Film

Rozmarina ispovest

Vojislav Stojković RSS / 10.02.2019. u 13:47

Čim smo se Gaj i ja uselili u taj stan u staroj zgradi Bramford osetila sam onaj isti nemir što se prvi put javio još dok sam bila u katoličkom ženskom liceju. Sestra Veronika, naša vaspitačica, nama devojčicama, a sve smo bile u pubertetu, uvek je govorila o grehu i samo o grehu. Vas tako mlade i nevine Svevišnji voli, govorila je stojeći za katedrom namrštenog izraza na bledom licu, na kome se isticao dugački nos i prodorne sive oči. A Sotona? Šta vama nevinim devojčicama radi Sotona? pitala je. Nismo znale i u grobnoj tišini, strepeći, čekale smo da nam sestra Veronika kaže šta nama nevinim devojčicama radi Sotona.

Sotona vas navodi na greh putenosti, nastavila je. A kakav je to greh? pitala je dalje. Ni to nismo znale, ali sestra Veronika jeste. Greh putenosti je greh telesnog uživanja. Kada god pomislite na muško telo, pa makar ga krasilo anđeoski nevino lice, znajte da se iza njega krije Sotona i da vas iskušava. Sotona ima na hiljade lica. Ponekad će se pokazati u liku mladog iskušenika koga ste srele u hodniku naše škole, ponekad u liku nekog od starijih fratara, vaših profesora, a najčešće bez ikakvog lika će se zavući u vaše glave kad god zamišljate mišićavo telo i snažne muške ruke koje vas grle. Čak i kad klečite ispod raspeća i molite se našem Isusu, gledajući u Njegovo razapeto telo, ako dugo zadržavate pogled na plaštu oko njegovog struka, a pogotovo ako zamišljate šta je iza tog plašta, znajte to vas Sotona iskušava i navodi na najstrašniji greh.

Kad god bih slučajno srela kakvog mladića, spuštala bih pogled, plašeći se da je Sotona preuzeo njegov lik. Strah od Sotone, koji me iskušava i navodi na greh putenosti, potrajao je još koju godinu, a onda sam se jednog dana, ili verovatnije jedne prolećne noći, predala i u sebi kriknula: Sotono, dođi i uzmi me u bilo kom liku… uzmi prvo moje telo, a ako moraš onda i moju dušu, jer ja više ne mogu da izdržim.

Kada  sam jednog dana podigla pogled moje su oči ugledale Gaja, tada studenta glume. Lep kao anđeo, zavodljiv, umiljat, duhovit… nisam mu odolela.

Već prvo veče kada smo se uselili u stan u toj staroj zgradi, dok smo u praznoj sobi  večerali na podu, pozvala sam ga i  rekla: Uzmi me, želim da vodimo ljubav. Dok mi je prilazio, gledala sam ga oči, a gledala sam ga i kada me je uzeo… Ni u jednom trenutku u njegovom očima nisam videla trag Nečastivog. Bio je to moj Gaj, muškarac koga volim. Šta se desilo one noći da u njegovim očima vidim Sotonu, o kome nam je sestra Veronika toliko puta pričala i da umesto njegovih ruku koje me miluju osetim kandže koje me grebu, ni danas mi nije jasno. Jedino znam da sam uživala, kao nikada do tada... i kao nikada posle.

…………..

Godine 1968. Roman Polanski je prvo Americi, a zatim i čitavom svetu, pretstavio svoj film „Rozmarina beba“, snimljen po istoimenom romanu Ajre Levina. Tim filmom je arhaične strahove iz srednjovekovnih dvoraca premestio u urbanu sredinu. Umesto vampira, koji noću ustaju iz mrtvačkih sanduka skrivenih u memljivim podrumima i ogrnuti crvenim plaštovima sve do prvih petlova jure svoje žrtve, opasnost odjednom vreba od ljubaznih i dobroćudnih  suseda. U filmu nema krvi i nasilja, ali teskoba i strah, koje proživljava Rozmari (Mija Farou), dok očekuje bebu začetu u noći punoj košmara, gledaocima se uvlače i u svest i pod kožu.

Snimljen je i rimejk 2014.g. i prikazan kao film u dva dela i kao serija. Podilazi novoj publici, pun je krvi, nasilja, zločina, kanibalizma… Sumnjam da je bilo koga uplašio.

Kratka priča iz uvoda  je samo pokušj da one koji su gledali "Rozmarinu bebu" Romana Polanskog podseti na  atmosferu anksioznosti, napetosti, strahova i košmara kojima obiluje taj psihološki horor, a one koji ga nisu gledali da navede da ga pogledaju. Neće zažaliti.

Edit:  Film nije preporučljiv za gledanje ženama u drugom stanju i onima koje to uskoro planiraju.

 



Komentari (97)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

apacherosepeacock apacherosepeacock 14:22 10.02.2019

Klasik Polanskog

u staroj zgradi Bramford


Jel bese ispred te zgrade (gde je imao stan sa Joko) ubijen Dzon Lenon?



loader loader 14:25 10.02.2019

Re: Klasik Polanskog

Ovo pitanje je već za visoko obaveštene osobe ... .. kojima ništa ne promiče, u komšiluku i dalje ...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:33 10.02.2019

Re: Klasik Polanskog

apacherosepeacock
u staroj zgradi Bramford
Jel bese ispred te zgrade (gde je imao stan sa Joko) ubijen Dzon Lenon?

E, to već ne znam. Inače, zgrada u filmu ima respektabilno sumnjivu prošlost.
veselica veselica 14:40 10.02.2019

Re: Klasik Polanskog

Ovo pitanje je već za visoko obaveštene osobe ...


Nije to trivia.
Zgrada se zove Dakota House.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:41 10.02.2019

Re: Klasik Polanskog

Vojislav Stojković
apacherosepeacock
u staroj zgradi Bramford
Jel bese ispred te zgrade (gde je imao stan sa Joko) ubijen Dzon Lenon?

E, to već ne znam. Inače, zgrada u filmu ima respektabilno sumnjivu prošlost.


Ima Bramford i Dakota zgrade, obe izgledaju reprezentativno Upper West Side (sacu da potrazim koji je stil na google) i obe su creapy, na stranu sumnjiva proslost.

Ispred jedne od te 2 je ubijen Lenon, kako ne znas?

PS. Possibly because this building is a landmark not for its height, or its grandeur, but because of the darkness that surrounds it. Built between 1880 and 1884, the Dakota started off as a building alone in what was, at the time, an empty area of the island of Manhattan. Today, we call that area the Upper West Side, and it is far from empty.

Now, you may know the Dakota because that was where Laine Cummings lived in the epic novel series THE BABY-SITTERS CLUB. Or you may know it as the exterior of the Bramford from ROSEMARY’S BABY, but to most people, the Dakota is best known for being the last home of John Lennon. As we discussed in a previous piece, Lennon was tragically shot and killed outside the Dakota in 1980.


Rosemary’s Baby location: The spooky ‘Bramford Building’: The Dakota, Gothic building West 72nd Street, New York



Ira Levin’s original story was inspired by the Alwyn Court Apartments, a Renaissance-style block, decorated with terracotta dragons, at 180 West 58th Street – which now also houses Petrossian restaurant (where you can probably hear the Trench sisters chewing).

veselica veselica 14:43 10.02.2019

Re: Klasik Polanskog

Ispred jedne od te 2 je ubijen Lenon, kako ne znas?


greška u koracima, ne u imenu zgrade.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:56 10.02.2019

Re: Klasik Polanskog

veselica
Ispred jedne od te 2 je ubijen Lenon, kako ne znas?


greška u koracima, ne u imenu zgrade.


Ispravila u ps.
veselica veselica 15:00 10.02.2019

Re: Klasik Polanskog

Ispravila u ps.


veselica veselica 20:38 10.02.2019

Re: Klasik Polanskog

Rosemary’s Baby location: The spooky ‘Bramford Building’: The Dakota, Gothic building West 72nd Street, New York


stvarno je spuki.
loader loader 14:24 10.02.2019

Roman je ipak Roman

Rozmarina beba Romana Polanskog je pre svega odličan, i više nego odličan film (u svim aspektima filmskog i umetničkog jezika), pa tek onda žanr, tj. horor ... - i kako ga se već svrstava. Eto ... Mislim da je ovo uvek važno podvući, jer se, često, od žanra ne vidi film (ukoliko je vredan u onom kreativnom smislu).


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:30 10.02.2019

Re: Roman je ipak Roman

Jeste odličan, bilo kom žanru da pripada.
veselica veselica 14:42 10.02.2019

Re: Roman je ipak Roman

Kasavetesa si zaboravio.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:25 10.02.2019

Re: Roman je ipak Roman

veselica
Kasavetesa si zaboravio.

Izvini:
veselica veselica 15:31 10.02.2019

Re: Roman je ipak Roman

Izvini:





možda ga neko nije voleo, ali ne poznajem tu osobu.
bio em lep em genije.
apacherosepeacock apacherosepeacock 15:44 10.02.2019

Re: Roman je ipak Roman

bio em lep em genije.


Interesantna faca, njegova zena (Gina Rolands) ga opisuje kao ekstremno difficult person.. (sto vecina jako nadarenih ljudi i jeste)


softelectronics_e softelectronics_e 19:42 10.02.2019

Re: Roman je ipak Roman

loader
Rozmarina beba Romana Polanskog je pre svega odličan, i više nego odličan film (u svim aspektima filmskog i umetničkog jezika), pa tek onda žanr, tj. horor ... - i kako ga se već svrstava. Eto ... Mislim da je ovo uvek važno podvući, jer se, često, od žanra ne vidi film (ukoliko je vredan u onom kreativnom smislu).



Ja bih voleo da gledam "Dvanaest žigosanih".
veselica veselica 20:04 10.02.2019

Re: Roman je ipak Roman

apacherosepeacock
bio em lep em genije.


Interesantna faca, njegova zena (Gina Rolands) ga opisuje kao ekstremno difficult person.. (sto vecina jako nadarenih ljudi i jeste)



alkos.
a opet fenomenalan.

ovo nije onaj edit nego sam imala muke sa internetom pa sad dodajem šta sam htela reći :)))
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:42 11.02.2019

Re: Roman je ipak Roman

veselica
Kasavetesa si zaboravio.


Mislim da su se Kasevetes i Polanski ozbiljno "pošibali" na snimanju, i to zbog načina na koji vide film i prilaze snimanju. Kasevetes je improvizacija, a Polanski ništa ne prepušta slučaju. :)
veselica veselica 18:55 11.02.2019

Re: Roman je ipak Roman

stefan.hauzer
veselica
Kasavetesa si zaboravio.


Mislim da su se Kasevetes i Polanski ozbiljno "pošibali" na snimanju, i to zbog načina na koji vide film i prilaze snimanju. Kasevetes je improvizacija, a Polanski ništa ne prepušta slučaju. :)


Ne znam, ali nisam iznenadjena.
Osim toga, Polanski je velika prznica. I dan danas kočoperan, a ima 85.
Kad će ako ne sad?



Kasavetes je (bio) sasvim drugačiji format.





stefan.hauzer stefan.hauzer 20:20 11.02.2019

Re: Roman je ipak Roman

Ima jedan deo gde ga Polanski čak upoređuje i sa "pain in the ass".:)



(deo o Kasevetesu ide posle 24.minuta)

veselica veselica 22:20 11.02.2019

Re: Roman je ipak Roman

(deo o Kasevetesu ide posle 24.minuta)




Sve zanimljivo.
Prvi put gledam/slušam.

Uvek sam se pitala zašto je Kasavetesa odabrao, sad saznajem da je prvi izbor bio Redford.
Mislim, lepo je neko rekao, Polanski ili Mia: Kasavetes je bio reditelj, plus jaka ličnost iliti difificult person, kako smo već ovde čitali.

Roman ga je voleo, poštovao. Mislim zato.
I Hjustona je voleo/poštovao - igra u "Kineskoj četvrti".

I za Hjustona važi ono što sam ovde negde napisala za Kasavetesa: ne poznajem nikoga ko ga nije voleo.
Najveći sam fan Hjustona, Kasavetes me 'vatao i na lepotu.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:12 12.02.2019

Re: Roman je ipak Roman

Mislim da su se Kasevetes i Polanski ozbiljno "pošibali" na snimanju, i


Pa kad se sastanu Grk i Poljak..

Mada je mozda nenadmasna kombinacija bila Hercog i Kinski
(pricala sam vec o onoj sceni sa snimanja kad su indijanci pitali Hercoga skroz ozbiljno da nafiluju strelama Kinskog koji je imao rantove svakih 5 minuta)
st.jepan st.jepan 14:41 10.02.2019

ĐAVORODICA

Kako sam ja shvatio, osnovna teza i poruka filma, plasirana tek u poslednjim kadrovima, glasi:
Majka je majka i kad rodi đavla!
loader loader 15:03 10.02.2019

Re: ...

Šire od toga.
- Dobro ipak stoji pre i posle bilo kojih drugih pojava, makar one na časak izgledale preovlađujuće.



Ali kadriranje, fotografija, dramaturgija, likovi ... Majstorija.

tasadebeli tasadebeli 15:11 10.02.2019

Муче ме гасови

Кажу да помаже када се стави мајчина душица да се кува заједно са пасуљем.

st.jepan
Kako sam ja shvatio, osnovna teza i poruka filma, plasirana tek u poslednjim kadrovima, glasi:
Majka je majka i kad rodi đavla!



Јес, добро си запамтио.

Umesto vampira, koji noću ustaju iz mrtvačkih sanduka skrivenih u memljivim podrumima i ogrnuti crvenim plaštovima sve do prvih petlova jure svoje žrtve, opasnost odjednom vreba od ljubaznih i dobroćudnih suseda.


Сте читали ви, људи, књигу Мира Главуртића "Сатана" из 1978?

Поднаслов јој је Увод у демонологију. (ЛИНК)

(Миро Главуртић - википедија)


Миро Главуртић "Религиозност 2000. године" (Завод за проучавање културног развитка, Београд) (ЛИНК)





Баш је занимљива та подударност да је баш у тим шездесетима са све духовно ослобођеном децом цвећа која певају о пис енд лав, брадрз енд систерс, шездесетима које су најављивале овај наш Њу Ејџ у добу Водолије, сатанизам уведен на велика врата у културу и уметност и био нашироко популаризован у поп култури.

Мућо интересанте.




Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:13 10.02.2019

Re: ...

st.jepan
Kako sam ja shvatio, osnovna teza i poruka filma, plasirana tek u poslednjim kadrovima, glasi:Majka je majka i kad rodi đavla!

To svakako jeste jedna od osnovnih teza. Međutim, mene je više zaokupola teza erotske prirode doživljavanja đavola i uzroka koji su do tog doveli.Kod Rozmari, naravno.

PS:Tek sam se sada setio da u napomeni bloga navedem da film nije preporučljiv za gledanje ženama u drugom stanju i onima koje to uskoro planiraju.
tasadebeli tasadebeli 15:34 10.02.2019

Re: ...

Vojislav Stojković

mene je više zaokupola teza erotske prirode doživljavanja đavola i uzroka koji su do tog doveli.Kod Rozmari, naravno.




А шта да радимо ми мушкићи са нашим анксиозностима и страховима у овом Хотелу Калифорнија док се сви заједно на гомили калифорнификујемо у овом нашем Добу?








Недостаје ми на овом блогу Доктор Вагнер... С њим бих се најбоље разумео по овим питањима...






Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:53 10.02.2019

Re: ...

tasadebeli
А шта да радимо ми мушкићи са нашим анксиозностима ...

Evo šta:

loader loader 16:00 10.02.2019

Re: ...

Verujte da mi je (i) ovaj naš nezaboravni filmčić odmah pao na um ... Ali nisam hteo da kačim. Nekako mi se ne uklapa u post. Jes za plašenje, ali ... nešto mi to ne ide u paralelu. U kosinu i nekako. A i da ne širim temu na drugu stranu.
Inače, tu je daleko žešća jeza nego u Rozbebi. Uprkos tome što je u pitanju naivna šminka itd. U ono vreme ..! .. Uostalom, znam x ljudi koji po godinu dana spavaše sa upaljenim svetlom zbog baterflajke srpske :)
tasadebeli tasadebeli 16:02 10.02.2019

Re: ...

Vojislav Stojković
tasadebeli
А шта да радимо ми мушкићи са нашим анксиозностима ...

Evo šta:



Их, ти одмах прешао на домаћи терен!

Немој сад за казну да те одведем негде у источну Србију и оставим тамо са оним бабама у неком селу.

Па после када се вратим, затекнем жабу или такво некакво створење уместо тебе...







П.С.- Имаш и оно Кадијевићево "Свето место", али то је по мотивима Гогоља.
apacherosepeacock apacherosepeacock 16:09 10.02.2019

Re: Муче ме гасови

Мућо интересанте.



Aha, Sympathy For The Devil.. Pleased to meet you haha
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:20 10.02.2019

Re: ...

loader
Verujte da mi je (i) ovaj naš nezaboravni filmčić odmah pao na um ... Ali nisam hteo da kačim. Nekako mi se ne uklapa u post. Jes za plašenje, ali ... nešto mi to ne ide u paralelu. U kosinu i nekako. A i da ne širim temu na drugu stranu.
Inače, tu je daleko žešća jeza nego u Rozbebi. Uprkos tome što je u pitanju naivna šminka itd. U ono vreme ..! .. Uostalom, znam x ljudi koji po godinu dana spavaše sa upaljenim svetlom zbog baterflajke srpske :)

G. Kadijevića sam upoznao i pitao kako stvara jezu. Samo je zamisliš, rekao je i dodao, ukoliko imaš maštu.
Ima i jezivijih jeza, pgotovo ako ih doživiš
Ribozom Ribozom 20:13 10.02.2019

Re: Муче ме гасови

apacherosepeacock
Мућо интересанте.



Aha, Sympathy For The Devil.. Pleased to meet you haha


Meni je prva asocijacija bila video na MTV-ju za tu pesmu koji nikako ne mogu da pronadjem.
tasadebeli tasadebeli 20:18 10.02.2019

Re: ...

Vojislav Stojković
loader
Verujte da mi je (i) ovaj naš nezaboravni filmčić odmah pao na um ... Ali nisam hteo da kačim. Nekako mi se ne uklapa u post. Jes za plašenje, ali ... nešto mi to ne ide u paralelu. U kosinu i nekako. A i da ne širim temu na drugu stranu.
Inače, tu je daleko žešća jeza nego u Rozbebi. Uprkos tome što je u pitanju naivna šminka itd. U ono vreme ..! .. Uostalom, znam x ljudi koji po godinu dana spavaše sa upaljenim svetlom zbog baterflajke srpske :)

G. Kadijevića sam upoznao i pitao kako stvara jezu. Samo je zamisliš, rekao je i dodao, ukoliko imaš maštu.




Али без Александра Петковића на камери, узалудна би била и та машта и толико замишљање јербо не би било филма. Тако је барем мени говорио Ђорђе Кадијевић за оноликим славским трпезама код тече и тетке на којима смо седели заједно.

(Најозбиљније, не зезам се. Увек би много хвалио свог камера мена за постизање те атмосфере у филму...)






Ima i jezivijih jeza, pgotovo ako ih doživiš



Па ти си мислиш да се ја зезам када те питам за анксиозности и страхове нас мушкића?


Додуше, моја лепша половина се увек увреди и неће по три дана да говори са мном када је питам како је тако брзо стигла из школе кући, да ли је летела на метли и где ју је паркирала...

tasadebeli tasadebeli 20:26 10.02.2019

Re: Муче ме гасови

apacherosepeacock
Мућо интересанте.



Aha, Sympathy For The Devil.. Pleased to meet you haha



Проваљен сам!





Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:21 10.02.2019

Re: ...

tasadebeli

Али без Александра Петковића на камери, узалудна би била и та машта и толико замишљање јербо не би било филма. Тако је барем мени говорио Ђорђе Кадијевић за оноликим славским трпезама код тече и тетке на којима смо седели заједно.

(Најозбиљније, не зезам се. Увек би много хвалио свог камера мена за постизање те атмосфере у филму...)

Samo smo kratko razgovarali dok sam kupovao sliku u onoj galeriji koju je on vodio. Znači da nije bilo vremena da pohvali Petkovića.
tasadebeli tasadebeli 22:37 10.02.2019

Re: ...

Vojislav Stojković

dok sam kupovao sliku u onoj galeriji koju je on vodio



Галерија 73.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:25 10.02.2019

Re: ...

tasadebeli
Галерија 73.

Da. Napisao mi je za tu sliku i recenziju - serifikat.

Inače,u jednoj anketi američkog filmskog instituta, „Leptirica“ je po stepenu izazivanja strave svrstana odmah iza „Psiha“ i „Noći veštica“.

Šta reći drugo sem - velemajstor poetske fantastike i horora.
tasadebeli tasadebeli 23:47 10.02.2019

Re: ...

Vojislav Stojković
tasadebeli
Галерија 73.

Da. Napisao mi je za tu sliku i recenziju - serifikat.

Inače,u jednoj anketi američkog filmskog instituta, „Leptirica“ je po stepenu izazivanja strave svrstana odmah iza „Psiha“ i „Noći veštica“.

Šta reći drugo sem - velemajstor poetske fantastike i horora.




(Нисам знао за ту анкету... Запамтио сам само да сам после првог приказивања Лептирице на ТВ, имао сам десетак година, још дуго имао ноћне море, будио се са вриштањем у пола ноћи и да су се моји кева и ћале покајали што су ми уопште и допустили да је гледам јер нису знали о чему се ради.)
st.jepan st.jepan 17:14 11.02.2019

Re: ...

Kako sam ja shvatio, osnovna teza i poruka filma, plasirana tek u poslednjim kadrovima, glasi:
Majka je majka i kad rodi đavla!

loader
Šire od toga.


Šala.
tasadebeli tasadebeli 14:46 10.02.2019

Биоскопски мрак

- Има ли доктора у сали!!!

- Ја сам! Коме сам потребан?

- Па, докторе, како вам се свиђа филм?



Сећам се, када сам први пут гледао Розмарину бебу у биоскопу, у оном тренутку филма када се комшија и сатанистички првосвештеник Роман Каставет и његова супруга Мини Каставет (сјајна Рут Гордон у тој улози) опраштају од својих комшија, младог брачног пара Вудхаус (Миа Фароу и Касаветис), јер одлазе на дуго очекивано путовање у Европу (лажу, наравно), Роман Каставет каже како ће ићи у Дубровник.

На то се читава биоскопска сала, дотле у потпуној тишини вероватно од страха и напетости, узјогуни и загалами, а чују се повици:

"Немој код нас, леба ти, чича!!!"




П.С. - Бизарна случајност (ако је случајност?) која се обавезно повезује са овим филмом јесте да је Шерон Тејт, глумица и супруга Романа Поланског која је тада била у другом стању, пар недеља пред порођај, убијена заједно са својим гостима на седељци у њиховој кући (Полански није био присутан).

Чарлс Менсон и његова Породица (тј. култ, секта, како год) су били починиоци.


Бизарни след догађаја у животу Поланског, заиста...



apacherosepeacock apacherosepeacock 15:32 10.02.2019

Re: Биоскопски мрак

П.С. - Бизарна случајност (ако је случајност?) која се обавезно повезује са овим филмом јесте да је Шерон Тејт, глумица и супруга Романа Поланског која је тада била у другом стању, пар недеља пред порођај, убијена заједно са својим гостима на седељци у њиховој кући (Полански није био присутан).


Mislim da su u pogresnu kucu upali Mensonovi, tj. da su neki drugi ljudi bili planirani za masakr. Bizarno na kvadrat, plus Polanskom su roditelji odvedeni u konclogore u ww2, otac preziveo, majka nije, Roman 7 godina star tada je uspeo da pobegne iz Krakovskog geta (gde je porodica odvedena) sto mu je spasilo zivot..
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:43 10.02.2019

Re: Биоскопски мрак

Košmati iz njegovih filmova, deo su njegovog života. Prvo pobegao iz geta, pa horor sa suprugom, a zatim optužnica za silovanje. Iako je, ta optužnica za silovanje maloletnice iz 1977.g. povučena, njegovo kretanje je ograničeno Interpolovim nalogom koji je na snazi u 188 zemalja, a on izbegava izručenje tako što se kreće samo u Francuskoj, Poljskoj i Švajcarskoj.
Bili Piton Bili Piton 15:44 10.02.2019

Re: Биоскопски мрак

Meni je uvek glavni asset tog filma bila Rut Gordon, koja je uostalom dobila Oskara za epizodu. Izmišljena glumica, godinu dana kasnije igrala je sa Džeraldin Pejdž u totalno otkačenom "What Ever Happened To Aunt Alice".

Volim Rozmarinu bebu i to mnogo ali još više volim "Odvratnost" sa Katrin Denev.
tasadebeli tasadebeli 15:52 10.02.2019

Re: Биоскопски мрак

apacherosepeacock
П.С. - Бизарна случајност (ако је случајност?) која се обавезно повезује са овим филмом јесте да је Шерон Тејт, глумица и супруга Романа Поланског која је тада била у другом стању, пар недеља пред порођај, убијена заједно са својим гостима на седељци у њиховој кући (Полански није био присутан).


Mislim da su u pogresnu kucu upali Mensonovi, tj. da su neki drugi ljudi bili planirani za masakr. Bizarno na kvadrat, plus Polanskom su roditelji odvedeni u konclogore u ww2, otac preziveo, majka nije, Roman 7 godina star tada je uspeo da pobegne iz Krakovskog geta (gde je porodica odvedena) sto mu je spasilo zivot..





Кажем, невероватан низ околности, неке од њих и врло бизарне. Чак и превише за један људски живот.

Па онда оно хапшење и казна због малолетнице. Па и поред свих тих околности, врхунски филмови...

Што онда ми да не наставимо низ бизарности?

А смемо ли да тврдимо да, приказујући у овом филму Гаја Вудхауса (Касаветес), Полански није заправо говорио о себи?





mirelarado mirelarado 15:52 10.02.2019

Re: Биоскопски мрак

Vojislav Stojković
Košmati iz njegovih filmova, deo su njegovog života. Prvo pobegao iz geta, pa horor sa suprugom, a zatim optužnica za silovanje. Iako je, ta optužnica za silovanje maloletnice iz 1977.g. povučena, njegovo kretanje je ograničeno Interpolovim nalogom koji je na snazi u 188 zemalja, a on izbegava izručenje tako što se kreće samo u Francuskoj, Poljskoj i Švajcarskoj.


Meni je u tom smislu najupečatljiviji negov film Stanar.


apacherosepeacock apacherosepeacock 15:55 10.02.2019

Re: Биоскопски мрак

Volim Rozmarinu bebu i to mnogo ali još više volim "Odvratnost" sa Katrin Denev.


Bas mi je pre neki dan pao na pamet poslednji kadar iz tog filma kada se njena fotografija kao tinejdzerke uvecava (priblizava je kamera) i prikaze na kraju samo oci.. jeziva scena, mozda i najjezivija koju sam u filmovima ikada i videla, oci poremecene devojke, bolje receno - deteta. (cija li je to slika ustvari, nije valjda Katrin Denev koja je jelte glumi u filmu )
Bili Piton Bili Piton 16:18 10.02.2019

Re: Биоскопски мрак

apacherosepeacock
(cija li je to slika ustvari, nije valjda Katrin Denev koja je jelte glumi u filmu )


Ma jok, film prop :)

Čitav taj film je toliko intenzivan u svom minimalizmu da prosto možeš da namirišeš gnjilost tog stana u čitavom svom crno belom hororu. A znam baš te stambene blokove u Kensingtonu, danas su renovirani ali i dalje izgledaju zlokobno.

Ipak, treba reći da je Hičkokov "Psiho" promenio pravila igre za sva vremena i da je duhovni otac svih kasnijih psiholoških horora.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:28 10.02.2019

Re: Биоскопски мрак

mirelarado
Vojislav Stojković
Košmati iz njegovih filmova, deo su njegovog života. Prvo pobegao iz geta, pa horor sa suprugom, a zatim optužnica za silovanje. Iako je, ta optužnica za silovanje maloletnice iz 1977.g. povučena, njegovo kretanje je ograničeno Interpolovim nalogom koji je na snazi u 188 zemalja, a on izbegava izručenje tako što se kreće samo u Francuskoj, Poljskoj i Švajcarskoj.
Meni je u tom smislu najupečatljiviji negov film Stanar.

Gledao ga, ali ne mogu da se setim fabule. "Bala vampira", međutim, se sećam.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:39 10.02.2019

Re: Биоскопски мрак

Bili Piton
Ipak, treba reći da je Hičkokov "Psiho" promenio pravila igre za sva vremena i da je duhovni otac svih kasnijih psiholoških horora.

Hičkok je protomajtor napeteosti i straha, ali postoji razlika između "Rozmarine bebe" i "Psiha". U filmu R. Polanskog strah nije jasno određen, on je potisnut, više kao strepnja koja dolazi iznutra, a ne izvana i na kraju gledoci, ipak, strahuju, a njihov strah nije jasno određen. Nigde krvi, nigde ubica ... a strah se uvukao u kosti.
U tome je, po meni, razlika.
mirelarado mirelarado 16:39 10.02.2019

Re: Биоскопски мрак

Vojislav Stojković
mirelarado
Vojislav Stojković
Košmati iz njegovih filmova, deo su njegovog života. Prvo pobegao iz geta, pa horor sa suprugom, a zatim optužnica za silovanje. Iako je, ta optužnica za silovanje maloletnice iz 1977.g. povučena, njegovo kretanje je ograničeno Interpolovim nalogom koji je na snazi u 188 zemalja, a on izbegava izručenje tako što se kreće samo u Francuskoj, Poljskoj i Švajcarskoj.
Meni je u tom smislu najupečatljiviji negov film Stanar.

Gledao ga, ali ne mogu da se setim fabule. "Bala vampira", međutim, se sećam.




Dobro, Bal vampira je parodija. Stanar je kafkijanski teskoban psihološki triler.
Bili Piton Bili Piton 16:41 10.02.2019

Re: Биоскопски мрак

Vojislav Stojković
.
U tome je, po meni, razlika.


Da, jasno, ali ja sam više uzeo u obzir sličnosti sa "Odvratnošću"

Inače scenario RB je vrlo veran originalnoj knjizi, 95 posto dijaloga je pravo iz nje.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:49 10.02.2019

Re: Биоскопски мрак

mirelarado

Dobro, Bal vampira je parodija. Stanar je kafkijanski teskoban psihološki triler.


Biće da sam zato ovaj prvi i zapamtio. Dosta mi je kafkijanskih teskoba. U jednoj od takvih živimo.
angie01 angie01 17:03 10.02.2019

Re: Биоскопски мрак

Rut Gordon


da, nevidjena,



sto se Kasavetesa tice i njegove ekstremno teske naravi, kako ga je opisala zena,...bogami, nevidjeni baja i smeker, genijalnog uma i talenta,...pa neka je i difficult person, sa svim tim kvalitetima i normalno je da bude kompikovan.



pri tome, ni Djina ne deluje drugacije- ono sto sam uocila kod nje, da je skoro u svim filmovima u istom fazonu, u smislu nema promena frizure, sminke, neke maske koja bi pomogla ulozi,( sem u jednoj epizodi Bonanace, kada je ipak morala da se uklopi u trendove tog vremena), a uvek je drugacija, uspe od prvog pojavlljivanja da bude taj neki novi lik koji tumaci- jos od cuvene Glorije,...sto moze samo vrhunski glumac.

opaka Lady,



vrabac_onaj vrabac_onaj 17:04 10.02.2019

Re: Биоскопски мрак

mirelarado
Vojislav Stojković
Košmati iz njegovih filmova, deo su njegovog života. Prvo pobegao iz geta, pa horor sa suprugom, a zatim optužnica za silovanje. Iako je, ta optužnica za silovanje maloletnice iz 1977.g. povučena, njegovo kretanje je ograničeno Interpolovim nalogom koji je na snazi u 188 zemalja, a on izbegava izručenje tako što se kreće samo u Francuskoj, Poljskoj i Švajcarskoj.


Meni je u tom smislu najupečatljiviji negov film Stanar.




Fenomenalan film, jedan od boljih horora koje sam gledao.
Da, ja taj film svrstavam u horor, šta god drugi mislili o tome, malo koji film me je tako naplašio :)
veselica veselica 20:50 10.02.2019

Re: Биоскопски мрак

Па онда оно хапшење и казна због малолетнице. Па и поред свих тих околности, врхунски филмови...


Kad je dobio Oskara za "Pijanistu", ameri mu nisu dozvolili da dodje. Pisali Francuzi silne peticije, čak se i Godar umešao, nating.
Zabranjen doživotni ulazak u USA i kvit.

Bolji deo je da su prošle godine pozvali suprugu Polanskog (inače glumicu) da bude član Akademije za dodelu Oskara i ona rekla - nikad.

To je žena/supruga.
Черевићан Черевићан 19:42 10.02.2019

grehom telesnog uživanja

Sotono, dođi i uzmi me u bilo kom liku… uzmi prvo moje telo


поодавно ...то се збило
пожели се једној Ксени
да испроба мог ђаволка
(тајна Oн тад би и мени),

и пристадох знатижељан
за камаром свеже сламе,
(мам сеоског екстерјера)
посади се Ксена на ме,

богме нам се то допало
Она сретна што ми дала,
ја заволех....ову радњу
(Сотоном ме ние звала)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:15 10.02.2019

Re: grehom telesnog uživanja

Još jedan prilog za buduću erotsku čitanku u poglavlju: Erotske pesmice.
veselica veselica 20:14 10.02.2019

sto se horora tice

The Shining je zakon.
Zakon.

Meni je najbolji film Polanskog "Kineska četvrt"...

stefan.hauzer stefan.hauzer 15:48 11.02.2019

Re: sto se horora tice

I meni, remekdelo.


veselica veselica 18:43 11.02.2019

Re: sto se horora tice

I meni, remekdelo.




Bili Piton Bili Piton 20:02 11.02.2019

Re: sto se horora tice

Da zaključimo

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:30 12.02.2019

Brzinski Palestinac

Da... Neka vrsta ekstrema perverznosti čovekolikosti, обезљудскошћења - (звучи као раскостити шарана ) američkog društva. Zanimljiva je Rozmari, malo traljav kraj, ali dobar saspens tokom većeg dela. Meni je iz te ere strašniji Omen bio.



Iz ove ere sam gledao, slučajno - premda mi smetaju ti, deeply disturbing American Psycho, filmovi poremećenih ljudskih vrednosti, otkako su mi se deca rodila - A Quiet Place. A Quiet Place sam pogledao kao hipnotisan i bio u pičku materinu uznemiren i tužan posle.



Kapiram da je Holivud negde podsvestan linčovski demonizovane perverzije, duboko unutar američke kolektivne svesti, te da je ta eskalacija natprirodnih strahova, a fearmongerin', neka neosvešćena griža savesti ili pak transcendirani eskapizam od nje u neizrecivu stravu i užas - The End of Humaneness.

PS. Al' šta će to Srbima kada imamo Vučka realtime.
veselica veselica 10:55 12.02.2019

reditelji svoje vrste

Meni je fascinantno to poštovanje kolega/reditelja; ovde smo imali primer Polanskog i Kasavetesa, Polanskog i Džona Hjustona



Što se veći, šiba te manje kompleksa, to bi bilo to.
Recimo, lako ćemo se - nadam se - složiti da je Martin Skorseze one&only.
Majstor.

Tako da je (Marty) mirne duše i punog srca o najvećem Stenliju Kjubriku (čiji sam The Shining gore izdvojila ne samo kao masterpiece nego i najbolji horor svih vremena) rekao:

"Watching a Kubrick film is like gazing up at a mountain top. You look up and wonder how could anyone have climbed that high?"

Da dodam: poslednji put kad sam gledala The Shining bila je letnja noć.
Me, home alone.
Iako sam sve znala, ono deseti put studirala film, nije mi bilo - e sad lepo spavaj. Jok mori, ustala u tri noću, proverila lance i katance, pogledala ispod kreveta, upalila sva svetla.............

Hoću da kažem i da "Rozmarina beba" nije ostavila utisak straha, pre teskobe, nesavladive teskobe koja je suština a savršeno prikazane kroz zaista izvanrednu atmosferu filma.





apacherosepeacock apacherosepeacock 11:20 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

"Watching a Kubrick film is like gazing up at a mountain top. You look up and wonder how could anyone have climbed that high?"



Mozda zato sto mu u proseku trebalo 5 godina da snimi jedan film..
(zezam se, Kjubrik je brilijantan ali je davez sa beskrajnim ponavljanjem kadrova)

Kao opozit su Koen braca kojima je sve super iz prve, neki od njihovih glumaca kaze da nije verovao da su skroz zadovoljni na prvi kadar, kaze pis of kejk glumiti kod njih dvojice jednog tela sa 2 glave. hehe
veselica veselica 12:42 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

(zezam se, Kjubrik je brilijantan ali je davez sa beskrajnim ponavljanjem kadrova)


I u Shiningu?

Nego nema veze jedno s drugim a i da se vratimo u stvarnost: sat jedan već slušam (i gledam) Bredlija Kupera u slavnom duetu.
Do skora ne znam kog sam manje podnosila, njega ili ledi gagu, išli mi oboje na sve živce.

Ali, ALI, pa Bredli Kuper je rock star, ono ladno bi mogao da bude. Ima super super glas, ona već peva bez mane. Jedino što mi izgleda 10 godina starija, stalno proveravam da ima tek 30.

Sad sam otišla u čist tračeraj, znam, al ajd nemoj; ili su gremi ili su bafte, njih dvoje svuda, pesma im sjajna, oni je pevaju sjajno, i - šta, šta, šta drugo?



veselica veselica 12:45 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

kod njih dvojice jednog tela sa 2 glave. hehe


Jednom ( ili čak dva puta) radila intervju s njma; misliš da možeš da zamisliš! Ping pong. Obožavam ih!
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:44 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

Znam da je Skroseze igrao Van Goga u poslednjem filmu Akira Kurosave; Snovi. Iako mi je najdraža saradnja režiser i režiser; Vim Venders i Samjuel Fuler. Sem Fuler je drugo ime za hrabrost u Amerikama!


+ I nikako da odgledam The Other Side of the Wind koji je Netflix izbacio. Glavna uloga Džon Hjuston, a režija Orson Vels.
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:24 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

I u Shiningu?


Stanley Kubrick, known for his compulsiveness and numerous retakes, got the difficult shot of blood pouring from the elevators in only three takes. This would be remarkable if it weren't for the fact that the shot took nine days to set up. Every time the doors opened and the blood poured out, Kubrick would say, "It doesn't look like blood." In the end, the shot took approximately a year to get right.

There were so many changes to the script during shooting that Jack Nicholson claimed he stopped reading it. He would read only the new pages that were given to him each day.

According to Shelley Duvall, the infamous "Here's Johnny!" scene took three days to film and the use of sixty doors.

Anjelica Huston lived with Jack Nicholson during the time of the shooting. She recalled that, due to the long hours on the set, and Stanley Kubrick's trademark style of repetitive takes, Nicholson would often return from a day's shooting, walk straight to the bed, collapse onto it, and would immediately fall asleep.

itd.

PS. Koeni su face
Bili Piton Bili Piton 14:35 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

Meni je jedina, ali jedina zamerka Šajningu što se ISTI pasaž iz Bartokove muzike za žičane instrumente i čelestu javlja najmanje dvaput, sa identičnom kulminacijom. Negde sam pročitao da je Kjubrik odabrao muziku, da, ali nije lično nadgledao music editing (ili mu bar ta identična ponavljanja nisu smetala - meni jesu i to mi je jedina minorna falinka tu, inače i ja obožavam taj film od A do Š).
veselica veselica 14:54 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste


Znam da je Skroseze igrao Van Goga u poslednjem filmu Akira Kurosave; Snovi.



To je jedini film posle kojeg nisam mogla da odem, da maknem. Nije normalno koliko me je prikovao.



+ I nikako da odgledam The Other Side of the Wind koji je Netflix izbacio. Glavna uloga Džon Hjuston, a režija Orson Vels.


Nisam ni ja!






veselica veselica 14:57 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste


Stanley Kubrick, known for his compulsiveness and numerous retakes



dobro......



nis ti videla kustu na snimanju al da ne kvarimo.


veselica veselica 15:02 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

meni jesu i to mi je jedina minorna falinka





inače i ja obožavam taj film od A do Š.



veselica veselica 15:08 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

Mozda zato sto mu u proseku trebalo 5 godina da snimi jedan film..


Ne bih se ja s tim zezala.
Kjubrik je bio i vrstan fotograf.

Perfekcionista.
To kosta.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:12 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste


Nisam ni ja!


Sad mi je lakše
veselica veselica 15:48 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

stefan.hauzer

Nisam ni ja!


Sad mi je lakše


Biće prilike.
Nego pazi ovo, sad dobila info:


Povodom povratka 47. Međunarodnog filmskog festivala FEST u svoju kolevku - nekadašnju Dvoranu Doma sindikata - sadašnju Kombank Dvoranu, Dan zaljubljenih (14. februar) biće u znaku filmova prikazanih na prvom FEST-u, davne 1971. godine, upravo na ovom mestu.

Filmski sladokusci imaće priliku da u bioskopu Kombank Dvorana pogledaju tri filma koja su obeležila tadašnji FEST za koji se te devetojanuarske, ledene večeri tražila karta više. Ovi naslovi su već odavno kultni i smatraju se nezaobilaznim delom istorije filma, a beogradska publika imaće priliku da uživa u digitalno remasterizovanim verzijama.

Od 17h biće prikazan film "Goli u sedlu" (Easy rider) Denisa Hopera, u 19.30h Kjubrikova "Odiseja u svemiru" (2001: A space Odyssey) a u 22h dokumentarni film "Vudstok" (Woodstock) Majka Vadlija.







Bili Piton Bili Piton 15:50 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

veselica
"Goli u sedlu" (Easy rider)


Kako je to virtuozno prevedeno na srpski. Naslov, mislim.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:06 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

Nego pazi ovo, sad dobila info


Ja čekam da vidim hoće li, i kada će, izbaciti program za NS. Bio bi red da nekad objave na vreme satnicu i program, ako ga uopšte i bude bilo. Gleda mi se film o kraljici Viktoriji Jorgosa Lantimosa. :)
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:10 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

Inače, neverovatno da sam sinoć imao problem da zaspim i pustio sam Odiseju u svemiru; i na pola filma sam zaspao. Netflix ima finu kolekciju Kjubrika protiv nesanice. :)
Bili Piton Bili Piton 16:25 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

stefan.hauzer
Inače, neverovatno da sam sinoć imao problem da zaspim i pustio sam Odiseju u svemiru; i na pola filma sam zaspao. Netflix ima finu kolekciju Kjubrika protiv nesanice. :)


Ha! Ja pustim Bergmana kad hoću da zaspim jer ima te duge tišine bez muzike.

Ili Enterijere Vudija Alena. Doduše tu se razviču pred kraj pa me razbude.
softelectronics_e softelectronics_e 18:13 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

veselica
stefan.hauzer

Nisam ni ja!


Sad mi je lakše


Biće prilike.
Nego pazi ovo, sad dobila info:


Povodom povratka 47. Međunarodnog filmskog festivala FEST u svoju kolevku - nekadašnju Dvoranu Doma sindikata - sadašnju Kombank Dvoranu, Dan zaljubljenih (14. februar) biće u znaku filmova prikazanih na prvom FEST-u, davne 1971. godine, upravo na ovom mestu.

Filmski sladokusci imaće priliku da u bioskopu Kombank Dvorana pogledaju tri filma koja su obeležila tadašnji FEST za koji se te devetojanuarske, ledene večeri tražila karta više. Ovi naslovi su već odavno kultni i smatraju se nezaobilaznim delom istorije filma, a beogradska publika imaće priliku da uživa u digitalno remasterizovanim verzijama.

Od 17h biće prikazan film "Goli u sedlu" (Easy rider) Denisa Hopera, u 19.30h Kjubrikova "Odiseja u svemiru" (2001: A space Odyssey) a u 22h dokumentarni film "Vudstok" (Woodstock) Majka Vadlija.



Nabavi mi kartu za Vudstok.
nsarski nsarski 18:32 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

Ja pustim Bergmana kad hoću da zaspim jer ima te duge tišine bez muzike.


Jedan komičar, Amer, ovako opisuje Bergmanove filmove: "Porodični ručak, sunčan dan, otac, majka i dvoje dece, svi umiveni, očešljani i uredni, sednu oko uredno postavljenog stola, čuje se zveckanje tanjira, sve je idilično i pod konac, supa je sipana i, pred sam početak, otac mirno ustane, izvini se ljubazno za trenutak, ode u kupatilo i obesi se."
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:47 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

Mogu li ja, ovako indiskretno, da pitam šta se desilo Ledi i Tebi u USA? Ona je otišla normalna iz Izraela, ti si delovao normalno (well, koliko se to za prirodnjake da kasti, a vratili se puni hejta - a ta zemlja vas podigla intelektualno i finansijski?). Mislim, ja sam došao u Izru sa 20 maraka, neke škole sam završio - iscimao se jesam; ali našao sam i Ženu, dobio decu, mirnu egzistenciju... Šta se vama desilo na mentalnom planu, Al, da ste tako popizdeli na nji'?

veselica veselica 18:49 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

Gleda mi se film o kraljici Viktoriji Jorgosa Lantimosa. :)



Misliš "The Favourite"? Otvara Fest.
Jorgos glavna faca.
veselica veselica 18:57 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

stefan.hauzer
Inače, neverovatno da sam sinoć imao problem da zaspim i pustio sam Odiseju u svemiru; i na pola filma sam zaspao. Netflix ima finu kolekciju Kjubrika protiv nesanice. :)




Našlo bi se.....
Recimo, ja "Titanik" zovem film na koji ne možeš da zakasniš. Zaspim odmah, na Odiseji isto.
A, vidiš, "The Revenant" mi drži svu pažnju a ladno je idealan za spavanje.
Očarana. Remek delo.
Tri puta gledala. Leo savršen. Toma Hardija ne volim nikako, odmah da kažem, i inače, ne samo u tom filmu.
nsarski nsarski 19:10 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

šta se desilo Ledi i Tebi u USA?


U talking to me?
veselica veselica 19:18 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

Ha! Ja pustim Bergmana kad hoću da zaspim jer ima te duge tišine bez muzike.




pred kraj



stefan.hauzer stefan.hauzer 19:31 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

A, vidiš, "The Revenant" mi drži svu pažnju a ladno je idealan za spavanje.
Očarana. Remek delo.
Tri puta gledala. Leo savršen. Toma Hardija ne volim nikako, odmah da kažem, i inače, ne samo u tom filmu.



Ahaha, mora da se šališ.
"The Revenant" sam pustio pre neki dan, i to baš da me uspava, a na kraju sam ga odgledao celog. :)

Misliš "The Favourite"? Otvara Fest.


Da, taj. Znam da otvara Fest, ali meni treba projekcija u NS, ali ne vidm još ništa u programu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:34 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

Ha! Ja pustim Bergmana kad hoću da zaspim jer ima te duge tišine bez muzike.


Meni je jedno vreme služio Linč za to, jer ima najdosadnije filmove ikad.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:06 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

nsarski
šta se desilo Ledi i Tebi u USA?


U talking to me?


No, obviously I am talking to the normal person in my reminiscence.


veselica veselica 21:04 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

Ahaha, mora da se šališ.


Ne. Ne šalim se.
Film drži pažnju a gledamo šta: Lea samog u snegu, po ledu, u šumi, u reci.


Izvol'te, snimite vi!


p.s.

Ne znam da li znaš da je Dikaprio, primajući onomad nagradu, govorio o migrantima.........
tasadebeli tasadebeli 21:32 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

nsarski
šta se desilo Ledi i Tebi u USA?


U talking to me?



Знам да мене нико не пита,...

Не волим да говорим о себи, али узмите мој случај...

Ја Америку напросто обожавам. Заиста, не зезам се... Обожавам!

Знам, Шарски, замијетио сам да си између осталог живео баш тамо, у тој Америци коју ја обожавам, али ето...

Људи смо... Лепо нам је док сањаримо.




nsarski nsarski 21:44 12.02.2019

Re: reditelji svoje vrste


Ја Америку напросто обожавам. Заиста, не зезам се... Обожавам!


I ja, to mi je domovina majku mu! Ne znam šta je našem drugaru, ima neki mrz-trip, valjda. Ili neki drugi trip.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 05:10 13.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

Нешто сам очито помешао, пошто сам из ваших писанија стекао утисак да је то "нај, нај, најзлија земља и да Србија нипошто не треба у њеном правцу да иде, јер не само да је та земља зла, него је и расадник зла."

Но, то је очито било само политички, док је, напослетку, друштвенокултурно ипак волите. My bad, како нисам ту нетрпељ исправно скенирао као само делимичну и објективну.
veselica veselica 09:09 13.02.2019

Re: reditelji svoje vrste

док је, напослетку, друштвенокултурно ипак волите.


jutros čitam da neće biti dodeljeni Oskari (24. Februara ) za kameru, montažu, šminku... a neće biti ni voditelja jer je onaj Crnac napisao pre više godina rasistički tvit i eto mu ga na. Morao da se povuče pod pritiskom javnosti.Tada sam pročitala sjajan tvit, ono vizionarski, jer se u tom trenutku još nije znao ishod nenadano otkrivenog skandala:

Ricky Gervais


I think it's a good idea for The Oscars to have no host. No guests and no cameras would be good too. Just tweet the list of winners for anyone who still gives a fuck.

E, na poslednju vest o javnom ukidanju 4 kategorije ( nagrade će biti dodeljene ali dok traju reklame ), pobunili su se Rasel Krou, Giljermo del Toro, Alfonso Kuaron ( čija "Roma" izvesno pobedjuje ), a evo šta kažu pojedini:

Guillermo del Toro

@RealGDT
Reposting, revised: I would not presume to suggest what categories should occur during commercials on Oscars night, but, please: Cinematography & Editing are at the very heart of our craft. They are not inherited from a theatrical or literary tradition: they are cinema itself.

Inače, nova pravila by novi predsednik:

"When you head to the stage, move quickly. Show us how eager you are to get up there," Bailey said, noting that winners will have 90 seconds from the moment their name is called to reach the stage and complete their speech.

Aj živeli!
veselica veselica 15:30 15.02.2019

berlinale

pa kaže, kad smo kod filmskog bloga

Serbian director Miroslav Terzić’s Šavovi (Stitches) has won the Europa Cinemas Label as Best European film in the Panorama section, it was announced today by a jury of three exhibitors from the network, the fifteenth time the Label has been awarded in Berlin.

Šavovi (Stitches) will now benefit from promotional support from Europa Cinemas and better exhibition thanks to a financial incentive for network cinemas to include it in their programme schedule.

The Label Jury consisted of Juha Elomäki – Arthouse Cinema Niagara, Tampere, Finland; Daniela Zuklic – Thalia Programm Kino, Potsdam, Germany and Marlena Gabryszewska – Kino Elektronik, Warsaw, Poland.

The jury issued the following statement: “This film is a fine example of the power of the art of film. Great direction, cinematography, script, editing and superior performances. The film is based on true events and it shows that there is a lot of injustice in the world, but by believing in yourself and trusting your emotions you can break down walls. The story is heart-breaking. Once you have seen this film it does not let you go. What would you do if this happened to you? The courage of the mother of this film is truly extraordinary. Many congratulations to the director Miroslav Terzić."

Sold internationally by Cercamon, Šavovi (Stitches) is directed by Miroslav Terzić, with the screenplay by Elma Tataragic. Cinematography is by Damjan Radovanovic, Editing by Milena Petrovic, Music by Aleksandra Kovac, Sound Design by Julij Zornik, Sound by Srdjan Bajski, Production Design by Ana Buljan, Costumes by Zora Mojsilovic, and Make-up by Dusica Vuksanovic. The cast includes Snezana Bogdanovic (Ana), Marko Bacovic (Jovan), Jovana Stojiljkovic (Ivana), Vesna Trivalic (Marija), Dragana Varagic (Doctor) and Pavle Cemerikic (Marko).

The Producers are Uliks Fehmiu, Milena Trobozic Garfield, with Executive Producer Ljiljana Djuricko, and Co-producers Darko Vinkl, Alan Vitezic, Zdenka Gold, Amra Baksic Camo, Adis Djapo.

Produced by West End Productions (Belgrade), the film is a co-production with Nora Production Grop (Ljubljana), Spiritus Movens (Zagreb) and SCCA/PRO.BA (Sarajevo) - Serbia / Slovenia / Croatia / Bosnia and Herzegovina 2019.

Born in Belgrade in former Yugoslavia in 1969, Miroslav Terzić studied international law at the city’s university before taking a postgraduate degree in its Faculty of Dramatic Arts. His debut feature film, Redemption Street, premiered at the Sarajevo Film Festival and went on to screen at the São Paulo International Film Festival. He also works as a director for major marketing agencies.
























































Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:24 15.02.2019

Re: berlinale

Kapa dole.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana