Društvo| Gost autor| Ljudska prava| Porodica

МОДЕРАН ЛАПОТ

razmisljam RSS / 23.03.2023. u 18:46

                               Или како смањити притисак на пензиони фонд

          Задовољство ми је што могу да уступим своје блогодвориште својој драгој блогоколегиници IQIQIQ.

          Мислим да сам потонула већ неко време. Негативне вести нас засипају са свих медија, интернет портала, вебкаста и свих осталих модерних средстава комуникација. Некима од њих се придаје велики значај, неке се провуку онако лако, две раднице умрле у фабрици. Милисекундима проради нека емпатија у мени, протест, бунт, требало би нешто учинити. Захваљујем се мојој домаћици што ми је омогућила да мој милисекунд муке објавим. Скоро да сам размишљала чему. Сетила сам се оног лика недавно на протестима прошле године „ово је за тебе ћале". Није ово за мог оца, ово је да неко ако прогугла чује овиме да није сам, јер сам и ја касније сазнала да се ово зло није десило само мени и мом оцу него је стандард у овој несрећној држави где су приоритети одавно помешани.
          Прича је дуга, премотаћу на брзо премотавање муке по домовима здравља, болницама, упутима и свему ономе са чиме се суочавамо у здравственом систему, а које сам пролазила са тешко болесним оцем. Прескочићу и моје обраћање социјалним службама у потрази за решењем шта са тешко болесним оцем који живи сам и показује тежи облик деменције и коме отказују ноге. Борила сам се месецима да му сачувам достојанство али и живот, да буде безбедан. Верујте ми, то је посао надзора 24 сата сваки дан, јер ноћу устаје и жели да изађе да се шета.
          После две несрећне сцене где је пао на улици , па затим и у самом стану, охрабрила сам се да га сместим у приватни дом за стара лица. Цена је била прихватљива и услови солидни, три кревета у соби, лекар који надзире терапије и већ она стандардна понуда. За смештај у државни дом, сви су ми рекли, треба бар 6 месеци чекања, гомила папирологије и несигуран исход, јер су пребукирани. Још једна велика ставка је била да у приватни дом могу да га приме одмах, а то је било неопходно, јер је живео сам и није више могао да се креће без надзора.
          Осим тога, сматрала сам да где постоји заједнички интерес, постоји и лепа дуга сарадња, мени је у интересу да о оцу брину и да дуго тамо борави, а ваљда је то и њихов интерес.
          У реалности, пошто је мањак домова за стара лица, и приватни домови су такође пребукирани. Контрола је никаква, за кратко време док је отац тамо боравио, ја нисам видела да се ико обратио њему или мени да провери да ли смо задовољни поступањем. Отац је брзо стагнирао са здрављем, са смртним исходом. Никад нећу сазнати да ли је то било узроковано природним путем или услед недостатка терапије, хране и бриге. Током посета је све мање говорио, тако да нисам од њега могла да сазнам да ли је додатне услуге које сам платила и добијао. Посете су ограничене терминима, радним даном је било немогуће посетити оца, јер су термини у току радног времена. Социјални радник ми се ниједном није обратио током боравка оца. Отац је преминуо не дочекавши ни крај месеца, ја сам по обавези платила још један месец боравка унапред и још исто толико новца на име неких услуга за које никада нећу сазнати да ли су стварно пружене. Иако је по речима лекара из дома, оцу позлило током радне недеље, одлука лекара да га пошаљу у болницу је била након неколико дана, као да су чекали да започне и наредни месец. Јер по уговору, ако корисник дома премине током новог започетог месеца, цела уплата остаје дому. Не знам ни ко проверава овакве ситуације, јер је тих дана неколико корисника преминуло. Као да су рашчишћавали за нове кориснике... Наравно, у болници су рекли да је био тежак болесник и све преко 80 година није ни за лечење ни за операције Нису хтели чак ни обдукцију да ураде иако сам тражила.
          Слабо познајем област социјалне заштите, не знам која су нам права, не знам које су процедуре. Сматрам да су особе смештене у дом скоро рањивија категорија у односу на децу у вртићима, јер проводе све време у дому и већином су благо или јаче дементни. Мислим да би требало да постоје камере, озбиљнија контрола и докази о пруженим услугама. Питам се шта се дешава кад је препуњен дом, а постоје нови интересантни и боље платежни клијенти.
          Када сам ову трауму изнела својој куми, она је само слегнула раменима. Када сам јој рекла да не очекујем да ни ми нећемо боље проћи кад стигнемо у те године, она је само потврдила да нема никаква другачија очекивања. Ако је тако, ја бих започела кампању за дозволу еутаназије, ја бар желим да имам неки избор. Мој отац није имао, јер смо веровали у систем и институције.
ЕПИЛОГ: жалила сам се инспекцијама Министарства за рад и социјална питања, они су ме упутили на суд и адвокате, то знам и сама, а знамо и како се дуго отегну такви спорови. Обратила сам се и инспекцији Министарства здравља, те такође Заштитнику грађана, остала сам без одговора иако је прошло више од два месеца и иако сам слала дописе препорученом поштом. МУК.


Кристина Шредер Коврлија

 



Komentari (306)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

softelectronics_e softelectronics_e 19:02 23.03.2023

Ehhh!

Predlažem ti da se poštediš i ne rasipaš energiju dodatno.
Problem o kojem je reč je esencijalno sistemskog karaktera.
Nije rešiv na sadašnjem nivou.
Mi smo jako siromašno društvo, tako da kod nas stare i bolesne osobe teško da mogu imati dostojanstvene životne uslove pred kraj njihovih života.
Dostojanstven život nema ni velika većina naroda u najboljim godinama.
Rešenje problema slično ovom opisanom, trenutno nije moguće.
Još će mnogo vode proteći Dunavom i Savom dok se situacija u tom pogledu ne popravi.
Prema tome, slava tvome ocu, a ti gledaj kako ćeš dalje.
iqiqiq iqiqiq 19:12 23.03.2023

Re: Ehhh!

Ali čekaj ovde je reč o privatnom domu koji sam platila sama,kao privatno zdravstvo,privatno školstvo, vrtići ili sam ja skroz odlutala u neku drugu dimenziju
softelectronics_e softelectronics_e 19:22 23.03.2023

Re: Ehhh!

iqiqiq
Ali čekaj ovde je reč o privatnom domu koji sam platila sama,kao privatno zdravstvo,privatno školstvo, vrtići ili sam ja skroz odlutala u neku drugu dimenziju

Znam zašto sam ti napisao to što sam ti napisao.
Pročitao sam ja tvoj uvod.
iqiqiq iqiqiq 20:06 23.03.2023

Re: Ehhh!

U redu onda,ali ja stvarno nisam znala da je toliko loše,skroz su bez kontrole,otimaju pare i nikom im ništa ne može.Ostalo mi je na duši kao da sam ga pred smrt poslala na robiju. Mislila sam neka mog iskustva da drugi znaju,kad ono mnogo ima istih iskustava.zato mi deluje da kao da sam ga ostavila u šumi sa kamenom na glavi,a to me je koštalo 170 hilj dinara za mesec dana.Imam i dokaz da ga prikačim. Mislila sam da ce bar zastitnik gradjana da reaguje.Skroz je divlja oblast tog biznisa.Niko ništa
mlatisa mlatisa 20:33 23.03.2023

Re: Ehhh!

Mi smo jako siromašno društvo, tako da kod nas stare i bolesne osobe teško da mogu imati dostojanstvene

Нисмо ми сиромашно друштво. Ми смо друштво са урушеним институцијама. Где је одговорност према послу на веома ниском а према партији на високом нивоу.

Шта се ту може урадити? Потребно је мењати систем и његове институције. Вероватно је приступ од дна до врха најбољи. Када су повређена ваша права инсистирај и буни се. Културно али истрајно. И кључно је не уносити емоције него схватити све као лични хоби.

У овом случају то вероватно и није могуће.
iqiqiq iqiqiq 20:46 23.03.2023

Re: Ehhh!

Када су повређена ваша права инсистирај и буни се

Ja iskreno verujem da je to moja dužnost,ali kao što rekoh institucije ćute čak i zaštitnik gradjana. Kuda dalje iznad toga. Ranije je neko reagovao iz tih institucija,sad ne znam,možda ih drže vezane, ili su ih zombiji pojeli
solo solo 20:54 23.03.2023

.

.greška
angie01 angie01 21:00 23.03.2023

Re: Ehhh!

strasna prica i nije jedina koju sam cula, bilo je nekih slicnih i po novinama.

mnogo mi je zao, pre svega sto se sada osecas lose, preispitujes, pokusavas ovo/ono, ali sistem ne funkcionise i mi smo svi pojedinacno sami u svim situacijama i resavamo ih, kako ko ume i zna i koliko ima mogucnosti- energije, volje, vremena, znanja, para, kontakata,...ono, svi placamo drzavu da to ne bude tako, al dzaba i pri tome, slabe su reakcije na opsti haos.

ja bih na tvom mestu nasla advokata koji se bavi takvim slucajevima i terala, pa dokle stignem, takodje bih proverila to oko obdukcije, koliko je tu nesto uradjeno mimo pravila,..zahebano jeste, al ako mozes da do sve guras, ali da te ne remeti i uznemirava previse, da ti ne shebava zivot.
iqiqiq iqiqiq 21:08 23.03.2023

Re: Ehhh!

Sve to ima smisla što kažeß,ali ja nemam snage za sud,verovatno bih u sledečem gostovanju imala jezivih priča iz sudnice. Mislila sam da će navedene inspekcije obići dom,na 16tak minuta je od tih zgrada busom ili autom po Beogradu.I zbog drugih stanara,jako je žalosno videti one bakice i dekice tamo na milost i nemilost prepuštene nekim ljudima koji su zamislili da u biznisu sa starim i nemočnim zgrču brze pare. To bi trebalo da bude humana profesija.
angie01 angie01 21:16 23.03.2023

Re: Ehhh!

Mislila sam da će navedene inspekcije obići dom


sve inspekcije moras da ganjas, da im pises- kako bi imala trag, onda je drugacije-mada se sa njima stvar zavrsava tako, sto i ako utvrde nesto, onda dom placa neku kaznu drzavi, a ti opet moras svoju pravdu da isterujes na susdu sama- to je bukvalno tako za sve.


ali ja nemam snage za sud


to ti verujem i razumem, al je za to klucan dobar advokat.
To bi trebalo da bude humana profesija.


pa i zdravstvo je human sektor, pa nista-kada urusis sve, nema vise normalnog.
zilikaka zilikaka 07:34 24.03.2023

Re: Ehhh!

Mislila sam da će navedene inspekcije obići dom


sve inspekcije moras da ganjas, da im pises- kako bi imala trag, onda je drugacije-mada se sa njima stvar zavrsava tako, sto i ako utvrde nesto, onda dom placa neku kaznu drzavi, a ti opet moras svoju pravdu da isterujes na susdu sama- to je bukvalno tako za sve.

Slučajno znam da inspekcije redovno obilaze domove ali se to svodi na proveru propisanih uslova. U prevodu, da li ti kuhinja ima propisani broj kvadrata, da liimaš uverenja o nekakvim periodičnim pregledima neke opreme, čako verovatno i šta se kuva i gde nabavljaju namirnice. A ono glavno ali ke što ne verujem da iko proverava da li se tim ljudima pomogne oko uzimanja hrane, u skladu sa njihovim fizičkim i psihičkim stanjem.
Takve ustanove, pa i državne, ni slučajno nisu ono što bismo želeli i što bi trebalo da budu, ali izbora uglavnom nemaš. Evo, recimo, svedočenje vrlo pouzzdano, da u državnom domu dementne korisnike kupaju tako što ih izvedu u hodnik, skinu, okrenu licem zidu i onda kao na traci, jednog po jednog nekako rešavaju.
Dakle, lušeno svake ljzdskosti, svedeno na tehnički čin.
To ni jedna inspekcija neće proveravati niti na to reagovati, skoro sam sigurna.
Koje je drugo rešenje kad stanje postane takvo da čovek mora da ima negu a porodica mora da održi svoj život, posao pre svega, jednostavno ne znam.
iqiqiq iqiqiq 08:37 24.03.2023

Re: Ehhh!

Koje je drugo rešenje kad stanje postane takvo da čovek mora da ima negu a porodica mora da održi svoj život, posao pre svega, jednostavno ne znam

Pa ja sam mislila da zato služe domovi za stare, ali izgleda da ono što ne podrazumevamo za vrtiće, prihvatamo za domove za stare, da ih tretiraju gore nego kriminalce u zatvoru. Nema opravdanja ni za državne domove, a svakako ne i za privatne koji apsolutno formiraju komercijalne cenu.
angie01 angie01 11:56 24.03.2023

Re: Ehhh!

Dakle, lušeno svake ljzdskosti, svedeno na tehnički čin.


strasno u sta smo se pretvorili.

Kristina, savetovala bih ti da se ipak raspitas za nekog dobrog advokata, ne bi bilo lose da je neko ko se vec bavio slicnom problematikom, pa da se barem posavetujes, sta kako, pa da onda odlucis sta ti je ciniti,..jer ces inace stalno vrteti po glavi iste demone-cini mi se, da bi tako barem mogla da poredjas stavri kako je najbolje moguce.

bilo je nedavno na Utisku tema, nekog naseg cuvenog lekara u svetu, koji je imao slican problem ovde, pa su ga lekari proglasili ludim, jer je trazio odgovore za greske u koracima koje su dovele do tragicnog zavrsetka-ima sigurno klip,...mozda da probas da njega kontaktiras, on je covek vec upoznat sa svime sto treba,...mozda ti to deluje suvise, al neku razmenu iskustva verujem da bi bio spreman da ucini.

O OVOME PRICAM
gvozden1 gvozden1 19:58 24.03.2023

Re: Ehhh!


O OVOME PRICAM

Ova Mijatović, moja Robajka.
I ne samo to, snajka mi.

Prosto, moram da se pohvalim.

Druga poznata Robajka je Ediva.
angie01 angie01 20:05 24.03.2023

Re: Ehhh!

Druga poznata Robajka je Ediva.


nasa Ediva?
gvozden1 gvozden1 20:06 24.03.2023

Re: Ehhh!

angie01
Druga poznata Robajka je Ediva.


nasa Ediva?

Da, u istu osnovu školu išli.
Ona je značajno mlađa od mene, nismo se zatekli u školi, ali smo to konstatovali kad smo se videli.
angie01 angie01 20:20 24.03.2023

Re: Ehhh!

Da, u istu osnovu školu išli.


Ediva je bas slatka i draga.
gvozden1 gvozden1 20:21 24.03.2023

Re: Ehhh!

angie01
Da, u istu osnovu školu išli.


Ediva je bas slatka i draga.

Normalno.
Svi Robajci su takvi, vidi Marinu, vidi mene :)
Milan Novković Milan Novković 23:42 24.03.2023

Re: Ehhh!

gvozden1
angie01
Da, u istu osnovu školu išli.


Ediva je bas slatka i draga.

Normalno.
Svi Robajci su takvi, vidi Marinu, vidi mene :)

E, nju sam i ja upoznao - jeste simpa

Pre dal 10 godina, sve sam zaboravio samo dve crtice ostale - Šarski bio dal pored dal preko puta Edive, i baš se razgalio i napustio na kratko svoju veselu i živahnu ozbiljnost, i njemu je Ediva bila simpa

I sećam se da su Beba i Fikser pričali fazone o sexu u liftu - i to je to od sećanja.

Zaboravih i ostale ljude pa su sigurno bili moji drugari i kolege neblogeri, pa možda tiši blogeri što nisu mogli od Šarskog, Bebe i Fiksera da dođu do reči.

Zaboravih i ime restorana - interesantan i maštovit i restoran i posebno kuvar, ne vidim ništa prepoznatljivo na mapi dal desno od puta od Autokomande do Slavije - desno iza zgrada, sitna uzvišica, sitan parkić - znam da je naša direktorica tu negde išla i u školu, baš ću je pitati za restoran (baksuz, a bar sam 4-5 puta bio u tom restoranu - osim ako nisam pobrkao geografiju)

A sad na mapi u tom kraju ima načičkanih restoračića ko žutih mrava.
gvozden1 gvozden1 23:54 24.03.2023

Re: Ehhh!


Pre dal 10 godina, sve sam zaboravio samo dve crtice ostale - Šarski bio dal pored dal preko puta Edive, i baš se razgalio i napustio na kratko svoju veselu i živahnu ozbiljnost, i njemu je Ediva bila simpa

Odavno je nema na blogu, a baš ga je volela (blog) i smatrala nečim ozbiljnim.

Edive


Edive ili Edivae?:)

To Va na kraju me intrigiralo, pitam je jel to znači Valjevo, kaže da.
I tako.
mariopan mariopan 15:38 29.03.2023

Re: Ehhh!

iqiqiq
Ali čekaj ovde je reč o privatnom domu koji sam platila sama,kao privatno zdravstvo,privatno školstvo, vrtići ili sam ja skroz odlutala u neku drugu dimenziju

Jesi, i u pravu si, ali živiš u zemlji u kojoj ne rade institucije koje moraju da brinu da takva mesta poštuju propise, da postoji kontrola (nekorumpirana) i kazne koje će jako da zabole one koji ne poštuju pravila.

Jako me zabolela tvoja priča zato što sam brinula o mojoj dementnoj tetki do kraja i mogla sam da vidim koliko su nemoćni, a to su dragi ljudi koje volimo i koji zaslužuju do kraja najbolju negu i poštovanje. Tetka je bila moja starateljka i svakako bih se brinula o njoj, toliko joj dugujem da se to izmeriti ne može, ali je to radila i njena ćerka tako što je našla ženu da se o njoj brine u njenom stanu. Međutim, tu ženu tetka nije prepoznavala i jako se plašila tako da je opcija bila ili dom ili kod mene, jer sam joj ja to ponudila. Tako je došla i kad je došla to je bilo zauvek.

U kući pored moje je komšinica otvorila ilegalan dom za stara lica koji je zatvaran svako malo ali bi ona našla načina da ga opet otvori i tako u krug godinama dok nije ostarila i ona pa se smirila. Ni mačku joj ne bih ostavila na nekoliko dana a ne živog čoveka jer smo mogli da vidimo gde ih je smestila (neke i u garažu) i kako sa njima postupa.

Kod nas u gradu postoji državni dom za stara lica, sasvim pristojan. Nameravam da sebi zapljunem jedno mesto za starost. Trenutno je tamo još jedna moja (razmažena) rođaka, pa kad je ona zadovoljna mogu da verujem da se sa njima zaista lepo postupa.
iqiqiq iqiqiq 16:06 29.03.2023

Re: Ehhh!


Kod nas u gradu postoji državni dom za stara lica, sasvim pristojan

Što kažu od roditelja uvek učiš, i ja ću na vreme da se raspitam da ne idem u bilo koji dom. Teše me neki drugari da će uskoro roboti da čuvaju stara lica. Ako ne, rezervišu mi jedno mesto tu pa da imam blogersko društvo.
mariopan mariopan 16:12 29.03.2023

Re: Ehhh!

iqiqiq

Kod nas u gradu postoji državni dom za stara lica, sasvim pristojan

Što kažu od roditelja uvek učiš, i ja ću na vreme da se raspitam da ne idem u bilo koji dom. Teše me neki drugari da će uskoro roboti da čuvaju stara lica. Ako ne, rezervišu mi jedno mesto tu pa da imam blogersko društvo.

Važi draga
Ja se još otimam i ne dam se ali kada dođe vreme treba misliti i na to. Deca mi nisu tu i zašto da i oni brinu šta će biti samnom, ovako sama ću to das rešim.
iqiqiq iqiqiq 17:03 29.03.2023

Re: Ehhh!

Ja se još otimam i ne dam se ali kada dođe vreme treba misliti i na to


Trenutno bih volela da te angažujem kao tajnog agenta, kao smestimo te u ovaj dom strave pa kao agent 007 da snimaš šta se dešava kada nema posete. Ej dve preporuke sam imala za taj dom, kako oni farbaju i prodaju maglu, a jeste, ima i korisnika čija deca su u inostranstvu, ko zna šta njih tek lažu.
mariopan mariopan 22:48 29.03.2023

Re: Ehhh!

iqiqiq
Ja se još otimam i ne dam se ali kada dođe vreme treba misliti i na to


Trenutno bih volela da te angažujem kao tajnog agenta, kao smestimo te u ovaj dom strave pa kao agent 007 da snimaš šta se dešava kada nema posete. Ej dve preporuke sam imala za taj dom, kako oni farbaju i prodaju maglu, a jeste, ima i korisnika čija deca su u inostranstvu, ko zna šta njih tek lažu.

Jeza me hvata od silnih mogućnosti za laganje.
razmisljam razmisljam 20:47 23.03.2023

Батајница

Пре неколико дана сам наишла на вест да се затвара ковид центар у Батајници.
Оно што ми је било посебно занимљиво да постоји идеја да се тај простор претвори у палијативни центар. То је добра вест. Надам се да ће план бити остварен у најкраћем могућем року, јер је таква установа граду преко потребна.
Но, оно што ме брине је недостатак медицинског кадра који би водио бригу о тешким болесницима, јер га евидентно нема довољно ни у већ постојећим болницама.
У сваком случају, надам се најбољем.
zoja444 zoja444 23:34 23.03.2023

Re: Батајница

prijateljica nije zelela da se leci od karcinoma kod lekara. zbog nedostatka medicinske dokumentacije nisu mogli, hteli da je prime u hospis. a kraj je bio strasan. preklinjala je svoje dete: pomozi mi, pomozi mi, ubij me, ubij me.
cmix909 cmix909 23:37 23.03.2023

Re: Батајница

razmisljam
... постоји идеја да се тај простор претвори у палијативни центар... Надам се да ће план бити остварен у најкраћем могућем року, јер је таква установа граду преко потребна...

Postoji jedno odeljenje na Zvezdari. Pacijentima nudi cetrnaest dana da umru; ne znam da li ih zaista otpustaju i ne primaju ponovo ukoliko ne iskoriste sansu. (Osoba zbog koje sam ja tamo nekoliko puta ulazio zavrsila je u crnoj vreci posle svega dva dana, kao sto je i prognozirala prilikom prijema.) Osoblje je bilo dostojno pohvale, jos vise zaljenja, mozda i zavisti. Uzivo nisam video bolje mesto za suocavanje s prvom plemenitom istinom i predah od hronicnog iluzionizma. Posete su svakoga dana od 10 do 18, na ulazu nema straze, a vrata soba su otvorena, pa ko ne veruje…
mariopan mariopan 15:43 29.03.2023

Re: Батајница

razmisljam
Пре неколико дана сам наишла на вест да се затвара ковид центар у Батајници.
Оно што ми је било посебно занимљиво да постоји идеја да се тај простор претвори у палијативни центар. То је добра вест. Надам се да ће план бити остварен у најкраћем могућем року, јер је таква установа граду преко потребна.
Но, оно што ме брине је недостатак медицинског кадра који би водио бригу о тешким болесницима, јер га евидентно нема довољно ни у већ постојећим болницама.
У сваком случају, надам се најбољем.

Kako su pompezno najavili otvaranje palijativnih centara u svim gradovima, bar po nekoliko kreveta ili jednu sobu, što njima nikako ne bi bilo teško jer su nam bolnice često nepopunjene, ali je to ostalo mrtvo slovo na papiru, nedostupno mnogima kjima je hitno potrebno. Poslužilo je samo kao reklama da se neki političari okite dobrom idejom dok su na funkciji, ali od toga ništa, kao što obično i završi svaka dobra ideja koja bi bila na korist naroda.
iqiqiq iqiqiq 16:08 29.03.2023

Re: Батајница

mariopan
razmisljam
Пре неколико дана сам наишла на вест да се затвара ковид центар у Батајници.
Оно што ми је било посебно занимљиво да постоји идеја да се тај простор претвори у палијативни центар. То је добра вест. Надам се да ће план бити остварен у најкраћем могућем року, јер је таква установа граду преко потребна.
Но, оно што ме брине је недостатак медицинског кадра који би водио бригу о тешким болесницима, јер га евидентно нема довољно ни у већ постојећим болницама.
У сваком случају, надам се најбољем.

Kako su pompezno najavili otvaranje palijativnih centara u svim gradovima, bar po nekoliko kreveta ili jednu sobu, što njima nikako ne bi bilo teško jer su nam bolnice često nepopunjene, ali je to ostalo mrtvo slovo na papiru, nedostupno mnogima kjima je hitno potrebno. Poslužilo je samo kao reklama da se neki političari okite dobrom idejom dok su na funkciji, ali od toga ništa, kao što obično i završi svaka dobra ideja koja bi bila na korist naroda.


E i meni je to delovalo kao reklama, ali nisam htela da rušim Sneška domaćici, ona je jedna fina osoba.
predatortz predatortz 16:29 29.03.2023

Re: Батајница

ali nisam htela da rušim Sneška domaćici, ona je jedna fina osoba.


Jeste, ali nik joj je baš onako.. Razmišljam!
Mislim, ko to još radi?!
zoja444 zoja444 23:14 23.03.2023

eutanazija

trenutno sam protiv eutanazije iz religioznih razloga. bog dao, bog uzeo. nije na nama da odlucujemo o tom trenutku.
maksa83 maksa83 00:52 24.03.2023

Re: eutanazija

trenutno sam protiv eutanazije iz religioznih razloga. bog dao, bog uzeo. nije na nama da odlucujemo o tom trenutku.


Ima i glupljih razloga od tog tvog, samo ne mogu sad da ih se setim.
zoja444 zoja444 00:58 24.03.2023

Re: eutanazija

makso, da li su ti namere dobronamerne ili zlonamerne, da znam kako da ti odgovorim.
maksa83 maksa83 01:00 24.03.2023

Re: eutanazija

makso, da li su ti namere dobronamerne ili zlonamerne, da znam kako da ti odgovorim.

Shvati kako hoćeš, potpuno mi je svejedno.

Ako isti taj tvoj bog koji po tebi treba da se pita za sve nekome da neku rakčinu od koje će ovaj da umire u mukama dok to sa njim proživljavaju najbliži, pa ako taj neko ili neko od tih najbližih pita tog boga "brt škk, je l' ovo mora baš ovako, i je l možeš nekako da pomogneš?" sa druge strane će se čuti <zrikavci>.
zoja444 zoja444 01:17 24.03.2023

Re: eutanazija

kad umre, coveku je nebitno nacin na koji se to desilo. ja vise mislim da je to sudbina. kao zena koja je prezivela pad aviona i onda je ubije verenik posle par dana. ili covek koji prezivi saobracajnu nesrecu a onda ga spici auto posle 5 min.
maksa83 maksa83 01:20 24.03.2023

Re: eutanazija

kad umre, coveku je nebitno nacin na koji se to desilo.

Pa do tad baš i nije, a ni ovima okolo.
zoja444 zoja444 01:26 24.03.2023

Re: eutanazija

ali kad umre, nece mu biti bitno jer je mrtav. a oni oko njega ce preziveti jer svasta covek prezivi. a i oni ce jednom umreti pa i to sve nece biti bitno.
zoja444 zoja444 02:07 24.03.2023

Re: eutanazija

a ako zanemarimo boga, interesantno je kako tamane sve naucnike koji otkriju lek za rak ili za neke druge isplative bolesti.
iqiqiq iqiqiq 07:15 24.03.2023

Re: eutanazija

maksa83
kad umre, coveku je nebitno nacin na koji se to desilo.

Pa do tad baš i nije, a ni ovima okolo.

Nisam mnogo vatreno zagovarali tu opciju mada sam čitala dosta o toj temi, ali posle iskustva sada kada ni lekari neće da ukažu nikakvu pomoć osobi koja evidentno nije dobro, onda ne znam, lepo bi bilo imati opciju. Svako da može za sebe da odluči.
Mada sam ovde eutanaziju istakla kao primer milosti u odnosu na institucije.

Kada se vidi da nema šanse da opstane, jer niko i ne pomaže, onda kakvo smo to mi humanitarno društvo, pa ako smem i da kažem pobožno. Niti straha od zakona i institucija, niti straha od Boga, niti empatije.

Vi ste je ovde svi pokazali, ali ono što ne razumem, jel vam zaista toliko normalno da kontrolne institucije ne rade, pa to ni ne komentarišete. Pa i tamo sede neki ljudi, valjda sa nekim moralom i porfesionalnom etikom, obavezom ili ne znam strahom od Boga?
softelectronics_e softelectronics_e 07:48 24.03.2023

Re: eutanazija

iqiqiq
maksa83
kad umre, coveku je nebitno nacin na koji se to desilo.

Pa do tad baš i nije, a ni ovima okolo.

Nisam mnogo vatreno zagovarali tu opciju mada sam čitala dosta o toj temi, ali posle iskustva sada kada ni lekari neće da ukažu nikakvu pomoć osobi koja evidentno nije dobro, onda ne znam, lepo bi bilo imati opciju. Svako da može za sebe da odluči.
Mada sam ovde eutanaziju istakla kao primer milosti u odnosu na institucije.

Kada se vidi da nema šanse da opstane, jer niko i ne pomaže, onda kakvo smo to mi humanitarno društvo, pa ako smem i da kažem pobožno. Niti straha od zakona i institucija, niti straha od Boga, niti empatije.

Vi ste je ovde svi pokazali, ali ono što ne razumem, jel vam zaista toliko normalno da kontrolne institucije ne rade, pa to ni ne komentarišete. Pa i tamo sede neki ljudi, valjda sa nekim moralom i porfesionalnom etikom, obavezom ili ne znam strahom od Boga?

Normalno nam je da, uglavnom, ništa ne radi.
A kamoli te kontrolne institucije koje pominješ.
U svim sistemima ljudskog organizovanja, bilo kog nivoa, u kontrolnim institucijama bi trebalo da rade najbolji, odnosno, oni koji su se u tim sferama u dosadašnjem radu posebno iskazali - i dokazali.
Ja pamtim, još od faraona Tite, da su, vrlo često, u kontrolne institucije postavljanai oni koji nisu imali pojma o svom poslu.
Pa kako onda da se očekuje da kontrolne institucije rade svoj posao?!
iqiqiq iqiqiq 08:41 24.03.2023

Re: eutanazija

softelectronics_e
iqiqiq
maksa83
kad umre, coveku je nebitno nacin na koji se to desilo.

Pa do tad baš i nije, a ni ovima okolo.

Nisam mnogo vatreno zagovarali tu opciju mada sam čitala dosta o toj temi, ali posle iskustva sada kada ni lekari neće da ukažu nikakvu pomoć osobi koja evidentno nije dobro, onda ne znam, lepo bi bilo imati opciju. Svako da može za sebe da odluči.
Mada sam ovde eutanaziju istakla kao primer milosti u odnosu na institucije.

Kada se vidi da nema šanse da opstane, jer niko i ne pomaže, onda kakvo smo to mi humanitarno društvo, pa ako smem i da kažem pobožno. Niti straha od zakona i institucija, niti straha od Boga, niti empatije.

Vi ste je ovde svi pokazali, ali ono što ne razumem, jel vam zaista toliko normalno da kontrolne institucije ne rade, pa to ni ne komentarišete. Pa i tamo sede neki ljudi, valjda sa nekim moralom i porfesionalnom etikom, obavezom ili ne znam strahom od Boga?

Normalno nam je da, uglavnom, ništa ne radi.
A kamoli te kontrolne institucije koje pominješ.
U svim sistemima ljudskog organizovanja, bilo kog nivoa, u kontrolnim institucijama bi treblao da rade najbolji, odnosno, oni koji su se u tim sferama u dosadašnjem radu posebno iskazali - i dokazali.
Ja pamtim, još od faraona Tite, da su, vrlo često, u kontrolne institucije postavljanai oni koji nisu imali pojma o svom poslu.
Pa kako onda da se očekuje da kontrolne institucije rade svoj posao?!


Sve ima smisla što ti govoriš, ali ja sam sebi obećala da reagujem i kažem ovo nije normalno, dužna sam svom mentalnom zdravlju.
Nisam htela da opterećuje nikoga, ali morala sam ipak da napišem i eto prvi put da stavim svoje puno ime i prezime. Stvarno nije u redu šta rade po tim domovima.

apacherosepeacock apacherosepeacock 08:44 24.03.2023

Re: eutanazija

Vi ste je ovde svi pokazali, ali ono što ne razumem, jel vam zaista toliko normalno da kontrolne institucije ne rade, pa to ni ne komentarišete. Pa i tamo sede neki ljudi, valjda sa nekim moralom i porfesionalnom etikom, obavezom ili ne znam strahom od Boga?




Ja sam sinoc napisala komentar onako duzi i pojeo mi ga blog..
Posto zivim u inostranstvu a slusam tudje horor situacije u Srbiji u mnogim segmentima zivota, imam svoje misljenje o toj tamo otupelosti ili dizanja ruku od ispravke javasluka na sve strane, i ono malo sporadicnog otpora. A nemam ni pravo da mnogo razvezem na te teme jer ne ucestvujem u zivotu tamo niti ima tih para zbog kojih bi tamo zivela i trpela ono.. ne znam kako uopste da nazovem. Roditelji mi nisu vise zivi i nisam to dozivela sto ti jesi, ne mogu da zamislim tu situaciju ni kako bih reagovala i resila.
I da, ja sam za zakonsko pravo na eutanaziju, svako mora da ima pravo da odluci za sebe da ne zeli da trpi muke pred smrt i bude na milost i nemilost nekom ko o njemu/njoj mora da brine silom prilika a taj neko nije pod nikakvom kontrolom.
apacherosepeacock apacherosepeacock 08:55 24.03.2023

Re: eutanazija

Ja pamtim, još od faraona Tite, da su, vrlo često, u kontrolne institucije postavljanai oni koji nisu imali pojma o svom poslu. Pa kako onda da se očekuje da kontrolne institucije rade svoj posao?!



E ne lupetaj vise gluposti milioniti put, Tito je umro pre 43 godine, ko ti brani pune 43 godine da radis kako valja. Somino(e) glupa(e) i nesposobna(e) sa vecitim izgovorima za svoje promasaje i luzerstvo.
softelectronics_e softelectronics_e 09:03 24.03.2023

Re: eutanazija

apacherosepeacock
Ja pamtim, još od faraona Tite, da su, vrlo često, u kontrolne institucije postavljanai oni koji nisu imali pojma o svom poslu. Pa kako onda da se očekuje da kontrolne institucije rade svoj posao?!



E ne lupetaj vise gluposti milioniti put, Tito je umro pre 43 godine, ko ti brani pune 43 godine da radis kako valja. Somino(e) glupa(e) i nesposobna(e) sa vecitim izgovorima za svoje promasaje i luzerstvo.

Šta je, nejebica neka!?
Čemu takva prostačka agresivnost?
Ja sam ukapirao da si ti žena.
Otkuda ti ideja da ja za ičim žalim i da sam nesposoban?
Poznaješ me?
Nemaš ti pojma o Titi i njegovima i koliki je njihov doprinos u ovome, i svemu drugom, o čemu je reč na ovom blogu.
iqiqiq iqiqiq 09:07 24.03.2023

Re: eutanazija

Nemojte ako mogu da zamolim na lični nivo, oboje imate svoje mišljenje i nema razloga da se na to svede diskusija.
Hvala vam svima na utešnim rečima i mišljenju, ja sam tip kome bi bilo dovoljno da je neko od nadležnih nazvao i rekao isto što i vi ovde, žao mi je što ste otac i vi prošli kroz ovo iskustvo, provericemo šta se tamo dešava.
softelectronics_e softelectronics_e 09:23 24.03.2023

Re: eutanazija

iqiqiq
Nemojte ako mogu da zamolim na lični nivo, oboje imate svoje mišljenje i nema razloga da se na to svede diskusija.
Hvala vam svima na utešnin rečima i mišljenju, ja sam tip kome bi bilo dovoljno da je neko od nadležnih nazvao i rekao isto što i gi ovde, žao mi je što ste otac i vi prošli kroz ovo iskustvo, privericemo šta se tamo dešava.

Saglasan!
Ja sam, samo, što bi rekla Endži, reagovao na proganjanje.
Jebeš Titu!

Evo da ti kažem o jednom mom doživljaju - ako to tako može da se kaže.
Meni je otac umro na rukama - i to u pola bolnice.
Mladi, nadobudni, dežurni lekar nije hteo da pozove profesora koji ga je prethodno tri puta operisao. Profesor je bio u toj bolnici, na spratu iznad.
I on je umro na nosilu - taman ga ja upitao 'da li ti je sada bolje', on me pogledao - i umro.
Njegova duša je odletela, pod gotovo vertikalnim uglom na nebo.
Naravno, lekarska ekipa se odmah rastračala, soba za reanimaciju, taj dežurni lekar pobeleo kao kreč itd.
Njegova šefica počela da nešto kenja, bla, bla, bla, ... pa vi možete da tražite, pa da se žalite, pa ...
Ja joj samo prstom pokažem da zaćuti.
Lekaru kojeg sam pomenuo sam rekao - Miško mali, ne znam kako ćemo ovo da rešimo. I ništa više.
Iza paravana kojim je ćale odmah ograđen, pojavi se neki lik sa ćaletovim Doksa satom - i pita kome da dam sat?
Ja ga pogledam i kažem mu da odmah vrati sat na ruku - i da se gubi.
To je lokalni muljator, neki pogrebnik, koji ima 'firmu' u krugu bolnice - jer su ga odmah, isti sekund zvali, da započne 'posao'.
Onda sam ja pomerio paravan, skinuo sat sa ćaletove ruke - i dao ga sestri koja je bila mnogo više vezana za ćaleta.
Ko zna da li bi ćale živeo i sekund duže da je dežurni lekar zvao odmah profesora kako smo mi insistirali?
To nećemo nikada saznati.
Intenzivniju emociju od ove opisane sam doživeo samo kada su mi se rađala deca - posebno prvo.
Što dokazuje, kako bi se to reklo, da je život, pored svega, jači od smrti.
iqiqiq iqiqiq 09:30 24.03.2023

Re: eutanazija

Pakao, htela sam i taj deo da opišem posebno u sledećem gostovanju, ali izgleda da niko nije doživeo holivudski scenario umiranja roditelja. Jako teško imati te uspomene na poslednje trenutke. Zaista se okupe neki ljudi kao lešinari u prirodi. I to mi je bilo teško da svarim a prošlo je 4 meseca
maksa83 maksa83 09:37 24.03.2023

Re: eutanazija

Zaista se okupe neki ljudi kao lešinari u prirodi.

SVAKA bolnica u Srbiji ima lekare koji su na platnom spisku firmi za sahrane. Gde ima više firmi za sahrane tu svako ima "svoje" lekare koje plaća za dojavu.
zoja444 zoja444 10:08 24.03.2023

Re: eutanazija

jedna od opcija su i 2 sestre negovateljice po danu, bilo je 700 evra mesecno za jednu. ili 10 evra po jednom menjanju pelena.
iqiqiq iqiqiq 10:15 24.03.2023

Re: eutanazija

zoja444
jedna od opcija su i 2 sestre negovateljice po danu, bilo je 700 evra mesecno za jednu. ili 10 evra po jednom menjanju pelena.

Najpre kad smo morali da odlučimo šta dalje, to nam je bilo preskupo.
Čak sam se tešila time, ide u registrovan licenciran dom, to je svakako bolje od nekih žena na crno, koje nemaju nikakve zakonske obaveze i teško ih je kontrolisati, morala bih vrv da stavim kamere.
Da sam znala da mu je tako malo ostalo do kraja, uzela bih neplaćeno
gvozden1 gvozden1 19:52 24.03.2023

Re: eutanazija

Da sam znala da mu je tako malo ostalo do kraja, uzela bih neplaćeno

To, da sam znala, ne sme da ti bude opterećujući momenat.
Nisi mogla da znaš, kao što je i mnogo drugih situacija u kojima bismo drugačije postupili " da smo znali"
Nije nam dato da znamo to.

Ja bih, a neko kratko vreme i jesam, mogao tako da krivim sebe.

Otac mi je umro sam, u dvorištu kuće, ja bio u Beogradu po nekom poslu koji uopšte nije bio hitan.
Ali eto, dogodilo se da odem baš tog dana.
Moja majka bila po nekom poslu u njivi, on ostao sam, kad se vratila zatekla ga mrtvog.
Srce, znali smo za bolest.

Proganjalo me, da li je bilo moguće pomoći mu da sam bio tu, da li je tražio nekog, možda i samo pogledom, da li mu je bilo žao što tako umire..

Ali, ne možemo na to da utičemo.

Vreme, vreme zaista olakšava sve.
predatortz predatortz 20:40 24.03.2023

Re: eutanazija

Otac mi je umro sam, u dvorištu kuće, ja bio u Beogradu po nekom poslu koji uopšte nije bio hitan.
Ali eto, dogodilo se da odem baš tog dana.
Moja majka bila po nekom poslu u njivi, on ostao sam, kad se vratila zatekla ga mrtvog.
Srce, znali smo za bolest.

Proganjalo me, da li je bilo moguće pomoći mu da sam bio tu, da li je tražio nekog, možda i samo pogledom, da li mu je bilo žao što tako umire..



Da, uvek ostanu pitanja i preispitivanja.

Kad je umrla moja majka, bio sam uz nju. Držao sam je za ruku. Umrla je mirno.
Bolest je bila takva da nam je načelnik gastroenterologije na VMA rekao da leka nema, ne kod njih nego bilo gde u svetu. Da je taj tip karcinoma takav da joj je ostalo najviše četiri meseca života. Umrla je tačno posle četiri meseca.
Umrla je u stanu, u svojoj postelji, ceo taj dan sam presedeo uz nju.

Uprkos svemu tome, dugo sam se pitao da li sam mogao još nešto učiniti, više pokazati ljubav, duže pričati sa njom...

To nam je u prirodi!

Domaćice, žao mi je zbog tvog bolnog iskustva.
Verujem da si uradila sve u granicama migućeg. Uradila si najbolje što si mogla i umela i ne vredi da se previše preispituješ.
Pamti lepe stvari, vraćaj se na lepe momente i prijatna sećanja.
Pomaže!
iqiqiq iqiqiq 20:47 24.03.2023

Re: eutanazija

Hvala obojici, ne znam kako se kači youtube ali ovo je pesma koju je tata voleo, pa hvala vam svima i u njegovo ime. Bio je čovek koji je voleo ljude i druženja, kafanu i veselje.

Za sve ovde, podelite neko lepo sećanje, ja bih rado za svog tatu, jer nas je često zasmejava pričama iz mladosti.

https://youtu.be/ku8alHEOqMI
angie01 angie01 21:10 24.03.2023

Re: eutanazija

iqiqiq iqiqiq 09:28 25.03.2023

Re: eutanazija

Hvala Endži, to je voleo da sluša uz čašu crnog vina
zoja444 zoja444 23:27 23.03.2023

saucesce

i iskustvo. oba roditelja su mi umrli na rukama. najveca zivotna trauma. bicu cinik i reci da nije preporucljivo za osetljive. majka je umrla od demencije. iako demencija ima i genetsku predispoziciju u nju ju je uvela depresija posle smrti oca. poenta mi je da je depresija kod starih znak za uzbunu.
iqiqiq iqiqiq 09:35 24.03.2023

Re: saucesce

Hvala, žao mi je i tebe i tvog bola, to su stvarno najveće traume
Черевићан Черевићан 23:42 23.03.2023

у реалности

или......без икаквих другачијих очекивања

на помен старости ......кичмом...... блага језа
(а и млађима ..тек тек.. проблем се дорекне),
у људима грешке ..........добру вољу скрајну
Друштво нам свакодневни запетљај затекне
kamilo_emericki kamilo_emericki 09:05 24.03.2023

Ja se uzdam moje srce

Nadam se da će, kad mu dosadim, reći: Daj da dovršim posao započet '91.
Sedam dana iznenađenosti, vajkanja kako nismo uradili što smo planirali a poslije toga prisjećanja na dobre, smiješne, pa i na glupe i loše trenutke mog života. Ako me se budu sjećali, volio bih da se ne sjećaju po tome kako su se mučili zbog mene, nadali mojoj smrti i "molili boga da me uzme" jer sam postao biljka ili nemoguć i nepodnošljiv.
Ustanove za stara i lica sa ograničenim mugućnostima su i u Francuskoj često spominjana, uglavnom zbog lošeg postupanja prema štićenicima.
Mislim da je glavni uzrok svih problema u tim domovima profitabilnost.
Svi hoće profit. I što više profita. Maksimalizacija, optimizacija, racionalizacija i ostale cije se teško uklapaju sa humanizmom i dostojanstvom.
iqiqiq iqiqiq 09:33 24.03.2023

Re: Ja se uzdam moje srce

To prosto ne može da bude biznis za brzu zaradu. A inspektore koji ne nadgledaju rad, ja bih obavezala da onda borave mesec dana tamo. Uvela bih i lažne dekice ili bakice da borave i da izveste šta se dešava kad poseta ode. Prosto ima načina da se obezbedi bolja kontrola
zoja444 zoja444 10:21 24.03.2023

Re: Ja se uzdam moje srce

kristina, nemoj pogresno da me shvatis ali ja nisam optimista. to je borba protiv sistema koji ne zeli da se menja. pa na ovom jbn blogu ne moze nista na bolje da se promeni. to je samo paradigma. ljudi zauzmu pozicije, nema se novca za kontrolore, nema zaknske regulative, a i mentalitet i odnos prema starima i bolesnima treba menjati.
iqiqiq iqiqiq 10:27 24.03.2023

Re: Ja se uzdam moje srce

zoja444
kristina, nemoj pogresno da me shvatis ali ja nisam optimista. to je borba protiv sistema koji ne zeli da se menja. pa na ovom jbn blogu ne moze nista na bolje da se promeni. to je samo paradigma. ljudi zauzmu pozicije, nema se novca za kontrolore, nema zaknske regulative, a i mentalitet i odnos prema starima i bolesnima treba menjati.


Čujem i prihvatam, samo opet moram da podvučem privatni dom za stare je biznis kao i svaki drugi privatni biznis, odnos prema klijentu, zagarantovanu usluga koju moram da platim, standard usluge, da zanemarimo emocije i sve ostalo. Pa pobunila bih se u privatnoj kafani da mi naplate kafu i ne donesu, a ne ovde gde je plaćeno da jede, pije lekove i da brinu o njemu. U bolnici su mi rekli da je bio pun modrica. To je malo više od tanke kafe u kafiću.

E sad zašto neke biznise strožije kontrolišu a ovaj ne, nije mi jasno.
zoja444 zoja444 10:37 24.03.2023

Re: Ja se uzdam moje srce

mislim da previse ocekujes. izvini, banalan primer. u nekim klubovima posle neke satnice, naplacuju duplo isto pice, ne daju fiskalni racun, obilaze ih inspekcije i zatvaraju i kaznjavaju, oni posle opet po starom. lupam mozda ali mislim da smo jos u tranziciji i prvobitnoj akumulaciji kapitala.
iqiqiq iqiqiq 10:43 24.03.2023

Re: Ja se uzdam moje srce

mislim da previse ocekujes

Ooo da, to me prati ceo život i kvari kvalitet jer mi ljudi kažu pa Kristina nije ti ovo Švajcarska, a ja se onda pitam a zašto nije, zar ne može da bude, ima načina... Tako da nisam to prevazišla, skroz si u pravu.
zoja444 zoja444 10:46 24.03.2023

Re: Ja se uzdam moje srce

ja sam htela da tuzim lekarku mog oca, dr medicinskih nauka, zbog nesavesnog lecenja, narocito posle recenice: pa eto, doslo coveku da umre. odustala jer to njega ne bi vratilo a i nikad nisam cula da je ijedan lekar osudjen.
zoja444 zoja444 11:10 24.03.2023

Re: Ja se uzdam moje srce

dodatak: podrzavam te u svakom slucaju. ako je tu entuzijazam, snaga, zdravlje, novac za neminovne troskove, vera u sebe, ideja i kako je realizovati, cilj... kreni, ne zaustavljaj se. ali, budi svesna da je to sve mafija, u svim profesijama i segmentima drustva. samo sam preletela po naslovima o nekom poslaniku koji ilegalno drzi godinama domove za stare.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 10:59 24.03.2023

užasno, da

ali ima i toga da kad su u Kanadi upravo odobrili dobrovoljnu eutanaziju digla se kuka i motika da kaže, pa da, vi se bogatite a nas oćete da se rješite..
ne može se ljudima udovoljiti..
juče preporučih Children of time, bogami je oko sredine okrenulo baš mrakušu.. kanda nam jeste u prirodi..
ja tu rješnja nekog ne vidim.. dostojanstvo košta nažalost, u siromašnom društvu nije nikakvo veliko čudo da ga često nema.. nismo mi ništa bolji ni lošiji od drugih (čak rekla bih da smo značajno empatičniji od sjevernjaka) ali prosto muka natjera na mnoge ružne stvari a pride je zlih ljudi svuda u dovoljnoj mjeri da zagorčaju život i ostalima..
demencija (i srodne bolesti) su gadna stvar..
ima onaj film sa Džulijen Mur kad ona rano oboli od alchajmera i napravi sebi uputstvo da ako ne umije da riješi test (neka osnovna kognicija) da se ubije..
ali joj se ipak desi da ne umije da riješi test ali ne razumije ni uputstva da se ubije.. te tako ostane da vegetira manje više sama..
gadna sudbina, ko zna šta im je u glavama ali čini mi se dovoljno za očaj..
ne vidim rješenja osim na individualnom nivou da se čovjek očeliči koliko može pa ako dođe do najgoreg presječe gdje treba da se sječe i to je to..
milosti nema, ne treba je očekivati
zoja444 zoja444 11:20 24.03.2023

Re: užasno, da

negde je odobrena eutanazija ne zbog bolesti vec zbog nemogucnosti placanja racuna. pronaci cu info gde. edit: radi se o dva slucaja iz kanade, rec je o potpomognutom samoubistvu zbog male invalidnine. nasla clanke na google, eutanazija zbog siromastva.
cmix909 cmix909 12:20 24.03.2023

Re: užasno, da

newimprovedtadejus
... ali joj se ipak desi da ne umije da riješi test ali ne razumije ni uputstva da se ubije...

Kant je i slova zaboravio, ne samo one svoje zapetljancije.
nikvet pn nikvet pn 12:40 24.03.2023

Re: užasno, da

newimprovedtadejus
kad su u Kanadi upravo odobrili dobrovoljnu eutanaziju digla se kuka i motika


Исто и у Шведској па стопирали. Али... Прича ми наша медицинска сестра да често лети Шведска-Швица, тамо је еутаназија дозвољена; за Шведе 25К ол инклузив.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 12:47 24.03.2023

Re: užasno, da

nikvet pn
newimprovedtadejus
kad su u Kanadi upravo odobrili dobrovoljnu eutanaziju digla se kuka i motika


Исто и у Шведској па стопирали. Али... Прича ми наша медицинска сестра да често лети Шведска-Швица, тамо је еутаназија дозвољена; за Шведе 25К ол инклузив.


e ima još jedan film na temu.. Susan Sarandon..
kad ona oboli od neke neizlječive bolesti i hoće da se ubije a muž doktor joj to i omogući tako što kupi neki otrov online, jer jelda zna kako, i onda se svi lijepo oproste i ona lijepo i umre..
naravno bude drame, jedna kćerka se ne slaže itd. itd. al na kraju to je to..
elegancija..
kapiram da ne može niko da te sprječi da surdukneš tri paketa nekog barbiturata i kilo radže..
izvinjavam se na morbidnosti..
kapiram da nas mnoge nešto tako čeka pa što ne govoriti otvoreno o čemu se zapravo radi..
ne mora država da me ubije.. mogu jelda i sama
ali, da, kapiram muku, i ja imam roditelje koji su ostali sami
nikvet pn nikvet pn 13:01 24.03.2023

Re: užasno, da

Еутаназија је врло тешка тема. Причам са становишта својеручног извршиоца плус будућег евентуалног корисника; врло, врло осетљиво.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 13:05 24.03.2023

Re: užasno, da

nikvet pn
Еутаназија је врло тешка тема. Причам са становишта својеручног извршиоца плус будућег евентуалног корисника; врло, врло осетљиво.


jeste, kako da ne..
muž u mene na ta moja smatranja se obavezno dohvati sprdnje na temu "doktore znate on se baš jako muči"..
bene_geserit bene_geserit 20:43 24.03.2023

Re: užasno, da

i ja imam roditelje koji su ostali sami

Evo kako je bilo sa mojom mamom (u Beogradu) pre par godina.
Rak grla, neoperabilan, 78 godina, u bolnici otprilike rekli idi kući umri, nema terapije.
Onda ti nađeš drugare lekare da pogledaju, kažu terapije mogu da produže život do godinu dana. Platiš privatno jer imaš para, oni koji nemaju odu kući i umru.
Prvo jedna žena vodi računa o njoj, onda i druga kad su stvari postale gore i krenula da pada. U nekom trenutku postane jasno da je kraj blizu, te žene se razbeže, nekako nađeš mesto u nekom od tih privatnih domova, kraj dođe brzo za mesec dana.
Taj odlazak u dom je izgleda odlazak da se umre, kad je nemoguće da se funkcioniše kod kuće.

Meni to ovako deluje.
Umiranje nikad nije dostojanstveno. Nije u Srbiji, ali nije ni nigde drugde. Drugari Amerikanci koji imaju stare roditelje istu priču pričaju, i kako apsolutno odbijaju da odu u dom dokle god mogu jer je to mesto gde se ide da se umre, i po tim domovima ima svakavih priča.
Više ili manje para ne promeni celu stvar puno. Amerikanci potroše preko pola svog budžeta za zdravstvo za ljude u poslednjih nekoliko meseci života. Siromašna zemlja kao Srbija ne može to sebi da priušti, a i pitanje je smisla.
Ljude koji vode brigu o starim ljudima treba ceniti, to deluje neverovatno emocionalno težak posao, vezuješ se za nekoga kome je kraj blizu, i gledaš ga kako kopni. Tu mislim na te žene koje vode računa o nekome kod kuće, hrane ga i peru. Ovi u domovima gde su ljudi najčešće kratko moraju da oguglaju.
dragosevacsutra dragosevacsutra 22:25 24.03.2023

Re: užasno, da

Ljude koji vode brigu o starim ljudima treba ceniti, to deluje neverovatno emocionalno težak posao, vezuješ se za nekoga kome je kraj blizu, i gledaš ga kako kopni. Tu mislim na te žene koje vode računa o nekome kod kuće, hrane ga i peru. Ovi u domovima gde su ljudi najčešće kratko moraju da oguglaju.


Moj prijatelj Aslambek. Doduse izgubio sam kontakt sa njim.

Ingus. Obrazovan, govori jezike, islifovan do bola. Nadasve sposoban. Najmladji od 4 brace od kojih su dvojica u moskvi jedan u francuskoj. Mogao je da bira poziciju gde je hteo u svetu. Professional, naravno.

Ostao je u Ingusetiji jer kod Ingusa najmladji sin ostaje da brine o roditeljima.
alselone alselone 10:40 26.03.2023

Re: užasno, da

Taj odlazak u dom je izgleda odlazak da se umre, kad je nemoguće da se funkcioniše kod kuće.


Znam šta kažeš i to je generalno tako ali ima i kontra primera. Moja baka koja je 28. godište je u domu već tri godine. I dobro joj je.

Živela je sama u malom stanu kod Limanske pijace i funkcionisala je odlično do preko 90. godina. Onda je pala i slomila kuk i od tada je u domu. Prvo joj je bilo jako teško, pošto je živela sama od kako je deda umro '96. Sada se navikla, ima ekipu, paze je, hrane, pomažu. Nije to kao kod kuće ali je u redu. Divim se tim sestrama što rade u domu jer vidim kao se iskreno obraduju njoj kada udju u sobu. Sa druge strane, baka je uvek bila vedra, draga i skromna, čak je i komšiluk zvao "baka". Kao neka baka iz Dizni filma.
zilikaka zilikaka 12:59 26.03.2023

Re: užasno, da

Sa druge strane, baka je uvek bila vedra, draga i skromna, čak je i komšiluk zvao "baka". Kao neka baka iz Dizni filma.

Da, to u mnogome olakšava stvar. Na žalost, starost i demencija često donose promenu ličnosti na gore, do nepodnošljivog.
Nije retko da nemoć i svoja muka izazovu potrebu da se iskale na onima koji su najbliži i od kojih potpuno zavisi.

Kako god, ja bez razmišljanja posao zbrinjavanja nemoćnih smatram jednim od najtežih koji postoje.



newimprovedtadejus newimprovedtadejus 14:41 27.03.2023

Re: užasno, da

bene_geserit
i ja imam roditelje koji su ostali sami

Evo kako je bilo sa mojom mamom (u Beogradu) pre par godina.
Rak grla, neoperabilan, 78 godina, u bolnici otprilike rekli idi kući umri, nema terapije.
Onda ti nađeš drugare lekare da pogledaju, kažu terapije mogu da produže život do godinu dana. Platiš privatno jer imaš para, oni koji nemaju odu kući i umru.
Prvo jedna žena vodi računa o njoj, onda i druga kad su stvari postale gore i krenula da pada. U nekom trenutku postane jasno da je kraj blizu, te žene se razbeže, nekako nađeš mesto u nekom od tih privatnih domova, kraj dođe brzo za mesec dana.
Taj odlazak u dom je izgleda odlazak da se umre, kad je nemoguće da se funkcioniše kod kuće.

Meni to ovako deluje.
Umiranje nikad nije dostojanstveno. Nije u Srbiji, ali nije ni nigde drugde. Drugari Amerikanci koji imaju stare roditelje istu priču pričaju, i kako apsolutno odbijaju da odu u dom dokle god mogu jer je to mesto gde se ide da se umre, i po tim domovima ima svakavih priča.
Više ili manje para ne promeni celu stvar puno. Amerikanci potroše preko pola svog budžeta za zdravstvo za ljude u poslednjih nekoliko meseci života. Siromašna zemlja kao Srbija ne može to sebi da priušti, a i pitanje je smisla.
Ljude koji vode brigu o starim ljudima treba ceniti, to deluje neverovatno emocionalno težak posao, vezuješ se za nekoga kome je kraj blizu, i gledaš ga kako kopni. Tu mislim na te žene koje vode računa o nekome kod kuće, hrane ga i peru. Ovi u domovima gde su ljudi najčešće kratko moraju da oguglaju.


e hvala što napisa, nisam razmišljala ali da, negdje je očekivano da niko nije rad da bude uz umirućeg pa koliko god plaćen..
jedino se ne slažem da je svuda isto..
nije jbg..
nisi bio u tim našim bolnicama i vidio taj prezir prema svemu što je slabo a i što nije..
jedno je ambulantna posjeta drugo je boravak u bolnici..
ja sam ga se lijepo nagledala kroz porodilište i mi tu zaista imamo kulturu koja ja maksimalno nasilnička i puna prezira prema svemu slabijem (pa bilo stari, žene, porodilj, bolesni)..
i mislim da je presudna nemaština jer je ona taj koja baždari društvo na grubost i nasilje da se opstane..
prosto su svi stalno u grču da moraju da gaze ili budu zgaženi.. a onda imaš i sadiste.. šta ćeš..
ja samo prosto nisam za neku kuknjavu koja ne vodi ničemu.. dok društvo ne promjeni matricu (na naku empatičniju) ostaje ti samo da se snađeš u tom sistemu kakav je i guraš dalje..
sve ostalo je po meni gubljenje energije uprazno a što si stariji energije je manje..
iqiqiq iqiqiq 16:56 24.03.2023

Kako su izgledali poslednji sati

Kao triptih dodajem i ovo, opis kako je to izgledalo nakon izlaska iz doma strave kolima hitne pomoći.

Najpre smo čekali celu noć, kada su mi saopštili da otac koji je već bio u nesvesnom stanju mora ujutro biti prevezen u Gradsku bolnicu na Zvezdari. Čekali smo ih satima a onda kada su došli radnici hitne pomoći, rekli da neće da prevoze okupatora, aludirajući na prezime mog oca.

U Gradskoj bolnici nakon molbe i ubeđivanja primili su oca na odeljenje Gerijatrije. Sutradan je umro u bolnici. Sve vreme sam se sa različitim lekarima ubedjivala da pruže ocu lekarsku pomoć jer su tvrdili da nije za bolnicu i da ga treba vratiti kući.

Mislim da bi svi medicinski radnici, a pogotovo lekari trebalo da obnavljaju zakletvu na 5 godina da ne zaborave primarni cilj svoje struke, pomoći svakome i ukazati medicinsku pomoc bez obzira na rasu poreklo novac itd.
softelectronics_e softelectronics_e 17:05 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

iqiqiq
Kao triptih dodajem i ovo, opis kako je to izgledalo nakon izlaska iz doma strave kolima hitne pomoći.

Najpre smo čekali celu noć, kada su mi saopštili da otac koji je već bio u nesvesnom stanju mora ujutro biti prevezen u Gradsku bolnicu na Zvezdari. Čekali smo ih satima a onda kada su došli radnici hitne pomoći, rekli da neće da prevoze okupatora, aludirajući na prezime mog oca.
...

Da li si tim majmunima jebala mater odmah ili si se suzdržala i brojala do 10?
Pa im, nakon brojanja, jebala mater i sve po spisku.
Đubrad!
iqiqiq iqiqiq 17:08 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

softelectronics_e
iqiqiq
Kao triptih dodajem i ovo, opis kako je to izgledalo nakon izlaska iz doma strave kolima hitne pomoći.

Najpre smo čekali celu noć, kada su mi saopštili da otac koji je već bio u nesvesnom stanju mora ujutro biti prevezen u Gradsku bolnicu na Zvezdari. Čekali smo ih satima a onda kada su došli radnici hitne pomoći, rekli da neće da prevoze okupatora, aludirajući na prezime mog oca.
...

Da li si tim majmunima jebala mater odmah ili si se suzdržala i brojala do 10?
Pa im, nakon brojanja, jebala mater i sve po spisku.
Đubrad!


Nesvojstveno meni, rasplakala sam se. Tata je čak u jednom trenutku otvorio oči, jbt ako je to poslednje što je čuo...
zoja444 zoja444 17:11 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

kristina, nema opravdanja. mnogo mi je zao. za ne daj boze, ima privatnih bolnica. tako da ljudi, zaboravite na letovanja, zimovanja, gedzete, automobile... nego sve u crni fond za crne dane.
iqiqiq iqiqiq 17:20 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

zoja444
kristina, nema opravdanja. mnogo mi je zao. za ne daj boze, ima privatnih bolnica. tako da ljudi, zaboravite na letovanja, zimovanja, gedzete, automobile... nego sve u crni fond za crne dane.

Ma hvala ti i svima ovde što reagujete kako treba, ne znamo se, ali mi baš zato i znači, da vratim sebi veru u ljude, nekako se baš bilo naređalo.
zoja444 zoja444 17:29 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

joj, necu da baksuziram ali kada je tata umro, nestali su svi kumovi, porodicni prijatelji, rodjaci. to je tek bio sok. nekako utesi pre nepoznata osoba, spontano i bez interesa.
iqiqiq iqiqiq 17:39 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

Da malo ublažimo težak momenat, tragikomedija na naš način, Koordinator sahrane me je nekoliko puta pitao da li sam sigurna da će biti pop a onda više puta zapanjeno ponavljao "pravoslavni"
kamilo_emericki kamilo_emericki 19:09 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

iqiqiq
Čekali smo ih satima a onda kada su došli radnici hitne pomoći, rekli da neće da prevoze okupatora, aludirajući na prezime mog oca.


Zar je moguće da se ovo kažu radnici u medicinskoj službi, da se dešava danas i u Srbiji.
Ovo nije pitanje već izraz začuđenosti i šokiranosti.
zoja444 zoja444 19:49 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

u svakom zitu ima i kukolja. meni na privatnoj klinici lekar specijalista docent trazi nekoliko hiljada evra za operaciju, a ne mogu da odem u najbolju drzavnu kliniku po drugo misljenje jer je on bas tamo stalno zaposlen a sto sam slucajno saznala.
angie01 angie01 20:03 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

Zar je moguće da se ovo kažu radnici u medicinskoj službi, da se dešava danas i u Srbiji.
Ovo nije pitanje već izraz začuđenosti i šokiranosti.


pa sta te cudi, cika kamilo, pa ovekve seseljevstine se svakodnevno ispisuju na blogu.
zilikaka zilikaka 20:21 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

Čekali smo ih satima a onda kada su došli radnici hitne pomoći, rekli da neće da prevoze okupatora, aludirajući na prezime mog oca.

E ovo jeste za krivičnu prijavu. Čak verujem da se lako može naći ko su bile osobe koje su to uradile jer mora pistojati pisana evidencija o izlascima ekipe.
Naravno, naišla bi na niz opstrukcija. Prvo što bi iz hitne pokušali da sakriju identitet kolega, pa bi posle oni sve poricali, ali ako imaš još jednog svedoka i dovoljno energije, ti neljudi su zaslužili da bar doživotno upamte šta su uradili
predatortz predatortz 20:28 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati



E ovo jeste za krivičnu prijavu. Čak verujem da se lako može naći ko su bile osobe koje su to uradile jer mora pistojati pisana evidencija o izlascima ekipe.


Ne da je za krivičnu prijavu, nego je da ih čovek tera do Strašnog suda!

To bi smelo beli mantil da nosi samo u zatvorskoj kuhinji nakon ovakvog sranja.
gvozden1 gvozden1 20:33 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

predatortz


E ovo jeste za krivičnu prijavu. Čak verujem da se lako može naći ko su bile osobe koje su to uradile jer mora pistojati pisana evidencija o izlascima ekipe.


Ne da je za krivičnu prijavu, nego je da ih čovek tera do Strašnog suda!

To bi smelo beli mantil da nosi samo u zatvorskoj kuhinji nakon ovakvog sranja.


Da.
Ali pre svega svako sa sobom mora da raščisti da li bi mu bila dovoljna satisfakcija neka presuda koja bi, uveren sam, bila preblaga.

I naravno da je to subjektivna stvar, nekome bi nekome ne bi.

Stavljam se u tu poziciju, i npr čujem presudu, suspenzija sa radnog mesta.

iqiqiq iqiqiq 20:50 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

Stavljam se u tu poziciju, i npr čujem presudu, suspenzija sa radnog mesta.

Veruj mi da mi je samo u glavi slika njega koji to čuje i otvara oči na onim nosilima.
Iskreno, više bih volela da mogu te ljude malo da osvestim da ne mora neko da se preziva na ić da bi bio Srbin pravoslavac i voleo ovu zemlju i uradio puno toga dobrog za ljude oko sebe.
predatortz predatortz 20:54 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

iqiqiq
Stavljam se u tu poziciju, i npr čujem presudu, suspenzija sa radnog mesta.

Veruj mi da mi je samo u glavi slika njega koji to čuje i otvara oči na onim nosilima.
Iskreno, više bih volela da mogu te ljude malo da osvestim da ne mora neko da se preziva na ić da bi bio Srbin pravoslavac i voleo ovu zemlju i uradio puno toga dobrog za ljude oko sebe.


Ne znam kako se prezivao tvoj otac, da li je bio Srbin ili pravoslavac.

Ali znam da to za zdravstvenog radnika ne sme da bude od bilo kakvog značaja.

Tvoj otac je, u tom momentu, bio pacijent. Ljidsko biće kojem su oni bili dužni da pomognu u granicama mogućeg.

gvozden1 gvozden1 20:57 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

Iskreno, više bih volela da mogu te ljude malo da osvestim

Baš na to sam mislio kad sam pisao ono o subjektivnom osećaju satisfakcije.

I meni je mnogo bliže to, da ih pogledam u oči i kažem, ej, čoveče, razmisli, stani, znaš li šta radiš.
zoja444 zoja444 21:02 24.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

suspenzija je malo verovatna jer je u srbiji nestasica vozaca. uvozimo ih. treba tog trenutka pozvati centralu hitne jer se razgovori snimaju i policiju.
panta panta 06:51 25.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

gvozden1
Iskreno, više bih volela da mogu te ljude malo da osvestim

Baš na to sam mislio kad sam pisao ono o subjektivnom osećaju satisfakcije.

I meni je mnogo bliže to, da ih pogledam u oči i kažem, ej, čoveče, razmisli, stani, znaš li šta radiš.

Ma jok!
Od toga nema ništa.
To su đubrad koja jedva zaslužuju da se nazovu ljudskim bićima.
Takva gamad razume samo jezik sile.
Platiš pola cifre koja bi se dala advokatima, kome treba, i da vidiš kako će da razumeju poruku.
Govna!
zilikaka zilikaka 11:30 25.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

suspenzija je malo verovatna jer je u srbiji nestasica vozaca. uvozimo ih

To ne znači da su postojeći oslobođeni od krivičnog gonjenja. Suspenzija bi bila blagi oblik kazne za takvu povredu radne discipline. Ovo jeste krivično delo koje rešava sud.
zoja444 zoja444 12:36 25.03.2023

Re: Kako su izgledali poslednji sati

zili, u pravu si.
zoja444 zoja444 16:57 24.03.2023

modrice

moj teca je imao modrice i plave podlive lica, na identifikaciji, jer su ga ozivljavali u bolnici zbog prestanka rada srca.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana