Ispovest preduzetnice početnice - deo III

constrictoria92 RSS / 07.08.2008. u 02:26

ILI

MOJ PRVI POSLOVNI PODUHVAT I PRVI DATI OGLAS U KOME SAM TRAŽILA ZAPOSLENOG

 

Konačno! Počinjem sa radom! Sela sam za računar i na internetu našla solidnu bazu firmi. 
- Sunašce, imaš li ideju koga da zovem?
- A kako ja to da znam?
- Ama, mislim, je l’ imaš ideju o nekoj delatnosti? Ja sam mislial auto škole...
- Pa, može...

Posle desetak bezuspešnih poziva, setih se: Eureka! Pa tražiću direktno vlasnika! Ovako nikada neću proći dalje od sekretarice. Otvorim sajt Agencije za privredne registre i ukucam tačan naziv Auto škole. Dobih obaveštenje „Problem konektovanja na bazu. Molimo pokušajte kasnije“ (inače, često se srećem sa pomenutom porukom i dan danas). Hm... Internet poslovnost u Srbiji – šta je to?
Posle dva sata probam ponovo i dobijem sve podatke. Nazovem Auto školu br.1:

- ’alo. – reče Narogušena Sekretarica.
- Dobar dan, zovem iz Firme i zovem se Preduzetnica Početnica. Molila bih Vlasnika.
- A, zašto Vam treba? – mogla sam da osetim sumpor preko slušalice.
- To bih, ipak, rekla samo njemu, ako nemate ništa protiv. A ako imate, kada se čujem sledeći put sa njim privatno... – rekoh najzejedljivije što sam umela.

Verovali ili ne – upalilo je. Narogušena Sekretarica se pretvorila u Umilnu Pticu Pevačicu.

- Gospođo, pa zašto ne kažete da Vam treba Vlasnik... Sad se sećam, baš je jutros pričao o Vama... (uf, kako laže), evo odmah ću Vas prebaciti.
- ’alo. – reče Vlasnik Auto Škole br.1.
- Dobar dan, zovem iz Firme i zovem se Preduzetnica Početnica. Ako imate malo vremena, objasniću vam zašto zovem.
- ’ajd.
- Mi se bavimo izradom programa, web sajtova...
- Mhhhhh....
- Ukoliko Vam treba program za auto škole, mogli bi da se dogovorimo o poslovnoj saradnji...
- Šta ja imam od toga? Mislim, od programa?
- Imate kompletnu evidenciju kandidata, njihovih uplata, dugovanja, praćenje potrošnje goriva...
- Aha! Znači ne mogu da me potkradaju instruktori, je l’ tako?
- Jeste.
- ’oću. Kad će se vidimo?
- Da li Vam odgovara sutra?
- Može, može. Samo rano. U 09:00. Može?
- Naravno. 

Narednog dana izvukla sam Sunašce iz kreveta i ubedila ga da mora da ide i on. Malo se bunio, al’ bila sam ubedljiva:

- Ako nećeš da ideš, vrištaću tako jako da će komšiluk zvati policiju! JESAM LI JAAAAAASSNAAAAAAAAA???????
- Jesi, jesi. Ne urlaj više, molim te.

(Dreka iz raja izašla)

U dogovoreno vreme smo bili u Auto Školi br. 1. Ispostavilo se da je Sunašce bilo neophodno, jer je programer. Uglavnom, vrlo brzo smo se dogovorili sa Vlasnikom Auto Škole br.1 šta mu treba i kako će to da izgleda. Otišli smo. Posle nedelju dana, Sunašce i njegova Ekipa (prim. aut. Programeri su čudne biljke; Imaju svoj tajni jezik i komuniciraju isključivo između sebe;) su napravili program. 

Digresija: 
Sunašcetova Ekipa me se seti samo kad nailazi plata i tad su vrlo druželjubivi. Druželjubivi su i kad im trebaju pare, a nije vreme plati. Druželjubivi su i kad treba za žene/devojke da kupe poklon, pa im treba savet... 
Moja ekipa, web dizajneri & web programeri (potpuno drugačija kategorija od „aplikativnih programera“ pomenutih gore), pričaju meni razumljivim jezikom i lepo se družimo.


Čula sam se sa Vlasnikom Auto Škole br.1 i odneli smo mu Program Za Auto Škole, sa sve Detaljnim Uputstvom Za Korišćenje Programa Za Auto Škole U Papirnom Formatu (70 strana odštampanih u boji sa sve „sličicama“), kao i na CD-u. Vlasnik Auto Škole br.1 je bio srećan & zadovoljan, što se ne bi moglo reći za Narogušenu Sekretaricu potonju Umilnu Pticu Pevačicu. Svoju prvu Fakturu sam odštampala u tri primerka: jedan za klijenta, drugi za Knjigovođu (naša dobra prijateljica, tako da nemamo problema sa knjigovođama koje ljudi obično imaju. Mi smo joj VIP klijenti), a treći primerak je uramljen. 

Posle par dana zvoni telefon u mojoj Firmi:

- Firma, izvolite.
- Ovde sekretarica iz Auto Škole br.1.
- Oooo, dobar dan. Izvolite. Imate neki problem?– ovaj poziv me je opomenuo da moram da zaposlim Svoju Narogušeno Sekretaricu, da bih se spasila gnjavatora.
- Pa, imam. Ne znam kako da pogledam koji mi polaznik duguje pare...
- Pa, zašto ne pogledate u Detaljnom Uputstvu Za Korišćenje Programa Za Auto Škole U Papirnom Formatu ili na CD-u?
- Ovako, da Vam kažem: ne zanm kako da otvorim taj CD, a juče sam prala prozore...
- Kakve veze imaju prozori sa Detaljnim Uputstvom Za Korišćenje Programa Za Auto Škole U Papirnom Formatu?!?
- Pa... vidite. Vi ste odštampali to na mnogo lepom i kvalitetnom papiru. Ne da briše prozore, nego... A nisam se nadala da će gazda ozbiljno to sa ovim programom, al’ reče mi jutros ako ne naučim da radim u njemu za nedelju dana da ću dobiti otkaz...
- Ok. Dođite danas popodne po Detaljno Uputstvo Za Korišćenje Programa Za Auto Škole U Papirnom Formatu ili pošaljite nekog.
- Ma, nemam ti ja vremena da dođem. Šta ti pada na pamet, ženska glavo? A ko da dođe umesto mene?
- Dobro. Onda ću Vam poslati Post Express-om, pa platite pouzećem.
- Ja da platim? Ma, nemoj. Mnogo si mi ti pametna. Što ne platiš ti?

Tu sam pukla. Definitvno ću zaposliti sekretaricu.

- Ovako: od ovog trenutka Detaljno Uputstvo Za Korišćenje Programa Za Auto Škole U Papirnom Formatu košta 20€ plus PDV. Za svaku narednu reč koju kažete, a koja mi se ne svidi, cena će skočiti za 10€, jasno? A sad: poslaću Vam Detaljno Uputstvo Za Korišćenje Programa Za Auto Škole U Papirnom Formatu danas Post Express-om i platićete ga pouzećem, pod uslovom da uplatite avansno 23,60€ na račun Firme koji već znate. U redu?
- Jeste.

Prekinula je vezu. Kad sam posle pola sata proverila on-line račun, 23,60€ je bilo uplaćeno. Odštampala sam Detaljno Uputstvo Za Korišćenje Programa Za Auto Škole U Papirnom Formatu, spakovala u fasciklu, pozvala Post Express i poslala ga Narogušenoj Sekretarici Auto Škole br.1.

Kasnije sam ispričala kolegama šta se desilo. Da nije bilo izvoda iz banke, teško da bi mi poverovali. Isti taj dan sam dala i oglas za Sekretaricu. Već uveče sam dobila prve mail-ove potencijalnih Narogušenih Sekretara/ica moje Firme.

U neizbrisivom sećanju mi je ostao jedan CV:
Kad sam ga otvorila dočekao me vatromet. Da, da. Gospođica koja je poslala taj CV je koristila opciju Sparkle Text Effect. Vrlo slikovito je objasnila da je mlada, lepa (poslala je i sliku svoje figure u miniću i topu), obrazovana da ima i „prvi stadijum kursa engleskog jezika i književnosti“ (baš je tako pisalo).. 

Bilo je još bisera:
Druga Gospođica je napisala:
„Obzirom da ste vi softverska firma, da kažem i da programiram u Wordu i da mogu mnogo da pomognem u programerskim poslovima.“ Ova je još i bila dobra – shvatila je koncepciju poslovnih aktivnosti Firme.

Nakon par dana, posle detaljnog pregleda i selekcije, pozvala sam 10-ak kandidata/kinja na razgovor. 
Inače, sa kolegama programerima nisam imala problema, jer ih nisam tražili putem oglasa. Imam sreću da su to sve ljudi koje sam znala i pre nego što sam se upustila u poslovni poduhvat. Takođe, prednost je i što oni rade od svojih kuća (uz platu plaćam im i internet. Nisam stipsa. Svi imaju 1Mbps). Inače, svi mi se i viđamo par puta nedeljno i lepo družimo. Znači, jedino sekretar/ica će biti u mojoj kući/firmi (kad se otvore ulazna vrata, levo je firma, desno stambeni prostor. Šta da reknem, „lepo sam se udala“) full time. 

Kad su dolazili kandidati okupili smo se svi: kolege, Sunašce i ja (prim. aut. Obzirom da smo mi mala preduzetnička radnja, ovakve akcije je moguće izvesti /ima nas sve ukupno sedmoro/ i smatram da su bitne, jer će sa tom osobom svi komunicirati i od nje zavisiti štošta, pa je red da svi iznesu mišljenje). 
Na dve-tri kandidatkinje muški deo (prim. aut. Ja sam i dan danas jedino žensko) je pošteno...pa, biću pristojna. Međutim, pokazalo se da nijedna od njih ne zadovoljava. Zašto? Evo, ovako:

a) svakoj je na početku rečeno da se od nje očekuje da šalje i prima poštu, proverava mail, javlja se na telefon

b) da je plata 250€ neto, da će odmah biti prijavljena i da će se a račun uplaćivati ceo iznos u dinarskoj protivvrednosti po višem kursu NBS-a 

Nije bilo tupavih testova, objasnili smo da nema kuvanje kafe, služenja pića čišćenja i sređivanja, jer naša Spremačica (prim. aut. Spremačica radi kod nas već par godina i ona nam je baš „domaća“) sprema i Firmu i stambeni prostor i radi i ostale pomenute radnje.

Kandidatkinja br. 1 je izjavila da joj taj aranžman ne odgovara, jer je previše posla, a premalo para. Ostali smo zabezeknuti.Kandidatkinja br. 2 je rekla da joj se sve to sviđa i pitala da li hoćemo da je šaljemo i na seminare. Kad smo rekli da to zavisi od seminara, rekla je da neće da radi, jer je ona ta koja bira. Opet, ostali smo zabezeknuti. Kandidatkinja br. 3 je rekla da bi radila skraćeno radno vreme. I tako redom do Kandidatkinje br. 8 koja je rekla da joj sve odgovara. Tako je primismo. Dogovor je bio da otpočne sa radom u ponedeljak. 

Međutim, kad je osvanuo ponedeljak, ona se nije pojavila. Zvala sam je na sve brojeve koje je ostavila, slala mail-ove... Mislila sam da je ubio neki sumanuti vozač automobila, da joj je puklo slepo crevo, pa je na operaciji, itd... Dobila sam njenu mamu predveče:

- Moja ćerka neće da radi kod tebe za tu mizeriju. Ona je završila kurs za profesionalnu sekretaricu. Nemoj više da zoveš.
- Izvinite, ali mogu li da je čujem, molim Vas?
- Evo.
- Gospođice, rekli ste da hoćete da radite, sve smo se lepo dogovorili. Plašila sam se da Vam se nije nešto desilo... 
Preseče me u pola rečenice:
- Svašta. Predomislila sam se. Neću da radim.

I dan danas je misterija zašto je odbila da radi. Kasnije smo svi lupali glavu šta se desilo, al’ nismo dokučili... 
Eto, tako je prošao moj prvi poslovni poduhvat i prvi oglas za zaposlene.



Komentari (33)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

radojicic92 radojicic92 02:38 07.08.2008

...

zezno sam gorstaka opet
constrictoria92 constrictoria92 02:59 07.08.2008

Re: ...

radojicic92
zezno sam gorstaka opet

:)
Svaka cast!
edi-va edi-va 07:57 07.08.2008

Mogu

li ja da konkurishem kod tebe kao all-around talenat.

Evo prilazzem plaketu (moj dizajn - pochetnichka sreca igranja Paint-om)
inache, istovremeno vazzi radojichicu za prvi comment:)))

for radojicic92

a ako treba slika, mogu i to da ti postavim, samo da te upozorim da se moja CV slika na srpskom zove:

jedem zzive ljude za doruchak:)))))) (tako mi jedan drugar neki dan reche, kada je video)
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:01 07.08.2008

Kandidatkinje...

Kandidatkinja br. 1 je izjavila da joj taj aranžman ne odgovara, jer je previše posla, a premalo para. Ostali smo zabezeknuti.Kandidatkinja br. 2 je rekla da joj se sve to sviđa i pitala da li hoćemo da je šaljemo i na seminare. Kad smo rekli da to zavisi od seminara, rekla je da neće da radi, jer je ona ta koja bira. Opet, ostali smo zabezeknuti. Kandidatkinja br. 3 je rekla da bi radila skraćeno radno vreme. I tako redom


Pa, to ti pricam u proslom blogu! Bas to! Nece narod da radi. Lakse im je da kukaju da su privatnici uzasni, nego da rade. Tesko - mnoooooooooogooooooo tesko ima da bude odvikavanje od takvog nacina razmisljanja. Taj slatki osecaj zrtve, koji se moze steci nakon X razgovora za posao koji se dobiju, a odbiju - tesko sta to moze da zameni.

A, s druge strane, ne pada im na pamet da bi - ako hoce vecu platu - morali prvo da investiraju u svoje znanje i vestine, kako bi imali sta da vise naplate, kad se poslodavcu prodaju. "Jes' ti normalna, ja u 40 godina da ucim engleski i kompjutere? Matora sam ja za to..."

Nije nama stopa nezaposlenosti velika sto nema posla, vec sto narod nece da radi, ili nece da uci kako bi naucio kako da radi.
zeks92 zeks92 09:34 07.08.2008

....

Sunašce, imaš li ideju


oh...kako mu lepo tepas...Al' se i mnogo na njega deres! ...a on je suptilna dusa programerska....

Narogušena Sekretarica.


E ovo mi se svidja.I ja to rado koristimSamo ja bih to pisao sastavljeno...NarogušenaSekretarica...

To se-za one koji ne znaju- zove Madjarska notacija...i naziv i opis...Najveca mudrost u programiranju je -dati pravo ime nekom objektu...
constrictoria92 constrictoria92 13:17 07.08.2008

Re: ....

@edi

Ti si van konkurencije! Bices nasa pocasna koleginica! :)

@Krugolina

Jos uvek nemam sekretaricu (a Firma radi uspesno vec 2,5 godine). :) Problem smo resili tako sto smo kupili telefonsku sekretaricu (kosta manje i nikad ne zaboravlja ko se i kad javio, sta je hteo...). :) Obicno neko od kolega bude u Firmi (kad mi nismo u njoj) i glumi NarogusenogSekretara. :)))))
Zaista je tragicno koliko ljudi ne zeli da radi (cast izuzecima). Takvi bi 'leba bez motike...

@zeks

Ma, moje Sunasce je divno! Ne derem se ja previse na njega. Nego, njemu je dreka pokretac, a meni ventil. :) Nas dvoje smo totalno kompatibilni. :) Jedino se ponekad posvadjamo kad igramo EU III, kad mi on, onako mucki, iz potaje zabode noz u ledja. :)))))))))))))))

Madjarska notacija prihvacena. Hvala na fantasticnom predlogu.

I jos nesto da te pitam: a sto neces da mi budes prijatelj na FM-u? Poslala sam ti pozivnicu... :(((((((( Povredio si moju suptilnu dusu dizajnersku...
zeks92 zeks92 15:08 07.08.2008

Re: ....

I jos nesto da te pitam: a sto neces da mi budes prijatelj na FM-u?

Svakako!
Ma...nisam video...idem odmah da te kliknem....
aleksandarz92 aleksandarz92 17:43 07.08.2008

Rešenje misterije

I dan danas je misterija zašto je odbila da radi. Kasnije smo svi lupali glavu šta se desilo, al’ nismo dokučili...


Moja ćerka neće da radi kod tebe za tu mizeriju. Ona je završila kurs za profesionalnu sekretaricu. Nemoj više da zoveš.


Imaš odgovor u tekstu. Vaspitanje.
constrictoria92 constrictoria92 21:06 07.08.2008

Re: Rešenje misterije

Ma, nikome u Firmi nije jasno sledece:

a) zar je 250€ neto (sve na racun) mala plata za javljanje na telefon, primanje i slanje poste (mi stvarno retko sta saljemo postom; fakture mahom isporucujemo licno) i proveru office mail naloga, za radno vreme od 10:00 - 17:00? (vec sam u textu navela da nema sluzenja pica, kuvanje kafe, ciscenja i sredjivanja...) Opet, imala bi mnogo slobodnog vremena, pa bi mogla do mile volje da surfuje, cita ili vec po izboru radi nesto. Realno: imala bi u toku dana kad se sve sabere aktivna 2h rada (i to joj je receno)

b) posto je to bilo devojche od 29 leta, zar nije sposobna sama da donosi odluke (ili mora u konsultaciji sa mamom)?

c) zar nasa ponuda nije bila fer & korektna?

Vecina nasih klijenata placa svoje sekretarice oko oko 200€ ; na racun uplacuju minimalac - ostalo "na ruke"; te sekretarice su i kafe kuvarice i konobarice i sredjuju kanc i rade oko 10h dnevno.... Npr. jedna zaista velika firma kojoj smo radili software ima sekretaricu koja radi sve pomenuto (sem ciscenja, srecom imaju cistacicu) + javlja se na telefon koji je centrala, pa prebacuje pozive na lokale, prekucava ugovore i ostale gluposti (sve sto joj kolege donesu rucno ispisano) i uvek je kriva za sve i ima platu 16.000,00 din (nije prijavljena za stalno, vec preko omladinske)


Krugolina je u pravu: vecina ljudi trazi posao, a moli boga da ga ne nadje... To mi je jedino objasnjenje...

Ovakve stvari te razbesne, rastuze... Sto nije imala herca kad smo se cule da kaze zbog toga i toga necu. "Predomislila sam se" nije dovoljno dobar odgovor.

dilan_dog dilan_dog 21:28 07.08.2008

Re: Rešenje misterije

Ma samo motiku i na njivu >new dilan_dog<
aleksandarz92 aleksandarz92 21:41 07.08.2008

Re: Rešenje misterije

Sve si tačno napisala, jedino neznam za onaj deo pod b.
Pod vaspitanjem sam više mislio na odnos prema radu koji je verovatno stečen od roditelja. A to je verovatno nešto iz vremena zastrelog samoupravljanja po društvenim firmama ili savremene birokratije. Npr.
"E što bi direktor sad išao na sajam u XYZ da mora da pita radnički savet"
"Da radiš kod privatnika da ti bude gazda!!!"

Vrlo verovatno da joj mama i tata svakog dana idu na posao, ali ne idu da rade, pa i samo dete misli da je to sve tako normalno.
aleksandarz92 aleksandarz92 21:45 07.08.2008

Re: Rešenje misterije

dilan_dog
Ma samo motiku i na njivu


Pa jel' zato završila kurs za profesionalnu sekretaricu. Cccc
gorstak92 gorstak92 09:31 08.08.2008

Haljinica boje lila

Prvo da pohvalim jos jedan sjajan post i da mi ne uzmes za zlo ako ,,kvarim srecu" ovim sto sledi.
Moram da iznesem misljenje koje se ne slaze sa vecinom iznetih.
Nije mi namera da trolujem i izazivam tebe ili ostale sa ,,shokantnim" stavom pa sad da krenemo u svadju.
Zelim da budem konstruktivan sto i jeste svrha bloga - da cujes misljenje drugih na svoja razmisljanja.

Const
a) zar je 250€ neto (sve na racun) mala plata za javljanje na telefon, primanje i slanje poste (mi stvarno retko sta saljemo postom; fakture mahom isporucujemo licno) i proveru office mail naloga, za radno vreme od 10:00 - 17:00?

Da.
Od te plate treba da se zivi, plate racuni, prevoz, garderoba, a mozda i neki izlazak.
Ne sme se zaboraviti posto su pelene, vestacko mleko ili koliko je zakup stana u BG-u i sl.
Verujem da joj nije plan dozivotno da zivi sa mamom.
Dalje, ti ostavljas sliku kao neozbiljni poslodavac nudeci da ne radi nista, a za ,,nista". Opravdanje jeste u naslovu Posta. Vremenom ces prestati da budes pocetnica.
Mozda ti je bolje da zaposlis domara koji ce da menja osigurace i javlja se na telefon? A za malo bolju platu.
Ne znam koje su potrebe u Firmi, ali ja bih pre zaposlio domara nego ,,saksiju".
Na stranu strucnost kandidata koji su se prijavili, ali bi i tebi kao poslodavcu trebalo da izgleda cudno sto su bas svi odustali.

b) posto je to bilo devojche od 29 leta, zar nije sposobna sama da donosi odluke (ili mora u konsultaciji sa mamom)?

Znam i starije devojke/momke koji jos zive sa roditeljima i koji se nisu otisnuli. Naravno, to nije opravdanje za nashu potencijalnu sekretaricu. Pogolema tema i skroz bi skrenulo u veliki trol kad bih krenuo da razlazem zasto se u Srbiji kasnije osamostaljuje nego npr. u UK.

) zar nasa ponuda nije bila fer & korektna?

Ne.
Odgovor isti kao i pod a)

Vecina nasih klijenata placa svoje sekretarice oko oko 200€ ; na racun uplacuju minimalac - ostalo "na ruke"; te sekretarice su i kafe kuvarice i konobarice i sredjuju kanc i rade oko 10h dnevno....

Opet to nije opravdanje. Svi u okruzenju su robovlasnici pa cu i ja da budem.

I na kraju moram da te pitam, da li tvoj muz zna da pises blog?
Verujem da je vicniji kompjuterskim vestinama i da mu ne bi bio problem da se registruje i da napise ,,kontra blog" gde pominje tvoje ,,kuvarske" vestine ili da pusti ovu pesmu: A bio sam programer direktno iz geta sad idem na pijac i papuce setam
Samo se ti shali na njegov racun pa ces da vidis:)))
aleksandarz92 aleksandarz92 10:15 08.08.2008

Re: Haljinica boje lila

gorstak92

Const
a) zar je 250€ neto (sve na racun) mala plata za javljanje na telefon, primanje i slanje poste (mi stvarno retko sta saljemo postom; fakture mahom isporucujemo licno) i proveru office mail naloga, za radno vreme od 10:00 - 17:00?

Da.
Od te plate treba da se zivi, plate racuni, prevoz, garderoba, a mozda i neki izlazak.
Ne sme se zaboraviti posto su pelene, vestacko mleko ili koliko je zakup stana u BG-u i sl.
Verujem da joj nije plan dozivotno da zivi sa mamom.
Dalje, ti ostavljas sliku kao neozbiljni poslodavac nudeci da ne radi nista, a za ,,nista". Opravdanje jeste u naslovu Posta. Vremenom ces prestati da budes pocetnica.


Zato će lakše da se živi, plaćaju računi, prevoz itd. ako se ne radi ništa. Nije valda još uvek vreme samoupravnog socijalizma, pa da je cilj firme da zapošljava radnike, a ne da ostvaruje profit?
Posao koji se nudi nije baš ništa, a 250E je mnogo više od ništa.
A kad prestane da bude početnica, onda će i više zarađivati, sekretarica će imati više posla => sekretarica ima veću platu.
Krugolina Borup Krugolina Borup 10:40 08.08.2008

Re: Haljinica boje lila

Opet to nije opravdanje. Svi u okruzenju su robovlasnici pa cu i ja da budem.


Ajde da se ja ne slozim s tvojim neslaganjem, a sve konstuktivno - podrazumeva se. Ne volem da se svadjam. Ali imam reputaciju (van bloga) da zvucim preostro kad god zinem, tako da se unapred izvinjavam u slucaju takvog dozivljaja. Nije mi to namera. Samo mi je namera razmena misljenja.

Ponudjena plata, po meni, vise je nego fer, a u skladu sa onim sto se normalnim platama smatra u zemlji. Ne moze preduzetnik da se ponasa mimo okruzenja. Ne moze preduzetnik ili poslodavac da visinu plate odredjuje naspram troskovniku radnika, vec naspram onoga sto je u okruzenju. Za generalno niske plate ne mogu se kriviti privatnici/preduzetnici/poslodavci, vec vlada i ministri.

A, ako se gospojici ne svidja ta plata, tj. mala joj je i hoce vecu, jerbo joj je licni troskovnik veci - onda ista ta gospojica treba prvo da ulozi u sebe, svoje znanje i vestine, da sebi digne cenu, pa ce onda moci da trazi i bolje placen posao.

Za posao sektretarice - trenutno - stanje je takvo kakvo jeste. Malo ti je? Pa, onda nemoj da trazis posao sekretarcie, nego posao s nekim drugim zvanjem.
antioksidant antioksidant 11:07 08.08.2008

Re: Haljinica boje lila

Ponudjena plata, po meni, vise je nego fer

ponudjena plata (bila ona fer ili ne) ocito nije bila dovoljna ni za jednog kandidata/kandidatkinju.

ne ulazim u to zasto su gospodjice. ponudjenu platu smatrale nedovoljnom, ali cinjenica je da 2.5 godina posle konkursa firma nema sekretaricu koja bi radila za taj novac.

na trzistu rada za te novce nema ponude sa trazenim kvalifikacijama. znaci - ponuda je nedovoljna.

over and out


gorstak92 gorstak92 11:42 08.08.2008

Re: Haljinica boje lila

ne ulazim u to zasto su gospodjice. ponudjenu platu smatrale nedovoljnom, ali cinjenica je da 2.5 godina posle konkursa firma nema sekretaricu koja bi radila za taj novac.

To sam i ja prvo pomislio.
Misljenja poslodavca i radnika tesko da mogu da se podudare, a da je jednostavan posao biti menadzer ne bi postojale studije sa tom tematikom.

Dalje, u mom razmisljanju probao sam da se stavim u ulogu potencijalnog PBA.
Meni je zestoko gubljenje vremena da glumim saksiju negde za 250EUR. Ok. Nisam u situaciji nezaposlene nesrecnice koja ce da prihvati bilo kakav posao pa nisam ni merodavan za misljenje.
Slucajno znam da je najam radnika na njivi 20-30 EUR/dan. Sa sve doruckom, ruckom i prevozom do njive i nazad kuci.
Interesantno je da je i tamo isto manjak radnika, a plata skoro duplo veca nego da blejis za racunarom. Nije tema:)))

a) Potpuno razumem zaprepascenog poslodavca da niko nece da sedi za 250 EUR.

Znas li koliko je tesko pronaci posao i omoguciti da se zaradi i isplati radniku tih 250EUR koji su netto, ne brutto. Sad sam zaboracio cifru, ali mislim da se kod nas racuna da radnik tek kad pocne da zaradjuje 8x svoju netto platu postaje rentabilan. Sve ispod je neisplativo. Podugacko za pojasnjavanje, a jeste tako.

b) Potpuno razumem zaprepascenog radnika koji nece da sedi za 250 EUR.

Znas li ti posto je obdaniste za oba deteta, kirija (veoma cest slucaj, ako ne zivi sa mamom:), cipele za decu?

c) Potpuno razumem zaprepascenog ministra/e.

On(i) mora(ju) da ima kabinet od 150 ljudi i mora(ju) svima da obezbedi platu i stanove, a sve od nikakvog budzeta. I sad neko trazi vece plate?!? Ma razumem ih 100%.


Sve ja to razumem, ali i da je Roki razumeo kako je Apolo Krid nadmocan boxer nikad mu ne bi izasao na crtu:)

@Krugolina i Aleksandre,
Zapitajte se i odgovorite iskreno (sebi, ne mora na blogu) da li bi vi radili ponudjeni posao za ponudjene pare.
Jos bitnije pitanje (i za Constroictoriu) je da li bi voleli da imate sekretaricu koja svaki dan pregleda sta ima novo na infostudu. Sigurno ne bi planirala buducnost na plati od 250EUR.
A to da li ce se plata vremenom povecati zavisi od spleta okolnosti: da li je gazdarica raspolozena da poveca platu, da li radnik ima ono pa da pita kad ce veca plata, da li ce posao da se prosiri, da li ce gazde na Sejsele (bilo je i o tome reci kod Krugoline) pa se nema para, da li ce povisica morati da saceka dok se ne poveca npr. vozni park? Mnogo pitanja, a sve neizvesni odgovori.
constrictoria92 constrictoria92 12:01 08.08.2008

Re: Haljinica boje lila

gorstak92
Prvo da pohvalim jos jedan sjajan post i da mi ne uzmes za zlo ako ,,kvarim srecu" ovim sto sledi.
Moram da iznesem misljenje koje se ne slaze sa vecinom iznetih.
Nije mi namera da trolujem i izazivam tebe ili ostale sa ,,shokantnim" stavom pa sad da krenemo u svadju.


Smatram da si, ipak, bio malo maliciozan u svom komentaru. Za tvoju informaciju: zivimo u kapitalizmu.

Od potencijalne sekretarice ocekujem da ne dolazi na razgovor za posao obucena kao Ceca, Jeca i ostale pink ikone, da koncizno i precizno odgovara na postavljena pitanja, da zaista zna da koristi osnovne alate za rad sa textom, kao i mail client, osnovno poznavanje engleskog jezika, da bude odgovorna...

Od te plate treba da se zivi, plate racuni, prevoz, garderoba, a mozda i neki izlazak.
Ne sme se zaboraviti posto su pelene, vestacko mleko ili koliko je zakup stana u BG-u i sl.
Verujem da joj nije plan dozivotno da zivi sa mamom.


Ja sam iz Kragujevca. Dosla sam u BG sa 18 godina na studije. Nikoga nisam znala... Pokojni deda mi je dao 50 maraka kad sam kretala od kuce (to je sve sto sam dobila, jer moji nisu imali da me izdrzavaju). Za 2 dana sam nasla posao (prodavala na tezgi), nasla sobicu... Kasnije sam promenila posao, pa opet, pa opet... Zavrsila sam fakultet. Nasla zaista pristojan posao. Upoznala Sunasce, promenila posao, dala otkaz, otvorila Firmu.
Mislis li da sam uvek imala za najosnovnije potrebe??? Nisam. Nisam imala ni mamu kraj sebe, ni siguran krov nad glavom, nista. Za sve sam se sama borila i izborila. Price tipa "male plate - od cega cu da zivim" ne tolerisem: ako hoces vecu platu, obrazuj se, pa konkurisi za vise placeno mesto.

I na kraju moram da te pitam, da li tvoj muz zna da pises blog?
Verujem da je vicniji kompjuterskim vestinama i da mu ne bi bio problem da se registruje i da napise ,,kontra blog" gde pominje tvoje ,,kuvarske" vestine....


On uredno cita moj blog. Na duhovit nacin prikazujem nase dogodovstine (salim se i na svoj racun, ako nisi primetio).
Sto se "vicnosti kompjuterskim vestinama tice", ne znam na sta konkretno mislis. Ne treba biti mnogo "vican" da bi napisao blog. Sto se nase "vicnosti" tice: on je programer, a ja web designer (razlicite struke, pa je tesko reci bilo sta na tu temu).






gorstak92 gorstak92 12:13 08.08.2008

Re: Haljinica boje lila

Constrictoria
Smatram da si, ipak, bio malo maliciozan u svom komentaru. Za tvoju informaciju: zivimo u kapitalizmu.

Mozda i jesam. Samo da pronadjem u recniku:)))
Nazalost, jos nismo usli u kapitalizam jer i za to treba puno vode da protekne.

Ono za male plate i sl. sam poduze napisao u prethodnom komentaru pa da se ne ponavljam. Svako ima svoju pricu i razloge zasto ce da prihvati/ponudi/odbije posao. Interesantno je da su svi u pravu, a sukobljeni:)

Ono za Sunasce te zavitlavah. Nadam se da nisam presao crtu pristojnosti. Umem ja to, ali uvek slucajno.

Ponovicu, volim da citam tvoje Postove. Nista maliciozno. Zamisli da sam namignuo (nadam se da Sunasce nece ovo poslednje da procita:)))
Ne rece nam ti nista o kuvanju. Ima li primedbi ili njegova mama najbolje kuva?
constrictoria92 constrictoria92 12:16 08.08.2008

Re: Haljinica boje lila

antioksidant

na trzistu rada za te novce nema ponude sa trazenim kvalifikacijama. znaci - ponuda je nedovoljna.


Posle pomenutog oglasa vise nismo ni trazili sekretaricu.
Slozili smo se svi da je bolje da sami obavljamo te poslove (potencijalni klijent dobija relevantne informacije, itd.).
constrictoria92 constrictoria92 12:20 08.08.2008

Re: Haljinica boje lila

gorstak92

Ponovicu, volim da citam tvoje Postove. Nista maliciozno. Zamisli da sam namignuo (nadam se da Sunasce nece ovo poslednje da procita:)))
Ne rece nam ti nista o kuvanju. Ima li primedni ili njegova mama najbolje kuva?


Vec je procitao. Gotov si. :)
Ako Sunasce odluci da se oglasi (a do sad to nije hteo, jer ne zeli da bude pogresno protumaceno njegovo mesanje u moje "pisanije", sam ce ti reci.
gorstak92 gorstak92 12:27 08.08.2008

Re: Haljinica boje lila

Vec je procitao. Gotov si. :)
Ako Sunasce odluci da se oglasi (a do sad to nije hteo, jer ne zeli da bude pogresno protumaceno njegovo mesanje u moje "pisanije", sam ce ti reci.


Ma to ja samo izazivam:)))
Ono u stilu: 2km vezanih ochiju. Ta hajte molim vas?

Evo ovako, ako fer i demokratskim glasanjem dobijem 5 i vise preporuka na ovaj komentar onda Sunasce mora da nam napise blog o tvojim kuvarskim vestinama. Zivo me interesuje da li su bolja tvrdo ili mekano kuvana jaja ili koje su to virsle najukusnije na trzistu:)))

Sledeci Post mozes da naslovis: Gost Autor - Sunasce I deo :)

Mene ako pitate najbolje su pastete iz Agrimesa. Nemaju one aditive, konzervanse..., a i svidja mi se ambalaza.
Prosto ne znam vise sta da mislim. Do sad je postojao samo Carnex.
constrictoria92 constrictoria92 13:13 08.08.2008

Re: Haljinica boje lila

gorstak92
Evo ovako, ako fer i demokratskim glasanjem dobijem 5 i vise preporuka na ovaj komentar onda Sunasce mora da nam napise blog o tvojim kuvarskim vestinama. Zivo me interesuje da li su bolja tvrdo ili mekano kuvana jaja ili koje su to virsle najukusnije na trzistu:)))


NECU I TACKA - tako kaze Sunasce. Njega demokratija ne zanima previse. :)

Jaja, virsle i ostale mesne preradjevine smo mahom izbacili iz letnje upotrebe (otrovali smo se preprosle nedelje :)))))).

Long live SOJA i njene preradjevine!!!
ecce-florian ecce-florian 20:03 08.08.2008

Re: Rešenje misterije

a) zar je 250€ neto (sve na racun) mala plata za javljanje na telefon, primanje i slanje poste (mi stvarno retko sta saljemo postom; fakture mahom isporucujemo licno) i proveru office mail naloga,

ma ajde bre
Jaja, virsle i ostale mesne preradjevine smo mahom izbacili iz letnje upotrebe (otrovali smo se preprosle nedelje :)))))).

Long live SOJA i njene preradjevine!!!

al' nije to to
aleksandarz92 aleksandarz92 20:51 08.08.2008

Re: Haljinica boje lila

gorstak92

@Krugolina i Aleksandre,
Zapitajte se i odgovorite iskreno (sebi, ne mora na blogu) da li bi vi radili ponudjeni posao za ponudjene pare.


Narvno da ne bih. Imam mnogo bolji posao.
Da sam nezaposlen naravno da bih. I naravno da bih tražio bolji, ali bih nešto radio i zarađivao dok ga tražim.
Poenta je da je bolje raditi nešto za male pare, nego ne raditi ništa. A 250E u Srbiji trenutno nije baš neka ekstra plata, ali nije ni nepristojno mala.
gorstak92 gorstak92 11:29 09.08.2008

Re: Haljinica boje lila

aleksandarz
Da sam nezaposlen naravno da bih. I naravno da bih tražio bolji, ali bih nešto radio i zarađivao dok ga tražim.

Hajmo obrnutim redom da razmisljamo:

Ti si direktor Firme i dolazi ti aleksandarz-kandidat na razgovor.
Imas jos 15-tak kandidata da ispitas sto znaci ne vise od 10min/kandidatu. Odokativno.
Sedne aleksandarz-kandidat i krene nesto da prica, a ti mu u ocima vidis da ovaj nema teorije da ti ostane duze od 2 nedelje u Firmi. Sve nesto izbegava direktan pogled, krsi prste i na chelu mu pise da nije zaintresovan za to radno mesto. Tu je samo dok ne dobije ponudu za 275 EUR (10% veca plata).
A vidis mu u knjizici da je menjao poslove na po mesec dana. Ti si mu npr. peta firma.
Da li bi ga zaposlio?
Pre nego sto odgovoris stavi se u ulogu jaaaako zaposlenog direktora koji bi radije platio da opet ne pravi konkurs i kome je vec sad muka od mesec dana uigravanja sa novim zaposlenim. Moras da ga upoznas sa svim zaposlenima, klijentima, knjigovodjom, da ga uputis u osnove posla, pratis jedno vreme dok ne postane samostalan... Projekat od mesec dana, a zena ti trazi da krenete na te Sejsele vec jednom.

Zato i mislim da nije bolje raditi ista nego nista i ,,zavlaciti" buduceg poslodavca samo da bi resio svoj trenutni problem. Ne izgleda lepo ni u CV-u. Poverenje je jedna od najbitnijih osobina za dobijanje posla.

Ako se vec sedi kuci, rachuni stigli, para niotkud onda je bolje raditi nesto preko omladinske ili na dnevnicu kao nadnicar. Dal na njivi, dal na gradjevini, dal na tezgi nebitno je.

Tako, barem ja, mislim, ali treba uzeti u obzir da sam naivan.
aleksandarz92 aleksandarz92 11:57 09.08.2008

Re: Haljinica boje lila

Sve što sam dosad napisao je bilo iz ugla potencijalnog radnika. Kad krenemo obrnuto iz ugla poslodavca onda si skroz u pravu.

Zato i mislim da nije bolje raditi ista nego nista i ,,zavlaciti" buduceg poslodavca samo da bi resio svoj trenutni problem. Ne izgleda lepo ni u CV-u. Poverenje je jedna od najbitnijih osobina za dobijanje posla.

Ako se vec sedi kuci, rachuni stigli, para niotkud onda je bolje raditi nesto preko omladinske ili na dnevnicu kao nadnicar. Dal na njivi, dal na gradjevini, dal na tezgi nebitno je.


Ovo je malo kontradiktorno, mada mislim da znam šta si ustvari hteo da kažeš.
Ja bi radije bio sekretar 1 ili 2 meseca, nego radio na njivi ili građevini ( za iste ili slične pare). A ono moje bolje išta nego ništa se nije odnosilo isključivo na posao sekretarice, nego na bilo koji.
gorstak92 gorstak92 09:43 08.08.2008

Konkurs za PBA

margos margos 15:52 08.08.2008

Re: Konkurs za PBA

Ha... podseti me... jednom, grrrrrooooooozno iznervirana, upitam ja sekretaricu:
''Dobro, molim te, kada bi trebalo da opišeš sebe - da li bi rekla da si glupa ili bezobrazna????''
Ona, kao iz topa:
''Glupa.''
''Uh, majku ti tvoju, bezobraznu! Znaš kad će glup čovek da kaže da je glup?''
gorstak92 gorstak92 11:01 09.08.2008

Taj magichni broj 8

Osam je broj za pochetak ovogodisnje olimpijade;
Osam lepo izgleda i lepo se rimuje u svim oblicima;
Osam je broj preporuka.

Da, da, broj preporuka gde smo iskazali stav da ,,Sunasce" tj. tvoj suprug treba da nam se obrati i da chujemo drugu stranu medalje.
Ko bolje kuva, programira ili dizajnira ili ...
Kako je tekao izbor za sekretaricu, ko vise radi na poslu, ko je bitniji u Firmi...

Const.
NECU I TACKA - tako kaze Sunasce. Njega demokratija ne zanima previse. :)

Nema to veze sa demokratijom. Nazalost:(

Blog je virtuelna stvarnost gde mozes da se predstavis kako hoces, a tvoji citaoci mogu da ti veruju kako hoce.
Ukoliko ne chujemo i tvog muza stvorice se neki crv sumnje da uopste i postoji, a to dalje implicira da verovatno ni ostatak priche nije istinit. Insistiram na rechi verovatno (da je ne boldujem i sl.) jer zelim da verujem da je sve tachno.

U mom prigradskom naselju oni peMzosi sto igraju sah na klupici u parkicu kazu: Sah-mat!
Tako i ovo glasanje moze da se shvati. Ti mozes besno da srusis tablu i vise da se ne igramo, a mozes i da pruzis ruku i trazis revans. Sve zavisi od temperamenta.
Pojavom Posta tvog supruga ja cu biti taj koji ce morati da pruzi ruku i cestita na fer igri:)))

Dakle, nema demokratije. Mnogo vise ima veze sa shvatanjem dzentlmenstva i hoce li tvoj muz da te ,,zastiti" od eventualnih provokacija ili te pustiti da se sama izboris sa nama.

Blog je isto tako veoma poznato mesto gde blogeri pamte ko slonovi. Nema teorije da ih posle ubedis u nesto suprotno od nekog njihovog prvog utiska.

I jos nesto: ja te/vas necu dalje provocirati da se muz oglasi, ali taj crv sumnje...

Jedva ga chekam da nam dodje u parkic da se igramo. Neka tako shvati ovaj poziv.

Pozdrav
aleksandarz92 aleksandarz92 12:04 09.08.2008

Re: Taj magichni broj 8

Čekamo.
A ti bi mogo da otvoriš jedan novi blog sa onom listom "VIP iz kotlarnice" (više nemam pojma gde je ostala), pa da je malo refreshujemo.
gorstak92 gorstak92 12:13 09.08.2008

Re: Taj magichni broj 8

aleksandarz92
Čekamo.A ti bi mogo da otvoriš jedan novi blog sa onom listom "VIP iz kotlarnice" (više nemam pojma gde je ostala), pa da je malo refreshujemo.

Mnogo sam trolovao po raznim Postovima pa me malkice ,,blam" vise da uzurpiram tudje Blogove.
Poslednji put sam spisak objavio kod Gordane C. na ,,Blogove ce svi pisati, i - kaj sad?"
Evo ga link Samo reci koga da ubacim u refresh liste i bice turen.
Sad si me zainteresovao da vidim imas li stogod objavljenog, a ono nista:(
Interesantno je da si postavio u svoju VIP listu sve nas iz kotlarnice potpalublja. Hvala:)

Kad se budes oglasio racunaj da cu da ti svratim i dobro pazi sta pises.
Poceo je da me prati glas blogera koji srecu kvari:)

Svakako cu prosiriti listu sa tvojim nickom kad se oglasis.

Pozdrav
aleksandarz92 aleksandarz92 16:23 09.08.2008

Re: Taj magichni broj 8

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana