Više partijskih država u jednoj - zato im EU nije potrebna

Drago Kovacevic RSS / 05.12.2008. u 12:48

Afera "Krišto" je do kraja razgolitila karakter našega političkoga sistema. Krišto se povukao iz javnosti i po rečima njegovog stranačkoga bosa ne izlazi iz kuće jer ima intezivne duševne boli koje su mu po rečima toga istoga bosa, "neopravdano" naneli mnogobrojni dušmani, kršeći božije i ljudske zakone. Bos je još dodao da je napad na Krišta zapravo napad na njega lično. U toj vatri ipak nije mogao zaobići elementarnu činjenicu koja glasi da su Krišto i drugi "krištići" preterali, pa je obećao kako će on lično sve to da pretrese, da svoje podanike preispita, posmenjuje, najuri, kazni, ostavi bez posla..

Tako je zapravo počelo spinovanje ove afere sa osnovnim ciljem da se ništa ne promeni osim forme po kojoj će stranke ubirati reket iz javnih firmi.Ovde i tako svaka tema brzo ostari i spasonosni zaborav samo što nije nastupio.

Kada je, pre više od dve godine i na ovome blogu vođena rasprava o donošenju Ustava, blogovska javnost je bila podeljena. Jedni su, pored brojnih primedbi smatrali da tim Ustavom dobijamo i formalno državu kojom će vladati nekoliko partiokratskih skupina u simbiozi sa malobrojnom tajkunskom kastom, a drugi da ni jedna njegova mana nije opasnost jer je kao kompenzacija ponuđeno to što je u preambuli Ustava istaknuto da je Kosovo Srbija, a i procedura za njegovu promenu pojednostavljena.

Donošenjem Ustava partiokratske elite su došle na svoje. Bilo je samo bitno da se javne firme ne privatizuju, da domaća tajkunska kasta zadrži monopole i iz tih monopola finansira stranke i njihovo ostajanje na vlasti. Pritisnuti zahtevima iz EU da se donose evropski zakoni, naši partiokrati su pribegli lukavstvu uma. Donesu Zakon i jednostavno ne primene ga. Navodno, nema uslova za primenu. Svi ključni antikorupcijski zakoni se ili ne primenjuju ili su namerno napravljeni takvima da omogućavaju muljanje bez sankcija. Zakon o finansiranju političkih stranaka, ili Zakon o sukobu interesa su dobar primer takve prakse. Zakon o javnim nabavkama također. Sve nezavisne institucije koje bi trebale da obezbede borbu protiv sistemske korupcije ili se ometaju i ruše, ili onemogućavaju u radu, ili se opstruiše njihovo uspostavljanje. Komisija za hartije od vrednosti srušena je prilkom afere "Knjaz Miloš", Komisija za zaštitu konkurencije je u slučaju "Delte" prošla čitav pakao i njen nalaz od pre godinu dana je praktično obezvređen direktnim intervencijama ministara, članova vlade. Poverenik za informacije prošao je silne torture i šikaniranja, od onoga da mu nisu mesecima dali prostor i elementarne uslove za rad, pa do toga da su ga bitni članovi vlade i direktori njihovih javnih preduzeća javno nazivali "korumpiranim skotom" samo zato što je hteo da radi svoj posao. Budžetska revizija nikako da se uspostavi i tu se primenjuju sve vrste opstrukcije, od one koju je u parlamentu provodila većina ne stavljajući na dnevni red izbor, pa do već viđenih opstrukcija oko prostora i uslova za rad. Vladin savet za borbu protiv korupcije je pred ukidanjem. Završni računi se ne podnose, javna preduzeća proglašavaju sve moguće podatke za poslovnu tajnu, u javnim nabavkama caruju partijske i burazerske firme, a ministri polovinu svoga vremena troše na to da državne pare i poslove uteraju "svojima". To se najbolje videlo dok je Velja "asfaltirao Srbiju" i njegovi direktori kupovali čitave vozove sa lokomotivama preko butika za prodaju ženskoga veša, ali ništa bolji nisu bili ostali, mada su kraj tolikoga asfalta i crnila obezbedili manju vidljivost svojih podviga. Mogu zamisliti šta se događalo sa tzv "kosovskim budžetom" i parama koje su odlazile u prostor koji je potpuno zatamnjen.

Nalazimo se u vremenu kad se donosi budžet Srbije i kad se dobro vide partijske borbe za novac. Naročito frustrirano deluje ekipa iz G17. Navodno, neopravdano su im uskraćene pare, a oni, sa njima najbolje znaju. Tako ministarka za NIP ( čemu to ministarstvo, sam bog zna) diže do neba glas da je teško ugrožena i oštećena. I večiti ministar zdravlja iz iste stranke udario kuknjavu i preti kako uz budžet koji mu se nudi neće obezbediti lečenje sedamstohiljada najsiromašnijih. Eto, bole ga siromašni.Partijska država G17, ono što oni kontrolišu, izgleda da je ugroženo, i očito u unutrašnjoj raspodeli partiokratija poravnava neke svoje račune. Mora da je do sada G17 ekipa bila preplaćena. Neće se oni puno opirati jer i ovo što im se nudi je previše, a i Toma Nikolić čeka kao "zapeta puška" da uđe sa Tadićeve klupe za rezerve.

No, svaki krčag ide na vodu dok se ne razbije. Krčag naše partiokratije ugrožavaju ovi iz EU, tražeći da se konačno nešto uradi ako se želi ta integracija. Da se primenjuju zakoni, sarađuje sa Hagom, iskorenjuje korupcija, da funkcionišu nezavisne institucije, da se sredi sudstvo, popravi odnos sa susedima i razvija regionalna saradnja. Da se uradi nešto više od vedrih, optimističkih izjava Bože Đelića kojem od silnih izgovorenih neistina neprekidno raste nos.

Umesto toga imamo ratoborne izjave Vuka Jeremiće koji je za ciglih nekoliko meseci "zaratio" sa svim susedima, sa EU i sa SAD. Navodn, svi ti nabrojani su ljubomorni na njegove diplomatske domete.

Potom Šutanovac ode u Pariz i za "Figaro" da intervju u kome Evropi pripreti "bratskom Rusijom" ako bude gnjavila Srbiju raznim zahtevima. Sad, jeste da je vlada kojoj on pripada, Rusima za "bratsku" pomoć oko Kosova poklonila NIS. Da ovo Šule ne najavljuje neki drugi poklon. EPS, recimo. Naravno, Toma Nikolić je baš zadovoljan ovakvom politikom i ne ustručava se da to javno saopšti.

Sve ovo govori da je "Evropa" deveta rupa na svirali naše partiokratije i da ona sve zornije to pokazuje. Evo, sad će imati još jedan izgovor za svašta. To je ekonomska globalna kriza. Šta li će sve, kakve repove prekriti tim izgovorom.

 

 

 



Komentari (45)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Ninoslav Randjelovic Ninoslav Randjelovic 12:55 05.12.2008

Danima se pitam gde si !!!

I kako si ?
Sad vidim da si dobro i zdravo, hvala Bogu ! Ali, kao da ne zelis da dajes prognoze oko izgleda tih repova. Zasto ?
Pozdrav !
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 12:57 05.12.2008

Re: Danima se pitam gde si !!!

Ninoslav Randjelovic
I kako si ?
Sad vidim da si dobro i zdravo, hvala Bogu ! Ali, kao da ne zelis da dajes prognoze oko izgleda tih repova. Zasto ?
Pozdrav !

Hvala Nino...pozdrav i tebi..
A repovi...pa evo, hajde da zajedno vidimo kako to hoda..
vracarac92 vracarac92 13:03 05.12.2008

Re: Danima se pitam gde si !!!

A Tadićeva klupa za rezerve je ipak nešto duža. Uz SNS i Tomu na toj klupi (već duže vreme) sedi i LDP sa sve Čedom, a šunja se i Velja.
A Par puta je LDP i ušao u igru. Npr. u Beogradu. Izgleda da čak ni socijalisti više nisu tako mrski...Kada se učestvuje u vlasti(ili čekaju mrvice vlasti sa stola) izgleda da ništa nije mrsko. Ni Dačić, ni Krkobabići a kako stvari stoje i Toma će ubrzo postati prihvatljiv.
d_sandic d_sandic 13:22 05.12.2008

Re: Danima se pitam gde si !!!

A Par puta je LDP i ušao u igru. Npr. u Beogradu. Izgleda da čak ni socijalisti više nisu tako mrski...


Mrski? Pa sve je to ista internacionala!Džaba smo lupali u šerpe! Drali cipele, mrznuli se...
mikimedic mikimedic 13:05 05.12.2008

U vezi partokratije

se mogu sa svim sloziti. Ali ne mogu u vezi sa EU i Rusijom.

Iskljucivo moj stav: niti Evropa mirise, niti Rusija smrdi, a ni obratno...

istina je uvek, tu negde, u sredini...

welcome back.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:16 05.12.2008

Re: U vezi partokratije

mikimedic
se mogu sa svim sloziti. Ali ne mogu u vezi sa EU i Rusijom.

Iskljucivo moj stav: niti Evropa mirise, niti Rusija smrdi, a ni obratno...

istina je uvek, tu negde, u sredini...

welcome back.

Pozdrav Miki..
Dodaću samo to da su izbori dobijeni na evropskoj a ne ruskoj priči...
mikimedic mikimedic 13:20 05.12.2008

Re: U vezi partokratije

Dodaću samo to da su izbori dobijeni na evropskoj a ne ruskoj priči...


slazem se kada su u pitanju glasaci DS ali ne i SPS. Iskreno, da sam glasac SPS danas bih se smatrao prevarenim.
Colin_bgd Colin_bgd 13:24 05.12.2008

Re: U vezi partokratije

Iskljucivo moj stav: niti Evropa mirise, niti Rusija smrdi, a ni obratno...

istina je uvek, tu negde, u sredini...

Ponekad pomislim da je mozda bilo bolje da smo trpeli rusku cizmu od '45 do '89, kao neki drugi narodi. Danas bi mozda mnogo manje ljudi imalo iluziju i o Rusiji i o "Rusiji"...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:47 05.12.2008

Re: U vezi partokratije

Colin_bgd
Iskljucivo moj stav: niti Evropa mirise, niti Rusija smrdi, a ni obratno...

istina je uvek, tu negde, u sredini...

Ponekad pomislim da je mozda bilo bolje da smo trpeli rusku cizmu od '45 do '89, kao neki drugi narodi. Danas bi mozda mnogo manje ljudi imalo iluziju i o Rusiji i o "Rusiji"...

Ko zna...Možda bi mi bili poslednji branioci čizme...
Colin_bgd Colin_bgd 13:51 05.12.2008

Re: U vezi partokratije

Možda bi mi bili poslednji branioci čizme...

u neku ruku to odavno vec i jesmo...
mikimedic mikimedic 14:08 05.12.2008

Re: U vezi partokratije

Danas bi mozda mnogo manje ljudi imalo iluziju i o Rusiji i o "Rusiji"...


u cemu se sastoji ta iluzija?
debela.hladovina debela.hladovina 14:27 05.12.2008

Re: U vezi partokratije

Drago Kovacevic

Dodaću samo to da su izbori dobijeni na evropskoj a ne ruskoj priči...


Izbori su dobijeni zastrašivanjem građana povratkom u devedesete.
A prevara je usledila posle izbora - nismo se mi vratili u devedesete, nego su devedesete umarširale direktno u Skupštinu i u Vladu. Devedesetima smo dali i pendreke, kao da nas nisu pendrečile u svoje vreme... Pa sada imamo razne Dačiće, Liliće, Bakije, Mrke, Obradoviće, Ružiće i da ne nabrajam. Imamo situaciju da na otvaranje obilaznice od par kilometara kolona audija i BMW-ova koja je sve te parazite iz devedesetih i ove druge iz post revolucionarne ere dovezla na pomenutu svečanost umalo bude duža od same obilaznice. Imamo situaciju da svašta nešto obećavaju i počinju, a ništa ne dovršavaju. Saznali smo da svetska kriza neće pogoditi Srbiju, ali za sva sranja krive pomenutu krizu. Važno je da postoji opravdanje za sve laži kojima nas truju. A cenim da u ovoj zemlji ima dovoljno irvasa koji će opet glasati za prevarante...

vracarac92 vracarac92 14:38 05.12.2008

Re: U vezi partokratije

ima dovoljno irvasa koji će opet glasati za prevarante...
A ima li nekih koji nisu "prevaranti"? Meni se čini da nema. Sve smo ih već videli na vlasti i zbog toga smatram da je besmisleno uopšte izlaziti na izbore i glasati za bilo koga jer na kraju uvek ispadne onako kako "njima" odgovara. Vlast i opozicija su ista priča, bez razlike svi oni na kraju ispadnu dobri a raja koja je glasala? Koja raja? Ona kojoj je svašta obećavano treba samo da plaća sve prohteve naših lažljivih političara i da po mogućstvu drži oči zatvorene pred korupcijom i nepotizmom koje nam serviraju naši "vrli" političari. I iz vlasti i iz opozicije. I sa klupe za rezerve.
Nema razlike I DS i SNS i DSS i LDP i SPS I SRS i G17, sve je to isto s..nje samo drugo pakovanje.
berija berija 13:50 05.12.2008

Srbija...

Srbiju treba na sirovu i brutalnu silu uvesti u EU, ne zbog Eu-same, već zbog zakonodavnih regula koje su kod nas na nivou Varvarko-Hunskih običaja.

Srbiju treba uhvatiti za Uvo, za nos, i direktno i bulvalno je privoleti da sedne i prizna pred jaki reflektor da je teški Balkanski razbojnik, i da se mora ubuduće privoleti da poštuje zakone.

E sad malo o Krištu:

Isti gospodin nije ništa uradio van zakona, ama baš ništa.

Šta je onda sporno?

Hm, pa to, što se demagogijom gadjao njergov postavljač na to mesto, to jest Dinkič.

Hajka na Krišta je čisto bacanje prašine u oči našoj neupućenoj javnosti, koja jedva čeka,
da joj isporuče krivca za njihovu ekonomsku agoniju.

Napisao sam pre mesec dana ovo što sad pišem, dakle, prvi u srbiji.

U demagošku hajku na Krišta se uključio čak i Tadić, kojem ne smeta naš nakaradno-kriminalni društveni sistem,
koji inače nesmetano radi od 45 do danas, već exponent tog sistema maleni pojedinac KRIŠTO, da nije smešno, bilo bi tragično.

Zašto je napadnut samo pojedinac Krišto, a to isto rade na hiljade direktora u srbiji od 45 do jutros ?
Pa zato da se vlasi ne sete, pa da neko traži promenu sistema, a to znači promenu zakona, regula, ljudi, zakopisaca, ideologije, i t. d. E toga niko neće da se odrekne, nisu lidi da rade protivu sebe.

Ovako je lakše oplesti malohg Krišta, i završili su posao.More marš bagro demagoška, provaljeni ste svi.
I levi i desni, kojih u srbiji nema, i centralisti, i polu centar i svi.



vracarac92 vracarac92 13:55 05.12.2008

Re: Srbija...

Zašto je napadnut samo pojedinac Krišto, a to isto rade na hiljade direktora u srbiji od 45 do jutros ?
Ne samo direktora. Spisak zanimanja je znatno duži, političari, bivši političari, novinari, sportski funkcioneri, profesionalni borci za ljudska prava...
drug.clan drug.clan 14:08 05.12.2008

Re: Srbija...

berija

E sad malo o Krištu:

Isti gospodin nije ništa uradio van zakona, ama baš ništa.

Šta je onda sporno?



U nedostatku adekvatnog ili pravednog zakona, sudijama se nalaze da sude po slicnim postojecim zakonima, normativnim moralnim nacelima i obicajnom pravu! Iako neko nije prekrsio los i namesten zakon placajuci avionsku kartu tudjim (narodnim) parama po tri puta vecoj ceni od najvece trzisne sudija ima pravo da osudi takvog. To sto su nam sudije jos gore je nas najveci problem.
U srbiji ne valja samo jedna stvar a to je pravosudni sistem da on radi sve drugo bi se sredilo za kratko vreme

I holokaust je bio legalan ali ga to ne cini pravednim, moralnim ili legitimnim!
nsarski nsarski 14:17 05.12.2008

Re: Srbija...

Srbiju treba na sirovu i brutalnu silu uvesti u EU, ne zbog Eu-same, već zbog zakonodavnih regula koje su kod nas na nivou Varvarko-Hunskih običaja.

Srbiju treba uhvatiti za Uvo, za nos, i direktno i bulvalno je privoleti da sedne i prizna pred jaki reflektor da je teški Balkanski razbojnik, i da se mora ubuduće privoleti da poštuje zakone.


U slucaju da ove metode ubedjivanja ne pomognu, treba pribeci vojnoj prisili - da sam ja neka vlast, ja ne bih iskljucio ni metod "sprzene zemlje", progona i devastacije - pa da se najzad taj autobus odvede u Evropu.
I mirna Krajina.
vracarac92 vracarac92 14:21 05.12.2008

Re: Srbija...

mirna Krajina.

Ne kaže se mirna Krajina nego Mirna Rovinj.
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 14:26 05.12.2008

Re: Srbija...

Него, Лаврентије, пошто си ти предложио методу какву си предложио, ред би био да ти будеш тај који ће, како Радован Трећи каже, "јаше на челу колоне", тј. да се на теби испроба како функционише горепоменута "мапа пута". Али да бијемо из све снаге, па да видимо докле ће догураш?
Мислим да не би стигао ни до наплатне рампе код Сирига, ако се већ у ЕУ упутимо преко Мађарске.

Па да видимо да ли је 25 по туђем туру мало?
nsarski nsarski 14:38 05.12.2008

Re: Srbija...

Ne kaže se mirna Krajina nego Mirna Rovinj.

Dobro tu Krajinu smo smirili, uz malu pomoc nasih prijatelja - oni su vec pred vratime EUrope. Sada ostaju Timocka, Negotinska i druge Krajine.
vracarac92 vracarac92 14:40 05.12.2008

Re: Srbija...

Sada ostaju Timocka, Negotinska i druge Krajine.

Kako je krenulo...bolje da ćutim "da ne čuje zlo"
nesha92 nesha92 16:10 05.12.2008

Re: Srbija...

E sad malo o Krištu:
Isti gospodin nije ništa uradio van zakona, ama baš ništa.
Šta je onda sporno?

Sporno je to sto je u pitanju Javno a ne privatno preduzece...
I sporno je to sto je Vlada tu platu aminovala.
I sporno je to sto je Javno preduzece finansirano MOJIM PARAMA
a ja nemam nacina da kontrolisem velicinu plate koju je onaj VELIKI JAPI ( a ne mali) sebi zarezao.
pa da neko traži promenu sistema, a to znači promenu zakona, regula, ljudi, zakopisaca, ideologije, i t. d.

ahaha -pa sta mislis da ovde svi ovi ljudi rade?
Sazaljevaju "malohg Krišta" sto je strpo kintu i zdimio?
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:35 05.12.2008

Re: Srbija...

Berija
E sad malo o Krištu: Isti gospodin nije ništa uradio van zakona, ama baš ništa. Šta je onda sporno?


Ova floskula se povremeno cuje, cini mi se da ju je izgovorio cak i sam Bojan Kristo, valjda "u svoju odbranu".
Naivno.
Narod kaze da ima situacija kada ni "ono sto je pravo po pravu nije - pravo".

Da pomenem jedno misljenje Jirgena Habermasa, jednog od najuticajnijih zivih nemackih filozofa (NIN, 20.11.08). On o medjunarodnom finansijskom sistemu u kolapsu, pored ostalog, kaze:

"Ovde imamo posla sa politikom Da sada prstom pokazemo na krivce za ovo stanje, na spekulante, ja smatram pogresnim korakom, jer je licemeran. Zasto? Ta, i SPEKULANTI SU DELOVALI U OKVIRU ZAKONA. Njihova logika je jasna: da maksimalno povecaju profit. Ovu logiku sankcionisu i zakon i drustvo....Politika treba da je odgovorna za opste dobro svih gradjana, a ne za kapitalizam".

I evo jos jedne opaske filozofa Habermasa: "Molim da mi se objasni sto to ima hvale vredno u karakteru ljudi koji se nalaze na vodecim polozajima u velikim firmama? ONI VISE MANJE SOLIDNO OBAVLJAJU POSAO. Pa sta? PA TO RADI I OSTALI SVET".

Dakle, ako je Kristo radio sve po zakonu, i manje vise solidno, TO ISTO RADE I MNOGI DRUGI U MNOGIM DRUGIM FIRMAMA, pa ne stavljaju mesecno hiljade i hiljade evra u svoje dzepove, na ime plate i bonusa, dok drugi jedva prezivljavaju.

Vec je svima jasno na Zapadu i drugde da svako potpuno podvrgavanje naseg zivota zakonima trzista (neoliberalizam) vise ne moze da opstane.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 13:58 05.12.2008

A vidi ovoga bisera...

Tužilac izuzet zbog “pristrasnosti”
5. decembar 2008. | 01:00 | Izvor: B92
Smederevo -- Zahtev advokata Olivera Antića, optuženog u aferi “Indeks”, da se izuzme tužilac koji je podigao optužnicu, usvojen je s obrazloženjem da je tužilac pristrasan.

U rešenju koje je potpisao v.d. republičkog javnog tužioca Slobodan Radovanović, a koje je postupajući sudija pročitala, navodi se da postoji sumnja u “mogućnost nepristrasnog postupanja (smederevskog) tužilaštva u konkretnom slučaju”.

Naime, branioci Olivera Antića, inače profesora i bivšeg dekana Pravnog fakulteta u Beogradu, tražili su da se v.d. okružnog javnog tužioca u Smederevu Zoran Antić i svi njegovi zamenici izuzmu iz postupanja po delu optužnice koji se odnosi na Olivera Antića.

Kao razloge za izuzeće, oni su naveli da je krajem oktobra tužilac Zoran Antić javno protestovao što je, na “Školi prirodnog prava” na koju je bio pozvan, kao jedan od predavača najavljen – optuženi Oliver Antić.

U saopštenju, za koje je dan kasnije tužilac Zoran Antić naveo da predstavlja njegov lični stav, tužilaštvo u Smederevu ocenjuje kao “krajnje neprimeren čin i vid specifičnog pritiska jer su tužioci i sudije pozvani da slušaju predavanja iz oblasti prava upravo profesora koje su i optužili zbog izvršenja krivičnih dela sa koruptivnim elementima”.

Odbrana smatra da tužioca taj protest čini - pristrasnim. Ovakav zahtev odbrane republički tužilac je usvojio navodeći da su ovim protestom povređena prava okrivljenog, kao i prezumcija nevinosti.

Interesantno je da se u ovom rešenju republički tužilac poziva na mišljenje direktora “Kopaoničke škole prava”, profesora Slobodana Perovića, koji se, kako je navedeno, “obratio republičkom javnom tužiocu” navodeći da je saopštenjem tužioca Antića “narušen ugled i autoritet ‘Kopaoničke škole’”.

Perović dalje navodi da je time grubo povređeno načelo pretpostavke nevinosti. Protiv ovog rešenja o izuzeću nije dozvoljena žalba, stoji u rešenju.

Inače, nakon što je odluka o izuzeću u slučaju Olivera Antića saopštena, branioci ostalih optuženih listom su postavili isti zahtev pred sudom.


O aferi "Indeks" pisali smo na ovome blogu više puta....Preovladavalo je mišljenje da će biti zataškana a da će bitan čovek za zataškavanje biti baš v.d.republičkoga javnoga tužioca...Radovanović je slučajno Kragujevčanin, a Oliver Antić slučajno u vrhu stranke Tomislava Nikolića...koji je također Kragujevčanin..Putuj Evropo..


vracarac92 vracarac92 14:20 05.12.2008

Re: A vidi ovoga bisera...

Radovanović je slučajno Kragujevčanin, a Oliver Antić slučajno u vrhu stranke Tomislava Nikolića...koji je također Kragujevčanin.
Ccc...Pa to je Kragujevaki klan!!! Kragujevačka grupa!!! Konačno su raskrinkani. Samo, gde se sakriše B.K. Cole i Marko Janković? A i Verko je sumnjiv.
niccolo niccolo 14:23 05.12.2008

Re: A vidi ovoga bisera...

Odbrana smatra da tužioca taj protest čini - pristrasnim.


Dobro, to je legitimna taktika odbrane...

Ovakav zahtev odbrane republički tužilac je usvojio navodeći da su ovim protestom povređena prava okrivljenog, kao i prezumcija nevinosti.


E ovo jeste problem. Ne vidim da je Zoran Antic povredio prezumpciju nevinosti. Uostalom javni tuzilac i ne bi smeo da goni nekoga za koga ne veruje da je kriv...

nteresantno je da se u ovom rešenju republički tužilac poziva na mišljenje direktora “Kopaoničke škole prava”, profesora Slobodana Perovića, koji se, kako je navedeno, “obratio republičkom javnom tužiocu” navodeći da je saopštenjem tužioca Antića “narušen ugled i autoritet ‘Kopaoničke škole’”.


Otkud Perovicu to da Kopaonicka skola ima bilo kakav ugled? A o autoritetu da i ne govorim...
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 14:41 05.12.2008

Re: A vidi ovoga bisera...

Drago Kovacevic



O aferi "Indeks" pisali smo na ovome blogu više puta....Preovladavalo je mišljenje da će biti zataškana a da će bitan čovek za zataškavanje biti baš v.d.republičkoga javnoga tužioca...Radovanović je slučajno Kragujevčanin, a Oliver Antić slučajno u vrhu stranke Tomislava Nikolića...koji je također Kragujevčanin..Putuj Evropo..




Pisao sam i ja vise puta o aferi Index sa zeljom da se iz budzeta Srbije, preko Strazbura, ne odlivaju pare optuzenima u pomenutoj aferi...ali su me tada shvatili drugacije! No nema veze...takva je Srbij, a to sto su pomenute persone poreklom Kragujevcani.,..Hm, sumnjam da bi bilo drugacije da su Beogradjani...!!! Kragujevcani su bar optuzeni, pa kako bude, a Beogradski mafijasi ne mogu ni do tog stepena krivice da stignu..Pravni u Bgd je nevin??? Slazem se jedino da nista nije slucajno, kao i da se Kragujevac ni po cemu ne razlikuje od drugih gradova, pa ni po mentalnom sklopu! Tako je to Drago! Srbija je zamucena i jos dugo ce to trajati!
bkc
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:47 05.12.2008

Re: A vidi ovoga bisera...

Branislav Kovačević Cole
Drago Kovacevic



O aferi "Indeks" pisali smo na ovome blogu više puta....Preovladavalo je mišljenje da će biti zataškana a da će bitan čovek za zataškavanje biti baš v.d.republičkoga javnoga tužioca...Radovanović je slučajno Kragujevčanin, a Oliver Antić slučajno u vrhu stranke Tomislava Nikolića...koji je također Kragujevčanin..Putuj Evropo..




Pisao sam i ja vise puta o aferi Index sa zeljom da se iz budzeta Srbije, preko Strazbura, ne odlivaju pare optuzenima u pomenutoj aferi...ali su me tada shvatili drugacije! No nema veze...takva je Srbij, a to sto su pomenute persone poreklom Kragujevcani.,..Hm, sumnjam da bi bilo drugacije da su Beogradjani...!!! Kragujevcani su bar optuzeni, pa kako bude, a Beogradski mafijasi ne mogu ni do tog stepena krivice da stignu..Pravni u Bgd je nevin??? Slazem se jedino da nista nije slucajno, kao i da se Kragujevac ni po cemu ne razlikuje od drugih gradova, pa ni po mentalnom sklopu! Tako je to Drago! Srbija je zamucena i jos dugo ce to trajati!
bkc

Dragi Cole..
Ovo nije nikakva optužba za Kragujevac i Kragujevčane, nego opis metode koja funkcioniše...i kako sam kažeš nije slučajna...
Inače, partiokratija, korupcija ni mafija se ne mogu pobediti u Kragujevcu, a da se to ne dogodi pre u Beogradu.
U Kragujevcu su to samo refleksi i tragovi, tu se dobro razumemo..
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 14:50 05.12.2008

Re: A vidi ovoga bisera...

Drago Kovacevic
Branislav Kovačević Cole
Drago Kovacevic



O aferi "Indeks" pisali smo na ovome blogu više puta....Preovladavalo je mišljenje da će biti zataškana a da će bitan čovek za zataškavanje biti baš v.d.republičkoga javnoga tužioca...Radovanović je slučajno Kragujevčanin, a Oliver Antić slučajno u vrhu stranke Tomislava Nikolića...koji je također Kragujevčanin..Putuj Evropo..




Pisao sam i ja vise puta o aferi Index sa zeljom da se iz budzeta Srbije, preko Strazbura, ne odlivaju pare optuzenima u pomenutoj aferi...ali su me tada shvatili drugacije! No nema veze...takva je Srbij, a to sto su pomenute persone poreklom Kragujevcani.,..Hm, sumnjam da bi bilo drugacije da su Beogradjani...!!! Kragujevcani su bar optuzeni, pa kako bude, a Beogradski mafijasi ne mogu ni do tog stepena krivice da stignu..Pravni u Bgd je nevin??? Slazem se jedino da nista nije slucajno, kao i da se Kragujevac ni po cemu ne razlikuje od drugih gradova, pa ni po mentalnom sklopu! Tako je to Drago! Srbija je zamucena i jos dugo ce to trajati!
bkc

Dragi Cole..
Ovo nije nikakva optužba za Kragujevac i Kragujevčane, nego opis metode koja funkcioniše...i kako sam kažeš nije slučajna...
Inače, partiokratija, korupcija ni mafija se ne mogu pobediti u Kragujevcu, a da se to ne dogodi pre u Beogradu.
U Kragujevcu su to samo refleksi i tragovi, tu se dobro razumemo..




Kragujevac je samo kapilarni deo onoga sto se kreira i dogadja u Bgd-u!!! atime se daje legitimitet neko direktno a neko preko Male Krsne i Stalaca
poz
bkc
adam weisphaut adam weisphaut 16:43 05.12.2008

Re: A vidi ovoga bisera...

Drago Kovacevic
Tužilac izuzet zbog “pristrasnosti”
5. decembar 2008. | 01:00 | Izvor: B92
Smederevo -- Zahtev advokata Olivera Antića, optuženog u aferi “Indeks”, da se izuzme tužilac koji je podigao optužnicu, usvojen je s obrazloženjem da je tužilac pristrasan.

Svi ključni antikorupcijski zakoni se ili ne primenjuju ili su namerno napravljeni takvima da omogućavaju muljanje bez sankcija

Verovatno između ostalog zato što su kadrovi koji pišu te zakone s istog faksa kao i Antić (iako su neki i terani od njega za vreme šešeljade) ?
Tako je i Gazda lepo tražio i dobio od Pravnog mišljenje da nije monopolista, zar ne?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:21 05.12.2008

Re: A vidi ovoga bisera...

adam weisphaut
Drago Kovacevic
Tužilac izuzet zbog “pristrasnosti”
5. decembar 2008. | 01:00 | Izvor: B92
Smederevo -- Zahtev advokata Olivera Antića, optuženog u aferi “Indeks”, da se izuzme tužilac koji je podigao optužnicu, usvojen je s obrazloženjem da je tužilac pristrasan.

Svi ključni antikorupcijski zakoni se ili ne primenjuju ili su namerno napravljeni takvima da omogućavaju muljanje bez sankcija

Verovatno između ostalog zato što su kadrovi koji pišu te zakone s istog faksa kao i Antić (iako su neki i terani od njega za vreme šešeljade) ?
Tako je i Gazda lepo tražio i dobio od Pravnog mišljenje da nije monopolista, zar ne?

Naravno, da - da...pored ostaloga...o))
pozz
sentinel26 sentinel26 20:56 05.12.2008

Re: A vidi ovoga bisera...

Drago Kovacevic
...U saopštenju, za koje je dan kasnije tužilac Zoran Antić naveo da predstavlja njegov lični stav, tužilaštvo u Smederevu ocenjuje kao “krajnje neprimeren čin i vid specifičnog pritiska jer su tužioci i sudije pozvani da slušaju predavanja iz oblasti prava upravo profesora koje su i optužili zbog izvršenja krivičnih dela sa koruptivnim elementima”.

Odbrana smatra da tužioca taj protest čini - pristrasnim. Ovakav zahtev odbrane republički tužilac je usvojio navodeći da su ovim protestom povređena prava okrivljenog, kao i prezumcija nevinosti.
Gospodine Kovačeviću, u konkretnom slučaju se zaista radi o "povredi" prezumpcije nevinosti i usvajanje zahtjeva za izuzećem je bilo jedino ispravno rješenje.

Slučaj (afera) "Index" je doveden(a) do tog stadijuma da su oni svi već osudjeni. Pominje se kao proces stoleća (89 optuženih).
Ovaj proces će pokazati (dokazati) da li smo se vratili u period 1946-48 ili nijesmo ?

Ko je taj koji će moći da rehabilituje neke od njih i na koji način oni misle da to čine, ako uopšte misle da je to i potrebno (neophodno).

Ko će da dokaže da su oni djelovali kao grupa ?

Kako izvještavaju sredstva informisanja neki su optuženi za "podstrekivanje na zloupotrebu službenog položaja".

Smijem da se kladim da nijedan smederevski sudija ne umije da kaže definiciju te krivične radnje, a tužilac da prezentira dokaze van svake razumne sumnje.

U ovoj grupi (po meni) svakako ima počinilaca krvičnih djela ali ima i ljudi koji su obuhvaćeni ovom aferom zbog klasičnog obračuna. Zašto bivšeg ministra, čija je pomoćnica uhvaćena na djelu u primanju mita, nigdje ne spominju , oni koji su ga "spašavali" valjda nijesu više na vlasti ?

Slušao sam skoro jednu anketu studenata Pravnog iz KG, gdje svi listom izjaviše da nijednog "optuženog" profesora ne treba vratiti na posao.
Niti jedan jedini nije rekao da se mora (treba) primijeniti zakon.

To su budući pravnici, sudije, advokati.
Jadna li je majka onima kojima oni budu sudili i dijelili pravdu.
Taj nauk (i "čitanje" iz ankete nije sa fakulteta već sa tribina političkih partija i iz kućne revolucionarne radinosti.

Zajednički sadržalac slučaja "Krišto" i afere "Index" je korupcija kojom direktno rukovode političke stranke.

Prije nekoliko dana stupio je na snagu Zakon o Agenciju za borbu protiv korupcije, koji će se primjenjivati tek od 01.januara 2010.godine.

Ljudima se jako žuri da se što prije oslobode sadašnjeg Saveta za borbu protiv korupcije i gospodje Barać koja ne odgovara nijednom političkom kalupu.
Vodja "G" udruženja, je članove tod Saveta nazvao "babama narikačama".

"G"-ul je kul ! Dole Vlada !

Čestitam na povratku !
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:00 05.12.2008

Re: A vidi ovoga bisera...

Zajednički sadržalac slučaja "Krišto" i afere "Index" je korupcija kojom direktno rukovode političke stranke.

Ovo je suština...
Hvala na dobrodošlici g. Sentinel..
sentinel26 sentinel26 21:18 05.12.2008

Re: A vidi ovoga bisera...

Drago Kovacevic
Zajednički sadržalac slučaja "Krišto" i afere "Index" je korupcija kojom direktno rukovode političke stranke.
Ovo je suština...
Hvala na dobrodošlici g. Sentinel..

Izvinjavam se zbog maleckog trola - na sudjenju hrvatskim generalima u Hagu, svjedok, general Novaković je i vas pominjao u jednom dijelu svjedočenja, da li možda i vi očekujete poziv za svjedočenje ?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 21:43 05.12.2008

Re: A vidi ovoga bisera...

sentinel26
Drago Kovacevic
Zajednički sadržalac slučaja "Krišto" i afere "Index" je korupcija kojom direktno rukovode političke stranke.
Ovo je suština...
Hvala na dobrodošlici g. Sentinel..

Izvinjavam se zbog maleckog trola - na sudjenju hrvatskim generalima u Hagu, svjedok, general Novaković je i vas pominjao u jednom dijelu svjedočenja, da li možda i vi očekujete poziv za svjedočenje ?

Moguće je...iako je veliki broj svedoka pa se može dogoditi da me ne pozovu..
drug.clan drug.clan 14:14 05.12.2008

korupcija

po blagim procenama 25% naseg BDP-a odlazi na korupciju tj. poklanjamo pojedincima politicarima 25% onoga sto zaradimo.

Znaci od provedenih 8 sati na poslu 4 sata radite za drzavu (porez) a dva sata za korupciju! Osim toga od onoga sto vam ostane kao vasa zarada u prodavnci na svakih 10 artkala dva kupite drzavi, a jos dva i po date za korupciju. Znaci radite dva sata dnevno direktno za "sebe" i za pare koje zaradite dobijete samo polovinu onoga sto platite!

I onda nas u skoli uce da je feudalizam bio jako los?!
nesha92 nesha92 15:51 05.12.2008

Re: korupcija

Znaci od provedenih 8 sati na poslu 4 sata radite za drzavu (porez) a dva sata za korupciju!

Tek da vidis sta ce biti posle usvajanja "restriktivnog" buzdeta...
Feudalizam je bi los jer nisu prali ruke pre i posle apanja...
tyson tyson 21:57 06.12.2008

Re: korupcija

drug.clan
po blagim procenama 25% naseg BDP-a odlazi na korupciju

Čijim i kadašnjim procenama?
nesha92 nesha92 15:33 05.12.2008

tandara mandara

Iako sjajan materijal da se svojski pljunu liberalni stavovi Mladjana Dinkica na ovu skupocu, Drago kao da se ustrucava...
Nije uopste ruzno biti levo orijentisan u svojim politickim stavovima i opredeljenjima iako su leve ideje vec skoro 70 godina ovde izokrenute u mutne oblike KPJ-SKJ-SPS ujdurmarije a zarad izmisljanja nekog zajednickog oblika svojine da bi onima na vlasti bilo sto bolje a na ustrb sirotinje raje.
Tako i vrli MD a i svi ostali bogami nastavise da zavlace ruke u dzep, tamo gde je Milosevic stao, ali sad se sakrivajuci iza liberalnih i svih ostalih ideja.
Ako je verovati prepodobnom Antoniju Slobodanovicu, onda bi i Nikola Samardzic imao sta da kaze na temu finansiranja raznih stranaka iz tajkunskih dzepova.
Ali ja tom amorfnom obliku politickog analiticara ama bas nista ne verujem - ko ni Dinkicu.
Dakle Drago ja sam cekao tvoj penal 1 na 1 sa Dinkicem - ali traljavo - "tukeci udarac" kako bi rekao Mladen Delic...
adam weisphaut adam weisphaut 16:37 05.12.2008

Re: tandara mandara

Ako je verovati prepodobnom Antoniju Slobodanovicu

Samo da primetim da se radi o jednoj gromadi od poverenja & integriteta.
nesha92 nesha92 16:43 05.12.2008

Re: tandara mandara

cuh da prelazi u PRESS?
dolybell92 dolybell92 17:31 05.12.2008

Din kič

Za otimačinu toliko para iz Aerodroma Beogerad - Krišto je
u opasnosti da bude izbačen iz stranke... ali samo u opasnosti,
a inače kako će bez njega G17+++ (lova) - ?
dali76 dali76 17:49 05.12.2008

svijetla u mraku

Sjecam se izjave jednog analiticara iz Hrvatske koji je rekao kako “nama treba EU da upali svijetlo u ovom polumraku da vidimo ko kome ruke u dzepova gura”.
Bivsoj braci s druge strane Dunava ovo je “svijetlo” mozda jos potrebnije.
Gospodin minister ,u autorovom tekstu nazvan boss,je imao jedinstvenu sansu da Srbiju jos rasvjetli malo prije dolaska EU reflektora a on je na ociglednu bahatost samo nabacio “politikanski mrak” govoreci da je sve to dio politicke kampanje protiv njega.
Nazalost u Srbiji vlada oligopartijski system , ali ja se ne slazem da to ima veze s ustavom a jos manje s preambulom istog.
Kosovo je ocigledno validna moneta za bilo koju politicku opciju pa se eto lako koristi u svim slucajevima.
Kako I sam gospodin Kovacevic kaze nasi politicari ne primjenjuju ono sto su sami donjeli , tako da ja vidim problem u neprimjeni radije nego jel zakon il ustav toliko los.
Demokracija jeste process koji ima svoje faze I ja smatram da u ovoj fazi ovolike korupcije donjeti zakon da poslanicki mandati pripadnu individualcima umjesto strankama bi bilo kontraproduktivno.
Smatram da jeste takav potez zeljeni cilj , ali ne I sredstvo kojim se do toga moze stici.
Zamislite samo da mandati pripadnu individualcima ,hm, koliko bi tek to bilo malverzacije ,manipulacije I korupcije.

Put ka boljem drustvu vodi konstruktivnom kritikom I medijima koji pisu o ovakvim stvarima.
Ostavka gospodina Kriste jeste izvojevana zahvaljujuci “svetlu” reflektora javnosti. I to je korak napred.

dolybell92 dolybell92 20:36 05.12.2008

Re: svijetla u mraku

Ostavka gospodina Kriste jeste izvojevana zahvaljujuci “svetlu” reflektora javnosti. I to je korak napred.


Svi bi mi rado dali ostavke - samo kad bi mogli prvo uzeti ono što
se uzima pre davanja ostavke...
dali76 dali76 07:59 06.12.2008

ne bi oni stali ..Re: svijetla u mraku

Nazalost nisi u pravu.
Trebam li podsjetiti na one koji su deceniju drzali vlast, pljackali I nije im padalo na pamet da daju ostavke? Ili smo to mozda vec zaboravili ?
Slabo nas pamcenje sluzi ako smo zaboravili da su novine radi slicnih clanaka placali zatvarenjem, a da su isti novinari bili ubijani ako bi se samo takli neceg slicnog.
Ja ne zelim reci da je ovo sto imamo sad dobro, ali zelim istaci da je demokratija process I da su demokratija gradjani Srbije I javnost.
Ne brinite da bi bajni direktori dali ostavkenakon par mjeseci. Njima nikad dosta ni nakon par godina.
Oni ce stati il poceti ne radi kol’ko oni hoce vec kol’ko im mi dopustimo.
Stoga dolybell nesto je I na nama ?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana