zlatni autogol

Jelena Milić RSS / 02.07.2008. u 11:01

 

 Nadam se da će mađarski i albanski poslanici uspeti da izboksuju da u novoj vladi bude i ministarstvo za ljudska i manjinska prava. Podržavam u potpunosti njihovu jučerašnju reakciju na amandman kojim se povlači predlog da s euvede ministarstvo za ljudska i manjinska prava. Koliko sam  uspela da pratim, a volela bih da me demantujete, pored dole citiranih Zrenjaninskog centra  i Vojina Dimitrijevića,  za sada su od njihovih kolega  još samo reagovali: Građanske inicjative, Labris, Otvoreni licej i Sandžački odbor za ljudska prava. Ovo, imajući u vidu skoro apsolutnu šutnju oko Tadićevog govora na GO DS, polako postaje trend. Vrlo neprijatan, ako mene pitate. Kao što mi je neprijatno i da čitam Jovanovićeve konstatacije, mahom netačne, i zaključak  da nam ne treba ministarstvo. Jovanović je ovde potpuno na tragu velikog Plana za ostvarivanje drugog evropskog partnerstva koji je Koštunica doneo 7.4.2006. gde se za izradu zakona o nacionalnim savetima ne određuju ni implementatori, ni rok, ni resursi!  Misiju kancelarije UN za ljudska prava  preuzeo je Savet Evrope. A u međuvremenu je i OSCE dobio visokog komesara za ljudska prava, pa se i ta misija sada time konkretnije bavi. Nekako mu je cela priča u neskladu i sa predizbornom retorikom LDP, razlozima zašto je Koštunica najgori, sa  pričom oko Hagu, o potrebi sa suočavanjem. Ako ništa od toga još nismo obavili kako treba, to je razlog više da nam takvo ministarstvo treba, to jest da te druge institucije i mehanizmi zaštite uopšte ne rade kako treba i dovoljno. BTW, za svog prvog skupštinskog mandata LDP nije uspeo da u proceduru ubaci opšti zakon o antidiskriminaciji, ako je to uopšte i imao kao prioritet,  jedan od glavnih uslova koji nam EU postavlja. Sa razlogom. Nešto ga nije bilo ni u ovoj predizbornoj kampanji.

Neprevladana prošlost onemogućuje napredak danas. To su u ostalom i Sjeverin i Štrpci. I Batajnica. Jedina altarnitava ministarstvu su vladine uredbe, kao u posle dve godine, ko je će se sad samo razlikovati po tome što će biti  po ćefu Cvetkovića, Dačića ili budućeg šefa BIA i Agencije za ljudska i manjinska prava. A videli smo domete njenog rada do sada. Zakon o ministarstvima, sa druge strane, vrlo detaljno opisuje nadležnosti, i onemogućava da se radi po ćefu ili da se ne radi ništa.

U izveštaju Jelka Kacina odboru za spoljnu politiku EP od avgusta prošle godine, spominju se problemi sa manjinama u Srbiji. On na nizu proimera vezano za sudstvo i tužilaštvo opisuje odsustvo pravne duržave u Srbiji i poziva vlasti Srboije da razmotre pitanje teroitorijalne decentralizacije posebno u vezi sa Vojvodinom.

Koza da nam čuva kupus.  

 I u izveštaju Jirgena Hermana, specijalnog izaslanika CoE,  od februara  ove godine navodi se niz problema vezanih za ostvarivanjhe prava manjina u Srbiji.

Najavljno "političko / nacionalno pomirenje" o kome priča Tadić, a koje će se realizovati tako što će se sve ružno što se dešavalo devedesetih gurnuti pod tepih, šatro zarad budućnosti, koja ne mže biti stabilna  dok se ne utvrdi šta se tačno dešavalo i ko je za to odgovoran gde god je to moguće, razlog je više da se borimo za formiranje spomenutog ministarsva. Jer o masovnim kršenjima ljudskih prava se radilo.

POVODOM ODUSTAJANJA OD MINISTARSTVA ZA LJUDSKA I MANJINSKA

PRAVA

Centar za razvoj civilnog društva (CRCD) sa vrlo ozbiljnom zabrinutošću konstatuje da

je poslanička grupa "Za evropsku Srbiju" danas podnela amandman na Predlog zakona o

ministarstvima kojim je predložila da resor za ljudska i manjinska prava ne bude posebno

ministarstvo.

Namera da se poslovi vezani za ljudska i manjinska prava povere Ministarstvu pravde

višestruko je štetna.

CRCD podseća da Srbija nije ispunila svoje obaveze iz Drugog evropskog partnerstva

time što nije donela opšti antidiskriminacioni zakon, niti zakon o izboru i ovlašćenjima

nacionalnih saveta nacionalnih manjina. Da je u poslednje dve godine postojalo

Ministarstvo za ljudska i manjinska prava ovi bi zakoni verovatno bili doneti, a obaveze

ispunjene.

CRCD upozorava da stanje na planu zaštite manjinskih prava još nije takvo da bi se

upravljanje eventualnom krizom u odnosima potencijalno suprotstavljenih grupa smelo

poveriti jednom po prirodi resora dosta tromom ministarstvu kakvo je Ministarstvo

pravde. Iskustva iz razdoblja učestalih etničkih incidenata 2003 - 2005 godine pokazala

su u ovom smislu neophodnost postojanja i rada Ministarstva za ljudska i manjinska

prava. Iskustva iz rada Službe za ljudska i manjinska prava Vlade Srbije potvrdila su to

na drugačiji način.

Ministarstvo pravde još uvek nema kapaciteta da uspešno osigura prava pripadnika

nacionalnih manjina na obrazovanje, informisanje, službenu upotrebu jezika i pisma,

negovanje nacionalne kulture i delotvorno učešće u javnom životu. Ono zasad ne može

da uspešno rešava problem diskriminacije na verskom osnovu. Ono u ovom času nema

kapacitete za rešavanje problema diskriminacije osoba sa invaliditetom, homofobije, ili

sve češćeg neonacističkog nasilja.

Odustajanje od osnivanja Ministarstva za ljudska i manjinska prava u ovom času znači

nastavak delovanja preko uredbi umesto preko zakona i predstavlja pre sve drugo nego

primer institucionalne izgradnje države u pravcu dobrog upravljanja javnim poslovima.

za Centar za razvoj civilnog društva, Vladimir Ilić, izvršni direktor, 1. juli 2008.

..........................

Direktor Beogradskog centra za ljudska prava Vojin Dimitrijević, ocenio je u Jutarnjem dnevniku Radija B92 da je pripajanje Ministrastva za ljudska i manjinska prava Ministatrsvu pravde pogrešna odluka.

"Ova odluka je porazna iz više razloga. Ako je vlada glomazna, jedno ministarstvo više ili manje ne znači mnogo. Spajanje resora za ljudska prava sa Ministarstvom pravde je pogrešno jer to ministarstvo stupa na scenu nakon što je neko već prekršio nekome prava, a cela filozofija obezbeđivanja ljudskih prava je da ljudi odrastaju sa tom idejom, da se školuju za nju", rekao je Dimitrijević.

Čedomir Jovanović juče

"Kada se uđe u analizu ova 24 ministarstva apsolutno je nejasno koja je funkcija Ministarstva za nacionalni investicioni plan, kakva je funkcija Ministarstva za KiM, kakva je funkcija Ministarstva za dijasporu, kakva je funkcija Ministarstva vera i posebno kakva je funkcija Ministarstva za ljudska i manjinska prava, koje se ponovo uvodi ovde kod nas u organizaciji same vlade, koje je prošli put izuzeto iz koncepta vlade, ne zbog toga što mi mislimo da nema potrebe štititi ljudska i manjinska prava, nego zbog toga što je konstatovano tokom čitavog niza godina praktično formalno prestajanje potrebe za takvom vrstom organizovanog nastupa same vlade zbog činjenice da su mnogi problemi rešeni, da smo konačno ostali bez izaslanika UN koji se bavio pitanjima ljudskih i manjinskih prava, da postoje saveti nacionalnih zajednica, dakle, neki drugi mehanizmi kojima se štite ljudska i manjinska prava. "

 

 



Komentari (56)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelena Milić Jelena Milić 11:34 02.07.2008

ipak

Beograd, Preševo -- U Skupštini Srbije povučen je amandman na Zakon o ministarstvima kojim je bilo predloženo da se resor za ljudska i manjinska prava pripoji Ministarstvu pravde.
Atomski mrav Atomski mrav 11:47 02.07.2008

Re: ipak

Babo, nemoj me više braniti...
Dušan Maljković Dušan Maljković 11:57 02.07.2008

Opet vi po LDP!

Jelena, kako ste se samo usudili da kritikujete Jovanovića tj. da dobro uočite apsurd insistiranja na antidiskriminacionom zakonu (koje je kako i sami primećujete vrlo problematično -- a gde su rezultati?) i neviđenja potrebe za postojanjem ministarstva za ljudska prava?

Međutim, nije to samo LDP koji misli da su "mnogi problemi rešeni" -- koji moliću lepo, jel treba da mislimo da živimo u raju političke korektnosti?, već i DS tj. vladajuća koalicija i čitava Skupština koja ne uviđa nikakav problem u tom domenu. Đelić priča o katastrofalnom položaju Roma, što je važno i dobro je da priča, ali ako je to urgentna stvar, a slažemo se da jeste, nije li pravo mesto za rešavanje tog problema upravo Ministarstvo za ljudska i manjinska prava?

Btw kakav je stav opozicije tj. DSS i SRS? Nisam to uhvatio, a plašim se da mogu da pretpostavim...

EDIT:

ZES povukao sporan amandman
2. jul 2008. | 01:30 -> 12:53 | Izvor: B92, Beta, Tanjug
Beograd, Preševo -- U Skupštini Srbije povučen je amandman na Zakon o ministarstvima kojim je bilo predloženo da se resor za ljudska i manjinska prava pripoji Ministarstvu pravde.


Skupština danas raspravlja o amandmanima (Beta)
To znači da će nova vlada Srbije imati posebno Ministarstvo za ljudska i manjinska prava. Amandman na Predlog Zakona o ministarstvima povukao je poslanik poslaničke grupe Za evropsku Srbiju Marko Đurišić, koji ga je juče dostavio u skupštinsku proceduru.

"S obzirom na to da je opšte mišljenje javnosti da pitanjem ljudskih i manjinskih prava treba da se bavi posebno ministarstvo i mi mislimo da je to u redu", rekla je šefica poslaničkog kluba Za evropsku Srbiju Nada Kolundžija.

---------------------------------------------

Eto kad mi je blog brži od vesti...:)
antioksidant antioksidant 12:08 02.07.2008

.

Sa Cedomirom se slazem
postoje saveti nacionalnih zajednica, dakle, neki drugi mehanizmi kojima se štite ljudska i manjinska prava


Sa Vojinom se
slazemSpajanje resora za ljudska prava sa Ministarstvom pravde je pogrešno jer to ministarstvo stupa na scenu nakon što je neko već prekršio nekome prava, a cela filozofija obezbeđivanja ljudskih prava je da ljudi odrastaju sa tom idejom, da se školuju za nju", rekao je Dimitrijević.


A zbog boldiranog dela smatram da je logicnije celu pricu skrenuti u Ministarstvo obrazovanja i kroz nastavne programe (ako Ministarstvo ima uticaja na to) prezentovati mladima jedan zreo pristup ljudskim pravima (a ne kao sada - fakultativni kontraizbor u odnosu na crkveno doskolovavanje)


Jelena Milić Jelena Milić 12:12 02.07.2008

to ao

gresis. nacionalni saveti NE RADE. kako su radila druga tela poput agencije, pa pogledaj samo sta smo sve na blogu u ove dve godine identifikovali ko propuste i sta? skoro nista?


kao drugo, nisu samo nacionalana i etnicka prava ovde ugrozena do zabrinjavajuceg nivoa, vec i manjinska raznovrsna

drugo, ukljuciti nenasilje i hr i toleranciju u skole je ok, ali, ministrstvo treba da draftvuje zakone, prati sta se desava u medjunarodnim organizacijama na tu temu, etc....
Atomski mrav Atomski mrav 12:16 02.07.2008

Re: to ao

A šta bi sa onim "ja sam za građansku državu, šta će nam manjinske liste, pozitivna diskriminacija..."?
Vračarac Vračarac 12:18 02.07.2008

Re: to ao

A šta bi sa onim "ja sam za građansku državu, šta će nam manjinske liste, pozitivna diskriminacija..."?

Pazi stvarno. Na to sam skroz zaboravio.
Jelena Milić Jelena Milić 12:20 02.07.2008

Re: to ao

i sta je tu kontradiktorno.

ministarstvo za ljudska i manjinska prava je bolji mehanizam po meni nego manjinske liste.
Atomski mrav Atomski mrav 12:23 02.07.2008

Re: to ao

Pošto manjinske liste, nacionalni saveti, državne agencije ne rade dobro svoj posao, what makes you think da će ovo ministarstvo raditi svoj posao kako treba? U ovakvoj vladi?
antioksidant antioksidant 12:28 02.07.2008

Re: to ao

Atomski mrav
Pošto manjinske liste, nacionalni saveti, državne agencije ne rade dobro svoj posao, what makes you think da će ovo ministarstvo raditi svoj posao kako treba? U ovakvoj vladi?

My point exactly
Jelena Milić Jelena Milić 12:31 02.07.2008

Re: to ao

manjinske liste su poseban korpus. btw, koliko su kompetentni govori i to da u izbornoj kampanji ni oni nisu otovrili pitanje razloga zasto ne rade saveti. niti su se oni zalagali za antidiskriminacioni zakon.

nacionalni saveti ne rade uopste. sramota je da to ne znate. ne persiram tebi, vidim da vecina ne zna.

kao sto znas, alternativa ministarstvu su uredbe. to nije dovoljno.

na ministarstvo se moze vrsiti organizovaniji pritisak, ima ko da bude direktno odgovoran, ima ministarstvo kod koga mozes lobirati za predloge zakona, ne stranke,e tc, etc, etc...ministarstvo moye da organiyuje skupove, seminare, etc, etc...

sto se sve uredbama ne moze
antioksidant antioksidant 12:35 02.07.2008

Re: to ao

nacionalni saveti ne rade uopste. sramota je da to ne znate. ne persiram tebi, vidim da vecina ne zna

znam da ne rade ali ni ministarstvo nece raditi

kao sto znas, alternativa ministarstvu su uredbe. to nije dovoljno.

ovo ne znam (ne razumem)
terminologija kojom ja vladam je :
zakone donosi skupstina
uredbe donosi vlada
odluke i misljenja donose ministarstva
seminare, tribine, skupove, koncerte, letovanja, zimovanja... moze organizovati bilo ko
Vračarac Vračarac 12:36 02.07.2008

Re: to ao

manjinske liste su poseban korpus. btw, koliko su kompetentni govori i to da u izbornoj kampanji ni oni nisu otovrili pitanje razloga zasto ne rade saveti. niti su se oni zalagali za antidiskriminacioni zakon.

To možda znači da su manjine zadovoljne svojim položajem i da ne treba ništa menjati po tom pitanju. Možda.
pufna pufna 12:39 02.07.2008

nas usud - uredbe

kao sto znas, alternativa ministarstvu su uredbe. to nije dovoljno.

na ministarstvo se moze vrsiti organizovaniji pritisak, ima ko da bude direktno odgovoran, ima ministarstvo kod koga mozes lobirati za predloge zakona, ne stranke,e tc, etc, etc...ministarstvo moye da organiyuje skupove, seminare, etc, etc...

sto se sve uredbama ne moze

dragi mi je da o tome pises. Sa ovakvim sudstvom, sticenicima ratnih zlocinaca i glomaznim drzavnim aparatom, to ministarstvo ( takoreci najpotrebnije) nam je trn u oku. Sto ne ukinuse ono DUlicevo za ''ikebanu'' ministarstvo?!
bojim se samo da imas i cirkuzante od blogera koji svaku temu koriste za ispoljavanje svojih politickih frustaricija ( duo maljkovic-marovic).
Atomski mrav Atomski mrav 12:39 02.07.2008

Re: to ao

nacionalni saveti ne rade uopste.

Baš svi?
Atomski mrav Atomski mrav 12:41 02.07.2008

Re: to ao

seminare, tribine, skupove, koncerte, letovanja, zimovanja... moze organizovati bilo ko

Kao na primer...
antioksidant antioksidant 12:44 02.07.2008

Re: to ao

Atomski mrav
nacionalni saveti ne rade uopste.Baš svi?

Cisto da razjasnim poziciju iz koje ja pricam - razgovaramo o ljudskim i manjinskim pravima.

Prvo - manjine su malo siri pojam od nacionalnih manjina
Drugo - ljudska prava su "kace" malo siri prostor od manjinskih prava

U tom smislu - i da SVI nacionalni saveti savrseno funkcionisu, problem manjinskih prava u drzavi u kojoj Pride Day prodje tako nezabelezeno .... ipak ostaje PROBLEM
antioksidant antioksidant 12:46 02.07.2008

.

undefined
pufna pufna 12:49 02.07.2008

Re: to ao- kao na primer

skup je odlican
ali,
ne prestavlja nas drzavni politicki pravac. Dakle, sve ce se na tome i zavrsiti. S druge strane taj dogadjaj organizuje se u saradnji sa francuskom drzavom,kroz saradnju sa ambasadom. Uvidjas razliku?
Jelena Milić Jelena Milić 12:49 02.07.2008

BAS SVI

jer nije u pitanju volja jedne ili druge manjine i sposobnost vec nesto mnogo gore

ne samo da je mandat nacionalnog saveta nacionalnih manjina odavno istekao, a ne postoji pravni osnov za nove izbore za nacionalne savete, nego se i Savet vlade srbije za nacionalne manjine ( predsednik je VK, sekretar Ladjevic) sastao 2 puta za tri godine od kad je osnovan. Da je postojalo Min za HR i manjinska prava i u prosloj vladi ovaj savet koji ukljucuje i ministrstvo policije i prosvete bi morao da radi
Jelena Milić Jelena Milić 12:51 02.07.2008

Re: to ao

i sta s tim. lepo. odlicno.

ipak postoji druga tezina kad o tome pise, prica, na tome radi jedno od vladinih ministarstava!
Atomski mrav Atomski mrav 12:51 02.07.2008

Re: to ao

Slažem se, ali Jelena tvrdi da baš svi nacionalni saveti ne rade, tj. ne funkcionišu. Da li baš svi, ja se pitam?
Jelena Milić Jelena Milić 12:51 02.07.2008

to vracarac

bedno cinicno.
Atomski mrav Atomski mrav 12:52 02.07.2008

Re: BAS SVI

Da je postojalo Min za HR i manjinska prava i u prosloj vladi ovaj savet koji ukljucuje i ministrstvo policije i prosvete bi morao da radi

Ništa se ne mora sem umreti... a u uređenim državama i porez platiti.
Vračarac Vračarac 12:55 02.07.2008

Re: to vracarac

bedno cinicno.

Nije bila namera da tako zvuči. Ali dobro. Ljudi, njihova shvatanja i viđenja problema se razlikuju.
Jelena Milić Jelena Milić 12:57 02.07.2008

Re: BAS SVI

AM ispadas iz forme, nesto nemas argumenata za temu pa ujeduckas...OK :) al umes ti bolje
antioksidant antioksidant 13:03 02.07.2008

Re: to ao

Jelena Milić
i sta s tim. lepo. odlicno. ipak postoji druga tezina kad o tome pise, prica, na tome radi jedno od vladinih ministarstava!

nema ovde (u Srbiji) tezine u ministarstvima

pa i premijer je marioneta

ako hoces tezinu, neka se formira savetnicko mesto pri kabinetu predsednika

a to da li treba ministarstvo ili ne - slicna je dilema i sa pridruzivanjem - da li formirati ministarstvo za pridruzivanje ili svaki resor da se "bori" u svojoj delatnosti uz koordinaciju Kancelarije (ili Kabineta podpredsednika)?

Nema pravog odgovora. Jedini pravi odgovor je ISKRENA VOLJA DA SE STVARI PROMENE NA BOLJE.

I onda menjati temelje - i kao i u svakom problemu - vratimo se na mlade, na obrazovanje i neobrazovani nemotivisani, zapusteni nastavni kadar, nastavne programe iz sredine proslog veka i Bojana Krista kao direktora Aerodroma a Vuka Jeremica kao kandidata za Premijera.

Jelena, tesko smo mi porazeni. Toliko tesko da vise ne znamo koje parce zemlje da branimo.
Atomski mrav Atomski mrav 13:07 02.07.2008

Re: BAS SVI

AM ispadas iz forme, nesto nemas argumenata za temu pa ujeduckas...OK :) al umes ti bolje

Pa nema tvojih postova odavno...
No, samo kažem da postojanje ministarstva ništa ne garantuje, pogotovo ako na mesto ministra dođe neki a la Lončar... Pogledaj samo na šta su ličila ministarstva prosvete, kapitalnih investicija/infrastrukture, telekomunikacija... zapravo, skoro sva ministarstva! Dakako, to nije razlog da to ministarstvo ne postoji ali samo napominjem i ukazujem da to nije i potreban i dovoljan uslov da bi ljudska i manjinska prava u Srbiji bila na višem nivou.
Inner Party Inner Party 13:47 02.07.2008

Re: to ao

antioksidant

Jedini pravi odgovor je ISKRENA VOLJA DA SE STVARI PROMENE NA BOLJE.
... vratimo se na mlade...
Jelena, tesko smo mi porazeni.



lol


die hard die hard 23:29 02.07.2008

Re: nas usud - uredbe

Sto ne ukinuse ono DUlicevo za ''ikebanu'' ministarstvo?!


Pa naravno, to cudo izgleda najbesmislenije.
Stijak Stijak 00:53 03.07.2008

Re: to ao

Pošto manjinske liste, nacionalni saveti, državne agencije ne rade dobro svoj posao, what makes you think da će ovo ministarstvo raditi svoj posao kako treba? U ovakvoj vladi?

Potpisujem! Pogledaj samo odlazeću vladu. Da mi je znati šta je to uradilo ministarstvo za telekomunikacije. Imamo monopol u fiksnoj telefoniji i veleprodaji interneta i mobilne operatere koji divljaju mjenjajući uslove paketa svakog mjeseca na gore.
dragan7557 dragan7557 06:36 03.07.2008

Re: RSSS ili SSSR

i sta je tu kontradiktorno.

ministarstvo za ljudska i manjinska prava je bolji mehanizam po meni nego manjinske liste.
*novo

I lonac za okuvavanje veša se upotrebljava pored postojeće mašine za pranje veša.
U državi u kojoj predsedavajući ne popoštuje zakone (šef partije i šef države) mogu se očekivati i gore stvari.

U običnim ortodoksnim državama postoji obično i Ministarstvo Javnih Poslova koje se bavi određenom sferom administriranja države.
U Srbiji ili Socijalističkoj Sovjetskoj Republici Srbiji ništa nije javno pa po logici stvari nije ni potrebno Ministarstvo Javnih Poslova.
dragan7557
03 jul 2008
lion lion 10:43 03.07.2008

Re: to ao

[ My point exactly , what makes you think....

Sta je ovde u pitanju?Mislite li da ste pametniji ako koristite engleski(potpuno bespotrebno!) ili Vas je Jelena "zarazila"?
Ivan Marović Ivan Marović 12:27 02.07.2008

Diskriminacija!

Jelena Milić
Nadam se da će mađarski i albanski poslanici uspeti da izboksuju da u novoj vladi bude i ministarstvo za ljudska i manjinska prava.
Što samo albanski i mađarski? A naši? A Bošnjaci? Kakva je to diskriminacija? To što smo mi odlučili da idemo na listu ZES ne čini nas manje manjinama iako smo sada većina!
Jelena Milić Jelena Milić 12:32 02.07.2008

Re: Diskriminacija!

pa ja pratila i koliko sam shvatila samo su madjarski poslanici i riza digli glas protiv!
Ivan Marović Ivan Marović 00:31 03.07.2008

Re: Diskriminacija!

Jelena Milić
pa ja pratila i koliko sam shvatila samo su madjarski poslanici i riza digli glas protiv!
Ne pratiš pažljivo, Oliška Duliška je naš i digao je glas protiv.
sentinel26 sentinel26 13:11 02.07.2008

Autogol ili pomoćni mat ?


Ne želim da ulazim u špekulantske igre oko podnošenja a potom povlačenja amandmana o Ministarstvu za ljudska i manjinska prava, a koje imaju višestruke ciljeve i u koje su uključena i sredstva informisanja.

Asistenti i diplomci teze zvane „Kineski vrabac“ na djelu pokazuju šta su naučili i vjerujem da bi i u Kini dobili odlične ocjene.

U svakoj normalnoj državi koja želi da se podiči atributom „demokratska“ ne postoje sljedeća ministarstva:

1) Ministarstvo za ljudska i manjinska prava;
2) Ministarstvo vera;
3) Ministarstvo za dijasporu;
4) Ministarstvo za KiM,
5) Ministarstvo za NIP.

Dokaz:
1) Samo formiranje Ministarstva za ljudska i manjinska prava jeste najbolji dokaz da u toj državi ljudska prava nijesu garantovana, a o manjinskim možemo da zbijamo samo šale.
Predsednici države i vlade, cijela Vlada treba da budu garant (ministri) ljudskih prava uz korišćenje prije svega Ustava i zakona a ne da im služe za poštapanje i osvajanje glasova na izborima.

2) Ministarstvo vera je samo jedna vrsta trezora – koji služi za transfer novca iz državne (narodne) kase mimo zakona i pameti u džepove (nekih) crkvenjaka.

3) Ministarstvo za dijasporu je ministarstvo za inostrane (devizne) dnevnice i ništa drugo.

4) Ministarstvo za KiM je ministarstvo za pokazivanje nacionalnih bolova i za sklanjanje ratobornih kadrova iz drugog ešalona i kadrova sa „grehom“ gdje treba da okaju grijehe i tako dokažu svoj stranački i državni patriJotizam.

5) Ministarstvo za NIP treba da se zove „Izbušena vreća“ iz koje curi na sve četiri „nacionalne“ strane.Ni u šali se većina troškova u tom nazovi „planu“ ne može zvati „nacionalnim“.
To je paralelni budžet koji je potpuno van bilo kakve kontrole.
Ovakvo nešto nijesu umjeli da smisle ni Miloševićevi satrapi, a da ne ostavi dokaze i tragove iza sebe i družine mu njegove.
No, pošto su se udružili, vidjećemo šta će da se rodi, pouzdano znamo ko će da ga ljulja.

Srećno i da od oca bolj(i)e bude !

I zato ovo što vi gospodjo Milić nazivate „autogolom“ može da se nazove „pomoćni šuster mat“.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 14:07 02.07.2008

Re: Autogol ili pomoćni mat ?

Licno mi se cini da ne bi bilo lose ukinuti i ministarstva za prosvetu i nauku. Obrazlozenje: koliko je ministarstvo prosvete radilo za proteklih 3, 4, 5 ministara, pokazalo je da ima ubedljivo najnizu efikasnost i produktivnost i u svakoj normalnoj zemlji takva grupica neradnika, dzabalebarosa i hohstaplera bi bila najurena. A sto se nauke tice, nije sasvim jasno kome u Srbiji to uopste treba? Ako se i akademici iz sanu bave astrologijom (u pauzama "naucnih skupova" o velikoj Srbiji i iskazivanju ljubavi ratnim zlocincima), zasto ih u tome uznemiravati. Obaska sto imati ministarstvo nauke sa 0,00000...% budzeta ionako ne sluzi bogzna cemu.
blackbox blackbox 14:51 02.07.2008

Re: Autogol ili pomoćni mat ?

Predsednici države i vlade, cijela Vlada treba da budu garant (ministri) ljudskih prava uz korišćenje prije svega Ustava i zakona

Ovo je suština, dodao bih i parlament, a imamo i instituciju ombudsmana.Kod nas je problem što imamo ogromni raskorak između normativnog i stvarnog ili prosto rečeno što pravna država ima mnogo manjkavosti u funkcionisanju i ne obezbeđuje ustavom i zakonom zagarantovana prava. U tome se vide manjkavosti u radu svih ministarstava.
Možemo mi formirati i ministarstvo za univerzalne vrednosti ali ako ne obezbedimo mehanizme i sankcije za zaštitu , bićemo u problemu. Tako i ministarstvo za ljudska i manjinska prava, samim svojim postojanjem potvrđuje da npr. MUP ne radi dobro i da toleriše one koji šire nacionalnu, versku i druge netrpeljivosti.
Ako će to ministarstvo doprineti suzbijanju netolerancije i osećanju pripadnika manjina da im nisu sputana građanska prava, onda OK, ali samo njegovo postojanje nije garant toga.
Što se tiče Ministarstva za dijasporu , vera i KiM, takođe se slažem da je njihovo postojanje moguće opravdati jedino novom metodom tumačenja prava i svega ostalog , koji je promovisao DSS- interpretativno tumačenje kako odgovara stranki i njenim interesima.
Dakle, dijasporom se bavi MSP preko DKP i to mu je jedna od funkcija, što je slučaj kod svih zemalja čak i onih koja imaju brojniju dijasporu.Rusija nema to ministarstvo a ima preko 20 miliona Rusa van njenih granica.
Isto je sa Ministarstvom za KiM.
Dakle, ako smatramo da je ono suvereni deo Srbije, onda je u nadležnosti svih ministarstava kao i ostali delovi Srbije. Ako se smatra da nije u sastavu Srbije(što niko u Srbiji zvanično ne smatra), onda je to u nadležnosti MSP , kao i svako inostranstvo.Druga je stvar postojanja Koordinacionog tela, opravdano specifičnošću situacije.
Verska prava spadaju takođe u korpus ljudskih prava pa je postojanje posebnog ministarstva teško argumentovati, osim ako ne želimo da preuzme deo posla od minstarstva prosvete i recimo privrede radi izgranje novih Crkava.Uostalom to zadire i u pitanje odnosa države i Crkve i da li imamo državnu Crkvu ili aspiracije da idemo ka crkvenoj državi ili da budu odvojene.Dosadašnji ministri prosvete više su se bavili Crkvom i Kosovom nego onim što im je posao.
Inače, jedno ministarstvo više ili manje i nije toliko problematično kao npr. da je pod udar došlo upravo to a ne neko drugo ministarstvo, čije postojanje je takođe upitno.
Atomski mrav Atomski mrav 14:55 02.07.2008

Re: Autogol ili pomoćni mat ?

Nama trebaju normalni ljudi u Skupštini i u Vladi, eto šta nama fali.
sentinel26 sentinel26 15:17 02.07.2008

Re: Autogol ili pomoćni mat ?

blackbox
Predsednici države i vlade, cijela Vlada treba da budu garant (ministri) ljudskih prava uz korišćenje prije svega Ustava i zakona
Ovo je suština, dodao bih i parlament, a imamo i instituciju ombudsmana.Kod nas je problem što imamo ogromni raskorak između normativnog i stvarnog ili prosto rečeno što pravna država ima mnogo manjkavosti u funkcionisanju i ne obezbeđuje ustavom i zakonom zagarantovana prava. U tome se vide manjkavosti u radu svih ministarstava.

Prijatelju vi ste ovo detaljno i ljepše objasnili, samo meni to izgleda kao kada gluvom šapućemo a slijepom namigujemo.

Sada će (poslije povlačenja amandmana) oni predstavnici manjina otići u svoje rodno mjesto i kazati: - "Vidite kako smo važni i kako se bez nas ne može"! - "Vidite kako se poštuju naša prava" !

Time će da pravdaju svoj glas za onakav zakon o vladi i samu vladu.
Kakva smejurija ?

"Niko ne smije da sumnja u namere DS-a" izjavila je danas jedna visoka portparolka ove stranke.

Ko to kaže, ko to laže, da demokrate imaju loše namere prema manjinama ?

Poz.
Atomski mrav Atomski mrav 15:26 02.07.2008

Re: Autogol ili pomoćni mat ?

Pa i nemaju... ne zanima sve to njih uopšte...
mariopan mariopan 20:38 02.07.2008

Re: Autogol ili pomoćni mat ?

Atomski mrav
Nama trebaju normalni ljudi u Skupštini i u Vladi, eto šta nama fali.

Gde da ih nadjemo?
dragan7557 dragan7557 06:50 03.07.2008

Re: Autogol ili pomoćni mat ?


5) Ministarstvo za NIP treba da se zove „Izbušena vreća“ iz koje curi na sve četiri „nacionalne“ strane.Ni u šali se većina troškova u tom nazovi „planu“ ne može zvati „nacionalnim“

Đevđir je prikladnije kada je funkcija u pitanju a kada je sadržaj onda brdo tuđih para koje treba spiskati što pre.
Licno mi se cini da ne bi bilo lose ukinuti i ministarstva za prosvetu i nauku. Obrazlozenje: koliko je ministarstvo prosvete radilo za proteklih 3, 4, 5 ministara, pokazalo je da ima ubedljivo najnizu efikasnost i produktivnost i u svakoj normalnoj zemlji takva grupica neradnika, dzabalebarosa i hohstaplera bi bila najurena.

A, ko da ih najuri ??? Braća po materini ili braća po navedenim funkcijama ?
dragan7557
03 jul 2008
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 09:30 03.07.2008

Re: Autogol ili pomoćni mat ?

dragan7557

A, ko da ih najuri ??? Braća po materini ili braća po navedenim funkcijama ?

Hamletovska dilema, priznajem...
Inner Party Inner Party 13:31 02.07.2008

Nazivi i ingerencije

Srbija je imala i (mislim jos uvek) ima ministarstvo za Kosovo, pa nesto ne vidim da je ono donelo neku promenu...

Nikada se ne radi o nazivu pojedinog ministarstva. Trenutno srpska vlada ima gomilu ministarstava da bi zadovoljila apetite svih partija u njoj. Ali jasno je da pola od tih ministarstava nece imati neke velike ingerencije i budzete. Za mnoge ministre necete nikada cuti, niti cete ih videti...
dusavu dusavu 14:54 02.07.2008

Ministarstvo za Kosovo

Dokle stvari mogu da se izvitopere pokazuje primer prethodne vlade u pogledu formiranja Ministarstva za KIM.
Umesto akcije vladi je bilo stalo do forme. Poslovi oko Kosova su organizovani i vođeni preko ministarstva valjda da bi se ukazalo na značaj teme. Jer ministarstvo je "jače" od direkcije ili centra. Tako se ministar (Samardžić) više bavio inostranim poslovma nego onim što je realno problem ljudi na Kosovu. Drugi po važnosti, Nenad Popović napisao je čak knjigu o svom viđenju i delovanju u oblasti ekonomije i privređivanja.

"Kosovska ekonomija održiva je isključivo kao integralni deo ekonomije Srbije, izjavio je šef ekonomskog tima za Kosovo i Metohiju Nenad Popović.

Na promociji knjige "Otvoreno o ekonomiji Kosova i Metohije" čiji je autor, Popović je naveo da su istraživanja pokazala da je kosovska privreda napredovala samo kada je bila u integracionim procesima sa Srbijom.

"Srbija mora da nastavi da ulaže u srpske sredine na Kosovu i tako ekonomski odbrani svoju teritoriju",


Pojednostavljenio, njegova teza je da Srbi sa Kosova uz pomoć Srbije mogu ekonomski da opstanu i napreduju. Samo je potrebna dobra voja Srbije. Sa Kosovom, tamo gde nema Srba nije nužno srađivati. Neobičan zaključak ovog tvorca nekog budućeg EKONOMSKOG SRPSKOG ČUDA NA KOSOVU.
antioksidant antioksidant 15:10 02.07.2008

Re: Ministarstvo za Kosovo

Neobičan zaključak ovog tvorca nekog budućeg EKONOMSKOG SRPSKOG ČUDA NA KOSOVU

pa i nije bas toliko neobican.
ukoliko se saradjuje sa srbima na kosovu povecane su sanse za provixije
ukoliko nema srba, teze je kontrooisati drugu stranu pa je saradnja i nepotrebna
Vega Vega 20:49 02.07.2008

dok se

oni natezu oko ministarstava nikog nije briga za bebe:
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=07&dd=02&nav_id=306688
kakva banda!
sentinel26 sentinel26 21:41 02.07.2008

Re: dok se

Vega
oni natezu oko ministarstava nikog nije briga za bebe:
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=07&dd=02&nav_id=306688
kakva banda!

Prije neki dan je nadjena salmonela u čaju za bebe.
Niko još nije (a i neće ni biti) ni pozvan na odgovornost.

Šta reći a ne opsovati.
blackbox blackbox 21:59 02.07.2008

Re: dok se

sentinel26

Vegaoni natezu oko ministarstava nikog nije briga za bebe:http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=07&dd=02&nav_id=306688kakva banda!Prije neki dan je nadjena salmonela u čaju za bebe.Niko još nije (a i neće ni biti) ni pozvan na odgovornost.Šta reći a ne opsovati.

A načelnik generalštaba Francuske podneo ostavku jer je jedan vojnik iz nepoznatih razloga na nekoj ceremoniji pucao bojevom municijom i ranio 17 civila.
E od tog vojnika do načelnika GŠ ima najmanje 5 stepenica u lancu komandovanja. Znači čovek ni po čemu ne može biti kriv ni odgovoran za to što se desilo ali je upravo zbog osećaja odgovornosti podneo ostavku.
Stijak Stijak 00:48 03.07.2008

Re: dok se

oni natezu oko ministarstava nikog nije briga za bebe

A da osnujemo i ministarstvo za bebe. Ili za vakcinisanje. Možda tako riješimo probleme ove vrste :)
dragan7557 dragan7557 07:03 03.07.2008

Re: dok se

blackbox
sentinel26

Vegaoni natezu oko ministarstava nikog nije briga za bebe:http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=07&dd=02&nav_id=306688kakva banda!Prije neki dan je nadjena salmonela u čaju za bebe.Niko još nije (a i neće ni biti) ni pozvan na odgovornost.Šta reći a ne opsovati.

A načelnik generalštaba Francuske podneo ostavku jer je jedan vojnik iz nepoznatih razloga na nekoj ceremoniji pucao bojevom municijom i ranio 17 civila.
E od tog vojnika do načelnika GŠ ima najmanje 5 stepenica u lancu komandovanja. Znači čovek ni po čemu ne može biti kriv ni odgovoran za to što se desilo ali je upravo zbog osećaja odgovornosti podneo ostavku.

U Socijalističkoj Sovjetskoj Republici Srbiji se Ostavke podnose UNAPRED I BLANKO sa potpisom i neopozivo
a samim tim je i odgovornost prenešena sa narodnih Senatora i.o. na grupnjak zvan Stranka čitaj vlasnik autorskih i naročito imovinskih prava nad ovim posebnim vidom nasledne imovine = legat.
dragan7557
03 jul 2008
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:49 02.07.2008

Ministarstva..

Ministarstvo za ljudska i manjinska prava je apsolutno neophodno....Podržavam neophodnost njegova postojanja.
No, za ministarsvo za NIP, ministarstvo za dijasporu i ministarstvo vera smatram suvišnim...
Ima stvari koje je moguće logički spojiti, recimo ministarstvo za saobračaj i veze u okviru koga bi bilo ministarstvo za telekomunikacije....i još neka.
sentinel26 sentinel26 23:03 02.07.2008

Re: Ministarstva..

Drago Kovacevic
Ministarstvo za ljudska i manjinska prava je apsolutno neophodno....Podržavam neophodnost njegova postojanja.
No, za ministarsvo za NIP, ministarstvo za dijasporu i ministarstvo vera smatram suvišnim...
Ima stvari koje je moguće logički spojiti, recimo ministarstvo za saobračaj i veze u okviru koga bi bilo ministarstvo za telekomunikacije....i još neka.

Ne postoji apsolutni niti jedan jedini dokaz da je to ministarstvo štitilo ljudska i manjinska prava.
Da nije slučajno taj ministar izašao koji put na ulicu da lično spriječi ugrožavanje ljudskih prava.

To što imate namjeru da podržavate postojanje toga ministarstva je vaše pravo koje se poštuje.

Medjutim, nema nimalo ozbiljnog opravdanja za postojanje toga ministarstva, osim ako država javno priznaje da duži period ne namjerava da garantuje i poštuje ljudska i manjinska prava.

Postojanje toga ministarstva je najbolji dokaz da država po tom pitanju neće raditi ništa.

dragan7557 dragan7557 07:13 03.07.2008

Re: Ministarstva..

Postojanje toga ministarstva je najbolji dokaz da država po tom pitanju neće raditi ništa.

Elem, prijatelju, ja bi ovu definiciju sa sve dokazima proširio na vascelu državu ili :
Postojanje svih ministarstava je najbolji dokaz da država po pitanju aktuelne situacije u narodu, po tom pitanju
neće raditi ništa. Narod je stoka a vlast ima preča posla od bavljenja stokom.

dragan7557
03 jul 2008

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana