The Final Countdown

Drago Kovacevic RSS / 26.04.2009. u 19:15

prolaznici u Meksiko sitiju
prolaznici u Meksiko sitiju
Danas je moj gost Nenad, na blogu poznat kao Rastinjak.

On se bavi jednom veoma aktuelnom temom i prilično nepoznatom opasnošću koja dolazi negde iz Meksika a zove se "svinjski grip". Svet je u toj meri međuzavisan da moramo ozbiljno brinuti jer je za nas skoro svejedno da li se virus pojavio u Grčkoj ili Meksiku...Jednako "zvone zvona"..

Evo šta kaže Rastinjak:

 

Da li je konačno odbrojavanje počelo?

 Pregrmeli smo apokaliptičnu 2000. Preplašio nas je ptičiji grip koji na sreću nije mutirao. Harao je dve godine pa nestao. Sada se ničim izazvana javlja nova pošast – svinjski grip.   SADa će neko reći da patim od teorije zavere ali mi ovo liči da se neko igrao sa šibicom pa opekao prste. E sad samo da nije tu glupu igru igrao na kamari sena, pa kad sad plane... Nadam se da će vatrogasci stići na vreme i da će derana ili derane, ako ih je bilo više ( a mislim da jeste)  dobro isprašiti.

Da situacija nije bezazlena može se videti i po stavu SZO  koja navodi:

’’Krizni odbor SZO zaključio je da situacija u Meksiku i SAD predstavlja vanredne okolnosti od međunarodnog značaja i da zbog toga generalna direktorka SZO Margaret Čen traži do svih zemalja "inteziviranje praćenja neobičnih pojava bolesti nalik gripu i teškoj upali pluća".

"Reagujući na slučajeve svinjskog gripa A/H1N1, zabeležnih u Meksiku i SAD, generalna direktorka je sazvala sastanak kriznog odbora da proceni situaciju i preporuči odgovarujuću rekaciju", navodi se u saopštenju. 

SZO navodi da je na prvom sastanku danas održanom, nakon razmatranja dostupnih podataka, odbor ustanovio da postoje "praznine u znanju o kliničkim osobinama, epidemologiji i virologiji zabeleženih slučajeva", kao i o prikladnoj reakciji. 

U Meksiku je za nekoliko dana umrlo 68 ljudi od jake upale pluća, koja se javlja kao posledica "svinjskog gripa", a sumnja se da je više od 1.000 osoba zaraženo tim virusom, koji predstavlja kombinaciju genetskog materijala svinje, ptice i čoveka kakva do sada nije viđena. 

Svetska zdravstvena organizacije u subotu je saopštila da novi virus svinjskog gripa može prerasti u pandemiju. 

Za vakcinu potrebni meseci?

Američki Centar za kontrolu i prevenciju bolesti upozorio je da se novi i "neuobičajni" virus takozvanog "svinjskog gripa" raširio i da ga je nemoguće zaustaviti. 

"Jasno je da se virus raširio. I zato vas obaveštavamo da ne možemo da zaustavimo njegovo širenje", rekla je predstavnica tog Centra doktorka En Šuhet novinarima.
 

Centar je ranije saopštio da njegovi stručnjaci rade na izradi vakcine protiv nove vrste virusa, nagoveštavajući da će biti potrebni meseci za njenu izradu. 

Izvor B92

 

Za razliku od ptičjeg gripa koji je izazvao veliku zabrinutost ali nije prenošen sa čoveka na čoveka, svinjski grip opasnost od pandemije podiže na najviši stepen jer je prenos virusa moguć i izmedju ljudi.

Lude krave, ptičiji grip, svinjski grip opomena ili posledica naše bahatosti. Hoće li ljudska civilizacija krenuti putem dinosaurusa?

Molim se da ipak uspomena na ovu ludost ostane kao za ptičjim gripom, inače nam ne gine da se igrajući Boga, nadjemo u situaciji da prizovemo Djavola.

Da li je konačno odbrojavanje počelo?

Atačmenti



Komentari (103)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:18 26.04.2009

Požurili..

Naše vlasti su odmah požurile saopštiti kako je Srbija bezbedna...
rastinjak rastinjak 19:25 26.04.2009

Re: Požurili..



Na blogu, u potpalublju se već vodi polemika oko ovog pitanja. Prve reakcije su bile tipa ''Što se širi panika?'', tako tipično za nas. Situacija je iz sata u sat složenija. Mi imamo vremena, navikli smo da lečimo posledice, ko još brine o prevenciji. 1918 i 1919 bilo je zlo, 20.000.000 žrtava ali tada nije bilo aviona,brzih pruga i automobila...
Zahvaljujem se Dragu što je temu izbacio iz potpalublja na svetlost dana
palilula92 palilula92 19:30 26.04.2009

Re: Požurili..


Amerika je danas uvela Vanredno stanje u oblasti zdravstva (to je najbolje kako sam mogla da se izrazim na nasem jeziku). To znaci da ce tretirati stanje gripa kao i opasnost od uragana (tako su objasnili). Jako mnogo amerikanaca je u ovo doba godine u Meksiku. Evo ja se vratila pre koju nedelju. Izuzetno mi je drago sto je nasa vlast nasla nacina da sacuva Srbiju od gripa, nadam se da ce nam otkriti bezbednosne metode.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:31 26.04.2009

Re: Požurili..

rastinjak
Na blogu, u potpalublju se već vodi polemika oko ovog pitanja. Prve reakcije su bile tipa ''Što se širi panika?'', tako tipično za nas. Situacija je iz sata u sat složenija. Mi imamo vremena, navikli smo da lečimo posledice, ko još brine o prevenciji.
Zahvaljujem se Dragu što je temu izbacio na videlo.

To je tipično neshvatanje opasnosti....Svi su uslovi za pandemiju...a ovo je mnogo opasnije od ptičijeg gripa jer se prenosi i sa čoveka na čoveka.Niko još ne zna u šta može mutirati..
Na skali opasnosti koja se postavlja za ovbakve situacije a koja je od 1 do 6 ova već ima oznaku 3.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:34 26.04.2009

Re: Požurili..

Izuzetno mi je drago sto je nasa vlast nasla nacina da sacuva Srbiju od gripa, nadam se da ce nam otkriti bezbednosne metode.

Da.....Nekakav serum će oni pronaći za koji mesec, ali je problem kuda će ovo otići....Razgovarao sam sa nekim ljudima koji o ovome nešto znaju i mogu ti reći da zvuče zabrinuto..
pozz
nsarski nsarski 19:40 26.04.2009

Re: Požurili..

Naše vlasti su odmah požurile saopštiti kako je Srbija bezbedna...

Dočim su trebali - šta da rade?
Taj grip se pojavio i u Njujorku, u blažoj formi, tokom ovog vikenda. Za sada je to sve što se o širenju ovog gripa zna.
Pretpostavljam da i u Srbiji ljudi razmišljaju o tome sta se dešava i da li je opasno. Plaše se i pitaju se. Tako razmišljaju, verovatno, i u mnogim drugim zemljama.
Šta bi ti, Drago, uradio da si na vlasti ovog trenutka?
Da li bi ćutao, na primer?
Da li bi proglasio vanredno stanje?
Da li bi zakazao tribinu?
Da li bi uradio nešto treće?

Ti si svoje, u statusu u kojem si, učinio: objavio si ovaj blog. Zamisli, na tren, da si na vlasti i probaj da odgovoriš na gornje pitanje.
Srdačan pozdrav,
ns


rastinjak rastinjak 19:40 26.04.2009

Re: Požurili..

Samo da nemamo opet ovakav stav kao što beše za pticiji grip koji nas je suludom srećom zaobišao

Ovog puta nije za zezanje

Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:44 26.04.2009

Re: Požurili..

Da li bi ćutao, na primer?
Da li bi proglasio vanredno stanje?
Da li bi zakazao tribinu?

Ni jedno od toga Šarski...Rekao bih na primer da pažljivo pratimo razvoj događanja i ukazao na ozbiljnost situacije i na mogućnost pandemije...
nsarski nsarski 19:47 26.04.2009

Re: Požurili..

Drago Kovacevic
Da li bi ćutao, na primer?
Da li bi proglasio vanredno stanje?
Da li bi zakazao tribinu?

Ni jedno od toga Šarski...Rekao bih na primer da pažljivo pratimo razvoj događanja i ukazao na ozbiljnost situacije i na mogućnost pandemije...

Pa, zar nije to baš ono što je srpska vlast uradila? Prate i izveštavaju da je Srbija trenutno bezbedna.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:49 26.04.2009

Re: Požurili..

Pa, zar nije to baš ono što je srpska vlast uradila? Prate i izveštavaju da je Srbija trenutno bezbedna.
*novo

Nije...Otprilike se pokušava sugerisati da je Meksiko jako daleko i da će samom činjenicom da otuda ne uvoze svinjetinu i opasnost biti svedena na minimum...to je moj utisak.
peratrta peratrta 19:51 26.04.2009

Re: Požurili..

Drago Kovacevic
Naše vlasti su odmah požurile saopštiti kako je Srbija bezbedna...


Naravno da sa su požurili, Srbija je inače imuna na svinjarije, to jest na njihov grip, zar ovde svnjarije ne vladaju decenijama, i nikom ništa ne fali, sem oko 90 milijardi evra keša.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 19:53 26.04.2009

Re: Požurili..

sem oko 90 milijardi evra keša.

Onda bi to mogli pre zvati pljačkom milenijuma a ne svinjarijom..
nsarski nsarski 19:55 26.04.2009

Re: Požurili..

Otprilike se pokušava sugerisati da je Meksiko jako daleko...to je moj utisak.

Ako je to samo utisak, onda si ti impresionista i tvoje delo samo moze da se posmatra sa divljenjem. (Ja obozavam impresionizam, a znam da ima mnogo blogera koji su obozavatelji takodje).
Ako malo razmislis, bitna stvar je da se ne siri panika - to nikome ne moze da bude od koristi. Kako smanjiti paniku? Pa, reci im da se stvar razvija (Meksiko je daleko - hm, kako kome - i nismo bas neposredno ugrozeni), ali da smo za sada OK. Ovo je razuman nacin da se javnosti predoci situacija.
peratrta peratrta 19:56 26.04.2009

Re: Požurili..

Drago Kovacevic
sem oko 90 milijardi evra keša.Onda bi to mogli pre zvati pljačkom milenijuma a ne svinjarijom..


Reč pljačka se na našim prostorima zove-pozajmica, toliku "pozajmicu" su od gradjana Srbije uzele vlasti u poslednjih dve-tri decenije...
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:01 26.04.2009

Re: Požurili..

Ako malo razmislis, bitna stvar je da se ne siri panika

Razložno suočavanje sa mogućom opasnošću nije širenje panike...Nadam se da se u tome slažemo.
To je ono čega još nema...
nsarski nsarski 20:04 26.04.2009

Re: Požurili..

To je ono čega još nema...

Ovo mogu samo da ti verujem na rec, jer nisam tamo i ne pratim.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 20:09 26.04.2009

Re: Požurili..

Ovo mogu samo da ti verujem na rec, jer nisam tamo i ne pratim.

Da..No već sutra su moguće adekvatnije reakcije...Sutra je ponedeljak. Vikend nije najbolje vreme za procenu reakcija..
nsarski nsarski 20:16 26.04.2009

Re: Požurili..

20.000.000 miliona žrtava


Dvadeset miliona miliona zrtava, to je mnogo ljudi.

Ni manje ni vise?
Mishaa Mishaa 20:21 26.04.2009

Re: Požurili..

Naše vlasti su odmah požurile saopštiti kako je Srbija bezbedna...


Drago nam je.
rastinjak rastinjak 20:44 26.04.2009

Re: Požurili..

nsarski
20.000.000 miliona žrtava


Dvadeset miliona miliona zrtava, to je mnogo ljudi.

Ni manje ni vise?


11.marta 1918. godine, prvi sluèajevi takozvane španske groznice pojavili su se u Sjedinjenim Državama, kada je izvešteno da se 107 vojnika razbolelo u bazi amerièkih oružanih snaga Fort Rajli, u Kanzasu. To je bio samo deo obolelih od španske groznice, koja je prerasla u epidemiju od koje je širom sveta umrlo 22 miliona lica - u to vreme više od jednog procenta svetskog stanovništva. Nikada se nije utvrdilo poreklo gripa. Neki smatraju da je došao iz Azije, a ime španska groznica dobio zbog toga što se na samom poèetku širenja epidemije, veliki broj obolelih pojavio u Španiji. Do kraja 1920. godine, skoro 25 odsto Amerikanaca je obolelo. Oko pola miliona obolelih amerièkih civila je preminulo, što je više od broja amerièkih vojnika poginulih tokom Prvog svetskog rata.
nsarski nsarski 20:58 26.04.2009

Re: Požurili..

Matis ti nije jaca strana.
20.000.000 miliona je 20x10^12, ili 20 hiljada milijardi. Danas na planeti zivi oko 6 milijardi ljudi, dakle, ta epidemija je odnela oko tri hiljade puta vise ljudii nego sto ih danas zivi.
Da ponovim pitanje - ni manje ni vise?

Taj grip se, btw, zvao "Spanski grip", i postojale su spekulacije da je on verzija "pticjeg gripa" koji je pre neku godinu poceo da se siri. Poslednjih godina bilo je vise epidemija "svinjskog gripa", ali ni jedna nije odnela celo covecanstvo, nadam se da mi verujes.

Najzad, ono je bio "Spanski", sada je "Meksicki" grip - mi smo OK! Ova bolest napada samo narode koji govore spanski jezik!


dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 21:08 26.04.2009

Re: Požurili..

Ova bolest napada samo narode koji govore spanski jezik!

Ay, caramba!
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 21:31 26.04.2009

Re: Požurili..

nsarski
Matis ti nije jaca strana.
20.000.000 miliona je 20x10^12, ili 20 hiljada milijardi. Danas na
planeti zivi oko 6 milijardi ljudi, dakle, ta epidemija je odnela oko tri hiljade puta vise ljudii nego sto ih danas zivi.
Da ponovim pitanje - ni manje ni vise?

Taj grip se, btw, zvao "Spanski grip", i postojale su spekulacije da je
on verzija "pticjeg gripa" koji je pre neku godinu poceo da se siri.
Poslednjih godina bilo je vise epidemija "svinjskog gripa", ali ni
jedna nije odnela celo covecanstvo, nadam se da mi verujes.

Najzad, ono je bio "Spanski", sada je "Meksicki" grip - mi smo OK! Ova bolest napada samo narode koji govore spanski jezik!

Nsarski, mislim da shali bas ovde i nije mesto. Sto se tice spanske groznice (ili gripa), on JESTE bio iste vrste H5N1, kao i pticji grip oko koga se dize (mislim sasvim opravdana) buka. Najveci svetski epidemiolozi (poput recimo dr Edvarda Killburna, sa kojim sam imao zadovoljstvo da saradjujem nesto pre dve godine) slazu se da nije vise pitanje da li, nego kad i koliko ce miliona zivota odneti naredna pandemija. O drugim posledicama, ekonomskim, socijalnim, po mobilnost ljudi (posebno kad spojis sa peak oilom) da i ne govorimo. (I to se odnosi kako na prirodne pandemije, tako i na one do kojih moze doci zloupotrebom biotehnologije, sto moze biti jos daleko gore...) Dakle, ovo su krajnje ozbiljna pitanja koja se, nazalost, uzimaju premalo ozbiljno i premalo se o njima raspravlja.

Tako da, Drago, Rastinjak - sve pohvale za tekst.
rastinjak rastinjak 21:50 26.04.2009

Re: Požurili..

Matis ti nije jaca strana.
20.000.000 miliona je 20x10^12, ili 20 hiljada milijardi. Danas na planeti zivi oko 6 milijardi ljudi, dakle, ta epidemija je odnela oko tri hiljade puta vise ljudii nego sto ih danas zivi.
Da ponovim pitanje - ni manje ni vise?

Ups, pao na ispitu
Ispravio, biće valjda za prelaznu

20.000.000 miliona gde ih samo nadjoh
nsarski nsarski 21:50 26.04.2009

Re: Požurili..

Najveci svetski epidemiolozi (poput recimo dr Edvarda Killburna, sa kojim sam imao zadovoljstvo da saradjujem nesto pre dve godine) slazu se da nije vise pitanje da li, nego kad i koliko ce miliona zivota odneti naredna pandemija.

Milane, ja se oko ovoga potpuno slazem sa tobom. Situacija sa virusima, sa virusima mutantima, sa transmisijom sa jedne vrste na drugu je zabrinjavajuca, i malo se ovome posvecuje pažnje. U pitanju je izuzetno ozbiljna stvar, od globalnog znacaja. To je legitiman i ozbiljan problem koji dnevna politika gura pod tepih, jer takva je priroda dnevne politike.
Protiv ozbiljnog neprijatelja se ozbiljno bori. Vikati "pozar!" u punom bioskopu nije borba protiv pozara, makar se on i stvarno desavao. A i protiv zakona je.
rankot rankot 10:39 27.04.2009

Re: Požurili..

nsarski
Naše vlasti su odmah požurile saopštiti kako je Srbija bezbedna...

Dočim su trebali - šta da rade?

Требало би да направе карантин за све путнике на аеродромима а и другде. Проверена метода још из доба Турског царства.
ivana23 ivana23 12:46 27.04.2009

***

ivana23 ivana23 18:22 27.04.2009

Re: ***

Novi Zeland: Učenici u karantinu

Grupa učenika i njihovi nastavnici sa Novog Zelanda, koji su se vratili iz Meksika, juče su smešteni u karantin pošto se pokazalo da imaju simptome nalik svinjskom gripu.

Zdravstveni zvaničnici su saopštili da 22 srednjoškolca i tri nastavnika iz Oklenda, najvećeg grada u toj zemlji, imaju simptome slične svinjskom gripu, samo dan pošto su se vratili sa tronedeljnog boravka u Meksiku.

Oni su upućeni u kućni karantin, dok rezultati testova ne budu poznati.

Novi Zeland aktivirao je nacionalni plan za pandemske bolesti koji prepostavlja strože kontrole sa dolazećih međunarodnih letova.


B92

* Da li je i novozelandska vlada neozbiljna/neoprezna?! Ne verujem.
corn mouth corn mouth 18:37 27.04.2009

Hipoteza

o jednom od razloga za uvecanje stope smrtnosti kod pojave novih tipova virusa. Ukoliko je tacna onda objasnjava zasto su zrtve uglavnom zdravi ljudi u srednjim godinama.

It is believed that cytokine storms were responsible for many of the deaths during the 1918 influenza pandemic, which killed a disproportionate number of young adults.

In this case, a healthy immune system may have been a liability rather than an asset.

Preliminary research results from Hong Kong also indicated this as the probable reason for many deaths during the SARS epidemic in 2003.

Human deaths from the bird flu H5N1 usually involve cytokine storms as well.

Recent reports of high mortality among healthy young adults in the 2009 swine flu outbreak point to cytokine storms as being responsible for these deaths.


(izvor: wikipedia)
leopold_lady leopold_lady 19:55 26.04.2009

Ja se ne bojim....

Mogu i cigle da padaju - mene će da zaobiđu.... Mislim,šta me sve zadesilo za ovih 11 godina - valjda bi moglo nešto i da me preskoči..... BTW.,to što kažu da je Srbija zaštićena - kažu oni koji imaju dovoljno love ako krene kataklizma da se skriju ko zna u kakvim skloništima.... Srbija je uvek bezbedna.... Ma da.... Tako rekli kad je bio rat u Iraku....Pa nas bombardovali....Neka ćute - pametniji su kad ćute....
rastinjak rastinjak 20:06 26.04.2009

Re: Ja se ne bojim....

Da li je bitno šta misli vlada? Možda će medije proglasiti ''širiocima'' panike, kao što je bio slučaj sa Miladinom kada su mediji širili neistine koje su se kasnije pokazale kao istine.
Evo već se pojavila infomacija da se svinjsko meso uvozi a šta beše do juče?
Ne zanima me šta misli vlada, zanima me zašto ovo nije tema za blog? Širimo paniku, ne bih se složio. Zabrinut sam zašto nebismo prodiskutovali o ovoj temi, toliko toga preglabamo šta fali svinjskom gripu? Ako ga ne spomenemo neće postojati?
nsarski nsarski 20:12 26.04.2009

Re: Ja se ne bojim....

Zabrinut sam zašto nebismo prodiskutovali o ovoj temi, toliko toga preglabamo šta fali svinjskom gripu? Ako ga ne spomenemo neće postojati?

Naprotiv, o svinjskom gripu treba govoriti, posebno sada kad je aktuelan.
Konstruktivan nacin je da se napise blog pod naslovom "Istine i zablude o svinjskom gripu". Ovo "Final countdown" nekako ide u smeru sirenja panike, ako me pratis do kraja sveta.
Mishaa Mishaa 20:23 26.04.2009

Re: Ja se ne bojim....

Mogu i cigle da padaju - mene će da zaobiđu.... Mislim,šta me sve zadesilo za ovih 11 godina - valjda bi moglo nešto i da me preskoči.....


:))))))) i ja u dlaku isto!
nsarski nsarski 20:27 26.04.2009

Re: Ja se ne bojim....

Mogu i cigle da padaju - mene će da zaobiđu....

Recimo, vracas se od doktora koji ti je rekao da imas rak. Nema sanse da te udari kamion kad prelazis ulicu! U to se i ja uzdam...
leopold_lady leopold_lady 20:32 26.04.2009

Re: Ja se ne bojim....

Zabrinut sam zašto nebismo prodiskutovali o ovoj temi,


Nemam ništa protivu toga .... Diskutujte slobodno... I treba.... Kako kažu - dve glave su pametnije od jedne.... A ovde ima dosta glava .... I koliko ja znam - većina njih je pametna....
leopold_lady leopold_lady 20:34 26.04.2009

Re: Ja se ne bojim....

Recimo, vracas se od doktora koji ti je rekao da imas rak. Nema sanse da te udari kamion kad prelazis ulicu! U to se i ja uzdam...


E sad me plašiš.... Mani me raka - u mojoj familiji po majčinoj liniji skoro svi i oboljevali i umirali od istog .... Počeli sad i u očevoj.... Ma ne znam... Jednostavno,neću da mislim o tome.... Kažem - svašta mi se izdešavalo,većinu oni koji čitaju moj blog znaju,neke stvari nikad nisam pisala,neke ću nekad pisati.... Ali,iskreno,malo je lepih stvari koje su mi se dešavale.... To je bio ceo cilj mog komentara.... Zato sam se našalila da bi moglo da me nešto i preskoči.........
rastinjak rastinjak 20:35 26.04.2009

Re: Ja se ne bojim....

Konstruktivan nacin je da se napise blog pod naslovom "Istine i zablude o svinjskom gripu". Ovo "Final countdown" nekako ide u smeru sirenja panike, ako me pratis do kraja sveta.


Istine i zablude, o tom potom. Trenutno niko nema dovoljno informacija. Final countdown mi više dodje reakcija na sve ludosti u svetskim i domaćim razmerama a svinjska kuga mu je kao šlag na tortu. U celom tom haosu vidim čoveka kao nosioca glavne uloge. Znam da se mnogi neće složiti samnom jer smatraju da je to prirodna stvar koja bi se desila sama po sebi.
Kazezoze Kazezoze 20:41 26.04.2009

svinjski grip :)))

gradjani srbije treba da se pridruzhe gradjanima amerike u njihovoj, opravdanoj, uplashenosti od najezde letecih svinja zarazhenih ptichjim gripom.



svinje 'selice' su se sa prostora meksika, gde su napravile paniku medju lokalnim farmerima, zarazivshi vishe hiljada mirnih seljana i njihovih svinja, ptica i sl. primecene na americhkom tlu gde su ih spremno dochekali, vec spremljenim, vakcinama protiv najnovijeg virusa.
ugledni struchnjaci, sa polja teorije zavere, smatraju da je vakcina pre pronadjena nego virus i smatraju to jednim od najvecih dostignuca na polju savremene virologije.
inache, ovaj svinjski grip se ranije zvao svinjska kuga i zhivotinje su obolevale uglavnom usled nehigijenskih uslova.
jbg, danas su neka druga, moderna, vremena i moderni nazivi.
nsarski nsarski 21:00 26.04.2009

Re: Ja se ne bojim....

E sad me plašiš.... Mani me raka

Dobro, ono je bio samo hipotetican primer. Zaboravi. Zamisli da si slomila ruku - nema sanse da te zaboli zub!
Dr M Dr M 09:58 28.04.2009

Re: Ja se ne bojim....

Mogu i cigle da padaju


Nemoj to, slucajno, da izgovoris u ciglani...
gorio92 gorio92 20:31 26.04.2009

Nije svejedno

Čuj, ako se prenose "sa čoveka na čoveka" onda mi i nismo u nekoj opasnosti.
Medjutim ako ide "sa svinje na svinju", moglo bi biti svašta.
rastinjak rastinjak 20:36 26.04.2009

Re: Nije svejedno

Mishaa Mishaa 20:44 26.04.2009

Re: Nije svejedno

Čuj, ako se prenose "sa čoveka na čoveka" onda mi i nismo u nekoj opasnosti.
Medjutim ako ide "sa svinje na svinju", moglo bi biti svašta.


miloradkakmar miloradkakmar 20:33 26.04.2009

Tri puta u jednom veku


U Potpalublju sam rekao , na osnovu ovog , malo proširenog i aktuelizovanog, teksta da je odborajavanje počelo pre postanka čoveka. Epidemije i pandemije gripa u poslednjih 5oo godina, javljale su se bar po tri puta u jednom veku, i mislim da bi ta neka cikličnost morala biti upozoravajuća i za 21 vek.
Stručnjaci smatraju da svi virusi gripa potiču od virusa u divljim patkama i ostaloj vodenoj perad. Kada to znaju , onda bi trebalo u tom pravcu i delovati, a ne samo vakcinama. Koliko znam vakcinama se u organizam unosi oslabljeni virus.
rastinjak rastinjak 20:48 26.04.2009

Re: Tri puta u jednom veku

petak, 02. jan 2009, 16:04 -> 16:28

Otkrivena tajna "španske groznice"
Geni koji su omogućili virusu da prodre u organizam i izazove upalu pluća uzrok su visokog stepena smrtnosti u pandemiji "španske groznice" 1918. godine, tvrde američki i japanski istraživači. Izvor RTS link

Otkud baš sad u januaru a Meksiko u aprilu? Kanda su se derani ipak igrali šibicama
G r o f G r o f 21:03 26.04.2009

Re: Tri puta u jednom veku

Kanda su se derani ipak igrali šibicama


Možda su derani samo zaključili, da bi malo kontrolisane panike dobro došlo u ekonomskoj krizi.
Kazezoze Kazezoze 21:07 26.04.2009

Re: Tri puta u jednom veku

G r o f
Kanda su se derani ipak igrali šibicama


Možda su derani samo zaključili, da bi malo kontrolisane panike dobro došlo u ekonomskoj krizi.

kako stvari stoje, bice takvih panika josh.
igram dvojku na vanzemaljce kao panichnu grupu.
drug.clan drug.clan 21:14 26.04.2009

Re: Tri puta u jednom veku

G r o f
Kanda su se derani ipak igrali šibicama


Možda su derani samo zaključili, da bi malo kontrolisane panike dobro došlo u ekonomskoj krizi.



pogodak u sridu
albicilla albicilla 21:18 26.04.2009

Re: Tri puta u jednom veku

ako se dobro secam, u xx veku je bilo 5 pandemija gripa, od toga se 1970ih ponovo pojavio isti soj virusa koji je harao 1930ih, a svi drugi su bili razliciti sojevi

virus gripa je izrazito podlozan mutacijama
albicilla albicilla 21:14 26.04.2009

pticji grip

Za razliku od ptičjeg gripa koji je izazvao veliku zabrinutost ali nije prenošen sa čoveka na čoveka, svinjski grip opasnost od pandemije podiže na najviši stepen jer je prenos virusa moguć i izmedju ljudi.


prvi deo recenice je netacan

postojao je jedan slucaj, mislim u kini ili hong kongu, da je doslo do prenosa unutar porodice, pa se pretpostavljalo da je bio s coveka na coveka, ali to nije bilo i potvrdjeno

potom je doslo do potvrdjenog prenosa s coveka na coveka u indoneziji, sa obolelog sina na oca koji ga je negovao
drug.clan drug.clan 21:26 26.04.2009

Rule by fear

Kao sto vidmo zadnjih mesec dana ljudi su razvili imunitet na strah zvan "velika ekonomska kriza" jos pre toga su prelezali strah zvan "globalno otopljavanje" a kao sto znamo pre toga i pticiji grip, terorizam, komunizam itd.

U nedostatku ozbiljnog zastrasivaca "mocnici " se gade na to da krenu sa svinjskim gripom koji cak i po njima nije svinjski a nije ni pileci, cak nije ni smrtonosan u vecoj meri nego obican grip sa kojim se srecemo svake zime.


Treba se ovde setiti reci koje je franklin delano roosevelt tokom svog inauguracionog govora:

"Only Thing We Have to Fear Is Fear Itself"



Ipak je istorija mnogo puta pkazala a danasnji mocnici to shvataju da je najlakse vladati obespravljenim narodom koristeci strah.


EDIT: Ajd neka se neko od vas seti seti boljeg nacina da spreci demonstracije naroda protiv vlada i mocnika!
nsarski nsarski 21:31 26.04.2009

Re: Rule by fear

Ipak je istorija mnogo puta pkazala a danasnji mocnici to shvataju da je najlakse vladati obespravljenim narodom koristeci strah.

Šok doktrina, čikaška škola?

Ej, zamisli da Iračanima plasiraš ovu vest o gripu - totalno bi podilkanili iz ovog mira u kome su. To je kao onda kad je udario zemljotres u Bg. za vreme bombardovanja.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 21:35 26.04.2009

Re: Rule by fear

drug.clan

Ipak je istorija mnogo puta pkazala a danasnji mocnici to shvataju da
je najlakse vladati obespravljenim narodom koristeci strah.


EDIT: Ajd neka se neko od vas seti seti boljeg nacina da spreci demonstracije naroda protiv vlada i mocnika!

Ja bih rekao bas suprotno - kao sto je veliki Danilo Kis napisao: "Veciti optimizam je direktan put u despotiju." Naprotiv, totalitarne vlasti svih vekova su radile upravo suprotno - obecavale "raj na zemlji", "vecitu srecu", put od dobrog ka sve boljem, "probijanje norme" i slicno. Mudar covek je, kako mudri Solomon lepo pise u "Propovedniku", po pravilu pesimista.
drug.clan drug.clan 21:50 26.04.2009

Re: Rule by fear

Milan M. Ćirković
drug.clan

Ipak je istorija mnogo puta pkazala a danasnji mocnici to shvataju da
je najlakse vladati obespravljenim narodom koristeci strah.


EDIT: Ajd neka se neko od vas seti seti boljeg nacina da spreci demonstracije naroda protiv vlada i mocnika!

Ja bih rekao bas suprotno - kao sto je veliki Danilo Kis napisao: "Veciti optimizam je direktan put u despotiju."


Ovo je istina za za period kada tek treba da ugrabe moci ali ne i za vremena kada su je vec dobro uhvatili u ruke

Na vlast se dolazi optimizmom ali tu ostaje strahom!

Cini mi se da svet u poslednih 6 meseci gleda bas tu predstavu!
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 22:04 26.04.2009

Re: Rule by fear

nsarski

Šok doktrina, čikaška škola?

Ej, zamisli da Iračanima plasiraš ovu vest o gripu - totalno bi
podilkanili iz ovog mira u kome su. To je kao onda kad je udario
zemljotres u Bg. za vreme bombardovanja.

Postoji itekako velika razlika izmedju lokalnih i globalnih problema. Problem je nekih sredina (poput Srbije) sto zive u beskrajnom samoljublju da su njihovi lokalni problemi i globalni. I shodno tome ne obracaju paznju na istinske globalne probleme. Isto kao sto je nedavno istrazivanje javnog mnjenja pokazalo da je problema klimatskih promena u Srbiji svesno 16% ljudi. Naspram recimo 61% u Brazilu, 44% u Kini i cak 86% u Ceskoj republici. U mnogim zemljama u kojima se realno zivi znatno losije nego u Srbiji ljudi imaju daleko veceg sluha za globalne probleme i spremni su da se odreknu i dela tog malog da bi doprineli njihovom resavanju.
drug.clan drug.clan 22:10 26.04.2009

Re: Rule by fear

Milan M. Ćirković
nsarski

Šok doktrina, čikaška škola?

Ej, zamisli da Iračanima plasiraš ovu vest o gripu - totalno bi
podilkanili iz ovog mira u kome su. To je kao onda kad je udario
zemljotres u Bg. za vreme bombardovanja.

Postoji itekako velika razlika izmedju lokalnih i globalnih problema. Problem je nekih sredina (poput Srbije) sto zive u beskrajnom samoljublju da su njihovi lokalni problemi i globalni. I shodno tome ne obracaju paznju na istinske globalne probleme. Isto kao sto je nedavno istrazivanje javnog mnjenja pokazalo da je problema klimatskih promena u Srbiji svesno 16% ljudi. Naspram recimo 61% u Brazilu, 44% u Kini i cak 86% u Ceskoj republici. U mnogim zemljama u kojima se realno zivi znatno losije nego u Srbiji ljudi imaju daleko veceg sluha za globalne probleme i spremni su da se odreknu i dela tog malog da bi doprineli njihovom resavanju.



Zanimljivo je kako ti ljudi obracaju paznju na fiktivne probleme poput globalnog zagrevanja a ne obracaju paznju na neke druge globalne probleme koji su veoma stvarni i sa trenutnim posledicama ali na kojima mocnici ne mogu da zarade milijarde kao sto je drasticno povecanje koncetracije toksicnih materija u okeanima ili malariju koja mnogo rasirenija i opasnija od "nekih gripova" i odnosi milione "po njima nebitnih" zivota godisnje.

Bice da je u pitanju medijsko ispiranje mozga a ne samoljublje ili covekoljublje
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 22:14 26.04.2009

Re: Rule by fear

Ne slazem se duboko sa vasom zaveroloskom koncepcijom. A sto se tice toksicnih materija, one ulaze u isti raspon ekoloskih interesa o kojima govorim, a koji su u Srbiji generalno terra incognita. Borba sa malarijom i dalje traje i ona nikada u istoriji nije bila vise suzbijena nego danas -- hocete li da kazete da je procentualno odnosila manje zivota malarija u XVII veku nego danas?
nsarski nsarski 22:27 26.04.2009

Re: Rule by fear

Postoji itekako velika razlika izmedju lokalnih i globalnih problema. Problem je nekih sredina (poput Srbije) sto zive u beskrajnom samoljublju da su njihovi lokalni problemi i globalni. I shodno tome ne obracaju paznju na istinske globalne probleme. Isto kao sto je nedavno istrazivanje javnog mnjenja pokazalo da je problema klimatskih promena u Srbiji svesno 16% ljudi. Naspram recimo 61% u Brazilu, 44% u Kini i cak 86% u Ceskoj republici. U mnogim zemljama u kojima se realno zivi znatno losije nego u Srbiji ljudi imaju daleko veceg sluha za globalne probleme i spremni su da se odreknu i dela tog malog da bi doprineli njihovom resavanju.


Kao sto sam rekao, potpuno se slazem sa tobom da ima mnogo problema o kojima treba da se ljudi najsire informisu. S druge strane, bio je i onaj Y2K "virus" , na primer, o kome su svi znali sve, i ocajavali. Smak sveta je zakazan, i tacno znamo datum! Hocu da kazem, kao sto postoje legitimni razlozi za zabrinutost, takodje postoji i manipulacija strahom - i ni jedno ni drugo ne moraju da budu posledica nekakve "zavere". Ja sam mnogo radije sklon da mislim da je u pitanju samo-organizovana obmana, i na jednu i na drugu stranu. Tako krda funkcionisu, a mi od krda nismo mnogo dalje otisli (ovo je striktno moje licno misljenje).

Jedini razuman izlaz u takvoj situaciji, meni se cini, je odmereno izvestavanje i diskusija, ako vec ne mozemo nista bolji i vise da ucinimo. Postaviti blog sa apokaliptickim naslovom ne pomaze, po mom misljenju, da se do nekakve objektivne procene o ovoj situaciji dodje.
drug.clan drug.clan 22:55 26.04.2009

Re: Rule by fear

Milan M. Ćirković
Ne slazem se duboko sa vasom zaveroloskom koncepcijom. A sto se tice toksicnih materija, one ulaze u isti raspon ekoloskih interesa o kojima govorim, a koji su u Srbiji generalno terra incognita. Borba sa malarijom i dalje traje i ona nikada u istoriji nije bila vise suzbijena nego danas -- hocete li da kazete da je procentualno odnosila manje zivota malarija u XVII veku nego danas?


Vi ste spomenuli globalno otopljavanje a ne ekologiju a svedoci smo da se u poslednjih nekoliko godina od kada je "antropogeno globalno otopljavanje" postalo main stream vecina energije i sredstava za ekologiju preusmerila sa stvarnih ekoloskih problema (sirom sveta a ne samo evrope i amerike) na pricu o globalnom zagrevanju na kome su samo 2008. neki ljudi obrnuli i zaradili sto milijardi dolara

Sto se malarije tice moram vas podsetiti da je i procentualno broj smrtnih slucajeva od malarije povecan u odnosu na period pre dolaska zapdnih korporacija i da je epidemija malarije u najvecoj meri uzrokovana preseljenjem ruralnog i izolovanog stanovnistva u gradove da bi radili u rudnicima i fabrikama za velike korporacije. Ovde bi trebalo napomenuti i sirenje side, testiranje lekova i bacanje nuklearnog i drugih najotrovnijih vrsta otpada u africkom priobalju zbog kojih su se pojavili gusari pokusavajuci da prezive, da se zastite i da se osvete za katastrofu koja im je ucinjena .

Independent: Johann Hari: You are being lied to about pirates

Somalia: Pirates? Europeans illegally fish & dump toxic nuclear wastes in their waters


Iz ovoga je jasno da oni ne brinu za ekologiju i borbu protiv zaraznih bolesti vec zastrasuju narod ne bi li zgrnuli jos koju stotinu milijardi.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 02:04 27.04.2009

Re: Rule by fear

nsarski

Jedini razuman izlaz u takvoj situaciji, meni se cini, je odmereno
izvestavanje i diskusija, ako vec ne mozemo nista bolji i vise da
ucinimo. Postaviti blog sa apokaliptickim naslovom ne pomaze, po mom
misljenju, da se do nekakve objektivne procene o ovoj situaciji dodje.

Aman, Nsarski, pomaze da se postigne kakva-takva vidljivost problema. Necemo valjda da se ponasamo kao tokom legendarnog pomracenja sunca u avgustu 1999. godine -- tu desetogodisnjicu cemo bogami da obelezimo nekim humoristickim performansom, tim pre sto je Medjunarodna godina astronomije -- kada je internet doduse postojao u Srbiji, ali bio daleko manje razvijen nego danas, sto je pomoglo manipulaciju tadasnjeg rezima, pa smo svi videli sta se desilo - neki su se sakrivali pod krevet, neki u podrum, neki stavljali povez preko ociju, pa onda pipajuci silazili u podrum, itd. isl. Dakle, ovo je u krajnjoj instanci jedna naucna tema - prirodne pandemije, uticaj na drustvo, zloupotreba biotehnologije, itd. isl. - i kao takva treba da bude prisutna i u blogosferi daleko vise od "krucijalnih" pitanja tipa ko je vise ukrao para od luke Beograd (a svi znamo da su svi krali ko je sa tim imao ikakve veze) ili sta je novo nalupetao vuk jeremic. Istrazivanje globalnih katastrofickih rizika je danas nauka, ne radi se tu o milenaristickim i eshatoloskim sektama. I ono nam ukazuje na vrlo realne probleme -- kao sto je ocigledno da mnogi ne znaju o njima, tako je ocigledno da ima mnogih koji iako znaju, odbijaju da ih prihvate (nas cenjeni sagovornik drug.clan, npr.). I o tome svakako valja diskutovati, sto je ozbiljnije moguce. Sad da li je naslov apokalipticni ili ne, to je pitanje stila, a takodje je i pomalo in the eye of the beholder, moze ga se tumaciti i kao pocetak osvescivanja pred velicinom problema i ne vidim sto je on nesto gori nego standarne izjave koje smo vec pominjali koje kazu "nije pitanje da li, vec kada i koliko" i slicno.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 02:25 27.04.2009

Re: Rule by fear

drug.clan

Vi ste spomenuli globalno otopljavanje a ne ekologiju

E pa nisam ni to, pomenuo sam klimatske promene. Sto je bilo i pitanje u anketi o kojoj je bilo reci, necu sigurno da menjam sadrzaj informacije. A klimatske promene shvatite kako zelite - na kraju krajeva, niste li nas bas vi svojevremeno ubedjivali da nas ceka ustvari hladjenje i novo malo ledeno doba? Sto je takodje katastrofalna klimatska promena, za koju bi se, kad bi se mogla dokazati, trebalo takodje pripremiti, zar ne?

drug.clan

a svedoci smo da
se u poslednjih nekoliko godina od kada je "antropogeno globalno
otopljavanje" postalo main stream vecina energije i sredstava za
ekologiju preusmerila sa stvarnih ekoloskih problema (sirom sveta a ne
samo evrope i amerike) na pricu o globalnom zagrevanju na kome su samo
2008. neki ljudi obrnuli i zaradili sto milijardi dolara

Da ne ulazimo u zaludnu polemiku oko globalnog zagrevanja ili ne, jasno je da Vi od svog fundamentalistickog stanovista po tom pitanju ne odustajete. Medjutim, interesantnije mi je nesto drugo. Jeste li Vi uopste pazljivo procitali taj tekst na koji se pozivate? Uocavate li da se u njemu naglasava da su ugljenicne kvote postigle izvestan realan efekat na smanjenje emisija gasova (mada se taj efekat proglasava malim, sto je ok, i ja sam vrlo kritican prema tome)? A ne vidim tacno u cemu je Vas problem sa trzistem -- ako je neko dobio, to su drzave i ustanove, ako je neko izgubio to su energetske korporacije, tu se ne proizvode nikakve desetine milijardi dolara ni iz cega. Ili Vi zapravo zalite velike zagadjivace (jer veliki emiteri ugljenika su uvek i veliki zagadjivaci, nadam se da ste toga svesni), jer su njihovi profiti opali?

Uzgred, ne vidim zasto ne razumete (1) da se najveci zagadjivaci danas dobrim delom nalaze "van Evrope i Amerike" (kako kazete, ne vidim tu neku potrebu za naglasavanjem, osim ako ona nije posledica neke vannaucne indoktrinacije), (2) da se bar neke od zemalja gde postoje realni ekoloski problemi itekako trude da ih rese, recimo posebno bih pozitivno istakao primer Brazila, gde je ekoloska svest na zavidnom nivou, i koji prednjaci i u istrazivanju i u primeni alternativnih izvora energije.

drug.clan

Sto se malarije tice moram vas podsetiti da je i procentualno broj
smrtnih slucajeva od malarije povecan u odnosu na period pre dolaska
zapdnih korporacija

Ovo je netacno, a rekao bih i motivisano necim sto sa naukom i istinom ni najmanje veze nema. Gde tacno je smrtnost od malarije porasla i gde ima takvih podataka? Ja znam da je u tradicionalno najekstremnijem zaristu malarije, u Indiji, stopa obolevanja od ove bolesti u periodu od 1935. godine (jeste bila kolonijalna uprava, ali je bilo vrlo malo zapadnih korporacija u poredjenju sa danasnjicom) do danas smanjena za ciglo... 750 puta (!!!) (Npr. precizne podatke mozete naci ne u novinama, vec u profesionalnim i strucnim glasilima, recimo, http://medind.nic.in/jac/t00/i1/jact00i1p19.pdf .) Ako to nije znak napretka, onda mislim da doista nemamo o cemu racionalno da razgovaramo.
drug.clan drug.clan 04:10 27.04.2009

Re: Rule by fear

U zahladjivanje vas nisam ubedjivao ja vec samo preneo naucno poznate podatke bazirane na prihvacenim i proverenim zakonima da nam u sledecem periodu predstoji dugotrajni ciklus zahladjenja koje naravno nece biti ni brzo ni intenzivno da bi sada neko poceo da naplacuje stanovnistvu porez kako bi se "izbegla" katastrofa.

Milan M. Ćirković
[
Da ne ulazimo u zaludnu polemiku oko globalnog zagrevanja ili ne, jasno je da Vi od svog fundamentalistickog stanovista po tom pitanju ne odustajete. Medjutim, interesantnije mi je nesto drugo. Jeste li Vi uopste pazljivo procitali taj tekst na koji se pozivate? Uocavate li da se u njemu naglasava da su ugljenicne kvote postigle izvestan realan efekat na smanjenje emisija gasova (mada se taj efekat proglasava malim, sto je ok, i ja sam vrlo kritican prema tome)? A ne vidim tacno u cemu je Vas problem sa trzistem -- ako je neko dobio, to su drzave i ustanove, ako je neko izgubio to su energetske korporacije, tu se ne proizvode nikakve desetine milijardi dolara ni iz cega. Ili Vi zapravo zalite velike zagadjivace (jer veliki emiteri ugljenika su uvek i veliki zagadjivaci, nadam se da ste toga svesni), jer su njihovi profiti opali?

Uzgred, ne vidim zasto ne razumete (1) da se najveci zagadjivaci danas dobrim delom nalaze "van Evrope i Amerike" (kako kazete, ne vidim tu neku potrebu za naglasavanjem, osim ako ona nije posledica neke vannaucne indoktrinacije), (2) da se bar neke od zemalja gde postoje realni ekoloski problemi itekako trude da ih rese, recimo posebno bih pozitivno istakao primer Brazila, gde je ekoloska svest na zavidnom nivou, i koji prednjaci i u istrazivanju i u primeni alternativnih izvora energije.


Procitao sam tekst i u njemu bas bas ono sto sam istakao. Neko (ne drzave i ustanove vec trgovci) su na trgovini CO2 kreditima zaradili milijarde dolara a cinjenica da je malo smanjena emisija CO2 (toliko sramotno malo smanjenje a kostalo je vise nego sto je potrebno da se svet oslobodi siromastva za sledecih nekoliko godina) ne znaci bas nista jer je kao sto vrlo dobro znate CO2 je u koncetracijama o kojima se ovde radi neotrovan, veoma inertan gas koji je uz sunce i vodu uslov nastanka i opstanka zivota na zemlji a koji ni na koji nama znan nacin ne utice znacajno na klimatske promene. Predvidjanja da ce karbon market "vredeti" 3 hiljade milijardi dolara dok ce istovremeno stotine miliona ljudi umirati zbog namernog zastoja u razvoja zemalja treceg sveta su zastrasujuce. Tri hiljade milijardi dolara strahom otetih i stavljenih u dzep nekolicine najbogatijij i privilegovanih. Klasicno razbojnistvo gde razbojnik zapreti ubistvom ukoliko ne platite. Vi naravno platite iako ne znate da li bi on ubio ili ne!

Ako mislite da se naftne i slicne korporacije platile te CO2 kredite onda ste u najmanju ruku naivni jer kao sto svi znamo sve na kraju plate potrosac tj. uglavnom sirotinja jer cini najveci procenat stanovnistva a prisiljena je da kupuje gorivo. Kao potvrdu ovoga mozete primetiti da je profit naftnih kompanija u proteklih par godina znatno veci nego profit ostalih kompanija.

Vase "teorija" da se najveci zagadjivaci nalaze van Evrope i Amerike je u najmanju ruku zlonamerna jer nije bitno gde se fabrika nalazi vec za koga radi. Ako pogledate koliko je raznih stetnih materija emitovano da bi se proizvelo i prevezlo sve ono sto potrose stanovnici Evrope i Amerike mozda ce vam biti jasnije ko je najveci zagadjivac na svetu. Sigurno ne prosecan Indijac koji godisnje potrosi 20 puta manje energije i 30 puta manje neprehrambenih proizvoda nego prosecan zapadnjak.

Uvodjenje bilo kakve drasticne mere poput otimanja 3 hiljade milijardi dolara od vec osiromasenog naroda zahteva od onoga ko uvodi meru da dokaze njenu svrhu i delotvornost. Navodjenje kao dokaz sramotno pojednostavljene, naivne i manipulatorske klimatskemodele i "naucni konsenzusi" koji je od 600 ucesnika IPCC konferencije samo njih 60 pristalo da potpise istovremeno beskonacno ponavljanje kataklizmickih pretnji je klasican primer zastrasivanja radi manipulacije. A fraza "vannaucne indoktrinacije" se poznavajuci naucni metod u ovom slucaju moze upotrebiti samo u kontekstu "antropogenog globalnog otopljavanja".

Ovo je netacno, a rekao bih i motivisano necim sto sa naukom i istinom ni najmanje veze nema. Gde tacno je smrtnost od malarije porasla i gde ima takvih podataka? Ja znam da je u tradicionalno najekstremnijem zaristu malarije, u Indiji, stopa obolevanja od ove bolesti u periodu od 1935. godine (jeste bila kolonijalna uprava, ali je bilo vrlo malo zapadnih korporacija u poredjenju sa danasnjicom) do danas smanjena za ciglo... 750 puta (!!!) (Npr. precizne podatke mozete naci ne u novinama, vec u profesionalnim i strucnim glasilima, recimo, http://medind.nic.in/jac/t00/i1/jact00i1p19.pdf .) Ako to nije znak napretka, onda mislim da doista nemamo o cemu racionalno da razgovaramo.
*novo 



Morate pazljivo procitati sta sam ja napisao: Sto se malarije tice moram vas podsetiti da je i procentualno broj
smrtnih slucajeva od malarije povecan u odnosu na period pre dolaska zapdnih korporacija


Zapadne korporacije kao sto vam je poznato nisu dosle 1935. koju vi navodite kao primer vec su dosle dva-tri veka ranije. Visemilenijska istorija tih naroda nije belezila epidemije malarije slicnog obima i ucestanosti kao one zabelezene posle dolaska kolonizatora! Najpre su iz zarazili i nametnutim promenama omogucili sirenje malarije a onda postali spasioci. Mozda cete ako uzmete podatke iz 1938. reci i da su evropljani svojim dolaskom smanjili i smrtnost americkih indijanaca?!


Kakav je vas komentar na Evropsko bacanje nuklernog otpada u vode Somalije i sadasnje kometare te iste evrope da je piraterija nedopustiva jer ugrozava "interese zapada"?
rastinjak rastinjak 06:33 27.04.2009

Re: Rule by fear

Jedini razuman izlaz u takvoj situaciji, meni se cini, je odmereno izvestavanje i diskusija, ako vec ne mozemo nista bolji i vise da ucinimo. Postaviti blog sa apokaliptickim naslovom ne pomaze, po mom misljenju, da se do nekakve objektivne procene o ovoj situaciji dodje.


Ko šta, baba o uštipcima. Apokaliptičan naslov, vikanje ''požar'' u prepunom bioskopu, to su ti jedine asocijacije?
Zašto odbrojavanje ne bi bilo i odbrojavanje do osvešćivanja čovečanstva? Očigledno je da smo predugo u izolaciji i da je prihvatanje svega i svačega što nas zadesi, kao nešto potpuno prirodno i neizbežno ,postao prihvaćen model ponašanja.
Da se bogati igraju sa sudbinom čovečanstva takodje je istina. Da li je u pitanju veći profit,moć ili nešto treće, nije bitno , žalosna istina je da se greške dešavaju. Po pravilu te greške plaća mali čovek. Koliko puta je čovečanstvo dovedeno do ivice provalije zahvaljujući sopstvenim delima?
Mene je lično zainteresovala sličnost izmedju španske groznice i sadašnjeg svinjskog gripa. Ko je izvukao virus iz mrtvih? Naučnici su se sami hvalili svojim uspehom u pogledu njegovog povratka u život.

Петог октобра 2005. објављено је да је реконструисан, односно практично поновно оживљен узрочник шпанске грознице[5]. Реконструкцију су извели научници из Си Ди Сија (Centers for Disease Control and Prevention) из Атланте, у сарадњи са научницима Института за Патологију америчке војске и Mount Sinai School of Medicine


Svinjski grip je vrlo sličan gripu španskom. Isuviše. Barem po izjavama naučnika. Uzmite izjave koje se daju trenutno o svinjskom gripu sa ovim tekstom iz 2005

Проучавања генома вируса шпанске грознице сугеришу да је овај вирус био у потпуности нов за људе, и да није настао тако што је неки вирус који је раније заражавао људе попримио неколико додатних генетских особина[7]. Изгледа да је у питању птичији вирус, али из потпуно непознатог извора. Вирус шпанске грознице се значајно генетски разликује од птичијих вируса инфлуенце, како данашњих тако и оних присутних око 1918., што је утврђено добијањем генома птичијих вируса инфлуенце из птица препарисаних око 1918. године и генома актуелних вируса. Иначе, пронађене су врло мале разлике између птичијих вируса инфлуенце 1918. и данас. Ипак, да би била потврђена оваква хипотеза требало би имати прецизна научна сазнања о геному вируса инфлуенце који је био присутан међу људима пре 1918., а исто тако налаз генома сличног геному вируса шпанске грознице у врсти птица у оквиру које се кретао. Слично, потребно је добити геноме вируса из сва три таласа шпанске грознице да би се дефинитивно потврдило да је етиолошки узрочник исти. Геном реконструисаног вируса је у потпуности из другог, најсмртоноснијег таласа пандемије. Проучавање свих делова вируса тренутно је врло интензивно, јер само откривање његовог генома и реконструисање није довело до одговора на многа питања. Посебно се проучава хемаглутинин да би се схватила основа вируленције и патогености вируса. Разлог зашто је болест нарочито убијала младе здраве одрасле људе само је једно од питања која чекају одговор



Научници сматрају да готово засигурно реконструисани вирус шпанске грознице не би изазвао болест таквих размера као 1918. године у случају изласка из лабораторије. Разлог томе је глобални имунитет који је створен контактом са H1N1 вирусима инфлуенце. Такође, сматра се да је вирус осетљив на деловање антивиротика римантадина и оселтамивира, а и у вакцинама се налази H1N1 компонента. Могућност смртоносне пандемије је далеко већа са неким новим вирусом, и због тога је разумљиво придавање значаја H5N1 вирусу. Овај вирус је попут вируса из 1918. птичији вирус, иако међу њима постоје велике генетске разлике. Вирус шпанске грознице је одговарајућим геномским променама постао способан да ефикасно прелази са човека на човека, али још се не зна које су то промене. Због тога се не може знати да ли је и H5N1 вирус на томе путу. Страх од пандемије потпуно новим вирусом инфлуенце вероватно је у потпуности оправдан јер се процењује да би и поред модерних антивирусних и антибактеријских лекова, вакцина и превентиве последице биле упоредиве са оним из 1918. и 1919. године. Дакле, управо се дешава нешто што је не тако давно било незамисливо - проучавањем поновно оживљеног вируса узрочника страшне пандемије из прошлости, човечанство се настоји заштитити од будућих пандемија. Тако, вирус шпанске грознице, непријатељ човечанства из 1918. и 1919. године, данас постаје наш савезник



Ovaj tekst objavio je Milorad Radusin u časopisu Vox medici maja 2006. a povod je bio ptičiji grip i mogućnost njegove mutacije pre svega u pogledu prenošenja, tj. da bude prenosiv sa čoveka na čoveka.

Stav naučnika nije isključiv da ''bekstvo'' virusa iz laboratorije nije nemoguće, čim procenjuju da njegov učinak ne bi bio tako razoran.

Španska gorznica nastupila je na kraju I sv rata, koji je poznat po obilatom korištenju hemijskih sredstava u ratovanju, da li je zaista tako teško pomisliti da su bolesni umovi pokušali da prčkaju i sa biološkim sredstvima pa im se eto otelo?

Dr M Dr M 10:17 28.04.2009

Re: Rule by fear

Visemilenijska istorija tih naroda nije belezila epidemije malarije slicnog obima i ucestanosti kao one zabelezene posle dolaska kolonizatora


Da li je moguce da je u pitanju razlicita metodologija u medicinskoj statistici?

Mahabharata vs. WHO?
sentinel26 sentinel26 21:33 26.04.2009

Na grip

imam imunitet a svinjsko i ptičje meso ne jedem, "španski jezik" samo natucam i prekidam dalje učenje momentalno.

Odbrojavajte vi ja neću ! Šab me gabri !
mostarac mostarac 23:36 26.04.2009

Onako usput

Ja imam osecaj da ce Drago optuziti sadasnju vladu Srbije i za ozonske rupe.
Sta god da urade, po njemu to ne valja.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 09:35 27.04.2009

Re: Onako usput

mostarac
Ja imam osecaj da ce Drago optuziti sadasnju vladu Srbije i za ozonske rupe.
Sta god da urade, po njemu to ne valja.

Ako je za javno zdravlje nadležan neko drugi, reci...

rastinjak rastinjak 06:37 27.04.2009

Ne popušta

“Desilo se ono čega su se plašili svi epidemiolozi sveta, a to je da je sada svinja izvor virusa. Posle mutacije virusa, infekcija se sada može prenositi sa čoveka na čoveka. Svetska zdravstvena organizacija proglasila je četvrtu fazu prenošenja gripa”, objašnjava Tijodorovi izvor B92
radojicic92 radojicic92 10:01 27.04.2009

Re: Ne popušta

rastinjak
“Desilo se ono čega su se plašili svi epidemiolozi sveta, a to je da je sada svinja izvor virusa. Posle mutacije virusa, infekcija se sada može prenositi sa čoveka na čoveka. Svetska zdravstvena organizacija proglasila je četvrtu fazu prenošenja gripa”, objašnjava Tijodorovi izvor B92

nije jos proglasena cetvrta faza, odlucuje se u utorak

b92fmember b92fmember 14:50 27.04.2009

Re: Ne popušta

radojicic92

nije jos proglasena cetvrta faza, odlucuje se u utorak


eh, kako se stvari razvijaju, do utorka proglasice vec petu fazu.
drug.clan drug.clan 15:11 27.04.2009

Re: Ne popušta

b92fmember
radojicic92

nije jos proglasena cetvrta faza, odlucuje se u utorak


eh, kako se stvari razvijaju, do utorka proglasice vec petu fazu.



a kako se stvari razvijaju?

U poslednjih par dana ima 20 novih zabelezenih slucajeva van meksika (iz meksika ne stizu nove brojke) od kojih ni jedan nije tezi slucaj, vec se ljudi oporavljaju kod kuce od gripa. jel to dovoljno za stvaranje panike tipa "svi cemo pomreti"?

pa vise slucajeva kolere ima u poslednja tri dana.
b92fmember b92fmember 15:35 27.04.2009

Re: Ne popušta

iz tvojih usta u bozje usi.
Blade Runner Blade Runner 16:28 27.04.2009

Re: Ne popušta

So far, all the Canadian illnesses are linked to Mexican travel, including four patients in Nova Scotia who are students at King's-Edgehill private school. While only one of the children travelled to Mexico on a cultural and music exchange three weeks ago, the cases weren't identified as swine flu until Sunday.

The children reported typical flu symptoms -- fatigue, muscle aches and coughing -- but nothing severe. All are recovering. Twenty-one people at the school who have close contact with the infected students have been placed in quarantine as a precaution.

In B.C., two people on the B.C. Lower Mainland have been identified as having the virus. They've been asked to "self-isolate" but have not been quarantined.

izvor
radojicic92 radojicic92 18:46 27.04.2009

Re: Ne popušta

Breaking News
Magnitude 6.0 earthquake reported 50 miles northeast of Acapulco, Mexico, according to the U.S. Geological Survey.
ivana23 ivana23 19:54 27.04.2009

Re: Ne popušta

radojicic92
Breaking News
Magnitude 6.0 earthquake reported 50 miles northeast of Acapulco, Mexico, according to the U.S. Geological Survey.


Da.

Snažan zemljotres jačine šest stepeni Rihterove skale pogodio Meksiko. Epicentar zemljotresa 240 kilometara južno od Meksiko Sitija. Stanovnici evakuisani. Informacija o mogućim žrtvama i materijalnoj šteti još uvek nema.



I nakon danasnjih slika pustih ulica - Stanovnici Meksiko Sitija napustili su svoje stanove pošto su osetili potres od koga su se i zgrade "zaljuljale".
deselby deselby 22:48 29.04.2009

Re: Ne popušta

Evo, peta faza nije proglasena u utorak, vec u cetvrtak.

Da'l neko sme da tipuje kad ce šesta?
jednatanja jednatanja 09:30 27.04.2009

Kad sam pisala

o virusima nisam pretpostavila da nas sledeća pandemija vreba za koji mesec.

Srbija treba da je u pripravnosti, jer je danas svet jedna velika globalna mešalica i možda su samo plemena u Amazonu donekle zaštićena. Ipak nadam se da do pandemije neće doći.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:11 27.04.2009

Evo šta kaže neko ko zna..


"Odbrojavamo vrijeme do pandemije", rekao je Guan Yi, profesor na Sveučilištu u Hong Kongu koji je 2003. pomogao pri otkrivanju prstenorepe mačke kao uzročnika SARS virusa 2003. "Mislim da je moguće da se širenje virusa među ljudima neće moći tako brzo zaustaviti. Već sada ima slučajeva u svim regijama, a slika se mijenja iz trenutka u trenutak".
Objavljeno danas na hrvatskom portalu "Indeks"..
strog_ali_pravedan strog_ali_pravedan 16:52 27.04.2009

Re: Evo šta kaže neko ko zna..

Drago Kovacevic
"Odbrojavamo vrijeme do pandemije", rekao je Guan Yi, profesor na Sveučilištu u Hong Kongu koji je 2003. pomogao pri otkrivanju prstenorepe mačke kao uzročnika SARS virusa 2003. "Mislim da je moguće da se širenje virusa među ljudima neće moći tako brzo zaustaviti. Već sada ima slučajeva u svim regijama, a slika se mijenja iz trenutka u trenutak".Objavljeno danas na hrvatskom portalu "Indeks"..


Evo jos neko ko bi trebalo da zna

Sad ce Drago da dodje da mu iscupa usi sto prepisuje od vlade Srbije
Smica Smica 11:43 27.04.2009

Uzas



Jadne svinje

prenos virusa moguć i izmedju ljudi

I jadni vegetarijanci
lutherblisset lutherblisset 11:45 27.04.2009

Stigao i u Evropu

Sad sam slušao na vestima, pojavio se i u Španiji.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:43 27.04.2009

svasta

ljudi bre sta ste digli ovoliku paniku??? svasta od vas. evo ja zivim u teksasu i kod nas se ne dize ovolika frka kao sto ste vi digli ovde. virus koji je u americi je slabiji od onog u meksiku i svih 20-toro ljudi su dobro (samo je jedan bio hospitalizovan). ne razumem cemu sluzi ovakvo sejanje straha. za ovaj virus imaju dva leka koja rade odlicno. i da jos nesto: mozete da jedete svinsko meso nece vam biti nista (samo ga prvo skuvajte).
evo vam sta kazu u World Organisation for Animal Health in Paris: Te organization has issued a statement asking everyone to please stop calling this influenza outbreak “swine flu,” since this name might lead people to believe that they can get the virus from eating pork. According to the statement: “There is no evidence that this virus is transmitted by food,” and “the virus has not been isolated in animals.” The animal health body suggests that since “many human influenza epidemics with animal origin have been named after their geographic origin, e.g. Spanish influenza or Asiatic influenza, thus it would be logical to call this disease “North-American influenza.”
mara92 mara92 19:50 27.04.2009

Virus type A (N1H1)

Ево неких корисних савета са сајта Центра за спречавање и контролу болести (CDC-Centre for Disease Control and Prevention):
What You Can Do to Stay Healthy
There are everyday actions people can take to stay healthy.
Cover your nose and mouth with a tissue when you cough or sneeze.
Throw the tissue in the trash after you use it.
Wash your hands often with soap and water, especially after you cough or sneeze. Alcohol-based hands cleaners are also effective.
Avoid touching your eyes, nose or mouth. Germs spread that way.
Try to avoid close contact with sick people.
Influenza is thought to spread mainly person-to-person through coughing or sneezing of infected people.
If you get sick, CDC recommends that you stay home from work or school and limit contact with others to keep from infecting them.

Друго,
Морам да приметим - верујем да је блог написан у најбољој намери, али је заиста некако превише политизован. Можда грешим Драго, при томе, не спорим право на слободу мишљења (односно критике власти), међутим, треба знати меру. Не ваља када се сваки, али дословце сваки догађај политизује и када се критикује све (понекад без икакве потребе и ваљане аргументације).
Не знам колико је спретно саопштење Владе, међутим, ширити панику заиста нема потребе. Ово говорим, јер су и надлежни овде у Сједињеним државама реаговали уздржано, гледала сам конференцију за штампу ЦДЦ-а (Центар за контролу болести и превенцију): нема панике, нема драматизације...иако у Њујорку већ има 28 пацијената са симптомима вируса. У САД је проглашена public health emergency, како је то саопштила Џенет Наполитано која је на челу Derpartment of Homeland Security-ја. Public health emergency омогућава ослобађање додатних фондова (федералних) којима се финансирају додатни трошкови погођених подручја...али рекох, панике нема.
Дозволићете да питам: шта је требало да уради Влада Србије? Која доза драме би била довољна? Обзиром да сте горе негде поменули Ваше импресије поводом реакције власти, ево и моје "импресије": саопштено је да је Србија безбедна у контексту да нема заражених, нити пријављених случајева са симптомима вируса, али да се ситуација прати. То је сасвим нормално и довољно за сада...
С поштовањем
radojicic92 radojicic92 20:12 27.04.2009

Re: Virus type A (N1H1)

trolujes maro
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 22:52 27.04.2009

Re: Virus type A (N1H1)

mara92

Дозволићете да питам: шта је требало да уради Влада Србије? Која доза
драме би била довољна? Обзиром да сте горе негде поменули Ваше
импресије поводом реакције власти, ево и моје "импресије": саопштено је
да је Србија безбедна у контексту да нема заражених, нити пријављених
случајева са симптомима вируса, али да се ситуација прати. То је сасвим
нормално и довољно за сада...
С поштовањем

OK, meni se cini da u drustvu koje je ekstremno neosetljivo na globalne probleme kao sto je srpsko (gotovo do granice autisticnosti, gde se cak i humanitarna pomoc salje tek kad broj mrtvih postane petocifren, dobar primer - neshvatljivo zakasnela i ne-empaticna reakcija povodom cunamija 2005. u jugoistocnoj Aziji u kome je stradalo skoro pola miliona ljudi), SVAKO povecanje svesti - za koje mi nije uopste jasno zasto ga nazivate dramom - o globalnim problemima (ali ozbiljnim, ne naklapanja mile stule, brane crncevica, mire markovic i deuterisanih blogovskih domazeta o zlu novog svetskog poretka) treba da bude valjda dobrodoslo, zar ne?
corn mouth corn mouth 00:01 28.04.2009

Re: Virus type A (N1H1)

naklapanja mile stule, brane crncevica, mire markovic i deuterisanih blogovskih domazeta o zlu novog svetskog poretka

Evo jos jednog porazavajuceg primera.
ivana23 ivana23 00:14 28.04.2009

Re: Virus type A (N1H1)

Na aerodromu smo zatekli i bivšu košarkašicu Jovanu Rad, koja je došla iz Španije, ali usput nije imala nikakve zdravstvene kontrole.

- Putovala sam iz Bilbaa preko Minhena do Beograda. Nismo imali nikakve provere - rekla nam je ona, i dodala da se u Španiji ne priča o svinjskom gripu niti da se vrše neke provere na aerodromima.


Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 00:36 28.04.2009

Re: Virus type A (N1H1)

corn mouth
naklapanja mile stule, brane crncevica, mire markovic i deuterisanih blogovskih domazeta o zlu novog svetskog poretka

Evo jos jednog porazavajuceg primera.

Cccc, kako nepatriJotski -- kakvi su to strani lekari i placenici, kad imamo mi nase kapacitete za zaverogiju. Ima kod nas savrsenih primera, recimo onaj legendarni dr Todorovic koji odavno tvrdi isto to: da hiv virus ne postoji, da bi ljudi na planeti lepse ziveli bez hrane i lekova (tj. bez poljoprivredne i farmaceutske industrije), itd. isl. Zar da se pozivamo na strane "eksperte", dok ima nasih, domacih, pravih srBskih? Kuda ide ovaj svet (i blog)...
drug.clan drug.clan 01:40 28.04.2009

Re: Virus type A (N1H1)

Milan M. Ćirković

OK, meni se cini da u drustvu koje je ekstremno neosetljivo na globalne probleme kao sto je srpsko, SVAKO povecanje svesti - za koje mi nije uopste jasno zasto ga nazivate dramom - o globalnim problemima (ali ozbiljnim, ne naklapanja mile stule, brane crncevica, mire markovic i deuterisanih blogovskih domazeta o zlu novog svetskog poretka) treba da bude valjda dobrodoslo, zar ne?



Narocito treba da podrzimo one "globalne probleme" na kojima ce nekolicina moci da zaradi prodajuci oruzje (opasnost od globalnog terorizma, oruzja za masovno unistenje, propalih drzava, pirata, ljudskih prava i demokratije...), prodajuci lekove (SARS, pileci grip, svinjski grip) ili naplacujuci disanje (antropogeno globalno otopljavanje) dok one probleme na kojima niko ne moze da zaradi treba ignorisati poput iskorenjivanja gladi, obezbedjivanja pitke vode milijardama ljudi, sprecavanje radnog robstva dece u africi i aziji, ostvarivanje elementarbih ljudskih prava (u saudijskoj arabiji i ostalim "dobrim" zemljama), oslobadjanje naroda od sankcija (kuba, haiti, severna koreja, iran...), sprecavanje odbacivanja toksicnog i nuklearnog otpada (somalija, obala slonovace, nigerija...)?
radojicic92 radojicic92 02:06 28.04.2009

Re: Virus type A (N1H1)

treba da bude valjda dobrodoslo, zar ne?

da, uvek Milane
ovaj Vas komentar preporucio bih nekoliko puta da mogu

Postoji itekako velika razlika izmedju lokalnih i globalnih problema. Problem je nekih sredina (poput Srbije) sto zive u beskrajnom samoljublju da su njihovi lokalni problemi i globalni. I shodno tome ne obracaju paznju na istinske globalne probleme. Isto kao sto je nedavno istrazivanje javnog mnjenja pokazalo da je problema klimatskih promena u Srbiji svesno 16% ljudi. Naspram recimo 61% u Brazilu, 44% u Kini i cak 86% u Ceskoj republici. U mnogim zemljama u kojima se realno zivi znatno losije nego u Srbiji ljudi imaju daleko veceg sluha za globalne probleme i spremni su da se odreknu i dela tog malog da bi doprineli njihovom resavanju.

ovo naprimer ne bi

"Jasno je da se virus raširio. I zato vas obaveštavamo da ne možemo da zaustavimo njegovo širenje", rekla je predstavnica tog Centra doktorka En Šuhet novinarima.

mozda je los prevod. I pored najbolje volje ne mogu da nadjem originalan citat, a zvuci mi neverovatno da neko iz takve organizacije izgovori da se sirenje ne moze zaustaviti

zatim konacno odbrojavanje, kraj sveta i tako dalje, malo je neozbiljno kada se o ovako necemu radi
Isto tako mislim da je neozbiljno kada se mogucnost pandemije koristi za politicke obracune

samo to

inace
WHO raises swine flu alert level


Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 03:09 28.04.2009

Re: Virus type A (N1H1)

drug.clan

...
ostvarivanje elementarbih ljudskih prava (u saudijskoj arabiji i
ostalim "dobrim" zemljama), oslobadjanje naroda od sankcija (kuba,
haiti, severna koreja, iran...)...

Samo ovaj citat pokazuje jasno dubinu ideoloske zaslepljenosti. Dakle, nije Vam palo na pamet da obrnete situaciju, pa da pomenete ostvarivanje elementarnih ljudskih prava u s. Koreji, Iranu i sl.? Nego Vam tamo smetaju sankcije, a u S. Arabiji (nesto ne dajete vise primera tih "dobrih" zemalja) Vam smeta nedostatak ljudskih prava. Kojih, naravno, u izobilju ima u Iranu, na Kubi, kod Dragog Vam Vodje Kima u S. Koreji.

Odlican, gotovo pedagoski primer antizapadnog licemerja.
rastinjak rastinjak 07:17 28.04.2009

Re: Virus type A (N1H1)

mozda je los prevod. I pored najbolje volje ne mogu da nadjem originalan citat, a zvuci mi neverovatno da neko iz takve organizacije izgovori da se sirenje ne moze zaustaviti


originalni citat koji je prenet i preveden od redakcije B92 je od Reutersa

Ovo je brifing CDC-a Dr. Anna Schuchat

zatim konacno odbrojavanje, kraj sveta i tako dalje, malo je neozbiljno kada se o ovako necemu radi
Isto tako mislim da je neozbiljno kada se mogucnost pandemije koristi za politicke obracune


Ovo je tvoje slobodno tumačenje. Nije ovde u pitanju nikakva apokaliptična histerija niti pokušaj širenja panike. Izgleda da smo svi zaboravili bombardovanje Srbije. Da ne zalazim u legitimnost takvog čina i druge političke implikacije, zašto je bilo potrebno koristiti radio aktivnu municiju i time izazvati trajne posledice po prirodu?
Da li je to delo prirode ili je to delo čoveka?
Šta bi sa akceleratorom čije pokretanje su osudili mnogobrojni naučnici jer je mnogo toga moglo da krene naopako. Pokvario se, barem tako izjavljuju ali ne odustaju od tog projekta. Da ne spominjem neke opšte teme poput globalnog zagrevanja, ozonskih rupa, SEKA i druge popularne crne teme.
Jednostavno sam se zapitao kada ćemo se preigrati i preći crtu.
Takodje mi je bilo čudno što se pred ovim stradanjem naroda, doduše nama daleko u Meksiku, ćutim na ovom blogu.
Milan M. Ćirković
Postoji itekako velika razlika izmedju lokalnih i globalnih problema. Problem je nekih sredina (poput Srbije) sto zive u beskrajnom samoljublju da su njihovi lokalni problemi i globalni. I shodno tome ne obracaju paznju na istinske globalne probleme. Isto kao sto je nedavno istrazivanje javnog mnjenja pokazalo da je problema klimatskih promena u Srbiji svesno 16% ljudi. Naspram recimo 61% u Brazilu, 44% u Kini i cak 86% u Ceskoj republici. U mnogim zemljama u kojima se realno zivi znatno losije nego u Srbiji ljudi imaju daleko veceg sluha za globalne probleme i spremni su da se odreknu i dela tog malog da bi doprineli njihovom resavanju.


Na žalost malo je ovakvih komentara a politizaciju izgleda nemožemo izbeći na ovom blogu.
Milan M. Ćirković Milan M. Ćirković 08:57 28.04.2009

Re: Virus type A (N1H1)

rastinjak

Šta bi sa akceleratorom čije pokretanje su osudili mnogobrojni naučnici
jer je mnogo toga moglo da krene naopako. Pokvario se, barem tako
izjavljuju ali ne odustaju od tog projekta. Da ne spominjem neke opšte
teme poput globalnog zagrevanja, ozonskih rupa, SEKA i druge popularne
crne teme.

Uz sve gore receno, ovde moram da pomenem da diskusija upravo i sluzi tome da razdvojimo zito od kukolja (ili obratno, u ovoj situaciji), tj. da zakljucimo sta jeste ozbiljno, a sta nije. Primer pandemija i "opasnosti" od akceleratora u CERN-u je dobar, jer dok je prvo itekako relevantna pretnja, dotle je drugo gotovo u potpunosti medijski proizveden fenomen. Kao sto smo diskutovali na nekim drugim blogovima, nema nikakvog realnog razloga strahovati ni od akceleratora, niti od bilo kog drugog fizicarskog eksperimenta -- cak i ako bi ta mogucnost bila realisticna (a nije, otprilike je slicna ideji da neko ko skoci sa dvadesetog sprata nema razloga da brine, posto se moze desiti fluktuacija koja ce ga poneti uvis, umesto nanize), opet je verovatnoca da nas sve dokrajci neki drugi fenomen, recimo sudar sa kometom ili supervulkanska erupcija, *mnogo redova velicine* veca... I to se, da stvar bude jasnije, moze sasvim egzaktno pokazati, bez mnogo nejasnoca i neizvesnosti. Sve to je jako dobra tema za sociologiju i "science studies" - kako prepoznati i diskriminisati izmedju legitimnih pretnji i tabloidnih fenomena za kratkotrajnu senzacionalisticku upotrebu. Ali to je vec velika tema...
radojicic92 radojicic92 09:23 28.04.2009

Re: Virus type A (N1H1)

hvala na linkovima rastinjak, sad je jasnije
sve, ali bas sve agencije su izvukle bas ovaj citat
briefing ipak malo drugacije zvuci

A NEW INFLUENZA VIRUS IN ONE PLACE, IN A SMALL COMMUNITY, WE MIGHT BE ABLE TO QUENCH AND CONTAIN IT. IN MANY DIFFERENT COMMUNITIES AS WE'RE SEEING, WE DON'T THINK THAT CONTAINMENT IS FEASIBLE. ON THE OTHER HAND, THAT'S NOT SURPRISING WITH WHAT WE KNOW ABOUT SEASONAL INFLUENZA THAT GOES THROUGH MANY COMMUNITIES AROUND THE UNITED STATES. CONTAINMENT WOULD BE FANTASTIC. THERE ARE MANY, MANY TOOLS IN OUR TOOL BOX TO REDUCE THE ILLNESS AND THE SUFFERING THAT THIS VIRUS IS CAUSING. SO, I THINK IT'S IMPORTANT TO KNOW THAT WE DO THINK THERE'S, HAVING FOUND VIRUS WHERE WE FOUND IT, WE'RE LIKELY TO FIND IT IN MANY OTHER PLACES. WE'RE HOPEFUL, SO FAR THE CASES IN THE U.S. HAVE BEEN MILD AND WE'RE QUITE MINDFUL THE SITUATION IN MEXICO APPEARS TO BE MUCH DIFFERENT. WE'RE TRYING TO PREPARE FOR THOSE DIFFERENT CONTINGENCIES.
drug.clan drug.clan 13:41 28.04.2009

Re: Virus type A (N1H1)

Milan M. Ćirković
drug.clan

...
ostvarivanje elementarbih ljudskih prava (u saudijskoj arabiji i
ostalim "dobrim" zemljama), oslobadjanje naroda od sankcija (kuba,
haiti, severna koreja, iran...)...

Samo ovaj citat pokazuje jasno dubinu ideoloske zaslepljenosti. Dakle, nije Vam palo na pamet da obrnete situaciju, pa da pomenete ostvarivanje elementarnih ljudskih prava u s. Koreji, Iranu i sl.? Nego Vam tamo smetaju sankcije, a u S. Arabiji (nesto ne dajete vise primera tih "dobrih" zemalja) Vam smeta nedostatak ljudskih prava. Kojih, naravno, u izobilju ima u Iranu, na Kubi, kod Dragog Vam Vodje Kima u S. Koreji.

Odlican, gotovo pedagoski primer antizapadnog licemerja.


Izgleda da opet niste citali moj post. Ja sam spomenuo krsenje ljudskih prava i demokratije i medju onim primerima na kojima moze da se zaradi ali sam isto tako pomenuo i neke koje "po njima" treba da ignorisemo.

Narocito treba da podrzimo one "globalne probleme" na kojima ce nekolicina moci da zaradi prodajuci oruzje (opasnost od globalnog terorizma, oruzja za masovno unistenje, propalih drzava, pirata, ljudskih prava i demokratije...)

Naime prilicno jasno je da je poenta mog posta da istakne licemerje i pokazem kako se forsira da neke globalne probleme treba podrzati zato sto je to i interesu nekolicine dok skoro identicne globalne probleme na drugim mestima treba ignorisati jer takvog interesa nema.


Sto se tice krsenja ljudskih prava u S Arabiji mislim da ni sve one drzave koje verovatno nazivate "osovinom zla" zajedno ne mogu da sastave toliki broj krsenja ljudskih prava kao sto je to slucaj u S Arabiji. Pocevsi od toga da je to jedna totalitarna drzava u kojoj kralj i njegova porodica cak i zvanicno poseduju sve, u kojoj su pre koju godinu odrzani tek prvi lokalni izbori (o pravim izborima se i ne govori jos uvek) na kojima zene nisu imale ni to malo pravo glasa, gde su zabranjene bilo kakve organizacije ukljucujuci i partije i sindikate, gde svaki drzavljenin mora biti musliman i gde je praktikovanje bilo koje druge vere strogo zabranjeno, gde zene osim prava glasa nemaju skoro ni ni jedno drugo ljudsko pravo, ne mogu da izadju na ulicu bez pratnje muskarca, nemaju prava da se zastite od silovanja (u mnogim slucajevima su bivale osudjenje na bicevanje jer su bile u prisustvu muskaraca - bile su silovane), nemaju pravo da prijave zlocin, ne mogu da voze auto ili biciklo, drzva gde i dalje postoji ropstvo iako zvanicno ukinuto pre samo 40-tak godina...

Inace ima jos drzava sa slicnim problemima u tom regionu koje su "dobre" pa se ne pominju
rastinjak rastinjak 17:28 28.04.2009

Re: Virus type A (N1H1)

radojicic92
hvala na linkovima rastinjak, sad je jasnije
sve, ali bas sve agencije su izvukle bas ovaj citat
briefing ipak malo drugacije zvuci

A NEW INFLUENZA VIRUS IN ONE PLACE, IN A SMALL COMMUNITY, WE MIGHT BE ABLE TO QUENCH AND CONTAIN IT. IN MANY DIFFERENT COMMUNITIES AS WE'RE SEEING, WE DON'T THINK THAT CONTAINMENT IS FEASIBLE. ON THE OTHER HAND, THAT'S NOT SURPRISING WITH WHAT WE KNOW ABOUT SEASONAL INFLUENZA THAT GOES THROUGH MANY COMMUNITIES AROUND THE UNITED STATES. CONTAINMENT WOULD BE FANTASTIC. THERE ARE MANY, MANY TOOLS IN OUR TOOL BOX TO REDUCE THE ILLNESS AND THE SUFFERING THAT THIS VIRUS IS CAUSING. SO, I THINK IT'S IMPORTANT TO KNOW THAT WE DO THINK THERE'S, HAVING FOUND VIRUS WHERE WE FOUND IT, WE'RE LIKELY TO FIND IT IN MANY OTHER PLACES. WE'RE HOPEFUL, SO FAR THE CASES IN THE U.S. HAVE BEEN MILD AND WE'RE QUITE MINDFUL THE SITUATION IN MEXICO APPEARS TO BE MUCH DIFFERENT. WE'RE TRYING TO PREPARE FOR THOSE DIFFERENT CONTINGENCIES.

Ok. jeste da briefing drugačije zvuči. Sve to stoji ali mene nervira što niko ne osporava priču da su svim tim zalima ljudi krivi. Kakva bre vlada Srbije i druge vlade, ima tu većih baja.
deselby deselby 01:15 28.04.2009

Nema mesta panici


Antonio Chavez
2009-04-27

I'm a specialist doctor in respiratory diseases and intensive care at the Mexican National Institute of Health. There is a severe emergency over the swine flu here. More and more patients are being admitted to the intensive care unit. Despite the heroic efforts of all staff (doctors, nurses, specialists, etc) patients continue to inevitably die. The truth is that anti-viral treatments and vaccines are not expected to have any effect, even at high doses. It is a great fear among the staff. The infection risk is very high among the doctors and health staff.
There is a sense of chaos in the other hospitals and we do not know what to do. Staff are starting to leave and many are opting to retire or apply for holidays. The truth is that mortality is even higher than what is being reported by the authorities, at least in the hospital where I work it. It is killing three to four patients daily, and it has been going on for more than three weeks. It is a shame and there is great fear here. Increasingly younger patients aged 20 to 30 years are dying before our helpless eyes and there is great sadness among health professionals here.

i jos:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/talking_point/8018428.stm
jezda92 jezda92 11:59 28.04.2009

Re: Nema mesta panici

Lude krave, ptičiji grip, svinjski grip opomena ili posledica naše bahatosti. Hoće li ljudska civilizacija krenuti putem dinosaurusa?

Mislim stvarno,pa poredjenje sa dinosaurima ne da ne stoji,nego ne prolazi ni proveru formalne logike! Kakvo izumiranje zbog svinjskog gripa,po razvoju se vidi da ovaj virus nije pandemican,u svakoj sledecoj iteraciji je sve slabiji i slabiji! U USA nema smrtnih slucajeva,npr. Dosta te panike,ljubitelji smaka sveta! Jednom ce biti smak sveta,a ja bih bio pocastvovan da bude u mom "mandatu".Otkad je sveta i veka,prica se o smaku sveta i to je konstanta. Imam utisak da pojedini jedva docekaju da se desi nekakva globalna kriza, pa da zakljuce kako je smak sveta na pragu. Virusne zaraze su postojale oduvek i postojace , a covek ce se braniti i odbraniti uz manje ili vece zrtve,to je valja jasno i jednostavno zakljuciti.
Spiridon Spiridon 13:31 28.04.2009

Re: Nema mesta panici

jezda92
Lude krave, ptičiji grip, svinjski grip opomena ili posledica naše bahatosti. Hoće li ljudska civilizacija krenuti putem dinosaurusa?

Mislim stvarno,pa poredjenje sa dinosaurima ne da ne stoji,nego ne prolazi ni proveru formalne logike! Kakvo izumiranje zbog svinjskog gripa,po razvoju se vidi da ovaj virus nije pandemican,u svakoj sledecoj iteraciji je sve slabiji i slabiji! U USA nema smrtnih slucajeva,npr. Dosta te panike,ljubitelji smaka sveta! Jednom ce biti smak sveta,a ja bih bio pocastvovan da bude u mom "mandatu".Otkad je sveta i veka,prica se o smaku sveta i to je konstanta. Imam utisak da pojedini jedva docekaju da se desi nekakva globalna kriza, pa da zakljuce kako je smak sveta na pragu. Virusne zaraze su postojale oduvek i postojace , a covek ce se braniti i odbraniti uz manje ili vece zrtve,to je valja jasno i jednostavno zakljuciti.


Ko to kaže, ko to laže
planeta je mala
nije mala, nije mala
mnogo ratovala.

3014 Saturn udario
3018 zemljan pobedio.

Ko to kaže, ko to laže
kosmos da je mali.
Nije mao, nije mao
mnogo ratovao.

100041 big beng udario
100045 zemljan pobedio

Ko to kaže, ko to laže
mozak da je mali.
Nije mao, nije mao
mnogo razmišljao.

'61, '61 Anštajn udario
'95, '95 Hoking pobedio

laser udario
Valter pobjedio
biceps udario
biceps pobjedio
triceps udario
kvadriceps pobjedio...
mrdax mrdax 14:57 28.04.2009

There is no need for Panic-yet!

A ja bas volim svinjetinu . Salu na stranu. Zadnjih par dana pomno pratim vesti vezane za 'svinjski grip' i mogu vam reci da se vec i brinem . Za par dana idem zaSpaniju i mogu samo da pomislim ko ce sve biti na 'javnim mestima'.
Kupicu sebi i devojci 'Tamiflu' kao preventivu, 1x dnevno , deset dana. Nije se saliti, a prica o pohlepnim 'farmaceutskim firmama' me ne interesuje, ja sam farmaceut.
Pozelite mi srecu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana