Šta bi sa gasom rusofili...

Drago Kovacevic RSS / 06.01.2009. u 18:11

Evo, i pored smirujućih izjava koje je davao ovih nekoliko dana, direktor "Srbijagasa" danas je saopštio kako je Srbiji potpuno prekinut dotok gasa..To je onaj SPS-ov kadar koji se u političkoj karijeri "istakao" izjavom "jedan je već platio glavom"...i umesto da povodom te izjave dobije poziv javnog tužioca ili istražnoga sudije, on od DS-a biva nagrađen direktorskim mestom u najprofitabilnijoj javnoj firmi.

No kako je ovde zaborav "car na koga se uvek računa" i kako je izgleda sve očiglednije da se o nekim bitnim stvarima za našu državu odluke donose mnogo istočnije od Beograda, taj ne samo da je postao direktor firme koja drma energetskim prilikama, nego se izborio i za naročit status vidljiv tako što u Moskvu na potpis one predaje energetskih resursa i monopola Rusiji ide naročitim, posebnim avionom. Tek toliko da se ne bi gurao u predsedničkom.

I evo već vidimo blagodeti toga ugovora. Po vestima koje stižu, Srbija je izgleda jedina zemlja kojoj je isporuka gasa iz Rusije potpuno prestala. Svi su u problemu, ali dobijaju, kao Hrvatska recimo, bar 20 procenata od ugovorenih količina.

Pa direktor danas saopštava...

“Srbijagas“ upozorava da su raspoložive količine gasa dovoljne samo za nekoliko narednih sati i treba ih iskoristiti za bezbedno zaustavljanje postrojenja i da se očekuje da će prvi kupci ostati bez gasa u toku noći. 

Na zdravlje nam svima, a rusofilima naročito.. 



Komentari (317)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 07:48 07.01.2009

Re: Odgovor

bojan_kljajic
Jadno gospodine Kovacevicu...Iako nisam Rusofil, bolje mi je da nemam gasa, nego da mi drzavu bombarduju osiromasenim uranijumom...

Bravo...logika ti je sjajna...
treger92 treger92 11:04 07.01.2009

Re: Odgovor

Iako nisam Ruso mrazac ne volim Ruse. Tako bi mi trebali da izjavljujemo jer rusofili tvrde da nisu rusofili samo su na strani pravde a slučajno neznaju ili su zaboravili uzrok sukoba Ukrajine i Rusije.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 00:01 07.01.2009

Citam

i ne mogu da se nacudim koliko zloradih komenara na najprikladniji moguci tekst na ovu situaciju sa zavrtanjem gasa. Nekim ljudima je draze da se smrzavaju nego da neko nesto kaze protiv ruskih politicara, podvlacim, ruskih politicara a ne Rusije, sta god ona predstavljala. Dal se bar nekad zapitate koga branite i kakve to veze ima sa vasim zivotima? Ovi komentari tipa, nisam rusofil ali... su posebno zanimljivi, ili oni kad se postavlja pitanje sta bi Amerikanci uradili da su na mestu Rusa. Pa ostavimo se spekulacija, kad vam to urade Ameri onda pljujte po njima, ali sad jvas neko drugi ugrozava. I nisu u pitanju samo Rusi ovde, nego je odgovornost jos veca na srbijanskim politicarima koji su toliko zauzeti obezbedjivanjem licne koristi da nisu mogli da obezbede neke rezerve ili alternativne izvore za ovakve slucajeve. Neki dan jedan od tih odozgo porucuje kako je situacija stabilna i nema opasnosti i dva dana kasnije kvrc. To znaci da su nesposobni, jer ovu situaciju sa Ukrajinom su mnogi vec davno predvidjali, ali ne u Srbiji, gde se analiticari bave time hoce li se Toma konacno prikloniti Tadicu ili ne.

Znaci situacija ako ni zasta drugo a ono za jednu socnu psovku.

Preporuka za post.
palilula92 palilula92 00:05 07.01.2009

Re: Citam

i ne mogu da se nacudim koliko zloradih komenara na najprikladniji moguci tekst na ovu situaciju sa zavrtanjem gasa. Nekim ljudima je draze da se smrzavaju nego da neko nesto kaze protiv ruskih politicara, podvlacim, ruskih politicara a ne Rusije, sta god ona predstavljala. Dal se bar nekad zapitate koga branite i kakve to veze ima sa vasim zivotima? Ovi komentari tipa, nisam rusofil ali... su posebno zanimljivi, ili oni kad se postavlja pitanje sta bi Amerikanci uradili da su na mestu Rusa. Pa ostavimo se spekulacija, kad vam to urade Ameri onda pljujte po njima, ali sad jvas neko drugi ugrozava. I nisu u pitanju samo Rusi ovde, nego je odgovornost jos veca na srbijanskim politicarima koji su toliko zauzeti obezbedjivanjem licne koristi da nisu mogli da obezbede neke rezerve ili alternativne izvore za ovakve slucajeve. Neki dan jedan od tih odozgo porucuje kako je situacija stabilna i nema opasnosti i dva dana kasnije kvrc. To znaci da su nesposobni, jer ovu situaciju sa Ukrajinom su mnogi vec davno predvidjali, ali ne u Srbiji, gde se analiticari bave time hoce li se Toma konacno prikloniti Tadicu ili ne.

Znaci situacija ako ni zasta drugo a ono za jednu socnu psovku.


potpisujem
matityahu matityahu 00:56 08.01.2009

Re: Citam

znaci da su nesposobni

Jelena Milić Jelena Milić 00:05 07.01.2009

a od ms milic ....

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 07:50 07.01.2009

Re: a od ms milic ....

Jelena Milić

Nekako su mi najbliži prvi i četvrti...
blackbox92 blackbox92 17:26 07.01.2009

Re: a od ms milic ....

Drago Kovacevic
Jelena Milić

Nekako su mi najbliži prvi i četvrti...

A Katarina, pa car koji je Pašiću obećao svaku podršku u vreme Aneksione krize, uz napomenu da Bosna ima da pripadne Austro-Ugarskoj. A ko stvori Sanstefansku Bugarsku?
Moja poenta je da sa svima trebamo imati NORMALNE odnose, a sa susedima što je moguće bolje. Vreme BRATSKIH odnosa iz perioda socijalističkog lagera je prošlost i ni Rusija više tako ne kvalifikuje odnose čak ni sa Belorusijom.
Mali velikima ne mogu biti strateški partner već samo satelit dok velikom odgovara, i zato se ne treba zamlaćivati.
Sve to upravon znači da sa Rusijom kao i drugim zemljama nastojimo da imamo što bolje odnose, vodeći računa o svom dostojanstvu, interesima i suverenitetu. Normalno je da se deo suvereniteta prenosi na multilateralne međunarodne organizacije,UN, OEBS, EU, ali nikada na jednu državu.
matityahu matityahu 00:57 08.01.2009

Re: a od ms milic ....

A Katarina, pa car koji je Pašiću obećao svaku podršku u vreme Aneksione krize, uz napomenu da Bosna ima da pripadne Austro-Ugarskoj. A ko stvori Sanstefansku Bugarsku?
Moja poenta je da sa svima trebamo imati NORMALNE odnose, a sa susedima što je moguće bolje. Vreme BRATSKIH odnosa iz perioda socijalističkog lagera je prošlost i ni Rusija više tako ne kvalifikuje odnose čak ni sa Belorusijom.
Mali velikima ne mogu biti strateški partner već samo satelit dok velikom odgovara, i zato se ne treba zamlaćivati.
Sve to upravon znači da sa Rusijom kao i drugim zemljama nastojimo da imamo što bolje odnose, vodeći računa o svom dostojanstvu, interesima i suverenitetu. Normalno je da se deo suvereniteta prenosi na multilateralne međunarodne organizacije,UN, OEBS, EU, ali nikada na jednu državu.


Tačno!
matityahu matityahu 01:31 07.01.2009

4 DIMENZIJE

Još uvek nisam video ili čuo neko dobro objašnjenje o čemu se zapravo radi kada je u pitanju gasni konflikt Rusije i Ukrajine. Procene se u mnogome razlikuju i baziraju se na tome ko vrši analizu i s kojih početnih tačaka. Nije ni čudo je jer konflikt ima najmanje 4 dimenzije: ekonomija, politika velike sile (nekada hegemoniyma), ukrajinska unutrašnja politika i posebni interesi – ne moraju biti po ovom redu.

Osim toga postoji još jedna dimenzija koja bi trebalo biti visoko na listi, ali koju Rusija ne prioritira više: ugled Rusije u međunarodnim krugovima kao stabilnog isporučioca energije Zapadnoj Evropi. Glasni protesti i podizanje nivoa konflikta ne idu na poboljšanju ugleda Rusije ma koliko se pokušava sa bacanjem krivice na Ukrajinu.

Ekonomska dimezija konflikta i nije toliko jednostavna koliko bi Rusija želela da je prikaže. Tačno je da je Ukrajina tokom 2008. Godine mogla da kupi gas mnogo jeftinije od Evrope i tačno je da dugovanje nije isplaćivano na vreme. U isto vreme čudno je i da je Rusija zatražila isplatu za celokupnu isporuku gasa za 2008. godinu pre isteka godine i postavila to kao uslov da se uopšte potpiše novi ugovor. Uobičajeno je da se gas za decembra plaća zadnje nedelje u januaru.

Ukrajina ima ogromne ekonomske probleme i ne želi da plaća više nego što je ugovoreno sa Rusijom. I Rusija ima velike ekonomske probleme i želi da naplati što više može.

Posle mnogih prepreka predložila je ruska strana jedan jednogodišnji ugovor po ceni od 250 dolara za milion kubnih metara gasa. Sasvim siguran prihod do kraja godine. Ukrajinska strana je želela kraću ugovor jer su mislili da možda mogu tokom proleća da smanje cenu, ako se ekonomska kriza nastavi i ako cena nafte i dalje buda niska. To se ruskoj strani nije dopalo i nije došlo do potpisivanja ugovora.

Po ruskoj strani je predlog od 250 dolara vrlo dobar za Ukrajinu, jer Evropljani plaćaju 400 dolara, i pošto sama Rusija kupuje gas u Centralnoj Aziji za dalju isporuku Ukrajini po ceni od 300 dolara. Ukrajinska strana smatra da su cene energije na putu na dole, a ne da će se povećavati. Takođe smatraju da to nije ukrajinski problem ako su Rusi napravili tako loše ugovore sa svojim isporučiocima iz Centralne Azije.

Jednostavno, Ukrajina nije želela dugoročni ugovor sa Rusijom upravo sada – ima gasa u rezervi i cena može pasti ako se čeka. Ali, sada je Gazprom povećao cenu na 450 dolara.

Dimenzija politike velke sile se često pominje u vezi konflikta između Ukrajine i Rusije. Naravno da je tačno da Rusija upotrebljava isporuke gasa i cenu gasa kao sredstvo političkog arsenala.

Ta tendencija se najbolje vidi ako se pogleda mala separatistička republika Transdnjestria, istočna Moldavija, na granici sa Ukrajinom, izrazito prijateljski raspoložena prema Rusiji. Oni u Transdnjestriji ne samo da mogu kupiti gas po simboličnoj ceni već ne moraju ni da ga plaćaju. Mala Transdnjestrija ima dugivanja kod Gazproma koliko i druga zemlja po veličini u Evropi – Ukrajina. Do sada niko nije pominjao zavrtanje gasovoda Trandsnjestriji.

Ukrajina je sa svojom suviše samostalnom i politikom okrenutom zapadu uobičajeni objekat mržnje u ruskim medijima koji su kontrolisani od strane vlade. Konflikt oko gasa se u zadnjim danima upotrebljavao u velikoj meri da bi se pokazalo koliko je vođstvo Ukrajine lopovsko i nemoralno.

Politika velike sile izgleda ipak ima manji značaj od istog konflikta oko gasa pre dve godine.

Ukrajinska unutrašnja politika, međutim igra veću ulogu danas nego pre dve godine, između ostalog jer zemlja zaista ima velikih ekonomskih problema. Tako je praktičnije da se ukaže na nedobronamernog suseda koji je zatvorio gasovod – „evo izvora naših problema!“

Osim toga žele oba rivala, predsednik Viktor Juščenko i predsednik vlade Julija Timošenko da dobiju slavu kada se ugovor na kraju potpiše, a u međuvremenu mogu kuditi drugu stranu za haos koji čini da ne dolazi do potpisivanja ugovora.

A ruska unutrašnja politika? Nje nema, sve političke odluke u Rusiji se donose iza zatvorenih vrata. Kao surogat za unutrašnju politiku mogu svake glasine iz kuloara da funkcionišu. Nešto se mora pokazati na televizijskim vestima.
Isto tako i posebni interesi su na slici, možda na ivici posebnog RosUkrEnergo – kompanije čiju polovinu drži u vlasništvu Gazprom.

Trgovina gasom između Rusije i Ukrajine je godinama išla preko manje-više obskurnih kompanija koja su dobijala/uzimala svoj deo profita. Pre dve godine zatražila je Julija Timošenko da se posrednici otklone i da sve transakcije idu direktno između Gazproma i Naftogaza Ukrajini, kao i i da budu transparentne.

Ruska strana je to odbila, razmljivo. Ceo aranžman sa posrednicima nije ekonomski isplativ za Gazprom ali je itekako isplativ za tajne vlasnike RosUkrEnerga. Moguće je da uloga RosUkrEnerga bude jedna od karata u ovogodišnjim pregovorima.

Najveći deo ruskih isporuka gasa ide preko Ukrajine. Pitanje je samo ko ima bolju kartu i ko može najduže da izdrži – Ukrajina po kojoj idu gasovodi ili Rusija koja zavisi od toga da isporučuje gas Evropi i naplati sve to.

Udaranje pesnicom o sto, zatvaranje gasovoda u direktnom prenosu preko televizije ili odlazak na međunarodni sud nije najkonstruktivniji način rešavanja problema.
tobaccoroad tobaccoroad 02:03 07.01.2009

Rusofil

Simpaticni, demokratski Ukrajinski politicari su 31. decembra prose godine nalozili delegaciji naftogaza da prekine sve pregovore sa gazpromom o prevazilazenju krize, i vrate se nazad.. Juce su rekli da ce za dva dana nastaviti pregovore, (ako se Drago do tada ne smrzne) , a do tada su gas namenjenem evropskim zemljama preusmeravali u svoja skladista..Taj gas su inace sve zemlje vec platile...
Tranzitni ugovor izmedju Rusije i Ukrajine se ispunjava vec tri godine, i vazi do 2011,..ukrajincima se po tom ugovoru PLACA da obezbede tranzit za evropske zemlje..Juce su se juce setili da im ugovor ne odgovara..
To sto neke zemlje jos uvek imaju nizak procenat gasa je zbog toga sto se jedan deo kompenzuje preko Belorusije..
Ukrajina placa 250 dolara za 1000 kubnih metara, a druge zemlje tog ranga 450..
Najinteresantnije je da jos niko zvanicno iz Evrope nije opljunuo po Rusiji,a obicno ne propustaju takvu priliku..po Ukrajini naravno nece, za sada su poslusni...


treger92 treger92 03:20 07.01.2009

Re: Rusofil

Da li sam ja to dobro razumeo da Rusija kupuje gas, znači nema svoj gas, a naši domaći rusouvlakači pričaju ovde bajke o količinama ruskog gasa.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 07:26 07.01.2009

Re: Rusofil

treger92
Da li sam ja to dobro razumeo da Rusija kupuje gas, znači nema svoj gas, a naši domaći rusouvlakači pričaju ovde bajke o količinama ruskog gasa.

Gas je u zemlji, ali za ljubav prema Rusiji oni su spremni preći na smederevce, samo da im Putina ko ne dira, ili ne daj bože da posumnja u njegovu ljubav..
I kad ovi na Badnje veče obustave gas, krivi su svi, od Jučšenka do blogera...samo ne onaj ko ga je zaustavio.
Ne kaže se džaba da je ljubav slepa...
matityahu matityahu 23:00 07.01.2009

Re: Rusofil

Gazprom ima monopol za sve gasovode prirodnog gasa i ima ekskluzivno pravo da izvozi isti: Federalni zakon “O izvozu gasa” koji je stupio na snagu 20. Jula 2006. Gazprom kontroliše i sve gasovode koji vode iz Centralne Azije čime kontroliše njihovu dostupnost zapadno-evropskom tržištu. Rusija je upotrebila i centralno-azijski gas (iz Turkmenistana pre svega) i u drugim prilikama kada nije mogla da obezbedi dovoljnu isporuku iz svoje sopstvene proizvodnje. To se na primer desilo 2000 godine kada je Rusija dozvolila Turkemnistanu da upotrebi Gazpromove gasovode da snabde rusko tržište, što je ostavilo slobodne ruke Gazpromu da obezbedi isporuke za Zapadnu Evropu.

Drugi glavni prozvođači gasa su kompanije Novatek, Itera, Northgas i Rospan kao I vertikalno integrirane naftne kompanije: vertically integrated oil Surgutneftegaz, TNK-BP, Rosneft i LUKOIL.

Proizvodnja prirodnog gasa u svetu:

[url=http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_natural_gas_production][/url]
Mića Marković Mića Marković 03:15 07.01.2009

dugo

Zaista dugo su me svrbeli prsti da se mašim tastature. Na kraju nisam izdrzao,e da bi se rešio svrabeža.
E, pa ovako.
Zamislite da se sve ovo desava negde jula ili avgusta.
Baš bi vas nešto zabolela štikla što gasa nema.
Ili možda grešim?
U tom slučaju bi tamo neka proizvodnja u nekoj fabrici prestala, zašta bi vas isto tako verovatno zabolela štikla.
E, ali kada nemate grejanje ili povremeno struje na minus ne znam koliko, onda to postaje problem.
Sa pravom naravno!
Sva prepucavanja, ko zašto i kako, odjednom postaju marginalna ako se smrzavate.
Povremeno, koliko mi vreme dopušta pratim ono što Drago piše.
Poštovani Drago,
Uz svo uvažavanje Vaših napora dozvolite mi da Vam preporučim, da očigledan višak energije koju posedujete
usmerite na delotvorne akcije, koje neće biti usmerene u jednom pravcu.
Nadam se, da ste me pravilno shvatili.
Hvala.




Drago Kovacevic Drago Kovacevic 07:22 07.01.2009

Re: dugo

Mića Marković
Zaista dugo su me svrbeli prsti da se mašim tastature. Na kraju nisam izdrzao,e da bi se rešio svrabeža.
E, pa ovako.
Zamislite da se sve ovo desava negde jula ili avgusta.
Baš bi vas nešto zabolela štikla što gasa nema.
Ili možda grešim?
U tom slučaju bi tamo neka proizvodnja u nekoj fabrici prestala, zašta bi vas isto tako verovatno zabolela štikla.
E, ali kada nemate grejanje ili povremeno struje na minus ne znam koliko, onda to postaje problem.
Sa pravom naravno!
Sva prepucavanja, ko zašto i kako, odjednom postaju marginalna ako se smrzavate.
Povremeno, koliko mi vreme dopušta pratim ono što Drago piše.
Poštovani Drago,
Uz svo uvažavanje Vaših napora dozvolite mi da Vam preporučim, da očigledan višak energije koju posedujete
usmerite na delotvorne akcije, koje neće biti usmerene u jednom pravcu.
Nadam se, da ste me pravilno shvatili.
Hvala.





Poštovani Mićo,
Ono što sam hteo ovde posebno naznačiti a možda nisam uspeo jeste da ne budemo mimo sveta. A naša nas elita baš tamo vuče. Pa evo dva podatka koja možda mogu dodatno osvetliti celu stvar. Recimo, zemlje EU imaju sa Rusijom takve energetske sporazume koji predviđaju obavezu šestomesečnih rezervi gasa. Baš zbog ove ruske sklonosti da zavrću i odvrću ventile. Osim toga EU ima iz drugih izvora preko polovine potreba, računajući u to i tečni gas.
Naša vlast sa Rusima radi potpuno druge dilove. Rezervi nema ni dva sata, drugih izvora također. Onda oni na Badnje veče isključe gas, a mi dobijamo poruke da gasimo suvišne sijalice.. Ne znam jeste li primetili, ali da bi konpenzovali vlastitu nesposobnost i nedostatak bilo kakve strategije, javnosti ta ista vlast pokušava prodati infantilnu priču o bratstvu i ljubavi.
Respect..
vlada dvm vlada dvm 21:33 07.01.2009

Re: dugo

Recimo, zemlje EU imaju sa Rusijom takve energetske sporazume koji predviđaju obavezu šestomesečnih rezervi gasa

A gde ćemo to mi da smestimo tolike rezerve gasa? Ako takvo mesto ne postoji, ne može postojati ni klauzula u ugovoru koja nam to omogućava, zar ne?
radojicic92 radojicic92 03:54 07.01.2009

Šta bi sa gasom rusofili...

niko ne sme da vas dira...


Unfuckable Unfuckable 04:53 07.01.2009

Re: Šta bi sa gasom rusofili...

niko ne sme da vas dira...

samo bloger - Spira
akasting akasting 09:01 07.01.2009

A shta ako...

U Srbiji izraste slobodan i hrabar um, koji lako prepoznaje mediokritete i oportuniste?
Koga te sitne secikese ne mogu da uvuku u lazne sukobe i lazne 'ideoloshke' ratove, zarad svoje sitne samopromocije i bedne nadnice neke 'medjunarodne' skracenice.

Da li ce ti relikti pasivno-agresivnog mentalnog sklopa otici mirno u penzije ili ce se 'gicnuti' - pa na bilo koju stranu?

Sumnjam.

To ce da utihne kao da nikad nije postojalo i nestace u obskurnosti svojih mediokritetskih zivota, od kojih bolje nikad nisu zasluzili.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:14 07.01.2009

Re: A shta ako...

To ce da utihne kao da nikad nije postojalo i nestace u obskurnosti svojih mediokritetskih zivota, od kojih bolje nikad nisu zasluzili.
*novo

Dobro slobodni i hrabri ume, kakve veze ova neobskurna umotvorina ima sa predmetom rasprave...
akasting akasting 09:17 07.01.2009

Re: A shta ako...

Ne panjimajesh?

ili se pravish?
adam weisphaut adam weisphaut 09:22 07.01.2009

Re: A shta ako...

akasting
Ne panjimajesh?
ili se pravish?

Ma jasno je.
Sam si na kiši, kao samuraj koji se već pomirio s kišom te ga ne može nakvasiti pa ga ne dotiće ko ima gas a ko ne, ko se obogatio a ko ne, ništa ne može da ti prodrma "kulu od slonovače"
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:25 07.01.2009

Re: A shta ako...

akasting
Ne panjimajesh?

ili se pravish?

Pitam.....evo da malo konkretizujem..
Kakav je uticaj energetskog kolapsa u Srbiji, izazvanoga na predprazničko veče i na -15 celzijusa na stvaranje slobodne misli i neopskurnoga mišljenja...
akasting akasting 09:26 07.01.2009

Re: A shta ako...

@ adam

Nisam siguran da ti je bash najjasnije - ali, ako jeste - probaj i sam isto, mozda ti se svidi.
akasting akasting 09:32 07.01.2009

Re: A shta ako...

@ Drago
Moj guess je - Mnogo bolji nego puna trba junk food uz uzarenu grejalicu, u papuchama i ututkan u debelo cebe. Dok 'iskrada' guta reprizu 'velikog brata' ili 'operaciju trijumf'.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:41 07.01.2009

Re: A shta ako...

akasting
@ Drago
Moj guess je - Mnogo bolji nego puna trba junk food uz uzarenu grejalicu, u papuchama i ututkan u debelo cebe. Dok 'iskrada' guta reprizu 'velikog brata' ili 'operaciju trijumf'.

Ja tebe ništa ne razumem...a naročito ne razumem banalne interpretacije koje oblačiš u neku kvaziintelektualnu formu...
Ali ne brini, ima mnogo onih koji će te razumeti..
akasting akasting 09:44 07.01.2009

Re: A shta ako...

banalne interpretacije koje oblačiš u neku kvaziintelektualnu formu...


Drago!? Kind of a stretch, don't you think?

Drzi se ti 'balalajke' :) o 'rusofilima' - tu josh uvek mozesh da nadjesh nekog za 'primarnu razmenu dobara'.

Znam da ti je i ovo gore teshko za razumeti - ali brzo pishem, ne moze jednostavnije.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:55 07.01.2009

Re: A shta ako...

akasting
banalne interpretacije koje oblačiš u neku kvaziintelektualnu formu...


Drago!? Kind of a stretch, don't you think?

Drzi se ti 'balalajke' :) o 'rusofilima' - tu josh uvek mozesh da nadjesh nekog za 'primarnu razmenu dobara'.

Znam da ti je i ovo gore teshko za razumeti - ali brzo pishem, ne moze jednostavnije.

Šta bi tek bilo da pišeš sporije...o))
A što se razmene tiče, pa mogu te tvoje tambure za balalajku...o))
akasting akasting 10:00 07.01.2009

Re: A shta ako...

Šta bi tek bilo da pišeš sporije...o))
A što se razmene tiče, pa mogu te tvoje tambure za balalajku...o))


Jedan moj prijatelj kaze da uvek pre nego shto neshto uradi ili kaze, zamisli da li bi njegova deca ili roditelji bili ponosni na njega zbog toga, i tek onda nastavi.

Koji metod Vi primenjujete Drago?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:04 07.01.2009

Re: A shta ako...

akasting
Šta bi tek bilo da pišeš sporije...o))
A što se razmene tiče, pa mogu te tvoje tambure za balalajku...o))


Jedan moj prijatelj kaze da uvek pre nego shto neshto uradi ili kaze, zamisli da li bi njegova deca ili roditelji bili ponosni na njega zbog toga, i tek onda nastavi.

Koji metod Vi primenjujete Drago?

Pa poslušaj prijatelja, želi ti dobro...
akasting akasting 10:06 07.01.2009

Re: A shta ako...

Shta ja rekoh o pasivno-agresivnom mentalnom sklopu?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:18 07.01.2009

Re: A shta ako...

akasting
Shta ja rekoh o pasivno-agresivnom mentalnom sklopu?

Evo, počeo si se ponavljati..Pa da te ne zadržavam više...
akasting akasting 10:20 07.01.2009

Re: A shta ako...

Apsolutno. Laku noc.
alselone alselone 09:26 07.01.2009

ovaj blog je apsolutno

bez poente osim Dragovog likovanja sto ce se neki od nas smrzavati.

S' obzirom na nacin na koji ti se luci serotonin preporucujem ti par linkova da se oraspolozis kada nam dobro bude islo:

http://www.danas.rs/vesti/hronika.3.html
http://www.blic.rs/hronika.php
http://www.politika.rs/rubrike/Hronika/index.1.sr.html

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:38 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

bez poente osim Dragovog likovanja sto ce se neki od nas smrzavati.

Ovo o likovanju ti je netačno i mnogo više govori o tvom uverenju nego o tome šta ja osećam povodom velike nevolje koja je zadesila našu zemlju. Kako mogu likovati nad vlastitom nevoljom...
A o poanti, pa to je individualno..
alselone alselone 10:31 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

Drago Kovacevic
...o likovanju ti je netačno i mnogo više govori o tvom uverenju nego o tome šta ja osećam...


Bravo Drago! Ala si mi doskocio!
Kad god nemas sta da kazes potegni najstariji i oprobani adut: "Ovo sto si rekao govori vise o tebi nego o meni".

A da ti odes lepo na pecanje...
mariopan mariopan 10:39 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

Drago Kovacevic
bez poente osim Dragovog likovanja sto ce se neki od nas smrzavati.

Ovo o likovanju ti je netačno i mnogo više govori o tvom uverenju nego o tome šta ja osećam povodom velike nevolje koja je zadesila našu zemlju. Kako mogu likovati nad vlastitom nevoljom...
A o poanti, pa to je individualno..

Drago Kovacevic
bez poente osim Dragovog likovanja sto ce se neki od nas smrzavati.

Ovo o likovanju ti je netačno i mnogo više govori o tvom uverenju nego o tome šta ja osećam povodom velike nevolje koja je zadesila našu zemlju. Kako mogu likovati nad vlastitom nevoljom...
A o poanti, pa to je individualno..

Likujes Drago , likujes a ne znam zasto?

Ceo tekst ti je takav a i neki komentatori su bili tako veseli da su i zapevali, to jest sastavljali pesmice i zlurado komentarisali.

Ovo je tvoj blog , ti si domacin, dao si ton diskusiji , nisi ni opomenuo neke koji se bas neumereno raduju, njihovo radovanje jedva si docekao da im se pridruzis , i to sve uvek jedni isti, srecno vam onda radovanje.

I SRECAN BOZIC HRISTOS SE RODI
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:39 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

alselone
Drago Kovacevic
...o likovanju ti je netačno i mnogo više govori o tvom uverenju nego o tome šta ja osećam...


Bravo Drago! Ala si mi doskocio!
Kad god nemas sta da kazes potegni najstariji i oprobani adut: "Ovo sto si rekao govori vise o tebi nego o meni".

A da ti odes lepo na pecanje...

Hladno je za pecanje, a i Božić je...valja biti kući...
Nije to "adut" nego jedna stara istina. Valjda pišeš sa nekim uverenjem. I jasno je vidljivo. Ja tvoje uverenje ne vrednujem. Ja samo kažem da ne likujem....
Atomski mrav Atomski mrav 10:44 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

U međuvremenu, gasa još uvek ima. Dokle, videćemo...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:51 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

Ima jer će pomoći "nebratska Mađarska"...iz svojih rezervi...
alselone alselone 10:58 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

mariopan

I SRECAN BOZIC HRISTOS SE RODI


Vaistinu Hristos se rodi!
Srecan Bozic mariopan.


Drago Kovacevic

Nije to "adut" nego jedna stara istina. Valjda pišeš sa nekim uverenjem. I jasno je vidljivo. Ja tvoje uverenje ne vrednujem. Ja samo kažem da ne likujem....


Da, pisem sa uverenjem, uverenjem da likujes i da si pateticni analiticar u pokusaju kojem je vaznije da se neka od njegovih nazovi analiza obistine nego da se narodu dogodi nesto dobro, da i dalje zivis u vremenu "rus protiv amerikanca"...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 11:07 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

Da, pisem sa uverenjem, uverenjem da likujes i da si pateticni analiticar u pokusaju kojem je vaznije da se neka od njegovih nazovi analiza obistine nego da se narodu dogodi nesto dobro, da i dalje zivis u vremenu "rus protiv amerikanca"...
*novo

Eto ga na...pa ne zavisi od mene hoće li se obistiniti...nego od realnih uslova..
Ili ti ne podnosiš nosioce loših vesti...biće ipak da je to..
treger92 treger92 11:42 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

Ti si Drago prema rečima onih koji nisu rusofili i nisu članovi neke stranke jedan od onih koji kad umru smeju se rodbini što plače za njim.A što se gasa tiče ako nije kriva Rusija, kriv je Čeda, a ako se ustanovi da nije on onda je kriv Đinđić a ako nije on onda je sigurno Obama, ako nije on onda je Izrael, ako nije on onda je Solana ako nije on onda je kriv papa, ako nije on onda je kriv Šekspir itd. Naravno ruska gasna i naša mafija stime nema veze. Oni nisu ni znali da nema gasa. Inače dragi rusofili da nekažem strani plaćenici jer što je najgore vi to radite za džabe, ja likujem što nema gasa jer imam tri upaljača puna plina a vi imate samo ljubav prema Putinu.I ne mešajte ruski narod jer njih niko ne pita mafija gleda samo svoje interese.
alselone alselone 11:47 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

Drago Kovacevic

Eto ga na...pa ne zavisi od mene hoće li se obistiniti...nego od realnih uslova..
Ili ti ne podnosiš nosioce loših vesti...biće ipak da je to..


O Boze... Pa nisam ni rekao da zavisi od tebe nego da si ti srecan sto je tako.

Koliko god da se uplicem da ti objasnim sta zelim da kazem ti uvek nadjes neku rec ili pogresni smisao za koji se uhvatis. I tako na svakom tvom blogu.

Moracu ti reci sto krace mogu: Ja mislim da si ti los covek.

Ne bih vise opterecivao mySQL na tvom blogu.
Pozdrav.



mariopan mariopan 15:05 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

Hvala Alselone , vaistinu se rodi.
snezana mihajlovic snezana mihajlovic 15:56 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

U međuvremenu, gasa još uvek ima. Dokle, videćemo...

paisad:

bbc
Serbia's Srbijagas, which imports 92% of its natural gas from Russia, says it has about 10 days' reserves left. Belgrade's electricity generators have switched to using fuel oil, and have urged consumers to economise on their use of electricity.
Temperature: About -6C in Belgrade on Wednesday.
b92
On je rekao da upravo dolazi do potpune nestašice gasa u Srbiji i da se u pojedinim delovima sistema koriste poslednje količine od milion kubnih metara gasa...
... On je naveo da "Srbijagas" "prazni sistem", dozvoljava pad pritiska u cevima i na taj način još uvek uspeva da obezbedi oko 60.000 kubnih metara na sat za potrebe beogradskih toplana i oko 40.000 kubnih metara gasa na sat za potrebe novosadskih, odnosno panonskih elektrana, ali da to "neće biti održivo do beskonačnosti".

a na tvoje pitanje, drago, šta bi sa gasom,
hm, možda je dovoljno da ti kažem da smo sinoć osposobljavali peć koju sam pre neki dan oborila i
s k r c a l a,
a onda zvali telefonima gde da nabavim još jednu, pošto se radi o onim malim-malecnim; odžak nemam, a kuća je malterisana pre mesec dana, i tako...
čeka i mene pražnjenje sistema da mi ne bi cevi zaledile.
super se provodim. peć osposobljena, doduše radi bez termostata, al' šta fali - ionako je ne gasim...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:12 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

nebratska Mađarska

a sto 'nebratska'?!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:18 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

Moracu ti reci sto krace mogu: Ja mislim da si ti los covek.

ma nije drago los covek, samo mu fali malo ljubavi i paznje, jel tako drago?
mariopan mariopan 17:30 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

BebaOdLonchara
Moracu ti reci sto krace mogu: Ja mislim da si ti los covek.

ma nije drago los covek, samo mu fali malo ljubavi i paznje, jel tako drago?

Malo vise ali da ne sitnicarim.
vlada dvm vlada dvm 21:40 07.01.2009

Re: ovaj blog je apsolutno

Drago Kovacevic
Ima jer će pomoći "nebratska Mađarska"...iz svojih rezervi...

NEĆE.
ivana23 ivana23 12:08 07.01.2009

.

.
statista123 statista123 13:54 07.01.2009

Svaka čast na "objektivnosti"

Prosto me je zapanjila količina nerealnih i ciničnih komentara koji nemaju blage veze sa realnošću, počevši od autora pa na dalje.
Daleko od toga da sam rusofil, čak šta više, ali bi zaista bilo dobro da pre nego što bilo šta prokomentarišete pogledajte ovu sliku:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4c/RF_NG_pipestoEU.gif

Sav gas ide u Evropu prilično unificirano, kroz Ukraijinu i nešto manje kroz Belorusiju. Gas se isporučuje zbirno pa čak i da hoće Rusi ne mogu da kažu "evo malo za našu braću Srbe a ostalima ništa". Dakle:
1) Name je gas ukinula Mađarska a ne Rusija
2) Mađari su prekinuli isporuku zato što je Ukrajina zatvorila gasovode.
3) Sasvim je za očekivati da će Mađari prvo namiriti sebe pa onda one koji su im interesantniji od Srba pa tek na karju nas
4) To nam je hvala jer Mađarima plaćamo najveću taksu za prenos gasa i tu vam je i ključni razlog zašto je MOL toliko lobirao protiv Rusko Srpskog sporazuma. Inače mi smo MOL-u prethodnih godina već platili dovoljno da bi on ladno mogao da kupi NIS - OD NAŠIH PARA.
5) Ukrajina inače plaća gas duplo jeftinije od bilo kog drugog potrošača u Evropi (sem Belorusije) ali koristi svoju monopolsku transportnu poziciju za ucenjivanje Rusije. Sada traže da se uz povećanje cene gasa poveća i taksa za prenos tako da oni poskupljenje i ne osete nego da plaćaju za njih ostale zemlje Evrope
6) Ovakva situacija će se promeniti sa puštanjem Severnog potoka a kada bude operativan i Južni onda će Ukrajinci potpuno ugasiti
7) To znaju i jedni i drugi zato i igraju prljavo i bez kompormisa
8) Gas nema alternativu, da ima sigurno bi je iskoristile bogatije zemlje od nas. Priče o suncu, vetru i slično su isključivo za ljude sa manjkom tehničkog znanja. Na današnjem nivou razvoja to je jednostavno neisplativo. Ako sumnjate pogledajte koliko bi vas koštalo tako nešto za kuću i šta bi uopšte dobili za te pare (recimo solarno grejanje)
9) Živa je katastrofa što naš dragi monopolista NIS i njegov bratić Srbijagas koji ovom mučenom narodu samo preprodaju gas tolike godine nisu uspeli da naprave skladište za barem 10 dana rezerve (poželjeno 2 meseca). Verovatno nisu stigli ili nisu imali para jer treba za plate i Upravne odbore, za poslovne zgrade i službene automobile.
10) Narod ima pravo da se ljuti ali redosled krivaca je ovakav
1. Naša država, Vlada i NIS
2. Ukrajina
3. Mađarska
4. eventualno Rusija pod izgovorom da nisu morali da započinju gasni rat na -20 C, ali objektivno ko bi ih uopšte i slušao na +20C
maksa83 maksa83 14:25 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

Pravo je zadovoljstvo pročitati komentar nekoga ko očigledno zna o čemu priča.

(Da ne bude zabune, ovo je bez trunke ironije)
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 15:11 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

statista123
Prosto me je zapanjila količina nerealnih i ciničnih komentara koji nemaju blage veze sa realnošću, počevši od autora pa na dalje.
Daleko od toga da sam rusofil, čak šta više, ali bi zaista bilo dobro da pre nego što bilo šta prokomentarišete pogledajte ovu sliku:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/4/4c/RF_NG_pipestoEU.gif

Sav gas ide u Evropu prilično unificirano, kroz Ukraijinu i nešto manje kroz Belorusiju. Gas se isporučuje zbirno pa čak i da hoće Rusi ne mogu da kažu "evo malo za našu braću Srbe a ostalima ništa". Dakle:
1) Name je gas ukinula Mađarska a ne Rusija
2) Mađari su prekinuli isporuku zato što je Ukrajina zatvorila gasovode.
3) Sasvim je za očekivati da će Mađari prvo namiriti sebe pa onda one koji su im interesantniji od Srba pa tek na karju nas
4) To nam je hvala jer Mađarima plaćamo najveću taksu za prenos gasa i tu vam je i ključni razlog zašto je MOL toliko lobirao protiv Rusko Srpskog sporazuma. Inače mi smo MOL-u prethodnih godina već platili dovoljno da bi on ladno mogao da kupi NIS - OD NAŠIH PARA.
5) Ukrajina inače plaća gas duplo jeftinije od bilo kog drugog potrošača u Evropi (sem Belorusije) ali koristi svoju monopolsku transportnu poziciju za ucenjivanje Rusije. Sada traže da se uz povećanje cene gasa poveća i taksa za prenos tako da oni poskupljenje i ne osete nego da plaćaju za njih ostale zemlje Evrope
6) Ovakva situacija će se promeniti sa puštanjem Severnog potoka a kada bude operativan i Južni onda će Ukrajinci potpuno ugasiti
7) To znaju i jedni i drugi zato i igraju prljavo i bez kompormisa
8) Gas nema alternativu, da ima sigurno bi je iskoristile bogatije zemlje od nas. Priče o suncu, vetru i slično su isključivo za ljude sa manjkom tehničkog znanja. Na današnjem nivou razvoja to je jednostavno neisplativo. Ako sumnjate pogledajte koliko bi vas koštalo tako nešto za kuću i šta bi uopšte dobili za te pare (recimo solarno grejanje)
9) Živa je katastrofa što naš dragi monopolista NIS i njegov bratić Srbijagas koji ovom mučenom narodu samo preprodaju gas tolike godine nisu uspeli da naprave skladište za barem 10 dana rezerve (poželjeno 2 meseca). Verovatno nisu stigli ili nisu imali para jer treba za plate i Upravne odbore, za poslovne zgrade i službene automobile.
10) Narod ima pravo da se ljuti ali redosled krivaca je ovakav
1. Naša država, Vlada i NIS
2. Ukrajina
3. Mađarska
4. eventualno Rusija pod izgovorom da nisu morali da započinju gasni rat na -20 C, ali objektivno ko bi ih uopšte i slušao na +20C

E sad, sve bi ovo bilo ovako da nema nekih sitnica koje niste napisali a koje verovatno znate kad ste nam već izneli ove podatke. A te sitnice izgledaju ovako...
a) Srbija sa Rusijom ima naftno - gasni sporazum za koji su nas do jučer uveravali kako je najbolji ikada postignut za našu zemlju jer smo mi dali NIS a ovo drugo će dati Rusi jer bože moj, Medvedev prisustvuje i garantuje. Jeste da u savremenom svetu osnov posla čini ugovor a ne prisustvo nekog političara ili okrunjene glave ( to je više vredelo za doba prosvećenog apsolutizma), ali dobro.
b) priča sa gasom traje mnogo duže nego u poslednju godinu dana i tom pričom od početka diriguju Rusi. Uostalom imali smo skoro priču o posrednicima i tome kako je Progres - gas otišao u ruske ruke. Ne vidim da se iko time više bavi..
c) problem između Rusije i Ukrajine ne traje dan - dva, nego se ponavlja iz godine u godinu. Već prošlo leto se govorilo vrlo glasno da će ovaj problem eskalirati baš kad bude najhladnije.
d) Rusi od Ukrajinaca sa pravom traže veću cenu za gas, ali i Ukrajinci onda sa pravom traže veću cenu za transport gasa..
e) pad cena nafte i energenata na svetskom tržištu Ruse tera na ucene. Inače osim energenata oni mogu izvoziti uglavnom samo oružije i votku..
f) Redosled "krivaca" za postojeće stanje je apsolutno obrnut. Svaki problem ima svoje ishodište. Na ishodištu problema su Rusi, a onda odmah dođu ovi naši.Mađari su na kraju i jedino oni sad mogu pomoći dok se problem ne reši.
adam weisphaut adam weisphaut 15:17 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

e) pad cena nafte i energenata na svetskom tržištu Ruse tera na ucene. Inače osim energenata oni mogu izvoziti uglavnom samo oružije i votku..

Ne mogu.
Ne pretekne.
Filip2412 Filip2412 16:27 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

Drago razmislja kao neki lik iz filma "Tri karte za Holivud".
Dao je takav naziv postu kao da se vise raduje sto je upravu nego sto je zabrinut zbog nedostatka gasa.

A opet, da li je upravu? Da li samo Srbija ima problema sa gasom? Pa ne, i neke druge susedne zemlje imaju frku sa gasom iako nisu rusofilski nastrojene. Da li je Rusija zavrnula gas samo Srbiji?

a) Srbija sa Rusijom ima naftno - gasni sporazum za koji su nas do jučer uveravali kako je najbolji ikada postignut za našu zemlju jer smo mi dali NIS a ovo drugo će dati Rusi jer bože moj, Medvedev prisustvuje i garantuje. Jeste da u savremenom svetu osnov posla čini ugovor a ne prisustvo nekog političara ili okrunjene glave ( to je više vredelo za doba prosvećenog apsolutizma), ali dobro.
Ma sve je to tacno, ali nema bas nikakve veze sa nestasicom gasa. nestasicu gasa ko sto rekoh osecaju mnogi a ne samo Srbija ovih dana.

Zabole me za Rusiju, Srbiji Rusija nije ni blizu, ne granicimo se i nakada nam oni ne mogu garantovati isporuku gasa niti bilo cega - sta god nam posalju ide preko NATO teritorija iz okruzenja. Nisam rusofil i mislim da je Srbija od Rusije uglavnom imala stetu u istoriji, al kad procitam ovako nekog analiticara dodje mi da postanem rusofil.

I jos nesto:
Da nismo potpisali taj sporazum, da li bi danas osecali nestasicu gasa?
Pa naravno DA.

Da nismo rusofili (ja i mislim da vecina ljudi nije) da li bi nas pogodila nestasica gasa?
Naravno, odgovor je ponovo DA.
Prema tome, sta ovaj post pokusava da kaze osim da zapljune nekog zamisljenog protivnika koji je u protivnickom timu iz filma "Tri karte za Holivud".
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:19 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

A opet, da li je upravu? Da li samo Srbija ima problema sa gasom? Pa ne, i neke druge susedne zemlje imaju frku sa gasom iako nisu rusofilski nastrojene. Da li je Rusija zavrnula gas samo Srbiji?

Nema Filipe samo Srbija problema ali samo Srbija nema ni mrve gasa. Zašto..pa zato što nema rezerve ni za jedan dan..Nema energetske politike pa je ovakve stvari zateknu nespremnu. Zemlje EU sa Rusijom su pravile sporazume tek kad obezbede spremišta za višemesečne potrebe. I sada će Srbija dobiti pomoć od EU..iz tih rezervi.
Još nešto..Jeli ti poznata ijedna zemlja da je poklonila naftnu industriju i monopol da bi obezbedila neki hipotetički
gasovod i hipotetičko skladiše na kukovo leto...Jeli tzv. naftno - gasnom sporazumu, odnosno potpisu tog akta koji navodno obezbeđuje energetsku stabilnost, potpisanom pred samo deset dana kao garant prisustovao i Medvedev. I štza se dogodilo. Na Badnji dan, kvrc, nema gasa..Pa kako će biti gasovoda za deset godina...
Ruski gas se previše mistifikuje..oni ga mogu prodavati samo Evropi, s tim što ruski gas učestvuje sa 1/4 evropskih potreba. Mogu sa njim držati u šahu Srbiju, Belorusiju, Ukrajinu i teško koga više. Ne prodaju ga Kini ili Indiji jer oni imaju gas, Brazilu ga ne mogu prodati jer je daleko...
Ovo natezanje sa Evropom će biti na njihovu štetu. Gas će se kupovati dok je najeftniji enrgent i dok snabdevanje sa njim bude stabilno. Onoga trenutka kad to ne bude, imaju alternativni oblici.
Da nismo potpisali taj sporazum, da li bi danas simali nestasicu gasa?

Dragi Filipe, pravo bi pitanje bilo - Zašto smo potpisali takav sporazum..Pa dali smo NIS da danas nebi imali ni kubni metar gasa...
Dao je takav naziv postu kao da se vise raduje sto je upravu nego sto je zabrinut zbog nedostatka gasa.

Samo bi se lud čovek mogao radovati vlastitim nevoljama.
Post bi trebao terati na razmišljanje ove što misle da je posao sa Rusima pitanje bratstva a ne pitanje interesa.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:27 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

maksa83
Pravo je zadovoljstvo pročitati komentar nekoga ko očigledno zna o čemu priča.

(Da ne bude zabune, ovo je bez trunke ironije)

POTPISUJEM!
Filip2412 Filip2412 17:44 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

Slazem se oko sporazuma, taj sporazum oko NIS-a meni deluje neozbiljno kao i bilo koji strateski aranzman sa Rusijom. Rusija je daleko i sta god da potpisu nece moci da ostvare samo ako im transport sprece Madjarska, Bugarska, Rumunija, Ukrajina itd.

Rusija po meni nije losa, ne mislim da je USA vise demokratska od Rusije. Rusija nema koncentracione kampove (ili bar imaju dovoljno svesti da se time ne hvale javno kao amerikanci) i ne promovise mucenje zatvorenika kako bi priznali da su krivi a sve to pre ikakvog sudjenja. Nerviraju me ovi napaljeni prozapadnjaci koji kritikuju Rusiju da bi nesto dokazali.

Ja smatram da iz vrlo ociglednih, prakticnih - pre svega geografskih razloga mi jednostavno nema sta da trazimo sa Rusijom. MI treba da smo u NATO & EU.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:45 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

Nema Filipe samo Srbija problema ali samo Srbija nema ni mrve gasa. Zašto..pa zato što nema rezerve ni za jedan dan..Nema energetske politike pa je ovakve stvari zateknu nespremnu. Zemlje EU sa Rusijom su pravile sporazume tek kad obezbede spremišta za višemesečne potrebe. I sada će Srbija dobiti pomoć od EU..iz tih rezervi.

i zasto je onda krivica obrnutim redosledom, zasto su rusi krivi sto mi nismo izgradili ni jedno skladiste gasa?! i sve to nema veze sa prodajom nis-a. kao sto i sam kazes, druge drzave (uglavnom one bogatije) su ta skladista napravile i imaju i alternativu ako dodje do ovoga do cega je doslo. to sto nasi nisu napravili to isto, to je samo njihova krivica. i zato, da, prvo su krivi ovi nasi, i svi nasi prethodni koji nisu obezbedili rezerve i ta skladista.
Zašto smo potpisali takav sporazum..Pa dali smo NIS da danas nebi imali ni kubni metar gasa...

to je isto kao kad bi mene komsija optuzio da nema vode zbog mog kvara na vodovodnim cevima koje rade ali ne najbolje, pa mi je platio da ih popravim - ja popravila ali u medjuvremenu Vododov iskljuci vodu celom gradu iz nekih sasvim drugih razloga nevezano za mene&moje cevi, i on sad mene krivi jer mi je Platio da Uradim Instalaciju Sto je Grant da ce on Imati Vode. mislim, kako te ne mrzi da trubis o tome vec dva dana?! ili je isplata za decembar u toku? dodatak, topli obrok? hm?
blackbox92 blackbox92 17:47 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

Odlična analiza.POTPISUJEM.
adam weisphaut adam weisphaut 17:49 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

Rusija po meni nije losa, ne mislim da je USA vise demokratska od Rusije.

QQ (osim ako nisi ironičan).
Filip2412 Filip2412 18:08 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

Rusija po meni nije losa, ne mislim da je USA vise demokratska od Rusije.

QQ (osim ako nisi ironičan).
Nisam.

Konc kampovi, hapsenje cak stranih drzavljana - imas aferu onog Kanadjanina koji je uhapsen na granici, poslat u Gvatanamo a zatim u Saudijsku Arabiju na mucenje da bi mu se sitnim slovima u stampi nakon 5-6 godina izvinili jer je bila greska... Da si Adame bio na njegovom mestu drugacije bi govorio.

Prisluskivanje politicara (Roda Blagojevica prisluskuju od 2001 - komicno, preslikano iz komunizna Balkanski Spijun , Lives of Others... da nije tuzno bilo bi smesno)

Davanje para Bankama i Auto industriji iz budzeta a ne pristajanje na socijalnu pomoc i zdravstvo jer je to "komunizam"?

Uspostavljanje divljackih totalitarnih rezima - Irak. Skoro sam slusao zenu koja ima dug staz borbe za zenska prava u Iraku - jos od vremena Sadama i kaze kako je Sadamov rezim bio mnogo manje represivan prema zenama.

I na kraju, to meni ne smeta da kazem Srbija treba da udje u NATO, zato jer je to nas interes.
adam weisphaut adam weisphaut 18:27 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

Da si Adame bio na njegovom mestu drugacije bi govorio.

Da sam majka jednog od povećeg broja vojnika koji su se ubili posle mučenja u ruskoj vojsci (dakle ne zatvoru, nego tokom odsluženja vojnog roka!), verovatno bih drugačije mislio?
Poduža je lista.
Amerika je velika zemlja puna kontraverzi, ali činjenica je da porediti njene institucije koje funcionišu u viševekovnom kontinuitetu sa "demokratija to sam Ja" Putinovom državom je smešno.


znik znik 18:32 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

d) Rusi od Ukrajinaca sa pravom traže veću cenu za gas, ali i Ukrajinci onda sa pravom traže veću cenu za transport gasa..

Ukrajinci mogu da traže veću cenu onda kada taj ugovor istekne, tamo negde 2011. godine. Do tada trebaju da poštuju ugovorene cene.
statista123 statista123 18:40 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

Drago Kovacevic

E sad, sve bi ovo bilo ovako da nema nekih sitnica koje niste napisali a koje verovatno znate kad ste nam već izneli ove podatke. A te sitnice izgledaju ovako...a) Srbija sa Rusijom ima naftno - gasni sporazum za koji su nas do jučer uveravali kako je najbolji ikada postignut za našu zemlju jer smo mi dali NIS a ovo drugo će dati Rusi jer bože moj, Medvedev prisustvuje i garantuje. Jeste da u savremenom svetu osnov posla čini ugovor a ne prisustvo nekog političara ili okrunjene glave ( to je više vredelo za doba prosvećenog apsolutizma), ali dobro.b) priča sa gasom traje mnogo duže nego u poslednju godinu dana i tom pričom od početka diriguju Rusi. Uostalom imali smo skoro priču o posrednicima i tome kako je Progres - gas otišao u ruske ruke. Ne vidim da se iko time više bavi..c) problem između Rusije i Ukrajine ne traje dan - dva, nego se ponavlja iz godine u godinu. Već prošlo leto se govorilo vrlo glasno da će ovaj problem eskalirati baš kad bude najhladnije.d) Rusi od Ukrajinaca sa pravom traže veću cenu za gas, ali i Ukrajinci onda sa pravom traže veću cenu za transport gasa..e) pad cena nafte i energenata na svetskom tržištu Ruse tera na ucene. Inače osim energenata oni mogu izvoziti uglavnom samo oružije i votku..f) Redosled "krivaca" za postojeće stanje je apsolutno obrnut. Svaki problem ima svoje ishodište. Na ishodištu problema su Rusi, a onda odmah dođu ovi naši.Mađari su na kraju i jedino oni sad mogu pomoći dok se problem ne reši.


He, he Drago, Drago moj dragi,

mnogo bi mi bio draži Vaš cinizam da ste jednostavno samo neobavešteni. Ali ne, vi znate sasvim dobro o čemu se radi ali ipak, ipak Vas to ne sprečava da iskoristite priliku i ovoga puta zaista nepravedno (ima mnogo toga gde bi kritika komotno mogla proći) optužite Ruse. Kad još pročitam Vaš "slavodobitnički" komentar na vest da će EU pomoći državama koje su ostale bez gasa (verovatno nam šalju neki konzervirani gas iz ratnih rezervi) sasvim je jasno da ste objektivno potpuno NEOBJEKTIVNI, što Vam zaista ne ide u prilog. Ali da vidimo kako Vi to odgovorate na neke sasvim jednostavne i jasne činjenice:

a) "Srbija ima naftno - gasni sporazum", činjenica, samo ne znam kako očekujete da nam to može pomoći u ovom trenutku. Otprilke taman toliko koliko je Miloševiću pomogao savez sa Rusijom i Belorusijom 1999. I tada i sad se previđa važna činjenica da SA RUSIMA NEMAMO KOPNENU NI BILO KAKVU DRUGU GRANICU, tako da njihov gas (ili S300 i ostalo oružje koje je Milošević tražio) mora preći preko drugih zemalja. Ja bih baš voleo da vidim Vaš predlog kako to Rusi da nam pomognu u ovoj situaciji. Da li bi mi odustali od "prijateljskog ubeđivanja" recimo Hrvata (slični verski i "prijateljski" odnosi) zbog toga što neko tamo dalje, nizbrdo niz gasovod nema dovoljno za sve. Ovo je strateški interes Rusije, ovo je direktna borba sa NATO paktom (samo ovoga puta bez tenkova kao u Gruziji mada je i tamo nafta bila iza kulisa cele priče). Objasnite mi jedan razlog zbog kojega bi Rusija direktnom neprijatelju u Kijevu davala gas po 175$ dok svi ostali plaćaju najmanje duplo više. Mi nikako ne možemo da se "zalepimo" za granice Rusije i čak i sa Južnim potokom mi smo ipak tek drugi na slavini i realno Bugari mogu da nas blokiraju. Ipak tada se situacija drastično menja jer mi i Mađari menjamo mesta a kao što ste videli danas baš Mađari odlučuju kako će da raspodele ono što dotiče i ono što imaju u rezrevama.

b) i c) "priča sa gasom traje mnogo duže nego u poslednju godinu dana", potpuno tačno samo što ja tu vidim ključnu krivicu naše Vlade i države a Vi bi opet da optužite Ruse. Ako svako sa 4 razreda osnovne može da uvidi da je sa energentima uvek neko da prostite sranje, zar nije primarna obaveza države da definiše i usvoji nacionalnu politiku i da se u skladu sa tim i ponaša. Inoformacija tipa "dotok gasa zaustavljen, rezerve dovoljen za par sati" je ČISTA KATASTROFA. A šta da ima tehničkih problema, šta da se desila havarija u Ukrajiji ili Mađarskoj, da je nešto eksplodiralo, znači šta god da se desi mi se mrznemo u roku od odmah. To je ekvivalentno domaćici koja ima namirnica samo za jedan obrok i sad ako niko nište ne donese u kuču posle doručka, nema ni ručka ni večere. Jedna mnogo bitna stvar, vezano za posrednike, TO BEZ NAŠIH NIJE MOGLO. Hću da kažem da su sa sva zamešateljstva oko posrednika, nakupaca i privatizacije u distribuciji gasa KRIVI NAŠI MANGUPI alavi na lovu, a da Ruse jednostavno baš briga a i što bi se oni mešali u to, ni mi se ne mešamo u mehanizme kako Putin i Co, gule svoj narod i sirotinju. Znači još jedna strela upućena na pogrešnu stranu.

d) kad smo već kod cena pogledajte malo koliku cenu ko plaća i koliko je neka srednja razumna cena za transport (2 do maksimalno 5$ za 1000 kubika na 100 km). Ukrajina jednostavno hoće da na račun transporta ima ne samo džabe gas već ako je moguće i da pretekne. Odnosno u ovom trenutku hoće da sve troškove realne cene gasa prebaci na potrošače gasa. Stvar broj dva jeste da Ukrajina od svog osamostaljivanja nije uložila ništa u gasovode i da uopšte nije jednostavan račun vezan za transport i investicije koje je sam Gazprom imao na magistralnim gasovodima. U svakom slučaju Ukrajina ne bi bila namirena ni sa maksimalnom cenom transporta i tu leži glavni problem

e) što se tiče SEKE (svetska ekonomska kriza) i pada cene energenata i sirovina, svako se snalazi kako može i ume. Sasvim je jasno da Rusija neće dozvoliti strmoglav pad cene gasa kako se to desilo sa naftom i ja im tu takođe ne mogu ništa zameriti. Kad je kriza svako gleda kako svoje dupe da sačuva i spase i tu nema ništa nelogično. Ta ista EU, koja sada vidimo nudu pomoć i nama jadnima što ostadosmo bez gasa, je pre dva meseca sasvim otvoreno i javno proučila Mađarskoj i ostalima da se snalaze kako znaju i umeju i počela da krpi rupe samo na staroj dvanaestorki (bez Grka koji su takođe pušteni niz vodu kao dokazana siritinja). Znači svako se bori za svoje interese, samo smo izgleda mi zaboravili naše.

f) i na kraju što se tiče redosleda krivaca ja bih se složio sa tobom i izbacio sve osim prvog, odnosno naše države i Vlade, kao ključnog krivca i to normalno ne samo ova Vlada već i sve prethodne od Miloševića (to računamo kao početak nekog normalnijeg života, pre toga je bilo ledeno doba). U moru glupih poteza svih Vlada, dogovor sa Rusima ogo NIS-a i gasa ne smatram pogrešnim, JOŠ UVEK. Ko zna nije isključeno da se i to desi u budućnosti. U ovom trenutu ne vidim da bi nam bilo za jotu bolje da smo NIS dali Mađarima ili OMV-u, a dugoročno bi nam bilo mnogo gore. Ovako možemo nečemu da se nadamo ako se taj Južni krak realizuje , mada sve može da bude ali i ne mora da znači
Filip2412 Filip2412 18:41 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

Amerika je velika zemlja puna kontraverzi
Ne, Rusija je jedna divna zemlja puna kontraverzi... kao sto je ubijanje novinara itd.

njene institucije koje funcionišu u viševekovnom kontinuitetu
USA ima koncentracione logore, o kakvom kontinuitetu kojih institucija govoris?




adam weisphaut adam weisphaut 18:54 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

USA ima koncentracione logore, o kakvom kontinuitetu kojih institucija govoris?

Zatvoreničke logore u kojima se ne poštuju ljudska prava na zadovoljavajućem nivou, da.
Ali ne i koncentracione logore u smisli nacističkih logora u WWII.
Ne, Rusija je jedna divna zemlja puna kontraverzi... kao sto je ubijanje novinara itd.

Smešno, ti porediš to što FSB agenti ubiju novinarku sa prisluškivanjem Roda (da li je bilo bez sudskog naloga?) zbog korupcije?
Stavljaš besplatno zdravstveno osiguranje kao kriterijum demokratije-koje jeste kriterijum kvaliteta života-ali je i Enver Hodžina Albanija verovatno imala zdravstveno osiguranje?

Filip2412 Filip2412 19:23 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

Smešno, ti porediš to što FSB agenti ubiju novinarku sa prisluškivanjem Roda (da li je bilo bez sudskog naloga?) zbog korupcije?
Ti toliko poznajes stavri da covek pomisli da si umesan...
Ne poredim prisluskivanje Blagojevica sa tim, samo kazem da tamo gde se sluzbe javno hvale kako prisluskuju politicare ne moze biti demokratije. Prisluskuju ga od 2001 ej! Pa to samo sa komunizmom mogu da poredim.

Stavljaš besplatno zdravstveno osiguranje kao kriterijum demokratije-koje jeste kriterijum kvaliteta života-ali je i Enver Hodžina Albanija verovatno imala zdravstveno osiguranje?
Pa da, USA imaju slobodu i demokratiju u kojoj ti slobodno demokratski dozvoljavaju da crknes ako nemas para.... naravno, osim ako nisi jedan od malobrojnih te posedujes banku ili Auto Industriju. Tada ce resiti da ti daju socijalnu pomoc, ali ako si obican covek malo teze.

Zatvoreničke logore u kojima se ne poštuju ljudska prava na zadovoljavajućem nivou, da.
Ali ne i koncentracione logore u smisli nacističkih logora u WWII.
Ne radi se samo o nepostovanju ljudskih parava, radi se o JAVNOM promovisanju mucenja kao prihvatljivog metoda da se ispituju zatvorenici BEZ SUDJENJA. Dakle, najvisi sluzbenici vlasti javno brane takav jedan demokratksi tretman. Dakle opsta klima razumevanja se stvara za mucenje kao da je to nesto normalno. Za mene je to jasan diskontinuitet sa bilo kakvom demokratijom.
adam weisphaut adam weisphaut 19:38 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

samo kazem da tamo gde se sluzbe javno hvale kako prisluskuju politicare ne moze biti demokratije

A političari bi trebalo da budu iznad zakona?
Pa to samo sa komunizmom mogu da poredim.

Da li je prisluškivan zbog svojih ubeđenja ili korupcije?
Tada ce resiti da ti daju socijalnu pomoc, ali ako si obican covek malo teze.

Odakle ti ideja da je demokratija isto što i pravedna ekonomska politika?
To je pravo da se na izborima smene oni čijom si politikom nezadovoljan ako imaš dovoljno istomišljenika.

radi se o JAVNOM promovisanju mucenja kao prihvatljivog metoda da se ispituju zatvorenici BEZ SUDJENJA

Ja sam jedan od onih koji se protive takvoj praksi.
I izgledi su da će nova administracija da ukine Gvantanamo.
No, koliko je bilo javno protivljenje toj praksi u Americi i da li imaš slične proteste protiv kršenja ljudskih prava u Rusiji?
Filip2412 Filip2412 21:16 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

samo kazem da tamo gde se sluzbe javno hvale kako prisluskuju politicare ne moze biti demokratije
A političari bi trebalo da budu iznad zakona?
Od 2001 ga prisluskuju.... to je meni smesno, pa sta sad, znaci ja slobodno mogu da pretpostavim da prisluskuju i Obamu i bilo koga, ako im se prohte. Svako moze lako biti proglasen sumnjivim zbog korupcije. Dakle oni u sustini prisluskuju sve redom non stop pa ako nadju korupciju to se objavi ako ne nikom nista? Eto za Blagojevica im trebalo 7 godina, a nekog drugog mozda slsusaju vec 30 godina, jos nista nisu nasli al jebga slusaju za svaki slucaj....

Uzgred, smesno je da optuzuju Blagojevica za prodaju senatorskog mesta u zemlji gde je u kampanji najbitnije koji kandidat je koliko para sakupio od sponzora. E sad, iz nekog razloga to nije kupovina/prodaja politicara a ovo sto radi Blagojevic jeste.

Odakle ti ideja da je demokratija isto što i pravedna ekonomska politika?
To je pravo da se na izborima smene oni čijom si politikom nezadovoljan ako imaš dovoljno istomišljenika.
I deda mraz postoji...


Ja sam jedan od onih koji se protive takvoj praksi.
I izgledi su da će nova administracija da ukine Gvantanamo.
Nedovoljno, da je drustvo zaista demokratsko trebalo bi pohapsiti i osuditi one koji su dosli na ideju Gvatanama. To se naravno nece desiti. Po meni, drustvo nije demokratsko ako podrzava/ne kaznjava krsenje ljudskih prava. Sto je najgore, nikome ni na pamet ne pada da krivicno goni one koji su napravili Gvatanamo.

No, koliko je bilo javno protivljenje toj praksi u Americi i da li imaš slične proteste protiv kršenja ljudskih prava u Rusiji?
Rusi i Ameri, isto s_anje drugo pakovanje. Ameri imaju malo engleske skole pa visprenije barataju medijima... founding fathers

treger92 treger92 23:20 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

Zanimljivo a je se čudim odkud jagma za ruskim zatvorima kad ono tamo hotel sa 5 zvezdica.
treger92 treger92 23:20 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

Zanimljivo a je se čudim odkud jagma za ruskim zatvorima kad ono tamo hotel sa 5 zvezdica.
ivana23 ivana23 23:27 07.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

treger92
Zanimljivo a je se čudim odkud jagma za ruskim zatvorima kad ono tamo hotel sa 5 zvezdica.

Treger, zasto mora svaki komentar u duplikatu?
bozzwell bozzwell 00:25 08.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

Stvarno vise ne mogu da izdrzim. Ne mogu da verujem, ali kao zakleti pro-zapadnjak i ruso-skeptik, moracu ovde da "udarim" na Dragu koji mi je do sada (ali ne i vise) bio najomiljeniji bloger na B92. Pa kaze...


a) Srbija sa Rusijom ima naftno - gasni sporazum za koji su nas do jučer uveravali kako je najbolji ikada postignut za našu zemlju jer smo mi dali NIS a ovo drugo će dati Rusi jer bože moj, Medvedev prisustvuje i garantuje. Jeste da u savremenom svetu osnov posla čini ugovor a ne prisustvo nekog političara ili okrunjene glave ( to je više vredelo za doba prosvećenog apsolutizma), ali dobro.


Kakve to veze ima, time mislim uzrocno-posledicne veze- ne neka slobodna intepretacija, sa trenutnom gasnom krizom? Kriza je zato sto su se opet dokacili Rusi i Ukrajinci. Nije nestalo gasa zato sto smo Rusima dali NIS na diskont.

b) priča sa gasom traje mnogo duže nego u poslednju godinu dana i tom pričom od početka diriguju Rusi. Uostalom imali smo skoro priču o posrednicima i tome kako je Progres - gas otišao u ruske ruke. Ne vidim da se iko time više bavi..


I to je druga prica, nasi i Ruski politicari i biznismeni se "nasli". Nikakve veze nema sa trenutnom gasnom krizom. Skandalozno je to sto su nasa goveda ugovorila taj ugovor a onda ga brze-bolje potpisala u Decembru, znajuci jako dobro da Gazpromov ugovor sa Ukrajinom istive 31/12/08 a mi zalihe nemamo.

c) problem između Rusije i Ukrajine ne traje dan - dva, nego se ponavlja iz godine u godinu. Već prošlo leto se govorilo vrlo glasno da će ovaj problem eskalirati baš kad bude najhladnije.


Traje tacno 3 godine - od kada je istekao zadnji ugovor, a i taj je posta problematican kad se 2004 u Kijevu promenila vlada, pa umesto pro-Ruskih, na vlast dosli pro-EU hostapleri. Bili je povuci, potegni, pa je ugovor potpisan kad su Ukrajinci bili zadovoljeni i ugovorom i kolicinom blata koji su nabacili na Gazprom i Moskvu. Ugovor je istekao kad je isteka (31/12/08). U medjuvremenu nije bilo vecih problema, jer je ugovor bio na snazi.

d) Rusi od Ukrajinaca sa pravom traže veću cenu za gas, ali i Ukrajinci onda sa pravom traže veću cenu za transport gasa..


Rusi - da. Ukrajinci mogu da traze sta hoce, ali ne mogu dobiti povecanje cene tranzita jer taj ugovor traje do 2011. Ukrajinci su se nadali da ce opet kao 2005/6 oblatiti velike, lose ruse i primorati ih da manje vise produze stari ugovor - staus quo koji preferira Ukrajinu. Ukrajinski argumenti su:
- $250 je puno, ponudili $225 (a cena na zapadu je $450 - ko je sad tu lud?)
- Cena gasa ce pasti pod $100 na leto kad potraznja spadne i zbog recesije?! Pa cekajte onda do let i pregovarajte onda. U medjuvrmenu Norvezani su jako zadovoljni cenom od 450.
- $1.70 je malo za tranzit gasa jer je gas skup i cena tranzita bi trebala da odrazava visoku cenu gasa?! Pa, stvarnom ko je sad tu lud? nece da plate vecu cenu gasa jer ce gas ionako pojeftiniti ali hoce da nap;ate skuplje tranzit jer gas je skup? A ugovor po ceni 1.70 istice u 2011.

e) pad cena nafte i energenata na svetskom tržištu Ruse tera na ucene. Inače osim energenata oni mogu izvoziti uglavnom samo oružije i votku..


E ovo je vec flaming i prozivanje, ali sad cu ja da se pravim lud pa da posteno odgovorim: Nema to veze s tim sta rusi mogu ili ne mogu da izvoze. Njihova ekonomija je pogodjena svetskom finansijskom krizom jer su se Gazprom i ostatak energetskog i rudarsko-metalurskog sektora prezaduzili da bi se sirili (na zapad izmedju ostalog) i treba im lova jer se dugovi ne mogu reprogramirati u trenutnoj ekonomskoj situaciji. Znaci, zapelo im je a Ukrajinci ne placaju i jos nece da plate novu (malo manje nisku cenu). Ko je tu taoc i ko tu kome zavrce pipe? Sta je tu lose sto rusi, kakvi god inace bili, hoce da naplate dugove i uzmu pare koje im preko trebaju? Rusi taj gas prodaju trecim stranama, ne Ukrajini. Iz Italije i Nemacke ce doci pare koje mogu odrzati Gazprom u ovoj krizi. Mislim, vidim zasto bi sad ruje bile malo zesce neraspolozene taman da su inace najvece dobrice.

f) Redosled "krivaca" za postojeće stanje je apsolutno obrnut. Svaki problem ima svoje ishodište. Na ishodištu problema su Rusi, a onda odmah dođu ovi naši.Mađari su na kraju i jedino oni sad mogu pomoći dok se problem ne reši


O cemu sada govorimo? O trenutnoj krizi, ili nasim aranzmanima sa rusima? Ako govorimo o trenutnoj krizi, vrlo je lako identifikovati krivce i rangirati ih i uz najprovrsniji pregled agencijskih vesti i uz potpuno zaobilazenje ruskog i/ili Ukrajinskog PR-a. Kako se ta kriza odrazava na Srbiju, tu je sva krivica na nasim politicarima koji bi da se igraju energetskig magnata sa rusima i nekakvim Juznim tokovima a nisu u stanju da naprave/osposobe skladiste gasa. To je toliko elementarno, da ne vredi ni ponavljati.


Stvarno sam zaprepasten potpunim odsustvom objektivnosti i rusofila i zapadnjaka na ovom blogu. Ja vec 20 godina zivim na zapadu, u Rusiji nikad nisam bio (niti mi se nesto posebno ide). Znam kakav je zapad, kakvi su standardi i kakav je sistem, kakve su vrednosti i sve ostalo sto se u Srbiji prizeljkuje. Razumem i ove rusofile, to je neki nostalgicarski panslavizam koji se kod nas budi kad god smo u krizi, kad su stvari ovakve kakve jesu u Srbiji i kad je Evropa stvarno daleko (a bolelo nas je za ruse kad nam je bilo dobro, nisu nam bili ni zadnja rupa na svirali, nego nesto cemu smo se izrugivali).

Ali ne mogu da razumem ovu podelu kod nas na rusofile i zapadnjake kao politicko-partijsko-rodjacko opredeljenje i kao izgovor, uzrok/posledicu i objasnjenje za ama bas sve i svja.

Za mene je redosled krivaca i citava situacija veome jasna. Krivi su mi:

- nasi hostapleri sto upropastavaju zemlju gde i kako stignu za sitan car i dnevno-politicke potrebe, i to se onda, izmedju ostalog, manifestuje kako se manifestuje danas u Srbiji (sa gasom).
- Ukrajinci, sto su se ponadali da (opet) profitiraju preko ledja zemalja odrednica gasovoda i Rusa. Bulvalno su se ponadali, kao Sakasvili letos, da ce EU opet priskocitiu pomoc kao 2005/6 da vrsi pritisak na ruse. Kao Sakasvili letos, jedino sto su dobili, dobili su neku zvaku iz State Departmenta (ali ne i iz Brisela) kako su eto, rusi nerazumni da zavrcu pipe u januaru.
- Rusi. I oni su goveda.
- EU. Sto ne vrse pritisak na Ukrajinu kao sto su na Rusiju 05/06? Pustite gas da prodje ugovor je punosnazan (za tranzit) a vi se posle zakerajte s rusima za svoju cenu. Pa valjda nije tako tesko ustanoviti kuda gas ide kad ulazi i izlazi u/iz Ukrajine da se vidi ko krade ili ko laze?






adam weisphaut adam weisphaut 00:32 08.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"


Uzgred, smesno je da optuzuju Blagojevica za prodaju senatorskog mesta u zemlji gde je u kampanji najbitnije koji kandidat je koliko para sakupio od sponzora.

Ajde samo još kaži da su ga prisluškivali što je Srbin.
Nisi odgovorio: da li je postojao sudski nalog?
I da li imaš neki dokaz koji bi ukazivao na zloupotrebu?
I interesantno ne naiđohva podatak od 7 godina nigde?
Officials began listening to conversations in late October, the court documents say.
Link
I deda mraz postoji...

Pa, pa.
Filip2412 Filip2412 07:19 08.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"


Ajde samo još kaži da su ga prisluškivali što je Srbin.
Nisi odgovorio: da li je postojao sudski nalog?
I da li imaš neki dokaz koji bi ukazivao na zloupotrebu?
I interesantno ne naiđohva podatak od 7 godina nigde?
Officials began listening to conversations in late October, the court documents say.
Link
Mani Blagojevica, cuo sam da ga prisluskuju od 2001 na prvim vestima e sad mozda su izlagali nehoticno, desava se...

Nego reci mi zasto ne uhapse one koji su otvarali logore i sa najvisih drzavnih pozicija promovisali mucenje ljudi cija krivica nije dokazana. Ne samo da ih ne hapse, nego doticni i dalje slobodno govore kako je mucenje osumnjicenih najnormalnija stvar. E o takvoj jednoj zemlji ti govoris kao oazi demokratije sa kontinuitetom institucija???

sta vise reci...

Licno, pre bih ziveo u USA nego u Rusiji i nisam nikakav rusofil niti amerikanofil niti razmisljam u tim okvirima ali ti ocigledno ne zelis da vidis ocigledne stvari pa je razgovor nemoguc
adam weisphaut adam weisphaut 09:12 08.01.2009

Re: Svaka čast na "objektivnosti"

Mani Blagojevica, cuo sam da ga prisluskuju od 2001 na prvim vestima e sad mozda su izlagali nehoticno, desava se...

Tek tako pomenuo, kao puj pike..
Nego reci mi zasto ne uhapse one koji su otvarali logore i sa najvisih drzavnih pozicija promovisali mucenje ljudi cija krivica nije dokazana.

Nažalost, oni nisu išli van ovlašćena institucija.
Zato je i kontrola institucija (zbog njihove moći) od strane civilnog društva važna.
US je ima. Rusija ne.
Licno, pre bih ziveo u USA nego u Rusiji

Da si samo ti....
No da ne trolujemo više, tema je gas ne ljudska prava.
Carlo Ponti Carlo Ponti 15:52 07.01.2009

Kupci NIS-a...

Carlo Ponti Carlo Ponti 15:52 07.01.2009

Re: Prodavci gasa...

Carlo Ponti Carlo Ponti 16:06 07.01.2009

Re: Prodavci gasa...

I šef Borisa Tadića.


Drago Kovacevic Drago Kovacevic 16:23 07.01.2009

Evo ko će pomoći..

Evropska unija će pružiti pomoć i Srbiji i drugim zemljama zapadnog Balkana koje su pogođene prekidom isporuka ruskog gasa preko Ukrajine, a koje su članice Zajednice za energiju EU-Jugoistočna Evropa, izjavio je danas zvaničnik Evropske komisije u Briselu.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 17:56 07.01.2009

Re: Evo ko će pomoći..

Drago Kovacevic
Evropska unija će pružiti pomoć i Srbiji i drugim zemljama zapadnog Balkana koje su pogođene prekidom isporuka ruskog gasa preko Ukrajine, a koje su članice Zajednice za energiju EU-Jugoistočna Evropa, izjavio je danas zvaničnik Evropske komisije u Briselu.

bravodragosediPET!

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 18:03 07.01.2009

Re: Evo ko će pomoći..

BebaOdLonchara
Drago Kovacevic
Evropska unija će pružiti pomoć i Srbiji i drugim zemljama zapadnog Balkana koje su pogođene prekidom isporuka ruskog gasa preko Ukrajine, a koje su članice Zajednice za energiju EU-Jugoistočna Evropa, izjavio je danas zvaničnik Evropske komisije u Briselu.

bravodragosediPET!


BoL, a da ladneš ti malo,aaa..
centaura centaura 18:24 07.01.2009

Re: Evo ko će pomoći..

Drago Kovacevic
Evropska unija će pružiti pomoć i Srbiji i drugim zemljama zapadnog Balkana koje su pogođene prekidom isporuka ruskog gasa preko Ukrajine, a koje su članice Zajednice za energiju EU-Jugoistočna Evropa, izjavio je danas zvaničnik Evropske komisije u Briselu.


Ovo bi bilo vrlo humano od njih , i vrlo produktivno , ali jedino u slucaju da nas puste par dana bez gasa a uz to da nam ovi nasi malo i struju redukuju , i da se dignu na noge i mediji i ove zdravorazumske snage u Srbiji.
Par dana bez struje i gasa za nas nije nista naspram svega onoga sto smo prezivljavali devedesetih ( bar imamo da jedemo , tada bas i nismo, u mraku!) ali malo podsecanja , i SPS-ovci koji apeluju iz svojih toplih domova (posto se njihovi kvartovi ne iskljucuju) , nikom ne skodi!Pa ako i jedan promil ljudi shvati sta nas ocekuje sledece zime , uspelo je!!! Jedini problem su penzioneri , oni svakako dremaju pod cebadima , svakodnevno , posto ni pod normalnim okolnostima za grejanje nemaju!

Zamislite Bajatovica kako objasnjava zasto su nas braca Rusi ostavili na cedilu (prvi put,hej!) ,a vlast nesposobna za resavanje dugorocnih i opsteprisutnih energetskih problema , pa nas na kraju EU spasila!

A kako rece Skundric , Vojvodjani su "privilegovani" , blago njima...


vlada dvm vlada dvm 21:49 07.01.2009

Re: Evo ko će pomoći..

Drago Kovacevic

BebaOdLonchara

Drago KovacevicEvropska unija će pružiti pomoć i Srbiji i drugim zemljama zapadnog Balkana koje su pogođene prekidom isporuka ruskog gasa preko Ukrajine, a koje su članice Zajednice za energiju EU-Jugoistočna Evropa, izjavio je danas zvaničnik Evropske komisije u Briselu. bravodragosediPET!BoL, a da ladneš ti malo,aaa..

A, zar nismo svi već " 'ladnuli" ?
ruki035 ruki035 17:28 07.01.2009

ih bre...

Mislim ovaj Vas tekst je isti kao onaj koji je protiv EU: ,,eto sta se radi u Grckoj, rusi se EU a mi hocemo tamo...??? Alo bre, nije bas toliko losa situacija, pa to se desava svake Nove godine kad Ukrajina treba da plati dug za gas, traje 2-3 dana pa se sredi situacija...videce te...
ivana23 ivana23 20:36 07.01.2009

Niko ne prenosi vesti...

16:53
БАРОЗО ТРАЖИ ДА КИЈЕВ ОМОГУЋИ НЕСМЕТАН ПРОТОК РУСКОГ ГАСА

ПРАГ – Председник Европске комисије Жозе Мануел Барозо упозорио је данас Украјину да мора, уколико жели тешње везе са Европском унијом (ЕУ), омогућити несметан транспорт руског гаса у Европу.

„Ако Украјина жели тешње везе са ЕУ не би требало да ствара никакве проблеме око гаса који иде према Унији”, прецизирао је Барозо на конференцији за новинаре у Прагу.

Челник Европске комисије, која у ЕУ има извршно - оперативну улогу, је рекао да су се Русија и Украјина сложиле да међународни посматрачи надзиру проток руског гаса кроз украјинску територију.

„Ми смо добили обећање од обе стране да ће прихватити присуство међународних посматрача”, казао је Барозо на заједничкој конференцији за штампу са чешким премијером Миерком Тополанеком, чија земља је од 1. јанура преузела, на рок од шест месеци, улогу председавајућег у ЕУ.

Данашње оштро упозорење челника Европске комисије Украјини уследило је након што је Кијев јутрос затворио и последњу од четири постојеће гасне станице за транспорт руског гаса, преко украјинске територије, до европских купаца.

Заменик генералног директора руског „Гаспрома” Александар Медведев је раније данас изјавио да су након одлуке Украјине да затвори поменуте четири гасне станице испоруке руског гаса у Европу сада више него преполовљене, на свега око 200 милиона кубних метара дневно.


Танјуг - Екос

Ako je nekome slucajno potrebno:


Жозе Мануел Барозо
Blade Runner Blade Runner 20:46 07.01.2009

Re: Niko ne prenosi vesti...

Жозе Мануел Барозо

Putinov covek. Garant!
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 21:28 07.01.2009

Re: Niko ne prenosi vesti...

Ма лажу новинари гарант, јел` тако Драго?
Или, ко је овај Барозо, то је неки као Шредер сигурно?
Покварио ти човек журку, а таман сте кренули са пљувањем хорски и у даљ...
nextdoor nextdoor 02:24 08.01.2009

Re: Niko ne prenosi vesti...

Baroso trazi i mora da trazi ... a ipak oficialna reakcija EU je sledeca : EU upozorava (Rusija + Ukrajina) i trazi Rusija da isporuci gas:

(1). http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction "Joint statement by Eurogas and the European Commission ..... Eurogas and the European Commission expressed their strong concerns of the impact of the dispute on European customers and called for an immediate resumption of the natural gas supplies to Europe, urging both parties to respect their contractual supply and transit obligations.
Both parties should be aware of the negative impact and the damage this dispute might generate. It is necessary to reach not only a solution to this immediate problem but to arrive at a sound common agreement for the longer term to avoid the risk of future disputes"
(2). http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector " European Union demands Russia restore gas supplies as fuel prices rise.
.... The European Union has demanded the immediate restoration of gas supplies from Russia.
.... Furious EU officials hit out at Vladimir Putin, Russia's prime minister and Victor Yushchenko, Ukraine's President, for breaking personal pledges that a bitter gas price dispute between Moscow and Kiev would not spill over into Europe.
.... A statement issued by the EU Presidency, currently held by the Czech Republic and the European Commission, with British support, has demanded "that gas supplies be restored immediately to the EU".
.... "Without prior warning and in clear contradiction with the reassurances given by the highest Russian and Ukrainian authorities to the EU, gas supplies to some EU member states have been substantially cut. This situation is completely unacceptable," said the statement.
bik_koji_sedi bik_koji_sedi 07:50 08.01.2009

Re: Niko ne prenosi vesti...

хехе, провидно јаране...
нормално је да захтевају од Руса да пусте поново гас, пошто су га Руси и заврнули...
а зашто су га заврнули, лепо рече Барозо...
Украјина не би требало да ствара проблеме око гаса који иде према Унији - то значи, стварали проблеме, пра Руси заврнули...
Пре неки дан је директор ОМВ-а рекао практично сличну ствар, а то је да је Гаспром стабилан добављач гаса. Да ли можете да нађете иједан пример да су Русија или СССР од како су изграђени гасоводи па до данас прекинули довод гаса уредним муштеријама.
По изјавама директора немачког Е-ОНа, нећете моћи наћи такве примере, пошто их нема.
sixx sixx 23:37 07.01.2009

Rusofili?

Trol

Nekako mi se čini da većina ovih koji vole Rusiju živog Rusa nisu videli, a kamoli poslovali sa nekim.

Рускиње се не рачунају.
maksa83 maksa83 00:30 08.01.2009

Re: Rusofili?

Nekako mi se čini da većina ovih koji vole Rusiju živog Rusa nisu videli, a kamoli poslovali sa nekim.

Ja bih rekao i da nisu kročili u neku zemlju istočnog bloka dok je ovaj bio Iza Zavese.
zlatozubi zlatozubi 11:28 08.01.2009

na zdravlje nam Gradonacelnice

to sto se tice zaborava.
A kako bi bilo da se stvar postavi na drugi nacin: mozda je taj gas rusko vlasnistvo, mozda gasovod ide kroz ukrajinu i mozda ukrajina ne placa potroseni gas, mozda su stvari krenule nazovi kapitalistickim tokom a ne juznim , mozda su rusi tj. privatni kapital koji se predstavlja kao rusi odlucili da naplate mozda ruski gas, mozda nije najbolji trenutak za nas za ovo mozda istjerivanje mozda pravde ali...., mozda ne treba gledati ko je bio gdje jer moz' bit' svi imamo putera na glavi.
hajd' u zdravlje
statista123 statista123 12:11 08.01.2009

Rusofili & Prozapadnjaci

Bozzwell potpisujem sve što si napisao, to je principski i moje mišljenje.

Osim jedne nakaradne osobine da nam je uvek neko drugi kriv za sve, zaista podjednako ne mogu da razumem ni one koji se kunu u Rusiju kao majku i veličaju je bez ikakvog razloga a takođe ni one kojima su zapadna govna slađa od ruskih kolača. Podjednako su mi odvratni i jedni i drugi. Nigde u Evropi nisu Rusi tako ispljuvani kao kod nas a takođe u Rusiji ćeš teško naći rusofile kakvi se kod nas mogu videti na svakom koraku.

Kada ćemo shvatiti da:
1) Ako sami sebi ne pomognemo niko neće
2) Ne postoji ljubav u međunardnim odnosima već samo intersi
3) Podjednako nam trebaju i Rusi i Zapad, odnosno baš iz specifičnosti pozicije u kojoj se nalazimo treba da tražimo svoje komparativne prednosti i da kreiramo svoju poziciju a ne da se delimo na prozapadnjake i rusofile, jer ni jedni ni drugi nisu u pravu
4) Da li bi možda bilo pametno da u osvit najveće krize koju je svet video, krize koja će promeniti međunardne odnose iz korena i značajno uticati na geopolitičko stanje u svetu, možda malo prićutimo i porazmislimo i da sačekamo da vidimo na koju će se stranu voda navrnuti i na čiju vodenicu. Ako se do sada nismo definitivno opredelili (EU, Rusija, NATO, ...) ne moramo ni u narednih 6 meseci.
adam weisphaut adam weisphaut 12:23 08.01.2009

?

3) Podjednako nam trebaju i Rusi i Zapad, odnosno baš iz specifičnosti pozicije u kojoj se nalazimo treba da tražimo svoje komparativne prednosti i da kreiramo svoju poziciju a ne da se delimo na prozapadnjake i rusofile, jer ni jedni ni drugi nisu u pravu

Kaže tačno ko? Jeremić?
I zašto tačno su nam podjednako neophodni?

statista123 statista123 13:38 08.01.2009

Re: ?

Kažem ja i potpisujem.

A meni možeš da veruješ jer podjednako radim i sarađujem i sa Zapadom i sa Rusijom. Pusti ti političare, čuju nešto ili procene šta je dobro da narod čuje ili šta bi voleo da čuje pa onda tarbunjaju do mile volje. Niko od njih nije prodao kilo robe ni na Zapadu ni u Rusiji.

Ako ne veruješ meni a ti nađi nekog Slovenca pa pitaj njega, šta bi oni radili da su na našem mestu. Da li bi se zalepili za Zapad i odjebali Ruse ili bi vrlo rado prihvatili sve pogodnosti koje daje jedno tako veliko i prosperitetno tržište. Takođe ga pitaj zašto Slovenci ili reciom Italijani uopšte otvaraju pogone po Srbiji, da li zbog našeg "prebogatog" tržišta, da li zbog Zapada ili možda imaju nešto treće u vidu.

Ja zaista ne znam čime se vi bavite, šta radite i kako zarađujete za život ali danas je prava umetnost prodati i naplatiti robu na svetskom tržištu. Uz poplavu robe sa svih strana, po cenama koje mi ne možemo ni u snu da postignemo, svi su "ko ludi" bez robe Made in Serbia. Tako, kad čujem nekog veselog političara kako kaže da moramo da povećamo izvoz i da nađemo nova tržišta ja se uvek zapitam a zašto ne kaže i kako to misli da uradi, ima li neku iole pametnu ideju ili samo trabunja po običaju.

Rusija se mnogo promenila, ojačala je svoju industriju i ni tamo nije lako prodati robu ALI JE IPAK još uvek mnogo lakše nego na Zapadu. I uzgred koje bi mi to industrijske proizvode uopšte i mogli da prodamo na Zapadu. Hranu izuzimam ali kao što znati i Holandija koja hrani pola Evrope nije se bazirala samo na hrani. Inače što se tiče hrane i tu vam je u Evropi ponuda mnogo veća od tražnje i ima svega u višku tako da nije baš lako boriti se sa Mađarima, Poljacima i ostalima, posebno ako se ima u vidu da zanemarljiv broj naših firmi ima neopohode sisteme kvaliteta (HACCP i ostalo) da bi uopšte plasirala svoju robu. Da zaključim, pošto sam krenu da mnogo širim temu, što se tiče potencijalne prodaje naše robe Zapadu mi nemamo:
- proizvode
- kapacitete
- sisteme kvaliteta
- konkurentnu cenu
Odnosno imamo samo dobru volju, odnosno više neku nedefinisanu želju da nešto prodamo i žestoku iluziju da nekome tamo treba bilo šta sa ovih prostora u iole značajnijim količinama (više suvenriski, šarenila i ekskluziviteta radi).

Što se Rusije tiče ni tamo ne trpe gladni i žedni čekajući našu hranu i sokove, niti se pate bez proizvoda naše industrije. Ali ako nešto korektno pripremite i ponudite MOŽE DA PROĐE i PROLAZI. Kod prosečnog Rusa proizvod Made In SERBIA izaziva simpatije i oni imaju neki urođeni osećaj da je to pristojnog kvaliteta. Ova "iluzija" je nasleđena iz vremena SSSR kada je Made in YU bilo najbolje što se moglo naći na tom tržištu. Da je tačno govori i jedan potpuno proveren podatak da su Kinezi na svoje gaće i potkošulje uštampavali znak Made in YUGOSLAVIA da bi imale bolju prođu u Rusiji. Tu je i sporazum o slobodnoj trgovini za koji bi recimo baš pomenuti Slovenci dupe dali da ga imaju.

Što se tiče odnosa sa Rusijom Srbija ima relativno ali samo relativno jednostavan zadatak. Treba da oćuva i eventualno proširi sporazum o slobodnoj trgovini i da poveća svoj izvoz do mere koji je jednak uvozu iz Rusije!!!

KADA BI SRBIJA USPELA DA IZVEZE SVOJE ROBE U RUSIJU U VREDNOSTI UVOZA (NAFTA, GAS, KOKS, SIROVINE, I OSTALO) MI BI MOGLI DA NAKRIVIMO KAPU. Tvrdim vam da bi tada sve zemlje bivše Istočne Evrope sem Slovenije mogle da nam pljunu pod prozor i samo da nam zavide. Ali mi smo mnogo, mnogo daleko od toga, statistika je tu više nego tužna.

E sad razmislite, mi moramo da kupujemo naftu, gas i još što, šta iz Rusije. Da li je logičnije da devize za to zaradimo prodajući našu robu i pamet recimo u Nemačkoj i Francuskoj ili možda baš u toj istoj Rusiji. Niej teško zaključiti. Sa druge strane USLOV SVIH USLOVA da bi bilo šta prodali Rusima jeste savremena tehnologija i oprema sa Zapada, njihovi sistemi kvaliteta, upravljanja, organizacije, standardi i ostalo

Za pametne dosta, ostalima ne vredi govoriti.

Inače firma za koju radim izvozi 100% svoje proizvodnje, uglavnom u Rusiju (polako počinje i na Zapad). Potpuno nezaobilazni partneri u poslovanju su kompanije iz ukupno 4 zemlje EU (2 iz stare 12-torke, 2 iz novih članica). Sve to odlično funkcioniše i ZATO TVRDIM DA NAM TREBAJU I JEDNI I DRUGI. Ko misli drugačije neka da i konkretne primer.
adam weisphaut adam weisphaut 13:52 08.01.2009

Re: ?

Kažem ja

Za pametne dosta

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana