Društvo| Kultura| Politika| Umetnost| Život

Ovde o nadi ne govori niko

Nebojša Milenković RSS / 19.05.2017. u 20:16

milenkovic.jpg

Izvodi iz intervjua koji je za portal Znaš ti zašto vodio novinar Igor Mihaljević

Hajde malo da pričam i sa građaninom, a ne umetničkim direktorom ili kustosom Milenkovićem  zašto si pre mesec dana bio skeptičan u vezi sa protestima Stop diktaturi?

Ne znam da sam bio skeptičan, tebi je tako delovalo. Izlazio sam na proteste jer sam to smatrao svojom obavezom, potrebom, zadovoljstvom, kako god. Ali činjenica je da iako protesti nisu bili adekvatno artikulisani ― oni svakako jesu bili korisni za društvo. U tom kontekstu bi možda morali ući i u domen ne dnevne, nego nevidljive politike.

Šta je nevidljiva politika?

Pa ona koja se ne vidi. Problem našeg društva i politike u njemu, jeste u činjenici da politika kao prostor kreiranja ideja ili strateških vizija ovde ne postoji. Postoje samo parapolitičke organizacije koje se lažno predstavljaju kao političke stranke, i kojima su važnije pare nego politika.

Zar politiku ne čine i interesi?

Tek na kraju. Pre interesa valjda dolaze ideje. Ako nema ideja i ideala već samo interesa ― to onda nije politika nego pijaca na kojoj ne vlada red, već opšti grabež. Kada bih te, recimo, pitao da li u ovom društvu postoji neka institucija koja tebi kao građaninu uliva poverenje…?

Morao bih debelo da razmislim.

Vidiš, to i jeste problem. 

Ako kao građani nemamo poverenje u institucije, ako nemamo poverenje ni u politiku ― i ako nam se, pri tom, osporava čak i naše pravo da budemo u manjini i imamo različito mišljenje od zvaničnog, tada je pitanje i da li smo mi još uopšte društvo?

Hajde, pošteno je reći da su moje poverenje radom zaradili lanjski larueati nagrade Dobar primer novog optmimizma, bivši zaštitnik građana Saša Janković i poverenik za informacije od javnog značaja Rodoljub Šabić. Mada, to su više lične figure i napori, a manje institucije.

Tu nema spora. Ali kaži mi kakvo je to društvo u kom građani, umesto u institucije, imaju poverenja samo u dva čoveka koji moraju da ih štite upravo od institucija koje bi trebale da budu u službi građana? Pri tom su i Šabić i Janković, zato što su dobro radili svoj posao, odnosno štitili građane, prošli kroz toplog medijskog zeca ― jer se na njih dvojicu obrušilo živo medijsko i političko blato koje je ovde već progutalo gotovo sve vrednosti. Glavni poslodavac u ovoj zemlji trebala bi biti njena Narodna skupština. Kaži mi, molim te, kome osim poslanicima koji tamo sede pa imaju poverenje da će dobiti platu, ta institucija danas uliva bilo kakvo poverenje? Osim što po automatizmu donosi neke zakone i što jedan broj ljudi u njoj prima platu, Skupština Srbije danas ne predstavlja nikog. Ponajmanje građane čiji bi predstavnici trebali tamo da sede.

Pa ko onda sedi tamo?

Deputati interesno-poslovno-poluideoloških-parapolitičkih grupacija koje se lažno predstavljaju kao partije.

Hoćeš da kažeš da to nisu partije?

Moderne partije produkuje ideje, imaju programe, podstiču debate, mišljenja… Ovde su programi većine stranaka isti, pri tom nikoga ni na šta ne obavezuju. U tim organizacijama ne da nije poželjno drugačije mišljenje, već je problem i samo mišljenje kao takvo. Kaži mi jednu partiju, na vlasti ili opoziciji, u kojoj postoje frakcije, sukobi mišljenja, makar dva mišljenja? Ne, imate samo deputate ― podizače ruku i armade onih koje čekaju na zaposlenje. Kaži mi da li poznaješ nekoga ko se ovde zaposlio preko biroa rada a ne preko stranke? Stranka nije biro za zapošljavanje. Kada bi neko sproveo anketu mislim da bi svi tamo rekli da predstavljaju ovu ili onu stranku ― ali niko ne bi rekao da predstavlja građane. Ako nemaju poverenje u Skupštinu,  da li građani možda imaju poverenja u sudove, kao nezavisne institucije u koje će, u skladu sa zakonom i propisanim rokovima, doneti pravedne presude?

 U redu, ali zar crkva i vojska ne uživaju poverenje građna? Nekada više, nekada manje.

Poverenje za šta? Da li mi gradimo društvo koje želi da uđe u EU, bude faktor stabilnosti u regionu, povezuje se i miri ono što smo zavadili, ili društvo koje ima poverenje u vojsku? Kako ili čime vojska može da potvrdi i opravda to poverenje, da ne bude uzaludno? Uloga crkve, čak i u demokratskim društvima, je potrebna. Mesto na kom se uči božijim zapovestima, moralu, i ličnom i institucionalnom, jeste potrebno. Međutim, da li moral danas stanuje u našoj crkvi?

Znam, opet retorički.

Može li crkva da se zakune na Bibliju u svoje vladike? Da li je moguće da vladike budu optužene za ozbiljna narušavanja ljudskih, dečijih prava, a da im se odbrana zasniva na ćutanju i čekanju da tužbe za seksualno zlostavljanje zastare?!? Kako crkva može da nema stav o optužbama koje su toliko destruktivne po njen autoritet u društvu? Da li je crkva, iz koje stižu vesti da hramovi dobijaju podno grejanje, uopšte svesna toga kako žive njeni vernici? Ako se složimo da su ljudi goli i bosi, pa mogu da svrate do crkve da ugreju noge, onda dobro ― ali mislim da u modernism društvima uloga crkve nije ta da bude svratište. Mislim da ni veliki broj vernika nema poverenje u svoju crkvu, što je jako loše. Istovremeno, na sceni imamo političare koji veruju da su bogovi i iznad društva koje treba da vode. Mislim tu i na aktuelnog premijera i izabranog predsednika i na njegovu nepostojeću opoziciju. Političar ne sme da plaši društvo. Boris Tadić je izgubio izbore, što mi je bilo drago, zato što je njegova jedina politička ponuda bila ta da „ako ja ne pobedim doći će radikali, ratovi…“, kao što je Aleksandar Vučić sada izvukao bivši DOS koji će da izazove ne znam kakve ratove, a pola DOS-a sedi u njegovoj Vladi.

Drago mi je da si ovo pomenuo, zašto nas „Blic“, „Večernje Novosti“ i tabloidi barem jednom nedeljno spremaju za novi rat? Čemu naslovnice sa vojnim vežbama, nepobedivim vojnicima, skupim, nepotrebnim oružjem uvek boljim od susednih?

Ja mislim da će oni u jednom trenutku uspeti da naprave neki novi rat ― ali da im na njega niko neće doći. Čak ni partijski statisti. Rat će propasti jer niko neće hteti da učestvuje u njemu. Ne znam kakav rat, sa kime i ko će im na njega doći?

Ali atmosfera straha se ipak stvara?

Atmosfera jeste zabrinjavajuća i protivna javnom, političkom, medijskom i svakom drugom moralu. Kao što se svako malo “prave” državni udari ― tako i ratovi, ali ja to vidim na mnogo banalnijoj razini. Na nivou šibicarenja: dok te svuda potkradaju, kažu „Vidiš, biće rat“, pa kad do njega ne dođe, onda kažu: “Eto, sprečili smo rat!” Kada u društvu nema ideja onda za političke i medijske šibicare ima puno posla. Pa mi ovde svaki dan slušamo kako napredujemo ― a taj napredak ne oseća niko osim MMF-a, Nebojše Krstića i Dragan Vučićevića,…

Ne osećaju ni radnici Goše, ni bračni par penzionera koji su skočili sa novosadske zgrade…

Upravo tako ― društvo u čiji napredak veruju svi osim njegovih građana jeste novo Potemkinovo. Problem je u gubitku legitimiteta i legaliteta onih koji se predstavljaju kao političke elite.

Ima li na protestima mesta za političare sa kakvim-takvim kredibilitetom?

Moraš mi prvo reći ko su ti političari sa kakvim-takvim kredibilitetom.

Tuše! Ima li mesta za bilo kog političara?

Osnovni problem ovog društva je taj što ono nema političare. Ja ih ne vidim. Mogu da kažem da Saša Janković ima ozbiljne potencijale da to postane, ali ni on to još uvek nije. Umesto političara, mi ovde imamo samo vlasnike stranaka. Nema nijedne moderne zemlje u kojoj postoji predsednik stranke koji je deset puta izgubio izbore i da ga niko u stranci ne pita kako je i dalje predsednik. Kako možeš 30 godina da budeš neuspešan i da i dalje traješ? Kakvi su to članovi koji su tobom zadovoljni?

 Zašto su splasnuli protesti, zbog neartikulisanih zahteva i cilja, ili?

Jesu splasnuli ali povodi zbog kojih su izbili nisu nestali, niti su ti ljudi, kojih nije malo, počeli naprasno da budu zadovoljni životom i shvatili da razloga za proteste više nema. Problem je u nedostatku političke artikulacije, a ne u građanima koji na ulicama, jer nemaju gde drugo, izražavaju svoje nezadovoljstvo i besperspektivnost. Sada su utihnuli, ali lako mogu opet da se probude pošto razlozi za njihovo izbijanje i dalje postoje.

 Ko mora da ih povede?

O tome se radi. Kao što nemamo institucije, nemamo ni politički sistem koji ima sluha i empatije za interese društva. Kako očekivati da probleme rešavaju oni koji su ih napravili? Video si koliko se predsednica Skupštine Maja Gojković borila da građani čija je Skupština u nju ne uđu. I izborila se! Racionalno političko ponašanje, koje je nedostajalo Tadiću, danas nedostaje Vučiću, a sutra će nekom trećem… Zato ni vlast ni opozicija ne smeju da se grebu o proteste ― političarima nije mesto na protestima jer su upravo oni neposredni razlog za proteste. To bi bio protivprirodni blud!

Kažeš stranke su prevaziđene. Da te sada čovek koji prodaje krompir na pijaci pita šta da radimo, šta bi mu rekao, kako dalje bez stranaka?

Zašto bih ja imao više odgovora  od čoveka koji prodaje krompir, možda bi baš njega trebali da pitamo.

Uloga umetnosti u Srbiji danas?

U svakom društvu potrebno je da neko govori o nadi. Najveći problem srpskog društva je što o nadi, osim par pojedinaca, ovde ne govori niko. Ako to ne čine političari ili crkva ― a ne čine, ne čini ni vojska ― jer to i nije njena uloga, onda bi morala književnost, filozofija umetnici, mediji… Ako o nadi ne govori niko ― onda je i to društvo na putu vlastitog sunovrata. Umetnici i umetnost takođe su žrtve stanja stalne i opšte krize i plašim se da i oni gube iluziju da ovde nešto može da se promeni.

Misliš li da može?

Ne postoji ništa što ne može da se promeni. Da bi bilo koja revolucija mogla da uspe mora prvo jedan čovek da prestane da se plaši, pa da tih ljudi bude sve više. Umesto uloge aktivnih građanina ― ljudi su pristali na opštu anesteziranost, neki se leče na Fejsbuku gde se u krugu istomišljenika osećaju jačim, neki gledaju rijaliti programe, neki idu u unutrašnji a neki u bukvalni, spoljni egzil ― ali činjenica je da nam svima treba lek govori da smo ozbiljno bolesno društvo koje, ukoliko se uskoro ne probudi, s obzirom da odlaze i lekari uskoro neće imati ko da leči.

Predlog za kraj?

Potrebno je potpuno resetovanje političke scene. Da dođu neki ljudi koje uopšte ne poznajemo. Kada je Demokratska stranka birala novog lidera, ja sam predlagao da izađu ispred centrale u Krunskoj, sačekaju jedno pola sata i kad naiđe prvi pristojan, obrazovan i pošten čovek da ga lepo zamole da im vodi stranku. To bi mnogo bolje bilo nego ovo. Kao što posle Đinđića niko nije verovao da Tadić može biti lider bilo čega, tako ni danas niko ne veruje da to može da bude Dragan Šutanovac

Što je najveći štos, takav performans bi dopro do izvornih glasača DS-a.

Ne samo DS, mislim da sve stranke, ukoliko pretenduju na to da im bilo ko poveruje, mogu da izađu ispred svojih centrala i već danas počnu da vrbuju prvog pristojnog, obrazovanog čoveka od ranije nepoznatog policiji koji bi uopšte pristao da razgovara o ovoj ideji. Eto, to je jedna od mojih utopističkih vizija načina na koji bi stvari mogle da se promene. 

Karikatura: Hugo Nemet

Integralna verzija dostupna na: http://www.znastizasto.com/milenkovic-o-nadi-ne-govori-niko/

 



Komentari (116)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Milan Novković Milan Novković 21:16 19.05.2017

Cool

Prvo i prvo: ja mislim da ste vas dvojica cool likovi, mislite dobro narodu u Srbiji, uopšte mislite dobro

Drugo i drugo: obojica ste jako narcisoidni. Unutar normale, naravno, na kojoj se svi nalazimo, ali vas dvojica ste, za tamošnju proto elitu, previše "povukli" u jednu stranu, pa blago nestabilnu.

Treće i treće: Ulili ste se u more dijagnostičara i dijagnostičarenja. Pričate jedno te isto godinama. Pa to radite suviše hladnokrvno.

Po mom mišljenju, osim čitalačkog poštovanja niste nikakva posebna inspiracija. Ne skače mi adrenalin i eksplozija želje da trčim u Novi Sad, lepim plakate sa širim društvom, bacam kamenice na zlikovce, dajem kintu gde mi vi kažete, pošto ste bolje informisani i na terenu.

Pa sam ostavljen da se snalazim u želji da pomognem sam i tiho, uz pomoć malo nevidljivih ljudi, kao, uglavnom, i većina ostalih, ćutim iza vašeg pisanja, eventualno dočekam da Igorova pitanja budu u formi jedne reči svako, možda nemušna, dok te "fiksira" pogledom a ti pričaš (opet neka projekcija nesigurnosti, narcisoidnosti ... pa otuđenosti, tj nema "sila" koje vuku, do usisavaju, u kreativnu diskusiju.

Ili da se ubeđujem i svađam sa proto i pseudo elitom po društvenim mrežama, pa, kad mi se zalomi, budem vreća za udaranje onima što "živahnije" shvataju bratstvo i jedinstvo.

Na kraju krajeva ste jedna dobronamernija i humanističkija forma Kurira., znači bolji od njih, ali bez samopouzdanja, znači ne dobacujete dovoljno daleko u prostoru i vremenu.

Jednom je u časopisu Wired osvanuo inspirativni članak pdo nazivom "Get naked and conquer the world".

Da ga ne prepričavam, na temu biznisa je, ispravan, al mora čovek da pazi kako će da se posadi ... u jurenju Olega Kulika, koji je možda preran za Srbiju, naletim an Kijev Inc., apokalipsu i ponovno rađanje, u čokoladnoj kući - nije baš reprezentativno ali podriva neku sterilnu apatiju u nama čitaocima ... i dobro ide uz Vojvođansku ravnicu:

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:32 19.05.2017

Re: Cool

Po mom mišljenju, osim čitalačkog poštovanja niste nikakva posebna inspiracija.


Drago mi zbog tebe
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:34 19.05.2017

Re: Cool

pa i nisu, Igor je pokušavao da skupi neke proteste, par ribica mu hranile ego na netu, i ono, kada je došao dan protesta, Igi nas prokleo sve kako smo društveno neangažovani. na stranu to što smo pričali već - da nije važna ličnost već priča, a kod nas svi, ipak, pomalo trzaju na sebe, ono, gotive se. nekakav lider koji će skupiti masovne proteste treba da bude neko ko je krajnji nenarcis, ko neće kenjati krupne reči, gaziti malu braću zbog plasiranja svog ega, već naprotiv, neko ko će umeti da iskaže osećanje stida pred narodom za sva sranja koja političari prave prethodnih četvrt veka. ovako, niko se neće zamlaćivati po ulicama zbog ego-frikova.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:08 20.05.2017

Re: Cool

pa i nisu

Ма да.

Но, да ти будем искрен, сасвим, прво мислим да нас мора да кошта то непрестано одсељавање квалитетних грађана Србије у иностранство, да то утиче на некакав и peak и медијану и просек, а друго -- нисам сигуран да било ко од сада видљивих нових политичара: Јанковић, Радуловић, Јеремић, Шапић -- има капацитет за шире окупљање и подстрек људима. СЈ има некакав сада већ ружни, непрекидни его трип, са будалашењима о властитој: вредности, елитизму, посебности, изабраности, који води у један ушанчени изолационизам његове друштвене групе, од чега нема вајде.
looping looping 09:30 20.05.2017

Re: Cool

pa i nisu

Ма да.

Но, да ти будем искрен, сасвим, прво мислим да нас мора да кошта то непрестано одсељавање квалитетних грађана Србије у иностранство,

Kvalitetni građani Srbije se odseljavaju zato što Srbiji nisu ni potrebni. Nisu joj bili potrebni najmanje poslednjih 30 godina. Jednostavno, u Srbiji ne postoje slagalice čije bi oni mogli biti deo. Kvalitetni građani su državi Srbiji teret a ne blagoslov.

Milan Novković Milan Novković 11:16 20.05.2017

Re: Cool

Srđan Fuchs
pa i nisu, Igor je pokušavao da skupi neke proteste, par ribica mu hranile ego na netu, i ono, kada je došao dan protesta, Igi nas prokleo sve kako smo društveno neangažovani. na stranu to što smo pričali već - da nije važna ličnost već priča, a kod nas svi, ipak, pomalo trzaju na sebe, ono, gotive se. nekakav lider koji će skupiti masovne proteste treba da bude neko ko je krajnji nenarcis, ko neće kenjati krupne reči, gaziti malu braću zbog plasiranja svog ega, već naprotiv, neko ko će umeti da iskaže osećanje stida pred narodom za sva sranja koja političari prave prethodnih četvrt veka. ovako, niko se neće zamlaćivati po ulicama zbog ego-frikova.

Svuda svi pomalo trzaju na sebe, to je deo ljudske jednačine. Zdrav razum i viši ciljevi nalažu da u specifičnim kontekstima ne prelaziš granicu karakterističnu tim kontekstima.

Kombinaciju kenjanja krupnih reči i gaženja male braće sam ja još onomad pripisao/ili mi je, naverovatnije, neko pomogao, LDPu, drugosrbijancima, iako mi je par blogera, skoro sigurno ispravno, skrenulo pažnju da ja, možda, fenomen ne razumem dovoljno dobro, iako ga potežem. Veliki broj njih se uopšte nije promenio ovih 10-11 godina od kad sam ja na blogu. Promenio se samo kišobran pod koji su se sakrili, bre si imao full-monti, with cuts and bruises, sada ko o onom weired videou sa Bliskog Istoka negde gde daju savete na prime-time TV kako tući ženu ali da se ne primeti.

Strašljivci, najobičniji.
gedza.73 gedza.73 11:52 20.05.2017

Re: Cool

Kvalitetni građani Srbije se odseljavaju zato što Srbiji nisu ni potrebni. Nisu joj bili potrebni najmanje poslednjih 30 godina.

Sistem.
Kod nas je uvek bila važnija pripadnost partiji nego znanje. Poltronstvo a ne stručnost.
Jednoumlje a ne sloboda. Jednopartijski sistem (sa skoro neprimetnim 'devijacijama' u okviru jedne političke ideje) a ne demokratija.

Zato Srbi koji su otišli nakon onog rata ne osećaju nikakvu vezu sa SFRJ. Zato ljudi koji su otišli nakon ovog rata ne žele da se vraćaju u ovakvu zemlju.

Ko bi normalan prihvatio da mu Zoran Babić bude direktor. Da mu Bajatović ili Boris Kidrič drže predavanje o ekonomiji i industrijskom razvoju.
Da mu ljudi u mantilima upadaju u kuću odvode ga na Goli otok ili na front.
Da jednom Milankoviću ocenu piše polupismeni politkomesar a Krleži drži vakelu ideološki stihoklepac ala Vučićević.

uvek smo te ljude nazivali pogrdnim imenima. Četnici, neprijatelji socijalističkog napretka, prazilukovići, dezerteri...

Zato se mi još lomatamo u ovom čistilištu između prošlih vremena, Rusije, Audija, sindikalnih krompira, samoupravnih sastanaka, zapadnog standarda...

Ova poslednja ekonomska emigracija je posledica političke emigracije.

Sistem. pa sve ostalo. A za to treba vreme. Mi još uvek pravimo korak napred a tri unazad.
Milan Novković Milan Novković 13:22 20.05.2017

Re: Cool

Predrag Brajovic
...Но, да ти будем искрен, сасвим, прво мислим да нас мора да кошта то непрестано одсељавање квалитетних грађана Србије у иностранство, да то утиче на некакав и peak и медијану и просек, ...

looping
...
Kvalitetni građani Srbije se odseljavaju zato što Srbiji nisu ni potrebni. Nisu joj bili potrebni najmanje poslednjih 30 godina. Jednostavno, u Srbiji ne postoje slagalice čije bi oni mogli biti deo. Kvalitetni građani su državi Srbiji teret a ne blagoslov.

"Kvalitetni" građani Srbije koji se odseljavaju su kap u okeanu o odnosu na kvalitetne građane što ostaju u Srbiji, po mom mišljenju.

Oni nisu ništa posebno, i ne znam tačno šta "kvalitet", ovom prilikom, signifies, za šta je pozitivno-kvalitativna odrednica pa sidro u diskusiji.

Neko ode iz radoznalosti, neko zbog boljih ekonomskih prilika, neko nije street-wise da bi izdržao korupciju i negativnu selekciju na svakom koraku ...

To što su uglavnom zapadni imigracioni filteri uglavnom propustili ljude sa diplomama ne znači da su ti ljudi kvalitetniji - kvalitetniji je seljak tu koji ti ponudi zdravu hranu, bez suludih količina štetnih supstanci u mjoj.

Tu je proto-elita ko u nekom "vremenskom-kristalu", kovanica iz modernije fizike a odnosi se, prostim rečima, tj ja je tako "uvodim" u komentar, na sitno, beskonačno, sinhrono, ne-post-strukturalno (ovo nam je popularno ovih dana) vraćanje u blisku prošlost, vrćenje u beskonačnoj vremenskoj petlji sa relativno uskim prostornim dijapazonom kretanja.

Da im neko samo malo pomeri perspektivu, proto-eliti, brzo bi se spoznalo da i pored nepovoljnog društveno-političkog sistema, i nije samo Srbija "pretplaćena" na njega, može uspešnije da se ide u kvalitetniji život:

- Kažu, a znam i sam, npr, IT-ju je tu sad dobro - fenomenalno im je, odlično su nakačeni na svet odakle stiže novac za poslove. Prosečna primanja su im višestruko veća nego srpski prosek.

- Ja ne vidim neki preveliki razlog zašto tako ne bi bilo i u (srazmerno veličini Srbije):

1. Mašinstvu

2. Life-sciences

3. Materijalima

4. Robotici

5. Građevini

6. Arhitekturi

7. Umetnosti

8. Komunikacijama

9. Elektronici

10. Organic hrani

...

100. Interior dekoraciji

101. Igračkama

...

1000. Lepljivim trakama

...

I to, uglavnom, recimo 95%, korišćenjem istih sredstava koja koristimo za blogovanje.

Da li će da se nađe novac za biznis posle par godina ozbiljnog žrtvovanja i mučenja - hoće, tu, u inostranstvu, na neki način može da se bira.

Fora je što "akceleratore", short-cuts tipa funcionalnih tipki na tastaturi od F1 do F12, na čiji pritisak pojednicu, grupi, granituri ili društvu lepimo etikete, opet u onom time-crystal maniru, treba zameniti sa strašću da se nešto kreativno uradi, pa onda velikom žrtvom u vremenu, uglavnom slobodnom

Onima kojima je promaklo poslednje povlačenje prepametnog blogera Makse sa bloga, privremeno, naravno, da samo kažem da je otišao da "uči" programski jezik Go, Go(lang), Google open-source izmišlotina za masivno konkurentno programiranje.

Kažem "uči", umesto uči za Maksu zato što mu treba 10 minuta da ga nauči pošto zna gomilu drugih jezika, nego ga gura straast da naučeno oproba na konkretnim izazovima. I ne zarađuje novac od toga sada, ali će ga, nesumljivo, ako mu se bude htelo, zarađivati u budućnosti.

Tu sirovu strast imamo svi, neko više, neko manje, ali je imamo više nego što je dovoljno za jako kreativan život u širem smislu - a to je onaj smisao gde, da pozajmim popularnu metaforu, posle nekog praga ljudi koje sirovija strast gura napred društvo stekne neku vrstu herd-immunityja u odnosu na kriminalne note društveno-političke vrhuške. Varijabilnost pojedinačnih karaktera u društvu je pozitivna osobina - neko srlja, i to je dobro, neko ne srlja, i to je isto dobro.

Samo što je neko koristi, the strast, tj, da bi lepio etikete drugima, neko se do gušenja bavi dijagnostikovanjem problema u srpskom društvu (mnogi i to rade korisno i kreativno, naravno), a neko ima strast da probija nove granice.
nsarski nsarski 13:43 20.05.2017

Re: Cool

nekom "vremenskom-kristalu", kovanica iz modernije fizike


Coming from you, I am totally impressed. Time crystals
looping looping 14:08 20.05.2017

Re: Cool

"Kvalitetni" građani Srbije koji se odseljavaju su kap u okeanu o odnosu na kvalitetne građane što ostaju u Srbiji, po mom mišljenju.

Oni nisu ništa posebno, i ne znam tačno šta "kvalitet", ovom prilikom, signifies, za šta je pozitivno-kvalitativna odrednica pa sidro u diskusiji.

Vrlo je lako prepoznati kvalitetnog građanina u Srbiji. To je pošten, kulturan, inteligentan, talentovan građanin koji je neprimetan, na margini društva.
Ima ih naravno još dosta u Srbiji ali kao da ne postoje. Oni su veliki teret državi i država ne zna šta bi sa njima. Praktično, bezvredni anonimusi.
To što su uglavnom zapadni imigracioni filteri uglavnom propustili ljude sa diplomama ne znači da su ti ljudi kvalitetniji - kvalitetniji je seljak tu koji ti ponudi zdravu hranu, bez suludih količina štetnih supstanci u mjoj.

Naravno.
Sa tim što nikako ne bih srpske filtere poredio sa zapadnim filterima (koliko god tu bilo mana) jer uopšte nije za poređenje.
looping looping 14:10 20.05.2017

Re: Cool

Sistem. pa sve ostalo. A za to treba vreme. Mi još uvek pravimo korak napred a tri unazad.

Sistem koji se debelo ukorenio.

Kao što se kod nekih naroda ukorenio sistem da talentovani izlaze na površinu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:51 20.05.2017

Re: Cool

"Kvalitetni" građani Srbije koji se odseljavaju su kap u okeanu o odnosu na kvalitetne građane što ostaju u Srbiji, po mom mišljenju

Доктор Мића, мој другар, Клинички центар Србије, он је онај што нас крпи, тура стентове, ургентне интервенције... Сахранио је њих двадесет, такав му посао. Причао ми како се издрао на неког политичког послушника, који му је надређен. (Неки тамошњи доктор Златибор Лончар.) "Ма пусти, не сме да ме отпусте. Кад ја одем, нема ко да им ради. Нема ко да ме замени. Знају то они, знам и ја. Кад ја одем -- готово." (Добри лекари масовно одлазе, остају -- мање добри.)
npr, IT-ju je tu sad dobro - fenomenalno im je

Наравно. Њима је свет на један клик миша. Одувек. Такав им је посао. Они не играју на српском тржишту. Нити су тако плаћени. То је под један. А под два -- њима се држава није мешала у посао, они од ње не зависе. Они не зависе од путева, ГСПа, дечјих додатака, плата, пензија, стопе незапослености, српских банака или српских инспекција, катастара, просторних планова, грађевинских дозвола.

Размишљао сам откуд овкав процват АјТија код нас, и мислим да је једним делом и стога што им се држава није мешала. Као другима што се меша.
treba zameniti sa strašću da se nešto kreativno urad

Могуће. Но... шта да ради мој друг који је целог живот аутомеханичар, и све је у то уложио, а кола за која је овлашћен више се и не продају, годинама, па је променио бренд за који је овлашћен, но ни то не вреди, слаба је продаја, нема куповине нових кола. Некад је имао 13 радника. Сада 5. Смањио се.

Шта да ради моја сестра, која има 200 квадрата послатичарске производње, с коморама, машинима, чудима, и која данас уместо 18 има 5 запослених. (Ни за тих петоро нема посла.) "Знаш, они сада наручују само торте за свечаности, оне које се украсују. Нема више поруџбина као некад -- дајте ми торту за кућу, колаче за породицу, то је реткост." Она не може једним кликом да изађе на светско тржиште.

Ово су све добростојећи примери, нимало нису угрожени, а од којих пара да започне бизнис неки мали и небитан грађанин, без пара и социјлног капитала? Како? И који бизнис да започне? Ако је тачна ОВА ТАБЕЛА, а ја добро упамтио податак да је код нас од укупног број запосленох 42% њих ради у јавном сектору, по чему смо 3. на свету, иза Кубе и Кувајта, разуме се да се ова држава претвара у једног клијентилистичког монструма-људождера.

Не спомињем, овом приликом, многе сјајне примере које знам, но њих доживљавам помало као изузетке од правила. Да, ови једни раде врхунски ХајФај за цео свет, други цепелине и сличне ствари за НАСУ и Израеал, али... неко мора да буде и посластичар, не могу сви да буду у АјТију, раде за НАСУ или америчке аудофиле. Неко мора да мете улице, шиша људе, буде кројач, буде продавачица у трговинском ланцу (са 190 евра плате?), неко мора да продаје и колаче.

Ево једног.
(Da, ovo je, стварно, sestrina torta. Све са слике се једе.)

nsarski nsarski 15:07 20.05.2017

Re: Cool

Неко мора да мете улице, шиша људе

Ej, frizer se preselio u naš komšiluk! Blizu stare radnje, u Nebojšinu. Divota.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:16 20.05.2017

Re: Cool

Ej, frizer se preselio u naš komšiluk! Blizu stare radnje, u Nebojšinu. Divota.

Знам.
Тамо где је био је банкротирао, банка му је узела локал. Није могао да враћа кредит за њега.
tadejus tadejus 15:28 20.05.2017

Re: Cool

Predrag Brajovic
непрестано одсељавање квалитетних грађана Србије у иностранство...


Milan Novković

"Kvalitetni" građani Srbije koji se odseljavaju su kap u okeanu o odnosu na kvalitetne građane što ostaju u Srbiji, po mom mišljenju.Oni nisu ništa posebno, i ne znam tačno šta "kvalitet", ovom prilikom, signifies, za šta je pozitivno-kvalitativna odrednica pa sidro u diskusiji...


šupljiraš..
jeste brajovićev izbor riječi brajovićevski politički nekorektan ali naravno da igra ulogu što je već nekoliko godina u Srbiji opet u toku egzodus najsposobnijih..
čak i oni koji su u stanju da sposobnost adekvatno realizuju i u Srbiji u najmanju ruku planiraju obavezno da djecu pošalju u inostrastvo (ako već ne i sami da odu)..
na fakultetima je (iz druge ruke čujem, od predavača) stanje takvo da od deset najboljih studenata na faksu nijedan neće ostati u Srbiji (to što ih 90% bilo kakavih izjavljuje da želi da ode na stranu, onih 10 stvarno i odu)..
i kakva je šansa da se vrate u SNS Srbiju lažnih diploma.. pa oni tu mogu samo da najebu.. da se izrazim slikovito..
naravno da i ostaje ogromna količina vrijednih, talentovanih i pametnih ljudi, kao što i ide gomila lopova i džabalebaroša ali bojim se da je ovaj sada egzodus vrlo nlizu onoga devedesetih a složićemo se valjda da onaj nije baš bio bez poslijedica..
pročitah ovih dana odličnu knjigu (i) na tu temu..
Poor economics
pa između ostalog kaže da nisu siromašni siromašni zato što su lijeni, glupi ili pokvareni (ako išta oni su to znatno manje od bogatih, ljenost i glupost su luksuz).. nego zbog zamke neznanja..
ne zna kako da izađe iz siromaštva a siromaštvo ga od znanja odsjeca.. i nema izlaska..
primjer recimo kako djeca umiru od dijareje jer ljudi odbijaju lijek protiv dehidracije insistirajući na IV antibiotiku..
koji im onda, ako ih ne ubije dehidracija, često donese hepatitis..
i sad bi neko rekao pa kako mogu biti toliko glupi..
ali kako da znaju..
nema knjiga, nema novina, nema interneta, nema komšije doktora.. nema načina da se čuje dobar savjet..
pa ako u Srbiji još 10 godina najboljih deset sa svakog fakulteta bude odlazilo da se ne vrati.. jbg.. izlječiće nas doktor Nebojša i drugarica mu doktorica Jorgovanka..
pa ko pretekne
princi princi 15:53 20.05.2017

Re: Cool

pročitah ovih dana odličnu knjigu (i) na tu temu..
Poor economics

khm, khm...
Milan Novković Milan Novković 16:28 20.05.2017

Re: Cool

Predrag Brajovic
...
Доктор Мића, .... torta. Све са слике се једе.)

Razumem primere, naravno.

Ja pričam o nadama, šansama, rpocesima, tranzicijama ...

Malo se toga dešava preko noći.

Sećam se jedne davne blogerske godine kad je Đelić bio ministar za ... kako li se zove ministarstvo, Nauku i Razvoj, recimo tako nekako. I obznanjen godišnji budžet od 10 miliona Evra.

Neki naši partneri ovde, spin-off sa univerziteta, iako univerzitet ima ogromnu većinu akcija, 30 ljudi obrtalo 30 miliona evra godišnje. I to je tužno, srpskih 10M vs 30M male firmice (nisu priče poravnate u vremenu, UK dolazi kasnije, valjda, ali nije bitno).

U ovoj maloj firmici, koja košta samo, recimo, 5M godišnje, kad nije bilo R&D posla uzimali i, npr, baš tih godina, postprocesiranje filma Avatar - tad već dosta godina posle prvog prikazivanja filma.

Za tako neki posao je potreban jako brz Internet, recimo Gb, i tada ga nije imao svako, nema ni danas.

Da si ti tada rekao 10torici ljudi iz Beograda, npr, što još uvek žive sa roditeljima, kako mogu da odu u Bački Breg, muče se 3 godine na 300 evra mesečnoj plati, dovuku iz Mađarske 5Km optike (optički kabal je jako jeftin, kopanje je skupo) uz 60% šanse da za 3 god zarađuju 3K mesečno svako, teško da bi bilo ko pristao.

Da im daš svakom i 5% akcija u firmi koja će, sa istom verovatnoćom, obrtati miliona evra godišnje, pa će im tako i primanja biti duplirana, al da sami moraju da iskopaju tih 5Km rova, svako 500m, još su manje šanse da će otići.

Ova UK priča je u nedođiji, udaljena od Southamptona koliko i Bački Breg od Subotice, npr.

A ljudi tu nisu lenji, nisu razmaženi pa da ne mogu da opstanu u "surovijim" uslovima, nego su ih intervjui kao ovaj "anestezirali", ne veruju da mogu nešto da promene.

Ja sam se u prethodnom komentaru osvrnuo na izvozni potencijal IT-ja tu, pa počeo da listam druge ideje, onako ofrlje - postoji planina ideja koje će uroditi plodom posle par godina mučenja.

Ne sve, ne automehaničartvo, ili salon za šišanje, to je neka vrsta nadgradnje.

Ali ne treba svi da budu preduzetnici, to bi, u nekom trenutku, unelo više nestabilnosti u sitem nego stabilnosti, jak šum bi se pojavio.

Ni genije Nemačke u 21. veku nije u celoj industriji kao preduzetničkoj, nego kritičnoj masi malih firmica, family biznisa i kvalitetu u radu.

Apropos kvaliteta - gledam sebe, i dalje falširam na sve strane, i kako smo se uglavnom drugarski tu u Bgd razišli evo trebalo mi je tačno 2 godine da dođem do prvog velikog posla, pa je drugi iza ćoška, treći za više meseci.

Mogao sam da ih dobijem za četvrtinu vremena, radeći iz Prigrevice, da sam "mentalno" bolji (ne IQ i kreativnost, to svi imamo). Ali nisam, srpski geni rade, opuštencija, ma sutra ću, ko bi sad, a šta ako, serije do kasno poponoći, kad je najveća frka ja dođem da blogujem ...

... samo 6 meseci, dve godine, nije neka baš dramatična razlika, samo sam 4x manje efikasan od najboljih. A kako mi srpski gen radi da sam 20 godina mlađi trebalo bi mi 6x više vremena, bez obzira što mi je tada bilo kritično, a sad nije - i ovaj "režim" isproban u praksi.

Proto-elita falšira, a ratnici ratuju bizarne ratove - svet je uvezan i porozan danas, sve što treba državi za uspeh, čak i ako ostaviš lopuže na vrhu da kradu svoje je:

Dosta jeftine, nezaposlene radne snage - geo-lokacija je samo dodatni bonus - pa svest o onome šta se može i kako raditi, može i u kratkim, opštijim crtama.

I tu je ima, pa je pametna, i hoće da radi, uz malu pomoć.
princi princi 16:31 20.05.2017

Re: Cool

pa između ostalog kaže da nisu siromašni siromašni zato što su lijeni, glupi ili pokvareni (ako išta oni su to znatno manje od bogatih, ljenost i glupost su luksuz).. nego zbog zamke neznanja..

Naprotiv, siromašni su često mnogo pametniji, dovitljiviji i veštiji od ljudi u prvom svetu, ali ih ubija nedostatak infrastrukture. Onaj baja u Mičigenu, Londonu ili Misuriju ne mora da razmišlja ni o pijaćoj vodi, ni o kanalizaciji niti da li će mu dete umreti od dijareje (štaviše, dovoljno je dokon da ode do društvenih mreža i tamo laprda i lupeta kako je vakcinisanje dece zapravo štetno i kako korporacije tiho ubijaju polimerima i plastičnim flašama za vodu), dok ovaj baja u Kalkuti mora svako jutro do bunara po tih 25l vode... Glavati bilmez u Londonu uđe na Piccadily line i ni ne razmišljajući (što je možda i dobro) za 10 minuta stigne iz tačke A u tačku B. Baja u Kalkuti, s druge strane, svako jutro stavlja glavu u torbu, dok pokuša biciklom da dođe do posla. Nije tačno ni da su siromašni nepreduzimljivi. Naprotiv, mnogo je veći broj samozaposlenih u nekoj Indiji ili Pakistanu nego nekom libertarijanskom Teksasu gde su svi uvezani u neke korporacije. I tako dalje i tako bliže... Siromaštvo je izuzetno kompleksan i zanimljiv fenomen.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:57 20.05.2017

Re: Cool

Da budem iskren, i ja autentično verujem da se zemlja može promeniti uprkos sadašnje vlasti. Došli su cigaretaši, tako, oni najveći na svetu, i sistem cigaret-tržišta uzorno je sređen za 3 godine. Te velike pare pravile su ozbiljan pritisak na ponašanje države. Sad to isto mora da uradi IT, već sada možda naša najjača izvozna grana. Slično mora da uradi i Miodrag Kostić ili Delta Agrar Miškovićev, da silom svog biznisa nateraju da država uredi polje u kom rade.

No, to sa ovom mentalnom atmosferom teško ide. Jedan mentalni i zakonski provizorijum, to smo mi, i tu je naša muka, najpre. Pa nama je EPS ujebao GDP jer su neznalice uzele da ga vode?!
abraham_linkoln abraham_linkoln 17:54 20.05.2017

Re: Cool

Ne razumem primedbe - ono što se Milenkoviću nikako ne može prigovoriti jeste njegova doslednost da govori onako kako misli: pre svega hrabro!

Ulili ste se u more dijagnostičara i dijagnostičarenja. Pričate jedno te isto godinama. Pa to radite suviše hladnokrvno.

Pošto sam se sada "pobliže" upoznao i sa Igorom i njegovim portalom koji mi je "pojeo" pola dana - mislim da ni doza strasti u onome što obojica rade nije upitna.

Za mene je Igor čak mnogo prijatnije iznenađenje i od Milenkovića, ok kojeg smo na slične stvari i stavove već navikli - s Igorovog portala svakako preporučujem i sjajan intervju sa Vladimirom Arsenijevićem - na koji se ovaj koji čitamo prirodno nadovezuje

Arsenijević: Srednji sloj odlikuje građanski kukavičluk

Ono što se iz primedbi koje ovde čitam da zaključiti je da se Milenkoviću i Igoru uglavnom zamera njihova ideološka "pozicioniranost". Lično, voleo bih da su i po pitanju Saše Jankovića njih dvojica u pravu - a, koliko kapiram, i to ćemo uskoro saznati.

Odličan intervju
Milan Novković Milan Novković 22:23 20.05.2017

Re: Cool

Predrag Brajovic
Da budem iskren, i ja autentično verujem da se zemlja može promeniti uprkos sadašnje vlasti. Došli su cigaretaši, tako, oni najveći na svetu, i sistem cigaret-tržišta uzorno je sređen za 3 godine. Te velike pare pravile su ozbiljan pritisak na ponašanje države. Sad to isto mora da uradi IT, već sada možda naša najjača izvozna grana. Slično mora da uradi i Miodrag Kostić ili Delta Agrar Miškovićev, da silom svog biznisa nateraju da država uredi polje u kom rade.

No, to sa ovom mentalnom atmosferom teško ide. Jedan mentalni i zakonski provizorijum, to smo mi, i tu je naša muka, najpre. Pa nama je EPS ujebao GDP jer su neznalice uzele da ga vode?!

Ok, iako ja i dalje pričam pomalo pomerenu priču, možda ne previše:

1. Ono o čemu ja ne pričam su systermic rešenja. Tj od vas na blogu i drugara mimo bloga sam solidno naučio da je tu jako teško, sistemski speaking. Mogao bih da pričam i o tome, ali sam počeo drugu priču.

2. Meni su lepe priče koje imaju i primere. Pa evo i primera: jednom sam ja napisao neki komentar, možda da podrižim priču o berzama kao moćnom obrascu, o berzi još nenapravljenih materijala, gde se, teorijski, unapred, mogu izračunati neke interesantne osobine, taka hemija danas, i njena teorija, jako dobro naučena i prevedena u softverske modele.

Igrom slučaja javi se Blogi i kaže kako njegov sin to radi u Kanadi, dal unutar neke prakse, sad sam zaboravio.

Takva berza naglo ubrzava tehnološki razvoj zato što ako, npr, rešiš da praviš nešto 3D printerima, ručnim alatima ako treba, ... i trebaju ti materijali sa nekim karakteristikama, pošto ti tako matematički model onog što praviš nalaže:

2.1 Ako takav materijal ne postoji, ali zamisli da može da se olako napravi, preskačeš korak gde ti treba neverovatan novac i vreme da počneš da juriš takav materijal, u teoriji prvo - preskačeš ga zato što ga je neko već otkrio, teorijski, stavio na neku svetsku "berzu" informacija, bazu podataka, i ti je samo pretražiš za neku sitnu lovu.

Ako bi se baš potrudili na webu jedno 100 hemičara bi moglo da izveze srpsku pamet na ovu temu - sede za kompjuterom i računaju/anačliziraju osobine materijaka koji ima neku hemijsku formulu, ili kompozita, legure.

I onda takvi ljudi zarade za sebe i Srbiju 100K evra mesečno, azamisli da su neki, mnogi, pre toga bili na birou ili imali manje plate. Odjednom im je bolji život, i taj sad boljitak difuzijom i drugima čini dobro - jednom berberu, desetak kafana, pozorištu, bioskopu, ... a lova "tuđa", izvezena pamet.

Da bi ti ljudi uspeli moraju da naprave prvi korak, da počnu na svetskom tržištu da traže takav posao.

Ili sličan, i to većina nas skoro svakodnevno radi - to i ja u UK svakodnevno radim. Meni je lakše, naravno, i to višestruko, ali niej nemoguće i iz Srbije, vrlo je moguće.

3. Ili zamisli 3D modele za igre, teksture za površine, ogromna industrija. Ne treba za ovo fakultet, i dalje ti treba samo kompjuter i Internet. Napraviš jedan model, treba i talenta, ali bukvalnom možeš da ga imaš i kao tinejdžer, staviš na berzu, naplaćuješ 200 evra po prodaji.

Zamisli da ti je trebalo 3 meseca da napraviš jedan uspešan model. Plata ti je bila nešto ispod 70 Evra mesečno.

Ali, zamisli da sad svaki mesec prodaš jednu licencu za taj model - imaš prihod 200 Evra mesečno. I sad, odjednom, sledeća tri meseca radiš sledeći model. Posle 30 meseci, u proseku recimo, imaš prihod 2,000 Evra mesečno.

Ako si bolji može i brže, ako si dosta lošiji nećeš uopšte uspeti. Nije ovo "ružičasta" priča, nego samo.

I tako, 100 ljudi, po sto ljudi i odjednom ih imaš 100 hiljada što izvoze, 200 miliona evra mesečno, 2.4 milijarde godišne, i 200 do 300 hiljada novih radnih mesta.

Systemic podrška države bi jako pomogla, naravno, ali može i bez nje, dobrim delom.

I parodija je što su veće šanse da će ovako nekoj grass roots podršci sutra pomoći Kurir nego mnoge respectable osobe od javnijeg prepoznavanja.

I ne stavljam "respectable" u navodnicima, to su ljudi koji dobro misle i žele državi ali, u velikim brojevima, naravno da je deo njih jako kvalitetan, su bizarni u ponavljanju i dijagnosti uvek jednog te istog. Ima ih mnogo više nego što ih je potrebno.

Jedan autor je bolje uveo priču o time-kristalima sledećim rečima:

Zamisli da si na igranci, ogromna sala i veliki broj ljudi igra valcer, koraci se ponavljaju i svi su sinhronizovani.

I onda tako, sve vreme igrajući svi odu kući.

I nastave da igraju, ne danima, ne godina, ne milionima godina, nego milijardama.

I svi su i dalje sinhronizovani.

Ali ne treba im energija spolja, to moraš da mi veruješ, tj termodinamika ostaje na mestu kako treba (dobro, još ima sumnjivaca) igraju zauvek jednu te istu temporal-petlju.

Čemu? Zašto su ušli u kolo kad je život interesantan, jeste težak tu, ok, ali i dalje nudi svet na dlanu - pomalo nefer da je nama nekima mnogo lakše, ali nudi.

I nema potrebe da svi odu u svet preko interneta, kako ih ode 100 oni će doući svet tu i lokalnom automehaničaru.

I ja pričam o potrebi da proto-elitni ljudi prestanu da pričaju kako drugi ne pričaju o nadi, da prestanu da pričaju o drugima toliko, kroz kritiku i dijagnostiku, nego da iskoče iz kristala i počnu da budu kreativniji na kreativan način.

I, mimo svih prava i sloboda, ajd više neko neka intervjuiše Gedžu, pametan i obrazovan čovek, skoro ga nemoguće izbaciti iz takta, prijatan sagovornih, i našao svoj prostor - živi kreativno, nikom ne podmeće nogu, ništa mu ne fali, ili mu ne fali mnogo, brine o porodici i deci, uspe da ih pošalje i da vide malo svet, valjda.

Kako nikome ne padne na pamet da kaže "ajde" da maltretiramo Gedžu, na naslovnoj Politike, ili čega li već, ovog našeg sa bloga, da proizvodi kvalitetnu hranu, više kvalitetne hrane, šta li već ...

... bilo šta, nada se sakrila u kreativnosti ljudi koji se nadaju, onih pravih, ne lažnih, iako u nekom minimalnom, kritičnom proju takvih.

Tačnije, ne postoji tačan broj, postoji oblak verovatnoća šta bi takav broj mogao da bude, i društo još nije ozbiljno zagazilo u taj oblak.
docsumann docsumann 06:24 21.05.2017

Re: Cool

Siromaštvo je izuzetno kompleksan i zanimljiv fenomen.


baš kao i rat.
no, pu pu, daleko bilo. što reče Vojislav Dr - ajde da živimo u nekim dosadnim vremenima (društvima).

o lijepa, o slatka, dosado...

nego što su interesanntne (da ne kažem zanimljive) te riječi i njihovi zajednički korjeni

zanimanje, zanimljivost...
- čime se zanimaš?
- zanimljivostima
milisav68 milisav68 08:00 21.05.2017

Re: Cool

Predrag Brajovic
Доктор Мића, мој другар, Клинички центар Србије, он је онај што нас крпи, тура стентове, ургентне интервенције... Сахранио је њих двадесет, такав му посао. Причао ми како се издрао на неког политичког послушника, који му је надређен. (Неки тамошњи доктор Златибор Лончар.) "Ма пусти, не сме да ме отпусте. Кад ја одем, нема ко да им ради. Нема ко да ме замени. Знају то они, знам и ја. Кад ја одем -- готово."

Cela Srbija = Dr.Mića.

Posle mene (i mog druga) potop.

Ima bre još nekih stručnih, dobrih, poštenih ljudi, koji rade isto to, što i tvoj prijatelj.

Sa jednim sam odrastao.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:17 21.05.2017

Re: Cool

Gluposti. Ima specijalizanata specifičnih usmerenja. Dok napraviš takvog novog stručnjaka, treba ti deset godina.

Osim ovoj vlasti: u njoj svi postanu doktori za tri. Ti će tebe da leče. A ovi pravi -- Nemce.
narcis narcis 09:31 21.05.2017

Re: Cool

Predrag Brajovic
Gluposti. Ima specijalizanata specifičnih usmerenja. Dok napraviš takvog novog stručnjaka, treba ti deset godina.

Osim ovoj vlasti: u njoj svi postanu doktori za tri. Ti će tebe da leče. A ovi pravi -- Nemce.

brajoviću u niš rade stentove već nekolko godine a od prošle rade i bajpasove. zimus sam bio tamo, meni radili nešto drugo al delio sam sobu sa njima.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:44 21.05.2017

Re: Cool

brajoviću u niš rade stentove već nekolko godine a od prošle rade i bajpasove. zimus sam bio tamo, meni radili nešto drugo al delio sam sobu sa njima.

Па наравно, раде свуда: Мића је нека субспецијализација, ја ти преносим оно што он каже.

Узгред, ви, изгледа, заиста мислите да је све то тако, кравин курац. То, сви су заменљиви? Јебеш знање и искуство? Па ево вам овако: када nsаrski није у Србији, никог у њој нема који може да ради то што он ради и то да ради онако успешно као он. Тако је овде и с многим другима с блога, да их не спомињем: стручњаци за своје области каквих и у свету има мало, а не у несретној Србији.

Но, ево су стигли доктор Стефановић и доктор Јоргованка, они ће да нас воде. И лече.
nsarski nsarski 10:04 21.05.2017

Re: Cool

када nsаrski није у Србији, никог у њој нема који може да ради то што он ради и то да ради онако успешно као он.


Pa, nije baš sasvim tako, Pedja. Ima i ovde ljudi koji rade u mojoj oblasti i to uspešno, ali ih ima jako malo - na prste jedne ruke da nabrojiš. A i oni su često van zemlje.
narcis narcis 10:10 21.05.2017

Re: Cool

Но, ево су стигли доктор Стефановић и доктор Јоргованка, они ће да нас воде. И лече.

tupiš ga brajoviću.
svaka čas čoveku ali , verovatno i zahvaljući njemu, u nas su odgojeni ljudi kojiumeju da rade to.
nemam pojma šta radi profa a ne verujem ni da imam dovoljno pameti da to i shvatim.

međutim ti se ponašaš ko onaj klinac kome je tatko nešto reko i sad se svađaš sa ostali klinci koji ti ne veruju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:19 21.05.2017

Re: Cool

tupiš ga brajoviću.

Ма, све кул и све пет.
Идеја о заменљивости човека другим човеком најбоље је заживела код Стаљина.

Људи праве разлику.
И у животу, и у држави.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:21 21.05.2017

Re: Cool

Pa, nije baš sasvim tako, Pedja. Ima i ovde ljudi koji rade u mojoj oblasti i to uspešno, ali ih ima jako malo - na prste jedne ruke da nabrojiš. A i oni su često van zemlje.

Хтео сам да ставим једног нашег друга грађевинског инжињера, таквих као он је вероватно 5-6 у свету, ал' би се он наљутио ;-)
Кључ је у овом:
ali ih ima jako malo
urbana_gerila urbana_gerila 10:25 21.05.2017

Re: Cool


Predrag Brajovic
Ма, све кул и све пет.


dižeš tu nosinu kada konstatujem kako bi učinio uslugu srpskoj književnosti ako bi prestao da skribomanišeš, a za citirano bi i u petom osnovne popio keca ko vrata kod bilo kog nastavnika koji iole drži do sebe...
mirelarado mirelarado 10:27 21.05.2017

Re: Cool

Идеја о заменљивости човека другим човеком најбоље је заживела код Стаљина.

Људи праве разлику.
И у животу, и у држави.


Има истине у томе што тврдиш (о одливу и мањку истинских стручњака). Само, по мом мишљењу, боље да увозимо такве недостајуће стручњаке, него што увозимо саветнике државних функционера и сличне иноземне продавце магле.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:28 21.05.2017

Re: Cool

skribomanišeš

:)))))))
не би веровао, али ја важим за малописа, и чешће се дешвало да су ми тражили рукописе, а ја их немао, него што сам их нудио.

То је објективно стање ствари.
nsarski nsarski 10:33 21.05.2017

Re: Cool

svaka čas čoveku ali , verovatno i zahvaljući njemu, u nas su odgojeni ljudi kojiumeju da rade to.


Pa, moraću da te malo demantujem. Sigurno si čuo da je kod nas u medicinsku praksu uveden "gama nož". Pre godinu ili više je uz velike fanfare najavljeno da je instaliran u nekom kliničkom centru (mislim da je na Novom Beogradu). U svakom slučaju, u pitanju je sistem lasera, u specifičnoj geometrijskoj konfiguraciji, koji je u stanju da se fokusira na odredjenu tačku (obično na mozgu) u 3 dimenzije, a da ne ošteti okolno zdravo tkivo. Najčešće se koristi kod tretiranja moždanih tumora.
E, sada, kod nas je to objavljeno na sve trube i bubnjeve. Medjutim, radi preciznog funkcionisanja, taj gama nož mora da se kalibriše - fabrička kalibracija je nedovoljna. Kalibracija gama noža je veliki i značajan korak ka njegovom korišćenju. U Srbiji nisu bili svesni da kalibracija treba da se uradi.

E, jedan moj drugar, Strahinja, završio fiziku kod nas i otišao, koji radi u Teksasu i jedan je od nekolicine ljudi koji imaju američku akreditaciju za kalibraciju gama noža (njega zovu na sve strane po Americi da im kalibriše nož), dkle, bio ovde u poseti prošlog leta, i svrati do tog našeg kliničkog centra koji ima gama nož. Objasni im da to treba da se kalibriše, da je proces skup, ali da će on, besplatno, da uzme slobodne dane, da donese instrumente, i da im nož kalibriše. Ne treba da se plati, neka mu samo plate povratnu kartu iz Teksasa.
I, šta misliš da je bilo? Ništa, naravno.
urbana_gerila urbana_gerila 10:34 21.05.2017

Re: Cool


Predrag Brajovic
:)))))))
не би веровао, али ја важим за малописа, и чешће се дешвало да су ми тражили рукописе, а ја их немао, него што сам их нудио.То је објективно стање ствари.



:)))))))
objektivno, ako je stvarno tako - jedna štetočina manje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:35 21.05.2017

Re: Cool

него што увозимо саветнике државних функционера и сличне иноземне продавце магле.

ЕПС: они зимус нису имали довољно угља у Колубри да производе струју. Да поновим: зимус нису имали довољно угља. Зашто? Немају техничког директора већ дуже време, довели су неке странце-саветнике, који су, изгледа, имали неке бонусе када извеземо струју, па су они потрошили тзв. откривку а без резерве, извозећи струју лети и у јесен, а кад је ударила зима морали да увозимо струју, јер и лед на Дунаву је правио срање да Ђердап не ради пуним капацитетом, а откривке није било.

Хоћеш о НИСу?
Тамо смо урушили своје нафтне залихе, Руси све разјебали, уз купљену сагласност наших. Претерана-пребрза експлоатација нафтних поља довела је до тог да су се она зачепила, па једно 50% њихових резерви нећемо никад више видети. Руси-разбојници, баш их брига.
mirelarado mirelarado 10:46 21.05.2017

Re: Cool

Objasni im da to treba da se kalibriše, da je proces skup, ali da će on, besplatno, da uzme slobodne dane, da donese instrumente, i da im nož kalibriše. Ne treba da se plati, neka mu samo plate povratnu kartu iz Teksasa.
I, šta misliš da je bilo? Ništa, naravno.


Страхиња је дуго у Тексасу и не зна како овде ствари функционишу. Да је рекао да то треба дебело да се плати, па да се угради ко треба, можда би нешто и било. А он 'тео бесплатно... будибогснама.
narcis narcis 11:08 21.05.2017

Re: Cool

Pa, moraću da te malo demantujem.

nerazumen.
ja samo hoću da kažem da se brajovićzane u ubeđivanje ko klinac, ovi ga pale a on ne vidi da je izgoreo.
svakome je jasno da ovo kod nas ništa ne valja,....
izvini profo al stvarno me mrzi da raspravljam o ovome, jednostavno treba odavati počast tim judima koji kod nas rade te stvari, i naravno i tebi, iako i dalje nemam pojma šta radiš, ali treba i zabraniti brajovićima da ih ovako i ovde i na ovako glup način promovišu.
kod nas postoje dva kulta jedan , ovaj koji brajović kritikuje , da su svi zamenljivi i drugi, koji brajović zastupa, da su neki nezamenljivi.
mislim sag smo baš ko ione badavdžije ispred lokalne trafike koji bistre politiku.
a brajović idalje ne vidi da ga mangupi u našim redovima pale.
nsarski nsarski 11:22 21.05.2017

Re: Cool

jednostavno treba odavati počast tim judima koji kod nas rade te stvari

Naravno da treba. Ali, i sam si rekao da su u Nišu počeli da ugrađuju stentove pre par godina. Ta tehnika/tehnologija u svetu postoji već 30 godina, a u masovnoj upotrebi je preko 20 godina. Dakle, za tih 20 godina u Nišu nije postojala mogućnost ugradjivanje stenta, bez obzira što je u pitanju rutinska praksa u svetu. Verujem da je mnogo smrtonosnih srčanih udara moglo da bude sprečeno za to vreme. Mi, jednostavno, nismo imali ljude koji su to mogli da urade. Rečju, to je kao kad te ubije izlečiva bolest koja se kod nas ne leči.

P.S. A to čime se ja bavim nije uopšte bitno u širem društvenom kontekstu. I za neke oblasti koje radim Brajović je u pravu - niko se tim stvarima u Srbiji ne bavi. Jednostavno, nema interesa. Ali, to su ezoterične stvari. Stentovi su veoma konkretni.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:06 21.05.2017

Re: Cool

Verujem da je mnogo smrtonosnih srčanih udara moglo da bude sprečeno za to vreme. Mi, jednostavno, nismo imali ljude koji su to mogli da urade. Rečju, to je kao kad te ubije izlečiva bolest koja se kod nas ne leči.



Да, да, да, сви су заменљиви...
alselone alselone 15:26 21.05.2017

Re: Cool

ЕПС: они зимус нису имали довољно угља у Колубри да производе струју. Да поновим: зимус нису имали довољно угља. Зашто? Немају техничког директора већ дуже време, довели су неке странце-саветнике, који су, изгледа, имали неке бонусе када извеземо струју, па су они потрошили тзв. откривку а без резерве, извозећи струју лети и у јесен, а кад је ударила зима морали да увозимо струју, јер и лед на Дунаву је правио срање да Ђердап не ради пуним капацитетом, а откривке није било.

Хоћеш о НИСу?
Тамо смо урушили своје нафтне залихе, Руси све разјебали, уз купљену сагласност наших. Претерана-пребрза експлоатација нафтних поља довела је до тог да су се она зачепила, па једно 50% њихових резерви нећемо никад више видети. Руси-разбојници, баш их брига.


Na ovakve primere sam mislio kada sam pisao o tome kako drzava treba da zadrzi rukovodjenje kriticnom infrastrukturom.
alselone alselone 15:26 21.05.2017

Re: Cool

Страхиња је дуго у Тексасу и не зна како овде ствари функционишу. Да је рекао да то треба дебело да се плати, па да се угради ко треба, можда би нешто и било. А он 'тео бесплатно... будибогснама.


Daj pope ruku i na pope ruku, logika.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:20 21.05.2017

Re: Cool

alselone
Страхиња је дуго у Тексасу и не зна како овде ствари функционишу. Да је рекао да то треба дебело да се плати, па да се угради ко треба, можда би нешто и било. А он 'тео бесплатно... будибогснама.


Daj pope ruku i na pope ruku, logika.

Хоћу овакву власт.

Канадски премијер Жастин Трудо трчи у Ванкуверу по обали залива, па налетео на неке клинце коији славе матуру. Они га и усликали.
(Но, морам прво такву власт да заслужим.)

alselone alselone 16:21 21.05.2017

Re: Cool

Meni je on folirant prve kategodije. Kao kad Putin upuca tigra, pa roni i jase konja bez majice, samo mu je druga publika.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:31 21.05.2017

Re: Cool

Meni je on folirant prve kategodije. Kao kad Putin upuca tigra, pa roni i jase konja bez majice, samo mu je druga publika.

Мислим да ти немаш ухо за хипике.
Он ти је хипик-хипстер.
Стално надуван.
Као да је на кундалини јоги -- цео свет воли.
(Ммм, предавања Наташе Вукоје...)
alselone alselone 16:35 21.05.2017

Re: Cool

Он ти је хипик-хипстер.


On je sin bivseg premijera, i to je meni samo po sebi hlerijes.

Kim Dzong, Bakir Izetbegovic, Zastin Trudo. A vidim i da Lukasenko voda sina svugde, verovatno ga priprema.
angie01 angie01 17:40 21.05.2017

Re: Cool

On je sin bivseg premijera, i to je meni samo po sebi hlerijes.


a, to sto su cesto deca advokata- advokati, lekara- lekari, glumaca- glumci,...itd,...hebiga, odrastaju u odredjenom miljeu, desavanjima, nauce te neke stavri, pravila, funkcionisanje od malena, bliske su im- a i stecene konekcije, sto je mozda najvaznije,...nikome nikada nije bilo cudno, sto su recimo cele porodice u igri- kao Kenedijevi, Busovi,...pa i Klintonovi,..politicke dinastije:))),...

...krkobabici
alselone alselone 18:06 21.05.2017

Re: Cool

nikome nikada nije bilo cudno, sto su recimo cele porodice u igri- kao Kenedijevi, Busovi,...pa i Klintonovi,..politicke dinastije:))),...


Nikad i nikome to nije bilo cudno? Evo meni jeste, a mogu da nabrojim sigurno jos par osoba kojima jeste.

A i uporediti sto je sin nasledio advokatsku kancelariju od oca sa tim da ga je nasledio na premijerskom mestu je malo, kako bih rekao, nategnuto.
angie01 angie01 19:04 21.05.2017

Re: Cool

A i uporediti sto je sin nasledio advokatsku kancelariju od oca sa tim da ga je nasledio na premijerskom mestu je malo, kako bih rekao, nategnuto.


alse, od kada si ti bukvalista?
alselone alselone 19:07 21.05.2017

Re: Cool

Oduvek.

anonymous anonymous 08:39 22.05.2017

Re: Cool

alselone
nikome nikada nije bilo cudno, sto su recimo cele porodice u igri- kao Kenedijevi, Busovi,...pa i Klintonovi,..politicke dinastije:))),...


Nikad i nikome to nije bilo cudno? Evo meni jeste, a mogu da nabrojim sigurno jos par osoba kojima jeste.

A i uporediti sto je sin nasledio advokatsku kancelariju od oca sa tim da ga je nasledio na premijerskom mestu je malo, kako bih rekao, nategnuto.


Taj svet današnjih dinastija, se nekad borio upravo protiv takvog ............nasleđivanja vlasti i moći.

Sekli su glave ...

Ipak , se ....ne okreće.

A možda i grešim ???

eloy eloy 15:57 22.05.2017

Re: nsarski ?????


U svakom slučaju, u pitanju je sistem lasera, u specifičnoj geometrijskoj konfiguraciji, koji je u stanju da se fokusira na odredjenu tačku (obično na mozgu) u 3 dimenzije, a da ne ošteti okono zdrlavo tkivo.



Rадиохирургија Гама Ножем који усмерава зрачења само на једно место у мозгу, прецизно одређено помоћу компјутера. Ово место се излаже зрачењу гама зрацима помоћу 201 кобалтног извора. Зраци ниске енергије из сваког извора приликом зрачења не оштећују здраво ткиво остатка мозга.

Ovo ne bi trebala da bude nepoznanica za fizičare - laseri i gama zračenje - moram priznati da sam malo zbunjen.

Pre godinu ili više je uz velike fanfare najavljeno da je instaliran u nekom kliničkom centru (mislim da je na Novom Beogradu).


Gama nož je u kliničkom centru srbije i njime rukovodi dr Danica Grujičić i radi punom parom sasvim dobro izkalibrisan. Novi Beograd nema klinički centar.

I, šta misliš da je bilo? Ništa, naravno.


A šta je trebalo da bude ???
nsarski nsarski 16:07 22.05.2017

Re: nsarski ?????

eloy

U svakom slučaju, u pitanju je sistem lasera, u specifičnoj geometrijskoj konfiguraciji, koji je u stanju da se fokusira na odredjenu tačku (obično na mozgu) u 3 dimenzije, a da ne ošteti okono zdrlavo tkivo.



Rадиохирургија Гама Ножем који усмерава зрачења само на једно место у мозгу, прецизно одређено помоћу компјутера. Ово место се излаже зрачењу гама зрацима помоћу 201 кобалтног извора. Зраци ниске енергије из сваког извора приликом зрачења не оштећују здраво ткиво остатка мозга.

Ovo ne bi trebala da bude nepoznanica za fizičare - laseri i gama zračenje - moram priznati da sam malo zbunjen.

Pre godinu ili više je uz velike fanfare najavljeno da je instaliran u nekom kliničkom centru (mislim da je na Novom Beogradu).


Gama nož je u kliničkom centru srbije i njime rukovodi dr Danica Grujičić i radi punom parom sasvim dobro izkalibrisan. Novi Beograd nema klinički centar.

I, šta misliš da je bilo? Ništa, naravno.


A šta je trebalo da bude ???


Da, ovo nije stvar u koju se posebno razumem. Imaš pravo, jeste zračenje iz izvora kobalta 60, konfigurisano da se fokusira u jednu regiju u 3d.
Što se tiče Dr. Grujičić, o njoj imam visoko mišljenje, da ne bude zabune.
Znam da mi je Strahinja rekao da nož nije bio dodatno kalibrisan za uslove u kojima se nalazi. A ja njemu verujem. Možda su to do sada ispravili. Za lokaciju (Novi Beograd) rekao sam da mislim da je tamo, ali to je najmanje bitno.

Take it easy, relax. Smanji upitnike, zbunićeš samu sebe.
eloy eloy 16:43 22.05.2017

Re: nsarski ?????

Take it easy, relax. Smanji upitnike, zbunićeš samu sebe


Paušalno, tendenciozno i plitko za akadmski nivo. Opustio se malo institut u Zemunu . teško ide sa projektnom kalibracijom, bolje da se o tome malo povede računa. Sa neurohirurgijom je sve izbaždareno hvala bogu i ljudima.

I muški rod prika nije ženski.



blogovatelj blogovatelj 17:03 22.05.2017

Re: Cool

khm, khm...


blogovatelj blogovatelj 17:19 22.05.2017

Re: Cool

Kim Dzong, Bakir Izetbegovic, Zastin Trudo. A vidim i da Lukasenko voda sina svugde, verovatno ga priprema.


Ima ovde istine, ali nije potpuna.
Bio si u Teksasu, znaš kakvi su. Zamisli da na slobodnim izborima u nekom teksaškom gradu u kome su Ameri a ne amigosi većina oni izglasaju Meksikanca da im bude poslanik. Ili da u Republici Srpskoj izglasaju Bakira?!
E sad, da se vratimo na Kanadu. Kanadska provincija Alberta, ona u kojoj se nalazi Kalgari i Edmonton, to ti je kanadski Teksas. Oni imaju samo krave i naftu i to im je sasvim dovoljno. E u toj i takvoj Alberti kanadska liberalna partija nikada nije imala svog poslanika, jer je u pitanju većinski izborni sistem, onaj koji Filip M. uporno propagira. Dakle, nikada, sem u dva slučaja. Jedan kad je Justinov otac postao premijer i drugi put sada, kada je Justin postao premijer. I to pazi, veoma je bitno, to su momenti kada liberalnu partiju vode Francuzi! Bilo je ogromnih intervala kada su je vodili Englezi, pa nikome u prerijama nije padalo na pamet da ih predstavnici te partije reprezentuju u Otavi.
U tome je razlika između njega i Bakira i Kim Džonga.
nsarski nsarski 17:42 22.05.2017

Re: nsarski ?????

eloy
Take it easy, relax. Smanji upitnike, zbunićeš samu sebe


Paušalno, tendenciozno i plitko za akadmski nivo. Opustio se malo institut u Zemunu . teško ide sa projektnom kalibracijom, bolje da se o tome malo povede računa. Sa neurohirurgijom je sve izbaždareno hvala bogu i ljudima.

I muški rod prika nije ženski.




Divno!
anonymous anonymous 21:17 19.05.2017

Ali je vera ...

...vrlo prisutna.

Nema nijedne moderne zemlje u kojoj postoji predsednik stranke koji je deset puta izgubio izbore i da ga niko u stranci ne pita kako je i dalje predsednik. Kako možeš 30 godina da budeš neuspešan i da i dalje traješ?


Partije su pre verske organizacije , nego što su političke.
docsumann docsumann 06:12 21.05.2017

Re: Ali je vera ...

anonymous
...vrlo prisutna.

Nema nijedne moderne zemlje u kojoj postoji predsednik stranke koji je deset puta izgubio izbore i da ga niko u stranci ne pita kako je i dalje predsednik. Kako možeš 30 godina da budeš neuspešan i da i dalje traješ?


Partije su pre verske organizacije , nego što su političke.


otud je i nikad aktuelnija ona stara - prodo' vjeru za večeru s pogledom na more
jedan_covek jedan_covek 21:36 19.05.2017

Saša Janković?!

Gospodine Milenkoviću,

Da li vaši hvalospevi Saši Jankoviću znače da nastupate u ime njegovog pokreta?!?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:40 19.05.2017

Re: Saša Janković?!

Da li vaši hvalospevi Saši Jankoviću znače da nastupate u ime njegovog pokreta?!?


Zašto mislite da se uvek mora nastupati u nečije, bili čije, ime? Slobodni građani, valjda, uvek nastupaju u vlastito ime - čak i onda kad su članovi ili simpatizeri nekih stranaka. A, realno, ne znam u čemu vidite neke posebne hvalospeve - više je u pitanju realnost.
Lionsgate Lionsgate 05:06 20.05.2017

crtica

Ne znam kakav rat, sa kime i ko će im na njega doći?


Profesionalni vojnici i panduri, veciti dobrovoljci, osvetnici ovoga ili onoga... na Balkanu nikad nije falilo ljudi ornih da se uhvate oruzja. A kandidata za protivnika okolo koliko hoces, moze da se nadje cak i unutar Srbije.
Kada je Demokratska stranka birala novog lidera, ja sam predlagao da izađu ispred centrale u Krunskoj, sačekaju jedno pola sata i kad naiđe prvi pristojan, obrazovan i pošten čovek da ga lepo zamole da im vodi stranku. To bi mnogo bolje bilo nego ovo.

Recimo i taj covek bude Sasa Jankovic? Nije li mu malo DS u njegovom zivotu dala? Postavili ga na poziciju zastitnika, podrzali ga i dali mu infrastrukturu za predsednicke izbore i tako od njega napravili i poznato i politicko ime a njemu to i malo bilo pa posto nije mogao da rovari i napreduje po DSu covek pravi svoj pokret. Sasa Radulovic II u najavi.

Milenkovicu, secam se kad si se ovde po blogu lozio na Cedomira Jovanovica, sad si se presaltovao na Sasu Jankovica. Mozemo li ocekivati da ces na sledecim lokalnim ili pokrajinskim izborima biti kandidat Jankovicevog pokreta? Ogromna je verovatnoca da ces da prodjes kao sa LeDePeom pa ces opet morati da koristis staru ali dobru uzrecicu "ko, jel ja, ma neee, odakle ti to".
anonymous anonymous 05:59 20.05.2017

Re: crtica

Recimo i taj covek bude Sasa Jankovic? Nije li mu malo DS u njegovom zivotu dala? Postavili ga na poziciju zastitnika, podrzali ga i dali mu infrastrukturu za predsednicke izbore i tako od njega napravili i poznato i politicko ime a njemu to i malo bilo pa posto nije mogao da rovari i napreduje po DSu covek pravi svoj pokret. Sasa Radulovic II u najavi.


Makron-izacija politike.

Označava projektovanje i finansijsku, medijsku i svaku drugu podršku, poželjnom, do tada gotovo anonimnom kandidatu , sa ciljem njegovog ustoločenja na važnu političku funkciju.

Pravilnim izborom kandidata , spremnim da zahvalno i ponizno služi, njegovim katapultiranjem u same vrhove vlasti, Imperija dobija vernog birokratu i borca, dok se narodu sa druge strane oduzima mogućnost da po svom izboru izabere respektabilnu ličnost, moralnog integriteta koja bi principijelno i beskompromisno zastupala interese većine biračkog tela.

Svi koji ovu pojavu ne zapažaju ili je još i podržavaju, obožavajući isprojektovani lik, poput starlete zaljubljene u sponzora koji joj obećava silikonske grudi - čine rdjavu uslugu demokratiji.

Bodrijara treba uvek imati pri sebi i prisećati se njegove opomene. Nije više primarno odgovoriti na pitanje da li si za ili protiv određene politike, ili za ili protiv određenog kandidata, već da li ispred sebe imaš realnu,stvarnu pojavu ili ličnost - ili se radi o simulakrumu.



Lionsgate Lionsgate 17:56 21.05.2017

Re: crtica

Gledam novinske izvestaje sa osnivacke skupstine pokreta koji je osnovao Sasa Jankovic, sve mi nekako deluje bedno, ofucano, Sandokan Mladenovic, Goran Markovic, Sergej Trifunovic, Vlado Georgijev... srecno Srbij9i sa n-tom politickom partijom u kojoj su opozicionari koji pre svega ne mogu da smisle ostale opozicionare a tek onda Gospodara Vucica.

I sad kad neko kaze da je Sutanovac djubre i egoista, jeste ali je recimo mila majka za Sasu Jankovica, stao je iza njega, udruzio se sa nekim drugim ljudima koji su ga blatili ovamo ili onamo, dao mu logisticku podrsku stranke kojoj je predsednik i izgurao ga na poziciju najznacajnijeg opozicionog politicara. Da ne bude zabune, sve ovo ne pere Sutanovca od toga kakav je bio i jeste.

No vaznija stvar od svega, opoziciona scena je sad i dodatno iscepkana, sa gomilom egomanijakalnih likova, likova koji nece priznati nikom drugom da je bolji politicar, pametniji drzavnik od njega samoga. Idealna situacija za Gospodara Vucica, 10-tak nejakih protivnika, 10-tak stranaka i pokreta koji nema teorije da ugroze njegovu stranku sledecih 5 godina.
jedan_covek jedan_covek 08:24 22.05.2017

Re: crtica

Recimo i taj covek bude Sasa Jankovic? Nije li mu malo DS u njegovom zivotu dala?


Kako Demokrate mogu da "daju" nešto što sami nemaju?!

Postavili ga na poziciju zastitnika, podrzali ga i dali mu infrastrukturu za predsednicke izbore i tako od njega napravili i poznato i politicko ime


A ja sam, naivan, sve do danas mislio da su Demokrate podržale vrednosti za koje se Janković u kampanji zalagao - kad ono... PUF!
docsumann docsumann 05:57 20.05.2017

go heavy, stay strong!


OLOVINA


o krhkoj nadi ne treba pisati
jer je to može sasvim dotući

ja brinem o krhkoj nadi
i nikada ne pišem o njoj

pišem samo o konkretnim pojavama
kao što su strast i apatija
i ova teška olovna svijetlost
što pada po logici stvari
ko pijesak umjesto kiše
anonymous anonymous 06:40 20.05.2017

Načelno ....

...dobar intervju.

Ne znam kako si selektovao tekst za blog, ali mi se čini da su neki važni akcenti ovde izostali.

Na primer ovaj, koji je najpribližniji konstataciji u naslovu.

U svakom društvu potrebno je da neko govori o nadi. Najveći problem srpskog društva je što o nadi, osim par pojedinaca, ovde ne govori niko. Ako to ne čine političari ili crkva ― a ne čine, ne čini ni vojska ― jer to i nije njena uloga, onda bi morala književnost, filozofija umetnici, mediji… Ako o nadi ne govori niko ― onda je i to društvo na putu vlastitog sunovrata. Umetnici i umetnost takođe su žrtve stanja stalne i opšte krize i plašim se da i oni gube iluziju da ovde nešto može da se promeni.

Ali i drugi o strankama, medijskoj sceni....

I pitanje :

Ako sam dobro shvatio - komisija za dodelu nagrade ( iz intervjua ) je jednoumna, sastavljena od aktera i zastupnika iste političke ideologije.




Milan Novković Milan Novković 11:43 20.05.2017

Re: Načelno ....

anonymous
...dobar intervju.

Ne znam kako si selektovao tekst za blog, ali mi se čini da su neki važni akcenti ovde izostali.

Na primer ovaj, koji je najpribližniji konstataciji u naslovu.

U svakom društvu potrebno je da neko govori o nadi. Najveći problem srpskog društva je što o nadi, osim par pojedinaca, ovde ne govori niko. Ako to ne čine političari ili crkva ― a ne čine, ne čini ni vojska ― jer to i nije njena uloga, onda bi morala književnost, filozofija umetnici, mediji… Ako o nadi ne govori niko ― onda je i to društvo na putu vlastitog sunovrata. Umetnici i umetnost takođe su žrtve stanja stalne i opšte krize i plašim se da i oni gube iluziju da ovde nešto može da se promeni.

Ali i drugi o strankama, medijskoj sceni....


I ja sam otišao da pročitam ceo intervju čim sam pročitao blog, i pre komentarisanja.

Pošto se ne radi o fikciji ili epizodi ja obično skrolujem tekst do dna prvo, obratim pažnju na ilustracije, boldovano, možda poslednjih nekoliko rečenica, i onda se vratim na "pažljivo čitanje".

I nalećem na:

- Nebojšine fotke. Ajd, nije strašno, jes da je i u karikaturi, al da su bar JEDNU ne-Nebojša ilustraciju stavili. Nije strašno iako me interesuje kako im izgleda to dogovaranje oko ilustrovanja, i biranje ilustracija.

- Missing link na mestu tipa "OVDE LINK" - nije strašno, i ja sam aljkav do bola i sam, mnogi su, ali nije strašno iako ja nisam novinar, oni su humanities & arts, ...

- Ali završetak je neizdržljiv, osvrtanje na JEDNU od Nebojšinih utopija, i SMEH - smešno im.

Zdrav smeh, ne onaj što izranja iz očaja i beznađa, tamo imaš najčešće više dostojanstva sa ili bez smeha, nego onaj iZombi-jeftino-i-samo-narcisoidni. Koji će nam KURAC nebojšine fotke, i SAMO njegove, na priči o nadi u Srbiji.

I jel treba ovde da pričamo sad o humanizmima, renesansama, prosvetiteljstvima pa romantizmima koje živimo i danas, transmutacijama civilizacije i pojedinaca, nadnacionalnim, civilizacijskoj reci ...

I think not.

E sad, ja mislim da svi treba da imaju autorske opcije i pišu o čemu žele da pišu, dok ne maltretiraju druge, ali, u jednom trenutku, neki od ljudi postaju javnije ličnosti, proto-elita i. što se mene tiče, nešto pomerena pravila važe za njih što se tiče osvrta nas čitalaca na njihovo pisanje.

Dok ne pokažu da nisu proto nego pseudo elita pa ti onda opet sve opušteno, mogu da pišu, bez uznemiravanja, šta, kako i kad hoće.
nsarski nsarski 12:35 20.05.2017

Re: Načelno ....

Koji će nam KURAC nebojšine fotke, i SAMO njegove, na priči o nadi u Srbiji.

Миланче, пази како се изражаваш! Овде на блогу има присутних новинара, деце, кучића, а можда и трудница.
Milan Novković Milan Novković 13:37 20.05.2017

Re: Načelno ....

nsarski
Koji će nam KURAC nebojšine fotke, i SAMO njegove, na priči o nadi u Srbiji.

Миланче, пази како се изражаваш! Овде на блогу има присутних новинара, деце, кучића, а можда и трудница.

Počeo da pazim, sori, mene to iznenađivanje i uvređivanje kratko drži.

Čak počeo da pišem u političkofizički-korektnom maniru, uveko time-kristal metaforu ...

... gde ti, sad, ulećeš ko centarfor, ...Frank Wilczek je meni faca zbog karaktera (nestrpljivosti da ide na nove projekte, bez obzira da li su mu opasni po reputaciju), a ti baš pišeš super-cool priče o takvim ljudima i njihovom radu.

Eto ti ideja za blog, ako već nekad nisi pisao, može i neki srpski Frank sad u ova vremena bez nade.
nsarski nsarski 13:50 20.05.2017

Re: Načelno ....

sad u ova vremena bez nade.

Pa, kako, pobogu, bez nade?! Zar nam AV ne govori stalno da će za dve, najviše tri, godine doći Zlatno doba, kao u vreme Perikla? Čak će i plate porasti 10% "do kraja godine".
gedza.73 gedza.73 17:31 20.05.2017

Re: Načelno ....

Koji će nam KURAC nebojšine fotke, i SAMO njegove

dubijemo monotoniju?
urbana_gerila urbana_gerila 17:58 20.05.2017

Re: Načelno ....


gedza.73
dubijemo monotoniju?


bre, gedžo, ako već propagiraš htz opremu, što pored naočara i košulje ne izmanekenisa, bar, i rukavice za zavarivanje?
gedza.73 gedza.73 19:13 20.05.2017

Re: Načelno ....

.

angie01 angie01 19:20 20.05.2017

Re: Načelno ....

dubijemo monotoniju?


sto si sladak, gedzo.:))
urbana_gerila urbana_gerila 20:24 20.05.2017

Re: Načelno ....


gedza.73
Sad moram celu priču.


ti, izgleda, ne znaš onaj ebi i ti fazon.





Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:57 20.05.2017

Re: Načelno ....

sto si sladak, gedzo.:))

Дај да опалимо један selfish блог, па свако окачи сличку (макар и туђу), а онда остали испод слике крену да стављају коментаре:
-- Ооо, лутко!
-- Мацане!
-- Прелепота си, душо!
-- Каква цица! <3
-- Какав баја!
-- Oлала, лепотице! :-*
-- Прави си Рамбо!

Анђо, пошто си ти кренула с овим, ти да будеш домаћица, ионако за тебе важи да си добра риба.
gedza.73 gedza.73 21:53 20.05.2017

Re: Načelno ....

Дај да опалимо један selfish блог, па свако окачи сличку

Novković kriv.
(макар и туђу)

Ja sam ja.

онда остали испод слике крену да стављају коментаре:

jesam se ja bunio kad si postavio poširana jaja? Nisam. Čak sam jurio po blogovima da pokažem ženi mustru za doručak, ručak i večeru.

A slička trebala da bude zez. Brišem.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:56 20.05.2017

Re: Načelno ....

.
urbana_gerila urbana_gerila 22:08 20.05.2017

Re: Načelno ....


Predrag Brajovic
Иначе ћу ја јаја да уклоним!


pa, zar već nisi?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:12 20.05.2017

Re: Načelno ....

Pustite, bre, čoveka (gedza.73) fotka mu je svakako bolja no ove moje iz intervjua
urbana_gerila urbana_gerila 22:19 20.05.2017

Re: Načelno ....


Nebojša Milenković
Pustite, bre, ;oveka gedza.73 fotka mu je svakako bolja no ove moje iz intervjua


pošto angie01 nema nameru da i tebi kaže kako si "sladak", ja ću, za utehu, prokomentarisati da je, izgleda, moja prozivka glede stiliste imala odjeka i da si vizuelno uznapredovao od, beše li, prošlog bloga.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:21 20.05.2017

Re: Načelno ....

I ja sam otišao da pročitam ceo intervju čim sam pročitao blog, i pre komentarisanja.

I nalećem na:

- Nebojšine fotke. Ajd, nije strašno, jes da je i u karikaturi, al da su bar JEDNU ne-Nebojša ilustraciju stavili. Nije strašno iako me interesuje kako im izgleda to dogovaranje oko ilustrovanja, i biranje ilustracija.


Milan Novaković,

Mnogo mi je krivo što vam nanosim bol. Em mi je krivo - em se ne nerviram
angie01 angie01 22:52 20.05.2017

Re: Načelno ....

Дај да опалимо један selfish блог, па свако окачи сличку (макар и туђу), а онда остали испод слике крену да стављају коментаре:


mojne si ljubomoran.:)


...za ono na kraju sam obrisala odgovor, da se ne zadevam.
angie01 angie01 23:10 20.05.2017

Re: Načelno ....

jesam se ja bunio kad si postavio poširana jaja?




A slička trebala da bude zez.


vidis kako je to tesko ovde da se shvati, prihvatljivije je da si gedza:),


Brišem


zato- vracaj...ili mozda bolje, zbog mira u kuci...
gedza.73 gedza.73 10:00 21.05.2017

Re: Načelno ....

prihvatljivije je da si gedza:),




Здибаютьїї пани-королі,
"Чи ти царівна, чи королівна?"
"Ні, не царівна, ні королівна,
Батькова дочка, як паняночка".



Da budem iskren slažem se sa Brajovićem (u onom delu oko selfi bloga). Prvo sam hteo da postavim avatar, kao što je sada, nego nešto porodično zevali po slikama pa, eto, tako... na par minuta.

Hvala ti, Endži, ali više je zaslužan ugao slikanja. U stvarnosti i iz anfasa sam pravi
urbana_gerila urbana_gerila 10:18 21.05.2017

Re: Načelno ....


gedza.73


devojčiš se, gedžo, ko seoska mlada!
garantujem da malo fali da te brajović turi među drugove i drugarice.
gedza.73 gedza.73 20:50 21.05.2017

Re: Načelno ....

devojčiš se, gedžo, ko seoska mlada!

Što ko?
Milan Novković Milan Novković 10:09 22.05.2017

Re: Načelno ....

Nebojša Milenković
I ja sam otišao da pročitam ceo intervju čim sam pročitao blog, i pre komentarisanja.

I nalećem na:

- Nebojšine fotke. Ajd, nije strašno, jes da je i u karikaturi, al da su bar JEDNU ne-Nebojša ilustraciju stavili. Nije strašno iako me interesuje kako im izgleda to dogovaranje oko ilustrovanja, i biranje ilustracija.


Milan Novaković,

Mnogo mi je krivo što vam nanosim bol. Em mi je krivo - em se ne nerviram

Opet među vama, thanks

Izvinjavam se na agresivnije izabranim rečima, i loše projektovanom sentimentu:

- Ja sam, prosto, iako je to nebitno, jedna čunda forma optimiste, i sve sam se uzvrpoljio u maniru ma-sutra-ćemo-mi-da-se-udružimo-i-da-im-pokažemo, zlikovcima na vlasti.

- Mrzim svađanja, ironije, sarkazme - to nisam ni praktikovao do bloga, svoje 48.-49. godine. Pa onda naučio, do aktivirao to skriveno "znanje" uz mačevanje i prepucavanje sa LDP i drugosrbijancima. Otud mnogima, i meni, moja čudna reakcija, blast from the past kada si ti u pitanju. Nije strašno, nama je ličnost uglavnom stabilna do 25. godine života, pa posle 60., još mi godina radnog staža potrebna, tebi verovatno nešto više, dok između imamo 40% statike i 60% dinamike.

Ništa, ja oprezniji optimista, ti kako hoćeš, idemo dalje, sve najbolje.
bladerunner92 bladerunner92 10:38 22.05.2017

Re: Načelno ....



angie01
sto si sladak, gedzo.:))


Cekaj Gedza je ovde postavio svoju fotku i ja sam to propustila??! (Angie moras da mi prepricas sve)
moram da kazem da je neke od antologijskih komentara , po mom misljenju, na ovom blogu ostavio upravo Gedza
nego Nebojsa meni se naravno svidja ovaj intervju jer delim mnoge stavove
i da, zaista si uznapredovao sto se tice stajlinga

angie01 angie01 11:01 22.05.2017

Re: Načelno ....

Cekaj Gedza je ovde postavio svoju fotku i ja sam to propustila??! (Angie moras da mi prepricas sve)


nema puno price- sve je bilo u trenu, Milan se nakostresio na samo Nebojsine fotke u intervjuu, ( ne znam koje druge bi zeleo:)- pa se gedza spontano i drugarski zrtvovao i nakacio svoju-ono, evo nisu samo Milekviceve, evo i gedzine- ja tu opet, nesmotreno a krajnje spontano izrazim impresiju, sto je opet izazvalo neko negodovanje i gedza, brze/bolje skinu razlog razdora.

sad- moguce je da je bilo neko neprepoznato zezanje u pitanju, a mozda i ne,(nije strasno),...u svakom slucaju, gedza na fotki uopste nije hrdjav.
bladerunner92 bladerunner92 11:23 22.05.2017

Re: Načelno ....

ja tu opet, nesmotreno a krajnje spontano izrazim impresiju, sto je opet izazvalo neko negodovanje i gedza, brze/bolje skinu razlog razdora.

aha, znaci ljubomorni su sto je Gedza, em stvarno sladak em si mu ti udelila kompliment

Go Gedzo, Go!
angie01 angie01 11:32 22.05.2017

Re: Načelno ....

aha, znaci ljubomorni su sto je Gedza, em stvarno sladak em si mu ti udelila kompliment


znas kako- ono, u tom trenutku je bas ispao fazon- prvo odluka da se "zrtvuje", pa reakcija/e,...svakako momenat da gedza ne igleda gedzovanski:),...

sve u svemu, skec trol, gde verujem, niko nije bio zlonameran,...
bladerunner92 bladerunner92 11:35 22.05.2017

Re: Načelno ....

ma znam , zezam se malo...
gedza.73 gedza.73 11:49 22.05.2017

Re: Načelno ....

angie01 angie01 16:34 22.05.2017

Re: Načelno ....

dobro, dobro,...kazi samo gde da ti posaljem f(r)akturu...
gedza.73 gedza.73 20:43 22.05.2017

Re: Načelno ....

dobro, dobro,...kazi samo gde da ti posaljem f(r)akturu...



Ma ima da prodam i traktor i njivu. Reklama uvek para vredi.
urbana_gerila urbana_gerila 21:43 22.05.2017

Re: Načelno ....


gedza.73
Ma ima da prodam i traktor i njivu. Reklama uvek para vredi.


koji, sad, traktor i koju njivu, zar i njih i aparat za zavarivanje već nisi prodao da dobaciš kintu moderaciji da ukloni sličku?
vishnja92 vishnja92 09:49 20.05.2017

odlican

intervju, odlicni i ti i Igor (i ovde i inace). pusti sitne dusice da lece svoje ego tripove, njima bude lakse a druge ne boli.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:18 20.05.2017

Re: odlican

vishnja92,

što onomad reče đolence vukadinović: neka cvjeta tisuću cvjetova

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana