Istorija

Too Much Too Soon

G.Cross RSS / 19.03.2020. u 21:05

flatten-the-curve.jpg?quality=70&strip=all

 

Ja bih voleo da neko objasni narodu da :

 

- Testiranje ne leci korona virus kao sto merenje temperature ne leci kijavicu

- Ljudi koji se mnogo vise od  mene razumeju u matematiku bi rekli da verovatno integral curve je u najmanju ruku isti ili manji od integrala flatened curve.

- Sto znaci da nije toliko vazan totalni broj obolelih koliko broj obolelih u odredjenom vremenskom periodu 

- Tako da je vrlo tanana racunica koliko obolelih treba da imamo u given period of time a da ne razrusimo zdravstveni sistem

 - U isto vrme treba da razumemo koliko pritiska moze da izdrzi ekionomski sistem a da ne pukne 

- Tako da drzava treba da vrlo  pazljvio izracuna kako da podrzi ekonomiju a da se sama ne raspadne i generise socijalne nemire

 Tako da meni ovo sto se rad i u Srbiji izgleda Too much Too  Soon od strane grupe ljudi koji su preplaseni od odgovornosti koje im je istorija dosudila i koji na TV izgledaju kao da bi sve dali da nisu tamo i koji veruju da se matematika i biologija mogu podrediti naredbama.

Too much too soon

 

 



Komentari (95)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G.Cross G.Cross 21:36 19.03.2020

Ipak

U vremenima kao sto su ova se postuju naredbe vlasti.
Bez pogovora.
Milan Novković Milan Novković 21:41 19.03.2020

Re: Ipak

G.Cross
U vremenima kao sto su ova se postuju naredbe vlasti.
Bez pogovora.

Imaš dve reči viška u komentaru
G.Cross G.Cross 21:47 19.03.2020

Re: Ipak

Milan Novković
G.Cross
U vremenima kao sto su ova se postuju naredbe vlasti.
Bez pogovora.

Imaš dve reči viška u komentaru


Jel mislis da sam ja pogovorio ?

Ne , samo savet drzavi od coveka koji samo sto nije stariji od 65 a skoro ce.

I mozda je nesto naucio u tih 64 godine sirom sveta.

I da se razumemo ovo nije samo zbog gluposti zabrane ljudima iznad 65 nego i sto sam razumeo danas da zatvaraju potpuno granice, ukidaju medjugradski saobracaj jos malo pa ce da kontrolisu koituse po kucama.

By far too much too soon generisano strahom njih samih.

Milan Novković Milan Novković 21:57 19.03.2020

Re: Ipak

G.Cross
Milan Novković
G.Cross
U vremenima kao sto su ova se postuju naredbe vlasti.
Bez pogovora.

Imaš dve reči viška u komentaru


Jel mislis da sam ja pogovorio ?

Ne , samo savet drzavi od coveka koji samo sto nije stariji od 65 a skoro ce.

I mozda je nesto naucio u tih 64 godine sirom sveta.

I da se razumemo ovo nije samo zbog gluposti zabrane ljudima iznad 65 nego i sto sam razumeo danas da zatvaraju potpuno granice, ukidaju medjugradski saobracaj jos malo pa ce da kontrolisu koituse po kucama.

By far too much too soon generisano strahom njih samih.

Ne, ne mislim da si pogovorio, nego sam, instinktivno, na "vremena kao ova" pomislio na vremena Buša i Tonija Blera kad su pričali o iračkim bojnim otrovima pa otišli da razore i opljačkaju zemlju (upravo sam odlgedao video što je Šarski stavio kod mene, otud ovakva asocijacija).

Pa mi palo na pamet da je bolj eovo "bez pogovora" odložiti malo, ili mu dati vreme trajanja dok ne proverimo sve i u drugim izvorima i malo više naučimo.

A dok to radimo, proveravamo, ok je da slušamo savet/naređenja, naravno, osim ako ne sugerišu neki kriminalitet ili očiglednu štetu.

Ja ovima u UK ovom prilikom verujem u savete.
highshalfbooze highshalfbooze 22:09 19.03.2020

Re: Ipak

I da se razumemo ovo nije samo zbog gluposti zabrane ljudima iznad 65 nego i sto sam razumeo danas da zatvaraju potpuno granice, ukidaju medjugradski saobracaj jos malo pa ce da kontrolisu koituse po kucama.

By far too much too soon generisano strahom njih samih.


Obrnuli su redosled. Prvo su zabranili aktivnost zdravih ljudi, dok su ostavili slobodan protok zaraženih. Tek od sutra zatvaraju granice što je kasno jer je zaraženo stanovništvo. Sad više nema kud. Pogotovo kada nema sredstava za zaštitu. Nema nigde da se kupi. Čak ni 96% alkohola. Na 10 km od mene je bila fabrika koja je to proizvodila da podavi Srbiju. Zatarabila, nema.
Danas prolazim pored jedne banke, stoji napolju plavuša u crnom sa pink rukavicama na rukama. Pije kafu i puši, sa sve rukavicama.
Biće nama gusto ovde...za sutra su mi obećali malo hlora da kupim... biće valjda.
pecaros pecaros 21:45 19.03.2020

Flaten

Ja sam u poslednje dve nedelje izašao dva puta iz kuće, oba puta radi nabavke. Ne zato što sam bio u panici, nego zato što sam mislio da je to razumno. To je bilo znatno pre nego što su zvaničnici ove zemlje počeli da se cerekaju po pitanju virusa.

Sad treba da smišljam kako ću treći put da nabavim provijant, jer mi je to zabranjeno. Eventualno će mi ga doneti neko ko se do preksinoć tiskao po nekim kafićima. Neko ko i dalje sme da se kreće po gradu koji je, vrlo moguće, prilično zasut virusima, a ne ume da pazi ni na sebe, pogotovo na druge.

Negde sam naišao na podatak da je srednja starost umrlih u Italiji 80 godina, i da imaju najmanje jednu hroničnu falinku. OK - treba da ih čuvamo, ali, kako su fasovali virus? Tiskali se po žurkama? Ne bih rekao.

Nego, dajte zabranu kretanja svima, osim starijima, pa da mi čuvamo vas.

vcucko vcucko 22:08 19.03.2020

Re: Flaten

pecaros
J

Sad treba da smišljam kako ću treći put da nabavim provijant, jer mi je to zabranjeno. Eventualno će mi ga doneti neko ko se do preksinoć tiskao po nekim kafićima. Neko ko i dalje sme da se kreće po gradu koji je, vrlo moguće, prilično zasut virusima, a ne ume da pazi ni na sebe, pogotovo na druge.


Donese i ostavi pred vratima. Ode. Ti otvoriš vrata posle nekog vremena i pokupiš.

Prosto?
pecaros pecaros 22:25 19.03.2020

Re: Flaten

vcucko

Donese i ostavi pred vratima. Ode. Ti otvoriš vrata posle nekog vremena i pokupiš.

Prosto?


Daleko od toga da je prosto.

- prilično je verovatno da je on već zaražen. Verovatnije je da ja nisam.
- otkud znam šta je on iz'vatao, a šta nije? Juče, sat vremena pre zabrane, išao sam u kupovinu. Kad sam se vratio kući, tačno sam znao šta ću i kako da spremim, kese da pobacam, šta da ne pipam barem do danas.
- on je, bez potrebe, imao šetnju više. Nije rizik veći samo za njega, nego i za njegovu porodicu. Ako se zarazi, zaraziće još nekog. Ja neću.
- konačno, ne i nevažno: 90% onoga što donese neće biti ono što bih ja kupio. No, epidemija je, mogu i govna da jedem, ako država zahteva.
antioksidant antioksidant 22:26 19.03.2020

Re: Flaten

vcucko

Donese i ostavi pred vratima. Ode. Ti otvoriš vrata posle nekog vremena i pokupiš.

Prosto?

a ne dezinfikuješ?
virus na nekim površinama živi i do 4 dana
docsumann docsumann 22:37 19.03.2020

Re: Flaten

antioksidant
vcucko

Donese i ostavi pred vratima. Ode. Ti otvoriš vrata posle nekog vremena i pokupiš.

Prosto?

a ne dezinfikuješ?
virus na nekim površinama živi i do 4 dana


najduže se zadržava na nerđajućim čelicima (koliko se sjećam - dva dana)

ali potentnost za širenje zaraze značajno gubi već u prva dva sata
a_jovicic a_jovicic 22:49 19.03.2020

Re: Flaten

Uporno ponavljam ... Ne možete od svoje kuće stvoriti BSL-4 okruženje. Podrazumevajte da se i unutra i napolju nalazite na "kontaminiranom" zemljištu i vežbajte da vodite računa o rukama. Svaki dodir tastature, daljinskog, mobilnog ... bilo čega je potencijalna kontaminacija ... i OK ... to je to ... nije strašno ako rukama ne trljate oči-nos-usta. Kada treba to da radite, pravac kupatilo i ribanje ruku pa tek onda trljanje očiju.

Na taj način ne trošite vreme ni novac na razne "domestose" i "varikine" (a i smanjujete rizik da se ozbiljno potrujete) a spremni ste i za izlazak u "divljinu". Svakako da će i bez neprestanog trljkanja ono nešto malo virusa koji unesete posle nekog vremena "uginuti" ali bar niste u paničnom strahu da li ste sve dezinfikovali.

Treba da naučimo da sa našim novim "drugarom" živimo, da ga poštujemo a ne da budemo u paničnom strahu od njega ... i da tako provedemo neko vreme dok se ne pojavi vakcina ... ili stvori kolektivni imunitet (pa opet pojavi vakcina) ... i da ga tek onda "utučemo na mrtvo"
highshalfbooze highshalfbooze 22:54 19.03.2020

Re: Flaten

nije strašno ako rukama ne trljate oči-nos-usta. Kada treba to da radite, pravac kupatilo i ribanje ruku pa tek onda trljanje očiju.


Problem je što se to nesvesno radi. Zato je maska dobra.
A pušači su nagrabusili.
vcucko vcucko 22:55 19.03.2020

Re: Flaten

docsumann
antioksidant
vcucko

Donese i ostavi pred vratima. Ode. Ti otvoriš vrata posle nekog vremena i pokupiš.

Prosto?

a ne dezinfikuješ?
virus na nekim površinama živi i do 4 dana


najduže se zadržava na nerđajućim čelicima (koliko se sjećam - dva dana)

ali potentnost za širenje zaraze značajno gubi već u prva dva sata

OK, znači pokupiš posle dva sata. Ako ne pokupe dobri ljudi iz komšiluka, recimo da neće jer se i oni boje.
Naravno, pretpostaviti je da nisi poručio nešto zamrznuto, a da nećeš to odmah u rernu. Jbg sad, nije vreme za izvoljevanje.
Ne, stvarno, može to da fercera. Nikako obratno, stari da donose mlađima. Zamisli krene da donese pa zaboravi po šta je pošao i za koga. Ili ga savlada inkontinencija.
Ne ide...
vcucko vcucko 22:57 19.03.2020

Re: Flaten

highshalfbooze

A pušači su nagrabusili.

Pa OK, rešićete nas se jednom zasvagda.
I svet bez nas će biti jedna veika cvetna bašta.

Kako da ne


a_jovicic a_jovicic 23:12 19.03.2020

Re: Flaten

highshalfbooze
nije strašno ako rukama ne trljate oči-nos-usta. Kada treba to da radite, pravac kupatilo i ribanje ruku pa tek onda trljanje očiju.


Problem je što se to nesvesno radi. Zato je maska dobra.
A pušači su nagrabusili.

E pa nije ... maska te ne sprečava da trljaš oči ... morao bi da nosiš i zaštitne naočare. Zato vežba. Ja počeo pre 3 nedelje i više nemam taj "nesves'an rad"
pecaros pecaros 23:13 19.03.2020

Re: Flaten

vcucko
Nikako obratno, stari da donose mlađima. Zamisli krene da donese pa zaboravi po šta je pošao i za koga. Ili ga savlada inkontinencija.


To je bila šala, razumeš? Jer bi takva odluka bila samo za nijansu idiotskija od ove aktuelne.
G.Cross G.Cross 23:28 19.03.2020

Re: Flaten

vcucko
pecaros
J

Sad treba da smišljam kako ću treći put da nabavim provijant, jer mi je to zabranjeno. Eventualno će mi ga doneti neko ko se do preksinoć tiskao po nekim kafićima. Neko ko i dalje sme da se kreće po gradu koji je, vrlo moguće, prilično zasut virusima, a ne ume da pazi ni na sebe, pogotovo na druge.


Donese i ostavi pred vratima. Ode. Ti otvoriš vrata posle nekog vremena i pokupiš.

Prosto?




Osnovni razlog umiranja od corona virusa su underlying health conditions koji mogu ali i ne moraju da budu povezani sa godinama.
Na primer dijabeticari ili plucni bolesnici ( narocito pusaci) su veoma osetljivi na virus bez obzira na godine.

Verujem da bi bilo mnogo bolje da se u Srbiji na primer totalno zabrani pusenje.
Ili da se totalno zabrani da se ljudi razboljevaju od dijabetisa.

Strah i nesposobnost.
I populisticni potezi koji razbijaju ono malo sto je ostalo od ekonomije u Srbiji.

Paradoksalno, ja pozivam da se postuju odluke vlasti.

I pozivam da se sledeci put ne glasa belim listicima.
vcucko vcucko 23:30 19.03.2020

Re: Flaten

pecaros
vcucko
Nikako obratno, stari da donose mlađima. Zamisli krene da donese pa zaboravi po šta je pošao i za koga. Ili ga savlada inkontinencija.


To je bila šala, razumeš?

Eto ti. A ja se ubih od ozbiljnosti
pecaros pecaros 23:46 19.03.2020

Re: Flaten

vcucko
pecaros
[
To je bila šala, razumeš?

Eto ti. A ja se ubih od ozbiljnosti


Hát, megyutim, u svakoj šali ima zbilje. Iz svih ovih rasprava o virusu se da naslutiti da je teško primeniti statistiku na bilo šta, jer je puno nepoznatih i promenljivih. Isto se odnosi i na ovaj slučaj. Lično sam ubeđen da je odluka o segregaciji po starosti, osim što je moralno problematična, objektivno štetna za opšte zdravlje.
zemljanin zemljanin 06:34 20.03.2020

Re: Flaten

cim se udje u 60+ postaje rizicno za tu populaciju ... memorijske celije imunog sistema pocinju da 'zaboravljaju' pa se steceni imunitet polako gubi ... zato i postoji revakcinacija nakon 65g ... a to sve vazi i za ostala oboljenja, pogotovo sezonska ...

od moje porodice, troje je vec preguralo ovaj virus, prvo cerka u Kini, ali nije javljala da se majka ne pokida ... posle jos dvojica sinova, bez problema, da nije bilo test, test, test - ne bi ni znali ... sto je normalno, em su mladi, em su odrasli u prasini i skitanju po svetu ... pokupili masu bolestina i stekli dobar imunitet ... ipak, iako se zajebavam oko svega ovoga jer drugacije funkcionisemo, postoji ta briga ...

ali nijedno nije panicar, ko sto ovde preovladava, ne prave magacine, nista statistika i pracenje svih vesti ... normalno funkcionisu sve zavisno od toga gde su i sta je drzava propisala ...

najveci panicar je zena koja bi im kameru ugradila na celo pa da prati svaki korak ...
rodni rodni 16:23 20.03.2020

Re: Flaten

pecaros
Ja sam u poslednje dve nedelje izašao dva puta iz kuće, oba puta radi nabavke. Ne zato što sam bio u panici, nego zato što sam mislio da je to razumno. To je bilo znatno pre nego što su zvaničnici ove zemlje počeli da se cerekaju po pitanju virusa.

Sad treba da smišljam kako ću treći put da nabavim provijant, jer mi je to zabranjeno. Eventualno će mi ga doneti neko ko se do preksinoć tiskao po nekim kafićima. Neko ko i dalje sme da se kreće po gradu koji je, vrlo moguće, prilično zasut virusima, a ne ume da pazi ni na sebe, pogotovo na druge.

Negde sam naišao na podatak da je srednja starost umrlih u Italiji 80 godina, i da imaju najmanje jednu hroničnu falinku. OK - treba da ih čuvamo, ali, kako su fasovali virus? Tiskali se po žurkama? Ne bih rekao.

Nego, dajte zabranu kretanja svima, osim starijima, pa da mi čuvamo vas.


Čini mi se da je rečeno da ćeš moći u prodavnicu od 4 do 7 ujutro.
niccolo niccolo 16:35 20.03.2020

Re: Flaten

Čini mi se da je rečeno da ćeš moći u prodavnicu od 4 do 7 ujutro.

Zamisli tek onu mukicu prodavca koji mora u nedelju da ustane u 2-3 ujutro da bi došao na posao da penzioneri mogu da kupuju. Koji idiot je to smislio?
alselone alselone 16:40 20.03.2020

Re: Flaten

Zamisli tek onu mukicu prodavca koji mora u nedelju da ustane u 2-3 ujutro da bi došao na posao da penzioneri mogu da kupuju. Koji idiot je to smislio?


Nismo sami!

nsarski nsarski 16:57 20.03.2020

Re: Flaten

niccolo
Čini mi se da je rečeno da ćeš moći u prodavnicu od 4 do 7 ujutro.

Zamisli tek onu mukicu prodavca koji mora u nedelju da ustane u 2-3 ujutro da bi došao na posao da penzioneri mogu da kupuju. Koji idiot je to smislio?


A kako da dođe do svog posla ako je policijski čas od 20h do 5h ujutru? Kvaka 22, bato!
niccolo niccolo 17:05 20.03.2020

Re: Flaten

Šalje se neki zahtev za dozvolu e-mailom, što se valjda svima odobrava. Imam čak i ja

Doduše kao treba da se ima i neka odluka poslodavca baš za taj dan na koji se šetkaš okolo da moraš da radiš. Ali se privreda već žali na to jer je prekomplikovano, pa predažu da i da odluka bude u elektronskoj formi.
niccolo niccolo 17:10 20.03.2020

Re: Flaten

Nismo sami!

Nego umro Bora Stanković...
zilikaka zilikaka 18:51 20.03.2020

Re: Flaten

Šalje se neki zahtev za dozvolu e-mailom, što se valjda svima odobrava. Imam čak i ja

Doduše kao treba da se ima i neka odluka poslodavca baš za taj dan


Danas sam pisala tri verzije toga. Puta za njih mnogo. Svaki put iz početka jer je ponovo promenjeno.

Sebi nisam uzela. Samo mi još treba da me i noću cimaju.
U ponedeljak idemo iz početka. Neko će se setiti da je ključna stvar u ovom ludilu promeniti formu papira.
A te dozvole se izdaju na jedan dan i jedno ime.
kick68 kick68 21:53 19.03.2020

Test, test, test

Testiranje ne leci korona virus kao sto merenje temperature ne leci kijavicu

Ne leci, ali je jako vazno, kaze sam vrh WHO:

Once again, our key message is: Test, test, test. This is a serious disease.

VIDEO
G.Cross G.Cross 21:54 19.03.2020

Re: Test, test, test

kick68
Testiranje ne leci korona virus kao sto merenje temperature ne leci kijavicu

Ne leci, ali je jako vazno, kaze sam vrh WHO:

Once again, our key message is: Test, test, test. This is a serious disease.

VIDEO


Ti birokrati bi rekli sta bilo samo da nastave da postoje.

Izolacija je mnogo vaznija od testiranja.

Ali kako izolovati celu zemljuu a da se ekonomski sistem ne rapadne. Pa neko mora da placa poreze da bi se drzavna kasa punila.

To WHO birokrata ne mora da odgovori.
Neizabran , nikome ne odgovara, svima daje savete.

On je najbolji primer sta je pogresno sa svetskim organizacijama koje da zaista postoje ovo se ne bi ni dogodilo.
kick68 kick68 22:05 19.03.2020

Re: Test, test, test

Ti birokrati bi rekli sta bilo samo da nastave da postoje.

U vremenima kao sto su ova se postuju naredbe vlasti.
Bez pogovora.

Covek lepo kaze: the most effective way to prevent infections and save lives is breaking the chains of transmssion (u ovo se racuna i broj obolelih u odredjenom vremenskom periodu ) and to do that you must test and isolate.
Covek lepo objasnio sta treba da se uradi na vreme da se ne preopterete bolnice. I ispade birokrata:))
G.Cross G.Cross 22:15 19.03.2020

Re: Test, test, test

kick68
Ti birokrati bi rekli sta bilo samo da nastave da postoje.

U vremenima kao sto su ova se postuju naredbe vlasti.
Bez pogovora.

Covek lepo kaze: the most effective way to prevent infections and save lives is breaking the chains of transmssion (u ovo se racuna i broj obolelih u odredjenom vremenskom periodu ) and to do that you must test and isolate.
Covek lepo objasnio sta treba da se uradi na vreme da se ne preopterete bolnice.


The role of WHO in public health
WHO fulfils its objectives through its core functions:


providing leadership on matters critical to health and engaging in partnerships where joint action is needed;
shaping the research agenda and stimulating the generation, translation and dissemination of valuable knowledge;
setting norms and standards and promoting and monitoring their implementation;
articulating ethical and evidence-based policy options;
providing technical support, catalysing change, and building sustainable institutional capacity; and
monitoring the health situation and assessing health trends.



Ovo je sto bi WHO trebalo da radi osim sto bi ti rekao "test, test, test"

Da su dobro radili svoj posao bilo bi nemoguce da se ovako nesto dogodi.

Kad se sve ovo svrsi ako covecanstvo zaista zeli da prezivi morace da prihvati dve cinjenice

- Svet je jedan i povezan , svet mora da ima organizacije koje ce da se brinu o strateskim pitanjima covecanstva koje nece zavisiti o short term ciljevima politike i ekonomije

- Nadam se da ce i politicari i oni koji vode ekonomiju sveta to shvatiti
kick68 kick68 22:34 19.03.2020

Re: Test, test, test

Da su dobro radili svoj posao bilo bi nemoguce da se ovako nesto dogodi.


A sta je po tvom misljenju trebalo da urade? Nekad i kad das sve od sebe opet nema rezultata. Ovo je svetski problem bez presedana, svet je globalno selo, nije bilo lako zaustaviti protok ljudi i blokirati sve granice. Ne bih svu krivicu svalila na WHO, ovaj virus je sve iznenadio. Niko do sada nema ponudjeno idealno resenje. U medjuvremenu, saradjujmo koliko mozemo. Dobro je da nije gore.

Svet je jedan i povezan , svet mora da ima organizacije koje ce da se brinu o strateskim pitanjima covecanstva koje nece zavisiti o short term ciljevima politike i ekonomije

Slazem se.
angie01 angie01 22:47 19.03.2020

Re: Test, test, test

, ovaj virus je sve iznenadio.


i nije bas, jos od SARSA epidemiolozi kukaju da se povecaju i ubrazju istrazivanja oko odbrane od nove mutacije, al eto, nikome od onih koji odlucuju o raspodeli to nije skrenulo paznju,...od ulaganja u ono sto pravi jos vece pare...

...znaci, znalo se da ce se ovako nesto desiti, kao sto se zna, da kada pordje Korona, stize neka nova mutacija.

drugo, ovo nije prva ovakva situacija a sve se odvijaju po istom principu, pa su onda potrebne mere takodje poznate- ali su se stavri prvo krile-Kina-, do momenta kada to vise nije bilo moguce,...ali se i dalje ostalo na istom neadekvatnom cinjenu-Italija- a sve opet zbog ekonomije i para...i tako se virus prosirio...
apacherosepeacock apacherosepeacock 22:51 19.03.2020

Re: Test, test, test

angie01
, ovaj virus je sve iznenadio.


i nije bas, jos od SARSA epidemiolozi kukaju da se povecaju i ubrazju istrazivanja oko odbrane od nove mutacije, al eto, nikome od onih koji odlucuju o raspodeli to nije skrenulo paznju,...od ulaganja u ono sto pravi jos vece pare.

drugo, ovo nije prva ovakva situacija a sve se odvijaju po istom principu, pa su onda potrebne mere takodje poznate- ali su se stavri prvo krile-Kina-, do momenta kada to vise nije bilo moguce,...ali se i dalje ostalo na istom neadekvatnom cinjenu-Italija- a sve opet zbog ekonomije i para...i tako se virus prosirio...


Nikad nije trebalo te institute i lab. prepustati privatnicima, jer oni gledaju logicno profit. Kazu kad se SARS ugasio, prestali su da istrazuju vakcinu. A da su nastavili, sad bismo imali veliku prednost..
kick68 kick68 22:53 19.03.2020

Re: Test, test, test

i nije bas, jos od SARSA epidemiolozi kukaju da se povecaju i ubrazju istrazivanja oko odbrane od nove mutacije, al eto, nikome od onih koji odlucuju o raspodeli to nije skrenulo paznju,...od ulaganja u ono sto pravi jos vece pare.

drugo, ovo nije prva ovakva situacija a sve se odvijaju po istom principu, pa su onda potrebne mere takodje poznate- ali su se stavri prvo krile-Kina-, do momenta kada to vise nije bilo moguce,...ali se i dalje ostalo na istom neadekvatnom cinjenu-Italija- a sve opet zbog ekonomije i para...i tako se virus prosirio...


Slazem se, ali ovaj tip virusa je izuzetno virulentan, ne moze se lak zaustaviti uobicajenim merama. To niko nije ocekivao. Zivim u nekakvom razvijenom svetu i vidim da niko nema odgovore na sve probleme vezane za virus. To je ono sto je zastrasujuce.
Navalantan neki virus:)) Nije smesno, znam.
angie01 angie01 23:00 19.03.2020

Re: Test, test, test

ne moze se lak zaustaviti uobicajenim merama.


pa mere su poznate jos od prvih pandemija, kada nije bas postojalo ni adekvatnih lekova niti je medicina bila razvijena kao danas, niti su uslovi bili ni blizu ovih danasnjih.

isti princip se koristi i za biljke, recimo, kod epifitocija...
angie01 angie01 23:02 19.03.2020

Re: Test, test, test

. A da su nastavili, sad bismo imali veliku prednost..


pa to kazem,...negde nisu privatni, al drzava nece da ulaze...sada ce steta da bude mnogo veca,...celom ovom gramzivom svetu,...ali ce na zalost, oni najsiromasniji, najvise i da stradaju.

primetila sam reccimo, da su pocistili ove ulicne prodavce i buvljake, a ti ljudi su bukvalno od te dnevne zarade ziveli na dnevnom nivou- ko sada o njima brine, kada su oni prakticno nevidljivi, nigde se ne broje....
kick68 kick68 23:13 19.03.2020

Re: Test, test, test

pa mere su poznate jos od prvih pandemija

Slazem se, u svim dzravama su uvedene, ali ne daju ocekivane rezultate, sam tip virusa je takav.
Edit: sve sto urade ili pokusaju lici mi na pipanje u mraku, trial and error.
angie01 angie01 23:20 19.03.2020

Re: Test, test, test

u svim dzravama su uvedene, ali ne daju ocekivane rezultate


ali kasno- vec se prosirio,...
kick68 kick68 23:31 19.03.2020

Re: Test, test, test

ali kasno- vec se prosirio,...

Ovde kod mene nije bilo kasno, bilo je na vreme, pa je opet frka i broj zarazenih raste: skole zatvorene, firme ne rade, preporucuje se sedenje kod kuce, katastrofalne posledice po ekonomiju. U stvari sve ove drasticne mere i treba da dovedu do nekakvih rezultata, fingers crossed. Molis boga da ne bude gore.
nask nask 09:21 20.03.2020

Re: Test, test, test

Evo da odgovorim na date predloge
Kad se sve ovo svrsi ako covecanstvo zaista zeli da prezivi morace da prihvati dve cinjenice


- Svet je jedan i povezan , svet mora da ima organizacije koje ce da se brinu o strateskim pitanjima covecanstva koje nece zavisiti o short term ciljevima politike i ekonomije

Nema jače prirodne sile od boldovanog, tako da tvoj predlog nema šanse, tj. i da se naprave takve organizacije ima da se raspadnu posle par godina kada svi zaboravimo na koronu i US (ili neki drugi) više ne plate članarinu
- Nadam se da ce i politicari i oni koji vode ekonomiju sveta to shvatiti

Neće. Zašto? Vidi gore pod najjača prirodna sila.
docsumann docsumann 10:38 20.03.2020

Re: Test, test, test

i nije bas, jos od SARSA epidemiolozi kukaju da se povecaju i ubrazju istrazivanja oko odbrane od nove mutacije, al eto, nikome od onih koji odlucuju o raspodeli to nije skrenulo paznju,...od ulaganja u ono sto pravi jos vece pare...


ovo mi nije jasno.
ne možeš raditi na razvijanju vakcine protiv nečega što još ne postoji.
takođe, ne možeš ni da pretpostaviš u kom pravcu će virus mutirati.

mogli su utrošiti milijarde dolara na razvoj vakcine protiv pretpotavljenog oblika virua, a da se na terenu pojavi deseta mutacija.

angie01 angie01 11:11 20.03.2020

Re: Test, test, test

ovo mi nije jasno.
ne možeš raditi na razvijanju vakcine protiv nečega što još ne postoji.
takođe, ne možeš ni da pretpostaviš u kom pravcu će virus mutirati.


kapiram sta kazes- virusi su slucajne mutacije u prirodi, ne moze se predvideti, pri tome, trazenje adekvatnog leka je moguce na uzorku in vivo,

kako kapiram, istrazivanja se vrse na osnovu statistickih podataka na uzorcima in vitro, samo kao pretpostavke, i rezultati su samo eventualne mogucnosti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 14:50 20.03.2020

Re: Test, test, test


Kad se sve ovo svrsi ako covecanstvo zaista zeli da prezivi morace da prihvati dve cinjenice

Ma garant hoće.
I do sad bi da je bilo ovakve nedaće.

Šalim se naravno.
Neće, jer je i većih muka bilo pa nije.

nsarski nsarski 15:10 20.03.2020

Re: Test, test, test

Nema jače prirodne sile od boldovanog, tako da tvoj predlog nema šanse, tj. i da se naprave takve organizacije ima da se raspadnu posle par godina kada svi zaboravimo na koronu i US (ili neki drugi) više ne plate članarinu


Naravno. Tako nešto se desilo sa Ligom Naroda posle WWI, pa sa Ujedinjenim Nacijama posle WWII. Konkretno, UN su bile formirane da bi se sprečili ratovi i stradanja slične vrste, i da se sukobi među državama rešavaju dogovorima, pregovorima, itd. Ja mislim da od njihovog osnivanja ni jedan jedini dan nije prošao bez rata. Danas su UN jedna olupina koju vetrovi divljačkih politika bacaju po okeanu na sve strane.

Jedan prost primer. I sama pretnja ratom se, prema povelji UN, smatra agresijom. Danas se svaki čas dešava da svetske siledžije i njihove udvorice neprestano prete suverenim zemljama da će im promeniti legalno izabranu vlast (Venecuela, na primer), da će ih vojno napasti kako bi zaštitili "manjine" - mislim da ima desetak takvih situacija trenutno na planeti.
Itd. Uglavnom, odvratno stanje.

bene_geserit bene_geserit 17:42 20.03.2020

Re: Test, test, test

Nego Profesore, (jes da u eri virusa ova tema nije mnogo bitna, ali) Tulsi odustala od predsedničke trke i, pazi sad, podržala Bidena, koji nije ništa bolji od zlobabe i Buševih što se tiče podrške za ratove, tj. nije bilo rata koji nije voleo.
nsarski nsarski 17:46 20.03.2020

Re: Test, test, test

bene_geserit
Nego Profesore, (jes da u eri virusa ova tema nije mnogo bitna, ali) Tulsi odustala od predsedničke trke i, pazi sad, podržala Bidena, koji nije ništa bolji od zlobabe i Buševih što se tiče podrške za ratove, tj. nije bilo rata koji nije voleo.


Na šta je Biden odgovorio


Meni neverovatno, ali politics makes strange bedfellows...
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:01 20.03.2020

Re: Test, test, test

On je najbolji primer sta je pogresno sa svetskim organizacijama koje da zaista postoje ovo se ne bi ni dogodilo.


Ovo je verovatno najapsurdnija rečenica koju sam čuo/pročitao od kako smo krunisani.
(sa naglaskom na boldovano)
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:03 20.03.2020

Re: Test, test, test

Da su dobro radili svoj posao bilo bi nemoguce da se ovako nesto dogodi.


pesma pesmu stiže...
Milan Novković Milan Novković 23:17 20.03.2020

Re: Test, test, test

bene_geserit
Nego Profesore, (jes da u eri virusa ova tema nije mnogo bitna, ali) Tulsi odustala od predsedničke trke i, pazi sad, podržala Bidena, koji nije ništa bolji od zlobabe i Buševih što se tiče podrške za ratove, tj. nije bilo rata koji nije voleo.

A ja navijao za nju

Navijanje sucks, iako nemam ni pojma više šta su vam opcije i strategije.

Cenim da kako je vreme prošlo više ni ratovi nisu najbiznis.

I čitam kako je "next big thing" urušavanje Evrope i preraspodela vlasništva.
antioksidant antioksidant 22:07 19.03.2020

.


- Testiranje ne leci korona virus kao sto merenje temperature ne leci kijavicu


ne leči (sumnjam da je iko i rekao da leči, ali moguće, svako svašta objašnjava), ali pomaže da se prati kretanje virusa i to gde su rezervoari (a najopasniji su ljudi koji su zaraženi, a bez simptoma, pa tako 2 nedelje, pa se mirno kreću, piju kafice, kupuju i šire virus)

- Ljudi koji se mnogo vise od mene razumeju u matematiku bi rekli da verovatno integral curve je u najmanju ruku isti ili manji od integrala flatened curve.

površina jeste broj ljudi koji će biti zaražen i to isto niko ne spori. ono što je problem je ova površina iznad kapaciteta zdravstvenog sistema (to će biti ljudi koji neće imati pristup zdravstvenom sistemu i koji bi možda preživeli ako bi ga imali). jedini vremenskog odugovlačenja nije da se smanji broj zaraženih već da se smanji broj ljudi koji bi ostali bez nege

umesto zaključka:
ja bih rekao da je sve ovo kod nas - too much too late
G.Cross G.Cross 22:16 19.03.2020

Re: .

ja bih rekao da je sve ovo kod nas - too much too late


Ja bih rekao da si ti optimista.
a_jovicic a_jovicic 22:21 19.03.2020

Možda i nije preuranjeno ...

I ja sam u nedelju mislio da je preuranjeno ... medjutim možda ipak nije.

Da ne ponavljam kritiku na njihove brljotine kojima su izgubili dragoceno vreme i način na koji su uveli vanredno stanje, medjutim postoji jedan bitan game-changer koji nije postojao nedelju dana ranije.

Tokom vikenda smo imali veliki priliv naših ljudi koji su ili izgubili poslove u inostranstvu ili sa uštedjenvinom koju imaju procenili da će bolje proći ovde a ako je tačan podatak (a ne mogu da ga proverim) da je do danas ušlo 60 hiljada ljudi ... i da toliko još čeka na granici onda ove mere nisu nikako preuranjene.

Jesu malo trapavo sprovedene ... i jeste da ima puno nedostataka u podizanju nivoa restriktivnosti (prvo uvedu pa posle smišljaju kako da reše neke stvari) ali nažalost ovo je poslednja šansa da bar malo ublažimo prvi talas koji nam predstoji.

BTW ... grafikon iz uvoda je previše optimistički nacrtan ... isprekidana linija će u mnogim zemljama biti znatno niže nacrtana nego što je ovde
antioksidant antioksidant 22:27 19.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

isprekidana linija će u mnogim zemljama biti znatno niže nacrtana nego što je ovde

i sve iznad nje će imati neuporedivo veću stopu smrtnosti ukoliko je u onih 20% za koje se procenjuje da je potrebna medicinska nega
G.Cross G.Cross 22:28 19.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

a_jovicic

Tokom vikenda smo imali veliki priliv naših ljudi koji su ili izgubili poslove u inostranstvu ili sa uštedjenvinom koju imaju procenili da će bolje proći ovde a ako je tačan podatak (a ne mogu da ga proverim) da je do danas ušlo 60 hiljada ljudi ... i da toliko još čeka na granici onda ove mere nisu nikako preuranjene.



Kada su hiljade ljudi u Srbiji ziveli od doznaka tih ljudi niko nije imao zamerki.

Zakljucati vrata i ostaviti te ljude van zemlje je pravno i moralno potpuno neprihvatljivo.

Srbija pripada nekom tipu koji se vraca iz Francuske nakon sto je godinama dirincio tamo i slao pare u Srbiju isto onoliko koliko je Srbija Vuciceva .

Niko nema pravo da zabrani nijednom gradjaninu Srbije u da udje u zemlji ni pod kojim izgovorom !

Mogu da ga posalju u karantin ali nikako niko ne sme da zabrani Srbinu da udje u Srbiju.

Normalne zemlje salju avione da vrate svoje gradjane iz drugih zemalja.




a_jovicic a_jovicic 22:35 19.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

G.Cross
Tokom vikenda smo imali veliki priliv naših ljudi koji su ili izgubili poslove u inostranstvu ili sa uštedjenvinom koju imaju procenili da će bolje proći ovde a ako je tačan podatak (a ne mogu da ga proverim) da je do danas ušlo 60 hiljada ljudi ... i da toliko još čeka na granici onda ove mere nisu nikako preuranjene.



Kada su hiljade ljudi u Srbiji ziveli od doznaka tih ljudi niko nije imao zamerki.

Zakljucati vrata i ostaviti te ljude van zemlje je pravno i moralno potpuno neprihvatljivo.

Srbija pripada nekom tipu koji se vraca iz Francuske nakon sto je godinama dirincio tamo i slao pare u Srbiju isto onoliko koliko je Srbija Vuciceva .

Niko nema pravo da zabrani nijednom gradjaninu Srbije u da udje u zemlji ni pod kojim izgovorom !

Mogu da ga posalju u karantin ali nikako niko ne sme da zabrani Srbinu da udje u Srbiju.

Normalne zemlje salju avione da vrate svoje gradjane iz drugih zemalja.

Biće da moj komentar nije pravilno shvaćen ... niko i ne osudjuje te ljude koji se vraćaju u svoju zemlju ali je pomerilo uvodjenje mera koje su planirane oko Uskrsa. Ne znači da ni tada ne bi bile uvedene na-vrat-na-nos ali svakako su sada morale da budu da bi se bar tokom ove prve nedelje postepeno podizao nivo restrikcija do potpune zabrane kretanja sve dok prvi talas ne prodje.
G.Cross G.Cross 22:49 19.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

a_jovicic
G.Cross
Tokom vikenda smo imali veliki priliv naših ljudi koji su ili izgubili poslove u inostranstvu ili sa uštedjenvinom koju imaju procenili da će bolje proći ovde a ako je tačan podatak (a ne mogu da ga proverim) da je do danas ušlo 60 hiljada ljudi ... i da toliko još čeka na granici onda ove mere nisu nikako preuranjene.



Kada su hiljade ljudi u Srbiji ziveli od doznaka tih ljudi niko nije imao zamerki.

Zakljucati vrata i ostaviti te ljude van zemlje je pravno i moralno potpuno neprihvatljivo.

Srbija pripada nekom tipu koji se vraca iz Francuske nakon sto je godinama dirincio tamo i slao pare u Srbiju isto onoliko koliko je Srbija Vuciceva .

Niko nema pravo da zabrani nijednom gradjaninu Srbije u da udje u zemlji ni pod kojim izgovorom !

Mogu da ga posalju u karantin ali nikako niko ne sme da zabrani Srbinu da udje u Srbiju.

Normalne zemlje salju avione da vrate svoje gradjane iz drugih zemalja.

Biće da moj komentar nije pravilno shvaćen ... niko i ne osudjuje te ljude koji se vraćaju u svoju zemlju ali je pomerilo uvodjenje mera koje su planirane oko Uskrsa. Ne znači da ni tada ne bi bile uvedene na-vrat-na-nos ali svakako su sada morale da budu da bi se bar tokom ove prve nedelje postepeno podizao nivo restrikcija do potpune zabrane kretanja sve dok prvi talas ne prodje.




Jeste verovatno sam pogrenso shvatio tvoj komentar.

Zastupnici potpne zabrane kretanja zaboravljaju jednu stvar, Kina je uvela potpunu zabranu kretanje u provinciji Hubei sa 60 miliona ljudi u poredjenju sa 1.3 milijarde ukuone populacije Kine .
GDP provincije Hu bei je oko 540 milijardi dolara uporedjenjiu sa valjda 15 bilijardi dolara cele Kine.


Totalna blokada jedne relativno male provincije u Kini nije isto sto ti totalna blokada jedne drzave. Nikako nije isto mada su brojevi mnogo manji. Neko mora da sve to plati u smislu drzavnog budzeta. Pre ili kasnije.

Velika , ogromna greska Italije je sto nije uspela da blokira samo Lombardiju zbog tipicne latinske nediscipline.
a_jovicic a_jovicic 23:21 19.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

G.Cross
Vi zastupnici potpne zabrane kretanja , Kina je uvela potpunu zabranu kretanje u provinciji Hubei sa 60 miliona ljudi u poredjenju sa 1.3 milijarde ukuone populacije Kine.

Jok ja ... mislim ... ne potpuna zabrana narednih godinu dana ... nego dok ne prodje prvi talas. To daje ljudima šansu da shvate koliko je ozbiljno pa posle neće morati niko ništa ni da im brani, koristiće mozak da procene šta je rizično ponašanje a šta ne. Važno je da prvi udar ne "nokautira" zdravstveni sistem ... mislim, pitanje je dal' će uspeti i to sve da opsluže ali mora se voditi računa da se lekari i medicinski radnici ne porazboljevaju masovno odmah na početku. Tek onda bismo bili u problemima ... oboleli lekar mora bar mesec dana da se leči pre nego što bi mogao da se vrati medju pacijente.
nask nask 09:34 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

nego dok ne prodje prvi talas

Postoji li neki model koji bi nam pokazao koliko zaraženih u jednoj nedelji/danu/ mesecu može da istrpi neka zemlja sa datim brojem kreveta na IN i ukupnom broju stanovnika. Koliko ja kapiram ovi što su za kontrolisano širenje virusa, NL naprimer, sugerišu da bi delimični ili potpuni lokdoun svojim predugim trajanjem vratio ekonomiju bukvalno 10 godina unazad. Šta kažu modeli na to.
a_jovicic a_jovicic 13:38 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

nask
nego dok ne prodje prvi talas

Postoji li neki model koji bi nam pokazao koliko zaraženih u jednoj nedelji/danu/ mesecu može da istrpi neka zemlja sa datim brojem kreveta na IN i ukupnom broju stanovnika. Koliko ja kapiram ovi što su za kontrolisano širenje virusa, NL naprimer, sugerišu da bi delimični ili potpuni lokdoun svojim predugim trajanjem vratio ekonomiju bukvalno 10 godina unazad. Šta kažu modeli na to.

Nije u pitanju samo ekonomija. Što duže traje epidemija i ovako rigorozne mere izolacije, to će biti više žrtava takvim načinom života ... od depresije, suicida, alkoholizma ... do pogoršanja stanja osnovnih bolesti uzrokovanog nedovoljnim kretanjem i načinom života.

Problem sa SARS-CoV-2 nije ni što je nešto specijalno virulentan ... a ni specijalno smrtonosan ... medjutim od oba je po malo viši nego druge zarazne bolesti (obično su ili visoko virulentne a blage ili se teže prenose a smrtonosne) ... Dodatna komlikacija mu je što lečenje traje duže nego ostale i samim tim zahteva više kapaciteta za negu.

Što se procene prihvatljivog opterećenja tiče može se cinculirati u sitna crevca ali neka najgrublja računica bi bila ovakva ...

Od ukupnog broja obolelih računati da će 6% zahtevati hospitalizaciju, broj koji se tako dobije pomnožiti sa recimo 20 dana za respirator (za ovo me ne držite-za-reč ... nemam tačan podatak kolika je makar medijana boravka na respiratoru ali mislim da nije kraća od 20 dana) ... kad to pomnožite dobijete broj čovek-dana ... to podelite sa brojem raspoloživih respiratora ... i dobije se koliko bi epidemija trebala da traje uz naravno vrlo grubo ograničenje da bi broj obolelih trebao da se ponaša po uniformnoj raspodeli (što recimo i da možemo da aproksimiramo za sredinu epidemije ukoliko protiv-epidemijskim merama sprečavamo eksponencijalni rast)

Ako se slična računica primeni na očekivano trajanje epidemije (tj. umesto deljenja brojem respiratora, podelimo vremenom trajanja), videćemo potrebne kapacitete ... ako oduzmemo raspložive, dobijamo koliko će ljudi "izvisiti" na trijaži.
nask nask 14:01 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

U NL 1500 kreveta na IN. Znači 500 na raspolaganju nedeljno (1500:3(20dana=3nedelje)), ako pođem od 5% to je onda idealno 20 000 zaraženih nedeljno ili 1 milion godišnje. A treba da oboli 2/3 od 18m stanovnika=12m. Znači treba 12 godina da čekamo.
zemljanin zemljanin 14:12 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

Znači treba 12 godina da čekamo.

familija korona virusa je, barem dosad bilo, vrlo mutabilna ... u narednih 5-7g ce verovatno izbaciti novi model ... tako da covecanstvo ima otpilike taj period da se malo sredi i unormali ... a sledece pandemije, ako ih bude, bice i gore od ove ... tad ce i ovi, sto sada nisu na vreme sopinglovali, da krenu sa 'sleperima' ...
nask nask 14:43 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

a sledece pandemije,

Lepo ti ja rekoh da rezervišeš neki plac pa de se kolektivno selimo. Pribor za pecanje ću sam da ponesem, a pored onolikog okeana ne treba mi toalet papir.
maksa83 maksa83 15:12 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

nask
a sledece pandemije,

Lepo ti ja rekoh da rezervišeš neki plac pa de se kolektivno selimo. Pribor za pecanje ću sam da ponesem, a pored onolikog okeana ne treba mi toalet papir.

Dodatno, bićeš prisutan u veličanstvenom trenutku pošto u slučaju opšte kataklizme i nestanka ljudskog roda Zemljanin sam može da obavi repopulaciju planete.
mlatisa mlatisa 16:53 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

i dobije se koliko bi epidemija trebala da traje uz naravno vrlo grubo ograničenje da bi broj obolelih trebao da se ponaša po uniformnoj raspodeli (što recimo i da možemo da aproksimiramo za sredinu epidemije ukoliko protiv-epidemijskim merama sprečavamo eksponencijalni rast)



Мени дневни број новооболелих личи на хиквадрат расподелу. А део који личи на униформну расподелу се може очекивати тек кад прође врх. Кинези су већ месец дана у том делу. Зато су и затворили инстант болнице које су направили.

Било како било ово ми личи на оптимизациони проблем који има доста променљивих:
- број умрлих
- број респиратора
- дужина трајања епидемије код нас
- дужина трајања епидемије у окружењу
- злобници би рекли и за кога би гласали они који умиру
- жељени пад БДП
- ....

Ако би се гледао стриктно број оболелих и умрлих онда су мере прекасне. Оно што би најбоље функционисало је потпун карантин без икаквих излазака што дуже. У том случају може да се каже Too Little Too Late.

Ако се гледа економија тј. БДП онда је Too Much Too Soon. Мислим да у том случају и не треба уводити никакве мере које спречавају производњу.

Мени делује да је АВ оклевао да уведе мере који обарају производњу. Што се тиче уведених мера оне су негде на средини по интензитету од ових које се уводе по у околини и по свету. Неки чак доста каскају. Рецимо САД је далеко иза нас што се тиче тога и тамо ће се вероватно епидемија разбуктати. Мислим да тамо деца још иду у школе?

Једини наш куриозитет је карантин за 65+. То има смисла из два разлога. Један је што је то значајни део популације који је у највећем проблему ако се разболи. Други је тај што пензионери не раде па не би непосредно требало узрокује пад економске активности. Посредно то утиче на пад али то је друга прича.

Парадоксалне је да незанемарљив проблем представља то што пензионери немају где да потроше паре. Они купују најчешће домаће производе.



bene_geserit bene_geserit 17:44 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

Рецимо САД је далеко иза нас што се тиче тога и тамо ће се вероватно епидемија разбуктати.

Ja sad smem da se kladim da ćemo da budemo šampioni što se tiče broja slučajeva planete cele.
newimprovedtadejus newimprovedtadejus 17:58 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

bene_geserit
Рецимо САД је далеко иза нас што се тиче тога и тамо ће се вероватно епидемија разбуктати.

Ja sad smem da se kladim da ćemo da budemo šampioni što se tiče broja slučajeva planete cele.


sve što treba da uradite u tom cilju je da nabavite dovoljno testova..
pošto mnogi (UK svakako) izgleda testiraju samo ko im pandrkne na krevetu..
e to jest ja se ne bih tu previše udubljivala u statistike.. to je kanda neki sasvim proizvoljan niz brojeva
a_jovicic a_jovicic 18:21 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

nask
U NL 1500 kreveta na IN. Znači 500 na raspolaganju nedeljno (1500:3(20dana=3nedelje)), ako pođem od 5% to je onda idealno 20 000 zaraženih nedeljno ili 1 milion godišnje. A treba da oboli 2/3 od 18m stanovnika=12m. Znači treba 12 godina da čekamo.

Namerno nisam koristio konkretne brojke ... sada ti je jasno zašto

Englezi su uradili prilično ozbiljnu simulaciju ... i nije dobro ni malo čak i za njih koji imaju praktično neograničene finansijske resurse. Moraće da se "popušta" i "zateže" da se izbalansira obolevanje onih sa manjim šansama za komplikacije i onih drugih tako da je ovo "igranje šaha" sa virusom a ne "jurcanje za loptom".

Impact of non-pharmaceutical interventions (NPIs) to reduce COVID-19 mortality and healthcare demand
a_jovicic a_jovicic 18:28 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

zemljanin
Znači treba 12 godina da čekamo.

familija korona virusa je, barem dosad bilo, vrlo mutabilna ... u narednih 5-7g ce verovatno izbaciti novi model ... tako da covecanstvo ima otpilike taj period da se malo sredi i unormali ... a sledece pandemije, ako ih bude, bice i gore od ove ... tad ce i ovi, sto sada nisu na vreme sopinglovali, da krenu sa 'sleperima' ...

Ih da je samo CoV ... a "teta" Influenza ... ta kad se rekombinuje eto nama belaja. Doduše, olakšavajuća okolnost je što je za nju vakcina već odobrena ... samo treba "tutnuti" pravi soj ... i proizvesti dovoljno doza ... e tu je glavni zaheb ... i to traje
nask nask 18:59 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

Englezi su uradili prilično ozbiljnu simulaciju

Kačio sam i ja tu analizu pre neki dan ali nema ko da čita, svi misle proći će ako se zatvorimo u kaveze. Jbg. Ako je za utehu kuga je ipak bila mnogo gora.
angie01 angie01 20:15 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

danas 627 mrtvih u Italiji- strasno.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:07 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

to je kanda neki sasvim proizvoljan niz brojeva


ma da, čiste gluposti kojima nas zajebevaju dokoni matematičari.
bene_geserit bene_geserit 23:12 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

danas 627 mrtvih u Italiji- strasno.

Deluje mi da će Njujork da postane konkurentan Italijanima za 5-6 dana.
vrabac_onaj vrabac_onaj 23:14 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

bene_geserit
danas 627 mrtvih u Italiji- strasno.

Deluje mi da će Njujork da postane konkurentan Italijanima za 5-6 dana.


bitno je da ste se naoružali :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:27 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

vrabac_onaj
bene_geserit
danas 627 mrtvih u Italiji- strasno.

Deluje mi da će Njujork da postane konkurentan Italijanima za 5-6 dana.


bitno je da ste se naoružali :)


Da, what can possibly go wrong with that?
nsarski nsarski 23:58 20.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

bene_geserit
danas 627 mrtvih u Italiji- strasno.

Deluje mi da će Njujork da postane konkurentan Italijanima za 5-6 dana.


Situacija tamo je zaista ozbiljna. Ja se svaki dan čujem sa čededom (ona je lekar tamo) - uglavnom vlada haos.
bene_geserit bene_geserit 00:04 21.03.2020

Re: Možda i nije preuranjeno ...

Ja se svaki dan čajem sa čededom (ona je lekar tamo)

Biće problem u budućnosti da nateraju decu da idu u lekare, medicinske sestre, farmaceute posle ovoga.
kick68 kick68 22:48 19.03.2020

wtf?



Edit: Sorry ako se ne vidi, evo valjda ce link raditi: https://www.bell.net/appsuite/api/mail/IMG_9706.jpg?action=attachment&folder=default0%2FINBOX&id=111410&attachment=2&delivery=view&delivery=view
Sorry i za link, sa moje strane se vidi.
angie01 angie01 22:49 19.03.2020

Re: wtf?

ne vidi se sta je na slici.

ps- ne radi ni link.
Черевићан Черевићан 23:13 19.03.2020

deus ex machina

preplaseni od odgovornosti

тек кроз време свеукупне грешке
ће се схватит' поводом ......Corone ,
сад пак затечени .......лутају лекари
претресају'ћ знане medical каноне
maksa83 maksa83 23:50 19.03.2020

gejmčejndžer

Pošto kupio tolko prodo:

Wuhan coronavirus could cause male infertility: Chinese study

Tako da, ako je ovo istina, strategija imuniteta krda postaje ... strategija imuniteta krda, ali volova.

Kaže da pored toga oće i dode i na bubrege.

Množio bih ovo gore sa recimo 0.1 pošto da je istina računam da bi svet već uveliko brujao o tome.
maliperica maliperica 05:15 20.03.2020

Re: gejmčejndžer

maksa83
Pošto kupio tolko prodo:
Wuhan coronavirus could cause male infertility: Chinese study

Tako da, ako je ovo istina, strategija imuniteta krda postaje ... strategija imuniteta krda, ali volova.
Kaže da pored toga oće i dode i na bubrege.


Tako da , ako je ovo tačno - projekat depopulacije je u toku.

nask nask 09:49 20.03.2020

Re: gejmčejndžer

projekat depopulacije

Korona ili narodski rečeno mudosek.
gedza.73 gedza.73 08:37 20.03.2020

Planeta Zemlja

Covid 19. efikasno sredstvo prirode u borbi protiv zagađenja.







mlatisa mlatisa 18:21 20.03.2020

Re: Planeta Zemlja

Covid 19. efikasno sredstvo prirode u borbi protiv zagađenja.


Занимљиво, али овде код мене број аутомобила на улицама око 60% уобичајеног али је ваздушно загађење и даље присутно уз вишу температуру и релативно чест ветар. Што значи да онај зимушњи смог није аутомобилског порекла. А вероватно није ни од привреде.
gedza.73 gedza.73 09:10 21.03.2020

Re: Planeta Zemlja

mlatisa
Занимљиво, али овде код мене број аутомобила на улицама око 60% уобичајеног али је ваздушно загађење и даље присутно уз вишу температуру и релативно чест ветар. Што значи да онај зимушњи смог није аутомобилског порекла. А вероватно није ни од привреде.

HAARP

Gledam sinoć nebo. Nema aviona. Put? nema automobila.
U nekoliko poslednjih decenija nije bilo manjeg zagađenja.

verovatne su neke slike fotošop, neke propuštene kroz filtere ali corona ima efekta.

Setio sam se jednog spota... pesmica 'sladunjava' ali mi ostala u sećanju priroda koja stiže u grad

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 09:08 20.03.2020

Ovo si meni napisao u komentaru

Ja bih voleo da neko objasni narodu da :

- Testiranje ne leci korona virus kao sto merenje temperature ne leci kijavicu

I toliko je glupo da nisam ni htela da odgovaram. Napisao si nešto potpuno očigledno, verovatno sa pretpostavkom da je sagovornik blago retardiran.
Niko ne misli da testiranje sprečava virus, ali je vrlo bitno u zauzdavanju epidemije.
a_jovicic a_jovicic 13:54 20.03.2020

Re: Ovo si meni napisao u komentaru

dobrosavljevic_m
Ja bih voleo da neko objasni narodu da :

- Testiranje ne leci korona virus kao sto merenje temperature ne leci kijavicu

I toliko je glupo da nisam ni htela da odgovaram. Napisao si nešto potpuno očigledno, verovatno sa pretpostavkom da je sagovornik blago retardiran.
Niko ne misli da testiranje sprečava virus, ali je vrlo bitno u zauzdavanju epidemije.

Da se umešam ... bitno ... ali se različito primenjuje u raznim fazama razvoja epidemije.

Na početku se koristi da bi se verifikovali "importovani" slučajevi. Ako se njihovi kontakti prate (tj. ako su odmah u samoizolaciji) testiraju se dalje i oni ako pokažu simptome.

Kada se epidemija razvije u "klastere" ... tj. počnu da iskaču neotkriveni slučajevi, težište testiranja može da se prebaci na predostrožni nadzor, tj. da se testiraju svi teži slučajevi bilo koje respiratorne bolesti ne bi li se "natrčalo" na lokalni prenos.

Kada se epidemija raširi na masovan lokalni prenos testovi više nisu skoro ni bitni. Oboleli se može klasifikovati i na osnovu kliničke slike pogotovo sada kada je epidemija gripa skoro završena.

Države koje imaju dovoljno para mogu sebi da priušte testaranje "svega što mrda". Ostali moraju da testiraju "glavom". Nije samo pitanje nabavke testova nego i kapaciteta za njihovo obavljanje. Neko uzorak mora da prikupi ... pa da ga transportuje ... pa neko treba da to obradi. Ne zaboravite da isti oni koji se sad prenemažu po medijima kako su nabavili desetine hiljada milijardi respiratora, aktivno rade na uništavanju kadrovske baze našeg zdravstvenog sistema već decenijama. To se ne može kupiti parama za jedan dan.
G.Cross G.Cross 18:28 20.03.2020

Re: Ovo si meni napisao u komentaru

dobrosavljevic_m
Ja bih voleo da neko objasni narodu da :

- Testiranje ne leci korona virus kao sto merenje temperature ne leci kijavicu

I toliko je glupo da nisam ni htela da odgovaram. Napisao si nešto potpuno očigledno, verovatno sa pretpostavkom da je sagovornik blago retardiran.
Niko ne misli da testiranje sprečava virus, ali je vrlo bitno u zauzdavanju epidemije.



Pa kad ne postoji emoji za sarkazam.

Usput, meni ovo zvuči vrlo racionalno

----------

A senior Finnish health official has dismissed a World Health Organization (WHO) advisory to test as many people as possible for coronavirus, arguing that such a measure would be completely illogical when combating a pandemic.
Finland's head of health security, Mika Salminen, took aim at the notion that stopping the spread of Covid-19 requires testing on a mass-scale.

"We don't understand the WHO's instructions for testing. We can't fully remove the disease from the world anymore," she said, adding: "If someone claims that, they don't understand pandemics."

-------------

Masovno testiranje ima smisla samo u zatvorenim sistemima kao ono selo u Italiji gde su sve testirali, bolesne stavili u bolnicu i selo odsekli od sveta.


U ostalim slučajevima neko ko se testira ujutro moze da se zarazi popodne, ode kući i zarazi celu porodicu.


Nema logičnog ROI, u smislu spasavanja života. na toliko ulaganje sredstava, ljudi i vremena.

Mnogo je bolje držati ljude u kući, ako nikog ne sretnu nema potrebe za masovnim testiranjem.

Sve u svemu populizam birokrata.

I Finci sigurno imaju dovoljno resursa da to urade ali i dovoljno pameti da ne trace vreme.
angie01 angie01 18:29 20.03.2020

intermeco

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 17:09 22.03.2020

shto god

da vlada uradi nece biti ni suvishe ni prerano.
Tako se meni chini ovih dana.

Nemam nikakve posebne podatke/znanja niti iskustva koja nisu dostupna svima vama.
Pokushavam da pratim/skupljam info iz raspolozivih izvora (who, cdc, i nekoliko nevladinih organizacija...) i drzim depresiju at-bay.

Mozda je srecna okolnost da Srbija moze (i ima iskustva sa tim) da uspori - pa skoro i potpuno zaustavi svu socijalno-ekonomsku aktivnost, bez dubljih i dramatichnih lomova kakve neke druge drzave ne mogu spreche i izdrze.

"Been there, done that" kind of a thing.

Zelim vam zdravlje i da se sachuvate.
Kao shto neko reche: "This too shall pass".
rodni rodni 18:23 22.03.2020

Re: shto god

cane.srbljanovic
da vlada uradi nece biti ni suvishe ni prerano.
Tako se meni chini ovih dana.

Nemam nikakve posebne podatke/znanja niti iskustva koja nisu dostupna svima vama.
Pokushavam da pratim/skupljam info iz raspolozivih izvora (who, cdc, i nekoliko nevladinih organizacija...) i drzim depresiju at-bay.

Mozda je srecna okolnost da Srbija moze (i ima iskustva sa tim) da uspori - pa skoro i potpuno zaustavi svu socijalno-ekonomsku aktivnost, bez dubljih i dramatichnih lomova kakve neke druge drzave ne mogu spreche i izdrze.

"Been there, done that" kind of a thing.

Zelim vam zdravlje i da se sachuvate.
Kao shto neko reche: "This too shall pass".

I tebi sve nejbolje!
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:15 22.03.2020

Re: shto god

Ako neko ima interes i zeli da pogleda numbers - ovo je jedan od najkompletnijih articles (disputed though) - sa mnogo linkova/referenci na zvanicne izvore.

https://www.zerohedge.com/health/covid-19-evidence-over-hysteria

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana