjiga ( uglavnom naučno-popularne) na engleskom i potpuno odustao od toga.
što kažeš - ne ide mi glatko, fali mi ona fluidnost i bezvremeni osjećaj pri čitanju.

Kindle ću kupim, ubjedili ste me, ti i maksa (odranije)


EDIT: jedno vrijeme se zanosio da vježbam tehnike brzog čitanja (može i sa tjuba da se nauči) al odustade stari pas od novih trikova.
alselone alselone 10:30 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

bezvremeni osjećaj pri čitanju.


E, bravo, bas to. Dok citam na engleskom non-stop sam tu. Ne mogu da nestanem i udjem u knjigu.

Kindle ću kupim, ubjedili ste me, ti i maksa (odranije)

Od pocetka sam bio protiv, pa kao volim papir, pa volim taj osecaj pod prstima, pa listanje, pa tra la la. Ali prvi put kada shvatis da kada te zabole ledja od ukocenog polozaja tokom citnaja, mozes da legnes na stranu i da nastavis da citas jedno rukom bez da se boris sa stranicama koje se otimaju zaboravices na papirna izdanja. :)
docsumann docsumann 10:42 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

zaboravices na papirna izdanja. :)


moguće, ali ja volim da skupljam knjige.

em sam od roditelja naslijedio poveću biblioteku, em sam vremenom i sam izgradio svoju (već mi trebaju nove police).

što Teofil Pančić kaže one su tu kao neki artifakti, da zrače sa zidova, sa sve onim podcrtanim linijama teksta i komentarima koje si u njima nekad ostavio.

alselone alselone 10:45 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

em sam od roditelja naslijedio poveću biblioteku, em sam vremenom i sam izgradio svoju (već mi trebaju nove police).


I ja sam, i uvek sam bio ponosan na nju. Ali znas sta sam odlucio u medjuvremenu - knjiga koja nije zasluzila da se procita dva puta ne treba mi u papirnom izdanju.
docsumann docsumann 10:47 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

Ја сам те лепо, човечански питао, а ти си кренуо да ме подјебаваш !


vidiš, moj utisak je da sam prema tebi na blogu bio daleko korektniji nego ti prema meni.
al' to je samo lični ugao po difoltu neobjektivan
urbana_gerila urbana_gerila 11:33 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

alselone
To ti je super ideja, ali ce morati da saceka koju godinu. Pred spavanje citam ali ne citam sebi. :) Znas ono kad deca podivljaju pred spavanje, pa ih ne moze bog smagati. E onda kad se smire, nahrane, napoje, ispiske i popiju vode, onda citamo jos pricu pa i pricamo u krevetu jos 10 minuta. Nema sanse nista zatim. Posle toga obicno otvorim Flipboard (odlicna aplikacija, ako neko ne zna), pohvatam par naslova i podnaslova i onesvestim se jer je to vec 11.


bemtisve, ono kad ti je, čak, i citirani karakter - iskreno drag kad počne da isijava ljubavlju spram dece...
alselone alselone 11:39 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

bemtisve, ono kad ti je, čak, i citirani karakter - iskreno drag kad počne da isijava ljubavlju spram dece...


takla me je tvoj suza, muska najteza.
urbana_gerila urbana_gerila 11:44 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

alselone
bemtisve, ono kad ti je, čak, i citirani karakter - iskreno drag kad počne da isijava ljubavlju spram dece...


takla me je tvoj suza, muska najteza.


kućušaću - kacam emotivac...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:40 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

tadejus

ako ti se čita i kod kuće moj recept je čitanje pred spavanje..
... nego zaista čim si završio sve što si imao pravac krevet i knjiga..
tako pročitam knjigu nedeljno u prosjeku..

alselone
Ovo je sjajan ritam. 50 knjiga godisnje, to je moj san. :) Mozes svaku godinu da posvetis jednom pravcu.

Ja sam se uvek slagao sa onom Dositejevom: "Knjige braćo, knjige, a ne zvona i praporce", ali ne bih se složio da se čitanjem knjiga pred spavanje potisnu neke lepše i uzbudljivije aktivnosti, naročito kada se radi o mlađim bračnim i dr. parovima. naravno, sem u retkim slučajevima kada partnerku muči glavobolja.
blogovatelj blogovatelj 13:56 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

о је једна од ретких људских активности која се заснива на афирмативној позитивној повратној спрези --- што више, генерисана потреба још већа.


Onda može da se desi da preopteretiš motor, pa da crkne. Bolje ti je da se držiš optimalnog broja obrtaja.
I podmazivanje radi redovno, duže ćeš da traješ.
emsiemsi emsiemsi 14:15 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

docsumann
zaboravices na papirna izdanja. :)


moguće, ali ja volim da skupljam knjige.

em sam od roditelja naslijedio poveću biblioteku, em sam vremenom i sam izgradio svoju (već mi trebaju nove police).

što Teofil Pančić kaže one su tu kao neki artifakti, da zrače sa zidova, sa sve onim podcrtanim linijama teksta i komentarima koje si u njima nekad ostavio.


Druga praktična strana papirnih knjiga je mogućnost da se pohvališ kada ti neko uđe u kuću.
emsiemsi emsiemsi 14:18 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

Vojislav Stojković
tadejus

ako ti se čita i kod kuće moj recept je čitanje pred spavanje..
... nego zaista čim si završio sve što si imao pravac krevet i knjiga..
tako pročitam knjigu nedeljno u prosjeku..

alselone
Ovo je sjajan ritam. 50 knjiga godisnje, to je moj san. :) Mozes svaku godinu da posvetis jednom pravcu.

Ja sam se uvek slagao sa onom Dositejevom: "Knjige braćo, knjige, a ne zvona i praporce", ali ne bih se složio da se čitanjem knjiga pred spavanje potisnu neke lepše i uzbudljivije aktivnosti, naročito kada se radi o mlađim bračnim i dr. parovima. naravno, sem u retkim slučajevima kada partnerku muči glavobolja.

Ovako govori iskusan čovek (naravno, mislim na ovo o preteranom čitanju pred spavanje. Istina, ja bih korigovao da nije presudno da bračni par bude mlad).
mirelarado mirelarado 16:43 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

E, da, uzeo sam da citam i Galapagos sto je Makso preporucio. Doduse, nema kod nas da se kupi pa sam nasao samo na engleskom. I tu me nervira sto mi engleski nije maternji, ne znam ga toliko da bih uzivao u knjizi. Razumem ja sve naravno, ali ne poznajem jezik toliko da bih uzivao u lepotama recenice. Citam ga faktografski.


Учлани се у неку библиотеку. Превод постоји:


alselone alselone 16:54 24.07.2016

Re: Preporuka od mene


Учлани се у неку библиотеку. Превод постоји:


tadejus tadejus 17:33 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

Vojislav Stojković
ali ne bih se složio da se čitanjem knjiga pred spavanje potisnu neke lepše i uzbudljivije aktivnosti, naročito kada se radi o mlađim bračnim i dr. parovima. naravno, sem u retkim slučajevima kada partnerku muči glavobolja.


a vojislave majkumu pa zar se dame sad pored glavobolje i na knjige izvlače?
ququj
tadejus tadejus 17:39 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

alselone

Blagoslovena si ti medju zenama.
Evo upravo kazem ovo mojoj zeni i njena prva reakcija je ista - KAKO? Taj privatni zivot od 9 do 11 je nesto o cemu mastamo godinama.


nisu moji neki ekstra spavači, prosječni..
nego im je dan prosto pomjeren, ranije u krevet ranije ustajanje..
kad ti stariji krene u školu to ti je idealna prilika da napraviš translaciju za oboje.. oni onda odjednom budu izloženi mnogo više aktivnosti, ne samo učenje nego i novi drugari, nove aktivnosti, dnevnog spavanja nema a u školi se mora biti u 8.. tu i najuporniji nespavač poklekne i počne sam da traži da ide u krevet ranije..
a mlađi vole da se ugledaju.. i tako..
urbana_gerila urbana_gerila 18:42 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

tadejus


bratesestro, da ti nisi onaj moj instruktor iz specijalnih jedinica?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:33 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

tadejus
a vojislave majkumu pa zar se dame sad pored glavobolje i na knjige izvlače?ququj

Najbolje je kada se čita zajeddno... u krevetu.





Eto, još jedne dobre knjige. Preporuka i za knjigu i za film.

alselone alselone 23:24 24.07.2016

Re: Preporuka od mene

kućušaću - kacam emotivac...


Jeste da si nekad drkos, al deluje da volis price o deci pa ajd da ti ispricam danasnju, u svetlu ladjenja nagomilane agresije.

Idemo mi momci danas kolima po gradu da kupimo hranu za kera i prolazimo pored Uradi Sam. Krece razgovor:
- Tata, zasto se ova prodavnica zove Uradi Sam?
- Zato sto tu mozes da kupis stvari i alate pa da sam popravis kucu.
- Ali zasto sam?
- Pa zato sto ti ne treba majstor.
- Ali, bolje bi bilo da se zove Uradi Dvoje Sam.
- ?
- Pa ne treba tata sam da radi, nego tata i sin. Zato je Dvoje Sam. Tata i sin bez majstora.

urbana_gerila urbana_gerila 02:01 25.07.2016

Re: Preporuka od mene

alselone
al deluje da volis price o deci pa ajd da ti ispricam danasnju


nisu to priče, to su iskrice nade da bi svet mogao biti lepo mesto kada ne bi uporno izneveravali ono nekadašnje dete u sebi...



alselone
Idemo mi momci danas kolima po gradu da kupimo hranu za kera i prolazimo pored Uradi Sam. Krece razgovor:
- Tata, zasto se ova prodavnica zove Uradi Sam?
- Zato sto tu mozes da kupis stvari i alate pa da sam popravis kucu.
- Ali zasto sam?
- Pa zato sto ti ne treba majstor.
- Ali, bolje bi bilo da se zove Uradi Dvoje Sam.
- ?
- Pa ne treba tata sam da radi, nego tata i sin. Zato je Dvoje Sam. Tata i sin bez majstora.


zen-deran.
blogovatelj blogovatelj 02:46 25.07.2016

Re: Preporuka od mene

al deluje da volis price o deci


Kažem ja da je antioksidans.
docsumann docsumann 18:35 25.07.2016

Re: Preporuka od mene

blogovatelj
al deluje da volis price o deci


Kažem ja da je antioksidans.


izbjegavam da se mješam u tuđe razmirice na blogu, a i inače, ali blogi, mislim da debelo griješiš povodom te tvoje pretpostavke.
naime imao sam priliku i zadovoljstvo da upoznam antioksidanta, prošlo ljeto u HN-u.
super lik i "suvlasnik" jedne divne porodice

e, sad, ništa nije nemoguće, ali taj dualizam bi zahtjevao veliku pritendersku vještinu ( i to dosljedno upražnjavanu u kontinuitetu već duže vrijeme).
takođe, s obzirom da sam s urbanim imao i sitnijih sučeljavanja na blogu, ali i razmjenu nekoliko veoma zanimljivih PP-ova, ideja da je to ustvari bio AO, samo što je i dalje tvrdo insistirao na autentičnosti ( tog svog alternativnom blog indetitetu) zvuči mi Pop(prilično) šizofreno.

čak i muzički klipovi koje ovdje kače nisu iz iste glave, rekao bih. misim da sam se isuviše raspričao o nečemu što nije moje mjesto za guranje mi nosa...

a ti sad čini kako cijeniš i naumljuješ.


alselone alselone 18:41 25.07.2016

Re: Preporuka od mene

Covece moj sin sa lucidnom Uradi Dvoje Sam idejom dobio 35 preporuka, vise nego moji blogovi kada sam se najvise trudio. :) Ima da batalim svoja pisanija i objavljujem samo njegove umotvorine.
docsumann docsumann 18:50 25.07.2016

Re: Preporuka od mene

35 preporuka


ima tu malo i softverskog odlepljivanja, tj. ničim izazvane fantomske multiplikacije broja preporuka. dešavalo se to i ranije dosta puta.

mora da ovdje koriste neki stariji programčić koji se ranije koristio u praćenju rezultata izbora.

mada, ta ideja o njegovom češćem gostovanju ovdje ti je odlična!
mariopan mariopan 14:55 26.07.2016

Re: Preporuka od mene

alselone
Covece moj sin sa lucidnom Uradi Dvoje Sam idejom dobio 35 preporuka, vise nego moji blogovi kada sam se najvise trudio. :) Ima da batalim svoja pisanija i objavljujem samo njegove umotvorine.

Може.
jedan_covek jedan_covek 10:22 27.07.2016

Re: Preporuka od mene

Bulgakov! Forever
tyson tyson 00:15 30.07.2016

Re: Preporuka od mene

Na primer, GoT je pisan arhaicnim engleskim jezikom, debeli se zaista potrudio da se unese u taj srednjevekovni duh, dok je nas prevod samo obican.

E, da, uzeo sam da citam i Galapagos sto je Makso preporucio. Doduse, nema kod nas da se kupi pa sam nasao samo na engleskom. I tu me nervira sto mi engleski nije maternji, ne znam ga toliko da bih uzivao u knjizi. Razumem ja sve naravno, ali ne poznajem jezik toliko da bih uzivao u lepotama recenice.

to je zaista šteta. Ja domaćim prevodima odavno ne verujem; dobri su toliko retki da se ne isplati rizikovati, a očajni su se namnožili preko svake mere.

Primer nestvarno dobrog prevoda pisca koji je i inače težak za revođenje (a da se zadrži taj specifičan stil i rečenica), bar meni, je The Black Book Orhana Pamuka, iz 2006. godine, u prevodu Maureen Freely. Takvo bogatstvo i lepršavost engleskog jezika, i to na prilično teškoj knjizi, odavno nisam video.

Volim i engleske prevode Uelbeka (Michel Houellebecq); Platforma mi se recimo svidela u engleskom prevodu, baš je zadržan onaj karakteristični Uelbekov namerno suvi, neemotivni stil pripovedanja, koji je kao takav deo osnovne poruke autora.


tyson tyson 00:16 30.07.2016

Re: Preporuka od mene

Jedna za Carlija.

Au, al' se brat uradio u teretani; njegovi bicepsi kao njene butine Verovatno su mu i sise veće od njenih.


JJ Beba JJ Beba 15:34 23.07.2016

gubitnik

odlično, preporuka
Tomas Bernhard za pet

eeej hello :)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:49 23.07.2016

Re: gubitnik

Ne čudi me što ti se dopada, jer reč je o muzičkom romanu.
“Klavir se ne svira rukama, već glavom”, govorio je Glen Guld i umesto zamornog vežbanja čitao partiture da bi pronašao srž muzičkog dela. "Ono što neki rade s notama, ja radim s rečima. U suštini me ništa drugo ne zanima", govorio je Bernhard, i time objasnio da njegov “Gubitnik” nije klasično književno djelo, već više muzička kompozicija u prozi.


hello :)
docsumann docsumann 08:33 24.07.2016

Re: gubitnik

U suštini me ništa drugo ne zanima", govorio je Bernhard, i time objasnio da njegov “Gubitnik” nije klasično književno djelo, već više muzička kompozicija u prozi.


to objašnjava narativno-kompozicionu repetativnost teksta.


EDIT: mada je ona prisutna i u drugim njegovim romanima
emsiemsi emsiemsi 09:54 24.07.2016

Re: gubitnik

docsumann
U suštini me ništa drugo ne zanima", govorio je Bernhard, i time objasnio da njegov “Gubitnik” nije klasično književno djelo, već više muzička kompozicija u prozi.


to objašnjava narativno-kompozicionu repetativnost teksta.


EDIT: mada je ona prisutna i u drugim njegovim romanima

Шта значи ово болдовано - молим појашњење ?
docsumann docsumann 09:55 24.07.2016

Re: gubitnik

emsiemsi
docsumann
U suštini me ništa drugo ne zanima", govorio je Bernhard, i time objasnio da njegov “Gubitnik” nije klasično književno djelo, već više muzička kompozicija u prozi.


to objašnjava narativno-kompozicionu repetativnost teksta.


EDIT: mada je ona prisutna i u drugim njegovim romanima

Шта значи ово болдовано - молим појашњење ?


pročitaj roman i biće ti jasno
Atomski mrav Atomski mrav 18:57 25.07.2016

Re: gubitnik

Ko voli klasičnu muziku i romansirane biografije, može da pročita "Iznad želje" Pjera La Mira i da nauči ponešto o životu Feliksa Mendelsona ali i Johana Sebastijana Baha.

Ne znam da li se baš uklapa u kriterijume za letnju literaturu (koliko se sećam, knjiga nije baš tanka) ali ja knjige nisam nikad delio na letnje i zimske...
49 41 49 41 15:44 23.07.2016

Od mene



Letnje stivo; citano jednog davno-davnog leta.
tyson tyson 16:31 23.07.2016

Letnja literatura

urbana_gerila urbana_gerila 11:42 24.07.2016

Re: Letnja literatura

tyson


uobičajeno glupa i neviđeno dosadna starkeljo, opet si očekivano-žuto neprincipijelna - kakva je ovo pornografska saga posle münchena i Kâb'la?!
princi princi 16:41 23.07.2016

Može non-fiction?

Matthew Syed: Black Box Thinking, why most people never learn from their mistakes- but some do. Ja sam malo slab na te bihevioralističke knjige, a ovaj Syed baš lepo piše.

Ko nije čitao Hararija (Brief history of human kind) i Kanemana (Thinking, fast and slow), nikad nije kasno, samo da kažem da propitujem gradivo kad dođem u oktobru.
docsumann docsumann 16:54 23.07.2016

Re: Može non-fiction?

Ko nije čitao Hararija (Brief history of human kind) i Kanemana (Thinking, fast and slow), nikad nije kasno, samo da kažem da propitujem gradivo kad dođem u oktobru.


daa, samo što ih obujam diskvalifikuje za kategoriju ljetnje literature.
princi princi 20:02 23.07.2016

Re: Može non-fiction?

Obojica tako lepo i pitko pišu da mi obujam nije ni pao na pamet.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 21:19 23.07.2016

Re: Može non-fiction?

samo što ih obujam diskvalifikuje za kategoriju ljetnje literature.

jebeš to koliko ima strana, uopšte se ne slažem. meni u poslednje vreme uletela samo jedna od malo preko 100 strana, i sve sam u strahu da krenem da čitam. nego, ja se već neko vreme kanim da krenem piketija da čitam, u panici da ću da guglam više nego što ću da čitam. pazarila knjigu još prošle godine...
princi princi 21:24 23.07.2016

Re: Može non-fiction?

, ja se već neko vreme kanim da krenem piketija da čitam, u panici da ću da guglam više nego što ću da čitam. pazarila knjigu još prošle godine...

Bolje uzmi The end of alchemy, Mervyna Kinga. On je bio Guverner Bank of England usred krize i bukvalno je spasao Engleze propasti. Vrlo pametan čova. Polako počinje i malo nerviraju poetske ambicije, ali posle jako dobra i vrlo čitljiva knjiga. JBg, ja sve čitam sa ovih elektronskih čitača ni ne gledam koliko strana ima. Samo gutam, što kažu one tete u onim bezobraznim filmovima.
princi princi 21:28 23.07.2016

Re: Može non-fiction?

A da, preporučivao i na jednom od blogova, sjajna knjiga.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:10 23.07.2016

Re: Može non-fiction?

princi
Može non-fiction?

Naravno da može. Uostalom, zašto izmišljati kad život piše romane.
emsiemsi emsiemsi 22:19 23.07.2016

Re: Može non-fiction?

princi
Obojica tako lepo i pitko pišu da mi obujam nije ni pao na pamet.

Кажу жене да је (и) обујам битан !
tadejus tadejus 08:39 24.07.2016

Re: Može non-fiction?

BebaOdLonchara

jebeš to koliko ima strana, uopšte se ne slažem...


i ja glasam da se broj strana izbaci kao mjerilo plažne poželjnosti literature..
uostalom ovog ljeta tetke sve spopale neke debele knjižurine sa perjem na naslovnoj strani..
dve debele koje su skroz ok za plažu..
knausgorova moja borba.. jeste, mrači čovjek malo ali umije biti urnebesno zabavan, te tako.. plaža compatible..
mo jenova umoran od života i smrti.. e dakle ovo zvuči kao da umara od života ali ne, istina tema (kineska kulturna revolucija i potonja zbivanja) jeste nevesela, ali koliko je poglavlje u kom se glavni lik reinkarnira kao svinja urnebesno.. dakle nema šanse da se ne smiješ širom otvorenih usta.. to se ne smije propustiti.. inače mi je jen (ili jan li je, nikako da se dogovore) otkriće stoljeća..
i evo za kraj jedna baš plažna, čak ima i crtež nekog ronioca na naslovnoj, ivan tokin, najobičniji čovjek na svijetu, dasa jeste malo samodopadljiv ali ipak umije da piše i da se dopadne
docsumann docsumann 09:02 24.07.2016

Re: Može non-fiction?

jebeš to koliko ima strana, uopšte se ne slažem.


bilderski rečeno i obim i definicija
docsumann docsumann 10:35 24.07.2016

Re: Može non-fiction?

Vojislav Stojković
princi
Može non-fiction?

Naravno da može. Uostalom, zašto izmišljati kad život piše romane.


u to ime, još jedan klasik, i knjiga koja je itekako uticala na mene

Verner Hajzenberg - Fizika i Metafizika

možda teško zvuči, ali radi se o biseru mudrosti koja ne može da se ispolji bez bestežinskog stanja štiva.

čitao u e-izdanju, ali od jedne blogerke dobio i papirnato.
alselone alselone 10:38 24.07.2016

Re: Može non-fiction?

Verner Hajzenberg - Fizika i Metafizika


Fantasticna! Pozajmio sam od druga na faksu jos davnih dana, dosao do pola i morao da mu vratim. Dobro si me podsetio, moracu je potraziti ponovo.
docsumann docsumann 10:43 24.07.2016

Re: Može non-fiction?

Dobro si me podsetio, moracu je potraziti ponovo.


svojevremeno sam skinuo e-izdanje sa neta. vjerovatno je i dalje ima tamo
princi princi 13:16 24.07.2016

Re: Može non-fiction?

U sličnom stilu, Sean Carrol, From Eternity to Here, The Quest of the Alternate theory of time. Priča o streli vremena ispričana sa stanovišta entropije. Zvuči high brow, ali je zapravo vrlo zabavno, baja piše vrlo lepo, pitko i originalno. Izašla je mu je ove godine još jedna knjiga na temu DNK, ćelija, porekla života, kad pročitam javljam.
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:11 24.07.2016

Re: Može non-fiction?

docsumann
Verner Hajzenberg - Fizika i Metafizika


ta nolitova biblioteka Sazvežđa je najjača edukativna edicija, ikad.
Pogotovo masterpis sa kojom počinje edicija, Erih From: Bekstvo od Slobode.


+ s obzirom na sporost leta, oduvek sam koristio vreme, kako bih pročitao neke voluminozne klasike koje nisam imao hrabrosti da iščitam kao zelen mladić. Što je skroz u suprotnosti sa preporukom, ali... trenutno sam razbijen Hispanosima; Onetijem i Sabatom.


docsumann docsumann 18:57 24.07.2016

Re: Može non-fiction?

ta nolitova biblioteka Sazvežđa je najjača edukativna edicija, ikad.


that's my man

trenutno sam razbijen Hispanosima; Onetijem i Sabatom.


Sabato je jedan od mojih književnih heroja. reakao bih da je njegova knjiga Pre Kraja ( ustvari, njegov književni testament) idealno ljetnje štivo s dozom metafizičke osjenčenosti.
princi princi 00:17 25.07.2016

Re: Može non-fiction?

Vojislav Stojković
princi
Može non-fiction?

Naravno da može. Uostalom, zašto izmišljati kad život piše romane.

Ne, neko bi jako teško mogao da me natera da čitam neku beletristiku. Bez ljutnje, ali pisac mora dosta toga da zna da bi mogao da me zainteresuje. Kad uočim neko zrnce gluposti ili neznanja kod pisca, to počne da mi smeta, da me davi, žulja me, džaba mu i stil i rečenice. Šlampavi prevodi me isto nerviraju. Ne sećam se ni kad sam poslednji put pročitao nešto na srpskom. Ovaj blog i facebook su mi praktično jedine veze sa pisanim srpskim.
emsiemsi emsiemsi 04:35 25.07.2016

Re: Može non-fiction?

princi
Vojislav Stojković
princi
Može non-fiction?

Naravno da može. Uostalom, zašto izmišljati kad život piše romane.

Ne, neko bi jako teško mogao da me natera da čitam neku beletristiku. Bez ljutnje, ali pisac mora dosta toga da zna da bi mogao da me zainteresuje. Kad uočim neko zrnce gluposti ili neznanja kod pisca, to počne da mi smeta, da me davi, žulja me, džaba mu i stil i rečenice. Šlampavi prevodi me isto nerviraju. Ne sećam se ni kad sam poslednji put pročitao nešto na srpskom. Ovaj blog i facebook su mi praktično jedine veze sa pisanim srpskim.

Еееее, баш си нашао извор са којега ћеш да се напајаш !
Овде имаш неколико људи који пишу срцем, остало тешка фолиранција.
Но, због тих неколико, понекада, се (и) исплати.
Успут --- поздрав Мариопан и ТасиДебелом.
Успут 2 --- да није ТасаДебели одлучио да, у инат селу, себи одсече ону ствар !?
docsumann docsumann 06:32 25.07.2016

Re: Može non-fiction?

ta nolitova biblioteka Sazvežđa je najjača edukativna edicija, ikad.


sad je odlična Heliks, objavila Kanemana, Taleba, Mičio Kakua i moge druge
princi princi 13:47 25.07.2016

Re: Može non-fiction?

objavila Kanemana

Kako su preveli "bias"?
docsumann docsumann 15:42 25.07.2016

Re: Može non-fiction?

princi
objavila Kanemana

Kako su preveli "bias"?


hmmm, daj bar jednu referentnu stranu i rečenicu
princi princi 16:00 25.07.2016

Re: Može non-fiction?

docsumann
princi
objavila Kanemana

Kako su preveli "bias"?


hmmm, daj bar jednu referentnu stranu i rečenicu

Pa, čitava knjiga je o kognitivnim biasima, cognitive biases. Mislim, Kahneman (i Tversky) nisu ništa drugo u životu ni radili nego se time bavili. Tako da možeš uzeti bilo koju stranu, možeš i neki random screenshot da bačiš (na Moraču), lako će se prepoznati.
docsumann docsumann 16:16 25.07.2016

Re: Može non-fiction?

ma znam, ali moja knjiga je skroz na srpskom, pa se bias nigdje ne pojavljuje.
kako da vidim nevidljivog zeca?

PS ionako sad nisam kući, tj. pored knjige.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana