Ljubav| Nostalgija| Porodica| Život

O KOJEČEMU KOJEKAKO

razmisljam RSS / 24.05.2019. u 20:46

               Eto, priznajem da volim da trebim grašak. Nije da to ima ma kakve veze sa nastavkom priče, ali, pošto ista nekako mora da počne, neka joj ovo moje ničim izazvano priznanje bude taj neki početak. I tako nemam baš sasvim jasnu predstavu kuda će ovo pričanje da me odvede, tako da se ispostavlja da i nije naročito bitno koja će rečenica da stoji prva u nizu.
               Elem, ja bih o sećanjima, onim usputnim, iznenadnim, ili o onima koja se podrazumevaju svaki put kada nešto raduckam, najčešće u kuhinji i oko pripreme i posluživanja obroka.
               Tako, recimo, svog tate se setim uvek kada pravim pitu sa višnjama. On je to voće obožavao, kao i sve poslastice spremane od njega i nije se libio da učestvuje u pripremi istih tako što se dobrovoljno prijavljivao da trebi koštice. Pri tome bi mu se dešavalo da neka promakne u očišćeni deo, pa se tako nađe na putu nekom maleroznom zubu u gotovom kolaču. On bi tada tvrdio da ju je namerno ostavio da bi se znalo da su u pitanju prave višnje, a ne nešto tek nalik.
              On mi je pred očima i onda kada je na jelovniku sosa mesa. Dok bismo svi mi već završavali sa jelom, tata bi tek počinjao, pošto je sve iz rinflajša seckao pedantno i pažljivo na sitnesitnesitne komade što je iziskivalo poprilično vremena, a onda bi to dopunio do uz vrh tanjira pireom i sosom od paradajke te dugo mešao da se masa ujednači, a da se pri tom ne prelije po stolnjaku.
               Kad ljuštim krompir, kroz misli mi promine deda Srećko, od milošte zvani Namćor. U jednoj ruci štap, a u drugoj tronožac. To deda kreće na takmičarski deo Dragačevskog sabora, nameran da sedne k'o čovek i komotno odsluša čitav dugački program.
               Dobro, ova slika nema baš neke veze sa krompirima, zar ne? Ali deda svakako ima, jer u njegovom delu porodice kruži legenda da je umeo prilično da zanoveta ako se ljuštenje ne odvija po njegovim pravilima, a to je podrazumevalo da se izvede tako da se što manje toga baci, a što više iskoristi. Logično, naravno. No, dogodi mi se da malo jače zasečem, da počnem malo deblje da ljuštim i tada me on prekorno pogleda negde odozgore, a ja se malo postidim, a malo više nasmešim od neke dragosti.
               Čuvena je i ona njegova rečeniica kada reduša zaboravi da na postavljeni sto stavi slanik. On bi tada samo rekao: - Priberi. - što bi u prevodu značilo da se astal ima iznova postaviti jer mu nedostaje najbitnija komponenta.
               A kad smo kod soli, tu je i moj Deja. Njega, opet, bije glas da mu je omiljena izreka bila: - Bolje dosolac nego presolac. Budući da meni nikad ne treba dosoljavanje, a mom R.-u je gotovo neophodno, kad omanem sa količinom soli u jelu ja spremno izbacim ovu dedinu repliku kao ključni argument. Naravno, prvo proverim da li su oba slanika ( i onaj za posipanje i onaj za umakanje ) na svom mestu da ne bih dobila ostav po deda Namćorovom principu, što bi se dalo očekivati kao kontra-mera od njegovog rođenog unuka.
               Deja je imao još jednu legendarnu izjavu. Ista je glasila: - Saća je najgori čovek na svetu.

               Pošto je bio izuzetno vredan, a k tome i nestrpljiv čovek, nije voleo odlaganja i kada bi neko na njegov poziv na rad rekao: - Evo, sa' ću. - brzo bi gubio strpljenje.
               Vukosava pjaba, moja baka Vuka, ostala je u porodičnim analima upamćena po neverovatnoj pribranosti prilikom raznih posekotina, oderotina i uboja koji su se sporadično dešavali u najrazličitijim prilikama. Tada bi samo hladnokrvno izjavila: - Na psu rana, na psu i zarasla. - sanirala povredu ako je to neophodno i nastavila dalje svojim poslom, a posla je uvek nalazila jer joj nikako nije polazilo za rukom da sedi dokona.
               Nije bila posebno sklona ni probanju raznih jestivih novotarija koje su se pojavljivale iz bela sveta po kome su švrljali tetka i teča i tečina sestra među nama dečurlijom poznata kao metka Tira. Prema takvim stvarima je uvek gajila izvesno podozrenje, te bi najčešće uz odmahivanje rukom samo rekla: -Svašta Mila okusila. - odbijajući tako svaku primisao da bi to već nešto mogla da stavi u usta.
               Mame se setim kadgod kuvam slatki kupus. Kada sam počinjala da učim tu nepojamnu veštinu gotovljenja jela, a počinjala sam već matora, sa preko dvadeset, jer sam do tada bila mali od kužine u njenom carstvu kulinarija, dovoljno upotrebljiva da seckam, ljuštim, mešam, mutim, dodajem iz špajza i frižidera potrebne sastojke, ali ne i da se posvetim u tu umetnost, imala sam tek ovlašnu predstavu šta sa čim ide i kojim redom se dodaje u šerpe i lonce. Naravno, prvi mačići se u vodu bacaju, a moji prvi kuvarski (ne)uspesi su bili sasvim jestivi, ali ne i dobri. E, a onda sam u nekom trenutku potrefila da skuvam kupus kao mama i to je za mene i danas stvar za veliki ponos.
               A ponosna sam i na to što mama tvrdi da kuvam boraniju bolje od nje i da to radim kako baka Vuka, što ona kao njena ćerka nikada nije uspela da postigne. Naravno, pri gotovljenju boranije ih se obeju vrlo često prisetim.
               Tate se setim i kad spremam spanać ili čorbast pasulj.
               Ovo prvo sam spremala dok je mama bila nekim poslom odsutna od kuće na par dana, što se dešavalo izuzetno retko. Zgotovila sam, naravno, po bušnom i nepotpunom sećanju dodavačice i seckačice sastojaka spanać bez zaprške i bez imalo tečnosti u kome su dominantnu ulogu igrale sitne krhotine ljuski od jaja koje nisam uspela da pohvatam. A moj tata je ne samo jeo to čudo neviđeno, nego ga čak nije ni manisao iako se videlo da je u pitanju potpuna kulinarska katastrofa.
               Kod njega je ovacije pobrao i moj prvi pasulj, koga sam spremila kada su mi on i mama prvi put došli u goste kao novopečenoj mladi. Ja taj bućkuriš ne umem ni da opišem sve i da hoću i moram reći da se i dan-danas čudim kako sam uspela da upropastim jedno takvo jestivo, ali ga je tata stoički kusao, a onda i opetovao. Jedino opravdanje nalazim u tome da je to bilo njegovo omiljeno jelo i da me je bezuslovno voleo i nije hteo da mi nanese duševni bol manišući moj trud. Stoga ga se prigodom pristavljanja pasulja u zemljani lonac uvek setim sa zahvalnošću.
               I tako redom... Od jela do jela, od jedne do druge drage osobe. Neki su još tu, nekih već dugo nema, ali su, eto, upleteni u moju svakodnevicu na ovaj jednostavan i prisan način, pojavljujući se svako malo u mojim mislima i sećanjima.



Komentari (288)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jadragoljub jadragoljub 20:53 24.05.2019

kuvam što moram

inače bi po meni svi se danas hranili po restoranima.
razmisljam razmisljam 21:07 24.05.2019

Re: kuvam što moram

jadragoljub
inače bi po meni svi se danas hranili po restoranima.


Сасвим могу да те разумем.

Опет, ја волим та сецкања и љуштења и све те акције везане уз припрему јела. Некако ме то одмара, а и падају ми разне ствари на памет док се тиме бавим - од присета до унутрашњих дијалога .
Atomski mrav Atomski mrav 21:11 24.05.2019

Re: kuvam što moram

Опет, ја волим та сецкања и љуштења и све те акције везане уз припрему јела. Некако ме то одмара, а и падају ми разне ствари на памет док се тиме бавим - од присета до унутрашњих дијалога


Mene iskreno zamara sve to, ali nije da mi ne ide od ruke... ali uživam kada mi ćerka kaže - U K U S N O!
jadragoljub jadragoljub 21:14 24.05.2019

Re: kuvam što moram

moja majka je od vaš kraj, ali ona je tako rutinski radila a tako dobro ispadalo, mada kod nas nije postojao taj kult jela. gledalo se samo da bude raznovrsno i bogato vitaminima i ostalim stvarima čemu služi jelo.
svi drugari koji su jeli kod mene su hvalili kako kuva, a bogme i ja sam uviđao kolko je njeno kuvanje bilo , da kažem, preciznije i odmeenije. skoro ko kafansko , sve što treba u određenim količinama, ničeg previše ničeg premalo. i jelo se tri puta dnevno, između nema. niko nije imao problem sa težinom, prekomernom, samo sam ja bio i ostao mršav al to nije njena krivica.
zilikaka zilikaka 21:24 24.05.2019

Re: kuvam što moram

Опет, ја волим та сецкања и љуштења и све те акције везане уз припрему јела. Некако ме то одмара, а и падају ми разне ствари на памет док се тиме бавим - од присета до унутрашњих дијалога .

Ajd sve, al crni luk, to mi noćna mora.
Em smrdi em plačeš. Probala sam sve finte za koje sam čula da navodno pomažu.
Provereno ne rade.
aureus aureus 22:04 24.05.2019

Re: kuvam što moram

Kad naletiš na krupne i svježe šampinjone u prodavnici - uzmi. Idi kući i spremi što prije.

jadragoljub jadragoljub 22:08 24.05.2019

Re: kuvam što moram

aureus
Kad naletiš na krupne i svježe šampinjone u prodavnici - uzmi. Idi kući i spremi što prije.


kod mene na pijac ima troduplo veći, nego šta je ovo, sastojci recepat, vidim i prepoznajem šampinjoni al ostao...?
aureus aureus 22:13 24.05.2019

Re: kuvam što moram

jadragoljub
nego šta je ovo

To sam spremio na brzinu oko šest, zbog čega sam sad ponovo gladan jer sam u međuvremenu bio napolju i prevalio nekoliko kilometara. A i prošlo je pet sati.
jadragoljub jadragoljub 22:15 24.05.2019

Re: kuvam što moram

aureus
jadragoljub
nego šta je ovo

To sam spremio na brzinu oko šest, zbog čega sam sad ponovo gladan jer sam u međuvremenu bio napolju i prevalio nekoliko kilometara. A i prošlo je pet sati.

ma šta su ovi beli krugovi, kad to saznam ostalo ću lako da rešim.
aureus aureus 22:17 24.05.2019

Re: kuvam što moram

jadragoljub
aureus
jadragoljub
nego šta je ovo

To sam spremio na brzinu oko šest, zbog čega sam sad ponovo gladan jer sam u međuvremenu bio napolju i prevalio nekoliko kilometara. A i prošlo je pet sati.

ma šta su ovi beli krugovi, kad to saznam ostalo ću lako da rešim.

Aaa...pileće grudi. "Neoplanta". Rok do drugog avgusta 2019.
Ne konzumirati previše.
nsarski nsarski 22:18 24.05.2019

Re: kuvam što moram

Aaa...pileće grudi. "Neoplanta". Rok do drugog avgusta 2019.
Ne konzumirati previše.


Ako bih se ja pitao: ne konzumirati nikad.
aureus aureus 22:20 24.05.2019

Re: kuvam što moram

nsarski
Aaa...pileće grudi. "Neoplanta". Rok do drugog avgusta 2019.
Ne konzumirati previše.


Ako bih se ja pitao: ne konzumirati nikad.

Aditivi i tako to...
Jednom mjesečno nešto tog tipa.
jadragoljub jadragoljub 22:21 24.05.2019

Re: kuvam što moram

aureus
nsarski
Aaa...pileće grudi. "Neoplanta". Rok do drugog avgusta 2019.
Ne konzumirati previše.


Ako bih se ja pitao: ne konzumirati nikad.

Aditivi i tako to...
Jednom mjesečno nešto tog tipa.

bogme sve to na leba kečap i oregano i u toster i mljacmljac. doručak ili večera.
nsarski nsarski 22:23 24.05.2019

Re: kuvam što moram

Aditivi i tako to...
Jednom mjesečno nešto tog tipa.


Lukavo. Racionalno doziranje otrova...da im do(h)akaš. Neće oni tebe zahebati, mmcuim.
aureus aureus 22:28 24.05.2019

Re: kuvam što moram

nsarski
Aditivi i tako to...
Jednom mjesečno nešto tog tipa.


Lukavo. Racionalno doziranje otrova...da im do(h)akaš. Neće oni tebe zahebati, mmcuim.

Cijenim da mogu sebi katkad dozvoliti pošto se nisam u životu baš mnogo trovao.

Osim toga, sad ću da pojedem nešto lagano, uz krastavac, a završiću sa jednom lijepom crvenom i slatkom jabukom i nektarinom koja je kisela jer sam se, mimo običaja, zeznuo i kupio prije vremena.
razmisljam razmisljam 22:43 24.05.2019

Re: kuvam što moram

Atomski mrav

Mene iskreno zamara sve to, ali nije da mi ne ide od ruke... ali uživam kada mi ćerka kaže - U K U S N O!


А што ти не би ишло од руке ако већ решиш да се бавиш? Поготово када је у изгледу тако вредна награда као што је ћерина похвала. И треба да уживаш.
aureus aureus 22:44 24.05.2019

Re: kuvam što moram

jadragoljub

bogme sve to na leba kečap i oregano i u toster i mljacmljac. doručak ili večera.

Eee, naši stari nisu imali toster.
Ne znam ni da li su kupovali origano.
A kečap...
razmisljam razmisljam 22:49 24.05.2019

Re: kuvam što moram

jadragoljub
moja majka je od vaš kraj, ali ona je tako rutinski radila a tako dobro ispadalo, mada kod nas nije postojao taj kult jela. gledalo se samo da bude raznovrsno i bogato vitaminima i ostalim stvarima čemu služi jelo.


Ма, кување класичних јела и јесте рутина. Временом увежбаш све до перфекције и нема промашаја, под условом да имаш сав потребан материјал. Ја сам једно време по мирису јела успевала да проценим да ли је довољно посољено. Сад ме тај таленат лагано напушта и баш ми жао, јер не волим да се бавим пробањем.



razmisljam razmisljam 23:05 24.05.2019

Re: kuvam što moram

zilikaka

Ajd sve, al crni luk, to mi noćna mora.
Em smrdi em plačeš. Probala sam sve finte za koje sam čula da navodno pomažu.
Provereno ne rade.



Па кад си осетљива душица.
Једини проблем је отребити га од љуске. Ту, признајем, има плакања, ал' кратко траје. Ја очишћене главице потопим у 'ладну воду, пустим их да одстоје десетак минута, оперем, па сецкам и нема суза.
razmisljam razmisljam 23:08 24.05.2019

Re: kuvam što moram

aureus
Kad naletiš na krupne i svježe šampinjone u prodavnici - uzmi. Idi kući i spremi što prije.


Ево га опет овај са нечим згужваним на тањиру.

aureus aureus 23:12 24.05.2019

Re: kuvam što moram

razmisljam
aureus
Kad naletiš na krupne i svježe šampinjone u prodavnici - uzmi. Idi kući i spremi što prije.


Ево га опет овај са нечим згужваним на тањиру.



Mor'o sam da stružem, u'vatilo se za tiganj. Ti znaš šta.
razmisljam razmisljam 23:53 24.05.2019

Re: kuvam što moram

aureus

Mor'o sam da stružem, u'vatilo se za tiganj. Ti znaš šta.


Знам - онај згужвани део.
А је л' ти умеш нешто да спремиш а да се не гужва?
aureus aureus 00:12 25.05.2019

Re: kuvam što moram

razmisljam

А је л' ти умеш нешто да спремиш а да се не гужва?

Znam da spremim posteljinu.
Ali i ona posle mora da se gužva.

A ja ne volim da peglam.
Mislim, ko voli?
razmisljam razmisljam 00:17 25.05.2019

Re: kuvam što moram

aureus

Ali i ona posle mora da se gužva.

A ja ne volim da peglam.
Mislim, ko voli?


Добро, де, да не би изврдавао тако провидно, да преформулишем питање: Знаш ли ти да скуваш/испржиш/испечеш/издинсташ/бланшираш/зготовиш ишта од хране а да није згужвано у тањиру?

Стварно, ко још воли да пегла? Ја не познајем никог са тим даром осим оних који се баве екстремним пеглањем, али то је већ у домену егзибиционизма и њима бих дала да лепо пеглају по кућама. Добровољно, наравно. Мислим, кад се већ тако џекирају.
aureus aureus 00:31 25.05.2019

Re: kuvam što moram

Знаш ли ти да скуваш/испржиш/испечеш/издинсташ/бланшираш/зготовиш ишта од хране а да није згужвано у тањиру?

Pazi ti nje. Toliko je jednom navaljivala da joj kažem šta je ono zgužvano u tanjiru, i onda kad je saznala opustila se i sad zeza.

E moj Aureuse, pa ti odavaj tajne Razmišljalici...
razmisljam razmisljam 00:51 25.05.2019

Re: kuvam što moram

aureus

Pazi ti nje. Toliko je jednom navaljivala da joj kažem šta je ono zgužvano u tanjiru, i onda kad je saznala opustila se i sad zeza.


Где се опустила? Та слика ме прогања к'о најгора ноћна мора.

У ствари, сад ми је јасно шта је по среди. Криво ти што у текст нисам уврстила и следећу реченицу:

Кад год у тањиру спазим нешто згужвано, ја се са радошћу сетим свог блогодругара Ауреуса.

Је л' те то жуља? Хајде, признај, нећу ти ништа.

E moj Aureuse, pa ti odavaj tajne Razmišljalici...


Е, мој Ауреусе, тако ти је то кад си мНад и наХиван па наседаш на очигледне провокације од стране којекаквих тамо Размишљалица.
aureus aureus 00:56 25.05.2019

Re: kuvam što moram

razmišljam
Кад год у тањиру спазим нешто згужвано, ја се са радошћу сетим свог блогодругара Ауреуса.



Ali nije samo zgužvano.
I ukusno je.

Кад год у тањиру спазим нешто згужвано и укусно...
razmišljam
Е, мој Ауреусе, тако ти је то кад си мНад и наХиван па наседаш на очигледне провокације од стране којекаквих тамо Размишљалица

Tako me je i Dragoljub navukao da mu kažem kakvi su ono "bijeli krugovi" u tanjiru.
razmisljam razmisljam 01:05 25.05.2019

Re: kuvam što moram

aureus


Ali nije samo zgužvano.
I ukusno je.

Кад год у тањиру спазим нешто згужвано и укусно...


Не претеруј. Са слика које прилажеш никако не могу да утврдим да ли је то нешто само згужвано или је и укусно. Стога не пристајем да тако олако и без доказа проширим предложену реченицу.

Tako me je i Dragoljub navukao da mu kažem kakvi su ono "bijeli krugovi" u tanjiru.


Па кад си очигледно склон навлачењу. Ко ти крив?
aureus aureus 01:12 25.05.2019

Re: kuvam što moram

razmisljam

Па кад си очигледно склон навлачењу. Ко ти крив?

Velika je moja naivnost.
nepopustljiv nepopustljiv 06:31 25.05.2019

Re: kuvam što moram

razmisljam
jadragoljub
inače bi po meni svi se danas hranili po restoranima.


Сасвим могу да те разумем.

Опет, ја волим та сецкања и љуштења и све те акције везане уз припрему јела. Некако ме то одмара, а и падају ми разне ствари на памет док се тиме бавим - од присета до унутрашњих дијалога .

Ja nikada ne dosoljavam jelo - pa bilo i potpuno neslano.
maksa83 maksa83 07:08 25.05.2019

Re: kuvam što moram

Ja nikada ne dosoljavam jelo - pa bilo i potpuno neslano.

Pa ti si nikakav Srbin! Pravi Srbin soli jelo i pre nego što ga proba!
jadragoljub jadragoljub 07:22 25.05.2019

Re: kuvam što moram

maksa83
Ja nikada ne dosoljavam jelo - pa bilo i potpuno neslano.

Pa ti si nikakav Srbin! Pravi Srbin soli jelo i pre nego što ga proba!

upravo. to sam zapazio još kad nisam ništa pazio.
al odma se fataju za slanik, to ko hipnoza neka od strane slanika.
nepopustljiv nepopustljiv 07:22 25.05.2019

Re: kuvam što moram

maksa83
Ja nikada ne dosoljavam jelo - pa bilo i potpuno neslano.

Pa ti si nikakav Srbin! Pravi Srbin soli jelo i pre nego što ga proba!

Nije lako biti Srbin!
jadragoljub jadragoljub 07:34 25.05.2019

Re: kuvam što moram

nepopustljiv
maksa83
Ja nikada ne dosoljavam jelo - pa bilo i potpuno neslano.

Pa ti si nikakav Srbin! Pravi Srbin soli jelo i pre nego što ga proba!

Nije lako biti Srbin!

ti li si srbin? nikad ne bi reko. uopšte ne ličiš nit pišeš ko srbin, pazi da te neko ne optuži za lažno predstavljanje.
razmisljam razmisljam 16:13 26.05.2019

Re: kuvam što moram

maksa83

Pa ti si nikakav Srbin! Pravi Srbin soli jelo i pre nego što ga proba!


Сагласна !!!
mariopan mariopan 04:44 31.05.2019

Re: kuvam što moram

nsarski
Aaa...pileće grudi. "Neoplanta". Rok do drugog avgusta 2019.
Ne konzumirati previše.


Ako bih se ja pitao: ne konzumirati nikad.

alselone alselone 20:57 24.05.2019

Kakva divota

Moja mala ćerka našem psu kad povileni i krene da trči ukrug i okolo ogromnom brzinom, obično kaže:

- Smiri mozak!

Ja sam uz ovaj blog smirio mozak. :)
Atomski mrav Atomski mrav 21:03 24.05.2019

Re: Kakva divota

Ja sam uz ovaj blog smirio mozak. :)




Eto, priznajem da volim da trebim grašak.


I ja, ali se smorim posle jedno pet kila...
razmisljam razmisljam 22:31 24.05.2019

Re: Kakva divota

alselone
Moja mala ćerka našem psu kad povileni i krene da trči ukrug i okolo ogromnom brzinom, obično kaže:

- Smiri mozak!


Клинци су чудо. Умеју да скоцкају сасвим неочекиване, а опет сасвим логичне изјаве. Тако ни твоја ћера није изузетак.Лепо му каже, баш.

( А да ли пакче слуша? )

Ja sam uz ovaj blog smirio mozak. :)


Драго ми је чути. То ми је некако и био циљ, а успут да и сама смирим свој мозак.
razmisljam razmisljam 22:38 24.05.2019

Re: Kakva divota

Atomski mrav

Eto, priznajem da volim da trebim grašak.


I ja, ali se smorim posle jedno pet kila...


Не умеш ти да цениш предности гледања у зелено, и то природно зелено, уз механички понављане исте радње. Нирвана. Лаган посао, не захтева концентрацију, мисли могу да врлудају како им се 'оће...А уза све то, нема слађег воћа од сировог младог грашка.
Atomski mrav Atomski mrav 23:04 24.05.2019

Re: Kakva divota

Не умеш ти да цениш предности гледања у зелено, и то природно зелено, уз механички понављане исте радње. Нирвана. Лаган посао, не захтева концентрацију, мисли могу да врлудају како им се 'оће...


Umem, nego se ukočim sedeći posle cirka 5 kila...
razmisljam razmisljam 23:11 24.05.2019

Re: Kakva divota

Atomski mrav

Umem, nego se ukočim sedeći posle cirka 5 kila...


А је л' те неко тера да тол'ко седиш без престанка? Радиш док ти годи, па онда мало промрдаш завршавајући послове по судопери или негде другде где мо'ш да се разгибаш, па Јово наново... Зар ја да те учим?
Atomski mrav Atomski mrav 00:27 25.05.2019

Re: Kakva divota

E pa, toliko mi misli odlete daleko da zaboravim da ustanem radi cirkulacije...
razmisljam razmisljam 00:45 25.05.2019

Re: Kakva divota

Atomski mrav
E pa, toliko mi misli odlete daleko da zaboravim da ustanem radi cirkulacije...



alselone alselone 06:47 25.05.2019

Re: Kakva divota

( А да ли пакче слуша? )


Sluša, sluša, stvarno je dobar pas.

Pokupi krpelja u dvorištu pre par nedelja. I vidimo mi jedan dan on snužden. Ubabio se, pogrbio i ide tako polako, nema onoh srećnog hoda. Reko aj da ga pustimo jedan dan pa da vidimo. I taj dan mačak, njegov najbolji drug, oseti da nešto ne valja i legne pored njega i liže ga, i liže i tako sat vremena. Valjda da ga izleči. I tu ga mi pregledamo i nađemo krpelja, brzo kod veterinara i sve bude super.

Ali taj momenat kad je mačak legao pored njega i lizao ga da ga izleči je najjači.
razmisljam razmisljam 16:12 26.05.2019

Re: Kakva divota

alselone

Ali taj momenat kad je mačak legao pored njega i lizao ga da ga izleči je najjači.


Тачно могу да их замислим.

И добро је да се све завршило како ваља.
Milan Novković Milan Novković 22:13 26.05.2019

Re: Kakva divota

alselone
Moja mala ćerka našem psu kad povileni i krene da trči ukrug i okolo ogromnom brzinom, obično kaže:

- Smiri mozak!

Ja sam uz ovaj blog smirio mozak. :)

Deca kapiraju, i mi matori!

Momčad u sredini - tuga Božja, ne smem više ni da čitam više od 10% komentara da se ne sekiram - onda idem da pojedem nešto da se smirim, i eto ti --> blogovanje goji
razmisljam razmisljam 23:54 26.05.2019

Re: Kakva divota

Milan Novković
onda idem da pojedem nešto da se smirim, i eto ti --> blogovanje goji


Милане, теби је једино решење да спустиш фрижидер у подрум или га метеш на таван - тако ће ти горедолирање степеницама сагоревати калорије те одржавати ти линију, ако те већ сама помисао на учесталост таквих алпинистичких акција не одврати од порива за храном.
zilikaka zilikaka 21:00 24.05.2019

Svašta

Dakle, to sa sosa mesa se i kod nas u kući tako jede. Zapravo, tako jeo moj otac, pa ja prepisala, a i podmladak se primio isto tako.
Još će ispasti da smo rod neki sa Sremcima.
jadragoljub jadragoljub 21:02 24.05.2019

Re: Svašta

sosa mesa

a šta je to ustvari
nsarski nsarski 21:03 24.05.2019

Re: Svašta

Dakle, to sa sosa mesa se i kod nas u kući tako jede.


Može li malo detaljnije? Kad mi ostane rinflajš, ja nemam pojma šta ću s njim.


Mislim, snalazim se, ali osećam da je to bedna imitacija nečeg majstorskog.
Atomski mrav Atomski mrav 21:07 24.05.2019

Re: Svašta

a šta je to ustvari




Kad mi ostane rinflajš, ja nemam pojma šta ću s njim.




Supe, sosa, mesa i krompira. Standardni nedeljni ručak kod "domorodaca" u Vojvodini. Ali i mi dođoši smo to prihvatili...

Načuo sam jedared sledeći razgovor jednog penzionera i njegovog lekara:
L: Deko, ne smete više da jedete masno, slano, ljuto...
P: Doktore, a jel' smem da jedem sosa?
L: Ne smete, deko...
P: E, u očin...
zilikaka zilikaka 21:16 24.05.2019

Re: Svašta

Kad mi ostane rinflajš, ja nemam pojma šta ću s njim.

Lepo reko čovek. Standardni ručak. Napraviš sos. Ono, klasika, paradaz il mirođija, a može i ren. Beli luk ide s mirođijom, pa mu to dođe isto. Višnje već traže drukčije meso.
Na to ide pire il samo baren krompir.
Samo,to bi po pravilu trebalo da bude međuobrok, pre pečenja, nego se ređe praktikuje jer budeš sit pa ti dalje i ne treba.
...stvar ukusa, al sos od mirođije kod nas najbolje ide.
Ren samo s junetinom.
Atomski mrav Atomski mrav 21:28 24.05.2019

Re: Svašta

...stvar ukusa, al sos od mirođije kod nas najbolje ide.

E, mene je sad sos od mirođije poslao u "memory lane"... retko smo ga jeli jer ga je samo moj pokojni ćale voleo, pa ga je on i pravio. Tolerisali smo mu to jer je ta pojava - ćale za šporetom u kuhinji - bila retka kao prolazak Halejeve komete (što se kuhinje tiče, spremao je i opaku kajganu a pravio je svakako i odličan kotlić i roštilj na talandari ali to se sve radi u eksterijeru). Dakle u 99,9% slučajeva se pravio paradajz sos.
razmisljam razmisljam 22:26 24.05.2019

Re: Svašta

zilikaka
Dakle, to sa sosa mesa se i kod nas u kući tako jede. Zapravo, tako jeo moj otac, pa ja prepisala, a i podmladak se primio isto tako.


Је л' мислиш уопште, или сви сецкате к'о за руску салату, па то потраје?
Какогод, у нас је то радо виђено јело. НараФски, уз супицу као увод у главну радњу.

Još će ispasti da smo rod neki sa Sremcima.


И са Бачванима такођеР.

Пази кад смо и ми у Војводини сви некако слични, а никако ми није јасно через чега .
nsarski nsarski 22:28 24.05.2019

Re: Svašta

Пази кад смо и ми у Војводини сви некако слични, а никако ми није јасно через чега


A u suštini ste fun-da-men-tal-no različiti, Razumenka!
cassiopeia cassiopeia 22:39 24.05.2019

Re: Svašta

Atomski mrav


Supe, sosa, mesa i krompira. Standardni nedeljni ručak kod "domorodaca" u Vojvodini. Ali i mi dođoši smo to prihvatili...



Da, al' u mojoj kući se to jelo i jede tako da se ništa ne secka i ne mulja u jednu kašu.

Nego lepo pire sa strane, pa sos (obavezno paradajz sos) preko pirea, pored meso i zelen iz supe.

Naučila ja moju ćeru, pa joj to sad jedan od omiljenih ručkova. Preferira juneći rep ili ribić.
angie01 angie01 22:48 24.05.2019

Re: Svašta

Kad mi ostane rinflajš, ja nemam pojma šta ću s njim.


jedna varijanta je ovo sto ti kazu sose- supesosamesa,...sto pretpostavlja da imas pored mesa i baren krompir i pislu zeleni, pa skuvas samo sos- ajmokac, najbolje,...moze od rena ili paradajz sos,...ako ti je ostalo samo meso, obaris onda krompir i tu pislu zeleni, ili samo sargarepice sa malo soli, bibera i ulja,+ sos,..i eto ti,

ili, druga varijanta,...to kada ti ostane bilo koje meso, rindflajs, piletina-cak i pecena, svinjsko,...

znaci, iseckas glavicu crnog, ( ili praziluka), belog luka i malo sargarepice i to malo prodinstas, onda dodas naseckano meso sto ti je ostalo, okrenes malo varijacom i dolijes vode da ogrezne, tu onda dodas aleve paprike, dosolis, pobiberis, icepkas malo lorbera i ostavis malo da krcka poklopljeno- to sve se brzo zgotovi, jer je meso vec bilo kuvano/peceno, pa onda kasikom ubacis tako sto kada masu spustic, malo je promuljas, prethodno umuceno jaje, ili dva, zavisno od kolicine mase, sa malo brasna, mrvom ulja i jos manje soli-treba da je vise curljivo, nego gusto- i tako dobijes dronjke, koji brzo smeksaju,...dodas jos iseckani persun, isljucis i poklopis- to se zove, paprika flajs.

varijanta treca- iseckas meso sitno, pomesas sa iseckanim prazilukom , pavlakom, majonezom, biber, so, persun i dosta prepecenog susama- dobijes divan namaz, pa na prepecen hleb...jos ako je od celog zrna:).
razmisljam razmisljam 22:57 24.05.2019

Re: Svašta

zilikaka

Lepo reko čovek. Standardni ručak. Napraviš sos. Ono, klasika, paradaz il mirođija, a može i ren. Beli luk ide s mirođijom, pa mu to dođe isto. Višnje već traže drukčije meso.
Na to ide pire il samo baren krompir.


Да. Мрав и ти сте објаснили таман како треба.
Код нас уз пилеЋину иде искључиво парадајз сос и то у нешто киселијој варијанти, јер тако преферира већина. Ја више волијем кад се мало заслади, како су то кувале моја Мааајка и стрина, али сам у мањини.
Сос од мирођије или од бела лука ( или од обоје ) најрадије конзумирамо уз млади барени кромпир или уз поховане тиквице.
А може и сос од киселих краставчића...

Ren samo s junetinom.


Амин.

А уз јунетину је права ствар и сос од вишања.
razmisljam razmisljam 22:59 24.05.2019

Re: Svašta

Atomski mrav

Načuo sam jedared sledeći razgovor jednog penzionera i njegovog lekara:
L: Deko, ne smete više da jedete masno, slano, ljuto...
P: Doktore, a jel' smem da jedem sosa?
L: Ne smete, deko...
P: E, u očin...


Вала баш.
aureus aureus 23:05 24.05.2019

Re: Svašta

E, ovih Vojvođana...žive u ravnici i ne znaju šta će, pa samo jedu, jedu, jedu. Usput razmišljaju kako će to spremiti.
Atomski mrav Atomski mrav 23:10 24.05.2019

Re: Svašta

E, ovih Vojvođana...žive u ravnice i ne znaju šta će, pa samo jedu, jedu, jedu. Usput razmišljaju kako će to spremiti.


aureus aureus 23:14 24.05.2019

Re: Svašta

Ljudi, šta nam se dešava sa Mravom?
Šta god napišem, on odgovori slikom.

Moraću to da proučim.

Kad mi se slegne ova jabuka.
razmisljam razmisljam 23:23 24.05.2019

Re: Svašta

nsarski

Može li malo detaljnije? Kad mi ostane rinflajš, ja nemam pojma šta ću s njim.


Mislim, snalazim se, ali osećam da je to bedna imitacija nečeg majstorskog.


Одговор на своје питање си већ добио и то са пар страна. ( Хвала блогоколегама на брзини којом су реаговали. )
Ја могу да допуним још једном идејом. Ово јело практикујем да правим од остатака после сосамеса, а личи на пилав.

Скувам пиринач облог зрна у пилећем бујону. Башка пропржим главицу-две црна лука ситно сецканог, убацим на њега тристотинак грама грашка и продинстам га да буде скоро па готов ( Мени се допада када је у јелу благо алдентичан ). Исецкам поврће из супе на колутове, а месо на веће залогаје, спојим са грашком и луком, додам у пиринач и додам неколико ченова ситно сецканог белог лука. Забиберим, посолим, ако желим мало егзотике додам куркуму ради боје или кари ради укуса и то ти је то.

razmisljam razmisljam 23:25 24.05.2019

Re: Svašta

nsarski

A u suštini ste fun-da-men-tal-no različiti, Razumenka!


А је л' мислиш да нисмо?
Atomski mrav Atomski mrav 23:27 24.05.2019

Re: Svašta

Šta god napišem, on odgovori slikom.


aureus aureus 23:31 24.05.2019

Re: Svašta

razmisljam razmisljam 23:57 24.05.2019

Re: Svašta

cassiopeia


Da, al' u mojoj kući se to jelo i jede tako da se ništa ne secka i ne mulja u jednu kašu.


Па кад немаш појма. Фазон је управо у читавом том ритуалу. Могу да се закунем да је мој тата подједнако уживао у сецкању и мешању као таквом и у самом изједању тако припремљеног.
Пробај једаред па ћеш видети разлику.
razmisljam razmisljam 00:00 25.05.2019

Re: Svašta

aureus
E, ovih Vojvođana...žive u ravnice i ne znaju šta će, pa samo jedu, jedu, jedu. Usput razmišljaju kako će to spremiti.


Је л' да ти ја кажем да си промашио тему, или ћеш то и сам да увидиш?
Дакле, о чему је мој блог? ( Слободно препричај својим речима. )

А то што су се сви до'ватили 'ране, а све остало занемарили, шта ја ту могу?

razmisljam razmisljam 00:02 25.05.2019

Re: Svašta

aureus


Широк Дунав, раван Срееем...
jadragoljub jadragoljub 00:03 25.05.2019

Re: Svašta

А то што су се сви до'ватили 'ране, а све остало занемарили, шта ја ту могу?

pa ne možemo o tvojim sećanjima, kako bi? ovako lakše o hrani. :)
razmisljam razmisljam 00:10 25.05.2019

Re: Svašta

jadragoljub

pa ne možemo o tvojim sećanjima, kako bi? ovako lakše o hrani. :)


Ал' можете о својим, зар не? Тако то ваљда иде - систем асоцијација...
Мада, лакше је о храни, слажем се.
razmisljam razmisljam 00:12 25.05.2019

Re: Svašta

Atomski mrav

E, mene je sad sos od mirođije poslao u "memory lane"... retko smo ga jeli jer ga je samo moj pokojni ćale voleo, pa ga je on i pravio. Tolerisali smo mu to jer je ta pojava - ćale za šporetom u kuhinji - bila retka kao prolazak Halejeve komete (što se kuhinje tiče, spremao je i opaku kajganu a pravio je svakako i odličan kotlić i roštilj na talandari ali to se sve radi u eksterijeru). Dakle u 99,9% slučajeva se pravio paradajz sos.


Управо сам то и хтела да постигнем. Драго ми је што ми је, макар код тебе и још пар њих то пошло за руком.

А остали нека размењују рецепте...
nepopustljiv nepopustljiv 06:40 25.05.2019

Re: Svašta

zilikaka
Kad mi ostane rinflajš, ja nemam pojma šta ću s njim.

Lepo reko čovek. Standardni ručak. Napraviš sos. Ono, klasika, paradaz il mirođija, a može i ren. Beli luk ide s mirođijom, pa mu to dođe isto. Višnje već traže drukčije meso.
Na to ide pire il samo baren krompir.
Samo,to bi po pravilu trebalo da bude međuobrok, pre pečenja, nego se ređe praktikuje jer budeš sit pa ti dalje i ne treba.
...stvar ukusa, al sos od mirođije kod nas najbolje ide.
Ren samo s junetinom.

Jedini sos je paradajz sos.
Ostalo je bez veze.
Jednom sam na severu Bačke pojeo taj sos od višnje misleći da je puding.
Ne sećam se kako sam preskočio redosled - ali jbg.
nepopustljiv nepopustljiv 06:43 25.05.2019

Re: Svašta

razmisljam
nsarski

Može li malo detaljnije? Kad mi ostane rinflajš, ja nemam pojma šta ću s njim.


Mislim, snalazim se, ali osećam da je to bedna imitacija nečeg majstorskog.


Одговор на своје питање си већ добио и то са пар страна. ( Хвала блогоколегама на брзини којом су реаговали. )
Ја могу да допуним још једном идејом. Ово јело практикујем да правим од остатака после сосамеса, а личи на пилав.

Скувам пиринач облог зрна у пилећем бујону. Башка пропржим главицу-две црна лука ситно сецканог, убацим на њега тристотинак грама грашка и продинстам га да буде скоро па готов ( Мени се допада када је у јелу благо алдентичан ). Исецкам поврће из супе на колутове, а месо на веће залогаје, спојим са грашком и луком, додам у пиринач и додам неколико ченова ситно сецканог белог лука. Забиберим, посолим, ако желим мало егзотике додам куркуму ради боје или кари ради укуса и то ти је то.


Eee, što me nervira ovaj termin bujon!
milisav68 milisav68 10:16 25.05.2019

Re: Svašta

Atomski mrav
Supe, sosa, mesa i krompira. Standardni nedeljni ručak kod "domorodaca" u Vojvodini. Ali i mi dođoši smo to prihvatili...

Nije samo u Vojvodini, i kod nas (u Šumadiji) je to bio ako ne standardan, ono čest nedeljni ručak, mada je zavisilo i od godišnjeg doba.

Recimo, kada stigne mlado zelje, onda obavezno čorba i sarmice sa kiselim mlekom (koje ja mogu da jedem uvek i svuda).

I da, seckao se na sitno rinflajš, prelivao sa sosom od paradjza, i kombinovao sa prženim/pečenim pilećim mesom.
alselone alselone 14:39 25.05.2019

Re: Svašta

E, mene je sad sos od mirođije poslao u "memory lane"


I mene su neke stvari pomenute poslale u memory lane, pa reko da ih napišem.


Pošto sam odslušao petu godinu i položio ispite do juna, odlučim da se vratim kod keve i provedem leto u miru radeći diplomski. Pogodilo se da sam se neko vreme pre toga i zaljubio, tj. zaljubio sam se ja mnogo ranije samo se tada ovaplotilo, pa se to leto pretvorilo u 6 meseci diplomskog plus šest meseci tzv. vojske civilno.

Kako sam se vratio sa studentskog života koji se svodi sa jedne strane na hranu u menzi, odrmrzavanje nečega što sam poneo, sulude pokušaje kuvanja i pljeskavice sa trafike i sa druge strane na spremnje naseobine u kojoj smo živeli u fazonu "ovo je čaša za vodu, ovo je šolja za kafu a ovo je šolja za pivo (imali smo više šolja nego čaša) i što bismo prali ako sipamo isto pa ne menja ukus", mnogo sam više cenio "skuvano i oprano". I tako ti ja provedem godinu dana sa kevom koja je tek onda meni ugađala, diplomcu i tetrebu istovremeno. Što se zapravo pogodilo i kao recimo da tako kažem srećan izbor jer nam je to bila i poslednja godina zajedno.

Kad ustanem, keva je otišla svojim poslom, supa je na šporetu, lagano se krčka i ceo stan miriše. Pa onda pečurke. Još tada nije bila ovako masovna proizvodnja pečurki pa su bile skupe ako ne kupuješ šampinjoje ali nema veze - keva sa posla pokupi bukovače, pa ih onda peče kao šnicle, pa ih pokuje, pa ih secka na komadiće! Uf! I na kraju morski plodovi. Ona je volela da eksperimentiše sa hranom i proba nove stvari a ja sam oduvek voleo prodove mora pored plodova tora, i taman je tada Matijević krenuo sa nekim suludo velikim uvozom iz Ukrajine pa je cena drastično pala. Pa onda na par dana - rižototo sa tim nekim stvarima koje nisam znao šta su osim da su veoma ukusne, pa posle toga pečurke, pa supa, pa pile iz rerne. A ja kao radim diplomski, u stvari se muvam sa devojkom i tovim se.
razmisljam razmisljam 15:37 26.05.2019

Re: Svašta

angie01

pislu zeleni


Е, стално заборављам да ти захвалим што си ме подсетила на реч пишла. Потпуно сам је изгубила из вида и баш сам задовољна што си ми је вратила.

Знаш ли можда из ког језика потиче?
razmisljam razmisljam 16:08 26.05.2019

Re: Svašta

nepopustljiv

Jedini sos je paradajz sos.
Ostalo je bez veze.
Jednom sam na severu Bačke pojeo taj sos od višnje misleći da je puding.
Ne sećam se kako sam preskočio redosled - ali jbg.


Eee, što me nervira ovaj termin bujon!


Zašto Bačkulja, a ne Bačvanka?!
Zašto baba, a ne baka?!Uh, kako mi je ovo odvratno - oboje!


Pa da!
Baš bljak!


Добро, бре, Чарли, чему овакви ставови? Да ли би се теби свидело када би неко сваки пут када поменеш поплашени качамак реаговао са бљак, што ме нервира, ово је одвратно, то је без везе? Претпостављам да не би, јер се то теби допада. Зашто онда не допустиш другима да им се нешто свиђа? Пробај да избегаваш овако искључиве коментаре, јер нису коректни, а ти, ако ме сећање не вара, поваздан инсистираш на коректности.

А сад конкретно.

Када те већ нервира реч бујон, којом би је другом ЈЕДНОМ речју заменио. Не пика се опис типа: бистра супа без икаквих додатака.
Претпостављам да те ни реч темељац не би задовољила јер вуче на хрватски.

Зашто Бачкуља? Па зато што је тај израз за Бачванку широко распрострањен и општеприхваћен у Војводини. Ни мени се претерано не допада, али то му је.

А зашто баба? За претпоставити је да су жену унуци тако звали и због тога им није била мање бака нити су је мање волели од оних који своје бабе називају бакама.




aureus aureus 16:13 26.05.2019

Re: Svašta

Temeljac u smislu bujona?

Kul.

Čarli, prihvati.
I poslušaj Razmišljalicu - nemoj da si negativan.
I budi korektan.
nepopustljiv nepopustljiv 16:18 26.05.2019

Re: Svašta

razmisljam
nepopustljiv

Jedini sos je paradajz sos.
Ostalo je bez veze.
Jednom sam na severu Bačke pojeo taj sos od višnje misleći da je puding.
Ne sećam se kako sam preskočio redosled - ali jbg.


Eee, što me nervira ovaj termin bujon!


Zašto Bačkulja, a ne Bačvanka?!
Zašto baba, a ne baka?!Uh, kako mi je ovo odvratno - oboje!


Pa da!
Baš bljak!


Добро, бре, Чарли, чему овакви ставови? Да ли би се теби свидело када би неко сваки пут када поменеш поплашени качамак реаговао са бљак, што ме нервира, ово је одвратно, то је без везе? Претпостављам да не би, јер се то теби допада. Зашто онда не допустиш другима да им се нешто свиђа? Пробај да избегаваш овако искључиве коментаре, јер нису коректни, а ти, ако ме сећање не вара, поваздан инсистираш на коректности.

А сад конкретно.

Када те већ нервира реч бујон, којом би је другом ЈЕДНОМ речју заменио. Не пика се опис типа: бистра супа без икаквих додатака.
Претпостављам да те ни реч темељац не би задовољила јер вуче на хрватски.

Зашто Бачкуља? Па зато што је тај израз за Бачванку широко распрострањен и општеприхваћен у Војводини. Ни мени се претерано не допада, али то му је.

А зашто баба? За претпоставити је да су жену унуци тако звали и због тога им није била мање бака нити су је мање волели од оних који своје бабе називају бакама.





Ne mogu da ti odgovorim jednostavno, zato što tvoj post vrvi od isključivosti.

Meni je dovoljno reći supa.
Ostalo neka ostane onako kako jeste.
razmisljam razmisljam 16:46 26.05.2019

Re: Svašta

milisav68

Recimo, kada stigne mlado zelje, onda obavezno čorba i sarmice sa kiselim mlekom (koje ja mogu da jedem uvek i svuda).


Еее, сармице...
Кад сам тек почињала да се бавим кувањем, кренем да их правим. Онако неукој и невештој одузела ми припрема већи део дана за једну осредњу шерпу. Рачунала сам да ће то Р.-у и мени да потраје пар дана када сам се већ толико намучила. И дође Р. на ручак са једним колегом са посла, седну за астал и опире сармице до последње, а ја, уместо да будем срећна што је јело било укусно, нисам могла да прежалим што је тако брзо нестало.
maksa83 maksa83 16:54 26.05.2019

Re: Svašta

Meni je dovoljno reći supa.

Ne, nije dovoljno, pošto bujon nije supa, nego (između ostalog) osnova za supu. Ako domatjica bloga kaže da pirinač kuva sa bujonom onda ne očekuješ da u tom pirinču plivaju i npr. seckana šargarepa, celer peršun + knedle ili rezanci koje bi očekivao u supi.

nepopustljiv nepopustljiv 17:15 26.05.2019

Re: Svašta

maksa83
Meni je dovoljno reći supa.

Ne, nije dovoljno, pošto bujon nije supa, nego (između ostalog) osnova za supu. Ako domatjica bloga kaže da pirinač kuva sa bujonom onda ne očekuješ da u tom pirinču plivaju i npr. seckana šargarepa, celer peršun + knedle ili rezanci koje bi očekivao u supi.


Rekao sam - meni!
Ti kako hoćeš.
maksa83 maksa83 17:17 26.05.2019

Re: Svašta

Rekao sam - meni!
Ti kako hoćeš.

To kao kad bi rekao "meni je beton isto što i zid a ti kako hoćeš". Važi, ali smešno je.
razmisljam razmisljam 17:24 26.05.2019

Re: Svašta

nepopustljiv


Ne mogu da ti odgovorim jednostavno, zato što tvoj post vrvi od isključivosti.

Meni je dovoljno reći supa.
Ostalo neka ostane onako kako jeste.


Појасни !


nepopustljiv nepopustljiv 17:44 26.05.2019

Re: Svašta

maksa83
Rekao sam - meni!
Ti kako hoćeš.

To kad bi rekao "meni je beton isto što i zid a ti kako hoćeš". Važi, ali smešno je.

Izvini!
nepopustljiv nepopustljiv 17:44 26.05.2019

Re: Svašta

razmisljam
nepopustljiv


Ne mogu da ti odgovorim jednostavno, zato što tvoj post vrvi od isključivosti.

Meni je dovoljno reći supa.
Ostalo neka ostane onako kako jeste.


Појасни !



Izvini!
razmisljam razmisljam 18:02 26.05.2019

Re: Svašta

nepopustljiv

Izvini!


Појасни !
maksa83 maksa83 18:05 26.05.2019

Re: Svašta

razmisljam
nepopustljiv

Izvini!


Појасни !

Mene nervira kad ljudi kažu pojasni. Ja uvek kažem kaišni pošto je kaiš naša reč za pojas.
razmisljam razmisljam 18:12 26.05.2019

Re: Svašta

maksa83


Mene nervira kad ljudi kažu pojasni. Ja uvek kažem kaišni pošto je kaiš naša reč za pojas.


Мени је жао кад се људи нервирају.
Зато, извини !

Н.З. Зар се по нашки не пише каЈиш?

maksa83 maksa83 18:30 26.05.2019

Re: Svašta

Н.З. Зар се по нашки не пише каЈиш?

Ne piše se ! Morao sam da guglujem da bih proverio !

Mene nervira kad ljudi gugluju pravila sopstvenog jezika ali nije lako Srbin biti !

Uzgred, mene nervira i kad koristim guglovati kao glagol, zato ću od sad umesto guglovanje da koristim srča !
razmisljam razmisljam 18:39 26.05.2019

Re: Svašta

maksa83

Ne piše se ! Morao sam da guglujem da bih proverio !


Ау! И ондаК си се додатно изнеЛвирао?


Mene nervira kad ljudi gugluju pravila sopstvenog jezika ali nije lako Srbin biti !


А шта би ти, молићу лепо? Да га интернетексплорирају? Тек то не би ни на шта личило, а не мо'ш ни изговорити човечански.

Uzgred, mene nervira i kad koristim guglovati kao glagol, zato ću od sad umesto guglovanje da koristim srča !


А што као иначицу не изабереш нешто без квачица и краће?
aureus aureus 18:39 26.05.2019

Re: Svašta

Samo se vas dvoje zezajte sa imitiranjem Čarlija, pa kad jedan dan primjetite da ličite na njega džavo će vam biti kriv.

Čarlijanje samo u malim dozama, k'o sa aditivima. Najbolje nikako, što bi rekao Šarski.
razmisljam razmisljam 18:42 26.05.2019

Re: Svašta

aureus
Samo se vas dvoje zezajte sa imitiranjem Čarlija, pa kad jedan dan primjetite da ličite na njega džavo će vam biti kriv.

Čarlijanje samo u malim dozama, k'o sa aditivima. Najbolje nikako, što bi rekao Šarski.


Сагласна !
nepopustljiv nepopustljiv 19:34 26.05.2019

Re: Svašta

maksa83
Н.З. Зар се по нашки не пише каЈиш?

Ne piše se ! Morao sam da guglujem da bih proverio !

Mene nervira kad ljudi gugluju pravila sopstvenog jezika ali nije lako Srbin biti !

Uzgred, mene nervira i kad koristim guglovati kao glagol, zato ću od sad umesto guglovanje da koristim srča !

Otkud lako!
Jer - da je lako, Srbin bi bio svako!
maksa83 maksa83 19:57 26.05.2019

Re: Svašta


Jer - da je lako, Srbin bi bio svako!

Mogu ovo da ti uglazbim ali moram malo da promenim metriku.

<D-mol> <G-dur>
Jer da je lako
<A-mol>
Srbin bi bio
<G-dur>
svako

Nisam baš zadovoljan ali za te pare nema bolje.
aureus aureus 20:01 26.05.2019

Re: Svašta

maksa83

Jer - da je lako, Srbin bi bio svako!

Mogu ovo da ti uglazbim

Uglazbiš?

Lipi moj, zar je dotle došlo?
nepopustljiv nepopustljiv 20:04 26.05.2019

Re: Svašta

maksa83

Jer - da je lako, Srbin bi bio svako!

Mogu ovo da ti uglazbim ali moram malo da promenim metriku.


Jer da je lako

Srbin bi bio

svako

Nisam baš zadovoljan ali za te pare nema bolje.

U pravu si!
Koliko para, toliko i muzike.
maksa83 maksa83 20:10 26.05.2019

Re: Svašta

Uglazbiš?

Lipi moj, zar je dotle došlo?

Nije lako zapadni Srbin biti !

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana