Dvadeset godina

Nebojša Milenković RSS / 23.09.2007. u 09:20

stambolic%20i%20milosevoic.jpgVIII sednica CKSK Srbije (23/24. 09. 1987)

Dvadeset godina otkako se u ovoj zemlji časovnici kreću u suprotnom smeru.

Dvadeset godina otkako je džukelizam postao sinonim za patriotizam.

Dvadeset godina otkako ovde život jako malo vredi.

Dvadeset godina otkako nas tucaju u mozak oni kojima već odavno ne može da se digne. 

Dvadeset godina otkako nama i ovom zemljom vladaju iščašene vizije Dobrice Ćosića koje, pri tom, plaćamo najskupljom mogućom cenom.

Dvadeset godina otkako u ovoj zemlji ubistvo može da se ne proglasi za zločin.

Dvadeset godina otkako smo uspeli da se zaseremo na sve što je u našoj istoriji bilo vredno ponosa.

Dvadeset godina otkako crvenimo na graničnim prelazima.

Dvadeset godina otkako se reč srbin u normalnom svetu piše malim slovom (nemojte, molim vas, odmah da krenete s tiradama o tome šta je – to jest kakav je – taj “normalan svet”, pošto o njima upravo i pišem).

Dvadeset godina otkako je pobedila narodna muzika.

Dvadeset godinakao ružan san!



Komentari (120)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Luka Ivanišević Luka Ivanišević 20:45 23.09.2007

Re: dvadeset godina smo stariji ,

urbanosaurus

Luka IvanisevicI treba da je pričamo. Moramo da saznamo istinu i da se suočimo sa njom: gde smo bili, šta se desilo i ša je moglo da bude da nismo bili blesavi i dozvolili ludacima da nam upropaste živote.slazem se oko konachnog saznavanja istine...po meni, jedini put je istovremeno otvaranje arhiva svih bivshih SFRJ republika...kako pandurskih tako i vojnih...valjda sentinel reche da nekima josh ni 8. sednica nije josh zavrshena...nekima josh nije ni brionski plenum 1966. zavrshen...neki su josh u WW2...neki su josh u 1389...ja sam za 2007...za sad i odmah...ali sistem koji nas drzi kao taoce ima ogroman interes da mi ostanemo u tim sukobima iz proshlosti...totalitarni rezimi opstaju samo pod konstantnom pretnjom od spoljnih neprijatelja...kada ih nema izmishljaju unutrashnje ili stvaraju nove spoljne...ili prosto iskopaju neku od starih ratnih sekira...ljudi ginu a bagra na vlasti se bogati...u svakom porazu ja sam video deo slobodejer kad je gotovo za mene znaj tek tad je pochelo


Za mnoge ljude, istorija je počela 1945.godine, kao da pre toga ništa nije postojalo. Ja se slažem da se otvore arhive SFRJ da se sazna ko je bio Tito i njegova politika. Ali sam za to da se sazna sve o stvaranju Jugoslavije od 1918. pa na ovamo, pa čak i o poslednjim krvavim sukobima koji su produkt loše politike i zašto se raspala Jugoslavija i ko su bili ti ljudi koji su doveli do uništenja pomenute SFRJ.
Tarkovski Tarkovski 22:40 23.09.2007

Re: 20 godina?

Babe i zabe. 20 godina i sve djuture farbati u crno bele boje je vrlo pojednostavljeno i u sustini netacno..

Niti istorija pocinje nekim odredjenim datumum niti se zavrsava. Problemi su poclei i pre komunista i sto sta cega.

Takodje jeftino je za politicke svrhe izjednacavati period od 1990 do 2001 (tesko da moze bilo ko da spori da je to vreme ludosti) sa ovim zadnjih sest godina koje vuku zemlju napred i samo slep covek ne moze to da vidi.

Srbija se menja. I to u vecini stvari nabolje. Dobar je napredak u ekonomiji. Ja ocekujem da je GDP u drugoj polocini nastavio znacajan rast. Kada imas autobus od 100 tona koji juri nizbrdo treba vremena da se zaustavi pa se ponovo vraca uz brdo do mesta polaska a tek da se ide napred.

Da li je mozda moglo brze - ja mislim da. Ali mnogi ljudi kako fragilne godine su bile od 2001 i koliko puta je bila opasnost da se taj rezim vrati. Ipak je formirano kohezion umeren reformski centar koji vuce napred.

Radikali i sa jedne i druge strane od ovog centra bi vlast, prosipaju demagogiju na koju se pali slabomisleca, degenerisana, anacionalna masa a sa ovom drugom SRS se pali neobrazavan narod, najcesce.


Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:43 23.09.2007

Re: 20 godina?

o, ko nam je to stigao...
SMT SMT 01:41 24.09.2007

Re: 20 godina?

Radikali i sa jedne i druge strane od ovog centra bi vlast, prosipaju demagogiju na koju se pali slabomisleca, degenerisana, anacionalna masa a sa ovom drugom SRS se pali neobrazavan narod, najcesce.


Brao! DSS rulez!

Slabomisleći stoj, Jakomisleći napred!!!
d j o l e d j o l e 08:06 24.09.2007

Juce

je pomenut izvestaj medjunarodne organizacije za pracenje korupcije (verovatno pri MMF-u ili UN-u) o spisku najkorumpiranijih vladara, predsednika ... u zadnjih 20 godina. Milosevic se nalazi na 5. mestu, iza dva africka diktatora i dva azijatska mogula. Procenjeno je da je samo od korupcije SM akumulirao vise od 1 000 000 000 $.
d j o l e d j o l e 08:06 24.09.2007

Juce

je pomenut izvestaj medjunarodne organizacije za pracenje korupcije (verovatno pri MMF-u ili UN-u) o spisku najkorumpiranijih vladara, predsednika ... u zadnjih 20 godina. Milosevic se nalazi na 5. mestu, iza dva africka diktatora i dva azijatska mogula. Procenjeno je da je samo od korupcije SM akumulirao vise od 1 000 000 000 $.
d j o l e d j o l e 08:07 24.09.2007

Juce

je pomenut izvestaj medjunarodne organizacije za pracenje korupcije (verovatno pri MMF-u ili UN-u) o spisku najkorumpiranijih vladara, predsednika ... u zadnjih 20 godina. Milosevic se nalazi na 5. mestu, iza dva africka diktatora i dva azijatska mogula. Procenjeno je da je samo od korupcije SM akumulirao vise od 1 000 000 000 $.
antioksidant antioksidant 13:43 24.09.2007

uslov

Dvadeset godina otkako u ovoj zemlji ubistvo može da se ne proglasi za zločin.


vazno je samo da nije na crkveni praznik.
Filip2412 Filip2412 19:45 24.09.2007

Dilema...

Kad je u pitanju Sloba, bog da mu dusu prosti,
meni nikada nece biti sasvim jasno da li je bio zaista toliko glup ili je namerno radio protiv Srbije.

Ja sam blize ovom drugom ali ako je tako onda nisam siguran u motive...

Svejedno, nije moglo gore nego sto je on radio.

Ja licno pamtim trenutak kada gledam TV dok me frizer sisa... valjda neka 89 godina nemam pojma vise,
pocinje rat u zalivu - bombardovanje Iraka. Ja i frizer gledajuci vesti zajednicki zakljucujemo: "Ceo svet protiv ovog Iraka i Sadama samo mi ga podrzavamo". I tu mi zakljucismo da ce s takvom spoljnom politikom zesce da nayebemo... da da, davno je bilo

Jerry Jerry 20:16 24.09.2007

Rat

Rat je počeo rečima na Kosovu polju 28.6.1989. godine kad je izvesni Slobodan Milošević u mirnodobsko vreme rekao , da ni oružane bitke nisu isključene.
Filip2412 Filip2412 03:06 25.09.2007

Re: Rat

sve je to tacno, Sloba je verovatno najveca steta koja nas je snasla u zadnjih 50 godina, medjutim...
kada kazes
Rat je počeo rečima na Kosovu polju 28.6.1989. godine kad je izvesni Slobodan Milošević u mirnodobsko vreme rekao , da ni oružane bitke nisu isključene.


valjda nemas u vidu hrvatsko-muslimanski rat?
zatim muslimansko muslimanski rat - obracun sa vojskom Fikreta Abdica
zatim hrvatsko proterivanje srba u akciji Oluja...

hocu da kazem, vreme je nosilo rat, nije Sloba jedini kriv, pa ne bi valjda Hag za dzabe podigao optuznicu protiv Tudjmana i Alije


kuki kuki 20:36 24.09.2007

Pitanje

A koliko ce jos da traje?
vucko vucko 21:00 24.09.2007

Re: Pitanje

A koliko ce jos da traje?

Nema šanse da bude više od nedelju-dve... (tako nešto su komentarisali na početku rata u Bosni :(( )
Urosh Urosh 22:00 24.09.2007

Re: Pitanje

kuki
A koliko ce jos da traje?

Dok Srbija ne bude okupirana, demilitiarizirana i svedena na svoju pravu meru.
gagonja gagonja 23:53 24.09.2007

ja cu samo da dodam - parafraziram

dvaes' godina u sranju - ko ce to da plati?

"Deset godina u bedi, brate
ko ce to da plati
deset godina strpljenja brate
ko ce to da plati

Skupa kola, crna koza, klima
ko ce to da plati
svaki dan da se ima
ko ce to da plati

Nase postovanje kosta brate
ko ce to da plati
da se ekipa skine s coska brate
ko ce to da plati

Lepe ribe, nove stvari
ko ce to da plati
putovanja, restorani
ko ce to da plati

Ko ce to da plati"
Urosh Urosh 00:10 25.09.2007

Za Srbiju je ipak prikladnija

sledeca pesma:

Bertold Brecht

"O Nemačka, bleda majko,
kako uprljana sediš medju narodima,
medju ukaljanima padaš u oči.
Najbedniji od tvojih sinova leži umlaćen.
Kad mu je glad bila velika,
drugi su tvoji sinovi digli ruku na njega.
To se raščulo.
U tvojoj kući urla laž,
a istina mora da ćuti. Je li tako?

Zašto te svuda hvale tlačitelji,
a potlačeni te okrivljuju?

Izrabljivani prstom ukazuju na tebe,
a izrabljivači hvale sistem
što je u tvojoj kući izmišljen.

A svi vide kako skrivaš skut svoje suknje,
krvav od krvi tvog najboljeg sina.
Kad slušaju govore što dopiru iz tvoje kuće
smeju se, ali ko te ugleda, maša se noža
kao da vidi haramiju.

O Nemačka, bleda majko,
ala su te udesili tvoji sinovi,
da među narodima sediš kao ruglo
ili kao užas."
margos margos 14:13 25.09.2007

Re: Za Srbiju je ipak prikladnija

Urosh

Za Srbiju su, na žalost, u ovom trenutku - prikladne obe pesme! :((((
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:20 25.09.2007

Re: Za Srbiju je ipak prikladnija

znam pesmu
+ hvala na podsećanju.
poz.
n.m.
Artur Dent Artur Dent 19:48 25.09.2007

Kad god se pomene Osma sednica

ja se setim pokojnog Buce Pavlovica, i toga kako mi je, kao klincu koga je pomalo interesovala politika, delovao kao pristojan i fin covek, drugaciji od ovih sivih aparatcika iz SKS-a. I ne mogu da ne pomislim da je ovo drustvo imalo sansu tada. No, vecina je htela da sveti ognjista i vraca dostojanstvo...


P.S. I samo da dodam, oko ovih tvrdnji kako je Osma sednica donela slobodu. NIje donela slobodu, vec slobodu da se bude nacionalisticka zivotinja u sluzbi satrapa, za ostale slobode smo se borili (za neke i izborili) u naredim godinama.
Urosh Urosh 22:46 25.09.2007

Re: Kad god se pomene Osma sednica

Artur Dent
ja se setim pokojnog Buce Pavlovica, i toga kako mi je, kao klincu koga je pomalo interesovala politika, delovao kao pristojan i fin covek, drugaciji od ovih sivih aparatcika iz SKS-a. I ne mogu da ne pomislim da je ovo drustvo imalo sansu tada. No, vecina je htela da sveti ognjista i vraca dostojanstvo... P.S. I samo da dodam, oko ovih tvrdnji kako je Osma sednica donela slobodu. NIje donela slobodu, vec slobodu da se bude nacionalisticka zivotinja u sluzbi satrapa, za ostale slobode smo se borili (za neke i izborili) u naredim godinama.

Potpisujem ovo.:)
Ali opet kazem da ovo sto nam se sada dogadja nije pocelo Osmom sednicom, njom je samo kulminiralo.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana